Mielőtt máglyahalált szavaznánk azoknak, akik szájbarágósan próbálnak pozitív közlekedési morálra ösztökélni, olvassuk el /A\ levelét, aki igazán érzékletesen mutat rá a legalapvetőbb problémákra amiket elkövethetünk és sokszor talán magunk sem vagyunk igazán tudatában, hogy adott szituációban nem a legmegfelelőbb módon reagálunk.
Nemrég jelent meg egy poszt egy aggódó vezetőtől - hogyan is viselkedjünk akkor, ha nálunk gyorsabban hajtani akarók kényszeríteni akarnak, zavarnak minket? Pár gondolat alább.
1. Szabályosan és biztonságosan vezetni nehezebb, mint bunkó módon és veszélyesen. Ez nem meglepő, hiszen a szabályos vezetésnél figyelni kell.
2. Szabályosan és biztonságosan vezetve együtt kell élnünk azzal a tudattal, hogy feladjuk a pozíciónkat egy bunkó javára. Ez bizony pszichológiai teher - mi vagyunk a jófiúk/jólányok, mégis mi kerülünk hátrányba... de nem ez a lényeg.
3. Szabályosan és biztonságosan vezetni csak akkor lehet, ha tudjuk a szabályokat. Igen kellemetlen és veszélyes, ha valaki csak hiszi, hogy jól csinálja, közben meg nem. Szóval a KRESZ-t célszerű időnként fellapozni.
4. Fókuszáljunk először is a sebességhatárokra, hiszen ez volt az eredeti post témája.
4/a. Tudnunk kell, hogy az adott úttípusra mi a KRESZ szerint alapértelmezetten meghatározott legnagyobb megengedett sebesség (26. paragrafus).
4/b. Figyeljük a korlátozó táblákat. Fontos szabály, hogy már a tábla vonalában érvényes a korlátozás, szóval nem a hatvanas tábla mellett kilencennel való elhaladás után kell fékezni, hanem még előtte...
4/c. Figyeljük a feloldásokat! Ha elmulasztjuk a feloldást, és tovább haladunk a korlátozott sebességgel (vagy, ha a tábla az úttípusra megengedettnél magasabb sebességet engedélyezett, akkor ezzel a magasabb sebességgel), akkor megint csak mi vagyunk a rosszak!
5. Minden más közlekedési problémaforrás esetében a fenti három pont értelemszerű alkalmazása megoldja a problémáinkat (elsőbbségadás, besorolás, satöbbi).
6. Térjünk rá a viselkedésre. Mit tegyünk, ha mi tényleg jól vezetünk, de valakinek ez sem elég - vagy pont ez a baja?
6/a. Azt az autót, aminek a kormánya a kezünkben van, nem más vezeti! A vezető felel a kocsiban utazók és a környéken lévő mindenki más biztonságáért, így senki és semmi nem kényszeríthet bizonytalan helyzetbe.
Ehhez lelkierő kell, ellen kell állni egy nyomásnak. Meg lehet szokni.
6/b. Okos enged, szamár szenved. Ha egy bunkó seggbebújik, dudál, villog, akkor a hasonló reakció csak ronthatja a helyzetet. Bunkót nevelni nem lehet, büntetni hülyeség. Ebből adódóan a satuzgatás, ablakmosó, mutogatás, kiablálás, ködzárófény, satöbbi csakis rossz megoldás lehet.
6/c. Figyelmeztetni természetesen nem hiba. Pár pici fékpedálpöccintés (ami lámpát már villant, de érdemleges lassulást még nem eredményez) teljesen rendben van. Persze, lehet, hogy a bunkó ezt nem így gondolja...
6/d. Ha menni akar, engedjük. Nagyon rossz hozzáállás a bunkót akadályozni az előzésben ("Szenvedjen csak"). Minél előbb minél távolabb kerül, annál jobb nekünk. Segítsük az előzést. Ezt természetesen az udvarias és szabályos előzőkkel is tegyük meg. Ennek érdekében a jobbra húzódás (nem padkára, csak ameddig nekünk is biztonságos), gázelvételes lassítás teljesen OK. Figyeljük az előzési szakaszokat (pl. az említett 2/A úton több kilométerre előre jelzik KRESZ 118. ábrájával és egy kiegészítő táblával). Súlyos hiba ilyen helyen gyorsítani, ez általában amiatt történik, mert az oda nem figyelő és bizonytalan vezető megörül a szélesebb aszfalttól. Persze, vannak ilyen bunkók is...
6/e. Ha megkezdődik az előzés, segítsük. Az előzés a legveszélyesebb közlekedési manőver, mindhárom félnek (aki előz, akit előznek és aki szembe jön) együtt kell működnie szükség esetén. Ha az előző kijött mögülünk, egy kis gázelvétel nem fog nekünk hátrányt okozni hosszú távon, de ennyivel is hamarabb lezajlik a dolog. Ha jönnek szemben, készüljünk fékezésre (vagy akár eleve fékezzünk). Lehet, hogy a szembejövő is gyorshajt, és az előző, ha más lehetősége nincs, bizony inkább minket fog oldalba kapni, minthogy frontálisan ütközzön.
6/f. Ha bunkó előz, a fentiek fokozottan érvényesek. Fékkészenlétben legyünk vagy akár fékezzünk is, főként akkor, ha szűken jön vissza - ezzel is ijeszteni akar, és bizony jöhet a "büntetés", a satuzgatás. Minél előbb alakítsuk a jó bőre mért követési távolságunkat.
7. Öszegezve, bizony nehéz a helyzetünk. Jön egy marha, idegesít, zavar, elengedjük, és még ekkor is védekezésre kell készülnünk - nem meglepő, hogy sokan inkább ellen- vagy visszatámadnának. De az nem fog hozni semmilyen pozitív eredményt.
8. A félelemről. A félelem jó. Aki nem fél, az vagy hazudik, vagy beteg. Az ok nélküli félelem (szorongás) és a túlzott félelem ("halálfélelem") viszont már rossz. A megoldás a gyakorlás és az önbizalom. A visszahúzódás pont a gyakorlat megszerzése ellen hat, vagyis kontraproduktív.
cellardoor 2008.08.07. 07:24:17
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.07. 07:39:17
Nem fejtegetek mert most jöttem meg éjszakásból, megyek csicsikálni :)
mesemondó · http://mesek.blog.hu/ 2008.08.07. 08:10:50
hogyne 2008.08.07. 08:18:14
Jim Raynor 2008.08.07. 08:19:00
Jim Raynor 2008.08.07. 08:20:40
mivel az autózás igencsak veszélyes üzem, ezért pont leszarom, hogy ki miért siet, senkinek nincs joga más emberek életét kockáztatni...
MMM 2008.08.07. 08:33:13
Megint egy ilyen bejegyzés. Tényleg ez a legnagyobb baj a közlekedésünkben???
Patrik · http://kicsivu.freeblog.hu/ 2008.08.07. 08:33:19
"hogyne": hogy nem mindig bunkó a bunkó, lehet, hogy csak veszélyeztetett terhes feleségével rohan a kórházba. Igen ilyen is van, kb 2 ezrelék, ezért simán lehet általánosítani, senkinek nem fog fájni.
A 4/c-vel kapcsolatban: Járt mostanában valamelyikőtök a ferihegyi gyorsforgalmin kifelé? Van egy ötvenes tábla, aztán még egy, majd előzni tilos, és utóbbinak feloldása. Az ötvenest nem oldja fel semmi, és kereszteződés sincs hogy feloldja, várohatár tábla sincs, ergo 50-el kéne menni kifelé a gyors... akarommondani lassúforgalmi úton. Vagy tévednék?
Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2008.08.07. 08:33:28
parapali 2008.08.07. 08:34:48
Például ha az elöttem haladó idős úr nem vette észre a sebességfeloldásának tábláját és Ő továbbra is a maga nyugodt 40 km/o val halad és én elmegyek melette a szabályos 70 nel akkor persze én vagyok a gyorsan siető barom aki veszélyezteti ŐT?? megjegyzem hogy ebben az esetben Ő meg van győződva arról hogy Ő a szabályosan haladó!!!(megjegyzem ilyen már fordult elő velem is !!:-)
Mate 2008.08.07. 08:37:06
MMM 2008.08.07. 08:37:41
Ne felejtsük el a közlekedés alapcélját: eljutni valahová a lehető legrövidebb idő alatt. Senki nem indul úgy útnak, hogy balesetet akar okozni. Ne ülj autóba és biztosan nem fogsz karambolozni. Ne állj a lábadra és nem esel el.
Becher 2008.08.07. 08:39:02
A másik halálom mikor városban megyek a kis 50-55-ös tempómmal és nyomnának előre. Hasonlóan reagálok. Én betartom a sebességet, elvileg mindenkinek be kell. Ha annyira siet előzzön meg. De ne várja el, hogy a kedvéért megszünjek létezni. Kivételek persze a megkülönböztető jelzést alkalmazó járművek. Előlük minden körülmények között próbálok köddé válni.
Doki 2008.08.07. 08:39:24
zsoci 2008.08.07. 08:39:49
NEM LEHET minden sebesség korlátozást betartani, abba csak megőrülni lehet. És ne "pöccingesdd" a fékpedált mer kapsz a seggedbe vagy 2tonnát hirtelen !
Tessék már tudomásul venni hogy ha valaki gyorsabban akar menni ahoz a másiknak semmi köze ! Még a kresz szerint is KÖTELES elősegítni az előzést.
Vegyétek már észre hogy pont az kockáztatja mások és főleg a saját életét aki indokalatlanul lassan halad, meg nem engedi el a gyorsabban haladót.
üdv Zsoci
MMM 2008.08.07. 08:42:55
Becher 2008.08.07. 08:43:50
Poligám 2008.08.07. 08:43:53
A sebességhatárokat nem mindig tartom be, bár többször igen, mint nem.
kutya vacsorája 2008.08.07. 08:44:09
de! alapvető gondom az, hogy az efféle kódex-szekkel praktikusan legalizáljuk a létezésüket. úgy értem, amit csinálnak bunkóciék, az kőkemény bűncselekmény, neve: közúti közlekedés veszélyeztetése. énszerintem inkább a jardot kellene rávenni, hogy tegyék a dolgukat: mielőbb iktassák őket. a legocsmányabb közlekedési bcs. ui, kb. az ittas furikázással egy szinten. utóbbinál ugye, ha vmi történik, ugrik a főszabály, mely szerint a közlekedési bcs.-ek mindig gondatlanságból történnek, nem szándékosan. vagyis bűntett, kóterbe velük! sztem ilyennek kellene minősíteni a "bunkózás" nevű tényállást is:). mert: trehányságból, félrekoncentrálásból nem lehet letolni vkit kétszázhússzal a pályáról, csak direkt, ugye...
nyilván egy csapat okostojás meg is tudná fogalmazni az új btk-paragrafust. bizonyítani pedig nem is lenne olyan bonyolult, mint hinnénk: közter. kamerák pl., de sztem ilyen esetben tán tanúk is akadnának.
másik pl.: ha bunkókámnál család is ül (káprázatos, mennyi ilyen fasznál - igen: fasz, a közúti bunkóság y-kromoszómán dzsal, bár 2-3 százalékban láttam már macsópicsákat is - van hátul gyerekülés, olykor nem is üres...), kiskorú szülői felügyelei joga sofőrtől megvon. ha anyuka anyósülésen: az övé is, mivel hagyta bunkózni aput, és nem szedte ki a gyereket. majd vmi közig. perben bizonyíthatják az ellenkezőjét: ők mégis jó szülők, csak hetente 1-2x teszik ki a kölköt közvetlen életveszélynek... stb. na szal sztem pár hónap effél izmozás után lassan kivesznének a baromok.
de addig is valóban: kénytelenek vagyunk a saját érdekünkben védekezőre fogni.
Acmee 2008.08.07. 08:44:33
"És ne "pöccingesdd" a fékpedált mer kapsz a seggedbe vagy 2tonnát hirtelen"
1. Ülj vissza kicsit általános iskolába, tanulj meg helyesen írni.
2. ha a kommented többi részében a KRESZ-re hivatkozol, akkor ne feledd, hogy a követési távolság mértékét is előírja a KRESZ!
ChPh 2008.08.07. 08:44:54
phaidros · http://konzervatorium.blog.hu 2008.08.07. 08:45:38
pl. menjen neki az első fának valami néptelen helyen. De csak kiszáradt fának, hogy ne legyen nagyobb kár a feltétlenül szükségesnél, ami ahhoz kell, hogy a problémát (azaz őt) megoldja.
MMM 2008.08.07. 08:49:40
Azért azt vegyük már észre, hogy már egy mai középkategóriás autóban sem a bátorságpróba csúcsa 160-al menni. Nem beszélve a nagyobbakról.
Poligám 2008.08.07. 08:50:33
Egyébként előzni is szoktam, ha sietek. Az a tapasztalatom, hogy a 70nel töketlenkedőt könnyebb megelőzni, mint a 85-tel töketlenkedőt, vagy a 100 al töketlenkedőt, ne adj Isten a 110el töketlenkedőt, aki még a gázra is lép, mert ugye őt nem lehet megelőzni.
A 70 elég lassú ahhoz, hogy megerőltetés nélkül legyűrjem az 1.1 es kisautómmal.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.07. 08:52:40
Előzés KRESZ is arról szól, hogy a lehető leggyorsabban el kell végezni, amihez ugye a legalacsonyabb fokozat és padlógáz kell.
Aki ezt nem akarja elfogadni, na az a "bunkó", és nem a mögötte jövő...
Komisz 2008.08.07. 08:54:08
Alex · http://k5fqcf 2008.08.07. 08:55:50
Becher 2008.08.07. 08:58:00
Jim Raynor 2008.08.07. 08:58:27
minek is köszönhető a legtöbb baleset? csak nem a gyorshajtásnak?
"Ne felejtsük el a közlekedés alapcélját: eljutni valahová a lehető legrövidebb idő alatt" ja, és akkor KRESZ-re sincs szükség, hiszen csak gátat szab annak, hogy a legrövidebb idő alatt érjünk el a célunkhoz....tolja neki mindenki, ahogy tudja, hiszen az a cél, hogy minél előbb odaérjünk....ilyen mentalitással elég hamar vérfürdő lenne az utakon...
a gyorshajtás pedig önmagában veszélyhelyzetet teremt,így a gyorshajtó tudatosan kockáztatja mások életét is....
zsoci 2008.08.07. 08:39:49
"Tessék már tudomásul venni hogy ha valaki gyorsabban akar menni ahoz a másiknak semmi köze ! "
hát képzeld, a közlekedés többi résztvevőjének igenis van hozzá köze, de ezt nyilván hiába magyarázom, te gyökér...
gtsongor 2008.08.07. 08:58:31
papirusz 2008.08.07. 08:58:43
Ha jól tudom, amíg engem előznek nem változtathatok a sebességemen, csak veszélyhelyzet esetén. Tehát tartani kell az állandó sebességet, nem rágyorsítani és nem ráfékezni, hiszen ha vissza akarna jönni valami miatt, ez becsapná.
MadBob 2008.08.07. 09:00:52
Ezért nem büntetek senkit. És még azért sem mert ha törvénytisztelőnek tartom magam akkor abba az is beletartozik hogy nem önbíráskodom. És ha arra hivatkozok hogy betartom a KRESZ-t, akkor abba az is beletartozik hogy nem veszélyeztetek másokat.
Az ilyenek kiszűrése a rendőrség dolga (lenne), reméljük egyszer tőlük is elolvassa valaki ezt a blogot és lépnek. Bár szerintem ez utópia. Vagy ha egyszer elütik az ombudsman rokonát akkor leszokik arról hogy ilyen aktívan védje a bűnözők és bunkók jogait.
tehenke 2008.08.07. 09:04:13
hahaha 2008.08.07. 09:04:23
2. De nem is akadályozom direkt.
3. Minden úttípusra ki van jelölve a KRESZ-ben minimális és maximális sebesség. Aki ebben a "sebesség-sávban" halad - az szabályosan közlekedik. Akár tetszik ez valakinek, akár nem.
4. Ha egy dürrhő arcoskodik az úton, akkor szépen kivárja, míg lehetősége lesz előzni. Nem kényszeríthet szabálytalanságra senkit az úton. Nem kell büntetni, de nem is kell félrehúzódni, ha a sztrádán 180-nal nyomul. Ha én 135-tel előzök eközben, akkor sem gyorsítani, sem elugrani előle nem fogok. Ha olyan kurva jó sofőr és olyan kurva jó az autója, le fog tudni lassítani 134-re, aztán fel fog tudni újra gyorsítani 280-ra is akár.
Dr. Greene 2008.08.07. 09:05:07
sosem tudhatom hova szalad annyira, lehet hogy tényleg valami nagyon fontos / vészhelyzet, szóval, ha nagyon menni akar (és van annyi hely - tudok annyi helyet szorítani neki) akkor hadd menjen.
Ha meg hülye és csak brahiból száguldozik, előbb-utóbb úgyis megbünteti...
... a villanyoszlop meg a jóisten.
MMM 2008.08.07. 09:06:32
Bár személy szerint én nem bánnám, ha szigorúbban vennék az őv használatát, véleményem szerint többet lehetne segíteni vele. Sérülés kevesebb lenne és időt sem vesz el, ellentétben a lassú haladással.
Mityu 2008.08.07. 09:09:33
1 ezresért már ketten nem fagyizunk meg. Nem kóstolásra gondoltam, hanem rendes fagyievésre.
Előzésről: nem egyszer tapasztalom, hogy fura módon akkor jut egyeseknek eszébe a gázpedál erőteljesebb nyomása mikor kiáll az ember előzni. Addig nem volt és utána se lesz sürgős, csak is arra az időtartamra amíg az ember megelőzné. Ezek azok a szituációk amit nem csak a "bunkó" "gyorshajtó" teremtett. Kérdésem mire jó?
Ilyenkor az "oktató"-nak nem jut eszébe azon része a KRESZ-nek ami reá vonatkozik? :)
MMM 2008.08.07. 09:10:04
Még a végén udvarias leszel, netán megkönnyíted más dolgát. Még belegondolni is szörnyű!...
Dr. Greene 2008.08.07. 09:10:12
Maximálisan megértelek, persze. Viszont minden gyorshajtó azzal védekezik, hogy sietett...
(Tévedés ne essék, én is mentem már gyorsabban mint a megengedett, én sem érzem magam ezért bunkónak - bunkóság ilyenkor inkább a megengedettel haladót ledudálni, az ő részéről meg feltartani.)
Ja, és persze ilyen helyzetben bármiért is történik a baleset, 50%-ban Te (vagy én, ha épp gyorshajtok) vagy a hibás, mert gyorsabban mentél, mint a max, vagyis pl. aki kikanyarodott eléd, nem számíthatott rá, hogy olyan gyorsan odaérsz.
Poligám 2008.08.07. 09:13:47
Acmee 2008.08.07. 09:14:06
Akkot tisztázzunk egy dolgot! Országunkban nem túl nehéz a törvény szerint gyorsan hajtani. DE!!! Amíg egy kisautóval (Fiat Punto II 1.2 16V, 195/50 R15-ön) simán lehet venni 80-90 körül a 60-ra táblázott kanyart(nem visító gumikkal, kilinccsel előre, hanem tényleg simán, kényelmesen), addig senki (a tapasztalt, több 100.000km-t levezetett sofőröket értem ez alatt) nem fogja komolyan venni a korlátozást.
A KRESZ-ben pedig benne van, h mindig az útviszonyoknak megfelelően válasszuk meg a sebességünket (tudom, h nem oldja fel a korlátozást), de kérdem én: Egy vonalzó egyenes, relative jó minőségű úton minek kell a 40-es, 60-as tábla előzni tilossal? Ha süt a nap, forró az aszfalt és tudod, h mit tud az autód és Te (még bőven biztonságosan), akkor végülis törvény szerint gyorshajtó leszel, másik szemszögből pedig nem hajtasz gyorsan, mert az útviszonyok és a technikai feltételek megengedik, h gyorsabban hajts (nem 200-al, hanem az emlegetett egyenes úton sima 100-as tempóval, ami ugye már jogsi bevonást eredményezne)
Poligám 2008.08.07. 09:15:09
Dr. Greene 2008.08.07. 09:16:22
Na igen, sajnos sokan a közlekedést harcként élik meg:
- nehogymá' megelőzzön! (a parsztja ilyen ócska ... kocsival, ilyen fasza luxuskocsival)
- nehogymá' elém soroljon be! (ld. fentebb)
- nehogymá' elengedjem a kamiont! (városban sem!)
stb.
MMM 2008.08.07. 09:17:04
Levi 2008.08.07. 09:18:29
Ja, nana, ezert tortenik olyan meg, hogy varosban mellettem kb. 80-nal elhuzo (nem bombi volt, csak vw) meguszta, lattam elmenni a rendorok mellett, de engem lehuztak a 60 miatt. Felreertes ne essek, ha fizetos tartomanyban megyek akkor nem lepodok meg ha fizetni kell, de akkor fizessen midnenki.
Masik dolog, a "bunkosag" temahoz, az milyen mar, hogy egyeb korlatozas nelkuli orszaguti szakaszon ~75-el halado mondeo-t eloznek (14 eves astraval), amikor melle erek meg odanez es elkezdi nyomni a naftat ugy, hogy 110-nel mar inkabb fekeztem es visszaalltam moge. Kesobb egy negysavos resznel mentem el mellette 90-nel, csak akkor volt sietos neki amikor elozni akartam.
Honi autopalyas sztorikat mar fel sem hozok, semmi ertelme.
kutya vacsorája 2008.08.07. 09:18:30
"vállalom a következményeket". mit, az isten szerelméért? a gyorshajtás büntijét (ha "rendesen gazdagítod a kgvt-st", ahogy írod, akkor a 130 télleg inkább több mint 150, hiszen ott kezdenek "rendesen" számlázni...)? esetleg a lakatost, biztosítót? vagy netán azt is, hogy halottat, árvát hagysz hátra?! biztos együtt
tudnál élni a tudattal, hogy egy vétlen kolléga agyveleje csúfítja a szélvédődet?!
szörnyű, ami a pécsi polgármesterrel történt, de legalább, mivel közszereplő, nyilvánosan zajlanak az utóesemények is: olvasgassad, kérlek...
amúgy én nem kezelném tb-költségre a sérült bunkóciakat, nem azért fizetnek a munkáltatók, dolgozók. "vállalják a következményeket", de télleg, praktikusan fizessék ki a saját ellátásukat (tszetesen el kell látni őket is, és utólag mehet a számla...)
parapali 2008.08.07. 09:20:20
A Madarasteszkóban tegnap 250 ért ettem egy gombóc fagyit de nagyon jó volt!!az mennyi kilóméterben??:D:D
Jim Raynor 2008.08.07. 09:22:21
az egyik legfőbb baleseti ok a gyorshajtás. ez tény. ha autópályán 130-nál többel mész, az már rég nem relatív gyorshajtás, hanem abszolút, de mindegy....
"Nincs időm 130-cal menni" "Vállalom a következményeit, gazdagítom vele a költségvetést rendesen" aha. és mondjuk ha 160-nal belerongyolsz egy 130cal szabályosan közlekedőbe, és a baleset miatt a vétlen autó utasai meghalnak, annak is viseled a következményeit??? ok, ne érezd magad bunkónak, de azt tudd, hogy potenciális GYILKOS vagy a hozzáállásoddal....
Matrix_ 2008.08.07. 09:22:45
De nagyon szomorúnak tartom, hogy ilyenről egyáltalán beszélni kell!
Sőt qrvára dühítő!!
Olyan mintha arról kéne meggyőzni embereket, hogy evés után szarni kell.
Normálisan kell közlekedni és kész. Pont.
MadBob 2008.08.07. 09:23:05
"Ha jól tudom, amíg engem előznek nem változtathatok a sebességemen, csak veszélyhelyzet esetén."
Ezt a baromságot honnan vetted? Szerintem te is azok közé tartozol akik azt gondolják hogy szabályosan közlekednek.
MMM:
Én is szoktam az autópályán 150-nel menni és lakott területen kívül 110-el. De ha utolérem az előttem szabályosan haladót akkor ésszel előzöm meg. Ugyanis lehet hogy sietek, de elsősorban oda akarok érni valahova egyben anélkül hogy másokban vagy magamban kárt tennék. Hiába sietek, ha torlódik a forgalom az M3-ason reggel akkor nem villogom le a kocsisort és nem kezdek előzni a leállósávon.
Ha te is így mész gyorsan akkor te sem vagy 'bunkó'. A 'bunkó' titulust én azokra értem akik úgy közlekednek és hajtanak hogy leszarnak másokat, olyanokat akik azért indultak el hogy biztonságban odaérjenek valahova.
Poligám 2008.08.07. 09:24:56
Parapali ---> örülök, hogy tetszik a helyzet, viccnek is szántam. A 250 HUF nagyon sok. A 90 HUFos amit írtam nekem nagyon ízlik. Krémes, meg minden. Csak a kiszolgálók nem tudnak mosolyogni. De a fagyi az isteni és a gombóc is nagy.
ON
Dr. Greene 2008.08.07. 09:26:26
Természetesen ilyen is van - bár velem elég ritka, mert ha 130 helyett 140-nel megyek, akkor már nagyon szaladok. (Inkább igyekszem időben indulni, akkor a 130 bőven elég és a motor sem olyan hangos, lehet csendben 'suhanni'. Viszont ha már villantok, akkor igyekszem nem bunkó módon, hanem csak egyet - esetleg ha nem figyel a jóember, akkor még egyet. (Ehhez nagy tahónak kell lenni, hogy ne értse a másik, nem bunkóskodsz, csak mennél.)
Más dolog, amikor némely faragatlan ütőeszköz egyszerűen felcsapja a hosszúfényt és megy a belsőben végig (hol mennyivel tud), ha meg valaki elékerül akkor ráfekszik a dudára.
MMM 2008.08.07. 09:27:51
Igazad van, 150-el sem. Ha tehetem, gyorsabban megyek. A szabály megszegésének a következménye a büntetés. Ez szerencsére csak pénzbírság képében jelentkezett eddig, de a büntetési tételek viszonylag jól ki vannak dolgozva. Mindenesetre magasabbak, mint rendőrt pl. Molotov-koktéllal dobálni.
Tudod, elég sok pénzt fizetek a tb-nek, de több, mint 20 év alatt, mióta vezetek, nem okoztam személyi sérülést. Ez többször is a másik félen múlt, mint ahogy én is védtem már ki balesetet. De - próbálok visszagondolni - ezek egyike sem gyorshajtás miatt volt, bár biztosan lehetett volna. Vállalom a szerintem alig nagyobb kockázatot azért az időért cserébe, amit nyerek. Érdekes lenne összeszámolni ez mennyi lehet.
Szocske 2008.08.07. 09:29:07
Szerintetek nincs eleg masik hasonlo hulye akivel majd egyszer "lejatszak"?
A szabalyosan kozlekedok (aka birkak :-) ) kozt cikazo egyetlen faszt is jobban kiszedne a rendor, mint most, hogy mindenki bunkozik oda-vissza.
A heten kell menjek a 4-es fouton par tucat kilometert, elore fosok.
ChPh 2008.08.07. 09:34:13
ajánlom a belsőség idevágó elemzését
hiába hajtasz gyorsan alapból nem nyersz túl sokat, és ezt én is alátámaszthatom, sokat járok relatív hosszú úton (200-250km-k), van hogy pályán, van hogy főúton teszem meg... persze a pálya gyorsabb, de ha sok a kamion, akkor majdnem mind1, hogy 120-130-cal vagy 140-160-nal megyek... persze ez adódik a kis teljesítményű autómból is, de számolgatva nem nagy különbségek jöttek ki, max 15 perc... (persze ez is forgalomfüggő)
Manyizga (törölt) 2008.08.07. 09:34:33
MMM 2008.08.07. 09:35:13
Ennyit a biztonságos közlekedésről, szabályokról, ellenőrzésről.
V8 2008.08.07. 09:35:52
"minek is köszönhető a legtöbb baleset? csak nem a gyorshajtásnak?"
Nem, hanem egyéb szabálytalanságoknak, amik mellé azért társul gyorshajtás, mert statisztikailag sokan nem tartják be a sebességet.
Nézzünk egy alap baleseti szituációt: 80-nal menőt előz beláthatatlan szakaszon valaki, és találkozik egy szembejövővel. Ha ezt 120-szal teszi, akkor rögtön jön a gyorshajtás duma, pedig 90-nel és 120-szal is ugyanúgy baleset lett volna, viszont előzés nélkül 120-szal nem leett volna baleset. Tehát az ok egy ilyen esetben a szabálytalan előzés, sebességtől függetlenül.
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 09:39:45
Tökéletesen igazad van. Az 50 km/h-s tábla a vasút fölötti felüljáróra érvényes és utána a benzinkútig, ahol viszont felfestéssel leválasztják ugyan a jobbra lekanyarodó sávot, az újabb, immár arra érvényes 50 km/h viszont még előtte, a közös szakaszon van, a benzinkút után. Jó kérdés, hogy ilyenkor az 50 km/h 50 km/h-e?! becsatlakozó út nincs (az a benzinkútnál van), csak kijárat.
V8 2008.08.07. 09:39:57
"és mondjuk ha 160-nal belerongyolsz egy 130cal szabályosan közlekedőbe"
Miért rongyolna bele jobban 160-nál egy 130-cal közlekedőbe, mint 130-nál egy 100-zal közlekedőbe???
Indokold meg, hogy miért pont 130 a törvényi határ! Miért olyan bűvös szám ez?
ppeterka 2008.08.07. 09:40:23
Hát emiatt tartunk ott, ahol. Semmit sem kell, maximum olyan, amit LEHET. Költözz falura, ha idegesítenek az emberek!
Párizsban nem ekkora a forgalom, mégsincs összesen annyi indulat a közlekedőkben, mint itt egy-egy járművezetőben!
Cikázni balfaszság. Folyamatos 40-nel, 50-nel, 55-tel sokkal jobban lehet Budapesten haladni, mint összevissza idegeskedve. Ó-ó, nyersz vele 4 percet, de 40 percig idegeskedsz a 80 éves mammer miatt a külső sávban. Nyertél 4 percet, hogy a barátnőddel/feleségeddel legyél, ehelyett még mindig a fogatlan lógómellű mammeren lovagolsz! (kéretik figyelni az átvitt értelmeket is!)
Megéri?
Mennyivel jobb mondjuk betolni az MP3-at, valami jó kis p*rnó-funkyt (o-val nem engedi...) berakni, és hangulatba kerülni? Fogadjunk egyből még az is eszedbe jutna hogy vegyél neki virágot, vagy ilyesmi...
MMM 2008.08.07. 09:41:09
ppeterka 2008.08.07. 09:42:06
MedveMaci 2008.08.07. 09:42:27
Nem tudom, én egy 300 km-es úton 40 és 60 perc között tudok hamarabb odaérni, ha sietek.
V8 2008.08.07. 09:46:22
"10 és 40 között is 30 a különbség (pont mint 130 és 160 között), de ha 10-zel pöccint meg valaki hátulról, akkor nincs akkora baj, mintha 130-nál pöccint meg valaki hátulról..."
Te meg pöcs vagy, egyébként ki beszélt erről? Valaki azt állította, hogy a 160-nal menő jól nekimegy majd a 130-cal menőnek. Ezért kérdeztem, hogy miért menne neki?
Poligám 2008.08.07. 09:46:32
Nyomek 2008.08.07. 09:48:17
El kellene már gondolkodni, hogy van-e értelme ilyen agitpropos népnevelő postokat közölni. A postíró ("/A\", vagy ki) jópár dologról elfeledkezik, vagy tudatosan provokál. MMM rá is vetődött.
Először is a közlekedés nem rólam (szabályosan közlekedő díszfaszról - má' elnézést) és a többi bunkóról szól, hanem ez mindennapos küzdelem az utakon. Tetszik, nemtetszik: a szabályokat mindenki megszegi (különös tekintettel a rend őrzőire!), csak szubjektív módon határozza meg a saját maga és a többi közlekedő által betartani kívánt szabályok halmazát.
Másodszor a szabályok olyanok, hogy mindenki kimazsolázza belőle azokat amiket magának, meg azokat, amiket másoknak kell betartani (Te is, ne tagadd!).
Harmadszor a szabályok ismeretét tekintve nekem ne mondja senki, hogy mindent maximálisan ismer, mivel a szabályokat nem lehet mindig egyértelműen alkalmazni élethelyzetekben.
Negyedszer pedig ki az, aki úgy közlekedik, mint a vizsgán, amikor a vizsgáztató mögötte ült? Jó lenne, ha mindenki úgy közlekedne? Arról nem is beszélek, hogy volt olyan vizsgáztató, régen, amikor én vizsgáztam, aki végig csendben ült a hátsó ülésen, majd a végén azt mondta, hogy "sajnos megbukott". Jött a logikus kérdés:"Miért?" "Rossz a helyzetfelismerő képessége". Ennyi. Szerencsére nem hozzá kerültem.
Jó lenne inkább olyan postot írni, amelyikben leírja mindenki önkritikusan, hogy a KRESZ melyik részét tartja fontosnak, melyiket nem fontosnak.
Érdekes egyébként, hogy az ember (nyilván én is) hogyan határozza meg azokat a szabályokat amelyeket mindenképpen betart, és azokat, amelyeket a többiekkel betartatna.
Ráadásul a KRESZ nem csak autókra vonatkozik, hanem általában a közlekedőkre. A kerékpárosok tisztában vannak pl. a jobbkéz-szabállyal? Vagy múltkor amit láttam: két nyugdíjaskorú nénike ment kerékpárral. Kereszteződéshez érnek, az út derékszögbe kanyarodik jobbra, ők egyenesen mennek tovább az alsóbbrendű útra (tehát balra letérnek). Minden jelzés nélkül persze. Az autó, amelyik normál módon ment jobbra, persze majdnem elüti őket. Leszállnak, hangos anyázás, ökölrázás "micsoda vadbarom autósok vannak..." stb.
Szóval szeretném (többek között), ha egy ilyen post úgy kezdődne, hogy: "Mindenki megyszegi a KRESZ-t, én is, de..." stb.
Dr. Greene 2008.08.07. 09:48:24
Ha annyira siet, előbb-utóbb úgyis megelőzne, csak lehet hogy abból baj is lesz. Akkor inkább előbb és mindketten jobban jártunk.
Ezt hívja úgy a Kresz-könyv hogy 'defenzív vezetés' - röviden a lényeg: számitasz rá, hogy a másik nem figyel és szabálytalan esetleg.
Birkaság? Lehet - de kevesebbet idegeskedik az ember ilyen hülyeségeken legalább. (Van azért elég más idegeskedni való a mai világban, elég egy híradót megnézni... :-) )
Ja, és elgédett vagyok az autóm, farkam és nőm mellének méreteivel, fizetésemmel is, szóval lehet ott a titok nyitja, hogy nem kell ezeket kompenzálnom? :-)))
Ocsy 2008.08.07. 09:48:39
Szerintem egyébként a legtöbb probléma gyökere a közlekedésben is az, ami általában a társadalomban: az önzés. A közlekedés már régen nem arról szól, hogy ÉN eljussak az uticélomig, ÉN gyorsan tudjak haladni, ENGEM ne tartsanak fel, ENGEM ne veszélyeztessenek, ENGEM ne akadályozzanak, ENGEM ne zavarjanak... A közlekedésnek úgy kellene működnie, hogy az rengeteg jármű (és gyalogos)összessége, és nem egyedek sokasága. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy odafigyelünk a másikra, és a körülöttünk zajló dolgokra, és nem azt, ami most megy, hogy beülünk a kis kapszulánkba, és onnantól kezdve mindenki le van sz*rva (ez vonatkozik nemcsak a járművezetőkre, hanem a gyalogosokra is, akik pl. teljes lelki nyugalommal állnak meg trécselni vagy a mobiljukat keresgélni a táskájukban a zebra kellős közepén, és nem nagyon érdekli őket, hogy az autós, aki véletlenül tiszteli a szabályokat, és nem akar előttük nagy gázzal átsuhanni, szintén menne a dolgára). És ez mindkét félre igaz: szerintem az is önző, aki 220-szal süvít végig villogva az autópálya belső sávjában, meg az is, aki pofátlanul végigelőzi a sort, aztán bevág a kanyarodósávból az egyenesen haladók közé; és az is önző, akit abszolút nem érdekel, hogy mi történik körülötte, nem veszi fel a forgalom ritmusát, minden sebességkorlátozó tábla előtt belebikázik a fékbe, de a tükörbe nem néz, hiszen a követési távolságot be kell tartani, ha valaki beleszáll, az az ő baja; meg szerintem az is sántít, hogy mindenki annyival menjen, amennyivel biztonságban érzi magát. Előrebocsátom, hogy én általában betartom a szabályokat, de aki azt mondja, hogy ő minden sebességkorlátozó táblához a megengedett sebességgel érkezik, és végig be is tartja, akármennyire értelmetlennek tűnik is, az nem ezen a bolygón él. És ez nem azért lehetetlen, mert mindenki arra utazik, hogy szabályt szegjen, hanem azért, mert nagyon sok helyen a kihelyezett táblákat nem lehet betartani, ha az ember a forgalom saját ritmusát követi, csak ezt a döntéshozók, akik a táblákat kirakatják, sokszor nem látják át. Nem azt mondom, hogy egy gyalogátkelőhely előtt hülyeség egy 30-as tábla, mert a gyalogosokra igenis kiemelten figyelni kell, de egy külvárosi 2x2 sávos úton, aminek a közelében sincs se járda, se kereszteződés, senki nem fog 50-nel döcögni, csak azért, mert valami vízfej kirakta a táblát (vagy éppen nem rakta ki a 70-est, 80-ast lakott területen belül).
Ezen kívül, valószínűleg mindenki dudált vagy villogot már olyan autóstársára, aki vagy az erőszakossága, vagy a bénázása miatt bosszantotta. Emberek vagyunk, nem kell olyan szólamokkal jönni, hogy én még soha, meg én mindent mosolyogva tűrök, és hasonlók, mert ilyen csak Utópiában létezik. De szerintem nem ez a lényeg, mert ez belefér. Inkább arra kéne koncentrálni, hogy ne ÖNMAGUNKKAL legyünk állandóan elfoglalva. Aki ezerrel nyomja az autópályán, és utólér egy előtte lassabban haladót, aki mondjuk épp egy teherautót előz, elgondolkodhatna azon, hogy a másik is ugyanúgy közlekedik, megy valahová, és nem azért van ott, hogy neki akadály legyen. Villogás és dudálás nélkül is meg lehet várni, míg biztonságosan be tudja fejezni azt az előzést. Másrészről, az, aki 65-tel döcög egy 2 számjegyű főúton, ahol a forgalom és a kanyarok miatt szinte lehetetlen biztonságosan előzni, az is elgondolkodhatna néha azon, miközben azt ismételgeti magában, hogy neki joga van lassabban haladni, mert a Kresz megengedi, és neki így biztonságos, hogy mögötte nem azért villog a másik, mert bunkó paraszt, csak neki meg joga lenne a megengedett sebességgel haladni a célja felé.
Összefoglalva, szerintem nem feltétlenül az jelentené a közlekedési morál javulását, ha egyszercsak mindenki elkezdené betű szerint betartani a Kresz-t, hanem az, ha végre a másikra is figyelnénk: ha látjuk, hogy elkezd húzódni a másik sávból, akkor felkészülünk a beengedésére, és nem adunk azért is gázt; ha látjuk, hogy mögöttünk gyorsabb autó érkezik, akkor nem felejtjük kint magunkat a belső sávban, hanem utat engedünk neki; ha látjuk, hogy meg fog szűnni a sáv, akkor időben elkezdünk bekéredzkedni, és nem a végén vágunk be valaki elé; ha látjuk, hogy valaki parkolóhelyet keres, akkor nem kezdünk ordítva dudálni és villogni 2 centire a lökhárítójától, hanem lemaradunk, és megvárjuk, míg lehúzódik... És még sorolhatnám. Tényleg LÁTNI kellene, nem csak NÉZNI, észrevenni a körülöttünk lévő történéseket, figyelni a másik jelzéseit, következtetni a szándékaira, vigyázni az ő épségére is, és segíteni az előrejutásban, ha nekünk nem okoz gondot, és nem csak azzal törődni, hogy mindegy hogyan, de mi haladjunk.
MMM 2008.08.07. 09:48:47
Majd jól elítélik őket Helsinkiben népirtásért...
Kúrcsány Ferenc 2008.08.07. 09:49:15
ChPh 2008.08.07. 09:50:39
mint említettem forgalom függő
ugyanaz a 200 km-es táv, ha autópályán megyek eleve 1 órával rövidebb... de nem csakezen múlik a táv nagy része (kb. 180 km) az érdekes, autópályán ha jól jön ki másfél óra alatt megvan (1-2 kamion tuti az oroom előtt előz 80-nal), de főúton falvakon át, 2,5 - 2,75 óra... akkor sem sokkal lassabb, ha tele van traktorral és más egyéb lassú járművel, egyszerűen az átlagsebességeden nem dob semmit a gyorsabb haladás...
MMM 2008.08.07. 09:51:13
Nyomek 2008.08.07. 10:00:58
Dr. Greene 2008.08.07. 10:02:35
Nemrégiben mentem arra (át a déli részen egyszer egyik irányban, majd vissza) - egy kezemen megszámolom hányan előztek le úgy hogy nálam +30 nál gyorsabban mentek volna...
(Én kb. 120-130-140-et mentem)
Ja, persze az is más, hogy ott _tudod_ hogy jöhetnek a belső (három sávból belső!) sávban _nagyon_ gyors autók is.
(Eleve biztonságosabb szerintem a három sáv: külső a nagyon lassúaknak, kamion, nagyon megpakolt kocsi, lakóautó stb. eggyel beljebb a 'normál' 110-130 körüli utazók és belül a 'racer' sáv.)
MedveMaci 2008.08.07. 10:03:01
Kazimír 2008.08.07. 10:04:40
A gyorsan hajt, gyorsabban a megengedettnél, az nem bunkó, hanem veszélyes. Önmagára és másokra is, akár be van kötve, akár nem. Mindegy milyen oka van rá (munka, orvoshoz sietés, így szokta meg, stb.). Egy részüket megértem, és nem kívánom, hogy lekéssen egy tárgyalást, vagy kapjon a főnökétől, mert nem szállította le időben az árut. De az alaphelyzeten ez továbbra sem változtat.
Aki azt mondja, hogy vállalja a teljes felelősséget a gyorshajtása következményeiért, az gondolja át még egyszer. Baleset esetén - ne történjen meg, de ha mégis - vissza tudja-e adni a másik életét, ha kioltotta azt..
Másrészt.
A sebességkorlátozások. Volt szerencsém betekinteni pár építőcég működésébe, és nem egy helyen az alábbiak szerint megy a dolog:
- Holonap ez és ezen főúttól 100m-re fogunk dolgozni, ezért ki kell tennünk az útra valami táblát. Józsi, menj hátra nézd meg milyen van!
- Van egy 20-as sebességkorlátozásunk, meg egy 40-es alatta útszűkület jelzéssel.
- Hozd a 40-est, mégiscsak főút..
és másnap, ahol eddig mindenki 90-95-el haladt, kikerül egy 40-es tábla. A sofőrök nem attól lesznek idegesek, ha az előttük haladó lelassít 40-re (bár az is lehet), hanem attól, hogy tudják, be kellene tartani a korlátozást, de semmi látható ok, magyarázat nincs annak kihelyezésére.
V8 2008.08.07. 10:06:49
"(Eleve biztonságosabb szerintem a három sáv: külső a nagyon lassúaknak, kamion, nagyon megpakolt kocsi, lakóautó stb. eggyel beljebb a 'normál' 110-130 körüli utazók és belül a 'racer' sáv.)"
M7, BP fele? Elszórtan kamionok a külsőben, tömeg a középsőben és nagy forgalom a belsőben? Persze ennél sokkal fontosabb, hogy máshol a kinthagyott 30-as táblánál 60-nal száguldozókat jól megbüntessék...
MedveMaci 2008.08.07. 10:07:14
V8 2008.08.07. 10:08:38
"gyorsabban a megengedettnél, az nem bunkó, hanem veszélyes."
Azért ne vegyük már egy kalap alá a városban 50 helyett 120-at és autópályán a 130 helyett 160-at...
Kazimír 2008.08.07. 10:10:40
Persze, nincsenek egy kalap alatt. Nem fogalmaztam minden részletre kiterjedően, s nem is fogok :)
Dr. Greene 2008.08.07. 10:10:49
Na jó, ezt használni is kell tudni (németeknél és franciáknál megy).
Nálunk sajnos a Váci úton is sokan mennek a belsőben, mert oda szól a jogsijuk / új autó forgalmija... A külső meg akár még üres is.
Matrix_ 2008.08.07. 10:18:40
Nem az a baj ha valaki gyorsan halad. Hanem ha elvárja a környezetétől, hogy:
ehhez igazodjon, ne tartsa fel, és különben szarjon sünt...
Ha már egyszer gyorsan hajtok, nem várom el a tötymörgőtöl, hogy lehúzodjon vagy félreálljon, hanem megoldom magam a haladást. Vagy legalább igyekszem. Nyilván nehezebb mintha mindenki az én előrehaladásomat segítené, de ez egy felnőtt, felelősségteljes embernek, nem szabad, hogy problémát jelentsen.
Sztem!
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.07. 10:21:31
MadBob 2008.08.07. 10:22:37
Sok autós fél hogy leesik az autója a külső sáv szélén és elnyeli a végtelen semmi. :-)
Mityu 2008.08.07. 10:24:15
Nyomek!
Azért alapvetően elvárható a közlekedőktől, - s főleg azokra gondolok akik jogosítvánnyal rendelkeznek - hogy mondjuk egy STOP táblát, egy záróvonalat (cicikkel), lámpa tilos jelzést, kötelező haladási irányt felismerjen és értelmezzen. Továbbá szerintem elvárható, hogy tisztában legyen a sávváltás-, a kanyarodás-, az elsőbbségadás-, előzés szabályaival. Szerintem ezek alap-műveltségi szinten kellenek legyenek a mindennapi közlekedés ténykedéseink során.
... és én kérek elnézést! :)
phoenix102 2008.08.07. 10:24:59
stopper 2008.08.07. 10:26:12
6/h Kátyú esetén az utolsó pillanatban korrigáljunk. Azt csak normális követési távolsággal lehet észrevenni.
Dr. Greene 2008.08.07. 10:41:57
... és ha valakit ilyen módon sikerült 'lelökni' az útról, húzzunk egy kis strigulát a kocsi oldalára, mint régen a vadászpilóták. :-D
Remélem Te is csak viccnek szántad...
Nana1218 2008.08.07. 10:43:04
Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 10:44:53
Nekem regi autom van, olyan tipus, amit altalaban lenezessel illet a forgalom bunkobbik resze. Nem kell szepiteni, igy van. Engem minden bunko meg akar elozni, teljesen mindegy mennyivel megyek. Tokmindegy hogy a belsoben 90-nel a Hungarian, vagy hatvannal a Beke uton. Neki ugy sem jo, megeloz, es aztan beall elem, lehetoleg lassabb sebesseggel annal, mint amivel en mennek... Mert o nem mehet egy XYZ tipusu kocsi mogott! Csakazertsem. Es napi szinten tucatjaval vannak ilyenek.
A kedvencem meg az a barom, aki fel sem tetelezi, hogy nem magamtol "totyorgok", hanem esetleg dugo van elottem. Szinten Reitter, kocsisor. Haladunk 45-tel. Dudal villog mogottem a barom, kitor jobbra (ez ezeknel valami hobbi lehet) aztan mikor meglatja h. 8 kocsi van elottem, es mar nem fer be a szeles szakaszon, akkor jobb esetben szepen visszahuzodik, rosszabb esetben engem csakazert is megeloz, es bevag elem, hogy satuznom kelljen. Anyad.
Tovabbi kedvenc kozlekedesi gyakorlatom, hogy haladok a szelso savban, jobbrol mindjart kezdodik az uj sav, ami jobbra lehajto. Mogottem az okostojasnak elfogy a turelme, es balra megeloz, hogy aztan elottem keresztben atvagva(!) soroljon a jobboldali kanyarodo savba. Ha rajtunk kivul nincs mas az uton, akkor "nincs" is problema, de ha kozben a mogotte jovo meg rendesen kisorol jobbra, akkor elofordul, hogy a barom pont elottem satuz be, eszlelven, hogy jonnek a savban. (Ismetcsak, en a megengedett sebesseggel, vagy kisse afolott haladok altalaban.)
Az ilyenekre nem lehet rafogni, hogy siet. Az ilyen egyszeruen bunko, akire egy kerek nelkuli rollert sem szabadna bizni, nem hogy jogositvanyt adni neki autohoz.
V8 2008.08.07. 10:49:22
Teljesen egyetértek. Ezek a viselkedések veszélyesek, és tök mindegy, hogy 30-nál vagy 60-nál adja ezt elő a másik, mert nem a sebességével veszélyeztet, hanem a manővereivel.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 10:52:32
Tok fel voltam dobva, hogy vegre mas is tud emberien viselkedni (mert ez nem vezetestechnikarol szol, ez emberi viselkedesi norma es kultura), amig meg nem lattam a kulfoldi rendszamot a kocsin...
Ursula 2008.08.07. 10:58:27
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 09:39:45
Ferihegyi gyorsforgalmi
A Ferihegyre kivezető gyorsforgalmi út elején van egy ’Budapest vége’ tábla, tehát 90-el lehet menni. Van egy felüljáró, ami előtt 50-es korlátozó tábla van. Ilyenkor látom a tükörben, hogy egyeseknek nagyon nem tetszik, hogy 90-ről 50-re kell lassítani, majd eldurran az agyuk. A felüljáró jó hosszú és utána jön egy lekanyarodó sáv, ami egy benzinkúthoz vezet. Amikor a két sáv szétvált, van még egy 50-es korlátozó tábla, tehát továbbra sem lehet 90-el menni. Aztán jön a benzinkút visszacsatlakozó sávja. Szerintem innentől kezdve lehet 90-re gyorsítani, de igazán kitehetnének egy sebesságkorlátozást feloldó táblát. (Csak előzési tilalmat feloldó tábla van ha jól emlékszem.) Ilyenkor mindig az érzi rosszul magát, aki betartja a szabályokat, tolják le az útról és nem biztos benne, hogy most ki a hülye.
Hétvégén mentem Ferihegyre, felüljárón beáll mögöttem a konvoj, féktávolság fél méterre csökken. Nagy levegő, nyugodt maradok. A felüljáró után észreveszem, hogy egy zóna taxis balról előzi a sort, záróvonalat leszarva. Szemből nem jöttek, én mentem tovább 50-el. Ekkor jobbról, a benzinkútra levezető sávból eszeveszett dudálás közepette előz a másik zóna taxi.
Megyek 50-el 5-ösben, balra taxi jobbra taxi, seggemben konvoj fél méterre és vészesen közeledik a szalagkorlát ami leválasztja a gyorsforgalmit a lehajtótól.
Baloldali taxis lazán bejött elém, jobboldali nem fért már be, berongyolt 80-al a benzinkútra, ahol megállt. Én meg pelust cseréltem, és elgondolkodtam, hogy betartsam-e ezentúl a sebességkorlátozást.
LILIOM 2008.08.07. 11:08:40
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:09:36
Én akkor is betartom (a taxisok közül külön állatfaj a Zóna, bár azok közül is láttam már kultúrlényt). Csak éppen a Gyömrőin megyek, jó burkolat, egész tűrhető lámpa-hangolás, csak a Csévéző előtt egy kicsivel abbahagyták a felújítást, utána viszont már 70 van, kényelmesen kiérek.
Mellesleg az 1-esnél van egymás után 2 lámpa, előttük 50-es tábla meg egy sorompó utána. Ott a 30 km/h tényleg életveszély, mert már 50-nél villognak és tolnak...
Még 1 dolog: egyre gyakrabban találkozom precízen 50 km/h-ra vagy picit alá beállított lámpa szinkronnal. (Ha van szinkron, ha nincs, valahogy mindig jól el lehet kapni a Felsőcsatári útnál a lámpát mindkét irányból, csak néha le kell venni a lábad a gázról) Ha szépen mindenki "csorogna" 50 körül, akkor ugyanolyan gyorsan érnénk oda, csak éppen fevesebb naftával. Viszont ha a lámpa előtt van leágatás, akkor ne töketlenkedjünk, ha lehet és az arra alkalmas sebességgel igenis húzzunk bele, mert a mögöttünk lévő esetleg le akar kanyarodni.
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:11:15
phoenix102 2008.08.07. 11:13:58
én a külföldiekkel épp más tapasztalatokat szereztem. Az osztrák határ túloldalán akkor is megáll az autó a gyalogátkelőnél, ha nem is akar senki átmenni, hektikusan ügyelnek, hogy legalább 10-el lasaban menjenek, mint a megengedett sebesség, majd átlépnek a magyar határon, és nemtalálják a féket. Kaptak már el a falunkban 180-al osztrák sofőrt. A nyugati határszélen többnyire ők okozzák az igazán nagy baleseteket.
oistván 2008.08.07. 11:21:54
Pilatus Secundus 2008.08.07. 11:22:03
Egyetértek "Jim Raynor"-ral.
Dr Kangörény 2008.08.07. 11:22:38
Úszómester 2008.08.07. 11:25:17
Aki szereti pl. büntetni az autópályán a gyorsabban haladókat javallom menjen ki Ausztriába és cammogjon a belsőbe nem kevés civil rendőr autó van és több 100€ a bünti annak ki nem tartja be a jobbra tartást, városba meg még sok gyalogjárőrnek is van mobil trafija kiugrik az út széléről és ha gyorsan mész akkor szintén a pénztárcád bánja.
Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 11:27:23
Egyebkent, en is jartam (ezzel az oreg kocsimmal) pl. Nemetorszagban, es eg es fold. Nem villognak le, nem tolnak le. (Bar nem is mentem 98-al a belso savban a palyan.) Lathatsz varosban 40-s sot, 30-as sebesseghatart betarto BMW X5-ot es Audi S8-at. A hazai tapasztalatok utan szurrealis elmeny, de van ilyen tenyleg. :) Ugy altalaban van kozlekedesi kultura. Idehaza nincs. Es lehet, hogy a kintrol beszabadulo kulfoldi is kulturalatlan, de pont azert kene nekunk kulturaltnak lenni... Vagjak alattunk elegen a fat, ne vagjuk mar mi magunk is, barmennyire osi magyar szokas (hehehe) ez...
bendegúz 2008.08.07. 11:27:28
dinoszaurusz 2008.08.07. 11:27:34
... a záróvonalon ...
phoenix102 2008.08.07. 11:30:48
phoenix102 2008.08.07. 11:36:58
azért a németeknél is volt rosszélmény, igaz én keleten voltam, de ott is néha ledudáltak 170-nél a középső sávból, de azok első blikkre törökök voltak. Ök azt hiszik, hogy a dudától megy az autó. Nekem az volt megdöbbentő a németeknél, hogy az 1.2-es corsa a külső sávban megy 100-al és nem a belsőben próbál letolni 180-al, miközben a motor és a futómű halni készül.
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:49:48
Kopasz Szuzukis 2008.08.07. 11:59:08
X 2008.08.07. 12:11:07
9. A FERIHEGYI ÚTON 90 A MEGENGEDETT, NEM 50! (kivéve, ahol tábla korlátozza pár száz méterre...)
-mielőtt jönnek a lámák, lakott terület vége tábla jelzi!
umlex 2008.08.07. 12:14:56
A száguldó cégautósoknak meg csak annyit, hogy mindenki egész nap dolgozik (aki dolgozik), nagyon sok dolgozó embernek több feladata van egyszerre nap mint nap, határidő stb., de ez nem jogosít fel senkit a törvények, szabályok megszegésére. Pláne nem olyan szabály megszegésére, amelyet kifejezetten azért alkottak, hogy mindenki a lehető legjobban jöjjön ki az adott helyzetből. Mit szólna hozzá a "nyomulós", az "én nem érek rá betartani a KRESZ-t" fajta, ha bankszámlája azért semmisülne meg, mert a felelős banki alkalmazott nem érne rá pont "nyomulós" számlájával foglalkozni tisztességesen, hiszen még a munkaidő végéig több száz vagy több ezer számlával kellene foglalkozni, azt is meg kellene csinálni (átutalás, kamatjóváírás, biztonsági mentés, stb.). Mondjuk kifizetnék egy jogosulatlannak az összes pénzt a "nyomulós" számlájáról, csak mert a dolgozó sietett, és nem volt körültekintő. Ez csak egy példa, nyilván lehetne sokat felhozni az élet más területeiről is.
Együtműködés a jelszó. Együttműködni egymással, ez egyre fontosabb, ezt fel kellene fogni az önző barmoknak is végre. Észre kellene venni, hogy egyre többen leszünk az utakon, ez megállíthatatlan, együttműködés nélkül a közlekedés káosz, katasztrófa lesz. Ez vonatkozik a kerékpárosokra és gyalogosokra is, mert ma az a tendencia, hogy minden felelőséget az autósokra raknak.
Végül hozhatnak bármilyen szigorú szabályt, ha a rendőrség nem kéri számon a betartását (pedig az lenne a dolga).
hulyemagyar 2008.08.07. 12:22:53
Aki meg 90-es táblánál 70-nel csónakázik, mert spórol egy ezrest, az már a szánalmas kategória. Ülj szekérre tesó!
Leon 2008.08.07. 12:30:17
Az esetek kb 1%-ában találkozok olyan emberekkel az utakon akik hülyék, és ebből kb 20% az aki a sebessége miatt hülye. Nem tudom ti hol éltek, de nem ezen a bolygón az tuti, ha nektek folyamatos küzdés a vezetés, ne vezessetek. Lassan vagy gyorsan tök mindegy nekem, csak ne mondjátok, hogy mindenki bunkó rajtatok kívül....
MadBob 2008.08.07. 12:33:57
"Aki meg 90-es táblánál 70-nel csónakázik, mert spórol egy ezrest..."
Az nem tartja be a KRESZ-t amire oly szívesen hivatkozik:
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
bazzeg 2008.08.07. 12:41:11
majdazteneldontom (törölt) 2008.08.07. 12:52:21
Én többnyire inkább kevéssel (10%) a max megengedett felett autózom, semmint alatta, nem is azért írtam, csak a miheztartást végett.
SLacc 2008.08.07. 13:11:08
Aki siethet törvényesen, annak van mindenféle villogó-zajcsináló izéje (gy.k.: megkülönböztető jelzés).
A többi induljon időben.
Ursula 2008.08.07. 13:14:35
SLacc 2008.08.07. 13:22:25
Biztos szóltak már, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: nem átlagsebességeket írtak oda. Majd ha autózol, próbáld ki egyszer: megyek szabályosan uticélomig, ami legalább 200 km, vagy megyek a 90-ek helyett 110-zel, ugyanoda, ugyanazon az úton. Meglátod a különbséget. Hidd el.
Maura 2008.08.07. 13:23:48
Fene se tudja, en nemetorszagban elek, es szerencsesnek erzem magam, ha sietek, tudok sietni az autopalyan, ha meg nem, akkor a kutya sem baszogat a szelso savban 100-al.
Mert annyival megyek. Mert az anyos fel a jobbegyen. Mert sporolok a benzinnel. Mert pisilnem kell, es ha jobban razkodik az auto, behugyozok. Vagy barmi.
De ha Ketszaz km-t megyek egyszuszra, es nincs ra ket oram, hanem csak masfel, akkor iszkiri, es odaerek.
Jobbratartast idekinnt szigoruan veszik, parommal vannak vitaink mindig, hogy igenis 130-al is ott a szelsosav, mert ha erkezik valaki szazotvennel, az ne menjen be a legbelsobe a 180-al ereszkedo kollega ele, hanem mindenki soroljon a legszelsobe vissza minden korulmenyek kozott. Mukodik. Miota kiszedtek minket a rendorok a kozepso savbol, es nezegettek a papirjainkat haromnegyed oracskat, azota kedves parom szepen visszasorol a ketszer nyolc savoson is a legszelsobe. Mert ott a helye es pont.
De mig itt tele van civil autokkal a palya, es szepen csordogalnak fel-ala eleg komoly teljesitmenyu gepekkel a rendorok, addig magyarorszagon ket kezemen me tudom szamolni, hogy hany olyan auto van, ami valoban alkalmas gyors autok kovetesere, es meg kevesebb pilota, aki balesetveszely nelkul ki is tudja ezt hasznalni. Sajna nincs penz a rendorsegi allomanyt normalis szinvonalra hozni.
Pl nemreg rohogtem egy cikken. Nemetorszagban kulon bugyit meg melltartot osztogatnak a rendorcsajoknak, olyan melltartot, amiben nincsenek femcsatok, vagy ilyenek, hogy lövés eseten ne okozzon meg az is serulest.
Magyarorszagon csori rendor meg izgulhat azon, hogy a kovetkezo agyament ruhatervezo legalabb ne muszalas szarokat adjon rajuk nyarra.
Namindegy.
Cikkhez elegge off volt a commentem. Csak ugy elmelkedek...
hogyne 2008.08.07. 13:32:10
"mivel az autózás igencsak veszélyes üzem, ezért pont leszarom, hogy ki miért siet, senkinek nincs joga más emberek életét kockáztatni... "
feltehetőleg aki siet meg pont leszarja a te jogaidat....
különben is milyen jogokról beszélsz? ne viccelj már...
SLacc 2008.08.07. 13:32:34
hogyne 2008.08.07. 13:37:27
remélem egyszer megfulladsz/beszarsz/... mert nem indultál időben... idióta.
hogyne 2008.08.07. 13:40:19
oistván 2008.08.07. 13:41:29
umlex 2008.08.07. 13:59:07
Nem mindegy, mennyire nem alkalmas. Annyira, mint Ausztriában, Németországban, vagy pedig Magyarországon? Nem mindegy, hogy mondjuk egy kb. 200 km-es autópályaszakaszon legalább egyszer találkozunk közlekedési rendőrrel, vagy fél Magyarországot átautózhathatjuk - saját tapasztalat - anélkül, hogy egyet is láthatnánk. Több, mint 1000 km autózás alatt egyszer láttam rendőrautót, egy falu bejáratánál traffipaxoztak.
porthosz 2008.08.07. 14:11:47
1,ebben az országban valami világháború zajlik, de minimum polgárháború. Ugyanis mással egyszerüen nem magyarázható az hogy ma magyarországon minden gyorshajtó saját bevallása szerint haldoklóhoz, súlyos beteghez, terhes nőhöz, féllábú hajléklanhoz siet... Mert ohgy nincs ebben az országban annyi terhes nő és haldokló mint ahány gyorshajtó az is tuti, meg az is hogy eme siető emberek többsége mit ad isten mindig 10 milliós autóból száll ki... Biztos jobban felszerelt mint a mentő ha már igy siet...
2, az a hozzáállás hogy mi köze hozzá a többinek hogy ő mennyivel mész és hogy vállalod a felelőséget, alapvetően hibás. Mert ha belémrongyolsz 160-al és meghalok akkor
máris közöm lesz hozzád, másrészt meg hogy vállalod a felelőséget? Ne adj isten a halálbüntit is vállalnád?
3, a sebességkorlátozó tábla figyelembe nem vétele, meg a kronikus gyorshajtás két különböző dolog és nem összekeverendő. Nyilvánvaló hogy nem lehet minden szabályt mindig betartani, de a probléma nem az ha valaki lakott területen kivül nem tart be egy 60-as táblát és megy 90-el, hanem az aki ugyanitt 150-el megy, meg minden máshol is...
Mindenki szaladt már át piroson nyilván, de ha valaki szándékosan és mindig piroson megy na az sokkal angyobb probléma mindenki számára.
V8 2008.08.07. 14:14:39
Ezekkel a megállapításokkal szerintem a "gyorshajtós" táborból nem vitatkozik senki.
porthosz 2008.08.07. 14:18:26
"Ezekkel a megállapításokkal szerintem a "gyorshajtós" táborból nem vitatkozik senki."
Dehogynem, ezen a fórumon nap mint nap olvasható, ahogy kedves gyorshajtós barátaink ilyen érvekkel jönnek hogy ők haldoklóhoz siettek, meg mi közöm hozzá hová siet, meg hogy ők vállalják a felelőséget stb stb...
oistván 2008.08.07. 14:21:19
Nem szeretném megérni!
Leon 2008.08.07. 14:22:58
Megintcsak felhívnám a figyelmed, hogy ezek nem olyan gyorshajtók akik 200-al mennek városban, csak egyszerűen felvállaja, hogy nem 50-el megy hanem 60-65-el.
Mellesleg, továbbra is folytatod, hogy csak te vezetsz rendesen aki meg 52-vel megy az siet haldoklóhoz. Szerintem ez egy igen nagyfokú áltolánosítás.
umlex 2008.08.07. 14:35:09
Értelek, nem is azért írtam, mert Téged pécéztelek ki. Én csak a két véglet közötti állapotot szeretném. Mint ami normális országokban van, például Németország, Svédország, vagy mondjuk Franciaország. Ez utóbbiban tanult egy közeli rokonom, töle tudom, hogy abban a városban, ahol ő élt, sok rendőr volt az utcákon, de senkinek nem volt ezzel semmi baja. Az emberek együttműködően közlekedtek, rengeteg kerékpáros volt például. Ő is kerékpározott nap mint nap, de az ottani kerékpáros közlekedési morál is más volt, mint az itthoni. Itthon teljes fronton az önzés uralkodik.
Normális nyugati országokban nem csak a fővárosban van jelen a rendőrség, hanem kisvárosokban is, de ez ellen nem tiltakoznak, sőt elvárják. A között, hogy teszik a dolgukat vagy csesztetik a polgárokat, óriási különbség van.
porthosz 2008.08.07. 14:37:59
Én nem arról beszéltem aki 60-al megy a városban, hanem arról aki 90-el...
És hidd el nem egy meg kettő van ilyen hanem rengeteg. Autópályán sem 1 meg kettő van aki 160 vagy az feletti tempóval megy hanem jóval több.
Mindenki tartsa be a rohadt szabályokat, de ha meg nem, legalább ne probálja meg kimosakodni magát nyilvánvaló ökörségekkel, vagy ha még azt sem, akkor meg fogja be a száját és ne reklamáljon ha ne adj isten valaki más is szabálytalankodik, csak épp vele szemben.
Magyar és életszerü példa:
az összes gyorshajtó fel van háborodva azon ha valaki szabályosan feltartja őket hogy mit képzel ő hogy nem engedi el szabályosan, bezzeg az hogy ő szándékosan túllépi a sebességkorlátozást, nem tart követési távolságot és még ki tudja hány szabályt szeg meg, az nem számit, csak az hogy ővele szemben szabálytalankodtak. Ez ma magyarország 2008, lehet fényezni meg minden de ez a nagy valóság
Leon 2008.08.07. 14:55:57
Értem én mit mondasz, de a 60 is gyorshajtás...
Ezért írtam, hogy én se tartom be a szabályokat, de szerintem más emiatt, még nem szenvedett... sőt, igyekszem elkerülni mindenkit akinek az autó mozgásából látom, hogy fingja sincs, mi megy körülötte az utakon.
Mert lehet, hogy van aki gyorsan megy, de az önmagában nem biztos, hogy balesetforrás..
Mert ha autópályán én 150-el megyek, és kivág elém egy szabályosan közlekedő, hogy ő majd megmutatja, hogy ne menjek én 150-el, mert ő 130 most előzni fog, és nekem nincs jogom gyorsan menni, na az okozhatja a balesetet. Mert pl ha nem okoskodna hanem engedne elmenni, mert neki semmiből nem állna kb 3 mp-et még a saját sávjában menni, mert lassítania nem kéne, csak várni. Sokkal emberségesebb lenne a közlekedés, ha figyelnénk a másikra, nem azzal kéne lenni elfoglalni magunkat, hogy megrendszabályozzuk a másikat. Mert ha azt csinálod, akkor arra megy el a figyelmed, nem a vezetésre.. Figyelmesség mindenekelőtt, ez a lényeg szerintem. Azt meg ne mond, hogy nem bírja felmérni mennyivel jön a másik. ha nem tudja, ne vezessen, mert az baleset forrás... Mielőtt kérded miért, azért, mert akkor előzésnél a szembejövőt se tudja felmérni, és megint csak ő okoz balesetet, mert bár nem ment gyorsan, de nem tudta felmérni, hogy szembe milyen tempóban közeledik az autó, így kész a baleset.
MadBob 2008.08.07. 14:58:31
Igazad van! Ne MINDENKIT baszogassanak! DE traffipaxoljanak az iskolák előtt, a kórházak és a többi olyan helyen ahol veszélyes a gyorshajtás. Én Őrbottyánban lakom ott a dombtetőn kanyarodik az út és iskola van meg ovi és orvosi rendelő. 30-as tábla van de sokan mennek át 70-el. Az olyanokkal nincs gondom akik 40-el mennek pedig az is gyorshajtás, de ők legalább lassítanak.
Ezzel szemben az M3-a Szada/Mogyoród lehajtónál rendszeresen fotóznak. Pedig ez egy nyíl egyenes lehajtó, jobb oldalt kerítés a töltés tetején bal oldalt az autópálya. Itt 100-al se vagy veszélyes senkire. 40-es tábla van, akkor került oda mikor bódéban kellett fizetni az autópályáért. A bódét leszerelték a tábla maradt.
Továbbá álljanak ki a fővárosi kereszteződésekbe a tisztelt rendőrök és büntessék meg azokat akik bemennek a kereszteződésbe anélkül hogy megnéznék hogy át tudnak-e jutni. (Nem pontosan tudom hogy manapság mik az egészségügyi követelmények, de szerintem 15 méterre előre azért kellene látni!)
Videózzák felüljárókról az autópályát és jelentsék fel azokat akik nem mennek ki mogyoródnál a külső sávba mert nyíregyházánál balra fog kanyarodni! És jobb ha tudomásul veszi mindenki hogy ez arra is vonatkozik aki 130-al megy! Neki is ki kell mennie!
Fessék át az útburkolati jeleket az autóutakon és az autópályákon. Ne kapaszkodósáv legyen a kamionoknak hanem haladósávot kell nyitni belülre és a végén a belső sávban haladónak kell igazodnia a lassabbakhoz. Nyugaton sok helyen van ilyen, ott már rájöttek hogy ez jobban működik. Nem mennek ki a lassabb autósok a kapaszkodósávba mert akkor nem fogják visszaengedni őket. (Azok akik 150 és afölött mennek: ők se mennének ki ha utána a 200-al menők nem engednék vissza őket.)
A jobbra tarts be nem tartása miatt is sokan próbálkoznak jobbról előzéssel. A mániákusanbelsősávbanhaladó-dekülsősávbacsakzértsemlemenőknek üzenem ha idegesíti őket a sok jobbról előző akkor húzódjanak le a külső sávba és akkor balról fogják őket megelőzni!
Még mielőtt valaki megköpködne: nem vagyok bunkó gyorshajtó! Ha nem adottak a feltételek akkor nem megyek a megengedettel. Ha adottak a feltételek akkor kicsit lehet hogy gyorsabban megyek. Nem kapok idegbajt és nem előzök mindenáron ha utolérek egy lassabb járművet. Ha tudom megelőzöm, ha nem tudom nem előzöm meg. Időben indulok hogy ne kelljen sietnem, ha mégis dugóba kerülök hát így jártam. A családomnak az a fontos hogy hazaérjek és nem az hogy pontosan hazaérjek.
MadBob 2008.08.07. 15:07:17
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 17:38:12
Ha jól emlékszem azelőtt még van egy egysávosodás, mielőtt balra kanyarodhatnál. :)
Mindenesetre jogos a két pont.
lotht 2008.08.07. 17:49:55
Autópályán előzök éppen, nem száguldva, 120-130 körüli tempóban. Megérkezik mögém a villogós autó, kicsit gyorsítok, index jobbra, kimegyek a külső sávba, ahogy lehet. A villogós autó tartja a tempómat, 20-50 méterel mögöttem, a belső sávban. Utólérjük a következő teherautót, előzni kellene, kiteszem az indexemet, ekkor gyorsít a belsőben a drágám, majd beáll a holtterembe, továbbra is az én sebességemen. Egészen addig, amíg 90-re le nem fékezem a teherautó mögött, majd ekkor nagy füstölve eltűnik.
Ezeket KELL nekem az előzékenységemmel és az együttműködésemmel segíteni a közlekedésben??
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 17:55:21
Buddha szerint mindenképp.
lotht 2008.08.07. 18:09:32
Útkereszteződés ezt megteszi, ha nincs tábla. De melyik pontja a kereszteződésnek? Eleje? Közepe? Vége?
Konkrét példa: M1, Budapest felé a biatorbágyi felhajtó után, még az M0 kereszteződés előtt a lejtőn ott a 100-as korlátozó tábla, meg a gépfényképező is.
Hol van vége ennek a korlátozásnak?
Az M0 lehajtójának kezdete (ahol már ténylegesen szétválnak a sávok) és a felhajtójának vége (az elsőbbségadás kötelező tábla) közötti távolság kb. 1.5 km.
Itt mi a szabályos sebesség?
Aqweren 2008.08.07. 18:13:55
lotht 2008.08.07. 18:23:48
Úgy tapasztaltam, a feloldást a sebességmérő kamerától kellő távolságbe kerülés jelenti...
MadBob 2008.08.07. 18:35:03
Billy 2008.08.07. 20:44:52
Ezt hívjáék deffenzív vezetésnek.
Mellesleg még anynit tennék hozzá, hyog az én oktatóm is azt mondta annak idején:
"Gyorsan menni a hülye is tud, de lassan szabályosan menni csak a gyakorlott jó vezetők"
Billy 2008.08.07. 20:46:32
Ezt hívjáék deffenzív vezetésnek.
Mellesleg még anynit tennék hozzá, hyog az én oktatóm is azt mondta annak idején:
"Gyorsan menni a hülye is tud, de lassan szabályosan menni csak a gyakorlott jó vezetők"
Aqweren 2008.08.07. 21:10:15
akkor esetleg neadjisten figyelni is kell.
Gázpedál az én kocsimban is van és nyomni még a jogsi megszerzése előtt is tudtam volna ha vezettem volna jogsi nélkül...van aki leragadt a nyomom a gázt - megy a kocsi résznél az oktatáson :D
SLacc 2008.08.08. 09:35:09
A fenti esetek (ti.: szülő asszony, ...) egy ember életében viszonylag kevésszer történnek meg. Nagyjából tudom, kikkel járok egy időben munkába, kikkel jövök egy időben haza (ez 2x25 km az 5-ös főúton). Ezek az emberek:
- vagy nagy kujonok (szülő nő)
- vagy kiterjedt génhibás rokonsággal rendelkeznek (haldokló)
- vagy tanítsa meg nekik valaki, hogy mit ehetnek (cifrafosás)
- vagy tartsanak maguknál / családtagjuknál / a gyerekükre felügyelőnél allergiainjekciót (fulladás),
mivel minden nap gyorshajtanak, mégpedig nem a jól ismert 90-helyett-100-zal.
hogyne: itt főleg az utolsó két pontot kívánod nekem, tehát Nálad itt lehet valahol az eb elhantolva. Személyeskedni pedig nem illik, bár biztos rossz napod van. Csak nem vagy Ede?