Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Induljunk el a kályhától!

2008.08.07. 06:41 :: Kisikasa

Mielőtt máglyahalált szavaznánk azoknak, akik szájbarágósan próbálnak pozitív közlekedési morálra ösztökélni, olvassuk el /A\ levelét, aki igazán érzékletesen mutat rá a legalapvetőbb problémákra amiket elkövethetünk és sokszor talán magunk sem vagyunk igazán tudatában, hogy adott szituációban nem a legmegfelelőbb módon reagálunk.

Nemrég jelent meg egy poszt egy aggódó vezetőtől -  hogyan is viselkedjünk  akkor, ha nálunk gyorsabban hajtani akarók kényszeríteni akarnak, zavarnak  minket? Pár gondolat alább.

1. Szabályosan és biztonságosan vezetni nehezebb, mint bunkó módon és  veszélyesen. Ez nem meglepő, hiszen a szabályos vezetésnél figyelni kell.

2. Szabályosan és biztonságosan vezetve együtt kell élnünk azzal a tudattal, hogy feladjuk a pozíciónkat egy bunkó javára. Ez bizony pszichológiai teher - mi vagyunk a jófiúk/jólányok, mégis mi kerülünk hátrányba... de nem ez a lényeg.

3. Szabályosan és biztonságosan vezetni csak akkor lehet, ha tudjuk a szabályokat. Igen kellemetlen és veszélyes, ha valaki csak hiszi, hogy jól csinálja, közben meg nem. Szóval a KRESZ-t célszerű időnként fellapozni.

4. Fókuszáljunk először is a sebességhatárokra, hiszen ez volt az eredeti post témája.


4/a. Tudnunk kell, hogy az adott úttípusra mi a KRESZ szerint alapértelmezetten meghatározott legnagyobb megengedett sebesség (26. paragrafus).

4/b. Figyeljük a korlátozó táblákat. Fontos szabály, hogy már a tábla vonalában érvényes a korlátozás, szóval nem a hatvanas tábla mellett kilencennel való elhaladás után kell fékezni, hanem még előtte...

4/c. Figyeljük a feloldásokat! Ha elmulasztjuk a feloldást, és tovább haladunk a korlátozott sebességgel (vagy, ha a tábla az úttípusra megengedettnél magasabb sebességet engedélyezett, akkor ezzel a magasabb sebességgel), akkor megint csak mi vagyunk a rosszak!

5. Minden más közlekedési problémaforrás esetében a fenti három pont értelemszerű alkalmazása megoldja a problémáinkat (elsőbbségadás, besorolás, satöbbi).

6. Térjünk rá a viselkedésre. Mit tegyünk, ha mi tényleg jól vezetünk, de valakinek ez sem elég - vagy pont ez a baja?


6/a. Azt az autót, aminek a kormánya a kezünkben van, nem más vezeti! A vezető felel a kocsiban utazók és a környéken lévő mindenki más biztonságáért, így senki és semmi nem kényszeríthet bizonytalan helyzetbe. 
Ehhez lelkierő kell, ellen kell állni egy nyomásnak. Meg lehet szokni.

6/b. Okos enged, szamár szenved. Ha egy bunkó seggbebújik, dudál, villog, akkor a hasonló reakció csak ronthatja a helyzetet. Bunkót nevelni nem lehet, büntetni hülyeség. Ebből adódóan a satuzgatás, ablakmosó, mutogatás, kiablálás, ködzárófény, satöbbi csakis rossz megoldás lehet.

6/c. Figyelmeztetni természetesen nem hiba. Pár pici fékpedálpöccintés (ami lámpát már villant, de érdemleges lassulást még nem eredményez) teljesen rendben van. Persze, lehet, hogy a bunkó ezt nem így gondolja...

6/d. Ha menni akar, engedjük. Nagyon rossz hozzáállás a bunkót akadályozni az előzésben ("Szenvedjen csak"). Minél előbb minél távolabb kerül, annál jobb nekünk. Segítsük az előzést. Ezt természetesen az udvarias és szabályos előzőkkel is tegyük meg. Ennek érdekében a jobbra húzódás (nem  padkára, csak ameddig nekünk is biztonságos), gázelvételes lassítás teljesen OK. Figyeljük az előzési szakaszokat (pl. az említett 2/A úton több kilométerre előre jelzik KRESZ 118. ábrájával és egy kiegészítő táblával). Súlyos hiba ilyen helyen gyorsítani, ez általában amiatt történik, mert az oda nem figyelő és bizonytalan vezető megörül a szélesebb aszfalttól. Persze, vannak ilyen bunkók is...

6/e. Ha megkezdődik az előzés, segítsük. Az előzés a legveszélyesebb közlekedési manőver, mindhárom félnek (aki előz, akit előznek és aki szembe jön) együtt kell működnie szükség esetén. Ha az előző kijött mögülünk, egy kis gázelvétel nem fog nekünk hátrányt okozni hosszú távon, de ennyivel is hamarabb lezajlik a dolog. Ha jönnek szemben, készüljünk fékezésre (vagy akár eleve fékezzünk). Lehet, hogy a szembejövő is gyorshajt, és az előző, ha más lehetősége nincs, bizony inkább minket fog oldalba kapni, minthogy frontálisan ütközzön.

6/f. Ha bunkó előz, a fentiek fokozottan érvényesek. Fékkészenlétben legyünk vagy akár fékezzünk is, főként akkor, ha szűken jön vissza - ezzel is ijeszteni akar, és bizony jöhet a "büntetés", a satuzgatás. Minél előbb alakítsuk a jó bőre mért követési távolságunkat.

7. Öszegezve, bizony nehéz a helyzetünk. Jön egy marha, idegesít, zavar, elengedjük, és még ekkor is védekezésre kell készülnünk - nem meglepő, hogy sokan inkább ellen- vagy visszatámadnának. De az nem fog hozni semmilyen pozitív eredményt.

8. A félelemről. A félelem jó. Aki nem fél, az vagy hazudik, vagy beteg. Az ok nélküli félelem (szorongás) és a túlzott félelem ("halálfélelem") viszont már rossz. A megoldás a gyakorlás és az önbizalom. A visszahúzódás pont a gyakorlat megszerzése ellen hat, vagyis kontraproduktív.

147 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jim Raynor 2008.08.07. 09:22:21

MMM 2008.08.07. 09:06:32

az egyik legfőbb baleseti ok a gyorshajtás. ez tény. ha autópályán 130-nál többel mész, az már rég nem relatív gyorshajtás, hanem abszolút, de mindegy....

"Nincs időm 130-cal menni" "Vállalom a következményeit, gazdagítom vele a költségvetést rendesen" aha. és mondjuk ha 160-nal belerongyolsz egy 130cal szabályosan közlekedőbe, és a baleset miatt a vétlen autó utasai meghalnak, annak is viseled a következményeit??? ok, ne érezd magad bunkónak, de azt tudd, hogy potenciális GYILKOS vagy a hozzáállásoddal....

Matrix_ 2008.08.07. 09:22:45

Szép poszt.
De nagyon szomorúnak tartom, hogy ilyenről egyáltalán beszélni kell!
Sőt qrvára dühítő!!
Olyan mintha arról kéne meggyőzni embereket, hogy evés után szarni kell.
Normálisan kell közlekedni és kész. Pont.

MadBob 2008.08.07. 09:23:05

papirusz 2008.08.07. 08:58:43:

"Ha jól tudom, amíg engem előznek nem változtathatok a sebességemen, csak veszélyhelyzet esetén."

Ezt a baromságot honnan vetted? Szerintem te is azok közé tartozol akik azt gondolják hogy szabályosan közlekednek.

MMM:
Én is szoktam az autópályán 150-nel menni és lakott területen kívül 110-el. De ha utolérem az előttem szabályosan haladót akkor ésszel előzöm meg. Ugyanis lehet hogy sietek, de elsősorban oda akarok érni valahova egyben anélkül hogy másokban vagy magamban kárt tennék. Hiába sietek, ha torlódik a forgalom az M3-ason reggel akkor nem villogom le a kocsisort és nem kezdek előzni a leállósávon.

Ha te is így mész gyorsan akkor te sem vagy 'bunkó'. A 'bunkó' titulust én azokra értem akik úgy közlekednek és hajtanak hogy leszarnak másokat, olyanokat akik azért indultak el hogy biztonságban odaérjenek valahova.

Poligám 2008.08.07. 09:24:56

OFF

Parapali ---> örülök, hogy tetszik a helyzet, viccnek is szántam. A 250 HUF nagyon sok. A 90 HUFos amit írtam nekem nagyon ízlik. Krémes, meg minden. Csak a kiszolgálók nem tudnak mosolyogni. De a fagyi az isteni és a gombóc is nagy.

ON

Dr. Greene 2008.08.07. 09:26:26

MMM 2008.08.07. 09:17:04

Természetesen ilyen is van - bár velem elég ritka, mert ha 130 helyett 140-nel megyek, akkor már nagyon szaladok. (Inkább igyekszem időben indulni, akkor a 130 bőven elég és a motor sem olyan hangos, lehet csendben 'suhanni'. Viszont ha már villantok, akkor igyekszem nem bunkó módon, hanem csak egyet - esetleg ha nem figyel a jóember, akkor még egyet. (Ehhez nagy tahónak kell lenni, hogy ne értse a másik, nem bunkóskodsz, csak mennél.)
Más dolog, amikor némely faragatlan ütőeszköz egyszerűen felcsapja a hosszúfényt és megy a belsőben végig (hol mennyivel tud), ha meg valaki elékerül akkor ráfekszik a dudára.

MMM 2008.08.07. 09:27:51

Kedves kutya vacsorája, nem politikus vagy véletlenül? Olyan szépen tudsz populistául!
Igazad van, 150-el sem. Ha tehetem, gyorsabban megyek. A szabály megszegésének a következménye a büntetés. Ez szerencsére csak pénzbírság képében jelentkezett eddig, de a büntetési tételek viszonylag jól ki vannak dolgozva. Mindenesetre magasabbak, mint rendőrt pl. Molotov-koktéllal dobálni.
Tudod, elég sok pénzt fizetek a tb-nek, de több, mint 20 év alatt, mióta vezetek, nem okoztam személyi sérülést. Ez többször is a másik félen múlt, mint ahogy én is védtem már ki balesetet. De - próbálok visszagondolni - ezek egyike sem gyorshajtás miatt volt, bár biztosan lehetett volna. Vállalom a szerintem alig nagyobb kockázatot azért az időért cserébe, amit nyerek. Érdekes lenne összeszámolni ez mennyi lehet.

Szocske 2008.08.07. 09:29:07

Akik szerint nem szabad engedni, mert megszokjak es elszemtelenednek:
Szerintetek nincs eleg masik hasonlo hulye akivel majd egyszer "lejatszak"?
A szabalyosan kozlekedok (aka birkak :-) ) kozt cikazo egyetlen faszt is jobban kiszedne a rendor, mint most, hogy mindenki bunkozik oda-vissza.

A heten kell menjek a 4-es fouton par tucat kilometert, elore fosok.

ChPh 2008.08.07. 09:34:13

MMM 2008.08.07. 09:27:51

ajánlom a belsőség idevágó elemzését
hiába hajtasz gyorsan alapból nem nyersz túl sokat, és ezt én is alátámaszthatom, sokat járok relatív hosszú úton (200-250km-k), van hogy pályán, van hogy főúton teszem meg... persze a pálya gyorsabb, de ha sok a kamion, akkor majdnem mind1, hogy 120-130-cal vagy 140-160-nal megyek... persze ez adódik a kis teljesítményű autómból is, de számolgatva nem nagy különbségek jöttek ki, max 15 perc... (persze ez is forgalomfüggő)

Manyizga (törölt) 2008.08.07. 09:34:33

Ebben azt országban mindenki vészhelyzetre hivatkozva mentegeti a szabálytalankodókat. "Nem tudhatom, hogy miért siet!" Hát persze. Nem is kell tudnom. Ha szabálytalanul siet, azt oldja meg ő, ne a közlekedés többi résztvevője.

MMM 2008.08.07. 09:35:13

Egyébként szerintem a rendőrség egyedül a gyorshajtást ellenőrzi és bünteti. Életemben nem szondáztattak meg, soha nem szóltak, ha nem volt bekapcsolva az ővem, mehetnék lámpa nélkül, piroson keresztül, forgalmi nélkül. Mehetek nyugodtan a belvárosi egysávos úton 90-el, nem lesz belőle bajom. De vigyázzak autópályán, egyenes országúti szakaszon, városi 2x2 sávos szakaszokon, hídról lefelé, mert ott jó eséllyel mérnek.
Ennyit a biztonságos közlekedésről, szabályokról, ellenőrzésről.

V8 2008.08.07. 09:35:52

@Jim Raynor 2008.08.07. 08:58:27

"minek is köszönhető a legtöbb baleset? csak nem a gyorshajtásnak?"

Nem, hanem egyéb szabálytalanságoknak, amik mellé azért társul gyorshajtás, mert statisztikailag sokan nem tartják be a sebességet.

Nézzünk egy alap baleseti szituációt: 80-nal menőt előz beláthatatlan szakaszon valaki, és találkozik egy szembejövővel. Ha ezt 120-szal teszi, akkor rögtön jön a gyorshajtás duma, pedig 90-nel és 120-szal is ugyanúgy baleset lett volna, viszont előzés nélkül 120-szal nem leett volna baleset. Tehát az ok egy ilyen esetben a szabálytalan előzés, sebességtől függetlenül.

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 09:39:45

"Patrik · kicsivu.freeblog.hu/ 2008.08.07. 08:33:19"

Tökéletesen igazad van. Az 50 km/h-s tábla a vasút fölötti felüljáróra érvényes és utána a benzinkútig, ahol viszont felfestéssel leválasztják ugyan a jobbra lekanyarodó sávot, az újabb, immár arra érvényes 50 km/h viszont még előtte, a közös szakaszon van, a benzinkút után. Jó kérdés, hogy ilyenkor az 50 km/h 50 km/h-e?! becsatlakozó út nincs (az a benzinkútnál van), csak kijárat.

V8 2008.08.07. 09:39:57

@Jim Raynor 2008.0.07. 09:22:21
"és mondjuk ha 160-nal belerongyolsz egy 130cal szabályosan közlekedőbe"

Miért rongyolna bele jobban 160-nál egy 130-cal közlekedőbe, mint 130-nál egy 100-zal közlekedőbe???

Indokold meg, hogy miért pont 130 a törvényi határ! Miért olyan bűvös szám ez?

ppeterka 2008.08.07. 09:40:23

Valaki írta: "Hogy cikázni *kell* a 40-el közlekedők között 3 sávban..."

Hát emiatt tartunk ott, ahol. Semmit sem kell, maximum olyan, amit LEHET. Költözz falura, ha idegesítenek az emberek!

Párizsban nem ekkora a forgalom, mégsincs összesen annyi indulat a közlekedőkben, mint itt egy-egy járművezetőben!

Cikázni balfaszság. Folyamatos 40-nel, 50-nel, 55-tel sokkal jobban lehet Budapesten haladni, mint összevissza idegeskedve. Ó-ó, nyersz vele 4 percet, de 40 percig idegeskedsz a 80 éves mammer miatt a külső sávban. Nyertél 4 percet, hogy a barátnőddel/feleségeddel legyél, ehelyett még mindig a fogatlan lógómellű mammeren lovagolsz! (kéretik figyelni az átvitt értelmeket is!)

Megéri?

Mennyivel jobb mondjuk betolni az MP3-at, valami jó kis p*rnó-funkyt (o-val nem engedi...) berakni, és hangulatba kerülni? Fogadjunk egyből még az is eszedbe jutna hogy vegyél neki virágot, vagy ilyesmi...

MMM 2008.08.07. 09:41:09

Igen, ChPh, ez igaz, de napi 2x15 perc az az ébren töltött időmnek több, mint 3%-a...

ppeterka 2008.08.07. 09:42:06

V8: segg vagy. 10 és 40 között is 30 a különbség (pont mint 130 és 160 között), de ha 10-zel pöccint meg valaki hátulról, akkor nincs akkora baj, mintha 130-nál pöccint meg valaki hátulról...

MedveMaci 2008.08.07. 09:42:27

ChPh:

Nem tudom, én egy 300 km-es úton 40 és 60 perc között tudok hamarabb odaérni, ha sietek.

V8 2008.08.07. 09:46:22

@ppeterka 2008.08.07. 09:42:06

"10 és 40 között is 30 a különbség (pont mint 130 és 160 között), de ha 10-zel pöccint meg valaki hátulról, akkor nincs akkora baj, mintha 130-nál pöccint meg valaki hátulról..."

Te meg pöcs vagy, egyébként ki beszélt erről? Valaki azt állította, hogy a 160-nal menő jól nekimegy majd a 130-cal menőnek. Ezért kérdeztem, hogy miért menne neki?

Poligám 2008.08.07. 09:46:32

Manyizga ---> Tetszik ez a karakán hozzáállás. Oldja meg a szabálytalankodó, Te lesz.rod. Pfff.

Nyomek 2008.08.07. 09:48:17

Tipikusan okoskodó bejegyzés.

El kellene már gondolkodni, hogy van-e értelme ilyen agitpropos népnevelő postokat közölni. A postíró ("/A\", vagy ki) jópár dologról elfeledkezik, vagy tudatosan provokál. MMM rá is vetődött.
Először is a közlekedés nem rólam (szabályosan közlekedő díszfaszról - má' elnézést) és a többi bunkóról szól, hanem ez mindennapos küzdelem az utakon. Tetszik, nemtetszik: a szabályokat mindenki megszegi (különös tekintettel a rend őrzőire!), csak szubjektív módon határozza meg a saját maga és a többi közlekedő által betartani kívánt szabályok halmazát.

Másodszor a szabályok olyanok, hogy mindenki kimazsolázza belőle azokat amiket magának, meg azokat, amiket másoknak kell betartani (Te is, ne tagadd!).

Harmadszor a szabályok ismeretét tekintve nekem ne mondja senki, hogy mindent maximálisan ismer, mivel a szabályokat nem lehet mindig egyértelműen alkalmazni élethelyzetekben.

Negyedszer pedig ki az, aki úgy közlekedik, mint a vizsgán, amikor a vizsgáztató mögötte ült? Jó lenne, ha mindenki úgy közlekedne? Arról nem is beszélek, hogy volt olyan vizsgáztató, régen, amikor én vizsgáztam, aki végig csendben ült a hátsó ülésen, majd a végén azt mondta, hogy "sajnos megbukott". Jött a logikus kérdés:"Miért?" "Rossz a helyzetfelismerő képessége". Ennyi. Szerencsére nem hozzá kerültem.

Jó lenne inkább olyan postot írni, amelyikben leírja mindenki önkritikusan, hogy a KRESZ melyik részét tartja fontosnak, melyiket nem fontosnak.

Érdekes egyébként, hogy az ember (nyilván én is) hogyan határozza meg azokat a szabályokat amelyeket mindenképpen betart, és azokat, amelyeket a többiekkel betartatna.

Ráadásul a KRESZ nem csak autókra vonatkozik, hanem általában a közlekedőkre. A kerékpárosok tisztában vannak pl. a jobbkéz-szabállyal? Vagy múltkor amit láttam: két nyugdíjaskorú nénike ment kerékpárral. Kereszteződéshez érnek, az út derékszögbe kanyarodik jobbra, ők egyenesen mennek tovább az alsóbbrendű útra (tehát balra letérnek). Minden jelzés nélkül persze. Az autó, amelyik normál módon ment jobbra, persze majdnem elüti őket. Leszállnak, hangos anyázás, ökölrázás "micsoda vadbarom autósok vannak..." stb.

Szóval szeretném (többek között), ha egy ilyen post úgy kezdődne, hogy: "Mindenki megyszegi a KRESZ-t, én is, de..." stb.

Dr. Greene 2008.08.07. 09:48:24

Speciel arra gondoltam, hogy ha _el tudom engedni anélkül, hogy ez nekem bármilyen gondot okozna_ akkor elengedem, hadd menjen. Nem vagyok sem Dredd bíró, sem más rögtönítélő bíróság, hogy majd én jól megbüntetem mert gyorsabban mert menni.
Ha annyira siet, előbb-utóbb úgyis megelőzne, csak lehet hogy abból baj is lesz. Akkor inkább előbb és mindketten jobban jártunk.
Ezt hívja úgy a Kresz-könyv hogy 'defenzív vezetés' - röviden a lényeg: számitasz rá, hogy a másik nem figyel és szabálytalan esetleg.

Birkaság? Lehet - de kevesebbet idegeskedik az ember ilyen hülyeségeken legalább. (Van azért elég más idegeskedni való a mai világban, elég egy híradót megnézni... :-) )
Ja, és elgédett vagyok az autóm, farkam és nőm mellének méreteivel, fizetésemmel is, szóval lehet ott a titok nyitja, hogy nem kell ezeket kompenzálnom? :-)))

Ocsy 2008.08.07. 09:48:39

A posttal alapvetően egyetértek, csak igazság szerint ezek alapvető dolgok, amiket elméletileg felesleges leírni, mert úgyis mindenki tudja, akinek jogosítványa van. Ja, hogy nem alkalmazza? Na igen.

Szerintem egyébként a legtöbb probléma gyökere a közlekedésben is az, ami általában a társadalomban: az önzés. A közlekedés már régen nem arról szól, hogy ÉN eljussak az uticélomig, ÉN gyorsan tudjak haladni, ENGEM ne tartsanak fel, ENGEM ne veszélyeztessenek, ENGEM ne akadályozzanak, ENGEM ne zavarjanak... A közlekedésnek úgy kellene működnie, hogy az rengeteg jármű (és gyalogos)összessége, és nem egyedek sokasága. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy odafigyelünk a másikra, és a körülöttünk zajló dolgokra, és nem azt, ami most megy, hogy beülünk a kis kapszulánkba, és onnantól kezdve mindenki le van sz*rva (ez vonatkozik nemcsak a járművezetőkre, hanem a gyalogosokra is, akik pl. teljes lelki nyugalommal állnak meg trécselni vagy a mobiljukat keresgélni a táskájukban a zebra kellős közepén, és nem nagyon érdekli őket, hogy az autós, aki véletlenül tiszteli a szabályokat, és nem akar előttük nagy gázzal átsuhanni, szintén menne a dolgára). És ez mindkét félre igaz: szerintem az is önző, aki 220-szal süvít végig villogva az autópálya belső sávjában, meg az is, aki pofátlanul végigelőzi a sort, aztán bevág a kanyarodósávból az egyenesen haladók közé; és az is önző, akit abszolút nem érdekel, hogy mi történik körülötte, nem veszi fel a forgalom ritmusát, minden sebességkorlátozó tábla előtt belebikázik a fékbe, de a tükörbe nem néz, hiszen a követési távolságot be kell tartani, ha valaki beleszáll, az az ő baja; meg szerintem az is sántít, hogy mindenki annyival menjen, amennyivel biztonságban érzi magát. Előrebocsátom, hogy én általában betartom a szabályokat, de aki azt mondja, hogy ő minden sebességkorlátozó táblához a megengedett sebességgel érkezik, és végig be is tartja, akármennyire értelmetlennek tűnik is, az nem ezen a bolygón él. És ez nem azért lehetetlen, mert mindenki arra utazik, hogy szabályt szegjen, hanem azért, mert nagyon sok helyen a kihelyezett táblákat nem lehet betartani, ha az ember a forgalom saját ritmusát követi, csak ezt a döntéshozók, akik a táblákat kirakatják, sokszor nem látják át. Nem azt mondom, hogy egy gyalogátkelőhely előtt hülyeség egy 30-as tábla, mert a gyalogosokra igenis kiemelten figyelni kell, de egy külvárosi 2x2 sávos úton, aminek a közelében sincs se járda, se kereszteződés, senki nem fog 50-nel döcögni, csak azért, mert valami vízfej kirakta a táblát (vagy éppen nem rakta ki a 70-est, 80-ast lakott területen belül).
Ezen kívül, valószínűleg mindenki dudált vagy villogot már olyan autóstársára, aki vagy az erőszakossága, vagy a bénázása miatt bosszantotta. Emberek vagyunk, nem kell olyan szólamokkal jönni, hogy én még soha, meg én mindent mosolyogva tűrök, és hasonlók, mert ilyen csak Utópiában létezik. De szerintem nem ez a lényeg, mert ez belefér. Inkább arra kéne koncentrálni, hogy ne ÖNMAGUNKKAL legyünk állandóan elfoglalva. Aki ezerrel nyomja az autópályán, és utólér egy előtte lassabban haladót, aki mondjuk épp egy teherautót előz, elgondolkodhatna azon, hogy a másik is ugyanúgy közlekedik, megy valahová, és nem azért van ott, hogy neki akadály legyen. Villogás és dudálás nélkül is meg lehet várni, míg biztonságosan be tudja fejezni azt az előzést. Másrészről, az, aki 65-tel döcög egy 2 számjegyű főúton, ahol a forgalom és a kanyarok miatt szinte lehetetlen biztonságosan előzni, az is elgondolkodhatna néha azon, miközben azt ismételgeti magában, hogy neki joga van lassabban haladni, mert a Kresz megengedi, és neki így biztonságos, hogy mögötte nem azért villog a másik, mert bunkó paraszt, csak neki meg joga lenne a megengedett sebességgel haladni a célja felé.

Összefoglalva, szerintem nem feltétlenül az jelentené a közlekedési morál javulását, ha egyszercsak mindenki elkezdené betű szerint betartani a Kresz-t, hanem az, ha végre a másikra is figyelnénk: ha látjuk, hogy elkezd húzódni a másik sávból, akkor felkészülünk a beengedésére, és nem adunk azért is gázt; ha látjuk, hogy mögöttünk gyorsabb autó érkezik, akkor nem felejtjük kint magunkat a belső sávban, hanem utat engedünk neki; ha látjuk, hogy meg fog szűnni a sáv, akkor időben elkezdünk bekéredzkedni, és nem a végén vágunk be valaki elé; ha látjuk, hogy valaki parkolóhelyet keres, akkor nem kezdünk ordítva dudálni és villogni 2 centire a lökhárítójától, hanem lemaradunk, és megvárjuk, míg lehúzódik... És még sorolhatnám. Tényleg LÁTNI kellene, nem csak NÉZNI, észrevenni a körülöttünk lévő történéseket, figyelni a másik jelzéseit, következtetni a szándékaira, vigyázni az ő épségére is, és segíteni az előrejutásban, ha nekünk nem okoz gondot, és nem csak azzal törődni, hogy mindegy hogyan, de mi haladjunk.

MMM 2008.08.07. 09:48:47

Most akkor leütöm magas labdát a német autópályával: ott vajon hogy élhetnek még egyáltalán emberek, ha a 130 feletti közlekedés ilyen extrém sport? És miért lehet az, hogy a környező országokban is a 160-at tesztelik egyes szakaszokon, mert ezt szeretnék bevezetni?
Majd jól elítélik őket Helsinkiben népirtásért...

Kúrcsány Ferenc 2008.08.07. 09:49:15

MMM hogy szakadt volna a fejed anyádba szülésnél, remélem egy kamion alatt végzed köccsög

ChPh 2008.08.07. 09:50:39

MedveMaci 2008.08.07. 09:42:27

mint említettem forgalom függő

ugyanaz a 200 km-es táv, ha autópályán megyek eleve 1 órával rövidebb... de nem csakezen múlik a táv nagy része (kb. 180 km) az érdekes, autópályán ha jól jön ki másfél óra alatt megvan (1-2 kamion tuti az oroom előtt előz 80-nal), de főúton falvakon át, 2,5 - 2,75 óra... akkor sem sokkal lassabb, ha tele van traktorral és más egyéb lassú járművel, egyszerűen az átlagsebességeden nem dob semmit a gyorsabb haladás...

MMM 2008.08.07. 09:51:13

Nyomek, ezt kicsit hosszan, de jól összefoglaltad. Megkaptam, de igazad van. Részemről vita befejezve! :-)

Nyomek 2008.08.07. 10:00:58

MMM, veled nem vitatkozom, veled egyetértek. Örülök, hogy reagáltál a cikkre.

Dr. Greene 2008.08.07. 10:02:35

MMM 2008.08.07. 09:48:47

Nemrégiben mentem arra (át a déli részen egyszer egyik irányban, majd vissza) - egy kezemen megszámolom hányan előztek le úgy hogy nálam +30 nál gyorsabban mentek volna...
(Én kb. 120-130-140-et mentem)
Ja, persze az is más, hogy ott _tudod_ hogy jöhetnek a belső (három sávból belső!) sávban _nagyon_ gyors autók is.
(Eleve biztonságosabb szerintem a három sáv: külső a nagyon lassúaknak, kamion, nagyon megpakolt kocsi, lakóautó stb. eggyel beljebb a 'normál' 110-130 körüli utazók és belül a 'racer' sáv.)

MedveMaci 2008.08.07. 10:03:01

ChPh: egyetértek!

Kazimír 2008.08.07. 10:04:40

Egyrészt.
A gyorsan hajt, gyorsabban a megengedettnél, az nem bunkó, hanem veszélyes. Önmagára és másokra is, akár be van kötve, akár nem. Mindegy milyen oka van rá (munka, orvoshoz sietés, így szokta meg, stb.). Egy részüket megértem, és nem kívánom, hogy lekéssen egy tárgyalást, vagy kapjon a főnökétől, mert nem szállította le időben az árut. De az alaphelyzeten ez továbbra sem változtat.
Aki azt mondja, hogy vállalja a teljes felelősséget a gyorshajtása következményeiért, az gondolja át még egyszer. Baleset esetén - ne történjen meg, de ha mégis - vissza tudja-e adni a másik életét, ha kioltotta azt..

Másrészt.
A sebességkorlátozások. Volt szerencsém betekinteni pár építőcég működésébe, és nem egy helyen az alábbiak szerint megy a dolog:

- Holonap ez és ezen főúttól 100m-re fogunk dolgozni, ezért ki kell tennünk az útra valami táblát. Józsi, menj hátra nézd meg milyen van!
- Van egy 20-as sebességkorlátozásunk, meg egy 40-es alatta útszűkület jelzéssel.
- Hozd a 40-est, mégiscsak főút..

és másnap, ahol eddig mindenki 90-95-el haladt, kikerül egy 40-es tábla. A sofőrök nem attól lesznek idegesek, ha az előttük haladó lelassít 40-re (bár az is lehet), hanem attól, hogy tudják, be kellene tartani a korlátozást, de semmi látható ok, magyarázat nincs annak kihelyezésére.

V8 2008.08.07. 10:06:49

@Dr. Greene 2008.08.07. 10:02:35
"(Eleve biztonságosabb szerintem a három sáv: külső a nagyon lassúaknak, kamion, nagyon megpakolt kocsi, lakóautó stb. eggyel beljebb a 'normál' 110-130 körüli utazók és belül a 'racer' sáv.)"

M7, BP fele? Elszórtan kamionok a külsőben, tömeg a középsőben és nagy forgalom a belsőben? Persze ennél sokkal fontosabb, hogy máshol a kinthagyott 30-as táblánál 60-nal száguldozókat jól megbüntessék...

MedveMaci 2008.08.07. 10:07:14

Na, itt már körvonalazódik az 1.1 vs. 1.4 meg tuning astra vs. 1.9 PDTDI. Igazság szerint a valódi gyorshajtókat sem "fékpedál pöccintéssel" sem egyéb módon "megrendszabályozni" esélye nincs az autósok nagy részének. Ugyanis kb. annyit tapasztal, hogy valami förtelmes szívóhang vagy jobb esetben 2db turbó eszeveszett sikítását hallja, és kb. annyit tud mondani az elhagyott autós hogy "ez meg milyen kocsi volt". Itt inkább arról van szó, hogy kettő vagy több kis köbcentis autós hogyan tudja a másikat kioktatni az utakon. Persze voltak, vannak, lesznek olyanok is, akik hasonló autóval valóban életveszélyes manővereket követnek el. De ez minden országban létezik. Itthon meg az autóhitelek fellegvárában kicsit sűrűbben is előfordulnak. Ez van :)

V8 2008.08.07. 10:08:38

@Kazimír 2008.08.07. 10:04:40
"gyorsabban a megengedettnél, az nem bunkó, hanem veszélyes."

Azért ne vegyük már egy kalap alá a városban 50 helyett 120-at és autópályán a 130 helyett 160-at...

Kazimír 2008.08.07. 10:10:40

V8 2008.08.07. 10:08:38

Persze, nincsenek egy kalap alatt. Nem fogalmaztam minden részletre kiterjedően, s nem is fogok :)

Dr. Greene 2008.08.07. 10:10:49

V8 2008.08.07. 10:06:49

Na jó, ezt használni is kell tudni (németeknél és franciáknál megy).
Nálunk sajnos a Váci úton is sokan mennek a belsőben, mert oda szól a jogsijuk / új autó forgalmija... A külső meg akár még üres is.

Matrix_ 2008.08.07. 10:18:40

MMM 2008.08.07. 09:48:47

Nem az a baj ha valaki gyorsan halad. Hanem ha elvárja a környezetétől, hogy:
ehhez igazodjon, ne tartsa fel, és különben szarjon sünt...
Ha már egyszer gyorsan hajtok, nem várom el a tötymörgőtöl, hogy lehúzodjon vagy félreálljon, hanem megoldom magam a haladást. Vagy legalább igyekszem. Nyilván nehezebb mintha mindenki az én előrehaladásomat segítené, de ez egy felnőtt, felelősségteljes embernek, nem szabad, hogy problémát jelentsen.
Sztem!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.07. 10:21:31

Ez egy jó post volt, szinte minden szavával egyet lehet érteni.

MadBob 2008.08.07. 10:22:37

Dr. Greene 2008.08.07. 10:10:49

Sok autós fél hogy leesik az autója a külső sáv szélén és elnyeli a végtelen semmi. :-)

Mityu 2008.08.07. 10:24:15

"Harmadszor a szabályok ismeretét tekintve nekem ne mondja senki, hogy mindent maximálisan ismer, mivel a szabályokat nem lehet mindig egyértelműen alkalmazni élethelyzetekben."

Nyomek!

Azért alapvetően elvárható a közlekedőktől, - s főleg azokra gondolok akik jogosítvánnyal rendelkeznek - hogy mondjuk egy STOP táblát, egy záróvonalat (cicikkel), lámpa tilos jelzést, kötelező haladási irányt felismerjen és értelmezzen. Továbbá szerintem elvárható, hogy tisztában legyen a sávváltás-, a kanyarodás-, az elsőbbségadás-, előzés szabályaival. Szerintem ezek alap-műveltségi szinten kellenek legyenek a mindennapi közlekedés ténykedéseink során.
... és én kérek elnézést! :)

phoenix102 2008.08.07. 10:24:59

MMM: csak azért élnek még a németeknél az emberek, mert egyrészt a német autópályák szakaszainak kb 50%-án van korlátozás, mégpedig 120 km/h, a maradék szakaszokon meg nem 1000cm3-es 600kg-os futómű nélküli fapados szarokkal repesztenek 180-nal, hanem olyan autókkal, amelyek erre alkalmasak. Ott az emberek ismerik a saját autóik korlátait és ennek megfelelően vezetnek.

stopper 2008.08.07. 10:26:12

6/g Mossuk le az ablakot bő vízzel. Abból kap az "üldöző" is.

6/h Kátyú esetén az utolsó pillanatban korrigáljunk. Azt csak normális követési távolsággal lehet észrevenni.

Dr. Greene 2008.08.07. 10:41:57

stopper 2008.08.07. 10:26:12

... és ha valakit ilyen módon sikerült 'lelökni' az útról, húzzunk egy kis strigulát a kocsi oldalára, mint régen a vadászpilóták. :-D
Remélem Te is csak viccnek szántad...

Nana1218 2008.08.07. 10:43:04

Azt hiszem Ocsy elég jól rávilágított a probléma lényegére. Én kb 1 éve Svédországban élek és kicsit kiegészíteném a tapasztalataimmal. Valóban, otthon sokkal szarabbul vannak kitáblázva az utak, sok ottfelejtett tábla van vagy éppen nincs kirakva egy nagyobb sebességet megengedő úgyhogy néha tényleg nehéz betartani. Azonban valamiért azt vettem itt észre, hogy van élet 70 alatt is. Valahogy el tudom viselni, hogy 50-el megyek városban, és túl lehet élni azt is hogy 30-al, igen HARMINC-al, is el lehet menni pl egy iskola előtt, autópályán 110-el mennek, kb a 80%, a többi "bunkó" meg 130-al, lakott területen kívül meg 70-el! Nem haltam bele, lehet sokat segített, hogy még nem villogtak le mert szabályosan haladtam, nem nyomtak sehol. Szóval lehete élni szabályosan is, csak mindenkinek be kellene tartani és komolyan el kellene gondolkozni azon amit Ocsy írt.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 10:44:53

Minap a Reitteren kozlekedtem kb. 60km/h sebesseggel. Azaz gyorsabban is haladtam mint szabadott volna. Ennek ellenere egy bunko a seggembe bujt, es 3cm-rol jott mogottem. Aztan egy keresztezodesben jobbra(!) megprobalt kitorni es megelozni. Csak eppen kozben jobbrol erkezett egy masik kocsi, tehat mig en siman athaladtam, az o manoverenek csikorgos satuzas lett a vege. Mire bunkokam ujra feltunt mogottem, megtanult normalis kovetesi tavolsagot es szep turelmes 55km/h ora sebesseget tartani. Tok erdekes...

Nekem regi autom van, olyan tipus, amit altalaban lenezessel illet a forgalom bunkobbik resze. Nem kell szepiteni, igy van. Engem minden bunko meg akar elozni, teljesen mindegy mennyivel megyek. Tokmindegy hogy a belsoben 90-nel a Hungarian, vagy hatvannal a Beke uton. Neki ugy sem jo, megeloz, es aztan beall elem, lehetoleg lassabb sebesseggel annal, mint amivel en mennek... Mert o nem mehet egy XYZ tipusu kocsi mogott! Csakazertsem. Es napi szinten tucatjaval vannak ilyenek.

A kedvencem meg az a barom, aki fel sem tetelezi, hogy nem magamtol "totyorgok", hanem esetleg dugo van elottem. Szinten Reitter, kocsisor. Haladunk 45-tel. Dudal villog mogottem a barom, kitor jobbra (ez ezeknel valami hobbi lehet) aztan mikor meglatja h. 8 kocsi van elottem, es mar nem fer be a szeles szakaszon, akkor jobb esetben szepen visszahuzodik, rosszabb esetben engem csakazert is megeloz, es bevag elem, hogy satuznom kelljen. Anyad.

Tovabbi kedvenc kozlekedesi gyakorlatom, hogy haladok a szelso savban, jobbrol mindjart kezdodik az uj sav, ami jobbra lehajto. Mogottem az okostojasnak elfogy a turelme, es balra megeloz, hogy aztan elottem keresztben atvagva(!) soroljon a jobboldali kanyarodo savba. Ha rajtunk kivul nincs mas az uton, akkor "nincs" is problema, de ha kozben a mogotte jovo meg rendesen kisorol jobbra, akkor elofordul, hogy a barom pont elottem satuz be, eszlelven, hogy jonnek a savban. (Ismetcsak, en a megengedett sebesseggel, vagy kisse afolott haladok altalaban.)

Az ilyenekre nem lehet rafogni, hogy siet. Az ilyen egyszeruen bunko, akire egy kerek nelkuli rollert sem szabadna bizni, nem hogy jogositvanyt adni neki autohoz.

V8 2008.08.07. 10:49:22

@Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 10:44:53

Teljesen egyetértek. Ezek a viselkedések veszélyesek, és tök mindegy, hogy 30-nál vagy 60-nál adja ezt elő a másik, mert nem a sebességével veszélyeztet, hanem a manővereivel.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 10:52:32

Ja egyebkent 100% egyetertek azzal, amit Ocsy irt. En probalok ugy vezetni, hogy figyelni arra mi tortenik korulottem, de a forgalom tobbi resze nem vevo az ilyesmire, szoval ottmarad az ember altalaban egyedul, mindenkire figyel, mikozben ra senki sem. A letezo legszarabb erzes. Multkor tok megorultem, egy masik normalis vezeto is volt mogottem, ha ketten kellett atsorolnunk masik savba, akkor nem erezte eletceljanak hogy meg is elozzon egy fust alatt, beengedett, betartotta a kovetesi tavolsagot, nem bujt a seggembe, turelmes volt a dugoban.

Tok fel voltam dobva, hogy vegre mas is tud emberien viselkedni (mert ez nem vezetestechnikarol szol, ez emberi viselkedesi norma es kultura), amig meg nem lattam a kulfoldi rendszamot a kocsin...

Ursula 2008.08.07. 10:58:27

Patrik · 2008.08.07. 08:33:19
Kalapos-Skodás 2008.08.07. 09:39:45
Ferihegyi gyorsforgalmi

A Ferihegyre kivezető gyorsforgalmi út elején van egy ’Budapest vége’ tábla, tehát 90-el lehet menni. Van egy felüljáró, ami előtt 50-es korlátozó tábla van. Ilyenkor látom a tükörben, hogy egyeseknek nagyon nem tetszik, hogy 90-ről 50-re kell lassítani, majd eldurran az agyuk. A felüljáró jó hosszú és utána jön egy lekanyarodó sáv, ami egy benzinkúthoz vezet. Amikor a két sáv szétvált, van még egy 50-es korlátozó tábla, tehát továbbra sem lehet 90-el menni. Aztán jön a benzinkút visszacsatlakozó sávja. Szerintem innentől kezdve lehet 90-re gyorsítani, de igazán kitehetnének egy sebesságkorlátozást feloldó táblát. (Csak előzési tilalmat feloldó tábla van ha jól emlékszem.) Ilyenkor mindig az érzi rosszul magát, aki betartja a szabályokat, tolják le az útról és nem biztos benne, hogy most ki a hülye.

Hétvégén mentem Ferihegyre, felüljárón beáll mögöttem a konvoj, féktávolság fél méterre csökken. Nagy levegő, nyugodt maradok. A felüljáró után észreveszem, hogy egy zóna taxis balról előzi a sort, záróvonalat leszarva. Szemből nem jöttek, én mentem tovább 50-el. Ekkor jobbról, a benzinkútra levezető sávból eszeveszett dudálás közepette előz a másik zóna taxi.
Megyek 50-el 5-ösben, balra taxi jobbra taxi, seggemben konvoj fél méterre és vészesen közeledik a szalagkorlát ami leválasztja a gyorsforgalmit a lehajtótól.
Baloldali taxis lazán bejött elém, jobboldali nem fért már be, berongyolt 80-al a benzinkútra, ahol megállt. Én meg pelust cseréltem, és elgondolkodtam, hogy betartsam-e ezentúl a sebességkorlátozást.

LILIOM 2008.08.07. 11:08:40

Úgy viselkedj (úton is), ahogy elvárod, hogy veled viselkedjenek - ha már a Kresz nem érdekel. Ha 160-nal mész, és 220-szal ledudálnak az útról, az neked sem esik jól és a te életed is veszélyezteti. Kicsit bele kéne gondolni mások helyzetébe is. Amikor a 10 hónapos kisfiammal közlekedem az úton, nem fogok 50 helyett 70-nel menni, hiába lehetne. Nem veszélyeztetem az ő testi épségét, és a gyorshajtóknak sincs jog ezt tenni.

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:09:36

"Ursula 2008.08.07. 10:58:27"
Én akkor is betartom (a taxisok közül külön állatfaj a Zóna, bár azok közül is láttam már kultúrlényt). Csak éppen a Gyömrőin megyek, jó burkolat, egész tűrhető lámpa-hangolás, csak a Csévéző előtt egy kicsivel abbahagyták a felújítást, utána viszont már 70 van, kényelmesen kiérek.

Mellesleg az 1-esnél van egymás után 2 lámpa, előttük 50-es tábla meg egy sorompó utána. Ott a 30 km/h tényleg életveszély, mert már 50-nél villognak és tolnak...

Még 1 dolog: egyre gyakrabban találkozom precízen 50 km/h-ra vagy picit alá beállított lámpa szinkronnal. (Ha van szinkron, ha nincs, valahogy mindig jól el lehet kapni a Felsőcsatári útnál a lámpát mindkét irányból, csak néha le kell venni a lábad a gázról) Ha szépen mindenki "csorogna" 50 körül, akkor ugyanolyan gyorsan érnénk oda, csak éppen fevesebb naftával. Viszont ha a lámpa előtt van leágatás, akkor ne töketlenkedjünk, ha lehet és az arra alkalmas sebességgel igenis húzzunk bele, mert a mögöttünk lévő esetleg le akar kanyarodni.

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:11:15

Ja, figyeljetek, mert a Csévérőről leszedték a 70-es táblát a XVII. ker. felé menő oldalon!

phoenix102 2008.08.07. 11:13:58

Önjáró Talajgyalu:
én a külföldiekkel épp más tapasztalatokat szereztem. Az osztrák határ túloldalán akkor is megáll az autó a gyalogátkelőnél, ha nem is akar senki átmenni, hektikusan ügyelnek, hogy legalább 10-el lasaban menjenek, mint a megengedett sebesség, majd átlépnek a magyar határon, és nemtalálják a féket. Kaptak már el a falunkban 180-al osztrák sofőrt. A nyugati határszélen többnyire ők okozzák az igazán nagy baleseteket.

oistván 2008.08.07. 11:21:54

Elvileg a jogosítvány megszerzésekor tudja legjobban a KRESZ-t az ember (utána csak felejtünk). De van egy (lehet, hogy megtörtént, lehet, hogy csak városi legenda) történet: levizsgáztattak több gépkocsivezetőt, akik egyenként több, mint 1 Millió km-t vezettek baleset nélkül. Állítólag kivétel nélkül mindegyik megbukott a vizsgán. Szóval a balesetmentes közlekedés nem betű szerint azonos a szabályok betartásával. De másokról elitélő véleményt - szerintem - csak úgy lenne szabad megfogalmazni, ha valaki tényleg teljesítette a balesetmentes 1 Millóját (figyelem: nem csak az számít, ha nem okozott, hanem ezalatt "vétlen" résztvevője sem volt balesetnek). Szóval - szerintem - a KRESZ szabályokat nem íróasztal mellett álmodozva kellene megfogalmazni (jó lenne, ha így közlekednének az emberek), hanem hasznos lenne vizsgálni ezeknek a hosszú távon sikeres vezetőknek a viselkedésmódját, és az ilyen közlekedési módokat átültetni a KRESZ-be. Más országokban, ahol már régebben több autó volt, nagyon sok energiát fordított az állam arra, hogy a közlekedési agresszivitást a társadalom elítélje. Büntetőjogban járatosak pontosan tudják, hogy az önbíráskodás bármilyen (legkisebb) formája sem megengedett.

Pilatus Secundus 2008.08.07. 11:22:03

Jó gondolatok, de kissé hegyibeszédnek tűnik. Az utakon néha már háborúba illő csatajelenetek vannak, ha tetszik, ha nem. Az, ha még "énkérekelnézést", csak a vesedonorokat bátorítja fel.

Egyetértek "Jim Raynor"-ral.

Dr Kangörény 2008.08.07. 11:22:38

Na, majd ha lesz normálisan a dolgát tevő rendőrség, akkor igaz lesz az itt leírt okosságoknak az a része is, ami a bunkók viszontszopatásáról szól. Ha minden épeszű vezető enged a tahók terrorjának, akkor ők ezt természetesnek veszik és elvárják mindenkitől. Na ez lenne igazán veszélyes. Jelen helyzetben, amikor nem tudja a villogó barom, hogy melyik autós veszi fel a kesztyűt, talán nem kezd el minden friss jogosítványos kölök utak királyát játszani. Ellenben jelentősen megnőne azok száma, akik tapló módon viselkednek, ha azt látják, hogy nekik mindig mindent lehet.

Úszómester 2008.08.07. 11:25:17

Szerintem a táblák és a lámpák figyelmen kívül hagyása nagyobb probléma mint a gyorshajtás ....
Aki szereti pl. büntetni az autópályán a gyorsabban haladókat javallom menjen ki Ausztriába és cammogjon a belsőbe nem kevés civil rendőr autó van és több 100€ a bünti annak ki nem tartja be a jobbra tartást, városba meg még sok gyalogjárőrnek is van mobil trafija kiugrik az út széléről és ha gyorsan mész akkor szintén a pénztárcád bánja.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.07. 11:27:23

phoenix102: Abban a peldaban amit irsz, igazad van. Ez egy NAGYON kulfoldi kocsi volt, tobbezer kilometerre otthonrol, nem osztrak, aki meg mindig azthiszi hogy monarchia van, Becs a vilag kozepe, es itt a bunko alarendelt magyarok pusztajaban azt csinal amit akar.

Egyebkent, en is jartam (ezzel az oreg kocsimmal) pl. Nemetorszagban, es eg es fold. Nem villognak le, nem tolnak le. (Bar nem is mentem 98-al a belso savban a palyan.) Lathatsz varosban 40-s sot, 30-as sebesseghatart betarto BMW X5-ot es Audi S8-at. A hazai tapasztalatok utan szurrealis elmeny, de van ilyen tenyleg. :) Ugy altalaban van kozlekedesi kultura. Idehaza nincs. Es lehet, hogy a kintrol beszabadulo kulfoldi is kulturalatlan, de pont azert kene nekunk kulturaltnak lenni... Vagjak alattunk elegen a fat, ne vagjuk mar mi magunk is, barmennyire osi magyar szokas (hehehe) ez...

bendegúz 2008.08.07. 11:27:28

Az az érdekes, hogy amikor a német 3sávoson 170-nel előztem a legbelsőben, megérkezett mögém 200+ -szal egy 911-es és nem villogott, nem dudált, megvárta, amíg visszamegyek, és érces motorhanggal tovapadlózott. Én ezt itthon nem tudom elképzelni, mondjuk ott valszeg normális emberek vesznek ilyen autót az élvezet céljából, nem ilyen jaszkari tesztoszteronhuszárok, mint itt.

dinoszaurusz 2008.08.07. 11:27:34

az ilyenek miatt közlekedem én mindig középen
... a záróvonalon ...

phoenix102 2008.08.07. 11:30:48

Úszómester: és többszöröse ennek a bünti, ha nem a megengedett sebességgel cammogsz.

phoenix102 2008.08.07. 11:36:58

Önjáró Talajgyalu:
azért a németeknél is volt rosszélmény, igaz én keleten voltam, de ott is néha ledudáltak 170-nél a középső sávból, de azok első blikkre törökök voltak. Ök azt hiszik, hogy a dudától megy az autó. Nekem az volt megdöbbentő a németeknél, hogy az 1.2-es corsa a külső sávban megy 100-al és nem a belsőben próbál letolni 180-al, miközben a motor és a futómű halni készül.

Kalapos-Skodás 2008.08.07. 11:49:48

A németek annyira toleránsak (az osztrákok kevésbé...), hogy szinte meg kell tanítani őket letolni, ugyanis elnézik, ha tötymörögve benn maradsz a belsőben vagy a középsőben. Nem véletlen, hogy az indokolatlanul lassú haladást ilyen komolyan veszik az ő rendőreik. Mert nekik vannak. :)

Kopasz Szuzukis 2008.08.07. 11:59:08

4km hosszú, nyílegyenes útszakasz. Szélén bozótos, néhány, mélyebben fekvő bekötőúttal. Haladok alíg 27éves Yamahámmal a megengedett 90km/h sebességgel, mikor kurva nagy rössel megelőz egy SUV. Ebben a pillanatban előttünk, balról, mintegy 200m-re a főútra lépsben felhajt egy ótvar 1000éves VW-mikrobusz. Szemből érkezik egy kamionsor. Mindkét dobfékkel satuzva 30méternyire állok meg attól a helytől, ahol a SUV (a későbbi vizsgálatok szerint) mintegy 100-110km/h-s sebességgel a vánszorgó VW hátuljába csapódott. A VW-s sofőrje gerinc- és koponyaalapi törés következtében a helyszínen, a SUV-os bordatörés, tüdőátfúródás, és szívburokrepedés következtében a műtőasztalon halt meg. Helyszínelő ismerősöm szerint amikor megelőzött, akkor kb. 160-180km/h-val sietett. Mivel azonban "bonyolult" közlekedési helyzetbe került, késlekedett a döntéssel, mintegy 1 másodpercet, így értékes 50métert veszített el a féktávolságból. Ha lassított volna, mielőtt eldönget mellettem, akkor észlelte volna a felhajtó mikrobuszt, és a szemből közeledő kamiont. így csak kb. 50-60-nal ütközött volna. És életben maradt volna.

X 2008.08.07. 12:11:07

és

9. A FERIHEGYI ÚTON 90 A MEGENGEDETT, NEM 50! (kivéve, ahol tábla korlátozza pár száz méterre...)
-mielőtt jönnek a lámák, lakott terület vége tábla jelzi!

umlex 2008.08.07. 12:14:56

A rendőrségnek kellene megdolgozni a fizetéséért. Az nincs rendben, hogy nekünk be kell fizetni az adót, hogy többek között őket is fenntartsuk, de cserébe nem kapunk semmit. Ki látott valaha közlekedési rendőrt az utakon, lakóterületen belül vagy kívül?

A száguldó cégautósoknak meg csak annyit, hogy mindenki egész nap dolgozik (aki dolgozik), nagyon sok dolgozó embernek több feladata van egyszerre nap mint nap, határidő stb., de ez nem jogosít fel senkit a törvények, szabályok megszegésére. Pláne nem olyan szabály megszegésére, amelyet kifejezetten azért alkottak, hogy mindenki a lehető legjobban jöjjön ki az adott helyzetből. Mit szólna hozzá a "nyomulós", az "én nem érek rá betartani a KRESZ-t" fajta, ha bankszámlája azért semmisülne meg, mert a felelős banki alkalmazott nem érne rá pont "nyomulós" számlájával foglalkozni tisztességesen, hiszen még a munkaidő végéig több száz vagy több ezer számlával kellene foglalkozni, azt is meg kellene csinálni (átutalás, kamatjóváírás, biztonsági mentés, stb.). Mondjuk kifizetnék egy jogosulatlannak az összes pénzt a "nyomulós" számlájáról, csak mert a dolgozó sietett, és nem volt körültekintő. Ez csak egy példa, nyilván lehetne sokat felhozni az élet más területeiről is.

Együtműködés a jelszó. Együttműködni egymással, ez egyre fontosabb, ezt fel kellene fogni az önző barmoknak is végre. Észre kellene venni, hogy egyre többen leszünk az utakon, ez megállíthatatlan, együttműködés nélkül a közlekedés káosz, katasztrófa lesz. Ez vonatkozik a kerékpárosokra és gyalogosokra is, mert ma az a tendencia, hogy minden felelőséget az autósokra raknak.

Végül hozhatnak bármilyen szigorú szabályt, ha a rendőrség nem kéri számon a betartását (pedig az lenne a dolga).

hulyemagyar 2008.08.07. 12:22:53

Attól, hogy magatokat "húénaztánkurváraismeremésbetartomaszabályokat" sofőröknek tartjátok, még vezethettek kurva szarul. Nemde?
Aki meg 90-es táblánál 70-nel csónakázik, mert spórol egy ezrest, az már a szánalmas kategória. Ülj szekérre tesó!

Leon 2008.08.07. 12:30:17

Nem is értem, hogy néhány ember itt miket beszél, ezek az emberek, csak és kivétel nélkül gyorshajtó gyilkosokkal és szabálytalan bunkó emberekkel és irreálisan lassan hajtókkal találkozik. Normálisan haladó ember nincs is köztük, csak és kizárólag az itt commentelők vezetnek normálisan senki más. Legalábbis nekem ez jön le a commentekből. Életveszély az életük. Én 28 éves vagyok, van egy 15 hónapos lányom, nem megyek 50-el a városban, de nem is 100-al megyek, tudom nem vezetek a szabályok szerint, de nem is veszélyeztetek másokat. Jöhetnek a kommentek, hogy mennyire egy köcsög vagypk, életveszélybe sodrom a lányom, vegyék el tőlem. azoknak a válasz, lófaszt.... Soha nem volt még veszályhelyzetem. Mert ha vannak körülöttem odafigyelek rájuk.

Az esetek kb 1%-ában találkozok olyan emberekkel az utakon akik hülyék, és ebből kb 20% az aki a sebessége miatt hülye. Nem tudom ti hol éltek, de nem ezen a bolygón az tuti, ha nektek folyamatos küzdés a vezetés, ne vezessetek. Lassan vagy gyorsan tök mindegy nekem, csak ne mondjátok, hogy mindenki bunkó rajtatok kívül....

MadBob 2008.08.07. 12:33:57

hulyemagyar 2008.08.07. 12:22:53
"Aki meg 90-es táblánál 70-nel csónakázik, mert spórol egy ezrest..."

Az nem tartja be a KRESZ-t amire oly szívesen hivatkozik:
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

bazzeg 2008.08.07. 12:41:11

A 70 az nem indokolatlanul lassu haladas 90-es tablanak kicsihuszar...

majdazteneldontom (törölt) 2008.08.07. 12:52:21

XY-nak ugyanakkor joga van teszem azt 90-es táblánál 70-nel mennie, mint YX-nek 116-tal...
Én többnyire inkább kevéssel (10%) a max megengedett felett autózom, semmint alatta, nem is azért írtam, csak a miheztartást végett.

SLacc 2008.08.07. 13:11:08

Volt itt olyan hozzászólás, hogy nem lehet tudni, miért siet.
Aki siethet törvényesen, annak van mindenféle villogó-zajcsináló izéje (gy.k.: megkülönböztető jelzés).

A többi induljon időben.

Ursula 2008.08.07. 13:14:35

Az a legjobb indok a gyorshajtásra, hogy van, aki meg nem megy a megengedett legnagyobb sebességgel. Gratulálok.

SLacc 2008.08.07. 13:22:25

Alex · k5fqcf 2008.08.07. 08:55:50

Biztos szóltak már, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: nem átlagsebességeket írtak oda. Majd ha autózol, próbáld ki egyszer: megyek szabályosan uticélomig, ami legalább 200 km, vagy megyek a 90-ek helyett 110-zel, ugyanoda, ugyanazon az úton. Meglátod a különbséget. Hidd el.

Maura 2008.08.07. 13:23:48

nondebr, ez felelmetes latvany lehetett:(

Fene se tudja, en nemetorszagban elek, es szerencsesnek erzem magam, ha sietek, tudok sietni az autopalyan, ha meg nem, akkor a kutya sem baszogat a szelso savban 100-al.
Mert annyival megyek. Mert az anyos fel a jobbegyen. Mert sporolok a benzinnel. Mert pisilnem kell, es ha jobban razkodik az auto, behugyozok. Vagy barmi.
De ha Ketszaz km-t megyek egyszuszra, es nincs ra ket oram, hanem csak masfel, akkor iszkiri, es odaerek.

Jobbratartast idekinnt szigoruan veszik, parommal vannak vitaink mindig, hogy igenis 130-al is ott a szelsosav, mert ha erkezik valaki szazotvennel, az ne menjen be a legbelsobe a 180-al ereszkedo kollega ele, hanem mindenki soroljon a legszelsobe vissza minden korulmenyek kozott. Mukodik. Miota kiszedtek minket a rendorok a kozepso savbol, es nezegettek a papirjainkat haromnegyed oracskat, azota kedves parom szepen visszasorol a ketszer nyolc savoson is a legszelsobe. Mert ott a helye es pont.

De mig itt tele van civil autokkal a palya, es szepen csordogalnak fel-ala eleg komoly teljesitmenyu gepekkel a rendorok, addig magyarorszagon ket kezemen me tudom szamolni, hogy hany olyan auto van, ami valoban alkalmas gyors autok kovetesere, es meg kevesebb pilota, aki balesetveszely nelkul ki is tudja ezt hasznalni. Sajna nincs penz a rendorsegi allomanyt normalis szinvonalra hozni.

Pl nemreg rohogtem egy cikken. Nemetorszagban kulon bugyit meg melltartot osztogatnak a rendorcsajoknak, olyan melltartot, amiben nincsenek femcsatok, vagy ilyenek, hogy lövés eseten ne okozzon meg az is serulest.
Magyarorszagon csori rendor meg izgulhat azon, hogy a kovetkezo agyament ruhatervezo legalabb ne muszalas szarokat adjon rajuk nyarra.

Namindegy.
Cikkhez elegge off volt a commentem. Csak ugy elmelkedek...

hogyne 2008.08.07. 13:32:10

Jim
"mivel az autózás igencsak veszélyes üzem, ezért pont leszarom, hogy ki miért siet, senkinek nincs joga más emberek életét kockáztatni... "

feltehetőleg aki siet meg pont leszarja a te jogaidat....
különben is milyen jogokról beszélsz? ne viccelj már...

hogyne 2008.08.07. 13:37:27

SLacc

remélem egyszer megfulladsz/beszarsz/... mert nem indultál időben... idióta.

hogyne 2008.08.07. 13:40:19

azt nem értem (meg még sok mindent) hogy mi a faszt nehéz megérteni hogy ahol ennyi ember közlekedi gey időben ott mindig akad aki érthető okok miatt igyekszik...

oistván 2008.08.07. 13:41:29

Egyetértek Leonnal, tényleg jelentős többségben vannak azok, akik jól, vagy elfogadhatóan, de agresszió-mentesen vezetnek. De ezekre nem is emlékszünk, nem úgy, mint arra a pár hülyére, akiről itt szó van. Sajnos az autózás elmúlt több, mint 100 éve alatt bebizonyosodott, hogy önmagában a rendőrség nem alkalmas a közlekedés biztonságossá tételére. Azt csak az állampolgárokkal együtt tudja megtenni, ha meglenne hozzá a politikai akarat, a törvényi háttér és az együttmődési hajlandóság a többi közlekedővel (=komolyan venni az itt és hasonló helyeken megjelenő, rendszámmal, időponttal kiegészített esetek leírását).

umlex 2008.08.07. 13:59:07

oistván 2008.08.07. 13:41:29

Nem mindegy, mennyire nem alkalmas. Annyira, mint Ausztriában, Németországban, vagy pedig Magyarországon? Nem mindegy, hogy mondjuk egy kb. 200 km-es autópályaszakaszon legalább egyszer találkozunk közlekedési rendőrrel, vagy fél Magyarországot átautózhathatjuk - saját tapasztalat - anélkül, hogy egyet is láthatnánk. Több, mint 1000 km autózás alatt egyszer láttam rendőrautót, egy falu bejáratánál traffipaxoztak.

porthosz 2008.08.07. 14:11:47

Hát gyerekek én nem olvastam el minden posztot, de néhány saját gondolat a gyorshajtókról:

1,ebben az országban valami világháború zajlik, de minimum polgárháború. Ugyanis mással egyszerüen nem magyarázható az hogy ma magyarországon minden gyorshajtó saját bevallása szerint haldoklóhoz, súlyos beteghez, terhes nőhöz, féllábú hajléklanhoz siet... Mert ohgy nincs ebben az országban annyi terhes nő és haldokló mint ahány gyorshajtó az is tuti, meg az is hogy eme siető emberek többsége mit ad isten mindig 10 milliós autóból száll ki... Biztos jobban felszerelt mint a mentő ha már igy siet...

2, az a hozzáállás hogy mi köze hozzá a többinek hogy ő mennyivel mész és hogy vállalod a felelőséget, alapvetően hibás. Mert ha belémrongyolsz 160-al és meghalok akkor
máris közöm lesz hozzád, másrészt meg hogy vállalod a felelőséget? Ne adj isten a halálbüntit is vállalnád?


3, a sebességkorlátozó tábla figyelembe nem vétele, meg a kronikus gyorshajtás két különböző dolog és nem összekeverendő. Nyilvánvaló hogy nem lehet minden szabályt mindig betartani, de a probléma nem az ha valaki lakott területen kivül nem tart be egy 60-as táblát és megy 90-el, hanem az aki ugyanitt 150-el megy, meg minden máshol is...
Mindenki szaladt már át piroson nyilván, de ha valaki szándékosan és mindig piroson megy na az sokkal angyobb probléma mindenki számára.

V8 2008.08.07. 14:14:39

@porthosz 2008.08.07. 14:11:47

Ezekkel a megállapításokkal szerintem a "gyorshajtós" táborból nem vitatkozik senki.

porthosz 2008.08.07. 14:18:26

V8
"Ezekkel a megállapításokkal szerintem a "gyorshajtós" táborból nem vitatkozik senki."

Dehogynem, ezen a fórumon nap mint nap olvasható, ahogy kedves gyorshajtós barátaink ilyen érvekkel jönnek hogy ők haldoklóhoz siettek, meg mi közöm hozzá hová siet, meg hogy ők vállalják a felelőséget stb stb...

oistván 2008.08.07. 14:21:19

Igazad van, hónapokat, éveket lehet autózni lejárt jogosítvánnyal, vagy akár jogsi nélkül is, senki sem nézi meg, mert nincsenek ott az utakon a hatóság emberei. De kedves autóstársak! Az istenért, ha nyugodtan akartok aludni, akkor ne azt kívánjátok, hogy sokkal több rendőr dolgozzon az országúton, mert azok olyankor nem csak MÁSOKAT bosszantanának, hanem titeket is. Találjunk ki mást, mint a rendőri aktivitás korlátlan fokozása. Iszonyúan fájdalmas az egész autóstársadalomra az, ha 1 % hülye miatt MINDENKIT, kivétel nélkül rákényszerítenének minden szabály gondolkodás nélküli betartására. Ez a tömegoszlatáshoz hasonló technikával érhető el. Tömeges mértékű, nagyon durva büntetésekkel, amikoris nem nézik, indokolt-e, de biztosan megérdemled.
Nem szeretném megérni!

Leon 2008.08.07. 14:22:58

porthosz 2008.08.07. 14:18:26

Megintcsak felhívnám a figyelmed, hogy ezek nem olyan gyorshajtók akik 200-al mennek városban, csak egyszerűen felvállaja, hogy nem 50-el megy hanem 60-65-el.
Mellesleg, továbbra is folytatod, hogy csak te vezetsz rendesen aki meg 52-vel megy az siet haldoklóhoz. Szerintem ez egy igen nagyfokú áltolánosítás.

umlex 2008.08.07. 14:35:09

oistván 2008.08.07. 14:21:19

Értelek, nem is azért írtam, mert Téged pécéztelek ki. Én csak a két véglet közötti állapotot szeretném. Mint ami normális országokban van, például Németország, Svédország, vagy mondjuk Franciaország. Ez utóbbiban tanult egy közeli rokonom, töle tudom, hogy abban a városban, ahol ő élt, sok rendőr volt az utcákon, de senkinek nem volt ezzel semmi baja. Az emberek együttműködően közlekedtek, rengeteg kerékpáros volt például. Ő is kerékpározott nap mint nap, de az ottani kerékpáros közlekedési morál is más volt, mint az itthoni. Itthon teljes fronton az önzés uralkodik.

Normális nyugati országokban nem csak a fővárosban van jelen a rendőrség, hanem kisvárosokban is, de ez ellen nem tiltakoznak, sőt elvárják. A között, hogy teszik a dolgukat vagy csesztetik a polgárokat, óriási különbség van.

porthosz 2008.08.07. 14:37:59

Leon
Én nem arról beszéltem aki 60-al megy a városban, hanem arról aki 90-el...
És hidd el nem egy meg kettő van ilyen hanem rengeteg. Autópályán sem 1 meg kettő van aki 160 vagy az feletti tempóval megy hanem jóval több.
Mindenki tartsa be a rohadt szabályokat, de ha meg nem, legalább ne probálja meg kimosakodni magát nyilvánvaló ökörségekkel, vagy ha még azt sem, akkor meg fogja be a száját és ne reklamáljon ha ne adj isten valaki más is szabálytalankodik, csak épp vele szemben.

Magyar és életszerü példa:
az összes gyorshajtó fel van háborodva azon ha valaki szabályosan feltartja őket hogy mit képzel ő hogy nem engedi el szabályosan, bezzeg az hogy ő szándékosan túllépi a sebességkorlátozást, nem tart követési távolságot és még ki tudja hány szabályt szeg meg, az nem számit, csak az hogy ővele szemben szabálytalankodtak. Ez ma magyarország 2008, lehet fényezni meg minden de ez a nagy valóság

Leon 2008.08.07. 14:55:57

Porthosz

Értem én mit mondasz, de a 60 is gyorshajtás...
Ezért írtam, hogy én se tartom be a szabályokat, de szerintem más emiatt, még nem szenvedett... sőt, igyekszem elkerülni mindenkit akinek az autó mozgásából látom, hogy fingja sincs, mi megy körülötte az utakon.
Mert lehet, hogy van aki gyorsan megy, de az önmagában nem biztos, hogy balesetforrás..

Mert ha autópályán én 150-el megyek, és kivág elém egy szabályosan közlekedő, hogy ő majd megmutatja, hogy ne menjek én 150-el, mert ő 130 most előzni fog, és nekem nincs jogom gyorsan menni, na az okozhatja a balesetet. Mert pl ha nem okoskodna hanem engedne elmenni, mert neki semmiből nem állna kb 3 mp-et még a saját sávjában menni, mert lassítania nem kéne, csak várni. Sokkal emberségesebb lenne a közlekedés, ha figyelnénk a másikra, nem azzal kéne lenni elfoglalni magunkat, hogy megrendszabályozzuk a másikat. Mert ha azt csinálod, akkor arra megy el a figyelmed, nem a vezetésre.. Figyelmesség mindenekelőtt, ez a lényeg szerintem. Azt meg ne mond, hogy nem bírja felmérni mennyivel jön a másik. ha nem tudja, ne vezessen, mert az baleset forrás... Mielőtt kérded miért, azért, mert akkor előzésnél a szembejövőt se tudja felmérni, és megint csak ő okoz balesetet, mert bár nem ment gyorsan, de nem tudta felmérni, hogy szembe milyen tempóban közeledik az autó, így kész a baleset.

MadBob 2008.08.07. 14:58:31

oistván 2008.08.07. 14:21:19

Igazad van! Ne MINDENKIT baszogassanak! DE traffipaxoljanak az iskolák előtt, a kórházak és a többi olyan helyen ahol veszélyes a gyorshajtás. Én Őrbottyánban lakom ott a dombtetőn kanyarodik az út és iskola van meg ovi és orvosi rendelő. 30-as tábla van de sokan mennek át 70-el. Az olyanokkal nincs gondom akik 40-el mennek pedig az is gyorshajtás, de ők legalább lassítanak.

Ezzel szemben az M3-a Szada/Mogyoród lehajtónál rendszeresen fotóznak. Pedig ez egy nyíl egyenes lehajtó, jobb oldalt kerítés a töltés tetején bal oldalt az autópálya. Itt 100-al se vagy veszélyes senkire. 40-es tábla van, akkor került oda mikor bódéban kellett fizetni az autópályáért. A bódét leszerelték a tábla maradt.

Továbbá álljanak ki a fővárosi kereszteződésekbe a tisztelt rendőrök és büntessék meg azokat akik bemennek a kereszteződésbe anélkül hogy megnéznék hogy át tudnak-e jutni. (Nem pontosan tudom hogy manapság mik az egészségügyi követelmények, de szerintem 15 méterre előre azért kellene látni!)

Videózzák felüljárókról az autópályát és jelentsék fel azokat akik nem mennek ki mogyoródnál a külső sávba mert nyíregyházánál balra fog kanyarodni! És jobb ha tudomásul veszi mindenki hogy ez arra is vonatkozik aki 130-al megy! Neki is ki kell mennie!

Fessék át az útburkolati jeleket az autóutakon és az autópályákon. Ne kapaszkodósáv legyen a kamionoknak hanem haladósávot kell nyitni belülre és a végén a belső sávban haladónak kell igazodnia a lassabbakhoz. Nyugaton sok helyen van ilyen, ott már rájöttek hogy ez jobban működik. Nem mennek ki a lassabb autósok a kapaszkodósávba mert akkor nem fogják visszaengedni őket. (Azok akik 150 és afölött mennek: ők se mennének ki ha utána a 200-al menők nem engednék vissza őket.)

A jobbra tarts be nem tartása miatt is sokan próbálkoznak jobbról előzéssel. A mániákusanbelsősávbanhaladó-dekülsősávbacsakzértsemlemenőknek üzenem ha idegesíti őket a sok jobbról előző akkor húzódjanak le a külső sávba és akkor balról fogják őket megelőzni!

Még mielőtt valaki megköpködne: nem vagyok bunkó gyorshajtó! Ha nem adottak a feltételek akkor nem megyek a megengedettel. Ha adottak a feltételek akkor kicsit lehet hogy gyorsabban megyek. Nem kapok idegbajt és nem előzök mindenáron ha utolérek egy lassabb járművet. Ha tudom megelőzöm, ha nem tudom nem előzöm meg. Időben indulok hogy ne kelljen sietnem, ha mégis dugóba kerülök hát így jártam. A családomnak az a fontos hogy hazaérjek és nem az hogy pontosan hazaérjek.

MadBob 2008.08.07. 15:07:17

Mégvalami. Sokan mondogatják hogy bezzeg Németországban így meg úgy lehet teperni az autópályán. Nekik üzenném hogy viszont az is igaz Németországra hogy lakott területen kívül 90-100-al mennek. A lakott terület táblánál lelassítanak 50-60-ra. Elengedik a gyalogot a zebrán. Ha kijön eléjük egy autó az autópályán 130-al mert egy kamiont előz akkor nem villognak hanem mennek mögötte 130-al. Ha sűrű a forgalom az autópályán akkor türelmesen mennek a forgalom tempójával.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 17:38:12

"Videózzák felüljárókról az autópályát és jelentsék fel azokat akik nem mennek ki mogyoródnál a külső sávba mert nyíregyházánál balra fog kanyarodni!"

Ha jól emlékszem azelőtt még van egy egysávosodás, mielőtt balra kanyarodhatnál. :)

Mindenesetre jogos a két pont.

lotht 2008.08.07. 17:49:55

Mostanában többször előfordult velem a következő eset, kíváncsi vagyok, mással is megesik-e.
Autópályán előzök éppen, nem száguldva, 120-130 körüli tempóban. Megérkezik mögém a villogós autó, kicsit gyorsítok, index jobbra, kimegyek a külső sávba, ahogy lehet. A villogós autó tartja a tempómat, 20-50 méterel mögöttem, a belső sávban. Utólérjük a következő teherautót, előzni kellene, kiteszem az indexemet, ekkor gyorsít a belsőben a drágám, majd beáll a holtterembe, továbbra is az én sebességemen. Egészen addig, amíg 90-re le nem fékezem a teherautó mögött, majd ekkor nagy füstölve eltűnik.
Ezeket KELL nekem az előzékenységemmel és az együttműködésemmel segíteni a közlekedésben??

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.07. 17:55:21

"Ezeket KELL nekem az előzékenységemmel és az együttműködésemmel segíteni a közlekedésben?? "

Buddha szerint mindenképp.

lotht 2008.08.07. 18:09:32

Előkerült a sebességkorlátozás feloldásának kérdése...
Útkereszteződés ezt megteszi, ha nincs tábla. De melyik pontja a kereszteződésnek? Eleje? Közepe? Vége?
Konkrét példa: M1, Budapest felé a biatorbágyi felhajtó után, még az M0 kereszteződés előtt a lejtőn ott a 100-as korlátozó tábla, meg a gépfényképező is.
Hol van vége ennek a korlátozásnak?
Az M0 lehajtójának kezdete (ahol már ténylegesen szétválnak a sávok) és a felhajtójának vége (az elsőbbségadás kötelező tábla) közötti távolság kb. 1.5 km.
Itt mi a szabályos sebesség?

Aqweren 2008.08.07. 18:13:55

Szerintem a kereszteződés vége kellene hogy legyen mertogy sok helyen (főút pl.) éppen azért van sebességkorlátozás mert kereszteződés van. Ha pont a kereszteződés közepén lehetne visszagyorsítani kilencvenre hatvanról, az igencsak érdekes lenne...

lotht 2008.08.07. 18:23:48

aqweren: én is így gondolnám, de azon a másfél km-en eléggé egyedül szoktam lenni ezzel a véleményemmel.
Úgy tapasztaltam, a feloldást a sebességmérő kamerától kellő távolságbe kerülés jelenti...

MadBob 2008.08.07. 18:35:03

Megengedett sebesség szempontjából az M3 kivezető egy mintapélda. Ha a Szerencs utca felől jössz akkor ha átmész a Szentmihályi úti felüljárón akkor ott a felüljáró végén a 100-as tábla. Viszont ha a Szentmihályi útról hajtasz fel akkor csak autópálya kezdete tábla van, a megengedett tehát 130. Akkor most mennyivel is lehet menni?

Billy 2008.08.07. 20:44:52

Teljesen egyet értek /A\ -val a post írójával.
Ezt hívjáék deffenzív vezetésnek.
Mellesleg még anynit tennék hozzá, hyog az én oktatóm is azt mondta annak idején:
"Gyorsan menni a hülye is tud, de lassan szabályosan menni csak a gyakorlott jó vezetők"

Billy 2008.08.07. 20:46:32

Teljesen egyet értek /A\ -val a post írójával.
Ezt hívjáék deffenzív vezetésnek.
Mellesleg még anynit tennék hozzá, hyog az én oktatóm is azt mondta annak idején:
"Gyorsan menni a hülye is tud, de lassan szabályosan menni csak a gyakorlott jó vezetők"

Aqweren 2008.08.07. 21:10:15

egyébként marha jó a poszt, valóban szabályosan a legenehezebb közlkedni...
akkor esetleg neadjisten figyelni is kell.

Gázpedál az én kocsimban is van és nyomni még a jogsi megszerzése előtt is tudtam volna ha vezettem volna jogsi nélkül...van aki leragadt a nyomom a gázt - megy a kocsi résznél az oktatáson :D

SLacc 2008.08.08. 09:35:09

hogyne 2008.08.07. 13:37:27

A fenti esetek (ti.: szülő asszony, ...) egy ember életében viszonylag kevésszer történnek meg. Nagyjából tudom, kikkel járok egy időben munkába, kikkel jövök egy időben haza (ez 2x25 km az 5-ös főúton). Ezek az emberek:
- vagy nagy kujonok (szülő nő)
- vagy kiterjedt génhibás rokonsággal rendelkeznek (haldokló)
- vagy tanítsa meg nekik valaki, hogy mit ehetnek (cifrafosás)
- vagy tartsanak maguknál / családtagjuknál / a gyerekükre felügyelőnél allergiainjekciót (fulladás),

mivel minden nap gyorshajtanak, mégpedig nem a jól ismert 90-helyett-100-zal.

hogyne: itt főleg az utolsó két pontot kívánod nekem, tehát Nálad itt lehet valahol az eb elhantolva. Személyeskedni pedig nem illik, bár biztos rossz napod van. Csak nem vagy Ede?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása