Gondir megpróbálta a lehetetlent: végigment a nulláson úgy, hogy közben betartotta a sebességkorlátozásokat. Május eleje óta nem is egyszer, de hiába az objektív felelősség bevezetése, sok partnere nem akadt a nagy szabályoskodáslyhoz. Mikortól is élnek a fix traffipaxok arrafelé?
Olvasgatom egy ideje a blogot, s roppant érdekes egy-egy beírás után a kommentelés. Nem is írtam volna, ha ma éppen a 2/A úton zajló sebességbetartós dolog nem íródott volna. Ha szabad, egyetlen szempontból írnék az M0-ról is.
Éppen három éve járok az M0-on hetente legalább egyszer oda és vissza a legkülönbözőbb időkben. Amíg be nem vezették a szigorított díjtételeket gyorshajtásért, én általában 0-100 között haladtam végig rajta. Mindig úgy kezdődött - az autópályán is -, hogy na most rendesen betartva a sebességhatárokat megyek, aztán rövid úton ez megváltozott: őszintén szólva felment bennem a pumba, amikor már a 4.-5. autó zúgott el mellettem, és közben még le is durvít, ha én nem kotródom el előle 80 felett (130 felett) mondjuk egy párhuzamos előzés közben. Így aztán egy idő után táglaként letapadt a lábam a gázpedálra és mentem én is, megmutatom már, hogy tudok én is menni, na. Nem helyes, de így volt. Sosem láttam egyetlen egy sebességmérő autót sem. (Az M0 előtt megyek vagy 100 kilométert az M5-ön, utána meg még 100 körül az M1-en és fordítva. Az M5-ön sem láttam még mérőkocsit, illetve egyszer, amikor busszal mentem Bp-re.)
Május 1. óta próbálkozom azzal, hogy menjenek el bár mellettem bárhányan, én nem szállok be a hintába. Az M5, M1-en ez nem okoz gondot, összesen 3-4 autó van, amit a jelzett távolságokon 130-135 felett lehagyja az embert (ez egy nagyon pozitív eredmény!). De az M0 az más tészta. Hogy elviseljem a 80-as (és itt-ott 70 és 60) tempót számolom az engem elhagyó autókat. 14 ilyen út átlagát tenném most közzé.
Az M0 29 km hosszú, ez alatt M5-M1 irányba a sebességhatárokat betartó autót megelőző:
személyautók száma átlagban 58 (szórás: 46-67),
kisteherautó, kisbusz, furgon 14 (szórás: 11-16),
kamion, nagy teherautó, busz: 3 (szórás: 0-5),
ami azt jelenti, hogy kilométerenként nagyjából 3 autó megy el melletted.
M1-M5 irányban a számok nagyjából megegyeznek ezzel, egy lényeges eltérés van: az M6-os csatlakozás építésénél valami megmagyarázhatatlan okból ebben az irányban 60 km-es korlátozás és előzni tilos (!!!) van vagy 3 kilométer hosszan (Győr felé meg nincsen...). Ezen a szakaszon a 60-as tempót menve átlagosan 14 személyautó, 2 furgon (egy-egy kamion és busz egyszer-egyszer) előzött meg. Ellenőrzések száma: 0.
Na most. Minden héten, legalább az egyik irányban baleset miatt a szokásos 22-24 perc helyett akár 1 órát is tartott az áthaladás. Nem nagyon értem, hogy pl. miért is nem jár oda-vissza két-két rendőrautó, betartva a sebességhatárokat és ezzel arra kényszerítva az arra haladókat, hogy tartsák a normális tempót?
Normális a tempó, mert a korábbi metódussal 18-20 perc alatt lehetett átjutni, minden előírást betartva meg 22-24 perc. Egy lényeges különbség: ez utóbbi esetben zéró stressz mellett utazol (leszámítva, hogy folyamatosan eszem azért a kefét a kb. 80 mellettem szabálytalanul elhaladó miatt. Nem kellene, tudom, de mégis...)
Az autókázó rendőr azért jó megoldás (szerintem), mert tapasztalatom szerint a rendületlenül 80-at menő fehér autóm is megtorpantja a gyorsabban haladókat, milyen hatással lenne egy rendesen kifestett... Talán megszünnének a dugók is...
Persze a dologhoz az is hozzá tartozik, hogy ha meglátjuk a rendőrt ne kapjuk el a lábunkat a pedálról, különösen ne, ha nem is megyünk gyorsabban a megengedettnél (rendszeres élmény: elzúg mellettem 140-160-180-nal, aztán meglátja az leállósávban a rendőrautót, nem beszélve arról, ha az 120-szal poroszkál a belső!!! sávban (nem előz, csak megy!!!) - ilyen is volt - s hirtelen lelassít messze 130 alá, ekkor aztán persze utoléred a Gyorsautóst, elhaladsz mellette, aztán leküldöd a rendőrt a külsősávba, elhagyod, ezt látja a Gyorsautós, némi gondolkodás után aztán ő is el mer menni mellette. Kérdem én: az előbb miért is rohant, ha most meg ráér? :))
Mi a tanulság? (Erre szokott aztán hideg és meleg jönni, előre is kösz.)
egy3asbmws 2008.08.10. 08:06:38
Egyetértek amúgy.
Én is eszem a kefét a sok barom miatt, mikor tudatosan a szabályokat betartva próbálok közlekedni. A morál lent van a béka segge alatt, sajnos. :(
Peti 2008.08.10. 08:08:25
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.08.10. 09:07:14
Imbolygó Hollander 2008.08.10. 09:27:14
josef_k 2008.08.10. 09:48:57
És tényleg nehéz 80-nal végigmenni az M0-n, ráadásul néhány helyen elfelejtették bevenni a már nem aktuális táblákat.
2008.08.10. 09:57:40
De. Megpróbálom betartani a szabályokat, de ekkor: 1000%, hogy jön egy majom a szar szappantartójával (Buzuki) és letúr az útról! NC... Amúgy kb 10km/h-val megyek gyorsabban a megengedettnél alapesetben.( azért még nem lőnek agyon..XD)
múvemáccsó 2008.08.10. 10:04:43
DEGEC 2008.08.10. 10:09:43
ne má, ez fotosop nem?:-PP
Amugy tényleg szar a helyzet, és nevetséges hogy huszon 30 év alatt építettek egy szart...
mert az a két vékony sáv az szar valljuk be öszintén, bár lehet hogy ha a kamionosok betartanák a pihenőket, és mondjuk 100 al lehetne közlekedni, és nem mindenkinek a trafit kéne lesni a bokorból kevesebb lenne a baleset.
Olaszoknál ká egyzserű a dolog, egy kamera nézi a rendszamot, rögziti az időpontot, majd a következőn szontén és számol egy átlagot.
Nincs értelme gyorshajtani..
Maura 2008.08.10. 10:13:04
Kevesebb balesetveszelyes helyzet, kevesebb idegbaj.
Wiszt Attila · http://Vizivadasz 2008.08.10. 10:16:02
szabálos 2008.08.10. 10:17:20
Akik úgy gondolják, hogy a 80-at nem lehet kényelmesen betartani, azok a 110-es táblánál azt nem tartják elég kényelmesnek.
A szabálykövetés mindig valamekkora kényelmetlenséggel jár, a közösség érdekében. Ez van...
dolgozos 2008.08.10. 10:29:02
Más.
A Szentendrei út sem autópálya, nincs leálló sáv ott sem, még gyalogosok és kerékpárosok is lehetnek.Ennek ellenére ált 70-es tábla mellett lehet haladni.
Elvárható lenne egy "fővárost" elkerülő "körgyűrű" esetén (amit a gyorsabb és a városi forgalmat csökkentő szándékkal építenek), hogy az autósok akarjanak arra menni.
Én nem akarok.
Szinte soha.
velsatis 2008.08.10. 10:42:24
külsőben szabályosan 70-el haladó összefüggő kocsisor, az előző kb. 90-el haladókat ugyanúgy ledudálják meg lereflektorozzák.....de nem csak egyszerű nagyteljesítményűek, hanem furgonok is....
DEGEC 2008.08.10. 10:49:44
brékó brékó...lol
gaga 2008.08.10. 10:53:38
KKZZ 2008.08.10. 10:56:19
Régebben sem száguldoztam ész nélkül, de május 1 óta tempomat és tartom a tábla+10% sebességet ( igaz GPS szerint ), mert nincs kedvem vagyonokat bepengetni a kincstárba, ez meg még tűréshatáron belül van.
Ugyanakkor jelentősebb ellenőrzéseknek csak nagyon ritkán vagyok szemtanuja az utakon. Miért?
Emiatt néha bizony az az érzésem, hogy az autósok 80%-a vagy szarik a korlátozásokra vagy mindenki kő gazdag és nem vágná földhöz 300kHUF kifizetése. Melyik az igaz ? :)
marosy 2008.08.10. 11:20:23
MP 2008.08.10. 11:21:05
Marcellusca 2008.08.10. 11:22:21
Egy ideje olvasom a blogot, gondoltam végre hozzá is szólok.
Igazat kell adjak a postolónak.
Több út/utca van, melyen gyakorlatilag nem tudsz szabályosan, a megengedett legnagyobb sebességgel ótózni, mert (függetlenül, hogy melyik sávban haladsz) biztos,hogy letolnak.
Pl.:Lehel u./Béke u.; Könyves K./Hungária/Róbert K. krt./Árpád-híd; M3; M5; 3. sz főút; 452 sz. főút; 2/A (M2:HAHAHA) stb.
Legutóbb a 2/A-n "szedtem össze" a sok ótóst, mert nem siettem és betartottam az előírt sebességhatárt. Ne tudjátok meg, mekkora sort "csináltam", és mi volt a 2*2 sávos részeken.
scsaba1 2008.08.10. 11:33:05
Tegnap jöttünk haza Balatonról. Gondoltam szombat délután csak nem... De. A Nagy-Duna híd előtt aszfaltoztak, félpályás lezárás, torlódás.
A Csepel szigeten a szembejövő sávban kamion az árokban, ami az emberi perverzió és hülyeség miatt a mi két sávunkat is bedugítja, mert a sok idióta birka lépésben halad el a szemközti kamion mellett és nézi, hogy: "van vér? van vér?"
GiXXXer 2008.08.10. 11:33:51
Ha 2x4 sávosra épült volna az M0 anno, akkor meg köpködtek volna a sok elfecsérelt pénz miatt, hiszen nem indokolta igazán nagy forgalom.
A sok tudós biztos leaszfaltozná az egész országot, aztán csak a felfestéseket kellene variálni pár évente, nem igaz?
Káposztakukac 2008.08.10. 11:47:55
Marcellusca 2008.08.10. 11:48:07
Az a gixer, hogy alapvetően autópályának készült (lásd: "M" jelölés, nyompálya kijelölés), csak spórolásból/most ennyire "fussa" lett olyan, amilyen, és még mindig "nincs" pénz a befejezésre!
szúnyog 2008.08.10. 11:52:57
Ez nem igaz, legyen szíves a sok okoska olvasson már vissza akkori cikkeket. Csak azt lehetettt olvasni, hogy "Há em meg má minek? Nincs is arra forgalom!" Még átadás után egy évvel is...
Gondolom most leginkább ezek az emberek verik a tamtamot.
Az viszont igaz, hogy már egy ideje bővíteni kellene, de még ha lenne is rá pénz (nem kellene 2 millió közalkalmazottat eltartani az adómból), akkor is jönne valami sötétzöld szervezet aki pampogna.
Olyat úgy sem tudsz csinálni, hogy mindenkinek jó legyen.
alma 2008.08.10. 11:52:57
VV7 Atuska 2008.08.10. 11:55:44
Májk 2008.08.10. 11:57:29
Andie 2008.08.10. 11:59:27
- keskeny, olyannyira, hogy 2 kamion sem fér el egymás mellett úgy, hogy ne kelljen a vonalra húzódniuk (ezt még a városon belül is sikerült megoldani pedig)
- kanyargós, terelős, sáveltolós, ha egy pillanatra nem figyelsz, már benne is vagy a másikban
- középen az a betonfal egyenesen félelmetes, és balesetveszélyes. egy olyan soför, aki nem tizen-huszon éve vezet, és nem érzi a kocsit teljes egészében, szerintem meg sem meri közeliteni 1 méternél jobban. Akkor viszont átlóg a szélsö sávba.
És még sorolhatnám. Mi is lett volna / lenne az M0 feladata? Elterelni a forgalmat a belvárosból. Milyen forgalmat? Vagy 5 autópálya, és vagy 10 kisebb út forgalmát. Na itt a vicc. Ez már matematikailag is képtelenség, csak gondoljunk bele : kb mintha a Vizmü 10 darab főnyomócső vizét akarná közösiteni egy háromnegyedes csövön. Szerintem nem sikerülne.
És akkor még hogy véletlenül se legyen rugalmas a közlekedés, eleve 80 van, sok helyen meg 60. Én csak gratulálni tudok annak, aki ezt a pályát kitalálta, és jutalmul 1 héten keresztül oda-vissza autókáztatnám, valami ócska kocsiban.
Gondolom Nektek nem kell mondani, milyen kevés a 2x2 sáv az M5-ön, vagy a többi pálya ezen szakaszán. Aki jár az M7 háromsávos szakaszán, pontosan tudja, mire gondolok. Kényelmes, rugalmas, balesetmentes közlekedés, mindenki megtalálja a maga tempóját, sávját, nincs dugó, szépen le és fel lehet sorolni, stb.
Nem akarok a nyugattal példálózni, de ugyibár Németben szinte csak ilyen, sőt, sok 4 sávos is van. Na ott má lehet közlekedni, habár néha az is bedugul, ha baleset van.
Való igaz, senki nem látott a jövőbe 30 évvel ezelőtt. De ma a mában élünk, a jelenben, az utak többszörösen túlterheltek, és ez rendkivül balesetveszélyes, környezetszennyező, és stresszes. Tessék a pályákat 3 sávosra bőviteni, tessék az M0-ást legalább 4 sávosra. A sok eltapsolt, zsebrerakott pénzből futná. Ha akarnák...
Marcellusca 2008.08.10. 12:00:17
Egyébként igazad van (lásd: budai oldali vircsaft a "ződek" miatt), de a magyarnak a "sz@ar sem elég büdös", sőt, dögöljön meg a szomszéd lova is! Az ilyen mentalitások miatt tartunk, ahol tartunk.
alma 2008.08.10. 12:00:49
Machiavelli 2008.08.10. 12:02:56
Az, hogy észre kellene venni, hogy más is van az úton, és az is el akar érni valahová.
Az, hogy fogalmam sincs, mi az az ok, ami miatt a másik annyira siet, de itt mindenki annyira biztos benne, hogy a másik csak és kizárólag bunkóságból nyomja neki és nem az számít, hogy elősegítsem mindenkinek az előrehaladását és nem utolsósorban az életben maradását, hanem az, hogy magamnak bebizonyítsam, mindenki hülye, csak én vagyok az egyetlen normális, okos és szabályos.
Persze ez a másik oldalra is igaz, nem csak az ő érdekeik léteznek a közlekedésben. Ugyanez rájuk is elmondható.
Addig, amíg a másik érdekei a leszarom kategóriát képzik, addig mindenki fényezze magát ahogy tudja. Ki a nagymenőségével, ki a szabályosságával és a rendet akarásával. A halottakról meg nem trendi megemlékezni. Mindkét fél jól jár!Igaz?
Marcellusca 2008.08.10. 12:07:39
Akkor dobjuk sutba az összes szabályt és mehet az "ereszd el a hajam", mindenki úgy közlekedhet ahogy akar/tud?
Szerinted ez megoldás lenne?!
szivacs 2008.08.10. 12:10:40
Attis 2008.08.10. 12:10:48
Trafizni kell, méghozzá állandan, mindenhol. Így többen érnek majd haza élve.
Még valami: tényleg a külföldi kamionok a legpofátlanabbak. Szlovákok, románok, törökök. Ezek csak átmennek rajtunk. Szépen fel kell őket terelni a vasútra - mint Ausztriában. Ezzel csökkenthető az utak terhelése és a szennyezés is.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.10. 12:22:13
"olyan táblákat kéne kirakni, amiket be is lehet tartani kényelmesen"
Cicabogár, mit nem lehet betartani kényelmesen? a karikás nyolcvanast? Nem tudod kényelmesen 80 km/h alatt tartani a sebességet? Lassabb tempónál tűk állnak ki az ülésből, azért kényelmetlen? Akkor cseréld ki az ülést egy kényelmesre. Ha lehet sofőrrel együtt.
Andie 2008.08.10. 12:22:14
Vagy ha igen, valószinü nem néztél még el egy táblát sem, pl kamion takarásában. Amit mondsz, akkor lenne okos gondolat, ha csak és kizárólag ott lenne korlátozás, ahol az tényleg indokolt. Nem pedig hónapokig kint felejtett 40-es tábla a 6os úton, kilómétereken át például. Vagy végig lehetne úgy menni egy autópálya 10 km-es szakaszán, hogy ne legyen közben egy 100-as korlátozás.
Sajnos ma a korlátozó táblák legalább fele a trafik miatt van kint, csak hogy lehessen hol pénzt keresni.
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.10. 12:25:51
"Amit mondsz, akkor lenne okos gondolat, ha csak és kizárólag ott lenne korlátozás, ahol az tényleg indokolt."
A korlátozás betartása nem a te belátásodra van bízva, hanem be kell tartanod. Ha szerinted nem indokolt valamelyik sebességkorlátozás, annak más fórumon nehezményezheted, de attól még kutya kötelességed betartani a táblán feltüntetett sebességhatárt. Pont.
Pszt! 2008.08.10. 12:25:57
Attis 2008.08.10. 12:30:01
Máshol meg el kell takarítani a felesleges korlátokat, mert azok is erősen demoralizálnak.
Vuperi 2008.08.10. 12:31:21
Ezt írtad: "kedves leveliro. jo nagy balfasz vagy. az ilyenek miatt nincs vezetesi moral magyarorszagon. add meg, hogy legkozelebb mikor jarsz az m0-,n szervervezek oda merokocsit. csak hogy megnyugodj es fizethess. meg a tobbi hozzad hasonlo paraszt is."
hidd el, tudnék pofár genyóságot írni és is neked. Örülök, hogy elvárásomnak megfelelően, megszólaltál, és el tudod képzelni, hogy aki szabéályokat, betart, az az amorális.
Egyébként: szerinbtem is nyugodtan végig lehetne menni 100-zal is az egész M0-on, ha mindenki gondosan tartaná magát minden előíráshoz. Így meg 80-nal sem lehet rendesen...
V8 2008.08.10. 12:33:00
Már megint... Lenne egy ötletem: a táblák kirakása előtt autózzanak végig többször a döntéshozók, majd nézzük meg, hogy mennyivel mennek. Biztos vagyok benne, hogy nem annyival, mint ami az általuk kitalált korlátozáson szerepel.
Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.08.10. 12:36:26
DE!!!
Bizonyára mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy dugó van az autópályán, lépésben halad a sor. Mindenki araszol és arra gondol, hogy sávlezárás, baleset, vagy valami hasonló van, aztán egyszer csak megint lehet menni, ok meg sehol a dugóra. Na, ez azért van, mert ha a forgalom elég sűrű és valaki hirtelen 20%-kal (kb. ez a határ) hirtelen csökkenti a sebességét, akkor a mögötte jövők is belelépnek a fékbe, méghozzá mindenki egy kicsit jobban, amivel egy "hullámot" gerjesztenek, aminek a végén megáll a forgalom. Sajnos egy ilyen trafipax sűrű forgalomnál pont ezt generálja. Megy a forgalom 130-cal, mondjuk 100 helyett. Ott a kamera, mindenki rálép a fékre, tapasztalatom szerint kb. 90-ig lassít. Ha elég sűrű a forgalom, akkora dugó lesz, hogy öröm lesz nézni, és még érteni se fogja nagyon senki.
ChristianJ 2008.08.10. 12:40:07
Kissé meglepő volt! Szóltam a 107-nek, hogy ha lehet szedjék ki őket, mert ha valaki 180-al belefut az nagyon csúnya lesz.
Azt hittem, ilyen csak a filmekben van...
mzperx 2008.08.10. 12:40:10
Menjenek...
Ki van írva a kocsidra hogy "SAFETY CAR" ? vagy mi a pöcs?
Te mész a megengedettel, ő meg sebességtúllép... akkor mi van?
A közúti közlekedés nem autóverseny, és nem a kissebségi komplexusok túlkompenzálásának a terepe kellene hogy legyen...
A kamionosok meg többnyire nem a KMórát lesik, hanem a tachográfot, ami pontosabb a fölfelé csaló Km óránál, és így kijön 4-5 Km/h eltérés. Persze neki is k. mindegy lenne az a 4-5 perc, amit ezzel nyer, de ő is fasza gyerek, amíg bele nem megy az előtte levőbe, vagy el nem alszik.
mzperx 2008.08.10. 12:42:52
A magyar autópályákon az is elég a dugóhoz, hogy ha leszáll egy nagyobb madár az út mellé... mindenki lelassít 40re, hogy jól meg tudja nézni.
Ha valaki kereket cserél a leállósávon, akkor az már kész káosz.
Machiavelli 2008.08.10. 12:51:54
Na, pont erről beszélek! Szerinted mikor mondtam én olyat, hogy el kell dobni az összes szabályt!
Neked ennyi jött le az egészből! Ennyire szánalmasan ostobák vannak a közlekedésben. Azt sem tudják átlátni, hogy a szabályok alapvetően azért vannak, hogy betartsuk őket, mert alapvetően nem olyan idióták hozták meg őket, akik ilyen baromságokat következtetnek. A KRESZ oktatáson ezt is kellene, (átláttatni a miértet), de hát akkor a nyolc általánost sem végzettet nem lehetne odaengedni és kevesebb autó fogyna. Ez meg ellentétes néhány érdekkel!
nyekk 2008.08.10. 12:55:12
redriot77 2008.08.10. 13:03:48
Ez annyira tipikus, én is így szoktam "begyorsulni" autópályán is. Elhatározom, hogy megyek egy normális tempón, de a forgalom sodorja az embert, egyszerűen vannak olyan helyzetek, ahol veszélyesebb betartani a korlátozásokat, a forgalom ritmusa ellen autózni.
scsaba1 2008.08.10. 13:05:50
Az M0-ás az építese után már 1 évvel elavult volt. Milyen kisvárosról beszélsz? Budapest már a '80-as években is 2 milliós nagyváros volt. A '80-as évektől meredeken emelkedett az autók és az autóforgalom száma. A vasúti szállítás már akkoriban és hátrányban volt a közúti teherszállítással szemben. Az ország 1/5-e ott élt. Az ipari üzemek bő 1/3-a, a közigazgatás stb., szintén a fővárosban, ill a főváros közvetlen közelében volt. Nem kellett hozzá nagy jóstehetség, hogy a kétmilliós nagyváros elkerülő körgyűrű 2x2 szűk sáv leállósáv nélkül, záróvonallal (mert régen még betontömb sem volt középen) kevés lesz. Már a '80-as évek végén "halálútként" tartották számon. A leállósávokat egy "frappáns" ötlettel nyúlfarknyi beugrókkal helyettesítették, az elválasztó sávot és korlátot pedig záróvonallal később beton terelőkkel. Igazán remek. Legalább ne védd a védhetetlent...
Ebben a kurvaországban ami nem ment/nem megy az a hosszútávú gondolkodás. Pillantanyi érdekek mentén ad-hoc történt/történik minden.
kyanzes (törölt) 2008.08.10. 13:18:26
dolgoznikék 2008.08.10. 13:32:43
Mint építőmérnök, úgy érzem ki kell állnom a tervezők mellett. Lehet kritizálni kívülállóként, mezei használóként az M0-t.. csak akkor tegyetek mellé érveket és tényeket is.
Ha végigmész az M0-son, akkor láthatod, hogy az össze keresztező műtárgy (tudod, ami minimum 100 évig garantáltan állni fog, mert a "rövidtávon" gondolkodó mérnök tervezte) úgy lett kialakítva, hogy az M0 bővíthető legyen 2x3 sávosra.
Tehát a tervezőmérnök látta már 20 évvel ezelőtt, amit TE CSAK MA kezdesz el kapizsgálni, hogy bizony itt bővítésre lesz szükség.
Csak tudod a mérnöknek nemcsak a várható forgalomterhelést kell figyelembe vennie, hanem a rendelkezésre álló pénzkeretet is.
Emlékeim szerint a 90-es évek elején, közepén Mo. a pénzügyi összeomlás felé sodródott, tehát a fent említett pénzügyi keret igencsak szűkös volt.
Kb. két lehetőség volt; építünk 2x3+leállósávot sávot 5 km hosszon, vagy építünk 2x2-t 25 km hosszon.
Tehát röviden összefoglalva, ha lenne két 4-es metrónyi felesleges pénz az államkasszában, akkor 10 éven bellül 2x3 sávon autókázhatnád körbe Bp-et. De nincs!
Dolgozz hatékonyabban, termelj többet, legyél versenyképesebb, adj lehető legtöbbet az államháztartáshoz és akkor lesz pénz a fejlesztésre.
Tisztelettel,
a meg nem becsült mérnöktársadalom egyik tagja
nprobe 2008.08.10. 13:48:14
Szerinted, ha az M0-son 30 méter követési távot tartasz, hány autó megy be eléd? Min. 1, de inkább 2.
Marcellusca 2008.08.10. 13:53:18
Nem érzem magam sem szánalmasnak, sem ostobának, de (mint autósnak) nincs jogom eldönteni, hogy egy seb. korl. táblát kint felejtettek-e vagy tényleg balesetveszélyes az adott útszakasz.
Mindemellett teljesen igazat adok azoknak, akik nem értik a táblák kihelyezésének/kint felejtésének rendszerét. Már több, mint 20 éve vezetek (szgk.,pick-up;transporter,tgk,darusgk) és még nem volt SEMMILYEN balesetem (csak 1 azaz egy büntis gyorshajtás), pedig nem vagyok a szabály-betartás mintapéldánya, csak annyi, hogy ésszel (hely, idő, mérték) és mások veszélyeztetése nélkül szegem meg azokat.
Élni/közlekedni és élni/közlekedni hagyni!!!
A szerelő 2008.08.10. 14:12:33
Nem vitatom a hozzáértésedet, csak sajnos kicsit másképpen történt az M0-ás építése. Az valóban igaz, hogy szélesebbre tervezték az egészet és a tervek is úgy készültek. Sőt, még a pénz is meg lett volna rá. Csak sajnos közbelépett a politika, ugyanis az Antall kormány alatt a következő választásokig nem lehetett volna átadni, ha az eredeti tervek alapján készül. Így az építkezést a határidőhöz igazították, ezért lett ilyen, pontosabban olyan, ugyanis azóta egy kicsit biztonságosabbá tették. De minden másban egyet értünk. A szakemberek jó munkát végeztek volna, ha hagyják!
Marcellusca 2008.08.10. 14:20:32
"A szakemberek jó munkát végeztek volna, ha hagyják!" Mint mindennel ebben az országban...,de ezt más blogok témája.
dolgoznikék 2008.08.10. 14:36:48
a politikát szándékosan nem emlegettem, mint ahogy a építőipar és a politika közötti láthatatlan szálakat sem...
Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem a tervezőkön múlott a dolog.
Kiigazításod köszönöm!
cseta 2008.08.10. 14:55:19
Én Szigetszentmiklóson lakom, naponta járok a nulláson (két lehajtónyit). Tényleg brutális, hogy mostanában milyen dolgok vannak errefelé.
Egyébként a most meglévő nyomvonal az csak az egyik irány lett volna az eredeti tervek szerint.
Nemrég olvastam, hogy ki fogják bővíteni és lesz rendes leállósáv is.
Vessetek meg érte, de én olyan 90-95 között szoktam autózni rajta. Nincs értelme a kamionok mögé beállni, mert tuti, hogy kapsz követ a szélvédődre.
Amúgy mérmi meg az m5 felé menőket szokták a miklósi felüljáróról, de nehéz észrevenni, mert gyalog vannak.
DEGEC 2008.08.10. 15:09:45
nem belepofázni akarok a dolgokba....DE...én jártam elég sok helyen a világban, és majdnem minden nagyvárosban hasonló gondokkal küzdenek, csak ot nem akarják a szabályokat ennyire betartati, mivel a közlekedéshez ott sem tudják megteremteni az alkalmas feltételeket, igy nem is követelnek.
folyik mnden a saját medrében, pl ha a pályán baleset van, akkor szépen megfordul mindenki, és szembeiránnyal közlekedik elakadásjelzővel, vagy tolat, és int a többieknek hogy nem menj mert besz@psz.
És nem megy oda a seriff emberkedni hogy mé mégy szembe a pályán, mindei lehajt a legkoözelebbi lehajtón és kész, nem pedig 2-3 órát ül a dugóban, de ez csak egy példa volt.
Ezért is örülök hogy elköltöztem.
Gontar 2008.08.10. 17:30:50
Általában messziről elkerülöm, de néha kell, hogy menjek rajta... 80at betartani pont olyan nehéz, mint a 130at normális autópályán minimum közepes forgalomnál: ha megpróbálod akkor cikázhatsz a külsö (lasabb járgányok) és a belső (gyorshajtók) sávok között.
A belső sávban haladva mindíg a Csillagok Háborúja jut eszembe: "ebben a vágatban kell végigrepülni." :D :D :D És néha Darth Vader aleteregói is ott lihegenk a nyakamban, hogy kinyírjanak mer nem 130al megyek a 80 helyett a belsőben... ;-)
Jimbó 2008.08.10. 18:17:56
mxplanet 2008.08.10. 20:06:02
cso zsi 2008.08.10. 20:14:46
Ugyanis a keleti, és az északi, melyek rövidesen összekapcsolódnak, normális autópálya méretűek.
A déli szakasz szélesítéséhez adottak a lehetőségek, a jelenlegi állapot épp olyan, mint anno az M7 Siófoknál volt.
Elfogyott az autópálya, és az egyik pálya nyomvonalán ugyanez a műsor volt. Elválasztás nem volt, tehát egyesek a szembesávban előztek.
Ott is volt "halálút".
A déli M0-on még van egy pici probléma: a Duna.
Kell még egy hidat építeni.
A Hungária-gyűrű úgy 30-40 év alatt érte el a jelenlegi állapotát.
Az Árpád-hidat még időben kiszélesítették. (1984)
A túlsó vége kapott egy új hidat, ami állítólagos pénzhiány, és a "közeli" M0 miatt lett 2x2 sávos. (1992-1995)
Lehet politikai síkon gondolkodni.
Zoli72 2008.08.10. 20:16:34
Tíz éve vezetek, és mindig is a szabályok betartásával próbálok közlekedni. Ahogy teltek az évek, rá kellett döbbennem, hogy ebben sokan nem partnerek. Ma már meg sem lepődöm azon, ha lakott területen 50-nel (max. 55) megyek és megelőznek, nem is csekély sebességkülönbséggel. De számtalan hasonlót sorolhatnék.
Ami ma kiakasztott, az egy hülyegyerek, aki lakott területen belül, egy hosszú jobbra kanyarodósávból előzött meg! Sajnos elég későn vettem észre, hogy a baromja bizony nem lekanyarodni akar, hanem engem mindenáron megelőzni! Fékezetlen utánfutót húztam, így a satufék kizárt volt. A történet vége az lett, hogy a kisköcsög már lehajtott a jobbra kanyarodó út aszfaltjáról és egyre felém húzódva félig az út melletti köves területen haladt tovább kb. 70-nel és persze nagyon közel bevágott elém... A szembejövő sávban folyamatos volt a forgalom, tehát átmenekülni sem tudtam. Sajnáltam, hogy nem a rövid árokban és az azt követő villanyoszlopban kötött ki. Komolyan kiérdemelte volna, mert az ilyeneknek semmi keresnivalója az élők sorában. (A rendszámát az ijedtségtől nem is néztem, annak örültem, hogy nem tört össze engem a baromja.)
A mögöttem jövő Suzukis (rendszáma IRR-990) mindezt látva szerintem vérszemet kaphatott, mert fél km. megtétele után úgy döntött neki is az útjában vagyok és megelőz. A mi sorunk is folyamatos volt, jó 80-as tempóval haladtunk, tehát nem döcögtünk. A szembe jövő sávban épp egy párszáz méteres lyuk volt, Suzukisunk kivágott mögülem és előzni kezdett. Igenám, de a szembe jövők elég tempósan jöttek, a Suzukis úgy bevágott elém, hogy komolyan a fékre kellett lépnem. Újabb szerencsémre a futó nem bicskázott be... Persze semmit sem nyert ezzel a "mutatvánnyal", mert egyszerre értünk a következő településre.
Mostmár komolyan gondolkozom a kamerám szélvédő mögé szereléséről, és azután az ilyen barmok nem kerülik el az internet nyilvánosságát.
DEGEC 2008.08.10. 20:39:42
mxplanet 2008.08.10. 20:57:55
EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:28:44
Valószínűleg már fiatal koromban nagyon frusztráltak ezek a dolgok, ezért szoktam rá, hogy olyan sebességgel megyek ahol már csak elvétve akar megelőzni valaki...
Én viszont nem szoktam rámenni az előttem levő nyakára, mert ha nem tudok előzni, akkor minek, ha meg tudok, akkor messzebbről lendületből még jobb is.
mxplanet 2008.08.10. 21:34:01
hozd az ellenőrződet!
;)
EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:37:35
Most kaptam egy 80 ezres csekket, mert állítólag 198-al poroszkáltam az autópályán...
Pedig már lassítottam is... :DDD
Perillustris 2008.08.10. 21:50:02
EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:59:39
Dög unalom lenne az élet az utakon...
Akkor már tényleg csak a legkopaszabb, legkigyúrtabb, legpénzesebb gengszterek száguldozhatnak majd. ;)
DEGEC 2008.08.10. 22:01:13
funlista.funpic.hu/?page=attachview&message=29058&attach=1
funlista.funpic.hu/?page=attachview&message=29058&attach=2
funlista.funpic.hu/?page=attachview&message=29058&attach=3
Zoli72 2008.08.10. 22:18:33
A rendőrök ma mértek a 4-esen, egy 60-as tábla után leparkoltak a kocsijukkal az út szélére és várták a kapást. Gondolom mondanom sem kell, hogy mindenki 50-nel húzott el mellettük, mert folyamatos volt a sor, illetve a segítőkész szembejövők jóelőre villogtattak. Így legfeljebb azt fotózhatták le, aki előtt hosszan nem ment senki és nem villogtak rá szemből. Ezt a mérést egy kisiskolás is trükkösebben csinálta volna...
Ez a szlovák megoldás működhetne akár nálunk is, a beszerelési költséget nagyon hamar összedobnák a szabálytalankodó autósok!
V8 2008.08.10. 23:15:37
Miért volt ott az a 60-as tábla? Nem véletlenül ez is a tipikus "fogjunk sok embert könnyedén" játék volt?
cserepg 2008.08.11. 08:19:43
Nem lenne több értelme a valós problémát kezelni?! Pl.: Tanítsák meg az embereket vezetni (a mostani rendszer "rutin" vizsgástól kezdve egy vicc... Akinek meglesz a jogosítványa az annyira nem tud vezetni általában, hogy az már fáj!
Nem lenne ennyi gyorshajtó, ha lennének rendes utak! Pécs- Miskolc között elég gyakran közlekedem. Ha végig autópálya lenne, akkor 130-at szabályosan tartva (380km) 3 óra alatt hazaérnék! A jelen állapotban örülök, ha 4 óra alatt sikerül teljesíteni ezt!Arról nem is beszélek mi van, ha betartom a szabályokat, úgy kb. 5-5.5 óra lenne. Külföldön miért van az, hogy kényelmesen lehet menni 1000km-t, és nem is hiányzik, hogy az ember gyorsabban menjen a megengedettnél?! Mert végig autópályán megy az ember, és lehet haladni! Én összeteszem a két kezem, hogy csak ennyit mérnek a rendőrök! Meg ugye régebben is volt "tűréshatár", hogy gyakran csak 160 felett menőket fényképezték. Ez legalább kicsit rugalmas hozzáállás. A mai autókkal, ha megtanítanák normálisan vezetni az embereket simán ki lehetne rakni a 160-as táblát minden autópályára! Lehet kövezni, hogy szemét gyorshajtó! már megszoktam a mutogatást az autópályán, amikor rá merek villogni a külső sávból hirtelen 90-el elém bevágó emberre! peace
SLacc 2008.08.11. 11:52:37
Büdösbunkóparasztevagyok?
fordos 2008.08.11. 22:21:39
Csak hogy teljes legyen a kép, elsőbbség jár részemről mindenkinek, és képzeljétek, a gyalogosokat is átengedem, ha át akarnak kelni,na? És nem tartom magam az utak vagy a sofőrök királyának, mert a hozzátok hasonlók mindig ezzel jönnek :(
lotht 2008.08.11. 22:24:40
Na, ezzel beloptad magad a szívembe. :)
B.GY. 2008.08.11. 22:26:17
fordos 2008.08.11. 22:38:09
1. rengeteg a kamion az egyébként is alulméretezett útjainkon (vonatra velül, és szevasz)
2. a kanyarodó és gyorsítósávok ismeretlen fogalmak itt "újzsélandon" (egyszerűbb a 60-as tábla, aztán lehet mérni, sok okostojás)
3. katasztrofálisan alkalmatlanok sokan a vezetésre (ld. az M6-on SZEMBEN autózó vén buzi) (az oktatást SZIGORÍTANÁM, rutinszerzés elsősorban)
4. Képtelen a magyar a másikra való odafigyelésre, illetve tele vagyunk "csakazértis" vagy éppen "csakazértse" típusú bunkókkal
5. A táblák nagyon sokszor IGENIS értelmetlenek, és indokolatlanok, és sajnos ez alól a vadonatúj építésű utak sem kívételek, az emberek simán figyelmen kívül hagyják ezeket
szpigy 2008.08.17. 00:50:29
Vagy ilyen távolságra mér nem vasúton szállítanak?
Ágota 2008.08.30. 17:32:36
Amikor pár hónapja ment a Bumerángban a KRESZ hét, akkor felmerült az a kérdés, hogy mi oldja fel a sebesség korlátozó táblákat.
Akkor én azt mondtam, hogy a tábla után következő útleágazás, de a rádióban az egyik szakértő azt mondta, nem így van.
Én úgy emlékszem, hogy De igen....
Hogy is van ez?
Az interneten nem találom sehol.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.30. 17:44:36
"Akkor én azt mondtam, hogy a tábla után következő útleágazás, de a rádióban az egyik szakértő azt mondta, nem így van."
Mit mondott akkor, szerinte mi "oldja fel", ha az útleágz, útlegá... a nehéz szó nem? :o
Nem emlékszel véletlen, hogy mit mondott a szakértő, hogy annak, aki rákanyarodik az útra honnan kell tudnia, hogy ott az alapon túli sebességkorlátozás van érvényben, ha az nincs kitéve? :o
Tényleg kíváncsi vagyok!