Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabályosan veszélyesebb?

2008.08.10. 07:39 :: SilentSound

Gondir megpróbálta a lehetetlent: végigment a nulláson úgy, hogy közben betartotta a sebességkorlátozásokat. Május eleje óta nem is egyszer, de hiába az objektív felelősség bevezetése, sok partnere nem akadt a nagy szabályoskodáslyhoz. Mikortól is élnek a fix traffipaxok arrafelé?

Olvasgatom egy ideje a blogot, s roppant érdekes egy-egy beírás után a kommentelés. Nem is írtam volna, ha ma éppen a 2/A úton zajló sebességbetartós dolog nem íródott volna. Ha szabad,  egyetlen szempontból  írnék az M0-ról is.

Éppen három éve járok az M0-on hetente legalább egyszer oda és vissza a legkülönbözőbb időkben. Amíg be nem vezették a szigorított díjtételeket gyorshajtásért, én általában 0-100 között haladtam  végig rajta. Mindig úgy kezdődött - az autópályán is -, hogy na most rendesen betartva a sebességhatárokat megyek, aztán rövid úton ez megváltozott: őszintén szólva felment bennem a pumba, amikor már a 4.-5. autó zúgott el mellettem, és közben még le is durvít, ha én nem kotródom el előle 80 felett (130 felett) mondjuk egy párhuzamos előzés közben. Így aztán egy idő után táglaként letapadt a lábam a gázpedálra és mentem én is, megmutatom már, hogy tudok én is menni, na. Nem helyes, de így volt. Sosem láttam egyetlen egy sebességmérő autót sem.  (Az M0 előtt megyek vagy 100 kilométert az M5-ön, utána meg még 100 körül az M1-en és fordítva. Az M5-ön sem láttam még mérőkocsit, illetve egyszer, amikor busszal mentem  Bp-re.)

Május 1. óta próbálkozom azzal, hogy menjenek el bár mellettem bárhányan, én nem szállok be a hintába. Az M5, M1-en ez nem okoz gondot, összesen 3-4 autó van, amit a jelzett távolságokon 130-135 felett lehagyja az embert (ez egy nagyon pozitív eredmény!). De az M0 az más tészta. Hogy elviseljem a 80-as (és itt-ott 70 és 60) tempót számolom az engem elhagyó autókat. 14 ilyen út átlagát  tenném most közzé.

Az M0 29 km hosszú, ez alatt M5-M1 irányba a sebességhatárokat betartó autót megelőző:
személyautók száma átlagban 58 (szórás: 46-67),
kisteherautó, kisbusz, furgon 14 (szórás: 11-16),
kamion, nagy teherautó, busz: 3 (szórás: 0-5),
ami azt jelenti, hogy kilométerenként nagyjából 3 autó megy el melletted.

M1-M5 irányban a számok nagyjából megegyeznek ezzel, egy lényeges eltérés van: az M6-os csatlakozás építésénél valami megmagyarázhatatlan okból ebben az irányban 60 km-es korlátozás és előzni tilos (!!!) van vagy 3 kilométer hosszan (Győr felé meg nincsen...). Ezen a szakaszon a 60-as tempót menve átlagosan 14 személyautó, 2 furgon (egy-egy kamion és busz egyszer-egyszer) előzött meg. Ellenőrzések száma: 0.

Na most. Minden héten, legalább az egyik irányban baleset miatt a szokásos 22-24 perc helyett akár 1 órát is tartott az áthaladás. Nem nagyon értem, hogy pl. miért is nem jár oda-vissza két-két rendőrautó, betartva a sebességhatárokat és ezzel arra kényszerítva az arra haladókat, hogy tartsák a normális tempót?

Normális a tempó, mert a korábbi metódussal 18-20 perc alatt lehetett átjutni, minden előírást betartva meg 22-24 perc. Egy lényeges különbség: ez utóbbi esetben zéró stressz mellett utazol (leszámítva, hogy folyamatosan eszem azért a kefét a kb. 80 mellettem szabálytalanul elhaladó miatt. Nem kellene, tudom, de mégis...)

Az autókázó rendőr azért jó megoldás (szerintem), mert tapasztalatom szerint a rendületlenül 80-at menő fehér autóm is megtorpantja a gyorsabban haladókat, milyen hatással lenne egy rendesen kifestett... Talán megszünnének a dugók is...

Persze a dologhoz az is hozzá tartozik, hogy ha meglátjuk a rendőrt ne kapjuk el a lábunkat a pedálról, különösen ne, ha nem is megyünk gyorsabban a megengedettnél (rendszeres élmény: elzúg mellettem 140-160-180-nal, aztán meglátja az leállósávban a rendőrautót, nem beszélve arról, ha az 120-szal poroszkál a belső!!! sávban (nem előz, csak megy!!!) - ilyen is volt - s hirtelen lelassít messze 130 alá, ekkor aztán persze utoléred a Gyorsautóst, elhaladsz mellette, aztán leküldöd a rendőrt a külsősávba, elhagyod, ezt látja a Gyorsautós, némi gondolkodás után aztán ő is el mer menni mellette. Kérdem én: az előbb miért is rohant, ha most meg ráér? :))

Mi a tanulság? (Erre szokott aztán hideg és meleg jönni, előre is kösz.)

82 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy3asbmws 2008.08.10. 08:06:38

Ilyen érzés elsőzni?!

Egyetértek amúgy.
Én is eszem a kefét a sok barom miatt, mikor tudatosan a szabályokat betartva próbálok közlekedni. A morál lent van a béka segge alatt, sajnos. :(

Peti 2008.08.10. 08:08:25

Ha kirakják a fix traffikat, amiket megtoldanak majd kézi mérővel is, akkor szép bevételforrás lesz az Mhullás. Idővel meg mindenki ráeszmél, hogy hoppá, itt nincs mese.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.08.10. 09:07:14

az m0 tényleg vicces, pár busz és kamion leelőzött, egyik se magyar rendszámmal.

Imbolygó Hollander 2008.08.10. 09:27:14

Nem lenne hátrány az sem, ha a "normális" tempót mutatnák a korlátozó táblák is.

josef_k 2008.08.10. 09:48:57

Az M0-on az a gond - a sok egyébtől eltekintve -, hogy a forgalom tényleg viszi magával az embert. Ráadásul, ha elkezdek előzni egy 70-nel menő autót, akkor azt nyilván nem feltétlenül 80-nal teszem, főleg ha látom, hogy mögöttem jön egy gyorsabb autó. Azután ha már 80 km/h felett vagyok, akkor ugye elkezdem előzni a 80-nal haladó autókat is, mert macerás lenne fékezéssel beállni kettő közé, emiatt megint feljebb megy a sebesség. Ha netán 80-nal érek egy kamion mögé, akkor meg azért előzöm meg, hogy kilássak. Persze tudom, nem kötelező, de én szeretek kilátni.
És tényleg nehéz 80-nal végigmenni az M0-n, ráadásul néhány helyen elfelejtették bevenni a már nem aktuális táblákat.

2008.08.10. 09:57:40

Rokon lelkek vagyunk Silent! Ugyanez aproblémám:P Mondjuk egy paraszt BMW-s vagyok:)
De. Megpróbálom betartani a szabályokat, de ekkor: 1000%, hogy jön egy majom a szar szappantartójával (Buzuki) és letúr az útról! NC... Amúgy kb 10km/h-val megyek gyorsabban a megengedettnél alapesetben.( azért még nem lőnek agyon..XD)

múvemáccsó 2008.08.10. 10:04:43

olyan táblákat kéne kirakni, amiket be is lehet tartani kényelmesen

DEGEC 2008.08.10. 10:09:43

vazze, te tényleg megszámoltad, hogy hányan előznek meg???

ne má, ez fotosop nem?:-PP

Amugy tényleg szar a helyzet, és nevetséges hogy huszon 30 év alatt építettek egy szart...
mert az a két vékony sáv az szar valljuk be öszintén, bár lehet hogy ha a kamionosok betartanák a pihenőket, és mondjuk 100 al lehetne közlekedni, és nem mindenkinek a trafit kéne lesni a bokorból kevesebb lenne a baleset.

Olaszoknál ká egyzserű a dolog, egy kamera nézi a rendszamot, rögziti az időpontot, majd a következőn szontén és számol egy átlagot.
Nincs értelme gyorshajtani..

Maura 2008.08.10. 10:13:04

josef_k, van egy orletem. allj be a kamion moge -egyik sem megy nyolcvannal, mert 92-re van belove a tiltasuk, es maradj le harminc metert. Ollé, maris latsz, es a kamionos lassit a trafinal, mert faszan leadjak CBn egymasnak a drotot.
Kevesebb balesetveszelyes helyzet, kevesebb idegbaj.

Wiszt Attila · http://Vizivadasz 2008.08.10. 10:16:02

Az M5-ről (Budapest felől)kanyarodtam az M0-ra. Itt 60 km-es sebességkorlátozás van egy pár száz méteren keresztül. Gondoltam egyszer betartom a kreszt és 60-al megyek. Nem jó döntés volt. Szeged felől érkezett egy kamion, ami a belső sávból szeretett volna kihúzódni a jobbratartásnak megfelelően. Csak az volt a baj, hogy én a kamion holtterében voltam, ezért a kocsim bal hátuljáról levitte a festéket (300.000 Ft). A sofőr elmondta, hogy nem gondolta volna, hogy van olyan marha, aki több száz méteren keresztül az ő kamionja mellett autózik 60-nal. Ezek után itt nem tartom be 60 km-es sebességkorlátozást és ha kamion látok ezerrel megyek előle, vessenek meg érte, akár a Kondorosi úr is.

szabálos 2008.08.10. 10:17:20

múvemáccsó: mindent be lehet tartani kényelmesen, olyan kresztáblát még nem láttam kitéve, hogy egyensúlyozz fél lábon guggolva.
Akik úgy gondolják, hogy a 80-at nem lehet kényelmesen betartani, azok a 110-es táblánál azt nem tartják elég kényelmesnek.
A szabálykövetés mindig valamekkora kényelmetlenséggel jár, a közösség érdekében. Ez van...

dolgozos 2008.08.10. 10:29:02

Az alapvető megoldás azért az lenne, ha lenne leálló sáv(biztonság), és valódi autópálya körgyűrű lenne (Teljes gyűrű a város körül).

Más.
A Szentendrei út sem autópálya, nincs leálló sáv ott sem, még gyalogosok és kerékpárosok is lehetnek.Ennek ellenére ált 70-es tábla mellett lehet haladni.
Elvárható lenne egy "fővárost" elkerülő "körgyűrű" esetén (amit a gyorsabb és a városi forgalmat csökkentő szándékkal építenek), hogy az autósok akarjanak arra menni.
Én nem akarok.
Szinte soha.

velsatis 2008.08.10. 10:42:24

M5-re kivezető Nagykőrösi út is ilyen
külsőben szabályosan 70-el haladó összefüggő kocsisor, az előző kb. 90-el haladókat ugyanúgy ledudálják meg lereflektorozzák.....de nem csak egyszerű nagyteljesítményűek, hanem furgonok is....

DEGEC 2008.08.10. 10:49:44

szerinted a kamionokban van még cb..??

brékó brékó...lol

gaga 2008.08.10. 10:53:38

Na azért én nem nagyon vagyok kibékülve azokkal a nyolcvanas táblákkal. Az M0 ugyebár autóút, annak is épült, aztán emlékeim szerint pár súlyos és jellemzően megfordulásos vagy durván gyorshajtós eset után lekorlátozták 80-ra. Azóta megoldották, hogy ne lehessen megfordulni, a durva gyorshajtókat is lehetne szűrni, de egyszerűbb volt kinthagyni a korlátozó táblákat. Ezzel együtt be szoktam tartani a 80-at, mert nem akarom kockáztatni a jogsimat, de szívesebben autóznék 100-110 környékén.

KKZZ 2008.08.10. 10:56:19

Évente kb. 50 ezer km.-t autózok itthon céges és privát vassal vegyesen, de ha tehetem a M0-messzire elkerülöm. A rádióban állandóan csak azt hallani, hogy a M0-án itt meg ott baleset, torlódás, és még a karbantartási munkákat sem tudják csak jelentős forgalomkorlátozással megcsinálni. Nekem egyszerűen nem éri meg arra menni, sem időben, sem a nyugalmam érdekében.

Régebben sem száguldoztam ész nélkül, de május 1 óta tempomat és tartom a tábla+10% sebességet ( igaz GPS szerint ), mert nincs kedvem vagyonokat bepengetni a kincstárba, ez meg még tűréshatáron belül van.
Ugyanakkor jelentősebb ellenőrzéseknek csak nagyon ritkán vagyok szemtanuja az utakon. Miért?
Emiatt néha bizony az az érzésem, hogy az autósok 80%-a vagy szarik a korlátozásokra vagy mindenki kő gazdag és nem vágná földhöz 300kHUF kifizetése. Melyik az igaz ? :)

marosy 2008.08.10. 11:20:23

Hogy egyesek mire érnek rá. Mit moralizálsz wazze?

MP 2008.08.10. 11:21:05

Azért figyelj oda mert a nulláson szokott járni menet közben mérő kocsi. Bár nem kedvelem az ilyet de az egy király dolog. Megy kint a külső sávban a megengedett sebességgel majd mikor elmegy mellette valaki ezerrel már kész is a kép. Mikor egyszer mögötte mentem rengetegen beszopták persze utána már fékeztek. De akkor már...

Marcellusca 2008.08.10. 11:22:21

Sziasztok!

Egy ideje olvasom a blogot, gondoltam végre hozzá is szólok.
Igazat kell adjak a postolónak.
Több út/utca van, melyen gyakorlatilag nem tudsz szabályosan, a megengedett legnagyobb sebességgel ótózni, mert (függetlenül, hogy melyik sávban haladsz) biztos,hogy letolnak.
Pl.:Lehel u./Béke u.; Könyves K./Hungária/Róbert K. krt./Árpád-híd; M3; M5; 3. sz főút; 452 sz. főút; 2/A (M2:HAHAHA) stb.
Legutóbb a 2/A-n "szedtem össze" a sok ótóst, mert nem siettem és betartottam az előírt sebességhatárt. Ne tudjátok meg, mekkora sort "csináltam", és mi volt a 2*2 sávos részeken.

scsaba1 2008.08.10. 11:33:05

Az M hullás nekem is a kedvencem. Az M hullás ilyen. A tervezői/engedélyezői simán golyó általi halál emberiség általi bűntettek miatt.

Tegnap jöttünk haza Balatonról. Gondoltam szombat délután csak nem... De. A Nagy-Duna híd előtt aszfaltoztak, félpályás lezárás, torlódás.
A Csepel szigeten a szembejövő sávban kamion az árokban, ami az emberi perverzió és hülyeség miatt a mi két sávunkat is bedugítja, mert a sok idióta birka lépésben halad el a szemközti kamion mellett és nézi, hogy: "van vér? van vér?"

GiXXXer 2008.08.10. 11:33:51

Ebben az országban annyi jós él, meg látnok. Biztos mindenki tudta 30 évvel ezelőtt, hogy mennyire meg fog nőni a forgalom. Ha teszem azt egy kisvárosban az adófizetők pénzéből építenének egy 2X3 sávos főutat a gyér forgalomra, mindenki lehurrogná a vezetést, hogy fölöslegesen költik a pénzt, hiszen nincs kihasználva az út. Pedig 20 év múlva elképzelhető, hogy kellene az a 6 sáv, nem igaz?
Ha 2x4 sávosra épült volna az M0 anno, akkor meg köpködtek volna a sok elfecsérelt pénz miatt, hiszen nem indokolta igazán nagy forgalom.
A sok tudós biztos leaszfaltozná az egész országot, aztán csak a felfestéseket kellene variálni pár évente, nem igaz?

Káposztakukac 2008.08.10. 11:47:55

gixxer: ez igaz, amikor az M0 első szakasza megépült, már akkor is pénzpocsékolásról volt szó. de ebben az országban mindenki mindent jobban tud.

Marcellusca 2008.08.10. 11:48:07

Kedves, GiXXXer!

Az a gixer, hogy alapvetően autópályának készült (lásd: "M" jelölés, nyompálya kijelölés), csak spórolásból/most ennyire "fussa" lett olyan, amilyen, és még mindig "nincs" pénz a befejezésre!

szúnyog 2008.08.10. 11:52:57

"sak spórolásból/most ennyire "fussa" lett olyan, amilyen"

Ez nem igaz, legyen szíves a sok okoska olvasson már vissza akkori cikkeket. Csak azt lehetettt olvasni, hogy "Há em meg má minek? Nincs is arra forgalom!" Még átadás után egy évvel is...
Gondolom most leginkább ezek az emberek verik a tamtamot.
Az viszont igaz, hogy már egy ideje bővíteni kellene, de még ha lenne is rá pénz (nem kellene 2 millió közalkalmazottat eltartani az adómból), akkor is jönne valami sötétzöld szervezet aki pampogna.
Olyat úgy sem tudsz csinálni, hogy mindenkinek jó legyen.

alma 2008.08.10. 11:52:57

Autopalyan egyszer talalkoztam sajnos/szerencsere traffipaxal az M3ason persze olyan helyen ahol 100as tabla van es lejto vagyis ha nem fekezel nonstop akkor biztosan beleszaladsz a kameraba kicsit gyorsabban mint kellene. Pedig szerintem azon a helyen ha nincs lefagyva az ut ( nyaron lattam oket merni, azthiszem kicsi volt a lefagyas veszely ) akkor a 130at boven lehetne tartani, tekintve visszafele 120as tabla van es azzal is jol lehet haladni. Nembaj egyszer majd megertem.

VV7 Atuska 2008.08.10. 11:55:44

Én eccer M7-esen, amikor épp felújították egy hosszú szakaszát, megelőztem az egész 60-nal (ennyi volt a megengedett) közlekedő kocsisort, beleértve a "felvezető" rendőrautót. Senki sem szólt egy szót sem és senki nem csinálta utánnam. Most akkor jani vagyok?

Májk 2008.08.10. 11:57:29

kedves leveliro. jo nagy balfasz vagy. az ilyenek miatt nincs vezetesi moral magyarorszagon. add meg, hogy legkozelebb mikor jarsz az m0-,n szervervezek oda merokocsit. csak hogy megnyugodj es fizethess. meg a tobbi hozzad hasonlo paraszt is.

Andie 2008.08.10. 11:59:27

Ez az M0 egyébként egy vicc. Egy útmérnöki torzszülött, egy génkisérlet, ami előtt még Dr. Moreau is megemelné a kalapját.
- keskeny, olyannyira, hogy 2 kamion sem fér el egymás mellett úgy, hogy ne kelljen a vonalra húzódniuk (ezt még a városon belül is sikerült megoldani pedig)
- kanyargós, terelős, sáveltolós, ha egy pillanatra nem figyelsz, már benne is vagy a másikban
- középen az a betonfal egyenesen félelmetes, és balesetveszélyes. egy olyan soför, aki nem tizen-huszon éve vezet, és nem érzi a kocsit teljes egészében, szerintem meg sem meri közeliteni 1 méternél jobban. Akkor viszont átlóg a szélsö sávba.
És még sorolhatnám. Mi is lett volna / lenne az M0 feladata? Elterelni a forgalmat a belvárosból. Milyen forgalmat? Vagy 5 autópálya, és vagy 10 kisebb út forgalmát. Na itt a vicc. Ez már matematikailag is képtelenség, csak gondoljunk bele : kb mintha a Vizmü 10 darab főnyomócső vizét akarná közösiteni egy háromnegyedes csövön. Szerintem nem sikerülne.
És akkor még hogy véletlenül se legyen rugalmas a közlekedés, eleve 80 van, sok helyen meg 60. Én csak gratulálni tudok annak, aki ezt a pályát kitalálta, és jutalmul 1 héten keresztül oda-vissza autókáztatnám, valami ócska kocsiban.
Gondolom Nektek nem kell mondani, milyen kevés a 2x2 sáv az M5-ön, vagy a többi pálya ezen szakaszán. Aki jár az M7 háromsávos szakaszán, pontosan tudja, mire gondolok. Kényelmes, rugalmas, balesetmentes közlekedés, mindenki megtalálja a maga tempóját, sávját, nincs dugó, szépen le és fel lehet sorolni, stb.
Nem akarok a nyugattal példálózni, de ugyibár Németben szinte csak ilyen, sőt, sok 4 sávos is van. Na ott má lehet közlekedni, habár néha az is bedugul, ha baleset van.
Való igaz, senki nem látott a jövőbe 30 évvel ezelőtt. De ma a mában élünk, a jelenben, az utak többszörösen túlterheltek, és ez rendkivül balesetveszélyes, környezetszennyező, és stresszes. Tessék a pályákat 3 sávosra bőviteni, tessék az M0-ást legalább 4 sávosra. A sok eltapsolt, zsebrerakott pénzből futná. Ha akarnák...

Marcellusca 2008.08.10. 12:00:17

Ne a leveleket olvasd, hanem a műszaiki leírásokat, terveket!
Egyébként igazad van (lásd: budai oldali vircsaft a "ződek" miatt), de a magyarnak a "sz@ar sem elég büdös", sőt, dögöljön meg a szomszéd lova is! Az ilyen mentalitások miatt tartunk, ahol tartunk.

alma 2008.08.10. 12:00:49

Valóban nem mérni kell és büntetni, hanem betartani a sebességhatárokat.

Machiavelli 2008.08.10. 12:02:56

Először is, a közlekedéshez intelligencia szükségeltetik. Olybá tűnik, hogy egyesek, és nagyon sokan a szabályosságot összetévesztik a sebességkorlátozás betartásával. A lényeg veszik el ezekben a vitákban.

Az, hogy észre kellene venni, hogy más is van az úton, és az is el akar érni valahová.

Az, hogy fogalmam sincs, mi az az ok, ami miatt a másik annyira siet, de itt mindenki annyira biztos benne, hogy a másik csak és kizárólag bunkóságból nyomja neki és nem az számít, hogy elősegítsem mindenkinek az előrehaladását és nem utolsósorban az életben maradását, hanem az, hogy magamnak bebizonyítsam, mindenki hülye, csak én vagyok az egyetlen normális, okos és szabályos.

Persze ez a másik oldalra is igaz, nem csak az ő érdekeik léteznek a közlekedésben. Ugyanez rájuk is elmondható.

Addig, amíg a másik érdekei a leszarom kategóriát képzik, addig mindenki fényezze magát ahogy tudja. Ki a nagymenőségével, ki a szabályosságával és a rendet akarásával. A halottakról meg nem trendi megemlékezni. Mindkét fél jól jár!Igaz?

Marcellusca 2008.08.10. 12:07:39

Machiavelli!

Akkor dobjuk sutba az összes szabályt és mehet az "ereszd el a hajam", mindenki úgy közlekedhet ahogy akar/tud?
Szerinted ez megoldás lenne?!

szivacs 2008.08.10. 12:10:40

énis jártam az m0-n eleget, de mindig 80-90 között mentem, akár egy tatra mögött is. jellemzően külföldiek szoktak a belsőbe elsuhanni, még lakókocsival is. aztán amikor felkanyarodok az m5-re, akkor kicsit odalépek és az összes idiotát, aki az m0-n végigsuhant a belsősávban azt otthagyom, hogy öröm nézni. ezért hát nemis idegeskedem:)

Attis 2008.08.10. 12:10:48

Szerintem gond ez is: a sok hülye kamionos 90-es tempóra van korlátozva. Ezért nagyon nem szeretik az ennél lassabb haladásra korlátozó táblákat. Tehát beállnak a külső sávba és nyomják 90-nel. Két lehetőséged marad: beállsz a 40 tonnás monstrumok közé gyűrődőzónának vagy nyomod a belső sávban - legalább 100-zal. Egyik sem jó.
Trafizni kell, méghozzá állandan, mindenhol. Így többen érnek majd haza élve.
Még valami: tényleg a külföldi kamionok a legpofátlanabbak. Szlovákok, románok, törökök. Ezek csak átmennek rajtunk. Szépen fel kell őket terelni a vasútra - mint Ausztriában. Ezzel csökkenthető az utak terhelése és a szennyezés is.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.10. 12:22:13

múvemáccsó 2008.08.10. 10:04:43
"olyan táblákat kéne kirakni, amiket be is lehet tartani kényelmesen"

Cicabogár, mit nem lehet betartani kényelmesen? a karikás nyolcvanast? Nem tudod kényelmesen 80 km/h alatt tartani a sebességet? Lassabb tempónál tűk állnak ki az ülésből, azért kényelmetlen? Akkor cseréld ki az ülést egy kényelmesre. Ha lehet sofőrrel együtt.

Andie 2008.08.10. 12:22:14

Attis, ugye te sem gondolod ezt komolyan: "Trafizni kell, méghozzá állandan, mindenhol."
Vagy ha igen, valószinü nem néztél még el egy táblát sem, pl kamion takarásában. Amit mondsz, akkor lenne okos gondolat, ha csak és kizárólag ott lenne korlátozás, ahol az tényleg indokolt. Nem pedig hónapokig kint felejtett 40-es tábla a 6os úton, kilómétereken át például. Vagy végig lehetne úgy menni egy autópálya 10 km-es szakaszán, hogy ne legyen közben egy 100-as korlátozás.
Sajnos ma a korlátozó táblák legalább fele a trafik miatt van kint, csak hogy lehessen hol pénzt keresni.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.10. 12:25:51

Andie 2008.08.10. 12:22:14
"Amit mondsz, akkor lenne okos gondolat, ha csak és kizárólag ott lenne korlátozás, ahol az tényleg indokolt."

A korlátozás betartása nem a te belátásodra van bízva, hanem be kell tartanod. Ha szerinted nem indokolt valamelyik sebességkorlátozás, annak más fórumon nehezményezheted, de attól még kutya kötelességed betartani a táblán feltüntetett sebességhatárt. Pont.

Pszt! 2008.08.10. 12:25:57

Te most azért rinyálsz, mert szabályosan mentél és megelőztek? Ha ebből is lelki problémáid vannak, sürgősen orvoshoz kellene fordulnod!

Attis 2008.08.10. 12:30:01

Andie: alapvetően egyetértek azzal, hogy sok a felesleges korlátozás a magyar utakon. Amit írtam az az M0-ra vonatkozik. Ott kb OK a 80-as tempó. Leállósáv nincs, betonfal van. Menekülni nincs hova, ha valami adódik. Ezért ott ezt a tempót be kell tartatni valahogy...
Máshol meg el kell takarítani a felesleges korlátokat, mert azok is erősen demoralizálnak.

Vuperi 2008.08.10. 12:31:21

Májknak:

Ezt írtad: "kedves leveliro. jo nagy balfasz vagy. az ilyenek miatt nincs vezetesi moral magyarorszagon. add meg, hogy legkozelebb mikor jarsz az m0-,n szervervezek oda merokocsit. csak hogy megnyugodj es fizethess. meg a tobbi hozzad hasonlo paraszt is."

hidd el, tudnék pofár genyóságot írni és is neked. Örülök, hogy elvárásomnak megfelelően, megszólaltál, és el tudod képzelni, hogy aki szabéályokat, betart, az az amorális.

Egyébként: szerinbtem is nyugodtan végig lehetne menni 100-zal is az egész M0-on, ha mindenki gondosan tartaná magát minden előíráshoz. Így meg 80-nal sem lehet rendesen...

V8 2008.08.10. 12:33:00

"Trafizni kell, méghozzá állandan, mindenhol."

Már megint... Lenne egy ötletem: a táblák kirakása előtt autózzanak végig többször a döntéshozók, majd nézzük meg, hogy mennyivel mennek. Biztos vagyok benne, hogy nem annyival, mint ami az általuk kitalált korlátozáson szerepel.

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2008.08.10. 12:36:26

A fix trafipaxokrol van tapasztalatom. Az eredmény az, hogy a kamera előtt mindenki lassít, mert tudja hol vannak, aztán gáz. Ez persze igazából nem nagy gond, mert oda kell kirakni a kamerát, ahol veszélyhelyzet van, akkor ott mindenki lassít és már el is értünk valamit.
DE!!!
Bizonyára mindenki találkozott azzal a jelenséggel, hogy dugó van az autópályán, lépésben halad a sor. Mindenki araszol és arra gondol, hogy sávlezárás, baleset, vagy valami hasonló van, aztán egyszer csak megint lehet menni, ok meg sehol a dugóra. Na, ez azért van, mert ha a forgalom elég sűrű és valaki hirtelen 20%-kal (kb. ez a határ) hirtelen csökkenti a sebességét, akkor a mögötte jövők is belelépnek a fékbe, méghozzá mindenki egy kicsit jobban, amivel egy "hullámot" gerjesztenek, aminek a végén megáll a forgalom. Sajnos egy ilyen trafipax sűrű forgalomnál pont ezt generálja. Megy a forgalom 130-cal, mondjuk 100 helyett. Ott a kamera, mindenki rálép a fékre, tapasztalatom szerint kb. 90-ig lassít. Ha elég sűrű a forgalom, akkora dugó lesz, hogy öröm lesz nézni, és még érteni se fogja nagyon senki.

ChristianJ 2008.08.10. 12:40:07

Off: Tegnap az M6-oson jött velem SZEMBE a belső sávban egy zsiguli, benne idős papa + mami. Villogtam és dudáltam nekik de semmi eredmény.

Kissé meglepő volt! Szóltam a 107-nek, hogy ha lehet szedjék ki őket, mert ha valaki 180-al belefut az nagyon csúnya lesz.

Azt hittem, ilyen csak a filmekben van...

mzperx 2008.08.10. 12:40:10

- Miért kell enni a kefét, ha te betartod a sebességhatárt, és ezzel együtt megelőznek?
Menjenek...
Ki van írva a kocsidra hogy "SAFETY CAR" ? vagy mi a pöcs?
Te mész a megengedettel, ő meg sebességtúllép... akkor mi van?
A közúti közlekedés nem autóverseny, és nem a kissebségi komplexusok túlkompenzálásának a terepe kellene hogy legyen...

A kamionosok meg többnyire nem a KMórát lesik, hanem a tachográfot, ami pontosabb a fölfelé csaló Km óránál, és így kijön 4-5 Km/h eltérés. Persze neki is k. mindegy lenne az a 4-5 perc, amit ezzel nyer, de ő is fasza gyerek, amíg bele nem megy az előtte levőbe, vagy el nem alszik.

mzperx 2008.08.10. 12:42:52

Ahmet,

A magyar autópályákon az is elég a dugóhoz, hogy ha leszáll egy nagyobb madár az út mellé... mindenki lelassít 40re, hogy jól meg tudja nézni.
Ha valaki kereket cserél a leállósávon, akkor az már kész káosz.

Machiavelli 2008.08.10. 12:51:54

Marcellusca!

Na, pont erről beszélek! Szerinted mikor mondtam én olyat, hogy el kell dobni az összes szabályt!
Neked ennyi jött le az egészből! Ennyire szánalmasan ostobák vannak a közlekedésben. Azt sem tudják átlátni, hogy a szabályok alapvetően azért vannak, hogy betartsuk őket, mert alapvetően nem olyan idióták hozták meg őket, akik ilyen baromságokat következtetnek. A KRESZ oktatáson ezt is kellene, (átláttatni a miértet), de hát akkor a nyolc általánost sem végzettet nem lehetne odaengedni és kevesebb autó fogyna. Ez meg ellentétes néhány érdekkel!

nyekk 2008.08.10. 12:55:12

A lényeg az, ha kiteszünk valami sebességkorlátozó táblát, hozunk valami előírást, akkor azt a hatóságoknak be kellene tarttatni. ellenkező esetben rosszabb, mintha nem lennének előírások. Az inpotens hatóság is menjen az anyjába. Ha tényleg meg akarnák oldani: Minden le, és felhajtónál kamera központi rendszerrel összekapcsolva, és átlagsebesség mérés, de szigorúan. Minden lehajtónál kiállító parkoló, és állandó rendőri csoport. És minden gyorshajtót lekapcsolni. A bírságokból hetek alatt megtérülne az egész beruházás. És akkor az elmaradt balesetek által okozott károkról, emberi életekről még nem is beszéltem. Egyébként a kamionosokat ideje volna keményen megrendszabájozni. Meg az őket hajszoló munkaadóikat is.

redriot77 2008.08.10. 13:03:48

joesf_k: "Ráadásul, ha elkezdek előzni egy 70-nel menő autót, akkor azt nyilván nem feltétlenül 80-nal teszem, főleg ha látom, hogy mögöttem jön egy gyorsabb autó. Azután ha már 80 km/h felett vagyok, akkor ugye elkezdem előzni a 80-nal haladó autókat is, mert macerás lenne fékezéssel beállni kettő közé, emiatt megint feljebb megy a sebesség."

Ez annyira tipikus, én is így szoktam "begyorsulni" autópályán is. Elhatározom, hogy megyek egy normális tempón, de a forgalom sodorja az embert, egyszerűen vannak olyan helyzetek, ahol veszélyesebb betartani a korlátozásokat, a forgalom ritmusa ellen autózni.

scsaba1 2008.08.10. 13:05:50

Gixer:

Az M0-ás az építese után már 1 évvel elavult volt. Milyen kisvárosról beszélsz? Budapest már a '80-as években is 2 milliós nagyváros volt. A '80-as évektől meredeken emelkedett az autók és az autóforgalom száma. A vasúti szállítás már akkoriban és hátrányban volt a közúti teherszállítással szemben. Az ország 1/5-e ott élt. Az ipari üzemek bő 1/3-a, a közigazgatás stb., szintén a fővárosban, ill a főváros közvetlen közelében volt. Nem kellett hozzá nagy jóstehetség, hogy a kétmilliós nagyváros elkerülő körgyűrű 2x2 szűk sáv leállósáv nélkül, záróvonallal (mert régen még betontömb sem volt középen) kevés lesz. Már a '80-as évek végén "halálútként" tartották számon. A leállósávokat egy "frappáns" ötlettel nyúlfarknyi beugrókkal helyettesítették, az elválasztó sávot és korlátot pedig záróvonallal később beton terelőkkel. Igazán remek. Legalább ne védd a védhetetlent...

Ebben a kurvaországban ami nem ment/nem megy az a hosszútávú gondolkodás. Pillantanyi érdekek mentén ad-hoc történt/történik minden.

kyanzes (törölt) 2008.08.10. 13:18:26

Sajnos ez gyakori. Harmincas tábla egy utcában - figyelj! - 50-el megyek, erre agresszíven rámdudálnak hátulról. Az pedig szinte mindennapos eset, hogy anyázva előznek. 50-es táblánál szoktam úgy 60-al menni, hát az sem elég, ott is agresszorkodnak. Másik ocsmány szokás: ellenkező sávban autók parkolnak, én a sajátomban megyek: szarnak bele a szembejövők. Centikre mennek el az embertől. Csak kívánni tudom, hogy az ilyen törje ki a nyakát egy betonoszlopon.

dolgoznikék 2008.08.10. 13:32:43

Kedves M0-t kritizáló!

Mint építőmérnök, úgy érzem ki kell állnom a tervezők mellett. Lehet kritizálni kívülállóként, mezei használóként az M0-t.. csak akkor tegyetek mellé érveket és tényeket is.

Ha végigmész az M0-son, akkor láthatod, hogy az össze keresztező műtárgy (tudod, ami minimum 100 évig garantáltan állni fog, mert a "rövidtávon" gondolkodó mérnök tervezte) úgy lett kialakítva, hogy az M0 bővíthető legyen 2x3 sávosra.
Tehát a tervezőmérnök látta már 20 évvel ezelőtt, amit TE CSAK MA kezdesz el kapizsgálni, hogy bizony itt bővítésre lesz szükség.
Csak tudod a mérnöknek nemcsak a várható forgalomterhelést kell figyelembe vennie, hanem a rendelkezésre álló pénzkeretet is.
Emlékeim szerint a 90-es évek elején, közepén Mo. a pénzügyi összeomlás felé sodródott, tehát a fent említett pénzügyi keret igencsak szűkös volt.

Kb. két lehetőség volt; építünk 2x3+leállósávot sávot 5 km hosszon, vagy építünk 2x2-t 25 km hosszon.

Tehát röviden összefoglalva, ha lenne két 4-es metrónyi felesleges pénz az államkasszában, akkor 10 éven bellül 2x3 sávon autókázhatnád körbe Bp-et. De nincs!
Dolgozz hatékonyabban, termelj többet, legyél versenyképesebb, adj lehető legtöbbet az államháztartáshoz és akkor lesz pénz a fejlesztésre.
Tisztelettel,
a meg nem becsült mérnöktársadalom egyik tagja

nprobe 2008.08.10. 13:48:14

Maura 2008.08.10. 10:13:04
Szerinted, ha az M0-son 30 méter követési távot tartasz, hány autó megy be eléd? Min. 1, de inkább 2.

Marcellusca 2008.08.10. 13:53:18

Machiavelli!

Nem érzem magam sem szánalmasnak, sem ostobának, de (mint autósnak) nincs jogom eldönteni, hogy egy seb. korl. táblát kint felejtettek-e vagy tényleg balesetveszélyes az adott útszakasz.
Mindemellett teljesen igazat adok azoknak, akik nem értik a táblák kihelyezésének/kint felejtésének rendszerét. Már több, mint 20 éve vezetek (szgk.,pick-up;transporter,tgk,darusgk) és még nem volt SEMMILYEN balesetem (csak 1 azaz egy büntis gyorshajtás), pedig nem vagyok a szabály-betartás mintapéldánya, csak annyi, hogy ésszel (hely, idő, mérték) és mások veszélyeztetése nélkül szegem meg azokat.
Élni/közlekedni és élni/közlekedni hagyni!!!

A szerelő 2008.08.10. 14:12:33

Kedves dolgoznikék 2008.08.10. 13:32:43
Nem vitatom a hozzáértésedet, csak sajnos kicsit másképpen történt az M0-ás építése. Az valóban igaz, hogy szélesebbre tervezték az egészet és a tervek is úgy készültek. Sőt, még a pénz is meg lett volna rá. Csak sajnos közbelépett a politika, ugyanis az Antall kormány alatt a következő választásokig nem lehetett volna átadni, ha az eredeti tervek alapján készül. Így az építkezést a határidőhöz igazították, ezért lett ilyen, pontosabban olyan, ugyanis azóta egy kicsit biztonságosabbá tették. De minden másban egyet értünk. A szakemberek jó munkát végeztek volna, ha hagyják!

Marcellusca 2008.08.10. 14:20:32

Kedves, A szerelő!

"A szakemberek jó munkát végeztek volna, ha hagyják!" Mint mindennel ebben az országban...,de ezt más blogok témája.

dolgoznikék 2008.08.10. 14:36:48

Kedves szerelő,

a politikát szándékosan nem emlegettem, mint ahogy a építőipar és a politika közötti láthatatlan szálakat sem...

Csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy nem a tervezőkön múlott a dolog.

Kiigazításod köszönöm!

cseta 2008.08.10. 14:55:19

Sziasztok!

Én Szigetszentmiklóson lakom, naponta járok a nulláson (két lehajtónyit). Tényleg brutális, hogy mostanában milyen dolgok vannak errefelé.
Egyébként a most meglévő nyomvonal az csak az egyik irány lett volna az eredeti tervek szerint.
Nemrég olvastam, hogy ki fogják bővíteni és lesz rendes leállósáv is.
Vessetek meg érte, de én olyan 90-95 között szoktam autózni rajta. Nincs értelme a kamionok mögé beállni, mert tuti, hogy kapsz követ a szélvédődre.
Amúgy mérmi meg az m5 felé menőket szokták a miklósi felüljáróról, de nehéz észrevenni, mert gyalog vannak.

DEGEC 2008.08.10. 15:09:45

Marcellusca 2008.08.10. 12:07:39

nem belepofázni akarok a dolgokba....DE...én jártam elég sok helyen a világban, és majdnem minden nagyvárosban hasonló gondokkal küzdenek, csak ot nem akarják a szabályokat ennyire betartati, mivel a közlekedéshez ott sem tudják megteremteni az alkalmas feltételeket, igy nem is követelnek.

folyik mnden a saját medrében, pl ha a pályán baleset van, akkor szépen megfordul mindenki, és szembeiránnyal közlekedik elakadásjelzővel, vagy tolat, és int a többieknek hogy nem menj mert besz@psz.
És nem megy oda a seriff emberkedni hogy mé mégy szembe a pályán, mindei lehajt a legkoözelebbi lehajtón és kész, nem pedig 2-3 órát ül a dugóban, de ez csak egy példa volt.
Ezért is örülök hogy elköltöztem.

Gontar 2008.08.10. 17:30:50

Mhullás... :D :D :D Ezt most hallom először, de tetszik. :)

Általában messziről elkerülöm, de néha kell, hogy menjek rajta... 80at betartani pont olyan nehéz, mint a 130at normális autópályán minimum közepes forgalomnál: ha megpróbálod akkor cikázhatsz a külsö (lasabb járgányok) és a belső (gyorshajtók) sávok között.

A belső sávban haladva mindíg a Csillagok Háborúja jut eszembe: "ebben a vágatban kell végigrepülni." :D :D :D És néha Darth Vader aleteregói is ott lihegenk a nyakamban, hogy kinyírjanak mer nem 130al megyek a 80 helyett a belsőben... ;-)

Jimbó 2008.08.10. 18:17:56

Ez megint a pitikus magyar inkompetencia példája. ahelyett hogy megcsinálnának valamit tiltanak, büntetnek. Egyszerűbb korlátozó táblát kitenni mint az utat megcsinálni. másik hogy ha már kitették akkor meg basznak levenni. Lehet hogy az ilyen munkát nem aluliskolázott kissebbségre kéne bizni.

mxplanet 2008.08.10. 20:06:02

most akkor kinek a kurva anyját? :-)

cso zsi 2008.08.10. 20:14:46

Nem árt hozzátenni, hogy a cikkíró, és a kommentelők a déli szakaszról beszélnek.
Ugyanis a keleti, és az északi, melyek rövidesen összekapcsolódnak, normális autópálya méretűek.
A déli szakasz szélesítéséhez adottak a lehetőségek, a jelenlegi állapot épp olyan, mint anno az M7 Siófoknál volt.
Elfogyott az autópálya, és az egyik pálya nyomvonalán ugyanez a műsor volt. Elválasztás nem volt, tehát egyesek a szembesávban előztek.
Ott is volt "halálút".
A déli M0-on még van egy pici probléma: a Duna.
Kell még egy hidat építeni.


A Hungária-gyűrű úgy 30-40 év alatt érte el a jelenlegi állapotát.
Az Árpád-hidat még időben kiszélesítették. (1984)
A túlsó vége kapott egy új hidat, ami állítólagos pénzhiány, és a "közeli" M0 miatt lett 2x2 sávos. (1992-1995)
Lehet politikai síkon gondolkodni.

Zoli72 2008.08.10. 20:16:34

Igen, én is osztom a címben szereplő kérdést!
Tíz éve vezetek, és mindig is a szabályok betartásával próbálok közlekedni. Ahogy teltek az évek, rá kellett döbbennem, hogy ebben sokan nem partnerek. Ma már meg sem lepődöm azon, ha lakott területen 50-nel (max. 55) megyek és megelőznek, nem is csekély sebességkülönbséggel. De számtalan hasonlót sorolhatnék.
Ami ma kiakasztott, az egy hülyegyerek, aki lakott területen belül, egy hosszú jobbra kanyarodósávból előzött meg! Sajnos elég későn vettem észre, hogy a baromja bizony nem lekanyarodni akar, hanem engem mindenáron megelőzni! Fékezetlen utánfutót húztam, így a satufék kizárt volt. A történet vége az lett, hogy a kisköcsög már lehajtott a jobbra kanyarodó út aszfaltjáról és egyre felém húzódva félig az út melletti köves területen haladt tovább kb. 70-nel és persze nagyon közel bevágott elém... A szembejövő sávban folyamatos volt a forgalom, tehát átmenekülni sem tudtam. Sajnáltam, hogy nem a rövid árokban és az azt követő villanyoszlopban kötött ki. Komolyan kiérdemelte volna, mert az ilyeneknek semmi keresnivalója az élők sorában. (A rendszámát az ijedtségtől nem is néztem, annak örültem, hogy nem tört össze engem a baromja.)
A mögöttem jövő Suzukis (rendszáma IRR-990) mindezt látva szerintem vérszemet kaphatott, mert fél km. megtétele után úgy döntött neki is az útjában vagyok és megelőz. A mi sorunk is folyamatos volt, jó 80-as tempóval haladtunk, tehát nem döcögtünk. A szembe jövő sávban épp egy párszáz méteres lyuk volt, Suzukisunk kivágott mögülem és előzni kezdett. Igenám, de a szembe jövők elég tempósan jöttek, a Suzukis úgy bevágott elém, hogy komolyan a fékre kellett lépnem. Újabb szerencsémre a futó nem bicskázott be... Persze semmit sem nyert ezzel a "mutatvánnyal", mert egyszerre értünk a következő településre.
Mostmár komolyan gondolkozom a kamerám szélvédő mögé szereléséről, és azután az ilyen barmok nem kerülik el az internet nyilvánosságát.

DEGEC 2008.08.10. 20:39:42

milyen színű szuzuki volt?ződ e? attól félni kell.

EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:28:44

Néha napján ilyen-olyan okokból én is szoktam lassan (max. megengedett sebességgel) közlekedni, de bizony hamar rájövök, hogy ez nem kifizetődő, mert állandóan a seggemre jönnek, és próbálnak letolni. Ennél idegesítőbb nincs, mint amikor folyton azt kell nézni, hogy a mögöttem jövő vajon meg tud e majd állni, ha nekem muszáj lesz, illetve drukkolni neki, hogy a megkezdett előzést biztonsággal be tudja fejezni.

Valószínűleg már fiatal koromban nagyon frusztráltak ezek a dolgok, ezért szoktam rá, hogy olyan sebességgel megyek ahol már csak elvétve akar megelőzni valaki...

Én viszont nem szoktam rámenni az előttem levő nyakára, mert ha nem tudok előzni, akkor minek, ha meg tudok, akkor messzebbről lendületből még jobb is.

mxplanet 2008.08.10. 21:34:01

nem szép dolog, hogy gyorsan hajtasz ebeuss!

hozd az ellenőrződet!

;)

EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:37:35

"hozd az ellenőrződet"

Most kaptam egy 80 ezres csekket, mert állítólag 198-al poroszkáltam az autópályán...
Pedig már lassítottam is... :DDD

Perillustris 2008.08.10. 21:50:02

Nem is ertem, miert nem vasarol a Rendorseg min. 500-1000 fixen telepitheto sebessegmerot. Mindegyikbe kell egy GSM/GPRS/3G adapter, ami azonnal tovabbitja a kepet egy kozpontba, ahol a szamitogep parositja az adatbazisban szereplo adatokkal. A zart lancu rendszerben tovabbitodnak az adatok es masnap mar lehet is nyomtatni a csekket. Rem egyszeru, a technika evek ota rendelkezesre all. A beruhazas pedig max. 6 honap alatt megterulne.

EBEUSS (törölt) 2008.08.10. 21:59:39

Perillustris 2008.08.10. 21:50:02

Dög unalom lenne az élet az utakon...
Akkor már tényleg csak a legkopaszabb, legkigyúrtabb, legpénzesebb gengszterek száguldozhatnak majd. ;)

Zoli72 2008.08.10. 22:18:33

Degecnek: fehér volt a Suzuki, de belül nagy volt a sötétség!

A rendőrök ma mértek a 4-esen, egy 60-as tábla után leparkoltak a kocsijukkal az út szélére és várták a kapást. Gondolom mondanom sem kell, hogy mindenki 50-nel húzott el mellettük, mert folyamatos volt a sor, illetve a segítőkész szembejövők jóelőre villogtattak. Így legfeljebb azt fotózhatták le, aki előtt hosszan nem ment senki és nem villogtak rá szemből. Ezt a mérést egy kisiskolás is trükkösebben csinálta volna...
Ez a szlovák megoldás működhetne akár nálunk is, a beszerelési költséget nagyon hamar összedobnák a szabálytalankodó autósok!

V8 2008.08.10. 23:15:37

"A rendőrök ma mértek a 4-esen, egy 60-as tábla után leparkoltak a kocsijukkal az út szélére"

Miért volt ott az a 60-as tábla? Nem véletlenül ez is a tipikus "fogjunk sok embert könnyedén" játék volt?

cserepg 2008.08.11. 08:19:43

Érdekes ember ez a magyar: Kamerát szerelni a szélvédőre, mindenhol mérjenek, és még sorolhatnám a sok értelmes hozzászólást. Ezért tartunk itt ahol tartunk!
Nem lenne több értelme a valós problémát kezelni?! Pl.: Tanítsák meg az embereket vezetni (a mostani rendszer "rutin" vizsgástól kezdve egy vicc... Akinek meglesz a jogosítványa az annyira nem tud vezetni általában, hogy az már fáj!
Nem lenne ennyi gyorshajtó, ha lennének rendes utak! Pécs- Miskolc között elég gyakran közlekedem. Ha végig autópálya lenne, akkor 130-at szabályosan tartva (380km) 3 óra alatt hazaérnék! A jelen állapotban örülök, ha 4 óra alatt sikerül teljesíteni ezt!Arról nem is beszélek mi van, ha betartom a szabályokat, úgy kb. 5-5.5 óra lenne. Külföldön miért van az, hogy kényelmesen lehet menni 1000km-t, és nem is hiányzik, hogy az ember gyorsabban menjen a megengedettnél?! Mert végig autópályán megy az ember, és lehet haladni! Én összeteszem a két kezem, hogy csak ennyit mérnek a rendőrök! Meg ugye régebben is volt "tűréshatár", hogy gyakran csak 160 felett menőket fényképezték. Ez legalább kicsit rugalmas hozzáállás. A mai autókkal, ha megtanítanák normálisan vezetni az embereket simán ki lehetne rakni a 160-as táblát minden autópályára! Lehet kövezni, hogy szemét gyorshajtó! már megszoktam a mutogatást az autópályán, amikor rá merek villogni a külső sávból hirtelen 90-el elém bevágó emberre! peace

SLacc 2008.08.11. 11:52:37

Azért jó lenne belátni, hogy azért, mert páran betartják a sebességhatárokat, attól még nem büdösbunkóparasztok. Aki nem tartja be, nos, az sem feltétlenül, de azért ne a fagyi nyaljon már, kedves Májk és a többi énvagyokalegkirályabbsofőr.
Büdösbunkóparasztevagyok?

fordos 2008.08.11. 22:21:39

Mennyi álszent hímtag írogat ide..... Engem k..ra nem zavar, ha valaki "szabály-Mihály", tegye, ha úgy látja jónak. De az "oktatást", mi a ferde f@szért kell csinálni a sok tahónak??? Ezzel a legveszélyesebb közlekedővé válik azonnal, aztán még neki áll feljebb!!! Maximálisan egyetértek cserepg-vel, én is rengeteget autózom naponta, hetente, évente sok-sok ezer km-t. Az összes szabálybetartó álszent faszkalapnak kívánom, hogy minden egyes alkalommal tartsa be az összes szabályt, töltsön minél kevesebb időt azokkal akiket szeret, és szaladjon bele az összes általuk annyira kihelyezni kívánt traffipaxba, hadd fogyjon a családi kassza.... Gratula nyomorék banda!!!! Zoli vagy ki a faxom, te meg tényleg, száguldj 80-nal városon kívül, mehetsz egészen a halál faszáig, bár gondolom te legalább két istenhátamögötti falu közt szoktál autózni, évi 1000 km-t. Idióták....

Csak hogy teljes legyen a kép, elsőbbség jár részemről mindenkinek, és képzeljétek, a gyalogosokat is átengedem, ha át akarnak kelni,na? És nem tartom magam az utak vagy a sofőrök királyának, mert a hozzátok hasonlók mindig ezzel jönnek :(

lotht 2008.08.11. 22:24:40

"szabálybetartó álszent faszkalap"
Na, ezzel beloptad magad a szívembe. :)

B.GY. 2008.08.11. 22:26:17

Én életemben kb 5-ször mentem az MO-son,abból 3-szor baleset volt.Ott szoptam.Azóta kerülöm az egészet.

fordos 2008.08.11. 22:38:09

Még csak annyit, hogy a balesetek fő forrásai:
1. rengeteg a kamion az egyébként is alulméretezett útjainkon (vonatra velül, és szevasz)
2. a kanyarodó és gyorsítósávok ismeretlen fogalmak itt "újzsélandon" (egyszerűbb a 60-as tábla, aztán lehet mérni, sok okostojás)
3. katasztrofálisan alkalmatlanok sokan a vezetésre (ld. az M6-on SZEMBEN autózó vén buzi) (az oktatást SZIGORÍTANÁM, rutinszerzés elsősorban)
4. Képtelen a magyar a másikra való odafigyelésre, illetve tele vagyunk "csakazértis" vagy éppen "csakazértse" típusú bunkókkal
5. A táblák nagyon sokszor IGENIS értelmetlenek, és indokolatlanok, és sajnos ez alól a vadonatúj építésű utak sem kívételek, az emberek simán figyelmen kívül hagyják ezeket

szpigy 2008.08.17. 00:50:29

Csak azt nem értem, hogy a sok átutazó külföldi kamion (Hamburg-Isztanbul menetvonalon) mi a f@szért nem áll fel a ROLA-ra és suhan át síneken ezen a kis békés és csendes országon?

Vagy ilyen távolságra mér nem vasúton szállítanak?

Ágota 2008.08.30. 17:32:36

Sziasztok!

Amikor pár hónapja ment a Bumerángban a KRESZ hét, akkor felmerült az a kérdés, hogy mi oldja fel a sebesség korlátozó táblákat.
Akkor én azt mondtam, hogy a tábla után következő útleágazás, de a rádióban az egyik szakértő azt mondta, nem így van.
Én úgy emlékszem, hogy De igen....
Hogy is van ez?
Az interneten nem találom sehol.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.30. 17:44:36

Ágota

"Akkor én azt mondtam, hogy a tábla után következő útleágazás, de a rádióban az egyik szakértő azt mondta, nem így van."

Mit mondott akkor, szerinte mi "oldja fel", ha az útleágz, útlegá... a nehéz szó nem? :o

Nem emlékszel véletlen, hogy mit mondott a szakértő, hogy annak, aki rákanyarodik az útra honnan kell tudnia, hogy ott az alapon túli sebességkorlátozás van érvényben, ha az nincs kitéve? :o

Tényleg kíváncsi vagyok!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása