Wagner úrnak is voltak előítéletei, aztán amikor hazafelé tartott a Balatonról, rájött, hogy nem csak az idős, vagy éppen fiatal és rutintalan nő tötymöröghet az autópálya belső sávjában, hanem bizony bárki kortól, nemtől, szem- és hajszíntől függetlenül. No és ha valaki ekkora szerencsétlen idióta, akkor a többiek megelőzhetik jobbról? Elvégre sietnek haza nyaralástól megfáradva, az meg majdnem olyan, mint az örök jolly joker, a vajúdó feleség kórházba fuvarozása.
Van egy rövid, és egyáltalán nem egyedülálló történetem arról, milyen az, amikor egy autósból előtör az önkéntes rendőr (vagy csak egyszerűen a pszichopata.)
Vasárnap délután M7, Budapest felé, bőven a nagy tömeg és idegroham előtt, 32 fok, az autóban is meleg van, pedig dolgozik a klíma. Érdig eljutunk gond nélkül, nyugodt tempó, nincsenek őrjöngő elmebetegek (még nem indultak el, vagy ezt a hétvégét kihagyták), minden szuper, mindjárt otthon vagyunk.Az érdi lejtőhöz érkeztünk. Földvártól végig 130-cal jöttem, és itt sem léptem át ezt a sebességet, egyébként is be volt kapcsolva a tempomat, és nem rángattam össze-vissza. Mivel a szélső sáv lassabb volt, mint én, szépen átmentem a belsőbe, továbbra is 130-cal, ahol viszont 5 másodperc múlva jó nagyot fékezett az előttem levő autó. Nem vészfékezés, de jó nagy blokk. Szerencsére nem voltam a nyakán, volt elég helyem. Én is fékeztem, hátulról sem jött belém a következő autó. A pulzusom azért feljebb ment.
Innentől fogva kb. 95-tel-nel haladtunk lefelé a belső sávban. Szerintem ez akkor is alatta van a megengedettnek, ha ezen a szakaszon amúgy van korlátozás. (A lejtő végén levő kanyarnál biztosan van korlátozó tábla, vagy 110, vagy 100, nem emlékszem. És az lent van.) De az biztos, hogy a szélső sávban mindenki elment mellettünk kb. 105-tel. Néztem, mi az istenért nem haladunk. Aztán megláttam a delikvenst: egy aranymetál Peugeot 307 kombi, ő fogta vissza az egész sort, és rendíthetetlenül kocogott. Mindenki dudált, villogott, semmi reakció. Duda, villogás, semmi. Duda, villogás, semmi. Erre az előttem levő és jobbról megelőzte, aztán én is. Amikor melléértem, megnéztem a sofőrt. Középkorú háziasszonyt vártam, szocreál kontyban és SZTK-szemüvegben, vagy ijedt szemű 17 éves lánykát, élete első útján, egyedül az ijesztő autópályán. Biztos nem véletlen, hogy sose nyerek a lottón, mert egy 30-as fickó volt, trendi borosta, szigorú arckifejezés, meredt tekintet előre. És ment 95-tel, a sor mögötte meg már Velencéig ért.
Szerintem ez az ember közveszélyes akciót hajtott végre. Olyan van, hogy elnézünk vmit, de ha jeleznek a többiek, lehúzódunk, hadd menjenek. Viszont életemben egyszer se akadályoztam más haladását, csak mert 1. nem tetszik 2. mert szerintem az szabálytalan, ahogy az illető vezet. Ez a Peugeot-os viszont szándékosan, előre megfontoltan akadályozta a többieket. Az okot nem tudjuk: lehet, hogy épp akkor támadt fel benne az önkéntes rendőr, vagy csak kőbunkónak született. Mindenesetre az ilyet nem engedném vezetni, mert aki oktatni vagy büntetni akarja az embereket, de se nem tanár, se nem börtönőr, az szerintem csak pszichopata lehet. A szabályok be nem tartását - már ha egyáltalán itt arról volt szó - csak a hatóság szankcionálhatja, a magánember nem.
Moslékos 2008.08.11. 06:56:20
kettesgolf 2008.08.11. 07:06:35
Ha már az opelesek, suzukisok, vw-sek, audisok, mercisek, bmv-sek bunkók, akkor hozzon már le valaki egy cikket a peugeotosokról is...
kettesgolf 2008.08.11. 07:07:39
mxplanet 2008.08.11. 07:15:57
aki francia autót vesz, sikeres nem lehet :D
Fsblack 2008.08.11. 07:29:24
1. Kötelező jobbra tartás.
2. A gyorsabb járművet el kell engedni.
Van neked jogsid, vagy csak szimplán 10 éves vagy, aki apu gépét püföli?
Bocs, de hihetetlen, hogy minden ilyen kresz témájú topichoz éktelen nagy baromságokat írsz.
Cyric 2008.08.11. 07:30:10
Forgalmi vizsgán úgy megvának az ilyenért mint a huzat indokolatlan lassú haladásért. A forgalom indokolatlan feltartása elvileg ugyanolyan büntetendő mint a gyorshajtás...
Ja!
Ezúton üzenem a kék Borás emberkének, hogy gratulálok, amiért sikerült átjönnie a 24-es főúton Mátraházáról Gyöngyösre 40-el, ahol 90 a megengedett. És örüljön, hogy nem kezdtem el beelőzni a mögötte feltorlódott 20 autót, mert ha mellé érek biztos hogy belelököm az árokba...
renesis 2008.08.11. 07:42:50
Siettem haza , ezért gondoltam pályán megyek.
Tatabánya centrum-tatabánya óvárisi lehajtó 30 perc. akkor lementem a régi útra,majd Bicskénél vissza a pályára. M0 beállva,A dabasi lehajtónál úgy döntöttem elég volt az napra az autópályákból (itt állt a sor vége)úgyhogy a régi 5ös mentem Kecskemétre. Egész eddig türelmes voltam.Pest után kb5 kmre 65el lehetett haladni,mint kiderült egy Astrás (bassza szájba az anyját) ráérősen vezetett ,kéz kilógatva nézelődött.
Na akkor durrant el az agyam-szerencse, hogy nem Hummerrel járok,mert abban a pillanatban nem sajnáltam volna a kocsit....
lukit 2008.08.11. 07:48:18
Foleg mondjuk azert, mert maximalis bunkosag es miatta nem tudnak a tobbiek gyorsabban haladni, azaz direkt kicseszik veluk.
Masodjara a KRESZ 36. par.-a szerint alapvetoen jobbra tarts van autopalyan. Belso savban csak akkor van helyed, ha elozol, utana huzas vissza a kulsobe. Ha tobb autot elozol, akkor maradhatsz a belsoben, felteve, ha nem akadalyozod a gyorsabban haladokat. Es vegul: "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat." - szerintem ettol meg akadalyozni tilos.
Oz 2008.08.11. 07:49:24
Vagy: csak ennyire képes. Akkor viszont annak csókoltatom a t. szüleit, aki átengedte a vizsgán.
lwcolors 2008.08.11. 07:52:42
Klesk 2008.08.11. 07:56:57
Zg 2008.08.11. 07:57:19
Lélegezz 2008.08.11. 08:00:04
Azon az 5 km-es szakaszon kb. 45 másodpercet vesztesz, ha 130 helyett 95-tel mész. Ez kevesebb, mint amennyi időbe az telt, hogy a blogon füstölögj.
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.08.11. 08:05:11
es
"És örüljön, hogy nem kezdtem el beelőzni a mögötte feltorlódott 20 autót, mert ha mellé érek biztos hogy belelököm az árokba..."
Hazankban nincsenek bunko, agressziv autosok.. aaaaa dehogy...
es meg kommentel is egy ilyen cikkhez. hallatlan.
yxcvbnmaa 2008.08.11. 08:07:41
Ott talán azért nem lehet 95-el menni, mert az érdi emelkedő alján van egy tábla, ami ezt kifejezetten megtiltja. Bár az nem derül ki, hogy nála az érdi lejtő mit is takar, a 3 sávos, M0 előttit (mifelénk vidéken az az érdi emelkedő), vagy az MO utáni kétsávost.
Ha a kétsávost is érti rajta, ott sem kéne csak ennyivel menni.
Ugyanis nem szabad indokolatlanul akadályozni a többiek haladását. Ez a tétel a kreszben is meg van valahogy zenésítve, lusta vagyok kikeresni, és szó szerint bemásolni, ez a házi feladatod.
Amugy én is úgy vagyok az autópályával, hogy érdig semmi gond, mikor elérem az érdi csomópontot, ott kezdek el aggódni, mert hirtelenjében megjelennek a pályán az örültek...
Cyric 2008.08.11. 08:08:56
"örüljön, hogy nem kezdtem el beelőzni a mögötte feltorlódott 20 autót"
Ha agresszív lennék beelőztem volna és belököm. De nem vagyok. :)))
ex-dr. vuk 2008.08.11. 08:19:45
A problema csak ott volt, hogy a belsoben ment. Kulsoben mehet 60-nal is (ennyi a minimum).
Olyan pedig nincs, hogy indokolatlan lassu haladas, az ember altalaban nem indokolatlanul megy lassan. Nyugodtan mehetek az orszaguton is 30-cal akar kilometereket, ha keresek egy leagazast, vagy mert leszakadt a kipufogom feluton. Nem tudhatod, hogy neki mi volt az indoka. Az, hogy a belsoben tette, na ez viszont mar valoban baj.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 08:20:43
aztán 1 perc "cammogás" után suzuki kiesik a külsőbe akkor látom, hogy egy lila kisautó szüttyög belül. agyam eldobtam. a külső sáv is 100 körül haladt, de ez meg 84-gyel belül. áhhh.
amúgy a 6 nap nyaralás alatt meglepően kevés bunkót, bénát láttam az úton. talán csak egy opel astra volt még említhető (béna kategória). kamion mögött folyamatosan út közepén ment, kandikált, de amikor nem jött semmi nem előzött. de mivel út közepé ment én sem tudtam. és mögöttünk se senki.
ex-dr. vuk 2008.08.11. 08:21:44
Tegnap megtettem a Szeged-Gyula tavot, itt ket helyen is van 2x2 sav: Szeged-Hodmezovasarhely, Bekescsaba-Gyula kozott. Az elso esetben iszonyu sokan mentek vegig a belsoben, szartak a gyorsabban menokre is. Utobbi esetben MINDENKI szepen a kulsoben, csak elozesre be. Akarhanyszor jarok ezen a vonalon, ez megfigyelheto. Ket kulonbozo szakasz, teljesen mas viselkedes. Vajon miert?
User1 2008.08.11. 08:23:00
Idáig azt hittem, csak úgy kiírják, mert épp nincs más. De ezek szerint tudják, hogy mennyi hülye van.
A KRESZ is előírja, de az illem is úgy kivánja, hogy jobbra kell mindig tartani.
Libido 2008.08.11. 08:25:22
Nyugaton ez működik, kár, hogy mi balkán vagyunk. És ezt a sok derék hozzászóló - "qrv@@nyád leszorítalak bammeg kötsög, ha a terep dzsippemmel melléd érek, hö" - alá is támasztja.
NGA 2008.08.11. 08:26:15
Ugylátom csak nálunk ilyen idegbeteg mindenki, ha nem tud a megengedett legnagyobb sebességgel haladni az autópályán. Nekem van egy veterán autóm. Szoktam vele lemenni a horvát tengerpartra találkozóra. Nem szoktam vele többel haladni, mint 90-100 km/h. És érdekes, hogy senki nem akar lelökni, letolni, nem villognak, nem dudálnak. Egyszerűen tudomásul veszik, hogy én is közlekedem, és megvárták, mig esetleg leelőzök egy buszt, vagy teherautót, ami lassabban megy mint én, és nem akart hátulról belémjönni senki. Az is tény, hogy indokolatlanul nem haladok a belsőben, hanem azonnal kimegyek a külsőbe. De ahogy hazaérünk Mo-ra, itt eljő az elmebetegek ideje, és aki képes volt előzékényen, kultúráltan vezetni, az itt igyekszik behozni azt a hátrányt, amit kint szenvedett. Én eleve nem is szoktam gyorsan menni, sokszor ha üresebb az utszakasz, meg szoktam nézni a tájat is, amin keresztülhaladok, sőt volt olyan is, hogy megálltam megcsodálni a kilátást. Igaz nem is érek le 4 óra alatt isztriára. De belekalkulálom a menetidőt az utazásba, és ugy számolom ki az időmet. Egyébként lassabban haladva kevésbé fárasztó a vezetés, nem kell állandóan arra figyelni, hogy most hogy előzöm meg az elöttem haladót a sűrű szembeforgalomba. Egy kis békességet lehetne az utakon is tartani. Ne tekintse mindenki háborúnak az autózást, ahol ellenfelek vannak, akiket le kell győzni, megsemmisiteni.
1x1 2008.08.11. 08:27:06
juhaszpittyu 2008.08.11. 08:28:39
Casillas86 2008.08.11. 08:29:11
Szendwich 2008.08.11. 08:32:51
Szombaton 80 km-t autóztam a 86-os főúton, Szombathely fele. Nemzetközi főút, de kanyargós, nehéz előzni. 6-7 autóssal találkoztam ezalatt, aki 70-nel büntette a mögötte haladó hosszú sort. Ezzel a viselkedéssel balasetveszélyes helyzetet teremtenek, ugyanúgy büntetni kellene őket, mintha túl gyorsan mennének.
Par hete 37-es ut vasarnap delelott. Szerencs - Tarcal - Tokaj utvanolon nem keves S kanyar van, a legtobb belathatatlan az utat szegelyezo fasor miatt. Ennek ellenere Ezekben az S kanyarokban rendre elozgettek az idiotak (akar tobb kocsit is egyszerre), felborzolva az arra jaro nyugis soforok vasarnapjat...
miss parker 2008.08.11. 08:36:16
Olyan pedig nincs, hogy indokolatlan lassu haladas, az ember altalaban nem indokolatlanul megy lassan. Nyugodtan mehetek az orszaguton is 30-cal akar kilometereket, ha keresek egy leagazast, vagy mert leszakadt a kipufogom feluton. Nem tudhatod, hogy neki mi volt az indoka. Az, hogy a belsoben tette, na ez viszont mar valoban baj. "
--------------------------
VUK te felhulye ...visszaadnad a jogsidat ?!
Indoklatlan lassua haladas akkor :
HA tobbek szamara NEM LATHATO az oka!!!
Azaz indok CSAK a jarmu felepitese/rakomanya ill. a forgalmi es utviszonyok lehetnek ...
NEM INDOK tehat pl. hogy
-keresel egy elgazst !!!
-raersz
-hibas a jarmuved
(es esetben ugye haromszog es/vagy
veszvillogo!!!)
Jobb helyeken pl. Ausztria is, bizony 70 Euro egy ilyen csak azert is 95-el megyek kaland ára.
mert job helyken azokat a ős bunkokat is kezeleik akik szarnak a KRESZ indokolatlanul lasu haladas tilalmara....
ehh 2008.08.11. 08:37:23
Greekie 2008.08.11. 08:39:41
Viszont ez esetben nem a Peugeot-os volt bunkó, mert ő csupán betartotta azt a szabályt hogy nem előzött jobbról, ehh
Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.08.11. 08:41:52
dr. genya 2008.08.11. 08:43:56
Engem inkább az zavar (és ez a kommentekből is kiderül), hogy általában oktatásnak, önkéntes rendőrösdinek, indokolatlan akadályozásnak veszi mindenki, ha valaki betartja pl. az 50(-55)-öt városban vagy a 90(-100)-at városon kívül. Most nem a fenti példára gondolok, hanem amikor 2x1 sávon nem lehet jobbra tartani, hogy a sebességhatárokat betartók elengedhessék a gyorshajtókat.
Fogalmam sincs, miből gondolja valaki, hogy a másik autót vezető sofőr INDOKOLATLANUL megy a maximálisan megengedett sebességgel vagy esetleg alatta nem sokkal. Gondolatolvasó? Belelát a másik autójába? Vagy miből?
Illetve miért válik önkéntes rendőrré a szabályosan közlekedő? Elképzelhetetlen, hogy egyszerűen nem szeretne feleslegesen kidobni százezreket büntetésre? Aki azt gondolja, hogy 2x1 sávos úton a megengedett maximális sebességgel haladni veszélyeztetés és/vagy mások feltartása, és ehhez még a KRESZT is citálja, az súlyos fogalomzavarban szenved (jogértelmezésből pedig 0). Hihetetlen, hogy vannak páran, akik a legnyilvánvalóbb ok (a büntetés elkerülése) helyett mindenféle ostobaságot látnak bele a szabályosan közlekedők viselkedésébe. Oktat és/vagy önkéntes rendőr a másik? Inkább súlyos sötétség van a másik oldalon.
lukit 2008.08.11. 08:44:32
qwerty 2008.08.11. 08:44:38
A kanyarban 100-as tábla van, jobban is figyelhetnél.
95-tel szabad menni az autópályán minden más híreszteléssel ellentétben.
Egyébként tényleg a külső sávban kéne mennie.
Ha dudálsz és villogsz gyorsabban megy?
Ki az örjöngő elmegeteg, ha nem az aki dudál és villog?
Ha 20 km/h-val gyorsabban tudtál volna menni azon a 2 km-es szakaszon, mennyivel értál volna hamarabb haza, 1 vagy 2 perc??
miss parker 2008.08.11. 08:58:25
Indokolalan sebesseg az amikor
nem ismerheto fel az ok masok szamara !
Azaz nem kovetkezik a
-szabalybol
- jarmubol pl. kisploszki, veteran stb)
- rakomanybol (ilyenkor sarga villogo is kell!!!)
-ut allapotabol
-forgalom tempojabol
Elengedni pediga azert KELL!!!!!
mert a KRESZ az irj elo.....
bizon siamn FELTETEL NELKUL!!!!!!!!!!!!
"a mogotte gyorsabbaa haladod"
Azaz a gyorshajtot is.
Nem a vezeto dolga megitelni a gyorshajtast.
- mert nem rendor
- mert lehet, hogy elnezte
(orszaguton pl. gyakori, hogy volt már egy1 földes emllék út, ami ugye oldja sebkorlatot ...es sokan vagy nem tudjak ezt vagy nem veszik eszre es mennek tovab lassan abbn tudatban, hogy az a szabalyos pedig MÁR NEM...)
- mert ami nala pl 130 az lehet, hogy csak 124
(hivatalbol minden kmora TOBBET mutat, nemelyik akar 10-rl is...)
Az egyik autom nekem pl. 2-vel, amasik 6-al mutat tobbet.
Erdmes egy GPS navival hitelesiteni km orat!!!
A navi ugyanis egyenletesen haladva, sik uton
+-0,18 km/h pontossagu....
qwerty 2008.08.11. 08:59:31
miss parker 2008.08.11. 08:59:49
Tudtommal...
...osztanak 16-tol szuloi engedellyel es PÁV-al.
lukit 2008.08.11. 09:00:05
Amugy konkretan a fenti esetben tenyleg nem erdemes agyverzest kapni, mert utana ugyis a bedugult bevezeto szakaszokon all az ember, 2 kocsival mogotte meg ott a belso savas allat.
miss parker 2008.08.11. 09:02:03
Te ksi vakeger...a dudalas es villogas
a kRESZ szerint az elozesi szandek jelzesere szolgalo jelzesek.
Szoval jogsidat visszaadni !
Professor Pizka 2008.08.11. 09:04:58
ex-dr. vuk 2008.08.11. 09:12:19
Nem tul egzakt a meghatarozas, hogy "tobbek" szamara nem lathato az ok... Veszvillogoval pedig nem kozlekedhetsz, csak allhatsz (elvileg, ugye). Tegnap pl. kb 500-600 metert tettem meg 40-nel jobbra indexelve, keresve egy alkalmas helyet megallni. Ezt 90-nel nem tehetem meg, mert mire meglatom a helyet mar nincs idom lefekezni, vagy hirtelen kellett volna.
Attol, hogy TE nem latod az okat a lassu haladasnak, nem jelenti azt, hogy nem letezik.
Autopalyan mentunk mar kb 60km-t (termeszetesen a kulsoben) 80-nal vegig, mert leszakadt a kipufogo, es a kocsi egyszeruen nem ment gyorsabban. Ettol nem kell veszvillogozni menet kozben (BTW te veszvillogozas kiozben hogyan indexelsz? Nekem az nem megy, pedig az fontosabb.), vagy barmi mast.
Ja es nem, nem adom vissza a jogsim. 13 eve megvan, nagyon a szivemhez nott ;) A nagymotoros jogsim (ja, motoromon pl. veszvillogo sincs) is mar 4 eves, azt is megtartanam.. ;)
Casillas86 2008.08.11. 09:14:30
Szumi 2008.08.11. 09:17:42
Sztavrosz 2008.08.11. 09:18:46
ex-dr. vuk 2008.08.11. 09:18:55
A duda igen, a villogas NEM hivatalos eszkoze az elozesi szandek jelzesenek. Mielott frocsogsz, nem artana utananezni.
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Semmi mas nem szol a kreszben az elozesi szandek jelzeserol.
old man 2008.08.11. 09:20:14
ex-dr. vuk 2008.08.11. 09:20:39
A leszakadt kipufogos en voltam, nem missparker :)
Kulso savban mentunk. Leallosavon TILOS kozlekedni! Az auto ugyan muszaki hibas volt, de nem annyira, hogy a kotelezoen eloirt 60km/h-t ne tudta volna teljesiteni.
Joc 2008.08.11. 09:21:55
mxplanet 2008.08.11. 09:22:05
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.08.11. 09:22:39
miss parker 2008.08.11. 09:24:06
Na ezt meg honnan vetted ?!
Olvasgasd a KRESZ-t figyelmesebben...
Lehet veszvillogoval kozlekedni.
Igaz, hogy a koztudat es a rendorok zome szerint nem...de tevednek.
Nem tilos..tehat lehet!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 09:25:28
Tudtommal...
...osztanak 16-tol szuloi engedellyel es PÁV-al."
nem feltétlenül. 17 éves szülinapom előtt röhögve elvégeztem a kresz, és elsősegély tanfolyamot. ezután várnom kellett 1 hónapot a 17. szülinapomra, aztán egyből ültem is be a tanulóautóba. és 3 hónappal később kezemben volt a jogsi (ment volna gyorsabban is csak 4 hét gipsz miatt kimaradt egy pici). ehhez semmi páv izébiszbasz nem kellett. csak hogy anyám, vagy apám aláírja a tanfolyam jelentkező lapot.
Acmee 2008.08.11. 09:26:26
Nagyon sokan papolnak, h mekkora bunkóság, sötétség, stb. levillogni valakit az autópályán! Számtalanszor látok olyat, h vki a belső sávban "üdül" nyugodt 120-al, és bele sem néz a tükörbe több tízkilométeren keresztül. Tévedés ne essék, nem azokat védem, akik a másik mögé fékezés közben is ezerrel húzzák a fénykürtöt, közben a dudán könyökölnek! Barátnőm is bunkóságnak tartja, h rávillantok vkire, de ha az ember nem néz magától a tükörbe!
Sokan a KRESZ-re hivatkoznak. Mindenki tudja, h napjainkban a KRESZ nem több, mint egy elavult szabálykönyv, amit nagyon drágán lehet figyelmen kívül hagyni. A közlekedés alapszabályai lényegesek, ezt nem firtatom. Amíg viszont nem hajlandóak a mai technikai feltételekhez igazítani a korlátozásokat, addig mindenki potenciális/tényleges szabályszegő. (Ez alatt konkrétan azt értem, h pl. a mai autók és felszerelésük alapján (fékek, gumik, ABS) a KRESZ-ben megtalálható "mindig az útviszonyoknak megfelelően válaszd meg a sebességed" (amire nagyon sok balesetben hivatkoznak, pl. a múltkori olajfoltos tömegborulásban is) magasabb sebességet ad ki, mint az 50/90/110/130 korlátozások, nem beszélve a sok esetben "találomra kiszórt 60-as táblákról".
Végül pedig: Emberek, sokak (köztük, oktatók és vizsgabiztosok szerint is) szerint a rutinos, mindig az útviszonyok szerint közlekedő emberek (akik mellesleg törvény szerint gyorshajtók, szabályszegők, akasztanivalók) önhibájukból 1, maximum 2 balesetet okoznak! ÚGY, HOGY HIVATALOSAN ÖK A BŰNTETENDŐK!!!
KaPé 2008.08.11. 09:29:25
Autópályán nincs előírva minimum sebesség. Van egy olyan rendelkezés, még a 70-es évekből, hogy csak olyan járművel szabad felhajtani, ami önerőből képes 60-nal menni. Ez azért van, hogy a segédmotorok és lassú járművek ne mehessenek fel.
"37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos."
Aztán. Az autópálya párhuzamos közlekedésre alkalmas út, lakott területen kívül. Az ilyen utakon a külső sávban kell haladni, a belső sáv(ok)ra csak előzés céljából szabad ráhajtani.
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
"Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."
Van egy olyan a kreszben, hogy nem szabad indokolatlanul lassan haladni. Azaz ha nincs semmi akadálya, a megengedett legnagyobb sebességgel kell menni.
"26.§. (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
miss parker 2008.08.11. 09:29:44
...miert is ne hasznalhatnam az elozesi szandek finom jelzesere ?!
Aztan ha nem erti majd dudalok is hozza !
Acmee 2008.08.11. 09:33:16
kételkedő 2008.08.11. 09:36:41
(Nem unjátok még? Tele az összes autós blog ezzel a marhasággal! A sok önjelölt KRESZ tudós megmagyarázza, hogy neki joga van gyorsan hajtani, és az a szabálytalan, aki valami miatt őt hosszú másodpercekre feltartja. Mert hogy ő szülni viszi a feleségét. Én meg azért megyek lassan, hogy a vemhes macskám nehogy megszüljön a rázkódástól! :D)
Miss Parker! A rendőrt annyira érdekli a GPS által mért sebesség, mint a sánta lőtéri kutyát! Arra azért kíváncsi lennék, hogy a +-0.18 értéket honan vetted? :D:D (Hány műhold vátelénél, milyen időben, hol.... Azért van egy két kérdés még!)
Egyszerűen nevetséges, hogy azok beszélnek közlekedési kultúráról, akik szerint a KRESZ egy amolyan irányadó, amit nem feltétlenül kell betartani! :D
miss parker 2008.08.11. 09:37:41
Mint latjuk..az uttesteen levo elromlot jarmurol VAN szo.
A sebessegerol viszont NINCS, tehat
akar haladhat is...a kozhiedelmeml ellentetben.
tartlev 2008.08.11. 09:38:33
Tegnap hazafelé az M7-esen legalább 50-60 ilyennel találkoztunk, én derekasan villogtam, hátha, 1, azaz 1 db autós volt, aki visszament a külsőbe, ráadásul anélkül hogy, szólni kellett volna.
Olyan is volt, amikor két autó közé keveredtem a középsőben, hogy az üres külső miatt rávillantottam az előttem menőre, mire az utánam jövő is elkezdtem engem levillogni...
Mindenkinek derogál valamirét a külsőben menni, engem viszont pont azért idegesí kurvára, mert az én autómmal sem öröm folyamatosan gyorsítani-lassítani.
Cyric 2008.08.11. 09:39:33
Ott a pont.
A hozzászólásod ajánlom az összes "40-el megyek 90-es táblánál és HÚ DE BETARTOM A KRESZT" típusú baleknak!
Andie 2008.08.11. 09:40:50
Kurva jót tett ez az amúgy is mindenféle dinamikát nélkülöző forgalmunknak!
Libido 2008.08.11. 09:47:06
miss parker 2008.08.11. 09:48:08
--------------------
Nem is rendort kell, hogy erdekelje...
Hanem azt sok barmot aki beall a sajat kmora szerint130-ra ...mikozben
eseteleg CSAK 121-el halad!!!
...es azt hajtogtja magaban, mit
villog ezt it hatul 130-al megyek,
tobbel o sem mehet...
Mar egy muholdnal is... ha az nem pont a fejed folott van!
A sebessget ugyanis a navi az ugynevezett doppler elven meri, tehat nem a poziciobol szamolja ki.
doppler: a 7.-es fizikabol...a kozeledo auto hangja melyul a tavolodoe magasodik.
Na ugyenzt a hatast meri a navi a muhold frekvencijara nezve...ezert eleg akar egy is
ha nem pont folotted van...
A GPS rendszer muhold kiosztasabol adodoan azonban ket muhold mar mindig hozza a pontos sebesseg merest!
Mokozben a pozicio meres még gyenge felbontasu akar 150 meteres hibaju is lehet...
Szoval szogezzuk, le hogy:
A Sirf-III chip-es navik, ha már latnak
2-3 muholdat (gynege pontossag esete) akkor
a sebesseget mar +-0,18 km/h pontosaggal merik.
Feltetel:
- egyenletes haladas
- sik ut
binary2 2008.08.11. 09:49:40
Beállnak a belsőben, mert csak... Mert minek menjek ki, ha 10 km múlva egy tejeskocsit úgyis előznék? Aki meg mögöttem jön (pl én általában) az dögöljön meg, vagy előzzön szabálytalanul (!!!!) a külsőben, ha haladni akar. Nem bírom felfogni. Én tudok stabilan 130-150-nel, akár 180-nal is haladni, de mégis minden előzés után ha nincs már kit előzni, húzok ki a külsőbe. Miért? Nem tudom... Talán mert szeretném, ha más is szabályosan használná az autópályát... Rechts fahren! Keep right! Tarts jobbra! Hogy kellene még elmondani ezeknek a majmoknak???
Charlie Brown 2008.08.11. 09:52:59
"36.§ Ha [...] a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Mivel autópályán sűrű forgalom mellett a követési távolságok a külső sávban is minimum tízméterekben mérhetők, ezért a "külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet" kifejezés értelemszerűen nem azt jelenti, hogy fizikailag, centire nem fér már el valaki a külsőben, hanem hogy jelentős fékezés és a minimális követési távolságok elvesztése nélkül nem képes kisorolni kívülre.
Tehát szó sincs arról, hogy a gyorsabban jövőnek "elsőbbsége" lenne, vagy pláne hogy "feltétel nélkül", minden áron el kéne engedni.
A gyors járműnek sincs joga jelentősebb mértékben akadályozni a lassabbak közlekedését, mint fordítva.
(Persze ez csak a szabályos közlekedőkre vonatkozik, mert -bár ez végképp nincs benne a szabályban- magam részéről azt az elvet követem, hogy aki a szabály korlátait nem érzi magára kötelezőnek, az ezzel lemondott a szabályok adta jogairól is, innentől a 180-al érkező villogó seggfej minden szituációban bekaphattya.)
ziza133 2008.08.11. 09:53:39
Csakhogy ezzel az 5 km szakasszal 15 km-es dugot okozhatsz komam!
Mert mogotted nem 95-re, hanem 90-re lassit le (es csak kesobb veszi fel a 95-ot), mogotte jovo 85-re,stb
Hat ezert kene tarkonloni az ilyen hulyeket ugyanugy, mint az indokolatlanul(!) levillogokat.
Libido 2008.08.11. 09:54:34
Ismered azt a mondást, hogy "nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani"?
Tegyük fel, igazad van (szerintem sok mindenben nincs, de tegyük fel). Szóval, ha igazad is lenne, az ilyen hozzászólások, amikben barmozol mindenkit, fröcsögsz helyesírási hibákkal, nem biztos, hogy jó érvelési alapot szolgáltatnak.
okoska77 2008.08.11. 09:56:28
Grg76 2008.08.11. 10:02:28
Nem, rosszul tudod, azért mennek a belsőben, mert "B mint belső" katágóriájú jogsijuk van :)
ex-dr. vuk 2008.08.11. 10:05:37
Vészvillogóval azért nem szabad közlekedni, mert NEM tudsz eleget tenni az irányjelzési kötelezettségednek, sőt, ha a kocsi egyik oldala takarásban van, akár megtévesztő is lehet. Tehát tilos.
Valóban SZABAD villogni előzési szándék jelzésére (amennyiben nem vakítod el ezzel sem a szembe jövőt, sem senki mást), de ha elolvasod amit írtam: NEM HIVATALOS eszköze. A kresz szerint a duda (hangjelzés) való erre. Szabad, de nem ez a definit. Érted.
Patrik 2008.08.11. 10:06:23
Fehérvár után kanyarodtam fel a pályára Bp felé, azaz ott már 3 sávos az út. Mivel alapban 110-130 között megyek (feleség, kisgyerek), maradtam a külsőben. Alig volt autó, de lassan utolértem egy középkék Octaviát (remélem olvassa majd, kíváncsi lennék az ő nézőpontjára), ami a közéső sávban ment. Elhaladtam mellette, kb 5-tel gyorsabban, mint ő, aki ült a középső sávban (ez nem jobbról előzés: ELHALADÁS, lásd Kresz, 1-es számú függelék III/c.). Kinéztem balra, fiatal értelmes, szimpatikus arcok, egy srác meg a csaja. Rájuk MOSOLYOGTAM, szemöldökömet felhúztam azért, kérdőn. Reakció: gázt adott, utolért, mellém jött, magyarázni kezdett a srác hevesen, mutogatta a sávokat, az övét meg a legbelsőt, nem értettem mit mond, vagy mit akart mondani, de mindegy is. De ezzel nem ért véget a program, mert büntetni kezdett, mellettem maradt, hozzám igazította a sebességét, hogy amikor utolértünk egy kisebb csoportot, ne tudjak bejönni a középsőbe. Nem asszisztáltam, visszakapcsoltam egyet, felgyorsítottam, lehagytam, bejöttem a középsőbe, előztem, újra kimentem a külsőbe. Na emberünk megint utolért, megelőzött, kijött közvetlenül az orrom elé a külsőbe folyamatosan világító féklámpával. Na ekkor bementem a középsőbe és gyorsan otthagytam, mert az ilyennek fele sem tréfa. De ennyi nem volt elég, mégegyszer utolért és próbált akadályozni, amikor megint utolértem valakiket a külsőben, de ekkor már nem mellettem jött, hanem az utat blokkolta, hogy ne tudjak visszamenni a külsőbe, szerencsére csak visszafértem, és innentől már szerencsére lemaradt. Egy kérdésem maradt, de azt háromszor is feltenném: MIÉRT? MIÉRT? MIÉRT?
Szumi 2008.08.11. 10:06:58
Dzsózi 2008.08.11. 10:07:12
kételkedő 2008.08.11. 10:09:20
Ennyi sületlenséget egy helyen még nem nagyon láttam! Tanulmányozd egy kicsit a térgeometriát, méréstechnikát és a logikát!
Főleg a végső érveléésed tetszett! :)
Az autó hivatalos sebességmérő eszköze a kilométeróra! Kész. Senkit nem érdekel a navid, GPS-ed, doppler radarod.
Szumi 2008.08.11. 10:09:41
Dzsózi 2008.08.11. 10:11:08
kételkedő 2008.08.11. 10:15:23
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 10:17:19
Hurrá Torpedó: Nekem a 17. szülinapom másnapján lett rutin, harmadnapján forgalmi vizsgám!
akkor te csítes voltál, ismerős oktatóval. engem nem engedtek beülni amíg be nem töltöm a 17-et. azt mondták ez a szabály. meghát le kellett az óraszámom egy részét vezetni. rutinpályán én 2× voltam vizsga előtt, de az időt húzta az oktató, ki kellett várni 3 hetet, mert feltűnt volna hogy hamar lement az oktatás, közben városit vezettem. aztán városi vizsga előtt 2 nappal elszakítottam a bokaszalagjaimat :D
Affeneegyemeg 2008.08.11. 10:17:37
Már megint 63 hozzászólás egy helyett:
Az autópályán a jobbra tartás kötelező (mellesleg sokszor ki is írják a tájékoztató táblákra is). Ha valakit itt meg lehet jobbról előzni, az a KRESZ szerint szabálysértést követ le. Persze azzal együtt, aki így megelőzi.
Ennyi, és nem több!
nanemá 2008.08.11. 10:18:42
kételkedő 2008.08.11. 10:18:56
Ahhoz hogy doppler elven működjön, a GHz-es tartományban kellen mérni a frekvenciaváltozást. Ami akkor a legnagyobb, ha az elmozdulás iránya merőleges a hullámforrásra.(Ha nem, akkor a bezárt szög koszinuszával kell módosítani) Ebben a sebességtartományban olyan csekély az eltérés, hogy azt egy kommersz GPS képtelen lenne adekvát módon értékelni. Nem beszélve a szélvédő mögött felmelegedett antenna és vevő frekimászásáról... Úgyhogy.
miss parker 2008.08.11. 10:20:24
Itt az adatlapja, innen indulj...
www.sirf.com/products/GSC3LPProductInsert.pdf
A chip maga (mint lathato) egyebkent
0,01 m/sec (0,036 km/h pontossagu.
Egyeb (muszaki) okok miatt a komplett navi
viszont csak a +-0,18 km-h-t garantalja.
mijazma!? 2008.08.11. 10:21:30
A témához: a kulcsszó a jobbratartási kötelezettség, más rugózni való nem akad.
EBEUSS (törölt) 2008.08.11. 10:21:38
Egész közel voltam mögötte, próbáltam magamra felhívni a figyelmet, de nem sikerült. Aztán rájöttem a probléma okára:
Mivel én nem láttam anyuka arcát egyik tükrében sem, így ő is nehezen veszi észre a mögötte zajló eseményeket...
Ha én nem nézek 5 másodpercenként a visszapillantóba, akkor már hiányérzetem van.
Mások meg képesek úgy menni az autópályán mondjuk Horvátországig, hogy semmit nem látnak a tükörben... Elkeserítő!
Secnir 2008.08.11. 10:22:32
"A problema csak ott volt, hogy a belsoben ment. Kulsoben mehet 60-nal is (ennyi a minimum).
Olyan pedig nincs, hogy indokolatlan lassu haladas, az ember altalaban nem indokolatlanul megy lassan. Nyugodtan mehetek az orszaguton is 30-cal akar kilometereket, ha keresek egy leagazast, vagy mert leszakadt a kipufogom feluton. Nem tudhatod, hogy neki mi volt az indoka. Az, hogy a belsoben tette, na ez viszont mar valoban baj. "
--------------------------
VUK te felhulye ...visszaadnad a jogsidat ?!
Indoklatlan lassua haladas akkor :
HA tobbek szamara NEM LATHATO az oka!!!
Azaz indok CSAK a jarmu felepitese/rakomanya ill. a forgalmi es utviszonyok lehetnek ...
NEM INDOK tehat pl. hogy
-keresel egy elgazst !!!"
így van. kereshet elágazást. de miért a belső sávban? mégse VUK a félhülye...
"-raersz
-hibas a jarmuved"
ha hibás a járműved, akkor sem a belső sávban cammogsz, igaz? VUK továbbra sem félhülye.
Amúgy ilyenkor én azt szoktam csinálni, hogy beállok a lassan haladó elé, és elveszem a lábam a gázpedálról, és közben bekapcsolom a vészvillogót. azonnal kivágnak ilyenkor a jobboldali sávba. vészvillogó ki, belsó sor gáz, majd el.
Dzsózi 2008.08.11. 10:22:39
Rwindx 2008.08.11. 10:22:52
Nem sokon múlott hogy még én is rácsússzak az előttem haladóra, ha nem húzódik le... kicsit leizzadtam. Köszi neki hogy hátrafele is figyelt, ha olvassa.
bepöccent 2008.08.11. 10:25:18
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.
kételkedő 2008.08.11. 10:27:32
Dzsózi 2008.08.11. 10:28:04
Nem mondod...
Szerinted a GPS vivőfrekvenciája milyen tartományba esik? Elárulom: a gigahertzesbe.
Olvasgass még egy kicsit.
kételkedő 2008.08.11. 10:31:15
Az a hülye, aki GPS szerint méri a sebességét. Ez egyszerű. És hagyjuk már ezt az oktat, büntet marhaságot. Tele a hócipőm az egésszel, és mást se lehet olvasni sehol! Citáljátok itt a 36.§-ust, és minden marhaságot. De az fel sem merül senkiben, hogy magába nézzen, és pici lábát a fékre tegye... Basszus! Emberek vagyunk, együtt élünk! Ma nekem, holnap neked!
De tudjátok mit? Igazatok van! Dögöljön meg minden mocsok, aki nem takarodik le előletek! Minek él az ilyen?
Dzsózi 2008.08.11. 10:31:43
miss parker 2008.08.11. 10:32:05
Ketelkedj nyugodtan...
A frekvencia valtozas az ugye fázis valtozással kezdodik,(megintcsak 7.es fizika)
ami viszont egyetlen hulllamon belul is merheto!
Azaz maga az alap frekvecia KÖZÖMBOS.
A kulcso PLL azza Phase Locked Loop
...ha esetleg tovabb akarsz tajekozodni.
A GPS chipben perzse ennek kifinomut digitalis verzioja mukodik, de az alapevl ettol
ugyanaz, mint az autoradiodban az allomason tartaskor :-)
Csak a radioban a hiba jelet az allomason tartasra hasznaljak a naviban meg pl. a sebesseg kiszamolashoz.
Nade ennnyi eleg a gyorstalpalobol...
A lenyeg az, hogy sokaknak nem artana az eletben egyszer megnezn MENNYIT CSAL kmorajuk!!!
Mert nem mindegxy, hogy a avorsban pl.
amior 50-et mutat, akkor esetleg
még valojban csak 43-al megy es csodalkozik, sot haborog, hogy sokan megelozik...toljak.
Pedig sokanak talan csak pontosabb km orajuk es latjak, hogy a barma csak 43-al csorog elottuk.
Vagy mint en tudom, hogy
akkor megyek valoban 50-el HA
az egyik autonal kmora 56-t
a masiknal meg 52-t mutat...
kételkedő 2008.08.11. 10:32:21
Szerinted a GHz mit jelent? Olvasgass még te egy kicsit! (SI mértékrendszer, prefixumok!)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 10:33:42
mijafasz? azért mert 17 évesen lett jogsim antiszoc vagyok? vagy mégis ezt miből sikerült levonnod?
mondtam én valaha is rosszat rád? meg amúgy is. a hétvégén 500 km-ert zavartam le. az úton körülöttem én voltam az egyetlen aki a kishetes 60-as tábláit figyelembe vette, és betartotta. kétsávos korlátozás nélküli részen kicsit több mint a megengedett, de a forgalom ritmusával haladás. egyetlen autót előztem le 2×1 sávos részen emlékszem egy 1200-es piros zsiga, akinek utólag is köszönöm, faluvégén lehúzódot, jelzett mehetek, nem gyorsított a tábla után. a kétsávos részen elmentem pár autó mellett a külső sáv 100-110, a belső 100-120-as tempóval ment.
én meg azt kívánom neked hogy szopjál lovat. pont!
Dzsózi 2008.08.11. 10:33:57
miss parker 2008.08.11. 10:33:57
NAVI kirasa MINDIG pontos
(egyenletesen sik uton haladva)
kételkedő 2008.08.11. 10:34:08
Azt hiszem itt befejezhetjük. A fázis változás nem jelent frekvenciaváltozást. A PLL lényege közel áll ahhoz, amit írtál, de teljességgel alkalmatlan a pontos sebességmérésre, nem beszélve arról, hogy olyan messze van a doppler elvtől, mint te a 7-es fizikától!
Tightend 2008.08.11. 10:35:19
Egyébként ez szerintem veszélyesebb sok minden egyéb magatartásnál, arra kényszerít másokat, hogy össze-vissza szabálytalanul előzzenek, nagyokat fékezzenek egy amúgy nagy sebességű autópályán. Közveszélyes, le kell lőni...
Dzsózi 2008.08.11. 10:35:25
Alf (törölt) 2008.08.11. 10:37:12
kettesgolf!
aki francia autót vesz, sikeres nem lehet :D "
Citroen DS 23 IE Pallas
szevasz
:D
attila 2008.08.11. 10:38:19
Én is így emlékszem, de legutóbb hosszas keresés után nem találtam meg benne...
Sőt, a KRESZ tankönyvben azt olvastam, hogy maradhatok a belső sávban akkor is, ha nincs a külső sávban senki. Csak akkor van jobbra tarts, ha nincs szaggatott vonallal elválasztva a két sáv és nincs a külső sávban senki...
Valaki megmondaná a vonatkozó paragrafusokat (KRESZ: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet)?
Köszi
kételkedő 2008.08.11. 10:39:55
Sőt. Még azt is elárulom, hogy a giga 10 a kilencedikent jelent.
Dzsózi 2008.08.11. 10:45:12
Ezt olvasd el, aztán gyere vissza még észt osztani a gigahertzekről. Köszi. Ha nem értesz valamit, nyugodtan kérdezz.
Kiemelnék egy bekezdést (kulcs az utolsó mondat, az "L-Band" az ~másfél GHz, vagyis tíz a kilencediken Hertz, ugye):
"The GPS signal carrier wavelength is ~20 cm so with a modest SNR, the PLL in the receiver can see (measure) the carrier phase to about 1 cm (1/20th of a cycle or ~20 degrees of electrical phase). For simplicity, we assume that we measure for 1 second, so I can see ~1 cm/sec of velocity for a given satellite. Since we don't normally think in these units, 1 cm/sec = 36 meters/hour = ~120 feet/hr = ~0.023 miles/hour. To factor in the geometry and the fact that we see multiple satellites, we multiply this by HDOP (for horizontal speed) or VDOP (for speed); since HDOP is rarely > 3, this means that the "system" velocity error is rarely > ~0.07 miles/hour. And note that the fact that we are relying on carrier phase rate to determine speed, we are measuring the relative L-band carrier frequency (i.e. Doppler offset) to 1/20th of a Hertz!"
mijazma!? 2008.08.11. 10:46:12
hogyanisvanez 2008.08.11. 10:49:24
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.
Alf (törölt) 2008.08.11. 10:49:58
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."
miss parker 2008.08.11. 10:50:22
Lakott teruletn kivul azonban NEM!
Amugy....hoyg lett neked jogsid ?!
Ime az alapertelemeztt jobbra tarts:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.!!!!!!!!"
..es a folytatasa:
Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
hogyanisvanez 2008.08.11. 10:51:05
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.
Zombika 2008.08.11. 10:51:50
olvass utána: a kilóméterórának 50-ig pontosan kell mutatnia, utána KÖTELEZŐ fölfelé csalnia, de maximum 8%-ot (a 8% lehet 6 vagy 10, mindjárt utánanézek)
Alf (törölt) 2008.08.11. 10:52:58
hogyanisvanez 2008.08.11. 10:52:59
ziza133 2008.08.11. 10:54:08
De az fel sem merül senkiben, hogy magába nézzen, és pici lábát a gazra tegye, vagy kihuzodjon a szelsobe... Basszus! Netan jelezzen a mogottejovonek h most elozhetsz? Emberek vagyunk, együtt élünk! Ma nekem, holnap neked!
De tudjátok mit? Igazatok van! Dögöljön meg minden mocsok, aki esetleg gyorsabban halad mint en! Minek él az ilyen?
hogyanisvanez 2008.08.11. 10:54:25
Véletlenül ment kétszer.
ex-dr. vuk 2008.08.11. 10:54:44
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.
De az egesz paragrafus a parhuzamos kozlekedesrol erdekes lehet :) Vannak kivetelek, stb.
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.08.11. 11:47:27
Igen, ez valoban szerencse... :
www.leblogauto.com/wp-content/uploads/Barney_Easy/_990/Hummer_H2_crash_470.jpg
Charlie Brown 2008.08.11. 11:50:30
Az Octaviások valamiért külön állatfaj.
Szumi:
Mi a gond pajtás, magadra ismertél, hogy így elöntötte a vér az agyad? Vagy csak a szövegértéssel vannak ennyire súlyos gondjaid?
Segítek, figyelj jól, hátha most képes leszel fölfogni: sehol egy szóval sem írtam, hogy a gyorshajtókat indokolatlanul, direkt föl kéne tartani. Mindig a legkülsőben haladok, ha az adott tempóm mellett ez egyáltalán lehetséges. De ha előzésben vagyok, akkor eszem ágában sincs ész nélkül fékezve, a saját tempómat jelentősen(!) föladva, minimális biztonságos követési táv nélkül kimenekülni a külsőbe, csak hogy 180-as őfőméltósága gázelvétel nélkül száguldozhasson. Ilyenkor kénytelen pár másodpercre elvenni a gázt, neadjisten egész csöppet lassítani, többszáz lóerővel a valaga alatt ki fogja bírni, és a civilizált többségüknek (úgy látom te nem tartozol ebbe a körbe) ez abszolút nem is okoz semmiféle gondot. Élni és élni hagyni, nekik is, nekünk is. A vörös fejjel villogó mutogató seggfejekkel meg sajnos nincs mit tenni, maximum remélhetjük hogy előbb-utóbb megüti őket a guta.
Rodin:
Ha sávváltás nélkül mész el mellette jobbról (mert mondjuk eleve a külsőben haladva érted utol), az nem szabálytalan, mert nem is előzés: "Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
attila 2008.08.11. 11:59:26
Megnézem mégegyszer azt a KRESZ könyvet, mert ezek szerint abban valamit félrenéztem.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 12:02:22
én azt nem értettem, hogy 3-mat írtam előtte, az egyikben "tempós" közlekedést írtam (ami nem egyenlő 200-al cikázok a kocsik között, hanem 90-110 ahogy esik, előzgetés nélkül, igazodva az előttem lévőkhöz), a másik kettő meg a jogsiszerzésről szólt, semmi sebességes dolog
bocskér elfogadva, a lovat meg vedd semmisnek :D
rivera · http://diegorivera.wordpress.com 2008.08.11. 12:22:06
volt mar hasonlo bent-felejtem-magam-a-belsoben esetem, mikor hiaba villogtam dudaltam indexeltem jopar perc turelmes varakozas utan a delikvensre, csak nem ment ki, aztan szepen mindenki jobbrol elozte meg.
de, amikor nagy a forgalom, es a kulso kamionnal van tomve, akkor a nemet kollegak nem nagyon szeretnek kimenni, akkor sem ha lenne ra alkalom, ezert inkabb feltartjak a sort a maguk tempojaval.
mivel nincs sebesseg limit, es haladnek is, nem jo ilyenkor 130-al totyorogni, mikozben latom hogy emberunk elott nincs auto. ilyenkor egy ido utan index, ha nagyon nem akar elengedni akkor vagy odaengedek moge egy nalam turelmetlenebbet, vagy kimegyek a kulsobe es szepen elmegyek mellette
szmeby 2008.08.11. 12:50:10
Sokkal szerencsésebb a külső/belső/stb.
Amúgy én is rühellem azt aki nem tart jobbra. Ebben a postban szerintem ennyi van.
Kasu 2008.08.11. 12:53:31
1. ha nem leszel sík ideg, mire kikeveredsz a városból, vagy tudnál haladni de út hiányában nincs hol, és ettől óriási a zsúfoltság nem lenne majd mindenki idegbeteg.
2. nem veterán! hanem gagyi gépek, öreg teherek pl. plusz a dől a meleg, kivagyok ettől, légkondi nélküli zajos, idegesítő öreg-verdás vergődés a dugóban
3. Kúltúra, hogy ő is oda akar érni és hogy félreállok, ha nem bírom, nem akarom a tempót. Tényleg sokan indolkolatlanul akadályozzák a forgalmat, hülyeségből és oda nem figyelésből, meg persze ki kéne ezeket is kapkodni, mint a rohadt veszélyesen vezető gyorsakat és szlalommozókat
Végül: mindenkinek ajánlok egy kis németországi autózást. A nagyfiúk lehiggadnak, mert rájönnek nem is olyan nagy fiúk. Lemossák őket, olyan a géppark és ott a többség tud vezetni. Ugyanakkor a tétovákat segítik, a kis utakon rend van és nyugis menet.
Ja és van hol menni:-))) Sima jól megépített utak mindehova, karbantartva, alul és fölüljárókkal, városi alagutakkal stb.
Szumi 2008.08.11. 13:13:12
the real 2008.08.11. 13:23:54
Mi történhetett? :)
bajos11 2008.08.11. 13:26:54
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.11. 13:31:53
Látom, hozod a formádat.
Országúton miért ne mehetne valaki 30-cal? Ha valaki gyorsabban akar menni, megelőzin. Neszpa?
kételkedő 2008.08.11. 13:32:49
Ezt a mondatot miért hagytad ki?
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.11. 13:33:30
miss parker 2008.08.11. 13:41:23
Hmmmmm....marmint lakott teruleten!
De az autopalyan "JOBRRA TARTS!" van ...
...alapban ezert amig be nem dugul
(azaz ki nem alakul a tenyleges parhuzamos kozlekedes) addig a jobbrol elhaladas,
bizony (tiltott) jobbrol elozesnek mimosul!
miss parker 2008.08.11. 13:49:35
-----------
Mert.. amikor az INDOKOLATLAN azt a KRESZ tiltja...
Akkro indokolatlan, ha masok szamara az OKA nem ismerheto fel! Korabban valaki mar pontosan idezte ezt is...
Szoaval az nem indok, hogy nekem a 30 tetszik, alklamas,kenyelmes, stb..OKA kell legyen
amit TÖBBIEK is ertlemezni tudnak.
HA nyilvanvalo OKA ninssc akkor tiltott dolog a tulzott lassusag! De miert faj ez soakaknak, hogy szarakodni is tilos az utakon ..?!
Maga a KRESZ is ezzel indit:
"A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek."
A budosbunko ok nelkul seta autozo ...
szerinted a zavartalan kozlekedes passzol ?!!
Ugyehogy... NEM !
A Bécsi Egyzemeny pedig mint a KRESZ alapja magánl a KRESZ-nel konkretabban fogalmaz:
sebessegmeres.info/docs/jogszabalyok/tver1980-3.htm
"2. A vezető nem akadályozhatja más jármű szabályszerű haladását azzal, hogy megfelelő ok nélkül rendkívül lassan közlekedik."
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 13:52:15
A lassabba a gyorsabbra, a gyorsabb a lassabbra.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 13:54:00
Úgy bizony. Ha ilyen lassú valaki, akkor menjen a földúton, vagy biciklivel.
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 13:57:47
Ugyanis - bár nyilván jobbratarts van, tehát aki nem előz éppen, az ne menjen a belső sávban szerintem se - a szabályos max. megengedett sebességgel haladó addig NEM ZAVARHAT senkit a haladásban még a belsőben sem, amíg azok is betartják a szabályokat, beleértve a sebességkorlátozást.
És ez pedig a legelső és legfontosabb elvek közt van a KRESZ-ben:
"A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
Ezt pedig minden gyorshajtó kapásból felrúgja.
Úgyhogy ha hasonló stílusban akar valaki megnyilvánulni arra a követelésre, hogy miért nem takarodik le a külső sávba, hogy ott menjen szabályosan, hiszen a gyorshajtónak mindig elsőbbsége van, egyszerűen csak annyit kell felelni, hogy én semmivel se vagyok szabálytalanabb nálad, mivel te gyorshajtasz, én meg nem tartok jobbra, nincs mit egymás szemére vetnünk, majd ha te betartod a sebességet, akkor én is jobbra kihúzódom. :)))
Szóval ezek után bekaphatja minden száguldozó, aki azért accsarog, mert nem tud gyorshajtani a belső sávban a szabályos sebességgel haladóktól, ugyanis a pofátlanság csúcsa másnak szabályokat citálni, miközben maga éppen folyamatosan és következetesen megszegi a szabályokat.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 14:08:49
Jelen példa esetén 130-as helyen 95-el haladt indokolatlanul a belsőben.
Semmilyen gyorshajtásról nincsen szó...
lwcolors 2008.08.11. 14:10:42
Más: elég sokat járok a Pozsony-Brno autópályán. A cseh rész betonból van, a külső sáv nagyon rossz, a belső viszont elfogadható.
Itt mindenki a belsőben közlekedik személyautóval, viszont ha meglátnak egy gyorsabban haladót a tükörben, kisorolnak a szélsőbe, megvárják míg elmegy majd visszasorolnak a belsőbe. Kivétel nélkül!
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:15:08
Az érdi csatlakozás után az emelkedő aljától végig 100-as korlátozás van Budapestig.
miss parker 2008.08.11. 14:17:02
feljogositv arra, hogy budosbunko onkentes rendort jatsszon ....
EZZEL SZINTEN TÖBB SZABALYT MEGSZEGVE!
Tovabba mivel a gyorshajto pl. veszelyes is leht akRESZ erreol is nyialtkozik
Aki felismeri a veszelyt (pl. gyorshajtast)
az onnatol MINDENT koteles megtenni a veszely csokkentesere...pl. elengedni, nehogy
egy veszfekezs miatt nagyobb baj legyen.
Szoval az egyik autos szabalytalansaga
SEMMIRE nem jogositja fel a masikat
Plane nem szinten szabalytalansagra!
Mondjuk a jobbra tarts megtagadasra...
...indokolatlan fekezesre, lassulasra, stb.
A sok budos bunko onkntes rendornek fel ken vegre fognia vegre, hogy csak egy senki az
uton eppugy mint a gyorshajto es ezert
SEMMILYEN joga nincs pl. a gyorshajto viselkedesnek modositasra!!!
Sokad reszere csokenne a stressz es veszely az utakon, ha a sok agytalan paraszt nem akarna masokat nevelni, leckeztetni...es nem tartana alap joganak az indok nelkuli cammogasat....
Az ut ugyanis a leheto LEGGYOPRSABB
haladasra van kitalalva!!! ezt jo lenne valahopyg eszre evnni es ehhez igazodni, nem pedig elbaszott okokat talalni a lassusagra, bambulasra..
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:18:57
De egyébként az egész szubjektív beszámolóból nem derül ki pontosan, milyen messze voltak ettől és valóban 95-tel ment-e.
A sebességkorlátozás tábla mellesleg nem azt jelenti, hogy ott kell elkezdeni lassítani, hanem hogy addigra le kell lassulni, tehát mondjuk 130-ról enyhe fékezéssel azért jóval előbb el kell kezdeni lassítani.
Ha valóban 130-as szakaszon ment 95-tel a középsőben, az tényleg elég nagy hiba, de amit írtam, az általános jelenségről szólt, mert a gyorshajtók rendszeresen hajlamosak azt hinni, hogy előttük nem szabad lassabban (szabályosan) haladni, csak mert ők gyorsabbak.
kételkedő 2008.08.11. 14:20:19
Kár magyarázni! Nincs értelme. Ahhoz, hogy felfogják amit írsz, kevesek. Ők azok, akiknek jogak vannak, kötelességük semmi. Akik ha új sor nyílik a közértben, a régi végéről vágtatnak oda. Akik felháborodnak azon, ha a rendőr betartatja a szabályokat. És ráadásul ideológiát is gyártanak hozzá!
Seth Gecko 2008.08.11. 14:25:34
Nem tudom, volt-e már szó róla, és tudom, hogy kicsit OFF, de ha már Balaton felől haza, és M7, akkor csak röviden teszem hozzá:
Ezúton üzenem azoknak a szerencsétlen ökröknek, akik az autópályadíjat elpacsálják vasárnap a hetes úton öttel haladva, hogy egyrészt autópályán hamarabb érnek haza, másrészt elképesztő paraszt dolog az út mentén lévő települések lakóit hétvégére füstbe zárni.
Ti, akik jobbnak látjátok azt a pénzt benzinre és nyugtatóra költeni: Takarodjatok az autópályára, mert azért van!
Hamarabb otthon vagy a telken vagy, és az én péntekemet (Balaton felé) és vasárnapomat (visszafelé Bp felé) nem szarod ketté.
Köszönöm!
Egy hetes út menti lakos, sokak véleményét közvetítve
BÉKA 2008.08.11. 14:30:44
Miért nem mész TE az autópályán, te nyomoronc?
gezaba 2008.08.11. 14:32:27
Seth Gecko 2008.08.11. 14:34:47
Mert én ott lakom a hetes út mentén és nem tudok 3 kilométert megtenni az urambocsá járni nem tudó rokonnal, csak 40 perc alatt.
Azért.
Nyomoronc? Te meg kedves, és szép hetet kívánok neked!
Patrik 2008.08.11. 14:35:54
Aszondod:
"miss parker 2008.08.11. 13:41:23
"Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Hmmmmm....marmint lakott teruleten!
De az autopalyan "JOBRRA TARTS!" van ...
...alapban ezert amig be nem dugul
(azaz ki nem alakul a tenyleges parhuzamos kozlekedes) addig a jobbrol elhaladas,
bizony (tiltott) jobbrol elozesnek mimosul!"
Nézzük a KRESZt!
36. § Párhuzamos közlekedés:
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
Összegzem: lakott területen belül elhaladhadsz jobbról (folyamatosan), az nem előzés.
De nézzük csak tovább, hátha ez kiegészül még valamivel:
37. § Közlekedés autópályán és autóúton
"2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."
És mi vonatkozik erre? BINGÓ! 1. számú függelék, III/c! Aszongya:
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Tehát párhuzamos közlekedés esetén LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL IS ELMEHETSZ JOBBRÓL A FENTIEK SZERINT. Igen, autópályán is, mert az párhuzamos közlekedés. Remélem segítettem, és a fentiek szerint belátod korábbi tévedésed.
Üdv, Patrik
BÉKA 2008.08.11. 14:45:04
Ha te ott laksz, akkor neked előjogaid vannak?
Vegyél már egy kicsit vissza.
George Jung 2008.08.11. 14:47:43
Hát ugye megint a kedvenc témám.
Ezennel belátom, hogy annyi rengeteg fasz van, hogy ez nem is fog változni.
"195-tel megyek, mert Ghz, meg GPS, meg még az anyám picsája is..."
"Szabályt szegek, 200-al megyek, de mi az, hogy Te nem tartok be a szabályokat, és nem mész előlem?!"
"Megyek a belsőben, mert nem tudom, hol van a KRESZ-ben, hogy nem mehetek ott."
Tejóisten!
Autópályán járok melózni, és autópályán megyek haza Anyámékhoz. Minden egyes kurva alkalommal tele van a pálya idiótával.
Kész, a közlekedés itthon megváltozott. Ez a mai beírogatás ezt tökéletesen bebizonyította. A szabályoknak, a dinamikus, élvezetes autózásnak, egymásra odafigyelésnek végképp annyi.
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:54:56
Aki felismeri a veszelyt (pl. gyorshajtast)
az onnatol MINDENT koteles megtenni a veszely csokkentesere...pl. elengedni, nehogy
egy veszfekezs miatt nagyobb baj legyen."
Hihetetlen ez a kifacsart logika, mondd, hogy ezt nem gondolod komolyan, mert ha igen, akkor erősen szociopata lehetsz... :)
Tudod, ha a gyorshajtás veszélyt okoz, akkor legelőször is a GYORSHAJTÓ az, akinek a veszélyt csökkenteni köteles, lévén ő követi el, másrészt ő az, aki képes is hatékonyan csökkenteni a veszélyt azzal, hogy nem hajt gyorsan.
Vagy ezek szerint a gyorshajtó nem ismeri fel, hogy amit csinál, az veszélyes lehet?
Akkor viszont közveszélyes és nemhogy vezetni nem szabadna neki, hanem emberek közé se kéne engedni...
Seth Gecko 2008.08.11. 14:55:29
Kérlek, tölts két hetet a piknikkosarakkal-talicskákkal-gyerekmedencékkel (FELFÚJVA) araszoló, láthatóan nem seggcsóró (nem bűn az se) autók mellett, lélegezz nagyokat, miközben kimész az út 50 méteres körzetébe.
"Ha te ott laksz, akkor neked előjogaid vannak?"
Oké, akkor megyek a környékedre harmincéves Waresszal vasárnap este füstölögni, mert neked sincsenek előjogaid. Nem tetszik? Hisz nekem is jogom van arra menni, holott ott van az elkerülési lehetőség gazdaságosabban. De hát akkor éppen az fog nekem tetszeni, tehát neked szavad nem lehet. Szagold.
Élni és élni hagyni - mond ez neked valamit?
És nekem kell visszavennem, persze.
Kifogtál magadnak, mi? Na, alázz vissza, és annyiban hagyom. Érezd a hamis győzelmed ízét!
Öregem, te a többi postban is ilyen okos vagy, láttam pár hozzáböfögésedet :D
A többi kommentelőtől elnézést kérek.
BÉKA 2008.08.11. 15:08:19
"lélegezz nagyokat, miközben kimész az út 50 méteres körzetébe."
Mint budapesti, hidd el, szagolok én cifrábbakat is. De nem kezdek el rinyálni, hogy "üzenem azoknak a szerencsétlen ökröknek", akik az én utcámba jönnek, hogy "takarodjanak" a Váci útra. Te voltál ott előbb, vagy a 7-es út? Nem kell megsértődni rinyagép.
Zombika 2008.08.11. 15:14:58
Csak egy kérdésem lenne: amikor odaköltöztél, akkor még nem volt ott a 7-es út, csak később rakták oda?
Vagy úgy vetted a házat, hogy örültél neki, hogy olcsó volt, annak viszont nem örülsz, hogy zajos és büdös a környék?
Valamit valamiért. Ha meg végleg nem bírod, akkor költözz el, rengeteg csendes, kisforgalmú hely van ebben az országban.
A sok bunkó nem azért jár ott, hogy téged bosszantson, hanem azért, mert az az ország egyik fő közlekedési útvonala (azért jelölik egy szánjeggyel, nem mondjuk hárommal).
Ha ez se tetszik, akkor írj az országgyűlési képviselődnek, meg a helyi önkormányzatnak, hogy az egész 7-es utat (de legalább azt a szakaszt, ahol laksz) nyílvánítsák sétálóutcává.
dr. genya 2008.08.11. 15:16:07
A posztban szereplő eset egyébként tényleg gázos, ha a peugeot-s kimehetett volna a szélső sávba. De Miss Parkernél már nem csak erről van szó... Szerinte a gyorshajtás mindenek felett áll :)
Nemsokára megmagyarázza, hogy szabályosan, a sebességhatárokat betartva közlekedni, és ezzel előzésre "kényszeríteni" a gyorshajtókat, az nem más, mint közúti veszélyeztetés :)
Reggie 2008.08.11. 15:19:05
Ha fizeted az autopalya matricamat, akkor igerem nem megyek a 7-es utra. Sot, most megadom a lehetoseget, hogy eves matricat vegyel nekem, mert igy eves szinten olcsobban meguszod. Na?
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 15:23:49
Én nem a középsőben, hanem a belső sávban "haladt".
Csak a pontosság kedvéért :)
A cikkben leírt példa nagy fokú tahóság, és a többi közlekedő magas ívről történő lesz@rása.
Erről kár vitát nyitni (hogy egy klasszikust idézzek) :)
Persze 2008.08.11. 15:28:17
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 15:32:54
miniowner 2008.08.11. 15:34:30
Kötelező jobbratartás! Ennyi van ebben a sztoriban. Se több, se kevesebb.
Nyugaton ez működik, kár, hogy mi balkán vagyunk. És ezt a sok derék hozzászóló - "qrv@@nyád leszorítalak bammeg kötsög, ha a terep dzsippemmel melléd érek, hö" - alá is támasztja. "
Haat nemtom, mert itt nyugaton balratartas van! Bar az is igaz, hogy a kormany a keleti oldalan van! :DDD
kételkedő 2008.08.11. 15:41:05
És aki Balkánt emleget joggal teszi! Első helyen áll a balkanizálásban!
Nyomek 2008.08.11. 15:46:25
Egyszerűen azért ment 95-tel a belső sávban, mert balra akart fordulni. Kereste a leágazást. Azért mert nem helyi és nincs GPS-e, még nem kell fikázni.:-)
Egyébként LOL a csávó. Én is belefutok néha ilyen csigákba. Nem hiszem, hogy ez akkora probléma volna, hogy ne lehetne lángszóróval megoldani.
Krisi 2008.08.11. 15:49:08
Egyrészt utálom az autópályát, 2 vagy 3 sáv, unalom a négyzeten, mindig szembesülök vele, hogy Magyarországon a "jobbra tarts" ismeretlen fogalom, sok bunkó sofőr, kamionok, villogó A8-asok, ááá, ez nekem nem kell. Nem az én világom.
És miért is mennék én az M7-esen, amikor ott van az ország egyik legszebb útja, a 811-es (nem biztos, hogy végig ez a jelölése, de Etyek, Alcsútdoboz, Vértesacsa, Lovasberény, Fehérvár útvonal). Lehet, hogy tovább tart az út, és kicsivel több lesz a fogyasztás, de nekem megéri, mert jót autózok egy szép útvonalon.
Múlt héten is ott jártam családommal, Bicske felől mentünk Badacsonyba, Kékkútnál csatlakoztunk csak a 71-es úthoz, élveztem az utazást. Tegnap visszafelé meg szintén Balaton felvidék felé vettem az irányt (Káli medence), csendes falvak, jó utak, semmi forgalom, nem is találkoztam semmi idiótával.
Najó, volt egy fekete Oktáviás fhasz aki szerint a követési távolság 1 méteren belüli kell hogy legyen, ezúton üdvözlöm :)
Szóval ha van ideje az embernek és szeret vezetni, valamint nem zavarja az a pár forint, ami a benzintöbbletre megy - ha megy egyáltalán -, akkor ajánlatos elfelejteni az autópályát. Rossz idegekkel bíróknak pedig kifejezetten javaslom, hogy ne menjenek vasárnap az M7-esre, legalább kevesebbet idegeskednek és ezáltal tovább élnek :)
Déli partra meg lehet kompozni, az is jó móka (Erre biztos mondaná pár 6 milliónál értékesebb autóval rendelkező egyén, hogy "de hát az plusz pénz", ez esetben jót fogok röhögni :)
Szóval vesszen az autópálya, és éljen a nyugodt autókázás kanyargós utakkal!
"Fun is not a straight way" - ez nem tudom már melyik reklámban volt, de igazat adok neki
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 16:35:55
Említett példában szereplő emberünket amúgy az sem "mentené fel", ha úgy lenne, ahogy Te mondod, mert jobbratartás volt a lényeg, nem a sebesség.
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 16:37:14
Ez a lényeg, nem a költségek.
miss parker 2008.08.11. 17:08:34
..es MIKOR is van autopalyan parhuzamos kozelekedes?
Vagyis mikortol haladhatsz a belso savban a jobbra tartast feladva ?!
Szoval bizoyn ÉN voltam apontos.
Amig nem telitodik a kulso sav addig
a palyan NINCS parhuzamos kozlekedes!
Addig jobbra tarts van es nem
sajnos nem "haladhatsz" el jobbrol...
De nezd forditva!
HA EL TUDSZ haladni jobbrol a belsobol kijove AKKOR valaki kurvara nagyon szablytalanul van ot elotted a belsoben!!!! nem torodve a szamara kotelezo jobbra tartassal....
AMIKOR MÁR NEM TUDSZ elhaladni a belsobol kijove jobbrol na akkortol van parhuzamos
kozlekedes es akkortol már szabad jobbrol is lehaladni ha ugy adodik...hogy a TELITETT
savok kozul eppen a jobboldali a gyorsabb...
Ez bizony egy allandoan valtozo helyzet!
Alapban jobbra tarts es jobbrol elhaladni tilos.
Amikor telitodik a jobb sav akkortol parhuzamos kozlkedes alakul ki es megszunik
a jobbra tarts es szabad elhaldni jobbrol.
Tudom, hogy ez sok autosnak okoz ertelmezesi gondot, de tanulhato!
A 3.-os gyerekek pl. már meg értik :-)
Patrik 2008.08.11. 17:16:32
A "párhuzamos közlekedés" mint fogalom, független attól, hogy hányan vannak az úton. Ha egy k*cs*g megy a középsőben egy üres pályán, meg én jövök a jobbszélsőben és utolérem, akkor elmehetek mellette jobbról. És bár ő szarik a "jobbbra tarts"-ra, én szabályosan elhaladhatok mellette. Nem számít előzésnek, elhaladásnak számít.
BÉKA 2008.08.11. 17:16:39
Szerintem ha nem 160-al mész, akkor autópályán kisebb a fogyasztás. Persze kisebb autóknál ilyen megfontolásból még 130-cal sem érdemes menni. A főúton nem lehet egyenletesen haladni, falvakban folyton 50-re kell lassítani, utána meg 90-re gyorsítani. És ha nem mész a megengedett maximummal, folyton előzgetnek. Viszont rövid utakon nem térül meg a pályamatrica a fogyasztásban.
miss parker 2008.08.11. 17:31:16
ezek szerint még nem vagy 3. osztalyos...
Nezzuk csak:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
Tehat: ALAPBAN jobbra tarts van!!!!
Nezzuk az emlitett kiveteleket:
a 2 arrol beszel, hogy
"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni"
KIVEVE bizonoys jarmuveket HA:
"a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; "
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."
Tehat HA es amikor van modja visszaterni akkor NEM maradhat belul!!!!
A 3. pont kivetele most nem jatszik
a 4. pont meg ugye arrol szol, hogy
bezzeg lakott teruletn azert maskent van...
ott nincs jobbra tarts..es ehhez kapcsolodik
az altald idzett resz az elozes fogalmabol
miszerint iylnekor mivel nincs kotelzo jobbra tarts EZERT a jobbrol elhaladas nem minosul elozesnek...ertelemszeruen.
Szoval probald megerteni es elfogadni, hogy
a palyan alapbol NINCS parhuzamos kozlekedes
DE LEHET ha ugy adodik...es amig nincs addig
jobbrol nem is haladhatsz el!!
Loismustdie 2008.08.11. 19:16:24
Te vagy a pözsós is!!! hahaha
Patrik 2008.08.11. 21:03:36
tedd félre a személyeskedést. Látom nem érted.
Megy a csóka a középsőben. Igen, szabálytalanul megy, vissza kéne mennie a jobb oldali sávba. De nem megy. Mit kéne tennem?
1. mennem mögötte? Levillogni, hátha észhez tér? Kisgyerekkel a hátam mögött nem fogok oktatni senkit, haszna nincs, ellenben visszaüthet.
2. Elhagynom a jobbszélső sávot, bemennem a középsőbe, onnan a balszélsőbe, megelőzni, aztán vissza a jobbszélsőbe? Bocs, de ez ötször veszélyesebb, mint a szerintem üdvözítő:
3. megoldás. Mivel ő középen megy eleve, én meg a szélsőben eleve, amíg utol nem érem, vegyük úgy, hogy tényleg nincs párhuzamos közlekedés. De amint utolérem, szépen paralell vele közlekedem. Ugye érted mi alakul ki ebben a pillanatban, hogy odaérek mellé? :) Igen! Igen! Igen! Párhuzamos közlekedés! És hopp, már szabad is: elkúszom mellette jobbról...
Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy Te mit választasz, ha mész a jobboldaliban és utoérsz vkit aki a töküres pályán megy a középsőben. Elárulod? Vagy ötleted nincs erre, csak osztod az észt?
Aqweren 2008.08.11. 21:19:28
"Szóval ha van ideje az embernek és szeret vezetni, valamint nem zavarja az a pár forint, ami a benzintöbbletre megy" -------->az kábé a matrica ára lehet...
Ezen elgondolkodtam. Hova lett a vezetési élmény? A tásasjáték? Az autó maximális ismerete? Meg szeretete?
Ha nem akadályozok mást és szép helyen megyek főúton akkor 70-80. Akkor látom is hogy hol járok. Tájak, meg madarak, meg minden.
Még azon szoktam gondolkodni ha erre járok, hogy aki autóval közlekedik, vajon miért nem számol azzal az idővel ami az utazással telik? Egy jó 20 perccel később való indulást lehetetlenség behozni pl. egy 30km-es úton.
Aqweren 2008.08.11. 21:21:08
Gyorshajtásért a büntimet fizetitek-e? :D
B.GY. 2008.08.11. 21:31:25
miss parker 2008.08.11. 21:51:22
1. ahogy leirtad... attol NEM alakul ki parhuzamos kozlekedes! csak egy szabalytalan jobbrol elozes tortenik eppen, hiszen NINCS már telitett jobbra eso sav.
Elarulom...mit tennek 3 savos szakaszon meg nem volt ra szukseg (ritkan jarok olyanon), de velhetoen siman jobbrol eloznek, valoban SZABALYTALANUL....mintahogy megteszem ezt a belsoben tetveszkedo vaksi, budosbunkok miatt olykor a 2 savos palya szakaszon is.
Viszont kozben TUDOM, hogy akkor eppen nem vagyok egy szabalyosan kozlekedo egyen, ezert sokkal jobban figyelek a tolem balra szarakodo alakra, mert az ilyen a belso savban total vakon szenvedo tetu sofor ...barmire kepes, akar varatlanul is...!
Elszoktma mondani, hogy autozni
ELSOSORBAN a jozan esz alapjan kell....
Masodsorban, ha az lehetseges a KRESZ-t is be kell tartani!
Nem elfeledve, hogy a helyszineles kezdetetol csak a KRESZ alapjan fogjak elbiralni az esetet, de ettol fuggtelenul a gyakorlatban a jozan esz azert soxor KIZARJA a KRESZ preciz alkalmazhatosagat...pont azok miatt akik nem tartjak be, mert nem ismerik elegge!
pl. a rengeget a palyan
a jobbra tarts-ot, vagy az
indokolatlan lassan haladas tilalmat figyelmenkivul hagyo goreny miatt...
Krisi 2008.08.12. 00:34:13
Szóval esetemben a pálya drágább is lett volna, mivel matrica nincs, időm viszont de. Bár az idő pénz. Vagy most mi van? Elvesztettem a fonalam :)
Valaki mondja meg a véleményem :D
BÉKA 2008.08.12. 08:40:45
Az a Te véleményed, hogy ha messze mész, és az autópályán bevállalod a 90-es tempót, mondjuk egy kamion mögött vonatozva, akkor akár olcsóbban is kijöhetsz, mert nem kell minden falunál, meg szarabb útszakasznál lelassítani. Ha elég messze mész, akkor a benzinen megspórolhatod a matrica árát, vagy még többet is. Ezt neked kell kiszámolni a kocsid fogyasztása, a távolság, a benzinár, és a matricaár változókkal.
Előny: biztonságos, gyors, nyugis, olcsóbb
Hátrány: elalszol a volánnál és elpusztulsz
Dzsózi 2008.08.12. 09:07:09
Alex · http://k5fqcf 2008.08.12. 09:33:49
BÉKA 2008.08.12. 12:59:39
"Autópálya, "autópálya" tempó mellett nem olcsóbb"
Esztet én is írtam. De aki a fogyasztásra gyúr, az nyugodtan beállhat egy kamion mögé vonatozni. Hangsúlyozom, nyugodtan. Ez nem mondható el a sima főutakról.
Multkor pojénból a 7-esen mentem le Budapestről egészen Nagykanizsáig. Végig a megengedett maximális sebességgel. És végig toltak, előzgettek. Annyi a falu, meg a sebességkorlátozás mint a szemét. A legjobb, amikor a 60-as táblánál levillognak a 40 tonnás kamionok, aztán mikor megelőznek, büntiből rád sorolnak vissza.
Szal ha elég messze megy az ember, szerintem még olcsóbban is kijöhet. De ezt mindenki számolja ki magának. Szerintem.
jkhjuklihj 2008.08.12. 15:22:29