Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ezért érsz haza később a Balatonról

2008.08.11. 06:46 :: SilentSound

Wagner úrnak is voltak előítéletei, aztán amikor hazafelé tartott a Balatonról, rájött, hogy nem csak az idős, vagy éppen fiatal és rutintalan nő tötymöröghet az autópálya belső sávjában, hanem bizony bárki kortól, nemtől, szem- és hajszíntől függetlenül. No és ha valaki ekkora szerencsétlen idióta, akkor a többiek megelőzhetik jobbról? Elvégre sietnek haza nyaralástól megfáradva, az meg majdnem olyan, mint az örök jolly joker, a vajúdó feleség kórházba fuvarozása.

Van egy rövid, és egyáltalán nem egyedülálló történetem arról, milyen az, amikor egy autósból előtör az önkéntes rendőr (vagy csak egyszerűen a pszichopata.)

Vasárnap délután M7, Budapest felé, bőven a nagy tömeg és idegroham előtt, 32 fok, az autóban is meleg van, pedig dolgozik a klíma.  Érdig eljutunk gond nélkül, nyugodt tempó, nincsenek őrjöngő elmebetegek (még nem indultak el, vagy ezt a hétvégét kihagyták), minden szuper, mindjárt otthon vagyunk.

Az érdi lejtőhöz érkeztünk. Földvártól végig 130-cal jöttem, és itt sem léptem át ezt a sebességet, egyébként is be volt kapcsolva a tempomat, és nem rángattam össze-vissza.  Mivel  a szélső sáv lassabb volt, mint én, szépen átmentem a belsőbe, továbbra is 130-cal, ahol viszont 5 másodperc múlva jó nagyot fékezett az előttem levő autó. Nem vészfékezés, de jó nagy blokk.  Szerencsére nem voltam a nyakán, volt elég helyem.  Én is fékeztem, hátulról sem jött belém a következő autó.  A pulzusom azért feljebb ment.

Innentől fogva kb. 95-tel-nel haladtunk lefelé a belső sávban.  Szerintem ez akkor is alatta van a megengedettnek, ha ezen a szakaszon amúgy van korlátozás.  (A lejtő végén levő kanyarnál biztosan van korlátozó tábla, vagy 110, vagy 100, nem emlékszem.  És az lent van.) De az biztos, hogy a szélső sávban mindenki elment mellettünk kb. 105-tel.  Néztem, mi az istenért nem haladunk.  Aztán megláttam a delikvenst: egy aranymetál Peugeot 307 kombi, ő fogta vissza az egész sort, és rendíthetetlenül kocogott.  Mindenki dudált, villogott, semmi reakció. Duda, villogás, semmi. Duda, villogás, semmi. Erre az előttem levő és jobbról megelőzte, aztán én is. Amikor melléértem, megnéztem a sofőrt.  Középkorú háziasszonyt vártam, szocreál kontyban és SZTK-szemüvegben, vagy ijedt szemű 17 éves lánykát, élete első útján, egyedül az ijesztő autópályán.  Biztos nem véletlen, hogy sose nyerek a lottón, mert egy 30-as fickó volt, trendi borosta, szigorú arckifejezés, meredt tekintet előre.  És ment 95-tel, a sor mögötte meg már Velencéig ért.

Szerintem ez az ember közveszélyes akciót hajtott végre.  Olyan van, hogy elnézünk vmit, de ha jeleznek a többiek, lehúzódunk, hadd menjenek.  Viszont életemben egyszer se akadályoztam más haladását, csak mert 1. nem tetszik 2. mert szerintem az szabálytalan, ahogy az illető vezet.  Ez a Peugeot-os viszont szándékosan, előre megfontoltan akadályozta a többieket.  Az okot nem tudjuk: lehet, hogy épp akkor támadt fel benne az önkéntes rendőr, vagy csak kőbunkónak született.  Mindenesetre az ilyet nem engedném vezetni, mert aki oktatni vagy büntetni akarja az embereket, de se nem tanár, se nem börtönőr, az szerintem csak pszichopata lehet.  A szabályok be nem tartását - már ha egyáltalán itt arról volt szó - csak a hatóság szankcionálhatja, a magánember nem.

176 komment

Címkék: közlekedés autó sztereotípia béna autópálya dugó mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 10:17:19

Acmee 2008.08.11. 09:33:16
Hurrá Torpedó: Nekem a 17. szülinapom másnapján lett rutin, harmadnapján forgalmi vizsgám!

akkor te csítes voltál, ismerős oktatóval. engem nem engedtek beülni amíg be nem töltöm a 17-et. azt mondták ez a szabály. meghát le kellett az óraszámom egy részét vezetni. rutinpályán én 2× voltam vizsga előtt, de az időt húzta az oktató, ki kellett várni 3 hetet, mert feltűnt volna hogy hamar lement az oktatás, közben városit vezettem. aztán városi vizsga előtt 2 nappal elszakítottam a bokaszalagjaimat :D

Affeneegyemeg 2008.08.11. 10:17:37

Jaj-jaj!!!
Már megint 63 hozzászólás egy helyett:
Az autópályán a jobbra tartás kötelező (mellesleg sokszor ki is írják a tájékoztató táblákra is). Ha valakit itt meg lehet jobbról előzni, az a KRESZ szerint szabálysértést követ le. Persze azzal együtt, aki így megelőzi.
Ennyi, és nem több!

nanemá 2008.08.11. 10:18:42

Nagyon-nagyon nem értek egyet azokkal, akik úgy közlekednek, hogy tojnak a többiekre. Ez jelentheti a lassú tötymörgést is és az ész nélküli ámokfutást, szabálytalan előzéseket stb. Nekem leűvöltötte a fejemet az oktató, ha városban nem 50-el mentem, "a forgalom ritmusához kell igazodni" hangoztatta. És ezt tartom azóta is. Sokáig nem vezettem (10 év!), aztán 2 éve elkezdtem. Egy kis gyakorlás után elmentünk 120 km-re nyaralni. Akkor még nem tudtam a 90 km-t sem végig tartani, ezért mellékútvonalakon haladtunk, bár mehetünk volna főúton is. Egész úton alig találkoztam más járművekkel. Ha nagy ritkán igen, akkor félrehúzodtam és indexeltem, hogy előzön. Ez az első utam volt gyakorlatilag és ezután úgy érzem nagyon gyorsan, szinte azonnal belejöttem. Egyszerűen érthetetlen, hogy egyes autósok 50-60-al cammognak minden látható indok nélkül, sokszor a felezővonalon túllógva, de legalább a közelében. És eközben meg vannak róla mélyen győzödve, hogy ők milyen szabályosak és az a 15 idióta mögötte meg egy ámokfutó.

kételkedő 2008.08.11. 10:18:56

Blogger!
Ahhoz hogy doppler elven működjön, a GHz-es tartományban kellen mérni a frekvenciaváltozást. Ami akkor a legnagyobb, ha az elmozdulás iránya merőleges a hullámforrásra.(Ha nem, akkor a bezárt szög koszinuszával kell módosítani) Ebben a sebességtartományban olyan csekély az eltérés, hogy azt egy kommersz GPS képtelen lenne adekvát módon értékelni. Nem beszélve a szélvédő mögött felmelegedett antenna és vevő frekimászásáról... Úgyhogy.

miss parker 2008.08.11. 10:20:24

"Egyáltalán nem biztos, hogy egy SiRF III-as GPS Doppler-elven méri a sebességet. Lehet, de nem jellemző. "

Itt az adatlapja, innen indulj...
www.sirf.com/products/GSC3LPProductInsert.pdf

A chip maga (mint lathato) egyebkent
0,01 m/sec (0,036 km/h pontossagu.

Egyeb (muszaki) okok miatt a komplett navi
viszont csak a +-0,18 km-h-t garantalja.

mijazma!? 2008.08.11. 10:21:30

No, juhaszpittyu, Cyric, Hurrá Torpedó, Fsblack továbbá a hasonló véleményű antiszociális lényekkel sem szeretnék egy közlekedési rendszerbe tartozni, de sajnos csak ez az egy van. A tovább értelmetlen emberveszteség elkerülése érdekében kérem őket hogy egy (szigorúan kihalt) szakaszon az általuk hangoztatott sebességgel találjanak már el bármit ami erős és masszív. (higyjék el, életük legpozitívabb cselekedete lesz!) Milyen alapon is mondhatná pár ilyen vadmajom, hogy hol mivel és mennyivel menjek. (kivéve aotópályán a 60, de ugye az is forgalomfüggő).
A témához: a kulcsszó a jobbratartási kötelezettség, más rugózni való nem akad.

EBEUSS (törölt) 2008.08.11. 10:21:38

Nekem a kedvencem egy anyuka volt az M7-esen, aki szintén hosszasan sétakocsikázott a belsőben, pedig a külső üres volt, de nem is ez a lényeg! :)

Egész közel voltam mögötte, próbáltam magamra felhívni a figyelmet, de nem sikerült. Aztán rájöttem a probléma okára:
Mivel én nem láttam anyuka arcát egyik tükrében sem, így ő is nehezen veszi észre a mögötte zajló eseményeket...

Ha én nem nézek 5 másodpercenként a visszapillantóba, akkor már hiányérzetem van.
Mások meg képesek úgy menni az autópályán mondjuk Horvátországig, hogy semmit nem látnak a tükörben... Elkeserítő!

Secnir 2008.08.11. 10:22:32

"miss parker 2008.08.11. 08:36:16
"A problema csak ott volt, hogy a belsoben ment. Kulsoben mehet 60-nal is (ennyi a minimum).
Olyan pedig nincs, hogy indokolatlan lassu haladas, az ember altalaban nem indokolatlanul megy lassan. Nyugodtan mehetek az orszaguton is 30-cal akar kilometereket, ha keresek egy leagazast, vagy mert leszakadt a kipufogom feluton. Nem tudhatod, hogy neki mi volt az indoka. Az, hogy a belsoben tette, na ez viszont mar valoban baj. "
--------------------------

VUK te felhulye ...visszaadnad a jogsidat ?!

Indoklatlan lassua haladas akkor :
HA tobbek szamara NEM LATHATO az oka!!!

Azaz indok CSAK a jarmu felepitese/rakomanya ill. a forgalmi es utviszonyok lehetnek ...

NEM INDOK tehat pl. hogy
-keresel egy elgazst !!!"

így van. kereshet elágazást. de miért a belső sávban? mégse VUK a félhülye...

"-raersz
-hibas a jarmuved"
ha hibás a járműved, akkor sem a belső sávban cammogsz, igaz? VUK továbbra sem félhülye.

Amúgy ilyenkor én azt szoktam csinálni, hogy beállok a lassan haladó elé, és elveszem a lábam a gázpedálról, és közben bekapcsolom a vészvillogót. azonnal kivágnak ilyenkor a jobboldali sávba. vészvillogó ki, belsó sor gáz, majd el.

Dzsózi 2008.08.11. 10:22:39

kételkedő: és? Akkor ki a hülye? Az, aki tudja, hogy a kilométerórája 15 km/h-t csal felfelé 130-nál (a GPS meg mondjuk +/- 2-3-at), és ezért GPS szerint 125-130-at megy, vagy az, aki ennek ellenére óra szerint 130-nál oktatja a belsőben a mocskos gyorshajtókat, akik "150-nel" akarják őtet szegényt letolni?

Rwindx 2008.08.11. 10:22:52

Nekem pénteken este (háromnegyed 10 körül) volt egy érdekes élményem az M7-esen Siófok után nem sokkal kb 130-ról kellett satufékeznem 0-ra. Legalább 1 kg gumit hagytam az aszfalton. Mikor megálltam azt láttam egy autó forgalommal szemben áll, volt ott valaki?, elég sokan megálltunk. Mi történt?

Nem sokon múlott hogy még én is rácsússzak az előttem haladóra, ha nem húzódik le... kicsit leizzadtam. Köszi neki hogy hátrafele is figyelt, ha olvassa.

bepöccent 2008.08.11. 10:25:18

Ez a "Tag" olvas benneteket és hülyére röhögi magát.
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.

kételkedő 2008.08.11. 10:27:32

Sehol sincs szó dopplerről, ráadásul -130dBm jelszint mellett, 30 km/h sebességnél igaz.

Dzsózi 2008.08.11. 10:28:04

"Ahhoz hogy doppler elven működjön, a GHz-es tartományban kellen mérni a frekvenciaváltozást. Ami akkor a legnagyobb, ha az elmozdulás iránya merőleges a hullámforrásra.(Ha nem, akkor a bezárt szög koszinuszával kell módosítani) Ebben a sebességtartományban olyan csekély az eltérés, hogy azt egy kommersz GPS képtelen lenne adekvát módon értékelni. Nem beszélve a szélvédő mögött felmelegedett antenna és vevő frekimászásáról..."

Nem mondod...

Szerinted a GPS vivőfrekvenciája milyen tartományba esik? Elárulom: a gigahertzesbe.
Olvasgass még egy kicsit.

kételkedő 2008.08.11. 10:31:15

blogger!
Az a hülye, aki GPS szerint méri a sebességét. Ez egyszerű. És hagyjuk már ezt az oktat, büntet marhaságot. Tele a hócipőm az egésszel, és mást se lehet olvasni sehol! Citáljátok itt a 36.§-ust, és minden marhaságot. De az fel sem merül senkiben, hogy magába nézzen, és pici lábát a fékre tegye... Basszus! Emberek vagyunk, együtt élünk! Ma nekem, holnap neked!
De tudjátok mit? Igazatok van! Dögöljön meg minden mocsok, aki nem takarodik le előletek! Minek él az ilyen?

Dzsózi 2008.08.11. 10:31:43

miss parker: ha megnéézed az adatlapot, nincs szó Doppler úrról. A legtöbb ilyen cucc véegyenlőesperté alapon saccolja a sebességet, mutatóba pár SiRF III-as kínál Doppler-mérést. Ettől még igaz a megadott pontosság adott körülmények között, de ne felejtsd el, hogy átlagolással nyeri a sebességet.

miss parker 2008.08.11. 10:32:05

kételkedő

Ketelkedj nyugodtan...

A frekvencia valtozas az ugye fázis valtozással kezdodik,(megintcsak 7.es fizika)
ami viszont egyetlen hulllamon belul is merheto!

Azaz maga az alap frekvecia KÖZÖMBOS.
A kulcso PLL azza Phase Locked Loop
...ha esetleg tovabb akarsz tajekozodni.
A GPS chipben perzse ennek kifinomut digitalis verzioja mukodik, de az alapevl ettol
ugyanaz, mint az autoradiodban az allomason tartaskor :-)

Csak a radioban a hiba jelet az allomason tartasra hasznaljak a naviban meg pl. a sebesseg kiszamolashoz.

Nade ennnyi eleg a gyorstalpalobol...

A lenyeg az, hogy sokaknak nem artana az eletben egyszer megnezn MENNYIT CSAL kmorajuk!!!

Mert nem mindegxy, hogy a avorsban pl.
amior 50-et mutat, akkor esetleg
még valojban csak 43-al megy es csodalkozik, sot haborog, hogy sokan megelozik...toljak.

Pedig sokanak talan csak pontosabb km orajuk es latjak, hogy a barma csak 43-al csorog elottuk.

Vagy mint en tudom, hogy
akkor megyek valoban 50-el HA
az egyik autonal kmora 56-t
a masiknal meg 52-t mutat...

kételkedő 2008.08.11. 10:32:21

blogger!
Szerinted a GHz mit jelent? Olvasgass még te egy kicsit! (SI mértékrendszer, prefixumok!)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 10:33:42

mijazma!? 2008.08.11. 10:21:30

mijafasz? azért mert 17 évesen lett jogsim antiszoc vagyok? vagy mégis ezt miből sikerült levonnod?

mondtam én valaha is rosszat rád? meg amúgy is. a hétvégén 500 km-ert zavartam le. az úton körülöttem én voltam az egyetlen aki a kishetes 60-as tábláit figyelembe vette, és betartotta. kétsávos korlátozás nélküli részen kicsit több mint a megengedett, de a forgalom ritmusával haladás. egyetlen autót előztem le 2×1 sávos részen emlékszem egy 1200-es piros zsiga, akinek utólag is köszönöm, faluvégén lehúzódot, jelzett mehetek, nem gyorsított a tábla után. a kétsávos részen elmentem pár autó mellett a külső sáv 100-110, a belső 100-120-as tempóval ment.

én meg azt kívánom neked hogy szopjál lovat. pont!

Dzsózi 2008.08.11. 10:33:57

Én általában GPS szerint megyek, köszi a minősítést; részemről a szerencse, hogy ezek szerint nem egy kategóriába tartozunk.

miss parker 2008.08.11. 10:33:57

bloger...tevedsz...a
NAVI kirasa MINDIG pontos
(egyenletesen sik uton haladva)

kételkedő 2008.08.11. 10:34:08

miss parker!
Azt hiszem itt befejezhetjük. A fázis változás nem jelent frekvenciaváltozást. A PLL lényege közel áll ahhoz, amit írtál, de teljességgel alkalmatlan a pontos sebességmérésre, nem beszélve arról, hogy olyan messze van a doppler elvtől, mint te a 7-es fizikától!

Tightend 2008.08.11. 10:35:19

A pali egy egyszerű köcsög volt a rosszabbik fajtából. Akkor már inkább a levillogós luxusverdák, azoktól előbb szabadulok.

Egyébként ez szerintem veszélyesebb sok minden egyéb magatartásnál, arra kényszerít másokat, hogy össze-vissza szabálytalanul előzzenek, nagyokat fékezzenek egy amúgy nagy sebességű autópályán. Közveszélyes, le kell lőni...

Dzsózi 2008.08.11. 10:35:25

taníts, kérlek, ó kételkedő, mit jelent a GHz?

Alf (törölt) 2008.08.11. 10:37:12

"mxplanet 2008.08.11. 07:15:57
kettesgolf!
aki francia autót vesz, sikeres nem lehet :D "


Citroen DS 23 IE Pallas

szevasz

:D

attila 2008.08.11. 10:38:19

Jobbra tarts a KRESZ-ben?

Én is így emlékszem, de legutóbb hosszas keresés után nem találtam meg benne...
Sőt, a KRESZ tankönyvben azt olvastam, hogy maradhatok a belső sávban akkor is, ha nincs a külső sávban senki. Csak akkor van jobbra tarts, ha nincs szaggatott vonallal elválasztva a két sáv és nincs a külső sávban senki...

Valaki megmondaná a vonatkozó paragrafusokat (KRESZ: 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet)?

Köszi

kételkedő 2008.08.11. 10:39:55

Sajnos nem pótolhatom általános iskolai fizkatanárodat. De most az egyszer. gigahertz.
Sőt. Még azt is elárulom, hogy a giga 10 a kilencedikent jelent.

Dzsózi 2008.08.11. 10:45:12

www.aprs.net/vm/gps_cs.htm

Ezt olvasd el, aztán gyere vissza még észt osztani a gigahertzekről. Köszi. Ha nem értesz valamit, nyugodtan kérdezz.

Kiemelnék egy bekezdést (kulcs az utolsó mondat, az "L-Band" az ~másfél GHz, vagyis tíz a kilencediken Hertz, ugye):

"The GPS signal carrier wavelength is ~20 cm so with a modest SNR, the PLL in the receiver can see (measure) the carrier phase to about 1 cm (1/20th of a cycle or ~20 degrees of electrical phase). For simplicity, we assume that we measure for 1 second, so I can see ~1 cm/sec of velocity for a given satellite. Since we don't normally think in these units, 1 cm/sec = 36 meters/hour = ~120 feet/hr = ~0.023 miles/hour. To factor in the geometry and the fact that we see multiple satellites, we multiply this by HDOP (for horizontal speed) or VDOP (for speed); since HDOP is rarely > 3, this means that the "system" velocity error is rarely > ~0.07 miles/hour. And note that the fact that we are relying on carrier phase rate to determine speed, we are measuring the relative L-band carrier frequency (i.e. Doppler offset) to 1/20th of a Hertz!"

mijazma!? 2008.08.11. 10:46:12

Hurrá Torpedó előző bejegyzéseid arra vallottak, hogy az általam gőzerővel került azon típusba tartozol, amelyik magas sebességével folyamatosan veszélyezteti a többi közlekedőt. Ha nem így van, megkövetlek, és természetesen a felkérésem sem aktuális :)

hogyanisvanez 2008.08.11. 10:49:24

Ez a "Tag" olvas benneteket és hülyére röhögi magát.
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.

Alf (törölt) 2008.08.11. 10:49:58

attila!

"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

miss parker 2008.08.11. 10:50:22

Lakott teruleten valoban maradhatsz a belsoben
Lakott teruletn kivul azonban NEM!

Amugy....hoyg lett neked jogsid ?!

Ime az alapertelemeztt jobbra tarts:

"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni.!!!!!!!!"

..es a folytatasa:

Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.


Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

hogyanisvanez 2008.08.11. 10:51:05

Ez a "Tag" olvas benneteket és hülyére röhögi magát.
Egy amerikai ismerősöm szerint ott ilyet nem csinál, mert nem tudja kinek van pisztoly a kesztyűtartóban. Különben is vannak országok ahol az autó használati eszköz és nem (itt fel nem sorolandó) egyéb.

Zombika 2008.08.11. 10:51:50

kételkedő:
olvass utána: a kilóméterórának 50-ig pontosan kell mutatnia, utána KÖTELEZŐ fölfelé csalnia, de maximum 8%-ot (a 8% lehet 6 vagy 10, mindjárt utánanézek)

Alf (törölt) 2008.08.11. 10:52:58

gigahertz = 1000000000 esemény/másodperc

ziza133 2008.08.11. 10:54:08

Ez egyszerű. És hagyjuk már ezt az oktat, büntet marhaságot. Tele a hócipőm az egésszel, és mást se lehet olvasni sehol!
De az fel sem merül senkiben, hogy magába nézzen, és pici lábát a gazra tegye, vagy kihuzodjon a szelsobe... Basszus! Netan jelezzen a mogottejovonek h most elozhetsz? Emberek vagyunk, együtt élünk! Ma nekem, holnap neked!
De tudjátok mit? Igazatok van! Dögöljön meg minden mocsok, aki esetleg gyorsabban halad mint en! Minek él az ilyen?

hogyanisvanez 2008.08.11. 10:54:25

Bocs!

Véletlenül ment kétszer.

ex-dr. vuk 2008.08.11. 10:54:44

@ attila 2008.08.11. 10:38:19

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.

De az egesz paragrafus a parhuzamos kozlekedesrol erdekes lehet :) Vannak kivetelek, stb.

Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2008.08.11. 11:47:27

"Na akkor durrant el az agyam-szerencse, hogy nem Hummerrel járok,mert abban a pillanatban nem sajnáltam volna a kocsit...."

Igen, ez valoban szerencse... :

www.leblogauto.com/wp-content/uploads/Barney_Easy/_990/Hummer_H2_crash_470.jpg

Charlie Brown 2008.08.11. 11:50:30

Patrik:

Az Octaviások valamiért külön állatfaj.


Szumi:

Mi a gond pajtás, magadra ismertél, hogy így elöntötte a vér az agyad? Vagy csak a szövegértéssel vannak ennyire súlyos gondjaid?

Segítek, figyelj jól, hátha most képes leszel fölfogni: sehol egy szóval sem írtam, hogy a gyorshajtókat indokolatlanul, direkt föl kéne tartani. Mindig a legkülsőben haladok, ha az adott tempóm mellett ez egyáltalán lehetséges. De ha előzésben vagyok, akkor eszem ágában sincs ész nélkül fékezve, a saját tempómat jelentősen(!) föladva, minimális biztonságos követési táv nélkül kimenekülni a külsőbe, csak hogy 180-as őfőméltósága gázelvétel nélkül száguldozhasson. Ilyenkor kénytelen pár másodpercre elvenni a gázt, neadjisten egész csöppet lassítani, többszáz lóerővel a valaga alatt ki fogja bírni, és a civilizált többségüknek (úgy látom te nem tartozol ebbe a körbe) ez abszolút nem is okoz semmiféle gondot. Élni és élni hagyni, nekik is, nekünk is. A vörös fejjel villogó mutogató seggfejekkel meg sajnos nincs mit tenni, maximum remélhetjük hogy előbb-utóbb megüti őket a guta.


Rodin:

Ha sávváltás nélkül mész el mellette jobbról (mert mondjuk eleve a külsőben haladva érted utol), az nem szabálytalan, mert nem is előzés: "Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

attila 2008.08.11. 11:59:26

Köszi mindenkinek, ezt kerestem.

Megnézem mégegyszer azt a KRESZ könyvet, mert ezek szerint abban valamit félrenéztem.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 12:02:22

mijazma!? 2008.08.11. 10:46:12

én azt nem értettem, hogy 3-mat írtam előtte, az egyikben "tempós" közlekedést írtam (ami nem egyenlő 200-al cikázok a kocsik között, hanem 90-110 ahogy esik, előzgetés nélkül, igazodva az előttem lévőkhöz), a másik kettő meg a jogsiszerzésről szólt, semmi sebességes dolog

bocskér elfogadva, a lovat meg vedd semmisnek :D

rivera · http://diegorivera.wordpress.com 2008.08.11. 12:22:06

nyugaton sem minden esetben mukodik a kotelezo jobbratartas, bar a helyzet sokkal jobb mint mo-n.

volt mar hasonlo bent-felejtem-magam-a-belsoben esetem, mikor hiaba villogtam dudaltam indexeltem jopar perc turelmes varakozas utan a delikvensre, csak nem ment ki, aztan szepen mindenki jobbrol elozte meg.

de, amikor nagy a forgalom, es a kulso kamionnal van tomve, akkor a nemet kollegak nem nagyon szeretnek kimenni, akkor sem ha lenne ra alkalom, ezert inkabb feltartjak a sort a maguk tempojaval.

mivel nincs sebesseg limit, es haladnek is, nem jo ilyenkor 130-al totyorogni, mikozben latom hogy emberunk elott nincs auto. ilyenkor egy ido utan index, ha nagyon nem akar elengedni akkor vagy odaengedek moge egy nalam turelmetlenebbet, vagy kimegyek a kulsobe es szepen elmegyek mellette

szmeby 2008.08.11. 12:50:10

Na igen. A "szélső sáv" nem éppen megfogató dolog. Ugyanis van jobb szélső és bal szélső is.
Sokkal szerencsésebb a külső/belső/stb.

Amúgy én is rühellem azt aki nem tart jobbra. Ebben a postban szerintem ennyi van.

Kasu 2008.08.11. 12:53:31

Három fő okot gondolok, ami tönkreteszi/meghatározza a közlekedésünket: 1. az utak hiánya 2. az autóparkban lévő gagyi gépek 3. a kultúrálatlan viselkedés.
1. ha nem leszel sík ideg, mire kikeveredsz a városból, vagy tudnál haladni de út hiányában nincs hol, és ettől óriási a zsúfoltság nem lenne majd mindenki idegbeteg.
2. nem veterán! hanem gagyi gépek, öreg teherek pl. plusz a dől a meleg, kivagyok ettől, légkondi nélküli zajos, idegesítő öreg-verdás vergődés a dugóban
3. Kúltúra, hogy ő is oda akar érni és hogy félreállok, ha nem bírom, nem akarom a tempót. Tényleg sokan indolkolatlanul akadályozzák a forgalmat, hülyeségből és oda nem figyelésből, meg persze ki kéne ezeket is kapkodni, mint a rohadt veszélyesen vezető gyorsakat és szlalommozókat
Végül: mindenkinek ajánlok egy kis németországi autózást. A nagyfiúk lehiggadnak, mert rájönnek nem is olyan nagy fiúk. Lemossák őket, olyan a géppark és ott a többség tud vezetni. Ugyanakkor a tétovákat segítik, a kis utakon rend van és nyugis menet.
Ja és van hol menni:-))) Sima jól megépített utak mindehova, karbantartva, alul és fölüljárókkal, városi alagutakkal stb.

Szumi 2008.08.11. 13:13:12

Csárli: így o.k., de az a szösszeneted, melyre ezt írtam, nem így hangzott.. Én nem mutogatok, ha sikerül, nyomom és lelépek. Villogni sem szoktam, dudálni meg pláne. Megközelítem az előttem levőt és várom, hogy észrevegye a jelenlétemet. Ha nem sikerül, kikerülöm jobbról. Nem megelőzöm - kikerülöm.

the real 2008.08.11. 13:23:54

Én igen ritkán járok az M7-esen, és szombat délelőtt kellemesen csalódtam: senki nem tartott fel szándékosan, nem is toltak le, nem előzgettek jobbról, sőt, a legtöbben szerintem bőven 130 km/h alatt mentek.
Mi történhetett? :)

bajos11 2008.08.11. 13:26:54

Pár héttel ezelőtt történt: Hosszú kamionsort előzök 140-nel az M7-en. Hirtelen feltűnik a tükörben egy rettenetesen villogó X5-ös. Nem mentem ki, nem fogom lecsökkenteni a sebességemet 80-90-re azért, hogy ő nyugodtan száguldozhasson 220-szal. A sor megelőzése után rögtön kimentem a külső sávba. Ez az állat odajött mellém, és rám rántotta a kormányt. Reflex-szerűen én is elrántottam, de szerencsére nem annyira, hogy baj legyen. DE ENNYI ERŐVEL FEL IS BORULHATTAM VOLNA! MEG AKART ÖLNI? Az ilyeneket le kellene lőni !!!

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.08.11. 13:31:53

miss parker 2008.08.11. 08:36:16

Látom, hozod a formádat.

Országúton miért ne mehetne valaki 30-cal? Ha valaki gyorsabban akar menni, megelőzin. Neszpa?

kételkedő 2008.08.11. 13:32:49

To look at the first of these, let's turn SA off and assume that the GPS satellites are perfect.

Ezt a mondatot miért hagytad ki?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.08.11. 13:33:30

Definíció szerint akkor pszichopata vagyok.

miss parker 2008.08.11. 13:41:23

"Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Hmmmmm....marmint lakott teruleten!

De az autopalyan "JOBRRA TARTS!" van ...
...alapban ezert amig be nem dugul
(azaz ki nem alakul a tenyleges parhuzamos kozlekedes) addig a jobbrol elhaladas,
bizony (tiltott) jobbrol elozesnek mimosul!

miss parker 2008.08.11. 13:49:35

Országúton miért ne mehetne valaki 30-cal? Ha valaki gyorsabban akar menni, megelőzin. Neszpa?


-----------
Mert.. amikor az INDOKOLATLAN azt a KRESZ tiltja...

Akkro indokolatlan, ha masok szamara az OKA nem ismerheto fel! Korabban valaki mar pontosan idezte ezt is...

Szoaval az nem indok, hogy nekem a 30 tetszik, alklamas,kenyelmes, stb..OKA kell legyen
amit TÖBBIEK is ertlemezni tudnak.

HA nyilvanvalo OKA ninssc akkor tiltott dolog a tulzott lassusag! De miert faj ez soakaknak, hogy szarakodni is tilos az utakon ..?!

Maga a KRESZ is ezzel indit:
"A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek."

A budosbunko ok nelkul seta autozo ...
szerinted a zavartalan kozlekedes passzol ?!!

Ugyehogy... NEM !

A Bécsi Egyzemeny pedig mint a KRESZ alapja magánl a KRESZ-nel konkretabban fogalmaz:

sebessegmeres.info/docs/jogszabalyok/tver1980-3.htm

"2. A vezető nem akadályozhatja más jármű szabályszerű haladását azzal, hogy megfelelő ok nélkül rendkívül lassan közlekedik."

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 13:52:15

A lényeg, hogy FIGYELJÜNK egymásra.
A lassabba a gyorsabbra, a gyorsabb a lassabbra.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 13:54:00

miss parker.
Úgy bizony. Ha ilyen lassú valaki, akkor menjen a földúton, vagy biciklivel.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 13:57:47

Szánalmas, hogy az összes gyorshajtó, aki eleve tudatosan szabályt sért, habzó szájjal követeli a szabályos sebességet betartótól, hogy nehogy előtte merjen haladni, és rögtön előrángat tucatnyi jogszabályt, nehogy egy picit is lassítania kelljen. Ugyanakkor az eszébe se jut, hogy a problémás szituációt (tudniillik hogy az ő száguldása némileg megnehezül) eleve az ő szabályszegése váltotta ki.
Ugyanis - bár nyilván jobbratarts van, tehát aki nem előz éppen, az ne menjen a belső sávban szerintem se - a szabályos max. megengedett sebességgel haladó addig NEM ZAVARHAT senkit a haladásban még a belsőben sem, amíg azok is betartják a szabályokat, beleértve a sebességkorlátozást.
És ez pedig a legelső és legfontosabb elvek közt van a KRESZ-ben:
"A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."
Ezt pedig minden gyorshajtó kapásból felrúgja.
Úgyhogy ha hasonló stílusban akar valaki megnyilvánulni arra a követelésre, hogy miért nem takarodik le a külső sávba, hogy ott menjen szabályosan, hiszen a gyorshajtónak mindig elsőbbsége van, egyszerűen csak annyit kell felelni, hogy én semmivel se vagyok szabálytalanabb nálad, mivel te gyorshajtasz, én meg nem tartok jobbra, nincs mit egymás szemére vetnünk, majd ha te betartod a sebességet, akkor én is jobbra kihúzódom. :)))
Szóval ezek után bekaphatja minden száguldozó, aki azért accsarog, mert nem tud gyorshajtani a belső sávban a szabályos sebességgel haladóktól, ugyanis a pofátlanság csúcsa másnak szabályokat citálni, miközben maga éppen folyamatosan és következetesen megszegi a szabályokat.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 14:08:49

Zöldfül.
Jelen példa esetén 130-as helyen 95-el haladt indokolatlanul a belsőben.
Semmilyen gyorshajtásról nincsen szó...

lwcolors 2008.08.11. 14:10:42

A posztban írt jelenség sajnos elég gyakori itthon, kb. 50 km-enként 1. Múltkor az M1 egyenes szakaszán találkoztam egy olyannal, aki a belső sávban 100-zal haladt, a külsőben nem láttam autót sem előttem, sem mögöttem 1 km-en belül, annyira gyér volt a forgalom. Mondjuk ilyenkor az én agyvizem nem forr fel, egyszerűen elmentem mellette 130-cal a külsőben (többet nem megyek, 1:nem szeretek sokat fizetni feleslegesen 2:teljes csendben, 6l/100 km fogyasztással gurulok ilyenkor. A km óra 140-en áll).
Más: elég sokat járok a Pozsony-Brno autópályán. A cseh rész betonból van, a külső sáv nagyon rossz, a belső viszont elfogadható.
Itt mindenki a belsőben közlekedik személyautóval, viszont ha meglátnak egy gyorsabban haladót a tükörben, kisorolnak a szélsőbe, megvárják míg elmegy majd visszasorolnak a belsőbe. Kivétel nélkül!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:15:08

Alex,

Az érdi csatlakozás után az emelkedő aljától végig 100-as korlátozás van Budapestig.

miss parker 2008.08.11. 14:17:02

Attol hogy valaki szabalytsert (pl. gyorshajtassal) még senki nem lesz
feljogositv arra, hogy budosbunko onkentes rendort jatsszon ....
EZZEL SZINTEN TÖBB SZABALYT MEGSZEGVE!

Tovabba mivel a gyorshajto pl. veszelyes is leht akRESZ erreol is nyialtkozik
Aki felismeri a veszelyt (pl. gyorshajtast)
az onnatol MINDENT koteles megtenni a veszely csokkentesere...pl. elengedni, nehogy
egy veszfekezs miatt nagyobb baj legyen.

Szoval az egyik autos szabalytalansaga
SEMMIRE nem jogositja fel a masikat
Plane nem szinten szabalytalansagra!
Mondjuk a jobbra tarts megtagadasra...
...indokolatlan fekezesre, lassulasra, stb.

A sok budos bunko onkntes rendornek fel ken vegre fognia vegre, hogy csak egy senki az
uton eppugy mint a gyorshajto es ezert
SEMMILYEN joga nincs pl. a gyorshajto viselkedesnek modositasra!!!

Sokad reszere csokenne a stressz es veszely az utakon, ha a sok agytalan paraszt nem akarna masokat nevelni, leckeztetni...es nem tartana alap joganak az indok nelkuli cammogasat....

Az ut ugyanis a leheto LEGGYOPRSABB
haladasra van kitalalva!!! ezt jo lenne valahopyg eszre evnni es ehhez igazodni, nem pedig elbaszott okokat talalni a lassusagra, bambulasra..

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:18:57

Bocsánat, lehet, hogy nem érdi, lényeg, hogy az M0 utáni emelkedő aljától.
De egyébként az egész szubjektív beszámolóból nem derül ki pontosan, milyen messze voltak ettől és valóban 95-tel ment-e.
A sebességkorlátozás tábla mellesleg nem azt jelenti, hogy ott kell elkezdeni lassítani, hanem hogy addigra le kell lassulni, tehát mondjuk 130-ról enyhe fékezéssel azért jóval előbb el kell kezdeni lassítani.
Ha valóban 130-as szakaszon ment 95-tel a középsőben, az tényleg elég nagy hiba, de amit írtam, az általános jelenségről szólt, mert a gyorshajtók rendszeresen hajlamosak azt hinni, hogy előttük nem szabad lassabban (szabályosan) haladni, csak mert ők gyorsabbak.

kételkedő 2008.08.11. 14:20:19

Zöldfül!
Kár magyarázni! Nincs értelme. Ahhoz, hogy felfogják amit írsz, kevesek. Ők azok, akiknek jogak vannak, kötelességük semmi. Akik ha új sor nyílik a közértben, a régi végéről vágtatnak oda. Akik felháborodnak azon, ha a rendőr betartatja a szabályokat. És ráadásul ideológiát is gyártanak hozzá!

Seth Gecko 2008.08.11. 14:25:34

Tisztelt közlekedők!

Nem tudom, volt-e már szó róla, és tudom, hogy kicsit OFF, de ha már Balaton felől haza, és M7, akkor csak röviden teszem hozzá:

Ezúton üzenem azoknak a szerencsétlen ökröknek, akik az autópályadíjat elpacsálják vasárnap a hetes úton öttel haladva, hogy egyrészt autópályán hamarabb érnek haza, másrészt elképesztő paraszt dolog az út mentén lévő települések lakóit hétvégére füstbe zárni.
Ti, akik jobbnak látjátok azt a pénzt benzinre és nyugtatóra költeni: Takarodjatok az autópályára, mert azért van!
Hamarabb otthon vagy a telken vagy, és az én péntekemet (Balaton felé) és vasárnapomat (visszafelé Bp felé) nem szarod ketté.

Köszönöm!

Egy hetes út menti lakos, sokak véleményét közvetítve

BÉKA 2008.08.11. 14:30:44

Seth Gecko
Miért nem mész TE az autópályán, te nyomoronc?

gezaba 2008.08.11. 14:32:27

Hogy autópályán jobbra tarts van, rengetegen sz@rnak rá, különösen az M7 háromsávos részén. Szinte mindenki, aki nem teherautót vezet, a középsőben halad / cammog akkor is, ha a külső kilométereken át üres előtte. És csodálkoznak, ha a külsőben 130 - 135 között elmegyek mellettük, sőt a legtöbb arcát látva meg is van sértődve.

Seth Gecko 2008.08.11. 14:34:47

BÉKA

Mert én ott lakom a hetes út mentén és nem tudok 3 kilométert megtenni az urambocsá járni nem tudó rokonnal, csak 40 perc alatt.
Azért.

Nyomoronc? Te meg kedves, és szép hetet kívánok neked!

Patrik 2008.08.11. 14:35:54

miss parker, némi zavart érzek az erőben. Segítek.
Aszondod:
"miss parker 2008.08.11. 13:41:23
"Párhuzamos közlekedés esetén a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Hmmmmm....marmint lakott teruleten!

De az autopalyan "JOBRRA TARTS!" van ...
...alapban ezert amig be nem dugul
(azaz ki nem alakul a tenyleges parhuzamos kozlekedes) addig a jobbrol elhaladas,
bizony (tiltott) jobbrol elozesnek mimosul!"

Nézzük a KRESZt!

36. § Párhuzamos közlekedés:
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Összegzem: lakott területen belül elhaladhadsz jobbról (folyamatosan), az nem előzés.

De nézzük csak tovább, hátha ez kiegészül még valamivel:

37. § Közlekedés autópályán és autóúton
"2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."

És mi vonatkozik erre? BINGÓ! 1. számú függelék, III/c! Aszongya:
"c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Tehát párhuzamos közlekedés esetén LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL IS ELMEHETSZ JOBBRÓL A FENTIEK SZERINT. Igen, autópályán is, mert az párhuzamos közlekedés. Remélem segítettem, és a fentiek szerint belátod korábbi tévedésed.
Üdv, Patrik

BÉKA 2008.08.11. 14:45:04

Talán a 7-es utat használó tehet arról, hogy a rokonod nem tud járni, vagy arról, hogy olyan sikeres ember vagy, hogy a 7-es út mentén laksz?
Ha te ott laksz, akkor neked előjogaid vannak?
Vegyél már egy kicsit vissza.

George Jung 2008.08.11. 14:47:43

ÓÓÓóóó, jaj!

Hát ugye megint a kedvenc témám.
Ezennel belátom, hogy annyi rengeteg fasz van, hogy ez nem is fog változni.
"195-tel megyek, mert Ghz, meg GPS, meg még az anyám picsája is..."
"Szabályt szegek, 200-al megyek, de mi az, hogy Te nem tartok be a szabályokat, és nem mész előlem?!"
"Megyek a belsőben, mert nem tudom, hol van a KRESZ-ben, hogy nem mehetek ott."

Tejóisten!
Autópályán járok melózni, és autópályán megyek haza Anyámékhoz. Minden egyes kurva alkalommal tele van a pálya idiótával.
Kész, a közlekedés itthon megváltozott. Ez a mai beírogatás ezt tökéletesen bebizonyította. A szabályoknak, a dinamikus, élvezetes autózásnak, egymásra odafigyelésnek végképp annyi.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 14:54:56

"Tovabba mivel a gyorshajto pl. veszelyes is leht akRESZ erreol is nyialtkozik
Aki felismeri a veszelyt (pl. gyorshajtast)
az onnatol MINDENT koteles megtenni a veszely csokkentesere...pl. elengedni, nehogy
egy veszfekezs miatt nagyobb baj legyen."

Hihetetlen ez a kifacsart logika, mondd, hogy ezt nem gondolod komolyan, mert ha igen, akkor erősen szociopata lehetsz... :)

Tudod, ha a gyorshajtás veszélyt okoz, akkor legelőször is a GYORSHAJTÓ az, akinek a veszélyt csökkenteni köteles, lévén ő követi el, másrészt ő az, aki képes is hatékonyan csökkenteni a veszélyt azzal, hogy nem hajt gyorsan.
Vagy ezek szerint a gyorshajtó nem ismeri fel, hogy amit csinál, az veszélyes lehet?
Akkor viszont közveszélyes és nemhogy vezetni nem szabadna neki, hanem emberek közé se kéne engedni...

Seth Gecko 2008.08.11. 14:55:29

BÉKA

Kérlek, tölts két hetet a piknikkosarakkal-talicskákkal-gyerekmedencékkel (FELFÚJVA) araszoló, láthatóan nem seggcsóró (nem bűn az se) autók mellett, lélegezz nagyokat, miközben kimész az út 50 méteres körzetébe.

"Ha te ott laksz, akkor neked előjogaid vannak?"
Oké, akkor megyek a környékedre harmincéves Waresszal vasárnap este füstölögni, mert neked sincsenek előjogaid. Nem tetszik? Hisz nekem is jogom van arra menni, holott ott van az elkerülési lehetőség gazdaságosabban. De hát akkor éppen az fog nekem tetszeni, tehát neked szavad nem lehet. Szagold.
Élni és élni hagyni - mond ez neked valamit?

És nekem kell visszavennem, persze.

Kifogtál magadnak, mi? Na, alázz vissza, és annyiban hagyom. Érezd a hamis győzelmed ízét!

Öregem, te a többi postban is ilyen okos vagy, láttam pár hozzáböfögésedet :D
A többi kommentelőtől elnézést kérek.

BÉKA 2008.08.11. 15:08:19

Seth Gecko
"lélegezz nagyokat, miközben kimész az út 50 méteres körzetébe."
Mint budapesti, hidd el, szagolok én cifrábbakat is. De nem kezdek el rinyálni, hogy "üzenem azoknak a szerencsétlen ökröknek", akik az én utcámba jönnek, hogy "takarodjanak" a Váci útra. Te voltál ott előbb, vagy a 7-es út? Nem kell megsértődni rinyagép.

Zombika 2008.08.11. 15:14:58

Seth Gecko
Csak egy kérdésem lenne: amikor odaköltöztél, akkor még nem volt ott a 7-es út, csak később rakták oda?
Vagy úgy vetted a házat, hogy örültél neki, hogy olcsó volt, annak viszont nem örülsz, hogy zajos és büdös a környék?
Valamit valamiért. Ha meg végleg nem bírod, akkor költözz el, rengeteg csendes, kisforgalmú hely van ebben az országban.
A sok bunkó nem azért jár ott, hogy téged bosszantson, hanem azért, mert az az ország egyik fő közlekedési útvonala (azért jelölik egy szánjeggyel, nem mondjuk hárommal).
Ha ez se tetszik, akkor írj az országgyűlési képviselődnek, meg a helyi önkormányzatnak, hogy az egész 7-es utat (de legalább azt a szakaszt, ahol laksz) nyílvánítsák sétálóutcává.

dr. genya 2008.08.11. 15:16:07

Zöldfül, hagyd, nincs sok esély Miss Parker meggyőzésére. Ez már legalább a hatodik felhasználóneve ennek az idiótának. Idézget a kreszből, ptkból, mindenféle jogforrásból, de még az általános iskolásoknak is megérthető részeket sem képes értelmezni :)

A posztban szereplő eset egyébként tényleg gázos, ha a peugeot-s kimehetett volna a szélső sávba. De Miss Parkernél már nem csak erről van szó... Szerinte a gyorshajtás mindenek felett áll :)

Nemsokára megmagyarázza, hogy szabályosan, a sebességhatárokat betartva közlekedni, és ezzel előzésre "kényszeríteni" a gyorshajtókat, az nem más, mint közúti veszélyeztetés :)

Reggie 2008.08.11. 15:19:05

Seth Gecko 2008.08.11. 14:55:29

Ha fizeted az autopalya matricamat, akkor igerem nem megyek a 7-es utra. Sot, most megadom a lehetoseget, hogy eves matricat vegyel nekem, mert igy eves szinten olcsobban meguszod. Na?

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 15:23:49

Zöldfül. Csak a kanyartól 100-as szakasz (ami ugye nem egyenlő 95-el), előtte, UTÁNA nem az.
Én nem a középsőben, hanem a belső sávban "haladt".
Csak a pontosság kedvéért :)
A cikkben leírt példa nagy fokú tahóság, és a többi közlekedő magas ívről történő lesz@rása.
Erről kár vitát nyitni (hogy egy klasszikust idézzek) :)

Persze 2008.08.11. 15:28:17

Jobbra tartás kötelező, de kb ugyanannyira tartják be, mint a 130 as táblát.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.11. 15:32:54

A kanyar UTÁN is az, végig Budapestig.

miniowner 2008.08.11. 15:34:30

"Libido 2008.08.11. 08:25:22
Kötelező jobbratartás! Ennyi van ebben a sztoriban. Se több, se kevesebb.
Nyugaton ez működik, kár, hogy mi balkán vagyunk. És ezt a sok derék hozzászóló - "qrv@@nyád leszorítalak bammeg kötsög, ha a terep dzsippemmel melléd érek, hö" - alá is támasztja. "

Haat nemtom, mert itt nyugaton balratartas van! Bar az is igaz, hogy a kormany a keleti oldalan van! :DDD

kételkedő 2008.08.11. 15:41:05

Valóban csak a kanyartól 100-as, mert igaz, hogy emlékeim szerint a nullás elágazás előtt a külső sávra(?) van egy korlátozás, de ha a belsőre is lenne, akkor is oldja a leágazás. Tehát lehet menni 130-al. Csak nem kötelező, hiszen egy két kilométer mulva úgyis 100-as tábla van. De igaz. Nem kell belsőben 95-el menni. Ámbár oka lehet, cak nem tudjuk. És lehet, nem tud kimenni a külsőbe, a sok okos, Kresz tudós száguldozó miatt. Oszt feladja. Mivel az autópályán a minimum 60 ez van. Persze belátom, sokkal kevésbé balesetveszélyes a 100-as szakaszon is 140-150-el menni a kameráig, oszt ott hirtelen fékezni, mert azért annyira nagyfiúk (elnézést:nagylányok) nem vagyunk, hogy fényképet is készíttessünk róla!
És aki Balkánt emleget joggal teszi! Első helyen áll a balkanizálásban!

Nyomek 2008.08.11. 15:46:25

Nem igaz, hogy ennyi hülye van ezen a blogon!
Egyszerűen azért ment 95-tel a belső sávban, mert balra akart fordulni. Kereste a leágazást. Azért mert nem helyi és nincs GPS-e, még nem kell fikázni.:-)

Egyébként LOL a csávó. Én is belefutok néha ilyen csigákba. Nem hiszem, hogy ez akkora probléma volna, hogy ne lehetne lángszóróval megoldani.

Krisi 2008.08.11. 15:49:08

Hehe, Balatonról autópályán Butapestre. Ilyet is nagyon ritkán teszek, meg is mondom miért.

Egyrészt utálom az autópályát, 2 vagy 3 sáv, unalom a négyzeten, mindig szembesülök vele, hogy Magyarországon a "jobbra tarts" ismeretlen fogalom, sok bunkó sofőr, kamionok, villogó A8-asok, ááá, ez nekem nem kell. Nem az én világom.

És miért is mennék én az M7-esen, amikor ott van az ország egyik legszebb útja, a 811-es (nem biztos, hogy végig ez a jelölése, de Etyek, Alcsútdoboz, Vértesacsa, Lovasberény, Fehérvár útvonal). Lehet, hogy tovább tart az út, és kicsivel több lesz a fogyasztás, de nekem megéri, mert jót autózok egy szép útvonalon.

Múlt héten is ott jártam családommal, Bicske felől mentünk Badacsonyba, Kékkútnál csatlakoztunk csak a 71-es úthoz, élveztem az utazást. Tegnap visszafelé meg szintén Balaton felvidék felé vettem az irányt (Káli medence), csendes falvak, jó utak, semmi forgalom, nem is találkoztam semmi idiótával.
Najó, volt egy fekete Oktáviás fhasz aki szerint a követési távolság 1 méteren belüli kell hogy legyen, ezúton üdvözlöm :)

Szóval ha van ideje az embernek és szeret vezetni, valamint nem zavarja az a pár forint, ami a benzintöbbletre megy - ha megy egyáltalán -, akkor ajánlatos elfelejteni az autópályát. Rossz idegekkel bíróknak pedig kifejezetten javaslom, hogy ne menjenek vasárnap az M7-esre, legalább kevesebbet idegeskednek és ezáltal tovább élnek :)

Déli partra meg lehet kompozni, az is jó móka (Erre biztos mondaná pár 6 milliónál értékesebb autóval rendelkező egyén, hogy "de hát az plusz pénz", ez esetben jót fogok röhögni :)

Szóval vesszen az autópálya, és éljen a nyugodt autókázás kanyargós utakkal!
"Fun is not a straight way" - ez nem tudom már melyik reklámban volt, de igazat adok neki

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 16:35:55

Zöldfül. Házi feladat gyanánt javaslom, hogy menj arra valamikor, és nézd meg :) Kanyar után feloldó tábla jön, majd csak utána lesz újra 100-as korlátozás
Említett példában szereplő emberünket amúgy az sem "mentené fel", ha úgy lenne, ahogy Te mondod, mert jobbratartás volt a lényeg, nem a sebesség.

Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 16:37:14

Krisi. Autópálya nem olcsóbb, sőt drágább, de gyorsabb (kivéve, amikor sok ilyen hülye megy rajta, mint akiről a cikk is szól...).
Ez a lényeg, nem a költségek.

miss parker 2008.08.11. 17:08:34

Patrik

..es MIKOR is van autopalyan parhuzamos kozelekedes?

Vagyis mikortol haladhatsz a belso savban a jobbra tartast feladva ?!

Szoval bizoyn ÉN voltam apontos.
Amig nem telitodik a kulso sav addig
a palyan NINCS parhuzamos kozlekedes!

Addig jobbra tarts van es nem
sajnos nem "haladhatsz" el jobbrol...

De nezd forditva!
HA EL TUDSZ haladni jobbrol a belsobol kijove AKKOR valaki kurvara nagyon szablytalanul van ot elotted a belsoben!!!! nem torodve a szamara kotelezo jobbra tartassal....

AMIKOR MÁR NEM TUDSZ elhaladni a belsobol kijove jobbrol na akkortol van parhuzamos
kozlekedes es akkortol már szabad jobbrol is lehaladni ha ugy adodik...hogy a TELITETT
savok kozul eppen a jobboldali a gyorsabb...

Ez bizony egy allandoan valtozo helyzet!
Alapban jobbra tarts es jobbrol elhaladni tilos.
Amikor telitodik a jobb sav akkortol parhuzamos kozlkedes alakul ki es megszunik
a jobbra tarts es szabad elhaldni jobbrol.

Tudom, hogy ez sok autosnak okoz ertelmezesi gondot, de tanulhato!
A 3.-os gyerekek pl. már meg értik :-)

Patrik 2008.08.11. 17:16:32

miss parker:
A "párhuzamos közlekedés" mint fogalom, független attól, hogy hányan vannak az úton. Ha egy k*cs*g megy a középsőben egy üres pályán, meg én jövök a jobbszélsőben és utolérem, akkor elmehetek mellette jobbról. És bár ő szarik a "jobbbra tarts"-ra, én szabályosan elhaladhatok mellette. Nem számít előzésnek, elhaladásnak számít.

BÉKA 2008.08.11. 17:16:39

Alex
Szerintem ha nem 160-al mész, akkor autópályán kisebb a fogyasztás. Persze kisebb autóknál ilyen megfontolásból még 130-cal sem érdemes menni. A főúton nem lehet egyenletesen haladni, falvakban folyton 50-re kell lassítani, utána meg 90-re gyorsítani. És ha nem mész a megengedett maximummal, folyton előzgetnek. Viszont rövid utakon nem térül meg a pályamatrica a fogyasztásban.

miss parker 2008.08.11. 17:31:16

patrik
ezek szerint még nem vagy 3. osztalyos...

Nezzuk csak:
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."


Tehat: ALAPBAN jobbra tarts van!!!!


Nezzuk az emlitett kiveteleket:
a 2 arrol beszel, hogy

"(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni"

KIVEVE bizonoys jarmuveket HA:
"a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; "

"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

Tehat HA es amikor van modja visszaterni akkor NEM maradhat belul!!!!


A 3. pont kivetele most nem jatszik

a 4. pont meg ugye arrol szol, hogy
bezzeg lakott teruletn azert maskent van...
ott nincs jobbra tarts..es ehhez kapcsolodik
az altald idzett resz az elozes fogalmabol
miszerint iylnekor mivel nincs kotelzo jobbra tarts EZERT a jobbrol elhaladas nem minosul elozesnek...ertelemszeruen.


Szoval probald megerteni es elfogadni, hogy
a palyan alapbol NINCS parhuzamos kozlekedes
DE LEHET ha ugy adodik...es amig nincs addig
jobbrol nem is haladhatsz el!!

Loismustdie 2008.08.11. 19:16:24

Ha tényleg jobbról előztél akkor feleslegesen írtál ide! Mit vársz tőlünk? Te vagy a hibás!!! :D
Te vagy a pözsós is!!! hahaha

Patrik 2008.08.11. 21:03:36

miss parker:
tedd félre a személyeskedést. Látom nem érted.
Megy a csóka a középsőben. Igen, szabálytalanul megy, vissza kéne mennie a jobb oldali sávba. De nem megy. Mit kéne tennem?
1. mennem mögötte? Levillogni, hátha észhez tér? Kisgyerekkel a hátam mögött nem fogok oktatni senkit, haszna nincs, ellenben visszaüthet.
2. Elhagynom a jobbszélső sávot, bemennem a középsőbe, onnan a balszélsőbe, megelőzni, aztán vissza a jobbszélsőbe? Bocs, de ez ötször veszélyesebb, mint a szerintem üdvözítő:
3. megoldás. Mivel ő középen megy eleve, én meg a szélsőben eleve, amíg utol nem érem, vegyük úgy, hogy tényleg nincs párhuzamos közlekedés. De amint utolérem, szépen paralell vele közlekedem. Ugye érted mi alakul ki ebben a pillanatban, hogy odaérek mellé? :) Igen! Igen! Igen! Párhuzamos közlekedés! És hopp, már szabad is: elkúszom mellette jobbról...

Amúgy tényleg kíváncsi lennék, hogy Te mit választasz, ha mész a jobboldaliban és utoérsz vkit aki a töküres pályán megy a középsőben. Elárulod? Vagy ötleted nincs erre, csak osztod az észt?

Aqweren 2008.08.11. 21:19:28

Krisinek van igaza :)
"Szóval ha van ideje az embernek és szeret vezetni, valamint nem zavarja az a pár forint, ami a benzintöbbletre megy" -------->az kábé a matrica ára lehet...
Ezen elgondolkodtam. Hova lett a vezetési élmény? A tásasjáték? Az autó maximális ismerete? Meg szeretete?
Ha nem akadályozok mást és szép helyen megyek főúton akkor 70-80. Akkor látom is hogy hol járok. Tájak, meg madarak, meg minden.

Még azon szoktam gondolkodni ha erre járok, hogy aki autóval közlekedik, vajon miért nem számol azzal az idővel ami az utazással telik? Egy jó 20 perccel később való indulást lehetetlenség behozni pl. egy 30km-es úton.

Aqweren 2008.08.11. 21:21:08

miss parkernek (meg a többi takarodjon-mindenki-előlem típusú vezetőnek) meg üzenem hogy megfogadtam a tanácsát: ha kilencvennel haladok főúton mint bunkó önkéntesrendőr-tahó mocsadék, és rámvillog, azonnal belátom a hibámat és lehúzodok az árokba. Ha szerencsém van pont két fa közé (nem pedig neki)
Gyorshajtásért a büntimet fizetitek-e? :D

B.GY. 2008.08.11. 21:31:25

Mit kell ilyeneken kiakadni,hogy nem tudja hol a helye.Kövérgáz azt megelözöm jobbról,balról vagy akárhogy.Nem villogok,nem dudálok,mert valószinű hülye,ha nem veszi magát észre.Kár ezen idegeskedni.Az M3-on is a belsőben mennek 110-zel.Akkor menjek utánuk itéletnapig?

miss parker 2008.08.11. 21:51:22

patrik

1. ahogy leirtad... attol NEM alakul ki parhuzamos kozlekedes! csak egy szabalytalan jobbrol elozes tortenik eppen, hiszen NINCS már telitett jobbra eso sav.

Elarulom...mit tennek 3 savos szakaszon meg nem volt ra szukseg (ritkan jarok olyanon), de velhetoen siman jobbrol eloznek, valoban SZABALYTALANUL....mintahogy megteszem ezt a belsoben tetveszkedo vaksi, budosbunkok miatt olykor a 2 savos palya szakaszon is.

Viszont kozben TUDOM, hogy akkor eppen nem vagyok egy szabalyosan kozlekedo egyen, ezert sokkal jobban figyelek a tolem balra szarakodo alakra, mert az ilyen a belso savban total vakon szenvedo tetu sofor ...barmire kepes, akar varatlanul is...!


Elszoktma mondani, hogy autozni
ELSOSORBAN a jozan esz alapjan kell....
Masodsorban, ha az lehetseges a KRESZ-t is be kell tartani!

Nem elfeledve, hogy a helyszineles kezdetetol csak a KRESZ alapjan fogjak elbiralni az esetet, de ettol fuggtelenul a gyakorlatban a jozan esz azert soxor KIZARJA a KRESZ preciz alkalmazhatosagat...pont azok miatt akik nem tartjak be, mert nem ismerik elegge!

pl. a rengeget a palyan
a jobbra tarts-ot, vagy az
indokolatlan lassan haladas tilalmat figyelmenkivul hagyo goreny miatt...

Krisi 2008.08.12. 00:34:13

Béka megelőzött, azt nem említettem, hogy adott esetben 3-an ültünk egy 1,2-es Corsában + csomagok, 100km/óránál pedig már 3000-et pörög a motor, szóval a gazdaságos tempó kb. 80-90-nél van. 130 az már más kategória, pláne hogy ha mégis autópályára vetemednék akkor 143 környékén utazok, azt még nem bünteti a rendőr bácsi sem :)

Szóval esetemben a pálya drágább is lett volna, mivel matrica nincs, időm viszont de. Bár az idő pénz. Vagy most mi van? Elvesztettem a fonalam :)
Valaki mondja meg a véleményem :D

BÉKA 2008.08.12. 08:40:45

Krisi
Az a Te véleményed, hogy ha messze mész, és az autópályán bevállalod a 90-es tempót, mondjuk egy kamion mögött vonatozva, akkor akár olcsóbban is kijöhetsz, mert nem kell minden falunál, meg szarabb útszakasznál lelassítani. Ha elég messze mész, akkor a benzinen megspórolhatod a matrica árát, vagy még többet is. Ezt neked kell kiszámolni a kocsid fogyasztása, a távolság, a benzinár, és a matricaár változókkal.
Előny: biztonságos, gyors, nyugis, olcsóbb
Hátrány: elalszol a volánnál és elpusztulsz

Dzsózi 2008.08.12. 09:07:09

kételkedő: talán azért hagytam ki, mert lassan 10 éve ki van kapcsolva az SA? Ne égesd már magadat!

Alex · http://k5fqcf 2008.08.12. 09:33:49

Béka. Autópálya, "autópálya" tempó mellett nem olcsóbb, mint a főút, csak gyorsabb, és biztonságosabb. 130-nál eg kisebb benyás autó 7 liter körül fogyaszt 90-nél meg 5-6 liter között. Annyit meg nem kell gyorsítani, lassítani, hogy a fogyasztásba ez jelentősen bele számítson.

BÉKA 2008.08.12. 12:59:39

Alex
"Autópálya, "autópálya" tempó mellett nem olcsóbb"

Esztet én is írtam. De aki a fogyasztásra gyúr, az nyugodtan beállhat egy kamion mögé vonatozni. Hangsúlyozom, nyugodtan. Ez nem mondható el a sima főutakról.
Multkor pojénból a 7-esen mentem le Budapestről egészen Nagykanizsáig. Végig a megengedett maximális sebességgel. És végig toltak, előzgettek. Annyi a falu, meg a sebességkorlátozás mint a szemét. A legjobb, amikor a 60-as táblánál levillognak a 40 tonnás kamionok, aztán mikor megelőznek, büntiből rád sorolnak vissza.
Szal ha elég messze megy az ember, szerintem még olcsóbban is kijöhet. De ezt mindenki számolja ki magának. Szerintem.

jkhjuklihj 2008.08.12. 15:22:29

Szeretem az autómat, vezetni is szeretek, de autópályázok Balatonra, mert a gyerek nem szeret +1-1,5 órát elülni a gyerekülésben, és akkor nyűgösködik, nyavajog, ami hosszú távon belőlem is kihozza a jót.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása