Vannak, akik megszállottan szeretik az autójukat, szinte már gyerekként vagy a szerelmükként tekintenek rá. Ez már talán a szélsőséges kategória. Ők azok, akik már egy aprócska, alig látható karcolástól is kiborulnak. Péter nem tartozik közéjük, de leveléből kiérezhető, hogy építgette, fejlesztette és valószínűleg sokat költött már járgányára és akkor jön egy törött elejű swift, aki mindenáron oda akar dörgölőzni a hátuljához.
Rendszeres olvasója vagyok a blognak, már többször gondoltam rá, hogy tollat (billentyűzetet) ragadok, és megírok 1-2 felháborító történetet, de a tegnapi nap feltette az i-re a pontot.
Fontos eleme a történetnek, hogy milyen autóval járok: Egy 1983-as Skoda 120 GLS, kívülről elég viharvert állapotban van szegény, ezért elég sokan letolnak (vagy megpróbálnak letolni) az utakról. A külső azonban nem minden, évek óta építgetem szlalomra és gyorsulásra az autót, jelenleg egy cca. 110 ló körüli felpiszkált Fabia motor duruzsol a farában, ez elég fickósan mozgatja a 870 kilót. Ennek később jelentősége lesz.Ritkán járok Pesten autóval, ezért nem tudom megmondani pontosan, hogy hol történt az eset, csak mentem egy ismerősöm után, ő tudta az utat. Megérkeztünk egy egyirányú utcához, ő benézett jobbra, sehol senki, kikanyarodott. Utána megálltam én is, benéztem jobbra, láttam hogy egy jobb elején törött új Swift közeledik kb. 80 méterre, mögötte még jópár autó, nagyjából 60-65 km/h sebességgel, ilyen forgalmi helyzetben még egy Matizzal is fel lehet venni a forgalom ritmusát, így hát kikanyarodtam.
Elkezdtem nyomni neki, hogy még véletlenül se tartsam fel a sort, de azt vettem észre a tükörben, hogy a miautónk elszakad a többitől, és elkezd iszonyatos tempóban közeledni hozzám. Már kb. 120 km/h sebességgel haladtam, amikor a miautónk kihúzódott az út bal oldalára, és elkezdte rám húzni a törött jobb elejét. Egyértelműen látszott, hogy nem előzni akar, mert bőven elfért volna, ő viszont ekkor már durván fél méterre lehetett az autóm bal hátuljától. Ekkor esett le, hogy miről van itt szó: Az én biztosítómmal akarja kifizettetni a törött elejét...
Szerencsére addigra kijöttek az erőkülönbségek, és elkezdtem távolodni tőle. A következő lámpánál mellém ért, én kerestem a tekintetét, de ő még véletlenül sem nézett felém. Szaralak. Igen, tudom, majd fogom kapni a savat, hogy miért kell városban 120 km/h-val száguldozni. Azért kell, mert nem hiányzik, hogy TK-ra vágják a kocsimat amit évek óta építgetek, és kiszúrja a biztosító a szememet 30e forinttal. Felmerült bennem egy kérdés: Mi a helyzet akkor, ha az autómban a gyári motor van? Ez a barom képes lett volna belém jönni, utol is ért volna. Persze kérdés, hogy kinek adtak volna igazat, és hány tanút tudtam volna összeszedni. A stift mögött közlekedők egyértelműen láthatták, hogy amikor kikanyarodtam, beletaposott a gázba, és azt is, hogy megpróbálja rám húzni a kocsit. Azt viszont sajnos nem, hogy már törött volt az orra. Mindenesetre érdekes helyzet állt volna elő...
Vigyázzatok magatokra, balesetmentes közlekedést mindenkinek!
alma 2008.08.11. 12:46:43
Jacques Foche 2008.08.11. 12:59:11
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.11. 13:04:04
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 13:09:45
de nem értem amúgy a sztorit. ha te x utcából kikanyarodsz (és szuzi tényleg messze volt), mész 400 métert, 50-nel, és szuzi bejön 100-zal hátulról, akkor senki nem mondhatja hogy te voltál a hibás. egyrészt bőven volt helyed normálisra gyorsulni, nem kikanyarodtál elé, hisz 400 méter után ért utol. másrészt suzuki kissé gyorsan ért a hátsó ülésedre.
úgyhogy itt nekem valami nem stimmel. biztosítós dolog legalábbis. ha tényleg arra hejtott akkor egy szerencsétlen barom, és el is kúrta volna. plusz a te kocsid is. ha meg nem arra akkor szimplán derogált neki hogy skoda megy előtte.
de a 120-szal városbant nem értem. hülye e vagy? ha jól megy a gép nem a városban mutasd meg hanem a versenyen. utálom azokat akik gyorsulgatnak, meg bőgetik a cuccukat a városban (tuningbogyók 2-esben 80-nal, mert úgy nagy a hangja).
OFF
más:
tényleg ha mellettünk a nagyparkolóba éjjelente gyorsulgatnak, meg driftelnek tuningcuccos kölkök akkor felbaszhatom őket yardon? a versenyzés nem zavarna, elvégre tényleg kihalt a parkoló éjjel (inkább mint közúton amikor én is vezetek), de kibaszott hangosak, és vasárnap este 10-kor ezt nem komálom.
és tegnap jött az új állatfaj: kicsi belsőégésű RCCar-okkal nyomták ugyanitt, ami olyan volt 3-400 méterről, nyitott ablaknál mintha a stílfűrészt az agyamba vágnák, és két órán keresztül max gázon nyeszetelnék a fejem.
ezeket is feljelenthetném? vagy csak menjek le, és szóljak, és veressem el magam?
ON
REPARATUR 2008.08.11. 13:10:25
Alex · http://k5fqcf 2008.08.11. 13:18:23
Amúgy a sztori nekem sem teljesen világos. Ha már 120-al mentek (És Te 0-ról gyorsítva), akkor már elég messzire kell lenni a kereszteződéstől, legalább 120m-re)...
EBEUSS (törölt) 2008.08.11. 13:30:13
hawkeye 2008.08.11. 13:43:00
Most hol csinálják az eszüket, publikus?
Tapasztalat: ha felnyomod őket, a rendőrök sz@rnak rá. Egyik azért, mert ő maga is ott driftel, vagy éppen az öcsikéje, a másik meg azé', mer amikor kimegy intézkedni, lejattolják.
Egyetlen módszer vezet eredményre. Kihajolsz az ablakon, s elkezded beleordítani az éccakába, hogy - Gyurcsányi monnyon le!
Na ettől kezdve 5 perc múlva ott van 3 teherautó készenlétis.... :))
Maybe 2008.08.11. 13:44:59
Én írtam a mailt.
Nem szokásom közúton versenyezni, pont ezért építek versenyautót, nem teszkótuningos szart. Egyébként vártam már ilyen kommentet is.
Viszont gondlj bele a helyzetbe: Jól hangzik, hogy már 400 m-re lehettünk a kereszteződéstől, jól hangzik, hogy nem mondhatják, én voltam a hibás, nem is ez a lényeg. Ez az egész kb. 10 másodpercig tartott. Ha Te azt látod, hogy valaki állat módjára jön bele a seggedbe, és szemlátomást nem akar lassítani, se nem előzni, akkor is elkezdesz számolgatni a távolságokról? Szerintem mented az autódat, ez a normális reakció. Egyébként gyalogosok sehol nem voltak, bekötőút sem, bár ez nem menstég, gyorsan mentem, elismerem. De nem rajoskodásból. Ennyi.
Páneurópai Harci Kos 2008.08.11. 13:45:18
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.11. 13:54:56
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.11. 13:56:30
elhiszem hogy nem szokásod. velem is előfordul, hogy tempósan kell kikanyarodni, és 1-2-be ki szoktam huzatni 4-5000-ig is ha kell. apám autóján ez 60 volt (1200-es zsiga), de amióta saját van, néha elfelejtem hogy 2-ben 90-ig is elvisz. :) iyenkor én olyan 60-ig szoktam menni amúgy aztán nyugi van. ha akkor belémjönnek hátulról az nem az én hibám. egyértelműen nem leszek felelős. persze annál jobban szeretem az autómat hogy összetörjék, de amiatt mert sumaher jön mögöttem, még nem fogok 200-zal menni. sem városban, sem kívül, sem autópályán. ha útban vagyok előzzön meg, különban ha nekem jön ő a hibás.
hawkeye:
az autósok mostanában már nem jönnek. bár most sokat nem voltam otthon hétvégén. télen havas-jeges parkolót nagyon szerették.
most az RC-Car-os, minimotoros, herélt simsonos csávók vannak.
nem hiszem hogy tőletek jöttek, ez almádiban van
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.08.11. 14:02:15
Maybe 2008.08.11. 14:04:04
Akkor asszem ezt meg is beszéltük :) az meg senkit sem érdekel, hogy ki a hibás, amikor több évi munkádat törik össze...
ex-dr. vuk 2008.08.11. 14:05:45
Hirtelen irany/sebesseg valtozasra nem kenyszeritetted, tehat az elsobbseg megadasa megtortent.
Seth Gecko 2008.08.11. 14:16:15
"Egyetlen módszer vezet eredményre. Kihajolsz az ablakon, s elkezded beleordítani az éccakába, hogy - Gyurcsányi monnyon le!
Na ettől kezdve 5 perc múlva ott van 3 teherautó készenlétis.... :))"
Nagyot kacagtam, vizuális tipus vagyok :D
hawkeye 2008.08.11. 14:37:52
Azé' bízzunk benne, h előbb utóbb mindegyik minimotorosnak lesz barátnője, s attól kezdve nem érzik szükségét a gépi onanizálásnak, ...ööö akarom mondani kompenzálásnak... :)
hatos 2008.08.11. 14:40:34
Szakadt (bocs' Maybe) Skodri, 110 lóval! Nesze nektek, önjelölt Schumik!
hawkeye 2008.08.11. 14:43:08
Nem látod őket, sötét az utca, sötét az autó, sötét a vezető...
S ha jön 1 magányos sofőr, lehetőleg nő, akkor ezerrel kirongyolnak, csatt és ordítozás, fizess, mer' nem adtad meg a jobbkezed...!
Na, ez a szar helyzet....
Johnny336 2008.08.11. 14:45:46
Teljesen normális, hogy rágyorsítottál. Ha nagyon a seggedben jönnek, és nem akarnak maradni, akkor inkább te hagyod ott őket, növelve a követési távolságot. Inkább legyen 110-nél normális követési távolság, mint 90-nél 1 méter...
Vagy jobbra indexszel jelezni, hogy takarodjon balra el.
Secnir 2008.08.11. 14:57:34
1. próbálj meg egyszer rámenni egy ilyenre, ha eltapostad autóval, utána nem zümmög.
2. biciklivel kergess meg egyet, kapd fel, és vidd el egy kerülettel odébb. 300m után megszűnik a zümmögés, örökre.
3. nézz utána neten, hány Ghz (Mhz)-en müxenek ezek. készíts 50 ft-ból zavaróállomást.
Johnny336 2008.08.11. 15:22:05
huntdown 2008.08.11. 15:25:36
fizetni mivel nem te leszel a hibás,ő nem tartotta be a követési távolságot....szóval sztem rossz a kiindulásod.új swiftről annyit,hogy a sok magyar elhiszi a nagyon-nagyon megy reklámot,mert nem ült még 150-350 lóerős autóba.múltkor láttam egy matricát"ez megy nagyon nem a suzukid"
találó(mármint megfelelő autón)
Gontar 2008.08.11. 15:27:55
Tudom, hogy a gyakorlatban az elölmenő is lehet hibás (pl. fékezéses népnevelős barmok), de a yard szemében nem. Ahoz túl messze kerültetek a kereszteződéstől, hogy azt hazudja elékanyarodtál.
Szerintem egyébként csak simán baszta a csőrét a szociskodád. :D Örült, hogy talált végra valakit, akit ő is "legyalázhat" - aztán meg szépen saját magát "alázta" meg.
120asunk nekünk is volt sokáig. Imádtam. :D :D :D
MadBob 2008.08.11. 15:28:42
"...készíts 50 ft-ból zavaróállomást."
Inkább vegyél egy nagy teljesítményű távvezérlőt és élvezd az ablakból ahogy falnak vezeted az RC-car-ját.
isti77 2008.08.11. 15:49:26
Ez olyan sebesség, amelyre lakott területen nem kell és nem is lehet számítani, erre már lehet mondani, hogy pontosan az ő sebessége miatt nem tudtál eleget tenni az elsőbbségadási kötelezettségednek.
Legalábbis én biztosan erre hivatkoznék, ha 120-szal telibe b.szna egy ilyen állat, és esetleg még túl is élném.
Manyizga (törölt) 2008.08.11. 15:54:00
Krisi 2008.08.11. 16:04:11
Ezek a legkirályabb autók amúgy, kívülről kaki, aztán a tuninghuszároknak lehervad a mosoly a képükről, mert azt hitték, hogy a "No Fear" matrica és az alsó neon több lóerőt ad :)
Meg beveszik az internetes reklámokat, hogy a 99$-os sportkégszűrő +10 lóerőt ad :D
SLacc 2008.08.11. 16:17:57
Ja, az antennát is betolom, ha számít! :D
Szendwich 2008.08.11. 16:32:14
És a sportlégszűrő + neon + "No Fear" matrica? Az már van-e 25 LE is? (Az majdnem a fele a kocsiménak, nehogymá' ne érje meg!)
Ha bal kezzel fogod izombol a kormanyt az vezetesi tudas +1, latvany +2 es +5 LE !!!
egy3asbmws 2008.08.11. 17:38:01
Velem egyszer történt meg, hogy jövök hazafelé a Szálfa utcán, az egy elég hosszú, végig jobbkezes utca.
Este, sötétedés után jöttem, és egyszer csak az lett feltűnő, hogy az egyik sarkon (tőlem balra) valaki integet, már majdnem visszaintegettem, mikor látom, hogy nem nekem integet, hanem a tőlem jobbról jövő, összetört elejű autóban ülő kurvájának, aki lámpa nélkül csorgott szépen készenlétben, hogy mikor jön valaki, akibe belemehet, hogy aztán biztosítózzon.
Természetesen nem jött neki össze, jól elküldtem a halálf@szára mindkettőt, aztán mentem tovább...
De nem sokon múlott ám a történet. Szóval ilyen tetvek vannak ám. Ja, az is Buzuki volt. Hogy pattanna be a szeme. Szarjon sünt az összes ilyen szemétláda!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.11. 18:00:37
Szendwich 2008.08.11. 19:00:14
Történt, hogy munka után bepattantam a kocsiba, irány haza! Zenét hallgatva haladtam Miskolcról kifelé a 26-os számú 4 sávos úton. Behúzódtam a belső sávba és leelőztem egy vígan döcögő 120-as Skodát, de nem húzódtam ki a külsőbe, mert három csuklós távolsági busz haladt ott egymás után. Ezen az útszakaszon 60-as tábla van, amit senki se tart be… Továbbá a város végét jelző tábla csak az utolsó – Shell – benzinkút után van kirakva. Így a magam 75-80as tempójával úgy éreztem, hogy még a 3 busz is belefér, a kutyát nem tartom fel. Igen ám, csak közben megérkezett egy Peugeot – ha jól emlékszem – extra magasított mikrobusz mögém, aki haladási szándékát azzal fejezte ki, hogy belemászott a hátsómba. Figyeltem a tükörben, hogy mi a szart csinál. Először csak elvettem a lábam a gázpedálról, hátha ennyitől is észhez tér. Láttam a tükörben, hogy felfut rám. Majd tartja tovább az icipici követési távolságot mögöttem. Igazából nem tudom hová akart kitolni, mert jobbra a buszok elfoglalták a sávot, a szembejövők közé meg csak nem megyek át a kedvéért. Ezért megvillantottam a féklámpát is (maximum a plusz féklámpát láthatta az ablakba, mert annyira közel jött). Ekkor lemaradt tűrhető távolságra. Ez volt az a pillanat, amikor az utolsó busz után simán lehúzódtam volna a külsőbe, és hagytam volna, hogy menjen kedve szerint. Ellenben ahogy az utolsó buszhoz értem, ismét a hátsómra tapadt a fickó. A tükörben csak a két lámpáját és a mikrobusz márkájának a szimbólumát láttam. Ekkor mentem át én (is) parasztba. Nem gyorsítottam, nem fékeztem, hanem csak tartottam a tempómat. A busz leelőzése után sem húzódtam ki a külsőbe, ő meg csak tolt-tolt. Hamar megunta a fickó a hülye játékát, és kirántotta a mikrobuszt a külsőbe, hogy akkor jobbról leelőz. Vissza se váltva, nyomtam én is egy kövér gázt látva az előzési szándékát. A mikrobusz igencsak tömve lehetet, vagy kis motort lehetett benne, mert nem valami acélosan gyorsult. Ez már a fentebb említett Shell kút környékén történt, aminek a gyorsító sávjából időközben kijött a külső sávba egy sötét Ford (?). A Peugeot-ós sofőr úgy ítélhette meg, hogy simán átjön a kettőnk között majd. Mondjuk nem értem mire alapozhatta ezt, mert a hátsó ajtómnál se járt. Az utolsó pillanatba fékezett csak, amikor észrevette, hogy az útra frissen felhajtó autós nem akar részt venni az őrültségünkben. Bekapta mögém a mikrobuszt és az elmellőzött autó után azonnal rántotta is vissza a külsőbe, hogy a közeli lámpás kereszteződés előtt még meglő engem is (hogy kamatostul visszaadja a „csigatempómat” és a féklámpa villantásomat). A lámpa pirosan világított Ő meg a külsőben szenvedett továbbra is a megelőzésemmel (kb. 110-el mehettünk). Majd a lámpához érve ismét berántotta mögém a mikrobuszát, mert a külsőben sokan álltak a sorba, a belsőben meg csak ketten. Majdnem állóra lassítottam az autót a kereszteződés előtt, amikor a lámpa zöldre váltott. Az előttem induló két autó a külsőből jobbra kanyarodók miatt rögtön kihúzódott jobbra. Én meg újabb kövér gázzal „ellőttem”. Tök feleslegesen, mert a mikrobuszos ekkora kitombolta magát és komótosan gyorsulva lemaradt.
Tudom, hogy egy fasz voltam. Ritkán szoktam belemenni az ilyesmibe, most belementem. Viszont tele van a tököm azzal, hogy a mikrobuszosok szarnak a farmra és úgy közlekednek, mint akikre semmilyen szabály nem vonatkozik. A többi autós meg csak egy mozgó fémkupac, ami lassítja a forgalmat.
X 2008.08.11. 19:34:17
gratulálok, majdnem baleset. sztereotípiák. meg kihaénnem majd megneveli önkényeskedés.
átírjam a storydat értelmes emberre?
"Ezen az útszakaszon 60-as tábla van, amit senki se tart be… Továbbá a város végét jelző tábla csak az utolsó – Shell – benzinkút után van kirakva. Így a magam 75-80as tempójával úgy éreztem, hogy még a 3 busz is belefér, a kutyát nem tartom fel. Igen ám, csak közben megérkezett egy Peugeot – ha jól emlékszem – extra magasított mikrobusz mögém, aki haladási szándékát azzal fejezte ki, hogy belemászott a hátsómba. Figyeltem a tükörben, hogy mi a szart csinál."
folytatás: Ekkor elgondolkoztam, hogy párhuzamos közlekedés szabályai szerint azonnal jobbra kell sávot váltanom, amint lehet. Mivel folyamatos előzésben voltam, meg kellett várnia amig változatlan tempóban megelőzöm a buszokat. Utána azonnal jobbra kihúzódtam a busz elé és ennyi a történet. Ő egy paraszt, mert "tolt", de a lehető legjobban cselekedtem. Ha fasz lennék, szívathattam volna, nem tettem. Ezért is kötelezi kölcsönös együttműködésre a közlekedőket a kresz. Ő hülye, én korrekt vagyok... A francba, ezt sem küldhetem be a blogba... jajj, mikor lesz már eseméyn... jaj, majd azt is beleírom hogy zenét hallgattam, mert az fontos :D
---remélem nem kell tovább ragoznom!
(és a balesetek nagy része nem a hibából van, hanem a szándékos "majd én megnevelem" magatartásból!)
SLacc 2008.08.11. 19:55:40
gravy_t 2008.08.11. 19:58:54
érdekes, hogy amikor én megyek gyorsabban pl. autópályán és utolérek valakit, akkor normális távolságban le tudok lassítani, hogy be tudja fejezni az előzést.
z 2008.08.11. 20:04:55
SLacc 2008.08.11. 20:05:08
És ha olyan visszanevelős seggfejjel találkozol, aki majd rád is fékez, ha megelőzött? Sok a tahó, aki nem bírja ki, hogy ne "törlesszen", ha ő volt is a hunyó. Bár úgy lenne, hogy használnának ezek a nevelési eszközök (ködzárófény tökéletes pedig). Az izomgyerek az X5-ösével, na az lenne csak keménytökű gyerek. :DDD Tudod, a tinypic.com-ról. Hehehe...
gravy_t 2008.08.11. 20:15:38
akkor én röhögök majd a legjobban, előttem ugyanis kábé két méter motorház van, még a lökhárító belső merevítóje is préselt acél. megnézném a képét, amint kiszáll a tropára zúzott hátuljú (már nem annyira) csillivilli autójából.
SLacc 2008.08.11. 20:24:07
Szendwich 2008.08.11. 20:25:58
Nem Te voltal a mikrobuszos? :)
Sergei 2008.08.11. 20:50:00
Azért sem értem a sztorit mert ha beléd megy a szuzukis akkor ő a hibás namost az ilyen régi szarokat már csak azért is kerülni kell mert neked az össz károd tényleg 30e ft, namost nekem egy első lökháritóba csak a ködlámpa kb ennyi. Szerinted? A szuzukis sem ilyen hülye, te voltál balfasz mert elnézted a távot azt hitted a szarod többre képes aztán meg egymást hergeltétek.
Elléptél 120al városba. Király vagy, fékutad mennyi a skodával? Jaaa, biztos brembo fékrendszert épitettél alá.
Veszélyes meg én vagyok, nem? :)
B.GY. 2008.08.11. 21:01:56
gravy_t 2008.08.11. 21:03:02
nyugi, eddig még nem volt példa rá, azért tudom, mikor kell leállni.
gravy_t 2008.08.11. 21:05:13
szerintem a skodás inkább azt akarta elkerülni, hogy összetörjék az autóját, merthogy sokat dolgozott már vele. aztán ki van segítve, ha nem ő a hibás, de kezdheti elölről.
SLacc 2008.08.11. 21:13:41
Ugye figyelmesen elolvastad? Törött volt a suzukis állítólag.
Ugyanakkor ha egy suzukis meg tud félemlíteni... :DDD
SLacc 2008.08.11. 21:16:49
Maybe 2008.08.11. 21:18:45
Nem Brembo, hanem Ferodo. 4 dugattyús. Készül a tárcsa hátra is. Kérem kapcsojjaki.
Az meg, hogy megállapítsd a káromat, 30e ft-al több évi munkát, hát... Gratulálok :)
DEGEC 2008.08.11. 21:22:43
tett halála az okoskodás....
www.alon.hu/blogs/media/tetthalalla.jpg
Sergei 2008.08.11. 21:23:52
Tudom hogy jó dolog autót épitgetni saját kezűleg, meg ránézni hogy dekurvaszép de bazdmeg azért a te verdádnál ez nem áll fenn!
Maybe 2008.08.11. 21:29:08
Van akinek az élmény és az autó építése többet jelent. Lehetne "normális" autóm is, ugyanennyiből, sőt még kevesebből. De az nem nyújtana ilyen élményt. De azt hiszem ezt Te soha nem fogod megérteni... Ne menjünk bele ebbe a vitába, meddő dolog :) van aki megérti és támogatja is, van aki soha nem fogja. Különbözőek vagyunk, ettől szép az élet.
SLacc 2008.08.11. 21:29:22
Sergei: mindenkinek tessen a sajátja. Ha mindenkinek a tied kéne, vagy olyan, mint a tiéd, annak sem örülnél. A szépség nem abszolut. Az a vodka.
X 2008.08.11. 21:33:13
Ez az oka sokminden rossznak és veszélyes válaszlépésnek...
Le merem fogadni az M7 ezért is van tele balesetekkel pénteken & vasárnap. A sok nevelő nagyonokos hétvégi vezető előkerül...
Sergei 2008.08.11. 21:35:01
Nem vágom, én úgy veszek autót hogy azzal biztonságosan eljussak mindenhova. Kétlem hogy egy 20-25 éves autóval el kéne indulnom egy Bp-Rostok (német o.) oda-vissza útra vagy még messzebb.
Ugyan ezért nem vennék 4-5 éves húdefasza BMW-t sem mert azok már futottak 120-150 ezret vagy még többet. Jó a bmw és társai de vagy újonan vagy sehogy. Na nálam a sehogy lépett érvénybe.
B.GY. 2008.08.11. 21:45:03
Szendwich 2008.08.11. 21:55:28
Amúgy, mint írtam nem szoktam az ilyesmibe belemenni. Jobban féltem a szaros életemet és a szaros régi kocsimat (ezért értem meg Maybe-t) annál, hogy meghaljak (még rosszabb: megnyomorodjak) az ilyenek miatt.
Ma elpattant a húr. Így alakult. Utólag bánom. Megírtam. Nem azért, hogy ide kerüljek, hanem mert kikívánkozott.
X 2008.08.11. 22:29:00
"Ma elpattant a húr. Így alakult. Utólag bánom. Megírtam. Nem azért, hogy ide kerüljek, hanem mert kikívánkozott."
Helyes. Bevallom nekem is volt már húrpattanás ;)
de inkább nem írom le, mert jajmitkapok... jogosan :)
De már elévült, eltelt az 5 év :)
Ursula 2008.08.11. 23:03:12
Hát lehet, hogy bennem van a hiba, de én ezt sosem értettem meg. Egy kis kakaskodás miatt kockáztatod, hogy rommá törjék a kocsid hátulját? Belédjön, ki kell szállni, töltögetni a papítokat, esetleg rendőrt hívni, trélerre várni, szervízben otthagyni, biztosítóval szarakodni, várni míg kész lesz. És ha nem csak a lököst roncsolja, akkor már sosem lesz gyári állapot. A kötelező biztosítás nem tériti a teljes kárt, avulást is figyelembe vesz.
Ha nem jön beléd, összecsinálja a gatyáját és lemarad, esetleg visszaszivat. Ez a kis öröm megéri a fenti kockázatot?
Arról nem is beszélve, hogy autópályatempónál még akkor is, ha te vagy a Sumaher, ha seggbekapnak, jó eséllyel irányíthatatlan lesz a szitu. És ilyen tempónál nem nehéz elpatkolni sem.
Na mindegy. Megyek aludni.
B.GY. 2008.08.11. 23:18:36
Pályán azért én sem játszom ilyet.Ott meg nem tolnak,mert lehúzodom jobbra.Időm meg van papirokat töltögetni,meg rendőrre várni.Nem vagyok olyan fontos ember,hogy siessek.Ja és 18 éves a kocsim,meg lakatos vagyok megcsinálom magamnak.A hátsó lökháritó merevitőm egy "U" gerenda.Szervizben akkor sem hagyom,ha kényszeritenek rá.Olyan sebességnél csinálom csak,ahol még nem annyira törik,hogy ne lehessen vele továbbmenni.Elöl van benne a motor:).Aki belém jön inkább az fog ott maradni.Aludj jól:)
Jacques Foche 2008.08.12. 00:04:27
B.GY.: 30 ezerből két Skoda kasztni? Az akkor sajnos olyan is. Mire van egy rendesen kilakatolt/lefényezett bódéd, addigra azért párszáz ruppó kiugrik a pénztárcából. Tudom, mert végigcsináltam.
Tomekk 2008.08.12. 00:31:48
Csak 1 kis képzelőerő kell, és ez lesz a "pfúj, skoda!"-ból:
De persze nem kell, hogy mindenkinek tetsszen :)
Tomekk 2008.08.12. 00:33:39
Akkor itt a link:
www.vii.sk/video/ogmc5rrrov/skoda-rapid-rabbit-ak-47/old/
Krisi 2008.08.12. 00:52:20
És tegye fel a kezét, aki szeret biztosítóirodába meg szervizbe járkálni hónapokon át. Én nem.
Szóval ezért nem játszadozok ilyen "ha belémjön majd kifizet a biztosító" szinten, inkább megúszom ép bőrel és ép kocsival.
Ha meg a seggembe másznak, akkor én is a jóöreg "mossuk le a szélvédőt bő vízzel" trükköt veszem elő a tarsolyomból, majdnem mindig bejön :)
Ha majd lesz sok szabadidőm, akkor a hátsó szélvédőmosót elállítom, hogy direktbe adja hárta az adagot, lesz majd móka, ha a seggembe másznak. És még mindig jobb, mint a fékezés.
Krisi 2008.08.12. 01:01:53
Vagy akármilyen oldtimer találkozón is bevetheted a kérdést, szerintem téged fognak elmehborodottnak hinni, amiért új a kocsid :)
Ízlésről vitatkozni értelmetlen.
Nekem pl. nem teccenek az új autók, ez van. Hiába összkomfort seggmaszírozós üléssel, meg elmegy bevásárolni helyettem plusz megsétáltatja a kutyát, én inkább odafigyelek egy velem egyidős autóra, mert az teccik. Neked meg az új.
Még szerencse, hogy különböznek az emberek :)
név 2008.08.12. 02:37:33
hah, egy karosszériás, az már valaki - joga van veszélyt okozni, előre megfontoltan, kitervelten, szándékosan...
sq 2008.08.12. 06:57:32
valami itt sántít.
Névtelen nulla 2008.08.12. 07:59:47
_________________________
Csak számolgatok...
65km/h = 18,05 m/s. A 80 m-es utat tehát kb. 4mp alatt teszi meg.
Neked az ő 65km/h-s sebességét 4mp alatt kell elérni álló helyből. az elég derék gyorsulás, én Matizzal nem hinném, hogy igy fel lehet venni a forgalom ritmusát :)
Elékanyarodtál, ő meg gyorsan ment...
Ennyi a sztorid :)
Seth Gecko 2008.08.12. 08:12:49
Mert benne van a türelme, a hozzáértése, az elkötelezettsége.
Gratulálok, Péter, kevés manapság az ilyen srác, aki egy régi autót megment az enyészettől!
És szeretem a régi autókat. Egyéniségük van.
Bobby Baccala 2008.08.12. 10:01:16
mondjuk 120nál szándékosan ráhúzni, biztosítás miatt..
nemtom,de jackassben biztos elmenne :D
Maybe 2008.08.12. 10:49:41
Konkrétan Matizról nem találtam gyorsulási adatokat, de itt egy Tico, ennél azért egy fokkal jobb a Matiz is sztem:
timeslip.hu/reszletes.php?car=0541
4 mp alatt 50-nél van. Egy Matiz simán tudja ennyi idő alatt a 60-65-öt. Nem a 0-100 értékből kell kiindulni :)
Egyébként ha már én is elindulok, akkor nem 80 m-t kell megtennie, hanem mondjuk 130-at, mivel gyorsulás közben nem áll az autó. Ha már számolunk, számoljunk korrekt módon :)
Elékanyarodtam, ő meg a gázba lépett. Ennyi a sztorim ;)
isti77 2008.08.12. 13:18:08
A sztori egyébként több ponton is sántít. És mire hivatkozott volna, ha bekövetkezik egy esetleges csattanás? A kereszteződéstől már jócskán eltávolodhattatok ilyen sebességgel, azt nem mondhatta volna, hogy kihajtottál elé, azért ment beléd... 500 méterrel később.
Vagy szabálytalan sávváltás? Ha ő húzta rád a kormányt, ez sem állt volna meg, mindketten a te sávodban lettetek volna. Szal nem nagyon értem az egészet.
RedRiot 2008.08.12. 14:40:05
Bennem is ugyanez a kérdés merült fel. Én úgy tudtam, hogy a kedvenc módszer: megy a biztosítós pénzre úszó g**i a főútvonalon. Vki macisajt alól (neki jobb kéz felől) ki akar kanyarodni. G**i kiteszi az indexet jobbra, lassít -> macisajt alól gyanútlan ember megkezdi a kanyarodást -> szarevő tetű index off, egyenesen tovább, másik kocsit telibekap -> crash után indexelést letagad "eszt benézted öcsém!"
név 2008.08.12. 19:05:05
ÉÉÉS mégha bizonyítható is az irányjelzés, akkor is elsőbbsége volt! Vigyázzatok! (Nem csak szándékosan lehet ilyen helyzet, meg is gondolhatja magát.)
B.GY. 2008.08.12. 20:33:19
név 2008.08.12. 21:14:13
sőt, ha utólag majd két 120kg-s egyén tartja a papírt, hogy írd alá, lesz bizonyítva... én szóltam...
B.GY. 2008.08.12. 21:26:19
B.GY. 2008.08.12. 21:30:02
Alf (törölt) 2008.08.12. 23:49:21
tudom, veterán autóm van, és egyszerűen a legyorsulási vágyat fokozza egynéhány baromarcban.
név 2008.08.12. 23:55:57
minden esetre ha meglök, abból még tömegbaleset is lehet, megsérülhet pl utasa is, amiről az nem pl tehet.
...persze tudom, hogy soha senki a környéken, meg sofőr egyedül a másik kocsiban, bár ezt meg te nem láthatod :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.13. 03:26:35
B.GY. 2008.08.13. 19:16:13
név 2008.08.14. 12:18:43
de azért óvatosan :D
és igen, nem törik a kocsim eleje :)
További magyar hang 2008.08.14. 12:38:45
B.GY. 2008.08.14. 19:04:11
Perillustris 2008.10.14. 13:59:49