Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kompetencia tesztet mindenkinek!

2008.08.12. 12:27 :: Kisikasa

Joda úgy érzi, mindent megtett a balesetveszély elkerülése érdekében, de úgy tűnik soha nem lehetünk elég óvatosak és még akkor is kerülhetünk ilyen helyzetbe, ha kék az ég, a madarak fütyörésznek a fán és sehol egy árva lélek.

Az esemény friss(1,5 órával ezelőtt történt:)), pont 2 nappal ezelőtt olvastam az "Elmaradt temetés" c írást, nem gondoltam,hogy hamarosan a másik oldalról tapasztalom meg azt,amit HeRo a motorról:)

Szóval, a dorogi strandolásból hazafelé a 10es úton haladtunk Pilisjászfalun keresztül...előttem kb 60nal ment egy Suzuki Swift, gondoltam megelőzöm...index ki, tükörbe nézek, sehol senki, majd kihúzódom... már majdnem elértem a Suzuki hátsó ajtaját, amikoris a tükörben megláttam egy apró fényt iszonyatos sebességgel közeledni, olyan gyorsan jött,hogy a következő pillanatban már láttam a srác arcát a tükörben... fék, visszarántottam a kormányt, motoros majdnem a padkán, de elfért még és 2 autóval előrébb visszasorolt... bennem meghűlt a vér. Eszembe jutott a fent említett cikk és arra gondoltam, hogy ott az autós nem használta a tükröt... én használtam, mégis megtörtént a baj, bár azt hiszem, rajtam is múlt, hogy nem lett nagyobb a baj. Én körülbelül 80nal előzhettem, vajon mennyivel mehetett a motoros!? 160-170 körül? Nem tudom...mindenestre nem sokkal később szembejött egy földúton a jobb oldalon (motoros találkozó ma), intettünk neki, ő vissza, nem tűnt dühösnek, bár azt hiszem, hogy nem is lett vna oka dühösnek lenni.

Nem érzem úgy, hogy hibát vétettem, hiába vagyok szőke és még nő is:) gondolkodtam, hogy vajon mit csinálhattam rosszul, de még csak azt sem mondhatom, hogy figyelmetlen lettem vna...1szerűen a másodperc tört része alatt jelent meg a tükörben, rögtön vissza is rántottam a kocsit...figyelek a motorosokra,magam is szeretek motorozni, de azt gondolom, hogy néhányan tényleg közveszélyesen közlekednek. Amúgy erre a közveszélyes közlekedésre már kitaláltam valamit (és itt nem a gyorsuló motorosokról beszélek), mégpedig, hogy aki jogosítványt akar szerezni, igenis végezzen el egy kompetencia-tesztet, hogy alkalmas-e a vezetésre:)) reakciókészség, alkalmazkodó-képesség.. ezek mind nagyon fontosak lennének, némelyek mindezek hiányában ülnek volán mögé... ők az igazán közveszélyesek.

92 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó veszélyes kresz gyorshajtás női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gontar 2008.08.12. 12:41:12

A kompetencia teszt mellé javaslok pszichológiai alkalmassági tesztet is. :-) Szerintem ez még fontosabb, mint a megfelelő reakcióidő stb... Mert egy teszten hiába jó valakinek a reakcióideje, ha a gyakorlatban meg "megfagy" egy nem várt eseménytől. Vagy idegbeteg barom... vagy képtelen együttműködni másokkal... vagy... stb... :-D :-D :-D

JégEmber 2008.08.12. 12:48:46

PÁV. Mindenkinek, mindenre. 5 évenként.

Gontar 2008.08.12. 12:49:54

Nemrég M5-ösön mentettem meg egy motoros életét saját magától. ;-) Belsőben előztem, majd tükör+jobbraindex, hogy visszatérjek a külsőbe. Motoros skac meg pillanat alatt a semmiből ért mögém miközben már elkezdtem visszahúzódni a külsőbe... nem, nem várt. Én olyan 130-140 között mehettem, ő minimum 240... Nem lassított, "csak" száguldot előre a két sávban közlekedő járgányok között... Szerencséjére időben visszakaptam a kormányt a belső felé, ő meg tovább el a kocsik között lassítás meg minden nélkül... Olyan fél másodpercnek tűnt az egész esemény... Kicsit kirázott a hideg a faszitól...

Gontar 2008.08.12. 12:52:47

PÁv... ugyanmár... 3 ismerősöm van, akik hivatalból csinálják... Mindhárom egy közveszélyes állat mikor sofőrülésbe kerül. Agresszív, tolakodó, másokatledudáló, KRESZ-t nagyívben leszaró, őrülten gyorshajtó fazonok. Számtalan balesetet okoztak is már... és mégis megvan a PÁV viszgájuk...

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 12:54:14

A posztból ismét kiderült, hogy a fény gyorsabb, mint a hang, mert előbb láttad a fényt, mint hallottad a hangját! :)

Amúgy az önveszélyesen száguldozók/szabálytalankodók ellen nehéz védekezni. :(

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 12:55:55

Másrészt feltűnő, hogy mindenki a szabályok maximális betartásával közlekedik.
80-nal előzi az Suzukit, 130-140 között vált sávot... bezzeg a gyorshajtó állatjai... :)

Kopasz Mercis 2008.08.12. 12:55:58

Motorral soha ne legyen nagyobb a sebességed, mint amiről biztonságosan le tudsz fékezni a kijövő autós előtt.

Gyakorlatban:
-álló, lassan csordogáló sort 20-30 km/h különbséggel előzz,
-országúton ha utolérsz pár kocsit csökkentsd a tempót, csak akkor húzd neki ha már az előzendő autó mellé értél; hosszabb sort csak 20-30 km/h különbséggel előzz, csak az utolsó mellett kezdj gyorsítani
-városban mindig számolj vele, hogy egy keresztutcából eléd fordulnak; ha sort előzöl mindig lesz az elején valaki aki balra lefordul
-stb.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 12:56:05

nekem a "vonulós" elmúlt héten jó tapasztalataim voltak a mocisokkal kapcsolatban. nem mentek őrült módjára. nem előztek hajmeresztően.

ha a tiszta úton elmegy mellettem 150-nel hát menjen. nem derogál nekem.

sőt többször húzódtam le padkához amikor beragadtak mögém 100-nál, ilyenkor egy sávban elfértünk ketten, és integettek hogy köszi.

persze ezek komoly emberek lehettek nagy motorokkal, nem városi suttyók simsonnal.
múltkor egy ilyen hmcs állt mögöttem a pirosnál, bőgette a robogóját, és többször felkapta az elejét. attól szartam hogy megcsúszik a keze a kuplungon azt bedobja a mocit a hátsó ablakomon. elég közel volt hozzám (kisebb mint 1 méter). majdnem kiszálltam, de zöldre váltott épp a lámpa. normál tempóban indultam (számítottam a kivágására), de simán lemaradt, nyugdíjasan indult. de akkor minek túráztatja mögöttem a gépet? engem idegesít? ha igen miért?

zsoci 2008.08.12. 13:00:14

Csak azt mondd meg hogy ha már az előzött autó hátsó ajtajánál jártál MINEK FÉKEZTÉL ???? Pont ezzel csökkentetted a féktávját baszki !
Nyomni kellet volna hogy nőjjön a tér, és közelebb húzódni a másik kocsihoz legyen menekülési út.
Ha nem vetted volna észre majdnem megölted öcsém !

JohnnyB 2008.08.12. 13:02:50

"azt bedobja a mocit a hátsó ablakomon"
lol

Én lennék terrorista! 2008.08.12. 13:03:59

Egy új, (leg)alsó kategóriás, extrák nélküli autó árából (kb. 2-2,5m Ft) olyan (akár új) motort lehet venni, ami teljesítményben üti az autók több tíz millás kategóriáját. Sokan szeretik is kihasználni, mert miért is ne, ha megtehetik?
Ha egy motoros az autópályán 240-el tud menni és nem mérik be, miközben valaki mást a kint felejtett 30-as táblánál 50-el rommá büntetnek, akkor a rendszerben van a hiba. Ostobák pedig mindenhol vannak, de egy rossz rendszerben sokkal többen.

Gontar 2008.08.12. 13:07:05

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.08.12. 12:55:55

És? Ennyire hihetetlen, hogy vannak aki nem őrülten száguldoznak? Nem írom, hogy mindíg betartom a sebességhatárokat... igen, mentem már 160-nal is autópályán (hajnali 5 óra, gyakorlatilag 0 forgalom, tökéletes útviszonyok).

Amikor a motoros jött végig a két sáv között ha akartam volna sem tudtam volna 140-nél gyorsabban haladni, mert mentek előttem is - nahát! Mégvalaki, aki betartotta a KRESZT. :-D :-D :-D

nanemá 2008.08.12. 13:08:30

Nem régen jártam pont így, mint a blog író. ugyanez a story volt. Ésszel kellene motorozni. Vannak olyan szituk, ahol borítékolható, hogy baleset vagy balesetveszély lesz a motoros számára, mégis figyelmen kivül hagyja. Nem attól jó motoros/autós stb. valaki mert ész nélkül nyomja. Pl. egy szitu: balra akar kanyarodni egy autós, index balra ki, mögötte feltorlódnak autók. Az autós benéz a tükörbe senki nem előzi, csak mögötte állnak a többiek, elkezdi a manővert, a motoros megérkezik jóval 160-al a semmiből kivágódik a kocsisor mögül és telibekapja oldalról az autóst. Múlt héten ez történt egy munkatársammal, ő volt a balrakanyarodó autós. Az ilyen motorost halál bénának tartom...

üjjéle 2008.08.12. 13:11:29

ha te magad is motorozol, akkor bizonyára tudod, hogy 180-ról mondjuk 80-ra lefékezni egy 1000-es gépet nem tartozik a legbonyolultabb feladatok közé. feltételezem, hogy a motoros cseppet sem ijedt meg, valószínűleg két ujja folyamatosan az első féken volt. engem is ijesztett már meg motoros, mivel előre mégiscsak muszáj többet nézni, mint hátra. :) viszont, ha két keréken közlekedem, és neadjisten pályán 200 fölött haladok, akkor is képes vagyok bármelyik pillanatban visszalassítani a forgalom tempójára. az ember másképp éli meg az ilyen élményeket, attól függően, hogy éppen mit vezet.

kolbász 2008.08.12. 13:13:41

Szerintem az a baj, hogy sokan minimális gyakorlattal szállnak egy baromi erős motorra, és csak mennek, mert az újságban tévében stb. azt látták, hogy ettől milyen menők lesznek.
Mondjuk ugyanez az autósokra is igaz.

no mail, no problem 2008.08.12. 13:14:19

Gontar, én "jobb" motorost láttam az M5-ön.

Tavaly ősszel, este, az erős szürkületben és majdnem sötét határán volt a nap. Nem sokkal a vecsési leágazás előtt hajtottom, viszonylag sűrű, kétsávos forgalomban. Messziről hallottam a motoros csávót, aki jelentős sebesség különbséggel jött, a fénye gyorsan közeledett, a két, haladó sáv között. Egyrészt a sötét miatt, másrészt lassítanom is kellett egy kamion előzés miatt, de nem tudtam megbecsülni sem, mennyivel volt gyorsabb. Jelentősnek érzékeltem. Többnyire a felezővonalon jött, és amikor bement két kocsi közé, visszafogta kicsit a gépet, és két kocsi között ráhúzott, és általában egykerékén jött ki. Így száguldott ki a kamon közül is, egy keréken, amikor eltűnt előlem.

Nem volt jó nézni.

RV 2008.08.12. 13:17:13

ha betartassz minden szabályt ésa többiek is, akkor nincs szükség macskareflexekre
épp ez a lényeg, hogy ha féj az ember feje se haljon meg az utakon
inkább kultúra tesztet kellene csináltatni

Becher 2008.08.12. 13:17:19

Én mindig úgy gondoltam, hogy motoros jogsit nem szabadna fiatalon kapni. Legyen a korhatár méretesebb, pl. aki nagymotorra akar az egyrészt vezessen min. 5 évet 250-en - azzal is lehet jól menni - és múljon el min. 27 éves. Akkor talán már elég esze van a lóerő megfogásához. Persze ez nem mindenkire igaz, de talán a többségre igen.

A túráztatáshoz pedig. Egyszer szarul volt beállítva a motor és ha nem húztam a piros lámpánál bizony lefulladt. Ráadásul az aksi is szarakodott így eléggé be voltam rosálva, hogy ne fulladjak le :). Persze nem biztos, hogy a robogósnak hasonló problémái voltak :).

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:22:21

Az ember megpróbál vigyázni a motorosokra, de ha egyszer nem hagyják? Tegnap a Budafoki úton megláttama tükörben három motorost közeledni középen. Gondoltam jófej leszek, kihúzódom a szélére, had menjenek. Majdnem neki is mentem az első motorosnak, aki egy hirtelen mozdulattal kivágódott jobbra, és a padka mellett nekiállt előzni. Ijedten rántom vissza a kormányt, na ezzel meg a másodikat csaptam el majdnem, mert az meg az elsővel párhuzamosan balról előzött, alig fértem el közöttük. Hát normálisak ezek?

noname 2008.08.12. 13:23:26

"Ó jaj, szemét gyorshajtók", panaszkodott, miközben egy előtte haladó gyorshajtót előzött.
Persze az más.

gejza 2008.08.12. 13:23:30

A PÁV vizsga az pontosan miből áll?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:24:53

becher:

de te nem emelgetted magasra az első kereket közben. a robogós azt csinálta. annyira felkapkodta az elejét hogy a tükörben már láttam a motorblokkot...
igazad van a túráztatás szót rosszul használtam :)

tandrás 2008.08.12. 13:39:19

"noname 2008.08.12. 13:23:26
"Ó jaj, szemét gyorshajtók", panaszkodott, miközben egy előtte haladó gyorshajtót előzött.
Persze az más." - Azért talán naem véletlenül tesz különbséget a Btk. egy elcsattanó pofon meg egy gyilkosság közt. :)

Becher 2008.08.12. 13:41:05

Hurrá torpedó, képzeld el amint egy chopper elejét emelgetem :). Azt hiszem nem kellene félnem semmitől ha ilyen jó formában lennék :)).

vasló 2008.08.12. 13:41:16

Sajnos hülyék mindenhol, minden jármûvel akadnak. :(

Örülök, hogy nem egybôl a "halálmindenmotorosra" kommentek kezdtek áradni. :)

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 13:42:26

Becher, igen nem szabadna fiatalon motoros jogsit kapni. Mondjuk én B-s jogsit is csak akkor adnék valakinek, ha előtte igazoltan robogózott 2-4 évet. Hogy ne mindent a karosszéria védelméből próbáljon meg megoldani, ahogy a többség.

vasló 2008.08.12. 13:42:45

Becher: mit vezetsz, ha épp motort?

kérdem tisztelettel.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:49:29

"Mondjuk én B-s jogsit is csak akkor adnék valakinek, ha előtte igazoltan robogózott 2-4 évet."

Na azért ez már hülyeség. Miért legyek én köteles robogózni, arra költeni, ha egyszer rohadtul nem érdekel, autót viszont vezetnék? Két különböző jármű, mi közük egymáshoz? Ha le akarom szarni a KRESZ-t, akkor azt 10 robogózás után is megteszem...

Nyomek 2008.08.12. 13:50:06

"A PÁV vizsga az pontosan miből áll?"

Úgy kezdődik, hogy pénzt fizetsz be.

A többi nem lényeges.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:52:40

hát a chopper emelgetéshez még a feketelaci is kevés lenne :D

motorostalikon viszont szoktak blokkokat dobálgatni...

Kopasz Mercis 2008.08.12. 13:52:58

Pályán hülyeség motorral az autók között szlalomozni. Szinte mindig lehúzódnak a kocsik annyira a belsőben is hogy balról mellettük el lehet férni.
Ha mégsem, akkor jobbról szinte a leállósávon előzök, nem nagy tempóval.

Ezzel a stílussal -őrült csapatban is- a maximum lemaradás a következő tankolásnál nem volt egy szál ciginyi idő a késésem.

sq 2008.08.12. 13:53:00

pszichológiai vizsgálattal én is kiegészíteném a jogsiszerzés folyamatát. persze totál korrupt lenne a dolog mint itt minden, de valamennyi sofőrt mégiscsak kiszűrne.

engem biztos :)

cso zsi 2008.08.12. 14:05:28

" gejza 2008.08.12. 13:23:30
A PÁV vizsga az pontosan miből áll? "
Attól függ, melyik szint.
A III. és a II. között a reakcióidő teszt a leglényegesebb különbség.
Van még képnézegetős pszicho teszt, reflexvizsgálat, és egyébb ügyességi feladatok.

Dr. Greene 2008.08.12. 14:08:30

Nekem volt már olyan, hogy látom a mocist a bal tükörben, ok, mondom, akkor picit húzódok a sávomon belül jobbra, hadd menjen.
(Váci úton mindez.)
De még mellém sem érhetett, amikor látom, hogy jobbról jönne a másik - na szép... Erre varrjon gombot aki tud.

lyukrafutó 2008.08.12. 14:11:30

ja, ez a jobbról előz, balról előz ez nagyon kemény tud lenni. meg az egykerék, meg a nyűszítés a hátsó sárhányónál+a többi produkció. szóval akármilyen ügyes csávó is ül rajta..az autós akit ezzel megijeszt nem biztos h olyan ügyes lesz. aki ezt nem képes belátni, az magyarázhat bármit.

szivacs 2008.08.12. 14:17:19

nem várt körülmény (video):
fishki.net/comment.php?id=39312

Manyizga (törölt) 2008.08.12. 14:18:32

Fedor, azért kellene kötelezően előírni, mert így megtanulná a KRESZ-t a bőrén. Nem a másokén. Ha nem tetszik, nem kell jogsit kapnia nagyobbra.
Tanulságos lenne legalább, hogy érezze, milyen az, ha karosszéria nélkül közlekedik a karosszériások között. Mert aki egyből autóba ül, nem érzi fontosnak a kérdést. ;) Peace.

Csm001 2008.08.12. 14:18:51

szép, szép, tudjuk mindannyian mennyire bonyolult egy háziorvostól beszerezni a szükséges aláírást, legyen az gépkezelői, vagy akármi...

haribodog 2008.08.12. 14:18:55

Ez is szép, a közepe táján, majdnem ugrat szegény Skodán:
www.youtube.com/watch?v=-s13EHdxIuc&feature=related

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.12. 14:18:56

Mi a ménkűnek kell egy lakott területen 60-nal haladót (20%-os túllépés) még megelőzni? Sürgős lehetett hazaérni a strandról?

trolipotlo 2008.08.12. 14:19:52

Én meg csak azt engedném robogózni, aki előtte biciklizett, de annak feltétele, hogy évekig bizonyíthatóan gyalogosként közlekedett egy nagyvárosban. Annak előfeltétele pedig a sikeres KRESZ vizsga megléte, ugyebár. Aki meg átgyalogol a piros lámpán, 2 hónapra eltiltanám a járdahasználattól. 1500-ös ladával nem lehet száguldozni? Bicajjal nem lehet zúzni 60-nal a Mátrából? Gyalogos nem tolhat ki az útra hirtelen egy talicska tüzifát a motoros elé?

Ha valaki hülye, csak azért nem megy 200-zal egy vespával, mert nem tud. Sőt, ha elesik, feláll és megy tovább. És ha ez rögzül benne és vesz egy Hayát? Azzal általában nem először, hanem utoljára esik el az ember.

Azt kell felfogni, hogy bizonyos sebesség után nagyon fáj az esés és nem éri meg kockáztatni. Jól gyorsul a BMW? Qrvára, élvezem. Az 1000-es gixxerről átülve is? Hát elég lehangoló. Én a kezdő motorosokat először az Eurostarra ültetném fel az Oktoberfesten/beültetném az űrhajós centrifugába, akadjon fent a szeme, majd közvetlenül utána jöhet a forgalom. Ott már nem fogja üldözni a G-ket.

zsoci 2008.08.12. 14:21:28

Csak szólnék már nincs PÁV.

A motoros gyakorlat meg nagyon jó az autózáshoz. Én is robogóztam, azt motorztam és utána vezettem autót. Érdekes nem is töröm magam össze pedig sokat megyek és nem lassan.

silly 2008.08.12. 14:25:27

Sztem kell egy szabály: ha a motoros balesetet szenved/okoz, s a helyszinelés megállapítja hogy a becsült sebessége akár 10km/h átlépte a megengedett sebességet, neki kell büntit fizetnie és ezzel lezárnák az ügyet. Nincs megosztott felelősség, nincs vita ki hová nézett.

eszkep 2008.08.12. 14:29:50

"Mi a ménkűnek kell egy lakott területen 60-nal haladót (20%-os túllépés) még megelőzni? Sürgős lehetett hazaérni a strandról?"

Látom a kevésbé értelmesebbeknek sikerült megint kiragadni a lényeget...
És mi a ménkűnek kell motorral bárhol is 160-170-el száguldozni????

üjjéle 2008.08.12. 14:43:30

eszkep,

a válasz igen egyszerű: mert száguldani élvezetes. aki egy ezres (vagy akár hatszázas) gépet vesz, és azt mondja, hogy a kresz szabályainak megfelelően közlekedik vele, az hazudik és ráadásul még álszent is. én nem vagyok a brutális sebességtúllépés ellensége, ha vki száguldani akar, akkor tegye, DE CSAK ÚGY, hogy közben SENKI MÁST NEM veszélyeztet. én ezt mindig szem előtt tartom, amikor motorra ülök.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.12. 14:45:43

Hejesírás tesztet mindenkinek!

RCH 2008.08.12. 14:55:26

>"Mondjuk én B-s jogsit is csak akkor adnék valakinek, ha előtte igazoltan robogózott 2-4 évet."

>Na azért ez már hülyeség. Miért legyek én köteles robogózni, arra költeni, ha egyszer rohadtul nem érdekel, autót viszont vezetnék?
--------------
Jo, persze ez kivitelezhetetlen. De aki robogozik, az (jo esetben) aterzi, hogy mivel jar, ha hibazik. Egy auto biztonsagos(nak gondolt) dobozabol masmilyen a vilag.

He? 2008.08.12. 14:55:33

He? Nincs PÁV? Akkó mi van?

Becher 2008.08.12. 14:57:12

vasló: mivel én a tanulás híve vagyok ezért két éve lett jogsim 125-re (egy suzuki chopper) és most adtam be a papírt 250-re. Aztán meglátom, hogyan tovább. De szerintem az én képességeimnek meg fog felelni a 250 is :).

timex 2008.08.12. 14:58:16

B.szárszón most halt meg egy 30 körüli motoros srác; a szó legszorosabb értelmében szanaszét szakadt, a a motorja darabkái pedig máig szerteszét hevernek az úton... Jó lenne odafigyelni a motorosoknak is, ha jól tudom ebben a balesetben egyedül ő volt a hibás. A sajátján kívül mások életét is súlyosan veszélyeztette. Csak neki éppen nem volt szerencséje!

eMartin 2008.08.12. 15:06:58

Ha majd az akademiai szekfoglalodat irod, ott figyelj a helyesirasra.

Itt pedig figyelj arra, hogy mit probalnak a tobbiek kozolni.

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.12. 15:07:20

Üjjéle,
És abban tuti biztos vagy, hogy olyan kiváló a helyzetfelismerő képességed és a reflexed, hogy sokszoros sebességtúllépésnél is ugyanakkor biztonsággal közlekedsz (ergo sokszor gyorsabb az ítélőképességed és a reakcióidőd)?
Jó, hogy vannak ilyen szupermenek...

Roland 2008.08.12. 15:30:30

1 hónap különbséggel apám és én is balesetet szenvedtünk, mind a kettő (rendőrségi papír van róla) a motoros hibájából. Mind a 2 meg is halt, az egyik a helyszinen még, én voltam benn a kórházban miután nálamm is történt de mondták hogy semmi esély már csak donorként tartják életben. Hát nem volt szép látvány. Csak 23 volt! Azóta nem merek autóba ülni pedig ennek lassan fél éve!

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.12. 15:36:26

Én maradok a biciklinél, az sokkal biztonságosabb :D:D:D

laposmacska 2008.08.12. 15:41:51

Nemrég a 33 út debreceni bevezető szakaszán, még a város előtt elhúzott mellettem egy motoros. Kb olyan volt, mintha álltunk volna, és még akkor nagynak tűnt a sebessége. Mi 90-nel mentünk egyébként. A motoros sebességét olyan 250-re teszem. Gratulálok neki, hogy ilyen faszagyerek, és nem nem is ölt meg senkit. De azért rohaggyonmeg!

aPar aLyza 2008.08.12. 15:44:11

Nem kell ahhoz 170-es átlagsebbesség, a kis robogókon is lehet ilyesféléket tanulmányozni.

Tényleg, zebrán átmenetkor miért kell a gyalogosra dudálni???

Pierre73 2008.08.12. 15:47:05

én még nem találkoztam olyan motorossal, aki egy kritikus forgalmi helyzetet szabályosan oldott volna meg. A motor fizikai paramétereiből adódik ez a fajta magatartás.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.12. 15:52:36

motoros sztori? hmm.. ja igen pénteken...

jövök a roosewelt térről lefelé... jobbra kőfallal kitakarva a villamos alagútja, itt mindig megállok, mert kb 2-2.5erre van a villamos mikor a jelző érzékeli (ez is megérne egy BKVs misét) megáll pillanatra, benéz és gugul le a bal oldalon az alsó rakpartra, hirtelen a villamos alagútról előre néz és látom, hogy a rakpartról északról délre tartó motoros át ezerrel a záróvonalon a kocsisor között az én sávomban, forontálisan közelít! 20ról satu és kürt! hova húzódni nincs, a rendes felfelé jövő sávban is áll a sor. a motoros persze nem felém nézett, hanem bámult az erzsébet híd irányába, mert a feje még arra nézett... odajön mellém és közli, hogy "nem kéne ezerrel menni, ha már ilyen dugó van!" WTF??? (aki ismeri a helyet, az tudja, hogy a villamos sín és a rakpart között max 5-7 méter van, ott aztán lehet száguldozni... ehh baromállat) ezek után közli, hogy "tapló gyökér vagyok" és anyámat is megemlítette... persze én is visszaszóltam neki, felvéve a stílusát.

ezt meg végképpen nem értem, mivel szabályos felhajtási lehetőség van a parlament felől érkezőknek kb 20 méterrel előrébb, sőt még kanyarodó sáv is van, minek volt erre szükség!?

innen üzenem lófaszjóska, hogy a kocsim tipusa (skoda) és a rajta lévő céges matricák ne tévesszenek meg! rendszámod megvan (sajnos azt elfelejtetted leszedni) a címed is megkapom ha minden igaz holnap, azt akkor átbeszéljük ezt az apróságot...

nagyon utálom mikor valaki elbasz valami és a bocsi helyett még neki áll feljebb!

jah ezek után én is mégígyebb állok a motorosokhoz!

tehát leközelebb ilyen helyet adódik (kb 2 naponta így járok) MEGÍGÉREM a következő motorosra nem fogok rádudálni!

utána az eredményről a képeket POSTolom ide!
de ugye egy a rakpart felől szabálytalanul kanyarodó, gyorsuló kb 250kg-os motor, gyanitom alul fog maradni a több mint 1500kg-os kocsimmal szemben

üjjéle 2008.08.12. 16:01:28

Zöldfül,

nem vagyok benne biztos, ahogy abban sem lehetek, hogy nem kapok defektet vagy egy villám nem csap belém. viszont teljesen felesleges abban a hiszemben élni, hogy egy motoros majd lassan fog közlekedni, hiszen nem azért vett magának egy 200 LE-s motort drágán, hogy abból max 30-at használjon. és ezen asszem semmilyen szentbeszéd nem segít, talán jobb is ezt elfogadni tényként. én elfogadom, hogy vannak őrültek két keréken, de abban is biztos vagyok, hogy lehet tempósan biztonságosan motorozni.

misterx 2008.08.12. 16:46:55

Pár éve megyek kifelé az M1/M7 közös szakaszán, békés 100 -al, a budaörsi lehajtó előtt, a legbelső sávban. (Na jó, lehet, hogy több volt valamivel, mint 100.) Úgy látszik nem néztem eleget a tükröt, mert egyszercsak kivágódik egy motoros, és előz BALRÓL, tehát köztem és a szembejövő pályát elválasztó betonelemek között. Lehetett rá vagy fél métere, neki is ment a tükrömnek, és rémisztő csattanással kihajlította. (De nem tört, szerencsére, visszaállítottam és kész.) De kevésen múlhatott, hogy Ő fel nem bukott, én meg el nem rántottam a kormányt... És nem kisautóm van, még ha nem is luxusmárka. Szarjon motorblokkot!

Donor 2008.08.12. 16:54:02

Motorosként PSMITH-el értek egyett. A post írója pedig nem hibázott, sőt a szükségesnél jobban is odafigyelt szerintem. Pirospont neki.

A motoros csóka pedig még motoros szemmel is túllépte a határt.

Lulu 2008.08.12. 17:12:19

rájuk kell húzni a kormányt

Donor 2008.08.12. 17:21:40

Teabore: Ott egye meg a fene a bringát, éppen ma taknyoltam egy kurvanagyot, mert valami csotrogány a kanyarban eresztette el az olajat.
silly: rendben, legyen a felelős az aki gyorsabban megy, de ne csak a motorosok esetében. Megdöbbennél hogy nem a gyorshajtás okozza motorosoknál a legtöbb balesetet, hanem a figyelmetlen autósok. Csak persze a gyorshajtás látványosabb és az eredménye is jobban mutat a TV-ben.
Egyébként a motoros balesetek 50%-ban felelős a motoros valamilyen formában és kb 30% a gyorshajtásra vezethető vissza egy rendörségi nyilatkozat alapján.

Donor 2008.08.12. 17:24:32

Lulu: arra azért ügyelj hogy garantáltan meghalljon, mert különben nem fogod túlélni a következményeket.

.45ACP 2008.08.12. 17:34:03

Talan a visszapillantotukrod volt kicsi cicuskam. Legkozelebb szereltesd fol a borotvalkozotukrot a furdoszobadbol.:))) De az is lehet hogy a homalyos ruzsfoltos sminkelo kezitukrodet hasznaltad mikozben a szemhehejadat szinezted elozes alatt.;)

szerintem 2008.08.12. 17:34:11

Tökre jól csináltad, a motoros meg fasz volt. Kérek bocsánatot a nevében, meg majd elmegyünk közösen a temetésére.

barommotorosok 2008.08.12. 17:35:54

Rohadtul tetszik, hogy mindig a faszkalap motorosoknak áll feljebb.
Mi f@szért a közúton forgalomban kell állatkodni? Menjenek zárt pályára ott ökörködjenek. Ja, hogy az nem menő, mert csak a hülye haver látja?
Örüljenek, ha csak ők döglenek meg és másokat nem visznek magukkal vagy maguk helyett, mint az a gyökér a Pécsnél tavasszal.

Donor 2008.08.12. 17:40:10

Apropó ráhúzás.
Sorok között szoktam menni normális tempóval, de ha nem férek el akkor megállok és kivárom amíg tudok menni. Szándékosan nem szokták zárni a rést az autók, de egy Mercis csóka mégis hirtelen becsukta ahogy jöttem. Gond nem volt belőle egy száll se lazán meg tudtam volna állni, de a vigyorgó arcáról muszály volt lehervasztani a mosolyt. A barom annyira kihúzódott a mellette haladó kamionra, hogy egy laza cikcakkal balról a megszokottnál jóval nagyobb helyen kényelmesen elmentem.

Szóval ennyit a népnevelésről. Nem ér semmit, és ha eltrafálod a nagy igyekezetben a motorost, akkor vagy meghal, vagy te halsz meg, mert tuti, hogy átdugom a fülén az U lakatot ha kiüti egy ilyen alólam a motort.

Donor 2008.08.12. 17:42:25

na megjött az inteligencia...igen ebből a hozzászólásból is jól látszik hogy hülyék mindenhol vannak :DDDD

qwerty 2008.08.12. 17:48:20

kedves Donor!
Miért nem lehet betartani a szabályokat? Miért kell gyorsabban menni? Miért kell szabálytalanul előzni? stb...

a motorosok elvárják, hogy egyenrangú félként kezeljék őket a forgalomban, de ők nem viselkednek egyenrangú félként.

még szerencse, hogy működik a természetes szelekció...

qwerty 2008.08.12. 17:50:00

a motorok végsebességét meg műszakilag le kell korlátozni

Kopasz Mercis 2008.08.12. 17:57:57

qwerty,

"Miért nem lehet betartani a szabályokat? Miért kell gyorsabban menni? Miért kell szabálytalanul előzni? stb..."

mert emberek vagyunk. Az autóim gyorsabban mennek mint a motorom, de mégis motorral gyorsabb tudok lenni. Mert nem lehet külön záróvonalat festeni az autósoknak és a motorosoknak is, ezért ahol én motorral biztonságosan előzök autóval nem tenném meg. Nem gépek vagyunk, mi gondolkozunk.

"a motorok végsebességét meg műszakilag le kell korlátozni"
mindegyik motor végsebessége le van műszakilag korlátozva. :)

közlekedjünk ésszel 2008.08.12. 18:01:59

Szerintem pedig hülyeség először motoroztatni, és utána autóba ültetni valakit. Én pont az ellenkezőjét tapasztalom: a kis robogós tizenéves kölykök piroslámpánál is jobbról előznek, pedig még gurulok az autóval, és akár kátyút is kikerülhetek, vagy kiszálhat vki az autóbol...
Nincs veszély érzet és gőzük sincs arról, hogy az autós mit lát, és mit észlel, vagyis pont ez a veszélyes. Azt hiszi, hogyha lát engem, akkor én is látom őt. Ugyanez a gyalogos: szürkületben mikor már az autók felkapcsolják a lámpát, a hülye átszalad előttem. Ő lát engem, mert világít a lámpám, bezzeg engem elvakít a szembejövő kocsi lámpája, ami ráadásul megtörik a szélvédőn, így csak az utolsó pillanatban veszem észre a gyalogost. Ő nem érti miért fékezek olyan későn, de nyilván, ha nem vezet, akkor a buta nem tudja, hogy nem érdemes lelépni az autós előtt csak zebrán, és akkor, ha látszik, hogy lassít és elengedi.

Szóval aki nem tud és nem szokott autóval közlekedni, az nem is érti meg az autósokat. Ez igaz a kerékpárosokra, motorosokra, gyalogosokra.

Természetesen sok idióta autós van, hiszen ez egy kényelmes közlekedési forma, és boldog-boldogtalan megkapja a jogosítványt. Itt nem a PÁV a lényeg, inkább az a legfőbb baj, hogy ma már az is vezet, aki pl fél beülni az autóba, vagy utál vezetni, vagy még magában sem biztos.

Múltkor gyalogosan közlekedtem. Átállították a lámpákat, ezért ki voltak kapcsolva. Szőke pi-csára már dudáltak fél órája, mert nem tudott átmenni a kereszteződésen, mert ha nincs lámpa akkor kinek van elsőbbsége szituáció zajlott a buksijában, s közben látszott rajta, h izzad...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.12. 18:28:17

qwerty 2008.08.12. 17:48:20
kedves Donor!"
akár a szőkenő a szervátültetés után :))

Krisi 2008.08.12. 18:42:49

én motorosként senkitől nem várom el, hogy szabályosan közlekedjen, csak annyi az elvárásom, hogy ne öljenek meg.

"jah ezek után én is mégígyebb állok a motorosokhoz!"

Gratulálok, hordj magadnál fegyvert, hogy meglegyen a kivégzés helyben!

És a közveszélyesen száguldozó fasz motorosokat senki nem védi - legalábbis én nem, de pár motoros miatt nem kéne utálni az összeset.

A tanulóknak meg egyszerre kéne autón motoron és biciklin tanulni, az lenne a tuti :)

BÉKA 2008.08.12. 20:19:51

Kedves közúton "csak mások veszélyeztetése nélkül" száguldozó motorosok. Ha mondjuk főúton 150-el előzitek az autókat, NE CSODÁLKOZZATOK ha kijönnek elétek és ti elpusztultok. Mert a 90-el haladó autós az előzés előtt, amikor a tükörbe néz, nem egy 150-es tempóban közelítő kétkerekű kis szart fog keresni. Ez van. Hullik a férgese. Ezeken az ezres gépeken csak éretten gondolkodva lehet hosszú életet élni.

B.GY. 2008.08.12. 20:48:34

Én ha megyek az úton,és látok egy darab fényt mögöttem.Már kezdek lassitani.Tuti egy száguldó motoros.Néha egy potenciális gyilkos autós.(akkor meg szidom,hogy miért nem vesz egy rohadt izzót)Mindenkinek Ford-T modellt kellene adni,mint ahogy régen volt:)Nem volna senki sem felháborodva.Aki akar menjen 300-zal,de engem ne akarjon megölni.

cso zsi 2008.08.12. 23:28:34

PÁV ami nincs (?)
Autósiskolák oldalain.
www.dodgemjogsi.hu/letoltes/pav.doc
www.budias.hu/main.php?oldal=pav
Amikor a PÁV II.-t raktam le, bizony jónéhány motoros is vizsgázott ott, mert valami irdatlan gépet vett.
www.motorland.hu/Cikkek/korte2.htm

Igaz, az jópár éve volt, de még 2005-ös hivatkozást találni az intézményre.

PÁV részletezve:
totalbike.hu/magazin/kozelet/pav/

cso zsi 2008.08.12. 23:48:58

Szentendrei út - Bogdáni út sarok, szombat este fél nyolc.
A motoros a felüljáróról mintegy 130-140 körül robog a kereszteződés felé, többszörös sávváltással a sárgára lassító kocsik között.
"Még átfért", igaz, a következő lámpa sem állt a útját a Raktár utcánál.
Rendszám nélkül.
Nem görbe, nem sárvédő alatt, sehol.

Néhány perccel később A Flórián téren két speedmocis a zöldtől gyorsulási versenyt tartott. Mindkettőn volt utas is, nem kifejezetten motorosgöncben.

Mai látnivalók:
A Nagykőrösin egy a sárvédő alá behajtogatott, és széles, csomagoláshoz használt ragasztószalaggal "sminkelt" rendszámmal 80-100 körül, részben a buszsávban, de az 50-es tábla után.
A Határ úti pirosnál ő megállt.
A mopedes a Török Flóris - Határ út sarkon, viszont a pirosnál álló sort lazán kikerülve döntött úgy, hogy Amerikában van, és vett egy jobbra kis ívű kanyart.
A forgalom többi résztvevőjének "nagy örömére".

A harmadik motorosnak a rendszámtáblája eredetileg szabályosan állt.
De a felétől "véletlenül" felhajlott, szinte rácsukva az alsó részt a felsőre.
"Véletlenül" megcsúszhatott a keze is a gázkaron, gondolom, sietett a szülni készülő feleségéhez.
Aki szimplán bugyit húz a rendszámára, lassan heti rendszerességgel látom, vagy többen vannak.

qwerty 2008.08.13. 08:17:46

psmith:

A lekorlátozást valahol 160 körül gondolnám (autóknál is persze)

a záróvonal meg záróvonal mindenkinek, vagy az egyirányú utca is csak az autósokra vonatkozik??

qwerty 2008.08.13. 08:19:03

krisi:
"Gratulálok, hordj magadnál fegyvert, hogy meglegyen a kivégzés helyben!"

végre egy jó ötlet

qwerty 2008.08.13. 08:28:55

gondolom a rendszám nélküli motorozáshoz is van valami frappáns válasza a motorosoknak, hogy így sokkal biztonságosabb, környezetbarátabb, gazdaságosabb stb.
Miért nem lehet a rendszám nélküli motort egyszerűen lefoglalni, bevonni a forgalmiját, a vezetőnek meg egy szép nagy büntetést stb.
Persze ehhez rendőr is kéne...

qwerty 2008.08.13. 08:32:39

krisi:
"A tanulóknak meg egyszerre kéne autón motoron és biciklin tanulni, az lenne a tuti :)"

egyszerűen a korhatárt kéne megemelni, vagy a szabűlyokat betartatni,
zéró tolerancia, nincs pénzbüntetés csak gyorsított eljárás és elzárás. Vasárnap száguldozol aztán hétfőtöl péntekig leülöd. Biztos örülnének a munkahelyeden...

maximalista 2008.08.13. 09:27:49

Én is összeakadtam már olyan motorossal aki ment mint a barom. De találkoztam olyannal is, aki normálisan közlekedett. Mondjuk nem értem, hogy forgalomban miért kell azt kihasználni, hogy neki csak két kereke van és könnyebben tud bárhol haladni, nem érdekli se záróvonal, se semmi... Mi lenne ha az autósokat sem érdekelnék az útburkolati jelek?
Fognám magam és mondjuk a Hungárián ráhajtanék a villamossínekre és mennék egészen hazáig.

Értsétek meg, a közlekedés is mindkét felen múlik. Miért jó az, hogy amikor belenéz a tükörbe és látja hogy egy norális motoros közeledik - nem százzal, hanem normál sebességgel - akkor inkább beljebb megy a sávban, hogy el ne férjen... ettől ki lesz boldog?!
VOlt már egy két motoros aki megköszönte, hogy elengedtem.

Én nem szeretek általánosítani, és most sem teszem, lévén hogy kárrendezéssel foglalkozom, mesélhetnék sok sok motoros történetet, de nem teszem. Az a lényeg, hogy aki megy mint a barom a gyorsasági motorjával, az előbb utóbb ráb@szik, sajnos.

Szar az egész közlekedés hazánkban, pontosan azért mert a tipikus magyar mentalitás megvan..."dögöljön meg a szomszéd tehene is"

sq 2008.08.13. 11:07:40

én egyébként azt nem értem, hogy miért van az, hogy nálunk pl a főutcán a faluban van SPORTmotoros, aki szépen, 40-60-nal csorog végig, és csak kiérve húz egy nagyot. ez oké. egy csomó impotens buzi viszont végig 200 fölött megy. olyan fasza dolog veszélyeztetni millió ember, gyerek, állat életét? nem lehetne legalább lakott területen lassítani, kedves motorosok? ugyanis a száguldozó balfaszok miatt én már rohadtul utállak titeket, és egyre többen vagyunk, akik nem fogunk megvédeni, ha látszik, hogy te a sebességeddel leszarod, mi lesz. nálam már kiverte a biztosítékot a sok száguldozó (mégegyszer mondom, lakott területen kívül felőlem mehettek 300-zal, de BELÜL legalább 60-ra lassítsatok le), úgyhogy én már soha vigyázni sportmotorosra nem fogok. és ha lakott területen egykerekezve mentek 160-nal, még rátok is fogom rántani a kormányt. ha nekiálltok pofázni, még agyon is csaplak titeket. chopperek, túramotorok, robogók teljesen más kérdés, ők túlnyomó többségben nem antiszociálisak, megérdemlik a védelmet. de a "sport"motoros, magukat talmácsinak képzelő kis senkik...

ahh, felhúztam magam :D

heliox 2008.08.14. 06:44:04

Jól értem, hogy lakott területen egy 60km/h-val haladó autót akartál megelőzni? Maximum 50-vennel?

beleske 2008.08.14. 21:21:43

heliox
Ez jutott nekem is elsőre az eszembe, aztán felidéztem magamban a múlt hetet, amikor jó párszor Esztergomba kellett mennem Bp.-ről.
Két dolgot állapítottam meg:
1. A világ leggyorsabb autója a Suzuki, ugyanis ahányszor csak utolértem egy 6-8 autós kocsisort, az tuti, hogy Suzuki ment elől. Hozzáteszem, szabályosan 50-90-nel haladtam.
2. A 10-es út vonalvezetése sajnos olyan, hogy sajnos sokszor lakott területen belül is muszáj előzni, ha haladni akarsz.

Pistike911 2008.08.16. 02:52:01

Sq: nem biztos, hogy jó ötlet rárántani a kormányt a sportmotorosra, mert
a.pont azt a szabálykövetőt nyírhatod ki, aki lelassít 50-re, ha lakott területre ér
b.ennek vannak azért jogi következményei.

Javaslom, inkább higgadj le, nem éri meg igazságosztót játszani, mert a hóhér is belehalhat.

SLacc 2008.08.17. 23:00:22

Most értünk haza Isztriáról. Oda-vissza kulturáltan közlekedtek az autósok és a motorosok is. Akit kellett elengedtem, akit előzni akartam elengedett (ez a kevesebb, 1.0-s Suzukival). 1500 km majdnem minden gond nélkül. A gond hazafelé, M0-ról M5-re kanyarodva besorolnék a pályára, index, külsőben autó, belsőben senki, várok... várok... még mindig... csak nem vált sávot, elengedtem mer' muszáj. Aztán az 53 ló "meglódult", megelőztem. A faszi fantasztikusan előemberi fejjel kormányt szorítva száguldott 80-nal. Korábbi poszttól fellelkesült volna? (Bár ez nem tuningolt Skoda 120L volt.) Lehetett volna előzékenyebb, bár szabályt tudtommal nem szegett.
Summa summarum: van fejlődés. Vagy szerencsénk volt?
Ez legyen a legnagyobb problémája mindenkinek egyszer, 1500 km-enként.

SLacc 2008.08.17. 23:03:18

Helyesírás: "1.0-ás" lenne? Ha igen, bocs.

Navarone 2008.08.24. 21:46:32

Pardon, de előzéskor nem csak tükörbe nézünk, hanem kinézünk oldalra is az ablakon! Ha a topicíró benézett volna oldalra, akkor látta volna a motorost. Ennyi!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása