Joda úgy érzi, mindent megtett a balesetveszély elkerülése érdekében, de úgy tűnik soha nem lehetünk elég óvatosak és még akkor is kerülhetünk ilyen helyzetbe, ha kék az ég, a madarak fütyörésznek a fán és sehol egy árva lélek.
Az esemény friss(1,5 órával ezelőtt történt:)), pont 2 nappal ezelőtt olvastam az "Elmaradt temetés" c írást, nem gondoltam,hogy hamarosan a másik oldalról tapasztalom meg azt,amit HeRo a motorról:)
Szóval, a dorogi strandolásból hazafelé a 10es úton haladtunk Pilisjászfalun keresztül...előttem kb 60nal ment egy Suzuki Swift, gondoltam megelőzöm...index ki, tükörbe nézek, sehol senki, majd kihúzódom... már majdnem elértem a Suzuki hátsó ajtaját, amikoris a tükörben megláttam egy apró fényt iszonyatos sebességgel közeledni, olyan gyorsan jött,hogy a következő pillanatban már láttam a srác arcát a tükörben... fék, visszarántottam a kormányt, motoros majdnem a padkán, de elfért még és 2 autóval előrébb visszasorolt... bennem meghűlt a vér. Eszembe jutott a fent említett cikk és arra gondoltam, hogy ott az autós nem használta a tükröt... én használtam, mégis megtörtént a baj, bár azt hiszem, rajtam is múlt, hogy nem lett nagyobb a baj. Én körülbelül 80nal előzhettem, vajon mennyivel mehetett a motoros!? 160-170 körül? Nem tudom...mindenestre nem sokkal később szembejött egy földúton a jobb oldalon (motoros találkozó ma), intettünk neki, ő vissza, nem tűnt dühösnek, bár azt hiszem, hogy nem is lett vna oka dühösnek lenni.
Nem érzem úgy, hogy hibát vétettem, hiába vagyok szőke és még nő is:) gondolkodtam, hogy vajon mit csinálhattam rosszul, de még csak azt sem mondhatom, hogy figyelmetlen lettem vna...1szerűen a másodperc tört része alatt jelent meg a tükörben, rögtön vissza is rántottam a kocsit...figyelek a motorosokra,magam is szeretek motorozni, de azt gondolom, hogy néhányan tényleg közveszélyesen közlekednek. Amúgy erre a közveszélyes közlekedésre már kitaláltam valamit (és itt nem a gyorsuló motorosokról beszélek), mégpedig, hogy aki jogosítványt akar szerezni, igenis végezzen el egy kompetencia-tesztet, hogy alkalmas-e a vezetésre:)) reakciókészség, alkalmazkodó-képesség.. ezek mind nagyon fontosak lennének, némelyek mindezek hiányában ülnek volán mögé... ők az igazán közveszélyesek.
Gontar 2008.08.12. 12:41:12
JégEmber 2008.08.12. 12:48:46
Gontar 2008.08.12. 12:49:54
Gontar 2008.08.12. 12:52:47
Manyizga (törölt) 2008.08.12. 12:54:14
Amúgy az önveszélyesen száguldozók/szabálytalankodók ellen nehéz védekezni. :(
Manyizga (törölt) 2008.08.12. 12:55:55
80-nal előzi az Suzukit, 130-140 között vált sávot... bezzeg a gyorshajtó állatjai... :)
Kopasz Mercis 2008.08.12. 12:55:58
Gyakorlatban:
-álló, lassan csordogáló sort 20-30 km/h különbséggel előzz,
-országúton ha utolérsz pár kocsit csökkentsd a tempót, csak akkor húzd neki ha már az előzendő autó mellé értél; hosszabb sort csak 20-30 km/h különbséggel előzz, csak az utolsó mellett kezdj gyorsítani
-városban mindig számolj vele, hogy egy keresztutcából eléd fordulnak; ha sort előzöl mindig lesz az elején valaki aki balra lefordul
-stb.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 12:56:05
ha a tiszta úton elmegy mellettem 150-nel hát menjen. nem derogál nekem.
sőt többször húzódtam le padkához amikor beragadtak mögém 100-nál, ilyenkor egy sávban elfértünk ketten, és integettek hogy köszi.
persze ezek komoly emberek lehettek nagy motorokkal, nem városi suttyók simsonnal.
múltkor egy ilyen hmcs állt mögöttem a pirosnál, bőgette a robogóját, és többször felkapta az elejét. attól szartam hogy megcsúszik a keze a kuplungon azt bedobja a mocit a hátsó ablakomon. elég közel volt hozzám (kisebb mint 1 méter). majdnem kiszálltam, de zöldre váltott épp a lámpa. normál tempóban indultam (számítottam a kivágására), de simán lemaradt, nyugdíjasan indult. de akkor minek túráztatja mögöttem a gépet? engem idegesít? ha igen miért?
zsoci 2008.08.12. 13:00:14
Nyomni kellet volna hogy nőjjön a tér, és közelebb húzódni a másik kocsihoz legyen menekülési út.
Ha nem vetted volna észre majdnem megölted öcsém !
JohnnyB 2008.08.12. 13:02:50
lol
Én lennék terrorista! 2008.08.12. 13:03:59
Ha egy motoros az autópályán 240-el tud menni és nem mérik be, miközben valaki mást a kint felejtett 30-as táblánál 50-el rommá büntetnek, akkor a rendszerben van a hiba. Ostobák pedig mindenhol vannak, de egy rossz rendszerben sokkal többen.
Gontar 2008.08.12. 13:07:05
És? Ennyire hihetetlen, hogy vannak aki nem őrülten száguldoznak? Nem írom, hogy mindíg betartom a sebességhatárokat... igen, mentem már 160-nal is autópályán (hajnali 5 óra, gyakorlatilag 0 forgalom, tökéletes útviszonyok).
Amikor a motoros jött végig a két sáv között ha akartam volna sem tudtam volna 140-nél gyorsabban haladni, mert mentek előttem is - nahát! Mégvalaki, aki betartotta a KRESZT. :-D :-D :-D
nanemá 2008.08.12. 13:08:30
üjjéle 2008.08.12. 13:11:29
kolbász 2008.08.12. 13:13:41
Mondjuk ugyanez az autósokra is igaz.
no mail, no problem 2008.08.12. 13:14:19
Tavaly ősszel, este, az erős szürkületben és majdnem sötét határán volt a nap. Nem sokkal a vecsési leágazás előtt hajtottom, viszonylag sűrű, kétsávos forgalomban. Messziről hallottam a motoros csávót, aki jelentős sebesség különbséggel jött, a fénye gyorsan közeledett, a két, haladó sáv között. Egyrészt a sötét miatt, másrészt lassítanom is kellett egy kamion előzés miatt, de nem tudtam megbecsülni sem, mennyivel volt gyorsabb. Jelentősnek érzékeltem. Többnyire a felezővonalon jött, és amikor bement két kocsi közé, visszafogta kicsit a gépet, és két kocsi között ráhúzott, és általában egykerékén jött ki. Így száguldott ki a kamon közül is, egy keréken, amikor eltűnt előlem.
Nem volt jó nézni.
RV 2008.08.12. 13:17:13
épp ez a lényeg, hogy ha féj az ember feje se haljon meg az utakon
inkább kultúra tesztet kellene csináltatni
Becher 2008.08.12. 13:17:19
A túráztatáshoz pedig. Egyszer szarul volt beállítva a motor és ha nem húztam a piros lámpánál bizony lefulladt. Ráadásul az aksi is szarakodott így eléggé be voltam rosálva, hogy ne fulladjak le :). Persze nem biztos, hogy a robogósnak hasonló problémái voltak :).
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:22:21
noname 2008.08.12. 13:23:26
Persze az más.
gejza 2008.08.12. 13:23:30
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:24:53
de te nem emelgetted magasra az első kereket közben. a robogós azt csinálta. annyira felkapkodta az elejét hogy a tükörben már láttam a motorblokkot...
igazad van a túráztatás szót rosszul használtam :)
tandrás 2008.08.12. 13:39:19
"Ó jaj, szemét gyorshajtók", panaszkodott, miközben egy előtte haladó gyorshajtót előzött.
Persze az más." - Azért talán naem véletlenül tesz különbséget a Btk. egy elcsattanó pofon meg egy gyilkosság közt. :)
Becher 2008.08.12. 13:41:05
vasló 2008.08.12. 13:41:16
Örülök, hogy nem egybôl a "halálmindenmotorosra" kommentek kezdtek áradni. :)
Manyizga (törölt) 2008.08.12. 13:42:26
vasló 2008.08.12. 13:42:45
kérdem tisztelettel.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.08.12. 13:49:29
Na azért ez már hülyeség. Miért legyek én köteles robogózni, arra költeni, ha egyszer rohadtul nem érdekel, autót viszont vezetnék? Két különböző jármű, mi közük egymáshoz? Ha le akarom szarni a KRESZ-t, akkor azt 10 robogózás után is megteszem...
Nyomek 2008.08.12. 13:50:06
Úgy kezdődik, hogy pénzt fizetsz be.
A többi nem lényeges.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.12. 13:52:40
motorostalikon viszont szoktak blokkokat dobálgatni...
Kopasz Mercis 2008.08.12. 13:52:58
Ha mégsem, akkor jobbról szinte a leállósávon előzök, nem nagy tempóval.
Ezzel a stílussal -őrült csapatban is- a maximum lemaradás a következő tankolásnál nem volt egy szál ciginyi idő a késésem.
sq 2008.08.12. 13:53:00
engem biztos :)
cso zsi 2008.08.12. 14:05:28
A PÁV vizsga az pontosan miből áll? "
Attól függ, melyik szint.
A III. és a II. között a reakcióidő teszt a leglényegesebb különbség.
Van még képnézegetős pszicho teszt, reflexvizsgálat, és egyébb ügyességi feladatok.
Dr. Greene 2008.08.12. 14:08:30
(Váci úton mindez.)
De még mellém sem érhetett, amikor látom, hogy jobbról jönne a másik - na szép... Erre varrjon gombot aki tud.
lyukrafutó 2008.08.12. 14:11:30
szivacs 2008.08.12. 14:17:19
fishki.net/comment.php?id=39312
Manyizga (törölt) 2008.08.12. 14:18:32
Tanulságos lenne legalább, hogy érezze, milyen az, ha karosszéria nélkül közlekedik a karosszériások között. Mert aki egyből autóba ül, nem érzi fontosnak a kérdést. ;) Peace.
Csm001 2008.08.12. 14:18:51
haribodog 2008.08.12. 14:18:55
www.youtube.com/watch?v=-s13EHdxIuc&feature=related
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.12. 14:18:56
trolipotlo 2008.08.12. 14:19:52
Ha valaki hülye, csak azért nem megy 200-zal egy vespával, mert nem tud. Sőt, ha elesik, feláll és megy tovább. És ha ez rögzül benne és vesz egy Hayát? Azzal általában nem először, hanem utoljára esik el az ember.
Azt kell felfogni, hogy bizonyos sebesség után nagyon fáj az esés és nem éri meg kockáztatni. Jól gyorsul a BMW? Qrvára, élvezem. Az 1000-es gixxerről átülve is? Hát elég lehangoló. Én a kezdő motorosokat először az Eurostarra ültetném fel az Oktoberfesten/beültetném az űrhajós centrifugába, akadjon fent a szeme, majd közvetlenül utána jöhet a forgalom. Ott már nem fogja üldözni a G-ket.
zsoci 2008.08.12. 14:21:28
A motoros gyakorlat meg nagyon jó az autózáshoz. Én is robogóztam, azt motorztam és utána vezettem autót. Érdekes nem is töröm magam össze pedig sokat megyek és nem lassan.
silly 2008.08.12. 14:25:27
eszkep 2008.08.12. 14:29:50
Látom a kevésbé értelmesebbeknek sikerült megint kiragadni a lényeget...
És mi a ménkűnek kell motorral bárhol is 160-170-el száguldozni????
üjjéle 2008.08.12. 14:43:30
a válasz igen egyszerű: mert száguldani élvezetes. aki egy ezres (vagy akár hatszázas) gépet vesz, és azt mondja, hogy a kresz szabályainak megfelelően közlekedik vele, az hazudik és ráadásul még álszent is. én nem vagyok a brutális sebességtúllépés ellensége, ha vki száguldani akar, akkor tegye, DE CSAK ÚGY, hogy közben SENKI MÁST NEM veszélyeztet. én ezt mindig szem előtt tartom, amikor motorra ülök.
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.08.12. 14:45:43
RCH 2008.08.12. 14:55:26
>Na azért ez már hülyeség. Miért legyek én köteles robogózni, arra költeni, ha egyszer rohadtul nem érdekel, autót viszont vezetnék?
--------------
Jo, persze ez kivitelezhetetlen. De aki robogozik, az (jo esetben) aterzi, hogy mivel jar, ha hibazik. Egy auto biztonsagos(nak gondolt) dobozabol masmilyen a vilag.
He? 2008.08.12. 14:55:33
Becher 2008.08.12. 14:57:12
timex 2008.08.12. 14:58:16
eMartin 2008.08.12. 15:06:58
Itt pedig figyelj arra, hogy mit probalnak a tobbiek kozolni.
Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.08.12. 15:07:20
És abban tuti biztos vagy, hogy olyan kiváló a helyzetfelismerő képességed és a reflexed, hogy sokszoros sebességtúllépésnél is ugyanakkor biztonsággal közlekedsz (ergo sokszor gyorsabb az ítélőképességed és a reakcióidőd)?
Jó, hogy vannak ilyen szupermenek...
Roland 2008.08.12. 15:30:30
Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.12. 15:36:26
laposmacska 2008.08.12. 15:41:51
aPar aLyza 2008.08.12. 15:44:11
Tényleg, zebrán átmenetkor miért kell a gyalogosra dudálni???
Pierre73 2008.08.12. 15:47:05
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.12. 15:52:36
jövök a roosewelt térről lefelé... jobbra kőfallal kitakarva a villamos alagútja, itt mindig megállok, mert kb 2-2.5erre van a villamos mikor a jelző érzékeli (ez is megérne egy BKVs misét) megáll pillanatra, benéz és gugul le a bal oldalon az alsó rakpartra, hirtelen a villamos alagútról előre néz és látom, hogy a rakpartról északról délre tartó motoros át ezerrel a záróvonalon a kocsisor között az én sávomban, forontálisan közelít! 20ról satu és kürt! hova húzódni nincs, a rendes felfelé jövő sávban is áll a sor. a motoros persze nem felém nézett, hanem bámult az erzsébet híd irányába, mert a feje még arra nézett... odajön mellém és közli, hogy "nem kéne ezerrel menni, ha már ilyen dugó van!" WTF??? (aki ismeri a helyet, az tudja, hogy a villamos sín és a rakpart között max 5-7 méter van, ott aztán lehet száguldozni... ehh baromállat) ezek után közli, hogy "tapló gyökér vagyok" és anyámat is megemlítette... persze én is visszaszóltam neki, felvéve a stílusát.
ezt meg végképpen nem értem, mivel szabályos felhajtási lehetőség van a parlament felől érkezőknek kb 20 méterrel előrébb, sőt még kanyarodó sáv is van, minek volt erre szükség!?
innen üzenem lófaszjóska, hogy a kocsim tipusa (skoda) és a rajta lévő céges matricák ne tévesszenek meg! rendszámod megvan (sajnos azt elfelejtetted leszedni) a címed is megkapom ha minden igaz holnap, azt akkor átbeszéljük ezt az apróságot...
nagyon utálom mikor valaki elbasz valami és a bocsi helyett még neki áll feljebb!
jah ezek után én is mégígyebb állok a motorosokhoz!
tehát leközelebb ilyen helyet adódik (kb 2 naponta így járok) MEGÍGÉREM a következő motorosra nem fogok rádudálni!
utána az eredményről a képeket POSTolom ide!
de ugye egy a rakpart felől szabálytalanul kanyarodó, gyorsuló kb 250kg-os motor, gyanitom alul fog maradni a több mint 1500kg-os kocsimmal szemben
üjjéle 2008.08.12. 16:01:28
nem vagyok benne biztos, ahogy abban sem lehetek, hogy nem kapok defektet vagy egy villám nem csap belém. viszont teljesen felesleges abban a hiszemben élni, hogy egy motoros majd lassan fog közlekedni, hiszen nem azért vett magának egy 200 LE-s motort drágán, hogy abból max 30-at használjon. és ezen asszem semmilyen szentbeszéd nem segít, talán jobb is ezt elfogadni tényként. én elfogadom, hogy vannak őrültek két keréken, de abban is biztos vagyok, hogy lehet tempósan biztonságosan motorozni.
misterx 2008.08.12. 16:46:55
Donor 2008.08.12. 16:54:02
A motoros csóka pedig még motoros szemmel is túllépte a határt.
Lulu 2008.08.12. 17:12:19
Donor 2008.08.12. 17:21:40
silly: rendben, legyen a felelős az aki gyorsabban megy, de ne csak a motorosok esetében. Megdöbbennél hogy nem a gyorshajtás okozza motorosoknál a legtöbb balesetet, hanem a figyelmetlen autósok. Csak persze a gyorshajtás látványosabb és az eredménye is jobban mutat a TV-ben.
Egyébként a motoros balesetek 50%-ban felelős a motoros valamilyen formában és kb 30% a gyorshajtásra vezethető vissza egy rendörségi nyilatkozat alapján.
Donor 2008.08.12. 17:24:32
.45ACP 2008.08.12. 17:34:03
szerintem 2008.08.12. 17:34:11
barommotorosok 2008.08.12. 17:35:54
Mi f@szért a közúton forgalomban kell állatkodni? Menjenek zárt pályára ott ökörködjenek. Ja, hogy az nem menő, mert csak a hülye haver látja?
Örüljenek, ha csak ők döglenek meg és másokat nem visznek magukkal vagy maguk helyett, mint az a gyökér a Pécsnél tavasszal.
Donor 2008.08.12. 17:40:10
Sorok között szoktam menni normális tempóval, de ha nem férek el akkor megállok és kivárom amíg tudok menni. Szándékosan nem szokták zárni a rést az autók, de egy Mercis csóka mégis hirtelen becsukta ahogy jöttem. Gond nem volt belőle egy száll se lazán meg tudtam volna állni, de a vigyorgó arcáról muszály volt lehervasztani a mosolyt. A barom annyira kihúzódott a mellette haladó kamionra, hogy egy laza cikcakkal balról a megszokottnál jóval nagyobb helyen kényelmesen elmentem.
Szóval ennyit a népnevelésről. Nem ér semmit, és ha eltrafálod a nagy igyekezetben a motorost, akkor vagy meghal, vagy te halsz meg, mert tuti, hogy átdugom a fülén az U lakatot ha kiüti egy ilyen alólam a motort.
Donor 2008.08.12. 17:42:25
qwerty 2008.08.12. 17:48:20
Miért nem lehet betartani a szabályokat? Miért kell gyorsabban menni? Miért kell szabálytalanul előzni? stb...
a motorosok elvárják, hogy egyenrangú félként kezeljék őket a forgalomban, de ők nem viselkednek egyenrangú félként.
még szerencse, hogy működik a természetes szelekció...
qwerty 2008.08.12. 17:50:00
Kopasz Mercis 2008.08.12. 17:57:57
"Miért nem lehet betartani a szabályokat? Miért kell gyorsabban menni? Miért kell szabálytalanul előzni? stb..."
mert emberek vagyunk. Az autóim gyorsabban mennek mint a motorom, de mégis motorral gyorsabb tudok lenni. Mert nem lehet külön záróvonalat festeni az autósoknak és a motorosoknak is, ezért ahol én motorral biztonságosan előzök autóval nem tenném meg. Nem gépek vagyunk, mi gondolkozunk.
"a motorok végsebességét meg műszakilag le kell korlátozni"
mindegyik motor végsebessége le van műszakilag korlátozva. :)
közlekedjünk ésszel 2008.08.12. 18:01:59
Nincs veszély érzet és gőzük sincs arról, hogy az autós mit lát, és mit észlel, vagyis pont ez a veszélyes. Azt hiszi, hogyha lát engem, akkor én is látom őt. Ugyanez a gyalogos: szürkületben mikor már az autók felkapcsolják a lámpát, a hülye átszalad előttem. Ő lát engem, mert világít a lámpám, bezzeg engem elvakít a szembejövő kocsi lámpája, ami ráadásul megtörik a szélvédőn, így csak az utolsó pillanatban veszem észre a gyalogost. Ő nem érti miért fékezek olyan későn, de nyilván, ha nem vezet, akkor a buta nem tudja, hogy nem érdemes lelépni az autós előtt csak zebrán, és akkor, ha látszik, hogy lassít és elengedi.
Szóval aki nem tud és nem szokott autóval közlekedni, az nem is érti meg az autósokat. Ez igaz a kerékpárosokra, motorosokra, gyalogosokra.
Természetesen sok idióta autós van, hiszen ez egy kényelmes közlekedési forma, és boldog-boldogtalan megkapja a jogosítványt. Itt nem a PÁV a lényeg, inkább az a legfőbb baj, hogy ma már az is vezet, aki pl fél beülni az autóba, vagy utál vezetni, vagy még magában sem biztos.
Múltkor gyalogosan közlekedtem. Átállították a lámpákat, ezért ki voltak kapcsolva. Szőke pi-csára már dudáltak fél órája, mert nem tudott átmenni a kereszteződésen, mert ha nincs lámpa akkor kinek van elsőbbsége szituáció zajlott a buksijában, s közben látszott rajta, h izzad...
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.12. 18:28:17
kedves Donor!"
akár a szőkenő a szervátültetés után :))
Krisi 2008.08.12. 18:42:49
"jah ezek után én is mégígyebb állok a motorosokhoz!"
Gratulálok, hordj magadnál fegyvert, hogy meglegyen a kivégzés helyben!
És a közveszélyesen száguldozó fasz motorosokat senki nem védi - legalábbis én nem, de pár motoros miatt nem kéne utálni az összeset.
A tanulóknak meg egyszerre kéne autón motoron és biciklin tanulni, az lenne a tuti :)
BÉKA 2008.08.12. 20:19:51
B.GY. 2008.08.12. 20:48:34
DEGEC 2008.08.12. 21:56:16
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=53756
cso zsi 2008.08.12. 23:28:34
Autósiskolák oldalain.
www.dodgemjogsi.hu/letoltes/pav.doc
www.budias.hu/main.php?oldal=pav
Amikor a PÁV II.-t raktam le, bizony jónéhány motoros is vizsgázott ott, mert valami irdatlan gépet vett.
www.motorland.hu/Cikkek/korte2.htm
Igaz, az jópár éve volt, de még 2005-ös hivatkozást találni az intézményre.
PÁV részletezve:
totalbike.hu/magazin/kozelet/pav/
cso zsi 2008.08.12. 23:48:58
A motoros a felüljáróról mintegy 130-140 körül robog a kereszteződés felé, többszörös sávváltással a sárgára lassító kocsik között.
"Még átfért", igaz, a következő lámpa sem állt a útját a Raktár utcánál.
Rendszám nélkül.
Nem görbe, nem sárvédő alatt, sehol.
Néhány perccel később A Flórián téren két speedmocis a zöldtől gyorsulási versenyt tartott. Mindkettőn volt utas is, nem kifejezetten motorosgöncben.
Mai látnivalók:
A Nagykőrösin egy a sárvédő alá behajtogatott, és széles, csomagoláshoz használt ragasztószalaggal "sminkelt" rendszámmal 80-100 körül, részben a buszsávban, de az 50-es tábla után.
A Határ úti pirosnál ő megállt.
A mopedes a Török Flóris - Határ út sarkon, viszont a pirosnál álló sort lazán kikerülve döntött úgy, hogy Amerikában van, és vett egy jobbra kis ívű kanyart.
A forgalom többi résztvevőjének "nagy örömére".
A harmadik motorosnak a rendszámtáblája eredetileg szabályosan állt.
De a felétől "véletlenül" felhajlott, szinte rácsukva az alsó részt a felsőre.
"Véletlenül" megcsúszhatott a keze is a gázkaron, gondolom, sietett a szülni készülő feleségéhez.
Aki szimplán bugyit húz a rendszámára, lassan heti rendszerességgel látom, vagy többen vannak.
qwerty 2008.08.13. 08:17:46
A lekorlátozást valahol 160 körül gondolnám (autóknál is persze)
a záróvonal meg záróvonal mindenkinek, vagy az egyirányú utca is csak az autósokra vonatkozik??
qwerty 2008.08.13. 08:19:03
"Gratulálok, hordj magadnál fegyvert, hogy meglegyen a kivégzés helyben!"
végre egy jó ötlet
qwerty 2008.08.13. 08:28:55
Miért nem lehet a rendszám nélküli motort egyszerűen lefoglalni, bevonni a forgalmiját, a vezetőnek meg egy szép nagy büntetést stb.
Persze ehhez rendőr is kéne...
qwerty 2008.08.13. 08:32:39
"A tanulóknak meg egyszerre kéne autón motoron és biciklin tanulni, az lenne a tuti :)"
egyszerűen a korhatárt kéne megemelni, vagy a szabűlyokat betartatni,
zéró tolerancia, nincs pénzbüntetés csak gyorsított eljárás és elzárás. Vasárnap száguldozol aztán hétfőtöl péntekig leülöd. Biztos örülnének a munkahelyeden...
maximalista 2008.08.13. 09:27:49
Fognám magam és mondjuk a Hungárián ráhajtanék a villamossínekre és mennék egészen hazáig.
Értsétek meg, a közlekedés is mindkét felen múlik. Miért jó az, hogy amikor belenéz a tükörbe és látja hogy egy norális motoros közeledik - nem százzal, hanem normál sebességgel - akkor inkább beljebb megy a sávban, hogy el ne férjen... ettől ki lesz boldog?!
VOlt már egy két motoros aki megköszönte, hogy elengedtem.
Én nem szeretek általánosítani, és most sem teszem, lévén hogy kárrendezéssel foglalkozom, mesélhetnék sok sok motoros történetet, de nem teszem. Az a lényeg, hogy aki megy mint a barom a gyorsasági motorjával, az előbb utóbb ráb@szik, sajnos.
Szar az egész közlekedés hazánkban, pontosan azért mert a tipikus magyar mentalitás megvan..."dögöljön meg a szomszéd tehene is"
sq 2008.08.13. 11:07:40
ahh, felhúztam magam :D
heliox 2008.08.14. 06:44:04
beleske 2008.08.14. 21:21:43
Ez jutott nekem is elsőre az eszembe, aztán felidéztem magamban a múlt hetet, amikor jó párszor Esztergomba kellett mennem Bp.-ről.
Két dolgot állapítottam meg:
1. A világ leggyorsabb autója a Suzuki, ugyanis ahányszor csak utolértem egy 6-8 autós kocsisort, az tuti, hogy Suzuki ment elől. Hozzáteszem, szabályosan 50-90-nel haladtam.
2. A 10-es út vonalvezetése sajnos olyan, hogy sajnos sokszor lakott területen belül is muszáj előzni, ha haladni akarsz.
Pistike911 2008.08.16. 02:52:01
a.pont azt a szabálykövetőt nyírhatod ki, aki lelassít 50-re, ha lakott területre ér
b.ennek vannak azért jogi következményei.
Javaslom, inkább higgadj le, nem éri meg igazságosztót játszani, mert a hóhér is belehalhat.
SLacc 2008.08.17. 23:00:22
Summa summarum: van fejlődés. Vagy szerencsénk volt?
Ez legyen a legnagyobb problémája mindenkinek egyszer, 1500 km-enként.
SLacc 2008.08.17. 23:03:18
Navarone 2008.08.24. 21:46:32