Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gázolás 30-as táblánál

2008.08.13. 12:25 :: Kisikasa

/A\ ismételten egy tanulságos történetet oszt meg velünk, ahol a véletlen, vagy lustaságból kint felejtett sebességkorlátozó táblák talán ezúttal életet menthettek volna.

Mivel mostanában (évek óta...) szinte általános vélemény az, hogy minden sebességkorlátozás hülyeség, legyen itt egy történet, a végén kicsit populistára hangszerelve, de azért túlélhető.

Nem sokkal az objektív irgumburgum bevezetése után autóztam péntek délután A pontból B-be. Kb. félúton egy település központjától kezdődött egy frissen felújított útszakasz, ami eltartott a település végéig, majd tovább nyílegyenesen a következő település határáig. Cirka 3-4 kilométer. Annyira friss volt a meló, hogy még kint voltak a harmincas táblák. Végig. Ideális csapdázóhely a rend éber őreinek. Nem saját autóval voltam, nem akartam gondot okozni, betartottam. Rendőr (akkor és ott) nem volt; azt viszont meg kell jegyezni, hogy nem én voltam a környék legnépszerűbb embere...

Az éjszaka közepén, már visszafelé, ugyanazon útszakasz felé közeledtem. Éjfél volt, sehol senki, mondtam magamban, ezt neked harmincas tábla. A település végén egy kanyar, utána jött a sebességkorlátos útszakasz, tartottam az ötvenet (ez még belül van a lakott területen). A kanyarban haladva feltűnt, hogy piros-kék-sárga villogás verődik vissza a tájról. Nos, ezután persze nem akartam gyorsan menni, fék huszönötre, mögöttem senki, lássuk, mi történt. Szembesáv padkáján rommá tört kerékpár, mögötte a rendőrautó, két rendőr gondterhelten nézi a földet - cserbenhagyásos gázolás lehetett korábban.

És akkor a populista rész. Azok a harmincas táblák nem azért voltak kint, hogy a kerékpárost megvédjék (valószínűleg hétfőn szedték volna be őket, mert pénteken véget ért a munkaidő). De ha az ismeretlen betartotta volna...

81 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset kerékpár veszélyes kresz gyorshajtás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli 2008.08.13. 12:29:29

Mindenképpen jó betartani az előírt sebességet, akkor is, ha hülyeség, mert a legkönnyebb mindig azt elővenni egy balesetnél, akibe bármiért bele lehet kötni.

Karikalábú kocsmaszökevény 2008.08.13. 12:38:09

Hinnye há engem is mójnem egázult egy ótó ípp jeöttem a borozóbó házáfele íccaka kicsit mán részegön de hát ugye mégis no.. mégse köllene itten szágoldozni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.13. 12:38:51

hát igen, ez szomorú. bár ha nem volt kivilágítva a kerékpáros akkor 30-nál is ugyanúgy el lehet ütni. persze kissebb eséllyel.

bár mondjuk hétvégén mi tekertünk át egyik faluból másikba végig lakott területen (déli part), este 11-kor, kocsi lámpa nélkül döngetett el mellettünk 40-es táblánál 80-nal kábé.

potha 2008.08.13. 12:40:21

Hát ez szomorú, és valóban be kéne midnenhol tartani...De az a baj hogy nekem már néha tele v an a tököm az értelmetlen sebességkorlátozásokkal... értem azt, hogy ahol van egy vasúti űtjűró amit köztudottan már a rendszerváltás óta soha nem hasznaltak, miért vannak kint még mindig a vasúti ájárós táblák, rendesen elhúzva legalább 100 méteren át... és persze a rendőrök meg ott szoktak mérni...
Én sem mindig tartom be ott a 30at... ha meg igen akkor kapom az osztást hátulról...
mind1 nem is tudom mit akartam ebből kihozni :)

TH 2008.08.13. 12:55:16

"Szembesáv padkáján rommá tört kerékpár, mögötte a rendőrautó..."
Amikor idáig jutottam az olvasásban, azt hittem, a rendőrök ütötték el...:)

mzs/x 2008.08.13. 12:56:42

OFF
Több mint egy hete kint van a Nagykőrösi úton az M5 irányába egy negyvenes tábla a felüljáró végén, plusz egy nagy sárga, hogy a belső sáv megszűnik.

Naponta jövök arra, egyetlen egyszer sem volt a belső sávban semmi.

Aki azt kitette, annak is kiszabnék 300k büntetést.

Aztán csodálkoznak, hogy nem lassít le senki.

ON

nyuszy 2008.08.13. 12:57:29

Szvsz. ezen az alapon mehetnénk mindenhol max. 30-cal, és akkor kevesebb lenne a baleset...

Az tény, hogy ha ilyen helyen 60-nal haladva elcsapsz egy biciklist, aki kivilágítatlanul eléd esett, akkor te leszel a hülye, de ez egy másik történet, szerintem.

biker_kolee 2008.08.13. 13:37:29

Az éremnek két oldala van, de cserbenhagyni a sértettet egy balesetnél ősi román szokás.

porthosz 2008.08.13. 13:44:10

Mondjuk kivilágitatlan biciklistől az ég óvjon.
Multkoriban mentem éjszaka főúton 100-as tempóban nagy nyugodtan, szembe éppen jöttek (szóval vakitott a reflektor), amikor egyszercsak úgy láttam mintha valami kis piros fény verődőtt volna visza valamiről előttem nem sokkal, kb. olyannak tünt mint amikor 50 méterről egy piros prizma visszaveri a fényt. Egyből satufék balra kivág 70-es tempóval és igy pont elszaladtam egy biciklis mellet akin egy darab árva lámpa sem volt... mindez éjszaka töksötétben főúton vidéken...
Két nagy szerencse volt mind nekem mind a biciklisnek, éspedig hogy valószinüleg a küllön lévő véletlenül a gyár által felszerelt prizma pont visszavert felém némi fényt és átfutott a fejemen hogy lehet hogy biciklisé, illetve hogy a szembejövő még pont nem ért oda, igy oldalra tudtam kapni a kormányt.

Sluszpoén hogy barátnőm mellettem ült, és a biciklis annyira nem látszott hogy ő konkrétan csak akkor vette észre amikor elhuztunk mellete és nem értette hogy miért kaptam félre a kormányt...

V8 2008.08.13. 13:53:57

Hiányzik még az, hogy az elkövető feltételezetten mennyivel ment. Mert elüthette 40-nel és 140-nel is...

Alex · http://k5fqcf 2008.08.13. 14:08:00

Hétfőn beszedik a táblát, és kedden mondjuk hasonló történik.
Olyankor mi van?
4-es úton rengeteg kivilágítatlan biciklis csalinkázik keresztbe-kasul, nem beszélve a gyalogosokról sem.
Sajnos hülyék az emberek, nem jönnek rá, hogy az életükkel játszanak...

lwcolors 2008.08.13. 14:21:46

Múltkor beszéltem egy emberrel, aki a 86-os út mellett egy faluban lakik, ahova az ott lakók kikönyörögték a hatóságtól a 30-as táblát, mert hangosak a kamionok. Azóta szinte minden helybeli autóst megbüntettek a yardok gyorshajtásért, legalább egyszer, de van akit négyszer is :) Megérte nekik a tábla?

Ursula 2008.08.13. 14:21:51

"azt viszont meg kell jegyezni, hogy nem én voltam a környék legnépszerűbb embere..."

Gondolkodjatok pozitívan. Gyakran előfordul, hogy ha az ember betartja a KRESZ szerinti sebességhatárokat, letolják az útról. Ezek a kintfelejtett táblás szakaszok kivállóan alkalmasak arra hogy az ember gyakorolja, hogy van-e elég önuralma. Főleg egy 30-as táblánál.
Múltkor 60-as korlátozásnál érkezett meg mögém villogva, tülkölve egy 40 tonnás. De az erő velem volt.

ex-dr. vuk 2008.08.13. 14:38:00

@ nyuszy 2008.08.13. 12:57:29
Pont ilyen felkialtassal van, ahol fel varos 30-as ovezet. Azt hiszem london is ilyen.

ex-dr. vuk 2008.08.13. 14:40:18

@ porthosz 2008.08.13. 13:44:10
Kivilagitatlan motoros megjobban odabasz.

Mentem orszaguton motorral, sotetben esoben.
Elottem 60-nal vergodott valami auto, mondom elozni kek. Nezek ki, latom egy kocsi messze, ettol meg elfernek. De gyanussa valt, hogy idonkent valami takarja a szembejovo fenyszoroit, mondom nem megyek. Jol is tettem, par masodperc mulva egy vilagitas nelkuli simsonos a sav kozepen suhant el szembe.

Megmentettem mindkettonk eletet.

TH 2008.08.13. 15:00:09

lwcolors 2008.08.13. 14:21:46
Az ilyenben azt sem értem, hogy ha az a kurva kamion 30-cal megy, akkor minimum 2x annyi ideig lesz hallható, mint eddig, és különösebben halk sem lesz ám...Jó, talán kisebbet csapódik az úthibákon, de ennyi...

Szerintem 2008.08.13. 15:46:05

Szerintem meg a táblák is jobban védenének, ha meg lehetne bízni a táblázásban. Az Alföldön minden 10 foknál nagyobb ívben kint van a veszélyes kanyarok terelőtáblája, jól le is szarja mindenki.. Aztán meg jön egy tényleg veszélyes kanyar, és kisodródás, sávelhagyás, frontális ütközés stb.. Szóval, IGENIS vegyék le a 30-as táblát, ahol nem kell, és tegyenek ki olyat, ami meg kell. A betartható és értelmes szabályok és a jogalkalmazók megbízhatósága, kiszámíthatósága nélkül szerintem nem lesz szabálykövetés Magyarországon. Lehet, hogy ha nincs 30-as tábla, de van egy 60-as, akkor az veszélyre figyelmeztet. Éjszaka egy 30-as tábla egy vadonatúj úton nálunk azt jelenti, hogy még baromi friss az út, lehet neki tolni... Ez van.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.08.13. 15:49:25

Francis Ciarán Tobin a negyvenes táblánál előzte nyolcvannal, jobbról a megállóban álló buszt 2000. április 9-én...

www.ciaran-tobin.com

Teljesen mindegy, mennyi a sebességkorlátozás, amíg vannak, akik úgy gondolják, rájuk semmilyen szabály nem vonatkozik.

áhá 2008.08.13. 15:50:25

Miért veszi mindenki adottnak, hogy a kerékpáros nem volt kivilágítva?

V8 2008.08.13. 15:55:25

@áhá 2008.08.13. 15:50:25
"Miért veszi mindenki adottnak, hogy a kerékpáros nem volt kivilágítva?"

Ugyanazért, amiért mindenki feltételezi, hogy az autó száguldozott.

will · http://willfreeman.freeblog.hu 2008.08.13. 15:58:09

A következtetés hülyeség, éppenhogy az veszi el a forgalomkorlátozás élét, hogy minden szarhoz kirakják. Fél éve befejezett felújításoknál is ott van még a tábla, és nem csak a korlátozás, hanem az útszűkület jelzése is, elhagyott rommá tört bóják, semmiből felbukkanó kinthagyott szálkásra aszalódott korlátok. Mert leszarják, hogy mi van, miután megkapták a dellát az aszfaltért. Akkor én is leszarom, és ha ismerem már a járást az adott szakaszon, akkor bizony megyek 50-60-70-et is.

Dr Kangörény 2008.08.13. 15:59:21

áhá, mert náluk nem szokás a kivilágítás. Szokás viszont pár üveg sör-bor után átkerekezni a szomszéd faluba.

szeme közé, laposan! 2008.08.13. 16:05:14

Nem volt kivilágítva a bringa. És? Már bocs...

szeme közé, laposan! 2008.08.13. 16:12:33

Ezt úgy értettem, hogy baszki, azért legyen már a bringán is lámpa, ha már nem a kertben teker!

Harelgas 2008.08.13. 16:13:01

Mondjuk azt nagyon nem tudni hogy mennyivel ment az az autó amelyk a biciglist elütötte, lehet hogy ha 50-nel is ment volna nem lett volna baj, lehet ment vagy 100-al!

aws 2008.08.13. 16:20:25

ha az ismeretlen betartotta volna..
NA JA MEG VALSZEG NEM RÉSUZEG LETT VOLNA meg meg viselt volna világítós mellényt ne adj isten kivilágítva lett volna stb stb....

hova tovább 30-as tábla helyett lett volna kerákpár út vagy amerikai szélességű út (ha ezt írod blogba értelmesebb lett vona)

todwart 2008.08.13. 16:21:05

szerintem már az is jó lenne,ha legalább a tökismeretlen úton feltételeznék a kedves közlekedők,hogy okkal van ott az a tábla,az a záróvonal,stb.
túl sok olyan embert ismerek,aki volán mögé ülve(is) teljesen biztos benne,hogy minden szabály az ő jogainak a korlátozására találódott ki és eszerint közlekedik,mert nehogymá' neki megmondják

sörös 2008.08.13. 16:24:44

áhá:
Látszik nincs sok tapasztalatod ilyen téren.
Sok felé jártam már országban, de kivilágított kerékpárost nagyítóval kell keresni. Főleg falvakban, de a városok sem kivételek.
Fiatal, öreg vegyesen.
Nemegyszer csak centiken múlott, hogy nem lett baleset a kivilágítatlan biciklis miatt. Nem rejtem véka alá a véleményem ilyenkor, de persze mindig ők vannak felháborodva jobban. Volt aki azt mondta, az én kocsimon van lámpa, figyeljek én jobban.
De legalább láthatósági mellényt venne fel, szinte ingyért az ember után dobják most már.

hukk 2008.08.13. 16:26:50

Ha harminccal löknek fel bringával, ugyanúgy meghalhatsz. Ha viszont józan vagy, akkor viszont ötvennel se ütöd el a kivilágított, mellényes kerékpárost este, lakott területen belül.

Riska 2008.08.13. 16:27:41

Ez a kivilágítás tényleg para, nem hiszi el az ember amíg nem találkozik vele személyesen. Én spec. nem értettem hogy mit nem lehet látni városban egy kivilágítatlan biciklistán, de hamar rájöttem amikor sötétben vezettem. Ha nincs rajta semmi fényforrás, akkor gyakorlatilag csak a kocsi előtt pár méterrel veszed észre, amikor a lámpád megvilágítja a fószert. Még jó, hogy Keszthely "üdülőövezetében" 30-as táblák voltak/vannak mindenhol, és betartottam, 50-nel lehet hogy beleállt volna a jobb visszapillantóm a veséjébe -.-

tracking 2008.08.13. 16:31:03

Ja, mindig a kerékpáros a hülye.Mig el nem ütik, onnantól kezdve halott hülye.És nem őt rángatják rendőrségre, biróságra, ide-oda, hanem aki elütötte.
Ettől függetlenül a kivilágitatlan kerékpárost a helyszinen agyonverném.

xyz 2008.08.13. 16:38:07

a populizmus az más.. nem?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.13. 16:43:38

mzs/x 2008.08.13. 12:56:42
nincs 10 perce hogy ott jöttem haza, fakartam is a fejem, hogy mikor zárták le, mert az elmúlt két hónaphan nem láttam ott semmit... persze csak a tábla... ezek után nem csodálkozok, hogy az emberek miért szarnak a táblákra...

Riska 2008.08.13. 16:50:21

Igazad van tracking, mert amíg a saját életével játszik addig játsszon, de annak az életét is tönkreveri akivel elütteti magát...

gondolkodj 2008.08.13. 16:51:27

A vidék és a város is tele van kivilágítatlan bringással, s egyszerűen nem értik meg, hogy az életükkel játszanak. nem egyszer csak a szerencsén múlt, hogy nem csaptam el bringást. A kedvencem, az esőben, esernyővel bringázó, s ezért egy kézzel kormányzó típus, természetesen kivilágítatlanul. Én nem értem a rendőröket, hogy miért nem bűntetnek. csak ki kellene állniuk pl. a Szentendrei útra, s s orba bűntethetnék a bringásokat este, mert egyikük se visel mellényt, s soknak nincs semmi hátul, amin a fény visszaverődne.

fifuszfc 2008.08.13. 16:56:01

ha az utasok betartják a törvényt, és leszedik a táblát, akkor ez az egész levél meg sem születik...

tracking 2008.08.13. 16:56:19

Csak a tisztánlátás végett: a KRESZ sehol NEM irja elö az un. láthatósági mellény használatát!

becherpig 2008.08.13. 16:59:58

Fényvisszaverő mellényt is viselnie kell a kerékpárosoknak 2007 június elsejétől lakott területen kívül éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a KRESZ módosítása alapján.

kívül.

PR32 (törölt) 2008.08.13. 17:00:56

Seggfej binyiglis! (mondom én, szintén zenész puhatestűként)
Legalább 500 Ft-ért vegyek teszkógazdaságos villogót előre-hátra, bele 600 Ft-ért 4 db elemet. 1100 Ft, és nem kell orvosi kezelésre költeni. 2 üveg bor ára.
Az ilyenek miatt félek este előzni kocsival lakott területen kívül.
(persze ettől még sajnálom, mint kerekező kollégát)

tracking 2008.08.13. 17:01:47

Egész pontosan: "fényvisszaverövel ellátott ruházatot". Ami nem egyenértékű azzal a műanyag szarral.

croesus 2008.08.13. 17:02:51

Saját tapasztalatom alapján sokkal több balesetveszélyes helyzetet teremtenek kivilágítatlan kerékpárosok, figyelmetlen gyalogosok, mint az enyhén gyorshajtók (pl. országúton 110).

Az még csak hagyján hogy nem tartják be a szabályokat, de sokszor szó szerint az életükkel játszva úgy közlekednek, mintha autók nem is lennének.
Többször láttam gyalogost szabálytalan helyen úgy átmenni az úttesten, hogy a forgalomnak hátat fordított. És persze az út jobb széléről balra bekanyarodó bringást, aki véletlen se nézte volna meg hogy jön-e mögötte/mellette valami, ráadásul irányjelzés nuku.

Aztán a végén mindig az autós a hibás, és még durvább sebességkorlátozásokat találnak ki, amire aztán még magasabb ívben tesznek.

I Robot 2008.08.13. 17:05:25

@ vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.08.13. 14:38:00

A hir igaz, csak azt felejted el, hogy Londonban az a 30 merfoldben van.

misterx 2008.08.13. 17:08:40

Szerintem 2008.08.13. 15:46:05
Igazad van, sőt! Van a kreszben egy ú.n. "bizalmi elv". Nos, szerintem ez a táblákra (útburkolati jelzések, lámpák, stb.) ugyanúgy kellene vonatkozzon, mint a közlekedők magatartására. Azaz, ha van kinn egy 30 -as tábla, elvárom, sőt vélelmezem, hogy azért van, mert ennél gyorsabban tényleg veszélyes ott közlekedni.De hát 10 esetből sokat mondok, ha egyszer van így, tehát lesz@rom... Mikor tesznek már ebben (is) rendet az illetékesek?!

tracking 2008.08.13. 17:12:45

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel
54.$6.bekezdés:A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

croesus: ment már el melletted "enyhén" 110-el autó, amikor szabályosan kerékpároztál? Mondjuk úgy 10 centire a kormánytól? Jobb, mint a banjee-jumping, hidd el.

ex-dr. vuk 2008.08.13. 17:19:10

@ I Robot 2008.08.13. 17:05:25

Merfoldben 20.. az kb 32-33 km/h. Stimmel? :)

Ursula 2008.08.13. 17:48:48

A Parlament előtt miért van 40-es tábla a rakparton?

S-Works 2008.08.13. 17:50:59

Azért lépett le az autós a gázolás után, mert a bringás nem volt kivilágítva vagy azért, mert ivott és/vagy gyorshajtott?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.13. 18:05:17

Ha a friss út mellett 30-as tábla van, az egyet jelent: a faszfejek kinnfelejtették, tehát lehet nyomni nekije...

Ha kinn van a 30-as tábla, az csak _tőled_ menti meg a biriglist.
Amúgy faja lenne, ha azokra is vonatkozna a zéró tolerancia: ittasan, kivilágítatlanul, mellény nélkül (a mellény amúgy egy faszság, azt kéne főbelőni, aki kitalálta, iskolapéldája a hülyemagyar túlkompenzációnak, hogy ha má nincsen kivilágítva a biriglis, írjuk elő, hogy nájlonzsákban tekerjen, ahelyett, hogy helyszínen főbelőnénk a kivilágítatlant) közlekedik szembe a forgalommal.
Asszem, ha én, mint autós ennyi szabályt szegnék meg, a büntetésre rámenne a házam, és levágnák a jobbkezem, jobblábam, hogy még mankóval se tudjak menni, a biciglis ellenben vidáman karikázik, és szarnak rá a rend éber őrei.

Az autósblogok meg éltetik a 30-as táblát.

Ez szánalmas.

Itten van valamiféle közösségi szócső, és csontig benyal az agyhalott magyar szabályzásnak, és indirekt módon még a szigorítást is nyomatja.

ehhh

HLaci 2008.08.13. 18:20:44

eztafasságot...

akkor ezzel az erővel egy hirtelen hasmenés is jól jöhet (köszönet érte a szalmonellás szendvics felszolgálójának), hisz míg a bokorban ürít az ember a kerékpáros megmenekülhet...

zmrzlina 2008.08.13. 18:28:33

Mivel a baleset körülényeiről az égvilágon semmit nem tudsz: midből szoptad ezt, hogy harminccal nem ütötték volna el?
Bármi lehetett, ugyebár. Az is, hogy Józsi bácsi hóttrészegen a biciklivel, Béla bá' meg szintén hóttrészegen az autójával, de csak hússzal. Oszt átment Józsi bá'-n, aki faltól falig csalinkázott a kiviágítatlan biciklijén.
Egészen pontosan ugyanannyi az esélye ennek a verziónak is, mint a tidnek, hogy harminccal nem ütötték volna el.
Mér kell demagóg idiótaságokat irkálni?

Maciii 2008.08.13. 18:37:41

Azért hajtott el az autós, mert átment ugyan a bringás kollégán, de azt hitte, hogy ez a szokásos "friss úton friss kátyú" páros... :-)

Persze k.anyját a cserbenhagyóknak, értem ezt a gázolós, autót meghúzós, tükörletörős és még csak bocsikártyát sem hagyó gyökerekre is!

Maciii 2008.08.13. 18:45:11

Különben tényleg 30-cal is el lehet mosni egy kerékpárost.

A minap egy kicsit mélyebbre nyomtam a gázt a városban (50 helyett kb. 70, és kicsit sportosabb kanyarvétel) akkor semmi nem történt. Utána araszoltam a dugóban, elbambultam és beleálltam egy kedves hölgy autójának hátuljába. Hát majdnem volt kormányfejelés, pedig csak kicsit gurultam, a sebességmérő mutatója meg sem mozdult, szal 10 alatt...

Szvsz az alkeszeknek védőszentjük, vagy szentjeik vannak (egy nem bírná egyedül...), ahány részeg/ittas kerékpározik, ahhoz képest viszonylag kevés az ilyen baleset. Apámat sem gyúrták el soha, pedig messze volt a korcsma...

viktor134 2008.08.13. 18:54:40

ez egy nagy faszság.
pont az ilyen olyna kinnt felejtett táblák miatt veszti el a hitelét a sebességkorlátozás.

ha megyek vidéken, és látok táblát, ami nem útépítéses, betartom, mert tudom, hogy tényleg annyival lehet ezt bevenni.

bp-en meg azért rakják ki, mert a nyuggert a földszinten zavarja az autóhang.

B.GY. 2008.08.13. 19:21:17

Én még nem láttam ebben az országban olyat,aki betartja a 30 km/órás sebességet.Még akkor sem,ha nincs is út.

cso zsi 2008.08.13. 19:49:42

" mzs/x 2008.08.13. 12:56:42
OFF
Több mint egy hete kint van a Nagykőrösi úton az M5 irányába egy negyvenes tábla a felüljáró végén, plusz egy nagy sárga, hogy a belső sáv megszűnik.

Naponta jövök arra, egyetlen egyszer sem volt a belső sávban semmi.

Aki azt kitette, annak is kiszabnék 300k büntetést.

Aztán csodálkoznak, hogy nem lassít le senki.

ON "


Véletlenül láttam, hogy a tábla miért is van kint.
Kedden, vagy szerdán foglalkoztak a belső sávban a közvilágítással, és viszonylag gyorsan haladtak lámpától-lámpáig.
Gyakorlatilag aznap végeztek a munkával.
A 40-es korlátot ott meg elég könnyű figyelmen kívül hagyni, mert amúgy is a lejtőn van, ahol a becsatlakozás után hatályát veszti, és újra 70 a legális.
Csak szemből trafizva lehetne bukta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.13. 20:00:15

cso zsi

"Véletlenül láttam, hogy a tábla miért is van kint."

Azért van kinn, mert kinnhagyták, mert szarnak arra, hogy mit csinálnak, mert megtehetik, hogy indokolatlanul akadályozzák a forgalmat.

A többi kamu.

Asszem erre a ködbér lenne amúgy a megoldás.
A munka akkor van kész, ha a tábla sincs kinn.
Ha kinn van a tábla, nincs kész a munka...

mzs/x 2008.08.13. 20:56:59

Cso zsi:
Nem kételkedtem abban, hogy _volt_ oka. Értelme amúgy tényleg nem sok, mert mint mondtad, nagyon közel ott van a 70-es tábla.

Kellene egy honlap, ahol minden korlátozó táblához meg lehetne keresni, hogy azt kinek az utasítására és milyen indokkal helyezték ki. Ha az indok megszűnt, a tábla meg még kint van, akkor az illető kezdhetne az első bejelentés után szépen perkálni.

Magamtól is elvárom, hogy tisztességesen végezzem a munkám. Mástól is elvárnám.

Jimbó 2008.08.13. 20:58:19

Tényleg elég sok részlet nem derül ki erről, de igy nyáron szerintem nem én vagyok az egyetlen autós akinek a töke tele van a sok felelőtlen kerékpárossal. Sokat megyek át falukon, kissebb városokon, ott aztán leszarják; este kóvájognak bebaszva egyik patkától a másikig, persze mellény vagy villogó minek, aztán meg az autós a hibás ha valami történik.

miss parker 2008.08.13. 21:40:51

Honnan is tudjuk, hogy
nem 30-al lett elutve az a bicikilista
sot esetleg csak 27-tel... ?!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.13. 21:56:50

miss parker

Onnan, ahonnan azt, hogy nem volt kivilágítva az a részeg biciklista...

Sergei 2008.08.13. 23:06:50

Ha a bringás életben maradt akkor paliság otthagyni, inkább megállok segitek és nem csuknak le. Ha tovább megyek megjegyezheti a rendszámot és bukta.
Ha meghalt akkor meg mi a fasznak álljak meg? Hogy bevágjanak pár évre? Csóri halott bringáson segiteni nem tudok na meg az már úgyse tanúskodik.
Másik dolog, ez ugye este történt, gyér forgalom akár reflektorral is lehet menni. Arra célzok simán át lehet menni a szembe sávba hogy kikerüljem a bringást. Ilyen kihalt helyeken éjszaka én inkább a középvonal felé húzódok hogy a járdáról érkező vendégszereplőket minnél jobban kerüljem. Ez szerintem nem hülyeség.
Mielőtt én lennék a köcsög gondoljátok végig amit irtam...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.14. 00:29:05

De azért a halott nem beszél kicsit erős volt. Ha van lelkiismereted legalábbis.

viharboszorka 2008.08.14. 10:55:01

Sergei honnan tudod, hogy meghalt, ha ki sem szállsz, hogy megnézd? És ha csak elájult?

Tényleg nem divat vidéken sem a kivilágítás, meg a mellény, valahogy úgy vannak vele a biciklisek : "kerüljön ki, ha el akar menni".
Zöldfülű jogosítvánnyal rendelkezőként rám is rám tudják hozni rendszeresen a frászt, jobban is félek tőlük, mint 1-2 autós kollegától. Ha lehet, jó nagy ívben kikerülöm őket, hogy még véletlenül se essen elém (sose lehet tudni), aztán ha megelőztem, még jó párszor belenézek a tükörbe, hogy tényleg ott kerekezik-e az út jobb oldalán.

Pistike911 2008.08.14. 12:50:26

Sajóvámos-Szirmabesenyő közti rettenetről csak onnan tudni, hogy az az út és már nem a szántóföld, mert más a színe és néhol még látszik a 20 éve lefújt felező vonal.

Szóval ezen a retteneten mentem hazafelé, este 11 körül, tök sötétben, szolid tempóban. Hosszú, egyenes útszakaszon, távolról látható, hogy jön szembe valaki. Refi le, hogy ne vakítson. Majd egymás mellé értünk...mind a hárman, egyszerre.

Történt ugyanis, hogy kb. 5 méterrel azelőtt, hogy egymás mellé értünk volna a szembejövővel, észrevettem, hogy előttem egy manus a kerékpárját tolja(!!!).
Egyből beleálltam a fékbe, majd pumpálgattam, és próbáltam a saját kocsimat a szembejövő és a kerékpáros közé beoperálni.

A szembejövő simán továbbhajtott, pedig láthatta, hogy nem pont ott megyek ahol kellene, konkrétan ha a két autó szőrös lett volna, akkor összeérnek.Továbbá láthatta azt is, hogy folyamatosan fékezek, ergo baj van.

Az ütő megállt bennem, de a féklámpa fényénél már láttam, hogy a csávó az árokból szedi ki a bringát(gondolom belökte ijedtében).
Mire kiszálltam, már az autó mellett tolta, mintha mi sem történt volna, valószínűleg az az erős szalonspicc jó feszültségoldó volt. Természetesen egy qrva macskaszem sem volt a biciklin.

Ha nem lett volna egy kisebb stroke-om, és nem az afeletti öröm töltött volna el, hogy nem ütöttem el, akkor ott a helyszínen verem agyon a gyereket a kerékpárpumpával.

Lesz@rom, hogy a körülmények miatt valószínűleg felmentettek volna, de vazze, minden áldatlan reggel úgy kellett volna belenéznem a tükörbe, hogy megöltem egy hülyét.

Pistike911 2008.08.14. 12:59:01

Sergei, a mentőorvos sem a száguldó mentőből diagnosztizál.

Mellesleg, ha már úgyis betörtem és kiraboltam a boltot, akkor nem várom meg a rendőröket, még a végén lecsuknak. Ugye? :(

Nem ugyanaz, de majdnem....

volante · http://volante.blog.hu 2008.08.14. 18:39:00

Azért azt is el tudom képzelni, hogy nem volt világítás azon a kerékpáron...

volante · http://volante.blog.hu 2008.08.14. 18:40:05

(Kieg.: a cserbenhagyásra ez persze nem mentség.)

szerintem 2008.08.15. 14:23:18

"Karikalábú kocsmaszökevény 2008.08.13. 12:38:09"

Hiába no, a forumtrolloknak is kell az élettér, nem?

Lényegében arra akarsz utalni, hogy van, aki nem számít embernek?
Oks, csak az van, hogy én úgy szerződtem, hogy TI viselkedtek, én meg nem kezdek el lövöldözni a belvárosban. Szóval a kerékpáros is ember, és a magadfajta bunkó patkány is az. Amúgy üdr, és ha nem kamazt vezetsz, akkor előbb utóbb elkaplak ^^

szerintem 2008.08.15. 14:28:21

"Jimbó 2008.08.13. 20:58:19"

Igen. Te vagy a hibás, ha egy részeget este kivilágitatlan uton elütsz, mert az, hogy te menni akarsz haza százzal, az soha nem lehet mentség arra, hogy megöltél valakit.
A közlekedés első szabálya, hogy nem ölünk meg senkit, pláne nem puhatestűt.
Próbáld meg értelmezni azt, hogy "a közlekedési viszonyoknak megfelelően"

Krisi 2008.08.15. 22:51:00

Azért tipikus sok hozzászóló véleménye, hogy
"biztos nem volt kivilágítva a biciklis"

Na persze, sőt, biztos részeg is volt, és az út közepén ment, valamint valójában pedofil is volt, szóval kész szerencse, hogy elütötték, nem?

Itt mindenki mindent tud.

Engem annak ellenére ütnek el majdnem rendszeresen, hogy 2 LED-es, erősfényű lámpával vagyok kivilágítva lakott területen.

Nem mondom, hogy nincsenek részeg kivilágítatlan biciklisek, de nem abból kéne kiindulni, hogy "biztos kivilágítatlan volt"

Amúgy aki sötétben lámpa nélkül biciklizik az nem normális.

Perillustris 2008.08.16. 00:53:59

"Asszem, ha én, mint autós ennyi szabályt szegnék meg, a büntetésre rámenne a házam, és levágnák a jobbkezem, jobblábam, hogy még mankóval se tudjak menni, a biciglis ellenben vidáman karikázik, és szarnak rá a rend éber őrei."

Bullshit. Az "autósok" által elkövetett szabálysértések kis százaléka von maga után tényleges büntetést. Nincs ez másként a biciklisek esetében sem.

Annyi a különbség, hogy járműspecifikus szabálysértések jellemzőek.

SLacc 2008.08.19. 13:20:31

Én betartom a vasúti átjárós harmincat. Vagy betartok? A büntetés annyi, hogy be kell tartanom, bocs, autóstársak...

Kalapos-Skodás 2008.08.22. 10:25:05

Krisi: tegnap 2 kivilágítatlan biciklissel találkoztam 10 perc alatt, jóval sötétedés után, az egyik lakott területen kívül.

Szerintem az idióta 30-as táblák konkrétan megvalósítják a közúti közlekedés veszélyeztetését, ugyanis olyan helyen használják, ahol az nem indokolt. Ahol a sávok szélessége, a munkálatok vagy egyebek indokolják, ott lehessen kitenni, de ami most megy az egyszerűen életveszélyes. Ha egyszer az emberek megszokják, hogy tájékoztató jellegű az a 30 km/h, akkor a 90 vagy a 110 is az lesz.

A közútkezelőket nagyon elő kellene venni személyi felelősökkel, illetve az építkezéseket, szintén személyi felelősökkel.

Irgun Burgum 2008.08.22. 10:43:54

mondjuk minden útszakasznak csak van valamiféle felelőse.
Nem lehetne azokat is ellenőrízni feleslegesen kirakott táblák szempontjából?
Egyidejűleg ezt kommunikálni a népekkel,hogy nyugi , már dolgozunk rajta, hogy a felesleges -megtévesztő!!!- jelzések lekerüljenek az útról, lassan tessenek bízni a közúti jelzésekben.
Mert szerintem a barom táblázásukkal a mi életünket és testi épségünket fenyegetik!
Vagy azt a felelőst aki baromságot kommunikál - a buta táblázással - jól megbüntetni( hogy attól kolduljon!)
Vagy nem?

Perillustris 2008.08.25. 22:47:40

"Szerintem az idióta 30-as táblák konkrétan megvalósítják a közúti közlekedés veszélyeztetését."

Értem, mire gondolsz, s mögé nézve valóban lejjebb viszik a legtöbb ember szabálytiszteleti hajlandóságát, ám e kijeletésed ebben a formában sületlenség.

bobeszedulacika 2008.08.26. 14:00:13

én csak azt nem értem mért kell nekem figyelembe venni a kerékpárost ?ő még csak kreszvizsgát sem tett.és ugyanazt az utat használja amit én.
ruhellem a bicigliseket.és a rendőrőket a bicigliseket mért nem mázsálják meg ha nincs lámpa és ittasan ulnek a szamárra?dőgőljőn meg mind aki éjszaka ugy halad ,megérdemli.

Perillustris 2008.08.26. 14:32:06

Sok egyéb dolgot nem értehetsz még a világ nagy dolgaiból, de remélem ezek száma napról napra csökkeni fog.

marci38 2008.10.17. 19:56:59

Engem is már sokszor majdnem elgázoltak,kocsi vonat busz stb:A piroson a kerékpárral át mentwem amikor a kocsinak zöld volt.Ő elindult a zöldnél és ahogy indult már fékezett is!Én meg pont lendületben voltam a kerékpárral,és nem volt kedvem megállni a pirosnál mert sokat kellett volna várnom mire zöld lett volna.Így én át menterm a piroson mert siettem a munkába és már csak pár percemn volt hátra mire odaérek.Kb a munkába a piroson áthajtással odaértem 10-12 perc alatt! Ha megéállok a pirosnál akkor várhatok 15 percet mire zöld lesz

Aqweren 2008.10.17. 22:26:35

aki vagyok vagyok! 2008.10.17. 19:56:59
"Engem is már sokszor majdnem elgázoltak,kocsi vonat busz stb"

A vonattal pedig nem tanácsos kikötni.
Ismerős mesélte hogy megállt a vasúti átjárónál a pirosnál, volt egy utasa is. A vonat balról jött.Mikor már feltűnt a láthatáron, a vezető betette egyesbe a váltót, és finoman elindult a sínek felé. Amikor az utasa felhördült, flegmán megjegyezte:
Balról jön, jobbkézszabály, nekünk van elsőbbségünk :))
Természetesen nem ment be elé, csak az utast akarta szivatni. Lehet egyszer én is kipróbálom :DD
Már csak hogy felvetted a majdnem elgázoltak listájára a vonatot is - igazából a vonat nem hiszem hogy hibás lehetne abban hogy majdnem elgázolt téged, a busz kétséges, a kocsi valószínűleg. Lehet egyenrangú közlekedési partnerként számolni vele, csak éppen nem érdemes :))

DenisaM 2010.11.17. 10:18:46

@Szerintem: Köszi! Pont ezzel kapcsolatosan szerettem volna írni egy tegnapi esetet. Tanulóvezető vagyok (lehet fújjolni :D) budaörsön szoktunk gyakorolni. Mivel minden görbe szilvafánál kinn van a 30-as tábla, meg a meredek kanyar tábla, ésszerű sebességgel (27-28 km/h és az útviszonyoknak megfelelően) vezetek. Viszont a kanyar táblát sajna most először nem vettem komolyan. Na ez volt az első, amit kellett volna, rohadt éles kanyar, lejtővel. Viszont olcsón és előre megtanultam a leckét. A kanyar táblára mindig figyelni, és más jobban mutat a hullazsákban...
Ez utóbbi egy komolyabban kanyargó lejtős útról jutott eszembe, ahol én betartva a 40-50 közti sebességet (mellettem buszmegállók, lehetséges gyalogosok, plusz nappal,és forgalom) slattyogtam lefelé, míg a mögöttem jövő megelőzve eltűzött. Ilyenkor elgondolkodok: ha elé lép ki a zebrán a gyalog, akkor mi van?!

DenisaM 2010.11.17. 10:19:17

@Szerintem: Köszi! Pont ezzel kapcsolatosan szerettem volna írni egy tegnapi esetet. Tanulóvezető vagyok (lehet fújjolni :D) budaörsön szoktunk gyakorolni. Mivel minden görbe szilvafánál kinn van a 30-as tábla, meg a meredek kanyar tábla, ésszerű sebességgel (27-28 km/h és az útviszonyoknak megfelelően) vezetek. Viszont a kanyar táblát sajna most először nem vettem komolyan. Na ez volt az első, amit kellett volna, rohadt éles kanyar, lejtővel. Viszont olcsón és előre megtanultam a leckét. A kanyar táblára mindig figyelni, és más jobban mutat a hullazsákban...
Ez utóbbi egy komolyabban kanyargó lejtős útról jutott eszembe, ahol én betartva a 40-50 közti sebességet (mellettem buszmegállók, lehetséges gyalogosok, plusz nappal,és forgalom) slattyogtam lefelé, míg a mögöttem jövő megelőzve eltűzött. Ilyenkor elgondolkodok: ha elé lép ki a zebrán a gyalog, akkor mi van?!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása