Hch tömegközlekedve szemléli az autósokat és úgy tűnik megint okot szolgáltattak jónéhányan, hogy lencsevégre kapja őket. Mondhatnánk azt is, hogy a helyzet változatlan, annyi különbséggel, hogy senki sem korlátozza őket eme cselekedet végrehajtásában.
Korábbi jelentésemre hivatkozva küldöm a mai jelentést.
A rendőrök jól berághattak, hogy elmarasztaltam őket, mert ma nyomuk se volt... Bezzeg a szabálytalankodó autósok hemzsegtek, ezért a 149-es villamospótló ablakából rövid szunyókálás után is egy rakás képet készíthettem.
Bő 10 percet dekkoltunk arra várva, hogy kijussunk az út szorulásából a szabadság (Szabadság híd) felé. Mondhatnám úgy is, hogy az állatjai bő 10 perccel rövidítették meg az életemet... De mondom. Okulásul.
óta 2008.08.14. 12:31:16
Cyric 2008.08.14. 13:05:38
Nerve 2008.08.14. 13:09:26
Pistike911 2008.08.14. 13:13:48
Sajnos egy ekkora városban egy ilyen lezárás legalább három-négy közlekedő réteg konfrontációjához vezethet. Mindenki túl akar élni, időnként a civilizáció meg kib.ssza a biztosítékot.
Az emberi szervezet sem működik hibátlanul egy késsel a hátában. Torzítja az aurát, meg minden....
Secnir 2008.08.14. 13:16:40
áruljátok már el, mi a fasz folyik a Kálvin téren, hogy le van zárva, meg mindefelé behajtani tilos? qrva rég voltam arrafelé, és csak azt olvasom, hogy nem szabad, meg büntetés...
Becher 2008.08.14. 13:20:58
ppeterka 2008.08.14. 13:33:56
Pistike911 2008.08.14. 13:46:11
Természetesen nem akartam legitimálni a dolgot, csak - a csakazértisbunkókat leszámítva- meg tudom érteni azokat, akik próbálnak megfelelni a családjuknak, főnöküknek, környezetüknek, mindezt 24 órában, csak sajna valamiből időnként fel kell adni.
Ettől még természetesen szabálytalan, amit csinálnak, meg enyje-benyje, de az ember elkeseredésében (nameg persze genetikailag programozott, vagy tanult aroganciájától vezérelve is, tudom) időnként hülye döntéseket hoz.
Ha igazán bele akartál kötni abba, amit írtam, miért nem azt reagáltad, hogy lehet, hogy ez a szabálytalanság több idejüket veszi el, mint a kerülő. Persze most magam ellen beszélek :)
Alex · http://k5fqcf 2008.08.14. 13:52:52
M. 2008.08.14. 13:56:39
(Tényleg régen járhattál arra.)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.14. 14:02:09
secnir: Csak rá kell nézni az első képre, ott van a szép nagy felirat a kerítésen. :)
Secnir 2008.08.14. 14:12:12
Nem hiszem el, hogy a metróépítés miatt egy egész teret kell lezárni. ennyi erőből és pénzből már külszíni fejtéssel is megcsinálhatták volna, beleértve a Duna elterelését is. szerintem egy ferde luk elkészítéséhez (mozgólépcső) fent nem kell 1200m² területet lezárni és szétbaszni parkostúl mindenestül. aluljárót és állomást csak akkor elkezdeni, ha már a próbaüzem zajlik.
pfuj demszky.
ppeterka 2008.08.14. 14:26:24
Megpróbálhatom a pontnak elmagyarázni, mi az a kör, de érzem, nem fog menni...
Silent meg jól mondja, a metró egy alternatíva igen sok esetben - pl én is minden nap átmegyek a Kálvinon - csak 20 méterrel lejjebb - és eddig 1 centit se kellett kerülnöm a lezárások miatt...
"Sajna valamiből fel kell adni"
Erre csak annyit reagálnék, hogy ha netán lenne rokonod intenzíven, gondolkodj el azon, hogy mivel drága a villany, a rokonod meg épp a leggyengébb az osztályon, akkor ez alapján jogos lenne, hogy kihúzzák a lélegeztetőjét... Nem-nem, nem a villanyt kell kevesebbet használni, hanem a rokont kinyírni - groteszk a példa, de gyakorlatilag ezt írtad le.
"a csakazértisbunkókat leszámítva"
Nem hiszem hogy be lehet menni ilyen helyre véletlenül. Tehát szándékosan megy be mindenki. Tehát te is (már ha bemész). Csakazértis="szándékosan, a körülmények ismeretében". Tehát te is csakazértisbunkó vagy, amennyiben megteszed/pártolod a dolgot. Kösz a magas labdát! (plusz pontért megmagyarázhatnád, mit értesz csakazértisbunkó alatt)
"próbálnak megfelelni a családjuknak, főnöküknek, környezetüknek, mindezt 24 órában"
Egyvalamit kihagytál, mint minden buszsávos, liftbenfingó gerinctelen: a törvényt. Te is, meg az összes ilyen emberijogi-jogomvanhozzá-éskülönbenis csokker azt hiszi, hogy a törvényeknek, szabályoknak, etc csak őérte kell lenniük, de azért, hogy valami legyen a füle botját nem mozdítaná. Ha lenne agya ennek az ideológiai-szellemi rassznak, akkor nem is létezne!
(az egy másik kérdés, hogy ennyi idő alatt szerintem akár még csinálhattak is volna valamit ott a metróépítéssel kapcsolatban, pl dolgozhattak volna, és akkor nem kéne szívni...)
FINNYÁS 2008.08.14. 14:36:59
szmoker (Homo Trollicus) 2008.08.14. 14:43:20
Az érvelésed ("csinálj jobbat, ha tudsz") elfogadhatatlan.
mizrolist 2008.08.14. 14:47:52
phoenix102 2008.08.14. 14:48:03
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.08.14. 15:23:13
Kemény vagy barátom!
(nem, nem az enyém, egyik sem :) )
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.08.14. 15:25:18
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.14. 15:35:12
FINNYÁS 2008.08.14. 15:36:47
kicsi79 2008.08.14. 15:42:24
Hhháttehülyevagy! Ezen csak röhögni tudok! Valaki ennyi ésszel szabadlábon! Már ne is haragudj, ha valahova nem lehet bemenni, mert behajtani tilos, arra nem mentség, hogy fél óra a kerülő!!! Vagy ha keresztben föl van bontva, másfél méter mélyen, akkor is bemész? Másrészt, ha valahova fél óra eljutni autóval, BKV-val meg másfél, ugyanakkor fogsz elindulni?
FINNYÁS 2008.08.14. 15:43:23
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.14. 15:48:33
Katica 2008.08.14. 16:34:44
Crom 2008.08.14. 16:57:20
Tudom ez igen csúnya dolog azokkal szemben, akik a buszon utaznak (régebben közéjük tartoztam én is) és ők sokan vannak, én meg jórészt csak 1-2 fővel utazom, tehát nekik nagyobb prioritást kéne adni a többség elve alapján.
Valahogy azonban mégis extra pazarlásnak érzem azt, amikor egy 3 sávos úton 2 sávban áll a kilóméteres kocsisor, míg a 3-ik hótüresen tátong, pedig az úton lévő kereszteződések áteresztőképessége harmadával megnőne, ha a buszsávban is haladnának az autók!
Ez meg ugye rövid úton azt jelentené, hogy az utazási idő lerövidülne az autós, teherautós és egyéb állatfajták számára is. Igaz a buszoknak is alkalmazkodniuk kéne a helyzethez, tehát lassabban érnének A-ból B-be.
Meg ha már költöttünk rá, hogy 3 sávos legyen az a szerencsétlen út, miért nem használjuk ki maximálisan?
Erre mondjuk csupán egy ellenpéldát tudok, hogy pl. a mentőnek azért nem ártana a dugóban gyorsabbnak lenni a többieknél és ha a buszsáv is beáll, akkor nincs esélye.
kulabá 2008.08.14. 17:12:24
név 2008.08.14. 17:12:57
Erzsébet tér arrow Bajcsy-Zsilinszky út (Nyugati tér irány)
lezárták a Károly krt felé az egészet, rengeteg idiótának fingja nincs a rendőri karjelzésekről... lehet nézni a közvetítést...
hihetetlen mekkora barmok vannak, negyed órája nem hiszem el... áááá
lkjpoi 2008.08.14. 17:53:54
Buszsávban nem negyed óránként húz el egy busz, hirtelen ami buszsáv eszembe jut forgalmas úton, ott max. 5 percenként megy busz. És a busz menetrend szerint jár, és igen, sok embert visz.
Plusz a taxik... amiért ugye nem keveset fizet az, aki benne ül. No de azért fizet, mert siet. Nem véletlenül mehet a taxi a buszsávban. Továbbá a dugó időtartamát nem hinném, hogy az befolyásolja, hogy hány sávban bírnak párhuzamosan dugulni az autók. Ha egyfelé megy mind, és egy kereszteződés vagy elfogyó sáv miatt van dugó, akkor tök mindegy.
tutti 2008.08.14. 17:53:56
Hamarabb úgysem lesz a Kálvinon, mert mindegy hogy az útszűkületben áll a dugóban vagy visszább pár méterre a körúton. Viszont így egy óriási nagy különbség van. A szembejövőket legalább nem akadályozza. Lehetne így is. Ez kb. ugyanaz mint dugóban behajtani a kereszteződésbe amin nem érsz át, hogy jól feltartsd a keresztirányú forgalmat is.
volante · http://volante.blog.hu 2008.08.14. 18:03:17
the real 2008.08.14. 18:09:49
Egyébként nem úgy kell felfogni, hogy az buszsáv. Hanem úgy, hogy ott nem lehet átmenni - de azért a buszokat átengedik.
Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.14. 18:16:35
1. Tilosban közlekedni antiszociális dolog, én pl. csak ritkán teszem.
2. Forgalomszervezés, Kálvin környékén:
- én a Fővám tér mögött dolgozom, és kocsival járok be. A tököm tele van az építőkkel. Naponta variálnak, egyszer az egyik, egyszer a másik utcát zárják le, ha éppen nincs szerencsém, akkor mehetek 1 alsó rakpartos kört (fél óra+). Pár naponta variálnak valamit.
- q..va lassan dolgoznak. Szeretném, ha az adóforintjaimért cserébe törekednének arra, hogy gyorsan, hatékonyan, és nekem a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozva intézkednének. Ennek nyomát sem látom.
- a környékre vezető utak közül sokat lezártak / szűkítettek, ezért a többin extra forgalom halad. Baromira nem értem, hogy miért nem oldják fel átmenetileg a buszsávokat. Pl. a Közraktár utcán teljesen elvadítja a helyzetet ez az építkezős mizéria.
Még mielőtt megkapom, hogy üljek metróra, elévágok: a kocsi a munkámhoz kell, ergo kénytelen vagyok nap mint nap bemenni ebbe a dzsuvába.
Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.14. 18:18:32
beleske 2008.08.14. 18:50:30
Deje 2008.08.14. 19:01:31
Kérdezem a tisztelt arra közlekedőktől: megpróbált valaki szólni az illetékeseknek, hogy nem jó ütemben zárják le az utcákat? Netán egyszerre többen is utánajártak, hogy mi a franc van? Nálunk civilizáltabb helyen így csinálják ugyanis... és még mi tartunk Európába, vazze.
Szívem szerint módosítanám a KRESZT-t is, hogy a BKV buszoknak Bp-en minden körülmények között elsőbbségük legyen. Mégiscsak több ember utazik egységnyi járműben, mint személyautóban.
Ha a sok lusta barom hajlandó lenne BKV-ra szállni, talán azok, akinek tényleg kell a kocsi (mert mondjuk 100kg szerszámot cipelnek a munkájukhoz) is tudnának közlekedni. Nekem nem kell, nem is megyek a belvárosba kocsival, nem őrültem meg.
Aki mások kárára szabálytalankodik, dögöljön meg! A k*cs*g zsaruk is, mert nem a törvényt betartani vannak ott, hanem szopatni. Ahelyett, hogy büntetnek, kiállhatnának az utca elejére és elküldhetnék máshova a népeket.
Nincs itt kultúra meg tolerancia, soha nem is volt és nem is lesz. Kapja be mindenki, aki azt hiszi, hogy többet ér másoknál.
Bocsi, de az agyamra ment a taplóság.
amondó (törölt) 2008.08.14. 19:04:53
"Baromira nem értem, hogy miért nem oldják fel átmenetileg a buszsávokat."
Talán mert ilyenkor éppeg hogy több buszsáv kell, mint normálisan, hiszen
1) nem jár egy csomó villamos, tehát a pótlóbuszokon több ember jár, a buszokon zsúfolódó emberek szállítása pedig prioritás (ugyanis személyenként kevesebb helyet foglalnak el az úton, mint az autóban ülők)
2) autóból is kevesebb fér el az utakon, tehát az autó helyett tömegközlekedő sofőrök is busszal járnak.
hufi 2008.08.14. 19:42:42
Angelo 2008.08.14. 19:56:42
Én 2x jártam így, és én is átmentem a tiloson, miután mindkét alakaommal már 2 kört tettem meg valami szar sétálóutcán, mert észak felé átjutni sehol nem lehetett.
Ne csodálkozzon senki azon, hogy az autósok zöme nem tartja be az idióta és rossz korlátozásokat...
Üdv:
Angelo
krxx 2008.08.14. 20:12:49
Totám · http://merleblog.blog.hu 2008.08.14. 20:28:26
tutti 2008.08.14. 20:40:54
zsoci 2008.08.14. 20:47:38
Állati unalmas hogy az egész blog BKVmániás , kreszbuzi mejmokkal van tele. Tisztára olyan mintha itt mindenki csodarszágban élne és nem itt. Ha csak így lehet így KELL közlekedni.
üdv Zsoci
név 2008.08.14. 21:01:21
De van de van de van... Tovább megy amerre szabad és majd visszajön.
egyszerű...
while (pozíció != cél)
if (behajtani tilos) {megy másfelé}
előbb utóbb odaér... ha van egy út a célhoz. max teljes gráfbejárást csinál :D
hch 2008.08.14. 21:04:33
Nem mérem a különböző veszteségeim egymáshoz való viszonyát, de az különösen súlyosan érint, amit nem kellene elszenvednem, ha mások is úgy gondolkoznának és cselekednének, ahogy én teszem.
pdjames 2008.08.14. 21:31:55
miss parker 2008.08.14. 21:35:02
Mert ebben az orszagban ez tuleles alap feltetele!!!!
Erre nevelodunk immar lassan 500 eve!
(Mohács óta...) ..es ajeln hatalom/torveny IS
olyan hihetetlenul szar, hogy most is a jozan esz szabalyi szerint bizony valogatni kell a torvenyek kozott ...a tuleleshez.
Akkor is ha nemely beteg elmék kenyszerkepzetkent ...azt hiszik, hogy
ez egy nyugati tipusu jogallam es
ezert azt hirdetik mindnfel, hoyg
"be kell tartani a torvenyeket"
Sajnos ez NEM egy jogallam ezert az ertelmesebb egyenek valogatni kenyszerulnek az agyament torvenyek kozott...onvedelembol.
andd 2008.08.14. 21:41:36
a Kálvin tér le van zárva, most már a Múzeum körúton sem lehet normálisan közlekedni, aztán közben az alsó rakparton a szaros leendő metró miatt is csak egy sávon tud haladni a két oldal váltakozva, ami megint nem kis dugót eredményez a Közraktár utcában.
Kniight 2008.08.14. 22:41:39
Rohadt nagy sor az Astoriáig.
Nem az a baj, hogy csak 1 sáv van, az még elég is lenne.
Az a baj, hogy az Astoria csomópontban csak 1 sáv mehet, nincs külön sáv még a jobbra kanyarodóknak se, a belső sáv VÉGÉN van egy terelőtábla, direkt leszűkítik az utat.
És néha egy bobcattel keresztbeállnak az úton 2-3 lámpaváltásnyi időre.
Ezek után ne csodálkozzanak ha dugó van.
Demszky szerint dugó van a városban. Ha nincs akkor csinál hogy igaza legyen.
Ja és én is átmentem 2x azon az ominózus szakaszon.
Először éjszaka 1 óra körül, az egyik helyi vendéglőből vittem haza a haverokat.
Kérdés: Éjszaka miért nem szabad ott átmenni?
Másodjára meg megpróbáltam szabályosan menni.
Tényleg. Vesztettem majdnem 1 órát és mentem egy kört, ugyanoda keveredtem vissza ahonnan elindultam. Tehát egy zsákutcába kerültem, ami nem volt előre kitáblázva.
Melyik nagypofájú fogja a kiesett időmet, pénzemet, benzint megtéríteni?
Ja a BKV nem játszik, a szállítani kívánt áru nem szállítható a BKV-n...
Bevezetnék Pesten egy szabályt. Építkezés miatt tilos a közúti forgalmat akadályozni, és tilos emiatt közutat lezárni.
mossberg operator 2008.08.14. 22:43:37
S teljesen jol csinalom.
muhahaha 2008.08.14. 22:46:02
airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2008.08.14. 22:54:15
Dög 2008.08.14. 23:06:28
Nem olvastam végig az összes kommentet, de azért lenne néhány megjegyzésem:
1. "Nem hiszem hogy be lehet menni ilyen helyre véletlenül."
Valóban. Én ott lakom.
2. Tudom, hogy jó a BKV meg minden, de én napi szinten járok vidékre (ez napi 3-5 óra különbséget jelent (tömegközlekedés kontra autó). A cuccokról nem is beszélve.
3. Csúcsidőben a teljesen szabályos kerülő (ha kell, dobok fel valahova térképet, jelölve a lehetőségeket). északi irányban bőven több is lehet, mint fél óra.
4. Valaki említette és igaza van, hogy ráadásul még változik is, minden jelzés nélkül (pl. előfordult, hogy a Fővám tér felé haladtam az Erzsébet-híd irányából, majd a Havas utcánál kiderült, h aznap ebben az irányban sem átjárható a Fővám tér, úgyhogy újabb fél óra araszolgatással visszajuthattam az álló Irányi utcába, ahonnan gyakorlatilag nulláról kezdhettem a feladatot).
5. Az egész környékre jellemző a gondolkodás nélküli (naív megközelítés) forgalomszervezés. Pl. a Lónyai utca Erkel utca és Mátyás utca közötti szakaszára jópár éve kiraktak sorompókat és behajtani tilos táblákat (mindkét irány, kivéve célforgalom. Így gyakorlatilag a Lónyai utca forgalmának meg kell kerülnie egy háztömböt, aztán újra visszatérnie a Lónyaiban. A helyikben persze felmerült a gyanú, hogy polgármesterünk közeli hozzátartozója lakhat abban az 1 tömbben. Szerencsére azóta a sorompók nem működnek és a rendőröket se érdekli a dolog, de ha a környékről Szabályosan akarunk kijutni, ezzel az útvonallal se számolhatunk.
Hirtelen ennyi, de szerintem lesz még a sok okosnak.
üdv
Dög 2008.08.14. 23:07:28
közben meg ott a pont...
pdjames 2008.08.14. 23:35:44
Dög 2008.08.14. 23:37:44
index.hu/politika/belfold/budapest/klados2198
Köszi!
Még 1/2 év. Minimum.
Még mindig itt lakom. Én kérek elnézést.
Dög 2008.08.14. 23:44:24
pdjames 2008.08.14. 23:55:22
Pistike911 2008.08.15. 00:16:33
Miheztartás végett egy kis gyűjtemény:"nem akartam legitimálni a dolgot, csak - a csakazértisbunkókat leszámítva- meg tudom érteni"..."természetesen szabálytalan, amit csinálnak, meg enyje-benyje"..."de az ember (...)időnként hülye döntéseket hoz".
Ergo megértem és átérzem egyes emberek indíttatását, DE szabálytalannak tartom. Nem akarom legitimálni, nem akarom a törvényesség álcájába bújtatni. Nekem ezt jelentette, nem tudom, hogy neked miért nem ezt??? Azt már csak mellékesen jegyzem meg, hogy én személy szerint nem szoktam magam ilyen szituációba keverni (behajtani tilos helyre bemenni), mert másnap is a tükörbe kell néznem.
Ami a példád illeti, nemcsak hogy groteszk, de nem is helytálló (szvsz).
A csakazértisbunkó jelentése az én olvasatomban az a bunkó, aki csak azért is megtesz dolgokat, mert úgy érzi és/vagy tudja, hogy neki ehhez joga van, vagy magát pozícionálja a többi halandó fölé, ki így félistenként bármit megtehet (tükörhaj-fux-hummer). Teszik ezt úgy, hogy a környezetükben jelenlévők nagyrészét sújtják aroganciájukkal, dacból, még akkor is, ha a jelen cselekményük nagyobb energiát igényel, mint az erkölcsileg elfogadottab és helyesebbnek titulált alternatíva igényelne.
Első hozzászólásom vezérfonala az volt, hogy bár elitélendő, amit egyesek tesznek, azért ne állatozzuk már le egyből őket, nem kellene kötél nekik, vagy sortűz, mert a dolog nem egyenértékű pl. 50-es táblánál dupla zárovonalon 120-al végigelőzni a sort jellegű mutatvánnyal. Lehet, hogy nem szentek, de egyesek esetleg nyomós okkal szabálytalankodnak (hasonlóan, mint a terhes asszonnyal a kórházba száguldó autós). TUDOM,HOGY ETTŐL MÉG AZ SZABÁLYTALAN!!! :)
Nem találkoztam még soha olyan autóssal, aki minden egyes szabályt az utolsó betűig betartott, feltételezem itt sincs olyan. Ezért írtam, hogy ne legyünk álszentek. A nem minden szabályt betartó nem egyenlő a minden szabályt megszegővel.
Végezetül, nagyon szívesen kommunikálok veled is és bárki mással, de tiszteljük már meg egymást azzal, hogy figyelmesen olvassuk a mondanivalóját, nem reagálunk indulatból és nem vonunk le (többnyire téves) következtetéseket a másik intelligenciájára vonatkozólag néhány mondatból.
Baráti üdvözlettel: Pistik911 :)
asztal 2008.08.15. 00:58:14
"Nem tudom, én spec sose értettem a buszsáv logikáját."..."Valahogy azonban mégis extra pazarlásnak érzem azt, amikor egy 3 sávos úton 2 sávban áll a kilóméteres kocsisor, míg a 3-ik hótüresen tátong, pedig az úton lévő kereszteződések áteresztőképessége harmadával megnőne, ha a buszsávban is haladnának az autók!"
Nos, Crom, tévedsz. Az autók arra közlekednek, amerre lehet, úgy terjednek mint a gázok (pl. fing)ezt egy belgiumi tanulmány állapította meg.
Ha meg 2-3 kilométeres sorban állnak az autók, az már rég baj budapesti viszonylatban. A város elsősorban arra van, hogy lakjunk benne, nem azért hogy beleingázzunk. Van autóm, de a városban vagy gyaloglok, vagy bringázom. Hidd el, sokkal jobb. Télen is.
daniferi 2008.08.15. 01:02:43
beton 2008.08.15. 03:55:20
ja, amúgy még nyár elején, vizsgaidőszakban eléggé siettem, gondoltam rövidítek, merthát tényleg mindenki, de tényleg mindenki használja ezt a lezárt részt! reggel még ki tudtam szökni, de délután pont rendőr jött mögöttem... mondom kiszedi a többit is a sorból?! nézett csúnyán, mondom ok, kitolattam, megvártam pár autót, mennék vissza, erre jön utánam egy bkv-s forgalmi zavarelhárító, hogy nem hallottam mit mondott a rendőr?! takarodjak, vagy megy és szól neki... hát mondom öcsém, ha ez téged boldoggá tesz... :S mögöttem meg egy buszvezető nő (!) kurvaanyázott hogy menjek már odébb, mert ő menne úgy hogy a sor állt! :D hát igen, ez a környék kihozza az állatot az emberből... (meg az, hogy a vásárcsarnok-közgáz környékén minden 8 millió feletti kocsi rokikártyával parkol.. hát igen, most emelték az óradíjat 130ról 280ra, biztos nem futja.. >:) )
Nzoltan 2008.08.15. 07:36:16
Magyarország 2008.
Nzoltan 2008.08.15. 07:39:26
Nzoltan 2008.08.15. 07:45:41
Szerinted mi a francot csinál az aki KÉPTELEN tájékozódni mielőtt elindul? Szopik, jogosan. Tudod ma az információ sokat ér.
"Állati unalmas hogy az egész blog BKVmániás , kreszbuzi mejmokkal van tele."
Állati unalmas hogy az egész blog olyan , buzi mejmokkal van tele mint te.
Az ilyen faszok miatt jön rá az ember, hogy nem csodaorszában élünk.
gymman · http://s4wvt6 2008.08.15. 08:19:57
Crom 2008.08.15. 10:47:09
Hát nekem meg eszembe jut például több olyan buszsáv (Soroksári, Nagykőrösi, stb.) ahol 10-15 percenként megy el egy busz. Hogy a busz több embert szállít, azzal nem vitatkozom, de azzal már igen hogy, ha van egy adókból épült út, azt miért nem lehet maximálisan kihasználni!?
Nyilván amikor elfogy egy nagyforgalmú út egyik sávja abból dugó lesz, mint ahogyan az átkosban épült soroksári úton lévő vasúti híd tervezői sem gondolhattak rá, hogy egyszer majd jó lenne, ha 5 sáv is átférne a hídjuk alatt, nemcsak 4. Az ilyen és ehhez hasonló szűk keresztmetszeteket kellene megszünetetni.
De ahol nincs szűk keresztmetszet, ott szerintem nincs értelme 2 sorba tömöríteni az autókat, mikor 3 sávban is haladhatna a forgalom egyetlen zöldnél! Igy a szokásos (fenti helyen pl. 2-3 km) kocsisor harmadával csökkenhetne és mindenki előbb jutna el az uticéljához.
A taxik egyébként nem érdekelnek. Én is fizetek azért, hogy autózom. Miért lenne nekik joguk használni a buszsávot? Ők valamilyen állami, vagy közjóléti feladatot látnak el, mint egy mentő vagy tűzoltó? Szerintem nem. Egyszerű vállalkozások, akik embereket szállítanak pénzért.
Összességében persze tudom, hogy sosem fog megváltozni a buszsáv intézménye és azt is, hogy ez a kisebbik rossz elve. Többnyire tiszeletben is tartom e szent intézményt, de ettől még bosszant, ha egy sáv kihasználatlan, a többiben meg kurva sokan állnak sorba. :-)
Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.15. 11:59:06
Kinyílik tőle a bicska a zsebemben.
NZoltán: kérlek ne személyeskedj, a farizeus arcból pedig lehet kicsit visszavenni.
Hányingerem van a neten-arc nélkül kioktató-álszent farizeus hozzáállástól.
crashdummy 2008.08.15. 12:11:43
De én a képeken csak dugóban araszoló autókat látok. És sehol egy tábla, ami miatt ez szabálytalan lenne. Akkor mi is a felháborodás tárgya?
cso zsi 2008.08.15. 17:59:39
Aki kintről ingázik, annak miért baj hogy sok időt tölt el dugóban? Ja, hogy az idő pénz. Akkor meg miért nem költözik be? Felénk úgy dívik, hogy a munkahely közelében bérelnek lakást. "
Hol is van az a "felétek"?
Itt nem csak az jár a fővárosba dolgozni, aki megszedte magát, és kiköltözött az agglomerációba, hanem 80-100 km-ről is, mert a lakóhelyükön nincs megfelelő munkalehetőség.
A volt nejem kiköltözött, de ugyanott dolgozik újra, ahol kezdte, mert a helybeni munka nem volt semmire sem jó.
A párom szeretne kiköltözni, mert ott jobban érzi magát, ahol felnőtt.
Nekem szinte ugyanannyi km lenne onnan is bejárni, mert a város szélén dolgozom, a párom meg a lakásunktól 1 km-n belül talált munkát, útközben a gyereket le tudja rakni az óvodában.
Ha kiköltözünk, a tömegközlekedési költségeink duplájára nőnének.
Tehát azonnal autóban kell gondolkozni, mert más célra is szükséges.
Máshol olvastam egy idegenbe szakadt hazánkfiától az "ötletet", hogy a belvárosban dolgozó adja ki/el a békásmegyeri lakását, és béreljen/vegyen a belvárosban.
Bombaüzlet.
1. ahhoz, hogy ki lehessen adni egy békási, netán pesterzsébeti lakást, rendesen kell költeni rá.
2. a bevétel a belvárosi bérlésének a felére sem lenne elég.
Eladás esetén még viccesebb a kép.
Dög 2008.08.15. 22:30:45
Mindkét irányból behajtani tilos - kivéve BKV, építési forgalom, taxi.
Nzoltan 2008.08.15. 07:45:41
"Szerinted mi a francot csinál az aki KÉPTELEN tájékozódni mielőtt elindul? Szopik, jogosan. Tudod ma az információ sokat ér."
Ahogy már én is és mások is mondták, napról napra változik a helyzet, minden előzetes bejelentés, vagy figyelmeztető tábla nélkül.
"Aki kintről ingázik, annak miért baj hogy sok időt tölt el dugóban? Ja, hogy az idő pénz. Akkor meg miért nem költözik be? Felénk úgy dívik, hogy a munkahely közelében bérelnek lakást."
Felétek lehet, hogy ez, meg az van, de teljesen értelmetlen részt venned egy vitában, ha azt gondolod, hogy mindenki úgy él, mint te. Én pl. a múlt hetet Miskolcon töltöttem, most keddig Esztergomba járok le (megjegyzem a vonatnál még biciklivel is gyorsabb, de még cipekednem is kell), stb., stb.
És még mindig itt lakom...
Krisi 2008.08.15. 23:21:34
"fél órával több lenne az út, ha szabályosan mennék, és le fog b*szni a gonosz főnök, ezért Én megtehetem"
Muhahahaha. De fontos ember itt valaki, gondolom Te vagy Jack Bauer vagy Bruce Willis, és épp megmented a világot :)
Keljél fel fél órával hamarabb, ez ilyen egyszerű. Aki meg siet Butapesten, az ne autózzon. Ez sem túl bonyolult.
De ha nincs választásod, akkor törődj ebbe bele, vagy változtass az életviteleden, eddig ez sem nehéz gondolatmenet. Egyszerűen csak alkalmazkodni kell, ezt teszi az emberiség már párezer éve.
Buszsávokra pedig szükség van, pár magukat okosnak tartó ember szerint "úgyis csak félóránként megy ott egy üres busz", valamint "az utak csakis az autósok adójából épültek, ezért nekik kéne ott menni", ezeken mindig röhögök.
És az, hogy melyik politikus mit csinál, annak nem sok köze van ahoz, hogy ki közlekedik tiltott helyen.
A másik meg: ha előttem 10 autó bemegy szabálytalanul, az nem jelenti azt, hogy én is bemehetek, "mert a többiek is bementek"
Perillustris 2008.08.16. 00:45:31
Ki az a hülye, aki az első napi késés után nem indul el hamarabb?
"Nem tudom, én spec sose értettem a buszsáv logikáját." VÖ: "Igaz a buszoknak is alkalmazkodniuk kéne a helyzethez, tehát lassabban érnének A-ból B-be."
Crom, egy hozzászóláson belül válaszoltál is magadnak.
"Remélem, életed legnagyobb vesztesége ez a 10 perc volt."
S ha az útja normál esetben összesen lenne 10 perc? Akkor már a duplája. A tahók miatt. Te szeretsz kétszer annyi ideig rohadni a dugóban?
"nyomós okkal szabálytalankodnak (hasonlóan, mint a terhes asszonnyal a kórházba száguldó autós"
Nyomós indok - terhes nő, avagy szóvicc ezen a blogon is... Nos, ilyen esetben mentőt kell hívni. Vagy ha téged elb@sz a zebrán egy majdnem friss apuka, akkor megnyugszol, mert volt indítéka?
Pistike911 2008.08.16. 02:44:21
Egy két milliós nagyvárosban nem biztos, hogy az összes oda behajtó a napi rutinját követi, lehet heti vagy havi rendszerességgel arra autózók, vagy szimplán eltévedt átutazók.
A nyomós indok pedig neki nyomós indok, és mivel a blog nem tudja kezelni a 36-os betűnagyságot így nem tudom elég nagyban leírni, hogy a gyengénlátók is el tudják olvasni, hogy ATTÓL AZ MÉG SZABÁLYTALAN és nem menti fel az illetőt.
Most írom le harmadszor, de nincs harag. :)
Dzsoja · http://menjlassantekocsog.hu 2008.08.16. 12:57:21
Aqweren 2008.08.16. 14:31:46
amondó (törölt) 2008.08.20. 15:52:24
amondó (törölt) 2008.08.20. 15:54:52
amondó (törölt) 2008.08.20. 16:04:07
A város elsősorban arra van, hogy lakjunk benne, nem azért hogy beleingázzunk. Van autóm, de a városban vagy gyaloglok, vagy bringázom. Hidd el, sokkal jobb. Télen is. "
Na itt van az igazság, jó, hogy ezt más is így látja.
Annyiszor panaszkodnak Budapest úthálózatára, meg az egyidejű felújításokra. Az utóbbiért tényleg lehet szídni a városvezetést, de az előbbi egyáltalán nem a Demszki hibája. Jó lenne, ha mindenki megértené, hogy új és szélesebb utakat csak parkok, fák, házak helyén lehet építeni. A város belsejében nincs több hely, és már az elkerülőutak is lakott vagy természetvédelmi területeken vezetnek át. A város elsődleges funkcióit nem lehet alárendelni a közlekedésnek. A házak közötti terület nagyrészét már most is parkoló és mozgó autók foglalják el, a jövőben csak csökkenteni fogják az utak által elfoglalt helyet.
A képen látható Kálvin téren például remélem, hogy újra lesz felszíni gyalogosközlekedés, szökőkút, és némi zöld is. Akkor sem tud majd több autó áthaladni, úgyhogy jobb, ha alternatív közlekedési módok után néz, aki tud.
cso zsi 2008.08.20. 21:03:13
Ahol az ötpercenként járó busz sávja az ötpercek között üresen áll, ott se hiába üres a sáv. A buszon ugyanis a jobb helykihasználás miatt sokkal több ember utazik, mint a mellette 2 sávban álló autókban, a sáv tehát még jobban is ki van használva, mint a mellette lévő teli sávok! "
A Fő utcában az egyszem 86-os busz napközben 8 percenként jár a menetrend szerint, az utasok szerint meg ritkábban.
Az új menetrend szerint:
"Csúcsidôben kissé ritkábban közlekedik, este 20 percenként
jár, vasárnap viszont 12 helyett 10 percenként
indul. "
Mert a Rákóczi úton - Erzsébet-hídon nem kérdéses, hogy legyen, ott azért használja 3-4 járat.
Az a város már nem nagyon lakható, aminek minden szabad négyzetméterén irodaházak nőnek.
Ezek forgalmat fognak generálni, ha sikerül bérlőt találni bele.
A belvárosi részen még van valamennyi felszíni közlekedés.
A Nagykörúton kívül viszont a metróra hivatkozva megszüntettek buszt, és villamost, helyét felszántották, sóval beszórták.
A helyi lakosságot ellátó kis üzletek megszűntek, lehet gyalogolni 4-500 métereket a metróig, már aki nem klausztrofóbiás.
Biciklitárolási lehetőség nincs, ahol azt hiszed van, onnan ellopják. (motort is)
Bizonyos családi állapot, életkor fölött a bringa nem jó semmire.
Amióta a kocsi a bontóban pihen, az élelmiszerre szánt kiadás napi szinten megduplázódott, mert a nagyáruházakban a havi egyszeri nem romlandó (ásványvíz, tartós tej, nyáron egy karton sör, tisztálkodószerek) drasztikusan olcsóbb, mint a pár kilométeres körben elhelyezkedő, magukat olcsónak beállító üzletekben.