Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Parkolj ingyen!

2008.08.14. 07:14 :: Kisikasa

Mint mostanában oly sokan, Magpet is élvezhette egy kis hazánk határain túli város vendgészeretetét, előnyeit, hátrányait. Az ilyen nyaralások arra is jók, hogy megnézzünk, mit csinálnak másként más nemzetek. Esetleg a pozitív példa nyomdokain elindulni idehaza sem ártana, mi bajunk lehet belőle?

Nyaralásból hazatérve egy kis érdekesség: Olaszország északi részén fekszik Caorle

Itt is van egy ferde torony, még ha nem is annyira ferde, mint Pisa-ban. De a városkának van egy másik érdekes tulajdonsága is: annak ellenére, hogy meglehetősen forgalmas tengerparti üdülőváros, ezek a lökött olaszok képesek voltak a mellékelt táblát kirakni minden bevezető út mentén: a parkolás grátisz! És valóban: fizetni csak a magánterületeken kell, a közterületi parkolás ingyenes. A zsúfoltabb részeken 30 vagy 60 perces időkorlát van, de pénzt nem szednek. Furcsa, nem?

Itt valószínűleg a következő - kis hazánkban talán felfoghatatlan - szekvencia üzemel:
1. autós jön és parkol
2. autós nem idegeskedik, hogy mikor jár le a jegye, vagy mikor kap kerékbilincset
3. autós a városka vállalkozásainál költi a pénzt boldogan
4. vállalkozó adót fizet, város vezetése bevételre tesz szert

Ne is Budapesthez hasonlítsuk ezt a dolgot, mert itt ugye a forgalom mérséklése a cél. (Hogy mennyire valósul meg, vagy mennyire igaz ez a mese, azt most hagyjuk!) Gondoljunk olyan helyekre, mint pl. Hévíz, vagy
egyik-másik Balaton környéki település. Ezek között olyan sem ritka, ahol még éjszaka is fizetni kell a közterületi parkolásért! Egyre inkább igaz közhely, hogy a "Balatont nem tudom megfizetni, irány Horvátország, Olaszország, stb." Ha pedig még a távoltartásomon is ilyen serényen ténykednek szemben pl. Caorle-val, akkor nem is kérdés, hogy hol fogom költeni a pénzemet. Egy kicsit hosszabb távú gondolkodás kéne ide.

82 komment

Címkék: közlekedés külföld autó parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e30 2008.08.14. 07:32:51

Szép dolog ez Caorlétól, de elég 20 km-re délebbre menni (Jesolo) és már egy teljesen más képet mutat az olaszok vendégszeretete.
Kb 10-12 éve majd minden évben Jesolo mellett töltünk 1-2 hetet a nyárból és amióta ismejük a helyet a Caorléhoz hasonló ingyenes parkolási helyzet volt.
A tavalyi év kimaradt és idén újra ellátogattunk, megálltunk este a szokásos helyen, mikor bementünk a városba. Eddig semmi extra, ám amikor visszaértünk a kocsihoz meglepve tapasztaltuk, hogy a szélvédőn egy kis cetli figyel. Megbírságoltak a "kedves" olasz rendőrök. Néztük, tényleg kiraktak egy várakozni tilos táblát, de nem csak ide, hanem az egész belvárosba, ahol korábban bárhol ismétlem, BÁRHOL meg lehetett állni. Ja és még egy "figyelmesség": Csak a KÜLFÖLDI rendszámú autók kaptak cetlit.
(itt jegyezném meg, h nem mikuláscsomag jár ott, hanem egy teszkós blokk szerű hőpapíros fecni)

Botka 2008.08.14. 07:38:54

Egy ilyen tábla Balatonlellén is van :)

sq 2008.08.14. 07:45:03

szívem szerint azt mondanám, fotosopp ;)

Lófő (törölt) 2008.08.14. 08:17:32

Személygépkocsimat elcserélném hajtányra.
jelszó:5ker

Cyric 2008.08.14. 08:47:44

"nem is kérdés, hogy hol fogom költeni a pénzemet"

Szia. Hiányozni fogsz.

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.14. 08:51:45

Biciklivel és vonattal mentem a Balatonra - a parkolás ingyenes volt :)

Ursula 2008.08.14. 09:03:25

Ki kéne próbálni, hogy 1 hétig nincs parkolási díj Budapesten. Tudjátok mi változna? SEMMI. Mindenki jól járna, kivéve a Centrum, aki a semmiért szedi a pénzt.

Stanci 2008.08.14. 09:04:51

Teabore:
...és a vonatot hol sikerült leparkírozni?
:D:D:D

Teabore · http://valtozoidok.hu 2008.08.14. 09:08:34

Stanci:

Az a sofőröm dolga :D

2008.08.14. 09:27:40

Olasz birsagra szarni magasrol, szerinted hogyan hajtjak be? :)
Nekem van buntim Oxfordbol meg valahonnan Taormina kornyekerol, de eddig nem jelentkezett senki, hogy be akarna hajtani :)
Angliaban volt egy francia srac, gyujtotte a helyi bunteteseket a francia kocsijara, majd kiplakatolta vele a falat. Kb. ennyire jo...

Bud 2008.08.14. 09:29:46

De arra is gondolhatnál, ha ingyen van a parkolás, akkor legközelebb a város határában tudsz parkolni, gyalogolhatsz fél napot. Az ingyen dolgok a legszarabbak (lásd kapcsolat koncert, renault series hungaroring), az összes naplopó megejelenik, hűtőtáskából nyomja a szafaládét. Ha bevezetnénk pesten is egy hétre, sehol se lehetne megálni, az ember nem lenne rákényszerítve, hogy a dolga végeztével húzzon a gecibe, inkáb azt kéne kitalálni, hogy az ilyen centrum jellegű paraziták helyett, hogyan lehetne értelmesen felhasználni az ilyen pénzeket. Le az ingyenes dolgokkal!!!

Acmee 2008.08.14. 09:36:00

Szimplán Centrum nevű pénztemető szerződését kellene megvizslatni, majd a kérdőjeles pontokon rákérdezni a dolgokra (pl. új parkolóhelyek létesítése! Hallottatok már olyan hírt, h a Centrum parkoló faszomtuggyami épített egy többszintes parkolóházat it--ott? Mert én nem. Itt már büdösödik a dolog.)

JOchen 2008.08.14. 09:41:25

és mi lenne ha csinálnánk a városháza előtt egy kibaszott nagy tüntetést, hogy a centrumot elhajtsuk. szedjenek parkolódíjat, de költsék az úthálózat fejlesztésére. birkák vagyunk, hogy sírunk a parkolódíjak miatt, de nem teszünk semmit az ellen, hogy a pénzünk egy köcsög magáncég zsebébe menjen, semmiért cserébe

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.14. 09:43:22

Ezt én már leírtam (magát az ötletet) talán a Homáron, vagy valami más parkoló, kommentelhető cikkben...

Elvileg ugye a parkolódíj azért van hogy cserélődjenek az autók a városközpontban. De alapból baromság (ill. sarc) mert ha nekem 2 óra hosszú dolgom van a városban, akkor 2 óráig fog ott állni az autó, nem lesz rövidebb az elintéznivalóm attól hogy drága a parkolás.
Tehát fizetünk és tűrünk.

Ha tényleg az lenne a fontos hogy cserélődjenek az autók, akkor az időkorlát is tuti lenne.

Dr. Greene 2008.08.14. 09:46:38

Itt minálunk az 'instant get' a lényeg: minél több zsetont ide, de leginkább gyorsan, így gondolkodik az összes 'vállalkozó' köztük a parkolási 'társaságok'.
Eleve röhej, hogy gazdasági társaság - profitorientált cég - szed közterületi parkolásért pénzt... Forgalomcsökkentés, persze.
Napközben lehetett parkolni régen is - ugynannyira mint most - este meg most is gáz van, ha későn ér haza az ember és parkolni akar a belvárosban. (Na jó, nyáron jobb a helyzet, sokan mennek nyaralni kocsival.)

Tartok tőle, hogy az egész behajtási díjból is csak annyi lesz nálunk (ennyi esik le a város'atyáknak' agyila) - 'zsét lehet szedni valamiért, amiért eddig nem szedtünk még'.

MrZed001 2008.08.14. 09:48:16

Szerintem a Cseh mintát kellene követni parkolás ügyben.
Ha jól emlékszem ott volt, hogy kimondta az alkotmánybíróság, hogy: PARKOLÓ DÍJAT CSAK ŐRZÖTT PARKOLÓ ESETÉN LEHET SZEDNI !!!

Ennyi, a Centrummal és társaival meg visszafizettetnék minden fillért az állambácsinak, amit ellopott tőlünk ...

Zappa 2008.08.14. 09:52:28

Ugyanmá' emberek!

Megszüntetni a Centrum pénzmosodát? Abban FIDESZ-es és MSZP-s érdekeltségek is vannak. A Centrum tejel az SZDSZ-es "városatyák"-nak is.
Vagyis mindenki jól megszedi magát az autósoktól kizsarolt pénzből.
EZ EGY MAFFIA.

Bélabá 2008.08.14. 09:53:03

Nagyon messze kell menni, hogy ilyet találj nálunk. Pl. ha már a Balaton lett felemlegetve, Balatonkenesére, ahol évek óta nem kell fizetni a parkolásért.

JOchen 2008.08.14. 09:53:47

ez a beszéd, de akkor nem csak mondani kellene, hanem megcsinálni egy tüntetést, és egy óra alatt elsöpörnén ka gecibe ezt a tolvaj társaságot

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.14. 09:55:27

MrZed001 2008.08.14. 09:48:16
Én úgy tudom, hogy Szlovákia, de nincs kizárva, hogy máshol is gondolkodnak ésszerűen.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.14. 09:55:38

Tüntetéssel? Ugyan már.Jól megvernének a rendőrök, és semmi nem változna. Ja, és be is vinnének ha nagyon ugrálnál. Aztán beperelne a Zentrum.

JOchen 2008.08.14. 09:58:02

"Zappa 2008.08.14. 09:52:28
Ugyanmá' emberek!

Megszüntetni a Centrum pénzmosodát? Abban FIDESZ-es és MSZP-s érdekeltségek is vannak. A Centrum tejel az SZDSZ-es "városatyák"-nak is.
Vagyis mindenki jól megszedi magát az autósoktól kizsarolt pénzből.
EZ EGY MAFFIA. "

hagyjuk már ezeket a buzi pártokat, ez a mi pénzünk, és nem kellene bennhagyni az ő zsebükben..

mxplanet 2008.08.14. 09:59:44

bud!

akkor következő hónapban ne a segélyből fizesd be a chellodat;)

Desert 2008.08.14. 10:00:58

az autók cserélődése is baromság. ha 3 óra dolgom van, de mondjuk a cserélési időszak 1 óra, akkor az fog történni, hogy odapöfögök a parkolóhoz, leállok, elmegyek a dolgomra 1 órát, visszamegyek a kocsihoz, beülök, elpöfögök vele egy másik helyre (megteszek vele 4-5 kört) majd ott lerakom. Ez igy konkrétan kinek jó? 2x akkor légszennyezés, hőterhelés, út koptatás stb. Amúgy meg ki a franc akarná otthagyni a kocsiját tovább mint ameddig dolga van? Azon kivül aki ott lakik. A többiek mind örülnek, hogy végeztek és húzhatnak a francba.

KopaszMercis 2008.08.14. 10:05:41

Kurvara egyszeru:
ha nem lenne ilyen olcso a benzin a sok parazita nem ulne mind autoba

ha a benzinarak realisak lennenek a sok geci mind szmartba meg robogora szallna rogton tobb hely lenne

MrZed001 2008.08.14. 10:12:45

SilentSound:
én csehekre emlékszem, de lehet hogy neked van igazad, és Szlovákia.
A szlovákok már tettek nem egy olyan igenfontos lépést, amit itt tosznak megtenni renyhe (korrupt) politikusaink (segélyek pl.)

scsaba1 2008.08.14. 10:15:57

Mert miért is nem reálisak a benzinárak?

Amit a kútnál fizetsz 1 literért, annak kb. a fele a benzin ára, a többi különféle díj és adó, köztük az áfa.

Thunder01 2008.08.14. 10:18:32

Én Siófokon lakom, és tudom, hogy miért van éjjel is parkolási díj, egyes körzetekben. Azért, mert a kedves túrista megáll éjjel a parkolóba, pl belváros, és a kocsijánál üvöltözik, dorbézol. Aztán elkezd átöltözni, majd egy jót vizel, és miután végzett elhajt, de előtte minden szemetet kidob a földre. A helyi lakók érdekében hoztak ilyen döntést, bölcsen a hivatalban.

Dervenkál Egon 2008.08.14. 10:19:11

Jelezném Dunaújváros példáját!

Ott is volt parkolódíj. Aztán állampolgári kezdeményezés és aláírásgyűjtés után helyi népszavazást írtak ki:

"Kívánja-e Ön, hogy Dunaújváros város közterületein igyenes legyen a parkolás?"

Vagy valami ilyesmi. A nép meg megszavazta, hogy igen, kívánja.
Na azóta ingyenes, mert kötelezte a helyhatóságot az eredmény.

Balatonpart 2008.08.14. 10:21:07

Kedves Cikkíró!

Kérlek utazz el egyszer a Balaton partjára és nézd meg hány településen kérnek pénzt a parkolásért.

A 90-es években volt divatban, mikor még nem tudták hogy ez nem fog menni. Kb. 10 éve szinte mindenütt ingyenes a parkolás. Vannak fizetőparkolók pl. Alsóőrsön a Dexion diszkó előtt (kb 50 hely), de 50m-el odébb (Alsóőrs kp-ban) ott sem kell fizetni. Egyéb fizetős parkoló nem is jut eszembe.

Én ott élek, és sokat járok mindkét parton. Sehol sem kell fizetni.

A drágaságról meg annyit hogy menj be egy vendéglőbe a parton és nézd meg az árlapot. A tipikus pesti árak 60-80%-a. Én heti 3-4 napot Pesten töltök, a többit otthon, mindkét helyen kb. napi egyszer étteremben eszek, mindenhová kocsival járok.

Tipikus nyálas nyavajgás hogy minden szar ami hazai.

Nem szeretlek.

Bud 2008.08.14. 10:21:44

mxplanet. Nem is chellom van. Ilyen gondolkodásmód miatt tart itt az ország, mert mindenből ingyen kell, de sok, fizetni bármiért is amit használsz már büdös. Szerinted miért jár hozzán csak selejtes másodosztályú német turista? Mert a pénzes nem kapja meg a kiszolgálást. Ő jó helyen szeretne parkolni, fizetne is érte szivesen. De ha ingyenes a parkoló, beáll oda a sok csóró a tizenötéves zsigájával, és belóg a strandra, ahol othonról hozott szendvicset majszol. Aki meg fizetne szivesen csak köröz maíg talál egy parkolóhelyet. Majd egyszer felnősz és rájössz hogyan is működik a világ. Hidd el néha az ingyenes dolgok a legdrágábbak.

Rav Antal 2008.08.14. 10:21:51

Ursula:

Ki kéne próbálni egy hétre, hogy 1.000 egy óra, és akinek nincs/lejárt a jegye, annak a kocsiját elviszik.

Tudjátok mi változna? Az járna kocsival a belvárosba, akinek VALÓBAN fontos dolga van, mindig lenne szabad hely, nem állnák el a második sorban vészvillogók a sávokat.

Pcmg 2008.08.14. 10:26:06

Dunaújvárosban már évek óta ingyenes a parkolás. Legalábbis bizonyos ideig, parkolónként változó 1-2-3 óráig. Ennyi idő alatt mindenki el tudja intézni a dolgát, és ha végzett, akkor lelép. Az érkezési időt egy kis manuálisan tekerhető órával kell beállítani, amit parkolójegy helyett a szélvédő mögé kell tenni.

mxplanet 2008.08.14. 10:27:26

"majd egyszer felnősz" eheh

eléggé sznob vagyok. :)

Desert 2008.08.14. 10:29:17

"Ki kéne próbálni egy hétre, hogy 1.000 egy óra, és akinek nincs/lejárt a jegye, annak a kocsiját elviszik ... Az járna kocsival a belvárosba, akinek VALÓBAN fontos dolga van"

de k. jó ötlet. utána pedig megemeljük a kenyér árát is 3000 ft-ra, aztán nem lesz sor a tesco-ban! Csak az vásárolna aki VALÓBAN éhes. Marha.

Lugi 2008.08.14. 10:31:13

Balatonpart

Nem egy, nem két helyen kell fizetni a parkolásért! Pont a héten jártam körbe az egész balatont, mert újságot terjesztek. Lépten-nyomon fizetős parkolókba botlottam. Akár strandoknál, akár éttermeknél jártam. Keszthely belvárosában is gyakorlatilag mindenhol fizetni kell.

movhu 2008.08.14. 10:42:08

Ami szomorú, hogy olyan helyen is fizetni kell, ahol egyébként üresen konganak a parkolók, tehát nem indokolná...

regula bea 2008.08.14. 10:48:48

Nem kötekedésképpen, a képen látható tábla jelentése:

Ingyenes parkolás_a_város_bejáratánál. Kerülje el a sorokat. Védje a környezetet.

Tapasztalat: 2 éve voltunk ott. Akkor kellett fizetni. Bírságoltak is.

Lehet, hogy most másként van, akkor respect!

Libido 2008.08.14. 10:50:19

Tegyük fel:

Befizetek 1.5 órát az automatába. De úgy hozza a sors, hogy fél óra után mégis tovább kell mennem. Le is lépek. A helyemre beáll valaki más, ő csak 1 órát fizet be. 45 perc után távozik és így tovább.

Akárhogy nézem, ez olyan, mintha a moziban egy helyre több jegyet is eladnának.

no mail, no problem 2008.08.14. 10:52:46

A belgáknál az ezredforduló környékén pár városban a parkolás teljes időtartamára egységesen fizetendő óradíj a parkolás hosszától függött. Egy óránál rövidebb idő esetén viszonylag olcsó volt, de kettő-három óra esetén nagyon durván magas lett (2-3-szoros szorzó az egy órához képest. Azaz két órát parkolni közel hatszor annyiba került, mint egyet.) Három óra parkolás után elkezdett enyhén csökkenni az óradíj. Ha parkoltál legalább 6 órát, akkor az óradíj visszament kicsivel az egy óránál rövidebb parkolás díja fölé, és 8 óra után már olcsóbb lett. Azaz arra ösztönöztek, hogy vagy húzz el nagyon gyorsan, vagy tedd le a kocsit egész napra.

M. 2008.08.14. 10:52:47

Tuti munka oknyomozó újságíróknak:

1. Mosatlan ruhákban járni, nem fürödni, férfiaknak nem bootválkozni (nőknek se) legalább 3 napig.

2. Elmenni parkolóőrnek.

3. Buta arccal dolgozgatni, a többiek és a vezetés előtt megbízhatóan korrumpálhatónak, sunyinak és gerinctelennek mutatkozni.

4. Közben rejtett kamerával + mikrofonnal MINDENT felvenni.

5. Riportot leközölni, Pulitzer-díjat bezsebelni.

+1. Rossz esetben arcplasztikára menni és új személyazonosságot szerezni. :-(

reprocesszor 2008.08.14. 10:56:34

Balatonos téma:
Fonyódon is MINDENHOL ingyér van a parkolás, igaz nem is kongnak az ürességtől a helyek napközben, viszont nincs "diszkó", úgyhogy éjjel nyugi van:-)!

Kopasz Mercis 2008.08.14. 11:02:53

Isten őrizz, nehogy már megszuntessék a parktársaságokat! Miből fizetnék a pártok választások előtt a reklámokat?!

Devil Inside 2008.08.14. 11:05:59

Tényleg nyálas nyavajgás, ez a "nálunk milyen hülyék, míg máshol csak bölcsek élnek", miközben hogy hol szednek pénzt parkolásért és hol nem, gyakorlatilag semmi köze az országhoz.

Olaszországban voltam pl. olyan helyen is, ahol a sípályához tartozó parkolóban is fizetni kellett - ugye a síbérleten felül. Horvátországban is jártam most nyáron olyan helyen, ahol az egész faluban mindenhol fizetni kellett (50kn - 1700 Ft/nap) és ha a szállásnak nem volt parkolója, akkor éjszakára is csak fizetős parkolóban állhatott az ember - igaz az olcsóbb volt 2€/nap. Közterületen nem is igen volt parkoló, ha tilos helyen állt meg az ember, akkor nem papírfecnit, hanem kerékbilincset kapott az ember. (Ennek ára 300kn - 10000 Ft volt.) Ezzel szemben a Balatonnál - igaz kisebb, északi-parti faluban ingyen van a parkolás. Persze ezek ellenkezőjére is van példa, annyi tűnik biztosnak, hogy Siófokon kb. ugyanannyi ingyenes parkoló van, mint mondjuk Sibenikben. ;-)

Dr Kangörény 2008.08.14. 11:12:20

Thunder, nem lehet, hogy ebben az esetben a hugyozást és a hangoskodást kéne büntetni? Mert így ez csak ürügynek hangzik. Azt, hogy megállok a házad előtt pisálni és kidobálni a szemetet, azt parkolási díj kifizetése nélkül is meg tudnám tenni, ha akarnám.

FINNYÁS 2008.08.14. 11:13:48

Kellene már egy tiszta kép arról, hogy pontosan hová is kerül a parkolóórákba potyogtatott pénz. Ha kiderülne, hogy arra gyűlik, hogy pl. parkolóházakat építsenek belőle, akkor megnyugodna a lelkem (persze akkor már több is épülhetett volna). Ha csak néhány kft. zsírosodik belőle, akkor már inkább az ingyenes parkolás...
Tud valaki egy nyilvános beszámolóról a parkolási pénzek felhasználásáról???

Thunder01 2008.08.14. 11:15:54

Látod Kangörény ebben igazad van. Gondolom a fő cél az volt, hogy ne a belvárosba tegyék ezt, de ez nem menti fel őket az alól, hogy kultúrált ember sehol nem tesz ilyet.

katz · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2008.08.14. 11:15:56

Kedves cikkiro, a forditas nem egeszen pontos.
A parkolas gratisz, a falu hataraban levo parkoloban, elkerulendo a dugokat. Viszont csak es kizarolag ott, a tobbi reszen ugyan ugy fel van festve a kek vonal es lehet fizetni kulnben kerekbilics helyett viszik a kocsit.
Egyszeru P+R modszer (bar inkabb P+seta) kicsiben ami ilyen vagy olyan formaban a kornyekbeli tengerparti falvakban is megvan...

phoenix102 2008.08.14. 11:18:29

Caorle egy kisváros 11.000 ember lakik ott. Azt hiszem, hogy van vagy 20-30 hasonló méretű telepulés a Balaton mellett, ahol szintén csak a magántulajdonú parkolókban kell fizetni. De mondhatnám Gárdonyt is, amely hasonló méretű és ott sem kell fizetni a parkolásért, csak az egyetlen magánparkolóban, ott sem mindig.

Mi lenne, hogy ha nem egy 10 ezres várost hasonlítanánk egy kétmillióshoz???

báró Csekonics 2008.08.14. 11:28:47

FINNYÁS 2008.08.14. 11:13:48

Mit gondolsz, a városatyák kocsija / pecója ingyen volt?!
:-D

Editor Bob 2008.08.14. 11:33:00

Egyetértek a postolóval.

Szvsz Hévíz lassan jelentkezhetne, hogy csatlakozik Izraelhez. Múltkor ott szörnyülködtem, hogy vasárnap délután 5-kor sorra büntették az autósokat. Azért ahhoz pofa kell, hogy ilyenkor is fizetni kelljen a parkolásért, ráadásul kifejezetten vadásszanak a nem fizető autósokra, akik nyilván épp a pénzüket költik, hogy e a szaros kis városka idegenforgalomból élő lakosait jól tartsák.

hévízi 2008.08.14. 12:20:31

"vasárnap délután 5-kor sorra büntették az autósokat"

Lehet, hogy azért, mert mindenhol ott a tábla, hogy "Fizető H-V 8-18-ig". Mekkora köcsögök, mi ?
Ha ebben a "szaros városkában" nem lenne parkolódíj, akkor az összes hozzád hasonló gyökér ott állna éjjel nappal, zabálna a hűtőtáskából és mozdulni sem lehetne. Akkor meg azért lennél fölháborodva.
Ott vannak a fizetőparkolók. 200 Ft/óra. Ha sokallod, maradj otthon a faludban, majomgyerek.

név 2008.08.14. 12:25:50

A sok PARAZITÁT kellene kiszűrni, akik ROKIKÁRTYÁT ILLEGÁLISAN használva közokirathamisítás bűntettét elkövetve parkolgatnak egész nap.
A cserélődés és a fizetőpakrolás nem működik hatékonyan, ha sok az ingyenesen parkoló.
Nézzétek meg a belvárost, kész röhej. Vannak cégek, ahol az összes dolgozó roki kártyás... És az a vicc, hogy mi fizetünk, hogy legyen helyünk - persze nincs, miattuk nincs, mert egész nap ott áll a szar kocsijuk...
(UI: a centrum rossz. önkormányzati non profit cég kellene... de gondoljatok bele, a roki kártyás csalók még rosszabbak. ezekkel kellene kezdeni!)

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.08.14. 12:26:38

Voltunk Siófokon nyaralni. Négy napot, mert ennyire futotta. Elmentünk egyik nap hajókirándulásra, a kocsit a kikötői parkolóban hagytuk. Az csak egy dolog, hogy egyetlen napi parkolás árából teleadják a tankot üzemanyaggal, mivel hosszúnak ígérkezett még a megyünk-jövünk menet is, vettem parkolójegyet vagy 3 órára.
Természetesen a hajó lassabb volt, így félórával túlléptük a parkolási időt, így találtunk is egy csehhet 1000 Ft-tal.

Nem elég hogy ezek a fillérbaszók a turistákból élnek, gondolhatják, hogy ha a paraszt 3 órára váltott jegyet, majd valami hajóval jön vissza, így késhet kicsit, az sem elég hogy négy nap alatt majd' egy havi fizetést hagytunk ott, annak a tetves önkormányzatnak az az 1000 Ft még kellett. Maga az összeg amúgy nem sok, a gesztus az, ami drága...

Vajon jövőre Siófokra megyek majd nyaralni???

Amúgy pusztulat volt az egész üdülőrész, bezárt üzletek, málló festékek, gazzal benőtt közterületek... azt hittem valami atomcsapás túlélői vagyunk azon a részen...

M. 2008.08.14. 12:46:25

Unter Bahn:

Tihanyban jobb, ott a parkolóőrtől (aki általában valami nyári diákmunkás) az elején kapsz jegyet, és távozáskor annyit fizetsz, amennyit parkoltál. Nem tudom, a siófokiak ezt miért nem tudták megoldani (autós nem mérgelődik, önkormányzat pénzt kap, és közben egy-két közép- vagy főiskolás gyerek is jól jár).

Egyébként ha Siófokon szálltál meg, és Siófokról indult a hajó, akkor esetleg sétálni is lehet a hajóállomásig - így nincs gond a parkolással. Nem kell mindenhová autóval menni.

Persze nem tudom, mik voltak a pontos körülmények (milyen messze laktatok a kikötőtől, kisgyerekkel voltatok-e, stb), úgyhogy ezt ne ítélkezésnek vedd, hanem csak szerény javaslatnak...

Editor Bob 2008.08.14. 12:47:10

"Lehet, hogy azért, mert mindenhol ott a tábla, hogy "Fizető H-V 8-18-ig". Mekkora köcsögök, mi ?"

Igen, köcsögök. Normális helyen hétvégén nem kell a parkolásért fizetni fizetni. Pláne nem vasárnap késő délután. Ha szorgos hévizi kezek közben lemosnák a kocsit, vagy más ellenszolgáltatás járna érte, akkor még hagyján, de hogy fizessek a parkolásért is, miközben szeretném Hévíz lakosságát gazdagítani azzal, hogy igénybe veszem a büdös tavukat és ott hagyok egy csomó pénzt, az felháborító szvsz.


"Ha ebben a "szaros városkában" nem lenne parkolódíj, akkor az összes hozzád hasonló gyökér ott állna éjjel nappal, zabálna a hűtőtáskából és mozdulni sem lehetne."

Azért elég sok pusztaság van a városon kívül, simán meg lehetne oldani, hogy a külsőbb részeken legalább ingyen lehessen parkolni, a belsőbbeken meg nem majdnem annyiért, - mint átszámítva - Párizsban... Meg azt kéne figyelembe vennie a helyieknek (szerintem legalább az ott lakók 90 %-nak), hogy akiket ott sarcolnak parkolási díjjal, azokból élnek. Ha azok nem jönnének, lenne parkolóhely dögivel, de térhetnétek vissza a földműveléshez:)

"Akkor meg azért lennél fölháborodva.
Ott vannak a fizetőparkolók. 200 Ft/óra. Ha sokallod, maradj otthon a faludban, majomgyerek."

Hétvégén sokallom. Amúgy Bp-i vagyok. Ez se tökély (finoman szólva), de a hévízi lehúzós módi(meg keszthelyi stb.) nagyon irritáló.

(most arról nem is beszélve, hogy vágja a pofákat a legtöbb hévizi boltos, ha magyarul szólal meg az ember. Lerí a képükről, hogy csalódnak, hogy "na ez se fogja szórni itt a pénzét". Egyszóval nekem nem szimpatikus Hévíz emiatt)

Amusing 2008.08.14. 12:54:20

az egész magyar vendéglátás szar, idén voltunk Sárvár, Balalaton, mindehol leszartak, és még én köszöntem meg, hogy kérhettem az étterembe, bezzeg a küldföldiekkel nem így bántak. Szarjon sünt az ilyen vállalkozó

Tunézia, Olaszo, Franciao mind olcsobban jön ki és még kedvesek is

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.08.14. 12:54:54

M:

Sajna messze laktunk, Szabadi-Sóstóról kellett volna két gyerekkel caplatni, kellett az autó...

Amúgy azt is nehezen értettem meg, hogy pl. nem lehetett napi jegyet venni, csak kizárólag T-mobilos előfizetők tudtak telcsin fizetni, tehát még pénzváltót is keresni kellett, mert ugye papírpénzet azt nem fogadott el az automata (ahol lakom, asszem 3-4 óra parkolási díjért már egész napos jegyet adnak, ez a legdrágább helyen is max. 6-800 Ft-ot jelent, szintén egy idegenforgalomból (is) élő városban.)

nanemá 2008.08.14. 12:56:01

Azért jó pár baromság elhangzott a kommentek között. Hogy a Balaton parton sehol nem kell fizetni. Meg kell nézni Balatonfüredet, Keszthelyt, Siófokot...A másik véglet, amit a poszt is említ, hogy a Balaton parton mindenhol fizetni kell. Akkor el kell menni kisebb Balaton parti településekre. Nagyon sok helyen nem kell fizetni. Szóval a kettő között van valahol az igazság és nem kéne baromságokat irkálni. A külföld témához hozzászólva, pl. Ausztriában is fizetni kell, kisebb településeken is. Szóval a magyar gyakorlat nem egyedi, az más dolog, hogy hová vándorol az így beszedett pénz.

lkjpoi 2008.08.14. 12:59:17

"nem is kérdés, hogy hol fogom költeni a pénzemet."

a kis öntudatos fogyasztó!

KuKori (inda nélkül) 2008.08.14. 13:03:11

Amusing 2008.08.14. 12:54:20

Talán mert nem basznak ki velük a kormányaik annyira. Náluk 5-10% (meg úgy Európában általában) az idegenforgalomhoz kötődő ÁFA, nálunk 20%. Nálunk ha mindent számlázol, akkor megkeresett 100 Ft-onként 102Ft a teher. Vendéglátásban dolgozok. Ja, a magyar vendég a legtürelmetlenebb és tuskóbb is (meg a holland, de az csak tuskó, utálják is az egész világon őket). Azt hiszi, a mekiben van és 5 perc egy friss étel elkészítése teltháznál...

Gaben 2008.08.14. 13:47:29

Editor Bob,
Azért azt talán ne felejtsd el, hogy Hévízen, vagy az ahhoz hasonló üdülőhelyeken, pont a hétvége a csúcsidő. Akkor van a legtöbb autó, tehát logikus, hogy ha fizetőparkolás van, akkor is szednek díjat.

Unter Bahn,
A régi 7-es út túloldalán, ami max 10 perc séta a hajókikötőtől (a víztorony és a négysávos út között) már sok helyen lehet ingyenes parkolóhelyet találni. Mi is Szabadi-Sóstóról járunk be, sosem fizetünk.

hévízi 2008.08.14. 13:51:15

Editor Bob, látom gondod van a szövegértéssel:
Elmondom mégegyszer:
"Ha ebben a "szaros városkában" nem lenne parkolódíj, akkor ... mozdulni sem lehetne."

Ez azt jelenti, hogy ha nem lenne parkolódíj, akkor a magyar ember akkor is megáll, ha nincs dolga, mert ingyen van. Tehát ha te kicsit később érsz oda, már nem tudsz megállni. Ami nem lenne baj, de más sem tud parkolni.

"városon kívül, simán meg lehetne oldani"
Meg is van oldva: Balatonszentgyörgy után parkolj le a répceföldön.

Nem tudom, feltűnt-e, hogy Hévíz egy elég kis területen fekvő városka, évi több százezer vendéggel.

"Ott vannak a fizetőparkolók. 200 Ft/óra. Ha sokallod, maradj otthon a faludban, majomgyerek."
Hétvégén sokallom."

Lehet, hogy meglepő, de egy üdülőhelyen más jellegű a forgalom eloszlása, mint nálatok Kőbánya-külsőn. Úgy próbáld elképzelni, hogy a vasárnap olyan, mint a kedd. Vagy még zsúfoltabb. Bár ezt már nem hiszem, hogy felfogod.
Ha hallottál már Horvátországról, képzeld el, hogy ott 350 Ft/óra. És elvisznek tréleren, aztán kiválthatod. Ott magyaráznád el, hogy "még csak 5 óra van."

"de térhetnétek vissza a földműveléshez:)"
Szerencsére rengeteg kellemes ember érkezik Hévízre, meg néhány ilyen te fajtád.
Én nem térek vissza a földműveléshez, mert nem értek hozzá, de szerintem édesanyád a paraszt.

Ja és máskor ne a Providenttől vegyél fel 30 ezer ft kölcsönt, ha nyaralni akarsz, mert az úgy nem megy.

Crom 2008.08.14. 13:52:18

Ha már a Centrum szóba került:

Szerintem nem az a baj vele, hogy mekkora lehúzás, meg minden, hanem hogy a bevételének a nagyrésze nem helyi adóként csapódik le, hanem ha jól emlékszem a VII. kerület volt polgármesterének és körének zsebébe vándorol.

Komolyan mondom ez a legjobb üzlet! Indítani kell egy olyan céget, ami ugyan semmilyen szolgáltatást nem nyújt (legalábbis ügyfélkörének az autósoknak semmiképp) de mivel előzékenyen átvállal egy önkormányzati feladatot (jelesül a bírságolás nemes intézményét) azért extraprofit illeti meg.

Más cég, ha beleszakad, akkor sem tud szolgáltatás nyújtása nélkül ennyit keresni, mivel ugye minden szolgáltatásnak vannak járulékos költségei, ami lejön a profitból.

Persze nézhetjük úgyis a dolgot, hogy a Centrum az önkormányzatoknak nyújtja szolgáltatását, akkor viszont az önkormányzatnak joga van más cégeket is pályáztatni és nyilván azt kéne választania, aki a legolcsóbban nyújtja ugyanazt a szolgáltatást, hiszen akkor marad a legtöbb a kasszában. De mondjuk az lenne a minimum, hogy az önkormányzatot illetné meg a pénz NAGYRÉSZE és nem egy magánvállalkozást!

Ursula 2008.08.14. 14:02:40

Egyébként a minap hallottam, hogy emelni fogják a díjakat, mert hogy a BKV mennyit emelt, ők meg nem. Ez milyen már?

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2008.08.14. 14:40:21

Akkor egy kicsit pontosítok, mert bizonyára rosszul fogalmaztam. Nem akartam arra utalni, hogy Magyarpország rossz, Olaszország jó, belföld rossz, külföld jó, Balatonpart rossz, Hévíz rossz. Az elv a lényeg, miszerint ha egy helyen az a cél, hogy jüjjenek oda sokan és érezzék jól magukat (=költsék a pénzüket), akkor ott nem elegáns dolog parkolódíj címén még inkább lehúzni az embereket. Ahol indokolt, ott legyen fizetős, de ésszel. Erre próbáltam utalni, sajnálom, ha nem mindenkinek jött le. :)

Editor Bob 2008.08.14. 15:11:43

"Ez azt jelenti, hogy ha nem lenne parkolódíj, akkor a magyar ember akkor is megáll, ha nincs dolga, mert ingyen van. Tehát ha te kicsit később érsz oda, már nem tudsz megállni. Ami nem lenne baj, de más sem tud parkolni."

Persze.:) Azért odaautózik valaki mondjuk Keszthelyről, mert nálatok ingyen van a parkolás, és az milyen jó, és így foglalja a helyet. Aki meg odament hozzátok autóval, az meg mindenképp kénytelen megállni, ha ingyen van, ha nem. De azt mondom (amit képtelen vagy felfogni), hogy aki odamegy hozzátok és megáll valahol a közterületen (amiért legombolják egy csomó pénzre), az szinte biztos, hogy turista, és a pénzt költi nálatok, ergo meg kéne becsülni.

"Nem tudom, feltűnt-e, hogy Hévíz egy elég kis területen fekvő városka, évi több százezer vendéggel."

Voltam ott párszor, szerintem simán lehetne parkolóhelyeket csinálni még. A szűken vett belvárost leszámítva nem is zsúfoltak az utcák, valószínűleg ha ingyen lenne, akkor se teremne ott hirtelen 5-ször annyi autó. Ha meg igen, csak ti járnátok jól, még több lenne a turista.

"Lehet, hogy meglepő, de egy üdülőhelyen más jellegű a forgalom eloszlása, mint nálatok Kőbánya-külsőn. Úgy próbáld elképzelni, hogy a vasárnap olyan, mint a kedd. Vagy még zsúfoltabb. Bár ezt már nem hiszem, hogy felfogod."

Attól, hogy fölényeskedsz, miközben egy 6000 lakosú kis "városból" írsz, még nem lesz igazad. Amúgy Zuglóban lakom. Ott mondjuk nem kell fizetni a parkolásért, ez igaz.

"Ha hallottál már Horvátországról, képzeld el, hogy ott 350 Ft/óra. És elvisznek tréleren, aztán kiválthatod. Ott magyaráznád el, hogy "még csak 5 óra van.""

A horvátok is megérik a pénzüket, ezt nem vitatom. De ettől még nem lesz kevésbé rossz a hévizi helyzet.

"Ja és máskor ne a Providenttől vegyél fel 30 ezer ft kölcsönt, ha nyaralni akarsz, mert az úgy nem megy."

Ne magadból indulj ki. Attól még, hogy valaki sajnálja, hogy bármiféle ellenszolgáltatás nélkül legombolják hétvégén parkolási díjra, még lehet pénze. Gyanítom, önkormányzati alkalmazott lehetsz (gondolom valami kis csicska, aki a sorszámokat adja a bejáratnál, vagy a mikuláscsomagokat osztogatod a gyanútlan autósoknak.)

hévízi 2008.08.14. 16:13:53

"Attól, hogy fölényeskedsz, miközben egy 6000 lakosú kis "városból" írsz...."

Édes kisfiam.... Ki is fölényeskedik ? Ha 6000 fős városban laknék, te meg 2milliósban, akkor te vagy a király, mi ?
Érveket felhozni viszont képtelen vagy, hagyjuk is.

Egyébként Veszprémben lakom, most végeztem a dolgaimmal és indulok Hévízre, mert ott is van egy házam. Parkolódíjat meg nem fizetek, beállok az udvaromba. Te meg kezdj magaddal valamit a hétvégén.
"önkormányzati csicska...." hehe.
na szevasz, gyökér.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.08.14. 17:18:48

Ursula:
Sajnos már megtörtént. A Fővám téren 130 helyett 210 a parkolás... :(
Körúton belül most már a 8-ik kerületben is...

B.GY. 2008.08.14. 21:17:59

Nemsokára intézem a rokikártyám.Csak a professzor gyengélkedik akihez szoktam menni kontrollra.Na de ha felgyógyul elfoglalom a helyeteket:)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.15. 08:32:46

a balcsiparton csak néhány olyan település van ahol fizetni kell, kapásból csak 4 jut eszembe: siófok, füred, tihany, keszthely. ezeken a helyeken kevés a parkoló a part közelében, és ott kell csak fizetni, füreden pl kicsit beljebb már nem kell.

a többi helyen csak tényleg őrzött parkolókban fizettetnek, de mindíg van a közvetlen közelben alternatíva. almádiban nincs pénzes parkoló és a központban vagy 500 autó röhögve elfér, nekem mindig sikerült.

Editor Bob 2008.08.15. 09:38:29

"Édes kisfiam.... Ki is fölényeskedik ? "

Te. Nem tudom hány éves vagy, de olyan sokkal nem hiszem, hogy több vagy nálam. (én 30 vagyok)

"Érveket felhozni viszont képtelen vagy, hagyjuk is."

Te azt mondod, hogy kevés a parkolóhely. Én azt mondom, hogy szerintem nem, és lenne ott még hely bővíteni. Több érvet te se tudtál mondani nálam.

"Parkolódíjat meg nem fizetek, beállok az udvaromba."

Na igen. Így könnyű okoskodni, hogy fizessenek a turisták vasárnap is.

"na szevasz, gyökér."

Leck mich du Arschloch.

portások kedvence 2008.08.15. 11:02:41

Hévízen engem is megbüntettek egy szép vasárnapon. Ki gondolta volna, hogy van pofájuk akkor is pénzt szedni? Bónusz, hogy a faszkópé két büntetést is elhelyezett, mert két órát álltam ott. Kabaré!

Péter 2008.08.15. 20:25:14

Bocsánat, hogy közbeszólok, de az olasz szöveg jelentése egész pontosan:

Parkoljon ingyen a város bejáratánál.
kerülje el a sorokat (dugókat), tisztelje a környezetet.

Tehát, ez azt jelenti, hogy a _település határában_ ingyenes a parkolás, a város többi részére ez a kiírás nem vonatkozik. Ettől persze még lehetnek bent is ingyenes parkolóhelyek. A táblával arra szeretnék felhívni a figyelmet, hogy lehet, hogy jobban jár az autós, ha a város szélén leteszi a kocsit, és gyalog megy be. Kevesebb kocsi - nincs dugó - kevesebb környezetszennyezés.

Perillustris 2008.08.16. 01:02:50

"de k. jó ötlet. utána pedig megemeljük a kenyér árát is 3000 ft-ra, aztán nem lesz sor a tesco-ban! Csak az vásárolna aki VALÓBAN éhes. Marha."

Enni muszáj, autóval parkolni nem. Marha.

szpigy 2008.08.17. 00:30:50

Én meg beszedném mindenkitől a parkolódíjat, sok forint per óra áron, és igazán hasznos dologra költeném. Mondjuk a családomra. Szvsz ez egy jó ötlet.

Ja, hogy ezt csinálják a centrumnál. Akkor ez köcsögség. Építsenek parkolóházakat meg száz vasutat, ezeret.

AP 2008.08.17. 15:06:55

..minden közlekedéssel kapcsolatos dolgot egy-az-egyben importálnunk kéne az olaszoktól

rögtön élhetőbb lenne az ország

E60 2008.08.17. 19:58:06

Tökéletesen igazad van AP. Nincs pöcsölés, dinamikusan haladnak és használják az utat. Nálunk 2 véglet van. Az extrém lassan haladók tábora harcol az extrém gyorsan haladók táborával. Ott a többség gyorsan, dinamikusan halad, nincs harc, kevesebben is halnak meg. Hozzátszem, hogy ráadásul rendőrből sincs annyi az utakon. Nem traffipax függő ez az egész.

d.o.n. 2008.08.19. 05:03:06

Épp a múlt héten jöttem haza én is a fenti képen jelölt, a postban leírt városkából, Caorle-ból.
A parkolási helyzet nekem is meglepő volt. A városka vle S. Margherita nevű sétányán lévő hotelben szálltunk meg. A szállás parkolóhelyi tele voltak, a bejárat előtt hagytam az autót, és gyanútlanul elindultunk este sétálgatni, satöbbi. Visszaérve a recepciós szólt, hogy jártak itt a "karabinerek" (carabinieri). A sétány ugyanis este 8tól gyalogos övezet - erre tábla is figyelmeztet - és olyankor nemigen tűrik meg az autókat ott. Parkolni csakis engedéllyel lehet abban az időszakban. Erre akkor ébredtünk rá, amikor visszafelé sétáltunk, s igencsak szaporára vettük az utolsó 500 métert. A kocsi még megvolt. A recis elmondta, hogy rossz helyen hagytam az autót, a serif viszont először nem a lopóautót hívta, hanem - gondolom látta, hogy nem helyi a tereptrágy - besétált a hotelba, s megkérdezte, ez most mi.
Megúsztuk a balhét, a recis pedig kioktatott, hogy három felfestés van: kék, sárga, fehér. Ami azt jelenti, hogy: fizetsz, kérdés nélkül viszik, vagy szabad.
A lopóautó egyébként - ottartózkodásunk alatt - serényen dolgozott. Egy röpke másfél órás éttermi időtöltés alatt a belátható környékünkön 4-szer fordult.
Engedékeny, előzékeny, mégis következetesnek tűnt nekem a parkolási rendszer Caorle-ban.
Nem ezért, de megkedveltem a helyet.:)

d.o.n. 2008.08.19. 05:05:47

Még valami: több volt a fehér jelzés, mint a kék vagy a sárga, mégis mindig volt helyem 20-30 méteren belül.

SLacc 2008.08.20. 09:10:59

Azért remélem, nem minden hévízi olyan, mint "hévízi". :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása