Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elférünk, nem?

2008.08.15. 07:21 :: Kisikasa

Károlyt egy igazi KRESZ reformátorral hozta össze a jó sorsa. Igazán ötletes dolgokat tud szülni a szabályoktól mentes gondolkodás és az embernek tátva marad a szája mikor szilárd meggyőződéssel állítanak blődségeket. Ijesztő tudni, hogy miféle nem várt veszélyek leselkednek ránk.

Az eset, amit szeretnék leírni, múlt héten pénteken történt a 6-os és 7-es közös szakaszán, az Érdi Tetőn, abban a körforgalomban, ahol különválik a két főút.

Péntek délután, meleg, iszonyatos kocsisor, araszolunk. Beérek a körforgalomba, még mindig araszolunk. Egyszercsak Érd felől megindul egy metálszürke alfa (IGE-411, hátha magára ismer az Isten barma), csak jön és jön. Közben én is mennék (jó-jó, tudom, cipzár, viszont jelzem, hogy én előtte már beengedtem magam elé valakit), de emberünk stabilan felém tart, mire én nekiálltam dudálni, ugyanis jó okom volt feltételezni, hogy nekem jön, szerettem volna elkerülni egy balesetet, ezért úgy hiszem, jogosan használtam a dudát.

Erre jön a „Mi a f@szt dudálsz, köcsög?!” című mondóka, válaszul serényen mutogatni kezdtem, hogy nem lenne jó dolog, ha nekem jönne, és egyébként is nekem van elsőbbségem, nem szabályos az, ha egymás mellett megyünk. Erre kijelentette, hogy ez a körforgalom kétsávos, ne pofázzak. Én értetlenül bámultam, hogy ez hogy az Isten haragjába lenne kétsávos, hiszen nincs felfestve semmi az aszfaltra, szerény emlékeim szerint a sávokat azért csak szokták jelezni! Mire azt a választ kaptam, hogy „Nem attól kétsávos, hogy elférünk ketten rajta, idióta?”, na itt elkapott a harci ideg rendesen, és ha tehettem volna, kiszállok, és feltörlöm vele a port az útról, de közben haladt a sor. Aztán még az M6-osra felhajtva láttam, ahogy index nélkül, záróvonalon keresztül bevág a középső sávba, és kb. 150-nel elviharzik…

Személy szerint én felháborítónak tartom, hogy ilyen emberek vezetnek. Hogy ennyire hiányos, rossz KRESZ-ismerettel jogosítványt kapott, és vezet, majd még neki áll feljebb, ha valaki figyelmezteti, hogy nem éppen szabályos az, amit tesz.

Remélem, azért majd egyszer egy kamionnal próbálja eljátszani ugyanezt, és megtanulja, hogy nem így működik. Ezzel a logikával ugyanis kijelenthetnénk a 6-osról, vagy bármelyik főútról is, hogy háromsávos, hiszen elférünk hárman egymás mellett.

Hogy a légzsák vágná fejbe!

181 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna veszélyes kresz gyorshajtás körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyuszy 2008.08.15. 11:11:05

Rézfánfütyülös fűzangyal 2008.08.15. 10:54:33
Annyit még fontos hozzátenni, hogy ez az olasz gyakorlat, fogalmam sincs, hogy az olasz kreszben mi szerepel a támával kapcsolatban, az biztos, hogy a miénkben ez így nincs leírva, sőt.

Kasu 2008.08.15. 11:13:50

Figyelmetekbe ajánlom: www.langlovagok.hu

Megfigyelés, ha a közlekedő balesetet lát, némi ideig sokkal óvatosabb...az USA-ban egy időben a felelőtlen sofőröket kötelezték baleseti helyszini felvételek rendszeres megnézésére. Tanulságul és okulásul néha kukkantsatok a fenti címre, és vigyázzatok magatokra, akár a másik balf*** ellenére is:-)))

Csm001 2008.08.15. 11:17:25

pd nem törték fel a belső sáv aszfaltját :)

C. de Berzsián 2008.08.15. 11:19:02

agi - már úgy értem: lassítani, kanyarodni... Megállni meg azért van úgy, hogy muszáj, például amikor összekoccantak az előttem haladók.
De volt olyan is, hogy megálltam.
Jött egy Escort "jobbról", egyenesen az én oldalamba-felé. No, akkor satu volt. A fiú meg választotta a "külső" sávot az utolsó pillanatban.
Még jó, hogy ilyen szélesek ezek a körök!

:)))

Csm001 2008.08.15. 11:19:42

helyesbítek, kicsit elhordtak belőle, mikor egy köcsög ifás odaborított egy köbméter ammóniát :)))

Old Syg 2008.08.15. 11:22:38

Itt nálunk (Győr) vicces, a két négysávos körforgalom (bocsánat, ennek a megnevezése: körgeometriás csomópont). Lámpákkal biztosítva, két-két főút találkozásánál vannak. És teljesen jól működik, kezdetén besorol jó helyre az emberfia, aztán fél perc alatt ki is jut belőle. Persze itt is vannak olyanok, akik hirtelen, előrejelzés nélkül sávot váltanak, mert rájönnek, hogy hopsz, mégse jó, de nagyobb szaválytalanságok nem szoktak lenni.
Hja, és mivel össze vannak kalibrálva a lámpák, ezért ha nem közvetlenül jobbra kanyarodsz ki, zöldhullámban érsz át.

nyuszy 2008.08.15. 11:25:20

Old Syg:
A győri lámpás körforgalmak kitalálója szarjon sünt.
Ha nem vagy helybeli, és még nem jártál arra, akkor k@ isten, hogy rossz sávban vagy, és még plusz kört megtéve is nehéz jó helyre kerülni...
Elmebeteg f*szság.

hulyemagyar 2008.08.15. 11:28:11

" Old Syg 2008.08.15. 11:22:38 "

Azt azért tedd hozzá, hogy a győriek esténként kijártak gyakorolni, mert hirtelen odatévedve bizony el lehet nézni a sávokat. Aki életében először jár arra, azok döntő többsége nem ismeri ki magát azon a (de szééép neve van) körgeometriás csomóponton.

qma 2008.08.15. 11:30:44

Mondjuk van olyan, hogy jobbra tarts ha elég széles az út vagy kanyarokban le lehet húzódni még akkor is ha nincs felfestve a két sáv de van hely. Mondjuk nem tudom ez benne van e kreszbe de anyázok ha valalki a vonal melett vánszorg.. Persze ebben az esetben a körförgalom miatt ilyen nincs, az alfás pofátlan volt.
Más de a kétsávos körforgalmakat nagyon rühellem, ott Érden kicsit korábban elég halál, ha legalább két sávon lehetne elhagyni is, de nem! Na meg a Siófoki csoda körförgalmak Kiliti felől.. Egyedül Szántós és a már említett SIófok közt láttam értelmesen kialakított körforgalmat, záróvonallal, ott a külső sáv egyenes aki meg kanyarogni akar mehet belül de egyenesen is lazán kimehet..

Csm001 2008.08.15. 11:35:35

Hát aki eltéved a győri körforgalmakban, az szarjon sünt, mert az egy bamba balfasz, 3 azaz 3 db előjelző tábla van minden irányból.
Aki nem látja, ne üljön autóba...

Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.15. 11:35:57

Zita drága,

a kétsávos kihajtónak nincs sok értelme, a kihajtás szabályai miatt. Nyugtass meg, ugye nem a körforgalom belső sávjából hajtasz ki a kihajtókra?
Egyetértek szemenaggyal, ha neked a körforgalom a casus belli, ami miatt elhúzol, akkor gyorsan-gyorsan nézz magadba! :-)

Old Syg 2008.08.15. 11:39:48

Egyébként nem túl bonyolult a használata: legbelső sáv: megfordulsz vagy balra mész. Legkülső: jobbra mész. Eggyel beljebb: jobbra vagy egyenesen mész. Kettővel beljebb: balra mész. Meg a sávok fölött ott van, hogy mi merre megy (pl. Budai út, Fehérvári út, stb.), azokat kell figyelni még néha nekem is, hogy jó helyre álljak be. De mivel kb. olyan magasan vannak, mint autópályán a kiírások, ezért simán ki lehet találni, melyik sávba kell beállni. Hja, és sokszor sávba bele van rajzolva, merre kell menni, azt is észre lehet venni. Persze ha a pirosat nem kiló hússzal kívánod megközelíteni :)

Érdi 2008.08.15. 11:40:28

Ez a körforgalom érden KÉT sávos mindig így használja mindenki lehet hogy a kedves post íro kicsit balfasz. Olyan meg ne vitatkozzon aki életében nem járt a környéken.

Csm001 2008.08.15. 11:42:34

syg, van egy tábla 150, egy 50m-en, egy pedig a behajtó felett.igaz-e.

Demerol 2008.08.15. 11:44:54

Régóta olvasgatom ezt a blogot. Az általános beírásokból, különböző véleményekből kiindulva lassan javasolnám, hogy készüljön egy "kutatás" az ide beírók pl. életkoráról, mikor szerezte a jogosítványt. (Vagy valami hasonló :-)
Ne vegye ezt senki gonoszkodásnak, egyszerűen csak engem édekelne. :-)

TH 2008.08.15. 11:46:30

Én sokszor háborgok azon, hogy az emberek egy sávban állnak kettő helyett, holott két autó is simán elfér egymás mellett, úgyhogy én nem tudok a posztíróval egyetérteni ez esetben, elfogultságom miatt.
Mindenesetre valaki magyarázza már el nekem, aki ismeri a helyszínt, hogy pl. a Wesselényi utcán miért egy sávban állunk a dugóban, amikor elfér (szűken) két autó, és akkor fele akkora lenne a sor?

Old Syg 2008.08.15. 11:46:55

Csm001: azt írtam, olyan magasan vannak a kiírások, mint az autópályán. A behajtó felett. Szép zöld, lóbetűkkel ráírva, még az is, hogy 81-es fő út. Egyébként ahol kiszélesedik négy sávra az út, ott van egy tábla, ami mutatja, melyik sáv merre.

Artie 2008.08.15. 11:53:24

Nem kell a KRESZ-be szabályozás a kétsávos körforgalomra, mer' benne van: párhuzamos közelekedés szabályai c. rész olvasgatása ajánlott melegen. Meg azon kitétel olvasása, hogy párhuzamos közlekedéshez nem kell felfestés...

36. §
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

lwcolors 2008.08.15. 11:54:11

Szombathelyen a körgyűrű és a 86-os találkozásánál is van egy kétsávos körforgalom, 4 bemenő úttal plusz egy benzinkút bejáróval. Pár kijárat csak egy személyautó hosszra van egymástól. A körforgalom sávjai annyira keskenyek, hogy ha egy kamionos a kocsi orrával a külső sávban megy, a pótkocsi vége átlóg a belső sávba. Párszor már vészfékeztem, mert a belsőben haladó Tipikusan olyan hely ahol a felfestés ellenére sem lehet használni a belső sávot, mert egyszerűen nics hely kisorolni. A körforgalomban az olyanokat szeretem még, amelyiknek a közepét kiemelték, és teleültették 2m magas bokrokkal, amitől aztán csak az utolsó pillanatban lehet meglátni a másik autót. Plusz az útjelző táblák a személyautósok szemmagasságában vannak, ezért eltakarják a kilátás jó részét. Jellemzően kis átmérőjű körforgalmak...

hulyemagyar 2008.08.15. 11:54:14

" Csm001 2008.08.15. 11:35:35
Hát aki eltéved a győri körforgalmakban, az szarjon sünt, mert az egy bamba balfasz, 3 azaz 3 db előjelző tábla van minden irányból.
Aki nem látja, ne üljön autóba... "

Ezek szerint te a közlekedésben még nem néztél el soha semmit sem. Ennél még egyszerűbb dolgokat sem. Értem...

Csm001 2008.08.15. 11:57:08

syg: lehet nem minden irányból, én fehérvárról járok általában a Szigethy A. felé, és vissza, ott mindkét irányból kint vannak. A gyárváros felől meg egy sávon jössz, abba sorolsz amelyikbe úri kedved tartja.

hülyemagyar: de igen, de akkor nem szabálytalanul átsoroltam az alvó török kamionoson, hanem mentem a béna irányba és az első adandó alkalommal visszafordultam.

lwcolors 2008.08.15. 11:57:23

A mondat fele eltűnt az éterben, helyesen:
Párszor már vészfékeztem, mert a belsőben haladó autó vezetője előttem vágott ki a körforgalomból (egysávos kijáró, az előtte lévő bejárón hajtottam be.)

Csm001 2008.08.15. 11:58:49

Erről jut eszembe, ti tolatnátok vissza autópályán, ha elnézitek a lehajtót?

Zita · http://index.hu 2008.08.15. 12:00:54

leszögezem, ne a körforgalmak miatt akarom itthagyni ezt a kedves kis országot, hanem azért, mert az embert lehülyézik, mert elmondja a véleményét
11 éve van jogosítványom, évi 100 ezer kilométert vezetek, még csak koccanásom sem volt
mindent vezettem már, amir B-vel lehet, motortől a teljesen megpakolt transzporteren át mindent!!!
dinamikusan vezetek és igen, baromira jól vezetek, az oktatóm az első óra után odaadta volna a kezembe a jogsit pedig előtte soha nem vezettem autót
a családom és ismerettségi köröm minden férfi tagja első szóra kölcsönadja az autóját, pedig nem használt szarokról van szó
a cégnél nő létemre én vagyok az egyetlen, akinek engedélye van vezetni a kulcsos autót
ezzel nem szoktam dicsekedni, de nagyon elegem van abból, hogy az emberek kioktatnak, mert nő vagyok
vidéki vagyok, de Pesten gond és térkép nélkül közlekedem

név 2008.08.15. 12:01:26

A körforgalom egy egyszerű elsőbbséggel rendelkező, egyirányú, védett út. Ami vagy alkalmas párhuzamos közlekedésre, vagy nem - mint minden út a világban. Függetlenül a burkolati jelektől. Ha nincs felfestve, szigorúan jobbra kell tartani. De ezt sokan leszarják, pl Clark Ádám tér, ahol sokan bal oldalról vágódnak ki (fordulnak jobbra). Pedig jobbra kanyarodás előtt az úttest jobb szélére kell húzódni, nem az egyirányú út bal oldaláról fordulunk jobbra. Dehát a majmoknak ez mindegy.

A postíró is valószínű az út bal oldalán kolbászolt, onnan akart kihajtani. Ha jobbra mellette volt egy sávnyi hely, oda bárki behajthat - nyilván ezt akarta az Alfás... De úő nem, mert az egész az övé :D Vagy inkább :S

És az ilyen akar kiszállni és verekedni. Katasztrófa. És ezért mondom, hogy az önbíráskodás KURVA NAGY BAJ, mert tessék itt a példa: nem tudja a szabályokat de mégis vélt igazának tudatában akar verekedni - bűncselekményt elkövetni.

Másik dolog, azért nincs méterben egy sáv szélessége, mert más kell 90-nél és más 20-nál. Itt a 2.5-3m is bőven elég, ha lépésben haladnak.

Körforgalom szabályai, tényleg nagyon korrekten:

www.korforgalom.hu

név 2008.08.15. 12:02:56

Ági:

"A kétsávos körforgalom rendje -hogy a külsőben menve a legközelebbi kijáraton el kell hagynod a körforgalmat- végkép megoldhatatlan a honfitársaink legtöbbjének."

NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!! NEM!!!!!

A f*szomat má'
olvass.

korforgalom.hu

TH 2008.08.15. 12:08:46

Zita · index.hu 2008.08.15. 12:00:54
"mindent vezettem már, amir B-vel lehet, motortől a teljesen megpakolt transzporteren át mindent!!!"
B-vel nem vezethetsz motort...
"dinamikusan vezetek és igen, baromira jól vezetek, az oktatóm az első óra után odaadta volna a kezembe a jogsit pedig előtte soha nem vezettem autót"
Szerény vagy, és szimpatikus. Biztosan te vagy II. Senna, de ezt miért kell ilyen hisztérikusan közölni?

ex-dr. vuk 2008.08.15. 12:09:33

Mondjuk angliaban is fasza, ott sok korforgalom ugy nez ki, hogy annyi sav megy bele, ahany kijarata van. Ha a belsobe mesz az utolson mesz ki, ha a kulsobe akkor az elson. A savok spiralisan mennek kifele, es minden kijaratnal eltunik a kulso.
Kepet nem tudok mutatni, de szerintem eleg fasza cucc.

Old Syg 2008.08.15. 12:10:31

Csm001: kezem alól vetted ki a billentyűzetet :) Bocs, én mindig az Árkádos körforgalomra asszociálok, ott csak egy irányjelző van. Az Ipar utcainál asszem csak ha végig követed a Fehérvárit a belváros felől, akkor van csak egy. A felüljárón nagyon jól ki van táblázva, Szigethy-n is, végül is az a két főút. Ipar utca felől őszintén szólva nem tudom, régen mentem abból az irányból a kereszteződés felé.
Akik meg háborognak: az Árkádnál felhúzott ilyen körforgalom helyén egy 2x3 sávos út találkozott egy 2x2 sávossal, úgy, hogy az akkortájt még volt egy működő ipari vágány is a 81-es mellett. Amikor még normál helyzetben volt az ember, akkor is alig lehetett átjutni a bedugulások miatt, azonban ha épp egy vonat is jött, akkor lámpák sárgán villogni kezdtek (ne zavarják a vonat lámpáit), és akkor jobbkézszabály. 2x2 sávos főút és 2x3 sávos főút keresztőzédésében. Ahelyett van ez. AZt hiszem gyorsabb, nagyobb áteresztőképességű és biztonságosabb megoldás.

BÉKA 2008.08.15. 12:12:39

Zita
Asztaaaa. Te még a kulcsos autót is vezetheted? (Az meg mi a rosseb?) Te aztán télleg tucc. Női sofőröket a F1-be!!!

ex-dr. vuk 2008.08.15. 12:16:15

Na ehhez hasonlo lenne az idealis. Persze tudni kell hasznalni :)
Ez persze baloldali kozlekedeshez van.
www.ltsa.govt.nz/road-user-safety/new-road-rules/gfx/roundabout-03.jpg

hulyemagyar 2008.08.15. 12:19:43

" Csm001 2008.08.15. 11:57:08"

Ok, de az előbb nem ezt mondtad. Kijelentetted, hogy aki abban a vmiben (még akkor is, ha életében nem látott még ilyen megoldást, és valljuk be, hogy nem is elterjedt) elbassza az irányt (eltéved), az ne üljön autóba.
Akkor megfordítom: aki pedig a közlekedő társaival szemben ilyen alacsony tolerancia szinttel rendelkezik, az alkalmatlan a vezetésre.
Abban viszont igazad van, hogy ha ezt a helyzetet (eltévedt) szabálytalanul, másokat szivatva (veszélyeztetve) oldja meg, az szarjon sünt. :)

Zita · http://index.hu 2008.08.15. 12:23:30

bocsi, B-vel kismotor vezethető
és igen, szerény vagyok, mert ilyeneket akkor mondok csak ha nagyokos férfiak próbálnak b**ogatni
a forgalomban töltött nem kevés időmben általában a férfiak miatt törénik a balesetek 99,9% százaléka
miért: mert lehet, hogy a nők nagy része nem tud szépen parkolni, de én soha, ismétlem soha nem fogok 200-al felcsavarodni egy fára, nem fogok frontálisan ütközni előzés közben,csak azért, mert sérti az egómat, ha megy előttem másik autó
naponta találkozom olyan férfi sofőrőkkel, akik kijönnek elém a kereszteződésben, fékezésre kényszerít, nem elég ha leveszem a gázról a lábam és utána a következő sarokon befordul, és még sorolhatnám
sajnálom, ha úgy érzitek, nem vagyok szimpatikus, de ez kölcsönös
a kulcsos autó pedig azt jelenti, hogy a főnökököket ezzel viszik a sofőrök különböző tárgyalásokra, valamint néhány kisebbrendű is használhatja ha céges ügyben kell elmennie messzebb (mint például bp-i fejtágítás)
Na sziasztok

KÉP A KÖRFORGALOMRÓL 2008.08.15. 12:27:10

"Én értetlenül bámultam, hogy ez hogy az Isten haragjába lenne kétsávos, hiszen nincs felfestve semmi az aszfaltra"

i33.tinypic.com/21lshz9.jpg

Valóban tényleg nincs....vagy nekem káprázik a szemem.

Zita · http://index.hu 2008.08.15. 12:28:04

Béka!

igenis, ha halandó ember is kipróbálhatna egy F1-es autót, és nem csak a Palik, akkor a nők között én lennék az első aki jelentkezne
imádok vezetni, de ez nem jelenti azt, hogy megszegem a szabályokat és száguldozom
ültem már olyan autóban, ami frontálisan ütközött egy kamionnal és mégis it vagyok (nem én vezettem)
minden gyorshajtónak és szabálytalankodót beültetnék egy olyan szimulátorba, amiben át lehet egy ilyet élni
szerintem többet nem csinálna ilyet (egyébként nem mi okoztuk a balesetet)

BÉKA 2008.08.15. 12:32:18

"ilyeneket akkor mondok csak ha nagyokos férfiak próbálnak b**ogatni"

Te honnan tudod, hogy ezek a nickek férfiakat takarnak? Téged tényleg nagyon fusztrálhatnak a férfiak, hogy így kifakadtál.
Amit itt levágtál, tipikus női hiszti. Más nem ért velem egyet, akkor elmegyek az országból, egyébként baromira jól vezetek, és a nők egyébként sem karambolozna, csak a férfiak (0,01%).
A lányok általában oviban kinövik a péniszirígységet :9

Csm001 2008.08.15. 12:33:42

hülyemagyar azt továbbra is fenntartom, hogy aki nem képes 150m alatt észrevenni és értelmezni 3 db lóbaszó méretű táblát, akkor az nem fogja észrevenni a 60 cm-es stop, gyalogátkelő, kerékpárút, stb táblát sem, tehát sztem alkalmatlan.

Peter Blau 2008.08.15. 12:39:40

"Ja és normális helyeken, pl francia, olasz, nincs kint a körforgalom táblák felett az elsőbbségadás.
Így a bemenőnek van elsőbbsége, de amíg ki nem enged valakit, nem fér be csúcsidőben.faszán működik"

Ha mindig a bemenőnek van elsőbbsége, akkor az a körforgalom hogy halad? Ha mindnekit magam elé kell engednem aki be akar jönni, akkor hogy haladok? Nem igazán értem ezt.
A másik amit észrevettem, hogy a többsávos körforgalom ott van külföldön, ahol maga a körforgalom nagyon nagy, mondjuk tér van a közepén vagy ilyesmi. Ilyen nagy körforgalomban persze, hogy van idő bemenni a belső sávokba és kijönni onnan. De nálunk olyan kőrforgalomból csinálnak kétsávosat, ami olyan kicsi körforgalom, hogy mire bejutok a belső sávba addigra már jöhetnék is ki mert már ki kellene mennem a körforgalomból. Sok értelme nincsen bemenni, főleg hogy a sok véglény ki sem enged, mert szarik rám, ezért ha bemegyek a belső sávba, akkor tehetek meg 1-2 kört mire kiengednek és ki tudok jönni a körforgalomból.

Pistike911 2008.08.15. 12:40:52

Nyugodtan küldhetik az embereket KRESZ vizsga ismétlésre, PÁV-ra,stb., valószínűleg semmit nem változtat.

Aki bunkó gyalogosan, az hatványozottan bunkó autóban ülve, ráadásul a viszonylagosan normális emberekből is a legrosszabat tudja kihozni.

Hiába:túl sok egót húz túl sok paci, túl kis helyen....

Csm001 2008.08.15. 12:41:51

Amúgy igazad van, zéró a tolerancia.Ha pl. ott ül velem a párom, a másfél éves kicsi, és látom, hogy az emberek kb 30%-a figyelmetlenül/veszélyesen vezet, legszívesebben elvenném a jogsijukat, súlyosabb esetben célba lőnék rpg-vel.
Sajnos sokan a közlekedést kivagyiságnak, adrenalinpumpának, versenynek, vagy éppen-ugyan ezeréves rutinnal- gerincvelőből jövő feltétlen reflexnek fogják fel, pedig egy kib..tt veszélyes MUNKA. Nem lehet pihenni, lazsálni, igenis, amíg a gyújtás rajta van.
Ez a véleményem.Nem vagyok szent és szeplőtelen, de mindenki játsszon a saját életével, ne az enyémmel, vagy pláne a kölykömével.

TH 2008.08.15. 12:43:34

BÉKA 2008.08.15. 12:32:18
Volt itt egy másik frusztrált csaj is, aki nem hitte el nekem, hogy nem nézem le a női sofőröket úgy általánosságban...
"bocsi, B-vel kismotor vezethető"
Segédmotoros kerékpár valóban vezethető vele.
Bocs, ezek szerint félreértettelek.

"naponta találkozom olyan férfi sofőrőkkel, akik kijönnek elém a kereszteződésben, fékezésre kényszerít, nem elég ha leveszem a gázról a lábam "
És azt ugye tudod, hogy akár megállásra is kényszeríthet az, akinek nincs elsőbbsége?
Csak hirtelen fékezésre nem kényszeríthet, de lassításra igen. Szóval ezen kár felháborodni.

Most lehet, hogy én vagyok a vak, de kritizálta most és itt bárki a női sofőröket? Vagy kinek/minek szól ez a szörnyű sértettség?

Pistike911 2008.08.15. 12:44:11

Peter Blau: párhuzamos közl. alk. úttest is általában kétsávos körforgalomba torkollik, bár ettől az általad említett probléma még fenáll.

TH 2008.08.15. 12:45:01

Peter Blau 2008.08.15. 12:39:40
A körforgalomnak az a lényege, hogy a bent haladónak legyen elsőbbsége. Ez így van olasz- és franciaországban is. Ne higgy el mindent, amit itt valaki benyög. Nekem se higgyél! :)))

hulyemagyar 2008.08.15. 12:46:15

" Csm001 2008.08.15. 12:33:42
hülyemagyar azt továbbra is fenntartom, hogy aki nem képes 150m alatt észrevenni és értelmezni 3 db lóbaszó méretű táblát, akkor az nem fogja észrevenni a 60 cm-es stop, gyalogátkelő, kerékpárút, stb táblát sem, tehát sztem alkalmatlan. "

Én meg erre ismét csak meg tudom kérdezni, hogy Te még soha de soha nem néztél el ennél egyértelmübb dolgot a közlekedésben? Mert ha igen, akkor Te is alkalmatlan vagy. Velem együtt. :)
Nagyon bírom azokat, akik egy kiragadott példából kiindúlva ilyen velős következtetéseket, ítéleteket tudnak megalkotni. Hány millió km van a talpatok alatt már, hogy ekkora emberismerettel, rutinnal vagytok megáldva?
Dobálóztok itt a "bölcsebbnél bölcsebb", kemény, határozott, "jólmegmondommerténsohanembaszokelsemmit" tipusú kommenteket, aztán gyanítom, hogy a többség tapasztalata a közlekedésben erősen 10 év alatt van. Hidd el, van az a szitu, amiben Te is csak lesnél magad elé, hogy most akkor merre is van az arra?

TH 2008.08.15. 12:48:52

Zita · index.hu 2008.08.15. 12:28:04
Visszaolvastam a korábbi kommenteket, nem látom, hogy ész nélkül neked estek volna, és női mivoltodban ronggyá aláztak volna. Ez egy blog kommentrésze, ahol igen nyers a stílus. De ezen nem kell fennakadni nagyon.

TH 2008.08.15. 12:52:09

hulyemagyar 2008.08.15. 12:46:15
Mindenki hibázhat, teljesen igazad van. De a győri kereszteződésben nagyon sokan nagyon nagyot hibáztak, ami nem túl érthető szerintem. Amikor először jártam ott, akkor nekem sem volt evidens az egész, de - mivel először jártam ott - figyeltem nagyon a táblákat és a sávokat, és kiderült, hogy tök egyszerű az egész, ha megérti az ember. Szóval odafigyeléssel tényleg nem bonyolult, de tényleg figyelni kell. A baj az, hogy sokan nem veszik a fáradságot arra, hogy figyeljenek, hanem mennek mint vak disznó a repülőtéren (nem tudom hogy megy, de jól hangzó hasonlatnak tűnt).

Szőke NŐ 2008.08.15. 12:52:19

Annyi értetlen ember van ezen a blogon. A kétsávos körforgalomnak az az értelme, hogy mindkét irányba lehet menni, a belső sáv az szembesáv. Vagy neeem?

Lacaca 2008.08.15. 12:55:17

Kasu!

Ha ez segít valakin, itt is lehet mazsolázni:
4lol.ru/cars/

TH 2008.08.15. 12:59:21

Szőke NŐ 2008.08.15. 12:52:19
de igen! :)))))

Csm001 2008.08.15. 13:06:11

Az egyenes út a legegyszerűbb, mégis hányan szállnak el az árokba. Majd elfogynak :)))

Amikor elkezdtem melózni, és pécstől hevesig először jártam be az ügyfeleket, igenis kavaragtam eleget mire mindhez odataláltam, és képzeld teljesen ismeretlen helyeket jártam be.
Mégis, van némi logikája ám ennek az egésznek, úgymint a kereszteződések vonalvezetése, az előjelzők helye, a lámpák beállítása, a forgalom napszaktól függő ritmusa...
Ez mindenhol ugyanolyan. Arról beszélek, hogy a jogosítványom -nekem legalábbis :)- nem egy autóra, nem egy városra szól.

A napokban jár le az orvosim. Kb 3/4milla kmt mentem eddig.Igen, törtem autót is már, nyilván aki vezet hibázik is. És a műszaki hibákról ne is szóljak.

De ha elég gyakran balfaszkodsz, vagy ölsz, vagy téged ölnek meg. Azt tudom mondani, mint már az elején is, figyelj, gondolkodj előre, és időnként engedj, hátha meghálálja magát.

Ebben azért egyetértünk? :)

hulyemagyar 2008.08.15. 13:08:43

TH 2008.08.15. 12:52:09

Figyi! Neked és Csm001-nek tökéletesen igazat adok abban, ha vki úgy viselkedik a közlekedésben, hogy mindent és mindenkit leszarva, szándékosan a szabályokat megszegve vezet, akkor nincs helye a közlekedésben. Igazatok van, az ne vezessen.
De kerek-perec kijelenteni, hogy aki azt a körforgalomszerű vmit elbassza, az nem tud vezetni, nekem egy kicsit erős.
Szélsőséges példa: olaszban van olyan körforgalom, ami egy másik körforgalom bejárata! Ilyen dupla körforgalomszerű. Hab a tortán, hogy a két körforgalomban mások a behajtási szabályok. Az egyikben a behajtónak van elsőbbsége, a másikban nem.
Természetesen 3 sávos körforgalom, 1 és 2 sávos kihajtókkal. Halom tábla van elötte, hogy ki merre menjen. Egyszerű nem? Aki naponta megy arra, az maximálisan érti a logikáját, szökkenőmentes a forgalom. Szerinted az olasz blogon mit írnának rólad, ha életedben először jársz arra? Ajánlom kipróbálásra. Mondom, van az a szitu, amikor Te vagy a történet másik felén.

hulyemagyar 2008.08.15. 13:10:11

"Azt tudom mondani, mint már az elején is, figyelj, gondolkodj előre, és időnként engedj, hátha meghálálja magát.

Ebben azért egyetértünk? :)"

Tökéletesen!

pd 2008.08.15. 13:10:22

Zita:

Nem tudom, honnan jött honnan találtad ki amiket írtál, hiszen senki nem szólt le téged eleve, amiatt meg hogy nő vagy pláne nem (már mielőtt először ilyesmit írtál). Én is pl. írtam, hogy igazad van, de már nem úgy van. Biztos régen jártál arrafele utoljára. Én sem emlékeztem rá, pedig azárt rendszeresen (bár ritkán) megfordulok arrafele.

Kétsávos körforgalomnak pedig két helyen van értelme:
1. két sávban is lehet belőle kihajtani minden irányba
2. ha nem lehet két sávban kihajtani, akkor elég nagy ahhoz, hogy 30-cal haladva az ember ne 1 másodpercre tudjon a belső sávba besorolni.

Különben meg mi az istennek két sávba forogni?

Ezt a korforgalom.hu-t nem tudom, kicsoda szerkeszti, de HA igaz, ami oda van írva a többsávos körforgalmakról, akkor árulja már el valaki, hogy mi a tököm értelme van a kétsávos körforgalomnak, ha csak egy (a külső) sávból lehet belőlük kihajtani. Vagy én vagyok ilyen hülye?

Peter Blau 2008.08.15. 13:10:38

"Lacaca 2008.08.15. 12:55:17
Kasu!

Ha ez segít valakin, itt is lehet mazsolázni:
4lol.ru/cars/"

Ez brutális basszus!
Elhányom magam.
:-((((((((((((

nyuszy 2008.08.15. 13:10:48

Csm001 2008.08.15. 11:35:35
"Hát aki eltéved a győri körforgalmakban, az szarjon sünt, mert az egy bamba balfasz, 3 azaz 3 db előjelző tábla van minden irányból.
Aki nem látja, ne üljön autóba..."

1. Szarj sünt te.
2. Majd egyszer próbáld meg azokat az előjelző táblákat alaposan megnézni. Úgy, hogy fogalmad sincs, mi a francot jelez előre. Mindezt úgy, hogy mész 60-nal, és körülötted kamionok. Tudod, amikor már ismersz valamit, akkor az nem bonyolult, legyen az akár papírreplü-hajtogatás, vagy galvániszap-megsemmisítés, de amíg nem ismered, addig az...
3. Valóban, aki a kereszteződést ismerve, a táblát álló helyzetből szemlélve nem tudja értelmezni, az ne vezessen. De egy soha nem tanult, nem hallott, nem látott forgalmi helyzet egyedi előjelző tábláját hadd ne kelljen már tudnom kb. fél másodperces odanézésből értelemzni, ahhoz, hogy ne titulálj bamba balfasznak...

TH 2008.08.15. 13:13:26

hulyemagyar 2008.08.15. 13:08:43
Én nem akartam azt mondani, hogy aki valamit elbasz, az ne vezessen, mert magamtól kéne először elvennem a jogsit. Mindenki hibázik, nincs ezzel semmi gond. Azt akartam csak mondani, hogy sok autósnál látom, hogy erőfeszítést sem tesz egy szituáció megértésére. És itt nem a szándékos suttyókra gondolok, hanem azokra az autósokra, aki képtelenek lereagálni az új helyzeteket, és ahelyett, hogy megpróbálnának értelmezni, csinálnak valami baromságot, ami adott esetben még kisebb balesethez is vezet. Szóval ezeknek nem azt mondom, hogy nincs helyük a közlekedésben, de jó lenne jobban figyelni, és kevesebbet hibázni.

TH 2008.08.15. 13:15:10

pd 2008.08.15. 13:10:22
Ami a korforgalom.hu oldalon le van írva, az teljesen helytálló. Az az értelme a kétsávos körforgnak, hogy te mondjuk akkor mész a szélső sávban, ha jobbra vagy egyenesen mész tovább, és akkor mész a belsőbe, ha egyenesen vagy balra. Ekkor is ki kell sorolnod, de több autó fér el egyszerre a körforgalomban, ez az értelme.

Peter Blau 2008.08.15. 13:17:02

Árulja már el valaki, hogy a fenébe lehetne két sávban kihajtani egy körforgalomból ha a kresz szerint mindig jobbra kell sorolnom a kihajtás vagy jobbra kanyarodás előtt? Másrészt ha ott megy a külsőben Laca Jenő Feri és Béla, mert ők nem használják a belső sávot a körforgban, akkor hogy hajtok ki a belsőből egyből?

nyuszy 2008.08.15. 13:17:04

pd 2008.08.15. 13:10:22
"mi a tököm értelme van a kétsávos körforgalomnak, ha csak egy (a külső) sávból lehet belőlük kihajtani. Vagy én vagyok ilyen hülye?"

Itthon az égvilágon semmi, alapban meg az, amit fentebb írtam.
1. Nem csak hogy csak a külsőből szabad kihajtani, hanem a külsőből csak kihajtani szabad, egyenesen menni nem.
2. Így a behajtáshoz nem kell megállni, hiszen aki ott jön, az lekanyarodik még előtted.
3. És ha elég nagy az egész, és van hely sávváltásokra, akkor gyakorlatilag megállás nélkül tud átmenni rajta mindenki, ha nincs nagyon nagy dugó.

TH 2008.08.15. 13:20:14

Peter Blau 2008.08.15. 13:17:02
Teljesen igazad van. Magyarországon csak a külső sávból hagyhatod el a körforgalmat.

Peter Blau 2008.08.15. 13:20:45

"4lol.ru/cars/"

Nem hiszem, hogy ezeknek a baleseti helyszínelőknek meg tűzoltóknak nincsenek rémálmaik! Hogy a francba lehet ezt a melót csinálni?
Ezek után ezerszer jobban fogok figyelni, főleg ha robogóval megyek.
Gyomorforgató ez.

TH 2008.08.15. 13:21:38

nyuszy 2008.08.15. 13:17:04
Hát igen, de ehhez alapvetően módosítani kéne a magyar kresz-t. De egyébként nálunk is segít a több sáv, ha értelmesen használjuk.

TH 2008.08.15. 13:23:55

Peter Blau 2008.08.15. 13:20:45
Ilyen oldalakat veszélyes látogatni...
A lánglovagok.hu nekem bőven elég...:)

Csm001 2008.08.15. 13:24:27

TH respect.
Nyuszy körözz párat levezetésképpen a Hungária fölött az M5-nél, és nézd végig az "egyedi" (értsd:KRESZ szabvány szerinti) táblákat.
Külföldre meg ne menj véletlenül se, mert a kiegészítő táblák egészen kicsik, ráadásul kínaiul vannak, és nincs rájuk még fél perced se :)
Én meg húzok a 'csába, mert lejárt a munkaidőm, megyek, felforgatom kicsit az osan körforgalmat, a füvön megelőzöm a sort, bevágok a helyijárat elé, de úgy hogy frankón tapadjanak a szélvédőn a járókeretes öreg nénik, aztán 70-nel végigmegyek az ótópálya belsőn, majd végigdriftelek 150-nel a seregélyesin. Ha életben maradok, majd megírom hétfőn, a többiek mit szóltak hozzá :)

pd 2008.08.15. 13:27:49

TH: Értem én, amit mondasz, de akkor előfordulha pl. hogy n bemegyek az 1. úton. a 4.-en akarok kimenni, tehát bemegyek belülre. Valaki a 2. úton hajt be, szintén a 4.-en hajt ki. Nekem ki kell sorolnom kihajtás előtt a külsőbe, de mivel mellettem ott van a másik autós, meg kell állnom, hogy ki tudjak sorolni, vagy még egyszer körbe kell mennem. Ha megállok, dugót csinálok. Ha megint körbe megyek, nem tudnak tőlem a belsőbe besorolni, ők csinálnak dugót. Ennek így mi értelme?

Közben pedig nyuszy írja 13:17:04:

"1. Nem csak hogy csak a külsőből szabad kihajtani"

És az igazat szólva, én is úgy tudom, ahogy ő, vagyishát logikusan átgondolva erre következtetek. Mert a többsávos körforgalmak közlekedési rendjéről nincs írva a Kreszben. Ha kihajtásnál ki kell sorolni, akkor a kétsávos forgónak CSAK AKKOR van értelme, ha jó nagy, akkor tényleg többen elférnek, ugyanúgy, mint hogy ha megyek 2x2 sávos úton, és behúzódom a belsőbe, hogy rá tudjanak kanyarodni más útról.

TH 2008.08.15. 13:28:31

nyuszy 2008.08.15. 13:10:48
Én a külső sávban mentem, és kicsit lelassítottam, így volt időm sikeresen értelmezni a táblákat. Meg koncentráltam, hogy meg is értsem, de mivel logikus volt az egész felépítése, ezért nem volt olyan nagyon nehéz.
Szóval hidd el, lehetséges elsőre is viszonylag jól lereagálni a győri kereszteződést, de 1) nem kell 60-nal menni, 2) használni kell az eszed.
És még így is el lehet baszni nyilván, de már nagyobb az esély a sikerre! :)

TH 2008.08.15. 13:31:54

pd 2008.08.15. 13:27:49
Hál istennek az autó nem csak két állapotot ismer (megy/nem megy), hanem dinamikusan változtatható sebességgel képes közlekedni. Így ha melléd kerül valaki, akkor lassítással vagy gyorsítással mögé/elé tudsz kerülni, nem kell megállnod, sem még egy kört menned.

A kresz leírja, hogy a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek a körforgalomban, lekanyarodni meg szintén a standard kresz szabályok alapján kell: vagyis a külső sávból.

Peter Blau 2008.08.15. 13:35:54

"A kresz leírja, hogy a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek a körforgalomban, lekanyarodni meg szintén a standard kresz szabályok alapján kell: vagyis a külső sávból. "

De ha picike a körforgalom, márpedig magyarországon picikék, pl. 6-7 másodperc alatt eljutsz oda ahol ki kéne hajtanod, 12-14 másodperc alatt meg már körbe is mentél, akkor minek menj a belsőbe? Minek ilyen helyre 2 sávos? Márpedig van. Nem akarok ezen vitázni, csak értelmét nem látom. Ha nagy a körforgalom, sokáig tart míg körbeérek, pl az a francia diadalíves, tisztán látszik a képen, hogy dög nagy, ott van értelme.

TH 2008.08.15. 13:36:57

Peter Blau 2008.08.15. 13:35:54
Ja, persze, ebben igazad van. Miért gondolod, hogy nálunk bármi végig van gondolva?
Máshol azért szabályozzák külön a körforgalmat, hogy az ilyen két sávosoknak is legyen értelmük. Nálunk nem mennek ilyen gyorsan a dolgok...:)))

Peter Blau 2008.08.15. 13:38:20

Egyébként már többször majdnem koccantam körforgalomban, vagy mert nem engedtek ki a belsőből, pedig a külsőben haladónak ugye már rég ki kellett volna mennie az előzőnél. Vagy mert a belsőben haladó simán rámhúzta a kormányt mert ő ott akart kimenni. Szóval gáz na. Nagyon komolyan oktatni kéne ezt amikor az ember tanul vezetni és tök egyértelműre kitalálni. Pl az a spirálos módszeres felfestés amit itt valaki ajánlott az nem rossz ötlet.

pd 2008.08.15. 13:42:05

TH: Világos a dolog, akkor legalább ezzel okosabb lettem ma is. A problémám csak az, amit Peter Blau is ír, hogy olyan kicsi körforgalmakra akarják ráerőltetni, hogy kétsávos legyen, hogy ihaj. Akkor már jobb, ha előtt leszűkítik egy sávra az utat. Azért írtam én is hogy meg kell álljak, mert ha csak lassítok, elhagyom a kijáratot, olyan kicsi az ármérő, oszt mehetek még egy kört.

Ezek szerint pedig meg kell állapítsam, hogy a hazai többsávos körforgalom szabályozása szar. Én szintén a vuk_ által belinkelt képen látható szabályozást tartanám logikusnak, persze fordított forgással, mert hát mink itten pont fordítva megyünk, mint a képen. :)

www.ltsa.govt.nz/road-user-safety/new-road-rules/gfx/roundabout-03.jpg

pd 2008.08.15. 13:45:18

Peter Blau 13:38:20:

Ha a korforgalom.hu-n leírtak az érvényesek, akkor a külső sávban is mehet 39 kört is a delikvens. A párhuzamos közlekedés szabályai szerint addig mehet ott, amíg akar. Most akkor úgy van vagy nem úgy van?

ex-dr. vuk 2008.08.15. 13:53:57

@ pd 2008.08.15. 13:42:05

Erdemes megfigyelni itt az index hasznalatat is!

Sokan anyaztak, hogy minek indexel balra a luzer a korforgalom fele menet. Angliaban ez teljesen megszokott, elvart: ha a 3. kijaron mesz jobbra indexelsz, ha a masodikon akkor egyenesen, ha balra akkor az elson mesz ki (felteve, ha 3 kijarat van, plusz ahol bementunk).
Ja, es persze balrajobbra csere nalunk. Mert ott reszegek es rossz oldalon mennek :)

pd 2008.08.15. 14:06:44

vuk_ 13:53:57:

Húha, ha még ezt az indexhasználatot is bevezetnék, teljes lenne a káosz. Azzal mondjuk én ki vagyok békülve, hogy a következő kijárat előtt indexeljen az ember jobbra (így tehát logikusan, ha egyből kikanyarodok, nyuodtan már még a behajtás előtt). Ami a képen van az azért jó, mert tökre nem kell arra figyelni, ha mindenki betartja a szabályokat, hogy ki tudok-e vajon hajtani, mert ki tudok, két sáv ide vagy oda.

TH 2008.08.15. 14:07:06

pd 2008.08.15. 13:45:18
Sajnos úgy van. Szar a szabályozás. Meglep? :)

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.08.15. 13:53:57
Én mostanában kezdtem rászokni, hogy előre jelzem, hogy merre fogok majd kihajtani, majd a körforgalomban jobbra indexeléssel jelzem természetesen, amikor lekanyarodok. Szerintem ez minden más közlekedőt segít.

Peter Blau 2008.08.15. 14:07:31

pd

"A párhuzamos közlekedés szabályai szerint addig mehet ott, amíg akar. Most akkor úgy van vagy nem úgy van? "

Úgy néz ki hogy mehet.
De ha bemegyek a belsőbe, akkor a külsők nem engednek ki sokszor.
www.korforgalom.hu/erd.html
Itt van egy kép, ha megnézed. A sárga autó jön alulról a 6-os útról. Ha a sárga autó mellett is jön valaki aki a körforg külső sávjába megy be amikor a sárga autó a belsőbe, és a külső sávban haladó autó is Diósd felé megy ki, akkor a sárga autónak meg kell tennie egy kört és közben kisorolni a külső sávba. Na ez a szívás. Mert mi van ha a következő kör alatt a Jenők meg a Bélák nem engednek ki? Akkor hopp még egy kör, mert kicsi a körforg és voltam olyan hülye, hogy a belső sávban voltam amikor behajtottam a körforgba. Emiatt hülyeségnek tartom a kis körforgnál a kétsávos dolgot. Az érdi is kicsi körforg.
Amúgy az 1 sávos körforg az egy nagyon jó dolog, mert most építettek pl. egyet a fót felé vezető útnál a dunakeszi gazdasági út kereszteződésében, ahol reggel kínlódás volt kihajtani a fót fel menő útra, mert egyszerűen senki sem engedett ki! Mindig izgultam, hogy beférjek valahova és ne jöjjenek belém, egyszerűen nem lehetett látni a többi autót a behajtónál csak tükörből. Most a körforg ezt megoldotta, és most így biztonságos lett. Szóval van értelme az 1 sávosnak mindenképp. Én csak a két sávossal vagyok bajban ha nem engednek ki, meg ha kicsi a körforg.

TH 2008.08.15. 14:08:28

Peter Blau 2008.08.15. 14:07:31
Ha valaki nem képes egy körön belül kisorolni, akkor az béna szerintem.

Peter Blau 2008.08.15. 14:11:06

"Ha valaki nem képes egy körön belül kisorolni, akkor az béna szerintem."

Ok, akkor én szerinted béna vagyok, mert előfordult már, hogy csúcsidőben amikor mindneki megy munkába vagy onnan jön és tömeg van a behajtóknál, nem hagytak kisorolni :-)
Tudod mit? Vállalom :-) Én vagyok a béna, nem a többiek bunkók mert nem engednek ki :-)

Peter Blau 2008.08.15. 14:13:51

Szerintem próbáld ki, próbálgassál sávot váltogatni az érdiben csúcsidőben. Nem szól rád senki érte. Maradj bent 15-20 körig, és számold hányszor tudsz ki meg be menni a sávok közt ezalatt. Ha koccansz ne engem hibáztass :-)

TH 2008.08.15. 14:16:55

Peter Blau 2008.08.15. 14:13:51
Peter Blau 2008.08.15. 14:11:06

Ha arra vársz, hogy udvariasan kiengedjenek, akkor valóban napestig fogsz kerengeni. Határozott, és nagyon enyhén aggresszív fellépéssel viszont szinte bárhol helyet tudsz csinálni magadnak: senki nem akarja összetörni a kocsiját. Max. rád dudálnak, de hát még mindig jobb, mint végtelen ciklusban kerengeni odabent. Nekem pont a sávváltás nem okoz gondot. Kiteszem az indexet, és keresem a rést, ahol az autó nagyobb része elfér. Oda beteszem az orrát, és érdekes módon a vége is be szokott férni. Lehet, hogy picit fékez a másik sávban haladó, de nem veszélyeztetem, és ezt túl fogja élni.

TH 2008.08.15. 14:18:46

Peter Blau 2008.08.15. 14:13:51
Szoktam próbálgatni a sávváltást nagy forgalomban, és szokott sikerülni. Az álló kocsisorban nehéz, de elinduláskor ott is megoldható, ha az ember elég elszánt.

pd 2008.08.15. 14:23:34

Peter Blau 14:13:51:

Régen láttam egy filmet, asszem Európai vakáció volt a címe Chevy Chase-szel, abban volt, hogy a családapával talán Párizsban addig köröztek egy körforgalomban, hogy beesteledett. :)

A képeket megnéztem, teljesen igazad van benne. Egysávos körforgó tényleg nagyon jó, és kétsávosnak tényleg úgy lenne értelme, ha bazinagy lenne vagy nem a tutijó magyar szabályozás szerint, hanem a külső sávból egyből kikanyarodással.

cso zsi 2008.08.15. 14:28:09

Úgy látszik, a körforgalom.hu-n még nem látták a Szentendrei úti-t a bevásárlóközpontoknál, vagy a Biatorbágy-ipari parknál lévő két sáv be-két sáv kanyarodik-két sáv tovább kialakítású körforgalmakat.
A felfestés eleve olyan, hogy a belsőből is kihajthatsz párhuzamosan a szélsőben haladóval.
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.612253,19.064766&spn=0.001631,0.003455&t=h&z=18

Donor 2008.08.15. 16:09:54

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=zagrab&ie=UTF8&ll=45.778052,16.002451&spn=0.00183,0.003455&t=h&z=18

Én ebbe a három sávos körforgalomba keveredtem egyszer bele, természetesen a legbelső sávban mentem és onnan is mentem ki nagyon erős és lendületes forgalom mellet.

Érdekes volt hogy a becsatlakozó sáv fékezés nélkül kb 80-al mehetett, mert figyeltek egymásra és adtak helyet mindenkinek. Roppan szürreális élmény volt.

oldtimer 2008.08.15. 17:15:05

zita figyelmébe:
voltak már elötted F1-est vezetö nök!
A wikipedia szerint 5.
Emlékezetemben csak Lella Lombardi maradt meg, ö 12-szer indult versenyen és 1/2 (fél) pontot szedett össze. Szerinted Te többet tudnál?
A rally versenyeken viszont volt már 4X futamgyöztes nö (Michele Mouton) a 80-as évek elején. Úgy néz ki, ott jobban tudnak érvényesülni a nök. A mitfahrer is nö volt!
többeknek:
a körforgalom egy egyirányú utca. Azokból sem lehet - általában és nagyon kevés kivétellel - a balsávból jobbra kikanyarodni, még akkor sem, ha a jobboldali utca többsávos!

DEGEC 2008.08.15. 20:30:07

cuore sportivo.

biztos vmi okostojás suzukid van, és irigykecc az alfásokra.

szánalmas.

Totya aka Taz 2008.08.15. 21:33:45

elférünk-re egy story:

tegnap hajtok hazafele ráérősben, egy skodával, a lakásom könnyebben megközelíthető egy parkolóból. vw jetta, tolatólámpa sehol, láttam, hogy hátrafele mozog. namondom, szépen vagyunk, így sem férünk el nagyon, gondoltam jófej leszek, megállok, megvárom, amíg befejezi. na és ekkor...
emberünk kipattan a kocsiból, elkezd tajtékzani, hogy mit akarok, mivan, nem férek el? üvöltött, mint akinek a fülét húzzák, mellémegyek, ablak le és mondom neki:
elnézést, nincsen tolatólámpája, gondoltam szólok.
mire emberünk:
ez nem skoda, ez jetta b...meg

javítsatok ki ha tévednék, de a skoda nem vw alkatrészekből kerül összeállításra? nem biztos, hogy tudnék nyugodtan aludni, amíg ezt meg nem tudom...

DEGEC 2008.08.15. 21:38:39

hát azt nem tudom, de hogy török vedégmunkások gyárcsák az biztos:-P

a jettán is van tolatólámpa egyébként.

szerintem csak fel akarta hivni a figyelmed, hogy neki nem kötelező.

fej vagy gyomor?

aqweren 2008.08.15. 22:32:59

Most megyek és kettétépem a jogsimat mert én még úgy tanultam hogy a többsávos utat tábla jelzi...pl. nenm jön rosszul ha leesik a hó...
Aki meg nem tudja milyen az a tábla ami a többsávos körforgalmat jelzi, az járjon busszal...
Az egy dolog hogy a cikkben szerplő ürge marha volt, az egy ember. De hogy itt ennyien egyetértenek...? Hogy kaphat jogsit aki aszongya hogy attól többsávos hogy ketten elférnek? :S
De legalább így látni hogy aki az utakon marha, és pl. bemegy a másik mellé a körforgalomba, annak mi jár a fejében....

aqweren 2008.08.15. 22:34:13

"ez nem skoda, ez jetta b...meg" :D
lolmá :D Gyárilag nincs benne tolatólámpa? :D

B.GY. 2008.08.15. 22:42:19

Nekem az 1-es jettámban is volt/van tolatólámpa.Nem értem az embert:)

Perillustris 2008.08.16. 00:17:35

Silentsound, már régóta olvasom a blogod, s meg kell állapítsam, te nagyon rosszul vezetsz! Ja, és az a körforgalom 3 sávos, de a leghosszabb csak leállósáv. Máskor jobban figyelj! ;)

DEGEC 2008.08.16. 01:09:04

36. § az alábbi bekezdéssel egészül ki:
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas kör-forgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabá-lyait kell alkalmazni.

Totya aka Taz 2008.08.16. 11:07:15

köszönöm a megerősítéseket, ezek szerint mégsem gurult el a bogyóm nagyon messzire...
jetta-t én is használtam még régebben, azon is volt tolatólámpa.
egyébként érdekes, hogy emberünk egyből a magas c-n volt, és elég volt rám néznie, hogy - kialakítva véleményét egy pillanat alatt - ostoba nagyképű fiatalnak tartson. pedig ha tudná, hogy nem 1.000 km-t vezettem eddig, hanem annak többszörösét...

Totya aka Taz 2008.08.16. 11:11:21

örülök, hogy nem gurult el messzire a gyógyszerem, és tényleg létezik tolatólámpa a jetta-kon is :D viccet félretéve, én is hajtottam egy jetta-t régebben, érdekes módon működött rajta minden. mik vannak.

aqweren 2008.08.16. 18:23:36

Zita: A vezetés nem női sport :D Attól függetlenül lehet élvezni, lehet érteni az autóhoz, lehet tanulni újabb vezetés technikákat, de egy nőre mindig furcsán néznek ha ilyesmiről beszél. Ezen nem kell megsértődni; én pl. azt a férfit messzire elkerülném, vagy legalábbis gyanús lenne, aki szabadidejében köt vagy hímez...:D
Aki meg hülyének néz azért mert nő vagy, az annyiraaaa tuskó hogy nem éri meg leállni vitatkozni...ahogy láttam itt ilyesmiről szó sem volt...

merkal 2008.08.18. 13:37:32

Azért a győri körforgalom nem annyira egyértelmű... ott pl. lehet kihajtani a belső sávokból is, még fel is van festve. Éppen az a probléma, hogy ha a külső sávból benn akar vki maradni (teheti, feloldották a záróvonalat), a középsőből meg ki akar menni valaki (a sáv festését követve) akkor kinek is van elsőbbsége? Elvileg a külső sávból bent maradónak, de ők meg nem szoktak indexelni balra, pedig ugye sávot váltanak... ja és a középsőből kihajtók sem mindig indexelnek, pedig kihajtásnál az is kötelező. Szóval a körforgalmakra vonatkozó szabályok nem egyértelműen alkalmazhatók a győri lámpás körforgalmakra.

plezerm 2008.08.19. 12:04:19

A fent leírt helyen és módon velünk is történt ilyen. Család az autóban (történetesen egy alfa) s odáig fajult a dolog, hogy körforgalomból kivezetőleg szó szerint egy mercis letolt az útról (pontosabban az ütközést elkerülve menekültem) az útpadkára. Addíg mentem le hogy az árokba nem menjek bele és lesz ami lesz alapon jól megfogtam a kormány ha koccanunk akkor rárántom tutira. Inkább én toljam a szembesávba mint ő engem az árokba elven. Csiszre elfértünk. De ezt megfejelte a haverja aki nem engedett vissza az útra a forgalom elől elzárt területü kis szigetről másokat kielőzve beállt az épp elguruló merci helyére. Én dudálok majd ő beleröhög a pofámba és beint a fostalicska 3-as BMW-ből. Értem én hogy siettek meg minden (mi is siettünk volna, de ha dugó van akkor mitt tegyen az ember), de mit képzelnek magukról? Ha egyedül vagyok és nem kellene féltenem az 1 éves gyerkőcöt és a párom akkor tuti ottartom a kocsit. S most javíthatnám, de ő is az egy szent.

viharboszorka 2008.08.21. 09:16:20

"Remélem, azért majd egyszer egy kamionnal próbálja eljátszani ugyanezt, és megtanulja, hogy nem így működik. Ezzel a logikával ugyanis kijelenthetnénk a 6-osról, vagy bármelyik főútról is, hogy háromsávos, hiszen elférünk hárman egymás mellett."

Sajnos eljátszák:
4-es főút, mondjuk Debrecen előtti szakasza, de gyakorlatilag bárhol azon a főúton.Életveszélyes.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása