Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Részeg volt vagy drogos?

2008.08.15. 12:21 :: SilentSound

Lehet, hogy Neo jobban tette volna, ha '99-ben nem a valódi világot választja és inkább marad a mátrixban, akkor talán nem történt volna meg vele az, amit megírt nekünk, hogy tárjuk ország-világ elé.

Egy ideje rendszeresen olvasom a blogot és úgyérzem, az előző este velem megesett dolog is idevaló lehet, ezért megosztom veletek:

Hétvégi rapidnyaralásból hazatérve kitettük utasainkat a Kada utca Maglódi út felöli végénél, majd elindultunk a Gyömröi út felé. Későre járt már, úgy fél10 környéke lehetett. Az utca majdnem kihalt volt, egy-két autó volt csak. Egy lámpás kereszteződéshez érve meg kellett állnunk, mert piros volt a jelzés. Már akkor láttam, hogy a sávomban, menetiránnyal szemben áll egy autó párszáz méterre tőlem, világító fényszórókkal. Ahogy zöldre váltott a lámpa, komótosan elindultam. Ahogy közelebb értünk az autóhoz, az elindult felénk és szépen visszament a saját sávjába.

Ekkor én is megnyugodtam és gyorsítottam, mert addig úgy 30al poroszkáltunk. Ahogy közelebb ért az autó, egyszercsak ismét átjött a mi sávunkba, mire én gyors tükörbenézést követően a sávom jobb széléhez húzódva padlólemezig nyomtam a féket és beletenyereltem a dudába. A másik "sofőr" centikkel a miénk előtt rántotta vissza autóját a saját sávjába, majd elporolt onnan. A mögöttünk kis lemaradással érkező fehér kocsi tisztán látta a történteket. Nem tudom, hogy ez most egy újfajta adrenalinpumpáló szórakozás, vagy esetleg részeg volt a sofőr, vagy maga elé hallucinált valamit, amit ki kellett kerülnie a mi testi épségünk (vagy akár az életünk) kockáztatásával, de az ilyenektől nem csak elvenném a jogosítványt, hanem be is zárnám.. Aznap 300 kilómétert vezettem és az országutakon is voltak barmok, de a fővárosi közlekedéshez fogható állatkertet sehol nem tapasztaltam...

67 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes részeg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BÉKA 2008.08.15. 12:23:15

A képen nem a Gyurta van?

Pistike911 2008.08.15. 12:26:09

Orosz rulett két golyóval.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.15. 12:26:26

BÉKA: Nem. Bár tényleg hasonlít egy kicsit.

Roltii 2008.08.15. 12:54:07

nem tudom, régen mintha ez nem lett volna divat. mivel fiatal vagyok (26) imádok vezetni nap mint nap akár a reggeli dugóban is, de ezek miatt kezd egy kicsit elegem lenni belőle. Semmi kedvem nincs ahhoz, hogy egy barom kinyírja magát és esetleg engem is vagy éppen barátnőmet. Lassan nincs olyan hét hogy ne kelljen satufékeznem, vagy kormányt elrántani, hogy valami barom (autós,biciklis,motoros,gyalogos) ne törjön az életemre.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.15. 12:54:19

sajnálhatja a levélíró hogy nem kama3 típusú járgánya van. akkor biztosan nem félt volna, és nem aggódott volna a testi épségén. ráadásul egy hülyével, drogossal, részeggel kevesebb lenne az utakon.

JohnnyB 2008.08.15. 13:08:54

A drogos szarjon sünt.

labi 2008.08.15. 13:13:07

15 évvel ezelőtt a seregben őrmesterünk mesélte, hogy a "legjobb buli" lámpa nélkül menni a szembesávban és mekkora poén amikor látszik hogy a szembejövő lámpája billent amikor fékez... Idióták már régóta léteznek.

Én lennék terrorista! 2008.08.15. 13:17:12

Már 9 éve volt a Mátrix? Telik az idő :-(
Nem, olyan nincs is, csak a Mátrix hiteti el Veled :-)
No, akkor megyer Hummert hajlítgatni akarattal!

Cyric 2008.08.15. 13:23:50

Azért nekem az is gyanús, hogy 15 éve vezetek rendszeresen, de ezalatt az idő alatt volt max. 3-4 satufékem/kormányelrántásom.
Aki azt mondja, hogy neki heti rendszerességgel előfordul az ilyesmi, szerintem az is szálljon magába...

gymman · http://s4wvt6 2008.08.15. 13:24:38

Nekem határőr(már nem ennek hívják őket) ismerősömék szoktak szórakozni azzal, hogy éjjel járőrözés közben kivilágítatlanul éjjellátóval járőröznek. Besettenkednek gyanútlan autósok mögé, addig követik míg szabálytalanságot nem csinál. Ekkor sziréna be, villantás. Éjjellátó le. Sofőr összeszarja magát. Figyelmeztetés, majd poénkodás a kollégák között. Eléggé veszélyes mutatvány, bár az lehet hogy utána egy ideig a sofőr nem mer szabálytalankodni....

Raka 2008.08.15. 13:26:46

Ilyen velem is történt. Egy furgon állt velem szembe a sávomban. Ép egy kurvával tárgyalt. Ki kellet szállnom szólni, hogy ugyan már nem lehetne-e inkább az út szélén üzletet kötni.

Roltii 2008.08.15. 13:30:11

Cyric 2008.08.15. 13:23:50

mennyit közlekedsz te Bp-n? én általában a szentendrei út-árpád fejedelem-margit híd-bajcsy-károly krt-üllői-ecseri-M5 vonalon mozgok és abszolút nem érzem magam "állatnak" az úton. Aztán lehet hogy én tévedek és f@szul közlekedem...

Ocsy 2008.08.15. 13:30:20

Az autós drogos az nem nagy kaland, a gyalogos az igazi. Vagy három hete volt, esteledett, már az én lábamban is benne volt vagy 200 km, úgyhogy tök jól esett, amikor a 3-ason Gödöllő belterületén egyszer csak feltűnt előttem egy gyalogos. Rohant az autókkal szemben, hadonászott a karjával, és üvöltött valamit. Alkohol ilyet sztem nem csinál, szóval majdnem tuti, hogy be volt lőve, és szupermennek képzelte magát. Elrántottam a kormányt, sikerült kikerülni, aztán néztem a tükörben, ahogy rohan tovább az út közepén. Gondolkodtam egy ideig, hogy fel kéne hívni a rendőrséget, de amekkora balfékek, mire kiérnek, a fickó letántorog az útról, engem meg elkapnak, hogy szórakozok a segélyhívó számmal...

dzsó 2008.08.15. 13:36:01

a múltkor az M5-ösön jött szembe(!) egy "kedves" autós. mivel baleset miatt helyszíneltek, várnia kellet volna egy kicsit, de ő visszafordult és 130-al elindult vissza a 2 km-re lévő lehajtóig.
közben okozott egy balesetet, mivel 2 vétlen autó
összeütközött (elkerülvén a nagyobb balesetet).
kamikáze autós elhajt, eredmény: több százezres kár, ismeretlen tettes, biztosító nem fizet.
szerencsére csak ennyi.
drog, pia?
szerintem szimpla idiotizmus...

Ocsy 2008.08.15. 13:40:39

Cyric 2008.08.15. 13:23:50

Gondolom, azt a 15 évet a háztartás vezetésével töltötted. Úgy könnyű.

guga 2008.08.15. 13:40:43

Kb. egy hónapja a 2A-n, este 20h környékén a kosdi elágazó után egy férfi a felezővonalon, erősen gesztikulálva, őrjöngve. Lassítottunk, nem segítséget kért az tuti, megpróbált elé állni a mögöttünk jövő autóknak. Kerülgette mindenki, aztán ennyi. Nem tudtuk megfejteni.

guga 2008.08.15. 13:42:02

A posztíró volt hibás, pisiljen sünt :D

PR32 (törölt) 2008.08.15. 13:43:48

labi: na jó, 15 éve a csőrmesterék ezt csinálták, de ők krazzal! :D

beavereater 2008.08.15. 13:44:24

Velem a 2/b-ről az M2-re lehajtásnál történt meg az (a Váci út irányából, ahol egy jó hosszú balkanyar a lehajtó) hogy egy éjszaka (kb. éjjel kettőkor) egy koromfekete ruhás faszi gyalogolt kissé cikkcakkba a kétsávos lehajtó kellős közepén. Amikor lekanyarodtam a 2/b-ről - fogalmam sincs miért - visszavettem 50-re, utólag persze belemagyarázhatom hogy éreztem valamit. Mindenesetre ennek meg a fehéren virító nyakának köszönhetően nem vasaltam ki...

isti77 2008.08.15. 13:46:13

Nem egyedi eset, gyakran látok autósoat menetiránnyal szembe közlekedni.
A múlt héten este 8 körül éppen tankoltam a Szentendrei úti OMV-kútnál, ami a Filatorigát-felüljáró előtt , a Baumaxszal szemben van (pont utána van egy Esso-kút is), a kifelé vezető oldalon, amikor is láttam, hogy suzukis hősünk a tankolás végeztével a Ladik utca felé veszi az irányt, majd onnan kikanyarodik a Szentendrei útra, BALRA, a városközpont felé... az osztottpályás út bal oldalán. Lévén este 10 körül, nagy forgalom már nem volt, így emberünk nyugodtan elgurult a Bogdáni úti kereszteződésig (tényleg nem sietett, abszolút), majd ott áttért a jobb oldalra, és ment tovább.
Nem jött szembe senki (a lámpánál már álltak, szerencsére nem kaptak még zöldet), a Bogdáni útról sem kanyarodott senki arra, így nem történt semmi, de valahogy az volt az érzésem, hogy hősünk délután 5-kor is megcsinálta volna ezt, ugyanígy.

Jani 2008.08.15. 13:46:15

Szfváron, a körforgalomban (M7 leágazás/63-as út) a forgalommal szemben közlekedő az igazi!!! Öreg, szar skodával (de arra jó, hogy összetörje bármelyikünk kocsiját! Ma reggel, 3/4 6-kor.

Cyric 2008.08.15. 13:53:36

Roltii

Főleg a 13. kerület Béke tér - Margit híd - Moszkva tér oda vissza, ill. hétvégente Budapest - Recsk (Mátra) útvonal. De Pesten szaladgálok még ezen felül is.

Kedves Ocsy!

Köszönöm a feltételezést, csak azt nem értem, miért ugat be a pici szád amikor nem ismersz.
De ha ennyire kíváncsi vagy, neked elárulom.
Egy kis kategóriás autóm van, meg egy nagy kategóriás motorom, mindkettőt hajtom szépen.
Van még kérdés?

Ocsy 2008.08.15. 13:58:46

Cyric 2008.08.15. 13:53:36

Nem beugatásnak szántam, bár a :-) kétségkívül lemaradt a végéről. Bocs.
Kérdés van. Egyszerű: mi a módszer? Nekem alsó-közepes autóm van, és valahogy nem sikerül elkerülnöm a hülyéket. Ennyit számítana?

Roltii 2008.08.15. 14:03:09

Cyric 2008.08.15. 13:53:36

Engem is érdekelne a titok, nekem 1,4-es Bravom van (0 tuning, 9 évesen vettük pár hónapja). Margit hídon nem egyszer rám húzták a kormányt, mert nem látta hogy ott vagyok (pestről budára a budai részen már, nem a felhajtónál). De múltkor az alagút utáni részen ahol megszűnik a buszsáv, a busz (!) gondolta úgy, hogy leszarja hogy ott vagyok...kurva nagy mázli volt hogy nem jöttek szembe és eltudtam kapni a kormányt (jah, nem elém jött, hanem oldalról). De sorolhatnám még sokáig ezeket, sajnos túl sok van.

vau · http://www.holdkomp.hu 2008.08.15. 14:06:35

Kilométer és 30-cal.

kurvaéletbemár h nem birtok rendesen írni.

Cyric 2008.08.15. 14:10:07

Ocsy, kicsit felkaptam a vizet, ezúton is bocsánatot kérek. :)

Nekem a módszerem, hogy ezerrel figyelem magam körül a forgalmat. (Pl. 10-20 másodpercenként biztos, hogy belenézek a tükrökbe, hogy folyamatosan képbe legyek, hol vannak körülöttem, mit csinálnak, esetleg ha szitu adódna merre tudok menekülni, stb...) Tehát nem beszélgetek telefonon, nem ábrándozok túrós csuszáról, hanem vezetek. Pont.
A másik, hogy mindig a legrosszabra készülök. Múltkor mentem egy négysávos úton (a nevét sajnos meg nem mondom), ahol jobb kézről egy pici utcából egy batár terepjáró jött elég tempósan, és már messziről látszott, hogy sz@rik a stop táblájára. Kicsit lassítottam, és ahogy gondoltam, szétnézés nélkül bevágódott elém...
Ezzel arra célzok, hogy nem oktatom az embereket, nem nyomom a gázt, hogy már pedig nekem van elsőbbségem és legfeljebb majd jól satufékezve anyázunk, hanem ha barom állat, akkor hagyom, hagy menjen. Ő is boldog, meg én is, hogy nem tör tropára. Nagyjából ennyi... :)

Cyric 2008.08.15. 14:13:51

Roltii

A kormány ráhúzásokat mindig azzal próbálom kivédeni, hogy vagy teljesen mellette megyek (ergó biztos, hogy látja maga mellett az autóm), vagy lemaradok annyira, hogy ha átvág, akkor kis fékkel beférjen elém. Pesten nagyon sokan nem néznek hátra sávváltásnál (és az indexet is a kormánnyal tekerésével egy időbe rakják ki), úgyhogy a tükrök holt terébe nem szabad tartózkodni.

szerintem 2008.08.15. 14:17:47

TÖBB KAMAZT AZ UTAKRA!
mert a Kamaz, nem csak az orrodat is tiszticcsa, hanem a részegen a sávodban szembejövőket is eltávoliccsa.

Ocsy 2008.08.15. 14:20:52

Cyric 2008.08.15. 14:10:07

Semmi gond, félreérthető volt. Arra próbáltam célozni, hogy a sok idiótát manapság tényleg csak úgy lehet elkerülni, ha az ember ki sem mozdul a lakásból... :-)

Nos, a módszer kétségkívül jó (én is így próbálok közlekedni), csak az igazán ostobák ellen ez sem véd. Pl. a témánál maradva, múltkor láttam egy Yaris-t, ami a Reitter Ferenc utca felől a Mol kút mellett próbált a Róber Károly körútra felhajtani, BALRA (nem tudom, hogy képzelte, 3 sávon, meg a 2 villamossínen keresztül...). Ugye ott csak jobbra lehet menni a Vidámpark irányába, fel a felüljáróra. A szembejövők meg jönnek le a körútról, ahol 70-es a megengedett, tehát legalább 90-nel. A kanyar nem belátható abból az irányból. Erre hogy készülsz föl? Ha 40-nel rongyolsz bele, akkor is sanszos, hogy valaki nem száll majd ki a kocsiból sérülés nélkül. A járdaszigeten egyébként van a kötelező jobbra haladást mutató tábla...

Egyébként, ha a motorral is így nyomod, akkor riszpekt. Múltkor láttam egy motorost, aki sávváltás előtt kitette az indexet, aztán hátranézett, és csak utána húzódott át. Le voltam döbbenve... ;-)

TH 2008.08.15. 14:21:24

Cyric 2008.08.15. 13:23:50
Én sem szorulok gyakran vészfékezésre, és kormányelrántásra. Fékezni néha kell keményebben, de ez lehet amiatt, mert bevág valaki elém, vagy mert pirosra vált a lámpa, de tövig én is évente kb. 1x szoktam nyomni a féket.

Ocsy 2008.08.15. 14:27:05

Cyric 2008.08.15. 14:13:51
"a tükrök holt terébe nem szabad tartózkodni."

Személy szerint engem hülyére idegesít, amikor bujkálnak a holttérben mellettem. Egyszerű vezetéstechnika, miért nem lehet erre figyelni? Vagy jöjjön mögöttem, mert akkor látom. Vagy jöjjön velem egyvonalban, akkor is látom. De a holttérben nem látom. Én sosem szoktam azt csinálni, hogy folyamatosan átlósan megyek valaki mögött-mellett, mert tuti, hogy egyszercsak rámhúzza a kormányt, mert nem néz be a holttérbe. A teherautókat meg igyekszek messziról elkerülni, ha lehet.

TH 2008.08.15. 14:28:45

Holttérben tartózkodni mindenképpen veszélyes, és emlékeim szerint tanítják is vezetéstechnikából, hogy ez tilos: még ha a törvény nem is tiltja, de a józan ész igen.

Ocsy 2008.08.15. 14:33:16

TH 2008.08.15. 14:21:24
"Fékezni néha kell keményebben, de ez lehet amiatt, mert bevág valaki elém"

Az ilyen esetek egy részét én úgy szoktam tudni elkerülni, hogy még időben kiszúrom, ha előttem valaki elkezd rámászni a felezővonalra. Olyan ritkán van, hogy egyszercsak valaki átrántja az autót egyik sáv közepéről a másikra, minden előzmény (az indexhasználatot már nem is feltételezem) nélkül.

TH 2008.08.15. 14:38:19

Ocsy 2008.08.15. 14:33:16

Természetesen ez ritka. Én arra gondoltam, amikor valaki fékezés nélkül kijön mondjuk balról az egyenrangú kereszteződésbe, vagy a mackósajtot hagyja figyelmen kívül.
Az egyenrangú kereszteződés annyira nem gáz, mert úgyis lassítok, ha nekem is van utca jobbra (és ilyenkor figyelek balra is vmennyire), a második esetnél néha vannak meglepetések. De pont ezt mondom, hogy ha az ember figyel, akkor vészfékeznie ritkán kell, csak legfeljebb keményebben belelépni a fékbe, ha váratlanul kikanyarodik valaki. Azt hiszem, hogy nincs nagy véleménykülönbség köztünk...

Cyric 2008.08.15. 14:38:38

Ahogy mondjátok. Ezt kb. 10 éve tanultam meg, akkor jöttem fel Pestre.
A Hungárián mentem a Népliget felé, gyér forgalomba. Átmentem kb. 3-4 zöldlámpán, aztán gondoltam sávot váltok. Index ki, szépen elkezdek áthúzódni, amikor dudálás. Szerencsére simán visszajöttem a sávomba, de akkor elképzelésem se volt, hogy honnan került mellém az autó, mert mint mondtam, folyamatosan figyelem a tükröket. Aztán rájöttem, hogy a másik autós képes volt 5 percig mellettem jönni holt térbe. Na azóta mindig hátranézek, hosszabban indexelek és nem "átvágódok a másik sávba" valamint próbálok úgy menni, hogy mások biztosan észrevegyenek.

TH 2008.08.15. 14:40:35

Cyric 2008.08.15. 14:38:38

Ez jól mutatja, hogy tapasztalatokból lehet a legjobban tanulni.

Dzsonesz 2008.08.15. 14:44:50

Srácok ez az ősrégi Gyáva Nyúl nevű játék. Utóbbi évekbe jobb környékeken újra divatos lett főleg 18-22 éves kor osztályban. Nálunk a kettőben a fateroktól-muteroktól kölcsönbe kért kocsikkal toltuk vagyis én csak pár éve azóta már nem. helyszint most nem írok a lényeg hogy egyenes úton egymással szemben csutka gáz refi fel tökig és aki először elrántja az a looser. a leg fontosabb szabály viszont hogy csak azzal lehet aki játszik tehát idegennel tilos. én már nem csinálom mert veszélyesnek tartom és azóta meg van a jogsim is. XDDD Baleset nem volt nagy csak kisebb koccok de azokat a faterkák elvajazták mindig.

TH 2008.08.15. 14:47:28

Dzsonesz 2008.08.15. 14:44:50
Vazeg, életösztön nem volt túl erős arrafelé, mi?

Ocsy 2008.08.15. 14:48:40

Cyric 2008.08.15. 14:38:38
Pontosan erről beszélek. Ha az ember folyamatosan halad sávváltás, és kanyarodás nélkül, akkor jó esetben folyamatosan figyeli a tükröket, de a holttérbe már nem néz be minden 5. másodpercben. Ha pedig pont akkor surran be oda egy autó, amikor nem a tükröt nézed, hanem mondjuk épp előre figyelsz, aztán ott is marad, akkor nagy meglepetés ér, amikor abba az irányba akarsz mondjuk sávot váltani...

TH 2008.08.15. 14:38:19
Értem, mire gondolsz, persze, én alapvetően a sávváltásra gondoltam. A jobbkézzel kapcsolatban: én nagyon csodálom azokat, akik nagygázzal képesek áthajtani mondjuk a Kassák Lajos utcán, ami végig egyenrangú kereszteződésekkel van tele... Nekem annak idején azt tanították, hogy jobbkezes kereszteződésnél 2 dologra kell figyelni: 1. jön-e jobbról valaki, akinek elsőbbsége van; 2. nekem megadja-e a balról érkező az elsőbbséget. Nekem ne mondja senki, hogy mindkettőről meg lehet győződni lassítás nélkül... A másik, hogy kereszteződésnél amúgy is balra célszerű nézni először, mert onnan előbb ütközik neked valaki: ott elég, ha belóg az autó orra, míg jobbról csak akkor mennek neked, ha már átlépted a felezővonalat. Tehát lehet, hogy ha először elbambulsz jobbra, miközben gurulsz, látod, hogy nem jön senki, nyomod a gázt, és mire átfordítod a fejed balra, addigra már csatt.

TH 2008.08.15. 14:51:39

Ocsy 2008.08.15. 14:48:40
A Kassák Lajossal az a baj, hogy a szélessége alapján mindenki főútnak képzeli. Egyébként a nagy szélessége segít elkerülni így a baleseteket is, mert több a hely egymás kikerülésére.
De akik ott fékezés nélkül mennek végig, azok azért mennek ott, mert hülyék, jól látod, hogy az ott porblémás.

Jani 2008.08.15. 14:56:32

Oktatóm "dilije" volt még '74-ben Szombathelyen: Nem csak az indexet nézni a forgalomban, hanem az első kerekeket is! Főleg teherautók, buszok, stb, estén, mert amerre mozdul, arra fog menni. És megy is.

Ocsy 2008.08.15. 15:00:47

TH 2008.08.15. 14:51:39

A Kassákkal kapcsolatban igazad van, de azért elég bosszantóak az ilyenek. Én alapvetően konfliktuskerülő vagyok, nem nagyon megyek bele az adok-kapokba, ha én próbálok ráfordulni, és balról elmegy nekem valaki, legfeljebb megpöckölöm a dudát, hátha rájön, mi bajom, és legközelebb jobban figyel (egyébként jó tudni, hogy a Lehel piac felői részen a rendőrök rendszeresen szoktak csalinkázni, és előszeretettel meszelik le a jobbkezet figyelmen kívül hagyókat; múltkor két fiatal srác egy iszonyú szakadt Asztrával megfogott egy A8-as Audit, a helyszinen meg is büntették, nem hittem a szememnek...). De volt már olyan eset, hogy erőset kellett fékeznem, így is majdnem nekemjött a barma, akkor hideg fej ide vagy oda, utánamentem (amúgy is arra indultam volna), és az utca végén melléérve átszóltam a nyitott ablakon, hogy haver, neked melyik a jobb kezed? Csak vonogatta a vállát.

De a kerületen belül maradva, mondhatnám a Jász utcát, ami nem szélesebb, mint a becsatlakozó utak, sőt, míg a többi általában aszfaltos, addig az részben macskaköves, tehát akár alsóbbrendűnek is lehetne nézni, mégis egyesek úgy mennek rajta végig, mintha autópálya lenne...

TH 2008.08.15. 15:05:47

Ocsy 2008.08.15. 15:00:47
Nincs mit hozzátegyek, teljesen igazad van, és jól is kezeled a helyzetet szerintem. Ennél többet tenni nem tudunk...

csipeter 2008.08.15. 15:06:20

Nem biztos, hogy reszeg volt. Velem egy angol auto jott szembe meg 2006-ban a 4-esen, este, sotetben. En jobbra huzodtam, o megijedt, es az utolso pillanatban balra rantotta a kormanyt. Nem kivanom senkinek. Az en autom totalkaros lett, az angol auto vezetoje mar szuletese ota az volt...

ubul 2008.08.15. 15:16:33

Tegnap a A Kis Rókus utcában a körúti dugó miatt áll a sor (nyilván mindenkinek be kell hajtania még a kereszteződésbe amikor látszik, hogy úgysem fér át) úgy 30-35 autó. Zöldön 1-2 tud áttolakodni.
VW Polo gondol egyet, és a szembe sávban úgy 50-nel elporol a lámpáig (rendszeresen jöttek korábban szembe) és a piroson befordul. Megúszta.

Gontar 2008.08.15. 15:24:05

Vannak barmok, akik SZÁNDÉKOSAN játszák ezt... Volt, hogy bele is haltak a szembejövők: ráadásul a hivatalos, rendőri verzió szerint ők voltak a hibásak! Eset: faszgyerek dizsi után hazamenet "játszotta" ezt a menjünkszembesávvalésijesszünkrá a többiekre dolgot. Ő is ucsó pillanatban akarta félreréntani a kormányt, csakhogy... a szabályosan közlekedő is félrerántotta - át a másik sávba. Így aztán úgy ütköztek, hogy a hülyegyerek már a saját sávjában volt, az ártatlanok viszont "forgalommal" szemben... Nem is kell mondanom: a faszgyerek túlélte, a másik kocsiban többen meghaltak...

dinoszaurusz 2008.08.15. 15:31:30

a pesti közlekedés igenis kultúrált
ha nem láttál még állatkertet, menj át Erdélybe, ott a bukaresti rendszámú és az osztrák-olasz-német változatú elmebetegek ezerszámra rohangálnak szabadon
(pl kamionok közt faluban beláthatatlan kanyarban 130-cal előznek... no para)

ZöldszemM 2008.08.15. 15:40:48

És mi a probléma ?

rooster 2008.08.15. 16:00:36

Piálással kapcsolatban: vasárnap felszaladtunk (többek között) Dobogókőre is. A kisbüfé kertjében néhány motoros sörözött (nem alkoholmentest). De hogy miért?

Más: tegnap egy Belsőség posztban berakott valaki egy linket (lehet h. olvastátok) elrettentésnek, h. miért érdemes felelősségteljebben, óvatosabban közlekedni...
4lol.ru/cars/
Érdemes belekukkantani, erős idegzettel.

oldtimer 2008.08.15. 16:05:08

Holttérröl többeknek:
Néhány forintért lehet kapni kis (d~3 cm) félgömb tükröket, a visszapislantó egyik sarkába ragasztva (hátuk önragassztós) nagyon jó szolgálatot tesznek. Pont azt látni bennük, amit a bármilyen nagy visszapillantó nem mutat.
A holtteret!

KopaszMercis 2008.08.15. 16:37:00

nekem jo szar regi autom van...

engem elkerulnek, mert tudjak hogy fos a fekem :)

Ritkan kell igazan nagyot fekezzek, ha igen altalaban az en hibambol.

Bar hozzatartozik, hogy en kurvara odafigyelek, es mar elore lassitok, mert egyreszt nem szeretnem ha nagyot kene fekezzek, mas reszt fosok hogy hatulrol telibasznak...

mxplanet 2008.08.15. 16:52:58

én voltam a szembejövő..kicsit ütött a rolling stones-os papír:$

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.08.15. 16:59:54

Tegnap az Árpád híd budai oldalán jött szembe forgalommal egy bömös.... kurvára nem érdekelte, hogy rossz az irány.

Morg 2008.08.15. 17:19:12

Drogos volt, ott van az elosztó környék a cserkesz utcán. A részegek ritkák arra.

B.GY. 2008.08.15. 17:51:51

Ahol történt ez az eset,ott van a börtön is.Lehet onnan szökött meg egy angol rab.

Jacques Foche 2008.08.15. 21:38:24

Ilyen már velem is volt. Buliból jöttünk hazafelé, és egy osztottpályás négysávoson egyszer csak feltűnt két fényszóró az én oldalamon, szemből. Reflektor, duda, csávókám észrevette magát, elrántotta a kormányt, és felszaladt az elválasztó járdaszigetre. A padkázástól megijedhetett gondolom, visszarántotta a kormányt az ellenkező irányba, és jött egyenesen felém. Az volt a mákom, hogy volt ott egy mellékutca, nagy fékezés után berántottam oda a kocsit. Az idióta meg robogott tovább. Legszívesebben utánamentem volna és szétbasztam volna a fejét, csak akkor nekem is forgalommal szemben kellett volna menni. Az ilyennek minimum a halálbüntetés.

Nincs két hete, hogy az egyik márkatársamat megölte egy ittasan vezető geci. A csávó persze megúszta könnyű sérülésekkel. A balesetben abszolút vétlen csaj meg élt 25 évet. :(

aqweren 2008.08.15. 22:39:25

Ez a kormányelrántás gyakorisága nem hülyeség. Legalábbis most a napokban a 10-esen elég gyakran előfordult. Gondolom a hőség így ha az autósokra meg sokan pont leszarják hogy a szembejövő az árokba repül - ő siet, a többi meg csak tötyörgő rohadék, aki egyből kiszállna a ótóból ha drágább lenne fenntartani...

Kéne egy kis tisztogatás autósfronton...jaés lehetőleg ne azokat szedjék ki akiknek occsó autójuk van, mert nem azok a legveszélyesebbek...

knajf · http://www.knajf.com 2008.08.15. 23:21:25

vita? egyedül volt? ismerek embereket akik sokféle kábítószert fogyasztanak de lehet csak az értelmesebb fajtája, mivel csak akkor vezet mikor képben van. ha újabb a kocsi akkor csaknem műszaki hiba, ha régi még ezis belekalkulálható. én egy kocsiban történő vitázásra inkább gondolnék. amúgy az úttartása milyen volt az embernek azután h. megtörtént az incidens? én ma véletlenül húztam rá a kormányt egy minisre... (az más kérdés hogy az autónak kivan a gömbcsuklója)

Pistike911 2008.08.16. 02:30:13

Szerintem: az nem Kamaz, hanem Kama3 :)

Dzsoja · http://menjlassantekocsog.hu 2008.08.16. 12:23:33

szopjatok csak szopjatok...

de a lényeg hogy közbe idegrohamot is kapjatok mikor rátokvillogok, úgyis itt az ideje hogy elhulljatok, túl kevés a hely...

200 lóval nyugodt szoktam maradni, a tudat nyugtat, hogy bármikor visszaváltok és a magadfajta lúzer már a csak tükörben lesz, belülről fröcsögő nyálas szélvédővel, orditó. válni akaró túlsúlyos elviselhetetlen asszonnyal az anyóson.

szopjatok......

ui: a köcsög hátsókerekes bmw-sek meg ugyis mindig elesnek.

Dzsoja · http://menjlassantekocsog.hu 2008.08.16. 12:35:56

a kedvencem mikor a tico-s utolér a lámpánál, környéken sehol senki, csak ti ketten, előtte semmi extra, szimplán elmentél mellette, mégcsak sávot se kellett váltania a vén trottynak, erre letekeri az ablakot, és átszól: remélem majd jól letraffipaxolnak! (ezzel a tudattal próbálja nyugtatni magát, hogy téged majd ugyis jol megbüntetnek, haha) közben dünnyög, tiszta ideg, te pedig röhögsz rajta, hogy mennyire készvannak az emberek, hogy pusztán attól, hogy te elmentél mellette ennyire rosszul lett.
dögöljön meg a szomszád tehene is, tipikus rohadt magyar csótány.

az egész azért, mert ő az annyira használhatatlan sünzabáló, ártatlan sünöknek is döglést kivánó fajtából való, hogy önmaguktól kéne az ilyeneknek felfordulni, nem a gázáremeléstől.

kacagok a sok faszon, vigye el őket az agyvérzés!

ja, amugy meg a legtöbbje az ilyennek, tehetségtelen balfasz, az ülésmódján, kormánytartásán látszik, hogy kb neki baszott nagy KÍN vezetni, igazából egy kicsit fél is az autóba, meg nem is érti hogy ez most mitől is történik, sőt tudja is magáról hogy béna, mégse húzza meg magát valami szarkupac alatt, hanem hőzöng, agyvérzik.....

gratulálok ! hulljon a férgese !!!

Pável 2008.08.16. 14:23:58

Pistike911: erről már volt itt "vita", az nem 3, hanem ciril "Z". Ld. wikipedia. Persze mindenki úgy ejti, ahogy akarja :)

cattish 2008.08.17. 09:19:13

Ocsy 2008.08.15. 13:30:20

Velem ugyanezt csinálta tegnap este 11 körül valaki a 11-esen Szentendre felé ott, ahol fel kell menni a körforgalmakhoz. A töksötétben kiugrott elém a sáv közepére egy pasi integetve. Duda, kikerülés, de nem mertem megállni.
Utána lelkiismeretfurdalás, mert mi van, ha baja van. Felhívtam a rendőröket, nem tudom, hogy megnézték-e.
Nem találkozott vele valaki közületek?

Jacques Foche 2008.08.17. 20:14:10

Dzsoja: Elsőkerekes kocsid van aztán itt arcozol? Hahahaha... Hogy te mekkora egy gyökér vagy, fiam!

SLacc 2008.08.19. 12:34:34

Tanuljunk kultúrát. Meg türelmet. Nekem is nehéz, hát még a bömbisnek. De javulunk. Ez tény.

Pistike911 2008.08.19. 15:32:10

Pável 2008.08.16. 14:23:58
Túl sokat tanultam ahhoz oroszul, hogy ne tudjam az orosz betűket, remélem te sem vetted komolyan! :)

Ettől nekünk még Kama3! Ellenvetés??? :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása