Érdekes esetleírást küldött nekünk István, szerinte ugyanis nem feltétlenül egyértelmű, hogy a balesetben ki volt az elsődleges hunyó. Tény, hogy az elöl haladó ok nélkül satuzó is hibázott, de ha ketten meg tudtak állni mögötte, akkor felelős-e ő azért, ha az utánuk következő beleszállt a sorba?
Rendszeres olvasótok vagyok, illetve én küldtem a sárga H2-es képet, amelyet kitettél. Szeretnék ismételten rajtad keresztül az autósokhoz fordulni egy érdekes esettel.
Augusztus 20-án kirándultunk egyet a barátnőmmel, Visegrádra igyekeztünk, mint sokan mások. Szentendrén haladtunk keresztül, kicsit 50 km/h felett, a 2x2 sávos úton, a külső sávban. Előttünk hasonló tempóban egy világoszöld Suzuki Swift I, szedán változat. Nem ismerem nagyon Szentendrét, így annyi biztos, hogy a laktanya előtti lámpás kereszteződésnél a Suzuki vezetője hirtelen állóra fékezi az autót, én megálltam mögötte, mögöttem is megállt az autó, azonban a legutolsó autós már nem tudott teljesen, így sajnos belement a sorba, szerencsére csak az előtte lévőnek ütközött neki, nekem már nem (tehát 4 autó volt, én voltam a második).
Látom a tükörből, hogyfélreállnak, kiszállnak, azonban a Suzuki vezetője mintha mi sem történt volna elhajt. Utánamentem, melléértem a belső sávban, ablak le, közlöm vele, hogy balesetet okozott, nem lenne rossz visszamenni, ha nem is hibás, de egy úriemberhez ez lenne méltó. Ő mondja, hogy féktávolságot (illetve követési távolságot) biztos nem tartották be. Ez OK, elfogadható, csakhogy!!! Az söfőr azért fékezte állóra a Suzukit, mert gyalogosok álltak a zebránál. A zebra azonban a lámpához tartozott, azaz, ha nekünk zöld jelzést mutatott a lámpa, a keresztező gyalogosnak piros volt. A gyalogosok nem léptek le, nem tettek olyan mozdulatot, mintha a piros jelzés ellenére át akartak volna menni a zebrán, ergo indokolatlanul fékezett.
Barátnőmmel (aki szintén sokat és jól vezet) arra jutottunk, hogy biztos nem látta, hogy rendőrlámpa volt, ergo azt hitte, hogy a gyalogos bármikor leléphet, azaz indokolt lett volna a fékezés, csakhogy volt lámpa, és az nekünk zöldet mutatott. Minek az ilyennek jogosítvány? Ha nem látja? Nem figyeli? Figyelmetlen? Ok, de legalább menjen vissza a baleset résztvevőihez és tisztázzák (én visszamentem, de megoldották minden gond nélkül). Hétvégi sofőr....... ja a Suzuki rendszáma: XXX-YYY, világoszöld Suzuki Swift Sedan. Vigyázzatok vele!!!!
beleske 2008.08.24. 08:05:35
szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.08.24. 08:54:36
cso zsi 2008.08.24. 08:57:38
Aug. 20.-án verőfényes napsütés volt Bp-n, gondolom a közeli Szentendrén sem volt másképp.
Több baleset is előfordult már abból, hogy a napsütés erősebb a lámpa fényénél, és volt aki pirosnak, volt aki zöldnek gondolta.
Csak a cikkíró tudja, milyen körülmény volt az adott helyzetben, de attól még nem biztos, hogy az első autós számára lehetett más a kép.
Az utolsó a sor végén nem tudott megállni.
Ennek két oka is lehet.
Nem tartotta be az ott engedélyezett sebességet, és nem tartott elegendő követési távolságot.
Minden más esetben elkerülhető a hátulról beleszállás.
Egész más a helyzet, ha egy sávváltó kocsi "megeszi" a köv.távot, és úgy történik az eset, de az is nehezen bizonyítható.
Magam sem vagyok oda a suzukisokért, soha nem olt ilyen autóm.
A héten viszont különböző okok miatt két napig egy ilyet hurcolásztam a városban, ráadásul sötétzöldet.
A kis benzines motor jóval érzékenyebben reagált a 46-os lábikómra, mint a 2000-es körüli dízelek, amivel járni szoktam.
Ezért sűrűn kellett figyelni a km-órát, nehogy az objektív felelősség jegyében a tulajt nehéz helyzetbe hozzam.
Hiába mentem óra szerint "egy picivel többel" az előírtnál, az autóban a mindenáron leküzdendő akadállyá valtam minden 1,6-osnál nagyobb, még márkatárs esetében is.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 09:29:21
hawkeye 2008.08.24. 09:31:10
Az első hirtelen fékezésének indokolatlanságát meg szinte lehetetlen bizonyítani.
Ha más nincs kéznél, előkerül egy úttesten átszaladó kóbor kutya...
Ettől kezdve megint a hátsó viszi a balhét...
(Időnként még visszasírom az ezerhármas kockaladámat, arról lepattant minden koccanó. A Szentendrein ketten toltak meg hátulról, a lökhárítóm picit összekoszolódott. A két japán nyüzüge meg féltotálra tört...)
ironmemeberneck (törölt) 2008.08.24. 10:09:33
Most tulajdonképpen mi a bajod? A suzukis megállt, te megálltál, mögötted 1-2-n kocsi megállt, kivéve az utolsót. Ezek után mi a bánatot akartál a madártól? Mi köze neki az utolsó fószer bénaságához? Vagy csak az a bajod, hogy suzuki?
Utálom a BKV figyelőt 2008.08.24. 10:13:30
Egy kis videó:
www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=galeria&funkc=video&cim=a_kovetesi_tavolsag
FSBLACK 2008.08.24. 10:15:06
Honnan tudod elbírálni, hogy valaki miért fékezett? És ha mondjuk darázs repült be a kocsiba és megtámadta? Vagy a szemébe került egy rovar és egyáltalán nem látott? Nehogy már meg akard ítélni hátul jövőként, hogy mi az indokolt, és mi nem!
Mégegyszer. A KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT BE KELL TARTANI!!!
(Nekem volt egy ugyanilyen esetem, trabantban kiment a biztosíték a 82-esen, minden elszállt, motor, fék stb. Megálltam és mögöttem 4 járművel a kamion összetolta a sort. Ott is elkezdtek okoskodni az autóstársak, hogyaszondja mi a faszért fékeztél? Volt mobilom, rendőrt hívtam, aki feljelentette a kamionost, nekem meg jó utat kívánt.. Halálkomoly, megtörtént.)
John Beehive 2008.08.24. 10:22:54
1srac 2008.08.24. 10:23:08
A KRESZ-ben van egy olyan tétel, hogy a sebességet és a követési távolságot úgy kell megválasztani, hogy bármilyen akadály elött meg lehessen álni amire az adott körülmények között számítani lehet. Namármost lakott területen belül zebránál (bocsánat kijelölt gyalogátkelő helyen) a lámpa ellenére lehet számítani arra, hogy egy gyalogos lelép az autó elé?
Akkor kiskezitcsókolom ez az utolsónak sajnos tipikusan obi van kenobi esete, azaz így járt.
Persze tudom, hogy ha mindenki minden szabályt betűre betartana akkor megállna az élet, de ilyen esetekben a jogszabály az irányadó nem az élet.
ColT 2008.08.24. 10:23:49
- Az első Suzukis miért fékez állóra hirtelen? Ha nem is látja a lámpát mert belesüt a nap, nem satuzok ha nem fekszik előttem a gyalogos, stb. De tegyük fel hogy lehetett volna oka.
- A második autós, harmadik, stb. azért csak betartotta a követési távolságot, és/vagy figyelt.
- A negyedik meg vagy gyorsabb akart volna lenni, vagy balfasz, vagy nem figyelt. Egyik sem helyeselendő.
- A 2. és 3. autós tuti nem hibás mert neki is muszáj volt fékezni
@cso_zsi :
"Ezért sűrűn kellett figyelni a km-órát, nehogy az objektív felelősség jegyében a tulajt nehéz helyzetbe hozzam. "
Miért, ha elővesz a yard, akkor nem neked kéne elismerni hogy te vezettél? Vagy beszívatnád pár 10 ezerre a haverod aki rád bízza az autóját?
ColT 2008.08.24. 10:26:42
Amúgy sz*r dolog ha a féklámpa nem műxik, garantált a ráfutás :(
arabiata 2008.08.24. 10:38:16
Telezöldnél is nyomhat satuféket az előtted menő, Neked semmi közöd ahhoz, hogy az előtted haladó miért fékez hirtelen. Az illetőnek semmi köze nem volt a mögötte 2 kocsival történt balesethez, akkor sem, ha hétvégi suzuki vezető.
Köcsögarc 2008.08.24. 10:47:52
LouisCyphre 2008.08.24. 10:57:59
Én fel is írom egy cetlire mindezt, nehogy kimenjenenek az adatok a buta fejemből, s rögvest a műszerfalra ragasztom.
John Beehive 2008.08.24. 11:01:30
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.24. 11:05:59
Legfeljebb az elindítója volt egy eseménysorozatnak a hibájával, de a koccanásért az felelős, aki nem tartotta be a követési távolságot.
Nekem is volt hasonló esetem.
Mikor a Margit körúton felújítás volt és a Hattyú utcában mindkét sávból lehetett balra kanyarodni a Margit híd felé ideiglenesen, én a belsőben mentem, előttem egy másik a belsőben, a külsőben egy teherautó, nemrég váltott zöldre a lámpa, mindenki balra kanyarodott, csakhogy a teherautó frankón levágta az ívet, így az előttem haladónak hirtelen muszáj volt blokkolnia, hogy ne menjen neki, én meg túl közel voltam már hozzá, hogy megálljak, mivel nem számítottam rá, hogy zöldnél hirtelen állóra fékez.
Nekikoccantam, azonnal elnézést kértem és hoztam a betétlapot, nyilván az én hibám volt, még ha a teherautó szabálytalanul is kanyarodott és ez váltotta ki, de ha én tartom a megfelelő távolságot, elkerülhető lett volna.
Denken 2008.08.24. 11:12:42
User1 2008.08.24. 11:12:49
És ha visszamegy mit mondott volna? Hülye voltál édesapám, mert nem elsősorban a közlekedési lámpát kell figyelned, hanem az előtted lévő mozgását és féklámpáját?
Ezért kár lett volna visszamennie.
Figyelni kell, erről szól a közlekedés.
atti 2008.08.24. 11:15:34
Valószínüleg a 4. autós nyomta a gázt mint a hülyegyerek, mert sietős volt neki. Vagy csak részeg volt. Mi értelme van enyhe forgalomnál rátapadni az előtte menő autóra?
ekkerjoz 2008.08.24. 11:17:12
Kedves István. A hummeres fotós post ügyesebb volt.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 11:30:29
binary2 2008.08.24. 11:49:19
A KÖVETÉSI TÁVOLSÁGOT TARTANI KELL
ha akkora majom vagy, hogy ezt leszarod, akkor tisztaban vagy azzal, hogy a kocsid elejét össze fogod rongyolni. A postírónak üzenem, ne okoskodjon, a suzukis attól még egy utálnivaló állat, de nem volt hibás ebben a balesetben, úgyhogy a postíró vállveregetés után leléphet!
Ursula 2008.08.24. 11:49:45
Silent, lécci vedd le a Suzukis renszámát.
tyberius 2008.08.24. 11:51:58
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 11:54:29
Az UAZ-omon, úgyis kicsit elgörbült az alváz...
Vagy a teszkóparkolóban meghúzott sárhányójú-lökhárítójú 200sx-emre is ráférne egy kis fényezés...
User1 2008.08.24. 11:55:46
Hogy mennyire igaz ez, épp fordultam a Pongrácz útra a Kőbányai Mázsa térről, ahol a gyalogosoknak és bringásoknak zöld, (nekem nincs lámpa, de elsőbbséget kell adni) amikor satufék, mert a bringás aki gondolkodott, mégis elindult. A mögöttem lévő koccant velem. Ő csak arra figyelt, hogy a bringás láthatóan nem akar átmenni, aztán már nyomta is neki. (Vita nélkül elismerte a hibáját)
Na ezért van az a szabály, hogy mindig elsősorban az előtted lévőre figyelj, ugyanis ő van döntési helyzetben. Nincs olyan szabály, hogy ki mit itél meleg helyzetnek, a suzukis satuzhat azért is, ha beszállt egy méhecske.
DEGEC 2008.08.24. 11:57:50
Manyizga (törölt) 2008.08.24. 11:58:01
User1 2008.08.24. 12:00:57
Ezt azért írod, mert nem fogod fel, hogy az előtted haladónak nagyobb a felelőssége mint neked. Hiszen te csak utánamész. Persze, dönthet hibásan, de neked döntened sem kell, csak a seggét bambulni, meg félszemmel ha van, figyelni a lámpát.
ColT 2008.08.24. 12:06:09
Amúgy meg a hátsót hoztam ki én is hibásnak a követési távolság be nem tartása miatt. Olvassátok l még egyszer :)
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 12:07:41
Minek kellett volna ottmaradnia?
Együttérzően hümmögni?
És egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy te azt onnan mögüle el tudod dönteni, hogy indokoltan vagy indokolatlanul fékezett kockásat.
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 12:12:28
Kíváncsi lennék ki az a köcsög, aki egy vétlen sofőr után ered pampogni.
persze ha találgatásokba kell bocsátkozni, akkor tippelhetnék arra is, hogy szuzuki lágy lassú fékkel lelassított, mert mondjuk nem kátta a lámpát ellenfényben, vagy nem tudta merre menjen épp, de mivel a posztoló egy bamba vasárnapi sofőr, ezért sazuvál állt be mögé, hiszen mit számít ő arra, hogy valaki lassít "indokolatlanul".
Majd miután csttantak mögötte, felébredt benne a fontoskodnivágyás, és elkezdett kötözködni, meg okoskodni, emg utánamenni büntetni.
Kedves posztoló,
a rendszámodat és a kocsid típusát, színét kérem ide leírni...
Szendwich 2008.08.24. 12:12:53
Tegnap Miskolcon a Búza téren szerettem volna átsétálni a zebrán, ami a 26-os úton fekszik. Lámpás kereszteződés, és van egy kiegészítő lámpa a gyalogosoknak, hogy mennyi másodpercig piros/zöld még a lámpa nekik. Ha piros 2-nél jár a gyalogosoknak a lámpa, azaz autósoknak már tuti piros. Én ilyenkor már szoktam lépni az úttestre a pláza felőli oldalon, mert ott már rég piros az autósoknak. Így tettem ez tegnap is és már nagyban zöld volt (kemény 11 másodpercig) a gyalogosoknak a lámpa, amikor a zsolcai kapu felől két hörgős hangú, optikai tuningos, sötétített ablakos fasz kb. 90-es tempóval érkezve, lassítás nélkül áthajtottak a zebrán. Ott álltam a zebra közepén széttárt karokkal, hogy mégis mi a jó anyjukat képzelnek. A leengedett ablak miatt jól lehetett látni a kopasz, de nem éppen nagydarab srác idegbeteg fejét, hogy mit integetek neki. Ahogy „elszáguldottak” láttam, hogy szembe a gyalogosok le se mertek lépni a járdáról a két száguldozó miatt.
Na ennyit a piros lámpán való áthajtásról, a Tispol és egyéb marhaságokról.
PioDVD 2008.08.24. 12:14:02
Kollégám apósa állt a pirosnál, mögötte még 2-en vagy 3-an, a következő viszont nem figyelt, belement az előzőbe, úgy, hogy az egész sort összetolta, az após autójában is lett kár. A balesetet okozó sofőr közölte, hogy ad betétlapot az előtte lévőnek, de a többihez neki semmi köze, mindenki adjon az előtte lévőnek. :)
Meggyőzhetetlen volt, rendőrt kellet hívni...
Dr Kangörény 2008.08.24. 12:15:09
De annak, aki szerint a tök indokolatlan hirtelen megállás teljesen rendben van, annak azt kívánom, hogy jöjjön mögötte egy ZIL. Ha túléled, akkor magyarázhatod, hogy neked jogod van indokolatlanul és váratlanul megállni. Mégegyszer: a jogot a hátsó sofőr szegte meg, de nyalja ki a seggem az, aki olyan szarul vezet, hogy az miatt más töri össze magát.
Egyébként annyiszor töretném össza a kocsimat, ahányszor akarom Budapest belvárosában közlekedve úgy, hogy mindig a belémjövő lenne a hibás.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:15:15
Az, hogy ki a hibás, meg az, hogy ki okozta a balesetet, az két külön dolog.
A törvények szerint a leghátsó a hunyó, de ha a közlekedésbiztonságot és a magát a közlekedést nézzük, akkor az történt, hogy van egy vak, aki annyira hülye, hogy nem tudja eldönteni, hogy a lámpa piros-e, vagy sem, a gyalesz át akar-e menni a piroson, vagy nem, ezért megáll az út közepén, miközben erre semmilyen reális oka nincs.
Ez bazeg azt jelenti, hogy egy beszámíthatatlan balfasz ámokfut az úton.
Az, hogy nem az ő autóját törték össze, az csak a szerencse kérdése, ha az, aki ráfutott a másikra két autóval előrébb van, akkor a szuzuki törik.
A kiszámíthatalan balfaszok a közlekedés rémei.
Itt is, meg mindenhol.
Persze a követési távolságot is tartani kell, meg azt a szabályt, hogy a szuzukit megelőzni muszáj, ugyanis szuzukit nem vesz olyan ember, aki sokat vezet, aki nem vezet sokat, az nem tud vezetni, aki nem tud vezetni az kiszámíthatatlan, aki kiszámíthatatlan az veszélyes.
DEGEC 2008.08.24. 12:15:43
kiváncsi lennék rá, és hogy okosskodás e?
nagyon jó dolog ezzel dobálózni, de ezt nem lehet betartani.
Egyébként, ha körülnézünk a nagyvilágban, ahol magasrol leszarják ezt a sok szabályt, sokkal kevesebb baleset és komoly koccanás van mint M.o-on, valszeg azért mert jobban figyelnek egymásra az emberek, és ha valaki jobbra indexel, még nem biztos hogy balra kanyarodik.
Valszeg azért mert nem satuzgat senki feleslegesen, és gondolja azt hogy a sorban az utolsó ugysem tartja be a követési távolságot.
Illetve nem vagyok atomfizikus, de ha az 1 kocsi satuzik, a 2. kocsinak a fékutjához hozzátartozik a 1 illetve a 2 kocsi vezetőjének a reakcióideje, és igy tovább...szerintem, asnszos hogy a vegen vki csöcsreszalad.
szivacs 2008.08.24. 12:17:23
ColT 2008.08.24. 12:25:18
@DEGEC : Azért ha megtartod a követésit, akkor nagyobb esélyed van nem csöcsre menni mint ha nem tartod.
ColT 2008.08.24. 12:26:52
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.24. 12:29:22
Gondolom, ti, akik nagy hangon bizonygatjátok, hogy az illető ezért ámokfutó meg mittudoménmi, tökéletesen tévedhetetlenek vagytok, soha nem néztek el semmilyen szituációt és mindig a lehető leghelyesebben reagáltok úgy, hogy ezzel senki mást nem kényszerítetek fölöslges manőverre...
Még mindig jobb, ha egyszer fölöslegesen fékezett egyet, mintha nem fékezne és elcsapna egy gyalogost.
Aki meg a sor hátulján megy, az figyeljen jobban, és ne csak az előtte haladó kocsira bambuljon, hanem az egész forgalmi szituációt nézze.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.24. 12:30:31
Szerintem pont ellenkezőleg, a hátul menőnek több ideje marad reagálni, mert nem csak azt észlelheti, hogy a közvetlenül előtte haladó fékez, de ha ezzel nem számolunk, akkor is ugyanolyan esélye van megállni a harmadik autó mögött, mint a második autónak az első után. Sokkal inkább befolyásoló tényező az, hogy az előtte menő autós milyen gyorsan reagálta le, hogy mi történt előtte és hogy milyen a fék az autójában, mekkora úton tud megállni. A hátul jövő, abszolút hibás autósnak pedig tisztában kellett volna lennie, hogy adott sebesség mellett mekkora követési távolságot kell tartania ahhoz, hogy vészhelyzetben meg tudjon állni. Ezt mérte ő fel rosszul. Vagy sehogy.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.24. 12:32:23
"Persze a követési távolságot is tartani kell, meg azt a szabályt, hogy a szuzukit megelőzni muszáj, ugyanis szuzukit nem vesz olyan ember, aki sokat vezet, aki nem vezet sokat, az nem tud vezetni, aki nem tud vezetni az kiszámíthatatlan, aki kiszámíthatatlan az veszélyes."
Hát, hozod a szokott békasegge alatti színvonaladat, ismét egy szép példája az ostoba előítéletnek és az indokolatlan rosszindulatnak...
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.08.24. 12:34:40
2. Fogjátok már föl, hogy mindenképpen az a hibás, aki nem tartotta be a távolságot. Ha én rosszul vagyok, légszomjom van, asztmás vagyok stb. és hirtelen félre kell állnom, vagy meg kell állnom, akkor nyomhatok satuféket is!! Nincs olyan, hogy "INDOKOLATLAN" fékezés. Nem is kell megindokolnom, ha meg akarok állni, megállok. Az egy másik dolog, hogy utána szépen lehúzodom, ha elmúlt a vészhelyzet és nem akadályozom a forgalmat, de itt ugye nem erről van szó...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:34:55
A posztíró szerint nem volt oka a fékezésre, a lámpa zöld volt, gyalesz nem akart átszabálytalankodni.
A szuzukis kiszámíthatatlanul viselkedett.
A posztíró szerint.
Én hozott anyagból dolgozok, nem volta ott!
Ha Te viszont ott voltál, hogy meg tudod itélni, hogy a zöld lámpánál miért kellett satuznia a szuzukisnak, akkor ügyes vagy.
movhu 2008.08.24. 12:35:53
2. KRESZ!!! Teljesen mindegy, hogy szubjektíve te mit gondolsz az esetről, a KRESZ másként rendelkezik. A leírás szerint akkor is meg kell tudnod állni, ha a Suzukis elmebajos, és időnként véletlenszerűen áll meg satufékkel.
Az eseted leírás ugyanolyan, mint mikor hallottam egy nagyképű fazont előadni, hogy az előtte haladó mazsola mennyire nem értett az új autóján található négy tárcsafékhez, és olyan gyorsan állt meg, hogy ő meg belement hátulról. Megmagyarázta, hogy az előtte haladó a béna, mert nem szokta a jó féket :)
Ennek az írásnak annyi a helye és a tanulsága itt, hogy mindig vannak a KRESZ-nél is okosabbak.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:38:11
Ez a tapasztalat, amit az élet adott nekem.
A cigány lop, a szuzukis nem tud vezetni.
"Szerintem nem fogjátok fel, hogy a Suzukis nem merő jókedvében fékezett egy nagyot, hanem mert valószínűleg úgy érezte, hogy erre szükség van, még ha ezzel tévedett is."
Szerinted ez elfogadható, szerintem csak akkor, ha ezt mögöttem csinálja.
A szuzukis ÁLTALÁBAN elnéz valamit, főleg, ha ünnepnap van, vagy hétvége.
Persze tudom, vannak rendes cigányok, és vezetnitudó szuzukisok is, de inkább kerülöm mindkettőt.
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 12:41:06
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:43:37
1100 kiló feletti kényelmes autót.
ColT 2008.08.24. 12:45:25
Milyen autód van? Csak nem Suzuki?
(És azért ha legközelebb satuznod kell, ne tedd azt sem, mert valszeg beléd megy valaki aki hasonlóan gondolkodik mint te.)
movhu 2008.08.24. 12:46:33
Azt gondlom, hogy igen, a Suzukit vásárló lehet, hogy a ritkábban vezető gyakorlatlan, de ettől még fordítva nem igaz, miszerint a Suzukis rossz vezető.
nemures 2008.08.24. 12:46:45
mxplanet 2008.08.24. 12:47:27
A Sün 2008.08.24. 12:47:53
Ment elöl a ződ szuzukis, majd megállt.
Utána ment a postíró a nemtudommilyen kocsijával. Megállt.
Utána jött főnököm a céges S-mergával. ZR18, ennyit tudok a gumikről, meg van 4 hűtött tárcsafékje is, meg egy halom elektronikus kütyü. Megállt.
Jöttem én, Mustang. 285/35 ZR18, Yokohama, 4 hűtött Brembo tárcsa, picit kevesebb elektronikus kütyü. Meg tudtam állni.
Jön mögöttünk a Papa a RönyóTáliával/Skoda120al/Ferrari430-al, qvamindegy. Át akar érni a zöldön, mert zöld van. Jóhogy összetöri az előtte lévőket. Hol hibás itt a legelső?
autosave 2008.08.24. 12:47:59
Bíróságon jó ügyvéddel még nyerhető kármegosztás. Persze a helyszínen nyilván a rendőr azt mondja, hogy köv táv, de indokolatlan fékezés nélkül nem lett volna baleset, kármegosztásig el lehet menni simán. Persze így már nehezebb, hogy nem a fékező tört össze.
Suzukis: a hülyéje még a pirosat sem látta volna ezek szerint, márpedig akkor keresztirányú forgalom lett volna. Sőt, ezek szerint a táblákat sem figyeli a lámpák mellett, így ha sárga villogó lett volna, az is lehet, hogy nem neki van elsőbbsége.
AZ ILYEN NE VEZESSEN AUTÓT, mert ön (ez nem érdekel) és KÖZVESZÉLYES!
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 12:48:15
már látom is
" hát köcsög szuzukis lassított a jobbosnál, én láttam rajta, hogy béna ezért kimentem elé, de bazdmeg belém jött, mert épp jobbra nézett, hogy onnan jönnek e. Hámondom a kurvaanyád, úgy közelítsd meg a kereszteződést hogy ne csalogassá ki, mert úgy értékelem, lemondtál az előnyrő'. aztán persze pofánbasztam, mega rendőr is kijött, és végülis a kresz szerint én vagyok a hibás, de ez egy speciálsi eset, és amúgy közlekedsébiztonságilag ő volt a fasz, mert olyan sunyin kiszámíthatatlanul vuselkedett. Szóval vigyázzatok a köcsög szuzisokkal, mert a mazsolák autója, aki tud vezetni az minimum egy CRXet hajt, és NoFEAR matricával jelzi, hogy ő nem mazsola. A haverom is tud vezetni, csak őneki több pénze van, ezért vett egy E30ast, de ne tévesszen meg senkit, ettől még én vezetek jobban, csak ő nem besz el annyit a hifire. köcsög vasárnapi szuzukis köcsögök"
User1 2008.08.24. 12:48:54
És te ilyen előitéletekkel mész az utakra???
Suzukit a többség éppen azért vesz, mert sokat vezet, hiszen alacsony a fenntartási költsége, mindenhol javítják, egy-két személyes autónak a legideálisabb. (Persze, a Posche ideálisabb, de baszd le őket, miért nem azt vesznek).
Ha valaki egy évben háromszor vezet az nem suzukit vesz, hanem egy 16 éves öreg autót három kilóért. (legalábbis az átlagember)
A fenti okoskodás meg lásd be, nem sokat ér, hiszen a KRESZ számít, nem pedig az, hogy a te logikád szerint mi van. Te úgy beszélsz, mintha mindig tudnád, mit akar a gyalogos, illetve mindig, minden helyzetben 100%-osan döntesz.
Miközben leírsz egy ekkora baromságot, hogy az emberek miért vesznek suzukit.
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 12:50:04
a jó sofőr nem karamboozik.
a jó sofőr olyan balesetnek sem lesz részese, amiben nem ő a hibás.
csak úgy mellesleg jegyzem...
movhu 2008.08.24. 12:52:06
"a jó sofőr olyan balesetnek sem lesz részese, amiben nem ő a hibás"
Álltam már vagy 15-20 másodperce a piros lámpámál a sorban, mint utolsó, tehát nem mondható, hogy satufékkel megálltam. Merci terepjárós szőke néni fékezés nélkül belémjött hátulról. Rossz sofőr-e vagyok ? :):):)
autosave 2008.08.24. 12:54:36
Ha ilyen helyzet van, célszerű azonnal (akár már fékezés közben is) bekapcsolni a vészvillogót! Azt nem lehet nem észrevenni... Nem csak azt látja, amit te, hanem gondolkozni kényszerül. Lerobbant, áll? Jaj fék! :D Sokkal feltűnőbb, autópályán is aranyat ér...
ColT 2008.08.24. 12:55:07
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 12:56:24
Mint mondottam, elképzelhető, hogy van olyan szuzukis, aki nem fog bizonytalankodni a frissen mosott autójával ünnepnap/hétvégén.
Elképzelhetőnek tartom, de nem akarom kipróbálni.
User1
Ha valaki azért vesz szuzukit, mert sokat autózik, az hülye.
Az az autó kényelmetlen, ha vezet benne 400 kilométert az ember, akkor ropog a dereka, meg elgémberedik a keze, és hiába ment olcsóbban ha a munkaidejében elveszíti azt, amit nyert a mi autónkkal.
És amúgy igen! Ilyen előitéletekkel megyek az utakra. Szuzukit, töröttseggű autót, kalapos, nagykabátos sofőrt mindig megelőzöm.
movhu 2008.08.24. 13:01:32
Az egyetlen pozitívuma az esetnek, hogy a nőci kérdezés nélkül kitöltötte a papírt, elismerte a felelősségét, és a márkaszervíz megjavította. Kis sírás hatására csereautót is kaptam. A számla végét ne is kérdezd, az emberek jelentős részének olcsóbb autója van :) (A hátulját újra kellett építeni)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.24. 13:05:44
"És amúgy igen! Ilyen előitéletekkel megyek az utakra. Szuzukit, töröttseggű autót, kalapos, nagykabátos sofőrt mindig megelőzöm."
Te magad még nagyobb közlekedésbiztonsági kockázat vagy ezzel az egydimenziós agyi teljesítménnyel.
Ennek legfőbb igazolása, hogy még büszkén hirdeted is...
bob21 2008.08.24. 13:06:49
a jó sofőr olyan balesetnek sem lesz részese, amiben nem ő a hibás.
csak úgy mellesleg jegyzem..."
kérdés gergőáronhoz:ha mondjuk valami hülyegyerek a felüljáróról követ dob a jó sofőr autójába aminek hatására ő megsérül vagy csak szimplán rosszullesz és elveszti uralmát az autója felett és így nekimegy mondjuk valakinek vajh ki lesz a hibás?
ColT 2008.08.24. 13:09:05
Ja meg nem mindenki autózik 1 nap 400km-t. Van aki csak 10km-re jár a munkahelyére.
Ja, nekem Fordom van. Az sem kényelmetlenebb, és nem kényelmesebb mint a Suzuki. Igaz, nem is vagyok 110kg és 200cm, csak 70kg és 180cm :)
ColT 2008.08.24. 13:13:01
qwerty 2008.08.24. 13:16:34
az meg hogy miért állt meg tök mindegy
Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.24. 13:17:16
depress 2008.08.24. 13:17:20
kyanzes (törölt) 2008.08.24. 13:34:49
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 13:35:58
Ebben a szituban, ami itt le lett írva, mégis nekem van igazam.
A defenzív vezetési stílus amúgy nem arról szól, hogy mindenki hülye, csak én nem, ezért nekem kell vigyáznom a többiekre? :o
ColT
Egy szuzukit kényelmi szempontokból nem egy fiestával kell összehasonlítani.
Aki napi 10 kilométert vezet, annak nincs közlekedési rutinja, az igazából nem tud vezetni, akárhányszor teszi is meg azt a napi 10 kilométer távolságot.
Amúgy ha valaki napi 10-20-40 kilométert vezet, annak tökéletesen elegendő egy kisautó -szuzuki, dévú, anyámkínnya- csak azt kell az eszébe vésni jól, hogy az ő autója nem gyorsul, és nem lassul, ha kikerül az életteréből.
Mert az, hogy fürge, az egy dolog.
A csótány is, az, de nem tud versenyezni egy vaddisznóval.
bob21 2008.08.24. 13:36:20
fasz jelentgető 2008.08.24. 13:36:54
ja + jól is szop a ribanc te fasz
mxplanet 2008.08.24. 13:36:55
mxplanet 2008.08.24. 13:39:01
cso zsi 2008.08.24. 13:39:05
Daily Shark ·
Ez a tapasztalat, amit az élet adott nekem.
A cigány lop, a szuzukis nem tud vezetni.
"Szerintem nem fogjátok fel, hogy a Suzukis nem merő jókedvében fékezett egy nagyot, hanem mert valószínűleg úgy érezte, hogy erre szükség van, még ha ezzel tévedett is."
Szerinted ez elfogadható, szerintem csak akkor, ha ezt mögöttem csinálja.
A szuzukis ÁLTALÁBAN elnéz valamit, főleg, ha ünnepnap van, vagy hétvége.
Persze tudom, vannak rendes cigányok, és vezetnitudó szuzukisok is, de inkább kerülöm mindkettőt. "
Tán a harmadik kommentben írtam, hogy betévedtem egy Stiftbe.
Egy dolgot tud a kis 1,3-as, nyócér tele lehet tankolni városban.
A 2,3-as ódimat a 80 literes tankjával utoljára pár éve tankolta tele a külföldi rokon, de akkor heti kétszer. :)
Se a stiftből, se a vagyonőrből nem lehet normálisan kilátni az ülésállás, és/vagy az A oszlop elhelyezkeése miatt.
Thaliázom is, annak a külső tükrével van bajom.
Ezeken kívül főként autó méretű járműveket használok.
Átülve azt hiszem, cseppet sem változik meg a tudásom, de az autónak nevezett dobozkákat másképp kell kezelni.
cso zsi 2008.08.24. 13:42:29
Miért, ha elővesz a yard, akkor nem neked kéne elismerni hogy te vezettél? Vagy beszívatnád pár 10 ezerre a haverod aki rád bízza az autóját? "
Mint egy másik blogjegyzetben olvashattad, a sofőrt, ÉS a tulajt is külön-külön lefenyítik.
Nem haveri autókról van szó.
Ott az olcsóság jegyében a tulaj elviszi a balhét, anyagilag lerendezzük egymás közt, aztán kiderül, hogy vezeti-e még a szabálytalankodó.
makika 2008.08.24. 13:45:57
Ha a 2. és a 3. auto is meg tud állni a Suzuki mögött.Egyébként szerintem nemcsak Suzukiba ülnek hülyék.Lásd:kolbászoszsömle
GergőÁron (törölt) 2008.08.24. 13:47:00
"és ha jön az ufó és azzal a fényes varázssugárral elkezdi ellopni, de az közben elromlik, mert a függetlenség napjában is elromlott a ufó mert belemet a repülő, és ha szóval akkor ha leejti félúton az autót és az pont ráesik egy semtexet szállító kamionra, akkor is rossza sofőr?"
Nem árt, haaz emberben meg van a szándék a mondanivaló megértésére, nem?
Értsd: ÁLTALÁBAN a jó sofőr kevesebb balesetnek a részese. Nyilván vannak védhetetlen esetek,
de az általában egy hamis állítás, hogy:
"Én gecijól vezetek, 200ezer kmet vezett, még sosem okoztam balesetet, csak az a sok béna mazsola, háromszor jöttek belém hátulról, meg kétszer nem adták meg az eslőbbséget és azért törött a doblemez, meg egyszer valami fasz rámhúzta a sávban a kocsit, meg egyszer kijöttek elém belsőbe az autópályán, de szerencsére nem tört akkorsem totálra"
Mert a jó sofőrbe nem mennek bele évente kétszer...
ColT 2008.08.24. 13:47:13
És igen, ált. a 10km-re levő melóhelyre megyek, de azon kívül is vezetek máshova (olyankor pár 100km-ket), és jópár éve. Nyilván nem olyan hiperül mint te (gondolod magadról) de legalább a KRESZt igyekszek betartani.
A "kisautó nem gyorsul, nem lassul"-hoz meg ha már itt vagyunk, nézz meg egy Fiesta ST-t, vagy mondjuk egy R5 turbo-t :D
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 13:49:11
Vannak előnyei a szuzukinak.
Én is vezettem olyat, pontosan tudom, hogy occsóé megy, tulajdonképpen gyorsul, ha nem lenne olyan puha a kasztnija, még kanyarodni is lehetne vele anélkül, hogy megfeszülne az ajtó-szélvédő, mert még az úttartása is elmegy.
A lerugott szuzukik amúgy kevésbé veszélyesek, az igazi halál az a csillivilli tiszta, garázsban tartott 6+ éves fajta.
ColT 2008.08.24. 13:50:57
Amúgy ha nem haveri autó akkor mi? :D Ha családon belüli akkor igazad van, vegyék el az asszony jogsiját mi? :D
Magyarázzad vazeg akkor sem lesz értelme.
bob21 2008.08.24. 13:52:06
balesetmentes közlekedést mindenkinek!
whai 2008.08.24. 13:52:16
Én még jól pofán is vágtalak volna, ha beszólsz.
Mellesleg egy nő nem vezethet jól...ennyi.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 13:53:25
Az a leghalkabb autó!
Semmit nem hallasz, mert a térdeiddel befogod a füled. ;-)
ColT 2008.08.24. 13:55:06
@kolbászoszsömle : 20 évig volt kispolszkink. Jó autó az. Ha nem hiszed el, gyalogolj pár évet.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:05:08
Az első autóm nekem is az volt.
Néha kiesett a kereke, de mindig volt nála olyan féltengelyszerűség (800 forint/pár).
Útszélén generálozható szörnyeteg.
Rádió nem kell bele ülés mellett kiskar és indul. :)
szalámiskifli 2008.08.24. 14:09:09
User1 2008.08.24. 14:11:33
Neked még a sok vezetésről sincsenek pontos fogalmaid.
Nagyobb vezetési tapasztalatot ad az, ha én Bp-en , vagy forgalmasabb városban napi 2 órát vezetek, mint ha te naponta 400 km-et legyűrsz egy autópályán, vagy autóúton.
Mit gondolsz, itt Bp-n szerinted miért minden negyedik autó suzuki? Elárulom, mert az emberek 90%-a veled ellenétben nem napi 400 km-ert vezet és itt meg az a nagy marha, (feltéve, hogy nem milliomos) aki SUV-al jár be melózni a környékről.
Eleve ezt a mentalitást nem értem. A normális embernek az autója nem cél, hanem eszköz. Ha valaki nem megy naponta az adriára, mi a lófaszért ne vegyen suzukit?
Ez a leelőzés is marhaság, nem azért megy 100-al előtted a suzukis hogy szivasson, tud ő is 140-el menni és kisebb tömege miatt az 1.3-as, elhiheted, simán ott is hagy az emelkedőn. És ha ilyen van, te nyilván dühös vagy. Nekem idősebb Toyotám volt, teljesen érthetőnek találtam, hogy a kis suzukik pörögtek körülöttem, ehhez nem kellett nagy matematikai tudás. Pedig az 1.6-os volt, azok meg 1.3-ak. Szerinted hol tudtam kihasználni a toyotámat? Szinte sehol, annyi előnyőm volt, hogy gond nélkül mentem 160-at, ők meg már üveghangon voltak. De hol mehettem én 160-al?
Pesten élek, nyaranta talán 20 alkalommal megyek vidékre. Bp-ről ráadásul szinte semmi nincs 400 km. Most akkor miért vettem volna egy új Toyotát, amikor a régit eladtam.
Vettem egy 3 éves WagonR+-t és az ilyeneket mint te, állni hagyom az érdi emelkedőn:)
KaPé 2008.08.24. 14:18:33
2. a suzukis figyelmetlenségből indokolatlanul fékezett, ez szabálysértés, 30 ezer forintig büntethető.
3. ha balesetet látsz, akár te okozod, akár nem, tökmindegy, meg kell állnod meggyőződni, hogy nem sérült-e meg senki, különben a cserbenhagyás szabálysértését valósítod meg, szintén 30 ezer forintig büntethető. (Nem összekeverendő a segítségnyújtás elmulasztásával, amikor tudod, hogy megsérült valaki és otthagyod)
Navarone 2008.08.24. 14:19:43
Megfigyeltem, hogy divat szidni a Suzukikat, pedig nem azok okozzák a balesetek döntő többségét, hanem az olyan vezetők, mint a postoló, meg a társai, akik előznek össze-vissza, index nélkül, átmennek piroson, és gyorshajtanak.
oistván 2008.08.24. 14:24:41
User1 2008.08.24. 14:30:00
Nálunk a közlekedési szabályok és a földrajzi visonyok egyértelműen a könnyű autókat részesíti előnyben, ha hozzáadjuk, hogy az illető Bp-en, vagy környékén lakik, pláne.
Engem ami legjobban dühít, az az indexnélküliség, ez nagyon nem a suzukis rétegre jellemző, pedig "állítólag" ők vezetnek szarul.
Maura 2008.08.24. 14:34:17
azé az is tegye már fel a kezét aki pályán 72 méteres követési távolságot tart.
________________________________________
Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc.
De ha valaki ezt sem tudja, es megis autokazik vadul, meg kommentezik okosan, nos, ezert is tobbekkozott veszek majd pickupot ha lesz vegre ra penzem...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:35:44
Attól függ miben. Országúti vezetésben, relatív nagy sebességben semminemű tapasztalatot nem szerzel, fogalmad nem lesz arról, hogy a szembejövő milyen messze van, előzhetsz-e.
Az nem a Te élettered, nincs benne rutinod, napi két óra budapestezéssel nem vagy az országút császára, a vezetés tudora.
Amúgy a napi két óra vezetés testvérek között is 60 kilométer, ami legalábbis a nem kevés kategóriája.
Ha két óra alatt ennél kevesebbet mész, menj busszal/gyalog.
"Eleve ezt a mentalitást nem értem. A normális embernek az autója nem cél, hanem eszköz. "
Az autó eszköz. Nem vágunk ipari mennyiségben fát teszkós láncfűrésszel, és nem veszünk otthonra a hangulatkandallónkhoz 80-as Stihl-t.
Én alapvetően megbízok az emberekben, és úgy gondolom, hogy olyan eszközt választanak maguknak, ami optimális a számukra.
A szuzuki nem a hájvéj optimális választása, így, ha olyat látok, feltételezem, hogy véletlen keveredett oda, és nincs rutinja.
Ugyanez igaz visszafelé is.
Hiába vezetek baromi sokat közúton, Pesten kicsit elveszve érzem magam, mert nem tudom, hogy miért csinálja az előttem lévő azt, amit csinál.
Pl miért áll be az útkereszteződésbe, miért a féket nyomja, ha zöld a lámpa, miért vált sávot index nélkül.
Ezeket a dolgokat meg lehet szokni, egy idő után fel sem tűnik, hogy potenciális veszélyforrás a többi autós, és amit a pesti autós rutinból hárít el, arra nekem pl veszettül figyelnem kell.
A gond ott van szerintem, hogy az emberek nem veszik tudomásul a saját korlátaikat, ne tudják, hogy mire van magas szkilljük, é mire alacsony.
Te is jaszkarizol a szuzukiddal az érdi emelkedőn, gondolom megy vagy 140-150-et a tetejére, és örülsz, hogy sikerült lerázni a lacsás-audis-alfás-bömös nagyautókat, és nő két centit a faszod, hogy mennyivel gazdaságosabban tudsz szágoldozni, majd Batta felé a záróvonalon mész tovább 90-el.
Így is lehet vezetni, általában nem villognak le, nem dudálnak a mögöttedjövők.
Mert nekik meg abban van rutinjuk, hogy az efféle pógikat tolerálják, és azt lessék, mikor hibáznak egy tized másodpercet, és azonnal előzni kezdjenek, mihelyst lehet, mert hosszútávon úgysem bírod az iramot, hiszen lelki szemeid előtt felsejlik a 8 liter feletti fogyasztás réme.
Navarone 2008.08.24. 14:40:15
Nekünk is Wagon R+ van, és most veszek magamnak egy Swift-et is. A fenntartása olcsó, kapok hozzá alkatrészt, ugyanúgy elvisz bárhova, mint egy tizennégymilliós Toyota. Minek vegyek drágább autót?
Kolbászoszsemle igazán megadhatná a rendszámát és az autója típusát, hogy tudjam, kit kell messze elkerülnöm az úton, mert nem szeretek közveszélyes őrült mellé kerülni.
Nem a Suzukisok hagyják le rendszeresen az indexet, és nem ők lépik túl a sebességkorlátozást. Hanem a kolbászoszsömle-féle elszállt agyú barmok, akik azt hiszik, tudnak vezetni. Gyakorlatilag meg sem találják az indexet, és fogalmuk sincs, mi az a sebességkorlátozás. Ha ő elcsap, meghalok. Ha egy tötyörgő hétvégi autóssal ütközök, akkor max. beütöm a fejem. Nos ki a veszélyesebb? Ugye nem kérdés, hogy kolbászoszsemle és társai...
szalámiskifli 2008.08.24. 14:46:19
Pl miért áll be az útkereszteződésbe, miért a féket nyomja, ha zöld a lámpa, miért vált sávot index nélkül."
látod pesten is te vagy a legjobb, de a sok köcsög...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:47:15
"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."
130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)
Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.
Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:54:17
Van vagy négy autóm, mind különböző.
Amúgy tőlem nem kell félni, ha utolérlek és nem tudlak azonnal megelőzni, akkor megyek mögötted, és kivárom a sorom.
Nem kezdelek el bosszantani, nem villogok, nem dudálok, nem tapadok túlságosan a seggedre, max a kormányon dobolok az ujjaimmal.
Ha büntizni kezdesz, inkább megállok bagózni, ugyanis nem akarok meghalni egy országúti rutinnal nem rendelkező önkéntesrendőr miatt. :)
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.08.24. 14:57:22
ColT 2008.08.24. 15:12:42
Nekünk legalább annyi eszünk van hogy tudjuk hogy nem vagyunk szupermenek, és hogy nem versenyautóval járunk.
Az hogy a Kispolszkid nem tartottad rendesen karban, szintén téged minősít :D Aki a Hardy tárcsát (ha egyre gondolunk) hagyja a kerék kieséséig szakadni az monnyonle :D :D
Lehet hogy nekem 16 éves az autóm, de amennyire csak lehet, tipp-topp. Na jó mosni mostanában nincs időm :( De leginkább azért tipp-topp mert ronccsal járni veszélyes.
Mr X · http://vilagsuttyoi.blog.hu 2008.08.24. 15:18:46
User1 2008.08.24. 15:27:03
Soha nem vezettem izomból, beállok egy sebességre és azt tartom. Ha sietek ez sok, ha nem, akkor kevesebb. Kurvára nem érdekel kit előzöm meg és ki előz meg. Nekem a "gyengém" a dobozos autó, mert magas és pakolható. Tellett volna többre is, de francia autót nem veszek magyar utakra. (Főleg nem Bp-i utakra)
Vidéken (ha nem megy túl lassan) mindig követek valakit. Ő tudja hol a rendőr, hol kell fékezni, hol lehet gyorsulni. MIvel itt (Bp-n) sokat vezetek, a vidéki városokkal nincs gondom, bár a tempót túl lassúnak találom, de nem helyezkedem, alkalmazkodom. (Bp-en viszont kihasználom a lehetőségeket, ahol lehet és általában tudom, milyen idősakban melyik úton érdemes menni).
Nem jaszkarizom és épp nem a BMW-seket szoktam lerázni, de mint írtam, igazából kurvára nem érdekel kiket rázok le. Tény, hogy az emelkedőkön elmegyek, de elsősorban a biztonság és nem a kivagyiság miatt.
Látod, ennyire nem ismered a suzukit. Ebben az autóban nem kell nézni a fogyasztást. Minek, egy suzukival úgy sem tudsz 180-200-al menni,alatta meg minek néznéd a fogyasztást, rengeteg úgy sem lesz. Egy suzukival kb, 120-130-al lehet biztonságosan menni, kétlem, hogy ezalatt a sebesség alatt látsz az autópályán 1.3-as suzukit, ha van előtte hely, így ez a 90 is baromság.
Volt vagy hatféle autóm, mindegyiknek volt pozitívuma, negatívuma. (A suzukinak pld. nem az a hibája, hogy kényelmetlen, vagy lassan kell vele menni, mert akkor keveset fogyaszt, amiket te hiszel róla, hanem az, hogy egy-két emberes autó, magyarul komolyabb családnak nagyon nem való és az, hogy nagyon nem ajánlatos vele ütközni). Előnye viszont, hogy pörgős, lehet vele menni, felszalad az emelkedőn.
ColT 2008.08.24. 15:29:48
Tudják (többiek), inkább lassabban ésrek oda mint hullazsákban.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 15:53:44
Az nincs. :)
UAZ és 200sx az előfordulós autóm, a családi meg crysler, asszonynak meg tojcsi, amivel mostanában én ugrok le a tecsóba, hogy inkább azt basszák szét a parkolni nemtudók, mint a többit (az UAZ-ba beesik az eső).
User1
"Látod, ennyire nem ismered a suzukit. Ebben az autóban nem kell nézni a fogyasztást. Minek, egy suzukival úgy sem tudsz 180-200-al menni,alatta meg minek néznéd a fogyasztást, rengeteg úgy sem lesz."
Nem kell fényezni azt a vasat, megvannak az előnyei, hátrányai.
Tényleg nem megy 180-200-at, de 150-et igen, és ott már jelentősen megnő a fogyasztása.
Ha szerinted nem kényelmetlen, azzal nem tudok mit kezdeni, én a kocsonyát nem szeretem, te meg a meggylevest, szerintem a vákuumatracon lehet rendesen aludni, szerinted meg a Cargo-n.
Ha szerinted összehasonlítható komfortja van a szuzukinak egy akár középkategóriás autóval, akkor lelked rajta.
Jahogy Te az érdi emelkedőt nem a hatoson, hanem az autópályán szoktad gyorsulásra használni!
Az megen más. Ott felgyorsulsz ameddig a lábad bírja, ha van benned egy csepp jóérzés, lehúzódsz a szélére, és mész tovább. Van aki ezzel játszik van aki meg mással.
Én azt hittem, hogy a hatoson lévő érdi emelkedőre gondolsz, ott, ahol kétsávos az út, és van egy kb 3-400 méteres viszonylag meredek szakasz, a meredek szakasz végén pedig lámpa, 7-es bekötő stb.
Aszittem ott szereted állva hagyni a többieket, aztán kivárni, hogy zöld legyen a lámpa, majd töttyögni Battáig 90-nel a záróvonalon.
Ha nem ott szoktad ezt csinálni, én megkövetlek. :)
Maura 2008.08.24. 15:57:10
Maura
"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."
130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)
Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.
Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb.
_____________________________________________
Kulcsszo: "milyen lehet"
Mi vagyok en, szemre megallapitom, hogy anyjuk eppenseggel hanyszor jardazta meg a papa merciet, aminek mondjuk a kasznia kifogastalan, de szalszakadt a gumi, extrem esetben felemasan fognak a fekei, mert a sogor olcson cserelt betetet...
Miert van az, hogy amig en is szupermennek ereztem magam, addig atforditottam csont nelkul egy auto a feje tetejen, a masikat meg osszetortem, mert "nekem van elsobbsegem, nem lehet hogyha megallt megis elindul es belemjon"????
Azert, mert pont igy gondolkoztam, mint most Te. Kozben lenyugodtam. Kozben vettem egy BMW-t kozel haromszaz loerovel, es szarok a vilagra, ha meg akarnak elozni.
Elozzenek.
Le akarnak szoritani? Fekezek, hagymenjen a barma. Meg akar kergetni? Pöccintek a gazpedalon, es elmenekulok.
Kerulom a konfliktust, nem nyomulok, udvaroas vagyok, elozekeny, es elorelato. Mert nem faj.
Napjaimbol, amikor neha a varosban kell megtennem ketszaz km-t, max negyedorat (vegtelenitve a legrosszabb eseteket peldanak veve) vesz el az, hogy beengedek magam ele masokat, lemaradok par metert.
Van negyed oram arra, hogy ne menjen fel a vernyomasom, es egyben maradjon az autom.
Tovabba, ha kinezek a szelvedon, es nem csak az elottem meno segget latom, hanem az aszfaltot is, akkor van arra eselyem, hogy egy-egy kobor csatornafedel ne tepje ki a futomuvemet.
akos 2008.08.24. 16:07:38
Ursula 2008.08.24. 16:10:27
Szomorúan látom, hogy még mindíg kint van egy tökártatlan ember rendszáma.
dsf 2008.08.24. 16:18:08
ColT 2008.08.24. 16:18:21
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:23:57
Akkor félreértettük egymást!
"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."
Azt hittem nem tetszik a 72 méteres követési távolság, vagy, hogy szerinted annyit kell tartani, vagy mifene.
Respekt a stílusodért, de pikápot ne vegyél, az eleje nem elég kemény, a hátulja meg túl puha. :)
Az egyik ismerősöm közészorult valami istenmbarmáknak, és hiába alváz, hiába robosztus külső, az volt az egyetlen autó, amit tréler vitt el...
UAZ kell neked, kommandirszki.
Kabrió, májer, olcsó, hatszemélyes. ;-)
User1 2008.08.24. 16:25:38
Neked tulajdonképpen Suzukid van?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:36:18
Már nincs.
Volt, de megijedtem benne, amikor észrevettem, hogy menet közben a kanyarban annyira tekeredik a kasztni, hogy megmozdul az üveg. Ekkor eldöntöttem, hogy én nem ülök bele, meg azt is, hogy a feleségem nem ülhet bele, az anyósom viszont nem akart beleülni, így nem volt mit tenni, eladtam... :)
kutya vacsorája 2008.08.24. 16:42:08
ez akkor is így van, amikor másképpen kellene lennie. pl. ha én autóúton megfelelő követési távolságot tartok, tutizicher,h.2 percen belül elém kerül vmi előzgető barom, és a távolság pikkpakk, a felére csökken. ha épp ekkor satuzik vki elől, lehet, én sem tudok megállni időben, holott mindent megtettem. no.
de a posztra ez nem vonatkozik. város belterülete, 2x2 sáv, gyalogátkelő stb. ezer+1 okból.
2008.08.24. 16:43:51
1. senki nem fogja megjegyezni a rendszámot
2.Ha okkal tapos a fékbe a suzukis a történet ugyanígy zajlik le és nem történik semmi említésre méltó a hunyó meg az utolsó autó mert ...
User1 2008.08.24. 16:50:38
A baleset okozója szinte minden esetben önismereti gondokkal küzd. Jobb képességekkel ruházza fel magát, minden helyzetében biztos, mindig a másik a hibás, stb. A fiatalok ezt általában kinövik, az idősebbek már nem, ezek lesznek a "bunkók". Az ilyenektől igazság szerint nem is lehetne elvárni, hogy olyan finom, szinte percenként változó, rengeteg íratlan elemet tartalmazó rendszerhez alkalmazkodjanak mint az autóval való közlekedés. A pontrendszer amúgy épp ezek "leépítésére" szolgálna, sőt ezt szolgálná az is, hogy a jogsihoz kell a 8 általános.
tehenke 2008.08.24. 17:03:13
Kmg42 2008.08.24. 17:09:46
Namost egyáltalán nem gondolkoztam hogy milyen lehet a mögöttem lévőnek. Nem is érdekel. Ha belém jön akkor felújítom a kocsim hátulját. Veletek még sosem történ hasonló?
Amúgy a KRESZben nincs indokolatlan fékezés. Már csak azért sem mert én mindig minden fékezésemet meg tudom indokolni és ki az a merész aki engem felül bírál??? :-D
Követési távolságot viszont ismeri ami viszont szubjektív mert mindenki magának választja meg.
A Szuzukis meglepő mód vétlen volt a szituban.
ColT 2008.08.24. 17:11:36
Ne védjük már a gyorshajtókat.
@kolbászoszsömle : Elárulom : a menet közbeni rázkódásoktól is mozog a Suzukiban az üveg. Amúgy mennyivel kanyarodtál?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 17:17:51
Olyan 90-100... Nem volt vészes, bár viszonylag éles kanyar.
Ott ahol a motorosok szoktak a Mecseken szembekarambolozni videofelvétel céljából...
Az lehet, hogy a rázkódástól magától is mozog az üveg a szuzukiban, de szerintem csak az után, hogy már "elkönnyült" a karosszéria a félkerékkel a járdán parkolástól -ettől hajlamos nem csukódni az ajtó- vagy valami ilyesmi.
B.GY. 2008.08.24. 17:19:27
miss parker 2008.08.24. 17:21:20
Van az...lasd lentebb.
A szuzuka esete, pedig hatareset
(valos indoka volt-e?!) még akkor is ha
...az utolso az igazi hunyo a követetési tavolsag meg nem tartasa miatt.
Hiszen itt NEM egy elotte tortent ütközés miatt nem maradt kellő helye a megallásra.
------------------
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.
miss parker 2008.08.24. 17:23:54
qwerty 2008.08.24. 17:33:08
1. a balesetet az okozta, aki nem tartotta be a követési távolságot."
Ez OK
"2. a suzukis figyelmetlenségből indokolatlanul fékezett, ez szabálysértés, 30 ezer forintig büntethető."
Mi az hogy indokolatlanul?? Az 1. pont miatt ez mindegy.
"3. ha balesetet látsz, akár te okozod, akár nem, tökmindegy, meg kell állnod meggyőződni, hogy nem sérült-e meg senki, különben a cserbenhagyás szabálysértését valósítod meg, szintén 30 ezer forintig büntethető."
Na nehogy már minden koccanásnál mindenkinek meg kell állni és megkérdezni, hogy minden rendben van-e? Pláne ha x autóval mögöttem történt. Lehet, hogy észre sem vette.
qwerty 2008.08.24. 17:35:11
User1 2008.08.24. 17:35:23
mxplanet 2008.08.24. 17:36:07
Tehat egy keson eszrevett keresztezodes pl. NEM INDOK ! "
tehát akkor padló gázzal menjen át, még ha jobbkezes is ?:D
az nem vagyonbiztonság hogy féltem az autómat?
miss parker 2008.08.24. 17:38:28
Hanem pl. a "hoppá itt kellene elmenni" tortenetre...
miss parker 2008.08.24. 17:42:03
Egyebkent baleset eseten...a helyes eljaras.
---------------------
58. §
Közúti baleset
(1) A balesettel érintett jármű vezetője köteles a járművel azonnal megállni, a baleset folytán megsérült vagy veszélybe került személy részére segítséget nyújtani és az esetleges további balesetek elkerülése érdekében minden tőle telhetőt megtenni.
*A „balesettel érintett” járművezető kötelezettsége három részből áll: a megállás, a segítségnyújtás és a további baleset elhárításának kötelezettségéből. A rendelet alkalmazása szempontjából „balesettel érintettnek” azokat kell tekinteni, akik a balesetnek részesei, akiknek magatartása közrehatott az esemény létrejöttében, valamint azokat a járművezetőket is, akik a baleset folytán veszélyhelyzetbe kerültek.*
(2) Ha a baleset halált vagy személyi sérülést okozott, a balesetről a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíteni kell és a lehetőséghez képest gondoskodni kell a nyomok megőrzéséről; a helyszínt csak az intézkedő rendőr engedélyével szabad elhagyni. Ha a baleset veszélyes anyagot szállító járművel következett be, a balesettel nem érintett járművek vezetőinek is haladéktalanul értesíteni kell a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) a balesetről, közölni kell a jármű narancssárga alapszínű tábláján feltüntetett számokat.
*Ha a baleset veszélyes anyagot szállító járművel következett be, a balesettel nem érintett járművek vezetőinek is haladéktalanul értesíteni kell a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) a balesetről, közölni kell a jármű narancssárga alapszínű tábláján feltüntetett számokat.
A nyomok megőrzéséről való gondoskodás nem azt jelenti, hogy a járműveket nem szabad elmozdítani a helyükről. Ellenkezőleg: adott esetben pl. csak anyagi káros balesetnél a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében a járművek helyzetének megjelölése, a nyomok biztosítása után haladéktalanul el kell mozdítani azokat. Csak anyagi káros balesetnél semmi nem indokolja a forgalom akár rövid ideig történő zavarását sem.
A személyi sérülés bekövetkezésének megítélése nem a baleset részeseinek a feladata. A személyi sérülés felismerésének nem feltétele a látható külső sérülés. Személyi sérülésnek minősül, ha a balesettel érintettek közül valaki pl. fájdalomra, mozgási nehézségre, rosszullétre panaszkodik.
A veszélyes anyagot szállító járművel bekövetkezett közúti baleset fokozott veszélyt jelenthet. Ezzel áll arányban a balesettel nem érintett jármű vezetőjének az a kötelezettsége, hogy a legközelebbi rendőrt a baleset tényéről és a jármű narancsszínű tábláján feltüntetett számról – ha a tábla számot is tartalmaz – értesítse. Ez utóbbi kötelezettség teljesítése jelentősen megkönnyíti a veszély elhárítását. Az ilyen balesetből származó veszély elhárítására hivatott szervezet részéről a közölt számok jelentésének ismeretében a baleset következményeinek felszámolása, a veszély elhárítása hatékonyabb lehet.*
(3) Ha a rendőrhatóság értesítése a (2) bekezdésben foglalt rendelkezés értelmében nem kötelező, de valamelyik érdekelt a baleset miatt rendőri intézkedést kíván, és a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíti, a balesettel érintett járművek vezetőinek a rendőri intézkedést meg kell várniuk.
A rendőrhatóság értesítése, illetve rendőri intézkedés hiányában az érdekeltek kötelesek személyazonosságukat és a kötelező felelősségbiztosításuk fennállását hitelt érdemlően igazolni. Ha a baleset folytán megrongálódott jármű vezetője nincs jelen, a károkozó köteles személyi adatait és biztosítója nevét erre alkalmas módon a helyszínen hátrahagyni, és az esetet a felelősségbiztosítási jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően a biztosítónak bejelenteni.
*Ha valamelyik fél rendőri intézkedést kért, azoknak kell a helyszínen maradni, akiknek személyazonosságuk igazolásához érdekük fűződik, akik a baleset folytán anyagi kárt okoztak vagy anyagi kár érte őket.*
(4) Ha – akár a (2), akár a (3) bekezdés alapján – rendőri intézkedés válik szükségessé, a rendőri intézkedés megtörténtéig a vezetőnek szeszes italt fogyasztania tilos.
*A rendelet a szeszesital-fogyasztás tilalmát a rendőri intézkedés megtörténtéig írja elő, ez tehát a rendőri intézkedés befejezését jelenti. A rendőri intézkedés akkor befejezett, ha a rendőr közli az érintettekkel, hogy a helyszínről eltávozhatnak.*
(5) Személysérülést okozó baleset, illetőleg jármű kigyulladása esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. Tűzoltókészülékkel ellátott jármű vezetője a készüléket a kigyulladt jármű oltásához köteles rendelkezésre bocsátani.
*Személyi sérülést okozó baleset vagy járműtűz esetén a megállási és segítségnyújtás kötelezettség minden járművezetőt terhel.*
(6) A forgalom zavartalanságát – a lehetőséghez képest – baleset bekövetkezése esetén is biztosítani kell.
*A forgalom zavartalanságának biztosítására vonatkozó szabály, mindenkire nézve kötelező, akár érintett a balesetben, akár nem. Ennek alapján forgalmát zavaró a bámészkodó csoportosulás, a járművek indokolatlan megállása, hirtelen fékezése.
A „lehetőséghez képest” kifejezést tágan kell értelmezni. Csak anyagi kárral járó balesetnél első teendő a forgalom zavartalanságának biztosítása.*
(7) A baleset folytán megsérült jármű közlekedésére, kivilágítására és vontatására az 56. § (2)–(7) bekezdésének, valamint az 57. §-nak a rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
ColT 2008.08.24. 17:47:46
Amúgy a Mecsekben is voltak olyan állapotú útszakaszok (vannak is) amiken nem egészséges (főleg a futóműnek) 90-et menni...
@user1 : Ha már beengedek valakit az csak nem satu lesz, mert akkor már majdnem előtte vagyok ha akkorát kell fékeznem.
De tegyük fel hogy satuznom kell mert a sávomba pofátlankodik (rám húzza a kormányt). Oldalról vagy hátulról lesz jobb ha belém jönnek? Ha a mögöttem levő megtartja a követési távolságot akkor nem lesz baja senkinek csak ordítás. Ráadásul jogosan satuztam.
DEGEC 2008.08.24. 18:00:06
én is figyelem, ha tudom, és nincs lesötétítve az előttem lévő ablaka van gynem vmi dobozos.
én csak azt nem hoszem el hogy itt ennyi postoló van aki mindig és minden körülmények között betartja a követési távolságot.Mert aki ezt mondja za hazudik.
Vagy ha nem akkor rakjon be egy webcamot a kocsijába, és tegye fel a netre 1 napi budapesti közlekedését, plusz a pályán is megnézném.
qwerty 2008.08.24. 18:04:02
DEGEC 2008.08.24. 18:05:52
igen, mé nem néztél tükörbe, hogy a mögötted lévő is meg tud állni:-)
a jó sofőr kikerüli:-P
egyébként én ha pályán van valami baleset vagy hirtelen dugó, azonkivül hogy amint tom benyomom az elakadásjelzőt, nézem a tükröt hogy a mögöttem lévő meg fog e tudni állni, és ha nem (volt már ilyen) gyorsan sávot váltottam, szerencsére nem jöttek mellettem.
Kmg42 2008.08.24. 18:06:47
"úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."
Ez így szépen le van írva am rendbe is van de ki az az ember aki ne találna kiskaput ezen a két gyengécskén megfogalmazott mondatban. Ezek irányelvek ami valóban jogosak a "Hoppácska itt kellett volna lekanyarodnom" vagy a "Józsi Állj! Ez az a ház!" című eseteknél.
Viszont itt egy kijelölt gyalogos átkelőhelynél történt a szitu és még ha lámpával is volt ellátva honnan tudjuk hogy nem-e mozdúlt be egy gyalogos. Márpedig ez esetben indokolt volt a fékezés. De lehet hogy csak szimplán balfasz volt a Szuzukis, de felelőssége akkor sem bizonyítható.
isti77 2008.08.24. 18:07:20
Mivel Te meg tudtál állni mögötte, és a mögötted jövő is meg tudott állni mögötted, egyértelmű, hogy a baleset elkerülhető volt, csak a Suzuki utáni 4. kolléga nem tartotta be a követési távolságot.
Az, hogy miért kell a sornak hirtelen megállnia, egy kóbor kutya, egy járdáról lelépő gyalogos, vagy egy hirtelen fékező autóstárs miatt, teljesen mellékes. Ha a "hirtelen forgalmi akadály" mögött érkező meg tud állni csattanás nélkül, akkor a hivatalos állásfoglalás szerint a baleset elkerülhető volt, onnantól már egyértelműen az a sorban hátulról érkező a hibás, aki nem tud megállni.
Ezt sajnos saját tapasztalatból tudom, pár éve a Bécsi úton voltam én az, aki egy hirtelen, szabálytalanul megforduló mögött még meg tudott állni, de a mögöttem jövő már nem tudott, belém szállt. Mi is félreállítottuk az "urat", aki miatt az egész történt, és kihívtuk a rendőrséget, akik kettőnk, akik a baleset részesei voltak, legnagyobb meglepetésére a mögöttem jövőt vonták felelősségre, aki persze nem ismerte el, kb. 3 hónap után tért jobb belátásra, addig az autóm segge romokban volt.
Tanulság: ha valami surmó miatt elkerülhetetlen a baleset, próbáld úgy intézni, hogy ő is benne legyen, akkor talán kihozzák hibásnak, különben szabadon távozhat. Persze az embernek nehéz a reflexein uralkodni...
qwerty 2008.08.24. 18:08:25
Én is inkább elütök pár gyalogost, csak nehogy nekem jöjjenek. Ki nem sz.ja le, hogy mögöttem meg tudnak-e állni? Az legyen az ő baja.
B.GY. 2008.08.24. 18:19:54
DEGEC 2008.08.24. 18:25:11
ej ej...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 18:26:18
Hát, lehet, hogy nekem nem volt szerencsém, és pont kifogtam egy virágföldből készült szuzukit.
Mindenesetre ott, akkor elásta magát nálam az a típus.
Az ajtócsukódás amúgy enyhe túlzás, az ajtó természetesen csukódott, de kb fél centivel a helye mellett, és a hátsó ajtó is határozottan ferde volt.
Az autó két oldala közötti szintkülönbség kb 15 centi volt (egy útpadka)
Balnyo 2008.08.24. 18:28:01
suzuki jajjajj 2008.08.24. 18:35:38
...a suzuki helyett
lehet venni értelmes autót!
Úgy hívják HONDA JAZZ
Nem drágább,
2X tágasabb,
5X minőségibb,
és 1000X autóbb
DEGEC 2008.08.24. 18:36:06
én hol irtam hogy üss el gyalogosokat ?
ha van rá mód, kerülni kell a baleseteket.
Én igy csinálom, ha hirtelen fékezni kell.
1. megpróbálom eltalálnia kellő fékerőt.
2. vészvillogó.
3. tükör, hogy hátulsról ne rakjon seggbe senki.
amugy ez az egész kezd hasonlitani egy fikablogra, mindegy mit ir valaki, attól mindenki sokkal okosabb és azt nézi hol tud belekötni.
gratula.
mxplanet 2008.08.24. 18:36:49
mxplanet 2008.08.24. 18:37:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 19:43:35
Na ne röhögtess, akkor abba az egyik oldalon már be sem lehetett volna ülni, nem hogy menni vele.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 19:45:29
@Balnyo : Na nagy részével egyetértek...!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 19:48:55
Felállsz egy tizenötcentis padkára úgy, hogy az autó jobb oldala a járdán van, a bal oldala az úton.
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni?
Kenseth 2008.08.24. 20:17:13
Maura
"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."
130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)
Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.
Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb."
______________
noszóval, tfh az említett 36 m/s sebességgel 72 méterre (2 másodperc alatt megtett útra) követsz valakit, a reakcióidőd pedig úgyszintén 2 másodperc.
ha ő az út egy x pontján (te ekkor x-től visszafele 72 méterre vagy) satuféket nyom, akkor te az adott reakcióidővel megteszel 2 másodpercnyi utat, azaz 72 métert fékezés nélkül, majd elkezdesz fékezni (jó esetben te is satuval) - úgy van, te is pontosan x ponton, vagyis - a két autóra ugyanakkora fékutat feltételezve - ugyanott fogsz megállni, ahol ő, 72 méteres köv. távolsággal.
(a figyelmes és matematikából erős olvasók ebből persze rögtön kiszámolhatták, hogy az általad javasolt 20 méteres követési távolsággal éppen 52 méterrel az előtted satuzó előtt tudsz csak megállni...)
úgyhogy MÉGIS a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni, én má' csak aszondom.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 20:21:51
lol
igazad van! :)
qwerty 2008.08.24. 20:38:57
Ha te ezt 2 másodperc alatt mind megteszed, minden elismerésem
DEGEC 2008.08.24. 20:55:19
és nem tudod értelmezni a betűk egymás után illesztését.
"amint tom bekapcsolom" senki nem irta hogy mindenzt 2 mp alatt.
de tudod mit pont leszarom mit gondolsz.
Perillustris 2008.08.24. 21:04:14
qwerty 2008.08.24. 21:06:47
degec!
vészfékezésről volt szó, te meg alternatívaként lehetetlen dolgokat kínálsz fel megoldáskét.
Persze, ha lehet nem megyünk neki senkinek. Nyilván nem jókedvükből koccantak.
Perillustris 2008.08.24. 21:10:47
Ja, amúgy ti mennyi cukrot raktok a pudingba?
qwerty 2008.08.24. 21:13:45
3-4 evőkanállal egy zacsihoz
seat 2008.08.24. 21:13:54
sanya 2008.08.24. 21:39:26
1. a suzukisnak semmi felelőssége nem volt a ráfutásban (szar, de ez van)
2. JOG SZERINT HA VALAKI SZÍNTÉVESZTŐ. AKKOR IS KAPHAT JOGOSÍTVÁNYT (egy színtévesztő kollégámnak van, tőle tudom)! - nem biztos ez okozta az elbizonytalanodást, de tehette volna ez is (szóval számoljunk ezzel a közútakon)
suzuki jajjajj 2008.08.24. 21:59:12
DIREKT OLYAN szinek,amiket
a szinteveszto is HELYESEN LÁT!
A szinteveszto ugyanis nem minden
zold-piros arnyalat szint kever...
A szinvak viszont valoban csak fekete-feherben lat.
légyírtó 2008.08.24. 22:23:36
színtévesztő vasárnapi szuzukis 2008.08.24. 22:25:27
Balnyo 2008.08.24. 22:33:41
Valamit félre érthettél. nem állítom, hogy nincsenek hasonló vagy ennél jobb autók, akár hasonló árkategóriában. Nem én választottam a suzukit (ami egy 95-ös swift) Csak gondoltam megosztom azon meglátásomat, hogy a fényesebbet összekarcolják a gyorsabb se tud többel menni, mert a Váci úton népi sport a 45-el menés az összes sávban a 70-es táblánál ésatöbbi. A régi honda Jazz nem szimpi az újabb meg legalább 1-2 millával több mint ez a suzuki de lehet, hogy az lesz a következő.
autosave 2008.08.24. 22:51:44
Igen. kapHAT, külön vizsgálják. Sok eset van színtévesztésen belül is, ami még nem színvakság. Bizonyos színtévesztéseket nem tartanak veszélyesnek, ők vezethetnek. A többi nem. A színvakok sem.
Másik dolog: van itt egy ember, ismerjük. 50 év körül lehet, megtanulta anno a "magos" könyvet, oldalszám szerint tudta, hogy hol mit kellene látnia, ha nem lenne színtévesztő. Azóta vezet, de valójában nem kaphatna jogosítványt. Ilyen is van :S:S
aqweren 2008.08.24. 23:03:08
Egy ismerősöm vezet úgy hogy annyira a seggébe megy a másiknak (akár kamionnak is) hogy a zöldkátya meg műszaki érvényességét le tudnám olvasni ha nagyon akarnám...csak tudnám olyankor miben bízik, az biztos hogy nekem gyomorideget okoz vele...
Mindig a hátsó a hibás.
aqweren 2008.08.24. 23:04:44
Na én _azért_ nem vennék szuzukit....
(Hmmm, lehet semmilyet sem vennék ha minden autógyárban megfordultam volna:D)
B.GY. 2008.08.24. 23:16:27
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.24. 23:21:03
DEGEC 2008.08.24. 23:51:12
kaptál vmi jó kis kedvezményt mi:-PPP???????
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.25. 00:18:07
szivacs 2008.08.25. 00:31:42
azért írtam idézőjelben az araszolást mert országuton voltunk annyian, hogy városi tempoban haladtunk ugy, hogy hol egyszer hússzal, hol egyszer ötvennel, hol egyszer kilenvcennel, tehát teljesen összevissza haladtunk egy konvojban. az elöttem levő autot már legalább 20km óta követtem ebben a helyzetben. az ominozus esetben kb 70-röl fékezett nullára igen gyorsan az elöttem levő, tökre nem számítottam rá, de az autom tulajdonságaival tisztában voltam ezért megtudtam állni. a mögöttem levő pedig nem. ennyi.
Ghunner 2008.08.25. 00:44:03
ColT 2008.08.25. 07:44:04
ColT
Felállsz egy tizenötcentis padkára úgy, hogy az autó jobb oldala a járdán van, a bal oldala az úton.
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni? "
Azt hogy tulajdonképp akkor az össze létező magyar Suzuki össze-vissza lenne görbülve, ha ennyitől megnyaklik a kasztni. Ez már igencsak szemmel látható...Másrészt, mint mondtam, Suzukin tanultam vezetni, és valahogy én nem tapasztaltam padkára állásnál ilyet (megesett).
ColT 2008.08.25. 07:51:36
Sztem jó autó, ha nem kellene nekem néha nagy csomagtér, akkor azt vennék valszeg.
Amúgy meg akár azt is mondhatnám hogy a 92 lóerős újszviftbe beletehetsz mondjuk 250 liter csomagot, én meg az Escortba alapból 380 liternyit. NA, akkor melyik a jobb autó?
A platós IFA :D
Doki 2008.08.25. 08:50:51
Én volnék a post beküldője, és természetesen egy percig sem kétséges, hogy a legegyszerűbb megoldása az esetnek a követési távolság be nem tartása. DE!!!
A KRESZ-ben létezik egy bizalmi elv nevű intézmény, amely azt jelenti, hogy minden közlekedő számíthat rá – bízhat abban –, hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait (pl.: a forgalomirányító lámpa jelzéseit). A bizalmi elv alól azonban vannak kivételek, ezért a forgalomban nagy figyelemmel és elővigyázatossággal kell közlekedni. Ha a szabályt valaki megszegi, másoknak is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy balesetre, vagy veszélyhelyzet kialakulására ne kerüljön sor (azaz nekünk is fékeznünk kellett).
Aki a közlekedésben részt vesz, köteles a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani, a közúti jelzéseknek eleget tenni, a forgalom irányítására jogosultak utasításait követni.
MOST JÖN A LÉNYEG: A közúton mindenkinek úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon, más közlekedését ne nehezítse, kényelmetlenséget senkinek ne okozzon.
Ezért írtam azt, hogy amennyiben úriemberhez méltóan akar viselkedni, akkor visszamegy.
Csak mellékesen: egy jó ügyvéddel kármegosztásra simán ki lehet hozni....
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.25. 08:59:50
én szeretem átlátni a közlekedést amikor vezetek. ez azt jelenti hogy a látóhatárom nem az előttem levő féklámpájánál ér véget. ha kettővel előttem fékeznek, én azt már akkor észreveszem, ha az előttem lévő még rá sem lépett a fékre (előfordul hogy nem is fog, mert gázelvétellel megoldja), és felkészülök, hogy nekem is lehet hogy meg kell állni. ha a féklámpáját nem is látom (de erre marhajó a 3. féklámpa, az mindig látszik), akkor az tűnik fel hogy az előttem levő erőteljesen közeledik az azelőttire...
kisteherautó, kamion mögött haladva nyilván nem, ott legalább egy autónyi követési távolságot tartok városban.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.25. 09:29:00
ex-dr. vuk 2008.08.25. 10:37:05
A posztot olvasva ugy lattam, hogy a fekezes okairol csak feltetelezeseid vannak. Siman elofordulhat, hogy a gyalogos bemozdult, ugy tunt, mint aki at akar rohanni, stb. A szuzis pedig nem akarta elutni. Itt a gyalogos is hibazhatott, de mivel nem lett eset (a gyalogos es a szuzukis kozott) igy ez mindegy.
A kovetesi tavolsag be nem tartasa, vagy elbambulas miatt pedig o nem felelos.
Feltehetoen NEM ok nelkul fekezett, olyat senki nem csinal, max aki szorakozik (pl. bunteto fekezes, amiert szerintem egyszeru fejloves kellene jarjon, ott a helyszinen).
Felelosseg megosztasra sohasem hozzak ezt ki... Azt, hogy 3-4 autoval hatrebb az egyik belerongyolt az elotte levobe? Ugyan mar.
aqweren 2008.08.25. 11:10:06
Kezd ez a blog elszomorítani :'(
Ha valaki azért jön ide mert kezdő vezető és szeretne minél többet tanulni a vezetésről, mi zavar másokat, melyik helyzetet hogy kell és hogy nem kell megoldani, az azzal fog "távozni" innen, hogy:
- Nem kell betartani a sebességkorlátozást
- Nem kell követési távolságot tartani
vagy:
- Ha szabályos vagyok takarodjak a szabálytalankodók elöl és
- Ki se merészkedjek az útra ha rutintalan vagyok.
Ne máááár :( Rossz vezetőket akarunk nevelni?
Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.25. 11:34:23
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni?
Ez kamu. Találj ki jobbat a Suzukik fikázására...
Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.25. 11:40:01
Honnan tudod, miért állt meg a suzukis? Légy repült a szemébe? Darázsra harapott? Kiömlött a gyerek üdítője? Ez mind-mind indokolt fékezést eredményez!!!
Indokolatlan fékezés az, amikor azt mondom, hogy húdegenya leszek, és jól megijesztem a mögöttem jövőket, és beletaposok a fékbe.
Nerve 2008.08.25. 12:23:09
Másik, ha van zebra és a gyalogos a piros jelzés ellenére lelép eléd és te elkaszálod, úgy megb*sznak száraz f*sszal, hogy csak úgy nyekkensz. Mert függetlenül attól, hogy a lámpa mit mutat neked mindíg úgy kell megközelítened a zebrát, hogy meg tudj állni.
sq 2008.08.25. 12:26:01
Nerve 2008.08.25. 12:30:12
BÉKA 2008.08.25. 12:36:32
Gratulálok a szerkesztőnek.
sq 2008.08.25. 12:41:51
Nerve 2008.08.25. 12:55:55
1x1 2008.08.25. 12:57:45
legközelebb azt is vonjuk felelősségre aki időben elindul a zöldnél, de nem szól oda mögötte lévőnek, aki elbambulva vakarássza a tőkét/punciját, mialatt a mögötte lévő belehajt, mert azt hitte el fog indulni. Nem? :))
Erre csak annyit tudok mondani, ezért van az embernek elöl a szeme és nem hátul! az figyeljen aki hátul van és nem az aki elöl!
Rutinosabbak használhatják a tükröt is:))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.25. 12:59:47
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.25. 20:07:05
Bameg!
A jövő héten veszek egy szuzukit, és felrakom a csavarodós képet...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.25. 20:30:26
autózz!
és éld túl a hülyéket...
Ez a mottó.
Igaz, hogy nem volt szabálytalan az, amit csinált, de az emberünk egy komplett élet- és balesetveszélyforrás.
B.GY. 2008.08.25. 22:18:59
Aqweren 2008.08.25. 22:27:19
Követési távolságot kell tartani. Jó hogy tükörbe nézni sem árt, pl. volt már hogy átmentem a sárgán mert tolt a baromállat, de ha olyan akadály van előttem, ami miatt "az élet- és vagyonbiztonságot" veszélyeztetném ha nem állnék meg, hát biztos hogy nem fogom mérlegelni azt, hogy a mögöttem jövő idióta kocsijának meggyűrődik az orra...
kezdenek a kommentek abba az irányba menni, hogy a szabálytalankodó "rutinosoknak" mindig igazuk van, mások hárítsák el az ő általuk okozott veszélyhelyzeteket.
Ursula 2008.08.26. 11:06:12
Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.27. 13:35:46
mint kolbászos-zsemlét, aki nem tud vezetni, és hülyeségeket beszél...