Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Beleszállt a kocsisorba

2008.08.24. 07:27 :: SilentSound

Érdekes esetleírást küldött nekünk István, szerinte ugyanis nem feltétlenül egyértelmű, hogy a balesetben ki volt az elsődleges hunyó. Tény, hogy az elöl haladó ok nélkül satuzó is hibázott, de ha ketten meg tudtak állni mögötte, akkor felelős-e ő azért, ha az utánuk következő beleszállt a sorba?

Rendszeres olvasótok vagyok, illetve én küldtem a sárga H2-es képet, amelyet kitettél. Szeretnék ismételten rajtad keresztül az autósokhoz fordulni egy érdekes esettel.

Augusztus 20-án kirándultunk egyet a barátnőmmel, Visegrádra igyekeztünk, mint sokan mások. Szentendrén haladtunk keresztül, kicsit 50 km/h felett, a 2x2 sávos úton, a külső sávban. Előttünk hasonló tempóban egy világoszöld Suzuki Swift I, szedán változat. Nem ismerem nagyon Szentendrét, így annyi biztos, hogy a laktanya előtti lámpás kereszteződésnél a Suzuki vezetője hirtelen állóra fékezi az autót, én megálltam mögötte, mögöttem is megállt az autó, azonban a legutolsó autós már nem tudott teljesen, így sajnos belement a sorba, szerencsére csak az előtte lévőnek ütközött neki, nekem már nem (tehát 4 autó volt, én voltam a második).

Látom a tükörből, hogyfélreállnak, kiszállnak, azonban a Suzuki vezetője mintha mi sem történt volna elhajt. Utánamentem, melléértem a belső sávban, ablak le, közlöm vele, hogy balesetet okozott, nem lenne rossz visszamenni, ha nem is hibás, de egy úriemberhez ez lenne méltó. Ő mondja, hogy féktávolságot (illetve követési távolságot) biztos nem tartották be. Ez OK, elfogadható, csakhogy!!! Az söfőr azért fékezte állóra a Suzukit, mert gyalogosok álltak a zebránál. A zebra azonban a lámpához tartozott, azaz, ha nekünk zöld jelzést mutatott a lámpa, a keresztező gyalogosnak piros volt. A gyalogosok nem léptek le, nem tettek olyan mozdulatot, mintha a piros jelzés ellenére át akartak volna menni a zebrán, ergo indokolatlanul fékezett.

Barátnőmmel (aki szintén sokat és jól vezet) arra jutottunk, hogy biztos nem látta, hogy rendőrlámpa volt, ergo azt hitte, hogy a gyalogos bármikor leléphet, azaz indokolt lett volna a fékezés, csakhogy volt lámpa, és az nekünk zöldet mutatott. Minek az ilyennek jogosítvány? Ha nem látja? Nem figyeli? Figyelmetlen? Ok, de legalább menjen vissza a baleset résztvevőihez és tisztázzák (én visszamentem, de megoldották minden gond nélkül). Hétvégi sofőr....... ja a Suzuki rendszáma: XXX-YYY, világoszöld Suzuki Swift Sedan. Vigyázzatok vele!!!!

195 komment

Címkék: közlekedés autó baleset követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maura 2008.08.24. 14:34:17

DEGEC 2008.08.24. 12:15:43
azé az is tegye már fel a kezét aki pályán 72 méteres követési távolságot tart.
________________________________________

Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc.

De ha valaki ezt sem tudja, es megis autokazik vadul, meg kommentezik okosan, nos, ezert is tobbekkozott veszek majd pickupot ha lesz vegre ra penzem...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:35:44

"Nagyobb vezetési tapasztalatot ad az, ha én Bp-en , vagy forgalmasabb városban napi 2 órát vezetek, mint ha te naponta 400 km-et legyűrsz egy autópályán, vagy autóúton."

Attól függ miben. Országúti vezetésben, relatív nagy sebességben semminemű tapasztalatot nem szerzel, fogalmad nem lesz arról, hogy a szembejövő milyen messze van, előzhetsz-e.
Az nem a Te élettered, nincs benne rutinod, napi két óra budapestezéssel nem vagy az országút császára, a vezetés tudora.

Amúgy a napi két óra vezetés testvérek között is 60 kilométer, ami legalábbis a nem kevés kategóriája.
Ha két óra alatt ennél kevesebbet mész, menj busszal/gyalog.

"Eleve ezt a mentalitást nem értem. A normális embernek az autója nem cél, hanem eszköz. "

Az autó eszköz. Nem vágunk ipari mennyiségben fát teszkós láncfűrésszel, és nem veszünk otthonra a hangulatkandallónkhoz 80-as Stihl-t.
Én alapvetően megbízok az emberekben, és úgy gondolom, hogy olyan eszközt választanak maguknak, ami optimális a számukra.
A szuzuki nem a hájvéj optimális választása, így, ha olyat látok, feltételezem, hogy véletlen keveredett oda, és nincs rutinja.
Ugyanez igaz visszafelé is.
Hiába vezetek baromi sokat közúton, Pesten kicsit elveszve érzem magam, mert nem tudom, hogy miért csinálja az előttem lévő azt, amit csinál.
Pl miért áll be az útkereszteződésbe, miért a féket nyomja, ha zöld a lámpa, miért vált sávot index nélkül.
Ezeket a dolgokat meg lehet szokni, egy idő után fel sem tűnik, hogy potenciális veszélyforrás a többi autós, és amit a pesti autós rutinból hárít el, arra nekem pl veszettül figyelnem kell.

A gond ott van szerintem, hogy az emberek nem veszik tudomásul a saját korlátaikat, ne tudják, hogy mire van magas szkilljük, é mire alacsony.
Te is jaszkarizol a szuzukiddal az érdi emelkedőn, gondolom megy vagy 140-150-et a tetejére, és örülsz, hogy sikerült lerázni a lacsás-audis-alfás-bömös nagyautókat, és nő két centit a faszod, hogy mennyivel gazdaságosabban tudsz szágoldozni, majd Batta felé a záróvonalon mész tovább 90-el.

Így is lehet vezetni, általában nem villognak le, nem dudálnak a mögöttedjövők.
Mert nekik meg abban van rutinjuk, hogy az efféle pógikat tolerálják, és azt lessék, mikor hibáznak egy tized másodpercet, és azonnal előzni kezdjenek, mihelyst lehet, mert hosszútávon úgysem bírod az iramot, hiszen lelki szemeid előtt felsejlik a 8 liter feletti fogyasztás réme.

Navarone 2008.08.24. 14:40:15

User1:

Nekünk is Wagon R+ van, és most veszek magamnak egy Swift-et is. A fenntartása olcsó, kapok hozzá alkatrészt, ugyanúgy elvisz bárhova, mint egy tizennégymilliós Toyota. Minek vegyek drágább autót?

Kolbászoszsemle igazán megadhatná a rendszámát és az autója típusát, hogy tudjam, kit kell messze elkerülnöm az úton, mert nem szeretek közveszélyes őrült mellé kerülni.

Nem a Suzukisok hagyják le rendszeresen az indexet, és nem ők lépik túl a sebességkorlátozást. Hanem a kolbászoszsömle-féle elszállt agyú barmok, akik azt hiszik, tudnak vezetni. Gyakorlatilag meg sem találják az indexet, és fogalmuk sincs, mi az a sebességkorlátozás. Ha ő elcsap, meghalok. Ha egy tötyörgő hétvégi autóssal ütközök, akkor max. beütöm a fejem. Nos ki a veszélyesebb? Ugye nem kérdés, hogy kolbászoszsemle és társai...

szalámiskifli 2008.08.24. 14:46:19

"Pesten kicsit elveszve érzem magam, mert nem tudom, hogy miért csinálja az előttem lévő azt, amit csinál.
Pl miért áll be az útkereszteződésbe, miért a féket nyomja, ha zöld a lámpa, miért vált sávot index nélkül."

látod pesten is te vagy a legjobb, de a sok köcsög...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:47:15

Maura

"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."

130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)

Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.

Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 14:54:17

Navarone

Van vagy négy autóm, mind különböző.
Amúgy tőlem nem kell félni, ha utolérlek és nem tudlak azonnal megelőzni, akkor megyek mögötted, és kivárom a sorom.
Nem kezdelek el bosszantani, nem villogok, nem dudálok, nem tapadok túlságosan a seggedre, max a kormányon dobolok az ujjaimmal.
Ha büntizni kezdesz, inkább megállok bagózni, ugyanis nem akarok meghalni egy országúti rutinnal nem rendelkező önkéntesrendőr miatt. :)

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.08.24. 14:57:22

Én tavaly aug 20-án mentem így bele az előttemlévőbe, eszembe nem jutott balhézni, én voltam a f.sz... Pedig akibe belementem, még megyarázta is, hogy nem érti minek álltak meg elöl, nem volt ott semmi.

ColT 2008.08.24. 15:12:42

Kolbászoszsömle, valszeg neked is nagyobb kissé a pofád mint a rutinod.

Nekünk legalább annyi eszünk van hogy tudjuk hogy nem vagyunk szupermenek, és hogy nem versenyautóval járunk.

Az hogy a Kispolszkid nem tartottad rendesen karban, szintén téged minősít :D Aki a Hardy tárcsát (ha egyre gondolunk) hagyja a kerék kieséséig szakadni az monnyonle :D :D

Lehet hogy nekem 16 éves az autóm, de amennyire csak lehet, tipp-topp. Na jó mosni mostanában nincs időm :( De leginkább azért tipp-topp mert ronccsal járni veszélyes.

Mr X · http://vilagsuttyoi.blog.hu 2008.08.24. 15:18:46

Kolbászoszsömle, véletlenül nem BMW-d van?

User1 2008.08.24. 15:27:03

Kolbászzsömle!

Soha nem vezettem izomból, beállok egy sebességre és azt tartom. Ha sietek ez sok, ha nem, akkor kevesebb. Kurvára nem érdekel kit előzöm meg és ki előz meg. Nekem a "gyengém" a dobozos autó, mert magas és pakolható. Tellett volna többre is, de francia autót nem veszek magyar utakra. (Főleg nem Bp-i utakra)

Vidéken (ha nem megy túl lassan) mindig követek valakit. Ő tudja hol a rendőr, hol kell fékezni, hol lehet gyorsulni. MIvel itt (Bp-n) sokat vezetek, a vidéki városokkal nincs gondom, bár a tempót túl lassúnak találom, de nem helyezkedem, alkalmazkodom. (Bp-en viszont kihasználom a lehetőségeket, ahol lehet és általában tudom, milyen idősakban melyik úton érdemes menni).

Nem jaszkarizom és épp nem a BMW-seket szoktam lerázni, de mint írtam, igazából kurvára nem érdekel kiket rázok le. Tény, hogy az emelkedőkön elmegyek, de elsősorban a biztonság és nem a kivagyiság miatt.

Látod, ennyire nem ismered a suzukit. Ebben az autóban nem kell nézni a fogyasztást. Minek, egy suzukival úgy sem tudsz 180-200-al menni,alatta meg minek néznéd a fogyasztást, rengeteg úgy sem lesz. Egy suzukival kb, 120-130-al lehet biztonságosan menni, kétlem, hogy ezalatt a sebesség alatt látsz az autópályán 1.3-as suzukit, ha van előtte hely, így ez a 90 is baromság.

Volt vagy hatféle autóm, mindegyiknek volt pozitívuma, negatívuma. (A suzukinak pld. nem az a hibája, hogy kényelmetlen, vagy lassan kell vele menni, mert akkor keveset fogyaszt, amiket te hiszel róla, hanem az, hogy egy-két emberes autó, magyarul komolyabb családnak nagyon nem való és az, hogy nagyon nem ajánlatos vele ütközni). Előnye viszont, hogy pörgős, lehet vele menni, felszalad az emelkedőn.

ColT 2008.08.24. 15:29:48

@user1 : Ütközni meg semmilyen autóval nem ajánlatos. Vagy sokba kerül, vagy káros az egészségre. Ezért kéne betartani mindenkinek a kresz-t, akkor valszeg kevesebb baleset lenne.

Tudják (többiek), inkább lassabban ésrek oda mint hullazsákban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 15:53:44

Mr X

Az nincs. :)

UAZ és 200sx az előfordulós autóm, a családi meg crysler, asszonynak meg tojcsi, amivel mostanában én ugrok le a tecsóba, hogy inkább azt basszák szét a parkolni nemtudók, mint a többit (az UAZ-ba beesik az eső).

User1

"Látod, ennyire nem ismered a suzukit. Ebben az autóban nem kell nézni a fogyasztást. Minek, egy suzukival úgy sem tudsz 180-200-al menni,alatta meg minek néznéd a fogyasztást, rengeteg úgy sem lesz."
Nem kell fényezni azt a vasat, megvannak az előnyei, hátrányai.
Tényleg nem megy 180-200-at, de 150-et igen, és ott már jelentősen megnő a fogyasztása.
Ha szerinted nem kényelmetlen, azzal nem tudok mit kezdeni, én a kocsonyát nem szeretem, te meg a meggylevest, szerintem a vákuumatracon lehet rendesen aludni, szerinted meg a Cargo-n.
Ha szerinted összehasonlítható komfortja van a szuzukinak egy akár középkategóriás autóval, akkor lelked rajta.

Jahogy Te az érdi emelkedőt nem a hatoson, hanem az autópályán szoktad gyorsulásra használni!

Az megen más. Ott felgyorsulsz ameddig a lábad bírja, ha van benned egy csepp jóérzés, lehúzódsz a szélére, és mész tovább. Van aki ezzel játszik van aki meg mással.

Én azt hittem, hogy a hatoson lévő érdi emelkedőre gondolsz, ott, ahol kétsávos az út, és van egy kb 3-400 méteres viszonylag meredek szakasz, a meredek szakasz végén pedig lámpa, 7-es bekötő stb.
Aszittem ott szereted állva hagyni a többieket, aztán kivárni, hogy zöld legyen a lámpa, majd töttyögni Battáig 90-nel a záróvonalon.

Ha nem ott szoktad ezt csinálni, én megkövetlek. :)

Maura 2008.08.24. 15:57:10

kolbászoszsömle 2008.08.24. 14:47:15
Maura

"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."

130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)

Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.

Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb.
_____________________________________________


Kulcsszo: "milyen lehet"
Mi vagyok en, szemre megallapitom, hogy anyjuk eppenseggel hanyszor jardazta meg a papa merciet, aminek mondjuk a kasznia kifogastalan, de szalszakadt a gumi, extrem esetben felemasan fognak a fekei, mert a sogor olcson cserelt betetet...


Miert van az, hogy amig en is szupermennek ereztem magam, addig atforditottam csont nelkul egy auto a feje tetejen, a masikat meg osszetortem, mert "nekem van elsobbsegem, nem lehet hogyha megallt megis elindul es belemjon"????

Azert, mert pont igy gondolkoztam, mint most Te. Kozben lenyugodtam. Kozben vettem egy BMW-t kozel haromszaz loerovel, es szarok a vilagra, ha meg akarnak elozni.
Elozzenek.
Le akarnak szoritani? Fekezek, hagymenjen a barma. Meg akar kergetni? Pöccintek a gazpedalon, es elmenekulok.

Kerulom a konfliktust, nem nyomulok, udvaroas vagyok, elozekeny, es elorelato. Mert nem faj.

Napjaimbol, amikor neha a varosban kell megtennem ketszaz km-t, max negyedorat (vegtelenitve a legrosszabb eseteket peldanak veve) vesz el az, hogy beengedek magam ele masokat, lemaradok par metert.
Van negyed oram arra, hogy ne menjen fel a vernyomasom, es egyben maradjon az autom.

Tovabba, ha kinezek a szelvedon, es nem csak az elottem meno segget latom, hanem az aszfaltot is, akkor van arra eselyem, hogy egy-egy kobor csatornafedel ne tepje ki a futomuvemet.

akos 2008.08.24. 16:07:38

Múltkor Németo-ban közúton koccanás történt, sor erős fékezéssel megállt. Szoktam tartani a követési távolságot, de egy turistabusz jött mögöttem nem túl nagy távolságra. Megálltam erős fékezéssel és egyesbe tettem az autót, hogy a busz mit csinál, ha nem kerül ki, beleugratok az árokba inkább. Kikerült, szembe sávban megállt, szembe vele csikorogva szintén megálltak az autók.. Nem is mondtam neki semmit. Amikor a sor elindult visszaaraszolt mögém és félreállt az út szélén 1 km-rel odébb, tükörből láttam, kiszállt a sofőr és törölghette a homlokát. Sztem tart követési távolságot ezután. Én meg örülök, h élek.

Ursula 2008.08.24. 16:10:27

Dear SilentSound!
Szomorúan látom, hogy még mindíg kint van egy tökártatlan ember rendszáma.

dsf 2008.08.24. 16:18:08

Hogy a pocsombe lehet olyat kivanni, hogy jojjon utánnad egy ZIL? Én sose értettem az ilyen utolsó senkiket, akik másnak problemat kivannak. Vagy a halálalát. Egy nulla vagy!

ColT 2008.08.24. 16:18:21

@kolbászoszsömle : Hát úgy tűnik a Maurának is igaza van hogy 90-nel megy a záróvonalnál (tudod annyival szabad ha nem az autópályán van hanem főúton).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:23:57

Maura

Akkor félreértettük egymást!
"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."

Azt hittem nem tetszik a 72 méteres követési távolság, vagy, hogy szerinted annyit kell tartani, vagy mifene.

Respekt a stílusodért, de pikápot ne vegyél, az eleje nem elég kemény, a hátulja meg túl puha. :)
Az egyik ismerősöm közészorult valami istenmbarmáknak, és hiába alváz, hiába robosztus külső, az volt az egyetlen autó, amit tréler vitt el...
UAZ kell neked, kommandirszki.
Kabrió, májer, olcsó, hatszemélyes. ;-)

User1 2008.08.24. 16:25:38

Kolbászzsömle!

Neked tulajdonképpen Suzukid van?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 16:36:18

User1

Már nincs.
Volt, de megijedtem benne, amikor észrevettem, hogy menet közben a kanyarban annyira tekeredik a kasztni, hogy megmozdul az üveg. Ekkor eldöntöttem, hogy én nem ülök bele, meg azt is, hogy a feleségem nem ülhet bele, az anyósom viszont nem akart beleülni, így nem volt mit tenni, eladtam... :)

kutya vacsorája 2008.08.24. 16:42:08

mi a kérdés? mindig a hátulról érkező a hüje, és pont.
ez akkor is így van, amikor másképpen kellene lennie. pl. ha én autóúton megfelelő követési távolságot tartok, tutizicher,h.2 percen belül elém kerül vmi előzgető barom, és a távolság pikkpakk, a felére csökken. ha épp ekkor satuzik vki elől, lehet, én sem tudok megállni időben, holott mindent megtettem. no.
de a posztra ez nem vonatkozik. város belterülete, 2x2 sáv, gyalogátkelő stb. ezer+1 okból.

2008.08.24. 16:43:51

Ez az István is csak egy okoskodó fonnyadt répa meg Te is a rendszámoddal együtt SilSound
1. senki nem fogja megjegyezni a rendszámot
2.Ha okkal tapos a fékbe a suzukis a történet ugyanígy zajlik le és nem történik semmi említésre méltó a hunyó meg az utolsó autó mert ...

User1 2008.08.24. 16:50:38

Maura: Pontosan így van, a közlekedés sikeressége a reális önismeret. Igazából sokmindent nem lehet kijelenteni, hiszen pld. a sebesség nagymértékű túllépése adott helyzetben akár az életedet is megmentheti, a satufék megmentheti egy gyalogos életét, az udvariaskodás adott helyzetben balesetet is okozhat, stb.

A baleset okozója szinte minden esetben önismereti gondokkal küzd. Jobb képességekkel ruházza fel magát, minden helyzetében biztos, mindig a másik a hibás, stb. A fiatalok ezt általában kinövik, az idősebbek már nem, ezek lesznek a "bunkók". Az ilyenektől igazság szerint nem is lehetne elvárni, hogy olyan finom, szinte percenként változó, rengeteg íratlan elemet tartalmazó rendszerhez alkalmazkodjanak mint az autóval való közlekedés. A pontrendszer amúgy épp ezek "leépítésére" szolgálna, sőt ezt szolgálná az is, hogy a jogsihoz kell a 8 általános.

Kmg42 2008.08.24. 17:09:46

Én már voltam olyan szituba hogy lámpám zöld volt a zebránál várakozó anyuka kézen fogta a kisgyerekét és ennek ellenére a gyerek ugrott vagy lépett egyet az úttest felé, nem emlékszem már pontosan. Arra viszont igen hogy egyből satuztam. Az anyja úgy rántotta vissza.

Namost egyáltalán nem gondolkoztam hogy milyen lehet a mögöttem lévőnek. Nem is érdekel. Ha belém jön akkor felújítom a kocsim hátulját. Veletek még sosem történ hasonló?

Amúgy a KRESZben nincs indokolatlan fékezés. Már csak azért sem mert én mindig minden fékezésemet meg tudom indokolni és ki az a merész aki engem felül bírál??? :-D
Követési távolságot viszont ismeri ami viszont szubjektív mert mindenki magának választja meg.

A Szuzukis meglepő mód vétlen volt a szituban.

ColT 2008.08.24. 17:11:36

@user1 : Az udvariaskodás főleg olyankor okoz balesetet amikor valami gyorshajtó vagy mindenre szaró emberke hátulról beleszáll abba, aki elengedi a zebrán a gyalogost, vagy beenged valakit a sávjába...

Ne védjük már a gyorshajtókat.


@kolbászoszsömle : Elárulom : a menet közbeni rázkódásoktól is mozog a Suzukiban az üveg. Amúgy mennyivel kanyarodtál?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 17:17:51

ColT

Olyan 90-100... Nem volt vészes, bár viszonylag éles kanyar.
Ott ahol a motorosok szoktak a Mecseken szembekarambolozni videofelvétel céljából...
Az lehet, hogy a rázkódástól magától is mozog az üveg a szuzukiban, de szerintem csak az után, hogy már "elkönnyült" a karosszéria a félkerékkel a járdán parkolástól -ettől hajlamos nem csukódni az ajtó- vagy valami ilyesmi.

B.GY. 2008.08.24. 17:19:27

Én minden Suzukisra figyelek(óvakodok tőlük)!De nem volt hibás.Meg kell tudni állni mindig,minden körülmény között.

miss parker 2008.08.24. 17:21:20

"Amúgy a KRESZben nincs indokolatlan fékezés."

Van az...lasd lentebb.

A szuzuka esete, pedig hatareset
(valos indoka volt-e?!) még akkor is ha
...az utolso az igazi hunyo a követetési tavolsag meg nem tartasa miatt.
Hiszen itt NEM egy elotte tortent ütközés miatt nem maradt kellő helye a megallásra.

------------------

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi.

miss parker 2008.08.24. 17:23:54

Tehat egy keson eszrevett keresztezodes pl. NEM INDOK !

qwerty 2008.08.24. 17:33:08

"KaPé 2008.08.24. 14:18:33
1. a balesetet az okozta, aki nem tartotta be a követési távolságot."
Ez OK

"2. a suzukis figyelmetlenségből indokolatlanul fékezett, ez szabálysértés, 30 ezer forintig büntethető."
Mi az hogy indokolatlanul?? Az 1. pont miatt ez mindegy.

"3. ha balesetet látsz, akár te okozod, akár nem, tökmindegy, meg kell állnod meggyőződni, hogy nem sérült-e meg senki, különben a cserbenhagyás szabálysértését valósítod meg, szintén 30 ezer forintig büntethető."
Na nehogy már minden koccanásnál mindenkinek meg kell állni és megkérdezni, hogy minden rendben van-e? Pláne ha x autóval mögöttem történt. Lehet, hogy észre sem vette.

qwerty 2008.08.24. 17:35:11

A fékezés hirtelenségéről és okáról csak egy több 10 méterre lévő szemtanu beszámolója áll rendelkezésünkre. Lehet, hogy nem is így történt...

User1 2008.08.24. 17:35:23

CoiT: Én olyan esetekre gondoltam, amikor amúgy neked van elsőbbséged, mögötted jó tempóban jönnek, de te satufékezel, hogy beengedj valakit, holott látod a visszapillantóból, hogy a harmadik autó után simán besorolhat.

mxplanet 2008.08.24. 17:36:07

" miss parker 2008.08.24. 17:23:54
Tehat egy keson eszrevett keresztezodes pl. NEM INDOK ! "

tehát akkor padló gázzal menjen át, még ha jobbkezes is ?:D

az nem vagyonbiztonság hogy féltem az autómat?

miss parker 2008.08.24. 17:38:28

Nem erre az estre gondoltam..

Hanem pl. a "hoppá itt kellene elmenni" tortenetre...

miss parker 2008.08.24. 17:42:03

Cserben hagyas CSAK szemelyi serules eseten valosulhat meg!

Egyebkent baleset eseten...a helyes eljaras.

---------------------
58. §
Közúti baleset

(1) A balesettel érintett jármű vezetője köteles a járművel azonnal megállni, a baleset folytán megsérült vagy veszélybe került személy részére segítséget nyújtani és az esetleges további balesetek elkerülése érdekében minden tőle telhetőt megtenni.

*A „balesettel érintett” járművezető kötelezettsége három részből áll: a megállás, a segítségnyújtás és a további baleset elhárításának kötelezettségéből. A rendelet alkalmazása szempontjából „balesettel érintettnek” azokat kell tekinteni, akik a balesetnek részesei, akiknek magatartása közrehatott az esemény létrejöttében, valamint azokat a járművezetőket is, akik a baleset folytán veszélyhelyzetbe kerültek.*

(2) Ha a baleset halált vagy személyi sérülést okozott, a balesetről a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíteni kell és a lehetőséghez képest gondoskodni kell a nyomok megőrzéséről; a helyszínt csak az intézkedő rendőr engedélyével szabad elhagyni. Ha a baleset veszélyes anyagot szállító járművel következett be, a balesettel nem érintett járművek vezetőinek is haladéktalanul értesíteni kell a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) a balesetről, közölni kell a jármű narancssárga alapszínű tábláján feltüntetett számokat.

*Ha a baleset veszélyes anyagot szállító járművel következett be, a balesettel nem érintett járművek vezetőinek is haladéktalanul értesíteni kell a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) a balesetről, közölni kell a jármű narancssárga alapszínű tábláján feltüntetett számokat.
A nyomok megőrzéséről való gondoskodás nem azt jelenti, hogy a járműveket nem szabad elmozdítani a helyükről. Ellenkezőleg: adott esetben pl. csak anyagi káros balesetnél a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében a járművek helyzetének megjelölése, a nyomok biztosítása után haladéktalanul el kell mozdítani azokat. Csak anyagi káros balesetnél semmi nem indokolja a forgalom akár rövid ideig történő zavarását sem.
A személyi sérülés bekövetkezésének megítélése nem a baleset részeseinek a feladata. A személyi sérülés felismerésének nem feltétele a látható külső sérülés. Személyi sérülésnek minősül, ha a balesettel érintettek közül valaki pl. fájdalomra, mozgási nehézségre, rosszullétre panaszkodik.
A veszélyes anyagot szállító járművel bekövetkezett közúti baleset fokozott veszélyt jelenthet. Ezzel áll arányban a balesettel nem érintett jármű vezetőjének az a kötelezettsége, hogy a legközelebbi rendőrt a baleset tényéről és a jármű narancsszínű tábláján feltüntetett számról – ha a tábla számot is tartalmaz – értesítse. Ez utóbbi kötelezettség teljesítése jelentősen megkönnyíti a veszély elhárítását. Az ilyen balesetből származó veszély elhárítására hivatott szervezet részéről a közölt számok jelentésének ismeretében a baleset következményeinek felszámolása, a veszély elhárítása hatékonyabb lehet.*

(3) Ha a rendőrhatóság értesítése a (2) bekezdésben foglalt rendelkezés értelmében nem kötelező, de valamelyik érdekelt a baleset miatt rendőri intézkedést kíván, és a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíti, a balesettel érintett járművek vezetőinek a rendőri intézkedést meg kell várniuk.
A rendőrhatóság értesítése, illetve rendőri intézkedés hiányában az érdekeltek kötelesek személyazonosságukat és a kötelező felelősségbiztosításuk fennállását hitelt érdemlően igazolni. Ha a baleset folytán megrongálódott jármű vezetője nincs jelen, a károkozó köteles személyi adatait és biztosítója nevét erre alkalmas módon a helyszínen hátrahagyni, és az esetet a felelősségbiztosítási jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően a biztosítónak bejelenteni.

*Ha valamelyik fél rendőri intézkedést kért, azoknak kell a helyszínen maradni, akiknek személyazonosságuk igazolásához érdekük fűződik, akik a baleset folytán anyagi kárt okoztak vagy anyagi kár érte őket.*

(4) Ha – akár a (2), akár a (3) bekezdés alapján – rendőri intézkedés válik szükségessé, a rendőri intézkedés megtörténtéig a vezetőnek szeszes italt fogyasztania tilos.

*A rendelet a szeszesital-fogyasztás tilalmát a rendőri intézkedés megtörténtéig írja elő, ez tehát a rendőri intézkedés befejezését jelenti. A rendőri intézkedés akkor befejezett, ha a rendőr közli az érintettekkel, hogy a helyszínről eltávozhatnak.*

(5) Személysérülést okozó baleset, illetőleg jármű kigyulladása esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. Tűzoltókészülékkel ellátott jármű vezetője a készüléket a kigyulladt jármű oltásához köteles rendelkezésre bocsátani.

*Személyi sérülést okozó baleset vagy járműtűz esetén a megállási és segítségnyújtás kötelezettség minden járművezetőt terhel.*

(6) A forgalom zavartalanságát – a lehetőséghez képest – baleset bekövetkezése esetén is biztosítani kell.

*A forgalom zavartalanságának biztosítására vonatkozó szabály, mindenkire nézve kötelező, akár érintett a balesetben, akár nem. Ennek alapján forgalmát zavaró a bámészkodó csoportosulás, a járművek indokolatlan megállása, hirtelen fékezése.
A „lehetőséghez képest” kifejezést tágan kell értelmezni. Csak anyagi kárral járó balesetnél első teendő a forgalom zavartalanságának biztosítása.*

(7) A baleset folytán megsérült jármű közlekedésére, kivilágítására és vontatására az 56. § (2)–(7) bekezdésének, valamint az 57. §-nak a rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.

ColT 2008.08.24. 17:47:46

@kolbászoszsömle : Pécsi vagyok. Ott a Mecsekben van 90-100-as kanyar, de van 50-es is... nem mindegy melyiket veszed be csikorgó gumikkal. Amúgy OK hogy könnyű a Suzuki de azért az meredek hogy akkorát csavarodjon hogy nem csukódik az ajtó. Van ismerősöknek Suzukija, öregebb is, de olyan még nem volt hogy nem csukódna.
Amúgy a Mecsekben is voltak olyan állapotú útszakaszok (vannak is) amiken nem egészséges (főleg a futóműnek) 90-et menni...

@user1 : Ha már beengedek valakit az csak nem satu lesz, mert akkor már majdnem előtte vagyok ha akkorát kell fékeznem.
De tegyük fel hogy satuznom kell mert a sávomba pofátlankodik (rám húzza a kormányt). Oldalról vagy hátulról lesz jobb ha belém jönnek? Ha a mögöttem levő megtartja a követési távolságot akkor nem lesz baja senkinek csak ordítás. Ráadásul jogosan satuztam.

DEGEC 2008.08.24. 18:00:06

nemures 2008.08.24. 12:46:45


én is figyelem, ha tudom, és nincs lesötétítve az előttem lévő ablaka van gynem vmi dobozos.

én csak azt nem hoszem el hogy itt ennyi postoló van aki mindig és minden körülmények között betartja a követési távolságot.Mert aki ezt mondja za hazudik.
Vagy ha nem akkor rakjon be egy webcamot a kocsijába, és tegye fel a netre 1 napi budapesti közlekedését, plusz a pályán is megnézném.

qwerty 2008.08.24. 18:04:02

Mi következik az 58. paragrafusból?

DEGEC 2008.08.24. 18:05:52

movhu · mover.blog.hu 2008.08.24. 12:52:06

igen, mé nem néztél tükörbe, hogy a mögötted lévő is meg tud állni:-)

a jó sofőr kikerüli:-P


egyébként én ha pályán van valami baleset vagy hirtelen dugó, azonkivül hogy amint tom benyomom az elakadásjelzőt, nézem a tükröt hogy a mögöttem lévő meg fog e tudni állni, és ha nem (volt már ilyen) gyorsan sávot váltottam, szerencsére nem jöttek mellettem.

Kmg42 2008.08.24. 18:06:47

Miss Parker!
"úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

(3) A jármű sebességét hirtelen fékezéssel csökkenteni csak abban az esetben szabad, ha ezt a személy- vagy vagyonbiztonság megóvása szükségessé teszi."

Ez így szépen le van írva am rendbe is van de ki az az ember aki ne találna kiskaput ezen a két gyengécskén megfogalmazott mondatban. Ezek irányelvek ami valóban jogosak a "Hoppácska itt kellett volna lekanyarodnom" vagy a "Józsi Állj! Ez az a ház!" című eseteknél.

Viszont itt egy kijelölt gyalogos átkelőhelynél történt a szitu és még ha lámpával is volt ellátva honnan tudjuk hogy nem-e mozdúlt be egy gyalogos. Márpedig ez esetben indokolt volt a fékezés. De lehet hogy csak szimplán balfasz volt a Szuzukis, de felelőssége akkor sem bizonyítható.

isti77 2008.08.24. 18:07:20

Sajnos, itt nem a Suzukis okozta a balesetet, hanem az, aki nem tartotta be a követési távolságot.
Mivel Te meg tudtál állni mögötte, és a mögötted jövő is meg tudott állni mögötted, egyértelmű, hogy a baleset elkerülhető volt, csak a Suzuki utáni 4. kolléga nem tartotta be a követési távolságot.
Az, hogy miért kell a sornak hirtelen megállnia, egy kóbor kutya, egy járdáról lelépő gyalogos, vagy egy hirtelen fékező autóstárs miatt, teljesen mellékes. Ha a "hirtelen forgalmi akadály" mögött érkező meg tud állni csattanás nélkül, akkor a hivatalos állásfoglalás szerint a baleset elkerülhető volt, onnantól már egyértelműen az a sorban hátulról érkező a hibás, aki nem tud megállni.
Ezt sajnos saját tapasztalatból tudom, pár éve a Bécsi úton voltam én az, aki egy hirtelen, szabálytalanul megforduló mögött még meg tudott állni, de a mögöttem jövő már nem tudott, belém szállt. Mi is félreállítottuk az "urat", aki miatt az egész történt, és kihívtuk a rendőrséget, akik kettőnk, akik a baleset részesei voltak, legnagyobb meglepetésére a mögöttem jövőt vonták felelősségre, aki persze nem ismerte el, kb. 3 hónap után tért jobb belátásra, addig az autóm segge romokban volt.
Tanulság: ha valami surmó miatt elkerülhetetlen a baleset, próbáld úgy intézni, hogy ő is benne legyen, akkor talán kihozzák hibásnak, különben szabadon távozhat. Persze az embernek nehéz a reflexein uralkodni...

qwerty 2008.08.24. 18:08:25

Degec!
Én is inkább elütök pár gyalogost, csak nehogy nekem jöjjenek. Ki nem sz.ja le, hogy mögöttem meg tudnak-e állni? Az legyen az ő baja.

B.GY. 2008.08.24. 18:19:54

Ja és ha megálltatok nézzetek a tükörbe,mert érdemes.Esetleg ha a mögötted levő nem tud megállni,gyorsan leszállni a fékről.Bár ez szerintem mindenki tudta.Ez csak egy észrevétel:)

DEGEC 2008.08.24. 18:25:11

300 lovan bimmered van és pikapra meg nem fussa...

ej ej...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 18:26:18

ColT

Hát, lehet, hogy nekem nem volt szerencsém, és pont kifogtam egy virágföldből készült szuzukit.
Mindenesetre ott, akkor elásta magát nálam az a típus.
Az ajtócsukódás amúgy enyhe túlzás, az ajtó természetesen csukódott, de kb fél centivel a helye mellett, és a hátsó ajtó is határozottan ferde volt.
Az autó két oldala közötti szintkülönbség kb 15 centi volt (egy útpadka)

Balnyo 2008.08.24. 18:28:01

Jó nagy marhaságokat írtatok össze a suzkikról. Én -amíg nem volt- nagyon utáltam, de azt akkor is tudtam, hogy az a suzuki nem 2 balesetes 20km/h órával is totálra lehet törni. Aki nem tud vezetni az hamar meghal suzukiban.(persze vannak szerencsések is) Most hogy van sokkal jobban megbarátkoztam vele. Nyáron 5-7literből elvan akár 10-el araszolsz akár 130-150 autópálya. nem romlik el és ha mégis akkor olcsón javitható, nem érdekel ha meghúzzák, összekarcolják. Van összehasonlítási alapom, egy nagy autóhoz képest spórolok kb évi 300ezret (+ a törlesztők mert ugye mindenki kp.-ért vesz 5-6 millás autót) azt meg inkább értelmes dolgokra költöm. Városban túl dinamikus, autóúton megteszi, a 90-110 elérése nem nagy feladat. És amilyen sok okos van az autópályán ott se látom értelmét gyorsabbnak. Valahogy mindíg előttem szoktak lassan menni nem mögöttem. Egy dologért fogom egyszer lecserélni...mert nem biztonságos, de ha végre egyszer kiállna néhány rendőr az út szélére és tényleg megbüntetné azt a sok lángész tapasztalatlan nagyszájú idiótát akkor akik nap mint nap veszélyeztetik az életem (meg a többiekét) akkor le se kéne cserélnem. hányat kell még addíg aludni?

suzuki jajjajj 2008.08.24. 18:35:38

Zárójelben...Balnyonak...
...a suzuki helyett
lehet venni értelmes autót!

Úgy hívják HONDA JAZZ
Nem drágább,
2X tágasabb,
5X minőségibb,
és 1000X autóbb

DEGEC 2008.08.24. 18:36:06

qwerty 2008.08.24. 18:08:25


én hol irtam hogy üss el gyalogosokat ?

ha van rá mód, kerülni kell a baleseteket.
Én igy csinálom, ha hirtelen fékezni kell.

1. megpróbálom eltalálnia kellő fékerőt.
2. vészvillogó.
3. tükör, hogy hátulsról ne rakjon seggbe senki.

amugy ez az egész kezd hasonlitani egy fikablogra, mindegy mit ir valaki, attól mindenki sokkal okosabb és azt nézi hol tud belekötni.
gratula.

mxplanet 2008.08.24. 18:36:49

addig álljál fél lábon

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 19:43:35

@kolbászoszsömle : "Az autó két oldala közötti szintkülönbség kb 15 centi volt (egy útpadka)"
Na ne röhögtess, akkor abba az egyik oldalon már be sem lehetett volna ülni, nem hogy menni vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.24. 19:45:29

Ja, vagy lehet hogy csak előtte jól megtörték azt a Suzukit, azért nem jól csukódtak az ajtók. De hogy 15cm...

@Balnyo : Na nagy részével egyetértek...!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.24. 19:48:55

ColT

Felállsz egy tizenötcentis padkára úgy, hogy az autó jobb oldala a járdán van, a bal oldala az úton.
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni?

Kenseth 2008.08.24. 20:17:13

" kolbászoszsömle 2008.08.24. 14:47:15
Maura

"Nem fektavon kell autozni, hanem reakcioido alatt megtett uton kuvul.
Tehat minimum ket masodperc, optimalis a harom-negymasodperc."

130 km/h az kb 36 m/s.
Ha szerinted a minimális szükséglet 2 másodperc, akkor a minimális követési távolság 72 méter. :)

Csak ezt nem így kell nézni, mert a reakcióidő alatt bekövetkező sebességcsökkenésből előálló sebességkülönbség alatt megtett útnál kell messzebb lenni, ami kb 20 méter.

Szal NEM a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni. :)
Tudni kell azt is, hogy milyenek a fékeid, milyen lehet az előtted haladó féke stb."
______________

noszóval, tfh az említett 36 m/s sebességgel 72 méterre (2 másodperc alatt megtett útra) követsz valakit, a reakcióidőd pedig úgyszintén 2 másodperc.
ha ő az út egy x pontján (te ekkor x-től visszafele 72 méterre vagy) satuféket nyom, akkor te az adott reakcióidővel megteszel 2 másodpercnyi utat, azaz 72 métert fékezés nélkül, majd elkezdesz fékezni (jó esetben te is satuval) - úgy van, te is pontosan x ponton, vagyis - a két autóra ugyanakkora fékutat feltételezve - ugyanott fogsz megállni, ahol ő, 72 méteres köv. távolsággal.
(a figyelmes és matematikából erős olvasók ebből persze rögtön kiszámolhatták, hogy az általad javasolt 20 méteres követési távolsággal éppen 52 méterrel az előtted satuzó előtt tudsz csak megállni...)

úgyhogy MÉGIS a reakcióidő alatt megtett úton kívül kell autózni, én má' csak aszondom.

qwerty 2008.08.24. 20:38:57

DEGEC 2008.08.24. 18:36:06
Ha te ezt 2 másodperc alatt mind megteszed, minden elismerésem

DEGEC 2008.08.24. 20:55:19

már megint támadsz...
és nem tudod értelmezni a betűk egymás után illesztését.
"amint tom bekapcsolom" senki nem irta hogy mindenzt 2 mp alatt.
de tudod mit pont leszarom mit gondolsz.

Perillustris 2008.08.24. 21:04:14

Nem értem. SilentSound a Suzuki-t vezette, vagy azt az autót, ami belement a másikba?

qwerty 2008.08.24. 21:06:47

Azt szeretem ezekben a blogokban, hogy valaki elmesél valamit, majd a 10-dik kommenttől már teljesen másról szólnak a hozzászólások.

degec!
vészfékezésről volt szó, te meg alternatívaként lehetetlen dolgokat kínálsz fel megoldáskét.
Persze, ha lehet nem megyünk neki senkinek. Nyilván nem jókedvükből koccantak.

Perillustris 2008.08.24. 21:10:47

qwerty, szerintem ez nem így van.

Ja, amúgy ti mennyi cukrot raktok a pudingba?

qwerty 2008.08.24. 21:13:45

ötkerbe
3-4 evőkanállal egy zacsihoz

seat 2008.08.24. 21:13:54

Aki szidja a szuzukit, nem vezetett még új swiftet. A többi új modellről nem tudok nyilatkozni, csak a swiftekről, a régi egy életveszélyes fos, az új 1,3-as, 92 lóerős kiskocsi viszont szuper, elcseréltem volna érte a seatomat, mégha valóban fapadosabb is belülről. De mint motor, váltó, futómű, sokkal jobb.

sanya 2008.08.24. 21:39:26

A cikk kapcsán két hozzáfűznivalóm volna:

1. a suzukisnak semmi felelőssége nem volt a ráfutásban (szar, de ez van)

2. JOG SZERINT HA VALAKI SZÍNTÉVESZTŐ. AKKOR IS KAPHAT JOGOSÍTVÁNYT (egy színtévesztő kollégámnak van, tőle tudom)! - nem biztos ez okozta az elbizonytalanodást, de tehette volna ez is (szóval számoljunk ezzel a közútakon)

suzuki jajjajj 2008.08.24. 21:59:12

A kozlkedesi lampa szinei
DIREKT OLYAN szinek,amiket
a szinteveszto is HELYESEN LÁT!

A szinteveszto ugyanis nem minden
zold-piros arnyalat szint kever...

A szinvak viszont valoban csak fekete-feherben lat.

légyírtó 2008.08.24. 22:23:36

végül is meglett a szentendrei lány gyilkosa?

színtévesztő vasárnapi szuzukis 2008.08.24. 22:25:27

sanya: köszönjük az információt

Balnyo 2008.08.24. 22:33:41

Kedves "suzuki jajjajj"
Valamit félre érthettél. nem állítom, hogy nincsenek hasonló vagy ennél jobb autók, akár hasonló árkategóriában. Nem én választottam a suzukit (ami egy 95-ös swift) Csak gondoltam megosztom azon meglátásomat, hogy a fényesebbet összekarcolják a gyorsabb se tud többel menni, mert a Váci úton népi sport a 45-el menés az összes sávban a 70-es táblánál ésatöbbi. A régi honda Jazz nem szimpi az újabb meg legalább 1-2 millával több mint ez a suzuki de lehet, hogy az lesz a következő.

autosave 2008.08.24. 22:51:44

"HA VALAKI SZÍNTÉVESZTŐ. AKKOR IS KAPHAT JOGOSÍTVÁNYT"

Igen. kapHAT, külön vizsgálják. Sok eset van színtévesztésen belül is, ami még nem színvakság. Bizonyos színtévesztéseket nem tartanak veszélyesnek, ők vezethetnek. A többi nem. A színvakok sem.
Másik dolog: van itt egy ember, ismerjük. 50 év körül lehet, megtanulta anno a "magos" könyvet, oldalszám szerint tudta, hogy hol mit kellene látnia, ha nem lenne színtévesztő. Azóta vezet, de valójában nem kaphatna jogosítványt. Ilyen is van :S:S

aqweren 2008.08.24. 23:03:08

Engem a követési távolság meg nem tartásával az ideggöcsbe tudnak kergetni a kedves autóstársaim...ölég gyakori hogy az ember átmegy a sárgán merthogy a másik a seggében autózik, és nem tenne jót a kocsi hátuljának ha belemegy. De még városban el is megy a dolog, hanem főúton...:P
Egy ismerősöm vezet úgy hogy annyira a seggébe megy a másiknak (akár kamionnak is) hogy a zöldkátya meg műszaki érvényességét le tudnám olvasni ha nagyon akarnám...csak tudnám olyankor miben bízik, az biztos hogy nekem gyomorideget okoz vele...

Mindig a hátsó a hibás.

aqweren 2008.08.24. 23:04:44

Jaés zsenge ifjúkoromban diákmunkán dolgoztam a suzuki gyárban, elég sokáig ahhoz hogy halljak sztorikat az ott dolgozóktól.
Na én _azért_ nem vennék szuzukit....
(Hmmm, lehet semmilyet sem vennék ha minden autógyárban megfordultam volna:D)

B.GY. 2008.08.24. 23:16:27

Szeritem sokan azért nem vesznek/vennének Suzukit,mert félnek,hogy "Suzukissá"válnak:)Én mondjuk azért nem vettem,mert megtehetem,hogy jobbal is járjak.Meg eléggé vékony a kasznija:)De szerintem sima városi közlekedésre,bkv.helyett simán megfelelő.Az új Swift még jól is néz ki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.24. 23:21:03

Én ennek ellenére vettem annak idején Suzit :) Elromlásról szó sem lehetett, pedig nem kíméltem akkoriban... Az a kis 3 hónapos kaland a Suzi gyárban engem is ráébresztett, hogy nem olyan tökéletesek a dolgok, mint kívülről tűnik a sok szép színes prosi alapján :)

DEGEC 2008.08.24. 23:51:12

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.08.24. 23:21:03

kaptál vmi jó kis kedvezményt mi:-PPP???????

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.25. 00:18:07

Áááá, az nem jár azonnal ám.

szivacs 2008.08.25. 00:31:42

nemtudom mennyire számit, de akik nekem irtak vissza azoknak válaszolok:
azért írtam idézőjelben az araszolást mert országuton voltunk annyian, hogy városi tempoban haladtunk ugy, hogy hol egyszer hússzal, hol egyszer ötvennel, hol egyszer kilenvcennel, tehát teljesen összevissza haladtunk egy konvojban. az elöttem levő autot már legalább 20km óta követtem ebben a helyzetben. az ominozus esetben kb 70-röl fékezett nullára igen gyorsan az elöttem levő, tökre nem számítottam rá, de az autom tulajdonságaival tisztában voltam ezért megtudtam állni. a mögöttem levő pedig nem. ennyi.

Ghunner 2008.08.25. 00:44:03

Felesleges ez a poszt. Ha a szerző sokat és jól tud vezetni, ahogy magáról állítja, akkor tudnia kell hogy úgy kell közlekedni, hogy eleve felkészüljön a közlekedőtársak szabálytalanságaira is. Tk. ezt hívják KÖVETÉSI TÁVOLSÁG-nak. Ha a papa ok nélkül satuzott, akkor lehet hogy szabálytalanul járt el, de az ÖSSZES mögötte jövőnek meg kellett tudnia volna állni. Ha nem tudott, akkor nem tartotta be a követési távolságot. Ebben igaza volt a tatának.

ColT 2008.08.25. 07:44:04

"kolbászoszsömle 2008.08.24. 19:48:55
ColT

Felállsz egy tizenötcentis padkára úgy, hogy az autó jobb oldala a járdán van, a bal oldala az úton.
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni? "


Azt hogy tulajdonképp akkor az össze létező magyar Suzuki össze-vissza lenne görbülve, ha ennyitől megnyaklik a kasztni. Ez már igencsak szemmel látható...Másrészt, mint mondtam, Suzukin tanultam vezetni, és valahogy én nem tapasztaltam padkára állásnál ilyet (megesett).

ColT 2008.08.25. 07:51:36

@seat : A régi Suzuki is szuper volt amikor megjelent. Csak akkor a Traberből ültél át.
Sztem jó autó, ha nem kellene nekem néha nagy csomagtér, akkor azt vennék valszeg.

Amúgy meg akár azt is mondhatnám hogy a 92 lóerős újszviftbe beletehetsz mondjuk 250 liter csomagot, én meg az Escortba alapból 380 liternyit. NA, akkor melyik a jobb autó?
A platós IFA :D

Doki 2008.08.25. 08:50:51

Uraim!

Én volnék a post beküldője, és természetesen egy percig sem kétséges, hogy a legegyszerűbb megoldása az esetnek a követési távolság be nem tartása. DE!!!

A KRESZ-ben létezik egy bizalmi elv nevű intézmény, amely azt jelenti, hogy minden közlekedő számíthat rá – bízhat abban –, hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait (pl.: a forgalomirányító lámpa jelzéseit). A bizalmi elv alól azonban vannak kivételek, ezért a forgalomban nagy figyelemmel és elővigyázatossággal kell közlekedni. Ha a szabályt valaki megszegi, másoknak is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy balesetre, vagy veszélyhelyzet kialakulására ne kerüljön sor (azaz nekünk is fékeznünk kellett).

Aki a közlekedésben részt vesz, köteles a közúti forgalomra, valamint a közútnak és környezetének védelmére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket megtartani, a közúti jelzéseknek eleget tenni, a forgalom irányítására jogosultak utasításait követni.


MOST JÖN A LÉNYEG: A közúton mindenkinek úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon, más közlekedését ne nehezítse, kényelmetlenséget senkinek ne okozzon.

Ezért írtam azt, hogy amennyiben úriemberhez méltóan akar viselkedni, akkor visszamegy.

Csak mellékesen: egy jó ügyvéddel kármegosztásra simán ki lehet hozni....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.25. 08:59:50

én néha nem értem a sofőröket. hogy lehet hátulról belekoccolni 4. autóként? hát mit figyelt a sofőr?

én szeretem átlátni a közlekedést amikor vezetek. ez azt jelenti hogy a látóhatárom nem az előttem levő féklámpájánál ér véget. ha kettővel előttem fékeznek, én azt már akkor észreveszem, ha az előttem lévő még rá sem lépett a fékre (előfordul hogy nem is fog, mert gázelvétellel megoldja), és felkészülök, hogy nekem is lehet hogy meg kell állni. ha a féklámpáját nem is látom (de erre marhajó a 3. féklámpa, az mindig látszik), akkor az tűnik fel hogy az előttem levő erőteljesen közeledik az azelőttire...

kisteherautó, kamion mögött haladva nyilván nem, ott legalább egy autónyi követési távolságot tartok városban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.25. 09:29:00

@Hurrá Torpedó : Hogy mit nézett 4.? A a járdán a csajokat... Vagy telefonált vezetés közben, ami ugye szintén gyakori.

ex-dr. vuk 2008.08.25. 10:37:05

@ Doki 2008.08.25. 08:50:51
A posztot olvasva ugy lattam, hogy a fekezes okairol csak feltetelezeseid vannak. Siman elofordulhat, hogy a gyalogos bemozdult, ugy tunt, mint aki at akar rohanni, stb. A szuzis pedig nem akarta elutni. Itt a gyalogos is hibazhatott, de mivel nem lett eset (a gyalogos es a szuzukis kozott) igy ez mindegy.
A kovetesi tavolsag be nem tartasa, vagy elbambulas miatt pedig o nem felelos.
Feltehetoen NEM ok nelkul fekezett, olyat senki nem csinal, max aki szorakozik (pl. bunteto fekezes, amiert szerintem egyszeru fejloves kellene jarjon, ott a helyszinen).

Felelosseg megosztasra sohasem hozzak ezt ki... Azt, hogy 3-4 autoval hatrebb az egyik belerongyolt az elotte levobe? Ugyan mar.

aqweren 2008.08.25. 11:10:06

Nem tetszik ez az újabb tendencia, hogy a szabálytalankodónak van igaza mert rutinos, ügyes, okos aranyos, aki szabályos az meg láma, rutintalan szemét. Soha nem gondoltam volna hogy egy ilyen esetben a sor elején fékezőt hozza ki bárki is hibásnak, nem pedig azt aki nem tart követési távolságot...
Kezd ez a blog elszomorítani :'(
Ha valaki azért jön ide mert kezdő vezető és szeretne minél többet tanulni a vezetésről, mi zavar másokat, melyik helyzetet hogy kell és hogy nem kell megoldani, az azzal fog "távozni" innen, hogy:
- Nem kell betartani a sebességkorlátozást
- Nem kell követési távolságot tartani
vagy:
- Ha szabályos vagyok takarodjak a szabálytalankodók elöl és
- Ki se merészkedjek az útra ha rutintalan vagyok.

Ne máááár :( Rossz vezetőket akarunk nevelni?

Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.25. 11:34:23

@kolbászoszsemle: Felállsz egy tizenötcentis padkára úgy, hogy az autó jobb oldala a járdán van, a bal oldala az úton.
Ettől a kasztni akkorát csavarodott, hogy elálltak az ajtók, a hátsó pedig ferde lett.
Mit nem lehet ezen érteni?

Ez kamu. Találj ki jobbat a Suzukik fikázására...

Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.25. 11:40:01

@Doki!

Honnan tudod, miért állt meg a suzukis? Légy repült a szemébe? Darázsra harapott? Kiömlött a gyerek üdítője? Ez mind-mind indokolt fékezést eredményez!!!

Indokolatlan fékezés az, amikor azt mondom, hogy húdegenya leszek, és jól megijesztem a mögöttem jövőket, és beletaposok a fékbe.

Nerve 2008.08.25. 12:23:09

naszóval pubi: a Suzukis vétlen. Az hibázott aki nem tartotta be a helyes követési távolságot. Ennyi és pont. A rendőrők is ezt mondják. Nekem a 3 hónapos kocsimat törték így szarrá (plusz még 3 kocsit) szóval elsőkézből van az info.

Másik, ha van zebra és a gyalogos a piros jelzés ellenére lelép eléd és te elkaszálod, úgy megb*sznak száraz f*sszal, hogy csak úgy nyekkensz. Mert függetlenül attól, hogy a lámpa mit mutat neked mindíg úgy kell megközelítened a zebrát, hogy meg tudj állni.

sq 2008.08.25. 12:26:01

amúgy meg valszeg a negyedik pont azt csinálta, ami nálunk annyira szokás: szem a villanyrendőrre, láb a gázra: jajj csak még átérjek ezen a zöldön. egyértelmű, hogy nem a suzukis papa volt a vétkes, hiába a bizalmi elv, az csak egy elv. a kresz meg nem elv, hanem annál picivel több. a követési távolság betartása meg törvény. elv vs törvény.

Nerve 2008.08.25. 12:30:12

Doki: Kár megosztás??? :))) Ilyen esetben akkor van kármegosztás, ha én belezúzok az előttem állóba, majd jön egy következő aki meg belém. Ekkor a legelől állónak a kárát az enyém és a mögöttem jövő biztosítója fedezi. Ennyi. De az előttem álló akkor is vétlen lesz ha 130-ról satuzta le a kocsit.

BÉKA 2008.08.25. 12:36:32

És mé mindíg a vétlen rebszáma van kinn, a vétkesé meg nincs.
Gratulálok a szerkesztőnek.

sq 2008.08.25. 12:41:51

a rendszámot sztem is le lehetne venni.

Nerve 2008.08.25. 12:55:55

ja, szedjétek le a rendszámot. nem kéne vétlen sofőröket meghurcolni!

1x1 2008.08.25. 12:57:45

Ez télleg funny:))
legközelebb azt is vonjuk felelősségre aki időben elindul a zöldnél, de nem szól oda mögötte lévőnek, aki elbambulva vakarássza a tőkét/punciját, mialatt a mögötte lévő belehajt, mert azt hitte el fog indulni. Nem? :))

Erre csak annyit tudok mondani, ezért van az embernek elöl a szeme és nem hátul! az figyeljen aki hátul van és nem az aki elöl!
Rutinosabbak használhatják a tükröt is:))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.25. 12:59:47

Rendszám kérés jogos, ki is vettem, teljesen egyetértek benne, hogy a balesetet nem ő okozta.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.25. 20:07:05

Navarone ·

Bameg!
A jövő héten veszek egy szuzukit, és felrakom a csavarodós képet...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.25. 20:30:26

SilentSound

autózz!
és éld túl a hülyéket...

Ez a mottó.
Igaz, hogy nem volt szabálytalan az, amit csinált, de az emberünk egy komplett élet- és balesetveszélyforrás.

B.GY. 2008.08.25. 22:18:59

Indokolatlan fékezés nincs!!!Mindent meg lehet magyarázni.Ki indokolja meg,hogy én indok nélkül blokkoltam?Ha tegyük fel én geci vagyok,és direkt befékezek valaki előtt,akkor sem fogom megmondani,hogy direkt csináltam.Kitalálok akármit hirtelen.Pl.leesett a cukrom,asztmás rohamot kaptam,berepült egy darász az ablakon,átfutott egy kutya,macska,ló akármi stb.Aztán nincsen az a jó ügyvéd aki bebizonyitja,hogy nem mondok igazat.Úgyhogy kármegosztás ilyen esetben,nem létezik.Lehet az Bárándy vagy akárki.

Aqweren 2008.08.25. 22:27:19

Nemtom mit láthatott az ürge a sor elején mert nem voltam ott, de az biztos, hogy ha pl. egy zebránál azt látom hogy egy kisgyerek éppen át akar előttem rohanni (kitépi magát az anyja kezéből, ah), valaki meg jön a seggemben, a puszta gondolat, hogy ne fékezzek, még el sem fog gondolkodni azon hogy átvillanjon a fejemen.

Követési távolságot kell tartani. Jó hogy tükörbe nézni sem árt, pl. volt már hogy átmentem a sárgán mert tolt a baromállat, de ha olyan akadály van előttem, ami miatt "az élet- és vagyonbiztonságot" veszélyeztetném ha nem állnék meg, hát biztos hogy nem fogom mérlegelni azt, hogy a mögöttem jövő idióta kocsijának meggyűrődik az orra...

kezdenek a kommentek abba az irányba menni, hogy a szabálytalankodó "rutinosoknak" mindig igazuk van, mások hárítsák el az ő általuk okozott veszélyhelyzeteket.

Ursula 2008.08.26. 11:06:12

Hát nemtom. Ha látok egy zebrát, lehet hogy éni is satuzok. Mert Afrikában még OK, de Magyarországon...

Navarone · http://humoroskepek.blog.hu 2008.08.27. 13:35:46

Éld túl a hülyéket....

mint kolbászos-zsemlét, aki nem tud vezetni, és hülyeségeket beszél...













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása