Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tilosban parkolva büntetik a tilosban parkolókat

2008.08.25. 13:30 :: SilentSound

Laza srác ez az Attis, én nem voltam ilyen vidám, mikor egyszer tilosban parkolásért megbüntettek (benéztem, ez van), ellenben ő inkább csak megmosolyogta a büntetést osztogató rendőrök autóit. Meg persze lefényképezte és el is küldte nekünk. Szigorúan kitakart rendszámmal, mert nem olyan szemét, mint például én.

Az alábbi kis rövid, de mulatságos történetet szeteném megosztani veletek:
Helyszín egy budapesti lakópark, ahol bár a parkolás ingyenes, de annyira kevés a hely, hogy szinte mindenki a szabályok kissebb áthágásával (halszálkás parkolás párhuzamos helyett, megállni tilosba, sarokra belógás) próbálja megoldani - köztük bevallom én is.

A közterület felügyelet és a rendőrség teljesen jogosan megelégelte ezen állapotokat, és a mai napon egy nagyszabású razzia keretében kiosztottak majd' 70 (!!!) szabálysértés büntetést. Amikor láttam, hogy mi folyik odalent, lementem megnézni vajon én is beleestem a szórásba, illetve esetleg van e időm még helyrehozni a tévesédem. Amikor odaértem az autómhoz - hát mit mondjak - a látvány inkább nevetésre, mint megbánásra ösztönzött:

Úgy látszik a kollégáknak már tényleg nagy tapasztalatuk lehet az itt a piros hol a piros játék terén, mert sikerült pont a középen álló autómat megbüntetni a két szélsőt természetesen nem:) Telitalálat :)

Odamentem az egyik kollégához érdeklődni, aki tényleg teljesen korrekt módon felvilágosított, hogy hol szabad parkolni, hol nem és hogyan. Beszélgettük egy kicsit, persze arra a kérdésemre, hogy hogyan fordulhat elő, hogy csak engem büntettek meg ott, egy fél mosoly volt a válasz, meg annyi, hogy valahol nekik is meg kellett állniuk és amúgy is csak egy kis időre (sic!).

A post nem azért született, mert felháborítana a büntetés, sőt! Az első utam a postára vezetett. De az nem tudom mikor értik meg a kedves kollégák, hogy pont nekik kéne példát mutatni és nem ilyen nevetséges szituációkkal lejáratni az egész állomány tekintélyét.
Jah és fényképezés közben az egyik még odaszólt nekem, hogy jól sikerült -e a sztárfotó... hát ezt döntsék el a kommentelők ;)

 

61 komment

Címkék: budapest autó rendőr büntetés parkolás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafiqs 2008.08.25. 14:13:20

Nah, igen. Lehetne most mondani, hogy ez magyarisztán és hasonlókat. De ez tényleg a nagy magyar valóság.
Én speciel egy olyan "lakóparkban" lakom, ahová szolgálati lakásokat építettet a BM a közrendet óvóknak. Na azóta nincs a környéken közrend...

T7 2008.08.25. 14:15:21

Többek között az ilyen esetek miatt van oda a rendőrség tekintélye...

Lacaca 2008.08.25. 14:15:36

Annyira mégsem laza, mert kitakarta a rendszámot. :)

Cyric 2008.08.25. 14:20:29

Erre csak annyit, hogy a rendőrök intézkedtek (mivel büntettek).
Azt ne várjuk már el, hogy közbe folyamatosan szirénázzanak, úgyhogy nem igazán tartom nevetségesnek az ügyet.
Aki ebbe beleköt, annak mondanám, hogy ha egyszer mondjuk betörő jár a lakásukba, remélem 10 percet fognak késni a rendőrök, mert éppen szabályos parkolót keresnek...

Ocsy 2008.08.25. 14:55:37

Cyric 2008.08.25. 14:20:29

Mondjuk ez is olyan visszatérő kifogás-dolog, dolog, mint a beteg gyerekkel gyorshajtó (jah, egyébként megtörtént: egyik budai 2x2 sávos úton álltunk a pirosnál a belső (!) sávban, haver vezetett. Egyszercsak az előttünk lévő Focus kombi kivágódott balra (!), a járdasziget mellé (a villamosmegálló padkája elé), kiszáll a csávó, láthatóan távozni készül. A Fóka fara meg nem kicsit lóg be elénk. Haver teljesen normálisan kiszólt neki (semmi anyázás, nem az a fajta), hogy kicsit nekünk az úgy útban lesz. Erre elkezd üvölteni a fickó, hogy a felesége rosszul van, és különben is, nem férünk el?! Csak pislogtunk. Még mi voltunk a rosszak, meg a gonoszak. Kíváncsi vagyok, mekkora torlódás lett ott utána a péntek délutáni csúcsban, mivel az egyik sávot majdnem teljesen elfoglalta.). Engem különösebben nem érdekel, hogy tilosban állnak, vagy nem (egyébként az intézkedő rendőr legalább a villogót fel szokta nyomni. Persze, leszívja az akksit, blabla), inkább az az érdekes, hogy egy szakasz rendőr kivonul egy lakóparkba tilos parkolásért büntetni. Aztán sírnak, hogy nincs elég rendőr az utakon, meg a közterületeken a gyorshajtók, meg a bűnözők ellen. Ez a szitu nekem inkább úgy jön le, hogy valakinek a valakije ott lakik, nem talált helyet, ezért beszólt a komának a rendőrségre, hogy tüntessék el azt a sok autót onnan. Erre kivonultak. Nem hiszem, hogy maguktól kimennek ezért (egyébként is, hacsak nem jelent veszélyt, vagy forgalmi akadályt, ezzel a közteresek szoktak foglalkozni). Én mellékutcában lakok, ami a következő saroktól egyirányú. Az ott lakók rendszeresen bemennek tilos irányból, sőt, napokra otthagyják az autót szemben a forgalommal, az út szélén. A járdát meg körbeparkolják, 5 méter sehol nincs meg a kereszteződéstől. A kapubejáróról időnként úgy kell ledudálni őket, a legtöbbnek még nekiáll feljebb. 1-2 hetente kolbászol arra egy rendőrautó, de én még egyszer sem láttam, hogy valakit megvágtak volna. Pedig, ha tényleg van ilyen akció, jöhetnének felénk is...

Cyric 2008.08.25. 15:09:30

Ocsy

Igen, amit leírsz szitut valóban gyanús, hogy egyszercsak kivonulnak nagy erőkkel, de az indokot szerintem sose fogjuk megtudni. :)
A tilosban való parkoláshoz visszatérve pedig még mindig azon vagyok, hogy nekem az lenne a röhejes, ha a két rendőrautó egész nap ott állna villogva azért, mert kiosztanak egy köteg büntető cédulát... :)

davidpeter 2008.08.25. 15:18:50

Szolgálati feladat végrehajtása közben a rendőr parkolhat tilos helyen. Ennyi történhetett.

De azért tényleg LOL

Dester 2008.08.25. 15:20:25

Hasonló helyzet... Párhuzamos közlekedés Szegeden a Makkosházi körúton, egymás mellett mentem egy kisteherautóval, én a külsőben. Nyugodt éjszaka volt, sehol senki. A következő kereszteződésnél balra kellett volna kanyarodnom Hódmezővásárhely felé. Két balra kanyarodó sáv, két egyenesen haladó. Kis gázt adtam, hogy beférjek biztonságosan a teherautó elé a belső sávba, hogy onnan tovább soroljak a balra kanyarodó sávok egyikébe. Indexeltem, figyeltem a tükröt, a teherautó nyugodtan haladt tovább a tempójában, én viszont kb. 65 km/h-ra gyorsultam fel a manőver miatt. (Ismétlem, sehol senki!) Egyszer csak azt veszem észre, hogy a külsőben (!) elhúz mellettünk egy rendőrautó kb. 80-nal, majd bevág elém. Mivel nem használta a kék villogót, nyugodtan mentem mögötte, ő is indexelt balra, beállt a baloldali balra kanyarodó sávba, én meg mellé a jobb oldaliba. Nyugodtan cseverésztem tovább a barátnőmmel, amikor átszólt a fiatal rendőr az anyósülésről, idézem a beszélgetést:

- Elnézést! 50 km/h, jó?
- Értettem, rendben, elnézést.
- Most elnézést, a következő alkalommal meg aztán majd jön a százezres csekk...
- [nyomatékosan] MEGÉRTETTEM, köszönöm, hogy szólt.

Valami azt súgta, hogy ne tegyem szóvá, hogy megkülönböztető jelzések használata nélkül ő alapból ugyanazt a két szabályt szegte meg hirtelen, mint én (bár én nem előztem jobbról, mivel egymás mellett haladtunk már vagy egy kilométer óta, csak gyorshajtottam a KRESZ szerint). Ennyit erről.

Lugi 2008.08.25. 15:29:27

Ez kb. olyan, mint hogy minden rendőr a buszsávban közlekedik, még ha nem is siet sehova, nem is szírénázik. Pedig anélkül ugyanolyan autó, mint bármelyik másik...

J_W 2008.08.25. 15:36:09

Dester 2008.08.25. 15:20:25
"- Most elnézést, a következő alkalommal meg aztán majd jön a százezres csekk..."

Muhahaha, ahhoz hogy megbüntessenek, hitelesített mérőműszerrel kell, hogy készüljön a gépjárműről felvétel, úgy hogy az azonosítható legyen. Tehát ha te akár 100al cikázol a városban (ne tedd!), és utánadered egy rendőr, akkor sem büntethet meg gyorshajtásért.

Nyitott szem (törölt) 2008.08.25. 15:36:57

davidpeter
"Szolgálati feladat végrehajtása közben a rendőr parkolhat tilos helyen"
Ezt honnan veszed? Kérlek idézd, hogy milyen jogszabály intézkedik erről. Engem ugyanis mindig felbosszant, ha ilyet látok, de ha nincs igazam akkor legközelebb már nem vágom fel az agyamat...

Ocsy 2008.08.25. 15:37:32

Dester 2008.08.25. 15:20:25

"bár én nem előztem jobbról"
Ő sem előzött jobbról. Párhuzamos közlekedésnél ez nem előzés, hanem elhaladás, és lakott területen jobbról is lehet. Vö. KRESZ 36. § (4):

Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

illetve KRESZ 1. sz. függelék, III. (c):

Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

ex-dr. vuk 2008.08.25. 15:41:06

Igen, az egyetlen hiba itt, hogy nem volt megkulonbozteto (vagy figyelmezteto) jelzes (figyelmezteto alatt nem a veszvillogot ertem, termeszetesen ;))
Jelzessel parkolhatnak akarhol.

JohnnyB 2008.08.25. 15:44:29

Az volt osztálytársam rendőrnek tanult (lol), és az első munkanapja után azt monda, hogy menjünk kocsikázni. Amikor a biztonsági övért nyúltam, rámszólt, hogy "Be ne kapcsoljam már!!". Példamutatást nem is várok el a rendőröktől, mert nem ez a dolguk, csak annyit, hogy következetesek legyenek. A driftelő tuningvasat is meszeljék le, ne csak a 48-as vasúti átjárómat vegyék észre.

T7 2008.08.25. 15:48:10

J_W:
Elég régi cikk, de ebben más van:
totalcar.hu/magazin/kozelet/rendor16/

idézem:
" Teszem azt az üldöző rendőrautó km-óráján látható számot el lehet fogadni bemondásra?

Igen. Mindig kétségbe esnek, hogy hogy lehet a gyorshajtást tanúvallomással bizonyítani? Miért, hogy lehet technikai eszköz nélkül bizonyítani, hogy valaki nem állt meg a STOP-táblánál, vagy tilos jelzésen áthaladt? Ott is egy szemtanú látja, hogy piros a lámpa, és a jármű nem állt meg. Sebességnél is láthatja valaki, hogy valaki gyorsan halad vagy sem. "

Dr Kangörény 2008.08.25. 15:51:57

Én úgy tudom akkor szegheti meg rendőr a közlekedési szabályokat, ha megkülönböztető jelzést használ.
És szarok rá, ha lemerül az akkumulátor a kocsiban.
A rendőrökre egyébként nem jellemző az azonnali megjelenés bűncselekmény helyszínén. Sőt, telefonon elérni őket is elég sok időbe telik.
Mondjuk a statisztikát javítani sokkal könnyebb tilosban parkoló autók bírságolásával, mint bűnözők elfogásával.

Dester 2008.08.25. 15:52:52

Ocsy 2008.08.25. 15:37:32

Köszi a felvilágosítást, ezek szerint nekem is van mit frissítenem az emlékeimen. (Pontosítsunk: fontos a "lakott terület", ugye? Tehát az autópályán jobbról "elhaladni" már tilos, ugye? Engem valószínűleg ez kavart most össze.)

Akkor csak a gyorshajtás marad, de - bár én sem voltam szabályos - akkor is durvább csekkre számíthatna ő a puszta tényeket figyelembe véve :-)

J_W: valószínűleg ezzel ők is tisztában voltak (mint ahogy én is, ezért sem problémáztam vagy paráztam egy percig sem), így talán azért szóltak csak át, hogy demózzanak az újoncoknak a hátsó ülésen. (Négyen ültek a kocsiban.) Vagy csak az autóm hangja tűnt fel nekik, amikor odaléptem neki gyorsításkor, ezért jöttek utánam :-)

J_W 2008.08.25. 15:52:52

T7 2008.08.25. 15:48:10

A színeket lehet látni, a sebességet nem. :)

Ez 100%, hogy így van, de az nem zárja ki, hogy megállítanak, hogy gyorsan mentél te meg aláírod a papírt oszt jónapot. Csak ugye mindenki beszarik, és inkább elismeri. Természetesen ha tényleg gyorsan mentél, akkor mindegy, hogy van-e felvételük vagy nincs, valószínűleg el fogod ismerni, de ha mégsem, akkor ők csakis az általam említett fotóval, vagy felvétellel bizonyíthatják.

T-boy (törölt) 2008.08.25. 15:52:59

Engem a rendőrök gyorshajtása,szabálytalan
parkolása/kivéve mozgáskorl./zavar a legkevésbé.Bár egy GPS minden kocsiban sokat
javitana a moráljukon.
A civilek annál jobban.
Hogy a rendőr mikor mit csinál,mi nem tudjuk.
Érdekes lenne.Igy nem kérhetjük számon szerintem.

Ocsy 2008.08.25. 16:08:22

Dester 2008.08.25. 15:52:52

Természetesen, a jobbról elhaladás csak lakott területen szabályos (mivel csak ott lehet folyamatosan a belső sáv(ok)ban haladni személyautóval (kisteherautóval) és motorral, máshol jobbra tartási kötelezettség van, kivéve kapaszkodósáv, gyorsító/lassítósáv, kerékpársáv, buszsáv, amiket nem kell figyelembe venni a jobbra tartás szempontjából lakott területen kívül sem; de jobbról elhaladni lakott területen kívül ezeken sem lehet), és az is lényeges, hogy lakott területen belül is csak olyan úton, ahol a sávok fel vannak festve.

T7 2008.08.25. 15:48:10

Olvastam a cikket. Ez nekem csak ott sántít, hogy a Stop tábla és a piros lámpa kihagyása Igen/Nem alapon megadható. A nem jelentős mértékű sebességtúllépést szemre nem lehet megmondani. A járőrkocsi sebességmérője alapján sem, mert az is csal. Ha ez így lenne, ahogy a cikkben nyilatkozták, akkor miért kell milliókat költeni sebességmérő berendezésekre, kamerákra, miért kell hitelesíteni őket? Ha szemre megmondható, akkor elég lenne két rendőr az út szélére, akik jegyzetelik a gyorshajtók rendszámait.

T7 2008.08.25. 16:17:40

Ocsy 2008.08.25. 16:08:22
Így van. De nem engem interjúvoltak meg, csak belinkeltem. :)
A következő kérdésben rögtön ezt kérzeték a TC-sek is, és természetesen inkább extrém esetekben fogadják el bizonyítékként.

Különben két rendőr összehangolt tanuvallomása ellen szerintem nincs orvosság.

anyadnakpalankot 2008.08.25. 16:31:10

olyan furcsa hogy minden posztban megjelenik a párhuzamos közlekedés elöbb utóbb és mindig elis vitatkoznak róla az emberek végkövetkeztetés és közös megállapodás nélkül. nem-e lehetne azt, hogy ilyenkor inkább csak bemásoltok egy linket valamelyik elöző postra ahelyett hogy mindegyikben értelmetlen vita kezdődik a kresz paragrafusok szintén értelmetlen idézgetésével :)

a kertész tömlővel 2008.08.25. 16:37:25

"A driftelő tuningvasat is meszeljék le, ne csak a 48-as vasúti átjárómat vegyék észre. "

melyik szabály tiltja a driftelést?erre kiváncsi lennék,,föleg télen hóba,megcsusztál korrigáltál azt jonapot,,az meg h minden kanyarba ez van arrol nem tehetsz csak a pár100 lo alatad.

odinn 2008.08.25. 16:42:10

Az autópályán is párhuzamos közlekedés van, konkrétan ezt írja a kresz:
"37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni."
És akkor ezt most mindenki vésse jól a fejébe... ;-)

Yo! Maaan! 2008.08.25. 16:48:43

Igen, de a pályán akkor is tilos jobb oldalon elhaladni másik jármű mellett. Ezt jól vésd a fejedbe! ;)

Avatar 2008.08.25. 16:55:06

" Cyric 2008.08.25. 14:20:29
Erre csak annyit, hogy a rendőrök intézkedtek (mivel büntettek).
Azt ne várjuk már el, hogy közbe folyamatosan szirénázzanak, úgyhogy nem igazán tartom nevetségesnek az ügyet.
Aki ebbe beleköt, annak mondanám, hogy ha egyszer mondjuk betörő jár a lakásukba, remélem 10 percet fognak késni a rendőrök, mert éppen szabályos parkolót keresnek... "


Egy kis KRESZ utánképzés:
"Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművek
49. §
(1) A gépjármű megkülönböztető jelezéseket adó berendezéseit csak abban az esetben szabad működtetni, ha a feladat sürgős ellátása, a személy-, élet- és vagyonbiztonság, továbbá a védett személyek és kíséretük biztonsága érdekében az szükséges, és a forgalmi viszonyok azt indokolttá teszik.
...
(4) A megkülönböztető fényjelzést - ha a jármű olyan helyen áll meg, ahol a megállás egyébként tilos - működtetni kell. Megkülönböztető hangjelzést álló járművön használni nem szabad."

Tehát betöréskor kimehet szirénázva, mert indokolt, és bekapcsolva hagyott fényjelzés mellett parkolhat a járdán is.

Közúti ellenőrzéskor parkoljon le szabályosan, és sétáljon el a szabálytalan autókig. Ilyen esetben még villogóval sem parkolhat le szabálytalan helyen, mert az intézkedés nem sürgős.
Ha mondjuk a fél nagykörutat elállja egy szabálytalanul parkoló barom, akkor előtte/mögötte megállhat villogóval, amíg intézkedik, mert akkor sürgős, hogy elzavarja a köcsögöt.

anyadnakpalankot 2008.08.25. 16:58:11

ahaha találtam nektek valamit ti párhuzamosan közlekedők remélem ezmajd segít www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=galeria&funkc=video&cim=parhuzamos_kozlekedes

gravy_t 2008.08.25. 17:04:09

davidpeter 2008.08.25. 15:18:50
"Szolgálati feladat végrehajtása közben a rendőr parkolhat tilos helyen."

Vááááháháháháháááááááá

Bambano 2008.08.25. 17:17:57

Ha én lettem volna a rendőr, hozok egy trélert, elviszek két-három autót, hogy legyen helyem, oszt jónapot, lehet ugrálni :)

Reggie 2008.08.25. 17:40:41

Cyric 2008.08.25. 14:20:29

mar miert nem varhato el az, hogy legalabb a fenyhidat bekapcsolva hagyjak?

Avatar 2008.08.25. 17:43:48

Reggie 2008.08.25. 17:40:41
Már miért lenne elvárható egy rendőrtől, hogy betartsa a szabályokat, miközben a szabályokat be nem tartókat bünteti? :)

Kopi3.14 2008.08.25. 17:48:01

Amig kedves fakabatjaink olyanokat muvelnek, mitn setaloutcara a zebran keresztul behajtani autoval, es o szovegel, hogy engedjuk mar be, addig nem szabad csodalkozni...

jenő 2008.08.25. 17:53:13

A kőbányai úti piacnál a razziázó rendőrök megkülönböztető jelzés nélkül mindig a zebrák előtt állnak közvetlenül. A Krisztina körúton mulkor meg azt látom, hogy a rendőr autó megy át a piroson . Előtte gondosan felkapcsolja a villogót, de csak azt , a kereszteződés után meg kikapcsolja. Egy fényképen úgy nézne ki, mintha minden szabályos lenne. Ravasz!

ColT 2008.08.25. 17:56:18

A kép egész jó. A rendőrökön meg parkoljon autó. Na jó, most épp jól dolgoztak (nem ok nélkül baszogattak embereket), most csak fél oldallal álljon rájuk.

ColT 2008.08.25. 18:04:44

A rendőrökről meg ennyit :

www.bama.hu/index.php?apps=cikk&cikk=169359

"sikerült rávenni" - He? Rá kellett?
"be fogják tartatni a szabályokat" - Aha, mint eddig.

Amúgy még egyszer a jelen postban -2 pont a rendőröknek a tiolsban parkolásért, de +10 hogy végre dolgoztak.

ColT 2008.08.25. 18:05:48

...így a rendőrök már csak -4346383 pont hátrányban vannak...

heliox 2008.08.25. 19:03:24

A képről nem látható: miért nem volt szabad ott parkolni ahol álltál?

pgpetike 2008.08.25. 19:06:58

Őszintén elég a kettős mércékből. A rendőrre ugyanazok a szabályok vonatkoznak mint ránk, kivéve:
-megkülönböztető hang és/vagy fényjelzés használata esetén
-a buszsávot, mint megkülönböztető jelzéssel felszerelt járművek, a megkülönböztető jelzés használata nélkül is használhatják.
De ezen a pontokon túl az előjogoknak vége és kész. Büntessenek, jogos, el is várjuk tőlük, hogy betartassák a rendet. De ezt saját magukon is végezzék el. Azért mert a skoda csíkos és kupak van a tetején, még nem állhat a tilosban, ha ott áll, büntessék meg. Ha ők nem teszik, tessék lefényképezni, feljelenteni. Előbb-utóbb megtanulják, mint ahogy mi is a bírságok láttán.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.08.25. 19:13:23

Lugi 2008.08.25. 15:29:27
Ez kb. olyan, mint hogy minden rendőr a buszsávban közlekedik, még ha nem is siet sehova, nem is szírénázik. Pedig anélkül ugyanolyan autó, mint bármelyik másik...

ezt rosszul tudod a megkülönböztető jelzéssel ellátott autók akkor is mehetnek a buszsávban ha nem használják azt.

qma 2008.08.25. 19:23:27

Ez nekem nagyon a Marina Partnak tűnik, rögtön a kapu után meghát a postíró elmondása is erre neged következtetni.
Parkolóhely tényleg alig van, bezzeg a mélygarázs üres.. Az abszurd, hogy a beruházó a rendőrséggel és a polgármesteri hivatallal közösen próbálja zsarolni a lakókat a 2-3 milliós mélygarász helyek megvásárlására.
Mikor először jártam ott kicsit meglepődtem a kapun amin kersztül egy "facekontroll" ill. egy szevasz kíséretében lehet bejutni (na meg persze kártyával) és utánna az utcák rendesen kiírva, hogy 13. kerület, úszódaru meg mittudom én milyen utcák. Kérdés ha az közterület mi jogon a kapu? A másik, hogy a második látogatásomkor kerültek ki a mobil megállni és várakozni tilos táblák amik azért jók mert ha büntetés és fénykép van mindig oda lehet vinni ahol a szabálytalankodó autó áll..
Kedves hatóság menjetek a panelok közé és hasonlót tapasztaltok de a "szegényeket" ne piszkáljátok folyton :)

JohnnyB 2008.08.25. 19:49:22

a kertész tömlővel 2008.08.25. 16:37:25

"melyik szabály tiltja a driftelést?erre kiváncsi lennék,,föleg télen hóba,megcsusztál korrigáltál azt jonapot,,az meg h minden kanyarba ez van arrol nem tehetsz csak a pár100 lo alatad. "

Nem a lófaszt, nem az útviszonyoknak megfelelően vezetsz egyrészt, másrészt meg záróvonalakat lépsz át, sávváltáskor nem használod az irányjelzőt, satöbbi. Azt ne mondd már, hogy a pár100 lovaddal te 1 sávban driftelsz.

Na ez az, amiről ugatok. Az ilyeneket nem állítják meg. Én ki a búbánatot veszélyeztetek, amikor 48-al megyek át a vasúti átjáróban? Akkor is meg tudok állni, valaki 30-nál is belemegy a pirosba.

Na mindegy, tényleg engem büntettek meg kétszer 2 év alatt, mert biztos közveszélyes vagyok. De driftelni, az pontjó dolog.

miss parker 2008.08.25. 20:04:49

"Erre csak annyit, hogy a rendőrök intézkedtek (mivel büntettek).
Azt ne várjuk már el, hogy közbe folyamatosan szirénázzanak, úgyhogy nem igazán tartom nevetségesnek az ügyet."

Szirenazni valoban nem kell.
DE... a kék villogonak mukodni KELL!!!!

Ugyanis a rendor is CSAK akkor lepheti at a szabalyokat, ha azt JELZI minimum a kek fennyel.

Olyan nehez lenne a kekfenyes eloiarst betartni...es akkor a PLOGÁR nem dohogna, hogy dehat ők is...csak nalunk a rendor nem polgart lat hanem ALATTVALOT!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.25. 20:53:30

Rejtettkamerás viccesmusor ment a televízióban nemrég. Bárki-bekuldte otleteket hajtottak végre, és bár a tobbség nem volt egy vaszisztdasz, a kerékbilincses bejott. Míg (a fováros kellos kozepén) a kerékbilincselok kerékbilincseltek, ok feltettek egyet a bilincselok furgonjára. Volt ám szaladgálás meg telefonálás! (Aztán, amikor megint senki nem figyelt, levették. Heccbol.)
Nem lehet olyan bonyolult dolog hegeszteni egy ilyen bilincset, ugye?

egy átlag 2008.08.25. 21:53:58

Ez pénz kérdése....amíg fogdosni kell a rendőrnekvalót, ne várjunk mást.
Az ország vezetőinek nem fűződik anyagi érdeke egy hatékony rendőrsegg üzemeltetéséhez. Mint minden máshoz, ehhez sem fűződik érdekük, mert a hatalom megszállottjai...itt minél szarabb minden, ők annál olcsóbban vásárolnak fel bármit.
Eddig ér az agyuk, szemétdombon kapirgálni, és kántálni, h "ki a király?!"
Azon vagyok, hogy a fiam ne itt nőjön fel...és mindenkinek ezt ajánlom, aki tud küzdeni kicsit. Kurcsányelvtárs is megmondta.
Várhatóan nyugdíjam amúgy sem lenne, mivel addigra el kell tartani 5 millió brazilt is....
Na szóval, ennyit a témához "röviden" (bocsi)

B.GY. 2008.08.25. 22:29:22

A hatóság a hatalom.Oda áll ahova akar,gyorsan is hajthat,átmehet a piroson.Nem fogja senki beperelni.Úgyhogy én nem is morgolódok rajta:)Engem hagyjanak békén,és a többi nem érdekel.

szpigy 2008.08.25. 22:36:17

Hát én már nem is tudom, hogy mijafaszt képzelnek magukról a rendőrbácsik. Énnél már csak az lett volna szebb, ha valahogy el is viszik, mondjuk valami illegális bontóba.
Mert lehetne ezt tetézni.

Cső...

Dave79 2008.08.25. 23:36:38

haha, laza rendőr, hogy még oda is szól h jó lett e a kép :D bár büntit ugysem kapnak, mer védik 1mást..

alázattal ? 2008.08.26. 00:01:18

A rendőröknek mindent szabad ! Sajnos !! Azt tehetnek jogtalanul is amit akarnak azok, akiket a főnökük megvéd !Tapasztalatból tudom !

Perillustris 2008.08.26. 00:57:39

"Ez kb. olyan, mint hogy minden rendőr a buszsávban közlekedik, még ha nem is siet sehova, nem is szírénázik. Pedig anélkül ugyanolyan autó, mint bármelyik másik..."

Bizonyára. Azért az elég hülyén venné ki magát, hogy a taxisok közlekedhetnek ott*, de a rendőrök nem.

*utassal vagy utasért haladva, de hát ezt lehetetlen számonkérni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.26. 00:59:29

A kép alapján nekem se világos, miért is nem állhattál ott? Tábla tiltotta?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.26. 01:00:44

Ja, jó ez a videós link feljebb. Bármelyik postnál csak be kéne szúrni a sok baromság és belemagyarázás helyett. Nézzétek meg!

Pistike911 2008.08.26. 02:22:04

Bár nem tudom, hogy a törvényi háttér mennyire engedékeny ilyen esetben, de valószínű, hogy az intézkedő rendőr parkolási lehetőségei ilyen esetekben tágabbak, mint civil társai(n)ké. Tény, hogy az intézkedés "tényálladékát" illik/kell valamilyen módon jelezni a környezetüknek.

Ennyi rendőr pedig azért kell, mert az egyik tudja az odautat, a másik a visszautat, a harmadik ott volt az eligazításon, a negyediknél meg a slusszkulcs van.

Még mindig jobb, mint mikor a mozgáskorlátozottak számára fentartott helyen álltak:

foto.boon.hu/tag/parkol/members.gagyi_kapitany/okos-rendor-parkol-vicc.jpg/viewer.html

belsoseg.blog.hu/2008/02/22/rendorauto_gyorben_mozgasserult_helyen_parkol

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2008.08.26. 07:48:58

Nálunk a XI. Bartók Béla úton új irodaházak épültek, meg perszen hozzá horror áron parkolóház is. De mivel a BB úton ingyenes a parkolás, ezért sokan ott parkolunk, persze néhol szabálytalanul, de a forgalmat nem akadályozva. Az irodaház társasházként működik, van tehát "nagyon kedves" közös képviselőnk, akinek az utóbbi időben az az egyik kedvenc elfoglaltsága, hogy kihívja a köztereseket, azok meg jönnek boldogan, mert 100 méteren belül találnak minimum 10 autót, akit bírságolhatnak, az meg szerintem nekik is elég egy napra.

lwcolors 2008.08.26. 10:29:24



Még egyszer az autópályán közlekedés szabályairól:
Az autópályán ha lehetséges a jobbról elhaladás egy a belső sávban folyamatosan haladó autó mellett, akkor a bal sávban haladó autó másokat szabálytalanságra kényszerít, miközben maga is szabálytalankodik. Ergo: nem a jobbról elhaladót fogják megbüntetni, hanem azt, aki viselkedésével másokat szabálytalanságra kényszerített, tehát a baloldali sávban folyamatosan haladót.
Hasonló a helyzet, ha valaki úgy áll meg az úton, hogy csak záróvonal átlépésével lehet kikerülni. Ha kikerülöd, nem te vagy a hibás, hanem az aki úgy állt meg, hogy máshogy nem lehetett kikerülni, és ezzel máásokat szabálytalanságra kényszerített.

tboyda 2008.08.26. 11:07:35

lwcolors: Ezzel egyetértek. Pénteken mentem haza Győr fele az M1-en. Majdnem leraktam a hajam, "üres" külső sáv, teli belső sáv.

Pár hozzám hasonlón kívül senki nem ment ki a külsőbe, mert 1-2-3-4 km múlva kamiont vélt látni. Kapaszkodj meg, volt olyan, hogy 8-10 km-t meg tudtam tenni a külsőben 120-130 között, közben a belsőben a sok málészájú barom 90-100-120 között döcögött, telefonált, evett-ivott, orrottúrt, seggetvakart. A kb. 100 km alatt 1 azaz egy darab rendőrautót nem láttam.

Vladimir Harkonnen 2008.08.26. 22:58:10

www.kiskun.autosiskola.hu/index.php?oldal=galeria&funkc=video&cim=parhuzamos_kozlekedes
Jó a video, főként mikor az oktatóautó 05:27-nél vagy 50-el dobbant a vasúti átjárón!

Attis, jó lett volna lefotózni a megállni tilos táblát is, ha van! Ha meg nincs mi a baj?
Ha meg zár lakópark az egész, akkor össze kellene fognotok, és magatoknak leszabályozni a belső rendet! Ez így olyan, mintha a polgármester leszabályozná hogyan álljak a saját udvaromban!

Többeknek: a zsaruk azért nem kapcsolnak ilyen esetekben kékfényt, mert az még nappal is messzire látszik, és oda a meglepi! Ti. ha meglátják a lakók, mindenki hanyatt-homlok megy parkolót keresni!

Perillustris 2008.08.27. 13:19:22

Ha zárt lenne, akkor nem számítana közterületnek a parkoló. Nem mellesleg csak akkor hívhatnánk "lakóparknak".

Azt az építtető cégek agyasainak köszönhetjük, hogy minden szart lakóparkként adnak el évek óta. Igaz, amíg az egybites erre harap, addig ez van.

mark 2008.08.28. 08:56:33

Srácok

Ez a megkülönbőztető jelzésekkel ellátott jármű a jelzések használata nélkül haladhat a buszsávban hol van leírva? Én nem találtam sehol!

36.§
(8) Autóbusz forgalmi sávban csak menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, valamint az autóbusz és trolibusz forgalom zavarása nélkül személytaxi, továbbá erre utaló külön jelzés esetén (117/c. ábra) kerékpáros közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra, a sáv keresztezését és bekanyarodásra felkészülést kivéve, nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

Legyenek kedvesek íde írni,hogy pontosan hol találom meg a jogszabályban ez a kitételt!

Üdv.

igi 2008.08.28. 11:21:33

Ezér közlekedhet rendőrautó a buszsávban:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)
36. § (8)Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

igi 2008.08.28. 11:22:48

bocs... EZÉRT












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása