Miklós mai kis története saját bevallása szerint akár vicces is lehetne, ha nem ő lett volna a szenvedő alany. Kíváncsi vagyok ti vajon tudtok-e majd nevetni ha elolvastátok, vagy képzeletben inkább együttérzően megveregetitek levélírónk vállát.
Ha nem velem történik és nem az én kocsim törik, jót mulatnék ezen az eseten.
Horgászó barátomért mentem, aki van annyira bölcs, hogy nem kocsival viszi magával a hűtőtáskányi sört. A cél előtt néhány kilométerrel kereszteznem kellett egy főútvonalat. Láttam, hogy szemből egy rendőrautó jön, ezért a Stop tábla miatt nem a kereszteződésben, hanem - szabályosan és nem is hirtelen - a vonalnál álltam meg. Csattanás, a mögöttem lévő belémszállt. Nem a sokat szidott autóstípus, hanem egy átlagpolgár átlagautóval. Legalább is ránézésre.
A rendőrök mellénk gurultak, kiszálltak, és megkérdezték, mi is történt. Az átlagpolgár rögtön nekiállt kiabálni, hogy én vészfékeztem, veszélyeztettem, bla-bla, aztán kijött a farbával: "nem számítottam rá, hogy egy jól belátható kereszteződésben az Úr megáll!"
A rend őrei összenéztek, és rámutattak a Stop táblára: "Uram, a Stop tábla nem egy javaslat, hanem szigorú utasítás." Ekkor már én is elvigyorodtam, mert ekkora amatőrséget díjazni kell. Ha nem szól semmit az átlagpolgár, lehetne kétesélyes a dolog, de ezek után! Kitöltöttük a papírokat, a yard is mellékelte a sajátját, aztán mindenki ment a dolgára.
Azóta akármikor találkozom ezzel a járőrpárossal, mindíg összevigyorgunk. Hiába, a közös élmények!
Master 2008.09.01. 09:28:50
degec 2008.09.01. 09:32:37
Lacaca 2008.09.01. 09:32:41
Ide kapcsolódik egy augusztusi saját történet.
Budafokin haladok egy autó mögött, dél felé tarunk. A Budafoki - Bogdánfy kereszteződésben (aki nem ismeri egy Y egyik felső szára, tehát eléggé hátra kell fordulni, hogy lássuk a balról érkezőket) a másik autó megáll, én is megállok. Mindketten benézünk, nem jön semmi. Elindul, elindulok, újra benézek, hátha valami versenyző érkezik, semmi. Előre fordulok, a másik autó áll. 5 centi hiányzott a megálláshoz. Kurvára nem értettem, hogy miért állt meg újra, de én voltam hátul, elismertem. Papír kitölt, mindenki el.
René 2008.09.01. 09:32:54
ezt hívják követési távolság betartásának
Dr Kangörény 2008.09.01. 09:33:57
Lacaca 2008.09.01. 09:36:54
Pénteken a Mogyoródi - Róna kereszteződében másodikként álltam a belső sávban, mellém érkezett egy piros kisteherautó a külsőbe. A külsőnek van egy kiegészítő lámpája jobbra, de az első autó egyenesen szeretett volna továbbmenni, így állva maradt a kiegészítő zöld jelzése ellenére. A kisteherautóst öröm volt látni. Habzott a szája, hogy mit képzel a másik, hogy előtte áll meg (hol máshol, ha előbb érkezett?) és nem megy jobbra, pedig zöld a lámpa. És komolyan gondolta! Ez a szomorú.
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.09.01. 09:37:06
degec 2008.09.01. 09:38:47
boldog:-)
amugy ha lett volna rajtuk lifi meg ilyesmi, meg dudaltak volna elengedtem volna oket, de semmilyen megkulonbozteto jelzest nem alkalmaztak.
lwcolors 2008.09.01. 09:38:54
Mosonmagyaróváron szálltak belém pár éve hasonló helyzetben. Lámpás kereszteződés, de a jobbra kanyarodónak elsőbbségadás tábla van. Akkor értem oda, mikor az előttem elhaladóknak volt zöld, tehát nem tudtam jobbra kikanyarodni. Csattanás, Renault Megane belémjött. Nekem semmi baj, de neki egy hűtőrács, meg két első lámpa bánta. Persze neki állt feljebb először.
ThufirHawat 2008.09.01. 09:41:36
degec 2008.09.01. 09:41:51
legalabbis nekem vmi ilyesmi remlik
Manyizga (törölt) 2008.09.01. 09:43:20
Igen. Azokat a szabályokat, amelyeket ismerünk. Belemenős barátunk nem ismerte...
dinyus 2008.09.01. 09:45:53
idézek a sztoriból:
"a Stop tábla miatt nem a kereszteződésben, hanem - szabályosan és nem is hirtelen - a vonalnál álltam meg."
Cyric 2008.09.01. 09:46:28
degec, olvasd el légyszi mégegyszer...
vigyory 2008.09.01. 09:46:57
1x1 2008.09.01. 09:47:15
És még meg is mondta. Ezt a f@szt. és ez csak attól lett ilyen vitzes, hogy személyi sérülés nem történt.
Ma már úgy kell közlekedni, hogy még arra is számítani kell, hogy rádesik egy repülő, vagy hogy egy tengeralattjáró bukkan föl előtted. Nemhogy arra hogy az előtted lévő megáll... Vicces komolyan mondom!
ex-dr. vuk 2008.09.01. 09:47:49
degec 2008.09.01. 09:55:31
Cyric 2008.09.01. 09:46:28
nekem az nem derult ki hogy volt e felfestve az utburkolatra stop vonal (nem keresztezodes), mert ha igen akkor annal a vonalnal kell megallni, egyeb esetekben a tabla vonalaval.
De lehet hogy en nem tudok olvasni.
PioDVD 2008.09.01. 09:59:08
Mellette ültem, én se tudtam moccanni sem, nem a "nők rosszul vezetnek" szitu volt.
dinyus 2008.09.01. 10:01:00
mivel azt írta, hogy a vonalnál állt meg, nem pedig azt, hogy a "vonalánál" (a tábláénál), ezért ebbôl úgy tûnik, volt vonal (különben hol állt volna meg?), úgyhogy lehet, hogy tényleg nem tudsz olvasni :)
Big-B 2008.09.01. 10:01:01
Kraz rulez!
Big-B 2008.09.01. 10:02:21
presh 2008.09.01. 10:04:10
Állítólag le vannak boltolva a biztosítókkal.
Szóval majd ha pisiltél a kártérítés árából vett sörtől :-))) majd akkor ... :-)
arpeen2 2008.09.01. 10:04:32
Ha nincs vonal akkor nem a tábla vonalánál kell megállni hanem ahonnan belátod a kereszteződést, ami lehet a tábla vonala után is, a lényeg hogy állj meg.
TLR4 2008.09.01. 10:04:49
Loga 2008.09.01. 10:05:18
a levélíró persze nyilván kereszteződés melletti házra rajzolt vonalra gondolt, vagy a műszerfalán lévő vonalakra, esetleg a jogsijában lévő nyomda által festett vonalakra, vagy egy idővonalra, ami a megállásáig vezetett, de semmiképpen nem az útburkolatra felfestett vonalra.
egyébként sok egyéb fontos dolog szintén nem derül ki a levélből, pl. a kocsik színe, hogy a rendőr viselt-e füstszűrős sapkát, hány db. madár csicsergett a közelben, mit evett a kapitány reggelire, ráadásul hány éves.
szóval nekem is erősen sántít ez a vonal-dolog.
Önjáró Talajgyalu 2008.09.01. 10:07:08
A masik hulye, akit lattam egyszer, be se nezett jobbra egy egyiranyu utca jobbkezes keresztezodesenel, csak ment, aztan kopp. Vedekezes: latta a behajtani tilost, ezert nem szamitott ra, hogy onnan barmi KIJOHET... A hulye. ;)
ANOka 2008.09.01. 10:09:20
Az elméleti KRESZ vizsgán ezen buktam összesen 3 pontot annak idején! :)
BOB 2008.09.01. 10:10:21
1x1 2008.09.01. 10:10:22
A válaszok:
-Piros volt a zegyik kék a másik.
-viselt füstszűrőset. Multifilterest.
-15 veréb 7 galamb (egyik kussolt) és egy varjú. (az asszem nem csicsereg)
- 7 tojásos rántottát szalonnával. a bőrkét nem ette meg!
- 42, tegnap volt a szülinapja!
Így már lehet, hogy nem is a hátsó volt a hibás ?!?!? :))
degec 2008.09.01. 10:13:26
riszpekt
bazz, tenyleg nem tok olvasni........sorry
Pero 2008.09.01. 10:13:43
Zoli 2008.09.01. 10:14:25
sityesz 2008.09.01. 10:14:48
degec 2008.09.01. 10:16:40
ha nincs vonal tenyleg nem a tabla vonalaban kell megallni, bar emlekeim szerint kr.e 2000 ben en meg igy tanultam, ...
ma is tanultam vmit.
degec 2008.09.01. 10:21:50
de en, tekintve hogy nem tok olvasni, a kreszt se ismerhetem...:-PPP
no mail, no problem 2008.09.01. 10:24:03
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon a poszt beküldője akkor is megállt-e volna a stop táblánál, ha nem jönnek szembe a rendőrők, vagy akkor pontosan úgy, a helyi szokásoknak megfelelően közlekedik, mint a mögötte jövő, aki belement.
Mert nekem az idézett hangvételéből úgy tűnik, hogy a szabályos közlekedésre nincs egetverően nagy belülről fakadó igény, ezzel szemben ha rendőrt lát, rögtön megjátsza a bazári majmot.
A szabály az szabály 2008.09.01. 10:26:00
Cyric 2008.09.01. 10:26:21
És Krazzal jársz-e? :))
Bud 2008.09.01. 10:29:23
Horvie 2008.09.01. 10:32:25
Szerbiában vezettem. Főút, lámpás lekanyarodó sáv, ami ugye áthalad a szembejövőn. Előttem kamion áll, indexel. Énis! Hát zöldre vált a lámpa, kamion átmegy, követem... nézem jön egy Zastava úgy 80nal... jóhát mondom majd megáll, nekem zöldem v... NEM ÁLL MEG ! ! ! Satufék. Zastava bő 5centire átsuhan előttem. Mesélem szerbiai ismerősöknek, akik megfejtették, hogy abban az esetben, ha belémjön, én vagyok a hibás! Miért? Mert Szerbiában a jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés!
Tartsátok észben, ha arra jártok :-)
degec 2008.09.01. 10:32:47
1x1 2008.09.01. 10:34:19
vonalnál megállsz, aztán csorogsz, és ha belátsz akkor ottvagyunk ahol vagyunk.
szemenagy 2008.09.01. 10:35:19
És boldogan éltek, amíg meg nem haltak.
Mindjárt okádok.
Gera 2008.09.01. 10:35:26
OFF, de szóba került itt az Árpád téri kereszteződés Debrecenben. Hát bakker, rohadtul nem értem, miért kell ott kikapcsolni éjszakára a lámpát. Egyszerűen életveszélyes. Mindenki jön a 4es főúton ezerrel, aztán azt hiszi, hogy elsőbbsége van, holott nincs. Hasonlóan jó éjszaka az Attila téri is, ahol szintén a 4esen zúznak 70nel az emberek, lámpa kikapcsolva, a keresztutcából meg balra semmit nem lehet látni a templomtól, még a vonalnál sem, mert íves az út. Évek óta nem értem, miért jó a veszélyes kereszteződésekben is kikapcsolni a lámpát éjszakára.
no mail, no problem 2008.09.01. 10:37:17
Ha végtelenül szabályos akarsz lenni, akkor pusztán a szabály kedvéért megállsz a vonalnál, előre gurulsz oda ahonnét látsz, ott a saját és mások érdekében ismét megállsz, majd amikor a forgalmi helyzet lehetővé teszi, kihajtasz. Opcionális: Közben rágod az a rágógumit, amitől le fogod szarni, hogy hányan dudálnak és anyáznak mögötted.
Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek.
szemenagy 2008.09.01. 10:39:42
Ha elég nagy lendivel érkezel, állóra fékezheted a verdát (ugye a kerék áll, már O.K. vagy), és kicsúszol addíg, amíg rendesen körül tudsz sasolni.
1x1 2008.09.01. 10:41:47
De ha nem vagy biztos magadban, visszafordulhatsz (reméljük nincs záróvonal) és keresel egy biztonságosabb kihajtási lehetőséget.
Rosszabb esetben hazamész és bezárkozól a szobába! :))
Gera 2008.09.01. 10:43:25
vonal kilatassal 2008.09.01. 10:43:57
no mail, no problem 2008.09.01. 10:44:29
orwell 2008.09.01. 10:44:38
szemenagy 2008.09.01. 10:46:23
bálnalovas 2008.09.01. 10:50:12
Zöld ide, vagy oda, ha a szintén zöldön szembejövőt keresztezed, neki van elsőbbsége. Jobb ha tudod, hogy nemcsak Szerbiában...:-)
Gontar 2008.09.01. 10:51:52
Ilyet én is csinálok: mikor bicikliút is van, és annak is adom az elsőbbséget (attól nem vagyok, csak fél méterre kb.). A sok marha meg mögöttem dudál, hogy mifene van...
Tipikus ilyen hely (amerre sokat járok) Budapest/Nagyicce, Veres Péterre kikanyarodás. Ott a kereszteződésben egy flikk-flakkal a bicajpálya beljebb van hozva, így ha nekik is megadom az elsőbbséget akkor kb. 3-4 méterre vagyok a Veres Pétertől.
Sok marha meg állandóan a kerékpáruúton keresztben, azt totál eltorlaszolva áll meg megadni az elsőbbséget a Veres Péteren jövőknek. Sok arra a bicajos, sokat is anyáznak ilyenkor... Hozzáteszem: ez miatt teljesen jogosan.
Levi 2008.09.01. 10:51:57
Mondjuk olyan is volt már, hogy hajszálnyira bírtam megálnni egy barna hajú (! :) nő mögött amikoris a kedves egy kereszteződésbe behajtva a kereszteződés közepén satuzott egyet, máig sem ismert okokból.
Ilyesmik bármikor előfordulhatnak, ha az összes baleset ilyen lenne, az lenne ám a szép világ.
Münci 2008.09.01. 10:54:25
Tévedtek. A hátsó autós egy dologra igenis hivatkozhat! Arra, hogy őt is úgy tolta előrébb egy még hátsóbb. A rendőrök -és a biztosítók- ezt elfogadják, ha megvannak a nyomok. Tapasztalatból tudom :-((
Tisztelettel, Münci
Smiky 2008.09.01. 10:55:58
Gontar 2008.09.01. 10:58:01
Pontosan. :-) Számos helyen (amerre sokat járok) nem is a vonalnál blokkolok állóra, hanem kicsit előrébb. Tudom, ez szabálytalan... de kilátni viszont így lehet (és még bőbven nem lógok be a kereszteződésbe!), mert a vonal valóban xar helyen van.
Ezzel ott kezdődik a gond, amikor yard nekiáll ezért büntizni. :-D Mondjuk még nem találkoztam ilyennel, és nem is hallottam olyanról, hogy valakit azért bűntettek volna meg, mert 05-1 méterrel a vonalon túl állt meg.
Gera 2008.09.01. 11:03:29
biohazard 2008.09.01. 11:08:25
akkor Te az a seggfej vagy, aki átmegy a piroson, amikor nem jön gyalogos? Csak mert szinte naponta látok ilyet.
TAXI 2008.09.01. 11:09:10
szerintem jól teszed, hogy elsőbböt adsz a bringásnak. így nem esik senkinek sem baja. De nem mindenki így tesz. Egyszer keresztbe állt meg egy "presztízsautó" a ker úton, mert ki akart volna kanyarodni, de nem tudott. Akkor tekertem teljesen véletlen. elkezdek lassítani, mert az a szerencsétlen nem fog arrébb menni. Ismerősöm nem szórakozott, felpattant a motorháztetőre a bringával, majd továbbkerekezett nyugodtan. A fószer nem tudta, hogy álmodott-e, vagy nem... Ilyen az élet
teabore 2008.09.01. 11:09:40
szemenagy 2008.09.01. 11:12:06
teabore 2008.09.01. 11:12:41
Ez jó :)))
Engem egy Toyota Prius (is) ütött el majdnem a kerékpárúton - ez nem az az igazi "presztízsautó" :))) még nála is kevesebb benzint fogyasztok pedig biciklivel :)
megyakocsi 2008.09.01. 11:14:48
Egyszer kíváncsiságból beszéltem egy ilyen területen jártas szakértővel. Azt mondja, hogy az indokolatlan fékezés valóban szerepel a szabályokban, de gyakorlatilag akkor lehetne csak bizonyítani, ha egy tényleg optimális szakaszon (jól belátható, jó látási viszonyok, etc) egy rakás térfigyelő kamera előtt követné el valaki, de jó ügyvéddel még így is lenne esélye megúszni, egyszerűen pl arra hivatkozva, hogy úgy látta, hogy egy macska szaladt át az úton. Persze a kamerákból kiderülne, hogy nem volt macska, emberünket leküldenék mindenféle szamvizsgálatra, aztán vagy megbüntetnék vagy nem. Egy szó mint száz, tök felesleges ezzel próbálkozni, még egyértelmű esetben sem biztos, hogy hibásnak hoznák ki az elől haladót.
paaj 2008.09.01. 11:17:15
Remélem a "nem érdekel" hozzáállásodban nem fogsz balesetet okozni vagy ha mégis akkor elkenik a szádat de nagyon.
Zoli 2008.09.01. 11:18:30
Az "ismerem a szabályt, de nem érdekel, mert tulajdonképpen én úgy is el tudom kerülni a balesetet" hozzáállás nem a legmegfelelőbb. Az meg, hogy "azért nem tartom be, mert akkor valószínűbb, hogy balesetet szenvedek" még inkább érthetetlen. Ha semmi mást nem tesz az ember csak azt a blogot olvassa és esetleg még részt is vesz a közlekedésben már akkor láthatja, hogy a baj szinte mindig a szabályok be nem tartásából származik. Sőt egyenesen abból, hogy valaki mindig úgy gondolja, hogy a szabály rá nem vonatkozik vagy biztos abban, hogy hihetetlen nagy rutinjával a szabályszegéssel tulajdonképpen még biztosnágosabbá teszi a közlekedést. Ez a mentalitás jelentősen hozzájárul kicsiny országunk közlekedési moráljának alacsonyan tartásában.
Gera 2008.09.01. 11:20:15
akarki 2008.09.01. 11:20:52
"Ráadásul a hátulról érkező egy esetben tud kibújni, mégpedig, ha elé vágnak, de azt nehéz bizonyítani."
Majdnem. Pl. kibujhat esetleg azzal, hogy az elotte levonek nem egett a feklampaja...
1x1 2008.09.01. 11:21:06
Mondjuk ez is parasztság a yard részéről. Amikor meg kellene akkor meg "Rendőr persze sehol". Ez a szabályok merev betartatása vezet oda, hogy a többség lenézi rendőrséget és szarik a szabályokra.
Dehát kell a lóvé, mint tudjuk :)
ex-dr. vuk 2008.09.01. 11:22:09
Amennyiben ezt a kerdest fel kell tenned, akkor olvasd at a kresz vonatkozo reszet ujra.
1x1 2008.09.01. 11:23:35
akkor is a hátsó a hibás! KRESZ megfelelő paragrafus megfelelő bekezdése: követési távolság ill. megfelelő sebesség!
Mindig az utolsó a hibás:)
Gera 2008.09.01. 11:25:49
Azt még nem nagyon mondták rám, hogy bunkó módon vezetek. Általában előzékeny vagyok mindenkivel, a sebességhatárokat kb betartom, stb.
EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:29:46
amikor még tanultam, akkor meg kellett állni a vonalnál is PLUSZ az út szélén is. Mostmár csak ez utolsó a kötelező. Valaki majd beidézi a tutit, nekem csak mondta egy közeg.
gixer 2008.09.01. 11:30:53
a. közeledő autót
b. közeledő vagy álló rendőrt
c. közeledő, álló vagy távolodó vérszomjas bloggert látsz :)
EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:31:21
hihi!
Gera 2008.09.01. 11:36:15
b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni.
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.09.01. 11:39:15
EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:40:45
"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"
Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek.
Akik pedig minden eldobva festékes vödröt ragadnak és rohannak festeni.
Ugyanmár!
Egyszer felhívtam a zsarukat, hogy egy stoptáblás kereszteződésben valaki elforgatta a STOP táblákat (szakadna bele az anyjába az ilyen) és jőjjenek gyorsan, mert nagyon veszélyes (sokan haltak már itt meg). Erre ők: Hívjam fel a polgármesteri hivatalt, mert hozzájuk tartozik!
Mondom nekik, ÉN hívjam, miért nem maguk intézik ezt??!! Az ideg majd szétba..ott.
Tudakozó, azok megmondták, felhívtam a PM-i hivatalt, elmagyaráztam a titkárnőnek mit akarok. Bekapcsolt a PM-hez neki is előadtam harmadszor a sztorit, és a polgi azonnal intézkedett (legalábbis azt mondta). Remélem, addig senki nem baszta el.
1x1 2008.09.01. 11:41:35
c. és néha a b.
jöhet a sör!! :))
Perillustris 2008.09.01. 11:42:02
boldog:-)
amugy ha lett volna rajtuk lifi meg ilyesmi, meg dudaltak volna elengedtem volna oket, de semmilyen megkulonbozteto jelzest nem alkalmaztak."
Szerintem Degec története jobb. :)
Ja, teszek egy lufit a bicajomra egy lufit és dudálok is, ha ez megkülönböztető jelzésnek számít. ÚGYIS átmegyek a piroson, HISZEN biciklis vagyok.
EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:42:27
biohazard 2008.09.01. 11:43:12
Sorütközésnél nem az utolsó a hibás, hanem aki elsőnek ment bele a az előtte levőbe, ő ad betétlapot mindenkinek, annak is, aki őbelé ment, sőt, még a negyediknek is, ha kell. Astoriánál volt egy ilyen esetem, a csávó nem akarta elhinni, kihívta a rendőröket, még jól meg is büntették.
Pcmg 2008.09.01. 11:45:01
Prakt! 2008.09.01. 11:45:24
En mar hallottam olyanrol.
Rendorcsajszi megbuntette az egyik haverom anyjat, mert nem a vonalnal allt meg. (Megallt, a keresztezodes elott meg.
6000Ft
EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:46:07
Ma egy egyirányú utcából kikanyarodó jött belém majdnem - nekem volt macisajt tábla, neki meg piros, kerek tábla, benne egy vízszintes fehér csíkkal. Ez erősebb a macisajtnál? :)))
az a tábla azt jelenti, hogy nem lehet bemenni, DE NEM jelenti azt, hogy nem lehet onnan kijönni. Sőt, horribile dictu, azt jelenti, hogy ONNAN csak kijönni lehet....
Gera 2008.09.01. 11:49:35
teabore 2008.09.01. 11:51:01
Bocs, lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen: az egyirányú utcában szemben ment a forgalommal. Szóval neki behajtani tilos volt.
Roy 2008.09.01. 11:53:09
B.GY. 2008.09.01. 11:54:11
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.01. 11:54:49
Bizony, bizony mondom néktek: a bölcs tudja, hogy az Úr megáll egy jól belátható útkereszteződésben. Csak a bolond hiszi, hogy az Úr áthajt egy stoptáblán. Mert nem eltörölni jött Ő a KRESZ-t, hanem beteljesíteni.
1x1 2008.09.01. 11:55:36
Akkor rossz a szabály. sztem! :)
Perillustris 2008.09.01. 11:55:36
Marhajó sztori :D Pörög a betétlap!
Szerbiában vezettem. Főút, lámpás lekanyarodó sáv, ami ugye áthalad a szembejövőn. Előttem kamion áll, indexel. Énis! Hát zöldre vált a lámpa, kamion átmegy, követem... nézem jön egy Zastava úgy 80nal... jóhát mondom majd megáll, nekem zöldem v... NEM ÁLL MEG ! ! ! Satufék. Zastava bő 5centire átsuhan előttem. Mesélem szerbiai ismerősöknek, akik megfejtették, hogy abban az esetben, ha belémjön, én vagyok a hibás! Miért? Mert Szerbiában a jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés!
Tartsátok észben, ha arra jártok :-)"
"Gera 2008.09.01. 10:43:25
Horvie - Ha jól értem a szituációt (a főútról kanyarodtál balra és szintén a főúton jöttek szembe), ezt úgy hívják, hogy telezöld és mifelénk is így működik. Csak nem értem, akkor miért volt külön lámpája a kanyarodó sávnak. Mindenesetre feltételezem, hogy neki is zöld volt, mert a piros viszont mindennél erősebb :)"
Horvie, az egyenesen haladónak Szerbiában is ugyanúgy elsőbbsége van, mint itthon a hasonló kereszteződésekben, ahogy Gera is írta, ezért a "jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés" megfogalmazás erősen sántít, és nem is értelmezhető. A külön lámpa pedig nem furcsa egy külön sávnál, hiszen így eltérően is lehet programozni a lámpaváltást.
gixer 2008.09.01. 11:56:48
Ezek szerint az út melletti feszületek is közlekedési táblák?? Bár emlékeztet a rendőri karjelzésre...
Kavics 2008.09.01. 11:58:45
1x1 2008.09.01. 12:04:13
és milyen helyes cselekedtek! :)
(nem megbántásként de igazuk volt!)
Atika!!! 2008.09.01. 12:37:40
Kavics 2008.09.01. 12:46:45
Persze, hogy igazuk volt. Egyébként nekem az volt a furcsa, hogy kérdés volt, h jó-e az előttem lévő féklámpája. Mert ha azért nem látom a féklámpát, mert az rossz, akkor ő a hibás, ha viszont azért nem látom, mert nem is fékez az illető, hanem egyszer csak 70-ről nullára lassul, akkor meg én, mert rosszul választottam meg a követési távolságot... Na mindegy, valahol meg kell húzni a felelősségi határokat, úgyis mindig lesz olyan eset, ami így vagy úgy kilóg a szabályozási keretből, és igazságtalannak tűnik.
hukk 2008.09.01. 12:49:12
Kenseth 2008.09.01. 12:54:32
nyilván itt már mérlegelni kell, hogy a második állja mindenki kárát, vagy mindenkinek a mögötte levő, de amit leírtál (vagyis hogy minimális fékezéssel, nagy sebességgel rohant az előtte levőbe), ott szerintem a második volt a hunyó mindháromért...
1x1 2008.09.01. 12:59:18
Te nem tehetsz arról, h nem égett a féklámpa, viszont a mögötted jövő sem. viszont mivel ő lát téged, te meg nem mindig őt, ezért neki úgy kell követnie téged, hogy meg tudjon állni ha hirtelen történik valami előtte! sztem!
Arról nem is beszélve, hogy a hátul jövő mondhatja, h nem égett a féklámpa, de ha összetörte mindkét lámpát, ezt nem fogja senki ellenőrizni a helyszinen, hogy tényleg égett e vagy sem...
De lehet, h én látom rosszul :)
biohazard 2008.09.01. 13:13:36
Ott a pont. Hiába tart valaki hirtelen fékezés esetére is megfelelő követési távolságot, ha az előtte levő helytelenül választotta meg az övét, ezért belemegy az őelőtte megállóba/fékezőbe, a te féktávod pedig hirtelen a felére csökken.
1x1 2008.09.01. 13:37:42
Sztem!
Perillustris 2008.09.01. 13:38:42
Igen, ez szar ügy, bár jogilag akkor sem megfelelően választotta meg követési távolságot. Természetesen nem lehet úgy közlekedni, hogy felkészülünk egy repülőgép lezuhanására, de a másik véglet, hogy mindenki leszarja. Ez jól látszik pl. az Árpád-hídon, ahol óránként van egy koccanásos baleset.
Secnir 2008.09.01. 14:20:51
És megjelent az Úr, egy égő csipkebokor képében.
Mondá Mózes: Uram nem számítottam rá, hogy egy jól belátható tájon hirtelen megjelensz!
Erre az Úr csak hozzávágott Mózeshez egy követ. Sajnos, ezen a kövön egy hosszú írás is szerepelt, olyan 8-10 parancsolattal.
többek között a "Nézz körbe, mielőtt a pusztába mész", meg a "Tartsd be felebarátod nejével a követési távolságot" meg ilyenek.
1x1 2008.09.01. 14:26:39
Igenám, de:
Mózes túl nehéznek találta a kőtáblát lecipelni ővéihez, ezért a felét elhagyta. Pont azt a felét amiben az általad említett parancsok is voltak.
így a felebarátai pont ezeket a parancsolatokat nem tudták meg soha. Bár a régészek megtalálták később ezeket és beleírták egy könyvbe melynek neve lészen KRESZ, de sokan még mindig Mózesnek hisznek! :)
szivacs 2008.09.01. 14:27:58
Gontar 2008.09.01. 14:42:55
Szóval igen: szabálytalan, ha egy gépsárkányon nem müxik, és ezért (tudtommal) yard büntethet is, de ettől még csakazértis úgy haladok mögötte, hogy meg tudjak állni. :-D És nem bízom magam csak mások lámpáira... indexet sem használja normálisan a sofőrök szvsz közel 60-70%-a... Azt például, hogy bekanyarodáshoz készülődést az indexeléssel kellene kezdeni -hogy a mögöttes jóemberek tudják, hogy miért fékez, és ne akarják pl. előzni a 0.0000001 reflexidővel rendelkező motorosok sem- észbontóan kevesen tudják... Vagy "csak" észbontóan kevesen használják így... Aztán a következő "fokozat", amikor már csak a kormánymozdulattal együtt billenti az indexet... nos, ezeknél az index már rég nem a szándékot, hanem annak realizálódását (művelet megtörténtét) jelzi... ennyi erővel kár indexelnie.
Itt is érvényes az, hogy az egyik szabálytalansága (nem működő féklámpa) nem mentesít a követési távolság be nem tartása alól.
a kertész tömlővel 2008.09.01. 15:51:47
1x1 2008.09.01. 16:01:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.01. 19:14:57
Az ilyet vágják is meg nyugodtan, ezt érdemli :D
Perillustris 2008.09.01. 19:35:56
www.videoplayer.hu/videos/play/157033
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.01. 22:57:20
Szerintem a jogosítványát is el kéne venni.
Nem azért, mert nem állt meg a stoptáblánál, hanem, mert nekiment egy stoptáblánál megállónak.
Aki nem tud előre nézni, és meglepetést okoz neki az, hogy valaki megáll ott, ahol amúgy kötelező megállni, az egyéb galádságokra is képes.
Az ilyen ember az utak igazi réme.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.01. 23:05:37
"Itt is érvényes az, hogy az egyik szabálytalansága (nem működő féklámpa) nem mentesít a követési távolság be nem tartása alól."
Ezen azért el lehet vitatkozgatni szerintem.
Ha nem ég a féklámpa, akkor a normál követési távolság többszörösére van szükség, hiszen vezetés közben nem csak az előttedlévőt figyeled, hanem a közlekedés környezetét is, hogy fel tudj készülni azokra a manőverekre, amiket majd végre fogsz hajtani, de neked nem kell tudni azt, hogy a másiknak nem ég a féklámpája, ezért neked a normál követési távolságot elég tartani.
Gontar 2008.09.02. 07:44:19
Természetesen lehet rajta vitatkozni. :) Még lehet "hivatalosan" is - ergó enyhítődhet talán a hátulrólbelemenő felelőssége (mondjuk szvsz ilyen esetben egyszerűen azt mondja, hogy a belemenés miatt romlott el a féklámpa - aztán bizonyítsd be te, hogy nem így volt...).
Én akkoris hülyének érezném magam ha belemennék valakibe hátulról, ha annak nem működött a féklámpája.
Matrix_ 2008.09.02. 08:07:21
Normális követési távolság esetén egy nem működő féklámpa nem lehet akadálya egy időben végrehajtott megállásnak. Azaz ha figyel az ember megáll időben ha ég a lámpa ha nem. Szerintem!!!
Matrix_ 2008.09.02. 08:08:39
"mondjuk szvsz ilyen esetben egyszerűen azt mondja, hogy a belemenés miatt romlott el a féklámpa - aztán bizonyítsd be te, hogy nem így volt...)."
Na ezért nem lehet a féklámpára fogni semmit! mindenki azt mond amit akar, a rendőr meg aszerint büntet ami szerint szokott. A belemenőt.
lwcolors 2008.09.02. 08:32:37
Gontar 2008.09.02. 08:55:45
Volt szerencsém egy tűzesettel kapcsolatban a közelmúltban 3 hivatalos, igazságügyi szakértői állásfoglaláshoz. Érdekes módon mindhárom mást írt... (mind jogilag, mind technológiailag mást hoztak ki "hibásnak".)
Ennyit bármilyen szakértői xarakodásról... és nincs olyan rendőr, aki a féklámpaizzóidat laboros/ultrahangos akármilyen vizsgálatra küldené (a tűzesetnél ez megtörtént).
Amúgy az elöl menő ebben az esetben is mondhatja: égett a féklámpája, de amikor a másik belement már nem: mert már megállt és levette a lábát a fékről. :-D Gondolom egyhelyben állva sík utón te sem taposod a fékpedált folyamatosan.
moris 2008.09.02. 13:40:30
Gontar 2008.09.02. 14:18:35
Ésha taposod a fékpedált folymatosan akkor hogyan indulsz el előre, miután megálltál a STOP táblánál??? :-DDD Mert gondolom valamikor csak elindulsz... vagy attól nem tartasz, hogy ekkor csattan beléd valaki? :-DDD
Vagy automata váltós járgányod van (amit meghackeltél, hogy benyomott féknél is felváltson 1esbe aztán tovább) és miközben elindulsz is nyomod a fékpedált?
Ennyi erővel ki lehetne tenni a féklámpát egy darab kézi kapcsolóra, és folyamatosan világítnai vele - nehogybelémjöjjenek... :-DDD
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.02. 15:19:40
Gontar 2008.09.02. 15:37:36
Egyik ismerősöm megcsinálta... Jó nagy faszság szerintem... főleg ahogyan ő "használta": azon élvezkedett, hogy úton-útfélen amikor jöttek mögötte bekapcsolta jó hosszan, és röhigcsélt a mögöttejövők vészfékezésein...
Kalapos-Skodás 2008.09.02. 18:26:39
"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"
Ha végtelenül szabályos akarsz lenni, akkor pusztán a szabály kedvéért megállsz a vonalnál, előre gurulsz oda ahonnét látsz, ott a saját és mások érdekében ismét megállsz, majd amikor a forgalmi helyzet lehetővé teszi, kihajtasz. Opcionális: Közben rágod az a rágógumit, amitől le fogod szarni, hogy hányan dudálnak és anyáznak mögötted.
Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek. "
Nem egészen... A vonalat ugyais sokszor úgy festik fel, hogy onnan a kanyarodó nehéz járművet, pl. menetrend szerinti autóbuszt lásd.Na ezért van ott, ahol. És bizon,y ha jót akarsz, állj meg ott.
autosave 2008.09.02. 21:53:16
Nem értem ezt a vonaltól beláthatósági kérdést, teljesen irreleváns!
STOP TÁBLA: állj, elsőbbségadás kötelező!
Tehát állj meg ott ahol a vonal van, vagy ha nincs, akkor a kereszteződésbe behajtás előtt.
MAJD ELSŐBBSÉGADÁS kötelező, tehát állj meg akkor ha (még) szükséges.
Azaz van, aki kétszer áll meg van aki ötször. Van, aki egyszer. Vonal, nem vonal ebből a szempontból mindegy.