Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A stop tábla csak javaslat?

2008.09.01. 09:22 :: Kisikasa

Miklós mai kis története saját bevallása szerint akár vicces is lehetne, ha nem ő lett volna a szenvedő alany. Kíváncsi vagyok ti vajon tudtok-e majd nevetni ha elolvastátok, vagy képzeletben inkább együttérzően megveregetitek levélírónk vállát.

Ha nem velem történik és nem az én kocsim törik, jót mulatnék ezen az eseten.

Horgászó barátomért mentem, aki van annyira bölcs, hogy nem kocsival viszi magával a hűtőtáskányi sört. A cél előtt néhány kilométerrel kereszteznem kellett egy főútvonalat. Láttam, hogy szemből egy rendőrautó jön, ezért a Stop tábla miatt nem a kereszteződésben, hanem - szabályosan és nem is hirtelen - a vonalnál álltam meg. Csattanás, a mögöttem lévő belémszállt. Nem a sokat szidott autóstípus, hanem egy átlagpolgár átlagautóval. Legalább is ránézésre.

A rendőrök mellénk gurultak, kiszálltak, és megkérdezték, mi is történt. Az átlagpolgár rögtön nekiállt kiabálni, hogy én vészfékeztem, veszélyeztettem, bla-bla, aztán kijött a farbával: "nem számítottam rá, hogy egy jól belátható kereszteződésben az Úr megáll!"

A rend őrei összenéztek, és rámutattak a Stop táblára: "Uram, a Stop tábla nem egy javaslat, hanem szigorú utasítás." Ekkor már én is elvigyorodtam, mert ekkora amatőrséget díjazni kell. Ha nem szól semmit az átlagpolgár, lehetne kétesélyes a dolog, de ezek után! Kitöltöttük a papírokat, a yard is mellékelte a sajátját, aztán mindenki ment a dolgára.

Azóta akármikor találkozom ezzel a járőrpárossal, mindíg összevigyorgunk. Hiába, a közös élmények!
 

126 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye rendőr béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Önjáró Talajgyalu 2008.09.01. 10:07:08

Hja, a tablakat legtobben csak javaslatkent ertelmezik. En pl. pont emiatt mindig lassitok itt a Gyongyosi utcaban, a Vaci ut felol jovet, mert hiaba van a keresztezo Madarasz Viktoron mindket oldalrol stoptabla, sot az egyik oldalon kicsivel beljebb meg fekvorendor is, eleg sok barom ugy kepes bejonni a keresztezodesbe, hogy korbe se nez, nem is fekez, nem is lassit. Aztan talalkozaskor meg neki all feljebb.

A masik hulye, akit lattam egyszer, be se nezett jobbra egy egyiranyu utca jobbkezes keresztezodesenel, csak ment, aztan kopp. Vedekezes: latta a behajtani tilost, ezert nem szamitott ra, hogy onnan barmi KIJOHET... A hulye. ;)

ANOka 2008.09.01. 10:09:20

Ha nincs vonal, akkor nem a tábla vonalánál kell megállni, hanem kikanyarodás előtt!
Az elméleti KRESZ vizsgán ezen buktam összesen 3 pontot annak idején! :)

BOB 2008.09.01. 10:10:21

Lacacaca: a hátul levő azzal is védekezhet, hogy beletolatott az előtte levő, én már jártam így. Piros lámpánál kicsit túlfutott az előttem levő, visszatolatott a vonalig, csak épp rükiben hagyta a sebváltót. Zöld, teligáz, csatt.

1x1 2008.09.01. 10:10:22

Loga 2008.09.01. 10:05:18
A válaszok:
-Piros volt a zegyik kék a másik.
-viselt füstszűrőset. Multifilterest.
-15 veréb 7 galamb (egyik kussolt) és egy varjú. (az asszem nem csicsereg)
- 7 tojásos rántottát szalonnával. a bőrkét nem ette meg!
- 42, tegnap volt a szülinapja!

Így már lehet, hogy nem is a hátsó volt a hibás ?!?!? :))

degec 2008.09.01. 10:13:26

dinyus 2008.09.01. 10:01:00

riszpekt
bazz, tenyleg nem tok olvasni........sorry

Pero 2008.09.01. 10:13:43

Ez az tényleg díjnyertes barom volt!

Zoli 2008.09.01. 10:14:25

Nemrég német vendégeink voltak, és én vittem őket kocsival a városban. Tisztára fel voltak háborodva, amikor a STOP táblánál nem fékeztem ÁLLÓRA a kerekeket, hanem lassan csorogtam (szabálytalan voltam, tudom.) Akkor azt mondta a német öreg: STOP táblánál a kerekeknek ÁLLNI kell. Igaza volt. Azóta így csinálom, nagyon jó szórakozás, és szabálykövető magatartás, és hátulra is betettem egy autós kamerát, hogy esténként jót szórakozhassak a mögöttem satufékezők arcán :)

sityesz 2008.09.01. 10:14:48

@degec - nem te voltál a belemenő? :)

degec 2008.09.01. 10:16:40

meggugliztam ezt a stopdabalas dolgot.

ha nincs vonal tenyleg nem a tabla vonalaban kell megallni, bar emlekeim szerint kr.e 2000 ben en meg igy tanultam, ...

ma is tanultam vmit.

degec 2008.09.01. 10:21:50

sityesz 2008.09.01. 10:14:48


de en, tekintve hogy nem tok olvasni, a kreszt se ismerhetem...:-PPP

no mail, no problem 2008.09.01. 10:24:03

"Láttam, hogy szemből egy rendőrautó jön, ezért a Stop tábla miatt nem a kereszteződésben, hanem - szabályosan és nem is hirtelen - a vonalnál álltam meg."

Arra lennék kíváncsi, hogy vajon a poszt beküldője akkor is megállt-e volna a stop táblánál, ha nem jönnek szembe a rendőrők, vagy akkor pontosan úgy, a helyi szokásoknak megfelelően közlekedik, mint a mögötte jövő, aki belement.

Mert nekem az idézett hangvételéből úgy tűnik, hogy a szabályos közlekedésre nincs egetverően nagy belülről fakadó igény, ezzel szemben ha rendőrt lát, rögtön megjátsza a bazári majmot.

A szabály az szabály 2008.09.01. 10:26:00

És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?

Cyric 2008.09.01. 10:26:21

degec

És Krazzal jársz-e? :))

Bud 2008.09.01. 10:29:23

Én seggbevasztam volna a rendőrnőt is bazmeg.

Horvie 2008.09.01. 10:32:25

Marhajó sztori :D Pörög a betétlap!
Szerbiában vezettem. Főút, lámpás lekanyarodó sáv, ami ugye áthalad a szembejövőn. Előttem kamion áll, indexel. Énis! Hát zöldre vált a lámpa, kamion átmegy, követem... nézem jön egy Zastava úgy 80nal... jóhát mondom majd megáll, nekem zöldem v... NEM ÁLL MEG ! ! ! Satufék. Zastava bő 5centire átsuhan előttem. Mesélem szerbiai ismerősöknek, akik megfejtették, hogy abban az esetben, ha belémjön, én vagyok a hibás! Miért? Mert Szerbiában a jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés!
Tartsátok észben, ha arra jártok :-)

degec 2008.09.01. 10:32:47

azzal nem de DAC-al igen:-DD

1x1 2008.09.01. 10:34:19

A szabály az szabály 2008.09.01. 10:26:00
vonalnál megállsz, aztán csorogsz, és ha belátsz akkor ottvagyunk ahol vagyunk.

szemenagy 2008.09.01. 10:35:19

"Azóta akármikor találkozom ezzel a járőrpárossal, mindíg összevigyorgunk. Hiába, a közös élmények"

És boldogan éltek, amíg meg nem haltak.
Mindjárt okádok.

Gera 2008.09.01. 10:35:26

Szerintem meg a stoptábla a gyakorlatban igenis javaslat :) Ha LÁTOM, hogy nem jön semmi, majd hülye leszek megállni. A macisajtnál meg nem kötelező megállni, mégis megállok, ha nem látom be a keresztező utat mindkét irányban. Persze ez megint egy táblázási probléma: stoptáblát csak oda kéne tenni (de minden ilyen helyre), ahol nem lehet belátni a kereszteződést.

OFF, de szóba került itt az Árpád téri kereszteződés Debrecenben. Hát bakker, rohadtul nem értem, miért kell ott kikapcsolni éjszakára a lámpát. Egyszerűen életveszélyes. Mindenki jön a 4es főúton ezerrel, aztán azt hiszi, hogy elsőbbsége van, holott nincs. Hasonlóan jó éjszaka az Attila téri is, ahol szintén a 4esen zúznak 70nel az emberek, lámpa kikapcsolva, a keresztutcából meg balra semmit nem lehet látni a templomtól, még a vonalnál sem, mert íves az út. Évek óta nem értem, miért jó a veszélyes kereszteződésekben is kikapcsolni a lámpát éjszakára.

no mail, no problem 2008.09.01. 10:37:17

"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"

Ha végtelenül szabályos akarsz lenni, akkor pusztán a szabály kedvéért megállsz a vonalnál, előre gurulsz oda ahonnét látsz, ott a saját és mások érdekében ismét megállsz, majd amikor a forgalmi helyzet lehetővé teszi, kihajtasz. Opcionális: Közben rágod az a rágógumit, amitől le fogod szarni, hogy hányan dudálnak és anyáznak mögötted.

Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek.

szemenagy 2008.09.01. 10:39:42

"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"

Ha elég nagy lendivel érkezel, állóra fékezheted a verdát (ugye a kerék áll, már O.K. vagy), és kicsúszol addíg, amíg rendesen körül tudsz sasolni.

1x1 2008.09.01. 10:41:47

"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"
De ha nem vagy biztos magadban, visszafordulhatsz (reméljük nincs záróvonal) és keresel egy biztonságosabb kihajtási lehetőséget.
Rosszabb esetben hazamész és bezárkozól a szobába! :))

Gera 2008.09.01. 10:43:25

Horvie - Ha jól értem a szituációt (a főútról kanyarodtál balra és szintén a főúton jöttek szembe), ezt úgy hívják, hogy telezöld és mifelénk is így működik. Csak nem értem, akkor miért volt külön lámpája a kanyarodó sávnak. Mindenesetre feltételezem, hogy neki is zöld volt, mert a piros viszont mindennél erősebb :)

vonal kilatassal 2008.09.01. 10:43:57

A vonal direkt "szar helyen" van felfestve. Megallsz, nem latod be a keresztezodest, szep lassan elindulsz, es figyelmesen nezelodve mesz tovabb...

no mail, no problem 2008.09.01. 10:44:29

Gera, van egy rossz hírem. A stop tábla kötelező megállást ír elő, kivétel nélkül. Értem én, hogy te gyakorlati felhasználásról beszélsz, és a sok autós mindössze javaslatnak tekinti, de hiába látod, hogy nem látod, akkor is meg kell állni.

orwell 2008.09.01. 10:44:38

Szerintem ide tertozik az a jelenség mely e téma inverze, mikor valaki a kereszteződés előtt 3...5m.-re adja az elsőbbséget és onnan probál bejutni. Ez nem balaset veszélyes de nagyon idegesítő

szemenagy 2008.09.01. 10:46:23

A vonal azért van szar helyre festve, mert a sarok mindig íves (hogy kímélje a díszbrácsádat), a festőléc meg egyenes, mint tudjuk :)

bálnalovas 2008.09.01. 10:50:12

Horvie:
Zöld ide, vagy oda, ha a szintén zöldön szembejövőt keresztezed, neki van elsőbbsége. Jobb ha tudod, hogy nemcsak Szerbiában...:-)

Gontar 2008.09.01. 10:51:52

orwell 2008.09.01. 10:44:38

Ilyet én is csinálok: mikor bicikliút is van, és annak is adom az elsőbbséget (attól nem vagyok, csak fél méterre kb.). A sok marha meg mögöttem dudál, hogy mifene van...

Tipikus ilyen hely (amerre sokat járok) Budapest/Nagyicce, Veres Péterre kikanyarodás. Ott a kereszteződésben egy flikk-flakkal a bicajpálya beljebb van hozva, így ha nekik is megadom az elsőbbséget akkor kb. 3-4 méterre vagyok a Veres Pétertől.

Sok marha meg állandóan a kerékpáruúton keresztben, azt totál eltorlaszolva áll meg megadni az elsőbbséget a Veres Péteren jövőknek. Sok arra a bicajos, sokat is anyáznak ilyenkor... Hozzáteszem: ez miatt teljesen jogosan.

Levi 2008.09.01. 10:51:57

Érdekes adat lenne, hogy hány hátulról figyelmetlenségből/idiótaságból belehajtós koccanás van egy évben. Én is beletúrtam valakibe ~másfél éve (nem lett nagy kár szerencsére, lépésben cammogtunk dugóban, én meg elméláztam), olyan pipa voltam magamra, hogy még az "áldozat" nyugtatgatott :)

Mondjuk olyan is volt már, hogy hajszálnyira bírtam megálnni egy barna hajú (! :) nő mögött amikoris a kedves egy kereszteződésbe behajtva a kereszteződés közepén satuzott egyet, máig sem ismert okokból.

Ilyesmik bármikor előfordulhatnak, ha az összes baleset ilyen lenne, az lenne ám a szép világ.

Münci 2008.09.01. 10:54:25

Möszjők!

Tévedtek. A hátsó autós egy dologra igenis hivatkozhat! Arra, hogy őt is úgy tolta előrébb egy még hátsóbb. A rendőrök -és a biztosítók- ezt elfogadják, ha megvannak a nyomok. Tapasztalatból tudom :-((

Tisztelettel, Münci

Smiky 2008.09.01. 10:55:58

Nekem is volt ilyen történetem. 2 hónapos friss jogsival átíratásra váró tizen páréves peugeot 309-el akartam kikanyarodni érden a 6-os útra. A körforgalom előtt van ez az utca és elég meredeken kell ott megálni az utca után egyből jobbra van egy benzinkút lassítósávja oda szoktak kimenni a népek a stop tábla figyelmen kívülhagyásával. Szóval megyek az utca végefelé mögöttem egy csaj vmi nagy daewooval jön én mint félős friss jogsis gondoltam stopnál álj aztán szabájosan kanyarodok(nem akartam menekülni a lekanyarodóból ha jön valaki)szóval a lényeg én megállok a nő nem még jó hogy nyomtam a lejtőmiatt a féket mert jött balról egy teherautó azt~ jól elcsapott volna a szerba. Kicsit ideges lettem és kiabáltam is szegény csajszival de adott betétlapot a biztosítótól meg kaptam egy gazdasági totálkárt. Azóta arra nem kanyarodtam ki.

Gontar 2008.09.01. 10:58:01

vonal kilatassal 2008.09.01. 10:43:57

Pontosan. :-) Számos helyen (amerre sokat járok) nem is a vonalnál blokkolok állóra, hanem kicsit előrébb. Tudom, ez szabálytalan... de kilátni viszont így lehet (és még bőbven nem lógok be a kereszteződésbe!), mert a vonal valóban xar helyen van.

Ezzel ott kezdődik a gond, amikor yard nekiáll ezért büntizni. :-D Mondjuk még nem találkoztam ilyennel, és nem is hallottam olyanról, hogy valakit azért bűntettek volna meg, mert 05-1 méterrel a vonalon túl állt meg.

Gera 2008.09.01. 11:03:29

no mail, no problem - Szerintem elég egyértelmű, hogy ismerem a szabályt. Csak éppen nem érdekel. Engem nem az érdekel, hogy szabályos legyek, hanem az, hogy ne okozzak balesetet. És továbbra sem fogok megállni, ha nem jön semmi. Ráadásul a fent említett példa is mutatja, hogy még kockázata is van a megállásnak. Ha összetörnek, vajmi kevéssé vigasztalna, hogy szabályos voltam.

biohazard 2008.09.01. 11:08:25

Gera,

akkor Te az a seggfej vagy, aki átmegy a piroson, amikor nem jön gyalogos? Csak mert szinte naponta látok ilyet.

TAXI 2008.09.01. 11:09:10

Gontar 2008.09.01. 10:51:52
szerintem jól teszed, hogy elsőbböt adsz a bringásnak. így nem esik senkinek sem baja. De nem mindenki így tesz. Egyszer keresztbe állt meg egy "presztízsautó" a ker úton, mert ki akart volna kanyarodni, de nem tudott. Akkor tekertem teljesen véletlen. elkezdek lassítani, mert az a szerencsétlen nem fog arrébb menni. Ismerősöm nem szórakozott, felpattant a motorháztetőre a bringával, majd továbbkerekezett nyugodtan. A fószer nem tudta, hogy álmodott-e, vagy nem... Ilyen az élet

teabore 2008.09.01. 11:09:40

Ma egy egyirányú utcából kikanyarodó jött belém majdnem - nekem volt macisajt tábla, neki meg piros, kerek tábla, benne egy vízszintes fehér csíkkal. Ez erősebb a macisajtnál? :)))

szemenagy 2008.09.01. 11:12:06

Majdnemkanállal nem lehet levest enni. Tessék összekoccanni, és jöhet a yard!

teabore 2008.09.01. 11:12:41

TAXI 2008.09.01. 11:09:10

Ez jó :)))
Engem egy Toyota Prius (is) ütött el majdnem a kerékpárúton - ez nem az az igazi "presztízsautó" :))) még nála is kevesebb benzint fogyasztok pedig biciklivel :)

megyakocsi 2008.09.01. 11:14:48

ezt az indokolatlan vészfékezést a ráfutásos baleseteknél szinte mindig megpróbálják agresszíven vagy kevésbé agresszíven előadni. Egyszer egy hölgy kipattant, és már tárcsázta is a rendőrséget, hogy én besatuztam előtte (egyébként a valóságban csak lassítottam).

Egyszer kíváncsiságból beszéltem egy ilyen területen jártas szakértővel. Azt mondja, hogy az indokolatlan fékezés valóban szerepel a szabályokban, de gyakorlatilag akkor lehetne csak bizonyítani, ha egy tényleg optimális szakaszon (jól belátható, jó látási viszonyok, etc) egy rakás térfigyelő kamera előtt követné el valaki, de jó ügyvéddel még így is lenne esélye megúszni, egyszerűen pl arra hivatkozva, hogy úgy látta, hogy egy macska szaladt át az úton. Persze a kamerákból kiderülne, hogy nem volt macska, emberünket leküldenék mindenféle szamvizsgálatra, aztán vagy megbüntetnék vagy nem. Egy szó mint száz, tök felesleges ezzel próbálkozni, még egyértelmű esetben sem biztos, hogy hibásnak hoznák ki az elől haladót.

paaj 2008.09.01. 11:17:15

Gera, akkor te vagy tipikus magyar bunkó autós. Leszarom a szabályt úgy megyek ahogy kedvem tartja. Engem már büntetett meg a yard azért mert éjaszaka, teljesen belátható, kivilágított kereszteződésben nem álltam meg a stop táblánál pedig közel s távol nem volt senki. Csak a yard megbújva egy beugróban.
Remélem a "nem érdekel" hozzáállásodban nem fogsz balesetet okozni vagy ha mégis akkor elkenik a szádat de nagyon.

Zoli 2008.09.01. 11:18:30

Megbocsáss a hozzászólásomért, nem személyeskedni akarok. Tulajdonképpen nehéz szétválasztani de nem veled, hanem az általad képviselt nézettel akarok vitatkozni.
Az "ismerem a szabályt, de nem érdekel, mert tulajdonképpen én úgy is el tudom kerülni a balesetet" hozzáállás nem a legmegfelelőbb. Az meg, hogy "azért nem tartom be, mert akkor valószínűbb, hogy balesetet szenvedek" még inkább érthetetlen. Ha semmi mást nem tesz az ember csak azt a blogot olvassa és esetleg még részt is vesz a közlekedésben már akkor láthatja, hogy a baj szinte mindig a szabályok be nem tartásából származik. Sőt egyenesen abból, hogy valaki mindig úgy gondolja, hogy a szabály rá nem vonatkozik vagy biztos abban, hogy hihetetlen nagy rutinjával a szabályszegéssel tulajdonképpen még biztosnágosabbá teszi a közlekedést. Ez a mentalitás jelentősen hozzájárul kicsiny országunk közlekedési moráljának alacsonyan tartásában.

Gera 2008.09.01. 11:20:15

biohazard - Csak biciklivel :) Autóval kényelmesebb a lámpára hagyatkozni, mint össze-vissza forgolódni, hogy biztosan tökéletesen átlássam a szituációt.

akarki 2008.09.01. 11:20:52

lacaca-nak:
"Ráadásul a hátulról érkező egy esetben tud kibújni, mégpedig, ha elé vágnak, de azt nehéz bizonyítani."

Majdnem. Pl. kibujhat esetleg azzal, hogy az elotte levonek nem egett a feklampaja...

1x1 2008.09.01. 11:21:06

paaj 2008.09.01. 11:17:15

Mondjuk ez is parasztság a yard részéről. Amikor meg kellene akkor meg "Rendőr persze sehol". Ez a szabályok merev betartatása vezet oda, hogy a többség lenézi rendőrséget és szarik a szabályokra.
Dehát kell a lóvé, mint tudjuk :)

ex-dr. vuk 2008.09.01. 11:22:09

"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"

Amennyiben ezt a kerdest fel kell tenned, akkor olvasd at a kresz vonatkozo reszet ujra.

1x1 2008.09.01. 11:23:35

akarki 2008.09.01. 11:20:52
akkor is a hátsó a hibás! KRESZ megfelelő paragrafus megfelelő bekezdése: követési távolság ill. megfelelő sebesség!
Mindig az utolsó a hibás:)

Gera 2008.09.01. 11:25:49

Nem fogok balesetet okozni, mert nem az nem érdekel, hogy jön-e valami, hanem az, hogy akkor is meg kellene állnom, ha látom, hogy nem jön senki. A "látom" szó szerint értendő, nem "úgy gondolom", "úgy sejtem" :) Merthogy igen gyakran raknak stoptáblát 100 méterről belátható kereszteződésbe is.

Azt még nem nagyon mondták rám, hogy bunkó módon vezetek. Általában előzékeny vagyok mindenkivel, a sebességhatárokat kb betartom, stb.

EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:29:46

asszem mostanában már nem a tábla vonalában, nem is a felfestett vonalnál, hanem ott kell megállni, hogy belásd a forgalmat.
amikor még tanultam, akkor meg kellett állni a vonalnál is PLUSZ az út szélén is. Mostmár csak ez utolsó a kötelező. Valaki majd beidézi a tutit, nekem csak mondta egy közeg.

gixer 2008.09.01. 11:30:53

STOP táblánál csak akkor kell megállni, ha

a. közeledő autót
b. közeledő vagy álló rendőrt
c. közeledő, álló vagy távolodó vérszomjas bloggert látsz :)

EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:31:21

Loga 2008.09.01. 10:05:18

hihi!

Gera 2008.09.01. 11:36:15

12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
b) „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.09.01. 11:39:15

Gera, te a vérfertözés írott és iratlan szabályait is ilyen rugalmasan értelmezed?

EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:40:45

no mail, no problem 2008.09.01. 10:37:17
"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"


Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek.


Akik pedig minden eldobva festékes vödröt ragadnak és rohannak festeni.
Ugyanmár!

Egyszer felhívtam a zsarukat, hogy egy stoptáblás kereszteződésben valaki elforgatta a STOP táblákat (szakadna bele az anyjába az ilyen) és jőjjenek gyorsan, mert nagyon veszélyes (sokan haltak már itt meg). Erre ők: Hívjam fel a polgármesteri hivatalt, mert hozzájuk tartozik!
Mondom nekik, ÉN hívjam, miért nem maguk intézik ezt??!! Az ideg majd szétba..ott.
Tudakozó, azok megmondták, felhívtam a PM-i hivatalt, elmagyaráztam a titkárnőnek mit akarok. Bekapcsolt a PM-hez neki is előadtam harmadszor a sztorit, és a polgi azonnal intézkedett (legalábbis azt mondta). Remélem, addig senki nem baszta el.

1x1 2008.09.01. 11:41:35

gixer 2008.09.01. 11:30:53

c. és néha a b.
jöhet a sör!! :))

Perillustris 2008.09.01. 11:42:02

"vannak ilyenek, nekem egyszer nem adtak meg az elsobbseget, kocsi TK. A masik sofor azzal probalt vedekezni a jardnak, hat o lagzismenetben volt es nekem elsobbseget kellett volna adnom. A seriff szolt a kollegajank, hogy Jozsi gyere mear ezt hallanod kell neked is, oszt eggyutt rohogtek, mondjuk az oromanya, akinek verzett az orra mert lefejelt vmit az annyira nem volt
boldog:-)

amugy ha lett volna rajtuk lifi meg ilyesmi, meg dudaltak volna elengedtem volna oket, de semmilyen megkulonbozteto jelzest nem alkalmaztak."

Szerintem Degec története jobb. :)

Ja, teszek egy lufit a bicajomra egy lufit és dudálok is, ha ez megkülönböztető jelzésnek számít. ÚGYIS átmegyek a piroson, HISZEN biciklis vagyok.

EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:42:27

ha van lámpa (rendőri karjelzés) akkor a STOP tábla szart se ér.

biohazard 2008.09.01. 11:43:12

1x1

Sorütközésnél nem az utolsó a hibás, hanem aki elsőnek ment bele a az előtte levőbe, ő ad betétlapot mindenkinek, annak is, aki őbelé ment, sőt, még a negyediknek is, ha kell. Astoriánál volt egy ilyen esetem, a csávó nem akarta elhinni, kihívta a rendőröket, még jól meg is büntették.

Pcmg 2008.09.01. 11:45:01

Hát igen. Erről az jut eszembe, amikor még boldogult főiskolás koromban egyik srác egy szigorú tanár előadásán felkiált az első sorban: "Valaki már megint beírt a katalógusba!"

Prakt! 2008.09.01. 11:45:24

gontar,
En mar hallottam olyanrol.
Rendorcsajszi megbuntette az egyik haverom anyjat, mert nem a vonalnal allt meg. (Megallt, a keresztezodes elott meg.
6000Ft

EÖ (törölt) 2008.09.01. 11:46:07

teabore 2008.09.01. 11:09:40
Ma egy egyirányú utcából kikanyarodó jött belém majdnem - nekem volt macisajt tábla, neki meg piros, kerek tábla, benne egy vízszintes fehér csíkkal. Ez erősebb a macisajtnál? :)))

az a tábla azt jelenti, hogy nem lehet bemenni, DE NEM jelenti azt, hogy nem lehet onnan kijönni. Sőt, horribile dictu, azt jelenti, hogy ONNAN csak kijönni lehet....

Gera 2008.09.01. 11:49:35

Az íratlan szabályokat általában nem értelmezem rugalmasan, mert azokat pont azért hívják így, mert minden normális, épeszű ember betartja őket. Az írott szabályok nem mind ilyenek, ott nem feltétlenül van mögöttük megdönthehetlen érv, amit pl az is mutat, hogy mondjuk pár száz kmrel arrébb mást mond a szabály és úgy is működik a rendszer.

teabore 2008.09.01. 11:51:01

Egyéves Önkéntes 2008.09.01. 11:46:07

Bocs, lehet, hogy nem fogalmaztam egyértelműen: az egyirányú utcában szemben ment a forgalommal. Szóval neki behajtani tilos volt.

Roy 2008.09.01. 11:53:09

Szegény honnan tudhatta, hogy a stop táblánál kötelező megállni. Valószinűleg malacért vette a jogsiját. Az a baj ilyenekből sokan vannak.

B.GY. 2008.09.01. 11:54:11

Degec!Lagzismenet!Ez kurvajó!Alkalmazni fogom,ha fasz vagyok,és nekimegyek valakinek.Lehet a kreszben külön oldal van róla a lagzismenet címszónál:)Ekkora barmokat.A haveromnak nekiment egy kocsi.A stop táblánál nem állt meg.A pali azt mondta a rendőröknek,hogy nem idevalósi nem ismeri itt a táblákat:)Na azt is kiröhögték a rendőrök.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.01. 11:54:49

"Nem számítottam rá, hogy egy jól belátható kereszteződésben az Úr megáll!"

Bizony, bizony mondom néktek: a bölcs tudja, hogy az Úr megáll egy jól belátható útkereszteződésben. Csak a bolond hiszi, hogy az Úr áthajt egy stoptáblán. Mert nem eltörölni jött Ő a KRESZ-t, hanem beteljesíteni.

1x1 2008.09.01. 11:55:36

biohazard 2008.09.01. 11:43:12

Akkor rossz a szabály. sztem! :)

Perillustris 2008.09.01. 11:55:36

"Horvie 2008.09.01. 10:32:25
Marhajó sztori :D Pörög a betétlap!
Szerbiában vezettem. Főút, lámpás lekanyarodó sáv, ami ugye áthalad a szembejövőn. Előttem kamion áll, indexel. Énis! Hát zöldre vált a lámpa, kamion átmegy, követem... nézem jön egy Zastava úgy 80nal... jóhát mondom majd megáll, nekem zöldem v... NEM ÁLL MEG ! ! ! Satufék. Zastava bő 5centire átsuhan előttem. Mesélem szerbiai ismerősöknek, akik megfejtették, hogy abban az esetben, ha belémjön, én vagyok a hibás! Miért? Mert Szerbiában a jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés!
Tartsátok észben, ha arra jártok :-)"

"Gera 2008.09.01. 10:43:25
Horvie - Ha jól értem a szituációt (a főútról kanyarodtál balra és szintén a főúton jöttek szembe), ezt úgy hívják, hogy telezöld és mifelénk is így működik. Csak nem értem, akkor miért volt külön lámpája a kanyarodó sávnak. Mindenesetre feltételezem, hogy neki is zöld volt, mert a piros viszont mindennél erősebb :)"


Horvie, az egyenesen haladónak Szerbiában is ugyanúgy elsőbbsége van, mint itthon a hasonló kereszteződésekben, ahogy Gera is írta, ezért a "jobbkézszabály erősebb mint a zöld jelzés" megfogalmazás erősen sántít, és nem is értelmezhető. A külön lámpa pedig nem furcsa egy külön sávnál, hiszen így eltérően is lehet programozni a lámpaváltást.

gixer 2008.09.01. 11:56:48

"Mert nem eltörölni jött Ő a KRESZ-t, hanem beteljesíteni. "

Ezek szerint az út melletti feszületek is közlekedési táblák?? Bár emlékeztet a rendőri karjelzésre...

Kavics 2008.09.01. 11:58:45

biohazard, akkor én egy lúzer vagyok, mert velem pont ez történt: az előttem haladó elsőnapos (!)jogosítványos csávó nekiment az előtte lévőnek, a féklámpája kb csak 1 másodpercig villant fel, és már én se tudtam megállni. Mindenki a maga előtt lévő autóban okozott kárt állta. A kiérkező rendőrök szerint nem jól választottam meg a követési távolságot.

1x1 2008.09.01. 12:04:13

Kavics 2008.09.01. 11:58:45

és milyen helyes cselekedtek! :)
(nem megbántásként de igazuk volt!)

Atika!!! 2008.09.01. 12:37:40

Ha nincs felfestve vonal, akkor a tábla és a kereszteződés (a keresztező út széle) között kell megállni úgy, hogy jól belásd a kereszteződést. Más kérdés, hogy a hátsó vagy rutinból tudja hogy van vonal, vagy hátulról valószinűleg úgysem látja.

Kavics 2008.09.01. 12:46:45

1x1
Persze, hogy igazuk volt. Egyébként nekem az volt a furcsa, hogy kérdés volt, h jó-e az előttem lévő féklámpája. Mert ha azért nem látom a féklámpát, mert az rossz, akkor ő a hibás, ha viszont azért nem látom, mert nem is fékez az illető, hanem egyszer csak 70-ről nullára lassul, akkor meg én, mert rosszul választottam meg a követési távolságot... Na mindegy, valahol meg kell húzni a felelősségi határokat, úgyis mindig lesz olyan eset, ami így vagy úgy kilóg a szabályozási keretből, és igazságtalannak tűnik.

hukk 2008.09.01. 12:49:12

Rá se ránts, fizet a biztosító, és felejtsd el az egészet. Az volna jó, ha csak ilyen balesetek lennének.

Kenseth 2008.09.01. 12:54:32

szerintem meg ha belemegy az előtte levőbe, akkor rövidebb úton/idő alatt lassul 0-ra, mint ha satuzna, tehát helyesen (KRESZ-teszt: "úgy [kell megválasztani a követési távolságot], hogy az előtte haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudjon mögötte állni") megválasztott követési távolság esetén sem tudsz megállni mögötte...

nyilván itt már mérlegelni kell, hogy a második állja mindenki kárát, vagy mindenkinek a mögötte levő, de amit leírtál (vagyis hogy minimális fékezéssel, nagy sebességgel rohant az előtte levőbe), ott szerintem a második volt a hunyó mindháromért...

1x1 2008.09.01. 12:59:18

Ez a féklámpa dolog is gyanús nekem. Mivan ha induláskor még jó volt és útközben ment tönkre?? Pl a kapcsoló kontakthibás csak eddig ez nem derült ki.
Te nem tehetsz arról, h nem égett a féklámpa, viszont a mögötted jövő sem. viszont mivel ő lát téged, te meg nem mindig őt, ezért neki úgy kell követnie téged, hogy meg tudjon állni ha hirtelen történik valami előtte! sztem!
Arról nem is beszélve, hogy a hátul jövő mondhatja, h nem égett a féklámpa, de ha összetörte mindkét lámpát, ezt nem fogja senki ellenőrizni a helyszinen, hogy tényleg égett e vagy sem...
De lehet, h én látom rosszul :)

biohazard 2008.09.01. 13:13:36

Kenseth,

Ott a pont. Hiába tart valaki hirtelen fékezés esetére is megfelelő követési távolságot, ha az előtte levő helytelenül választotta meg az övét, ezért belemegy az őelőtte megállóba/fékezőbe, a te féktávod pedig hirtelen a felére csökken.

1x1 2008.09.01. 13:37:42

azé gondolkozzunk el az ilyen helyzeteken! nem 90-nél főúton történik általában. hanem kereszteződés, dugó stb. Ahol azért kéne hogy elég legyen egy normális követési távolság. De mivel mindig mindenki a másik seggében megy ezért erről is kár vitát nyitni. Arról nem is beszélve, hogy ha az ember nem az előtte haladó féklámpáját fixirozza, hanem figyeli a forgalmat, akkor könnyebb megállni időben.
Sztem!

Perillustris 2008.09.01. 13:38:42

"Hiába tart valaki hirtelen fékezés esetére is megfelelő követési távolságot, ha az előtte levő helytelenül választotta meg az övét, ezért belemegy az őelőtte megállóba/fékezőbe, a te féktávod pedig hirtelen a felére csökken."

Igen, ez szar ügy, bár jogilag akkor sem megfelelően választotta meg követési távolságot. Természetesen nem lehet úgy közlekedni, hogy felkészülünk egy repülőgép lezuhanására, de a másik véglet, hogy mindenki leszarja. Ez jól látszik pl. az Árpád-hídon, ahol óránként van egy koccanásos baleset.

Secnir 2008.09.01. 14:20:51

"nem számítottam rá, hogy egy jól belátható kereszteződésben az Úr megáll!"

És megjelent az Úr, egy égő csipkebokor képében.
Mondá Mózes: Uram nem számítottam rá, hogy egy jól belátható tájon hirtelen megjelensz!
Erre az Úr csak hozzávágott Mózeshez egy követ. Sajnos, ezen a kövön egy hosszú írás is szerepelt, olyan 8-10 parancsolattal.
többek között a "Nézz körbe, mielőtt a pusztába mész", meg a "Tartsd be felebarátod nejével a követési távolságot" meg ilyenek.

1x1 2008.09.01. 14:26:39

Secnir 2008.09.01. 14:20:51

Igenám, de:
Mózes túl nehéznek találta a kőtáblát lecipelni ővéihez, ezért a felét elhagyta. Pont azt a felét amiben az általad említett parancsok is voltak.
így a felebarátai pont ezeket a parancsolatokat nem tudták meg soha. Bár a régészek megtalálták később ezeket és beleírták egy könyvbe melynek neve lészen KRESZ, de sokan még mindig Mózesnek hisznek! :)

szivacs 2008.09.01. 14:27:58

anno énis majdnem ráfutottam valakire. hajnali három körül fuvaroztam haza a már igen jókedvükben levö barátaimat egy négysávos köruton. elöttem még messze egy auto, villogo sárga mindenhol. a mögöttem ülö srác azt hitte hogy jofejnek fog tünni ha cseszteti a fülemet vezetés közben, de meguntam és hátrafordultam, hogy én ezt nem élvezem. mire visszafordultam már csak azt láttam, hogy az a bizonyos messze levő auto ittvan az orrom elött. ő úgy gondolta hogy igen gáláns lesz és egy hazafele gyalogló csapatot átenged a zebrán. sikerült megállnom, de ezt azért nemár.

Gontar 2008.09.01. 14:42:55

Féklámpa... akkor is meg kell állni, ha az az előttem haladón nem müxik. Amúgyis egy rakat dolog kerülhet elém az utakon (gyalogos, bicajos... emeletről lezuhanó zongora... :-DDD) amiknek nincsen féklámpa, mégis meg kell, hogy álljak. Többekközött a STOP táblának sincsen féklámpája, mégis megg kell állni miatta. :-))

Szóval igen: szabálytalan, ha egy gépsárkányon nem müxik, és ezért (tudtommal) yard büntethet is, de ettől még csakazértis úgy haladok mögötte, hogy meg tudjak állni. :-D És nem bízom magam csak mások lámpáira... indexet sem használja normálisan a sofőrök szvsz közel 60-70%-a... Azt például, hogy bekanyarodáshoz készülődést az indexeléssel kellene kezdeni -hogy a mögöttes jóemberek tudják, hogy miért fékez, és ne akarják pl. előzni a 0.0000001 reflexidővel rendelkező motorosok sem- észbontóan kevesen tudják... Vagy "csak" észbontóan kevesen használják így... Aztán a következő "fokozat", amikor már csak a kormánymozdulattal együtt billenti az indexet... nos, ezeknél az index már rég nem a szándékot, hanem annak realizálódását (művelet megtörténtét) jelzi... ennyi erővel kár indexelnie.

Itt is érvényes az, hogy az egyik szabálytalansága (nem működő féklámpa) nem mentesít a követési távolság be nem tartása alól.

a kertész tömlővel 2008.09.01. 15:51:47

sajna a féklámpa 1x nálam is menet közben romlott el a biztositékja miatt ,,kihúztam az utánfutó stekkerét,az meg zárlatot okozott.párszor rám dudáltak mire felfogtam h vmi gáz lehet hátul,,első benzinkúton kicseréltem gyorsan nehogy lezuzzák az autó hátulját.előfordul az ilyen.

1x1 2008.09.01. 16:01:22

Én napokig mehettem sztem féklámpa nélkül, mire egyszer egy csávó piros lámpánál odajött mögülem, hogy látja, hogy bólogat az autó, de nem ég a féklámpa. Persze mert kontakthibás volt a kapcsoló. És amikor megnéztem előtte pont működött. Meg persze néha utánna is. Aztán izibe kicseréltem. jobb félni mint egészni! :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.01. 19:14:57

Ez nagyon kemény, hogy ilyen hülye van hogy ott a rendőr és közli is vele hogy a STOP tábla nem kötelez megállásra :D :D :D

Az ilyet vágják is meg nyugodtan, ezt érdemli :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.01. 22:57:20

Ezt a szerencsétlen hülyét!

Szerintem a jogosítványát is el kéne venni.

Nem azért, mert nem állt meg a stoptáblánál, hanem, mert nekiment egy stoptáblánál megállónak.

Aki nem tud előre nézni, és meglepetést okoz neki az, hogy valaki megáll ott, ahol amúgy kötelező megállni, az egyéb galádságokra is képes.
Az ilyen ember az utak igazi réme.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.09.01. 23:05:37

Gontar

"Itt is érvényes az, hogy az egyik szabálytalansága (nem működő féklámpa) nem mentesít a követési távolság be nem tartása alól."

Ezen azért el lehet vitatkozgatni szerintem.
Ha nem ég a féklámpa, akkor a normál követési távolság többszörösére van szükség, hiszen vezetés közben nem csak az előttedlévőt figyeled, hanem a közlekedés környezetét is, hogy fel tudj készülni azokra a manőverekre, amiket majd végre fogsz hajtani, de neked nem kell tudni azt, hogy a másiknak nem ég a féklámpája, ezért neked a normál követési távolságot elég tartani.

Gontar 2008.09.02. 07:44:19

kolbászoszsömle

Természetesen lehet rajta vitatkozni. :) Még lehet "hivatalosan" is - ergó enyhítődhet talán a hátulrólbelemenő felelőssége (mondjuk szvsz ilyen esetben egyszerűen azt mondja, hogy a belemenés miatt romlott el a féklámpa - aztán bizonyítsd be te, hogy nem így volt...).

Én akkoris hülyének érezném magam ha belemennék valakibe hátulról, ha annak nem működött a féklámpája.

Matrix_ 2008.09.02. 08:07:21

kolbászoszsömle 2008.09.01. 23:05:37

Normális követési távolság esetén egy nem működő féklámpa nem lehet akadálya egy időben végrehajtott megállásnak. Azaz ha figyel az ember megáll időben ha ég a lámpa ha nem. Szerintem!!!

Matrix_ 2008.09.02. 08:08:39

Gontar 2008.09.02. 07:44:19
"mondjuk szvsz ilyen esetben egyszerűen azt mondja, hogy a belemenés miatt romlott el a féklámpa - aztán bizonyítsd be te, hogy nem így volt...)."
Na ezért nem lehet a féklámpára fogni semmit! mindenki azt mond amit akar, a rendőr meg aszerint büntet ami szerint szokott. A belemenőt.

lwcolors 2008.09.02. 08:32:37

A hivatalos vizsgálat során meg tudják állapítani, égett-e a féklámpa ütközésor. Ha a féklámpa széttörik, miközben ég, akkor az izószál elpárolog, és ez jellegzetes nyomokat hagy. Ha nem ég, akkor csak összetörik, az izzószál ép marad. Ezt vizsgálják mikroszkóppal.

Gontar 2008.09.02. 08:55:45

lwcolors 2008.09.02. 08:32:37

Volt szerencsém egy tűzesettel kapcsolatban a közelmúltban 3 hivatalos, igazságügyi szakértői állásfoglaláshoz. Érdekes módon mindhárom mást írt... (mind jogilag, mind technológiailag mást hoztak ki "hibásnak".)

Ennyit bármilyen szakértői xarakodásról... és nincs olyan rendőr, aki a féklámpaizzóidat laboros/ultrahangos akármilyen vizsgálatra küldené (a tűzesetnél ez megtörtént).

Amúgy az elöl menő ebben az esetben is mondhatja: égett a féklámpája, de amikor a másik belement már nem: mert már megállt és levette a lábát a fékről. :-D Gondolom egyhelyben állva sík utón te sem taposod a fékpedált folyamatosan.

moris 2008.09.02. 13:40:30

Én pedig taposom, pont azért, hogy a kretének ne durrantsanak belém, mert nem égett a féklámpám.

Gontar 2008.09.02. 14:18:35

moris 2008.09.02. 13:40:30

Ésha taposod a fékpedált folymatosan akkor hogyan indulsz el előre, miután megálltál a STOP táblánál??? :-DDD Mert gondolom valamikor csak elindulsz... vagy attól nem tartasz, hogy ekkor csattan beléd valaki? :-DDD

Vagy automata váltós járgányod van (amit meghackeltél, hogy benyomott féknél is felváltson 1esbe aztán tovább) és miközben elindulsz is nyomod a fékpedált?

Ennyi erővel ki lehetne tenni a féklámpát egy darab kézi kapcsolóra, és folyamatosan világítnai vele - nehogybelémjöjjenek... :-DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.02. 15:19:40

@Gontar : Ez nem is hülyeség! Legalább ne kéne a féket pöckölgetnem hogy a seggretapadók lemaradjanak kicsit (és betartsák a követésit ugye).

Gontar 2008.09.02. 15:37:36

ColT 2008.09.02. 15:19:40

Egyik ismerősöm megcsinálta... Jó nagy faszság szerintem... főleg ahogyan ő "használta": azon élvezkedett, hogy úton-útfélen amikor jöttek mögötte bekapcsolta jó hosszan, és röhigcsélt a mögöttejövők vészfékezésein...

Kalapos-Skodás 2008.09.02. 18:26:39

"no mail, no problem 2008.09.01. 10:37:17
"És mit csináljak akkor, ha a vonal annyira szar helyen van felfestve hogy be se látni a kereszteződést?"

Ha végtelenül szabályos akarsz lenni, akkor pusztán a szabály kedvéért megállsz a vonalnál, előre gurulsz oda ahonnét látsz, ott a saját és mások érdekében ismét megállsz, majd amikor a forgalmi helyzet lehetővé teszi, kihajtasz. Opcionális: Közben rágod az a rágógumit, amitől le fogod szarni, hogy hányan dudálnak és anyáznak mögötted.

Ha pedig igazán jó arc akarsz lenni, bejelented, mint problémát az illetékes önkormányzatnak, az útkezelőnek. "

Nem egészen... A vonalat ugyais sokszor úgy festik fel, hogy onnan a kanyarodó nehéz járművet, pl. menetrend szerinti autóbuszt lásd.Na ezért van ott, ahol. És bizon,y ha jót akarsz, állj meg ott.

autosave 2008.09.02. 21:53:16

És a VONALNÁL megállás lényege, hogy elindulásból elsőbbséget adni sokkal könnyebben lehet, mint lendületből... arról nem is beszélve, hogy tovább van az elsőbbségadás helyén, így több ideje van felmérni az érkezők távolságát és sebességét...

Nem értem ezt a vonaltól beláthatósági kérdést, teljesen irreleváns!

STOP TÁBLA: állj, elsőbbségadás kötelező!

Tehát állj meg ott ahol a vonal van, vagy ha nincs, akkor a kereszteződésbe behajtás előtt.
MAJD ELSŐBBSÉGADÁS kötelező, tehát állj meg akkor ha (még) szükséges.
Azaz van, aki kétszer áll meg van aki ötször. Van, aki egyszer. Vonal, nem vonal ebből a szempontból mindegy.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása