A képen látható szervezett felvonulással senkinek nem lehet különösebb baja. Levélírónk, aki Egy Autós néven szignózta irományát, azonban olyan csapattal találkozott, akik önkényesen utat törve haladtak előre az autók között, nem kis veszélyhelyzetet teremtve ezzel.
Egy érdekes de sajnos mindennapos problémát szeretnék Nektek bemutatni!
Tegnap délután Budapest felé tartottunk a négyes úton, ami amúgy sem a biztonságosan közlekedő európai autósok gyülekezőhelye. Szerencsére 3 autó elfér a két sávban, így a középen elhúzó román (vagy olasz) rendszámú audik és bmw-k könnyen tudnak közlekedni a maguk 140-150 km/h-s sebességükkel (azért vannak köztük magyarok is…), letojva azokat a normális embereket akik haladnának. De most nem erről írnék…
Szóval jöttünk hazafelé, amikor a tükörben látom, hogy egy nagy motoros csapat közelít felénk hátulról. Elég nagy volt a forgalom, de őket ez nem zavarta. AZ elöl haladó motoros a baloldali sávban haladva, karjával lengetett a szembejövőknek, hogy húzódjanak le, míg mi már szinte a padkán haladtunk. Ezt elég nagy tempóban tették, miközben jöttek szemből is, meg ugyebár mi is ott voltunk. Míg a közel 20-30 motoros elment mellettünk, volt jó pár másodperc, ezalatt konkrét életveszélyben voltunk. Mi autósok, és persze ők a motorosok is. De ez őket egyáltalán nem érdekelte. Centiméterekre tőlünk haladtak, elég egy megugrás, vagy egy aszfalthiba és kész a katasztrófa.
Kísérteties jelenség volt az egész.
Nincs bajom a motorosokkal, általában lehúzódok, aztán menjen a halálba, nem érdekel, de amikor az ember a családjával megy, hát akkor felmegy a pumpa.
A rendőr bácsik meg persze lapulva egy negyvenes tábla mögött radaroznak, nehogy szóba kelljen állniuk ilyen motoros bácsikkal.
Gontar 2008.09.08. 12:53:56
Gontar 2008.09.08. 12:59:31
nagyzee 2008.09.08. 12:59:36
Secnir 2008.09.08. 13:00:22
kismotor, kis pénz
Én lennék terrorista! 2008.09.08. 13:00:44
Gontar 2008.09.08. 13:03:09
Gyakorlatban nem igazán lehet kezdeni ezzel semmitsem... Kicsit anyázol a volán mögött ha kell, kiereszted a gőzt - aztán elfelejted az egészet. Még örülsz is neki ha belegondolsz, hogy nem a fenti módon jöttek. :-D
tutti 2008.09.08. 13:06:10
Szendwich 2008.09.08. 13:12:57
A masik tuti az volt, hogy utepitesen az egyik soder szallito 4 tengelyes teherautot egy motorossal egyszerre kezdtem elozni. Motoros elottem, en utanna. Nyugodt lelkivilaggal lefekezte a motort a sofor fulke mellett es dudalni, integetni kezdett neki. Hat...
nagyzee 2008.09.08. 13:13:23
labi 2008.09.08. 13:18:24
A múlt héten - 34 év alatt először - láttam az autópályán nem gyorshajtó motorost, ráadásul mindjárt egyszerre hatot.
Kényelmes 120 körüli tempőban mentek a külső sávban.
Olyan érzés volt, mintha ufót láttam volna.
Kár hogy nem volt nálam kamera, mert ezt úgyse fogja elhinni nekem senki. :)
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.08. 13:37:41
egyébként én gyakran látok szabályosan 130-cal, vagy lassabban csorgó túramotorosokat az M7-en, nem olyan ritka jelenség az
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.09.08. 13:47:53
Azt írod: "..Szerencsére 3 autó elfér a két sávban.."
Akkor mitől voltál életveszélyben, a középen, a sávokból 30-30 centit elfoglaló motortól ?
Másrészt meg, ha nem húzódik le az autós, helyette 'oktatni' próbál, akkor sem ő van veszélyben, hanem a motoros...
Matrix_ 2008.09.08. 13:49:15
ez nem is a 4-es út a képen!! :-D
IP2 2008.09.08. 13:49:55
hawkeye 2008.09.08. 13:51:20
Csókoltatlak pajtás! Te, igen, aki ma 12.30-kor, a Szentendrei - Raktár sarkon, a Raktár u-ból, a kereszteződés előtt pár méterrel, balról megelőztél, s utána ugyanazzal a mozdulattal jobbra csűrted kormányodat, s jobbra befordultál a Szentendreire, kereszben előttem.
Kispajtás, az életedet a rossz út mentette meg. Annyira hepehupás ott az aszfalt, hogy emiatt mindössze 30 körül mentem.
Ez volt a szerencséd. Meg az ABS...
Ma ugyan összejött neked, de ha így folytatod, hamarosan provizor tepsilakó leszel.
Vagy ami még rosszabb, tolókocsis nyomorék, akinek a hátralevő életében más szedi ki a sz@rt a segge alól...
Szal ideje lenne elkezdeni gondolkozni!!!
Axencrow 2008.09.08. 13:53:27
Autós és motorosként:
Nem vitatom, hogy nem lehetett jó amikor 20 motoros a felezőn elmegy a kocsik között. DE Ami a kocsiból pár centinek tűnik az valójában sokkal több. Egy motornak elég egy méter is, de ennél jóval több hely szokott lenni. Továbbá amotoros csapat valószínűleg a legkisebb kellemetlenséget akarta az autóknak és maguknak egyaránt.
Ha egyenként előznek meg az szerintem sokkal rosszabb neked. Ha meg lassan mennek 20-an egyszerre zipzár alakban haladva, akkor őkket nem lehet megelőzni...
Más kérdés, hogy 20-an együtt motorozni pont a fentiek miatt nem jó. Szerintem max 5 motor az optimális. Vagy nagyon sok, de azt rendőri felvezetéssel.
Más.
Sok motor szokott 130-cal menni a pályán. Sőt a legtöbben annyival mennek. Csak az autósoknak az nem nagyon tűnik fel. Sokkal inkább egy 220-szal elhúzó speed gép.
Végül pedig a közhely: Mindenhol vannak barmok, szóval csak óvatosan általánosítsunk...
randomuser1 2008.09.08. 13:54:00
Lacaca 2008.09.08. 13:56:48
Kalooz 2008.09.08. 13:56:54
Tök mind1 milyen úton, milyen autó mögé érkeztem meg az autós alapból lehúzta az autót az út jobb szélére (kezdő autósok kedvéért az a fehér csík ami jobb oldalon fut az út szélén) és addig ott ment amíg meg nem előztem, mindezt villogás, integetés, anyázás nélkül, egyszerűen és természetesen.
Ikább ezt kéne átvenni, nem önkántes rendőrt játszani.
Etniez 2008.09.08. 13:59:33
És hidd el, a motoros (nagyrészt) önmagára veszélyes, az autós meg nem.....
nyjozsi2 2008.09.08. 14:07:58
Májusban Budapestről Szegedre mentünk le 25 motorral, végig 120-140-es tempóval, a csapatban a GS500-től a Hayabusáig minden van. Általában mindenütt a zipzár alakzatot vesszük fel, ha nem muszály nem előzgetünk, 5-nél több motorral nem lehet úgy közlekedni, mint egyedül. Az első és az utolsó rádiókapcsolatban van.
Az általános tapasztalat szerint LEHET itthon is normálisan, egymásra figyelve és vigyázva közlekedni. Ha valaki meg akar előzni minket és nem tudja befejezni, akkor szívbaj nélkül csinálunk neki helyet, persze akad aki ezt kormányráhúzással tetézi, pedig magkapná ő is a helyet.
Nekem az vált be (20 év motorozás, 600ekm autóval), hogy motorral egyedül inkább gyorsabbnak kell lenni a normál forgalomnál, akkor érzem magam biztonságban. Persze nem fényévekkel, csak egy hajszállal. Csapatban persze ezt nem lehet alkalmazni, ott fel kell venni a közlekedés ritmusát.
Gontar 2008.09.08. 14:09:59
Bizonyos sebesség felett a sofőrökre is veszélyesek. Nem is kicsit.
Másrészt a veszélyes nem csak azt takarja, hogy meghal a sofőr. Jelentős anyagi kár keletkezhet + pszichológiai xarok...
Az a baj, hogy aki a közutakon önveszélyes az egyben közveszélyes is. Akkoris, ha ő ezt másként gondolja. Nagyonxar érvelés bárkinek a részéről az (ha forgalomban vezet), hogy ő "csak" meg "elsősorban" magát veszélyezteti...
Köcsögarc 2008.09.08. 14:12:16
Lacaca 2008.09.08. 14:14:46
Magam is motoros vagyok, bevallom, hogy egyszer már mentem megengedett sebesség felett. Ezzel együtt ne legyünk álszentek. Motorosok között sokkal több a gyorshajtó, mint autósok között, ugyanakkor nehezebb rajtakapni a motorost. Rendszám csak hátul,kicsi felület. Csak érdekességképp: A gánti blogtalálkozón a motorommal is teszteltünk a FÁMA I(I?)-t. 3. nekifutásra sikerült bemérni a motort, akkor is a bukósisakot mérve, mert nem volt rajta elől akkor felület, ahonnan megfelelő jel verődött volna vissza.
avogadro00 2008.09.08. 14:29:05
tandras 2008.09.08. 14:33:01
1. Ha refivel közlekednek, "mert különben nem veszik őket észre". A forgalom ritmusához képest dupla sebességgel egy autót sem könnyű megfelelően érzékelni, de talán nem is kötelező így közlekedni. Ezzel szemben sokakat idegesít - joggal - és ez simán vezethet közúti oktatáshoz, ami semmivel biztonságosabb a mocinak, mint refi nélkül.
2. A méret: Ha előzni akarnak, bárhol elférnek, csak ne aggódjon értük senki, de ha ráérnek, hirtelen teljes sávban érzik csak magukat biztonságban. És a legidegesítőbb, amikor ugyanaz a mocis húz el mellettem előbb centizve középen, majd kezd el tötymörögni a sáv közepén. Értem én, hogy motoron mást takar a biztonság a különböző helyzetekben, de azért nem árt a mocisoknak is tudniuk, hogy ez autóból nézve lehet kifejezetten idegesítő is - már csak a jobb kölcsönös megértés érdekében.
Rong 2008.09.08. 14:33:07
Matrix_ 2008.09.08. 14:44:32
Nem végignézned kell, hanem meg kell állnod segíteni!!
nyjozsi2 2008.09.08. 14:49:55
laposmacska 2008.09.08. 14:55:22
Hehe, ezt szó szerint értetted? Találó! :) Ez jó volt!
Matrix_ 2008.09.08. 14:58:34
Azért kíváncsi lennék (ne így legyen) ha véletlenül elsodorná a motorost, mit csinálna? Mi járhat az ilyen emberek fejében?
Rong 2008.09.08. 15:00:00
Viccet félretéve, nem biztos, hogy valaki tud segíteni. Egyszerűen nem bírja még egy törött ujj látványát se. Azt vajon elmarasztalják, hogy nem nyújtott segítséget?
zorrolovag 2008.09.08. 15:00:06
Ha egyesével jön, akkor is szabálytalan és veszélyes!! Kielőzni egy 10-15 autóból álló konvojt, 30 motorosnak a négyes úton...szerintem ez nem normális dolog.
A múltkor láttam az M3-on három motorost. Sárga láthatósági mellényben voltak. nem értettem, aztán közelebb érve azt látom, hogy finn rendszámuk van. MEglátom mikor látok ilyet egy magyar motoroson....
Matrix_ 2008.09.08. 15:06:22
Hát látod ez jó kérdés.
"[...] (5) Személysérülést okozó baleset, illetőleg jármű kigyulladása esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. [...]"
Ez így elég pongyolán van megfogalmazva, és szerintem ha megáll az ember, az már nagyjából kielégíti a segítség nyújtás fogalmát. Az általad és Köcsögarc által leírtak miatt. Sztem
laposmacska 2008.09.08. 15:07:09
Szerintem nem marasztalják el, de a segítségnyújtás nem csak abból állhat, hogy odamész lélegeztetni, meg visszahozod lábát. Itt egy cikk a totalcar-ról, az interjú végén van valahol erre utalás:
totalcar.hu/magazin/kozelet/halal/
Ja és a cikk is tanulságos...
Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.09.08. 15:31:00
Mit mond a KRESZ a konvojban (az alakzat is az!) haladásról? Csak hatósági engedéllyel és felvezetéssel szabad! Egyébként a járművek között az előző jármű számára biztonságos helyet kell biztosítani! Ezt pl. kamionnál már eleget tárgyaltuk. Azt hiszitek, hogy a motorokra ez nem vonatkozik? És, hogy motor esetén nem okoz folytonos veszélyhelyzetet? Hol van ez a kivétel leírva?
tandras 2008.09.08. 15:33:29
mintha azt olvastam volna, hogy ha előzi őket valaki, annak teret nyitnak a visszasoroláshoz.
Syca 2008.09.08. 15:38:13
akkor most lőjjük le gyorsan az összes házast is aki a szertartás után konvojban haladtatta a násznépet...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 15:45:44
Általában igyekszem nagyon előzékeny lenne a motorosokkal, lehúzódok, hogy elengedjem őket, stb.
De ez rohadtul felhúzott...
Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.09.08. 15:46:05
Csak annyit, hogy veszélyes és szabálytalan. A násznép is lehet az, de őket könnyebben viseljük el.
Ez van!
Rong 2008.09.08. 15:47:40
Kalooz 2008.09.08. 15:47:51
Matrix_ 2008.09.08. 15:50:35
jaja! úgyhogy nem kell hogy legyen nálad csontfűrész meg defibrillátor! De ha poroltód van azt használni kell !! :)
scs 2008.09.08. 15:52:08
nagyzee 2008.09.08. 15:55:32
scs 2008.09.08. 15:59:00
a leállósávban is több autós ment mint motoros a pályán és igen, jobbról... :D
Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.08. 15:59:28
Zorrolovag: ezek szerint nem közlekedsz elég sokat. Egyre több magyar motoros hord láthatósági mellényt, vagy hevedert (mert a szélben lebegő mellény már 90 körül is marhára zavaró, a heveder meg majdnem olyan jól látszik, és ráadásul nem is lebeg).
Ezen felül részemről ritkán megyek 100-110-nél gyorsabban, még a sztrádán sem...
nagyzee 2008.09.08. 16:02:24
Loga 2008.09.08. 16:02:37
szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).
áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről.
tandras 2008.09.08. 16:02:45
Autósok a leállón csak akkor, ha dugóban beáll minden sáv, igen, vannak pofátlanok. De motorosok 100 fölött is gazemberkednek, az azért már csak nem ugyanaz.
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:08:22
szerintem te nézd meg, mert kurvára nem neki van!
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:09:56
Daily Shark:
szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).
áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről.
megbocsáss, DE most te vagy a barom
ugyanis a belső sávban NINCS elsőbbsége!!!
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:11:19
scs 2008.09.08. 16:11:32
autópályán is több jobbos előzést láttam már autóstól, mint motorostól (ha arányt nézünk persze elég szarul állnak a bringázsok 1/1...)
de aki meg a biztonság miatt aggódik, ne parázzon: ő autóban ül!
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:12:17
EZ oké, csak nem úgy, hogy olyan sebességgel tűnik fel a semmiből, ahogy ez a motoros tette...
Amikor bementem a körforgalomba, még a környéken se volt, hogy a bánatos ménküből számíthattam volna rá, hogy egyszer csak elhúz mellettem és bevág elém?
Loga 2008.09.08. 16:13:16
én személy szerint egysávossá tenném ezeket, mert itt egyszerűen nem működnek, egyszerűen a magyar túl bunkó hozzájuk.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:14:20
Talán nem kéne száguldozni, és akkor időbe észre lehet venni.
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:15:23
Neked nincs fogalmad!!! Hát nem érted, TE tudod rosszul, nem a többiek....
Daily Shark!!
neked volt igazad,
ne lásd már be az ellenkezőjét!!!
a kertész tömlővel 2008.09.08. 16:15:53
ők le is állították még a szembe forgalmat is,szombat este,nemtom ki lehetett ennyire fontos de mivel az elsőkön se villogó se semmi nem volt majdnem elütöttem véletlen mer nem értettem h mit akar.(kb 20-25 motor volt a konvojba!!)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:18:02
Aha, persze, és ha kétszer olyan sebességgel halad, mint én, akkor vegyem észre időben, mert én leszek a szabálytaln, ugye?
Rá ugyanúgy vonatkozik a KRESZ, az, hogy ő a motorjával lényegesen gyorsabban tud az íven haladni, nem jelenti, hogy bármit megtehet...
Nem tűnik fel a motorosoknak, hogy mennyivel nehezebb őket észlelni, főleg ha jóval gyorsabban is mennek, mint amennyivel lehetne egy járműre számítani?
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:20:13
Nem is látom be, ha gyorsabban jött a megengedettnél és nem jelzett, hogy ő ott ki akar menni!
Nem voltam szabálytalan, hiszen elengedtem, mellesleg nem is jelezte, hogy át akar jönni előttem, csak előbukkant hirtelen és jött be elém, honnan a ménkűböl kellett volna tudnom, hogy mit akar, hmmm?
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:21:38
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:22:37
Többször nem mondom el:
1. Neked volt elsőbbséged, NEM a belső sávban haladónak!!
2. Azért mert valaki túl gyorsan megy az nem lehet hivatkozási alap, ha bajt okozol, nem most a körforgalomban, hanem általában. Ha tehát kimész valaki elé a STOP táblánál, mert azt hiszed, hogy szabályosan fog jönni 90-nel, de ő mégis inkább 220-al jött és csattantok, akkor bizony hibás vagy te is, ő is.
tandras 2008.09.08. 16:25:08
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:25:41
Azt nem én mondtam, hanem beidéztem Logát.
A hozzászólás végét mondtam csak én.
TEHÁT: UGYANARRÓL BESZÉLÜNK!!!
NEKED VAN IGAZAD!!!
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:26:11
Nem azt vitatom, hogy kinek volt elsőbbsége.
Nézd meg, sehol nem írtam, hogy nekem lett volna.
Azt vitatom, hogy anélkül élhetne az elsőbbségével, hogy ezt jelezné, illetve lehetővé tenné, hogy időben észleljem.
Szerinted honnan kellett volna kitalálnom, hogy mit akar, mikor hirtelen felbukkan és nem jelez, csak jön be elém?
Mivel nem jelezte, hogy el akarja hagyni a körforgalmat, nem kötelező neki elsőbbséget adnom!
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:26:54
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:27:12
Ja, bocs, kicsit felhúztam magam, és csípőből írtam..
csárli hárper 2008.09.08. 16:28:31
Loga 2008.09.08. 16:30:26
igen, onnan "nem lehet elhagyni" körforgalmat, de "ki lehet sorolni", és akkor ki kell őt engedni.
különben miért is lenne belső sáv, ha nem lehet elhagyni, csak akkor, ha "kiengednek"?
Loga 2008.09.08. 16:32:45
miért kéne magamból kiindulnom?
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:34:12
ugye viccelsz csak?
azért mert ez a szabály!
hülyeség? lehet! De akkor is ez a szabály.
aki sávot vált, tehát a BELSŐBŐL kimegy a KÜLSŐBE, vagy urambocsá a KÜLSŐBŐL bemegy a BELSŐBE, akkor MIVEL SÁVOT VÁLT, elsőbbséget kell adnia az abban a sávban haladó járműveknek, függetlenül attól, hogy motor, csacsifogat vagy a Millenium Falcon van-e ott.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:36:40
Forrás a rendőrség:
www.police.hu/megelozes/balesetmegelozes/gepjarmu060102/korforg060102.html
"Bár a bekanyarodás előtti besorolás szabályát valamennyi úton megpróbáljuk helyesen értelmezni és alkalmazni,
a körforgalomban mégis sokan más elhelyezkedési megoldásra gondolnak.
Holott jobbra kanyarodás előtt mindig az úttest jobb szélére kell besorolni.
Így a körforgalmú út elhagyását is csak a jobb szélső sávból lehet megejteni!"
www.korforgalom.hu/tobbsav.html
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:37:53
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:39:04
mondjuk - bár jól csináltad - de nem tudtad te se mi a szabály. :)
EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:40:05
Mamo 2008.09.08. 16:41:03
Autósként is nagyon félek a motorosoktól, mert tudom, hogy védtelenebbek mint az autós. Vigyázok rájuk, lehúzódom, hogy minél több helyük legyen sőt fékezek is ha kell,és mejenek már el végre mellőlem épségben. Csak ne velem akarja meggyilkoltatni magát egyik sem, ha kérhetem.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:43:30
De, akkor jól tudtam, bár most elbizonytalanítottak páran. Akkor biztos voltam benne, hogy nekem volt igazam, de néhányan annyira hangosan ágáltak, hogy már kezdtem elhinni, mégse...
De még ha neki is lett volna elsőbbsége, akkor is nagyon rosszul csinálta volna..
IP2 2008.09.08. 16:47:29
Én rajtad húztam fel magam, hogy még le is írod a hülyeséget!
A körforgalomban ha kétsávos, nincs elsőbbséged, ha kijössz a belsőből. Azért van értelme használni, mert normál esetben nem jön ott senki, akinek ki kellene engednie, mert az kiment már az előző kijáraton.
Remélem külföldről írtál és azért vagy ebben a hiszemben, mert néhány országban valóban úgy van, ahogy te írtad, de itt MO-n nem.
lápi lidérc 2008.09.08. 16:48:34
"nézd meg a kreszt két sávos körforgalomban a belül haladónak van elsőbsége."
Ezt idézd, légy szíves, mert én ilyen kitételre nem emlékszem, és amíg nem tudod idézni, kénytelen vagyok mendemondának (urban legend), kitalációnak tartani.
Mellesleg az elsőbbség nem azt jelenti, hogy abból a sávból kivághat a másikba, a saját sávjában mindenkinek elsőbbsége van a másik sávból érkezőkkel (sávot váltókkal) szemben.
lápi lidérc 2008.09.08. 16:50:11
"szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).
áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről."
És az milyen ciki, hogy te is közéjük tartozol...
tboyda 2008.09.08. 16:51:11
Egy korábbi posztnál
autozz.blog.hu/2008/08/28/nem_tudnak_mit_kezdeni_3_savval
már eléggé körüljártuk ezt az M7 mizériát, ami ott kezdődik hogy jobbra tarts be nem tartása -> üres külső sáv -> vagy körbeautózod a bambáját aki 110-zel megy a középsőben a külső sávból indulva, és a belsőben meg a 150+-sok közé érkezel, vagy pedig fokozott figyelemmel elmész mellette jobbról. Mindegyik veszélyes az tény.
Ha sokan (vagy akár 1 valaki is) megelőznek 130-cal jobbról, akkor te rossz helyen vagy.
(Mielőtt azt mondja valaki, hogy a 100-as tábláknál...: ezek nem mindenhol vannak, erre nem hivatkozhat senki, mert ott is ha 100-zal, ha 120-szal közlekedik valaki ki kell menni a külsőbe.)
Ha meg valaki mellett elmennek 130-cal jobbról, annyira nem lehettek tele a sávok, hogy ne lehetett volna kimenni.
Én tegnap még a kora délutáni órákban jöttem vissza az M7-en. Külső sávban kb. 130-cal közlekedtem, beértem egy kb. 110-zel a középsőben autózót, bementem a középsőbe rávillantottam 1-szer semmi, megelőztem balról, majd visszamentem a külsőbe, ami még mindig üres volt!!!! Ezt jópárszor elkövettem, majd feladtam és elszomorodtam.
Akkor most ki menjen el a p*csába, XY ha jobbról elmegy a 110-es nő/férfi mellett, vagy az, aki szarik kimenni az üres külsőbe?
Elég elszomorító, hogy szinte üres a jobb szélső, azaz külső sáv, a középső meg tele van.
lápi lidérc 2008.09.08. 16:53:54
"Hát, basszus, megáll az eszem, jön a motoros, gyorsabban, mint a megengedett, nem jelez, csak bevág, én elengedem, csak rádudálok, és még ÉN voltam az életveszélyes meg a szabálytalan?"
Nem voltál az, ne higgy a hülyéknek, és ne hagyd, hogy meggyőzzenek.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:56:12
lápi lidérc 2008.09.08. 17:00:56
A többsávos körforgalom belső sávjának értelme, hogy aki mondjuk 3/4 kört megy, az tudjon ott menni, ne zavarják az előtte korábban a külső (jobb oldali) sávból kihajtók (útkereszteződést elhagyók).
Kétségtelen, hogy Magyarországon még nincs kultúrája, mert elig van ilyen (most hirtelen nem is jut eszembe, csak kettő, a Lánchídnál (Clark Ádám tér) meg az M1-M7-bekötő fölött a Tescónál).
De hogy egyes hülyék (NEM te) még félre is magyarázzák, a szabályosokat lehülyézve... Az kicsit sok.
nyjozsi2 2008.09.08. 17:07:29
Csak gondolj bele, hogy 30 motor megy egymás mögött mondjuk a 8-as úton. Szerinted 10 autóból mennyi fogja gondolkodás nélkül megpróbálni eltolni mellettük még úgy is, ha jönnek szembe? És közben hányszor fogja leszorítani az éppen előzötett, ha jönnek szembe?
A csapatban motorozásnak vannak kialakult, tapasztalati úton felállított "szabályai", amit ha alkalmazunk, akkor nagyságrendekkel biztonságosabban haladunk. Ez pl a zipzár módszer, így mindenkinek van helye kátyút kerülgetni, fékezés esetén nem csapódik az előtte haladó seggébe, és nem utolsó sorban könnyebben lehet helyet adni a sort előző és besorolni akaró közlekedőknek, van helyem fékezni, mert nem jön a seggemben a möggöttem haladó.
Ugyanakkor ki kell jelentem, hogy eszembe nem jutna a 4-es úton a csapatot felvezetni a 90-nel haladó autók közé 110-zel. Ez tényleg baromság és felesleges veszélyhelyzet generálás.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 17:07:45
Amúgy szoktam használni a belsőt (Siófokon a Tesco környéken van két ilyen körforgalom is).
MrZed001 2008.09.08. 17:50:42
Esküszöm nem értelek:
Azt írod: "..Szerencsére 3 autó elfér a két sávban.."
Bizony, mert piszok nagy a laza útpadka a 4-es mellett. Ezt rendszeresen igénybe is kell venni, amikor ostoba (elsősorban) külföldiek (Volvo, Merci, Renault, ... mindenféle) előzni kezdenek, pedig ott villogok vele szembe. Ajánlom mindenkinek, hogy álljon be egy 80-90 környékén portyázó kamion mögé, csak akkor tuti a sikeres célhozérése a 4-esen.
A kamion tuti nem fog lehúzódni a padkára, mert eléggé kileng a rakomány alapból is. Na annak aztán integethet a motoros, hogy húzódjon le ... azért megnézném a motoros arcát amikor a kamion csak jön és jön és jön és ....
cso zsi 2008.09.08. 17:52:41
Tehát eleve a belsőbe vagyok terelve.
A 7-es út felől ez lehet, hogy nem látszik, mert a belsőben haladó mellé azonnal odakerül valaki, miközben már félig sávot vált, hogy amegfelelő kijárathoz jusson.
EÖ (törölt) 2008.09.08. 18:10:08
az érdi egy elbaszott körforgó, szarjon sünt aki kitalálta
nézd csak:
korforgalom.hu/erd.html
EÖ (törölt) 2008.09.08. 18:12:52
szabadon döntesz hová sorolsz
Kopi3.14 2008.09.08. 19:06:51
kranführer 2008.09.08. 20:30:40
A motorosokat fikázóknak ajánlanám az 52-es utat Kecskemét és Dunaföldvár között a sebességhatárt betartva tegyétek meg. Régóta motorozok, de ott halálfélelmem volt. Illetőleg egy másik érzés, hogy hátha leereszkedik a vasúti sorompó és a pirosnál átrendezhetek egy-két arcot...
sajna 2008.09.08. 20:51:21
cso zsi 2008.09.08. 20:59:19
nézd csak:
korforgalom.hu/erd.htm"
Ezt a "sz@rt" már máskor is linkelte valaki. Köze nincs ehhez régóta:
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=%C3%A9rd&ie=UTF8&ll=47.37877,18.937034&spn=0.001798,0.004141&t=h&z=18&iwloc=addr
A képen kis híján olvashatók a sávfeliratok.
A benzinkút mellett már olyan táblák irányítanak, amik a belsőbe küldik a 6-oson hajtókat, a külsőbe az Érdre haladókat.
Matrix_ 2008.09.08. 21:08:27
EÖ (törölt) 2008.09.08. 21:30:39
a lényegen nem változtat, hibásan küld be a belsőbe, illetve, nem is, hanem észnél kell lenni kilépéskor.
yard (törölt) 2008.09.08. 22:10:21
1. SUV-oknak
2. Merdzsó, Audi, BmW
3. Egyéb német autók
4. Francia autók
5. Japán autók
6. Egyéb autók
7. Olasz autók
8. Fehér autók
.. Fekete autók
...Sedanok
...stb
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.08. 23:46:33
Ennek értelmében minden összefüggő kocsisor elejére kell egy rendőrautó :D
Azon kívül meg nehogy már megmagyarázza valaki hogy ha a 2 sáv közé bemegy egy motoros előzni, az jól van úgy! Lehet hogy tőlünk nyugatabbra OK, de itt sajnos szarabbak és keskenyebbek az utak...
tehenke 2008.09.09. 06:54:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.09. 09:18:40
Amúgy meg gyere aztán nézz meg errefele DNy-Magyarországon 1-2 utat, aztán megnézném hogy ott ohgy fér el 2 autó meg 1 motoros anélkül hogy csatt lenne.
EÖ (törölt) 2008.09.09. 11:37:20
egyszer valami csík elment a két sor között és a fater tükre letörött
lehet hogy millimétereken múlt a motoros élete?
szemenagy 2008.09.09. 11:39:33
Sajnos az autósiskolában max vezetni tanítják az embereket, nem közlekedni....
Amíg "burokban" mozognak az úton, általában segítik/elnézik ténykedésüket a többi autósok, később már "vérre" megy a forgalom. Szerintem csak kint kéne hagyni a T betűt egy darabig (esetleg disco-napokon letakarni valami jassz felirattal:).
autosave 2008.09.09. 19:36:09
Ha te írod, hogy három autó elfér, akkor miért is veszélyes, ha egy sokkal keskenyebb motor menne ott? (Tapasztalatból: 3 autó BŐVEN elfér, még kanyarban is)
Pistike911 2008.09.10. 00:26:19
Tény, hogy a motorosok jóval védtelenebbek, éppen ezért több figyelmet érdemelnének, de azért nem elefántok között repkedő méhecskékről van szó. Legyünk már realistábbak.
Mindezek mellett kívánok minden motorosnak, autósnak, biciklisnek, gyalogosnak, hajósnak, repülősnek balesetmentes közlekedést!
Botyiléé 2008.09.10. 08:16:49
elöbb-utobb csunya nagy baleset lesz belöle / ne legyen igazam !!! /