Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Saját sávot csináltak a motorosok

2008.09.08. 12:50 :: Kisikasa

A képen látható szervezett felvonulással senkinek nem lehet különösebb baja. Levélírónk, aki Egy Autós néven szignózta irományát, azonban olyan csapattal találkozott, akik önkényesen utat törve haladtak előre az autók között, nem kis veszélyhelyzetet teremtve ezzel.

Egy érdekes de sajnos mindennapos problémát szeretnék Nektek bemutatni!

Tegnap délután Budapest felé tartottunk a négyes úton, ami amúgy sem a biztonságosan közlekedő európai autósok gyülekezőhelye. Szerencsére 3 autó elfér a két sávban, így a középen elhúzó román (vagy olasz) rendszámú audik és bmw-k könnyen tudnak közlekedni a maguk 140-150 km/h-s sebességükkel (azért vannak köztük magyarok is…), letojva azokat a normális embereket akik haladnának. De most nem erről írnék…

Szóval jöttünk hazafelé, amikor a tükörben látom, hogy egy nagy motoros csapat közelít felénk hátulról. Elég nagy volt a forgalom, de őket ez nem zavarta. AZ elöl haladó motoros a baloldali sávban haladva, karjával lengetett a szembejövőknek, hogy húzódjanak le, míg mi már szinte a padkán haladtunk. Ezt elég nagy tempóban tették, miközben jöttek szemből is, meg ugyebár mi is ott voltunk. Míg a közel 20-30 motoros elment mellettünk, volt jó pár másodperc, ezalatt konkrét életveszélyben voltunk. Mi autósok, és persze ők a motorosok is. De ez őket egyáltalán nem érdekelte. Centiméterekre tőlünk haladtak, elég egy megugrás, vagy egy aszfalthiba és kész a katasztrófa.

Kísérteties jelenség volt az egész.

Nincs bajom a motorosokkal, általában lehúzódok, aztán menjen a halálba, nem érdekel, de amikor az ember a családjával megy, hát akkor felmegy a pumpa.

A rendőr bácsik meg persze lapulva egy negyvenes tábla mögött radaroznak, nehogy szóba kelljen állniuk ilyen motoros bácsikkal.

106 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gontar 2008.09.08. 12:53:56

Valamelyik biztosan szüt és ezért siettek: :-DDD

nagyzee 2008.09.08. 12:59:36

Nos, mindegyik közlekedőeszköz felhasználói között vannak halálraítéltek. Tegnap az M7esen a Balaton irányából jöttünk hazafele az esti csúcsban a jobboldali sávban autózva, mivel minden tömve volt, így nem lett volna értelme az előzősávban kavarogni. Sofőrünk előzékeny volt, így a sávok között elhúzó rendszám nélküli motorost lehúzódással segítette. sajnos eközben mejdnem felborította a jobbról érkező, a leállósáv vonalán húzó motoros pajtást. Ezek után kérdezze meg még valaki, vajon miért utálják sokan a motorosokat..

Secnir 2008.09.08. 13:00:22

nagy motor, nagy arc
kismotor, kis pénz

Én lennék terrorista! 2008.09.08. 13:00:44

De sok szép Goldwing, sok csúnya labanc zászlóval.

Gontar 2008.09.08. 13:03:09

Komolyra fordítva a szót.. ha egyenként jöttek volna, pl. 5 perces időközökkel az szvsz rosszabb lett volna. :-) Legalábbis engem biztosan jobban zavart volna.

Gyakorlatban nem igazán lehet kezdeni ezzel semmitsem... Kicsit anyázol a volán mögött ha kell, kiereszted a gőzt - aztán elfelejted az egészet. Még örülsz is neki ha belegondolsz, hogy nem a fenti módon jöttek. :-D

tutti 2008.09.08. 13:06:10

Horvátországban teljesen normális volt, hogy a motorosok sávon belül előztek végig minket a tengerparti úton. És senki nem érezte magát életveszélyben, mindenki örült mindennek.

Szendwich 2008.09.08. 13:12:57

Tegnap este hazafele tartva utolert az egyik kisfaluban egy turamotoros. Aki az osszes szembol erkezo motorosnak fenykurtolt es integetett, hogy hello! Eleg bosszanto volt elolrol, hatulrol kapni a fenyt. Aztan amikor megunta a togymorgesem (mert ra nem vonatkozott az 50) es leelozott, akkor lattam, hogy tangapapucsban vezette a mocit. Hat...
A masik tuti az volt, hogy utepitesen az egyik soder szallito 4 tengelyes teherautot egy motorossal egyszerre kezdtem elozni. Motoros elottem, en utanna. Nyugodt lelkivilaggal lefekezte a motort a sofor fulke mellett es dudalni, integetni kezdett neki. Hat...

nagyzee 2008.09.08. 13:13:23

ja, semmi baj a szabályos előzéssel addig, amíg az irányjelzőt nem fényszóróval és lefűrészelt kipufogóval helyettesítik :)

labi 2008.09.08. 13:18:24

Ah, jut is eszembe:

A múlt héten - 34 év alatt először - láttam az autópályán nem gyorshajtó motorost, ráadásul mindjárt egyszerre hatot.
Kényelmes 120 körüli tempőban mentek a külső sávban.
Olyan érzés volt, mintha ufót láttam volna.
Kár hogy nem volt nálam kamera, mert ezt úgyse fogja elhinni nekem senki. :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.08. 13:37:41

labi, 34 éve tán még sztráda sem volt Magyarországon :)

egyébként én gyakran látok szabályosan 130-cal, vagy lassabban csorgó túramotorosokat az M7-en, nem olyan ritka jelenség az

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2008.09.08. 13:47:53

Esküszöm nem értelek:

Azt írod: "..Szerencsére 3 autó elfér a két sávban.."

Akkor mitől voltál életveszélyben, a középen, a sávokból 30-30 centit elfoglaló motortól ?

Másrészt meg, ha nem húzódik le az autós, helyette 'oktatni' próbál, akkor sem ő van veszélyben, hanem a motoros...

Matrix_ 2008.09.08. 13:49:15

Kisikasa fotosopp :-)
ez nem is a 4-es út a képen!! :-D

IP2 2008.09.08. 13:49:55

Elképesztő, hogy emberek mennyire nem tudnak vezetni. Három autó elfér egymás mellett, de két autó és motor már nem? Ez szerintem teljesen normális közlekedés, csak meg kéne tanulni, hogy néha mehetek a sávom jobb oldalán is, és akkor mások is elférnek. Ha nem tudod egyenesben tartani az autót egy két méter széles területen belül (kb ennyi egy normál sávszélesség - motoros szélessége), akkor pedig irány leadni a jogsit.

hawkeye 2008.09.08. 13:51:20

1 üzenet 1 motorosnak:

Csókoltatlak pajtás! Te, igen, aki ma 12.30-kor, a Szentendrei - Raktár sarkon, a Raktár u-ból, a kereszteződés előtt pár méterrel, balról megelőztél, s utána ugyanazzal a mozdulattal jobbra csűrted kormányodat, s jobbra befordultál a Szentendreire, kereszben előttem.

Kispajtás, az életedet a rossz út mentette meg. Annyira hepehupás ott az aszfalt, hogy emiatt mindössze 30 körül mentem.

Ez volt a szerencséd. Meg az ABS...

Ma ugyan összejött neked, de ha így folytatod, hamarosan provizor tepsilakó leszel.
Vagy ami még rosszabb, tolókocsis nyomorék, akinek a hátralevő életében más szedi ki a sz@rt a segge alól...

Szal ideje lenne elkezdeni gondolkozni!!!

Axencrow 2008.09.08. 13:53:27

Sziasztok!
Autós és motorosként:

Nem vitatom, hogy nem lehetett jó amikor 20 motoros a felezőn elmegy a kocsik között. DE Ami a kocsiból pár centinek tűnik az valójában sokkal több. Egy motornak elég egy méter is, de ennél jóval több hely szokott lenni. Továbbá amotoros csapat valószínűleg a legkisebb kellemetlenséget akarta az autóknak és maguknak egyaránt.
Ha egyenként előznek meg az szerintem sokkal rosszabb neked. Ha meg lassan mennek 20-an egyszerre zipzár alakban haladva, akkor őkket nem lehet megelőzni...
Más kérdés, hogy 20-an együtt motorozni pont a fentiek miatt nem jó. Szerintem max 5 motor az optimális. Vagy nagyon sok, de azt rendőri felvezetéssel.

Más.

Sok motor szokott 130-cal menni a pályán. Sőt a legtöbben annyival mennek. Csak az autósoknak az nem nagyon tűnik fel. Sokkal inkább egy 220-szal elhúzó speed gép.

Végül pedig a közhely: Mindenhol vannak barmok, szóval csak óvatosan általánosítsunk...

randomuser1 2008.09.08. 13:54:00

fotosopp a cikk, a 4-es úton pont nem fér el 3 autó, hetente bizonyítja ezt a tényt legalább 2 román rendszámú autó.

Lacaca 2008.09.08. 13:56:48

A képen konkrétan tényleg szülőszékek vannak :)

Kalooz 2008.09.08. 13:56:54

Ausztria, 4 napos túra.
Tök mind1 milyen úton, milyen autó mögé érkeztem meg az autós alapból lehúzta az autót az út jobb szélére (kezdő autósok kedvéért az a fehér csík ami jobb oldalon fut az út szélén) és addig ott ment amíg meg nem előztem, mindezt villogás, integetés, anyázás nélkül, egyszerűen és természetesen.
Ikább ezt kéne átvenni, nem önkántes rendőrt játszani.

Etniez 2008.09.08. 13:59:33

Úgy tudom, hogy leggyorsabban lefotózott gépjármű egy személygépkocsi volt idén....
És hidd el, a motoros (nagyrészt) önmagára veszélyes, az autós meg nem.....

nyjozsi2 2008.09.08. 14:07:58

Hát nem tudom...
Májusban Budapestről Szegedre mentünk le 25 motorral, végig 120-140-es tempóval, a csapatban a GS500-től a Hayabusáig minden van. Általában mindenütt a zipzár alakzatot vesszük fel, ha nem muszály nem előzgetünk, 5-nél több motorral nem lehet úgy közlekedni, mint egyedül. Az első és az utolsó rádiókapcsolatban van.

Az általános tapasztalat szerint LEHET itthon is normálisan, egymásra figyelve és vigyázva közlekedni. Ha valaki meg akar előzni minket és nem tudja befejezni, akkor szívbaj nélkül csinálunk neki helyet, persze akad aki ezt kormányráhúzással tetézi, pedig magkapná ő is a helyet.

Nekem az vált be (20 év motorozás, 600ekm autóval), hogy motorral egyedül inkább gyorsabbnak kell lenni a normál forgalomnál, akkor érzem magam biztonságban. Persze nem fényévekkel, csak egy hajszállal. Csapatban persze ezt nem lehet alkalmazni, ott fel kell venni a közlekedés ritmusát.

Gontar 2008.09.08. 14:09:59

Etniez 2008.09.08. 13:59:33

Bizonyos sebesség felett a sofőrökre is veszélyesek. Nem is kicsit.

Másrészt a veszélyes nem csak azt takarja, hogy meghal a sofőr. Jelentős anyagi kár keletkezhet + pszichológiai xarok...

Az a baj, hogy aki a közutakon önveszélyes az egyben közveszélyes is. Akkoris, ha ő ezt másként gondolja. Nagyonxar érvelés bárkinek a részéről az (ha forgalomban vezet), hogy ő "csak" meg "elsősorban" magát veszélyezteti...

Köcsögarc 2008.09.08. 14:12:16

Én mindig attól fosok hogy beleszaladok egy már negtörtént motorosbalesetbe de még a mentő meg a rendőr előtt és a mocis koma mondjuk több darabban van meg kívül van olyanja aminek belül kell lenni és még mondjuk kiabál is. Még egy bontott csirke készítést se bírok végignézni nemhogy egy ilyet. Kilennék egy hétig az biztos.

Lacaca 2008.09.08. 14:14:46

Úgy tudom, hogy leggyorsabban lefotózott gépjármű egy személygépkocsi volt idén....

Magam is motoros vagyok, bevallom, hogy egyszer már mentem megengedett sebesség felett. Ezzel együtt ne legyünk álszentek. Motorosok között sokkal több a gyorshajtó, mint autósok között, ugyanakkor nehezebb rajtakapni a motorost. Rendszám csak hátul,kicsi felület. Csak érdekességképp: A gánti blogtalálkozón a motorommal is teszteltünk a FÁMA I(I?)-t. 3. nekifutásra sikerült bemérni a motort, akkor is a bukósisakot mérve, mert nem volt rajta elől akkor felület, ahonnan megfelelő jel verődött volna vissza.

avogadro00 2008.09.08. 14:29:05

ilyenkor mindenki lassit és elengedi, a barmokat is igy szokták :)

tandras 2008.09.08. 14:33:01

ENgem két dolog zavar csak a motorosokkal kapcsolatban:
1. Ha refivel közlekednek, "mert különben nem veszik őket észre". A forgalom ritmusához képest dupla sebességgel egy autót sem könnyű megfelelően érzékelni, de talán nem is kötelező így közlekedni. Ezzel szemben sokakat idegesít - joggal - és ez simán vezethet közúti oktatáshoz, ami semmivel biztonságosabb a mocinak, mint refi nélkül.
2. A méret: Ha előzni akarnak, bárhol elférnek, csak ne aggódjon értük senki, de ha ráérnek, hirtelen teljes sávban érzik csak magukat biztonságban. És a legidegesítőbb, amikor ugyanaz a mocis húz el mellettem előbb centizve középen, majd kezd el tötymörögni a sáv közepén. Értem én, hogy motoron mást takar a biztonság a különböző helyzetekben, de azért nem árt a mocisoknak is tudniuk, hogy ez autóból nézve lehet kifejezetten idegesítő is - már csak a jobb kölcsönös megértés érdekében.

Rong 2008.09.08. 14:33:07

Köcsögarc: ne izgulj... ha több darabban van, vagy kint van olyanja aminek bent kell lennie az már nem kiabál. tudom sovány vígasz dehát... :)

Matrix_ 2008.09.08. 14:44:32

Köcsögarc 2008.09.08. 14:12:16
Nem végignézned kell, hanem meg kell állnod segíteni!!

nyjozsi2 2008.09.08. 14:49:55

Még egy dolgot figyeltem meg mostanában: az esetek 90%-ában segítőkészen állunk egymáshoz (ki miben és min ül), de van néhány arc, hogy ha belenéz a tükörbe, meglátja a motorost és szándékosan elkezd ráhúzni (addig simán tudott a sávjában közlekedni). Legutóbb egy 40-50 körüli kosztümös menedzserasszony a Stiftjében csinálta meg ezt velem (illetve velünk, mert az asszony mögöttem ült): tükörbe pillantott, meglátott és már tekerte is a kormányt, egy mákunk volt, hogy a dugóban nem volt annyi helye, hogy teljesen kijöjjön.

laposmacska 2008.09.08. 14:55:22

"Nincs bajom a motorosokkal, általában lehúzódok, aztán menjen a halálba"

Hehe, ezt szó szerint értetted? Találó! :) Ez jó volt!

Matrix_ 2008.09.08. 14:58:34

nyjozsi2 2008.09.08. 14:49:55

Azért kíváncsi lennék (ne így legyen) ha véletlenül elsodorná a motorost, mit csinálna? Mi járhat az ilyen emberek fejében?

Rong 2008.09.08. 15:00:00

MatrixHasYou: jaaaa jaja ja. Segítsen összelapátolni ami maradt :)
Viccet félretéve, nem biztos, hogy valaki tud segíteni. Egyszerűen nem bírja még egy törött ujj látványát se. Azt vajon elmarasztalják, hogy nem nyújtott segítséget?

zorrolovag 2008.09.08. 15:00:06

3 autó fér el két sávban... de nem az a normális, gondolkodjatok már! Nehogymár én legyek a hibás amiért nem tudom percekig a padkán tartani az autót, amig 30 motoros kénye kedve szerint motorozgat a felezővonalon, veszélyeztetve ezzel a többi járművet!
Ha egyesével jön, akkor is szabálytalan és veszélyes!! Kielőzni egy 10-15 autóból álló konvojt, 30 motorosnak a négyes úton...szerintem ez nem normális dolog.

A múltkor láttam az M3-on három motorost. Sárga láthatósági mellényben voltak. nem értettem, aztán közelebb érve azt látom, hogy finn rendszámuk van. MEglátom mikor látok ilyet egy magyar motoroson....

Matrix_ 2008.09.08. 15:06:22

Rong 2008.09.08. 15:00:00
Hát látod ez jó kérdés.
"[...] (5) Személysérülést okozó baleset, illetőleg jármű kigyulladása esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. [...]"
Ez így elég pongyolán van megfogalmazva, és szerintem ha megáll az ember, az már nagyjából kielégíti a segítség nyújtás fogalmát. Az általad és Köcsögarc által leírtak miatt. Sztem

laposmacska 2008.09.08. 15:07:09

Rong 2008.09.08. 15:00:00

Szerintem nem marasztalják el, de a segítségnyújtás nem csak abból állhat, hogy odamész lélegeztetni, meg visszahozod lábát. Itt egy cikk a totalcar-ról, az interjú végén van valahol erre utalás:

totalcar.hu/magazin/kozelet/halal/

Ja és a cikk is tanulságos...

Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.09.08. 15:31:00

Kedves nyjozsi2 és a többi alakzatban motorozó!
Mit mond a KRESZ a konvojban (az alakzat is az!) haladásról? Csak hatósági engedéllyel és felvezetéssel szabad! Egyébként a járművek között az előző jármű számára biztonságos helyet kell biztosítani! Ezt pl. kamionnál már eleget tárgyaltuk. Azt hiszitek, hogy a motorokra ez nem vonatkozik? És, hogy motor esetén nem okoz folytonos veszélyhelyzetet? Hol van ez a kivétel leírva?

tandras 2008.09.08. 15:33:29


mintha azt olvastam volna, hogy ha előzi őket valaki, annak teret nyitnak a visszasoroláshoz.

Syca 2008.09.08. 15:38:13

Rézfánfütyülös fűzangyal 2008.09.08. 15:31:00

akkor most lőjjük le gyorsan az összes házast is aki a szertartás után konvojban haladtatta a násznépet...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 15:45:44

Múltkor Budaörsön az autópálya lehajtótól mentem az Auchan előtti körforgalom felé a külső sávban. A körforgalomban az Auchannál akartam kijönni, tehát háromnegyed kört megtenni, mikor is a kör felénél a körforgalom belső sávjából bevágott elém keresztbe egy motoros, hogy ő ott kimegy, rá kellett fékeznem, hogy el ne üssem, rádudáltam, mire elkezdett kurvaanyázni és bemutatta az egyezményes középső ujjast, ahelyett, hogy intett volna, hogy kösz, hogy nem csaptál el...
Általában igyekszem nagyon előzékeny lenne a motorosokkal, lehúzódok, hogy elengedjem őket, stb.
De ez rohadtul felhúzott...

Rézfánfütyülő fűzangyal 2008.09.08. 15:46:05

Nem mondtam, hogy valakit is lőjünk le!
Csak annyit, hogy veszélyes és szabálytalan. A násznép is lehet az, de őket könnyebben viseljük el.
Ez van!

Rong 2008.09.08. 15:47:40

Matrix: aha, itt a lényeg: "a tőlük elvárható segítséget nyújtani. [...]"

Kalooz 2008.09.08. 15:47:51

Daily Shark : nézd meg a kreszt két sávos körforgalomban a belül haladónak van elsőbsége.

Matrix_ 2008.09.08. 15:50:35

Rong 2008.09.08. 15:47:40

jaja! úgyhogy nem kell hogy legyen nálad csontfűrész meg defibrillátor! De ha poroltód van azt használni kell !! :)

scs 2008.09.08. 15:52:08

tengap jöttem haza az m7en balatonról (autóval) és több nyugati autó húzott el mellettem 130 felett, mint motoros a sávok között.

scs 2008.09.08. 15:59:00

nagyzee:
a leállósávban is több autós ment mint motoros a pályán és igen, jobbról... :D

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.08. 15:59:28

Mire végigolvastam, megadtátok Rongnak a választ. Amúgy a segíteni akarás nem feltétlenül vezet jóra, mert aki nem ért igazná hozzá, valószínűleg több kárt fog csinálni, mint hasznot. Nem feltétlenül muszáj az eszméletlen sérültnek pár bordáját is eltörni szívmasszázs címszóval.
Zorrolovag: ezek szerint nem közlekedsz elég sokat. Egyre több magyar motoros hord láthatósági mellényt, vagy hevedert (mert a szélben lebegő mellény már 90 körül is marhára zavaró, a heveder meg majdnem olyan jól látszik, és ráadásul nem is lebeg).
Ezen felül részemről ritkán megyek 100-110-nél gyorsabban, még a sztrádán sem...

nagyzee 2008.09.08. 16:02:24

scs: Hm, érdekes, én most ezt nem tapasztaltam, pedig nagyon tömöttek voltak a sorok.

Loga 2008.09.08. 16:02:37

Daily Shark:

szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).

áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről.

tandras 2008.09.08. 16:02:45

scs
Autósok a leállón csak akkor, ha dugóban beáll minden sáv, igen, vannak pofátlanok. De motorosok 100 fölött is gazemberkednek, az azért már csak nem ugyanaz.

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:08:22

Kalooz 2008.09.08. 15:47:51

szerintem te nézd meg, mert kurvára nem neki van!

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:09:56

Loga 2008.09.08. 16:02:37
Daily Shark:

szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).

áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről.


megbocsáss, DE most te vagy a barom

ugyanis a belső sávban NINCS elsőbbsége!!!

scs 2008.09.08. 16:11:32

igen, de most én konkrét esetről beszéltem tegnap du. m7

autópályán is több jobbos előzést láttam már autóstól, mint motorostól (ha arányt nézünk persze elég szarul állnak a bringázsok 1/1...)

de aki meg a biztonság miatt aggódik, ne parázzon: ő autóban ül!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:12:17

"nézd meg a kreszt két sávos körforgalomban a belül haladónak van elsőbsége. "

EZ oké, csak nem úgy, hogy olyan sebességgel tűnik fel a semmiből, ahogy ez a motoros tette...
Amikor bementem a körforgalomba, még a környéken se volt, hogy a bánatos ménküből számíthattam volna rá, hogy egyszer csak elhúz mellettem és bevág elém?

Loga 2008.09.08. 16:13:16

egyébként ezekről a kétsávos körforgalmakról lehetne még poszt, én úgy látom, hogy a vezetők 90 %-jának fingja nincs, hogy hogy kell használni, legtöbbjük simán "háromnegyed kört megyek külső sávban"-szerű elképzeléssel vág nekik.

én személy szerint egysávossá tenném ezeket, mert itt egyszerűen nem működnek, egyszerűen a magyar túl bunkó hozzájuk.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:14:20

A körforgalomban a sebességkorlátozás ha jól emlékszem 30 km/h. A motoros ennél lényegesen gyorsabban jöhetett.
Talán nem kéne száguldozni, és akkor időbe észre lehet venni.

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:15:23

LOGA VAZZEG!!

Neked nincs fogalmad!!! Hát nem érted, TE tudod rosszul, nem a többiek....

Daily Shark!!

neked volt igazad,
ne lásd már be az ellenkezőjét!!!

a kertész tömlővel 2008.09.08. 16:15:53

ezt a átmegyek a sávba és leterelem a forgalmat a rendőröktől látták a motorosaink,kedvenc 86oson egyik falucskába kanyarba 30as táblánál szemből megjelent 1 csapat motoros rendőrkb 100al(csak a sor végén lévők voltak matricázott rendőrmotorral a többiek maszkot viseltek meg pisztolyt meg utcai motorral nyomták,,középen 1 gondolom rabszállító autó meg 2 járőrkocsi)
ők le is állították még a szembe forgalmat is,szombat este,nemtom ki lehetett ennyire fontos de mivel az elsőkön se villogó se semmi nem volt majdnem elütöttem véletlen mer nem értettem h mit akar.(kb 20-25 motor volt a konvojba!!)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:18:02

"szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna)."

Aha, persze, és ha kétszer olyan sebességgel halad, mint én, akkor vegyem észre időben, mert én leszek a szabálytaln, ugye?
Rá ugyanúgy vonatkozik a KRESZ, az, hogy ő a motorjával lényegesen gyorsabban tud az íven haladni, nem jelenti, hogy bármit megtehet...

Nem tűnik fel a motorosoknak, hogy mennyivel nehezebb őket észlelni, főleg ha jóval gyorsabban is mennek, mint amennyivel lehetne egy járműre számítani?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:20:13

Egyéves Önkéntes,

Nem is látom be, ha gyorsabban jött a megengedettnél és nem jelzett, hogy ő ott ki akar menni!
Nem voltam szabálytalan, hiszen elengedtem, mellesleg nem is jelezte, hogy át akar jönni előttem, csak előbukkant hirtelen és jött be elém, honnan a ménkűböl kellett volna tudnom, hogy mit akar, hmmm?

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:21:38

Hát, basszus, megáll az eszem, jön a motoros, gyorsabban, mint a megengedett, nem jelez, csak bevág, én elengedem, csak rádudálok, és még ÉN voltam az életveszélyes meg a szabálytalan?

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:22:37

Napicápa!!

Többször nem mondom el:

1. Neked volt elsőbbséged, NEM a belső sávban haladónak!!

2. Azért mert valaki túl gyorsan megy az nem lehet hivatkozási alap, ha bajt okozol, nem most a körforgalomban, hanem általában. Ha tehát kimész valaki elé a STOP táblánál, mert azt hiszed, hogy szabályosan fog jönni 90-nel, de ő mégis inkább 220-al jött és csattantok, akkor bizony hibás vagy te is, ő is.

tandras 2008.09.08. 16:25:08

"egyszerűen a magyar túl bunkó hozzájuk." - Loga, mindenki magából indul ki. Egyébként meg húzz innen, ha ez a véleményed rólunk.

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:25:41

Napicápa!!!

Azt nem én mondtam, hanem beidéztem Logát.
A hozzászólás végét mondtam csak én.

TEHÁT: UGYANARRÓL BESZÉLÜNK!!!
NEKED VAN IGAZAD!!!

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:26:11

Egyéves Önkéntes!

Nem azt vitatom, hogy kinek volt elsőbbsége.
Nézd meg, sehol nem írtam, hogy nekem lett volna.

Azt vitatom, hogy anélkül élhetne az elsőbbségével, hogy ezt jelezné, illetve lehetővé tenné, hogy időben észleljem.

Szerinted honnan kellett volna kitalálnom, hogy mit akar, mikor hirtelen felbukkan és nem jelez, csak jön be elém?
Mivel nem jelezte, hogy el akarja hagyni a körforgalmat, nem kötelező neki elsőbbséget adnom!

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:26:54

BUMM!!! (fejbelőttem magam)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:27:12

Egyéves Önkéntes,
Ja, bocs, kicsit felhúztam magam, és csípőből írtam..

csárli hárper 2008.09.08. 16:28:31

Bamberg, Németország, autópálya, viadukt felújítás, kb.1 km.araszoló forgalom, és a motoros galeri 20-30 gép, ugyanúgy araszoltak mint a többi jármű, nem cikáztak nem leállósáv, szépen beálltak a sorba.....ennyi

Loga 2008.09.08. 16:30:26

hát srácok, ha elütitek ott a külső sávban a motorost, szerintem "hivatalosan" ti lesztek a hibásak, mivel akkor is neki volt elsőbbsége a belső sávból, ha igen bunkó módon próbált ennek érvényt adni.
igen, onnan "nem lehet elhagyni" körforgalmat, de "ki lehet sorolni", és akkor ki kell őt engedni.
különben miért is lenne belső sáv, ha nem lehet elhagyni, csak akkor, ha "kiengednek"?

Loga 2008.09.08. 16:32:45

tandras: ugyan, nézz már ki az utcára, hogy hogy közlekedünk. :)
miért kéne magamból kiindulnom?

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:34:12

Loga
ugye viccelsz csak?
azért mert ez a szabály!
hülyeség? lehet! De akkor is ez a szabály.
aki sávot vált, tehát a BELSŐBŐL kimegy a KÜLSŐBE, vagy urambocsá a KÜLSŐBŐL bemegy a BELSŐBE, akkor MIVEL SÁVOT VÁLT, elsőbbséget kell adnia az abban a sávban haladó járműveknek, függetlenül attól, hogy motor, csacsifogat vagy a Millenium Falcon van-e ott.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:36:40

"A körforgalomban - a körfogalmú út szélességétől függően (pl: kétsávos) - a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ez azt jelenti, hogy a kör ívén párhuzamosan (egymás mellett) két autó is mehet. A jobb oldali sávban a jobbra hamarabb kilépő, míg a belső sávban a később kilépő haladhat, majd a kilépőponthoz közeledve - jobb oldalra besorolva - irányjelzéssel kihajt. "
Forrás a rendőrség:
www.police.hu/megelozes/balesetmegelozes/gepjarmu060102/korforg060102.html

"Bár a bekanyarodás előtti besorolás szabályát valamennyi úton megpróbáljuk helyesen értelmezni és alkalmazni,
a körforgalomban mégis sokan más elhelyezkedési megoldásra gondolnak.
Holott jobbra kanyarodás előtt mindig az úttest jobb szélére kell besorolni.

Így a körforgalmú út elhagyását is csak a jobb szélső sávból lehet megejteni!"
www.korforgalom.hu/tobbsav.html

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:37:53

Bazmeg, már majdnem bebeszéltétek, hogy én voltam a hülye... :))

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:39:04

EZT UGATOM EGY FÉL ÓRÁJA!!!

mondjuk - bár jól csináltad - de nem tudtad te se mi a szabály. :)

EÖ (törölt) 2008.09.08. 16:40:05

valahol kandi kamera van???

Mamo 2008.09.08. 16:41:03

Én életemben egyszer ültem motoron, mint utas és akkor megfogadtam, ha élve leszállhatok róla.......
Autósként is nagyon félek a motorosoktól, mert tudom, hogy védtelenebbek mint az autós. Vigyázok rájuk, lehúzódom, hogy minél több helyük legyen sőt fékezek is ha kell,és mejenek már el végre mellőlem épségben. Csak ne velem akarja meggyilkoltatni magát egyik sem, ha kérhetem.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:43:30

Egyéves Önkéntes,

De, akkor jól tudtam, bár most elbizonytalanítottak páran. Akkor biztos voltam benne, hogy nekem volt igazam, de néhányan annyira hangosan ágáltak, hogy már kezdtem elhinni, mégse...
De még ha neki is lett volna elsőbbsége, akkor is nagyon rosszul csinálta volna..

IP2 2008.09.08. 16:47:29

Loga bazzeg.

Én rajtad húztam fel magam, hogy még le is írod a hülyeséget!

A körforgalomban ha kétsávos, nincs elsőbbséged, ha kijössz a belsőből. Azért van értelme használni, mert normál esetben nem jön ott senki, akinek ki kellene engednie, mert az kiment már az előző kijáraton.

Remélem külföldről írtál és azért vagy ebben a hiszemben, mert néhány országban valóban úgy van, ahogy te írtad, de itt MO-n nem.

lápi lidérc 2008.09.08. 16:48:34

Kalooz 2008.09.08. 15:47:51
"nézd meg a kreszt két sávos körforgalomban a belül haladónak van elsőbsége."

Ezt idézd, légy szíves, mert én ilyen kitételre nem emlékszem, és amíg nem tudod idézni, kénytelen vagyok mendemondának (urban legend), kitalációnak tartani.

Mellesleg az elsőbbség nem azt jelenti, hogy abból a sávból kivághat a másikba, a saját sávjában mindenkinek elsőbbsége van a másik sávból érkezőkkel (sávot váltókkal) szemben.

lápi lidérc 2008.09.08. 16:50:11

Loga 2008.09.08. 16:02:37
"szabálytalan voltál, és életveszélyes, a belső sávban lévőnek elsőbbsége volt (lett volna).

áh, mindig felhúzom magam, amikor idejövök, mindig van egy két barom, aki büszkén meg is magyarázza, hogy fingja nincs semmiről."

És az milyen ciki, hogy te is közéjük tartozol...

tboyda 2008.09.08. 16:51:11

"scs 2008.09.08. 16:11:32"

Egy korábbi posztnál

autozz.blog.hu/2008/08/28/nem_tudnak_mit_kezdeni_3_savval

már eléggé körüljártuk ezt az M7 mizériát, ami ott kezdődik hogy jobbra tarts be nem tartása -> üres külső sáv -> vagy körbeautózod a bambáját aki 110-zel megy a középsőben a külső sávból indulva, és a belsőben meg a 150+-sok közé érkezel, vagy pedig fokozott figyelemmel elmész mellette jobbról. Mindegyik veszélyes az tény.

Ha sokan (vagy akár 1 valaki is) megelőznek 130-cal jobbról, akkor te rossz helyen vagy.
(Mielőtt azt mondja valaki, hogy a 100-as tábláknál...: ezek nem mindenhol vannak, erre nem hivatkozhat senki, mert ott is ha 100-zal, ha 120-szal közlekedik valaki ki kell menni a külsőbe.)

Ha meg valaki mellett elmennek 130-cal jobbról, annyira nem lehettek tele a sávok, hogy ne lehetett volna kimenni.

Én tegnap még a kora délutáni órákban jöttem vissza az M7-en. Külső sávban kb. 130-cal közlekedtem, beértem egy kb. 110-zel a középsőben autózót, bementem a középsőbe rávillantottam 1-szer semmi, megelőztem balról, majd visszamentem a külsőbe, ami még mindig üres volt!!!! Ezt jópárszor elkövettem, majd feladtam és elszomorodtam.

Akkor most ki menjen el a p*csába, XY ha jobbról elmegy a 110-es nő/férfi mellett, vagy az, aki szarik kimenni az üres külsőbe?

Elég elszomorító, hogy szinte üres a jobb szélső, azaz külső sáv, a középső meg tele van.

lápi lidérc 2008.09.08. 16:53:54

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:21:38
"Hát, basszus, megáll az eszem, jön a motoros, gyorsabban, mint a megengedett, nem jelez, csak bevág, én elengedem, csak rádudálok, és még ÉN voltam az életveszélyes meg a szabálytalan?"

Nem voltál az, ne higgy a hülyéknek, és ne hagyd, hogy meggyőzzenek.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 16:56:12

Lápi lidérc, igen, már majdnem beszoptam... :(

lápi lidérc 2008.09.08. 17:00:56

IP2 2008.09.08. 16:47:29
A többsávos körforgalom belső sávjának értelme, hogy aki mondjuk 3/4 kört megy, az tudjon ott menni, ne zavarják az előtte korábban a külső (jobb oldali) sávból kihajtók (útkereszteződést elhagyók).
Kétségtelen, hogy Magyarországon még nincs kultúrája, mert elig van ilyen (most hirtelen nem is jut eszembe, csak kettő, a Lánchídnál (Clark Ádám tér) meg az M1-M7-bekötő fölött a Tescónál).
De hogy egyes hülyék (NEM te) még félre is magyarázzák, a szabályosokat lehülyézve... Az kicsit sok.

nyjozsi2 2008.09.08. 17:07:29

Rézfán....
Csak gondolj bele, hogy 30 motor megy egymás mögött mondjuk a 8-as úton. Szerinted 10 autóból mennyi fogja gondolkodás nélkül megpróbálni eltolni mellettük még úgy is, ha jönnek szembe? És közben hányszor fogja leszorítani az éppen előzötett, ha jönnek szembe?
A csapatban motorozásnak vannak kialakult, tapasztalati úton felállított "szabályai", amit ha alkalmazunk, akkor nagyságrendekkel biztonságosabban haladunk. Ez pl a zipzár módszer, így mindenkinek van helye kátyút kerülgetni, fékezés esetén nem csapódik az előtte haladó seggébe, és nem utolsó sorban könnyebben lehet helyet adni a sort előző és besorolni akaró közlekedőknek, van helyem fékezni, mert nem jön a seggemben a möggöttem haladó.

Ugyanakkor ki kell jelentem, hogy eszembe nem jutna a 4-es úton a csapatot felvezetni a 90-nel haladó autók közé 110-zel. Ez tényleg baromság és felesleges veszélyhelyzet generálás.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.09.08. 17:07:45

Annyiban igaz, hogy mehettem volna a belsőben is, és kisorolok a félkör után, de annyira kevesen voltak, gyér volt a forgalom, hogy nem láttam értelemét.
Amúgy szoktam használni a belsőt (Siófokon a Tesco környéken van két ilyen körforgalom is).

MrZed001 2008.09.08. 17:50:42

kutya_zzr 2008.09.08. 13:47:53
Esküszöm nem értelek:
Azt írod: "..Szerencsére 3 autó elfér a két sávban.."

Bizony, mert piszok nagy a laza útpadka a 4-es mellett. Ezt rendszeresen igénybe is kell venni, amikor ostoba (elsősorban) külföldiek (Volvo, Merci, Renault, ... mindenféle) előzni kezdenek, pedig ott villogok vele szembe. Ajánlom mindenkinek, hogy álljon be egy 80-90 környékén portyázó kamion mögé, csak akkor tuti a sikeres célhozérése a 4-esen.
A kamion tuti nem fog lehúzódni a padkára, mert eléggé kileng a rakomány alapból is. Na annak aztán integethet a motoros, hogy húzódjon le ... azért megnézném a motoros arcát amikor a kamion csak jön és jön és jön és ....

cso zsi 2008.09.08. 17:52:41

A 6-os út érdi körforgalmában ki van jelölve, hogy külső sáv Érd felé, belső sáv 6-os út felé.
Tehát eleve a belsőbe vagyok terelve.
A 7-es út felől ez lehet, hogy nem látszik, mert a belsőben haladó mellé azonnal odakerül valaki, miközben már félig sávot vált, hogy amegfelelő kijárathoz jusson.

EÖ (törölt) 2008.09.08. 18:10:08

cso zsi!

az érdi egy elbaszott körforgó, szarjon sünt aki kitalálta

nézd csak:

korforgalom.hu/erd.html

EÖ (törölt) 2008.09.08. 18:12:52

és nem vagy beterelve
szabadon döntesz hová sorolsz

Kopi3.14 2008.09.08. 19:06:51

nem mitn gyakorlo motoros, hanem mint epeszu kozlekedo mondom: ket motoros inkabb menjen egymas mellett, mint mogott, mindenkinek biztonsagosabb: autos konyebben eszrweveszi oket, veletlenul sem lehet rjuk huzni a kormanyt-max szandekosan- es hamarabb lehet megelozni oket, egy kerulessel kettot. Ez igaz kerekparosra is: motoros ha eloz, akkor viszotn celszeru egyesevel elmenni, de ugy, hogy mondjuk az elso maradjon kinn addig, amig a masik is beer az autos latoterebe, es csak akkor huzodjon ki a sav megfelelo reszere, igy van lehetoseg eszrevenni, hogy valaki meg jon. Persze ehhez ez is kell, hogy az elozes feltetelei legyenek meg- sebessegkulonbseg, belathato, szembeiranyu forgalomtol mentes kelloen hosszu utszakasz, stb. Ja, es egy motorostol szerintem az is sokat segit az autosoknak, ha nem lenduletbol eloz, mert azt nagyon sok esetben lehetetlen eszrevenni: elozeskor tukorbe nez, mehet, iranyjelzo ki,(innentol kezdve hatulrol mar nem lehetne elozni- alom alom edes alom), es elindul a jarmu kifele, mikozben gyorsul is. Elozes veszelyes uzem, illik minel hamarabb befejezni. Na ha kozben a motoros hatrebb, modnjuk takarasban ugy dont, hogy akkro o most a harom jarmuvet egyben elozi meg, akkor csunyan jarhat. Es lehet nem csak o.

kranführer 2008.09.08. 20:30:40

Urak!
A motorosokat fikázóknak ajánlanám az 52-es utat Kecskemét és Dunaföldvár között a sebességhatárt betartva tegyétek meg. Régóta motorozok, de ott halálfélelmem volt. Illetőleg egy másik érzés, hogy hátha leereszkedik a vasúti sorompó és a pirosnál átrendezhetek egy-két arcot...

sajna 2008.09.08. 20:51:21

Tisztelt hatóság miért nem tud rendet tenni,a szabálytalanul közlekedő motorosok között ??? Íme bizonyíték is van !!Vagy talán félnek tőlük?

cso zsi 2008.09.08. 20:59:19

" Egyéves Önkéntes 2008.09.08. 18:10:08
nézd csak:

korforgalom.hu/erd.htm"

Ezt a "sz@rt" már máskor is linkelte valaki. Köze nincs ehhez régóta:
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=%C3%A9rd&ie=UTF8&ll=47.37877,18.937034&spn=0.001798,0.004141&t=h&z=18&iwloc=addr
A képen kis híján olvashatók a sávfeliratok.
A benzinkút mellett már olyan táblák irányítanak, amik a belsőbe küldik a 6-oson hajtókat, a külsőbe az Érdre haladókat.

Matrix_ 2008.09.08. 21:08:27

LÁnyok! Balfaszok meg kötsögök mind2 oldalon vannak. Ne harcoljatok! Szidjuk inkább a hajósokat! azokkal kisebb az esély hogy összefutunk az utakon. :)

EÖ (törölt) 2008.09.08. 21:30:39

cso zsi

a lényegen nem változtat, hibásan küld be a belsőbe, illetve, nem is, hanem észnél kell lenni kilépéskor.

yard (törölt) 2008.09.08. 22:10:21

Saját sávot:
1. SUV-oknak
2. Merdzsó, Audi, BmW
3. Egyéb német autók
4. Francia autók
5. Japán autók
6. Egyéb autók
7. Olasz autók
8. Fehér autók

.. Fekete autók
...Sedanok
...stb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.08. 23:46:33

Aki ezt a "konvojban haladni csak felvezetéssel" dolgot kitalálta, az tuti hülye volt...

Ennek értelmében minden összefüggő kocsisor elejére kell egy rendőrautó :D

Azon kívül meg nehogy már megmagyarázza valaki hogy ha a 2 sáv közé bemegy egy motoros előzni, az jól van úgy! Lehet hogy tőlünk nyugatabbra OK, de itt sajnos szarabbak és keskenyebbek az utak...

tehenke 2008.09.09. 06:54:32

Hát ha ettől életveszélyben érzed magad, akkor gyorsan irány az autósiskola ismét!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.09.09. 09:18:40

@tehénke : Nem mindenki vezetett már életében 43678343millió km-t. Mondjuk én is vezetek vagy 10 éve, de attól függetlenül utálom ha bevág mellém valaki úgy hogy jönnek szemben.
Amúgy meg gyere aztán nézz meg errefele DNy-Magyarországon 1-2 utat, aztán megnézném hogy ott ohgy fér el 2 autó meg 1 motoros anélkül hogy csatt lenne.

EÖ (törölt) 2008.09.09. 11:37:20

fater múltkor ment-mendegélt 80-nal a sorban, szemben is sor
egyszer valami csík elment a két sor között és a fater tükre letörött
lehet hogy millimétereken múlt a motoros élete?

szemenagy 2008.09.09. 11:39:33

"Hát ha ettől életveszélyben érzed magad, akkor gyorsan irány az autósiskola ismét! "

Sajnos az autósiskolában max vezetni tanítják az embereket, nem közlekedni....
Amíg "burokban" mozognak az úton, általában segítik/elnézik ténykedésüket a többi autósok, később már "vérre" megy a forgalom. Szerintem csak kint kéne hagyni a T betűt egy darabig (esetleg disco-napokon letakarni valami jassz felirattal:).

autosave 2008.09.09. 19:36:09

Postíró!
Ha te írod, hogy három autó elfér, akkor miért is veszélyes, ha egy sokkal keskenyebb motor menne ott? (Tapasztalatból: 3 autó BŐVEN elfér, még kanyarban is)

Pistike911 2008.09.10. 00:26:19

Azt a demagóg hülyeséget azért felejtsük már el, hogy a motorost - mivel nem védi a kasztni - csak magára veszélyes. Egy 200-250 kg-os motor, egy 80 -90 kg-os motorossal, 130-as tempóban. Lehet számolgatni, hogy mekkora mozgási energia oszlik el, mekkora felületen (kerék, első villa, váz).

Tény, hogy a motorosok jóval védtelenebbek, éppen ezért több figyelmet érdemelnének, de azért nem elefántok között repkedő méhecskékről van szó. Legyünk már realistábbak.

Mindezek mellett kívánok minden motorosnak, autósnak, biciklisnek, gyalogosnak, hajósnak, repülősnek balesetmentes közlekedést!

Botyiléé 2008.09.10. 08:16:49

valószinüleg a gojmotorosokkal találkozott,mert azoknak olyan degenerált a vezetöjük,hogy beáll egy mozgó autó elé és lassitásra kényszeriti,meg vezényel jobbra balra.
elöbb-utobb csunya nagy baleset lesz belöle / ne legyen igazam !!! /












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása