Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akit a betontömbök sem érdekelnek

2008.09.15. 06:43 :: SilentSound

A Manyizga által megörökített kereszteződésben már csak a kínai nagy fal másolatának megépítése segíthetne, de amíg ez meg nem történik, nem csak David Copperfield fog itt keresztülmenni, szabályok ide vagy oda.

A mellékelt videón jól látható, hogy a Thököly út - Mexikói út kereszteződésében, hiába tilos balra fordulni, hiába a beton terelőidom, a KCX-xxx rendszámú Kangoo vezetője siman egyenesen haladt tovább.

Gyalog szoktam arra járni, de oda-vissza van 1-1 ilyen eset. Rendőr persze sehol! :)

Ráadásként - bár mostanában megint lusta vagyok előszedni az autóskamerát - a régiek közt találtam egy saját videót is, amin a drága autós szintén leszarja a kötelező haladási irányt, csak betontömbök nélkül. Ez az utca a kispesti piac mellett keresztezi az Üllői utat és mivel elég jelentős itt a forgalom (autós és gyalogos egyaránt) és a gyalogosokkal egyszerre zöld a lámpa, tilos jobbra kanyarodni, hogy ne tartsák fel a többieket. Persze van, aki mindenki másnál fontosabb. Azt pedig csak most vettem észre, hogy záróakkordként jobbról megérkezik a kereszteződésbe egy kerékpáros is, hol máshol, mint a járdán.

92 komment

Címkék: budapest video közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.09.15. 06:53:41

jó az a betontömb, csak alacsony és rövid :)

Secnir 2008.09.15. 06:56:39

vannak ugyebár egyenlők és egyenlőbbek.
a rönósnba én simán belementem volna, legalább fedezte volna valaki a kocsim javítási költségeit.

dr. _mmm_ 2008.09.15. 07:08:27

Szerencséd volt, hogy pont a megfelelő helyen és időben voltál 1 bekapcsolt kamerával. Gartula hozzá!

Casillas86 2008.09.15. 07:45:24

Egy elbaszott közlekedési csomópont eredménye ez. Évekig lehetett itt egyenes menni, aztán egyszercsak gondoltak egyet, és ahelyett, hogy lámpás kereszteződés lenne, mint az Egressy út-Mexikói út sarkánál, inkább, kibasztak egy betontömböt, hogy ennyi és nincs tovább. Kellemes egy megoldás..

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2008.09.15. 08:11:21

Nem elbaszott az.. Állandó dugó volt, mert az egyenesen haladók beragadtak a kereszteződésbe, és emiatt a Mexikóin sem lehetett közlekedni normálisan és a Thököly-n sem.
Aki egyenesen akarna menni, menjen az Amerikai úron, vagy a Rónán. Mindkettő lámpás kereszteződés.

nagyzee 2008.09.15. 08:51:51

Ha a csomópont elbaszott, jelezni kell a fenntartó felé. A KRESZ viszont ettől függetlenül betartandó.

Matrix_ 2008.09.15. 08:51:59

40!
Ja azt má bebuktam! :)

Sokan úgy gondolják, ha nincs tégla- vagy betonfallal lezárva akkor mér ne lehetne ott menni? Na az ilyen az 12a vagy inkább 12b.
Megoldás: végig betontömböket a záróvonalakra!!
Én le is gyártom őket jópézé:)

Lacaca 2008.09.15. 09:01:13

..:: Gabesz ::.. 2008.09.15. 07:08:27
Szerencséd volt, hogy pont a megfelelő helyen és időben voltál 1 bekapcsolt kamerával. Gartula hozzá!

Nincs olyan időpont, amikor ne lenne elég a bekapcsolt kamera szerencse nélkül :)

heliox 2008.09.15. 09:11:59

Tudtommal a járdán szabad kerékpározni bizonyos körülmények között.

Például (de nem néztem meg a kreszt, csak amlékeim szerint) ha az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan. A mai vezetői morál mellett pedig minden olyan útest ahol biciklinél nehezebb járművek is járnak életveszélyes biciklizni, tehát: alkalmatlan a kerékpár közelkedésre.

Ivan Kozirev 2008.09.15. 09:45:43

A kerékpáros csak az életét félti. Én megértem...

Manyizga (törölt) 2008.09.15. 09:54:49

Gabesz, 5 perc várakozással abban a kereszteződésben garantáltan lehet 1-3 hasonló kaliberű szabálytalanságot megörkíteni.
Miután naponta látom ezeket az esetek, gondoltam rászánok öt percet és megörökítek egyet. Bejött.

Aqweren 2008.09.15. 09:56:02

Ez anyarozs...illetve aranyos...nem is értem miért nem megy mindenki ott ahol akar. Elvileg megtehetnénk, mert rendőr sehol nincs

Manyizga (törölt) 2008.09.15. 09:57:08

Majd ragozni is megtanulok lassan. Sry. :)

Körticsek · http://muranomanufaktura.blog.hu 2008.09.15. 10:27:01

Nem tilos a járdán kerékpározni, sőt ott is lehet, ahol úgynevezett kerékpáros összekötő út van, két jelölt kerékpárút között. Itt nincs felfestés, csak a bringás térkép jelöli.

záporjózsi 2008.09.15. 10:28:17

"Casillas86 2008.09.15. 07:45:24
Egy elbaszott közlekedési csomópont eredménye ez. Évekig lehetett itt egyenes menni, aztán egyszercsak gondoltak egyet, és ahelyett, hogy lámpás kereszteződés lenne, mint az Egressy út-Mexikói út sarkánál, inkább, kibasztak egy betontömböt, hogy ennyi és nincs tovább. Kellemes egy megoldás.."
Ennyire futotta. Máshol kellett jelzőlámpa, mert a gyerek meg a mammer nem mert átmenni a zebrán, mert senki sem állt meg. Így jártál...

"Sparhelt 2008.09.15. 08:11:21
Nem elbaszott az.. Állandó dugó volt, mert az egyenesen haladók beragadtak a kereszteződésbe, és emiatt a Mexikóin sem lehetett közlekedni normálisan és a Thököly-n sem.
Aki egyenesen akarna menni, menjen az Amerikai úron, vagy a Rónán. Mindkettő lámpás kereszteződés."
Az Amerikai útnál nem lennék biztos benne, hogy szabad balra menni, a Rónánál tuti nem szabad, ha a Mexikói felől a kis utcákon mész, akkor meg mindenképpen Tempo30-on kell keresztülmenni, ami ugye elvileg forgalomcsillapított meg ottlakózavaró, meg ilyesmi...

záporjózsi 2008.09.15. 10:33:40

A második felvételen mintha a kis kék aszfaltpattanás sem lett volna egészen szabályos, ugyanis a piac mellé a buszsávból kell kanyarodni. Vagy már rég jártam arra.

OftF 2008.09.15. 10:34:07

A Mexikói-Thököly kereszteződés lehetetlen helyzetének nem lámpával, hanem betontömbbel való megoldása egy elcseszett félmegoldás, megkockáztatom, hogy valami Francia úti lakó erős érdekérvényesítő képessége nyomán lett így megcsinálva. Azóta ott kisebb a forgalom, viszont a többi környéki kis utcában nagyobb. Lámpával ez nem így lenne.

Persze nem mentség a szabálytalanságra a "bazmeg hülyeség ez", de attól még hülyeség.

ex-dr. vuk 2008.09.15. 10:35:05

Mint sok helyen, itt sem az a kerdes, hogy jo-e a csomopont vagy nem, hanem hogy ha mar ilyen, alkalmazkodni kene.
Vagy ugy mukodik szerintetek, hogy ha egy szabaly nem tetszik akkor figyelmen kivul hagyom?..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.15. 10:39:57

záporjózsi 2008.09.15. 10:33:40
Rosszul tudod, ő teljesen szabályos volt. A buszsáv a kereszteződés előtt közvetlenül fogy el, kezdetben rendszeresen innen pofátlankodtak át a kevésbé intelligens autóvezetők mindenféle jelzés nélkül, akik nem bírták feldolgozni a változást. :) Jelen forgalmi helyzetben a buszsávba szabályosan be sem mehet buszon kívül más jármű. A valóságban persze sokan leszarják ezt is, mert a busz lámpája előbb ad szabad jelzést, hogy az be tudjon sorolni még az autósok előtt.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.15. 10:42:52

tényleg jobb volt amíg lehetett közlekedni a mexikóin most az amerikain kell keresztezni a thököly-t és utánna vissza a mexikóira.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.09.15. 10:47:40

miért jó ilyen filmeket csinálni? Nekem is lehetne jó pár! Tudjuk, hogy ilyenek az autósok.

nagyzee 2008.09.15. 11:00:47

vicsigabi: azért jó ilyeneket csinálni, hogy aki hajlamos rá, az tanuljon belőle,tisztelje a szabályokat, és ne a rokkantkocsiban gondolja át a záróvonal fogalmát legközelebb...

OftF 2008.09.15. 11:08:13

vuk, ha végigolvastál volna, akkor látnád, hogy én sem látom másként. Attól, mert megpróbálom feltárni a szabálysértő motivációját, még nem hinném, hogy offolással lehet vádolni.

Tightend 2008.09.15. 11:10:14

Indiában ebből nem csinálnak gondot. Boldog emberek.

ex-dr. vuk 2008.09.15. 11:12:02

OftF!

Nem hiszem, hogy a te irasodra reagaltam :)
Mas is fikazta hogy milyen szar a keresztezodes..
Nem vadoltalak semmivel, amugyse.

Csak ez is ilyen jo magyar szokas, hogy ha nem tetszik a szabaly, akkor szarunk ra.

OftF 2008.09.15. 11:13:22

vuk
ja bocsi
ezért jó, ha megszólítjuk azt, akikek válaszolunk olyan posztoknál, ahol sok a komment. ;-)

nickita 2008.09.15. 11:22:24

a thököly, mexikói, francia kereszteződés a szabályozás előtt káosz volt. minden reggeli csúcsban volt egy baleset. most félkáosz. tegnap este pölö egy motorost csaptak el ott. igazi megoldás a lámpa lenne.

Deuce Bigalow 2008.09.15. 11:24:52

a kangoosnak igaza van, xarok a kresz-re, ha az totál idóta és elbaszott! nem fogok kerülgetni, ha egyenesen is tudnék menni! khapják beeeeeee!!

Secnir 2008.09.15. 11:36:20

"SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.15. 10:39:57
[...] Jelen forgalmi helyzetben a buszsávba szabályosan be sem mehet buszon kívül más jármű"
de. ha jobbra lehet kanyarodni, és azt csak a buszsávból lehet megoldani...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.15. 11:44:25

Secnir: Nem, a buszsáv még a kereszteződés előtt véget ér. Ahhoz, hogy jobbra kanyarodj, előbb át kellene sorolni eggyel balra. És mivel csak kanyarodásra való felkészülés céljából vehetnéd igénybe a buszsávot, ezért itt egyáltalán nem teheted meg, mert onnan nincs hová kanyarodni, hisz elfogy a sáv. Gondolom nem véletlenül csinálták ezt így, mert a lámpa előtt közvetlenül van a buszmegálló és ha mindenki a buszsávban várna a zöldre aki be akar utána jobbra fordulni, akkor a busz be sem tudna állni a megállóba. Ami azért is különösen gázos lenne, mert elég sok busz jár arra, szinte egymást érik a reggeli csúcsban.

Jacques Foche 2008.09.15. 12:06:21

A második videón a passatos a szabálytalan jobbrakanyar közben szép szabályosan indexel. LOL Vicces csávó...

blügy-blügy 2008.09.15. 12:16:45

És Budapestiek, jobb lett a közlekedés, mióta a kamionok az M0-áson járnak?

IP2 2008.09.15. 12:19:10

Teljesn egyetértek azzal, hogy ott elcseszték a kereszteződést. Ez persze nem mentesít a KRESZ alól, de valhol jó lenne az illetékesek tudomására hozni, hogy ez egy elb@szott megoldás volt, pár vezetzni nem tudó miatt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.15. 12:20:16

blügy-blügy: A keleti szektort csak most fogják átadni, de csoda nemigen várható.

Secnir 2008.09.15. 12:21:50

silentsound:
menj végig a soroksári úton befelé:
számtalan helyre lehet jobbra kanyarodni (ipartelepekre, shellkúthoz stb.) és végig buszsáv van.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.15. 12:24:20

Secnir: Az oké, de amiről itt szó van, az nem a Soroksári út, teljesen más helyzet. Ott van végig buszsáv, itt meg elfogy a sarok előtt. :)

szemenagy 2008.09.15. 12:32:54

Secnir 2008.09.15. 12:21:50

Viszont ha kicsit bejjebérsz, ott a Közraktár utca, ahol szintén pontozható folyamatosan a társadalom autósabbik részének besorolási szokásai...

gravi_t 2008.09.15. 12:40:45

biciklis off

heliox 2008.09.15. 09:11:59
Körticsek 2008.09.15. 10:27:01
Ha jól tudom, a "kerékpárral csak akkor lehet a járdán menni, ha az úttest alkalmatlan" az kizárólag akkor él, ha az úttest fizikailag alkalmatlan rá. Tehát ha olyan sz*r az út. Attól még, hogy nagy a forgalom, nem mehetsz a járdán.

Önjáró Talajgyalu 2008.09.15. 12:45:36

En arra jartam 2 evig minden reggel dolgozni, meg este haza. Naponta tobbszor lattam hasonlo mutatvanyt. Meg szebb lenne, ha az emberunk balra befordulna a Thokolyre... Sot, olyat is lattam, aki meglepodott, es _BALROL_ kerulte meg az elvalaszto tombot, vagy a szembesavban haladt addig, amig elfogyott a tomb, es utana tert at a menetiranyszerinti savba...

Arrol nem is beszelve, mikor befele megcsinaltak a buszsavot a Thokolyn azon a szakaszon, az ut kozepen... Az idiota meg persze megy megszokasbol a 'belso' savban. Dupla zarovonal, szembe jonnek a 26 tonnas Volvo buszok konvojban, es a barom villog, dudal, es neki all feljebb.

Egyel feljebb az Amerikai utnal is lattam par szep balesetet... Zarovonal, tabla kint hogy balra tilos, jon az okos szemben az uj buszsavban, a dupla zarovonalon, a Hungaria felol, majd index nelkul bevag balra az Amerikaira, keresztul a szetrebbeno gyalogosokon es a remulten dudalo szabalyosan kozlekedo autosokon... Magyarisztan, 2008.

Jacques Foche 2008.09.15. 13:00:17

gravi_t:

Jó, de Pesten hol nem szar az út? ;)

Matrix_ 2008.09.15. 13:07:32

Jacques Foche 2008.09.15. 13:00:17


A rekettyés utcában most csináltak vadiúj tüköraszfaltot! Oda mehet minden bringás :)))))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.15. 13:08:14

Jacques Foche: Annyira azért nem rosszak az utak, hogy ne lehessen rajtuk biciklivel közlekedni. Pl. az Üllőivel semmi komolyabb gond nincs szerintem. Ha meg annyira zavarja a forgalom a biciklis, egy sarokkal odébb a József Attila utcán simán végig tud kerekezni sokkal gyérebb forgalom mellett. Csak ott meg nyilván az a baj, hogy néha meg kell állni elsőbbséget adni. Egyszerű odafigyelés kérdése lett volna ez.

Perillustris 2008.09.15. 13:09:39

Rohadt biciklisek! Kepesek kocsit berelni es szandekosan szabalytalankodni, hogy rossz szinben tuntessek fel az autosokat!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.15. 13:11:23

"hiába álcázzák magukat másfél tonna acéllal" XD

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.15. 13:21:57

Ez egy szar kereszteződés. Amit direkt mégszarabbá tettek a betontömbökkel. Évekik le sem tudták még csak aszfaltozni senm meg felfesteni. Kb mint a Th. Stefi kerezsteződését. Pedig ott épp most túrtak-fúrtak. Miből állt volna lekenni ott azokat a riherongy síneket, meg a kockakövet???

A közlekedési ügyosztály szarjon drótkerítést!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.15. 13:23:19

Miért, Demszky regnálásának utolsó előtti évében már kezdenek egész jó utak lenni, másfél évtized alatt csak eljutottunk ide :D

Perillustris 2008.09.15. 13:27:58

"Például (de nem néztem meg a kreszt, csak amlékeim szerint) ha az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan. A mai vezetői morál mellett pedig minden olyan útest ahol biciklinél nehezebb járművek is járnak életveszélyes biciklizni, tehát: alkalmatlan a kerékpár közelkedésre."

Nos, ez akkor ervenyes, ha az uttest fizikailag alkalmatlan. A nagy forgalom nem teszi azza, ugyhogy a videon lathato kerekparos a KRESZ szerint szabalytalan volt.

Mivel csaknem 10 evig laktam a kispesti Centrum aruhaz kozeleben, megerosithetem, hogy szinte minden(!) lampavaltasnal megtortenik a videon lathato szabalytalansag.

relhist 2008.09.15. 13:36:47

Vazze, miért hír ez? Szerintem ha leállsz bármelyik kötelező haladási irányos kereszteződésbe, a reggeli csúcsban nem kell 5 percet várnod, hogy legyen egy ilyen idióta...
Nekem a kedvencem a Baross - József Krt kereszteződés a Horváth Mihály tér felől közelítve. Ott a Horváth M. tér után kint van, hogy a körútra jobbra a Rigó u-n keresztül lehet menni, de a sok észlény nem nézi a táblákat, hanem a József körúti zebrán (ami ugye a 4-6 megállóval jelenti a gyalogos kapcsolatot és ebből adódódan elég zsúfolt) keresztülgázolva fordul jobbra, feltartva ezzel a gyalogosokat meg a Baross utca Kálvin tér felé menő forgalmát. Tudom, nehéz dekódolni az analfabéta sofőröknek, hogy mit jelent a telizöldes villanyrendőr fölé kihelyezett kötelező haladási irány tábla + a burkolati jel.
OFF:
A ma reggeli közlekedési káosz miatt éljenek a későn besorolni akarók, a mindenkit beengedők, a dugóban 5 autónyi hellyel lemaradók, a kereszteződésbe belógók és minden egyéb balf@sz aki akadályozza a gördülékeny haladást.
ON

cso zsi 2008.09.15. 13:48:56

" blügy-blügy 2008.09.15. 12:16:45
És Budapestiek, jobb lett a közlekedés, mióta a kamionok az M0-áson járnak? "
Ma még garantáltan nem volt átadva, kamionparkoló volt a Hungária az M3-tól a Lágymanyosi hídig.

Gontar 2008.09.15. 13:56:25

blügy-blügy 2008.09.15. 12:16:45

Még nincs átadva. Átadás után is csak lassan fog javulni a helyzet. Főleg mivel a tranzit20tonnásoknak csak jövő év január 1.-től lesz kiszabva valami "bünti"behajtásidíj, amennyiben mégis a városon keresztül mennek.

szemenagy 2008.09.15. 14:05:19

blügy-blügy 2008.09.15. 12:16:45

Ráadásul az összes Polgárjenőhivatal beintett a hídavatásnak, mi lesz itt a Budai végén, áááhhhh.

Matrix_ 2008.09.15. 14:26:29

szemenagy 2008.09.15. 14:05:19
melyik hídavatásnak?

szemenagy 2008.09.15. 14:31:08

MatrixHasYou 2008.09.15. 14:26:29
A Megyeri híd használatba vételének, de majd pereskedik Budakalász a NKH-val, mi meg (addig is) szívunk, mint a dög. :(

Matrix_ 2008.09.15. 14:36:22

szemenagy 2008.09.15. 14:31:08

utolsó hírek szerint szept 30-án átadják a forgalomnak. Ha mégsem akkor hazafele megrugdosom a pógármester kerítését :))

szemenagy 2008.09.15. 14:40:46

MatrixHasYou 2008.09.15. 14:36:22

Jogosan rinyélnak egyébiránt, nekem sem hiányzik 160 tonna guruló életveszély percenként a közelembe.. Amúgy is kicsit kritikus kijutni Csobánkáról/Pomázról/SzentIstván-telepről a reggeli, déli, esti, bármelyik órákban a Székesfővárosch irányába.

Matrix_ 2008.09.15. 14:49:23

szemenagy 2008.09.15. 14:40:46

EZ így van! ezért ez a helyzet nem hiszem hogy jobban tud már romlani. A teherautók meg már most ki vannak tiltva budakalász-üröm útvonalról!!
(hátulról nagyon vidáman ki lehet jutni pomázról - szentendre felől - csak kicsit hoszabb az út. de időben, mikor pomázig áll a sor kalásztól?!?!)

A Budakalász elkerülőt meg nem tudom, hogy hol szeretnék megvalósítani? mert ahol az lenne ott lehetne a M0 nyomvonal folytatása. Azt meg megint nem fogják engedni...
Szóval ördögi kör. Sok rossz közül még mindig a híd a legjobb. Sztem

szemenagy 2008.09.15. 14:56:56

MatrixHasYou 2008.09.15. 14:49:23

Ja, én is arra kerülök reggelente. A hídnak egyébként örülök, vannak rokonok Káposztáson..
Egyetlen módon lehetne továbbvinni az M0-t a méregdrága budai hegyeken: alagútakkal (ami szintén nem olcsó móka, de legalább odabent nem látjuk, hogy tuszkolja az alvállalkozó a fővállalkozó zsebébe a szotyit). Az elkerülőt valahova a volt ezüsthegyi szemétbányától tervezték, csak nem értem, hogy kerülnek oda :D

Matrix_ 2008.09.15. 15:05:47

szemenagy 2008.09.15. 14:56:56

roads.extra.hu/road_plans/1108_budakalasz.jpg

na volt egy ilyen terv e!

Az alagutas projektnek semmi esélye. A ződek úgyse engedik :)

szemenagy 2008.09.15. 15:41:03

MatrixHasYou 2008.09.15. 15:05:47

A zöldek már vagy 10 éve blokkolják a 10-es út megépítését is, pedig nagyon hiányzik a 2 sáv pvvártól a Bécsi útig. Ezek meg csak szívják az ördög salátáját, és még van képük Levegő mcs-nak nevezni a brigádot :D

Matrix_ 2008.09.15. 15:46:36

szemenagy 2008.09.15. 15:41:03

így így! de ez már egy másik poszt története! Minnyá ránkszól SilentSound, hogy ne offoljuk szét a blogot :)

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.15. 16:23:02

Matrix es szemenagy

csak hogy szo ne erje a haz elejet, es ne vadoljanak titeket off-olossal, gondoltam hozzaszolok.
a zoldek akkor lennenek igazan zoldek, ha nem olyanba kotnenek bele, ami sok embernek lenne erdeke... nem, nem ertek egyet sem teruletkisajatitassal (szemelyes tapasztalatom fuzodik hozza kozvetve), de amit csinalnak, az vicc kategoria. maganvelemeny, nem muszaj vele egyet erteni, kicsit azonban bosszanto, amikor nem kis penz (EUs tamogatas) forog kockan, akkor nem kellene belekotni az elo faba is.

koszonom a szot, biro ur

Devil 2008.09.15. 16:39:38

Megadtad a megoldast e legelejen:
Rendőr persze sehol! :)
Ha lenne rendor (barhol) akkor nem lenne ilyen sehol. Most sehol sincs rendor ezert barhol ez van.

Perillustris 2008.09.15. 16:48:52

Utakat, hidakat építeni a forgalomnak olyan, mintha az elhízást egy kijebb csatolt övvel állítanád meg. Ez az alapja az LCS tiltakozásának. Írtam már, komplex forgalomcsökkentő intézkedések, fejlesztésekre lenne szükség, aminek egyik fő eleme a tranzit teherforgalom vasútra pakolása. Persze nálunk ennek pont az ellenkezője történik, jövőre kevesebb ideig tart majd a kamionstop, most már szombaton is döngetni fognak az autópályákon, meg mindenhol. S mindezt napi 2760 forintert.

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.15. 17:08:01

Perillustris

habar egyet kell ertsek az elvi mondanivaloddal, maskent fogalmaznam meg a mondandodat (semmi szemelyes, csak sajat velemeny):
forgalomcsokkento intezkedesek:
- hagyni kellene az elkerulo utakat megepiteni, rendes kiszolgalo infrastrukturat biztositani a cegeknek,
tranzit teherforgalom vasutra pakolasa:
- ne haragudj, hogy igy mondom, de szerinted, amig a fuvarozoknak olcsobb igy, el fognak egy percig is gondolkodni azon, hogy vasutra pakoljak MO-on a kamionokat? a valasz az utolso mondatodban rejlik. napi 2.760 HUF-ert nem fogja megtenni ezt a lepest. sajnos.

mint gyakorlott videkre jaro (regi 4-esen tanultam meg a vezetes csinjat-binjat) a mai napig tapasztalom a teherforgalom "aldasos hatasat", es szivem szerint en is vasutra koteleznem mind... de csak azt tudom hangsulyozni, hogy ehhez megfelelo infrastruktura szukseges.

szerintem

Aqweren 2008.09.15. 22:37:15

Perillustris : ez lol lenne az esztergomi vonalon...minden állomáson 20 percet várnának XD
Egyelőre azt sem nagyon fejlesztgetik...:(

A Pilisvörösváriak sem kifejezetten boldogok a 10-es út miatt. És ha meg is lenne a vasút fejlesztés, és mindenki átszállna tömegközlekedésre mert olcsóbb és nem kell a dugóban ülni, mindekit akkor sem tudna elvinni az esztergomi vonat ha ötpercenként járna egy. Vagyis legalább háromszor ennyi volánbuszt állítanának forgalomba ami miatt szintén nem biztos hogy repesnének az örömtől.

A mai társadalom igényeit (szállítás, közlekedés) nem a lovaskocsikra tervezett úthálózat segítségével kellene kiszolgálni.

Persze azért egy használható tömegközlekedési lehetőség mellett mindenki letenné az autót, mert vonaton punnyadni reggelente lényegesen jobb mint szmogot szagolgatni, de ezt sem csinálták meg legalább 30 éve, és még 30 évig biztosan nem fogják. :(

Pistike911 2008.09.15. 22:55:39

Már azt hittem, valami jó kis zaftos meglepi lesz, de sajna ez is teljesen szokványos. Mi magyarok a találékonyság és az abszolút pofátlanság vékony mesgyéjén egyensúlyozunk. Van, amikor besül a mutatvány, sőt van amikor szabálytalan is.

Nincs rendőr. Ha van, akkor nem büntet. Nincs fal, ami megfogjon. Egy körültekintéssel és egy záróvonal átlépéssel meg lehet úszni egy tíz perces (vagy akármennyi) kerülőt. Jellemző, de nem követendő.

Na nem azé', hogy az igét hírdessem...

Perillustris 2008.09.16. 13:15:13

"ne haragudj, hogy igy mondom, de szerinted, amig a fuvarozoknak olcsobb igy, el fognak egy percig is gondolkodni azon, hogy vasutra pakoljak MO-on a kamionokat? a valasz az utolso mondatodban rejlik. napi 2.760 HUF-ert nem fogja megtenni ezt a lepest"

Semmi ellentmondas nincs a hozzaszolasainkban.

Termeszetesen nem fognak vonatozni, amig hugyert-szarert hasznalhatjak az utakat.

Sugi77 2008.09.16. 16:13:47

vannak irányok, ahol jelenleg is használják a fuvarozók a vasutazást, de csak akkor, ha mondjuk ausztrián keresztül kell menni, vagy egy távolabbi országba megy, engedélyköteles az átmenő forgalom stb.

MO-n belül nem csak a vasútrendszer állapota, és hiányossága miatt nem feltétlenül célszerű, hanem a távolságok miatt sem.

Vannak környezetvédelmi előírások, amelyek kötelezik a gyárakat a CO2 kibocsátás csökkentésére, így a jövőben kénytelenek lesznek valamilyen szinten áttérni.

Még egy dolog, én a MO-on átmenő forgalmat tenném fel...és arra infóim szerint megvan a rendszer.

Perillustris 2008.09.16. 18:54:05

"Vannak környezetvédelmi előírások, amelyek kötelezik a gyárakat a CO2 kibocsátás csökkentésére, így a jövőben kénytelenek lesznek valamilyen szinten áttérni."

Ehhez kormányzati akarat kell, s persze az, hogy ne engedjenenk a fuvarozók zsarolásának.

cso zsi 2008.09.16. 18:55:38

A román és török kamionok többségét az M5-M0-M1 pályákon határtól határig el tudod kisérni.

cso zsi 2008.09.16. 20:04:23

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.15. 16:48:52
Utakat, hidakat építeni a forgalomnak olyan, mintha az elhízást egy kijebb csatolt övvel állítanád meg. Ez az alapja az LCS tiltakozásának. Írtam már, komplex forgalomcsökkentő intézkedések, fejlesztésekre lenne szükség, aminek egyik fő eleme a tranzit teherforgalom vasútra pakolása. Persze nálunk ennek pont az ellenkezője történik, jövőre kevesebb ideig tart majd a kamionstop, most már szombaton is döngetni fognak az autópályákon, meg mindenhol. S mindezt napi 2760 forintert. "
Meg a nálunk tankolásért.
Nem feltétlen a forgalmat kell csillapítani, a lassítás szennyezőbb, mint a gyors áthaladás.
Attól, hogy egy utat megszélesítenek, nem fognak a környező országokból, ill. az itthoni egymilliós autóparkból odaözönleni a népek, mert széles az út.
Azoknak kedvez, akik amúgy is választás elé kerülnek, hogy a dugós város, vagy a széles úton haladjanak-e, vagy az M3-on a 3-as főút helyett.
Pestkörnyéki rokonsághoz eddig egy hétvégén is zsúfolt úton jártunk. Most ki a pályára, és lehet, hogy kilométerben több lesz picit, de időben akár feleannyi.

Sugi77 2008.09.16. 22:03:41

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.16. 18:54:05
"Ehhez kormányzati akarat kell, s persze az, hogy ne engedjenenk a fuvarozók zsarolásának."
ez igaz, erről tudnék mesélni sajnos :(

Aqweren 2008.09.16. 22:32:03

Egyébként a témával kapcsolatban van egy-két álságos dolog.
Ugyanaz az önkormányzat, amelyik nyíg hogy nagy a dugó és emiatt nagy a szmog, simán engedélyezi forgalmas helyeknél bevásárlóközpont vagy irodaház létesítését (pl. Bácsi út, Népfürdő utca, de még lehetne sorolni). Ahol eleve is nagy a forgalom, ugyan legyenek már mégtöbben. Persze gondolom ez fel sem merül az engedélyek megadásánál.
Ennél is, mint minden másnál, a pénz beszél. A többi? Mellékes.

Az jut eszembe mindig erről a témáról hogy mi itt vidéken nem vagyunk buszjáratokkal túl bőven ellátva, vagyis lapjával állnak a reggeli buszokon az emberek, mint a halak a konzervdobozban. Namost elég gyakran szakad el a cérna egyes egyedeknél, és elég gyakran szidják egymást - az idősek a diákokat, a diákok a középkorúakat, meg mindenki mindenkit "miért ilyenkor utazik?" címszóval. Az meg sem fordul a fejükben hogy a Volánnál kellene verni az asztalt hogy esetleg neadjisten több járatot kellene indítani...

Pistike911 2008.09.16. 23:14:07

aqweren 2008.09.16. 22:32:03

Megkérdezhetem, hogy a ti ott vidéken, az hol van?

Perillustris 2008.09.17. 01:11:17

"Nem feltétlen a forgalmat kell csillapítani, a lassítás szennyezőbb, mint a gyors áthaladás."

A csillapítás alatt ne a forgalom lassítását értsd ebben az esetben, hanem a gépjárművek számának csökkentését.

Abban talán megegyezhetünk, hogy a gyors áthaladásnál még jobb, ha nincs áthaladás (vagy lényegesen kisebb számú).

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.17. 02:11:43

MatrixHasYou 2008.09.15. 13:25:51

Ezt a hivatkozást nem igazán értem. A kereszteződést ugyanannyiból állt volna megcsinálni (kockakövek és sínek ki, új alapozás és új aszfalt le) mint az előtte és utána lévő szakaszt. Sőt továbbmegyek: aztat is lehett volna csonyáni, hogy egyszerűen ráhúznak egy réteg szurkot a kerszeteződésre , mit alap. A Vajda Péter utcában vagy éppenséggel a Fiumei útnál így csinálták az egész "útfelújítást".

Aqweren 2008.09.17. 08:00:33

Pistike911: Esztergom és környéke. Azok a falvak, ahol nincs átmenő forgalom, nincsenek tömegközlekedéssel bőven ellátva. De egyébként bárhol az országban, nem csak itt :(

Pistike911 2008.09.17. 12:25:08

aqweren 2008.09.17. 08:00:33

Szép helyen laksz! :) A probléma pedig valóban nem lokális, a környékünkön is folyton megy a zúgolódás a ritka járatok miatt. Sokan a Volánt szidják, mert kiadták alvállalkozónak a gyengébb járatokat, olyanokat pl. ahol napi szinten van kb. 2-3 utas. Nem értem, hogy az ilyen helyekre a nagy, régi Ikarusok helyett miért nem egy kisebb fogyasztású mikrobuszt használnak? Ésszerűbb lenne egy VW transporterrel, vagy Ford Transittal járni a kisfalvakat.

Aqweren 2008.09.17. 14:54:01

Nálunk elkezdődött már valami ebbe az irányba, de sajnos még nem általános.
A legjobb az lenne ha a tömegközlekedés magánkézben lenne, és bárki csinálhatná. Ha lenne verseny a szolgáltatók között, nem sokáig rúgna labdába a Volán meg a BKV a lehugyozott összehányt szétesős járművekkel.
Nem is kellene állami finanszírozás a tömegközlekedés fejlesztéséhez, a verseny meghozná a változást :)

Matrix_ 2008.09.17. 15:07:30

kambekk · varosjaro.blog.hu/ 2008.09.17. 02:11:43

És ezt mér nekem mondod? Nem én csinálom az útfelújításokat! Én csak belinkeltem, hogy mérnem csinálják a Thököly-t. Azt hogy az okosok mi alapján döntik el, hogy az a kereszteződés a Thököly-hez tartozik vagy a kereszt utcához azt ne tőlem kérdezd. Biztos van vmi logikus magyarázat, hogy mit miért akkor csinálnak amikor...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.17. 15:11:45

Oké, akkor már ketten nem érjük - bár a nem ide passzoló cikket nem én linkeltem be...

üdv

Matrix_ 2008.09.17. 15:21:14

kambekk · varosjaro.blog.hu/ 2008.09.17. 15:11:45
Mért? nem a thököly felújításáról beszéltél?

Nyomek 2008.09.17. 15:53:51

ÚRISTEN, most mi lesz? Egy Kangoo-s megszegte a közlekedésrendészeti szabályokat! Úgy közlekedett, mint ahogyan mi szoktunk! JÉZUSMÁRIA!

Nézzetek már egy kicsit magatokba! Pont úgy viselkedtek, mint a hisztis média, amikor lebukik egy doppingoló olimpikon! Mindannyian megszegjük a szabályokat. Ilyenek vagyunk.

Te, aki most ezt olvasod, IGEN, TE is!

Perillustris 2008.09.17. 17:18:17

Nyomek, s akkor ez maradjon is mindig igy? Jo ez igy?

cso zsi 2008.09.17. 21:04:19

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.09.17. 01:11:17

A csillapítás alatt ne a forgalom lassítását értsd ebben az esetben, hanem a gépjárművek számának csökkentését.

Abban talán megegyezhetünk, hogy a gyors áthaladásnál még jobb, ha nincs áthaladás (vagy lényegesen kisebb számú). "

Akkor ezt is megérhetted.
Ma már drasztikusan csökkent a Lágymányosi-híd - Hungária forgalma.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.18. 12:24:41

Re: MatrixHasYou

Mem. Csak a Stefánia Thököly kereszteződéséről.

Matrix_ 2008.09.18. 12:57:28

kambekk · varosjaro.blog.hu/ 2008.09.18. 12:24:41

És abba nem tartozik bele a Thököly? Mondom: nem tudhatjuk, hogy az adott kereszteződést a nagyokosok melyik úthoz sorolják a felújításnál. Ott épp azt mondták legyen ez a thököly-hez csapva, és majd felújítjuk akkor amikor oda jutunk... sztem!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.09.21. 18:47:41

Jó, hát amekkora balfaszok dolgoznak a Városházán, simán kinézhető belőlük, hogy egy sohanapjára se datált felújításra hagyják ennek a mindennapi gebasznak a felszámolását.

Ezekről mindent el lehet képzelni - csak értelme ne legyen...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása