Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sötétség autókon és fejekben

2008.09.17. 12:04 :: Kisikasa

Levélírónk, kinek nevét csak mi tudhatjuk, a lopakodó járművekkel kapcsolatban írt nekünk. Pontosabban azokról a vezetőkről, akik sötétben is stresszmentesen közlekednek, macskákat megszégyenítő éleslátással, csak arra nem gondolnak, hogy ezzel a többiekre hoznak szívbajt.

Nem terveztem, hogy szaporítom a cikkek számát, de ma esti tapasztalataim alapján mégis elszántam magam. Elképesztőnek tartom, hogy röpke 1 perc alatt két autó ment este fél 9-kor, szakadó esőben és sötétben a világítás felkapcsolása nélkül.

Egyikük pár száz méter után csak rájött, viszont a KIM-365 rendszámú ezüstszürke autó vezetője kilométereken keresztül nem jött rá ( a II. ker. Stop Shop-tól kanyarodott ki 20óra 32 perckor, és ment Máriaremete felé ). Sajnos nem közvetlenül mögötte mentem, akkor megpróbáltam volna rávenni, hogy kapjon már a fejéhez - később aztán elváltak útjaink, ő folytatta a lopakodást. Az ilyen ember vajon melyik búcsúban lőtte a jogosítványát? Mit szólna vajon ahhoz, ha egy hozzá hasonló potenciális gyilkos valamelyik családtagját kivasalja, mert nem vette észre a sötét autót és véletlenül elélépett?

Esetleg valaki szemből jövet előzni kezd és frontálisan ütköznek - ki lesz a hibás? Egyre gyakoribb a jelenség, és nem tudom elhinni, hogy a vezetőnek ne tűnne fel a kukk sötét a műszerfal helyén! Ilyenkor mindig felforr a vérem, és imádkozom, hogy jöjjön már egy rendőr - persze ez nem szokott előfordulni. Le az utakról az ilyenekkel! Vezessenek inkább anyakönyvet, az kevésbé veszélyes!

Köszönöm, ha közzéteszitek és titkon remélem, a fenti autó vezetője olvassa majd soraimat....

225 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr béna veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

labi 2008.09.17. 12:09:34

jahm, és finguk nincs hogy miért villognak rájuk a szembejövők. Biztos csak unatkoznak...

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.17. 12:18:07

Ja, ha el is felejtem felkapcsolni, az mindig feltűnik, hogy kotta sötét a műszerfalam.

Egyébként az a szörnyű, hogy ezért szerintem meg sem állitaná a rendőr.

Joe Hallenbeck 2008.09.17. 12:26:32

Igen, van ilyen hogy nem veszik észre. Bármilyen hihetetlen is létezik ilyen. Figyelmetelenek, szórakozottak, vagy csak valamin nagyon elmerengtek. Persze ez ne mentesít a felelősség és az esetleges büntetés alól.De ettől függetlenül lehet hogy nagyon jól ismeri a kresszt és lehet hogy "búcsuban lőtte a jogosítványát".Megtanulta a szabályokat sikerült a teszt, sikerül neki a rutin és a forgalmi vizsga is. Mert ott mindent jól csinát. És eljön a nap mikor elfelejti felkapcsolni és még észre sem veszi.Van aki még nagyobb bakit sem vesz észre. Félre ne értsetek nem azt akarom ezzel mondani hogy ez nem probléma vagy nem érdemel büntetést, csak vázolni akarom hogy nem annyira elképzelhetetlen.
(Én is volt hogy elfelejtettem, mondjuk én kb. fél perc múlva észre is vettem, meg olyan is volt hogy elfelejtettem szemüveget venni és nem értettem hogy miért olyan furcsa minden, miért nem látom a táblákat :D de eléggé hamar erre is rájöttem.)

JohnnyB 2008.09.17. 12:27:04

Én rendszeresen villogok a sötétekre városon kívül, a többségnek azért le szokott esni a tantusz.

A szürkület fogalmát meg nem tudják értelmezni egyesek, így városon belül is találkozni spórolós autósokkal.

Én mikor másik városba készülök, elinduláskor felkapcsolom, biztos ami tuti.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.17. 12:29:09

Egyszer énis mentem városban helyzetjelzővel, sötétben. Jó volt a közvilágítás így nem tűnt fel, hogy nem kapcsoltam fel a tompítottat. A mögöttem lévő buszos (akiről a mai napig nem tudom hogyan vette észre, hogy nem ég a tompítottam, csak a helyzetjelzőm) villogott rám. Először nem értettem miért, de aztán elértem egy gyérebbül kivilágított szakaszához az útnak, ott esett le, hogy miért villog. Szépen megköszöntem, majd mindenki ment a dolgára.

dr. _mmm_ 2008.09.17. 12:39:45

Sokszor, úgy felejtik el, hogy csak helyzetjező van. Akkor a műszerfal világit.. minden okés. Gondolják. Vannak olyan kocsik, ahol a műszerfal nappal is csak úgy látszik ha világít. Ott többször lehet ebből szívás.

George Jung 2008.09.17. 12:40:20

Igen-igen.
Új jelenség.
Én megrögzött figyelmeztető vagyok. A baj csak az, hogy manapság annyi barom villog, dudál össze-vissza, hogy már nem is figyelnek rá. Autópályán pláne. Egy jó ideje leszoktam róla, hogy figyelmeztetem az embereket, ugyanis senki nem érti. Mert barmok. (Hasonló a helyzet a vészvillogóval is. Annyi hülyeségre használják, hogy elveszett az értelme.)
29!

Matrix_ 2008.09.17. 12:41:48

Na az ilyenek szoros rokonságban vannak azokkal akik meg ha kell ha nem ködlámpával mennek. Így kompenzálja egyik a másikat. Mivel egyszabály sem tiltja, hogy lakott területen belül használjuk a tompítottat, mérnem lehet automatikusan felkapcsolni induláskor. Éjjel nappal. Egy idő után berögzül és akkor nem felejtődik el!
A ködfényszórót meg le kell köttetni a gyújtásról azt nem ég mindig :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:44:44

Tegnap este egy Smart közlekedett lopakodó üzemmódban a Hős utcánál, Üllőinél meg egy helyzetjelzővel szambázóra szóltam rá. (Igen, rászóltam, na és?)

A másik kedvencem a ló másikoldalára esők. Szakadó esőben, fénylő aszfalton ködlámpával közlekedők. Az azért jó, mert a vizes aszfalt a köd fényszórójának fényét megkétszerezi, s a tükörben ez nagyon jó.

Ja, vagy 2 éve Margit krt.-on gyerek jött leszállófényekkel. Az az autója első lökhárítójára fel volt rakva két Lada fényszóró. Azt nem értettem, hogy miért kell kétszer rászólni, hogy valami nem stimm..... :)

Pistike911 2008.09.17. 12:46:41

A régi autómnál nálam is előfordult, hogy városban az erősen kivilágított helyen nem kapcsoltam fel a lámpát, de 50-60 méter után feltűnt, hogy valami nem stimmel. Van úgy, hogy az ember elbambul, de általában ahol őt már nem látják, ott számára is feltűnő, hogy nem látja az utat. Mármint a többségnek. A macskaszeműekre én is mindig villogok, aztán vagy felkapcsolja a lámpát, vagy felemeli az ujját és majd mikor már az ötödik villog rá, na akkor felkapcsolja a lámpát.

Az új verdáknál nem gond, ha a gyújtást ráadod, akkor automatikusan kapcsolja a lámpát.

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:47:56

MatrixHasYou!

A klavimról vetted le. A helyzetjelző-ködlámpa huszárok? Az se rossz. Mondjuk velem rosszul járnak, mert hátul nekem két gyönyörűen virító 2 x 21 W-os ködlámpa van. Ésszerű keretek között ez "ugyanabban" a ködben, amelyikben a ködlámpahuszár közlekedik szokott világítani.... :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 12:49:16

A 2 x 21 w-os hátul leledzik (szép pirosak).... :)

isti77 2008.09.17. 12:49:39

"jahm, és finguk nincs hogy miért villognak rájuk a szembejövők. Biztos csak unatkoznak..."

Nem, olyankor azt hiszik, hogy traffipaxra figyelmeztetsz, onnantól lassan mennek kivilágítatlanul.
Esetleg kiszállnak, körbejárják az autót, megrugdossák a gumikat, mert látták az Elvarázsolt dollárt ("Mondd doktor, a tengelyen kell ahhoz mennünk, hogy észrevedd, hogy defekted van?"), aztán mennek tovább, kivilágítatlanul.

Matrix_ 2008.09.17. 12:52:11

A leggázosabb a szürkületben szürke autóval lekapcsolt fények. Szeretem az olyat. Nemaztmondom, hogy tegyen tuning neot a kocsi aljára, csak fiygejjen oda, hamár terepszinű népautót sikerült kiválasztania a katalógusból...

Rong 2008.09.17. 12:55:57

Pistike911
"Az új verdáknál nem gond, ha a gyújtást ráadod, akkor automatikusan kapcsolja a lámpát. "

Jaaaaa jajaja. Ha jól élnek emlékeim akkor az EU akar egy olyan rendeletet vagy törvényt, hogy új autót csak úgy lehet gyártani, hogy a lámpa gyújtáskor felkapcsol és azt nem lehet lekapcsolni, csak ha leállítod a motort. Azt hiszem még nem fogadták el, de az autógyártók már elémennek a dolognak. Persze ennek az izzó gyárak örülnek a legjobban :)

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.17. 12:57:15

ehhez nem sokat lehet hozzatenni, sajnos van ilyen, rengetegszer talalkoztam mar en is ilyennel...
annyira nem mokas, mikor utazom szulokhoz, eppen eloznek egy jot (lenduletbol, beleferosen, nem leszoritva senkit), aztan hirtelen majdnem allora kell fekeznem az autot, mert az okos szembol lampa nelkul epp kiugrik egy auto mogul.
okay, neha nekem is kimarad a lampa, de amint eszreveszem, bekapcsolom. ha meg "ram szolnak", akkor megnezem, miert szolhatott az illeto, nem pedig visszaanyazok.
tudom, forditva vagyok bekotve.

lwcolors 2008.09.17. 13:03:52

Velem ez egyszer történt meg, egy német autópályára kihajtáskor, mentségemre szolgáljon, hogy éjjel is szinte nappali fényerővel volt kivilágítva. Azt viszont érdekes, hogy az elmúlt egy évben legalább 10 autóssal találkoztam, akik országúton, teljes sötétségban közlekedtek világítás nélkül. Szerintem lehetetlen, hogy nem tűnt fel nekik.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:04:02

Ugyanaezek a hihetetlen figyelmes (fogyatékost akartam írni, loál) sofőrök, akik nappal rfivel jönnek szembe és akkor se értik, miért villog már a negyvenedik szembejövő. Biztos rendőr van...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:05:05

Nem lehetetlen, csak debilek. Nem tűnik fel hogy nem látnak. Belül sem! Ugyanis tudtommal a közvilágítás nem borítja karácsonyi fénybe a műszerfalat...

Rong 2008.09.17. 13:08:32

Én nemrég a 7esen találkoztam frontál majdnem egy ilyen settenkedővel (3 utasom volt, a nejem, a terhes sógornőm és a férje). Szürkület, szürke Seat épp előzött egy buszt. Nem is lett volna gond, ha ég a lámpája mert akkor már messziről látom, hogy szembe jönnek velem és lelépek a gázról. Így viszont stabilan mentem 90el bátran. Aztán amikor már kellő közelségbe jutottunk és láttam, hogy jön szembe az az állat akkor satufék. Persze rávillantottam, hogy kapjon észhez. Amikor elsuhant mellettem akkor kirakta a kezét, de sajna azt már nem tudtam levenni, hogy a középső ujját mutogatta, vagy valami bocs féle akart lenni. Alapvetően rossz indulatú vagyok, úgyhogy biztos az ujját mutogatta.
Eeeeez biztos. Kár hogy nem jegyeztem meg a rendszámát. Akkor most jól megkereshetném. Persze nincs olyan ismerősöm aki rendszám alapján megtalálná az ürgét de én akkor is! És halogén izókat nyomnék fel neki a seggébe! Meg a szájába! Meg ugrálnék a hasán, hogy veszélyeztetett 4,5 embert. És jól megverném. Aztán rávenném olyan dolgokra amit nem akar és utána megint jól megverném!
Huhh.. asszem felhergeltem magam :)))

Amúgy tényleg az a legjobb megoldás amit én is alkalmazok (ezért a legjobb), hogy induláskor felkapcsolni a tompítottat. Kifejezetten hálás tudok lenni akkor, amikor szemből süt a nap és hamarabb észreveszem a velem szembejövőt mert ég a lámpája.

Nordbright 2008.09.17. 13:08:39

Nem értem ezért miért kell anyázni rögtön.

Persze, hogy nem szerencsés (városban sem) lámpa nélkül közlekedni. De szerintem a járművezetők elég jelentős része elkövette már életében azt a bakit (ha más nem egyszer-kétszer), hogy elfelejtette bekapcsolni a világítást, vagy csak később tette meg, amikor feleszmélt.

Városon belül még könnybben benézhető és ez a szerencsésebbik eset, mert jók a fényviszonyok (ha jó a közvilágítás).

Ezért rohadt demagóg duma rögtön legyilkosozni őket.

Mondjuk városon kívül már nehezen magyarázható a dolog.

Nekem pl. digitális műszerfalam van. Kulcsot elfordít és világít. Na ehhez mit szólsz?
És tök mindegy, hogy nappal vagy sötét, tompított vagy sem. Én 2x felejtettem el éjfél után városban és csak sötétebb szakaszon jöttem rá. Akkor már gyilkos vagyok?

Félelmetes egyesek hozzáállása...

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.17. 13:09:59

KuKori, vannak autótípusok (pl. Citroën), melyeknél a gyújtás ráadásakor a műszerfal világítás is felkapcsol.
De hidd el, amelyik autóban a műszerfalvilágítás összefüggésben van a világítással se veszi ám észre jópár vak és gyengénlátó, hogy valami nem smafu. :)

Sugi77 2008.09.17. 13:10:12

Mityu 2008.09.17. 12:44:44
"A másik kedvencem a ló másikoldalára esők. Szakadó esőben, fénylő aszfalton ködlámpával közlekedők. Az azért jó, mert a vizes aszfalt a köd fényszórójának fényét megkétszerezi, s a tükörben ez nagyon jó."

Nem teljesen értek veled egyet, autópályán szakadó esőben én is felkapcsolom a ködlámpát, hiszen a felverődő víztől azt messzebbről látni. Persze városba érve kikapcsolom.

Jacques Foche 2008.09.17. 13:10:31

Én is mindig használom a tompítottat, mert nappal is könnyebben észlelhető úgy a kocsim. Nem másnak teszek vele szívességet, hanem magamnak, ha látható vagyok a forgalom többi résztvevője számára. Persze nem mindenki jut el eddig agyilag, sajnos...

Aki fény nélkül jön szembe nappal országúton, vagy szürkületben bárhol, arra mindig villantok, de tízből kábé egynek esik le, hogy mi van.

Biztos spóróni kő a villannyal is, nehogymán eeekopjon a' izzó.

stellaz1 2008.09.17. 13:13:40

ezért szerettem a fabiát, mert abban lehetett a viláűgítást városi módba állítani, mikor is folyamatosan világított, ha járt a motor, és nem engedte a reflektort sem felkapcsolni, csak a fénykűrtöt.

Amúgy én is felejtettem már el világítást rátenni, kivilágított szakaszon alig tűnik fel, főleg olyan autóban, amiben folyamatosan megy a műszerfal viláígítás (pl. citroen cx).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 13:14:04

Jacques Foche: Én is így vagyok vele, ahogy jár a motor, tompított bekapcs, fényes nappal is. Annyival nem fogyaszt tőle többet az autó, hogy ne érjen meg ennyit. Nappal is sokkal könnyebb kiszúrni egy mozgó autót, ha világít. Nem is igazán értem, hogy miért csak lakott területen kívül kötelező a tompított, szerintem városban még fontosabb lenne.

Rong 2008.09.17. 13:16:46

sugi77 2008.09.17. 13:10:12

"Nem teljesen értek veled egyet, autópályán szakadó esőben én is felkapcsolom a ködlámpát, hiszen a felverődő víztől azt messzebbről látni."

Valóban látszol messzebről, de azért én nem szeretném ha mögém érnél :)

Manyizga (törölt) 2008.09.17. 13:18:19

Ha bringával megyek is mindig világítok, amikor autóval is világítanék. Ennek ellenére volt már autós, akinek be kellett világítanom a sötét utasterébe a levehető halogénnel, hogy megtalálja a helyes kapcsolót. :)

Gondolom először hitte hogy a 3. típusú találkozás fog bekövetkezni, amikor hátulról-oldalról egy fénycsóva kivilágítja belülről az autóját... :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 13:19:39

Igen, vannak világítós műszerfalú típusok (én baromságnak is tartom, pont a fenti dolog miatt, holott a Seat Cordobám is ugyanilyen volt), de az nem magyarázat az automatikus mozdulat elhagyására, sőt, ha még ne adj isten' már vagy 100-an villogtak szemből IS, csak valamin el kéne tűnödni. De láthatólag olyan mértékben szarnak már az emberek mindenre, ami nem ők, hogy nem is meglepő már... Sajnos.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.09.17. 13:19:58

Én is mindig nyomom a tompítottat, ha beindítom a motort, és amíg jár a motor, addig nem is kapcsolom le. Amúgy valóban jó megoldás lenne, ha autókra is bevezetnék kötelezően azt, amit a motorokra: nem lehet olyan motort gyártani európai eladásra, aminél a gyújtás ráadása nem kapcsolja egyből a tompítottat is.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.09.17. 13:21:24

Nekem kedvencem a féklámpa "félszeműsége", főleg, ha mondjuk csak a jobb oldali működik, a bal meg töksötét...

Kellemetlen, főleg ha olyan tempóban haladnak így előtted, amit még érdemes megelőzni, mert ilyenkor inkább a szembeforgalmat figyeled, hogy mikor nyílik a rés, és ekkor a jobb oldal nagyon ki tud esni...

Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 13:22:56

Vannak országok, ahol úgy szól a szabály, hogy minden mozgó járművet ki kell világítani. No, most az én autómat egy ilyen országban gyártották.

Ahogy beindítom, már világít is. Szerintem ez nyugodtan lehetne itthon is alap...

Matrix_ 2008.09.17. 13:23:43

sugi77 2008.09.17. 13:10:12

Nyilván, ha az időjárási viszonyok indokolják, használni kell. :) De nem állandóan!

makacs szennyeződés 2008.09.17. 13:24:24

nem kell ahhoz estének, éjszakának lennie, egy olyan időben pl., mint tegnap volt, egy világítás nélküli sötétkék, -zöld, bordó autó is teljesen lopakodó.

"nappal" az autósok szerintem egyharmada nem kapcsolja be a világítást, mert ami nem kötelező, az szerintük tilos, még akkor is, ha a kresz szerint nappal is kötelező mindenhol, ha a látási viszonyok megkívánják, azaz esőben.

vagy spórolnak? nem értem. nyilván ők nem félnek, láthatatlanok, tehát balesetbe kerülnek, ezért nekik megérheti spórolni, hogy a párszáz forintos izzót csak 1 hónappal később kelljen megvenni a tragacsba, érthető.

labi 2008.09.17. 13:26:16

"autópályán szakadó esőben én is felkapcsolom a ködlámpát, hiszen a felverődő víztől azt messzebbről látni"

Ez a hátsó ködlámpád, nincs is azzal semmi baj, sőt, ha ez csak az elsővel együtt kapcsolható az se fog senkit zavarni az autópályán, mert az előtted lévő mögött is szép vízfüggöny van ami tompítja.

Az ész nélkül használókkal van a gáz, akiknél állandóra van kapcsolva a ködlámpa, illetve azokkal akik az M3 bevezetőn a dugóban araszolva olyan nagyonenyhe ködben ahol még simán 300 méterre ellátni és a sima hátsó lámpa is látszik 600 méterről, akkor is a "nahát köd van és nekem van ködlámpám" felkiáltással négy méterről beleégetik a ködlámpájukat a mögöttük araszoló retinájába. :)

guga 2008.09.17. 13:27:33

Még két hét és lesz jogsim :)

Hja, én tanyán nőttem fel, nem bevett szokás a kerékpárt kivilágítani.
Még gyerek voltam, mentem haza moziból. Jött egy autós, aki nyilván nem környékbeli lehetett és nem volt hozzászokva, hogy kerékpárosok sötétben pilács nélkül. Lassított és atyaian kiszólt, hogy: fiam, majd a kopórsódra veszek lámpát!

Nahhh, azóta mindig kivilágítva közlekedem.

Persze ez sem garancia a túlélésre.

Walter Melone (törölt) 2008.09.17. 13:28:18

"négy méterről beleégetik a ködlámpájukat a mögöttük araszoló retinájába. :) "


Ugyanez este dugóban sík úton a féklámpával.....

teabore 2008.09.17. 13:29:25

Nekem az a kedvencem, amikor a helyzetjelző+ködlámpa megy egyszerre...nem értem, a külső ködlámpa nem oszlatja el a belül lévőt...

teabore 2008.09.17. 13:30:29

mármint a belső ködöt :)))))

Matrix_ 2008.09.17. 13:32:26

labi 2008.09.17. 13:26:16

Naja. A másik aminél felbasz az ideg, amikor dugóban játsza el a ködlámpás játékot a zidióta. Had égjen már bele az előtte álló retinájába a két pötty. Nemlátja a rendszámtáblát vagy mi? Vagy fél hogy nem veszi észer az előtte 1m-rel araszoló? Még ha tejköd van akkor is, dugóban???? Necsapjukmárbe egymást. Az ilyen 12a,b és c. Minden létező sorrendben! :)

oddo 2008.09.17. 13:32:34

Nekem van egy olyan teóriám, hogy a balesetek nagy részét is nem a "sima" gyorshajtók, hanem az ilyenek, és a "tötymörgők", hétvégi szerencsétlenkedők okozzák. És a gyorshajtásos balesetek is gyakran miattuk lehetnek, mert valakinek elpattan az agya, és veszélyes előzésbe megy bele!
Vagy rosszul gondolom? :)

G.Gambino 2008.09.17. 13:32:51

Azért nem felkapcsolni a fényszórót, hogy üzemanyagot spóroljunk, ősi román szokás. :D

A villanyról és a románokról jut eszembe:

www.youtube.com/watch?v=HAgNxHolGOQ

Big-B 2008.09.17. 13:35:31

Szüret tájt gyakran előfordul hegy-környéken a kivilágítatlan, dülöngélő biciklis.
Ilyenkor egy kicsit lassabban megyek, az út középvonala felé orientálva és ahol lehet (nem zavarok másokat) refivel.

Múltkor találkoztam olyannal, hogy főúton, tök sötétben, kivilágítatlan bicikli, keresztben 4-es létra. Nem tudom, hazaért-e élve az illető, merthogy párszáz méterre 90-100 körül láttam autókat felé közeledni.

Big-B 2008.09.17. 13:36:49

Mindig rávillogok arra, aki szembe jön velem ködlámpával.

G.Gambino 2008.09.17. 13:37:35

Sajnos sokan divatból használnak csak helyzetjelzőt. Lásd. Angel Eyes (a márkát nem írom le) Én nem is használom. :) Külföldön ilyet sem látni egyébként, csak itthon. :(

labi 2008.09.17. 13:40:32

Nem régen cseréltem kocsit, az előzőn minden volt xartól a repülőig (értsd legmagasabb felszereltség) amibe beletartozott az első-hátső ködlámpa. Nos, az első ködlámpát négy év alatt egyszer használtam (bitang nagy zivatarba földúton, amikor az orrom előtt akartam látni a gödröket jobban). Sima úton soha, mert normál sebességnél az a terület amit bevilágít nem sokat jelent, a szembejövő kodlámpanélkülieket meg sima tompotottjukkal együtt is elég messziről láttam és mivel ez azt jelentette, hogy ők is látnak engem, felesleges volt.

A mostani kocsimon így csak hátsó ködlámpa van. Júniusban vettem át a kocsit, még nem próbáltam ki a ködlámpát. :)

Secnir 2008.09.17. 13:42:10

proteam:
szvsz ott a pont.
nekem speciel szar a mászerfalvilágításom, kell neki kb 5 km, utána baloldalt felül meg kell ütni, és akkor lesz.
talán.

amúgy velem fordult már elő (és utána csak az írjon be, akivel nem), hogy qrva fáradt voltam, örültem, hogy be bírtam ülni az autóba, és amikor kiértem a városból, hirtelen elsötétült minden - és akkor jöttem rá, hogy nincs felkapcsolva a világítás.
ami egyébként alapesetben gyújtáskulcs elfordítása után a második teendőm.
sőt. volt rosszabb is, amikor a generátor elájult, és akksiról mentem haza. akkor direkt csak helyzetjelzővel mentem, piszok lassan, és indexet is csak akkor kapcsoltam fel, ha jöttek mögöttem.

tehát nem kell egyből szapulni a "sötéteket"...

makacs szennyeződés 2008.09.17. 13:43:45

a ködlámpás idióták tőlem is mindig kapnak egy kis erősített szembefényt, csak hogy nehogy kimaradjanak a jóból, amit ők is nagyvonalúan osztogatnak a szembejövőknek.

Matrix_ 2008.09.17. 13:44:28

A ködlámpások szerintem is rosszabbak. Azok direkt csinálják. De figyelmetlenül meg ne mennyünk mán ki a forgalomba!!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.09.17. 13:45:18

én soha nem kapcsolok (le) világítást, mert a Saabokon gyújtásra van kötve, így mindig ég. aztán ha véletlenül beülök egy másik autóba, ott is elfelejtem felkapcsolni, ha elég jó a közvilágítás, kell pár perc, amíg feltűnik

Wick 2008.09.17. 13:47:39

SilentSound: korrekt. Ígyvanjól. Nekem annyival van könnyebb dolgom, hogy a fostartály olasz autóm a gyújtást levéve és a kulcsot kihúzva leveszi a lámpát, szóval én amikor 2.5 éve megvettem az alfát felkapcsoltam, azóta meg talán 2 alkalommal ha lekapcsoltam, mindkétszer szervízlátogatás során (gázolajszűrő csere, sok gyújtásráadás/levétel, hogy az AC feltöltse a szűrőt gázolajjal).

Amúgy 1-40ig minden vonatkozót azoknak a majmoknak, akik lámpanélkülmennek töksötétben. :-))

Hellisfitar 2008.09.17. 13:55:14

Most kikapok, de ilyet 90%-ban hölgy vezetőktől láttam. Mocsok kijelentés ez, kaphatok érte a pofámra, persze nem lehet ebből levonni semmit, úgy látszik sokszor voltam a megfelelő pillanatban a megfelelő helyen, ámbátor beigazolódik, hogy a nők jobban látnak a sötétben.
Egyszer, pár éve sógor kanyarodott ki az Abonyi utcából a Dózsa György útra jobbra, kis ívben. A Dózsán nem működött a világítás, korom sötét volt, éjszaka lévén a lámpák sárgán villogtak, kb. 5 méterre lehetett ellátni. Sógor óvatosan belógatta a kocsi orrát, hunyorgott balra, sehol semmi autóból származó fény, így szép lassan kikanyarodott és elindult a Liget felé. Nem taposta tövig, mert az Ajtósi kereszteződésében akkor váltott pirosra a lámpa. Hanem ám hirtelen a kocsi mögül éktelen dudálás és a rendőrautók oly' szimpatikus berregése, tükörbe nézett, de mögötte semmi, csak a nagy sötétség. Elgurult a lámpáig, mikor is mögüle kivágott egy rendőrautó, csikorgó kerekekkel persze, lefékezett mellette, ablak le, és hát rendőr uram fröcsögve felelősségre vonta a rokont, hogy mi a büdös ****ért nem néz körül kihajtás előtt, ha ők nem olyan vér profik, akkor felelhetne a büdös polgár. Sofőrülésben szőke rendőr hölgyike, ő is roppant mérgesen néz, mire sógor halkan (tényleg megijedt) megjegyezte, hogy hát talán észrevette volna őket, ha nem felejtik el felkapcsolni a világítást... Szó bennakadt, tekintetük a sötét műszerfalra tévedt, majd egy laza bocs helyett elhajtottak (lámpát felkapcsolták).
Behambiztak a palacsintakirályban, vagyis mit beszélek, elindultak a kapitányságról, de egyiküknek sem tűnt fel, hogy valami nem stimmel. De legalább a dudát megtalálták, és járhatott a szájuk.

szemenagy 2008.09.17. 13:59:13

Walter Melone · waltermelone.blog.hu/ 2008.09.17. 13:28:18

Automata váltós mögött nem szeretek dugóban állni... :D
Nekem spec a VW új szériájinak hátsó lámpája (a féklámpában indexes) mocsok mód zavarja a szememet. Nem a fényerő, hanem a villogása (bár a neontól is megvadulok seperc alatt).

stichus 2008.09.17. 14:08:06

én spec sosem kapcsolom le, mert városhatár táblánál mindig elfelejtem felkapcsolni nappal. kulcsot kiveszem, úgyis lekapcsol a világítás magától, utána meg fel. tompított meg nem zavar senkit sem a városban nappal

oddo 2008.09.17. 14:13:50

ja, a legegyszerűbb le nem is kapcsolni, ha lehet. Így nappal is biztonságosabb, évente kb plusz 800 ft költség, h gyakrabban kell cserélni.

Matrix_ 2008.09.17. 14:15:39

Itt csak a noé előtt gyártott autóval közlekedők szívnak a lámpával. Sajnos azoknál még nem volt direktbe kötve. De hogy mérnem azt nem tudom! (bár ott se mindegyik, mert asszem pl a régi puntókban már így volt megkonstruálva)

Sugi77 2008.09.17. 14:17:16

Rong 2008.09.17. 13:16:46
már jöttek mögöttem ködfényszóróval, és nem találtam zavarónak... nem tudom...szóval azért igyekszem ilyenekre odafigyelni, mert én sem szeretem, ha kiégetik a szemem :S

Sugi77 2008.09.17. 14:20:53

Rong 2008.09.17. 13:16:46
..egyébként, meg ne hagyd, hogy mögéd érjek :P

Nordbright 2008.09.17. 14:23:14

MatrixHasYou 2008.09.17. 14:15:39

"noé előtt gyártott autóval közlekedők szívnak a lámpával"

Mintha picit el lennél tévedve.
Hány kocsival volt már dolgod?
Vagy a noé bárkája mondjuk 2007 előtt-től datálódik?

Dr Kangörény 2008.09.17. 14:24:13

Én vagy opellal, vagy citroennel járok. Az opel kapcsolója úgy van beállítva (bizony, választható opció), hogy amint elindul a motor, bekapcsolódik a tompított is. A citroennél nem ilyen megoldás van, ott szintén opciósan sötétben kapcsol be a lámpa. Ez akkor szívás, ha korán reggel indulok el, a lámpa ég, aztán lakott területen kívül kivilágosodik, a lámpa meg kikapcsol.

Sugi77 2008.09.17. 14:25:41

labi 2008.09.17. 13:26:16
M3 bevezető :D ismerős sajnos, de persze olyankor lekapcsolom :) még akkor is, ha nincs ugyan dugó, de közelebb érünk egymáshoz :P tökéletes vagyok-e??? :D

Viszont ma reggel az M0-áson jöttem már :D

Rong 2008.09.17. 14:39:44

sugi77 2008.09.17. 14:20:53
"Rong 2008.09.17. 13:16:46
..egyébként, meg ne hagyd, hogy mögéd érjek :P "

Inkább menj annyival amennyivel én, mert ha utolérsz akkor itt nagyon sokan rögtön jönnek a "de autópályán a max megengedett ahol nem tábla határozza meg stb..stb..." :) Csak tudd, hogy én vagyok előtted :*
Ha szerinted én vagyok az, akkor villants háromszor hármat. Ha én vagyok, akkor villantok a hátsó ködlámpával háromszor hármat :)

Amúgy respect, hogy figyelsz arra, hogy lehetőleg ne vakíts el senkit se elől, se hátul.
Annak idején az oktatóm kérdezte amikor álltunk a pirosnál, hogy félek-e. Mondom nem. Vajon lebarnultak már mögöttem? Mondom tessék? Lejtőn vagyunk-e? Mondom nem. Akar-e látáskárosodást okozni bárkinek? Mondom nem. Na akkor esett le, hogy a féken állok feleslegesen ami engem is marhára szokott zavarni mint itt sokmindenkit:)

pirosalma 2008.09.17. 14:47:02

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.17. 13:14:04

Totál egyetértek!
Sokszor lakott területen is ugyanolyan fontos lenne a világítás. Főleg, hogy sokan nem tudják eldönteni, hol kezdődnek a rossz látási viszonyok... Valakinél még szakadó esőben sem!!! Vicc, hogy valaki a spórolás miatt nem kapcsolja fel.
Én is mindig mindenhol felkapcsolom.

Épp ma villogtam egy 'néninek', mert a csodás döglöttvadgalamb színű (érstd szürke) autójával jött lakott területen kívül. Nem kapcsolt. :(

Nálunk az a baj, hogy az emberek nagy része, csak a főutat gondolja fontosnak, pedig az itteni mellékutakon se felfestés, se karók, se semmi, plusz olyan aszfalt, ahol jobb szlalomban menni.

Én is hálás vagyok azoknak, akik mindenhol világítanak, sokat segít!

pirosalma 2008.09.17. 14:49:28

Ja, férjem autója is szuper, rögtön felkapcsolja a tompítottat, és slusszkulcs kivételével meg le.

Nehezebb is az aksiját lemeríteni. :)

Köcsögarc 2008.09.17. 14:49:28

oddo: azt hiszem igazad van de én ezt a másik oldalról mondom mert én bizony egy ilyen tötymörgős, balfékeskedő vasárnapi autós vagyok már húsz éve. Szoktak bizony mérgesen beelőzni, dudálni de szerintem meg ők az izgágák. Éljék ki máshol a magas tesztoszteron szintjüket ne egy tonnás vasdarabban főleg családdal kutyával motyóval miegymással tele.
Egyébként gyertek el egyszer a Halom utcába kőbányán hát az király. Volt itt kivilágítatlan is me buszt idegesen előző felsőkategóriás. Rendőr meg polgárőr az persze csak álom édes álom. Pár napja pont egy rendőrkocsi parkolt le forgalom szerint bal oldalon szögben kapubejáratnál helyzetjelző vagy vészvillogó nélkül éjfélkor mert pont ott volt dolguk. (A Harnat utcai örs csak egy köpésre van.) Gondoltam ha lefotózom őket még le is tartóztatnak úgyhogy elkotródtam onnét inkább. Meg pont tegnap csókolt meg egy autós egy téglakerítést tuti izgága előzés miatt. Már csak a törmelék van a járdán meg a füvön jól lehet benne szteppelni mezítláb. Ha épp ott van akkor valaki akkor abból egyiptomi freskó lett volna mert bizony a féklámpából meg indexburából most is van bepréselve a téglák közé.

ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 14:49:55

Nekem ezt megoldja, hogy a kocsi a motor leállításakor lekapcsolja a fényszórót, indításkor pedig felkapcsolja, így sosem kapcsolom le. Ha valakit zavar a leállításkor lekapcsoló fényszóró, a fénykürt többszöri megnyomásával további időre lehet aktiválni a fényszórókat. Ez egy akkora feature, hogy nem is tudom, miért nincs ilyen minden kocsiban (ez egy közel 10 éves verda!).

Mondjuk ez nem mentett meg attól a merőben valószínűtlen esettől, amikor szürkületben egyszerre szállt el a két tompítottban az izzóm :( Akkor én is a két első ködlámpával mentem haza.

relhist 2008.09.17. 14:50:07

Én hétfőn este 8-kor találkoztam a kőbányai úton egy helyzetjelzővel közlekedő jeep cherokee-val. Szóltam neki, hogy jobb lenne, ha világítana, mert a tükörben egyáltalán nem látszik a szakadó esőben.
Mondta, hogy kösz, de rossz a lámpa....
Ekkora barmot.
Nem gondolom, hogy a sötétben/esőben/szürkületben tompított nélkül közlekedők felmenthetők lennének bármi felelősség alól, mivel egyrészt a KRESZ tompitottat ír elő kül- és belterületre is, másrészt meg kimerítik a gondatlan veszélyeztetés fogalmát. Monnyanakle.

Silverf@x 2008.09.17. 14:52:43

Vakegerek :D És ezek szabadon közlekednek édes istenem... a tükörbenézést ezek után már el se merem várni.

Atika!!! 2008.09.17. 15:04:05

Drága a Xenon izzó :)

DEGEC 2008.09.17. 15:04:53

es ha csak kiegett az osszes izzoja?

Sir Nyű 2008.09.17. 15:06:04

Ausztriaban hivatalosan ez ev elejetol nem kotelezo a tompitott nappal. Kiszamoltak, hogy eltereli a figyelmet (!), mellesleg mindenki utalta es rengeteget hivatkoztak a pluszfogyasztasra. Emiatt mondjuk fura lenne, ha uj autoban mindig kellene egnie.

Köcsögarc 2008.09.17. 15:06:07

Nálunk nem elterjedtek azok az autó modellek amelyekben van egy fényérzékelő és az vezérli a világítást sőt a fényszórót is. Ez jól jöhet például nappal ha bemegyek egy alagútba. Mérnöki szempontból nem nagy kunszt de valamiért nem divat. Talán drága vagy mi.

Rong 2008.09.17. 15:07:07

DEGEC 2008.09.17. 15:04:53
"es ha csak kiegett az osszes izzoja?"

Ugye? Erre bezzeg senki nem gondolt :)
De mintha lenne valami szabály arra, hogy legyen pótizzó meg ilyenek... persze lehet, hogy az csak urban legend :D

DEGEC 2008.09.17. 15:08:10

MatrixHasYou 2008.09.17. 12:41:48

a komputerem szerint 0.1 literrel tobbet eszik ha fel van kapcsolva a pilacs...

amig nem vettem eszre addig en is a kodlampasok taboraba tartoztam..:-)

de azota ugyelek...

de nem hiszem el hogy lehet olyan droid aki nem nez ra a muszerfalra, es nam latja , es nem ugrik be neki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 15:08:17

teabore 2008.09.17. 13:29:25

Ha _valóban_ köd van, akkor csak úgy látsz vele, ez tiszta fizika. A köd alá kell világítani, mert a ködpermet milliárd apró vizcseppje visszatükrözi a tompított fényét, kvázi "tejfalat" emelve eléd. Ezt szokta sok rutintalan megtetézni reflektorral, amitől totál nem lát, de jó fényes :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 15:08:18

DEGEC: Nekem télen egyszerre égett ki a két első izzóm. Nem tudom hogy csináltam, mikor este indultam volna haza, nem világított. Ködlámpával és helyzetjelzővel is hazajöhettem volna akár, mert nem olyan nagy távolság és jó a közvilágítás, de ennyire sem akartam szabálytalan lenni, úgyhogy megkértem egy barátomat, hogy dobjon haza. Másnap reggel meg vettem izzót, kicseréltem és fényben jöhettem haza. :)

DEGEC 2008.09.17. 15:12:50

Mityu 2008.09.17. 13:09:59

autotipus vs citren???? eros nem??

az hanyas pont hogy akinek francia autoja van sikeres nem lehet??:-DDDD

DEGEC 2008.09.17. 15:15:15

Secnir 2008.09.17. 13:42:10


bekopizzam a kreszt, hogy milyen allapotban lehet lehet a vezetest megkezdeni:-PPPP?????

aki faradt mennyen busszal?

Matrix_ 2008.09.17. 15:16:10

DEGEC 2008.09.17. 15:08:10

Örülök, h leszoktál a ködlámpázásról. De Te nem is itthon közlekedsz. A kűfödieket szopathatod ködlámpázással :)))

Az hogy meg 0.l literrel többet eszik, arról nem én tehetek:) én pl nem tudom mennyivel eszik többet az enyém. De nem is izgat.
Amúgy hogy jött ki ez a 0.1 liter (nem ismerem ezeket a fed. komputereket)

tehenke 2008.09.17. 15:16:38

Én lakott területen belül mindíg felkapcsolom legalább a helyzetjelzőt.

Miliko Enoki 2008.09.17. 15:20:26

Tegnap már én is irtottam a ködlámpás rémeket!!!
Háromból egynek sikerült csak elvenni a kedvét- sajnos.
Kellene valami jó kis lámpa, amivel kisütöm ilyenkor a szemét.

lightning79 2008.09.17. 15:23:59

Nekem egy Skoda Fabia van szolgálati autóként, a legrégebbi modell. Nappal lakott területen belül csak borús időben/ködben/stb. szoktam használni a lámpát. Ha valaki ezen nappal észreveszi a műszerfal-világításról, hogy fel van-e kapcsolva a tompított, azzal kezet fogok. Nincs gond a látásommal, de akárhogy meresztem a szemem, nem látom. Mostanság este 6 után már jó eséllyel igen, de egyébként nem lehet látni a különbséget a be-és a kikapcsolt állapot között. Ráadásul a kapcsoló állásából sem derül ki, hiszen az csak egy nyomógomb. Ha ilyenkor vezetek, akkor ha tudom, hogy kelleni fog, előre felkapcsolom. Ha netán mégis elbizonytalanodok, hogy felkapcsoltam-e, akkor viszont esélyem sincs ellenőrizni. Esetleg piros lámpánál, az előttem levő kocsiról látom, hogy visszaverődik-e a fénye. Volt már olyan, hogy véletlenül a be/kikapcsoló gomb helyett a mellette található ugyanolyan alakú helyzetjelző/tompított váltókapcsolót nyomtam be. Aztán az erdős szakaszon némileg meglepődtem...

szemenagy 2008.09.17. 15:28:18

lightning79 2008.09.17. 15:23:59

Az annyira régi Fabia, hogy még Felicia? A Fabia forgókapcsolós nem?

goes 2008.09.17. 15:28:27

lightning79 2008.09.17. 15:23:59

Hazudsz. Tekergetős kapcsoló van minden Fabia-n és látszik az állása. A tompított jel is szép zölden világít a műszerfalon, jó láthatóan. Esetleg tűző napfényben már elkeverhető a dolog.

Veér Farkas 2008.09.17. 15:31:27

És amikor gyalogosként látsz ilyet, hogy jelzel neki? Én mondjuk mutató- és középső ujjammal a lámpára mutatva és az ujjamat le-fel mozgatva szoktam, de nem nagyon értik, pedig szerintem tök egyértelmű :-)

De a múltkor odamentem egy csajhoz a lámpánál (este 10 körül, mellette láthatóan hasonló képességű barátnője), hogy "szia, nem ég a lámpád", és először nagyjából lehülyézett, de vagy 15 másodperc után leesett neki, hogy jé, tényleg nem, és felkapcsolta.

Egyébként jól kivilágított utakon nem tűnik fel, hogy nem ég a lámpád (mivel a műszerfal is jól látszik). Nekem egyszer sikerült így elmennem éjjel 2 táján a Belvárosból Pestlőrincre (égett is a pofám, mikor észrevettem). Nem villogott rám senki egész úton.

ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 15:31:46

SilentSound, szerintem nem annyira meglepő. A mai izzók élettartamát elég szépen be tudják tervezni, így ha egyszerre cserélted a két izzót, akkor - ha nem is túl valószínű - kimehet akár 1 órán belül mindkettő, velem is előfordult (vagy valami zárlat a kocsiban megsütötte őket).

Az izzókészlet egyébként jól hangzik, javaslom is, hogy aki ennyire benne van, az 100km-re otthontól 10-es kulcs nélkül próbálja meg a bal első fényszórómban a cserét, lehetőleg -10C és sűrű havazás közepette. Van izzókészletem, de komplett szerszámosládát azért nem hordok a kocsiban.

szemenagy 2008.09.17. 15:31:51

goes 2008.09.17. 15:28:27

1:0 ide :D

Rong 2008.09.17. 15:36:50

ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 15:31:46

"Van izzókészletem, de komplett szerszámosládát azért nem hordok a kocsiban. "

mér? :)

DEGEC 2008.09.17. 15:37:38

ugy hogy alapjaraton 0.8 at it ki fogyasztasra, de ha rajta a pilacs akkor 0.9

a kulfoldieket, nem szopatom, mert itt oszt k@urvara senkit nem erdekel, hogy te mit csinalsz, van egy kb 2 kmeres alagut, amin jarok munkaba 10 bol 3 autonak nincs lampaja, senkit se zavar, engem igen, de ez meg oket nem...nem elozok, es tagra nyitom a szemem...
az hogy egy ket savos uton, vagy palyan 3 auto m1 egyszerre, az megszokott, en meg nem szotam meg, de fel vagyok keszulve ra.korforgalomban annak van elsobbsege aki batrabb...stb...

itt az embereknek teljesen mas a mentalitasuk, es pont leszarnak mindent, elvezik az eletet, ha nekimegy valakinek(nem totalkar) max kiszol a kocsibol..vagy asse...

Matrix_ 2008.09.17. 15:45:11

DEGEC 2008.09.17. 15:37:38

Jó hely lehet :))

Matrix_ 2008.09.17. 15:48:57

DEGEC

Ez akkor azt jelenti, hogy 0.8 literrel 100km-t tudsz egyhelyben állni járó motorral? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 15:51:01

Nem csak üresben van ám alapjárat. :)

Lófő (törölt) 2008.09.17. 15:55:31

A legrosszabbak a ködlámpás biciklisek.

Orizatriznyák 2008.09.17. 15:59:12

Hol lehet panaszt emelni a kivilágítatlan, szuicid biciklisekre?
Tegnap este negyed 9 körül mentem hazafelé az esőben autóval. Dunavarsány bekötőút - semmiféle felfestés nincs az úton, sötétben a memóriádra hagyatkozva mehetsz (plusz ugye a reflektor vagy a tompított). Itt kerekezett haza egy egysejtű sötét ruhában, macskaszem és világítás nélkül! Csak azért nem halt még meg az a nagyon hülye, mert jó reflexű autósokkal hozta össze a sors eddig. Szóval nem rajta múlt. És nem elszigetelt a jelenség, mindennapra jut néhány azon a környéken (is). De ha elütik és megmurgál, akkor meg nagyon meg van sértődve...
Bocs, OFF volt.

DEGEC 2008.09.17. 16:02:24

nem, hanem olyankor azt irja ki hogy 0.8 liter/h

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.17. 16:04:25

DEGEC: Nekem olyankor három mínusz jelet rak oda, ha állok.

Matrix_ 2008.09.17. 16:04:42

DEGEC 2008.09.17. 16:02:24
mondom én hogy nem értek hozzá. :)
köszi!

Devil 2008.09.17. 16:04:56

Azert van egyre tobb ilyen mert itt a hideg es sotet osz, es a soforok a napfenyes nyarhoz vannak hozzaszokva, es egyszeruen elfelejtik felcsavarni a lampat. Ha van kozvilagitas akkor meg jobban mert ok mindent latnak, azt meg nem veszik eszre hogy oket nem latjak, azert ha valaki rajuk villog altalaban kapcsolnak...
Azert ne vessuk rajuk az elso kovet, inkabb szoljunk nekik udvariasan.

ihatethisindapassthingy 2008.09.17. 16:05:32

Rong, mer' nem autóműszerész vagyok, hanem :)

Egyébként meg az első izzócseréig nem tudtam, hogy a fél autót le kell bontani a bal első fényszóró izzócseréjéhez :) A gépkönyv szerint nem kell, sőt, 3 mozdulat az egész (jobb oldalon tényleg annyi), mindössze annyi a gond, hogy a fényszóró hátsó fedelét nem tudod eléggé távolra húzni a művelethez, így célszerű egy 10-es kulccsal kilazítani a fényszórót, majd 10 percen keresztül próbálkozni a valamiért állati merev izzót rögzítő rugó kiakasztásával csak azért, hogy a legnagyobb megdöbbenésedre az izzó ne akarjon távozni a foglalatból. Ez az a pont, amikor kombinált fogó hiányában az esőben inkább elnapolod az izzócserét :)

Meg persze akkor is, amikor észreveszed, hogy a márkaszervízesek a hátsó lámpatestedet (eltávolítása szükséges hátsó izzócseréhez) rögzítő szárnyasanyát beejtették a kocsiba, cserébe viszont izomból ráhúztak egy hagyományos anyát, neked pedig nincs 42 ponton hajlított csőkulcsod.

Az izzócserétől már előre felmegy bennem a pumpa, mindig :)

JP 2008.09.17. 16:07:21

Magyarázza már el valaki, hogy miért lesz nagyobb a fogyasztása a motornak ,ha felkapcsolod a vílágítást! Tudtommal a világítás és gyújtás (benzines autónál!) az akkumulátorról megy. Ezt meg tölti a generátor, ami ugye egy ékszíjon van a főtengellyel. Tehát állandóan forog. Szóval ho az a plusz munka,ami miatt több nafta kell. Egyszerűen nem értem...

DEGEC 2008.09.17. 16:07:44

MatrixHasYou 2008.09.17. 15:45:11

rohogni, fox de az...

az elso evben volt egy tanulo autonk, de azzal sem okoztunk meg szenvedtunk el krest.

a felesegem ezek ellenere is jobban szeret vezetni itt mint pesten.
nem kell felni hogy vmi kopasz barom kiszed a kocsibol ha olyat csinalsz ami nem tetszik.
ha figyelsz masokra, akkor nincs gaz.
azt sosem felejtel el, hogy a lehel utra akart kanyarodni egy no.
a beke felol jott a kopasz mergas. a no elindilt de lefulladt, a kopasz uvoltozott, es elkezdett mindenfelet kidobalni a kocsibol, cigit, cdtokot, ami a keze ugyeben talalt a no kocsijanak..es uvoltott.
Gondolom a no egy kicsit beszart ettol meg vagy 5x lefulladt ijedteben..

ilyet lehet csinalni???

DEGEC 2008.09.17. 16:09:51

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.17. 16:04:25

milyen autod is van?????????:-DDDDDDD

JP 2008.09.17. 16:07:21

majdnem azert mint a klima...

elol 2 db 55W izzo van.
nagyobb terhelest vesz fel..

Matrix_ 2008.09.17. 16:17:16

DEGEC 2008.09.17. 16:07:44

Nem kiröhögtelek, hanem mosolyogva merengtem magam elé, hogy "jó hely lehet" :)
Ennél ami itt van mindenképp!
(bár nekem csak át kell mennem rajta szerencsére már "vidékre" érek haza), de ez az út felér 1 munkanappal. ezért van hogy 40 napot dolgozok 1 hónapban :))

JP 2008.09.17. 16:20:14

"DEGEC 2008.09.17. 16:09:51

JP 2008.09.17. 16:07:21

majdnem azert mint a klima..."

A klíma más dolog, ott vagy megy a kompresszor, vagy nem. Ha megy, akkor akkor persze nő a fogyasztás.

"elol 2 db 55W izzo van.
nagyobb terhelest vesz fel.."

Amelyek az akksiből kapják a delejt... továbbra sem értem, de mindegy. Én azért világítok állandóan.

Secnir 2008.09.17. 16:25:09

"DEGEC 2008.09.17. 15:15:15
Secnir 2008.09.17. 13:42:10
bekopizzam a kreszt, hogy milyen allapotban lehet lehet a vezetest megkezdeni:-PPPP?????
aki faradt mennyen busszal?"

Degec:
két xSeries szerverrel a hónom alatt + két San-nal nincs kedvem elindulni újpestről a csepel-szigetre este 11-kor. ilyenkor kopizhacc akármit, akkor is autóval megyek.

tandras 2008.09.17. 16:26:18

Egyszer az autópályán, éjjel utolértem egy autót, amelyiknek egyik hátsó lámpája sem világított. Csak az lett gyanús, hogy az első lámpák fénye valahogy mégiscsak kezdett derengeni az aszfalton, aztán a macskaszemek is előtűntek. Elkezdtem ezerrel villogni neki, majd melléérve a lehúzott ablakokon átkiabáltam, hogy mi a helyzet. Máig előttem van a srác arca, meg is köszönte.

Lófő (törölt) 2008.09.17. 16:38:23

Én egyszer égve felejtettem a lámpkat,el is ment egy fél tank benyóm:D

Perillustris 2008.09.17. 16:46:08

Ha a világítás extraként lenne rendelhető, sokkal kevesebb autón égne. Ez jól látszik a rengeteg "félszemű" közlekedőn.

DEGEC 2008.09.17. 16:48:33

JP 2008.09.17. 16:20:14

na es az akkumlatorba mi termeli a delejt...

de orulok, hogy vannak olyan emberek akik szerint a szel hordja ossze az energiat az izzo vilagitasahoz...

minden ami vilagit, mukodik a kocsiban es aramot vesz fel, mind tobbletfogyasztast okoz.

vilagitsatok vilagba..es tegyuk tonkre a kornyezetet foloslegesen...

autosave 2008.09.17. 17:01:16

JP: egyszerű. Az autó energetikailag (ilyen szempontból) tekinthető egy zárt rendszernek. Oda energia csak üzemanyag formájában jut be. Minden ami az autóban elektromos fogyasztó, az villanyáramot fogyaszt. Ezt meg kell termelni, ezt a generátor oldja meg. Nade nem mindegy, hogy mennyit kell termelni. Azért elvonatkoztatva minek is az atomerőmű, ha az autóban ott az ingyen áram. Nincs ott ;)
Azt a generátor a motor terhelésével állítja elő, márpedig ez a terhelés arányos a fogyasztók pillanatnyi felvételével. Minél több fogyasztót kapcsolsz be, annál nehezebb a motornak tekerni az ékszíjat, mert a generátor annál nagyobb erővel akadályozza...

Jó példa az is, ha alapjáraton bekapcsolod az ülés+ablakfűtéseket, jó nagy teljesítmény, érezhetően megnő az alapjárat (persze azért, mert a normál alapjáraton lefulladna) és így több a pillanatnyi üzemanyag fogyasztás is.

Szóval minden felhasznált áram a kocsiban valaha elő lett és elő lesz állítva mechanikai energiából, amit a motor hoz létre az üzemanyag elégetésével.

(Aki fizikus, attól előre is elnézést kérek :D )

autosave 2008.09.17. 17:04:56

" Lófő 2008.09.17. 16:38:23
Én egyszer égve felejtettem a lámpkat,el is ment egy fél tank benyóm:D "

Ha viccnek szántad, vicces :D
Ha azért írtad, mert nem többletfogyasztás a lámpa, akkor hülyeség. Az égve felejtett lámpák által lemerített akkut többlet üzemanyag felhasználással tölti majd fel az autó, ha mondjuk betolod hogy beinduljon...

De egyébként elhanyagolható mértékű a többletfogyasztás!! Van, de alig számít szintű!
Magánvélemény: szinte mindig ég nekem is a tompított, kivéve városban nagyon árnyékmentes helyeket.

De nyár közepén főleg a részben árnyékos helyen rengeteget számít! Az árnyékban mozgó autót sokan nem veszik észre, mert a fényes területek nagy kontrasztja eltereli a figyelmüket!

autosave 2008.09.17. 17:07:20

És ugye itt mindenki tudja, hogy MOTORT ÉS A LEGTÖBB ROBOGÓT MINDIG MINDENHOL ki kell világítani! Sokan nem teszik. Balesetnél ezt célszerű jegyzőkönyvbe vetetni...


"II. fejezet

A járművek kivilágítása

A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása

44. §
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.17. 17:13:58

Egyszer én is elfelejtettem felkapcsolni a lámpát. Úgy kétszáz métert mehettem, amikor már feltűnt, hogy valami nagyon nem oké. :D De asszem, a kilométerórát nem láttam, és onnan vettem észre. :D

zsuzsi5 2008.09.17. 17:14:34

Na, üdv mindenkinek!
Régi rajongója vagyok a blognak, de most muszáj volt regisztrálnom, hogy hozzászólhassak.
Kivilágítatlan autósnak mindig jelzek. Legutóbb szürkületben szürke kocsinak lakott területen is, közös érdek, ugyebár. Eddig egy kivétellel mindenki köszönte szépen a jelzést.
A kivétel viszont könnyfakasztó röhögéssel kísért sztorim.
Karcagnál hajtottam volna fel a 4-es főútra Pest felé, de nagy volt a forgalom vasárnap este (kb. 8-9 körül lehetett), hát várakoztam. Már a 4-esig több kivilágítatlan biciklissel összetalálkoztam, ez arra felé extrém népi sportnak számít.
Látom ám, hogy a szemben álló, a 4-esen átjutásra várakozó, régebbi típusú Hondának nem égnek a lámpái. Nosza, bajtársi hozzáállás, rávillogtam, hogy észlelje, gond van. A sztorihoz mondjuk ezen a ponton hozzá kell tennem, hogy kivételesen nem a saját kis Alteámmal nyomultam, hanem a férjem - aki mellettem ült - 5-ös BMW-jét vezettem. A szembekocsiban ülő fiatal srác néz bambán. Valszeg - mivel addig kivilágított úton jött, és éppen ott is volt közvilágítás, meg fényes benzinkút, stb. - nem fogta az adást. Én ráértem, úgyhogy villogtam még egyet. Semmi. Ekkor már nagyon röhögtünk az urammal, mert télleg szörnyű értetlen arcot vágott. A drágám lehúzta az ablakot, és hüvelykujját a másik négy ujjához érintgetve ütemesen jelezte, hogy lámpa, vazze', lámpa!
A srác eddig bírta. Talán azt hihette, hogy az elsőbbségét próbáljuk megszerezni, és most nyomja le a bunkó BMW-s, mindenesetre dühödten kiugrott a kocsiból, és szép ívesen bemutatott nekünk. Ebben a pillanatban tényleg megürült az addig folyamatosan haladó autókkal teli főút, úgyhogy mi nagy ívben balra el, mire ő egyáltalán visszajutott a kocsijába.
Utána sokáig latolgattuk, hogy vajon pár perc múlva leesett-e neki, mi a fenét is villogtunk rá. Mondjuk nem néztem volna végig a találkozását az első kivilágítatlan biciklissel...

Perillustris 2008.09.17. 17:24:35

"Én egyszer égve felejtettem a lámpkat,el is ment egy fél tank benyóm"

Fiam, te piromanias! Nem mecseskent kellett volna hasznalni!

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.17. 17:30:37

Eccer meg nem adtam meg egy jobbkezet egy kivilágíatlan autós hölgynek sötétben. Majdnem csatt. Persze kikeltem magamból, hogy lámpa hol van stb. Erre aszongya: hogy mé, nem megyek messzre...

tehenke 2008.09.17. 17:57:34

Ez a tipikus greenpace hozzáállás, hogy az áram a konektorból jö otthon, és nem az erőműből...
Hát megsúgom: az a 2 x 55 watt még kiegészül 2x5 watt helyzetjelzővel, 2x5 watt hátsólámpával, 2x5 watt rendszámtábla világítással, és egy csomó műszerfal villannyal.
A generátort terhelik, amit emiatt nehezebben hajt a motor.

AvgDvl 2008.09.17. 18:56:27

Azóta van ilyen, amióta valamelyik fasz tervező kitalálta, hogy a műszerfal világítás kikapcsolt lámpával is menjen, mer az olyan szép.

ulahopp 2008.09.17. 19:07:05

És most tedd a kezed a szívedre kedves Kisikasa: te még sohasem hibáztál? Mert ha igen, és egy akaratlan hibádat rosszidulatú agressziónak (potenciális gyilkos tettnek) tekintette (volna) bárki, Te mit éreztél volna?

DEGEC 2008.09.17. 19:13:36

ulahopp 2008.09.17. 19:07:05


látszik hogy ez az életed első hozzászólása.

ezt a cikket nem kicsikacsa irta:-PPPPP

LOL

J_W 2008.09.17. 19:35:00

Motor indít, lámpa fel. Ez alap nálam, még ha nem is kötelező. Akinek meg a városba beérve az az első, hogy lekapcsolja a lámpát, az szüljön sün ikreket.

Aqweren 2008.09.17. 19:38:40

Jó látási viszonyok között le lehet kapcsolni lakott területen belül. De ha már egyszer fel van kapcsolva, minek kapcsolgatni? Egyébként ha süt a nap akkor sem árt lakotton belül, akár hátulról, akár szemből.
Én le szoktam a 10-esen kapcsolni néha, amikor beáll a forgalom a solymári osannál, és az óbudai temetőig egyesben haladunk. Na _oda_ nem kell lámpa :S

J_W 2008.09.17. 19:54:48

"Jó látási viszonyok között le lehet kapcsolni lakott területen belül. De ha már egyszer fel van kapcsolva, minek kapcsolgatni? Egyébként ha süt a nap akkor sem árt lakotton belül, akár hátulról, akár szemből.
Én le szoktam a 10-esen kapcsolni néha, amikor beáll a forgalom a solymári osannál, és az óbudai temetőig egyesben haladunk. Na _oda_ nem kell lámpa :S"


Ez a komment ellentmondásos-e?

Aqweren 2008.09.17. 19:56:20

A napsütés végett-e?

DEGEC 2008.09.17. 20:04:00

Jó látási viszonyok között le lehet kapcsolni lakott területen belül. De ha már egyszer fel van kapcsolva, minek kapcsolgatni

J_W 2008.09.17. 20:08:13

Bevallom, nevettem picit. :)

Jacques Foche 2008.09.17. 20:13:29

Lakotton belül is könnyebben észrevesznek, ha ég a tompított, legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki a többletfogyasztásra hivatkozva nem világít azért az nem gyengén fillérbaszó tulok szerintem.

Velem is volt olyan, hogy elfelejtettem felkapcsolni éjjel a pilácsot, és a közvilágítás miatt nem vettem észre, hogy nem ég, de amikor az első szembejövő villogott, akkor kapásból egyértelmű, hogy mi a helyzet. Szóval aki a villogásra nem reagál, az szerintem nem elbambult, hanem direkt nem kapcsolja fel, és mint ilyen 12 a,b c.

A ködlámpázóknak is szoktam villogni, de közülük meg aztán végképp 0% szokta lekapcsolni a ködöst. Sokkal jobb az Sanyikának, hogy a WagonR-t ferrarinak lássa a pórnép (amúgy nem látja annak), minthogy ne süsse szét a szembejövők retináját.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:18:26

Hadd reagáljak néhány szóban a fentiekre, egy kommentben.

1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:

a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.

Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen,
így is van optikailag kiképezve, különben értelmét vesztené.
Önkéntes rendőrt játszik és nekünk hazudik, aki azt állítja, hogy
ez elvakítja, vagy zavarja. Legyen az az Ő gondja, ha a rendőrnek
kell magyarázkodnia (mert kelleni fog, ezt imádják!)

2. A Fabia forgó világítás kapcsolós, Volkswagen rendszer szerint.
Bal oldalt, a térd felett van kicsivel a kapcsoló. A Felicia
nyomógombos kapcsolós, méghozzá kettőt kell külön felkapcsolni. Egy
a helyzetjelző és egy a tompított rá.

3. Aki a fogyasztást hozza fel érvnek, annak egyrészt igaza van,
mert a generátor állítja elő a szükséges töltést amit a fogyasztók
kivesznek az akksiból. Ezt az ékszíjon keresztül ugye a motor hajtja
és van ellenállása ennek folyományaként. De ezt talán műszaki ismeretek
címszóval tudni kéne.

Viszont! Aki ezen a kb. 3-4 cl-en spórol, az egy nyomorult és sikertelen
balfasz, aki inkább járna gyalog, az ingyen van. Szánalmas, hogy a
láthatóság kárára akar valaki spórolni. Gratulálok az összes ilyen büdös
tahónak. Amúgy a KRESZ szerint is _kötelező_, gyengébbek kedvéért,
lakott területen kívül és/vagy ha a látási viszonyok indokolják, lakott
területen belül is természetesen. Az este és az eső/köd/hóesés az elég
indokolt, úgy gondolom, ehhez nem kell diploma.

4. A mai kis fabrikettért történő kirándulásom szerint nem annyira
vészes a helyzet, mint ahogyan próbálják balkanizálni egyesek.

Kb. 120 autóból:

-10-nek nem égett a lámpája
-3-nak csak a helyzetjelző ment (mekkora spórolás, jujj de jó)
-6-nak volt félszemű a verda.

Ez már csak kb. 15%, tehát nem nagyon rossz. Ráadásul villantásra csak
egynek nem jutott ma eszébe, hogy mi a fax van. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 20:19:28

Ja, még valami: a ködzárófény vakít, ezt aláírom.

Matrix_ 2008.09.17. 20:27:38

aqweren 2008.09.17. 19:38:40

"Egyébként ha süt a nap akkor sem árt lakotton belül, akár hátulról, akár szemből."

Nekem ez a rész félreérthető :-D
Mit lehet hátulról meg szemből? :)

Aqweren 2008.09.17. 20:50:16

Jaj neeee...ááááá!! Pont amikor a legkevésbé számítok rá...

Rosszul fogalmaztam: szóval ha jók a látási viszonyok és elmegyek lakott terülten belül A-ból B-be, nem kapcsolom fel. És ha tudom hogy B településen vagyok ahol meg fogok állni, akkor lekapcsolom (merthogy csak akkor nyíg a kocsi amikor nyitom az ajtót én meg megállás után percekig szöszölök még a kocsiban sokszor)

A napocska meg igen zavaró ha alacsonyan van, sokkal jobban látni azokat akiknek ég a lámpa amikor a hátuk mögött süt a nap (vagyis nekem szemből). De ha az én hátam mögött süt a nap, akkor is jobban látom őket.

Ezt akartam írni de már nagyon fáradt vagyok és nem megy úgy a dolog mint kellene :(

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ "2008.09.17. 20:18:26
Hadd reagáljak néhány szóban a fentiekre, egy kommentben.

1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:

a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is.

Halálosan egyszerű, a ködfényszóró működésének lényegéből adódóan:
A köd alá kell világítania, azaz kb. 0-50 cm-ig, az út szintjéhez
képest. Ez nem vakíthat szemből, hiszen fölfelé nem visz egyszerűen..."

Ezt magyarázd meg sztrítrészing-hájpörtunnning Sanyikának, aki a teszkós ködlámpát úgy szereli be, hogy az a jegenyefák tetején megsüti a verebeket. A ködlámpázók minimum 50%-a nem azért veszi, hogy látható legyen ködben, hanem azért mert menő, és húzzon mindenki félre az útból, amikor ő jön... Szóval elméletileg nem vakít, a gyakorlatban meg nem működik az elmélet. ;)

MatrixHasYou 2008.09.17. 20:27:38
aqweren 2008.09.17. 19:38:40
Már megint ugyanott kötöttetek ki, ejj... :D :D

Aqweren 2008.09.17. 21:10:11

Hé, én nem is! Nem követtem el semmit :D

DEGEC 2008.09.17. 21:10:32

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 20:18:26

tévedsz..

a fogyasztók, nem az akkumlátorból szedik ki a delejt, hanem a generátorról kapják.
minek kellene beletölteni az akksiba majd onnan kivenni, és ismét beletölteni?
(kivéve a risztó, meg a magnó még mielőtt az atomfizikusok betámadnak)

az akkumlátort csak az autó beindításához használjuk ahova a generátor visszatölti a kivett energiát az első 10-15 percben, természetesen függ hogy a gépjárművünk mekkora indítóáramot vesz fel.

Nincs valakinek egy tempomatos autója?
mérje már le hogy 80 kmer per óránál, mennyit változik a fogyi tempomattal?
lehet hogy nem sok, a havi megtakarítás, max egy ezres, és ettől sokkal többet lehet spórolni, ha motorfékkel gurulunk és nem üresben, vagy nem nyomjuk tökig.

De ne legyen 1 deci csak 0.75 dl /100 kmer, károsanyag kibocsájtás?????

Szerintme ez nem nagy dolog hogy pl városban "pesten" fölösleges lámpával araszolni a hungárián, és ha te azt mondod hogy az egy "nyomorult sikertelen balfasz" aki ezen spórol, én meg azt mondom hogy csináltasson magának szemüveget, ha verőfényes napsütésben a dugóban átlag 15 km/h val nem vesz észre akkor 12 a, b,c,d,e,f, és stb...

Senki nem mondta, hogy kockáztatni kell a jól láthatóságot...ha szürkület van vagy rossz idő fel kell kapcsolni...

Aqweren 2008.09.17. 21:17:36

DEGEC: Nekem pl. üresben szeret leállni a kocsi ha ég a lámpa, és a generátor volt az első amit megnéztünk (feszültségmérés itt-ott-amott). Na én ezt a generátoros dolgoz mostanában tudtam meg :S

A másik az hogy ha lakotton belül nem ég a lámpám(szürke ótóm van) akkor tisztában vagyok azzal, hogy mások úgy látják még messzebb vagyok mint valójában. Vagyis fel kell rá készülni hogy kirongyol elém kereszteződésben stb. Ez kicsit elvesz a vezetési élményből, ezért általában ha felkapcsoltam égve is hagyom.
Kivéve persze mióta leáll ha üresben van és ég a lámpa.:S

ditakai 2008.09.17. 21:20:20

Az egészben az a borzasztó, hogy egy arra járó rendőrautó sem garancia a retorzióra.

Sajna előfordult már velem hasonló eset - út fényárban, no világítás 300 méteren - és a szembejövő rendőrautó mégcsak nem is villantott, nemhogy megállított volna, hogy "tessékmáá mondani..."

Először magamon akadtam le, hogy képes voltam így elindulni, utána meg azon, hogy egyáltalán minek van a rendőrautó szolgálatban.

Perillustris 2008.09.17. 21:21:56

Főleg, ha az a rendőautó megy arra, amit 3 napja láttam este, egyetlenegy égő fényszóróval.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:23:04

Tévedés. Autóvillamossági szerelő a szakmám... :D

Az akkumulátor, mint egyféle pufferegység dolgozik a rendszerben. Majd levezetem később, ha valóban kíváncsi vagy rá.

Nekem tempomatos a verda. Nagyjából sík úton átlag 90-100-as tempónál a kétliteres benzines 6.2 körül eszik tempomattal. Ha lábbal tartod ugyanígy, 7.1 liter, hiába nem mentél gyorsabban, meg tartani próbálod. Az elektronika az ügyesebb :)

Autópályázásoknál használom még külföldön, így egy BP-Passau (500 km), ha egyedül, vagy ketten megyünk, konstans 140-nel, 8.1 liter körüli az átlagfogyasztás tempomattal. Telerakva fel Ausztirába raftingolni és/vagy Passauba 8.5 körül alakul, de akkor 4 fő, meg a rengeteg cuccos a farában a vasnak.

2008.09.17. 21:24:25

:) Ismerős helyzet. 3 napja motorral mentem este 10-kor a Gubacsi út, mester utca, haller út útvonalon végig egy öreg golf után. AZ csak mellékszál hogy a pofámba repkedett a hamu és a cigarettacsik, de nem volt hátsó lámpája a srácnak. A halleron aztán melléjük mentem hogy "bocs srácok. Tudjátok hogy nem megy a hátsó lámpa?" erre kaptam lazán "tudjuk. És akkor mi van?"
Muhaha muhaha :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:25:27

"Szerintme ez nem nagy dolog hogy pl városban "pesten" fölösleges lámpával araszolni a hungárián, és ha te azt mondod hogy az egy "nyomorult sikertelen balfasz" aki ezen spórol, én meg azt mondom hogy csináltasson magának szemüveget, ha verőfényes napsütésben a dugóban átlag 15 km/h val nem vesz észre akkor 12 a, b,c,d,e,f, és stb..."

Ne forgassuk ki, amit írtam. Városon kívülre vonatkozik és belülre csak indokolt esetben, mint (és ugye így is kötelező):
-eső és borult ég
-köd/hóesés
-este

Ezt is írtam fentebb.

DEGEC 2008.09.17. 21:25:38

most találtam, a drl-ről.
Ha valaki igényli lefordítom.

"DRL power consumption varies widely depending on the implementation. Current production DRL systems consume from 8 watts (dedicated LED system) to over 200 W (headlamps and all parking, tail, and marker lights on). International regulators, primarily in Europe, are struggling to balance the potential safety benefit offered by DRL with the increased fuel consumption due to their use. Because the power to run the DRLs must be produced by the engine, which in turn requires burning additional fuel, high-power DRL systems increase CO2 emissions sufficiently to affect a country's compliance with the Kyoto protocol on greenhouse gas emissions.[10] For that reason, low-power solutions are being encouraged[11] for use when and if DRLs become mandatory in ECE Regulations. LEDs and low-power, high-efficacy, long-life light bulbs produce appropriate amounts of light for an effective DRL without significantly increasing fuel consumption or emissions. Fuel consumption reductions of up to 0.5 mpg may be found when comparing a 55 W DRL system to a 200 W DRL system.[12] In 2006, the UK's Department of Transport also found significant reductions in emissions and fuel consumption when comparing a 42 W DRL system to a 160 W full headlight DRL systems.[13] DRL fuel consumption can be reduced to insignificant levels by the use of 8- to 20 W DRL systems based on LEDs or high-efficacy filament bulbs."

forrás WIKI

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:27:05

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

Jó van már, hát itt nem a boyrészerekről van szó, hanem a valódi ködlámpáról :D

DEGEC 2008.09.17. 21:29:09

városon kivül, mármint lakkotterületen kivül meg kötelező, tehát ezen nincs mit agonizálni.
de pl a gyorsforgalmin is fel lehet kapcsolni..

DEGEC 2008.09.17. 21:31:18

aqweren 2008.09.17. 21:17:36

lakott területen belül, jössz 50 km/h val általában, ne mond hogy nem lehet megbecsülni..

aki nem tudja megbecsülni az 4! és 12 abc

DEGEC 2008.09.17. 21:37:31

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 21:23:04


na fejcsd ki magad mint a babot....
had tanuljon a pórnép:-PPP

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:37:49

DEGEC, Te most direkt értetlenkedsz? :D

Ha indokolt, bekapcsolom városon belül, ha nem, akkor meg nem kapcsolom be. Városon kívül meg mindig. Nem értem, mi a kérdés! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 21:38:57

Munka után elmesélem. 22:30 :D

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2008.09.17. 21:44:04

Sokszor jelzek kivilágítatlan autósnak, az esetek 80% nem köszönik meg, sőt nem kapcsolják fel. Amit még észrevettem, hogy a legtöbb esetben nő vezeti a kocsit.

Pistike911 2008.09.17. 21:44:04

Rong 2008.09.17. 12:55:57
"Ha jól élnek emlékeim akkor az EU akar egy olyan rendeletet vagy törvényt, hogy új autót csak úgy lehet gyártani, hogy a lámpa gyújtáskor felkapcsol és azt nem lehet lekapcsolni, csak ha leállítod a motort. Azt hiszem még nem fogadták el, de az autógyártók már elémennek a dolognak. Persze ennek az izzó gyárak örülnek a legjobban :)"

Plusz mindenki aki az üzemanyag értékesítésében érdekelt, ugyanis többet fogyaszt az autó. Az igazat megvallva viszont megéri a többletfogyasztás, ha az embert jobban látják még nappal is.

Csak ám a kivilágítással sem szabad túlzásba esni, mint ahogy a nácik tették a tigris tankokon kísérletként a II.vh-ban! :D

Matrix_ 2008.09.17. 21:44:43

DEGEC 2008.09.17. 21:10:32

Ha a generátorról menne a cuccos akkor nemnagyon értem volna haza minap egy kis ékszíjszakadás után. M3 gödöllőtöl... A generátor tölti a zaksit, a zaksi adja a delejt. Amíg van az aksiban addig vidáman elmegy a verda. Lámpa rádió minden. Csak lehet utánna már nem indul el:)

A ködfényszóróhoz meg annyit. Lehet hogy nem kéne vakítania de vakít. Hiába magyarázza meg bárki is, hogy hogyan meg merre. Vakít és kész. esőben meg méginkább. Este esőben meg überméginkább. És ha nem indokolt a használata nehasználjukmárlécci! :)

Jacques Foche 2008.09.17. 21:03:59

nem én voltam!! :D:D

Pistike911 2008.09.17. 21:49:36

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.09.17. 13:21:24
"Nekem kedvencem a féklámpa "félszeműsége..."

Az se rossz, nekem a halálom amikor a hátsó helyzetjelző és a féklámpa egy búrában van. Onnan látod, ha fékez, hogy a lámpa (picit) erősebben ég. Egy 20 éves autón elég mókás. :)

Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

labi 2008.09.17. 13:26:16

"Az ész nélkül használókkal van a gáz, akiknél állandóra van kapcsolva a ködlámpa,..."

Ettől én is agyérgörcsöt kapok. Ráadásul nem is egyszerű a paraszt figyelmét felhívni arra, hogy jelen esetben téged qrvára zavar. Kb. 5 perc ködzárófényezés, meg fékezgetés után esetleg.

Egyszer egy ilyen entitástól megkérdeztem, hogy ugyan árulja már el, fényes nappal, kristálytiszta időben miért használja???
Válasz: Mert jól néz ki tőle az autó!
Mire én: És azt te honnan a jó édes anyádból látod???
Erre én voltam a bunkó...

Az ilyenektől jön elő belőlem a láncfűrészes gyilkos! A Ppppppppicsába! :D

DEGEC 2008.09.17. 21:58:47

MatrixHasYou 2008.09.17. 21:44:43

ha beinditás után kiveszed az akksit, leáll-e a motor?
(tudom, hogy nem szabad)....

DEGEC 2008.09.17. 22:00:08

Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?

Matrix_ 2008.09.17. 22:06:26

DEGEC 2008.09.17. 21:58:47

sose próbáltam! Te?
De KuKori majd minnyá megmondja:)

De aksiról tuti megy az autó mint a kisangyal. egy darabig...

Pistike911 2008.09.17. 22:07:55

Hellisfitar 2008.09.17. 13:55:14

Isten látja sötét lelkem, nem kenyerem a rendőrök szidása, de olyat még én sem láttam, hogy a rendőr ha elbasz valamit, akkor vállalja érte a felelősséget.

Körúton rongyoltunk - szigorúan haladva a forgalommal - mikor az egyik kisebb bukkanó mögött eltűnt az előttünk haladó rendőrautó. Bukkanó tetjén mire újra megláttam, már az orrán állt és ömlött alóla a füst,olyat fékezett. Én is beleálltam a fékbe, majd felengedtem és át a másik sávba (az volt a szerencsém, hogy emlékeztem, hogy nincs ott senki), majd megint padló. Kb. egy vonalban álltunk meg a rendőrökkel. A szerencsétlen sofőr rá akart gyújtani és a szivargyújtó az ölébe esett. Rámnéztek, majd kékfény és parkettán végig a villamossíneken.

Aqweren 2008.09.17. 22:20:33

DEGEC: pedig bizony nagyon sokan nem tudják megbecsülni a távolságot, még ha ég a lámpa akkor sem. Lámpa nélkül meg...:P

PathosVerdesIII: Ez nekem mindig fura hogy vannak akik megfigyelik hogy milyen a másik kocsi sofőrje. :S Akár nő, akár öreg, akár hülyegyerek vagy bármelyik sztereotípia. Melyik rézangyal nem fütyül rá a fűzfáról? (Persze dugóban unalmamban én is szoktam átlesni másokhoz)
Lehet csak én vagyok túl leszari...? :)

Egyébként a minap díjaztam volna ha villantottak volna a sofőrtársaim mert bezony kiégett a lámpám (egyik nap az egyik, rá két napra a másik) és bezony nem vettem észre (verőfényes napsütés és nem kerültem senki mögé akin tükröződött volna). Nem vagyok láma csak mindig egyedül érkezek és nincs aki szóljon. Megnézni meg csak reggel indulás előtt, ha el nem felejtem. Akkor még jó volt...:(
Persze azért nem villognak mert megszokták hogy felesleges. Újabban én is leszoktam róla.:(

A rosszul beállított lámpa a másik "kedvencem", amelyik a fák tetejét világítja meg (százhúsz kilós anyós hátul esete)...(egyébként ahogy mész Pestről Tatabánya felé a tizesen, amint átléped Komárom-Esztergom megye határát, mindjárt egy csomó vakító/félszemű/reflektorral közlekedő autóssal találod magad szembe. Gondolom csak Bp után ilyen fura ahol napi használatban vannak az ótók, míg mifelénk csak ha nagyon muszáj, és akkor is az vezet aki a családban a legkevésbé tud (vagy nincs jogsija). Karbantartani meg...muhaha :D)

Aqweren 2008.09.17. 22:22:16

(elnézést az összefüggéstelenségekért, lehet néha kellene aludni is :S)

Pistike911 2008.09.17. 22:34:00

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 20:18:26

"1. Aki a ködlámpa miatt büntet, mert zavarja, az:
a. Sose látott még ködfényszórót.
b. Egyszerűen hazudik nekünk és magának is."

Azért 31 évesen legyen már meg a lehetőségem eldönteni, hogy zavar-e annak a mögöttem jövő állatnak a kib.szott ködlámpája vagy sem. Remélem nem kell magyarázni, hogy a ködlámpa nem argonlézer, bár a fény nagy része az általad említett sávba van fókuszálva, de a csóva is szóródik, visszaverődik tárgyakról, talaj sem sík mindenhol, lehet rosszul beállítva, meg különben is kb. kétszer akkora teljesítmény világít mögöttem.

Úgyhogy aki indokolatlanul használja a ködlámpáját, azt kenjék be lazackrémmel és vezessék rá a láncos medvét!!!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:35:59

Na, akkor kezdődhet az alapfokú villamossági óra. Mindjárt linkelem is a készített sematikus ábrát és hozzá a szöveget.

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

aqweren 2008.09.17. 22:20:33

Ha kiég az első lámpád, azt onnan tudod, hogy a hátsó helyzetjelző folyamatosabban világít. Merthogy ugyebár az irányjelző kiégésénél, a másik - aza még jó - irányjelző gyorsabban villog. :D

Remélem tudod követni a logikámat??? :D

Pistike911 2008.09.17. 22:40:42

DEGEC 2008.09.17. 22:00:08
"Pistike911 2008.09.17. 21:55:37

akkor téged meszeltek le a zsaruk beszivva pár napja az M1 en?"

Nem a vadászterületem! M3 rules! :D

DEGEC 2008.09.17. 22:44:42

próbáltam, müxik,

qkori nem tom mit fog irni...:-P

az akksi neve indító akkumlátor.
nevőből is adódik mire való.
Feltöltés után, van egy túltöltés elleni védelem...a puffer üzem az csak átmeneti energiatárolás....

DEGEC 2008.09.17. 22:49:01

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

vagy kijelzi a kopúter...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:53:37

img3.imagebanana.com/img/2rhoxmy/nvtelen.JPG

A fenti ábrát megtekintve a következő dolgokról győződhetünk meg:

Az akkumulátor van a központi helyen, minden csatlakozás vége ott van, ezt vegyük mondjuk az "agy"-nak.

A generátor a beindítás után a mozgási energiát feszültséggé és árammá alakítja, melyben segíti a beleépített feszültség szabályozó elektronika. Ez a referenciajelet az akkumulátor pozitív pólusáról veszi le és avatkozik be a töltési folyamatba a gerjesztőáramon keresztül.

Az önindító motor indítózáskor az akkumulátorból nyeri ki a szükséges kb. 100 Ampernyi áramerősséget, ami dízelnél akár 200 amper is lehet, mivel ott az izzítási folyamat is felvesz emellé még 80-100 Ampert (egy izzítógyertya 20-25 Ampert vesz fel az égéstér kezdeti felfűtéséhez).

Az akkumulátornak véges a kapacitása és a maximális leadott (indító) árama, ezért ugye nyilvánvaló módon utána kell töltenie a generátornak.

Na, akkor most jön a trükk! Miután elindult a gépkocsi, ki is vehetnénk akár az akkumultátort, mondhatnánk.

CSAKHOGY! Nem biztos, hogy a generátor kimeneti árama elégséges a fogyasztók működtetéséhez, mivel mondjuk egy benzines autóban 50 Ampert képes termelni. A felvenni kívánt áram viszont jóval nagyobb! Adjuk össze: gyújtás + világítás + fűtés + zene + ablakfűtés. Mennyi is ez? Már most legalább 54 Amper. Ha még ködünk is van, hát dobjuk rá az első ködlámpák 9 Amperét és a hátsók 4 Amperét! Akkor már rögtön 67 Ampert kíván a hálózatunk! De hát ez akkor nem is működhetne, mert leégne a túlterheléstől a generátor! Akkor hogyan megy mégis?

Igen, a helyes válasz: az akkumulátorból nyeri ki a szükséges többletet!

Ha nem minden ilyen fogyasztónk meg, hanem csak az alapvető gyújtás (csak jár a motor és nem fázunk, etc.), akkor sem vész kárba a generátor árama, ezzel tölti az akkumulátort! Tehát a "maradék" áram segíti az akkumulátorunkat a töltöttség eléréséhez. Belátható, hogy ha gyengélkedik az akksink és sok fogyasztóval üzemelünk, mert tél van, akkor menet közben is merülhet!

Ha tönkrement a generátor, akkor amíg az akkumulátor kapacitása tart, megpróbálja "életben tartani" a rendszert, ám utántöltés hiányában lemerül és akkor nincs energia a gyújtás működtetéséhez sem, így a gépkocsi leáll.

Kérdések?

Pistike911 2008.09.17. 22:55:46

DEGEC 2008.09.17. 22:49:01

Na jó! És mi van akkó, ha a kompóter ég ki??? :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:56:50

Kicsit próbáltam zanzásítani, ezért kérdezem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 22:59:43

Pistike911 2008.09.17. 21:44:04

Svédországban már a hetvenes évektől úgy működik (nézz meg egy volvo-t, vagy saab-ot, ha gyújtás van, a pilács is ég, ha kell, ha nem), kötelező a világítás mozgó járművön.

Pistike911 2008.09.17. 23:00:43

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:53:37

ÁÁÁÁÁ! Szóval a vízbű veszi kija zokszigént??!!! 29!:D

Józan paraszti ésszel folytatva a gondolatmenetet, ha a fent említett összes fogyasztó be van kapcsolva, akkor egy idő után valami leég/leáll.

autosave 2008.09.17. 23:03:01

Vegyünk egy kis akkut: 12V 50Ah. Ez 12x50 VAh = 600Wh teljesítményt tud. Mondjuk 100W teljesítményt 6h ideig tud működtetni. Persze ez nem teljesen ennyi, mert veszteség, hőmérséklet, kipurcanás az életkor miatt, stb....

Ennyi a puffer, nem több, nem kevesebb. Jónéhány perc indítózásra is elég vagy jó sok rádió hallgatásra, stb.
És megjegyzem, összesen max pár 10W helyzetjelzőket egy éjszakán át simán működteti, de főleg ha csak az egyik oldalon vannak bekapcsolva...

A generátor mindig tölti az akkut, ha nincs generátor persze az akkuról működik minden: egy darabig. De természetesen akku nélkül is megy tovább az autó, más kérdés, hogy nem illik, mert az akku a feszültségtüskéket benyeli, ha nincs akkor eljut jobban a fogyasztókig.

(ékszíj nélkül autózni érdekes sport, mert sok esetben a vízpumpát az az ékszíj hajtja, amit a generátor, ezért vízforralás, hengerfej pár perc alatt meglehet....)

Matrix_ 2008.09.17. 23:05:22

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:56:50

érthető itt minden kérem.
Egy kérdésem van. hogyan függ össze az üzemanyagfogyasztás és a világítás? Mert ha jól értelmezem ha több fogyóasztó üzemel, akkr a többletet energiát az aksi adja. tehát egy bizonyos szint felett tök mindegy hogy mennyi mindent kapcsolunk be az aksi fog pluszban dolgozni. vagy rosszul értem (legalább most megtanulom:))

Matrix_ 2008.09.17. 23:07:59

autosave 2008.09.17. 23:03:01

astráknál a vezérműszíj hajtja a vízpumpát.

DEGEC 2008.09.17. 23:11:43

oszt az akkumlátorba mi tölti vissza vazze??????

B.GY. 2008.09.17. 23:14:47

Infraszemüveget a sok kamikázénak:)Vasárnap én is villogtam egy Mazda 121-re Gödöllőn,de semmi reakció.Aztán észrevettem,hogy elöl világit csak hátul nem:)Ma meg egy aszfaltszinű Merci 190 jött velem szemben a Keresztúri úton,miközben a 67-es buszt előztem.Mindez este fél 8 kor.Jó,hogy visszafértem a busz elé.Aki spórolásból nem kapcsolja fel a világitást,az járjon gyalog.Vagy otthon üljön a sötétben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:19:31

MatrixHasYou 2008.09.17. 23:05:22

nos, úgy lép be a fogyasztás, hogy a kevéssé lemerült akksihoz kisebb áram kell menet közben a töltéshez és ezt a feszültség szabályozó elektronika látja is (referenciaminta ugye), így nem kényszeríti (gerjeszti) jobban a generátort, mint amennyire valóban szükség lehet. A váltóáramú generátor (mert ez az, csak egyenirányítás után jön ki a feszültség belőle) kifejt bizonyos ellenállást (mert mágneses teret hoz létre) a forgató erővel szemben, ez annál nagyobb, minél többet akarunk kivenni belőle.

Persze ez a maximum teljesítménye határáig megy csak. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:21:54

Pistike911 2008.09.17. 22:38:37

XDDDDDDDDD LoáL!

DEGEC 2008.09.17. 23:23:50

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 21:23:04

csak ugy érdekesség képp. legközelebb ha mégy pályán vagy országuton tempomattal...kapcsold már le meg fel a lámpát, és ird már le hogy mennyi volt a különbség?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:24:08

Írásban de szar kifejezni az ilyesmit. Akit nagyon érdekel (most komolyan), azzal szívesen beszélgetek msn-en. (kadargy kukac freemail pont hu)

DEGEC 2008.09.17. 23:25:55

Pistike911 2008.09.17. 22:55:46

a lacsettiben nem ég ki a kompúter vazze:-PPP
a cseszlovák mérnökök nagyon jól kitalálták:-P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:28:13

Hát, nem szívesen kockáztatok meg ilyesmit, mert általában este megyek, hogy ne kelljen az osztrákoknál a nappali sebességkorlátozási időszakba beleesnem (6:00-22:00 100 km/h rengeteg szakaszon) és éjjel lámpa nélkül nehéz 140-nel menni :D Olyankor szarul látok és látszok :D

rkb9y5 2008.09.17. 23:46:13

Ez a post akar Nagy-Britanniarol is szolhatna, bar itt irni sem erdemes rola, annyira tomegesen csinaljak (legutobb jo 3 oraja idegeskedtem miatta).
Bar nem tartozik ide, de van itt meg egy kedvencem, ami mostanaban nagy slager: 10 autobol kettonek tuti hogy nem eg valamelyik oldalon a feklampaban az izzo.

Matrix_ 2008.09.17. 23:46:20

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 23:24:08

én má fáradt vagyok ennyi okossághoz. :-)
Még 1. DEGEC írta, hogy neki lámpával 0.9 lámpa nélkül 0.8 liter/h. Ez ok. Alapjáraton. Mert akkor lehet jobban meg kell hajtani a motrot--->generátort, hogy termeljen annyit amennyi kell. De menet közben amikor ennek többszörösét forogja a motor, pláne egyenletes tempónál, Bőven megforgatja annyira a generátort, hogy elég legyen mindent tölteni. vagy nem? Ha igen akkor nem kell a motornak pluszban rádolgoznia, így nem nő a fogyasztás. Sztem. De majd minnyá kijavítasz :)

Pistike911 2008.09.17. 23:46:23

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 22:59:43

Ja, hallod! Svédország qva messze van innen! Nem csak abszolút értelemben! :D

rkb9y5 2008.09.17. 23:47:21

Ja es Vilag hulyei, egyesuljetek!

Pistike911 2008.09.17. 23:53:57

MatrixHasYou 2008.09.17. 23:46:20

A bőven kiforogja az azt jelenti, hogy tartod a fordulatszámot, azzal együtt pedig a sebességet. Igenám, de ha növeled a generátorra eső terhelést, azzal a motorra eső terhelést növeled (mivel a generátor nem előállítja az áramot, hanem a forgó mozgást konvertálja elektromos árammá). Namármost ebből egyenesen következik, hogy a növekvő terhelés hatására a motor fordulatszáma esni fog (hasonlatosan, mint amikor emelkedőhöz érsz), mivel a váltazatlan mennyiségű üzemanyagból kinyert energia nagyobb hányada megy el a generátor meghajtására, ezáltal kevesebb marad a motor, a váltó a difi, meg úgy általában az autó meghajtására. Tehát, ha te növekvő terhelés mellett tartani akarod az addigi sebességed (emiatt az ediigi fordulatszámot), ahhoz többlet üzemanyag szükséges.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:57:58

Várjunk csak, hát ez közelítőleg számolható! A világításnak (mert van hátsó lámpánk és műszerfalunk is) a 165 W-os teljesítményét alapul véve. Ha a kocsi 100 kW-os és ahhoz világítás nélkül pl. 10 litert eszik, akkor a 0.165 kW-hoz mennyi kell? Akkor 0,0165 liter benya kell hozzá, amit kerekítsünk veszteségekkel, hatásfokokkat 0,0200-ra, azaz: 2 cl :D Vagy rossz logika lenne?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.17. 23:59:17

De legyen egy feles, nagyvonalúan! Nem diszkóban kimért :DDDDD

Pistike911 2008.09.18. 00:31:02

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.17. 23:57:58

Nem kötekedés képpen, de a logikád ott sántít, hogy a 100 kW-os (azaz kb. 136 lovas) autó átlagban lehet, hogy 10 litert eszik, de ebben benne van a városban a normális tempóban közlekedés, illetve városon kívüli csorgás.

Ha meg akarod tudni a maximális teljesítmény energiaszükségletét, akkor nincs mese, az autót a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámon, teljes terhelés mellett kell járatni.

Csak abba gondolj bele, hogy egy 1 tonnás autó folyamatos 120 km/h-ás haladásához nagyjából 25-30kW szükséges. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 00:37:43

Akkor nem teljesen jó a tippelési logikám. :D

Ez egy tipikusan lemérős módszer lesz, ami ráadásul elég pontatlan, mert hogy tudnál pontosan ugyanúgy vezetni 100 km-t lámpával, majd lemérni, visszatankolni és újra de lámpa nélkül? sosem tudom már meg, brühühühűűűűűűű... XD

2008.09.18. 06:39:23

Én is vezettem már percekig este lámpa nélkül.
Jahogy a közvilágítás miatt nappali világosság volt? :P
Persze azért a sok szemből villogó ráébresztett a helyzetre :)

DEGEC 2008.09.18. 14:43:02

ha egy auton megy a lampa akkor tetelezzik fel hogy 150 W ott fogyaszt orankent.
tehat 150Wh

1 wh=3600 J

tehat 150wh=540 KJ


1 liter benzin 34.73 x 10 a 6odikon J

tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%.

konnyen kiszamolhatjuk hogy ehhez 0.03455 liter orankent.

Pistike911 2008.09.18. 14:47:12

DEGEC 2008.09.18. 14:43:02

"tetelezzuk fel hogy ez egy korszeru benzinmotor aminek a hatasfoka 45%."

JUJJ! Az már nagyon jó benzinmotor, amelyiknek a hatásfoka eléri a 25%-ot, de még a legmodernebbeknél is olyan 20% körül van az átlag.
A modern dízeleknél is csak 40% körül. :)

Aqweren 2008.09.18. 14:52:27

Én nemtom ki hogy van vele de nekem két év alatt a harmadik lámpámat tette tönkre egy kavics. :(
Persze nem mindháromszor ugyanaz, de már a kavicsok sem a régiek.
Ehhez képest az izzócseréléssel kapcsolatos probléma smafu :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 15:06:58

Vedd ki a kavicsokat a lámpából, még jobban is fogsz látni! :DDD

Aqweren 2008.09.18. 15:08:17

Ez csak egy kavics. Azért tartom a lámpában mert szerencsét hogy és szép emlék...csak összetöri a lámpabúrát mindig :)

Sugi77 2008.09.18. 16:56:14

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 15:06:58
Ez eszembe se jutott...mindig azt hittem hogy kívülről támadnak a kavicsok, de ezek szerint már beépültek :))) lehet a szélvédőmben is van egy-kettő?? XD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:08:45

Nem, aqweren belül tartja őket! Olyasféleképp, mint az akváriumban szokás. Tényleg, az aranyhal hogy bírja még a sok fényt? :D

Aqweren 2008.09.18. 18:18:13

Az aranyhal elvan de a teknős már megdöglött a benzintankban :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:19:52

Tudom, meg a külső kavics tönkretette a szép bal első akváriumodat :D Ezért vagy aqweren? Flancolunk külföldiül, mi? :DDD

Aqweren 2008.09.18. 18:27:11

Egyébként viccen kívül, a régi cicánk imádott hidegben a kihűlő motor alatt pihengetni, meg felmászni meleg helyekre. A nyestek meg a kábeleket imádják elrágcsálni.
Halak? Ugyammá, kinek kellenek, ha vannak melegvérű állatok is? :D

Ja me a múltkor elvittem egy csigát (az ajtóra volt tapadva) Óbudára. Csak úgy lobogott a szeme út közben! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 18:32:57

Addig szeretett, amíg az ékszíj egy kókadt hajnalon fel nem tépte a generátorral és a vízpumpával közelebbi kapcsolatot teremteni. Aztán megint főtengely. Megint generátor. megint vízpumpa :D

Nyáááúnyá-nyá-nyá-nyá-nyá-nyá - puff :D

Aqweren 2008.09.18. 18:41:54

Szegééééény :( A mostani a kerékre szeret ülni. Minden macska máshogy hülye.

Hogy a témához is szóljak:
Egyre többen parkolnak tompított fényszóróval, ami engem baromira tud zavarni. Pláne ha mindezt forgalommal szemben csinálja. Ma is egy nő a bolt előtt megáll, kiszáll, két gyereket bent hagyja és bemegy a boltba - úgy hogy forgalommal szemben parkol, és a lámpa égve marad. :S Mi van ezekkel az emberekkel?
Attól fél hogy nekimegy valaki? A parklámpa nem arra való? :P Ez kábé akkora tahóság mint a ködlámpa..

szemenagy 2008.09.18. 19:15:54

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 18:32:57

Szegény macs... remélem a vízpumpának nem lett baja :D

Jacques Foche 2008.09.18. 20:07:40

Ezért kell léghűtéses kocsival járni. Ott zárt helyen van a hűtőventi, aztán ha oda is bemászik a macs, akkor nem szóródnak szét a maradványai ezerfelé, hanem csak a blokkról kell vakarászni picikét... :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:35:34

De jó, hogy mindenki félreértette :D Én aqweren macskáját illusztráltam "mi lett volna ha" módon.

Jacques Foche 2008.09.18. 20:38:45

Rosszat-e akarsz tudat alatt annak a macskának? Vigyázzá', mert elkap egy freudista grínpísz-rohamosztag és akkor 25. :) :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:43:07

Ja, tudom kik ők! Akik még abban a tudatban élnek, hogy a tiszta energia a konnektorból gyün, nem az atom és szénerőműből :D
Boldogok a lelki szegények...

Amúgy van macskán és (már :D) korom fekete. Saját macskára nem vonatkozik a babona, ugye? XD

daniferi 2008.09.18. 20:53:43

A forgalmi vizsgát úgy kezdtem, hogy szürkületben a felhős időnél nem kapcsoltam lámpát és figyelmeztetett a vizsgabiztos, hogy "ne felejtse fiam, amit mondtam, hogy az út- és látási viszonyoknak megfelelően..." (ekkor esett le, hogy hát lámpa is kéne)

Azóta nálam indításkor a tompítottat is bekapcsolom :)

Jacques Foche 2008.09.18. 20:54:33

Háát, ha te is átmész a macsek előtt, akkor szerintem nem, mert akkor kvittek vagytok.

Aqweren 2008.09.18. 20:54:33

Csak addig nem amíg át nem megy előtted :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 20:59:56

Akkor azt hiszem oda kell ragasztanom a négy tappancsát az etetőkéje elé. Enni inni fog tudni, csak átmenni nem! :D

Nem, ilyet nem csinálunk. Én még a százlábút, meg a hangyát se tudom bántani. A szúnyogot és a csípős pókot igen, ők a kivételek. :D Mert megérdemlik!

Aqweren 2008.09.18. 21:10:39

Én a nagyobb pókokat nem merem eltaposni...akkorát szól némelyik hogy rosszul leszek tőle :S [fúúúúúj]

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 21:15:16

Aminek 4-nél több lába van, azt annyira nem kedvelem. A két kitépett lábbal büszkélkedő szúnyog nem játszik, előre szólok! :D

A pókokkal úgy vagyok, hogy a kaszás pókot nem bántom, mert az egy hangya idétlen hosszú lábakkal nekem, de a láthatóan markáns, tömör típusúakat, illetve majdnem minden másikat rühellek. Mióta megcsípett egy. (kettő)

Aqweren 2008.09.18. 21:18:34

Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem (erre mondta a hugom hogy mi lesz szegény háromlábú nyomorékkal....)

Jacques Foche 2008.09.18. 21:38:29

aqweren 2008.09.18. 21:18:34

"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem (erre mondta a hugom hogy mi lesz szegény háromlábú nyomorékkal....)"

Egy sziámi ikerpár az határeset? :) :)

Pistike911 2008.09.18. 22:17:16

aqweren 2008.09.18. 21:18:34
"Nekem alapelvem hogy semmi ne jöjjön be a lakásba aminek több lába van mint nekem..."

Szóval ti csak csirkét esztek! Értem. :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:37:24

Várjál, feltéve, hogy lába nincs, jöhet bármi :D Gilisztapöri? Csigapaprikás? Hmmm? Fincsi, mi? :D

Matrix_ 2008.09.18. 22:47:25

ez a gerinpíszes blog e? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.18. 22:53:16

Aqweren, azt tudod-e, hogy a Te névnapod az én születésnapom? :D

DEGEC 2008.09.18. 23:02:07

Pistike911 2008.09.18. 14:47:12

jól van na....nem akartam hogy valaki betámadjon a számolásnál, hogy neki milyen űberfasza kocsija van mert vett bele prolongot:-P

ha realitást kéne számolni, akkor ismerve hogy M.o on milyen gyakran szervizeltetik az emberek a kocsijukat, és teszkós olajjal számolva 20% ra tenném.:-))))

Jacques Foche 2008.09.18. 23:22:19

MatrixHasYou 2008.09.18. 22:47:25
"ez a gerinpíszes blog e? :) "

Legyen? :)

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.18. 22:53:16
"Aqweren, azt tudod-e, hogy a Te névnapod az én születésnapom? :D "

Utánanyomoztál? És a személyiségi jogok hol vannak? Vagy azok csak akkor játszanak majd, ha ML-merdzsóval parkol rokihelyre? :) :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.19. 00:25:29

Ejh, hát nem tudtad, hogy a google és az iwiw megszégyeníti a rendőrséget is gyorsaságban? Két kattintással szinte bárki megtalálható :) Amúgy kíváncsi voltam arra, hogy honnan ismeri ilyen jól a hölgy Esztegomot :) És már tudom, de nem árulom el :)

szemenagy 2008.09.19. 11:10:16

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.19. 00:25:29

Vigyáz, Kukori, a tippadónak majdnem annyit oszt a bíróság, mint a mackósnak, aki kinyitja :D

Jacques Foche 2008.09.19. 12:11:15

Ebben lehet valami, mert rendőrautót már előztem (meg is lett az eredménye), de iwiw-autót még egyszer sem, tehát valószínűleg az a gyorsabb. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása