Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Anyád egyirányú!

2008.09.20. 10:54 :: SilentSound

Végre egy történet, amire rá lehet mondani, hogy fotosopp, legalábbis egy kis részére, Andor ugyanis a móricka-ábrákat meghaladó színvonalú térképpel örvendeztetett meg minket, hogy az is értse a szitut, aki nem tud olvasni. Kicsit lejjebb beszúrtam egy térképet, amin rajta vannak a nyilacskák egyirányú utcáknál. Nem lennék meglepve, ha előbb-utóbb ezen a környéken is felpörögne az egyirányúsítási láz. Ha ésszerűen csinálják, akár még jobb is lehet a helyzet és csökkenhet az egy négyzetkilométerre jutó kurvaanyázások száma.

Van nekem is egy apró sztorim. Nem folyt a vér, nem múlt hajszálon az életem, nem akart megverni/legyorsulni/lealázni senki senkit, de azért következtetéseket le lehet belőle vonni.

A szitu a következő: vegyünk egy vidéki megyeszékhelyt, valahol Baranyában. Van ott egy Damjanich utca, ami arra jó, hogy a környéket jól ismerők errefelé tudják elkerülni az Ifjúság út-Sörgyár kereszteződést, ami reggel és délután erősen be tud állni. A mellékelt rajzomon látszik a környék.

A fekete téglalap én vagyok, a nyíl mutatja az utamat. A piros téglalap egy turistabusz, ami félig a padkán, félig a szemközti sávban állt, éppen várta az utasait. A Damjanich utca amúgy rohadt keskeny. A sárga téglalap pedig az ember, aki túl magabiztos volt.

Tehát megyek éppen felfelé a Damjanichon (mert ez egy viszonylag meredek utca), a busz mellé érek, látom, hogy a szemközti sávban közelít már a mi emberünk. De azt nem gondoltam volna, hogy hirtelen átjön a sávomba, és kerülni kezdi a buszt. Nekem nem maradt más lehetőségem, mint a fékezés és a gyors padkára húzódás. Amikor mellém ért, átszólt a nyitott ablakon, idézem: "Mi a kurva anyádat tolakodsz, ez egyirányú utca!"

Majd ment tovább. A sofőr egy kb. 50 éves férfi volt, az autó pedig nem Suzuki/Opel/BMW/Audi/Merci/ilyen-olyan SUV, hanem egy kb. 10 éves Nissan volt, tehát félre a sztereotípiákkal. A kis "térképen" piros színnel és nyilakkal jelöltem be, hogy hol található egyirányú utca.

Gyerekkorom óta ismerem a környéket, ide jártunk fagyizni, szánkózni, amióta kocsim van, naponta jövök erre, mindkét irányból. Nem emlékszem olyanra, hogy egyirányú lett volna. A biztonság kedvéért ma reggel is arra mentem (hátha tényleg ki van táblázva), és bizony nekem van igazam: mindkét irányban szabad közlekedni.

Én az alábbi következtetésekre jutottam az esettel kapcsolatban:

- Jó lenne, ha a KRESZ-t picit komolyabban vennénk. Gondolok itt olyan apróságokra, hogy közelekdési lámpák esetén a sárga az már nem zöld, valamint itt a konkrét esetben: a sávunkban akadályt képező buszt a szembejövő kárára kerülni nem bölcs dolog.

- Az egyirányú utcában velünk szemben haladót lehet figyelmeztetni dudával, villogással, de nem célszerű ráhúzni a kormányt. Idén nyáron Budapesten elbambultam, bementem egy egyirányúba. Az első szembejövő villantott, mellém érve lassított és átszólt, hogy ez így nem lesz jó, mert egyirányú. Megköszöntem és gyorsan megfordultam. Ilyen egyszerű.

- Anyám foglalkozása és a vezetés közben vétett hibáim között szoros összefüggést ezidáig nem senkinek sem sikerült kimutatni. Ennél fogva nem szerencsés a másik autós édesanyját szóba hozni ilyen szituációk rendezésekor. Olyan szép és bőséges a magyar szókincs, ezer módon lehet okítani a vétkező autóst, miért mindig csak a b*meg és a k*anyád hagyja el szánkat? Anyám amúgy meg pedagógus.

- Akkor sem célravezető dolog seriffkedni, ha nagyon jól ismerjük a környéket. Mert lehet, hogy pont aznap tesznek ki egy "behajtani tilos" táblát, vagy fordítják meg az egyirányú úton a haladási irányt, és pont mi vagyunk azok, akik rutinból vezetve nem vesszük észre a korlátozást vagy tiltást.

További baleset-, és idiótamentes autózást mindenkinek!

42 komment

Címkék: közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogiszi 2008.09.20. 11:34:14

A dialógusba egy tájékoztatás beleférhetett volna, hogy nem egyirányú. Talán akkor legközelebb másnak nem szól be.

bogiszi 2008.09.20. 11:35:32

DEGEC 2008.09.20. 11:31:48

43 :)

DEGEC 2008.09.20. 11:39:53

olyan izgatott voltam, hogy elfelejtettem, hogy mi a száma az elsőzésnek, de nem mertem megnézni, nehogy valaki beelőzzön.

40!

De jól kezdődik ez a ma nap....úgy érzem a csúcson vagyok...

A posthoz csak annyit, hogy igen, a vidéki autósoknak fel kéne járni pestre egy kis illemért és vezetési kultúrát tanulni.

És ezexerint nem derült ki hogy az adott napon egyirányú volt-e a forgalom ott vagy sem, csak azt hogy általában kétirányú, és az azt követő napon is az volt.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.09.20. 11:54:35

Hoppá, ha a busznál épp nem is egyirányú, a Gugli szerint lejjebb igen, tehát a RAJZ SZERINTI útvonal bizony szembeközlekedést rejt - hacsak nem pontatlan a térkép.

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.20. 12:39:31

Akkora kreténségek ezek az "első vagyok" beszólások. :S

spapda 2008.09.20. 12:52:12

prokee: a Google térképe szép és részletes, de nagyon sokszor nem aktuális, vagy pontatlanul tartalmazza a haladási irányokat. A belinkelt részlet is pontatlan, az én rajzom fedi a valóságot. Bizonyítás két részletben: a rajzomon látható útirány felől sem "kötelező haladási irány jobbra" tábla nincs, sem a Xavéron balra "behajtani tilos" tábla. Másodszor pedig a Damjanichról vagy a Rókusalja utcáról a Xavérra kanyarodva nincs "egyirányú" tábla, tehát ha a Xavér teljes hosszában egyirányú, akkor arról csak a közlekedésmérnökök és a Google tudnak, az autósoknak ezt még nem árulták el. :)

Dr Kangörény 2008.09.20. 13:01:19

És miért nem lehetett azt a mondani a köcsögnek, hogy: "a kurva anyádat, baszd meg, ez kétirányú utca, te seggtúró, buzikurva"? Olyan nagy dolog lett volna?

Bambano 2008.09.20. 13:11:26

A privát seriffkedés azért sem jó, mert esetleg a szembejövőnek pont akkor pattan le a műkörme és szépen beléd jön. Amellett, hogy a kresz szerint mindenki köteles megtenni mindent a baleset elkerüléséért, még rohadtul vicces a biztosítós kárrendező előtt sorbanállva hajtogatni, hogy pedig igazam volt...

DEGEC 2008.09.20. 13:12:22

MP33PORTAL · www.mp33portal.blog.hu 2008.09.20. 12:39:31


1.Ja kb akkra kreténség mint azt mondani valakire hgy mekkor a kretén mert elsőzik.
2. a psthz nem sokat lehet hozzafiűzni.

a. megyek tovabb és el is felejtem.
b. megfordulok eléállok keresztbe, és az út szélén lemozgjuk.

a neten szajkaratázni emiatt fölösleges dolog.

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.09.20. 13:13:54

A sztori érdekes!

Nálunk is egyirányúsítottak, de két év távlatából is simán be kell néznem jobbra a tilosba, hátha mégis jön valaki, akinek meg kellene adnom a jobbkezet...

Egyébként a sárga tényleg zöld bizonyos esetekben. Például ha nagyobb gond lenne megállni, mint átmenni. Ezt gyakran mondom a BKV buszsofőreinek is, hogy szép dolog, hogy megállt a sárgánál, de eközben a hátsó traktus előrerepült...

Tron65 2008.09.20. 13:29:00

Egy sztori tőlem is:
X városka kertesházas rész, akkor úgy 4-5 éve egyirányúsított utcák. Én se voltam arra túl ismerős, ezért lestem, hogy melyiken szabad behajtani. Találtam egyet, bementem.
Úgy 15-20 méter után egszercsak szembejön egy autó. Megállunk, hessegetem visszafelé. mutogat. Biztos mond is valamit, de bent ül, nemhallom. Erre rájön ő is, kiszáll a kocsiból és mellette állva kiabál: tolassak már vissza, mert ő ki akar innen hajtani. Kihajolok énis, szóban is közlöm vele, ha már mutogatásból nemért: ez az utca egyirányú és ő megy a rosszabbik irányba. Na erre rákezdett, immár üvöltve követelte, hogy tolassak.
Mivel az üvöltözés nekem nem műfajom, csak jó hangosan mondtam neki: folytassa nyugodtan, még csak a fél utca tudja, mekkora barom. Ez hatott és képes volt betolatni a pár méterre mögötte lévő kapubeállóba. Természetesen miután elmentem folytatta az útját még mindig a csúnyábbik irányba.

A Google térképhez: a munkahelyem környékén üres területnek jelez olyan telket, ahol 2 éve ház áll

Aqweren 2008.09.20. 13:35:56

Én Esztergomban láttam hasonlót a minap: egy régóta egyirányú utcába akart egy teherautó bekanyarodni, mire éktelen dudálással meg anyázással értésre adták hogy nem kéne. Mivel épp gyalog voltam megvártam a végkifejletet.
Behajtani tilost nem láttam - nyilván elvitte valami színesfém-kereskedő vállalkozó. És nem! Az utca másik végén nem volt egyirányú utca tábla, sőt, a régen tilos oldalról behajtóknak elsőbbségadás kötelező és kötelező haladási irány tábla van kint.

Szóval valszeg kb. egy-két hete már nem egyirányú az utca, csak a sok tökkelütött rutinból vezetőnek ez egyáltalán nem tűnt fel...

zwilling 2008.09.20. 13:50:15

a sok egyirányú utcára, azért van szüksége az önkormányzatnak, hogy eladhassa a parkolási hiénáknak.Ahol eddig simán elfért két autó, ott most egyirányusítják az utcát és fizethetsz, azért, hogy a saját pénzedből vett autóddal, a saját adódból épített út szélén megálhass.non science.ez a postban említett pécsre különösen igaz, ahol a házelnök asszony férje által tulajdonolt parkolási társaság működik.

mbazs 2008.09.20. 13:52:52

És mivan akkor, ha ellopják a táblát, és/vagy a felügyelet leszarja, hogy kint van-e?
Olyankor ki a hibás, ha baleset van?

Láttam ilyet Kecskeméten, behajtani tilos ott volt a végén, a nyíl az elején meg nem. Épp tanulóvezető voltam, jól lecseszett az oktató, hogy miért nem álltam a végén kanyarodáskor balra, aztán tettünk egy újabb kört, megmutattam neki, hogy tábla sehol, szóval beszopta.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.20. 14:35:16

dunakeszin a vasúti felüljárót felújítják így egy csomó utcát egyirányúsítottak a környéken na azt úgy szarják le ahogy van.

nyelv-ész 2008.09.20. 14:53:20

Fehérváron jártam hasonlóképp jópár éve, ráadásul a belváros olyan ügyesen volt akkoriban egyirányúsítva, hogy ha nem a megfelelő algoritmusban mentem végig az utcákon, vagy nem jutottam el a célomhoz, vagy ami még rosszabb, körbe-körbe kavarogtam, és nem tudtam kijutni sem.

C._de_Berzsián 2008.09.20. 14:57:31

Csak módjával a "mozogjuk le" -szerű ajánlatokkal!

Sajószentpéteren a múltkoriban szinte háborúba torkollott egy ilyen.

Éjfél volt, mire tárgyalásos úton elcsitította a helyzetet......


... a megyei vajda!
www.boon.hu/hirek/IM%3Aboon%3Anews_special-borsod/cikk/szentpeteren-bekitett-a-ciganyvajda/cn/haon-news-FCUWeb-20080908-1238107278

Matrix_ 2008.09.20. 15:44:15

Rutinból vezetni ősi grúz szokás. Ott is csak a kertek alatt ahol a gazda rendezi a terepet saját magának. Amíg más pakolássza ki vagy be a táblákat oda kő figyelni. Sose tudni. De egy egészséges kis párbeszélgetés belefért volna még:) biztos sietett mindkét arc. Me sosincs idő semmire!!! :)
Vidéken amúgy is szokás egyik napról a másikra közlekedési rendeket megváltoztatni. Vagy az ökorm., vagy a ColorMetal kft csinálja. :)

hawkeye 2008.09.20. 16:01:52

A magyarországot mutató gugli maps jó része több mint 3 éves...

Tavaly tavasszal frissült a Balaton környéke, most a napokban meg a Vár lett 3D-s...

De nincs kőröshegyi völgyhíd, megyeri-híd, m7-es zamárdi után, ...etc.

Vajon miért...?!

DEGEC 2008.09.20. 16:38:02

C._de_Berzsián 2008.09.20. 14:57:31

1. aki sajószentpéteren lakik és az említett utcában közlekedi az 4!. :-P

2. ezeknek ki adhatott jogosítványt.

3. nem arra gondoltam, hogy ha egy nagy dzsabba beszól neked, és a sitten 70 re gyúrta a karját akkor álj le osztozni vele, kivéve ha

a, te többet voltál a sitten és nagyobb a karod.

b, van fegyvered:-DD

c, szuicid hajlam.

pl, ahol én élek, ott ugy megy ha vmi nem teccik, kimutatsz az ablakon hogy állj félre, és a legközelebbi, pihenő helyen indexelsz kifelé, és ha a cartárs nem szájkaratés akkor indexel ő is, és meg lehet vitatni kinek van igaza.

nekem először nagyon furcsa volt, a kollégáimmal mentünk, és egy autós a záróvonalon boklaszott, kollégém dudált egy enyhét hogy mennénk, (hozzáteszem a duda és villogás itt megszokott, nem veszik rossz néven, inkább figyelmeztetés) erre afaszi elkezdett hőbörögni, anyázás ablakon keresztül, és a faszi kiintett, kollégámnak se kellett több, ment utána box nem volt csak szájkarate, de megbeszélték kinek mi nyomja a lelkét.Majdnem olyan mint a szökésben csirkelábat dobni:-PPPP

amúgy fel lehetett volna hivni a fent emlitett autós figyelmét hogy nem egyirányú, és a továbbiakban eszerint közlekedjen...
lehet hogy a fejéhezcsapott volna és elnézést kér.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.20. 16:39:36

hawkeye: Hát igen, navigációra a google maps nem túl alkalmas, abból jelenleg legjobb a Garmin (Naviguide 5.0), utána meg minimális különbséggel az iGO. Kíváncsi leszek, hogy ezekre mikor jön ki az M0 keleti szektoros frissítés, mert az is elég jelentős változtatás...

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.20. 17:17:01

ezt most kaptam el greader-ben.... szegeny autoka... jo, tudom, ez inkabb az elrettento video-s post-hoz illik, de erdemes a tobbi post-ot is megnezni...

karpark.blog.hu/2008/09/20/szinte_meg_uj_megis_totalkaros

sorry, nem allt szandekomban reklamozni, csak azert jutott eszembe, mert itt is akad egy-ket szemlelteto pelda...

Bűvész 2008.09.20. 19:02:31

Nálunk egy hónapja egyirányúsították a szomszéd utcát. Három eset lehetséges
-Észreveszi, gondolkodik,majd elkanyarodik
-Észreveszi,gondolkodik, majd simán bemegy
-Észre se veszi, és simán bemegy

A gugliban a völgyhíd ugyan nincs rajta még a műholdas képen, de a térképen már igen.

Gomulka Béla 2008.09.20. 23:46:41

Az a fekete kocka ÉN vagyok!

B.GY. 2008.09.21. 23:31:53

Mért nem basztad nyakon a vén buzit.Mit anyázik,ha azt sem tudja,hogy nappal világos van.Öcsém ilyen esetekben kiugrik a kocsiból és bebassza az ablakot.De hát ő elmebeteg.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 01:37:00

aqweren 2008.09.20. 13:35:56

Aqweren, ez hun is vót pontosabban? Engem is érhet meglepi, jobb tudni, mert a Tamás nem nagyon oszt meg velünk dolgokat (a polgár úr)... :D

Aqweren 2008.09.22. 08:20:31

A Sissay-közről van szó. Legutóbbi emlékeim szerint a főutca felől behajtani tilos volt, azért hülyéztem le első körben a teherautóst aki be akart oda hajtani, aztán nem láttam a behajtani tilost, gondoltam biztos elvitte vki emlékbe, majd arra volt amúgy is dolgom így láttam a másik végén is a táblákat, szóval már nem egyirányú. Vagy lehet soha nem is volt az csak álmodtam? :S Azt azért nem hiszem....:(

blogsámán 2008.09.22. 09:53:24

Szerintetek egyébként egyoldalú útszűkűlet esetén ha csatt van a két szembejövő között, ki a hunyó? Kíváncsian várom a válaszokat.

Aqweren 2008.09.22. 10:00:48

akinek a sávjában van az útszűkület, és ki kell térnie. Ha meg középen van, akkor aki később ért oda (vagyis akinek több tanúja van, az a nyerő). Gondolom én, bár ki tudja?

Matrix_ 2008.09.22. 10:01:45

Aki kerül az a hunyó! Annak van elsőbsége aki akadálytalanul tud továbbhaladni. Kivéve ha nincs másként kitáblázva. De ha buszt kerül ki a pógár, akkor el kell engedni a szembejövőt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 12:02:14

Egyirányú volt kifelé a buszvég felől. De már hiperokosan kétirányúsították és a legjobb vicc az volt, hogy az az utca, ami eddig egyirányú volt és egy sor parkoló autótól alig fértek ki a buszok (mert logikus, hogy ott meg kell engedni a parkolást, aminek a neve is "köz", nem "utca" és a távolsági buszforgalom 40%-a ott zajlik) kapott az első egy két hónapban még parkolóórát is! Hát LOL! Ami eddig egy sáv + parkolónak szűk volt, azt kétirányúvá + fizetős parkolóvá varázsolták... Végre nemrég rájöttek, hogy ez így nem oké, mert senki nem fér el! Ezek nem is értem, mi alapján tervezték meg ezt az új kusza rendszert, de a városban azt fecsegik, hogy maga a hülye polgármester alakította ki és leszarta a közlekedésmérnökök tanácsait...

blogsámán 2008.09.22. 14:34:41

aqweren és matrix:

Örülök, hogy válaszoltatok, mert nem olyan egyszerű kérdésről van szó, mint amiről elsőre gondolnánk. A helyes válasz: attól függ. Természetesen, ha az út jobb szélén álló autót kerülsz ki, akkor elsőbbséget kell adnod a szembejövőnek, de van olyan eset is, amikor ez nem teljesen így van (és itt most nem az "elsőbbség a szembejövő forgalommal szemben" táblára gondolok). Ha ugyanis egy olyan útszakaszon haladsz, ahol nincsen felfestve a felezővonal, akkor ugye az út képzeletbeli felezővonalának jobb oldalán haladhatsz. Ha történetesen ennek az útnak az egyik oldalán útfelújítást végeznek, akkor általában előtte kitesznek egy útszűkület táblát is. Ez semmilyen változást nem jelent, csak annyit, hogy az úttest felülete szűkülni fog, tehát a szűk részben ugyanúgy a képzeetbeli felezővonal jobb oldalán szabad haladni. Ha tehát egy ilyen helyen a szembejövőnek kerülnie kell, ezt megteheti, és neked le kell húzódni. Ha ezt nem teszed meg, és csattantok, te leszel a hunyó (megtörtént eset, szerencsére nem velem). Ha nincs kitéve útszűkület tábla, akkor természetesen előáll a buszkikerülés esete, így akinek a sávjában túrják az aszfaltot, annak elsőbbséget kell adnia a szembejövőnek. Egyébként ez azért is übergáz szabályozás, mert a legtöbb esetben csak annak teszik ki az útszűkület táblát (gyakran a munkagépre elhelyezve), akinek az eredeti sávja beszűkül, tehát aki szemből jön, nem is tudhatja, hogy le kell-e húzódnia vagy sem.

Aqweren 2008.09.22. 15:52:18

Akkor ha jól értem útszűkölet tábla esetén ugyanaz a helyzetség mint egy egyautónyi szűk utcában? Tényleg, ott mi a helyzet? Udvariasságon kívül természetesen, mert tegyük fel hogy két bunkaj találkozik. :S

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 16:49:00

aqweren: Ahogy mondod. Ha nincsen külön táblával jelölve, hogy kinek van elsőbbsége szembetalálkozás esetén, akkor az tolat, amelyik nem az IFA. :)

Matrix_ 2008.09.22. 16:53:33

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.22. 16:49:00
kivéve ha a másik egy RÁBA Steiger:) Abból is a duplakerekes :)
Amúgy ha nincs tisztában az ember, h kinek van elsőbbsége, akkor el kell engedni a másikat. Abból baj talán nem lehet. (de majd minnyá jön ellenpélda :))
Aztán vagy azt gondolja a másik, h mekkora lúzer vagy, vagy azt, h milyen rendes. De legalább nincs anyázás :)

DEGEC 2008.09.23. 00:17:15

azaazértnemúgy van....

vannak elvek is:-P
sose tolass vissza, és egy alfahím sosem csinál olyat:-)

de végül is az elv is olyan mint a fing...

DEGEC 2008.09.23. 00:28:32

nem, tartja az ember amig csak tudja.

de ha jön azzöld ifa én is átértékelmem az elveim.

Pistike911 2008.09.23. 00:39:43

USA-ban kreszteszt:

Kérdés:
Egyenrangú útkerezteződésbe érve kinek van elsőbbsége?

Válasz:
Annak a lesötétített ablakú pick upnak, amelyiknek a műszerfalán egy sörétes puska van, az oldalán meg egy felirat: Nem a fegyverek ölnek, hanem én!

:D

blogsámán 2008.09.23. 09:38:15

Azért az eredeti felvetésemhez még annyit, az is feltétel, hogy ne legyen felezővonal felfestve. Ha van, akkor megint más a helyzet.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása