Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hétfőn nem ülök autóba. És Te?

2008.09.21. 15:22 :: SilentSound

Jó kezdeményezésnek tartom az európai autómentes napot, évente egyszer ki lehet bírni a a hozzám hasonló leglustábbaknak is. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem kell vidékről ingáznom minden hétköznap a munkahelyemre, de aki rákényszerül erre, holnap autó helyett vonattal ingyen utazhat mindössze a forgalmi bemutatásával. Jó ötlet volt a MÁV-Start részéről, ezzel tényleg adnak valamit a sok mellébeszélés helyett.

Szeptember 22-én, díjmentesen utazhatnak a forgalmi engedéllyel rendelkező utasok. A kedvezményt igénybe veheti a gépjármű tulajdonosa, vagy üzemben tartója, a nem magántulajdonban lévő személygépkocsik forgalmi engedélyével azonban nem használható fel a díjmentes utazás. A kedvezmény kizárólag belföldi utazásra, 2. kocsiosztályon vehető igénybe. 1. kocsiosztály igénybevétele esetén a teljes árú kocsiosztály-különbözeti díjat meg kell fizetni. IP, IC vonat igénybevétele esetén a pót és helyjegy, pótjegy vagy a helyjegy díját meg kell fizetni. Forgalmi engedély hiányában vagy nem a saját nevére szóló forgalmi engedéllyel utazónak a jegyvizsgáló teljesárú menetjegyet ad, és felszámítja a MÁV-START Zrt. Üzletszabályzatában előírt pótdíjat is.

Járuljunk hozzá közösen a tisztább levegőhöz az Európai Autómentes Napon!

forrás: mav-start.hu

Igazán tehetne ugyanennyit a BKV is, mert leginkább Budapesten jellemzőek a dugók, amit csak úgy lehetne csökkenteni, ha a főként egyedül autózókat átcsábítanák az esetenként gyorsabb városi tömegközlekedésre. Ráadásul ebből még csak bevételkiesés sem nagyon lenne, hisz aki egyébként minden nap autóval jár, az úgysem fizetett volna ezen a napon sem jegyért, vagy bérletért. De nem, ők tartják magukat ahhoz a róluk kialakult képhez, miszerint ez egy rendszerváltás előttről ittragadt és azóta sem sokat változott őskövület. Véletlenül sem raknák ki szegény fölösleges és használhatatlan Mancikákat és Terikéket, hogy normális járműveket vásárolhassanak és esélyük legyen arra, hogy rávegyék azokat is a tömegközlekedésre, akik egyébként anyagilag nem kényszerülnek rá. Ők inkább várnak ölbe tett kézzel, hogy hátha lesz pár olyan hozzám hasonló marha, akik ezen a napon jegyet fognak venni. Nem mintha érne egy fillért is a szolgáltatás, de akkor már inkább szabályosan, jeggyel fogok a munkahelyemre tömegközlekedni. Ha már autómentes nap, akkor rajtam ne múljon.

Aki kevésbé lusta és van biciklije, az pedig pattanjon fel rá és tekerjen egy kicsit. Idén a Critical Mass is rendhagyó lesz, nem szervezett felvonulásra buzdítanak, egyszerűen csak szabályos kerékpáros közlekedésre az egyéb alternatívák helyett.

Mikor lesz a felvonulás? És hol? És mettől meddig tart majd?

A szó hagyományos értelmében ilyen nem lesz. Szeptember 22-én, hétfőn 18:30-kor a Hősök terén, majd 20 órakor a Moszkva téren lesz bringás demonstráció bringaemeléssel, közte felvonulás helyett közlekedés van. Útlezárás nélkül.

Miért nem hétvégén demonstrálunk?

Mert az Európai Autómentes Nap hétfőn van. Szeretnénk elérni, hogy az autómentes nap ne csak egy letudható, semmi változást nem hozó PR rendezvény legyen, hanem valódi társadalmi vitát váltson ki. Nem kívánunk kitérni az autómentes napon az elől a dugó elől ami ellen tiltakozunk, sőt nagyon hangosan szeretnénk alternatívát kínálni, legalább ezen a napon. Bízunk benne, hogy az Európai Mobilitási Hét, és az Európai Autómentes Nap médiakampányát felhasználva elérhetjük, hogy a város felkészüljön a tömegesen közlekedő kerékpárosokra, azaz legalább annyira leürül, hogy el tudunk jutni a Hősök teréről a Moszkva térre. Az Autómentes Nap egyébként is "autómentes", így aznap mindenki tegye le a dobozt, aki csak teheti. Helyette használja a tömegközlekedést, vagy kerékpározzon.

Mik a felvonulás céljai, és eredményei?


A Critical Mass résztvevői a közlekedési célú, mindennapos kerékpározás népszerűsítéséért, a várost érő forgalmi terhelés, és szmog csökkenéséért demonstrálnak. Szeretnék, hogy Budapesten tovább emelkedjen a kerékpárral közlekedők aránya, és végre ne csak a civilek, hanem a város vezetői is tegyenek ezért. Ehhez az is szükséges, hogy a fővárosi kerékpáros infrastruktúra az európai példákat követve, biztonságos technikai megoldásokkal tovább bővüljön, a meglévő útfelületek pedig alkalmasak legyenek kerékpározásra is. Nem célunk a biciklizés ráerőltetése a város polgáraira, csak a közösségi szintű gondolkodás és az ésszerű mobilitás térnyerése. Az akció olyan városlakók kezdeményezése, akik már meghozták a maguk áldozatát és a számukra ma még kedvezőtlen körülmények ellenére is elsők között változtattak. Döntésükkel már enyhítették a dugókat, átadták helyüket a tömegközlekedési eszközökön, és követhető alternatívát mutattak fel.
2004 óta jelentős eredményeket értünk el. Ezekről részletesen itt olvashatsz. Eddig a bullshit. A Critical Mass legfőbb célja az, hogy TÉGED rávegyünk a biciklis közlekedésre! :)

forrás: criticalmass.hu

A már megszokott útfeltúrásokon túl azt nem árt tudnia a pesti autósoknak, hogy az Andrássy út teljes hosszában le lesz zárva az autóforgalom elől, keresztezni a nagykörúton lehet. De ez úgysem lesz lényeges, hisz úgyis otthon hagyod az autódat holnap. Otthon hagyod?

217 komment

Címkék: közlekedés autó kerékpár tömegközlekedés útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aqweren 2008.09.21. 21:04:56

KuKori: A zöld bikini elvetendő ötlet, tekintettel a hidegre meg arra hogy valamilyen szinten konszolidált öltözködést követel meg a munkahelyem :) Egyébként egyáltalán nem rugalmas koffeinügyileg (sem), csak akkor szabad kimenni ha ügyfélhez megy az ember..:(

Egyébként meg bár lenne időm meg biciklim, felmennék én is tekerni egyet Pestre :D

Lófő (törölt) 2008.09.21. 21:08:09

Kukori nagyon gyanús,már tekernének is vele:D

Aqweren 2008.09.21. 21:12:27

Na, már megint...mindig kiforgatják itt a szavaimat :)

Don Blasius 2008.09.21. 21:12:45

kis ember 2008.09.21. 20:37:32

Ott dolgozom. És sokszor van is hely vagy az iroda előtt vagy az utcában levő garázsban.

Egyébként az építkezés lassan kész, már nem nagyon látok mixerkocsikat erre jönni, lassan lehet nekiállni megcsinálni a szétcseszett utat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:22:28

aqweren 2008.09.21. 21:04:56

Nem irigyellek, WW-n elég sok melód lehet. Már ha azokra a kisebbségekre gondolok. :S Oda is kell menned, igaz? Hogy bírod?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:26:52

expressz termesz: Az átlagos hozzáálláshoz képest ez kifejezetten pozitívnak hat. :)

Szendwich 2008.09.21. 21:28:58

Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy biztos nagyon jó ötlet, de... Más 1 nap felülni a buszra/villamosra/vonatra, mint egész héten azzal nyomni. Leírhatatlan az érzés, amikor az IKARUSZ ajtaja kivágódik és a sok pöcs diákot arrébb kell tolni erővel, hogy feltudjak állni az ajtóba a lépcsőre (!!!). Most ha megjelenik még pár ember aki autómentes napot tart, és a VOLÁN nem indít kiegészítő járatokat miattuk, akkor agyfaszt kapok :P

Jacques Foche 2008.09.21. 21:33:51

Alapvetően támogatom az ilyen autómentes napokat meg hasonlókat, csak van egy olyan apró bökkenő, hogy a melóhelyem kocsival 5 perc, gyalog 35-40 perc, busszal meg másfél óra és két átszállás. Faszán kitalálták a tömegközlekedést Fehérvár cityben. Bringán még jó lenne, csak hát a biciklim össze van törve :(
Mindegy, lélekben az autómentesekkel leszek, és különben is bioetanolt tankoltam.

aqweren 2008.09.21. 21:04:56
"A zöld bikini elvetendő ötlet, tekintettel a hidegre meg arra hogy valamilyen szinten..."

Nah mikor kerül fel az oldalra a poszt, hogy "Jobbról előzött bringával a zöld bikinis csaj?" :D ;) Esetleg kitakarhatod a rendszámot egy tangával... :) :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:34:51

Szendwich: Rendszeresen én sem szívesen tömegközlekednék, ezt töredelmesen bevallom. 21 éves koromig én is BKV-ztam, utáltam is nagyon. A családban sem volt autó. Tény, hogy ahhoz képest megváltás volt, amikor autót vehettem...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:35:56

"megerőszakolta az intézkedő biciklis rendőrt" :D Én még mindig ezen röhögök, kb. egy hete :D

Jacques Foche 2008.09.21. 21:52:39

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:34:51
"Rendszeresen én sem szívesen tömegközlekednék, ezt töredelmesen bevallom."

Lehet, hogy én fordítva vagyok bekötve, de néha szó szerint fellélegeztem, amikor a pesti forgalomban való tökörészés után végre le tudtam tenni valahol a kocsit, és egy villamosra felszállva kb. 10 perc alatt eljutottam a célomhoz. Nem vagyok született pesti, úgyhogy az 5-10 percenként járó villamosokhoz ugyanúgy nem voltam hozzászokva, mint ahhoz, hogy a dugókban egy 10 perces utat másfél óra alatt tudtam megtenni kocsival. Itt nálunk a pusztában (és ez egy megyeszékhely,vazze) jó ha 20-30 percenként járnak a buszok, viszont kocsival meg bárhol ott vagyok 10 perc alatt...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.09.21. 22:25:53

aa. · www.ertemencsakleszarom.freeblog.hu 2008.09.21. 19:31:24
Ahogy észrevettem, ebbe a blogba tényleg csak a biciklisek selejtje jár főként kommentelni,"
nem merek ellentmondani!!! :o)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:29:57

Jacques Foche: Vannak jó menekülőutak, ha sokat autózol a városban, akkor egy idő után ki lehet ezeket tapasztalni. Ha csak azokon az utakon mész, amik a térképen is sárgák, akkor könnyű hétköznap beragadni a dugóba.

RosszQtya: Nocsak, sikerült bejelentkezni az indapassal mégiscsak? ;)

DEGEC 2008.09.21. 22:30:20

RosszQtya 2008.09.21. 22:25:53

csak azt nem tudom minek jönnek ide...

de lehet hogy én is benézek egy attackra vmi cangásblogba...

bár nem tom miről folyhat ott a vita...?

láttam egy cangást aki a kanyarodási szándékét nem jelzte karjelzéssel?


vajon az audi meg a bájemvé gyárt biciklit?:-P

hajon meg a lovam benézek..

ja ha meglátok egy kisembert biciklin rohaggyak meg nyomok neki egy gázfröccsöt:-P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:33:28

DEGEC: Legyél már egy kicsit toleránsabb, főleg holnap. Nem olyan nehéz az. :)

B.GY. 2008.09.21. 22:37:40

Biciklim nincsen.Robogóm van,de esőben hidegben nem ülök rá.Nem akarok megfázni.Drága a gyógyszer,annyit nem érv az egész.Bkv-val kabaré bejutnom a melóhelyemre.Nem kelek azért 1 órával előbb.Úgyhogy leszarom az autómentes napot.Úgyis sofőr vagyok.Majd mondom a főnöknek,hogy ma nem dolgozom.Jót röhögne:)

DEGEC 2008.09.21. 22:38:39

na megolvastam egy blogt...

az a gondjuk a csavoknak, hogy beragadt a cangan az u lakat...
oszt elment bicósboltba, és ott vmi csodaspré (gondolom WD40) befújták és azóta nagy király:-PPPP


tényleg jó hogy ezek nem autóval járnak...:-P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:50:04

DEGEC: A WD40 az tényleg tökjó, nekem van egy a csomagtartóban, néha befújkálom vele az ajtózsanérokat. Meg kontaktjavító hatása is van, sose árt ha van egy ilyen kéznél. ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 22:53:16

Akkor ez olyan, mint a Futurama-ban az "all purpose spray" :D Azt látni kell :D

Jacques Foche 2008.09.21. 22:53:29

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 22:09:04
Győr-e a falud? :D

Majdnem. Ott is laktam 5 évet (fősuli), de alapvetően fehérvári-e vagyok. :)

Jacques Foche 2008.09.21. 23:01:20

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:29:57 "Vannak jó menekülőutak, ha sokat autózol a városban, akkor egy idő után ki lehet ezeket tapasztalni. Ha csak azokon az utakon mész, amik a térképen is sárgák, akkor könnyű hétköznap beragadni a dugóba."

Jaja, igyekszem keresgélni és megtanulni a shortcutokat, szerencsére egész jól megy... :)

B.GY. 2008.09.21. 22:37:40
"Nem kelek azért 1 órával előbb.Úgyhogy leszarom az autómentes napot.Úgyis sofőr vagyok.Majd mondom a főnöknek,hogy ma nem dolgozom.Jót röhögne:)"

Jogos. A probléma nem ott kezdődik, hogy mivel/mennyi idő alatt/milyen körülmények között ér be az ember a melóhelyére, hanem ott, hogy egyáltalán be kell menni dógozni. A tökömnek van ehhez kedve...

Matrix_ 2008.09.21. 23:21:58

arra azé kiváncsi lennék, hogy mit várnak ettől a szervező elvtársak? Majd jól rájön a nép, hogy mekkora cselendzs BKV-val közlekedni? Vagy hogy mennyivel jobb a levegő a zandrássy úton, hogy nincs ótógépjárműforgalom? (amúgy azért lesz lezárva mer takarítják a szombati balhé nyomait :))
A kritikus masszát, még megértem, annak van értelme. Bár nem tudom, hogy aki ott cangázik a ménem dolgozik inkább, de mindegy. 4-es vagyok nekem dolgoznom kell:) És rohadjon le a cangások lába, de ha veszek egy bringát eccer én is benézek egy ilyenre. De ez a neautózzunkmáma, ezt nemértem... :)

B.GY. 2008.09.21. 23:23:07

Jacques Foche.Látom ráéreztél a problémámra:)Hétfő is lesz mindjárt,meg még meló is.Aztán kitalálják,hogy menjek gyalog dógozni.Sehogy sincs kedvem menni,de hát kell.Nem én találtam el a 6 számot a lottón:)Csak hármat.

Matrix_ 2008.09.21. 23:25:31

ja bocs. mostlátom, hogy meló után cangáznak. Akkor meg nem fáradnak el eléggé a melóban, hogy van még energiájuk este bringázni.

DEGEC 2008.09.21. 23:39:05

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:50:04

senki nem mondta, hogy rossz, nekem is van a polcon, csak ha egy lakat szorul, józan paraszti ésszel keresek vmi kenőanyagot, ha mást nem libazsírt:-P
nem postot irok meg mástól kérek segitséget:-(

sok sikert mindenkinek holnapra..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 23:45:36

Nekem tolólapos Krazom van. Sikeres leszek-e? :D

kis ember 2008.09.22. 00:18:20

MatrixHasYou 2008.09.21. 23:25:31
"ja bocs. mostlátom, hogy meló után cangáznak. Akkor meg nem fáradnak el eléggé a melóban, hogy van még energiájuk este bringázni. "
Tudod, Matrix, nem mindenki aszfaltot terít. Az ülőmunka után pedig jólesik egy kis mozgás. És még a szex is jobb utána.

kis ember 2008.09.22. 00:21:41

DEGEC 2008.09.21. 22:38:39
"na megolvastam egy blogt...

az a gondjuk a csavoknak, hogy beragadt a cangan az u lakat...
oszt elment bicósboltba, és ott vmi csodaspré (gondolom WD40) befújták és azóta nagy király:-PPPP


tényleg jó hogy ezek nem autóval járnak...:-P"

Kedves DEGEC, nekem volt egy ismerősöm, aki ki volt akadva, hogy letört a belső visszapillantó tükre. Aztán amikor visszacsúsztattam neki a sínbe, csodálkozott. A technikai tudás (én kérek elnézést a sztereotípiáért, de főleg, ha nőkről van szó) nem befolyásolja a közlekedési képességet

DEGEC 2008.09.22. 00:54:50

kis ember 2008.09.22. 00:21:41

ez igy van...es ezért vagyunk mi itt hogy jól megmondjuk az ilyen autósaknak hogy hülyék, mi okosok:-)))

de a hülyeség még nem ad mentséget...

de visszatérve, szerintem a jó közlekedéshez szükséges némi technikai tudás is vagy sok magolás....

pl.csak hogy ne menjel messzire...

1. csak jó műszaki állapotban lévő autóval vezsünk részt a közlekedésben.
de ha valaki nem tudja hogy miért ad ki sipoló hangot a fékje (ha nincs rajta kopásvisszajelző) mert pl kopott, és nem cserélteti ki időben..

2. vagy nem tudja meddig jó egy gumi, mikor kell téligumi, vagy ha volágít egy piros lámpa a műszerfalon (olajoskanna alakú az azt jelzi hogy alacsony az olajszint, de én is ismerek olyat aki igy járt 3 hónapig, majd egyszer csak megállt alatta kocsi.
nos ha ez egy kanyarban történik és téged elsodor akkor mi van?


nyilván nem kell tudni mindenkinek tudni kicserélni othon egy főtengely szimeringet, de nem véletlen volt anno műszaki oktatás a jogsi feltétele.

kzol 2008.09.22. 03:43:41

Látom, sokan megsértődtek azon, amit írtam. Hát ezért kell provokálni az embereket, hogy kijöjjön belőlük az, amit gondolnak. Csak megint az ötletek ragadtak bennük.

Szóval: ha valakinek végre eszébe jutna, hogy a velencei vaporettohoz hasonló hajók közlekedjenek a Dunán, én használnám. Legyenek a folyó mindkét oldalán észak-déli járatok és cikk-cakkban közlekedők is. Ezeknek lehetne agglomerációban közlekedő verziója is. Egy csomó ember lakik és dolgozik a Duna mindkét oldalától max 500-1000 méteres sávban, de pl. akár azok az ürömiek, akik szívnak a Szentendrei úttal, biztos örömmel vennék az ilyesfajta közlekedést.
Másrészt valaki jöjjön már végre, hogy kell még legalább 3 híd a Dunára. Ebből egynek a helyét biztosan tudom: Dráva u. - Szépvölgyi út. Aztán lehetne még egy a Fóti út - Mátyás király út között, bár ez az M0 híd megépülése után már nem annyira lényeges. Délen egy kellene a Galvani út és a Soroksári közé, lehajtással Csepelen a Szabadkikötő útra, persze ehhez végre 4 sávossá kéne tenni az Andor utcát és a Galvanit. Lehetne még egyet építeni csak Csepel felé a Savoya parknál is (ez a Gubacsi hídnak lenne a nyugati párja). Aztán lehetne még D-re is, de ez már legyen a csepeliek gondja.
Másrészt meg jogosítványt a bicikliseknek, rendszámot és forgalmit a bicikliknek, szervizperiódust és műszaki vizsgát a biciklikre, útadót, stb. Szívjanak ők is, de legalábbis ne tekerhessenek át piroson, ne jöhessenek szembe egyirányú utcában, pláne ne bukkanjanak ki elém egyirányú utcákból.

Lófő (törölt) 2008.09.22. 07:15:43

Jelentem Bp.-en a forgalom teljesen tűrhető/még/.

ex-dr. vuk 2008.09.22. 08:21:38

Olyan izomlazam van mint az allat..
Fel eve bicajjal jarok dolgozni.. pont ezen a napon ne tegyem? :) Erot vettem magamon. Sikerult :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 09:14:31

Sikeresen beértem BKV-val. :) A forgalom ránézésre Kispesten gyérebb a szokásosnál. Biztos mert paráztatott a média. :)

Sugi77 2008.09.22. 09:44:35

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.09.22. 08:21:38

Irigyellek, hogy megteheted :)sajnos nem mindenkinek a munkahelye, munkaköre teszi lehetővé ezt. Az enyém se. Régen csináltunk kezdeményezéseket tusoló és bicikli tároló ügyében, de sajnos nem sokat értünk el. Kosztümben meg mégsem tekerhetek végig Budapesten :( és utána ülhetek be izzadtan egy tárgyalásra :((

Matrix_ 2008.09.22. 09:46:54

sugi77 2008.09.22. 09:44:35

De ha mégis kosztümben cangázol, szójjá merre mész, akkor úgy intézem, hogy megnézhessem :)))

heliox 2008.09.22. 09:52:40

Kedves mind!
Nagyon gyakorlatlan vagyok a hozzászólásban, ezért elnézést. Én azért járok autóval, mert a három gyerekemet reggelente iskolatáskával, tornazsákkal, hangszerrel stb. nehezen tudnám biciklivel elfuvarozni, meg nem is tudok olyan jól, meg félek az autósoktól (néha még az autóban is), meg hazafelé vásárolok, akkor azért sok a holmi, azt se tudnám hazavinni. De azért szeretek biciklizni, és értem is az egészet, csak attól félek, hogy azok az autósok, akik most kénytelenek másfél órával hosszabban bejutni a munkahelyükre, ettől nem lesznek holnaptól türelmesebbek a bicajosokkal...

Sugi77 2008.09.22. 10:06:00

MatrixHasYou 2008.09.22. 09:46:54

Feltétlenül :)
Azon gondolkoztam, hogy legalább a magassarkú nem akad bele biciklizés közben a pedálba :D csak a leszállásnál kéne figyelnem :) de lehet, hogy könnyebben engednének sávot váltani, vagy előbb megkapnám az elsőbbséget, mint autóval XD
Bár az is eszembe jutott, hogy nagyobb fennakadást okoznék, mint a buszmegállós lányok :)))

Sugi77 2008.09.22. 10:07:21

heliox 2008.09.22. 09:52:40
"Nagyon gyakorlatlan vagyok a hozzászólásban, ezért elnézést."

...eddig jó :D csak így tovább XD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:26:16

heliox: Nyilván nem is azoknak kellene letenni az autót, akik három gyereket fuvaroznak óvodába, iskolába, hanem aki különösebb nehézség nélkül tehetné meg ezt, de egyelőre nekem sincs meg a motiváció, hogy az évente egy napon felül máskor is autó nélkül járjak dolgozni.

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

Az én véleményem:
A mai rendezvény szervezői közösüljenek a nem kifejezetten erkölcsös életmódot folytató édesanyjukkal!
Én tömegközlekedéssel szeretnék este hazajutni a gályáról a családhoz a Széna térről. Sajnos nem fog sikerülni, mert a sok ráérős, bámészkodó "de jó buli" földműves cangás, pont akkor fogja megbénítani a Moszkva teret és környékét!
Köszönöm!

kisp113 2008.09.22. 10:38:22

Sziasztok!

Annyira felbosszantottatok az anyazassal hogy regeltem. Ejnye.
Csak hogy tisztan lassunk. Jartam autoval sokaig, van motorom (3) is, es bringam is (2). Hasznalom mindet, amikor amelyiket szukseges> bringatol indulva az autoig.
A sok kiakadot megnyugtatando az automentes nap nem azt szeretne szopatni, aki az 1-2-3 gyerket hurcolassza oviba, suliba, edzesre aztan meg szedi osssze forditott sorrendben.
Ez az opcio azoknak az embereknek szol, akik reggelente egyedul ulve a dugoban jarulnak hozza a fentebb emlitett csaladok mindennapjainak megkeseritesehez, holott megtehetnek azt is hogy auto helyett ha kozel laknak setalnak egyet (koltozes elott megtettem en is 3km), kicsit messzebbrol bringa (most 8 km re lakom melotol sima ugy notebookkal es szemelyes cuccokkal is), meg messzebbrol lehet kombinalni is. Aki lusta szeretne maradni nics akadaly, azal is segit ha vesz egy robogot. Ezekkel az apro dolgokkal lehet hozzajarulni hogy az ember a sajat es mas gyerekeinek az eselyeit egy normalisabb eletre novelje, sporoljon az uzemanyaggal es a kipufogogazeregetessel(meg a robogo is komoly diffi: 2.6literrel jarok varosban), megkimelje magat naponta nem keves stressztol...es akik bringat valasztanak kerdezzek asszonyaikat a kulonbsegrol par het mulva akar :)

Tehat nincs ebben semmi eroszak egyik oldalrol sem! Csak figzelemfelkeltes, hogy mindenki vizsgalja meg van-e ertelme annak amit csinal, hatha lehet jobban. Ugy hogy neki is jobb, es mindenki masnak is egyutt!

Udvozletem.

Sugi77 2008.09.22. 10:44:45

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

..és ha esetleg kölcsönkérnéd egyiktől a bicaját? :D azzal haza tudnál kerekezni, vagy legalábbis a legközelebbi BKV járatig, amivel hazajutsz. XD

Sugi77 2008.09.22. 10:48:10

SilentSound:
Nem azért csak ma van az üzletasszonyok napja is... XD Mi azzal fogjuk ünnepelni, hogy estig dolgozunk és nem közlekedünk az utcán :))) sokkal hasznosabb és a GDP-t is növeli :D

ex-dr. vuk 2008.09.22. 10:48:58

Mondjuk en konnyen leszek nemsokara, mashol fogok dolgozni, ami kb 300 meterre van a lakasomtol. Mondjuk az uj ceg szemlelete eleg jo: mindenki kap ceges bicajt, hogy azzal jarjon. Igaz, ez Szeged. :)
En NEM fogok biciklivel jarni, azertse! ;) Tudod ki veszi elo arra a 300 meterre :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:51:38

kisp113: Alapvetően egyetértek azzal amit leírtál, viszont egy robogó attól, hogy nem fogyaszt annyi üzemanyagot, mint egy autó, nem feltétlen kevesebb a károsanyag-kibocsátása, sőt. Viszont parkolási szempontból tényleg sokkal jobb, hisz alig foglal valami helyet és a belvárosban sem kell parkolási díjat fizetni rá. Szóval ha abszolút zöld akar lenni valaki, akkor marad a kerékpár. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:52:45

sugi77: Akkor ezzel is szolidáris leszek, mert jó eséllyel én is estig fogok dolgozni. Mint általában...

Matrix_ 2008.09.22. 10:58:50

Én 1 rohadt környezetszennyező, a gyerekem jővőjét elb@szó, dugóban egyedül ülő sikertelen ember vagyok. Tud valaki occóé robogót? Csak, hogy sikeres lehessek! :)
(nagytestű jöhet csak szóba!!)

kisp113 2008.09.22. 11:00:37

SilentSound:
Persze nem full zold a robogo, de aki csak autorol erre valt mar helyet adott masnak es tett egy lepest a zoldseg fele. (a karosanyag kibocsatas pedig ahogy egy autonal, itt is csak beallitas kerdese, a jarmupark osszessegere nezve az elegetett uzemanyag mennyisegevel aranyos, szoval legrosszabb esetben is 1/3, a porrol, fekbetet mergezo porarol, elszivargo klimagazokrol, kopo gumikrol ne is beszeljunk)
De okos dolog lenne a szimpla osszebeszelos is, ha mar kocsival megyunk akkor nem tudok-e elvinni valakit valameddig, hogy amaz ne menjen autoval?

kis ember 2008.09.22. 11:04:03

marduci:
Ha nem lennél te is egybites és utánaolvasnál a dolgoknak, akkor tudhatnád, hogy a criticalmass céljai közt szerepel a mai napon a BKV járatok haladásának elősegítése is. Nem kellett volna sok agy és utánajárás hozzá, rögtön a criticalmass.hu oldal elején ott figyel. De ha szorgalmasabb vagy, akkor egy kattintással további információkat szerezhetsz a criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080921/technikai-informaciok oldalon

!marduci! 2008.09.22. 11:14:27

sugi77:
Írtam valahol, hogy BKV-val szeretnék menni?
Figyelmesen olvasni!

kis ember:
Marha!
Pontosabban: Egybites Marha!
Ha beáll a Moszkva, akkor vajon hogy jönnek be a buszok a volán megállóba? Esetleg a cangások előzékenyen a járdára tolják a többi járművet?

kisp113 2008.09.22. 11:51:13

Mivel automentes nap van nem lesz dugo a moszkvan nem? :)
Egyebkent bizom benne hogy a bringasok tobbsege be fogja tartani a critical mass szabalyait. En a magam reszerol kulturalt kerekparos kozlekedesre fogok torekedni, hogy maximum azt az erzest erjem el masokban, hogy "de joneki tekernhet" nem pedig a "kocsog bringas bevag meg elallja az utamat majdnem letorte a tukromet".
Nalunk is van barom-sajnos, ahogy autosok kozott is -sajnos.

Sugi77 2008.09.22. 11:53:56

!marduci! 2008.09.22. 11:14:27
"Én tömegközlekedéssel szeretnék este hazajutni a gályáról a családhoz"

Előfordul, hogy rosszul olvasok valamit, főleg kávé előtt :)) de ez a mondat számomra egyértelmű volt.

Matrix_ 2008.09.22. 12:01:36

sugi77 2008.09.22. 11:53:56

"tömegközlekedés" = nagy tömeg közlekedik
Mint pl reggel a szentendrein. Európai-autó mentesen jött mindenki. ezáltal olyan tömeg közlekedett... alig lehetett egy-két európai autót látni. ellenben japán, meg amerikai, meg koreai. Na az viszont annyi volt... :)
Nesze neked autómentes nap.
Ja! én is (európai)autóval jöttem .

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 12:05:28

MatrixHasYou 2008.09.22. 09:46:54

Aha, persze, nem te vagy a szexista, mi? XP :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 12:09:00

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

Köszönjük szépen, hogy idejöttél lejáratni a normálisabb AUTÓS réteget (külső szemlélő számára). Menj a BKV figyelő blogra bunkóskodni, mi itt ebből nem kérünk. Itt a legtöbbünknek semmi baja se a mai megmozdulással, se a bringásokkkal, at all, szóval köszönjük, Emese.

Sugi77 2008.09.22. 12:11:12

MatrixHasYou 2008.09.22. 12:01:36
Tudtam :) 72, 93 :)

Matrix_ 2008.09.22. 12:12:16

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.22. 12:05:28

az csak egészséges kíváncsiság volt :))

vadfrutti 2008.09.22. 12:14:25

Tök jó dolog ez az autómentes nap, ha van normális tömegközlekedés, nem pedig ótvar, koszos buszon/villamoson/metrón kell zötykölődj. (Mondjuk akkor már inkább metró, de az se tud végcélig elvinni sokszor.)

Én minden nap gyalogolok kb 20 percet! És már ezzel is teszek a környezetemért, mert legalább nem ütök el senkit addig se! :D

lal 2008.09.22. 12:21:39

Autózz és éld túl a hülyéket... De hát azzal hogy autóba ülsz, potenciális hülyévé válsz a többi sofőr szemszögéből. Úgy gondolod hogy a másik sávban az a paraszt aki nem akart beengedni téged... Ő ugyanolyan parasztnak gondol téged, aki befurakodtál elé. Igazából mindketten hülyék vagytok hogy autóba ültetek aznap.

Sokan nem tudják megoldani autó nélkül, családosok, fuvarosok, stb.. Velük nincs gond.

Sokan meg tudnák oldani autó nélkül is, de nem tudnak elszakadni mégsem tőle, mert képtelenek a változásra. Könnyen irányitható emberek, bár azt hiszik saját maguk irányitják az életüket, valójában a fogyasztói társadalom aktiv szereplői.

Járj autóval dolgozni, és sok mindenkinek jó lesz. Jól jár a kocsit hitelező bank, jól járnak az olajtársaságok, jól jár az állam gépjármű összes adójából.

Viszont rosszul járnak a gyalogosok/bringások akik szivják a gázt, rosszul jár a többi autós és te magad is, akik a dugóban töltik az életük egyre nagyobb részét.

Gondolom nem azért ülsz autóba hogy saját magaddal és embertársaiddal kiszúrj, miközben két kézzel szóród a pénzt a bankoknak és az államnak, de mégis ezt teszed...

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08

Kedves KuKori!
Hol utaltam rá, hogy BKV-s vagyok?
Miért járatnám le az autós réteget?
Olvasni, olvasni ... Figyelmesen olvasni!

Sugi77 2008.09.22. 12:55:51

Kukori :) 91??? :)

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08
Mit jelent neked a tömegközlekedés?

!marduci! 2008.09.22. 13:01:07

sugi77:
Máv, Volánbusz???
Dereng?

kis ember 2008.09.22. 13:01:23

Kedves marduci, beírom ide, mert lusta vagy kattintani:
"Moszkván csak a járdákon gyűlünk.
A villamossínen ne állj le."
Idézet a már említett honlapról. De hát hőzöngeni agy nélkül könnyebb, mint gondolkodni. Ha meg beáll a Moszkva, (persze ma kivételesen, mert a többi napokon át lehet suhanni rajta, ugye?)arról nem a biciklisek tehetnek majd, hanem azok, akik arra autóznak akkor is, mikor felhívták a figyelmet arra, hogy ott demonstráció lesz

Sugi77 2008.09.22. 13:08:53

!marduci! 2008.09.22. 13:01:07
Azért kérdeztem, mert itt lehetett a félreértés. De egyébként szerintem jóhiszeműen átértelmezhetted volna a poént :) De nem sértődöm meg, nem mindenki érti, nincs ezzel baj :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:11:29

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08

Neked is ajánlom a csipafüggöny félrehúzását: azt javasoltam, hogy ODA menj bunkóskodni, ne ide, az AUTÓZZ blogra. Nem azt, hogy BKV-val jutsz el odáig (pedig valószínű) Az áll a legközelebb a tömegközlekedési sirámaidhoz (melyek teljesen nevetségesek és megalapozatlanok is egyben)... Kötekedni menj oda, hajrá.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:13:20

kis ember 2008.09.22. 13:01:23

...és nem mellesleg autómentes nap is van.
csendrendfegyelem.blog.hu/2008/09/22/peugeottal_a_bringautra

!marduci! 2008.09.22. 13:26:01

Kedves KuKori!
Legjobb tudomásom szerint az autómentes nap nem arról szól, hogy járjon mindenki drótszamáron vagy BKV-va, hamnem arról, hogy ha lehet, hagyja otthon a paraszt az autóját!
Hiába tanulmányozom a "user manual"-t, sehol se találok olyan kitételt, miszerint e jeles napon különböző felvonulásokkal akadályozzuk az amúgy is katasztrofális közlekedést!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:34:11

Látom egy igazi direkt értetlenkedő vagy, úgyhogy ez után már nem kívánom az energiát fecsérelni tovább.

A mai nap célja, hogy az autót otthon haggyák az emberek, amiben benne foglaltatik -lévén hétköznap van és munka is- hogy alternatívát keressenek, és kipróbálják, ha eddig nem tették volna. Az utolsó mondatod pedig masszív baromság és demagógia, ráadásul téged sem érint körülbelül.

1. Nem felvonulás és nem zárnak le semmilyen útvonalat nekik. Közlekednek szimplán, csak nem autóval. Persze, ha szeretnéd, én szívesen beültetnélek egy olyan forgalomba, ahol a legutóbbi CM mind a 80000 (!) tagja egy-egy kocsiban ülne előtted és úgy pöfögne. Akkor kit szidnál?
2. A tömegközlekedést pedig nem érinti a kerékpárosok közlekedése. A villamos jár ugyanúgy, ahogy a MÁV vonatok és a Volánbusz is. Hagyjuk ezt a nevetséges kötekedést.

lal 2008.09.22. 13:40:44

!marduci! 2008.09.22. 13:26:01

Úgy gondolod hogy az amúgy is katasztrofális közlekedést a bringások akadályozzák? Ha nem lettek volna ezek a critical mass megmozdulások és kezdeményezések, akkor azok akik időközben áttértek ezek hatására kocsiról bicajra, még midig kocsiban ülnének. És ma a közlekedés nem katasztrofális lenne, hanem egyenesen lehetetlen, az egész város egyetlen összefüggő kocsisor lenne (ha nem lennének bringások) - Hogy egyáltalán használhatod még a kocsidat a városban, a bringásoknak köszönheted. Gondolkozz!

ex-dr. vuk 2008.09.22. 14:07:33

En sem ertem mit pampognak a biciklisek ELLEN... Egyesek egyenesen KITILTANAK a varosbol.
Gyerekek. Ha az a sok biciklis is autoval jarna, akkor mar senki nem jarna autoval, mert lehetetlen lenne.

efhábé 2008.09.22. 17:11:04

"Kiköltözök a zöld, nyugis agglomerációba (neki persze jár ez) a minimál TB-s jövedelmemből vett kéróba, majd utána a városban élőket SZIVATOM egész életemen át amikor nap mint nap autóval megyek a városba dolgozni, vásárolni, stb."

Van ez így cicám, én is kiköltöztem a zöld, nyugis agglomerációba, így délután, hétvégén a gyerek nem a hozzád hasonló megkeseredett prolik képét bámulja, hanem játszik a kutyával a kertben.
És igen, minden reggel beülünk az autóba családilag és bepöfögünk Büdipestre dolgozni. Aztán meg munka után hazapöfögünk Büdipestről a zöldbe és jól érezzük magunkat.
És nem, nem azért jövök be, hogy téged szivassalak, hanem azért, mert a hozzád hasonló megkeseredett, érdektelen véglények elől ki kellett menekülni a városból. Bezonyám, belvárosban laktunk és szagoltuk az igénytelenek otthagyott kutyaszarát, a húgyszagot, éjjelente ordítozó részegekre ébredtünk, a kocsival nem volt hol megállni, a havi nagybevásárlást több utcasarknyi távolságból kellett hazacipelni, soroljam még? Hát kiköltöztünk egy takaros kis családi házba és ezek mind-mind megszűntek és nekünk ez így jó. Költözz te is...
És egyébként meg hajrá CM, ők legalább harcolnak a saját céljaikért. Én meg évente egyszer kibírom, hogy nagyobb a dugó a szokásosnál és kicsit később érek haza, ha cserébe elérik, hogy legyenek tisztességes bicikli-utak és megfelelő kerékpáros-infrastruktúra a városban, mert az nekem, naponta autózónak is jó. Több bicikli, kevesebb autó, több kerékpárút, kevesebb konfliktus az autósok és kerékpárosok között.

DEGEC 2008.09.22. 18:36:23

ma hazajöttem, és felemeltem az autómat, sikeres e vagyok:-P

kzol 2008.09.22. 19:03:57

Szerencsére úgy megijesztettek mindenkit, meg mindenki olyan komolyan vette az autómentességet, hogy szinte nyári forgalomban lehetett közlekedni reggel, délben, délután. Máskor is ez kellene.

Egyébként vitára bocsátok egy kérdést: Mi a környezetszennyezőbb? Ha naponta 2 × 3,5 km-t megyek autóval a munkahelyemre, vagy ha naponta 4-szer zuhanyozok? Ugye reggel felkelés után mindneképp zuhanyozok, betekerek, ott is zuhany, délután hazamegyek, akkor is zuhany (azért azt senki ne mondja, hogy otthon már lehet bűzölögni, mert úgyis családban marad), este lefekvés előtt zuhany. A naponta plusz két zuhanyozással vajon mennyi értékes vizet pazarolok és mennyi, a tisztálkodószerből a szennyvízbe és a természetbe kerülő vegyi anyaggal terhelem a környezetemet? Meg tudom ám én ideologizálni az autóval járást seperc alatt! :-)

DEGEC 2008.09.22. 20:23:25

nefürgyééé le...

de ha mégis ne szappannal...és miért nem tisztitod a szennyvized és forgatod vissza pl wc öblítésre locsolásra...

Ghunner 2008.09.22. 20:40:26

Én lesz.rom az autómentes napot, és a kb 2 metrómegállonyi távolságon, ahogy máskor is, ma is autóval mentem. A sokezernyi bringás aktivista járjon csak bringával, én munkába nem benzingőztől és izzadtságszagtól bűzölögve akarok beérni.
Majd ha a vastagon nyugat-európai árak mellé európai színvonalú is lesz a tömegközlekedés, akkor esetleg hajlandó leszek átülni az autóból BKV-ra.
Addig inkább ülök az autómban, szükség szerint légkondi vagy fűtés mellett, tiszta, ápolt és illatos környezetben. A dugóban meg max araszolás közben zenét hallgatok és a reggeli híreket - komfortos körülmények között.

Taurusz 2008.09.22. 20:40:36

Ja, szappanos vízzel locsolni. Valaminek biztos jót tesz. :)

DEGEC 2008.09.22. 20:42:26

"és miért nem TISZTITOD a szennyvized és forgatod vissza pl wc öblítésre locsolásra..."

ja agy nélkül személyi számítógépet használni, olvasni meg nem tudni is jó:-P

Taurusz 2008.09.22. 21:02:42

az a :) a végén nem véletlen volt...
tudod mennyibe kerül egy rendes víztisztító? a házi módszereket hagyjuk.
ja, és a wc öblítésre elhasznált energia, hogy visszaemeld a vizet a wc tartály magasságába, (mert ugye nem hiszed, hogy mindenki kézzel fogja pumpálni) sokkal "szennyezőbb", mint a víz díja, amit erre elpazarolsz. ha érted, mire célzok...
úgyhogy környezetvédelem, de ésszel. köszönöm.

DEGEC 2008.09.22. 21:08:02

:-PPPP

gondolom meg lehet oldani, azért azt...hidrofor stb...
az én házam uj, és nincs kedvem szétverni, de ha majd felujitasra kerül vmi hasonlót tervezek...
vagy lerakom a wct a pincébe:-P

Taurusz 2008.09.22. 21:16:22

na, az a tuti módszer, csak ne legyen hasmenésed... :P

Matrix_ 2008.09.22. 21:18:41

DEGEC 2008.09.22. 21:08:02
Igazad van!
OFF következik!

ha lenne pézem és nem lennék 4 én is így oldanám meg a klotyóöblítést. (sajnos annó sem vót mikor építkezünk) biztos lehecc benne, hogy occóbb mint a villany amivel vissza kell pumpálni a tartályba (pláne ha napelemes villanyáramtermelőd van, ami még grínpíszkompatibilis is), és ehhez még víztisztító se kell. De ha már beiktatnék egyet akkor addig forgatnám vissza amig H2O marad benne. Még az esővizet is felhasználnám. A H2O művek meg bekaphatná. Meg a többi szolgáltató is.
OFF vége

Matrix_ 2008.09.22. 21:20:46

De hétfőn akkor is autóba ülök :)

Krisi 2008.09.22. 23:37:32

Nabazz, mi volt ma a felvonuláson. Ennyi idióta állat biciklist egy rakáson, beszarás. Legjobb az volt, amikor a kereszteződésben mondja a rendőr(!), hogy "egyenesen piros, csak jobbra szabad menni", erre nem elmegy vagy 6-8 biciklis egyenesen?
Aki ma este találkozott először biciklisekkel a forgalomban, na annak most teljesen jogosan lehet az a véleménye, hogy a pösti biciklisek állatok. Szinte szégyellem magam helyettük. Na mindegy. Én jófej voltam mindenkivel, ez a lényeg :)
Az meg slusszpoén, hogy a CM kb negyede nem volt kivilágítva.

Most kiderült, hogy ha Magyarországon egy járműfajtából sok van az utakon, akkor természetes folyamat, hogy meghülyül mindenki :)
Kezdek belejönni a biciklisek fikázásába, nem is olyan nehéz :) Kár, hogy én is annak tartom magam :( Így legalább nem gyűlölködés :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:53:15

Jah, sajna én is azt konstatáltam hazafelé, hogy a CM-ről jövet a sok "amatőr" hozzácspódó se kivilágítva, se legalább mellény, de a saját érdekében bringás kobak se volt rajtuk. Mindezt a 10-es úton, most, este tízkor! De gondolom a többsége azért csak megmutatta, hogy lehet ezt máshogy is! Hamar, videót kérünk, meg beszámolót!

Pistike911 2008.09.23. 00:16:33

MatrixHasYou 2008.09.21. 19:46:23

"Az Pistike911 akire Te gondoltál e?"

Én csak egy szimpla prezentációt szeretnék tartani, felkelésről nem volt szó! Bár ott is aludhatok! :D

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 20:00:14

"Azt nem tudom, de elég fájdalmas lehet XDDD Szárazon, dugóban? Ejh...

Csakhogy Pistike 911 is be tudjon kapcsolódni :D"

Ejnye! Szárazon-dugóban a téma és én jutok az eszetekbe???!!! Gyerekek, gyerekek! Itt a baj már nem kicsi!
:D

Pistike911 2008.09.23. 00:21:20

Ez az autómentes nap bizonyos szempontból pont olyan álszent dolog, mint a hibrid autók: ejj, de jók vagyunk, hogy tettünk valamit (semmit)a környezetért! Másfelől jó, mert legalább egy napra a bringások is birtokba vehették a várost, picit a levegő is tisztább lett (bár vesszek meg én nem érzékeltem).

Ugyanakkor meglepett, hogy ennyi autó tud itt feltorlódni, pedig nem voltak olyan nagy lezárások. Kíváncsi vagyok, hány olyan ember volt, aki tudatosan alternatív módon közlekedett és hány olyan volt, mint mi tavaly, amikor kiszabadultunk a városból egy nyaralóba, ahol is kiderült, hogy éppen autómentes nap van, mi meg öten voltunk négy autóval...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:21:43

Miért, nem te vagy a szexista lázadás fővédnöke itt? :D

Pistike911 2008.09.23. 00:34:34

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.23. 00:21:43

Szexista lázadás???!!! Én csak egy könnyed kis szombat esti portfólión dolgozom, nem volt itt szó semmiféle lázadásról!!! Bár lehetek Garibaldi! :D

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42

Ezúton kérek elnézést az autósoktól, azok miatt a bringások miatt, akiknek semmi keresnivalójuk nem lett volna forgalomban ma délután...

Sajnos (szerencsére) lemaradtam a mai rendhagyó vonulásról, csak 9 után, hazafelé menet csatlakoztam a körútra, ahol még látszott, hogy korábban itt volt valami. Itt aztán találkoztam tök kivilágítatlan (!) hülyével, remélem azért hazaért. A Dohány utcánál pedig újra beértem egy nem túl tapasztalt bringás kollégát, vele egyetemben egy pirosnál váró autót. Reggeli/délutáni dugóban nem gondolkodok egy percet sem, hanem elé megyek, mert a zöld után úgyis gyorsan otthagyom. De este 9-es gyér forgalomnál már ő a gyorsabb, ezért beálltam mögé. Nem úgy csekély értelmű/tapasztalatú kolléga, aki elé ment, majd legalább a Blahán épülő szállodáig előtte kacskaringózott. Lehet tovább is, de ott én elkanyarodtam.

Jó dolog a CM, örvendetes a bringások számának növekedése, de az ilyeneket - pont úgy, mint az egynapos jogsisokat - nem szabadna körúti forgalomba engedni.

(Lehet, lesz aki szerint tapasztalt bringást se, de az engem nem érdekel :))

kzol 2008.09.23. 06:34:20

avus · avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42

Hát én pont akkoriban értem utol egy bringást, aki vígan vasárnapi biciklizett a forgalomban. Szidtam is a jó édesanyját, mert nem saját kocsival voltam, ismeretlen autóval pedig egy ilyen vidáman kacskaringózó (részeg, szétszívott? tudja a fene, de az öltözködése olyan romkocsmás volt) hülyét nem előzgetek. Mondjuk én is kanyartam vissza az EMKE felé, hogy tudjak a Dohányra menni.

Sugi77 2008.09.23. 09:17:00

avus · avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42
szerintem mondhatom az autósok nevében, köszi, hogy ésszel kerekezel :)

Steerio 2008.09.23. 09:21:43

"Ezúton kérek elnézést az autósoktól, azok miatt a bringások miatt, akiknek semmi keresnivalójuk nem lett volna forgalomban ma délután..."

Azért jöttem ide, hogy szó szerint ezt beírjam, így viszont csak csatlakozom. Bringásként mélységesen szégyelltem magam néhány kerékpárostársam viselkedéséért, legszívesebben én mentem volna oda bocsánatot kérni azokért a dolgokért, amiket műveltek (illetőleg nekik lekenni két egyforma maflást). A többség nem ilyen volt, szerencsére, de akkor is a tahó emléke lesz az erősebb..

Nem, nem a tapasztalatlanok voltak a gázosak szerintem, ők jórészt figyelték a többieket, ha valami nem volt tiszta számukra - a "ki ha én nem" mentalitású tizenéveseket láttam legnagyobb számban bunkónak lenni.

A Moszkvánál szép nagy káosz volt, remélem, az autósok azért érzékelték, hogy az ordibátorral felszerelt szervezők mindent megtesznek azért, hogy a lehető legkevesebb időt kelljen miattunk bedugulva tölteniük.

bocage 2008.09.23. 09:30:11

Én is így vagyok ezzel! Szégyellem magam sok bringás miatt, komolyan napi közlekedés szintjén előfordul, hogy a többi bringással nagyobb a gond, mint az autósokkal!
Nem voltam a CM-en, mert épp máshol közlekedtem kerékpárral!
Csak javasolni tudom, hogy ne a szélsőséges esetekből általánosítsanak minden kerékpárosra; ahogy én sem a bunkó autóst tekintem általánosnak!

Pistike911 2008.09.23. 10:43:57

kzol 2008.09.23. 06:34:20
"...én pont akkoriban értem utol egy bringást, aki vígan vasárnapi biciklizett a forgalomban."

Most esett le, hogy mi az a Vidám Vasárnap! :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.23. 11:00:38

Csak annyi észrevételem lenne, hogy
1. Ahonnan én járok be dolgozni, onnan nem jár vonat.
2. Ha járna, akkor sem lenne kedvem a sok büdös (szó szerint) alkoholista tahóval bumlizni egy kétes tisztaságú marhaszállító vagonban (kb 4 éve, mikor utoljára tartott 1.5 napig egy 150 kmes út, mivel ugye a csatlakozások nem várják meg egymást, na akkor megfogadtam, hogy legközelebb akkor ülök erre a közlekedési eszközre, amikor majd gyorsabban odaérek vele valahová, mint autóval, és közben nem kell azon paráznom, hogy mikor nyúlják le a táskámat.)

cso zsi 2008.09.24. 18:46:52

Csak sikerült belefutni az amszterdami dugóba.
Németországban még alhattak a bringások, amikor áthaladtunk.
Lehet, hogy Amszterdamban volt autómentes nap, nagyon nem látszott a forgalmon.
(Majd lesz kép is).
Viszont lehet közlekedni úgy, hogy a mi M0-ásunknak megfelelő körgyűrű (A10) a Hungária körút távolságára van a Belvárostól.
De lehet, hogy még annyi sem.
Ma egy irodaház valahol a futballstadion környékén: kb 1000, vagy több bringa a tárolóban. Meg autók is a parkolóban.
A januárban tapasztalt biciklironcs-gyűjtemény alig változott, többet a repkény, vagy a környező növényzet benőtt.

cso zsi 2008.09.29. 10:28:36

Úgy látom, ez a kutyát sem érdekli.
Az amszterdamiakat sem.
Megtartották vasárnap, hogy ne legyen fennakadás a hétfői közlekedésben.

Az elmondások alapján egy bizonyos körzeten belül valóban nem volt mozgó autó, csak bringások.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása