Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hétfőn nem ülök autóba. És Te?

2008.09.21. 15:22 :: SilentSound

Jó kezdeményezésnek tartom az európai autómentes napot, évente egyszer ki lehet bírni a a hozzám hasonló leglustábbaknak is. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem kell vidékről ingáznom minden hétköznap a munkahelyemre, de aki rákényszerül erre, holnap autó helyett vonattal ingyen utazhat mindössze a forgalmi bemutatásával. Jó ötlet volt a MÁV-Start részéről, ezzel tényleg adnak valamit a sok mellébeszélés helyett.

Szeptember 22-én, díjmentesen utazhatnak a forgalmi engedéllyel rendelkező utasok. A kedvezményt igénybe veheti a gépjármű tulajdonosa, vagy üzemben tartója, a nem magántulajdonban lévő személygépkocsik forgalmi engedélyével azonban nem használható fel a díjmentes utazás. A kedvezmény kizárólag belföldi utazásra, 2. kocsiosztályon vehető igénybe. 1. kocsiosztály igénybevétele esetén a teljes árú kocsiosztály-különbözeti díjat meg kell fizetni. IP, IC vonat igénybevétele esetén a pót és helyjegy, pótjegy vagy a helyjegy díját meg kell fizetni. Forgalmi engedély hiányában vagy nem a saját nevére szóló forgalmi engedéllyel utazónak a jegyvizsgáló teljesárú menetjegyet ad, és felszámítja a MÁV-START Zrt. Üzletszabályzatában előírt pótdíjat is.

Járuljunk hozzá közösen a tisztább levegőhöz az Európai Autómentes Napon!

forrás: mav-start.hu

Igazán tehetne ugyanennyit a BKV is, mert leginkább Budapesten jellemzőek a dugók, amit csak úgy lehetne csökkenteni, ha a főként egyedül autózókat átcsábítanák az esetenként gyorsabb városi tömegközlekedésre. Ráadásul ebből még csak bevételkiesés sem nagyon lenne, hisz aki egyébként minden nap autóval jár, az úgysem fizetett volna ezen a napon sem jegyért, vagy bérletért. De nem, ők tartják magukat ahhoz a róluk kialakult képhez, miszerint ez egy rendszerváltás előttről ittragadt és azóta sem sokat változott őskövület. Véletlenül sem raknák ki szegény fölösleges és használhatatlan Mancikákat és Terikéket, hogy normális járműveket vásárolhassanak és esélyük legyen arra, hogy rávegyék azokat is a tömegközlekedésre, akik egyébként anyagilag nem kényszerülnek rá. Ők inkább várnak ölbe tett kézzel, hogy hátha lesz pár olyan hozzám hasonló marha, akik ezen a napon jegyet fognak venni. Nem mintha érne egy fillért is a szolgáltatás, de akkor már inkább szabályosan, jeggyel fogok a munkahelyemre tömegközlekedni. Ha már autómentes nap, akkor rajtam ne múljon.

Aki kevésbé lusta és van biciklije, az pedig pattanjon fel rá és tekerjen egy kicsit. Idén a Critical Mass is rendhagyó lesz, nem szervezett felvonulásra buzdítanak, egyszerűen csak szabályos kerékpáros közlekedésre az egyéb alternatívák helyett.

Mikor lesz a felvonulás? És hol? És mettől meddig tart majd?

A szó hagyományos értelmében ilyen nem lesz. Szeptember 22-én, hétfőn 18:30-kor a Hősök terén, majd 20 órakor a Moszkva téren lesz bringás demonstráció bringaemeléssel, közte felvonulás helyett közlekedés van. Útlezárás nélkül.

Miért nem hétvégén demonstrálunk?

Mert az Európai Autómentes Nap hétfőn van. Szeretnénk elérni, hogy az autómentes nap ne csak egy letudható, semmi változást nem hozó PR rendezvény legyen, hanem valódi társadalmi vitát váltson ki. Nem kívánunk kitérni az autómentes napon az elől a dugó elől ami ellen tiltakozunk, sőt nagyon hangosan szeretnénk alternatívát kínálni, legalább ezen a napon. Bízunk benne, hogy az Európai Mobilitási Hét, és az Európai Autómentes Nap médiakampányát felhasználva elérhetjük, hogy a város felkészüljön a tömegesen közlekedő kerékpárosokra, azaz legalább annyira leürül, hogy el tudunk jutni a Hősök teréről a Moszkva térre. Az Autómentes Nap egyébként is "autómentes", így aznap mindenki tegye le a dobozt, aki csak teheti. Helyette használja a tömegközlekedést, vagy kerékpározzon.

Mik a felvonulás céljai, és eredményei?


A Critical Mass résztvevői a közlekedési célú, mindennapos kerékpározás népszerűsítéséért, a várost érő forgalmi terhelés, és szmog csökkenéséért demonstrálnak. Szeretnék, hogy Budapesten tovább emelkedjen a kerékpárral közlekedők aránya, és végre ne csak a civilek, hanem a város vezetői is tegyenek ezért. Ehhez az is szükséges, hogy a fővárosi kerékpáros infrastruktúra az európai példákat követve, biztonságos technikai megoldásokkal tovább bővüljön, a meglévő útfelületek pedig alkalmasak legyenek kerékpározásra is. Nem célunk a biciklizés ráerőltetése a város polgáraira, csak a közösségi szintű gondolkodás és az ésszerű mobilitás térnyerése. Az akció olyan városlakók kezdeményezése, akik már meghozták a maguk áldozatát és a számukra ma még kedvezőtlen körülmények ellenére is elsők között változtattak. Döntésükkel már enyhítették a dugókat, átadták helyüket a tömegközlekedési eszközökön, és követhető alternatívát mutattak fel.
2004 óta jelentős eredményeket értünk el. Ezekről részletesen itt olvashatsz. Eddig a bullshit. A Critical Mass legfőbb célja az, hogy TÉGED rávegyünk a biciklis közlekedésre! :)

forrás: criticalmass.hu

A már megszokott útfeltúrásokon túl azt nem árt tudnia a pesti autósoknak, hogy az Andrássy út teljes hosszában le lesz zárva az autóforgalom elől, keresztezni a nagykörúton lehet. De ez úgysem lesz lényeges, hisz úgyis otthon hagyod az autódat holnap. Otthon hagyod?

217 komment

Címkék: közlekedés autó kerékpár tömegközlekedés útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tron65 2008.09.21. 15:31:30

Mélységesen egyetértek!
Hogy a BKV jegy megéri-e az árát, arra van egy másik blog :)
Bár jellemzően csak akkor autózok, amikor feltétlen muszály, de erősen kíváncsi lennék, milyen volna a budapesti közlekedés, ha előírnák, hogy egy autóban minimum 2 (de inkább 3) fő utazhat. Az ennél kevesebb létszámmal közlekedő autó meg mondjuk egy havi bérletnek megfelelő összegű útdíjat fizetne.
Lehet, feleannyi személyautó és normálisan (valamint nem utolsó sorban gazdaságosan!) közlekedő BKV lenne az eredmény?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 15:32:37

40???? LoL! 43!

Sajna én pont hétfőn vagyok szabadnapos, így én épp akkor fogom használni a vasat, sorry. Viszont egész héten összesen 3 napot használtam, így előre megspóroltam nektek! Szóval holnap ne dobáljatok meg, plííííz!

totalcar.hu/nepitelet/kep.php?id=39439

Rocko- 2008.09.21. 16:00:39

én autóba ülök. elviszem szervízbe. :)

dr. _mmm_ 2008.09.21. 16:05:48

Ha nem kocsival megyek haza akkor Debrecenbe hagyom a kocsit. És vissza kell mennem érte. Szóval kocsizás lesz.

cso zsi 2008.09.21. 16:11:06

Ha minden jól megy, akkor rövidesen autóba ülök, és megtekintem pár európai nagyváros autómentes napját.
Remélem, holnap délelőtt Amszterdamban szintén senki nem fog autózni rajtunk kívül, mert valószínűleg belekerülünk a délelőtti dugóba.
A délutánihoz volt már szerencsém akkor 10 km-t tettünk meg egy óra alatt az autópályára jutáshoz.

kranführer 2008.09.21. 16:16:07

Az a két közlekedő egy autóban összesen hány éves lehet és hány kiló, illetve a kettejük által fizetett egészségbiztosítás mértékét. Erről pecsétes papír kellene három példányban és a 300 méterenként felállított ellenőrzőpontokon kellene bemutatni. Ellenkező esetben azonnal kitiltanák őket a Magyar Népköztársaságból...
Illetve a teherautósok is vegyenek föl még egy embert mert abban is két ülés van. Ja hogy van két fekhely is? Akkor nosza ingyen elvihetnének két halottat a proszektúráról a temetőbe...
Baromságot lehet írni kedves 65-ös tron, maximum kiröhögnek...

Matrix_ 2008.09.21. 16:19:10

én majd kedden bepótolom. Úgy lehet? :))
igérem, kedden BKV-zok. Este meg sörözök :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 16:19:41

Tron65: Ez a legalább két fő utazzon egy autóban dolog azért elég macerás lenne, mert ha elviszek egy darabon valakit, utána meg három saroknyira egyedül autózok tovább, akkor mi van? :) Így is elég bőrt húznak le az autósokról, ilyesminek azért nem örülnék nagyon.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 16:20:55

MatrixHasYou: Fú tényleg, akkor én holnap piálhatok a melóhelyen! De jó is lesz! :D

Matrix_ 2008.09.21. 16:28:00

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 16:20:55

Nalátod! Mennyi előnye van, ha az ember nem autóval jár:)))

Aqweren 2008.09.21. 16:29:21

Én is otthon hagyom a kocsit, már csak azért is mert lerobbant :(

efi 2008.09.21. 16:40:01

Hehe, mindenki, hogy tiltakozik, hogy miért kéne 1-nél több ember abba a kocsiba. Amikor viszont benzinpénz hasonlítgatás megy a vonatjegyhez, persze mindenki 2 emberrel számol, hogy annál már megéri.

cso zsi 2008.09.21. 16:51:43

Ha felvennék a kétülésesembe valakit, amikor épp egyedül hajtok, akkor ugye dönthetek a stopos színe/szaga/neme alapján? Vagy ombuccmannhoz mennek diszkriminációt kiabálva, mint amikor egy munkahely is megválogatná a dolgozóit?

kzol 2008.09.21. 16:53:40

1. Rohadjon meg az összes biciklis, amelyik az úton csalinkázik keresztbe-hosszába. Főleg az olyan széles, kerékpározásra kiválóan alkalmas helyeken, mint a körút, a Margit-híd.
Holnap este meg különösen rohadjanak meg, ha feltartanak, amikor dolgoznom kell.
2. Megígérem, hogy leteszem az autót, ha a posztíró vállalja, hogy befizeti nekem a büntetéseket és az esetlegesen felpattintott kerékbilincset is elintézi. Faszkivan, tele a város fizető övezetekkel, nekem meg nincs parkolási engedélyem a lakásomhoz, kénytelen vagyok minden nap bevinni a céghez a kocsit.
3. Majd ha a BKV tényleg alternatíva lesz, akkor használom. Amíg a lakás - munkahely 3,5 km-t autóval 12 perc alatt teszem meg, addig gyalog 35 perc, BKV-val 1 átszállás, 1 km gyaloglás és fene tudja mennyi idő. Szóval rohadjon meg a BKV is. JA és ha munka után dolgom van, esetleg hozni-vinni kell valamit, akkor meg csak szívok és BKV londínert sem biztosít. Ja, és a kocsiban nincsenek büdös emberek, nem lépnek a lábamra, nem csinálok télen 38 fokot, ahogy a buszsofőr, hogy kényelmesen, rövid ujjú ingben tudjon vezetni, én meg lelépve a buszról rögtön megfázzak.
Mondtam már, hogy rohadjon meg a BKV?

tele1 2008.09.21. 16:54:04

Honnan van az az infó, hogy héfőn le lesz zárva az Andrássy út? A www.terezvaros.hu oldalon csak vasárnap 10-18 óra közötti a lezárás.

hoel 2008.09.21. 17:02:03

Heti 2 napon muszáj autóba ülnöm. Ebből az egyik a hétfő. Basszus, megszivom.

Taurusz 2008.09.21. 17:05:34

"Hétfőn nem ülök autóba. És Te?"

Hát én meg igen. A vonat a lakástól kb 500m-re van, a melóhelytől meg kb 8km-re, légvonalban. A busz kb 1km-re van a lakástól, és kb 3km-re a céltól. De nekem reggel 5:30-ra kell odaérnem. Ekkor még nincs is felénk buszjárat.
Nos, szerinted itthon hagyom a kocsit? :)

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.21. 17:10:39

kzol 2008.09.21. 16:53:40

"Rohadjon meg az összes biciklis, amelyik az úton csalinkázik keresztbe-hosszába. Főleg az olyan széles, kerékpározásra kiválóan alkalmas helyeken, mint a körút, a Margit-híd.
Holnap este meg különösen rohadjanak meg, ha feltartanak, amikor dolgoznom kell."

Nem tűnt még fel, hogy az esetek legnagyobb részében másik autósok (=dugó) tart fel, észlény?

sza711 2008.09.21. 17:25:18

kzol:

Éa rojadj meg te is abban a szmogban amit csináltál.

Dr. Trebitsch 2008.09.21. 17:30:27

Nem, nem hagyom otthon.

Nem azért, mert hozzá vagyok nőve. Hetente több autómentes napot is tartok, most pl. szerdán és hétvégén nem mentem sehová kocsival. Munkába járáshoz jó időben biciklit használok, de jó idő holnap nem várható. Bérletet csak ősztől tavaszig veszek, jegy drága, így tömegközlekedés kilőve. Szóval azt gondolom, ésszel használom az autót a hétköznapokban, úgyhogy csak az autómentes nap miatt, merőben demonstratív célból nem hagyom otthon. Pedig kibírnám, de mégse. Bocs.

hoel 2008.09.21. 17:32:22

Aranyos, ahogy a biciklis és az autós egymást rohadjmegezi. Ez az igazi zéró tolerancia, a rendőrségen kéne oktatni!

mxplanet 2008.09.21. 17:40:23

én megyek autóval, mindeközben szoktam bringázni is, sőt az elmúlt évek minden CM-én résztvettem

beste 2008.09.21. 17:40:27

2 hete voltam Zürichben. Ha ott élnék és dolgoznék, tényleg hülye lennék autóba ülni. Csak sajnos az ottani közlekedés és a Budapest - Budapest környéki - közlekedés összehasonlíthatatlan, fényévek választják el ezt a kettőt.
1., a svájci közelkedési eszközök, a megállók is, tiszták, és rendszeresen takarítják őket.
2., a vonatok, villamosok, hajók, sőt a buszok is pontosak. Tökéletesen ki lehet számolni azt, hogy A-ból B-be hány perc alatt jutsz el.
3., Bár Svájcról beszélünk, de el kell mondanom, hogy olcsóbb, mint a bkv és MÁV (Mától Állat Vagyok) együttvéve. Egy 24 órás Zürich-kártya 12 frank, cca. 1500 Forint. Bármit használhatsz vele, bármely szakaszon. A vonaljegyek, más bérletek árát nem tudom.

Kiszámoltam: budapesti munkahelyemtől 30 km-re van falu, ahol élek - ebből budapesti közlekedés ca. 1 km. Tömegközlekedéssel ez 1 óra 25 perc. Autóval ugyane a távolság megtétele 35 perc. Kimatekoztuk (sőt, kipróbáltuk), hogy Svájcban egyszerűen nem éri meg ezt a távolságot autóval megtenni, ugyanannyi az autós és a tömegközlekedős időtartam hasonló szakaszra.

whiteCat 2008.09.21. 17:43:36

Alig jutok szóhoz.
Szerintem meg inkább rohadjon meg minden autós aki még a wc-re is autóval megy.
Az ilyen beszólások után úgy gondolom SOKKAL jobban kellene drágítani a személyautózást.
Uristen 500 méterre van a pályaudvar csak nem gondoljuk, hogy azt a hatalmas távot majd gyalog teszi meg?!!
8 kilométer a munkahelyig?
Ez jó időben egy kellemes rövid bicikli út.
Mi ebben a gond? Az, hogy egy napig talán tettél valamit a saját és mások egészségéért?
Kérdezd csak meg az orvosod.
Áááá minek ide a duma. Mint mondtam legalább 500%-al drágítani kellene az autózást. Sajnos az autós ha be ül a vasba egyből az utak királyává válik, ha gyalog megy akkor meg szidja az összes többi autóst mert csak ő tud közlekedni. Azt persze egyik sem veszi észre, hogy mikor ő vezet pont ugyanúgy nem engedi át a gyalogost és nem adja meg a bicajosnak az elsőbbséget.
Szégyellem, hogy néha én is vezetek a városban.

DEGEC 2008.09.21. 17:45:20

Tron65 2008.09.21. 15:31:30

nem vagy-e te véletlenül vmi polituks féle, a szekfűsetől-e????

az agyam eldobom , 3xx ft literje a benzinnek, utak nincsenek, igy sokat kell egyhelyben dugókban állni, és a többletfogyasztással növelni az állam kasszáját, igazságtalanul. ha én fizetemm a kib..ot kocsi fenntartását, annak áfáját, megvásárlását, azzal munkahelyet teremtek stb. tankolok, kötelező, regadó anyámtyúkja, had döntsem már el én hogy hány ember ül a kocsimban...vazzze.
és ha a feleségemért megyek vegyek fel egy két stoppost???

kettő.

majd ha a buszok villamosok tiszták lesznek nem csöveshogyos meg tele potyázó pigmenttultengéses zsebesekkel, akkor majd lehet hogy eszembejut gondolkozni, hogy tömegközlekedést veszek igénybe, de addig max repülőre ülök fel.erről nyilván nem csak a bkv meg a kormány tehet, hanem ez emberek nagy részének a gondolkozásmódjának kéne megváltozni, pl ha valakinek a gyereke graffitis, kezdetben elég lenne ha eltörné a kezét, majd ha összeforrtak a szilánkos csontok, válalhatna diákmunkát, hogy tudja törleszteni a kárt amit okozott..meg had ne soroljam..

neked össze kéne fogni a féklámpás posztolóval oszt jól kitalálni dolgokat....:-PPPP

DEGEC 2008.09.21. 17:54:50

whiteCat 2008.09.21. 17:43:36

oh....

imádom a cangásokat, főleg a hajtáspajtásod csávókat...

vezze, fogjátok már fel, hogy ha valaki mondjuk riasztó szerelő, a szerszámait nem olyan kurva nagy királyság cangán hordani.
vagy nincs 4 személyes tandemje, hogy reggel a 2 gyereket elvigy oviba, meg anyát dologozni....
örülj neki hogy te meg tudod oldani és abban szerencsés helyzetben vagy hogy közel a munkahelyed, és be tudsz tekerni, senkit sem zavar ha pumaketrec szagú vagy egész nap vagy elázol, vagy pedig van lehetőséged lezuhanyozni..
van akinek nincs...én meg a biciklik árát emelném fel vagy 500.000 ftra..na...???
sőt, fizessen útadót az a biciklis aki az úton bicajozik, ne használja azt az utat amit én tartok fenn abból az adóból ami benne van a benzinbe....

eszem megáll...és fizessenek évi 200.000 ft bicikliút adót amiből lehetne nekik építeni..hogy ne sírjanak állandóan...

mxplanet 2008.09.21. 17:55:03

" DEGEC 2008.09.21. 17:45:20
és ha a feleségemért megyek vegyek fel egy két stoppost???
"

szigorúan két szép bisex szőkét ;)

kis ember 2008.09.21. 18:00:56

kzol 2008.09.21. 16:53:40
Kzol: azt a 3,5 km-t biciklivel kényelmes tempóban kb. negyed óra alatt teheted meg, feltéve, hogy nem egy hegy alján laksz és a tetejére akarsz feltekerni. És még parkolóhelyet sem kell keresni. Az én egyik rokonom Svájcban kerékpárral jár be a kb. négy km-re lévő munkahelyére, pedig két merci is áll a garázsban. Ja és ügyvéd, tehát öltönyben teszi.
Nem fogunk megdögleni: pont azért, mert a sáv közepén megyünk, így az egybites agyú agresszív autósoknak (de csak nekik, mert a többség normális) nincs esélye belökni az árokba/parkoló autók közé/ fel a járdára

DEGEC 2008.09.21. 18:01:47

mxplanet 2008.09.21. 17:55:03

utána oszt lehetne biciklizni, leperelné még a gatyámat is:-P

m.gray 2008.09.21. 18:03:06

A szokásos, jó öreg autós kontra bringás vita.
1. A BKV tényleg ótvar, pontatlan, és az ótvarságához valamint a pontatlanságához mérten nagyon drága.
Az orkok természetesen csak azokat zaklatják, akik utazni próbálnak, a csöveseket meg nem. Én kérek elnézést, hogyha zavar, hogy a kimosott, kivasalt ruhám (ami természetesen pénz, idő és energia)koszos-retkes lesz a BKV-n, meg ha az is zavar, hogy a csövesek rámköpnek valami jóféle kórságot. Persze nem halok bele, de sajnos ha beteg vagyok, akkor nem tudom növelni a GDP-t a munkahelyemen.
2. Azért is én kérek elézést, hogy nem megyek bringával dolgozni, mert egyrészt Budapesten extrémsportnak tartom a bringázást (szmog, intoleráns autósok), másrészt meg azért, mert nincs kedvem vöröshagymaszagúra izzadtan ülni egész nap. Illetve ezért a munkahelyem kér elnézést, hogy nincs benn zuhany, törülköző, váltóruha stb.

Sztem ennyit a hörgésről. Lehetne békésen bringázni meg autózni egymás mellett, ha nem az lenne mindkét oldal célja, hogy jól betartson a másik módon közlekedőnek, és megmutassa, hogy ő a frenkibb arc.

Taurusz 2008.09.21. 18:06:43

whiteCat!

Megszólítva érzem magam... Talán nem véletlen, mert tőlem idéztél. Na, akkor fuss neki még egyszer: 8 km LÉGVONALBAN! Bazz, az tudod mit jelent? És szerinted olyan mókás egy főútvonalon reggel 4:30-5:30-ig kerékpározni, úgy, hogy a 45 kilométerből kb két kilométeren van kerékárút? És ha vonattal mennék, kéne tekerni egy bő 13 kilométert, szintén sötétben, autók között, (tudom milyen a vezetők nagy része), minden cuccommal felpakolva, ami a melóhoz kell.
És mi van, ha nem olyan jó az idő, hanem mint most is esik? Szépen szarrá ázva érjek be a melóba, és dögöljek meg tüdőgyulladásban, mi?
És arról még nem is beszéltem, hova tenném a buszon a kétkerekűt...

Olvasni, gondolkodni, hozzászólni. És közben a gondolkodás sem árt.

kis ember 2008.09.21. 18:06:46

ja és a 3,5 km 12 perc alatt, az 17,5 km/ó, tehát pont egy kellemes (nem rohanós) biciklis sebesség. Biztos a te autódat is úgy reklámozzák, hogy a "vezetés élménye". Hm, 20 km-es sebességgel...

MacskaJancsi 2008.09.21. 18:08:02

Tömegközlekedve lakás-munkahely 2 óra oda, megint 2 óra vissza, azaz 4 óra. Kocsival összesen azaz: oda-vissza 1 óra 20 perc. Nem tudok biciklizni, nagy a hátsóm :), hegy tetején lakom, marad a kocsi.
A szomszédot néha be szoktam hozni Pestre, de nem abban az időpontban jár dolgozni, amikor én. Idegent pedig még viccből sem engedek be a kocsiba - ebben a mai világban. A kocsit a melóhelyen leteszem és ha valami dolgom van a városon belül, akkor metrózok. A metrón/buszon a multkoriban (de nem először) bolhákat szedtem össze (és vittem haza) a mosdatlan emberekről. Úgy derült ki, hogy az egyébként tiszta és ápolt szobai macsekok nekiálltak vakarózni, a spéci bolhairtó majd' 5 ezer Ft volt.
Ha majd lesz rendes, tiszta és kultúrált tömegközlekedés az autósok is vissza fognak szokni a buszozásra.

kis ember 2008.09.21. 18:09:45

taurusz: nem kell MINDENKINEK kiszállni az autóból. Ha muszáj (figyelem, pontos "j", én is autóba ülök. De a városon belül az autósok nagy része kevesebb mint 6 km-t tesz meg egy út alatt. Na az a felesleges

Szajek 2008.09.21. 18:11:46

"Rohadjon meg az összes biciklis, amelyik az úton csalinkázik keresztbe-hosszába. Főleg az olyan széles, kerékpározásra kiválóan alkalmas helyeken, mint a körút, a Margit-híd."
Ezt komolyan gondolod?!?!?Szerinted,hol menjen a kerékpáros,ha nincsen megfelelö út???Én mindennap tekerek az otthonomtól a melóhelyig,és nem 8km-t,hanem 17-et!!!

DEGEC 2008.09.21. 18:11:53

Taurusz 2008.09.21. 18:06:43

haggyad szétbiciklizte az agyát.....

ez a mai 2 post betette a kaput, (plusz el kellett töltenem 4 órát egy bevásárló központban a feleségemmel:-( )

1. ne nyomjam a féket, mert van akit zavar.
2. nem ülhetek egyedül a kocsimban.
3. mért járok kocsival?

hol élünk mán???ez 2008???

Taurusz 2008.09.21. 18:12:02

Ja, és azt még nem is mondtam, hogyha vonattal akarok menni, akkor kelés 3:00 (4:25 helyett) ha időben be szeretnék érni, mert valaki kitalálta, hogy jó lenne, ha hétfőn mindenki baromi egészségesen élne. És ennek az egyetlen módja, ha nem megy autóval sehova.

Gaillard 2008.09.21. 18:12:30

Kiköltözök a zöld, nyugis agglomerációba (neki persze jár ez) a minimál TB-s jövedelmemből vett kéróba, majd utána a városban élőket SZIVATOM egész életemen át amikor nap mint nap autóval megyek a városba dolgozni, vásárolni, stb.

Persze szar a BKV, de adót, jegyet, TB-t nem fizetnek, azt úgy is ellopják elvvel takarózva, közben ugyanúgy mutyiznak, mint a politikusok.

Amikor több milliós autót vesznek az természetes, de én a fele annyi jövedelmemből zabáltathatom az óvodába a hátrányos helyzetűek "díjmentesen" zabáló gyermekét, akiért a szülők több milliós verdával jönnek.

15 éve tömegközlekedéssel, kerékpárral és gyalog el tudok járni dolgozni (sokszor a várost átutazva), ki lehet ezt bírni, csak mások részéről sok a púder.
Amúgy a BKV felszíni közlekedését a milliónyi autós öli meg, ha még nem tűnt volna fel, s a bicikliseknek sem könnyebb.

kis ember 2008.09.21. 18:13:14

Macskajancsi: jól csinálod. Ha messze laksz és nincs jó tömegközlekedés, bizony járj autóval. A városon belül meg tömegközlekedéssel, vagy dobj be az autódba egy bicót (hacsak nem egy kétüléses Maseratival jársz)

hoel 2008.09.21. 18:15:18

Neme kéne biciklisekből álló rendőrséget szervezni és a 6 km- nél kevesebbet akarni menő autósokat kidobni az autójukból? Hadd rohadjanak meg a mocskok.....

DEGEC 2008.09.21. 18:15:18

kis ember 2008.09.21. 18:09:45


de ha valaki reggel kocsival megy dolgozni, akkor 6 kmerre is kocsival kell mennie mert nincs nala bicikli, vagy tartson benn a munkahelyén?

nem hinném hogy za embereknek meg kéne mondani mit tegyenek....döntse már el mindenki maga..

Sancho_ 2008.09.21. 18:15:59

Kampány!
Eh!
Ez arra jó, hogy a közparaszt jól megnyugtassa a lelkiismeretét: "Hej, autómentesnapoztam!!"
A sittet majd kedden viszem ki a tópartra, szerdán meg elmegyek a havernoz lezsírozni a zöldkártyát - nehogymár emiatt új porlasztócsúcsokat vegyek! Egyébként sem autózok hétfőn, mert a bedöglött aksit kidobtam a szemétbe. Ja, majd cipelem valami átvevőbe, mi?
Autómentes nap, defacca! Aludhatok még egy órát, a főnöknek majd mondom, hogy nem fértem fel a buszra! :)
Azám, busz mér jár? a neve AUTObusz, nem?
Na, megyek, mert még el akarom égetni a kólásflakonokat a kertben, mert a kukát teletömi, oszt fizethetem azt is.
Autómentes nap, dejó! Bár nem tudom, mentőAUTÓ vajon jár-e? Esetleg az is optimalizálva: "várni kell, kérem, amíg nem jön mág egy hívás a háztömbből, mert csak két betegért megyünk ki!"

A sok bejáró meg marasjon otthon!
A legtökéletesebb autómentes nap(ok) 1990. október 25-én kezdődtek.

---------------

Felépült egy világ, aminek a jellemzője a mobilitás. A munkahely, az ennivaló, minden messze van. Egy napnyi jópofizással ezt nem lehet megváltoztatni. Vissza kell térni a középkori jobbágy-gazdasághoz, ott nem nagyon volt szükség, igény a közlekedésre.
Jobb ötletnek érezném, ha a közlekedési eszközök lehetnének gazdaságosabbak (nem akarna annyi ember meggazdagodni-megélni ebből a szükségletből- persze ez utópia)

Úgyhogy: ha lesz dolgom, amit autóval tudok hatékonyan, gazdaságosan, kényelmesen elvégezni, akkor bizony autózni fogok hétfőn.

A kampányolókat csókoltatom.

kis ember 2008.09.21. 18:18:41

DEGEC: nem kell kocsival mennie. Nem mondja meg nekik senki. Csak szív a dugóban. Én meg a szennyezett levegőben. Felelősség, társadalmi szintű gondolkodás meg ilyenek, tudod. Biztos te is érted és csinálod, nem?

Taurusz 2008.09.21. 18:19:12

Gaillard!

"Kiköltözök a zöld, nyugis agglomerációba" - ide születtem...

A többi nem rólam szól, de te is nyugodtan kiköltözhetsz. Ha albérlet, akkor itt sokkal olcsóbban kapsz, ha meg saját lakás... Mikor vettem a házamat, egy kollégám kiröhögött, hogy ennyiért feléjük garázst sem kapni. De én mindezek ellenére sem laknák a nagyfaluban. Vagy mindezek miatt.

Taurusz 2008.09.21. 18:21:26

Sancho!

Ott a pont. Csak te szebben meg tudtad fogalmazni.

Sancho_ 2008.09.21. 18:23:52

Találós kérdés: mopedezni lehet?

makacs szennyeződés 2008.09.21. 18:27:13

hétfőn elmegyek kocsival munkahelyre, onnan robogóval jövök haza, péntekig robogó reggel és du., péntek este kocsival haza.

heti 3 hétköznapnap autómentes napot tartok, gyorsabban, és sokkal olcsóbban járok, mint kocsival, bkv-val, és akkor sportolok, amikor kedvem van (minden este, de mást), nem pedig napi két órát szmogban muszájból, mert az egészséges.

ez az első ilyen évem, szóval nem tudom még, mekkora hidegig bírom a motoron, de úgy tapasztaltam, hogy egy jó téli bringásnadrágban, plusz farmerban, kesztyűvel + 5-10 fokig simán elrobogózok.

a plusz fáradság az, hogy otthon le kell zárni a robogót (+ 4 perc), és a munkahelyen át kell öltözni (+ 4 perc).
annyit tankolok bele, amennyit pont észre sem veszek (1-2 napi kaja-kávé pénz havonta), és soha nem állok a dugóban.

ja, és kurvajó robogózni. :D

mindenkinek ajánlom.

Dr Kangörény 2008.09.21. 18:29:16

whiteCat rohadj meg a bicikliden, de előtte vedd ki a fejed a seggedből! 2 gyerekem van, egyik óvodás, másik iskolás. Én 65 km távolságra járok dolgozni. Ha ezt tömegközlekedéssel kéne megoldanom, akkor vagy napi 4 órát dolgoznék, vagy a gyerekeimnek kéne napi 16 órát az iskolában, oviban tölteni. A közlekedést meg a kurva anyádnak akard drágítani! Az a baj a biciklisekkel, hogy a saját egyszerű kis életükből indulnak ki, amiben nem szerepelnek a hétköznapi problémák, amikkel a dugóban szopó autósoknak kell megküzdeni. Mert a dugóban ücsörögni nekünk sem jó, ha a magadfajták ezt hiszik, akkor teljesen debilek vagytok. Egyszerűen nincs alternatíva. Te tekerj, ahova akarod, de az én életembe ne ugass bele!
Az én javaslatom: rendszám a biciklikre, jogosítvány a biciklikhez, és kötelező biztosítás.
Csak azért, hogy szopjatok egy kicsit ti is, mert más életét akarjátok korlátozni.

Basszátok meg, miért nem tudtok normális ember módjára a saját érdekeitekért küzdeni, és közben nem baszogatni másokat?????!!!!!!!!

Gaillard 2008.09.21. 18:31:50

Kedves Taurusz!

Lehet, hogy ez téged nem érint meg, de több százezren tettek így és a lehető legálszentebben viselkednek. Tudod, neki jár mindez, a többi érdekébe beleszarik.

Mindent lehet ócsárolni, de senki sem tesz semmit. Az emberek egymásra vagy a politikusokra mutogatnak, ők pedig vissza, s van egy szűk réteg, aki minden (köz)terhet vihet.

A mai magyar társadalomban az autó gyakran nagyobb hangsúlyt és preferenciát kap, mint sok más fontosabb dolog, számtalan példát tudnék mondani. Hozzáteszem nekem is van gépjárműven, de csak olyankor használom, amikor tényleg elengedhetetlenül szükséges. A többit nem ragazom, mert sokan úgy sem értenék meg az individualizmusuktól fűtött életszemléletükkel.
A nagy mobilitás szöveg pedig legalább annyira gerjesztve van, mint a gazdasági növekedés mámor.

Túlzottan EGO-istan módon élnek az emberek, pedig pár kényelmi szempontról, akárcsak ideiglenesen lemondva ugyanolyan normális boldog életet lehetne élni.

Sancho_ 2008.09.21. 18:33:54

Kisember!
Kérlek, gondold át: egy rendszer (most nem az a kérdés, hogy jó-e) egy elemét kivesszük, a maradék hogyan fog tovább működni?

Nagy valószínűséggel KEVÉSBÉ hatékonyan. Pl.: ha nem hétfőn szállít/megy az autós, akinek hétfőn kellene, kedden lesz a hétfői forgalom is. Szerinted ez felelős gondolkodás?

6 km milyen alapon a határ? 7 már jó? 5 még bűn?

anarhista 2008.09.21. 18:40:36

tankkal megyek
reszkessetek

Taurusz 2008.09.21. 18:41:42

Kedves Gaillard!

Igyekeztem nem ócsárolni senkit, egyszerűen arra szerettem volna rávilágítani, hogy sokan úgy állnak hozzá a vidékhez, hogy bezzeg ott. Na, ki lehet költözni, a lakás sokkal olcsóbb, de a közlekedés... reggel még nincs, este már nincs helyi. Helyközi van, de messze nem éri el a pesti szintet. (Talán nem véletlen, ugye, nincs annyi ember.) Aztán ha el akarsz menni valahová, akkor marad a saját járgány.
De én már régóta nem figyelem a benzinárakat, mert ennél kevesebbet egyszerűen nem tudok közlekedni. Melóba be kell járni, hétvégén elugrom ősökhöz, és ennyi. Semmi több, nincs többre keret. Na, ha ezt a sok okos még meg akarja gátolni a szép kis 500%-os emeléssel, akkor éhen fogok megfagyni. Mert bérből élek, adózok, nincs mellékes. Szar ügy, de sajna ennyi jutott.

toxikus 2008.09.21. 18:51:08

hát azt kell mondjam, h biciklis rétegnek is megvan a véglény típiusa meg az autósoknak is. ebben a postban főleg a véglény stílusú biciklisek picsognak. ők nem környezetszennyeznek? lol:D menjenek szemetet szedni:D ne használjatok áramot, netet, semmit:) álszent népség

Matrix_ 2008.09.21. 19:00:01

Aki a városba jár biciklizni sikeres ember nem lehet! Rohadjon meg magában a természet. Ott nem kihívás bringázni a friss levegőn. meg autók sincsenek. Meg nincs mit szidni se. Max ha lefos egy madár.
Ha belehugyozol a saját gatyádba nehogy már a nadrággyártó legyen a hibás e!!

72! :)

csacsacsa 2008.09.21. 19:00:41

Autózni fogok, mert nekem úgy kényelmes és ezt fogom tenni holnap is és holnapután is. Majd ha kényelmesebb lesz BKV-val,akkor azzal járok.

Szajek 2008.09.21. 19:00:54

Kangörény:A dugót szerinted ki csinálja?
És lehetne egy kicsit kulturáltabban is írnod!!!
Én pl.nem az ótó ellen vagyok,hanem az ésszerű autó használat mellett!!!Az,hogy Te 60km-röl jársz be dolgozni,az érthetö,de aki a melóhelyétől kb. 8-km-re az nem!!!

Gaillard 2008.09.21. 19:04:07

Kedves Taurusz!

Amennyiben a közösség a forrásokat egyesítené és korrupciómentes lenne a politikai élet, szerintem vidéken is megoldható lenne minden, a közösségi közlekedés is fejleszthető lenne. Jó, mondjuk ez nálunk csak utópia:)

Persze biztos vannak olyan térségek és olyan munkaidő beosztású emberek, akik tényleg csak autóval járhatnak, de közel sem annyian, mint ahányan ezt magukról állítják.

Csak a közvetlen munkakörnyezetemben vannak szépszámmal olyan emberek, akik az agglomerációba költöztek ki (Érd, Dunakeszi, Göd, Pomáz, stb.) a nyugalom, a tisztaság reményében, de még csak meg sem kísérelnék a vonat vagy tömegközlekedés gondolatát, holott egy-egy helyen már teljesen jó alternatíva lenne. Persze mindegyikük a jövedelmének töredéke után fizet közterhet (sőt a saját költségeiket sem állják, pedig...), így a fejlesztésekhez hozzá sem tudnának járulni, de mindennap az általuk keltett dugóról szörnyülködnek, melyen én kénytelen vagyok részt venni a buszon rostokolva.

Az árakkal kapcsolatban pedig még egy érdekes viszonylat jut az eszembe. Még itt a csoróbb lakótelepeken is dögivel állnak milliós verdák, de a szakadt nyílászárókat egyikük sem cserélni ki (pedig töredék beruházás egy autóhoz képest), így pedig fűtjük a környezetünket ezerrel, de a gázártomgatásért mindegyikük nyavajog (papíron rászorulók). Sajnos ezek "egészséges" preferencia kérdések lennének, csak a mi világunkban nem.

Lófő (törölt) 2008.09.21. 19:13:06

Én biciklivel megyek,már elkértem a szomszéd Ukrajnáját,csak el ne felejtsem felkötni a tetőcsomagtartóra:D

kis ember 2008.09.21. 19:13:56

Na akkor még egyszer, hogy a kevésbé értelmesek is felfogják:
Nem kell mindenkinek letenni az autót. Csupán annyi a kérés, hogy fontolja meg mindenki, melyik közlekedési eszközt választja, s ehhez legyen eg a megfelelő infrastruktúra. A "mindennap 65 km-t autózom, mert nincs vonat, csak a szomszéd faluban", meg "van egy betonkeverő a kocsimban" típusú közlekedő értelemszerűen nem fog kiszállni a kocsiból, nem is kell neki. De az olyanoknak, mint pl. kzol, akinek 3,5 km-re van a munkahelye, s a szövegéből az jön le, hogy oda mindennap ugyanúgy, max egy laptoptáskával jár be, legyen esze és járjon biciklivel/BKV-val/gyalog. Azért, mert így a többi ember kevesebb szmogot szív be. Mint már írtam, felelős vagy a társadalomért, amiben élsz. Érdekes, de se a hollandokat, se a svájciakat, se a svédeket (és még sorolhatnám) nem zavarja sem az időjárás, sem az esetleges emelkedő. Csak itt olyan kényes mindenki. De nem írom tovább, mert Kern András dalát hallom a fülemben: Itt mindenki okos, de érdekes / a hülyeség mégis Dunát rekeszt...

Taurusz 2008.09.21. 19:15:05

Kedves Gaillard!

Na, ebben teljesen egyet kell értenem. Csak az a baj, hogy ez tényleg utópia.
Elhiszem, hogy sokan csak kényelemből járnak kocsival, de sokan, (mint én is) muszájból... Igen, van alternatíva, utazhatok napi bő 4 órával többet, hogy a vonaton nyomorogjak, aztán meg fel a kerékpárra, egy laza 14 kilométeres túlélőtúrára. Na, ez nekem nem alternatíva. Van, akinek igen, de az meg is érdemli. Szerintem.
(Ja, és bkv közelébe nem megyek. Mármint a bkv első megállója a célomtól kb 5 km...)

kis ember 2008.09.21. 19:17:15

Taurusz: az autómentes napnak ezek szerint nem te vagy a célközönsége.

0xFFFF 2008.09.21. 19:20:06

Majd én eldöntöm, hogy leteszem-e az autót vagy sem. Nem teszem. Egy kampánynépszerűséget kereső személy vagy szervezet sem érdekel. Nincs életképes alternatíva, hogy egy laptoppal és személyes holmit tartalmazó táskával kényelmesen közlekedhessek, csak az autó. Viszlát kritikus massza !

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:20:58

Istenem, miért kell nektek rögtön durvaanyázni? Annyira primitívek vagytok _mindkét_ oldalról!

Szokás szerint a pár szószóló _direkt nem akarja megérteni a másik véleményét_ és _szándékosan kötekedni akar_ mindkét táborból, a többiekről egy rossz véleményt kialakítva. Magukról meg szegénységi bizonyítványt. Kapjatok már a fejetekhez!

Talán el kéne gondolkodni azon, hogy ha kicsit figyelünk a másikra és nem rögtön kurva okosak vagyunk és ugatunk teli torokból, akkor változnak szemléletek. Csak TI nem akartok változni.

Jó példa erre, hogy Perillustris és én mennyi álláspontban közeledtünk már egymáshoz az kezdeti ellentáborozás helyett. És igen, én jobban érzem magamat tőle. Ti meg kapjatok gyomorfekélyt, ha már a normális családi élet nem adatott meg vasárnap délután... :P

Taurusz 2008.09.21. 19:21:44

kis ember!

Köszi, csak whiteCat 2008.09.21. 17:43:36 hozzászólása csapta ki nálam a biztosítékot, nem szoktam ennyit kommentelni.

Lófő (törölt) 2008.09.21. 19:22:06

Ha minden nap 60kilómétert tekernék,jövőben benevezhetnék a Tour de francra.Megfontolandó.

kis ember 2008.09.21. 19:22:34

0xFFFF 2008.09.21. 19:20:06
És hány km-t teszel meg a munkahelyedig?

Lófő (törölt) 2008.09.21. 19:23:32

Kukori
esküvő mikorra várható?:D

kis ember 2008.09.21. 19:23:53

Taurusz:
Mindenhol vannak normális és agyatlan emberek. Az előbbiek érvelnek, az utóbbiak hőzöngenek. Te érveltél, úgyhogy...

Nebameg 2008.09.21. 19:25:29

20 km-re lakom a melóhelytől. Járok autóval (25perctől 150 percig tarthat az út) , bringával (fixen 55 perc) is. Tekerés után nincs puma szaga az embernek (futás után sem, de nyomj le 60 fekvőt, akkor lesz:)elég megtörülközni és pólót váltani. Ami feltűnő, bringával nincs olyan, h dugó..... Egyébként 3,5 km gyalog kb 40 perc, ezért kár bármire fel/beszállni, kényelmesen lesétálható.

Aqweren 2008.09.21. 19:27:19

Mert autóvásárlásra kétféle ember vehet fel hitelt: boldog és boldogtalan.
ez olyan mint amikor elmész egy igen szegény lakásba ahol hámlik a vakolat, félkomfort van és a ház összedűlni készül, de a házimozirendszer és a plazmatévé ott áll a sarokban.
Lakásfelújításra nincs hitel sajna, a mai magyar társadalom 70%-a hitelekből tartja fenn magát.

Egyébként meg puszi annak aki azt mondja hogy aki autóval közlekedik, az egy önző disznó aki nem érzi át a társadalmi felelősséget: én társadalmilag hasznos munkát végzek, kocsival, de vegyük akár az orvosi ügyeletet, akik szintén kocsival járnak ki a betegekhez éjszaka, szóval ne túlozzunk már plííííz :p

Azért tartjuk el az államapparátust az adónkból hogy ne mi mondjuk meg egymásnak hogy kinek mit kellene csinálnia, ezért vannak a jogszabályaink, a jogalkotóink, és a jogalkalmazóink. Ha mindez diszfunkcionál, akkor szerény véleményem szerint nem egymás háza táján kellene keresni a probléma gyökerét hanem valahol másutt.


De a legjobb példa erre akkor is az, amikor a túlzsúfolt, aligfelférős tömött buszon egymás anyját szidják az utasok (Mér ilyenkor utazik ez a sok paraszt?) ahelyett hogy a tömegközlekedési társaságot hibáztatnák, akinek ugye nem kevés pénzt fizetnek azért, hogy A-ból B-be vigye őket emberhez méltó körülmények között.

Egyébként meg az autómentes nap buli :D De minden nap ez (amíg nincs fejlett tömegközlekedési hálózat) nem működne sajnos...

Nebameg 2008.09.21. 19:27:32

"Nincs életképes alternatíva, hogy egy laptoppal és személyes holmit tartalmazó táskával kényelmesen közlekedhessek, csak az autó." Ja, hogy ennyi mindent cipelsz, az más! Természetesen számodra csak az autó maradt.....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:29:14

Lófő 2008.09.21. 19:23:32

Erről Perillustris is tud? XD
Akkor már most kell vennem jeggyűrűt és készülni lelkiekben a jövő évi (mi a neve hivatalosban?) büszkeség parádéra? :D

0xFFFF 2008.09.21. 19:31:05

Kedves kis ember !

35 km reggel oda, 35 km este haza. Közte semmi, mert minden útbaesik, ahová bemegyek vásárolni vagy ügyintézni.

aa. (törölt) · http://ertemencsakleszarom.freeblog.hu 2008.09.21. 19:31:24

Kangörény_ 2008.09.21. 18:29:16
whiteCat rohadj meg a bicikliden, de előtte vedd ki a fejed a seggedből! 2 gyerekem van, egyik óvodás, másik iskolás. Én 65 km távolságra járok dolgozni. Ha ezt tömegközlekedéssel kéne megoldanom, akkor vagy napi 4 órát dolgoznék, vagy a gyerekeimnek kéne napi 16 órát az iskolában, oviban tölteni. A közlekedést meg a kurva anyádnak akard drágítani! Az a baj a biciklisekkel, hogy a saját egyszerű kis életükből indulnak ki, amiben nem szerepelnek a hétköznapi problémák, amikkel a dugóban szopó autósoknak kell megküzdeni. Mert a dugóban ücsörögni nekünk sem jó, ha a magadfajták ezt hiszik, akkor teljesen debilek vagytok. Egyszerűen nincs alternatíva. Te tekerj, ahova akarod, de az én életembe ne ugass bele!
Az én javaslatom: rendszám a biciklikre, jogosítvány a biciklikhez, és kötelező biztosítás.
Csak azért, hogy szopjatok egy kicsit ti is, mert más életét akarjátok korlátozni.

Basszátok meg, miért nem tudtok normális ember módjára a saját érdekeitekért küzdeni, és közben nem baszogatni másokat?????!!!!!!!!

---

Kedves Kangörény! Gratulálok a stílushoz, remélem, a gyermekeid az édesanyjukra ütöttek inkább.

Félretéve a marakodást: megint csak az általánosítás megy. Ahogy észrevettem, ebbe a blogba tényleg csak a biciklisek selejtje jár főként kommentelni, szomorú, hogy ez a kép alakul ki az autósokban. A biciklisek többsége egyáltalán nem akarja az autózás beszüntetését, pontosan a kangörényhez hasonló, többgyermekes szülők, a szerszámokkal megpakolva közlekedő vízszerelők, és beteg családtagjukat fuvarozók miatt. Én biciklis vagyok, minden nap biciklivel közelekdem, de 23 éves vagyok, megtehetem. Ha lesz két gyermekem, biztosan autóba ülök majd, mert szükség lesz rá. Néhanapján amúgy is szükségem van rá. Nem utálom az autósokat, csak a bunkó embereket. Részemről az autósoknak csak azt a rétegét szorítanám vissza, akik ezt nem fogják fel. Az autó kell, szükséges, megkönnyíti az életünket, nem lehet nélküle az infrastruktúrát elképzelni. De mindenki, maguk az autósok is tudják, hogy ez túlzás, igenis vannak olyanok, akik megtehetik, hogy otthon hagyják a slusszkulcsot. Ez pedig a többi autós érdeke is lenne, hiszen, ha az újgazdag 18 éves tini autó helyett gyalog menne az egyetemre, nem foglalná el mondjuk épp azt a parkolóhelyet, ahová kangörény szeretne beállni, hogy letegye a gyerekeket az iskola előtt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:32:24

Nebameg 2008.09.21. 19:27:32

Gondolom a hátizsák, mint atomkori találmány fel sem merült benne :D "Gerincferdülésem van, azé nem! A kocsimban pedig ortopéd heremasszázsos ülés van! Ennyi!" XDDD

Lófő (törölt) 2008.09.21. 19:32:30

Kukori
akkor sok boldogságot,bő gyermekáldást!:D

kis ember 2008.09.21. 19:33:28

És mennyi idő alatt teszed meg?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:34:13

Aqweren, ha gondolod, egy hazaútra vendégem vagy, amennyiben a holnapi teendőim nagyfaluban kb. azonos időben le lesznek tudva. :)

mxplanet 2008.09.21. 19:37:41

kukori!
nem vagyunk homofóbok, úgyhogy nyugodtan tedd amit jónak látsz ;DD

Aqweren 2008.09.21. 19:39:21

KuKori: Köszönöm szépen, de PVV-n leszek feltehetőleg (remélhetőleg) fél ötig...:)

A nagyfalut elfelejtettem mint egy rossz álmot mióta felmondtam az előző munkahelyemen.
(Annyit olvastam itt a blogon hogy bejárni Pestre autóval vidékről tré viselkedés és kitolás az embertársaimmal, hogy inkább felmondtam, hónapokig szüttyögtem munkanélkülin és elhelyezkedtem vidéken :D
Átéreztem-e a társadalmi felelősséget? :DDD)

kis ember 2008.09.21. 19:39:29

Akkor te 52 km/ó sebességgel haladsz átlagosan. Feltételezem, hogy mindenütt szabályosan mész (miért is ne, ugye?). Ezek szerint nem állsz sokat a dugóban. Gratulálok, neked nem kell biciklire ülnöd. De akkor ki a fenét látok minden nap dugóban állni a Rákóczi úton meg a Körúton??

kis ember 2008.09.21. 19:40:32

Helyesbítek: nem kell biciklire ülnöd a munkába járáshoz

Aqweren 2008.09.21. 19:42:06

És aki nem tud biciklizni..? :S

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:42:13

aqweren 2008.09.21. 19:39:21

Werischwar ist in der nahe :) Oké, csak azt hittem, hogy még ott vagy nagyfaluban.

Nebameg 2008.09.21. 19:42:33

Ne bringázzatok, autózzatok! Ha 3 km, akkor 3 km. Megtehetitek, ennyi. Ez egyszerűen értelem kérdése. És a Qrva anyját annak, aki Qrva anyázik:))

Nebameg 2008.09.21. 19:43:49

Aki nem tud bringázni, talán járni még tud:))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:44:00

mxplanet 2008.09.21. 19:37:41

Már Te is, fiam, Bluetooth? :D

Azt hittem MatrixHasYou a szexista felkelés fővezére :D

0xFFFF 2008.09.21. 19:44:53

Nem ülök dugóban, mert reggel hatkor elindulok és nyolc után startolok haza. Csak ezért. Cserében délután 13-17-ig nem kell bent lennem a munkahelyemen. De ha a csúcsban járnék be, mint a többség, akkor sem alternatíva a tömegközlekedés. Drágább, szarabb.

Matrix_ 2008.09.21. 19:46:23

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 19:44:00

Nana! Ájjoon meg a nászmenet!:)

Az Pistike911 akire Te gondoltál e?
Csak Perillustris meg ne tudja!! :))

Don Blasius 2008.09.21. 19:48:12

Sajnos jellemző a BKV-ra, hogy itt nem lesz forgalmi engedély felmutatásával sem ingyenes (pl. Szegeden igen), bár két éve állíótlag az volt és simán utazgattam is jegy nélkül, igaz ellenőrt sem láttam.
Holnap ezt nem fogom megtenni (ha ingyenes lenne megtenném, max egy-két dolgot máshogy ütemeznék), nekem a munkaköröm is autózgatással jár, nem egyszer napi 80-100 km, de átlag 60 megvan. Ráadásul nekem minden autózással kapcsolatos költségemet fizeti a cég, a BKV-t nem. Ha nem ilyen lenne a munkám, én se járnék be kocsival (Blahára járok be Erzsébetről, kocsival sajnos már legalább egy óra reggel, BKV 45 perc kb.).
Amúgy irritál az, ahogy a BKV tarifarendszere működik, minden átszállás után 270 Ft, Prágában egy jeggyel 75 perc alatt annyiszor szállok át, amennyiszer akarok és még ennyibe se kerül. És jobb ott a hálózat is...

viktor134 2008.09.21. 19:51:36

már megint egy hülyeség.
ha nem eszek pandát, az nem elég? :)

Aqweren 2008.09.21. 19:53:29

KuKori: ha éppen arra jársz majd integetek :D

viktor134: és bálnát se vadássz ha lehet...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:58:03

Jó, de lakott területen 140-nél elég nehezen ismerek fel arcokat :DDD

kis ember 2008.09.21. 19:58:27

A kérdésem változatlanul ugyanaz: DE AKKOR KIK ÜLNEK A DUGÓBAN DU 5-KOR A RÁKÓCZI UTON? Mert innen senki, azt már látom

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:59:06

Ha kérhetném, banánzöld bikiniben tedd ezt, akkor tuti észreveszem ;) Amúgy mennyire rugalmas a munkaidőd? Mármint koffein ügyileg?

Krisi 2008.09.21. 19:59:42

Örülök, hogy Perillustris-on kívül még vannak itt azért normális biciklisek (én is biciklis vagyok főleg, de nem vagyok normális :), akik már elmagyarázták a gyengébbeknek, hogy NEM KÖTELEZŐ otthon hagyni az autót, hanem egy javaslat.
Ezt a CriticalMass.hu -n is lehetne kiemelni, hogy ne sértődjenek meg a 100 kilóméterről bejáró autósok.

Azoknak szól ez az egész, akik naponta a belvárosban autóznak 6 kilómétert, és tényleg még szarni is azzal járnak. Na rájuk vonatkozik a 12/c :)

Én személy szerint örülök neki, hogy be tudok járni felsőoktatási intézményembe biciklin (kb. 8km), és csak sajnálom azokat, akik naponta órákon át szopják a brét a dugóban, meg azt a kétmillió Butapestit, aki ezt szagolja - magamat is beleértve.

És nem minden biciklis olyan, mint a WhiteCat féle beszűkültek, akik szerint az autóban csak gonosz emberek ülhetnek :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 20:00:14

kis ember 2008.09.21. 19:58:27

Azt nem tudom, de elég fájdalmas lehet XDDD Szárazon, dugóban? Ejh...

Csakhogy Pistike 911 is be tudjon kapcsolódni :D

0xFFFF 2008.09.21. 20:02:09

Azok, akik nem tehetik meg azt, amit én. Akiknek nyolcra kell menni, ha van értelme, ha nincs és ötkor kopás van, mert menni kell a gyerekért és a többi....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 20:06:24

Régebben egyébként nagyon szerettem kerékpározni, csak mióta napi 4-6 kilométert gyaloglok munkaidőben (átlag), azóta kissé meglustultam. De van előnye is: kevesebbet használom a kocsit, mert este 10 után nem sok minden van nyitva, napközben meg úgyis melóban vagyok 11-től :) Szabadnap meg egy van csak, így nem tudok két napig pöfögni :) De az sajna a hétfő és akkor rokonlátogatok és intézek minden egyéb szaladgálást is el.

Don Blasius 2008.09.21. 20:08:30

kisember: én, de csak akkor, ha nem túlórázom és 5-kor lépek, és az Osvát utcából csak a Rákóczira tudok kifordulni. :)

Matrix_ 2008.09.21. 20:09:42

Akkor a 44 km oda-vissza esetén nem kell 12-t csinálnom e? :)
Amúgy 1 óra dugóban még mindig vonzóbb mint a másfél óra BKV. Pedig milyen fasza ződ vonat megyen tőlünk befelé:)
De ha a gazdasági helyzet megengedi, én is biciklire fogok pattani, sőt robogóra is (bár az is szennyez ha jól tudom :))

Secnir 2008.09.21. 20:19:29

"Hétfőn nem ülök autóba. És Te?
2008.09.21. 15:22 :: SilentSound"

köszönöm kérdésed, én igen. nekem muszáj.
ha nem esik, akkor motorozok.
szar ügy úgy eljutni otthonról a munkahelyemre (25km légvonalban ill. autóval), hogy tömegközlekedéssel vargabetűvel 80 perc a közúti 15 helyett.

Secnir 2008.09.21. 20:20:36

jah, és amióta megtanultam autót vezetni, ez néminemű agyi károsodással járt: elfelejtettem biciklizni.

DEGEC 2008.09.21. 20:28:50

Aztakurv@.. betámadtak a bicajosok-e?

ezt a demagog dumát....most néztem meg a megaszar 1-3 részét visszamenőleh meg a nagy lehetőséget...de nem tudom melyik a szarabb...

én nem azért tanultam évekig, gyűjtöttem, kuporgattam, főiskolát gyetemet végeztem, nyelveket tanultamhitelre vettem házat az agglomerációban..amit még 16 évig nyögök, a fizetésem 45% át leadózom, gyűjtöm a petpalackot, ha bevásárló központba kell menni vásárolni viszek magammal szatyrot, nem cserélek évente tvt, hűtőt, a fáradtolajat leadom benziknkúton, két autóm, van motorom, és van biciklim is, de nem azért hogy a belvárosban szarakodjak, mindennek megvan a saját helye....stb...és mindezt nem azé hogy én és a családom a koszos retkes járműveken utazzon, hidegben vagy épp melegben...pláne nem azé hogy egy két zöld majom megmondja nekem hogy mit csináljak és mit ne.

ki áll a rákoczin?

hát egy két bankár, manager stb...plusz azok a droidok akik kénytelenek átutazni a főváros legforgalmasabb részén akkor is ha átutazóban vannak, mert nálunk még mindig nincs körgyűrű, vagy mert az a nullas egy kalap szar, és balesetveszélyes.


de ha visszagondolok mi volt 15-20 éve.

Épültek lakótelepek ahova kiköltöztek a proletárok. És mit csináltak, dolgoztak a gyárban 3-4000 ember is egy helyen Mit tettek a dolog érdekében?
Volt a lakótelepről egy buszjárat ami megállt a gyárnál.

Reggel felszállt a paraszt, melóhely előtt leszállt..probléma megoldva.

azóta egy két dolog átalakult.

1.nincsenek gyárak.

2. mindenki vehet boldog boldogtalan hitelre kocsit. És sokkal szarabb és drágább a tömegközlekedés.
még emléxem a 2 ftos jegyre:-PPP

Lófő (törölt) 2008.09.21. 20:29:36

Én holnaptól kajak kettessel fogok bejárni Szentendréről.Jelentkező az üres helyre?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 20:33:19

Mé', a kettes szentendréné' is megáll? :DDD

DEGEC 2008.09.21. 20:34:02

mondjuk ezen már gondolkoztam, hogy miért nem használják ki a vizi közlekedést pesten..


pl szentendre árpádhid, vagy soroksár árpádhid....
nem hinném hogy nem lenne jelentkező..
lehetne bérletet is venni...stb...
csak akarni kéne..

kis ember 2008.09.21. 20:37:32

Don Blasius:
És miért mész be az Osvát utcába autóval? Te szállítasz anyagot az építkezéshez?

kis ember 2008.09.21. 20:38:42

Degec: Szóval neked az autó a jólét és kényelem szimbóluma?

DEGEC 2008.09.21. 20:51:15

amiádom azokat a zöld bölcsésztáskás/szimatszatyros okoskodókat akik kiforgatják a másik szavát....de kérdésedre válaszolva NEM , ugygondolom hogy nekem és a családomnak jogában áll noormális emberi körülmények között megtenni azt az utat a munkahelyemig, nem pedig mortimerfélékkel találkozni a buszon stbb... hogy értéket tudjak teremteni, és azzal hozzájárulni a felelős társadalomhoz..

Ehhez eddig az autó és a taxi a lehetséges alternativa.Mivel sikeres nem lehetek, nincs pénzem taxira, marad az autó.

a multkor linketem egy videót a villamosról..

www.youtube.com/watch?v=K13lRFhCWgc

ez és az ehhez hasonlók nem tul jó reklám...

Lófő (törölt) 2008.09.21. 20:52:38

Kukori
Szentendrénél csak a kenu kettes áll meg,a kajakok csak Leányfalunál:D
Degec
Szendendre-Vígadó járat ma is van.

DEGEC 2008.09.21. 20:54:03

Szendendre-Vígadó járat ma is van.


de használják munkábajárásra, rendszeresen?
használható?

Lófő (törölt) 2008.09.21. 20:54:55

kis ember
hagyd a csába a Rákóczi utat,igyál inkább egy sört vagy fröccsöt

Lófő (törölt) 2008.09.21. 20:56:07

Degec
csak a túrpisták használják,menetidő kb.másfél óra.

DEGEC 2008.09.21. 20:57:56

hát az nemigazán alternatíva:-(

Aqweren 2008.09.21. 21:04:56

KuKori: A zöld bikini elvetendő ötlet, tekintettel a hidegre meg arra hogy valamilyen szinten konszolidált öltözködést követel meg a munkahelyem :) Egyébként egyáltalán nem rugalmas koffeinügyileg (sem), csak akkor szabad kimenni ha ügyfélhez megy az ember..:(

Egyébként meg bár lenne időm meg biciklim, felmennék én is tekerni egyet Pestre :D

Lófő (törölt) 2008.09.21. 21:08:09

Kukori nagyon gyanús,már tekernének is vele:D

Aqweren 2008.09.21. 21:12:27

Na, már megint...mindig kiforgatják itt a szavaimat :)

Don Blasius 2008.09.21. 21:12:45

kis ember 2008.09.21. 20:37:32

Ott dolgozom. És sokszor van is hely vagy az iroda előtt vagy az utcában levő garázsban.

Egyébként az építkezés lassan kész, már nem nagyon látok mixerkocsikat erre jönni, lassan lehet nekiállni megcsinálni a szétcseszett utat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:22:28

aqweren 2008.09.21. 21:04:56

Nem irigyellek, WW-n elég sok melód lehet. Már ha azokra a kisebbségekre gondolok. :S Oda is kell menned, igaz? Hogy bírod?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:26:52

expressz termesz: Az átlagos hozzáálláshoz képest ez kifejezetten pozitívnak hat. :)

Szendwich 2008.09.21. 21:28:58

Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy biztos nagyon jó ötlet, de... Más 1 nap felülni a buszra/villamosra/vonatra, mint egész héten azzal nyomni. Leírhatatlan az érzés, amikor az IKARUSZ ajtaja kivágódik és a sok pöcs diákot arrébb kell tolni erővel, hogy feltudjak állni az ajtóba a lépcsőre (!!!). Most ha megjelenik még pár ember aki autómentes napot tart, és a VOLÁN nem indít kiegészítő járatokat miattuk, akkor agyfaszt kapok :P

Jacques Foche 2008.09.21. 21:33:51

Alapvetően támogatom az ilyen autómentes napokat meg hasonlókat, csak van egy olyan apró bökkenő, hogy a melóhelyem kocsival 5 perc, gyalog 35-40 perc, busszal meg másfél óra és két átszállás. Faszán kitalálták a tömegközlekedést Fehérvár cityben. Bringán még jó lenne, csak hát a biciklim össze van törve :(
Mindegy, lélekben az autómentesekkel leszek, és különben is bioetanolt tankoltam.

aqweren 2008.09.21. 21:04:56
"A zöld bikini elvetendő ötlet, tekintettel a hidegre meg arra hogy valamilyen szinten..."

Nah mikor kerül fel az oldalra a poszt, hogy "Jobbról előzött bringával a zöld bikinis csaj?" :D ;) Esetleg kitakarhatod a rendszámot egy tangával... :) :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:34:51

Szendwich: Rendszeresen én sem szívesen tömegközlekednék, ezt töredelmesen bevallom. 21 éves koromig én is BKV-ztam, utáltam is nagyon. A családban sem volt autó. Tény, hogy ahhoz képest megváltás volt, amikor autót vehettem...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:35:56

"megerőszakolta az intézkedő biciklis rendőrt" :D Én még mindig ezen röhögök, kb. egy hete :D

Jacques Foche 2008.09.21. 21:52:39

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 21:34:51
"Rendszeresen én sem szívesen tömegközlekednék, ezt töredelmesen bevallom."

Lehet, hogy én fordítva vagyok bekötve, de néha szó szerint fellélegeztem, amikor a pesti forgalomban való tökörészés után végre le tudtam tenni valahol a kocsit, és egy villamosra felszállva kb. 10 perc alatt eljutottam a célomhoz. Nem vagyok született pesti, úgyhogy az 5-10 percenként járó villamosokhoz ugyanúgy nem voltam hozzászokva, mint ahhoz, hogy a dugókban egy 10 perces utat másfél óra alatt tudtam megtenni kocsival. Itt nálunk a pusztában (és ez egy megyeszékhely,vazze) jó ha 20-30 percenként járnak a buszok, viszont kocsival meg bárhol ott vagyok 10 perc alatt...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.09.21. 22:25:53

aa. · www.ertemencsakleszarom.freeblog.hu 2008.09.21. 19:31:24
Ahogy észrevettem, ebbe a blogba tényleg csak a biciklisek selejtje jár főként kommentelni,"
nem merek ellentmondani!!! :o)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:29:57

Jacques Foche: Vannak jó menekülőutak, ha sokat autózol a városban, akkor egy idő után ki lehet ezeket tapasztalni. Ha csak azokon az utakon mész, amik a térképen is sárgák, akkor könnyű hétköznap beragadni a dugóba.

RosszQtya: Nocsak, sikerült bejelentkezni az indapassal mégiscsak? ;)

DEGEC 2008.09.21. 22:30:20

RosszQtya 2008.09.21. 22:25:53

csak azt nem tudom minek jönnek ide...

de lehet hogy én is benézek egy attackra vmi cangásblogba...

bár nem tom miről folyhat ott a vita...?

láttam egy cangást aki a kanyarodási szándékét nem jelzte karjelzéssel?


vajon az audi meg a bájemvé gyárt biciklit?:-P

hajon meg a lovam benézek..

ja ha meglátok egy kisembert biciklin rohaggyak meg nyomok neki egy gázfröccsöt:-P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:33:28

DEGEC: Legyél már egy kicsit toleránsabb, főleg holnap. Nem olyan nehéz az. :)

B.GY. 2008.09.21. 22:37:40

Biciklim nincsen.Robogóm van,de esőben hidegben nem ülök rá.Nem akarok megfázni.Drága a gyógyszer,annyit nem érv az egész.Bkv-val kabaré bejutnom a melóhelyemre.Nem kelek azért 1 órával előbb.Úgyhogy leszarom az autómentes napot.Úgyis sofőr vagyok.Majd mondom a főnöknek,hogy ma nem dolgozom.Jót röhögne:)

DEGEC 2008.09.21. 22:38:39

na megolvastam egy blogt...

az a gondjuk a csavoknak, hogy beragadt a cangan az u lakat...
oszt elment bicósboltba, és ott vmi csodaspré (gondolom WD40) befújták és azóta nagy király:-PPPP


tényleg jó hogy ezek nem autóval járnak...:-P

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:50:04

DEGEC: A WD40 az tényleg tökjó, nekem van egy a csomagtartóban, néha befújkálom vele az ajtózsanérokat. Meg kontaktjavító hatása is van, sose árt ha van egy ilyen kéznél. ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 22:53:16

Akkor ez olyan, mint a Futurama-ban az "all purpose spray" :D Azt látni kell :D

Jacques Foche 2008.09.21. 22:53:29

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 22:09:04
Győr-e a falud? :D

Majdnem. Ott is laktam 5 évet (fősuli), de alapvetően fehérvári-e vagyok. :)

Jacques Foche 2008.09.21. 23:01:20

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:29:57 "Vannak jó menekülőutak, ha sokat autózol a városban, akkor egy idő után ki lehet ezeket tapasztalni. Ha csak azokon az utakon mész, amik a térképen is sárgák, akkor könnyű hétköznap beragadni a dugóba."

Jaja, igyekszem keresgélni és megtanulni a shortcutokat, szerencsére egész jól megy... :)

B.GY. 2008.09.21. 22:37:40
"Nem kelek azért 1 órával előbb.Úgyhogy leszarom az autómentes napot.Úgyis sofőr vagyok.Majd mondom a főnöknek,hogy ma nem dolgozom.Jót röhögne:)"

Jogos. A probléma nem ott kezdődik, hogy mivel/mennyi idő alatt/milyen körülmények között ér be az ember a melóhelyére, hanem ott, hogy egyáltalán be kell menni dógozni. A tökömnek van ehhez kedve...

Matrix_ 2008.09.21. 23:21:58

arra azé kiváncsi lennék, hogy mit várnak ettől a szervező elvtársak? Majd jól rájön a nép, hogy mekkora cselendzs BKV-val közlekedni? Vagy hogy mennyivel jobb a levegő a zandrássy úton, hogy nincs ótógépjárműforgalom? (amúgy azért lesz lezárva mer takarítják a szombati balhé nyomait :))
A kritikus masszát, még megértem, annak van értelme. Bár nem tudom, hogy aki ott cangázik a ménem dolgozik inkább, de mindegy. 4-es vagyok nekem dolgoznom kell:) És rohadjon le a cangások lába, de ha veszek egy bringát eccer én is benézek egy ilyenre. De ez a neautózzunkmáma, ezt nemértem... :)

B.GY. 2008.09.21. 23:23:07

Jacques Foche.Látom ráéreztél a problémámra:)Hétfő is lesz mindjárt,meg még meló is.Aztán kitalálják,hogy menjek gyalog dógozni.Sehogy sincs kedvem menni,de hát kell.Nem én találtam el a 6 számot a lottón:)Csak hármat.

Matrix_ 2008.09.21. 23:25:31

ja bocs. mostlátom, hogy meló után cangáznak. Akkor meg nem fáradnak el eléggé a melóban, hogy van még energiájuk este bringázni.

DEGEC 2008.09.21. 23:39:05

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.09.21. 22:50:04

senki nem mondta, hogy rossz, nekem is van a polcon, csak ha egy lakat szorul, józan paraszti ésszel keresek vmi kenőanyagot, ha mást nem libazsírt:-P
nem postot irok meg mástól kérek segitséget:-(

sok sikert mindenkinek holnapra..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 23:45:36

Nekem tolólapos Krazom van. Sikeres leszek-e? :D

kis ember 2008.09.22. 00:18:20

MatrixHasYou 2008.09.21. 23:25:31
"ja bocs. mostlátom, hogy meló után cangáznak. Akkor meg nem fáradnak el eléggé a melóban, hogy van még energiájuk este bringázni. "
Tudod, Matrix, nem mindenki aszfaltot terít. Az ülőmunka után pedig jólesik egy kis mozgás. És még a szex is jobb utána.

kis ember 2008.09.22. 00:21:41

DEGEC 2008.09.21. 22:38:39
"na megolvastam egy blogt...

az a gondjuk a csavoknak, hogy beragadt a cangan az u lakat...
oszt elment bicósboltba, és ott vmi csodaspré (gondolom WD40) befújták és azóta nagy király:-PPPP


tényleg jó hogy ezek nem autóval járnak...:-P"

Kedves DEGEC, nekem volt egy ismerősöm, aki ki volt akadva, hogy letört a belső visszapillantó tükre. Aztán amikor visszacsúsztattam neki a sínbe, csodálkozott. A technikai tudás (én kérek elnézést a sztereotípiáért, de főleg, ha nőkről van szó) nem befolyásolja a közlekedési képességet

DEGEC 2008.09.22. 00:54:50

kis ember 2008.09.22. 00:21:41

ez igy van...es ezért vagyunk mi itt hogy jól megmondjuk az ilyen autósaknak hogy hülyék, mi okosok:-)))

de a hülyeség még nem ad mentséget...

de visszatérve, szerintem a jó közlekedéshez szükséges némi technikai tudás is vagy sok magolás....

pl.csak hogy ne menjel messzire...

1. csak jó műszaki állapotban lévő autóval vezsünk részt a közlekedésben.
de ha valaki nem tudja hogy miért ad ki sipoló hangot a fékje (ha nincs rajta kopásvisszajelző) mert pl kopott, és nem cserélteti ki időben..

2. vagy nem tudja meddig jó egy gumi, mikor kell téligumi, vagy ha volágít egy piros lámpa a műszerfalon (olajoskanna alakú az azt jelzi hogy alacsony az olajszint, de én is ismerek olyat aki igy járt 3 hónapig, majd egyszer csak megállt alatta kocsi.
nos ha ez egy kanyarban történik és téged elsodor akkor mi van?


nyilván nem kell tudni mindenkinek tudni kicserélni othon egy főtengely szimeringet, de nem véletlen volt anno műszaki oktatás a jogsi feltétele.

kzol 2008.09.22. 03:43:41

Látom, sokan megsértődtek azon, amit írtam. Hát ezért kell provokálni az embereket, hogy kijöjjön belőlük az, amit gondolnak. Csak megint az ötletek ragadtak bennük.

Szóval: ha valakinek végre eszébe jutna, hogy a velencei vaporettohoz hasonló hajók közlekedjenek a Dunán, én használnám. Legyenek a folyó mindkét oldalán észak-déli járatok és cikk-cakkban közlekedők is. Ezeknek lehetne agglomerációban közlekedő verziója is. Egy csomó ember lakik és dolgozik a Duna mindkét oldalától max 500-1000 méteres sávban, de pl. akár azok az ürömiek, akik szívnak a Szentendrei úttal, biztos örömmel vennék az ilyesfajta közlekedést.
Másrészt valaki jöjjön már végre, hogy kell még legalább 3 híd a Dunára. Ebből egynek a helyét biztosan tudom: Dráva u. - Szépvölgyi út. Aztán lehetne még egy a Fóti út - Mátyás király út között, bár ez az M0 híd megépülése után már nem annyira lényeges. Délen egy kellene a Galvani út és a Soroksári közé, lehajtással Csepelen a Szabadkikötő útra, persze ehhez végre 4 sávossá kéne tenni az Andor utcát és a Galvanit. Lehetne még egyet építeni csak Csepel felé a Savoya parknál is (ez a Gubacsi hídnak lenne a nyugati párja). Aztán lehetne még D-re is, de ez már legyen a csepeliek gondja.
Másrészt meg jogosítványt a bicikliseknek, rendszámot és forgalmit a bicikliknek, szervizperiódust és műszaki vizsgát a biciklikre, útadót, stb. Szívjanak ők is, de legalábbis ne tekerhessenek át piroson, ne jöhessenek szembe egyirányú utcában, pláne ne bukkanjanak ki elém egyirányú utcákból.

Lófő (törölt) 2008.09.22. 07:15:43

Jelentem Bp.-en a forgalom teljesen tűrhető/még/.

ex-dr. vuk 2008.09.22. 08:21:38

Olyan izomlazam van mint az allat..
Fel eve bicajjal jarok dolgozni.. pont ezen a napon ne tegyem? :) Erot vettem magamon. Sikerult :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 09:14:31

Sikeresen beértem BKV-val. :) A forgalom ránézésre Kispesten gyérebb a szokásosnál. Biztos mert paráztatott a média. :)

Sugi77 2008.09.22. 09:44:35

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.09.22. 08:21:38

Irigyellek, hogy megteheted :)sajnos nem mindenkinek a munkahelye, munkaköre teszi lehetővé ezt. Az enyém se. Régen csináltunk kezdeményezéseket tusoló és bicikli tároló ügyében, de sajnos nem sokat értünk el. Kosztümben meg mégsem tekerhetek végig Budapesten :( és utána ülhetek be izzadtan egy tárgyalásra :((

Matrix_ 2008.09.22. 09:46:54

sugi77 2008.09.22. 09:44:35

De ha mégis kosztümben cangázol, szójjá merre mész, akkor úgy intézem, hogy megnézhessem :)))

heliox 2008.09.22. 09:52:40

Kedves mind!
Nagyon gyakorlatlan vagyok a hozzászólásban, ezért elnézést. Én azért járok autóval, mert a három gyerekemet reggelente iskolatáskával, tornazsákkal, hangszerrel stb. nehezen tudnám biciklivel elfuvarozni, meg nem is tudok olyan jól, meg félek az autósoktól (néha még az autóban is), meg hazafelé vásárolok, akkor azért sok a holmi, azt se tudnám hazavinni. De azért szeretek biciklizni, és értem is az egészet, csak attól félek, hogy azok az autósok, akik most kénytelenek másfél órával hosszabban bejutni a munkahelyükre, ettől nem lesznek holnaptól türelmesebbek a bicajosokkal...

Sugi77 2008.09.22. 10:06:00

MatrixHasYou 2008.09.22. 09:46:54

Feltétlenül :)
Azon gondolkoztam, hogy legalább a magassarkú nem akad bele biciklizés közben a pedálba :D csak a leszállásnál kéne figyelnem :) de lehet, hogy könnyebben engednének sávot váltani, vagy előbb megkapnám az elsőbbséget, mint autóval XD
Bár az is eszembe jutott, hogy nagyobb fennakadást okoznék, mint a buszmegállós lányok :)))

Sugi77 2008.09.22. 10:07:21

heliox 2008.09.22. 09:52:40
"Nagyon gyakorlatlan vagyok a hozzászólásban, ezért elnézést."

...eddig jó :D csak így tovább XD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:26:16

heliox: Nyilván nem is azoknak kellene letenni az autót, akik három gyereket fuvaroznak óvodába, iskolába, hanem aki különösebb nehézség nélkül tehetné meg ezt, de egyelőre nekem sincs meg a motiváció, hogy az évente egy napon felül máskor is autó nélkül járjak dolgozni.

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

Az én véleményem:
A mai rendezvény szervezői közösüljenek a nem kifejezetten erkölcsös életmódot folytató édesanyjukkal!
Én tömegközlekedéssel szeretnék este hazajutni a gályáról a családhoz a Széna térről. Sajnos nem fog sikerülni, mert a sok ráérős, bámészkodó "de jó buli" földműves cangás, pont akkor fogja megbénítani a Moszkva teret és környékét!
Köszönöm!

kisp113 2008.09.22. 10:38:22

Sziasztok!

Annyira felbosszantottatok az anyazassal hogy regeltem. Ejnye.
Csak hogy tisztan lassunk. Jartam autoval sokaig, van motorom (3) is, es bringam is (2). Hasznalom mindet, amikor amelyiket szukseges> bringatol indulva az autoig.
A sok kiakadot megnyugtatando az automentes nap nem azt szeretne szopatni, aki az 1-2-3 gyerket hurcolassza oviba, suliba, edzesre aztan meg szedi osssze forditott sorrendben.
Ez az opcio azoknak az embereknek szol, akik reggelente egyedul ulve a dugoban jarulnak hozza a fentebb emlitett csaladok mindennapjainak megkeseritesehez, holott megtehetnek azt is hogy auto helyett ha kozel laknak setalnak egyet (koltozes elott megtettem en is 3km), kicsit messzebbrol bringa (most 8 km re lakom melotol sima ugy notebookkal es szemelyes cuccokkal is), meg messzebbrol lehet kombinalni is. Aki lusta szeretne maradni nics akadaly, azal is segit ha vesz egy robogot. Ezekkel az apro dolgokkal lehet hozzajarulni hogy az ember a sajat es mas gyerekeinek az eselyeit egy normalisabb eletre novelje, sporoljon az uzemanyaggal es a kipufogogazeregetessel(meg a robogo is komoly diffi: 2.6literrel jarok varosban), megkimelje magat naponta nem keves stressztol...es akik bringat valasztanak kerdezzek asszonyaikat a kulonbsegrol par het mulva akar :)

Tehat nincs ebben semmi eroszak egyik oldalrol sem! Csak figzelemfelkeltes, hogy mindenki vizsgalja meg van-e ertelme annak amit csinal, hatha lehet jobban. Ugy hogy neki is jobb, es mindenki masnak is egyutt!

Udvozletem.

Sugi77 2008.09.22. 10:44:45

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

..és ha esetleg kölcsönkérnéd egyiktől a bicaját? :D azzal haza tudnál kerekezni, vagy legalábbis a legközelebbi BKV járatig, amivel hazajutsz. XD

Sugi77 2008.09.22. 10:48:10

SilentSound:
Nem azért csak ma van az üzletasszonyok napja is... XD Mi azzal fogjuk ünnepelni, hogy estig dolgozunk és nem közlekedünk az utcán :))) sokkal hasznosabb és a GDP-t is növeli :D

ex-dr. vuk 2008.09.22. 10:48:58

Mondjuk en konnyen leszek nemsokara, mashol fogok dolgozni, ami kb 300 meterre van a lakasomtol. Mondjuk az uj ceg szemlelete eleg jo: mindenki kap ceges bicajt, hogy azzal jarjon. Igaz, ez Szeged. :)
En NEM fogok biciklivel jarni, azertse! ;) Tudod ki veszi elo arra a 300 meterre :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:51:38

kisp113: Alapvetően egyetértek azzal amit leírtál, viszont egy robogó attól, hogy nem fogyaszt annyi üzemanyagot, mint egy autó, nem feltétlen kevesebb a károsanyag-kibocsátása, sőt. Viszont parkolási szempontból tényleg sokkal jobb, hisz alig foglal valami helyet és a belvárosban sem kell parkolási díjat fizetni rá. Szóval ha abszolút zöld akar lenni valaki, akkor marad a kerékpár. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 10:52:45

sugi77: Akkor ezzel is szolidáris leszek, mert jó eséllyel én is estig fogok dolgozni. Mint általában...

Matrix_ 2008.09.22. 10:58:50

Én 1 rohadt környezetszennyező, a gyerekem jővőjét elb@szó, dugóban egyedül ülő sikertelen ember vagyok. Tud valaki occóé robogót? Csak, hogy sikeres lehessek! :)
(nagytestű jöhet csak szóba!!)

kisp113 2008.09.22. 11:00:37

SilentSound:
Persze nem full zold a robogo, de aki csak autorol erre valt mar helyet adott masnak es tett egy lepest a zoldseg fele. (a karosanyag kibocsatas pedig ahogy egy autonal, itt is csak beallitas kerdese, a jarmupark osszessegere nezve az elegetett uzemanyag mennyisegevel aranyos, szoval legrosszabb esetben is 1/3, a porrol, fekbetet mergezo porarol, elszivargo klimagazokrol, kopo gumikrol ne is beszeljunk)
De okos dolog lenne a szimpla osszebeszelos is, ha mar kocsival megyunk akkor nem tudok-e elvinni valakit valameddig, hogy amaz ne menjen autoval?

kis ember 2008.09.22. 11:04:03

marduci:
Ha nem lennél te is egybites és utánaolvasnál a dolgoknak, akkor tudhatnád, hogy a criticalmass céljai közt szerepel a mai napon a BKV járatok haladásának elősegítése is. Nem kellett volna sok agy és utánajárás hozzá, rögtön a criticalmass.hu oldal elején ott figyel. De ha szorgalmasabb vagy, akkor egy kattintással további információkat szerezhetsz a criticalmass.hu/blogbejegyzes/20080921/technikai-informaciok oldalon

!marduci! 2008.09.22. 11:14:27

sugi77:
Írtam valahol, hogy BKV-val szeretnék menni?
Figyelmesen olvasni!

kis ember:
Marha!
Pontosabban: Egybites Marha!
Ha beáll a Moszkva, akkor vajon hogy jönnek be a buszok a volán megállóba? Esetleg a cangások előzékenyen a járdára tolják a többi járművet?

kisp113 2008.09.22. 11:51:13

Mivel automentes nap van nem lesz dugo a moszkvan nem? :)
Egyebkent bizom benne hogy a bringasok tobbsege be fogja tartani a critical mass szabalyait. En a magam reszerol kulturalt kerekparos kozlekedesre fogok torekedni, hogy maximum azt az erzest erjem el masokban, hogy "de joneki tekernhet" nem pedig a "kocsog bringas bevag meg elallja az utamat majdnem letorte a tukromet".
Nalunk is van barom-sajnos, ahogy autosok kozott is -sajnos.

Sugi77 2008.09.22. 11:53:56

!marduci! 2008.09.22. 11:14:27
"Én tömegközlekedéssel szeretnék este hazajutni a gályáról a családhoz"

Előfordul, hogy rosszul olvasok valamit, főleg kávé előtt :)) de ez a mondat számomra egyértelmű volt.

Matrix_ 2008.09.22. 12:01:36

sugi77 2008.09.22. 11:53:56

"tömegközlekedés" = nagy tömeg közlekedik
Mint pl reggel a szentendrein. Európai-autó mentesen jött mindenki. ezáltal olyan tömeg közlekedett... alig lehetett egy-két európai autót látni. ellenben japán, meg amerikai, meg koreai. Na az viszont annyi volt... :)
Nesze neked autómentes nap.
Ja! én is (európai)autóval jöttem .

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 12:05:28

MatrixHasYou 2008.09.22. 09:46:54

Aha, persze, nem te vagy a szexista, mi? XP :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 12:09:00

!marduci! 2008.09.22. 10:31:15

Köszönjük szépen, hogy idejöttél lejáratni a normálisabb AUTÓS réteget (külső szemlélő számára). Menj a BKV figyelő blogra bunkóskodni, mi itt ebből nem kérünk. Itt a legtöbbünknek semmi baja se a mai megmozdulással, se a bringásokkkal, at all, szóval köszönjük, Emese.

Sugi77 2008.09.22. 12:11:12

MatrixHasYou 2008.09.22. 12:01:36
Tudtam :) 72, 93 :)

Matrix_ 2008.09.22. 12:12:16

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.22. 12:05:28

az csak egészséges kíváncsiság volt :))

vadfrutti 2008.09.22. 12:14:25

Tök jó dolog ez az autómentes nap, ha van normális tömegközlekedés, nem pedig ótvar, koszos buszon/villamoson/metrón kell zötykölődj. (Mondjuk akkor már inkább metró, de az se tud végcélig elvinni sokszor.)

Én minden nap gyalogolok kb 20 percet! És már ezzel is teszek a környezetemért, mert legalább nem ütök el senkit addig se! :D

lal 2008.09.22. 12:21:39

Autózz és éld túl a hülyéket... De hát azzal hogy autóba ülsz, potenciális hülyévé válsz a többi sofőr szemszögéből. Úgy gondolod hogy a másik sávban az a paraszt aki nem akart beengedni téged... Ő ugyanolyan parasztnak gondol téged, aki befurakodtál elé. Igazából mindketten hülyék vagytok hogy autóba ültetek aznap.

Sokan nem tudják megoldani autó nélkül, családosok, fuvarosok, stb.. Velük nincs gond.

Sokan meg tudnák oldani autó nélkül is, de nem tudnak elszakadni mégsem tőle, mert képtelenek a változásra. Könnyen irányitható emberek, bár azt hiszik saját maguk irányitják az életüket, valójában a fogyasztói társadalom aktiv szereplői.

Járj autóval dolgozni, és sok mindenkinek jó lesz. Jól jár a kocsit hitelező bank, jól járnak az olajtársaságok, jól jár az állam gépjármű összes adójából.

Viszont rosszul járnak a gyalogosok/bringások akik szivják a gázt, rosszul jár a többi autós és te magad is, akik a dugóban töltik az életük egyre nagyobb részét.

Gondolom nem azért ülsz autóba hogy saját magaddal és embertársaiddal kiszúrj, miközben két kézzel szóród a pénzt a bankoknak és az államnak, de mégis ezt teszed...

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08

Kedves KuKori!
Hol utaltam rá, hogy BKV-s vagyok?
Miért járatnám le az autós réteget?
Olvasni, olvasni ... Figyelmesen olvasni!

Sugi77 2008.09.22. 12:55:51

Kukori :) 91??? :)

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08
Mit jelent neked a tömegközlekedés?

!marduci! 2008.09.22. 13:01:07

sugi77:
Máv, Volánbusz???
Dereng?

kis ember 2008.09.22. 13:01:23

Kedves marduci, beírom ide, mert lusta vagy kattintani:
"Moszkván csak a járdákon gyűlünk.
A villamossínen ne állj le."
Idézet a már említett honlapról. De hát hőzöngeni agy nélkül könnyebb, mint gondolkodni. Ha meg beáll a Moszkva, (persze ma kivételesen, mert a többi napokon át lehet suhanni rajta, ugye?)arról nem a biciklisek tehetnek majd, hanem azok, akik arra autóznak akkor is, mikor felhívták a figyelmet arra, hogy ott demonstráció lesz

Sugi77 2008.09.22. 13:08:53

!marduci! 2008.09.22. 13:01:07
Azért kérdeztem, mert itt lehetett a félreértés. De egyébként szerintem jóhiszeműen átértelmezhetted volna a poént :) De nem sértődöm meg, nem mindenki érti, nincs ezzel baj :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:11:29

!marduci! 2008.09.22. 12:40:08

Neked is ajánlom a csipafüggöny félrehúzását: azt javasoltam, hogy ODA menj bunkóskodni, ne ide, az AUTÓZZ blogra. Nem azt, hogy BKV-val jutsz el odáig (pedig valószínű) Az áll a legközelebb a tömegközlekedési sirámaidhoz (melyek teljesen nevetségesek és megalapozatlanok is egyben)... Kötekedni menj oda, hajrá.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:13:20

kis ember 2008.09.22. 13:01:23

...és nem mellesleg autómentes nap is van.
csendrendfegyelem.blog.hu/2008/09/22/peugeottal_a_bringautra

!marduci! 2008.09.22. 13:26:01

Kedves KuKori!
Legjobb tudomásom szerint az autómentes nap nem arról szól, hogy járjon mindenki drótszamáron vagy BKV-va, hamnem arról, hogy ha lehet, hagyja otthon a paraszt az autóját!
Hiába tanulmányozom a "user manual"-t, sehol se találok olyan kitételt, miszerint e jeles napon különböző felvonulásokkal akadályozzuk az amúgy is katasztrofális közlekedést!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 13:34:11

Látom egy igazi direkt értetlenkedő vagy, úgyhogy ez után már nem kívánom az energiát fecsérelni tovább.

A mai nap célja, hogy az autót otthon haggyák az emberek, amiben benne foglaltatik -lévén hétköznap van és munka is- hogy alternatívát keressenek, és kipróbálják, ha eddig nem tették volna. Az utolsó mondatod pedig masszív baromság és demagógia, ráadásul téged sem érint körülbelül.

1. Nem felvonulás és nem zárnak le semmilyen útvonalat nekik. Közlekednek szimplán, csak nem autóval. Persze, ha szeretnéd, én szívesen beültetnélek egy olyan forgalomba, ahol a legutóbbi CM mind a 80000 (!) tagja egy-egy kocsiban ülne előtted és úgy pöfögne. Akkor kit szidnál?
2. A tömegközlekedést pedig nem érinti a kerékpárosok közlekedése. A villamos jár ugyanúgy, ahogy a MÁV vonatok és a Volánbusz is. Hagyjuk ezt a nevetséges kötekedést.

lal 2008.09.22. 13:40:44

!marduci! 2008.09.22. 13:26:01

Úgy gondolod hogy az amúgy is katasztrofális közlekedést a bringások akadályozzák? Ha nem lettek volna ezek a critical mass megmozdulások és kezdeményezések, akkor azok akik időközben áttértek ezek hatására kocsiról bicajra, még midig kocsiban ülnének. És ma a közlekedés nem katasztrofális lenne, hanem egyenesen lehetetlen, az egész város egyetlen összefüggő kocsisor lenne (ha nem lennének bringások) - Hogy egyáltalán használhatod még a kocsidat a városban, a bringásoknak köszönheted. Gondolkozz!

ex-dr. vuk 2008.09.22. 14:07:33

En sem ertem mit pampognak a biciklisek ELLEN... Egyesek egyenesen KITILTANAK a varosbol.
Gyerekek. Ha az a sok biciklis is autoval jarna, akkor mar senki nem jarna autoval, mert lehetetlen lenne.

efhábé 2008.09.22. 17:11:04

"Kiköltözök a zöld, nyugis agglomerációba (neki persze jár ez) a minimál TB-s jövedelmemből vett kéróba, majd utána a városban élőket SZIVATOM egész életemen át amikor nap mint nap autóval megyek a városba dolgozni, vásárolni, stb."

Van ez így cicám, én is kiköltöztem a zöld, nyugis agglomerációba, így délután, hétvégén a gyerek nem a hozzád hasonló megkeseredett prolik képét bámulja, hanem játszik a kutyával a kertben.
És igen, minden reggel beülünk az autóba családilag és bepöfögünk Büdipestre dolgozni. Aztán meg munka után hazapöfögünk Büdipestről a zöldbe és jól érezzük magunkat.
És nem, nem azért jövök be, hogy téged szivassalak, hanem azért, mert a hozzád hasonló megkeseredett, érdektelen véglények elől ki kellett menekülni a városból. Bezonyám, belvárosban laktunk és szagoltuk az igénytelenek otthagyott kutyaszarát, a húgyszagot, éjjelente ordítozó részegekre ébredtünk, a kocsival nem volt hol megállni, a havi nagybevásárlást több utcasarknyi távolságból kellett hazacipelni, soroljam még? Hát kiköltöztünk egy takaros kis családi házba és ezek mind-mind megszűntek és nekünk ez így jó. Költözz te is...
És egyébként meg hajrá CM, ők legalább harcolnak a saját céljaikért. Én meg évente egyszer kibírom, hogy nagyobb a dugó a szokásosnál és kicsit később érek haza, ha cserébe elérik, hogy legyenek tisztességes bicikli-utak és megfelelő kerékpáros-infrastruktúra a városban, mert az nekem, naponta autózónak is jó. Több bicikli, kevesebb autó, több kerékpárút, kevesebb konfliktus az autósok és kerékpárosok között.

DEGEC 2008.09.22. 18:36:23

ma hazajöttem, és felemeltem az autómat, sikeres e vagyok:-P

kzol 2008.09.22. 19:03:57

Szerencsére úgy megijesztettek mindenkit, meg mindenki olyan komolyan vette az autómentességet, hogy szinte nyári forgalomban lehetett közlekedni reggel, délben, délután. Máskor is ez kellene.

Egyébként vitára bocsátok egy kérdést: Mi a környezetszennyezőbb? Ha naponta 2 × 3,5 km-t megyek autóval a munkahelyemre, vagy ha naponta 4-szer zuhanyozok? Ugye reggel felkelés után mindneképp zuhanyozok, betekerek, ott is zuhany, délután hazamegyek, akkor is zuhany (azért azt senki ne mondja, hogy otthon már lehet bűzölögni, mert úgyis családban marad), este lefekvés előtt zuhany. A naponta plusz két zuhanyozással vajon mennyi értékes vizet pazarolok és mennyi, a tisztálkodószerből a szennyvízbe és a természetbe kerülő vegyi anyaggal terhelem a környezetemet? Meg tudom ám én ideologizálni az autóval járást seperc alatt! :-)

DEGEC 2008.09.22. 20:23:25

nefürgyééé le...

de ha mégis ne szappannal...és miért nem tisztitod a szennyvized és forgatod vissza pl wc öblítésre locsolásra...

Ghunner 2008.09.22. 20:40:26

Én lesz.rom az autómentes napot, és a kb 2 metrómegállonyi távolságon, ahogy máskor is, ma is autóval mentem. A sokezernyi bringás aktivista járjon csak bringával, én munkába nem benzingőztől és izzadtságszagtól bűzölögve akarok beérni.
Majd ha a vastagon nyugat-európai árak mellé európai színvonalú is lesz a tömegközlekedés, akkor esetleg hajlandó leszek átülni az autóból BKV-ra.
Addig inkább ülök az autómban, szükség szerint légkondi vagy fűtés mellett, tiszta, ápolt és illatos környezetben. A dugóban meg max araszolás közben zenét hallgatok és a reggeli híreket - komfortos körülmények között.

Taurusz 2008.09.22. 20:40:36

Ja, szappanos vízzel locsolni. Valaminek biztos jót tesz. :)

DEGEC 2008.09.22. 20:42:26

"és miért nem TISZTITOD a szennyvized és forgatod vissza pl wc öblítésre locsolásra..."

ja agy nélkül személyi számítógépet használni, olvasni meg nem tudni is jó:-P

Taurusz 2008.09.22. 21:02:42

az a :) a végén nem véletlen volt...
tudod mennyibe kerül egy rendes víztisztító? a házi módszereket hagyjuk.
ja, és a wc öblítésre elhasznált energia, hogy visszaemeld a vizet a wc tartály magasságába, (mert ugye nem hiszed, hogy mindenki kézzel fogja pumpálni) sokkal "szennyezőbb", mint a víz díja, amit erre elpazarolsz. ha érted, mire célzok...
úgyhogy környezetvédelem, de ésszel. köszönöm.

DEGEC 2008.09.22. 21:08:02

:-PPPP

gondolom meg lehet oldani, azért azt...hidrofor stb...
az én házam uj, és nincs kedvem szétverni, de ha majd felujitasra kerül vmi hasonlót tervezek...
vagy lerakom a wct a pincébe:-P

Taurusz 2008.09.22. 21:16:22

na, az a tuti módszer, csak ne legyen hasmenésed... :P

Matrix_ 2008.09.22. 21:18:41

DEGEC 2008.09.22. 21:08:02
Igazad van!
OFF következik!

ha lenne pézem és nem lennék 4 én is így oldanám meg a klotyóöblítést. (sajnos annó sem vót mikor építkezünk) biztos lehecc benne, hogy occóbb mint a villany amivel vissza kell pumpálni a tartályba (pláne ha napelemes villanyáramtermelőd van, ami még grínpíszkompatibilis is), és ehhez még víztisztító se kell. De ha már beiktatnék egyet akkor addig forgatnám vissza amig H2O marad benne. Még az esővizet is felhasználnám. A H2O művek meg bekaphatná. Meg a többi szolgáltató is.
OFF vége

Matrix_ 2008.09.22. 21:20:46

De hétfőn akkor is autóba ülök :)

Krisi 2008.09.22. 23:37:32

Nabazz, mi volt ma a felvonuláson. Ennyi idióta állat biciklist egy rakáson, beszarás. Legjobb az volt, amikor a kereszteződésben mondja a rendőr(!), hogy "egyenesen piros, csak jobbra szabad menni", erre nem elmegy vagy 6-8 biciklis egyenesen?
Aki ma este találkozott először biciklisekkel a forgalomban, na annak most teljesen jogosan lehet az a véleménye, hogy a pösti biciklisek állatok. Szinte szégyellem magam helyettük. Na mindegy. Én jófej voltam mindenkivel, ez a lényeg :)
Az meg slusszpoén, hogy a CM kb negyede nem volt kivilágítva.

Most kiderült, hogy ha Magyarországon egy járműfajtából sok van az utakon, akkor természetes folyamat, hogy meghülyül mindenki :)
Kezdek belejönni a biciklisek fikázásába, nem is olyan nehéz :) Kár, hogy én is annak tartom magam :( Így legalább nem gyűlölködés :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:53:15

Jah, sajna én is azt konstatáltam hazafelé, hogy a CM-ről jövet a sok "amatőr" hozzácspódó se kivilágítva, se legalább mellény, de a saját érdekében bringás kobak se volt rajtuk. Mindezt a 10-es úton, most, este tízkor! De gondolom a többsége azért csak megmutatta, hogy lehet ezt máshogy is! Hamar, videót kérünk, meg beszámolót!

Pistike911 2008.09.23. 00:16:33

MatrixHasYou 2008.09.21. 19:46:23

"Az Pistike911 akire Te gondoltál e?"

Én csak egy szimpla prezentációt szeretnék tartani, felkelésről nem volt szó! Bár ott is aludhatok! :D

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 20:00:14

"Azt nem tudom, de elég fájdalmas lehet XDDD Szárazon, dugóban? Ejh...

Csakhogy Pistike 911 is be tudjon kapcsolódni :D"

Ejnye! Szárazon-dugóban a téma és én jutok az eszetekbe???!!! Gyerekek, gyerekek! Itt a baj már nem kicsi!
:D

Pistike911 2008.09.23. 00:21:20

Ez az autómentes nap bizonyos szempontból pont olyan álszent dolog, mint a hibrid autók: ejj, de jók vagyunk, hogy tettünk valamit (semmit)a környezetért! Másfelől jó, mert legalább egy napra a bringások is birtokba vehették a várost, picit a levegő is tisztább lett (bár vesszek meg én nem érzékeltem).

Ugyanakkor meglepett, hogy ennyi autó tud itt feltorlódni, pedig nem voltak olyan nagy lezárások. Kíváncsi vagyok, hány olyan ember volt, aki tudatosan alternatív módon közlekedett és hány olyan volt, mint mi tavaly, amikor kiszabadultunk a városból egy nyaralóba, ahol is kiderült, hogy éppen autómentes nap van, mi meg öten voltunk négy autóval...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:21:43

Miért, nem te vagy a szexista lázadás fővédnöke itt? :D

Pistike911 2008.09.23. 00:34:34

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.23. 00:21:43

Szexista lázadás???!!! Én csak egy könnyed kis szombat esti portfólión dolgozom, nem volt itt szó semmiféle lázadásról!!! Bár lehetek Garibaldi! :D

avus · http://avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42

Ezúton kérek elnézést az autósoktól, azok miatt a bringások miatt, akiknek semmi keresnivalójuk nem lett volna forgalomban ma délután...

Sajnos (szerencsére) lemaradtam a mai rendhagyó vonulásról, csak 9 után, hazafelé menet csatlakoztam a körútra, ahol még látszott, hogy korábban itt volt valami. Itt aztán találkoztam tök kivilágítatlan (!) hülyével, remélem azért hazaért. A Dohány utcánál pedig újra beértem egy nem túl tapasztalt bringás kollégát, vele egyetemben egy pirosnál váró autót. Reggeli/délutáni dugóban nem gondolkodok egy percet sem, hanem elé megyek, mert a zöld után úgyis gyorsan otthagyom. De este 9-es gyér forgalomnál már ő a gyorsabb, ezért beálltam mögé. Nem úgy csekély értelmű/tapasztalatú kolléga, aki elé ment, majd legalább a Blahán épülő szállodáig előtte kacskaringózott. Lehet tovább is, de ott én elkanyarodtam.

Jó dolog a CM, örvendetes a bringások számának növekedése, de az ilyeneket - pont úgy, mint az egynapos jogsisokat - nem szabadna körúti forgalomba engedni.

(Lehet, lesz aki szerint tapasztalt bringást se, de az engem nem érdekel :))

kzol 2008.09.23. 06:34:20

avus · avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42

Hát én pont akkoriban értem utol egy bringást, aki vígan vasárnapi biciklizett a forgalomban. Szidtam is a jó édesanyját, mert nem saját kocsival voltam, ismeretlen autóval pedig egy ilyen vidáman kacskaringózó (részeg, szétszívott? tudja a fene, de az öltözködése olyan romkocsmás volt) hülyét nem előzgetek. Mondjuk én is kanyartam vissza az EMKE felé, hogy tudjak a Dohányra menni.

Sugi77 2008.09.23. 09:17:00

avus · avus.blog.hu 2008.09.23. 02:00:42
szerintem mondhatom az autósok nevében, köszi, hogy ésszel kerekezel :)

Steerio 2008.09.23. 09:21:43

"Ezúton kérek elnézést az autósoktól, azok miatt a bringások miatt, akiknek semmi keresnivalójuk nem lett volna forgalomban ma délután..."

Azért jöttem ide, hogy szó szerint ezt beírjam, így viszont csak csatlakozom. Bringásként mélységesen szégyelltem magam néhány kerékpárostársam viselkedéséért, legszívesebben én mentem volna oda bocsánatot kérni azokért a dolgokért, amiket műveltek (illetőleg nekik lekenni két egyforma maflást). A többség nem ilyen volt, szerencsére, de akkor is a tahó emléke lesz az erősebb..

Nem, nem a tapasztalatlanok voltak a gázosak szerintem, ők jórészt figyelték a többieket, ha valami nem volt tiszta számukra - a "ki ha én nem" mentalitású tizenéveseket láttam legnagyobb számban bunkónak lenni.

A Moszkvánál szép nagy káosz volt, remélem, az autósok azért érzékelték, hogy az ordibátorral felszerelt szervezők mindent megtesznek azért, hogy a lehető legkevesebb időt kelljen miattunk bedugulva tölteniük.

bocage 2008.09.23. 09:30:11

Én is így vagyok ezzel! Szégyellem magam sok bringás miatt, komolyan napi közlekedés szintjén előfordul, hogy a többi bringással nagyobb a gond, mint az autósokkal!
Nem voltam a CM-en, mert épp máshol közlekedtem kerékpárral!
Csak javasolni tudom, hogy ne a szélsőséges esetekből általánosítsanak minden kerékpárosra; ahogy én sem a bunkó autóst tekintem általánosnak!

Pistike911 2008.09.23. 10:43:57

kzol 2008.09.23. 06:34:20
"...én pont akkoriban értem utol egy bringást, aki vígan vasárnapi biciklizett a forgalomban."

Most esett le, hogy mi az a Vidám Vasárnap! :D

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.09.23. 11:00:38

Csak annyi észrevételem lenne, hogy
1. Ahonnan én járok be dolgozni, onnan nem jár vonat.
2. Ha járna, akkor sem lenne kedvem a sok büdös (szó szerint) alkoholista tahóval bumlizni egy kétes tisztaságú marhaszállító vagonban (kb 4 éve, mikor utoljára tartott 1.5 napig egy 150 kmes út, mivel ugye a csatlakozások nem várják meg egymást, na akkor megfogadtam, hogy legközelebb akkor ülök erre a közlekedési eszközre, amikor majd gyorsabban odaérek vele valahová, mint autóval, és közben nem kell azon paráznom, hogy mikor nyúlják le a táskámat.)

cso zsi 2008.09.24. 18:46:52

Csak sikerült belefutni az amszterdami dugóba.
Németországban még alhattak a bringások, amikor áthaladtunk.
Lehet, hogy Amszterdamban volt autómentes nap, nagyon nem látszott a forgalmon.
(Majd lesz kép is).
Viszont lehet közlekedni úgy, hogy a mi M0-ásunknak megfelelő körgyűrű (A10) a Hungária körút távolságára van a Belvárostól.
De lehet, hogy még annyi sem.
Ma egy irodaház valahol a futballstadion környékén: kb 1000, vagy több bringa a tárolóban. Meg autók is a parkolóban.
A januárban tapasztalt biciklironcs-gyűjtemény alig változott, többet a repkény, vagy a környező növényzet benőtt.

cso zsi 2008.09.29. 10:28:36

Úgy látom, ez a kutyát sem érdekli.
Az amszterdamiakat sem.
Megtartották vasárnap, hogy ne legyen fennakadás a hétfői közlekedésben.

Az elmondások alapján egy bizonyos körzeten belül valóban nem volt mozgó autó, csak bringások.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása