Bizony, június már elmúlt, egyre rövidebbek a nappalok, libling stunt azt elégelte meg, hogy amikor sötétedés után megy haza, szinte mindenki úgy áll előtte akár percekig, hogy nyomja a fékpedált, kiégetve a mögötte várakozó retináját a sötétben jól kitágult pupillákon keresztül. Magam is imádom az ilyet, főleg hogy már nem is igen jönnek le a futószalagról olyan autók, amiknek középen nincs legalább hat-nyolc izzóból álló kiegészítő féklámpája. Lehet, hogy nem kéne nagyon elrakni a napszemüveget?
Rákerestem a kulcsszavakra és úgy láttam, ilyen még nincs. Úgyhogy írok. Mert ez engem egyre jobban zavar.
Tisztelet a kivételnek, de. Kedves autóstársak, miért nem tudtok leszállni a fékről, amíg a pirosnál álltok? Titeket nem vakít? Engem igen. Különösen, mikor mondjuk tíz-tizenkét monitor előtt töltött óra után igyekeznék hazafelé, és persze már sötét van. Mostanában azzal szórakozom (ajj, de szórakoztató), hogy megszámolom, hányan fékeznek folyamatosan, amíg várunk a zöldre. Pölö: ma reggel a Dózsán a márnememléxemmelyik lámpánál a nyolcadik sorban álltam, előttem tehát 14 kocsi. Igeeen, tizennégyszer három féklámpa! Nyertem!Oké, nem számoltam meg mind a negyvenkettőt, de az jól látható volt, hogy tizennégyből tizennégy sofőrnek markolássza a szívét az elgurulástól való jeges félelem, még ennél is erősebben ódzkodnak azonban a kézifék behúzásával járó, valóban fáradságos csuklómozdulattól. Emberpróbáló megmérettetés naponta akár többször is végigcsinálni, belátom. (Nem, nem volt mind automata. De egyébként ott is csak két csuklómozdulat.)
Minősített eset ugyanezt csinálni sorompóra várva. A biztosítékot tegnap este verte ki az IEF-461 frsz-ú szürke Polo. Drága barátom, kábé öt percig álltál előttem a Szabadság utcai/Táncsics úti vasúti átjárónál.
Már amikor mögéd gurultam, akkor gyanús volt, hogy ebből gond lesz. Reméltem, hogy elég annyi, ha tüntetőleg lekapcsolom a saját fényszóróm. Nem, nem elég. Türelmes és jólnevelt csóka vagyok, ezért csak három perc után kaptál egy kis reflektoros kezelést. (A túloldalon állóktól ezúton is elnézést kérek.) Nem használt. Szerintem most se tudod, hogy miért kaptad.
Nyomtad a féket, azért. Kábé öt percig nyomtad. Még hosszú percekre felejthetetlen élményt okoztál a retinámnak. Periferiálisan is. És ha úgy viselkednék, ahogy az autóm kinézete alapján elvárható lenne, akkor ki is szálltam volna. Hát, nem szálltam ki, de remélem, egyszer valami nálam tahóbbal is összeakadsz, aztán akkor majd a betört vezetőoldali ablak cseréjével járó kellemetlenség talán megtanít az autódban található pedálok és karok rendeltetésszerű használatára.
PS: Úgy mellesleg, vajon hányan lehetnek, akik a fentiekkel párhuzamosan a kuplungot is nyomják, mert végig egyesben van a váltó?
Casillas86 2008.09.21. 07:35:25
cso zsi 2008.09.21. 07:55:33
Pont ugyanaz a 21 wattos teljesítmény jön le izzónként, mint a ködzárófény esetében.
Ködzáró bizonyos típusoknál csak egy van, néha kettő.
Féklámpa minimum kettő, bizonyos típusoknál több. (akár négy, plusz az ablakba, spoilerbe szerelt)
Kedvencem amikor a duplaszálas égőt fordítva kötik be, vagy "Tarzan erős" módra beerőltetik az eltolt bajonettbe, ennek következtében 21w helyzetjelzőt, és 5w féklámpát kapunk.
Vannak még az elektronikusan spórolós autók, ahol a kombi izzó helyzetjelzője elalszik, amíg a fék világít.
Amikor egyik oldalon a fék ég ki, a másikon a helyzetjelző, akkor van ám diszkófény.
NW1 2008.09.21. 08:38:12
A postban megfogalmazotton már én is gondolkodtam. Azt se értem, hogy teljesen sík úton, amikor esély sincs a kocsi elgurulására, miért kell görcsösen a féket taposni?
nagyzee 2008.09.21. 08:39:32
sfdrake 2008.09.21. 08:42:23
NW1 2008.09.21. 08:42:34
Mondjuk refizni tényleg nem érdemes miatta, kevés az esélye, hogy rájön az illető, mi a bajunk vele.
nagyzee 2008.09.21. 08:42:42
sfdrake 2008.09.21. 08:46:53
az oké ha lejtős, meredek uton hazsnálja ok elfogadom nem akar kézifékkel állni, legyen, de kecskeméten ami eléggé az alföldön van kevés a lejtő meg az emelkedő is sokan állnak igy minden lámpánál teljesen sík utakon
nagyzee 2008.09.21. 08:47:29
swonder 2008.09.21. 09:12:55
Votre Langue 2008.09.21. 09:31:22
Mondtam neki h nem normális :)
Elvileg megértem, ha valakinek érzékenyebb a szeme, de más esetben ilyenkor javasolják azt, hogy az illető vezessen áramot, meg járjon tömegközlekedve :P Persze én nem vagyok demagóg...
Én pl. mindig taposom lámpánál a féket. Ez még teherautós reflex: egyrészt egy nagyobb jármű bármilyen sík részen elgurul, másrészt pedig amint kialszik a féklámpa, a mögöttem várakozó rögtön tudja h indulás van.
Ja azt nem veszem elő, hogy ráfutásos balesetnél ezzel megkímélhetjük autónk orrát, hiszen az okosok mondanák, hogy a dugó közepén ez előfordulhat-e. De erre megint két érvem van: egyrészt a szokás (mint hogy mindig lezárod-e a kocsit), másrészt meg a post végén említett egyesben-benyomott kuplunggal-állok-mert-az-jó hozzáállás. Volt már olyan esetem, hogy 15 mp várakozás után ugrott le a mögöttem álló kisteheres bácsi a kuplungról, és taszajtotta meg a tütümet.
Lacaca 2008.09.21. 09:38:28
Semmi nem tiltja, hogy bárki folyamatosan a féken álljon álló helyben. Ha ennyire zavar, nézesd meg a szemed, lehet, hogy nem vagy alkalmas autóvezetésre.
hawkeye 2008.09.21. 09:40:11
1. Ma az autósiskolák többségében az oktatók kifejezetten eltanácsolják a vezetőt a kézifék használatától. Miért? Megkérdeztem nem egytől: _ Mer' kopik... (Hápersze, az agya, az kopik...)
Pedig ha a vezető ezt használná, nincs vörös köd, sem a következő autós fejében...
2. ...sem az ő tragacsa hátuljánál. Mert ha esős, párás idő van, az a 2 x 21 watt igencsak tud vakítani!
3. Picit vissza a kézifékre. Sokat járok a budai hegyi utakon, s elnézem a pirosnál várakozó kreténeket, akik pl. a kuplungot csúsztatva hintáznak előre - hátra, ahelyett, hogy behúznák a kéziféket. Szinte érezni az égett ferrodol szagát... :(
4. Egyetlen esetben, az automata váltónál indokolt (esetleg) a fékpedál nyomvatartása...
Szerintem...
kranführer 2008.09.21. 09:40:32
A post írójának javaslom a szemészetet, nekem is így jött ki hogy pár sejt elhalt a látóidegemben, korrekciós szemüveget kaptam, nem nagy ügy.
_Phoenix_ 2008.09.21. 09:42:36
nyelv-ész 2008.09.21. 09:53:36
Mondjuk egy vasúti sorompó az már durva, olyankor a motort is le szoktam állítani, ha a mögöttem jövő már megállt.
SyneT 2008.09.21. 09:54:59
Én nem hiszem el azt hogy senkit nem zavar az ha elötte valaki tapossa a féket a lámpánál ill sorompónál!
cso zsi 2008.09.21. 09:56:31
Irigylem a problémáidat! Nem kötekedni akarok, de ha előttem áll 14 autó, akkor legrosszabb esetben a közvetlenül előttem és az az előtt álló lámpáinak egy részét látom."
Motorról.
Az autós alacsonyabban ül.
A motoros feje akár a normál szgk-k teteje fölött lehet. 50-60 centi különbség. Távolról semmi, de közelről, ahol szoláriumozni lehet a ködzárók, féklámpák fényében, más a helyzet.
Ugyanígy a motorok, és az újabb, nagytestű furgonok fényszórói, amik az ülő autós szemmagasságában vannak.
Hiába tompított, akkor is szembevilágít.
Egyesek meg refit is bekapcsolnak, mert...
cso zsi 2008.09.21. 10:01:47
Akkor nézzük:
1. Ma az autósiskolák többségében az oktatók kifejezetten eltanácsolják a vezetőt a kézifék használatától. Miért? Megkérdeztem nem egytől: _ Mer' kopik... (Hápersze, az agya, az kopik...)
Pedig ha a vezető ezt használná, nincs vörös köd, sem a következő autós fejében..."
Úgy tűnik, iskolája válogatja.
A fiamat úgy tanították, hogy parkoláskor kézifék és üres (és sokaktól látom ugyanezt), a lányomat a sebességben hagyott autóra oktatták.
" Votre Langue 2008.09.21. 09:31:22
Én pl. mindig taposom lámpánál a féket. Ez még teherautós reflex: egyrészt egy nagyobb jármű bármilyen sík részen elgurul, másrészt pedig amint kialszik a féklámpa, a mögöttem várakozó rögtön tudja h indulás van. "
Anno minket is így tanítottak.
A ZIL bármilyen domborzaton képes volt hátragurulni, és ezt minden tgk-ra oktatták, hisz hátra nem látni, így akár lámpánál visszagurulva kocsit rongálni, gyalogost felborítani lehet úgy, hogy a sofőr észre sem veszi.
banyek 2008.09.21. 10:02:56
Szerintem ez egy elég jó megoldás, hm?
bobeszedulacika 2008.09.21. 10:05:18
DEGEC 2008.09.21. 10:06:28
de:
1. nem kézifék, hanem rögzítőfék.
2. kizart dolog, hogy ennyi ember jarjon hatsó ködzáróval. még elöl csk csak van egy két droid, de nem hinném hogy ilyen számottevő lenne...
Acmee 2008.09.21. 10:06:41
Egy a baj, h ezeket az íratlan szabályokat csak tapasztalat útján lehet megtanulni (holott a nem "gyöpös", berögzött oktatók is tudják, használják), pedig ezt a tanulóknak is el lehetne mondani (nem, mint vizsgán kötelezően használandó cuccost, hanem mint "vezetéstechnikai segédletet").
Acmee 2008.09.21. 10:12:29
SyneT 2008.09.21. 10:20:39
ezzel teljesen egyetértek, csak ezzel az a baj hogy szegény "mazsola" nagyon sok uj tudással és kevés tapasztalattal kerül az útra és ennyi mindent ugyse tud megjegyezni hogy mikor mit kell csinálnia ebbe általában beletanul az ember ha egy kicsit figyel a közlekedés többi résztvevőjére. Csak annyi a gond hogy a legtöbb közlekedő úgy közlekedik h nem gondol arra hogy a másiknak és neki hogy lenne egyszerübb a közlekedés gondolok itt arra hogy pl nem megyek be egy kereszteződésbe hogy beragadjak aztán nem tudnak tőlem elmenni, mert nekem ugyanugy rossz lenne ha elöttem állna be valaki.
Lacaca 2008.09.21. 10:31:00
Bocs, miről beszélsz? Vagyis miért nekem címezted? Csak azt feltételeztem, hogy azért lát annyi lámpát, mert behúzódik a felez/záróra.
De minden esetre köszi a motoros infókért. Épp kezdek azon gondolkodni, hogy ki kellene próbálni egyszer egy motort. :)
mxplanet 2008.09.21. 10:32:31
sose nézek bele a féklámpákba..van más ltnivaló is a periférián
mxplanet 2008.09.21. 10:40:31
én féknyomó párti vagyok.
stichus 2008.09.21. 10:46:28
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 10:55:36
Kheller 2008.09.21. 10:59:10
gravi_t 2008.09.21. 11:14:48
értem, hogy vakít a középső féklámpa, mert pont szemmagasságban van, de pont azért van szemmagasságban, hahó! hogy észrevegyed! nem kell ráállni az előtted levő seggére és akkor nem fog kifolyni a szemed.
2008.09.21. 11:15:47
Igen, lusta vagyok üresbe tenni:P
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 11:19:42
2008.09.21. 11:21:08
JohnnyB 2008.09.21. 11:23:10
"amint kialszik a féklámpa, a mögöttem várakozó rögtön tudja h indulás van."
Ennyi! Nem beszélve arról, hogy vízszintesnek érzékelt úton is elkezdhet csorogni az autó szép lassan.
Ha 2*21W-on felidegesíted magad, akkor epilepsziás rohamod lesz, ha veled szembe jönnek országúton sötétben?
Mi volt a hintőporos sorszáma? :)
2008.09.21. 11:23:19
Régi autóban lepöccintem a tükröt, újakban még ennyit sem kell szenvednem, megcsinálja a kocsi.
Tekintve hogy nem a középső tükröt nézem a lámpánál, hanem a lámpát kurvára észre sem veszem a mögöttem lévő refizőket...
2008.09.21. 11:29:20
Sam8888 2008.09.21. 11:30:34
Tudod, amikor a mögötted jövő véletlenül elbambul és neked koccol. Ha nem nyomod a féket, akkor te nekikoccolsz az előttedlévőnek, az meg az előttelévőnek, stb... Tudod inkább megéri a féket nyomni, minthogy 10 másik autót összetörj, ESETLEG KILÖKJÖN EGY FORGALMAS KERESZTEZŐDÉSBE AZTÁN OLDALRÓL BELÉDRONGYOLJON EGY KAMION!!
Nyomják csak a féket nyugodtan, arra való.
Walter Melone (törölt) 2008.09.21. 11:33:07
sasa 2008.09.21. 11:33:21
Ez a szályos,és biztonságos.Nem is beszélve az automatákról.Javaslom,hogy akit ez zavar az ne bámulja a féklámpát.
Az ilyen embert a burkolati jelek és a jelzőlámpák is zavarják.
Bambano 2008.09.21. 11:36:42
Továbbra is a heppem marad, hogy aki "fénykürttel" akarja mindenáron erőltetni az igazát, az jókora verést érdemel. Mert ha kedves posztolónak 2x21 watt vörös fény gondot okoz, akkor a másik autónak a jóval több, mint 100 watt fehér fény nem okoz gondot? Maradjunk annyiban, hogy aki ezt komolyan gondolta, az volánidióta.
Ha már autósiskola: mostanában sokat parkoltam nem vízszintes környéken, szinte senki nem fordítja a kormányt a járdasziget felé..
Kéziféket pedig azért nem használunk, mert befagy. És aki télen megszokta, hogy nincs kézifék, az nyáron sem fogja használni.
Autót meg felesleges kuplunggal hintáztatni, meg lehet tanulni három pedált nyomni egyszerre és úgyis elindul. Nem nagy kunszt.
Kheller 2008.09.21. 11:37:13
szerntem meg járjon gyalog vagy bringával az ilyen marha, az talán nem haladja meg az értelmi képességeit...
Bambano 2008.09.21. 11:38:29
empetya 2008.09.21. 11:40:06
Ja, és még soha nem tartottam fel a sort induláskor. Mert figyelek. De aki sebességben és a kuplungon állva várakozik, az egy idióta, és ha a kinyomócsapágy beszélni tudna, biztos elküldené a tulajt az anyjába. :)
Szusza 2008.09.21. 11:41:30
mxplanet 2008.09.21. 11:47:58
Kheller 2008.09.21. 11:56:52
okostojgli (törölt) 2008.09.21. 11:57:18
zbzbzb 2008.09.21. 11:58:41
Amúgy én is nyomom, amióta dugóban lekoccoltak, és ennek köszönhetően nem gurultam bele az előttem állóba.
Akit zavar, ne vezessen.
okostojgli (törölt) 2008.09.21. 11:59:17
MP 2008.09.21. 11:59:56
okostojgli (törölt) 2008.09.21. 12:00:57
MP 2008.09.21. 12:02:53
Matrix_ 2008.09.21. 12:05:02
A 20 perces vasúti átjárónál tény hogy balfasz aki nyomja, de lehet, hogy vádlira gyúr. :)
És az vízszintes úton nem gurul el az autó-hoz: Ami neked vízszintes, az a magyar útminőséget figyelembe véve, lehet, hogy 2-3 m-rel előtted meg lejt/emelkedik. Úgyhogy ne akard eldönteni, hogy az előtted lévők mit csináljanak. Te a magad dolgával foglalkozz. Refizni meg olyan mint elsőzni. :)
Host 2008.09.21. 12:08:26
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2008.09.21. 12:09:41
És ilyenekkel van tele a város... Nekem refizhetsz nyugodtan, értem én. Csak leszarom.
nyergibergi 2008.09.21. 12:10:33
hangover 2008.09.21. 12:14:47
gramercy (törölt) 2008.09.21. 12:16:05
- kupplungot percekig benyomja, aztán hátulról a gyerek kiabál valamit és már ugrik is egyesben az autó az előtte állónak..
- féket sem kell folyamatosan nyomni, fel lehet mérni hogy a) elgurul e vagy sem b) ha elgurul, állunk e elég sokáig ahhoz hogy kézizni kelljen vagy sem, s ha igen, húzd be
- vasúti átjáróban KAPCSOLD LE A TÁVOLSÁGIT és csak a hejzetjelzőt hagyd
+ ne gurulj be a kereszteződésbe ha látod hogy bentragadsz (és ne dudálj a másikra ha megáll emiatt)
+ ha valaki leelőz, kapcsold le a reflektort!!!!!
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.09.21. 12:17:21
amugy lakott területen kívül ahol tényleg sötét van zavaró lehet a féket taposó de városban nem az.
Matrix_ 2008.09.21. 12:19:41
Vakítják a fények?
Nem tudja levenni a szemét a piros fényről? Megbabonázza? Hívjon! segítünk! 06-90-366-888
Szemkontakt kft. A tanfolyamot sikeresen elvégzők, éves BKV bérletet és fehér botot kapnak.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 12:23:16
Bambano 2008.09.21. 12:24:49
mxplanet: ha emelkedőn kell elindulni, akkor bizony én nyomom mind a hármat egyszerre. A kuplungot amíg állok, a féket, hogy álljak, a gázt, hogy ne fulladjon le. Nyomom lábfejjel a satu féket, külső talpéllel a gázt, hogy ne alapjáraton induljak és elkezdem csúsztatni a kuplungot. Amikor a kuplung már fog annyira, hogy elbírja az autót, akkor átlépek a gázra. Ez három pedál, akárhogy is számolom. Akinek ez nem megy, az használja ugyanerre a kéziféket, ahogy a jogsis tananyag is mondja.
Matrix_ 2008.09.21. 12:25:50
a bkv bérlet azé lesz akit a delikvens szállítgatni szok. mama, szerető, szomszéd... :)
Bambano 2008.09.21. 12:26:49
empetya 2008.09.21. 12:28:05
Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2008.09.21. 12:29:12
empetya 2008.09.21. 12:32:18
Ezekiel 25,17 2008.09.21. 12:34:34
Automatánál se indokolt (én is azzal járok), ha látja az ember, hogy néhány mp-en belül nem indul, akkor kiveszi nullába és kész...
Vesszenek a hülyék!!!
mxplanet 2008.09.21. 12:41:23
én ezt úgy csinálom, hogy egyik láb kuplungon, másik féken, elkezdem felengedni a kuplungot míg nem fog, ekkor elengedem a féket, és mehet a gáz :)
ez akárhogy nézem csak két pedál;)
felesleges közben a gázt is nyomni.
és még egy kérdés. te autóversenyző vagy, hogy úgy el tudsz indulni ezzel a fék-gáz kombóval, hogy mikor elengeded a féket nem ugrik meg az autó?:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 12:41:45
empetya 2008.09.21. 12:42:58
mxplanet 2008.09.21. 12:43:59
empetya 2008.09.21. 12:46:31
Tudod, mit? Legyen. Ahányszor ilyen történik, komoly esélyem van rá... :) Hiszen minden nap összetolja mellettem valaki a sort....
ShwartzWazul 2008.09.21. 12:48:02
Mert az előbbi senkire nem veszélyes, az utóbbi meg de.
seahawks 2008.09.21. 12:53:20
seahawks 2008.09.21. 12:55:02
Secnir 2008.09.21. 12:55:34
MatrixHasYou: A vakok nem ingyen utazhatnak BKV-n? :)"
nem, mert nem tudják bebizonyítani, hogy vakok, és az ellenőrök megbüntetik őket.
a cikkíró szvsz beteg. kit érdekel az, hogy mások féklámpája milyen erővel világít?
mivel későn keltem, csak ismételni tudom a többieket:
-hosszú piros/vasút
autó/motor ki. parkol.
-kis piros
fék nyomása. okok:
amikor elalszik, jelzés a mögöttem lévőnek, hogy indulunk. pláne ha teherautóval vagyok, és eltakarom a kilátást.
belémcsúsznak hátulról, nem ütöm meg az előttem lévőt.
-kéziféket forgalomban nem használunk. okafogyott. (télen befagy, de forgalomban nem jellemző). esetleg emelkedőn állva, de az ritka.
-kuplung-egyes nem nyomunk pirosnál. ok:
meglöknek, vagy nem figyelsz, felemeled a kuplungról a lábad, és már bent vagy a kereszteződésben (vagy az előtted lévőben).
tobias2 2008.09.21. 12:58:15
Lehet, h jobban járnánk, ha a nagyhatalmak végre teljesen felosztanák Magyarországot a szomszédok között, nemcsak úgy kétharmad részt, mint a pancser franciák? Hadd tudják meg a szomszédok, milyen a magyar virtus! Dögöljön meg az összes tehenük!
mxplanet 2008.09.21. 12:58:37
sosem hibázok.
empetya 2008.09.21. 12:59:19
AtoszMester 2008.09.21. 13:03:31
Úgy tűnik, iskolája válogatja.
A fiamat úgy tanították, hogy parkoláskor kézifék és üres (és sokaktól látom ugyanezt), a lányomat a sebességben hagyott autóra oktatták."
Ezekszerint a fiad nyáron tanult, a lányod pedig télen. Engem is óvva intett az oktató attól, hogy télen a latyakos úton a hátsó fékdob felkaphatja a vizet, ami ezután parkolásnál és behúzott kéziféknél befagyhat.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 13:03:53
"sőt a hátsó ködlámpát sem kapcsolom le,ha esik az eső"
Mert esőben tényleg kell a ködlámpa. Egy mondatot most vissza is töröltem a végéről. ;)
Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2008.09.21. 13:06:07
magamból indulva ki ( 198 cm magas ) : amíg a bal lábamat ( kupplung ) fel lehet tenni az ajtó mellett lévő lemezre, addig a jobb lábamat nincs hova tenni. És mivel kényelmetlen az embernek a lábfejét a pedálzat alá tolni, így jobb híjján a fékpedálra teszem.
Megjegyzem, tényleg zavaró ( legalább is engem is kurvára zavar, ugyanis az átlagnál érzékenyebb vagyok a fényre, kontrasztra. )
MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.21. 13:06:41
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 13:08:21
mxplanet 2008.09.21. 13:13:01
ticsung 2008.09.21. 13:29:15
Sam8888 2008.09.21. 13:31:04
Nemkell ahhoz autóversenyzőnek lenni. Elég a Helltoeing-ot gyakorolni. :)
www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pnxyg
A szakállas bácsi elis magyarázza:
www.youtube.com/watch?v=E2-4cCh7ylY
Gyulimali 2008.09.21. 13:36:03
Sajnos éppen azon a fél másodpercen múli,, hogy egy rövid zöldön hány autó is fér át... autónál az már 1 másodperc, és így tovább.
Ráadásul, ahogy látom, egy szélvédőmosás sokat segítene a vakítás ellen a posztolónak.
empetya 2008.09.21. 13:43:14
Igza, hogy sok autónál összeadódik. De ha mindenki figyel, és mondjuk nem teherautó mögött áll, akkor látja, hogy mi történik két autóval előtte. Párhuzamos közlekedésnél még nagy autó mögül is kilátni kicsit oldalra, hogy mi a szitu. Kanyarodósávban pedig azt látni, amikor az első befordul. Persze ehhez tényleg az kell, hogy ne csak magunkkal foglalkozzunk, hanem a forgalommal.
mxplanet 2008.09.21. 13:44:56
csak oda akartam kiJukadni, hogy teljesen felesleges egy lejtőn felfelé indulásnál, és azért tökéletesen véghezvinni bizony nem egyszerű.
Bambano 2008.09.21. 14:49:36
mxplanet 2008.09.21. 15:01:22
Bambano 2008.09.21. 15:22:16
mxplanet 2008.09.21. 15:24:44
BTO11 2008.09.21. 15:25:37
de
én mán csak álloka a féken ,mert ne hogy 1 elbambult nekem jöjjön háturul és össze- vissza taszigáljon rossz helyre
"ráfutásos balesetek"
ha 1 álló sorba többen állnak a féken csak écreveszi a paraszt hogy áll a sor.
amugy ha már többen állnak mögöttem akkor lehet hogy kézifékezek ,ha tudom hogy még sokáig fogok állni forgalmi okbol.
sporolok az égővel üzemórát D:))
amugy lakott területen a közvilágitás ellenfényt is ad a féklámpának ,nem oly zavaró mint kivülebb a sötétben.
amugy + az motoros lámpa magasság állitóval felszerelt autók tulajainak üzenném olvassák mán el a GK kézikönyvét,hogy mien terhelésnél hova is kéne tekergetni a szabályzót.
egyébként post irónak üzenem én is szemészet!
BTO11 2008.09.21. 15:33:47
mert eladtad a kocsit mire a kuplung elkopott volna.
D:))
bobeszedulacika 2008.09.21. 15:38:16
Bambano 2008.09.21. 15:40:21
mxplanet 2008.09.21. 15:43:35
inkább tőlem vegyél használt autót mint mondjuk nőtől ;)
azok minden kátyút megtalálnak ;))
TonTomika 2008.09.21. 15:45:25
BTO11 2008.09.21. 15:53:43
kösz de idén cseréltem le a vasat és hosszutávra vettem,de bővült is a park 1 corsával,ami középtávra lett véve.
majd ha időszerü lesz akkor kereslek,de megfelelő tipus legyen nekem aztán!
D:))
mxplanet 2008.09.21. 16:05:51
Aqweren 2008.09.21. 16:58:29
Én meg ha keveset alszom és sokat dolgozom plusz monitorral is gyötörtem a szemem, nagyon zavarnak a szembejövők tompított fényszórói (nem csak az amelyik rosszul van beállítva, hanem mindegyik.) Ők-e a köcsögök mert minek égetik, és villantsak mindegyikre meg reménykedjek hogy majd egyszer valaki megbünteti őket, vagy inkább
a) ramaty állapotban ne vezessek
b) ha mégis muszáj, fogakat összeszorítani, és némán tűrni! Ha több kettőnél, félreállni, pihenni, szemetdörzsölni piros lámpánál stb.
Ha nagyon elkezd könnyezni a szemem legfeljebb félreállok, de hogy azokat hibáztatni akik a fékre lépnek amikor megállnak? Hülyét is kapnék ha valaki nem így tenne előttem, egy enyhe lejtése lehet az útnak - lehet hogy észre sem veszed csak amikor már gurulgatni kezdesz. Tudom mert próbáltam :DD
Aqweren 2008.09.21. 17:01:13
Magam ellen beszélek kicsit mert én is nő vagyok de egyszerűen nem értem hogy a használtautó hirdetésekben mért előnyként tüntetik fel a női tulajdonost?
Az ismeretségi körömben lévő női sofőrök pont leszarják hogy mi árt a kocsinak és mi nem...:S
ON
bla-bla-bum 2008.09.21. 17:12:24
Kanyarodosávban villogtatja mint állat.
mxplanet 2008.09.21. 17:33:38
bobeszedulacika 2008.09.21. 17:35:30
mikor már fordul akkor minek?előbb index aztán fék ezt igy kell.de enyi idiótát egy csomóban ?van ilyen most biztos jó kőzlekedni mert a sok hulye mind itt ul(persze magam kivéve)mi a fasz bajotok van,minek vezettek?menyetek gyalog mint hulye szuzkurák ugy nyavajog itt némelyik.a fasz a segettekbe jó nagy az agyamra mennek azoka akik azt hiszik tudnak vezetni,mi nem zavar benneteket arról irjatok már kurvácskáim.
nyergibergi 2008.09.21. 18:25:03
Matrix_ 2008.09.21. 19:01:04
lilbigstunt 2008.09.21. 19:06:59
(lilbig, nem libling, habár igen jót röhögtem rajta.)
Tyű, azannya. Köszönöm, annak is, aki egyetért, meg annak is, aki nem.
Azért majd még a holnapi (=nem vasárnapi) kommentekre is kíváncsi leszek.
10 10 10
Persze akinek nem inge...
Silent, külön köszönöm a kiváló illusztrációt.
A teljesség igénye nélkül néhány dolog, ami eszembe jut, de persze tisztában vagyok vele, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást.
Vízszintes/nem vízszintes út, elgurul? Persze. De nem is írtam olyat, hogy szállj le a fékről, aztán hagyd gurulni. Félig se olvastad, egyes.
Kispirosnál, pláne ha első vagyok, én is szoktam a féken állni. Bizony. És akkor max. fél percig én vakítom a mögöttem állót.
Ilyenkor nagyjából akkor teszem egyesbe, amikor villogni kezd a gyalogátkelő zöldje. Így aztán rendszerint nem tartok fel senkit, aki mögöttem áll.
Ne nézzek bele? Hehe, köszi. Ügyes. Hogy ez eddig nem jutott eszembe...
Ráfutás? Miről beszélünk?
A nyakamat teszem rá, hogy bárki, aki a pirosnál vár, csak minimális erővel nyomja a féket, mondjuk pont annyira, hogy el ne guruljon a kocsi. Tegye fel a kezét, aki tövig nyomja.
A reakcióidő persze jelentősen rövidül a már féken lévő láb miatt, ezt aláírom.
De az egész ráfutásos téma nem típusos eset. Ha már nyolcan állnak mögötted, viszonylag kevés az esélye, hogy rád futnak. Hacsak nem az egyesbentartós-kuplungonállósok közül valaki, aki épp elaludt, lecsúszott a lába a kuplungról, vagy ilyesmi.
Automata? Annyira sejtettem, hogy majd ezzel jönnek a féligolvasósok.
Nem kell P-be, elég N-be. Plusz kézifék.
Rendszeresen vezetek automata és kézi váltós autót is, nekem egyikben se megerőltetés, de ti tudjátok.
Azreel kommentje tökéletes válasz: "Lusta vagyok üresbe tenni."
Erről van szó, pontosan erről. A lustaságról.
Kiszállni, leüvölteni, megverni... Ha neked ennyi jött le a postból, ahhoz külön gratulálok.
Nem szálltam ki, nem üvöltöttem, nem vertem meg. De gondolni csak szabad rá... :)
Egyébként meg biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek van olyan ismerőse, akinek ennél kevesebbért törték be az ablakát, ennél kevesebbért üvöltött vele valami kigyúrtkopaszaudis.
Mindenesetre aki szerint beteg vagyok, az küldje el a jövő heti útitervét, plíz. Mert én akkor másfelé megyek. Csupa konfliktuskerülésből.
A postból lemaradt az aláírás, pedig talán van jelentősége. Nem baj, most én ideírom még egyszer, egyik-másik kommentre ez is válasz:
Üdv,
A kopasz barom a szürke Jeepből
(aki igyekszik vigyázni a biciklisekre, és ahol csak lehet, félrehúzódik kissé, hogy hegyen hely a motorosoknak)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:27:20
Aqweren 2008.09.21. 19:41:02
Matrix_ 2008.09.21. 19:43:16
Arról nem is beszélve, hogy mennyivel is nőa fogyasztása az otónak ha ég a féklámpa!! :DDD
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:56:40
Szendwich 2008.09.21. 21:03:04
Szendwich 2008.09.21. 21:13:01
bamba!nem nyomod ecccerre a 3 pedált!csak kettőt
Már hogyne nyomnán? Legjobb ;) Főleg akkor ha a kocsi elveszti az alapjáratát és magától lefullad.
Jacques Foche 2008.09.21. 21:18:12
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:25:21
Ez a minden parázslik effekt még a lámpák rossz testelésétől is lehet. Ha fékez, halványan világit az indextől a tolatólámpán át minden. Ha indexel, pár folt halványan pulzál :S A múltkor előttem is ment egy forma beragadt fékkapcsolóval (ez a B verzió), de lekanyarodott és már nem tudtam kisorolni szólni neki. Nem vicces, ugyanolyan rossz, mintha nem menne a féklámpája.
Szendwich 2008.09.21. 21:32:23
Ettől már csak az a rosszabb, amikor a féklámpa után hirtelen kigyullad egy pillanatra a tolató lámpa. :S
B.GY. 2008.09.21. 22:59:03
DEGEC 2008.09.22. 01:06:07
ujuj nekem itt vmi fotoshop szag van:-PP
vagy csak én érzem az ellentmondást..
én eddig azt hittem hogy a dzsippósok délbe kelnek, egy két arcot bevernek, majd hajnalig lebujokba járnak és vöröskörmű maláj lányok ........:-PPP
redriot77 2008.09.22. 08:03:26
Nagyobb forgalomban én még örülök is neki, ha a sorban előrébb van vmi furgon, aminek jó magasan világít a féklámpája. Az mikor elalszik, jelzi mikor indul meg a sor, ha az én helyemről nincs rálátás a forgalmi jelzőlámpára. Így kényelmesen ki tudom engedni a féket/egyest kapcsolok, nem kell kapkodni.
Ha pedig elöl állok a sorban, és nem ismerem a kereszteződést/lámpaváltási ciklust, akkor hamarabb egyesbe rakom, és a fékre állok. Mer' ha nem, akkor meg azabaj, hogy miafaszér moskeresem azeggyest, mikormá mennikéne!
Rifiröfi 2008.09.22. 09:53:41
Sugi77 2008.09.22. 09:55:44
Mindig tanul valami újat az ember :)
Hellisfitar 2008.09.22. 10:41:29
Na, a posztolót most szeretném befizetni egy három hónapos New York-i sofőrködésre, aztán utána mérgelődjön ilyen butaságok miatt.
histar007 2008.09.22. 11:27:42
Ami pedig a balesetet illeti, ha beleduran valaki hátulról és kitolja az szar ügy. De ha nem fékezett autóba száll bele, akkor talán kevésbé sérül, tekintettel hogy az elöl álló jobban el tud mozdulni. Talán ez is egy szempont.
theutat villám 2008.09.22. 12:04:46
vadfrutti 2008.09.22. 12:07:33
De egyébként az indexelés jogos! Sokan azt se tudják mikor kell a körforgalomban indexelni...
theutat villám 2008.09.22. 13:17:26
Még egy bónusz sztori, illetve kettő hétvégéről. Azért ide írom, mert nincs kedvem az oldalnak külön elküldeni.
Ennek a cikknek (www.stop.hu/articles/article.php?id=384883) a főhőse szánalmas élete utolsó 2 percében velünk szemben gyalogolt, esőben sötét országúton, kivilágítatlanul, valószínűleg ittasan. A velünk akkor szemben érkező személyautó majdnem el is vasalta, de még sikerült kikerülnie. Emlékszem, még szidtam is, mert nemrég majdnem így ütöttem el én is egy ilyen balfaszt. Aztán 5 perc múlva visszafelé már egy török kamionsofőr gyerek életét "aranyozta" be azzal, hogy feltekerte magát a bal hátsó két tengelyre. Szép volt, főleg, amikor a kamiont emelték le róla, és folyt szét az agya mindenfelé. És akkor még szerencse, hogy kamion találta meg a szaros biciklijével együtt, nem pedig egy személyautó. Mellesleg út mellett kerékpár út van, ez a csoffadék meg a padkától két méterre kapta a seggébe a volvot.
A másik: állok vasúti átjárónál legelöl, kétsávos úton, külső sávban. Vonat el, karok indulnak fel, mellettem lévő bőszen indul el az 1000es suzukijával, meg a mögöttelévők is mennek. Én meg állok, mint fasz a lakodalomban, mert hát kar még megy fel és a lámpa PIROS. Kar fent, én még mindig nem megyek, mert a lámpa PIROS. Erre mögöttem elkezdnek dudálni bazmeg, hogy mér' nem megyek. Na, ami ott kijött belőlem, azt inkább ide most nem írom le.
Mariusz 2008.09.22. 13:28:56
Sötétedéstől kezdve 5 perc alatt széthasad az ember feje a sok hülyétől, akik állva is tapossák azt a nyamvadt féket teljesen fölöslegesen.
Miután egyre nagyobb fékfényerővel látják el a modern autókat, jó lenne, ha a sok féleszű leszállna már arról a pedálról esténként, mikor 30-40 percig áll a dugóban, és alig halad 1-2 kilómétert.
Ott a kézifék, nem ártana néha használni!!!
Pistike911 2008.09.22. 13:38:07
Csatlakozom azon hozzászólókhoz, akik szerint ha valakit zavar a hátsó féklámpa az menjen el napi 20 Ft-ért babkarónak a földekre.
Mellesleg a refis népnevelésért 420-12k. Azaz szarjon farfekvéses, hideglelésben vacogó, bélgázoktól felpuffadt, fénytől félő, tarajos sünt! Halmozatilag 420-szor!!!
Személy szerint én is a féket szoktam nyomni, ha állok a lámpánál, a már említett okok miatt, plussz azért mert az állítja meg az autót.
Nem feltétlen kell a kamion elé begurulni a kereszteződésbe, pont elég megnyomni az előttem álló lökhárítóját.
A 12 órás számítógép előtt üléstől fájó szemre pedig Vizin szemcsepp, monitorra szűrő, plussz fényforrás a közelbe, időnként pihentetve a szemet.
Mellesleg dícséretes, hogy napi tizenkét órákat dolgozol azért, hogy nagyon sok - még leírni is fáj - honfitársunkkal ellentétben ne az állam tartson el. De attól még próbáld már meg az empátiát magadra erőltetni! Pls! :)
u.i.: Javaslom a száz akárhanyadik pontnak : Nem állsz égő csipkebokorban! Nem vagy te Isten! :D
tehenke 2008.09.22. 13:40:23
Mariusz 2008.09.22. 13:41:53
Nem lehet nem nézni! Ott van előtted és az egész utasteret fényesre világítja és k*-ra kikezdi az emberi szemet.
Vagy egy nyamvadt kar behúzása és kiengedése és a fékszervó pihenni hagyása túlságosan megerőltető feladat a magyar embernek?
Akinek meg az jelenti a zöldet ha az előtte álló féklámpa kialszik az meg inkább ne vezessen. Számtalanszor vannak pont ebből a trehányságból adódó ráfutások. A lámpát nézd, és várd meg hogy az előtted lévő elinduljon, aztán mehetsz!Tudod van úgy, hogy nem fékez, de még jó ideig nem is indul el!
A féklámpa legyen erős, látszódnia kell biztonságos fényerővel, így kell lennie. Na de mikor fél órán át korom sötétben egyszerre húsz lámpasor égeti a szemedet, az piszkosul megterhelő és egészségtelen.
Aki ezt nem képes felfogni, keresse fel kezelőorvosát azt javaslom.
Pistike911 2008.09.22. 13:46:08
"Ott a kézifék, nem ártana néha használni!!!"
A kulcsszó:néha! Valóban vannak szituációk, amikor a kézifék használata az ésszerű megoldás és valóban nem minden esetben szükségszerű a fékpedál nyomása (én sem teszem, de a többi autóstársam sem él vele zavaró mértékben).
De soha, senkit nem láttam még úgy közlekedni, hogy minden egyes kib.szott piros lámpánál a kéziféket húzta volna be. Nonszensz! Aki azt állítja, hogy ő folyton kéziféket húz, az hazudik, vagy festi magát! Ez a szerény véleményem!
Mariusz 2008.09.22. 13:49:59
Pistike911 2008.09.22. 14:02:11
"Miért, olyan rohadtul bonyolult akár minden lámpánál meghúzni?"
Mert az a rohadt kézifék nem arra van!!! Ennyi! Ha nem kell nyomni a féket, akkor ne nyomja senki!
"(nem a 10-15 mp-es pirosokra gondolok, hanem ami percekig megállít)"
Feltételezem, itt a nappali dugókra gondolsz! Ellenkező esetben hol van olyan lámpa, ami percekre megállít?
"Na és miért nonszensz?"
Pontosan a fent leírtak miatt!
Ha valakit ennyire zavar éjszaka a féklámpa annak javaslom, hogy kapcsolja fel a belső világítást, így a zavaró fényforrás mellé egy nyugtatóbb is kerül, melyet jó esetben a szeme még erősebbnek is fog megítélni. Bár fenntartom a véleményem, hogy az egész nem más, mint hiszti, ha téged zavar, ám legyen. Engem nem. :)
Malyom 2008.09.22. 14:17:01
Matrix_ 2008.09.22. 14:22:00
még mindig nem tudom, most akkor nyomhatom a féket vagy se:))
szemenagy 2008.09.22. 14:29:27
Nem olvastam végig kivételesen a kommenteket, de Pistike kit akar már megint a lámpánál meghúzni? :D
Dester 2008.09.22. 14:47:04
Vasúti átjáróknál is ha megálltam már a sor végén, ott is le szoktam venni a tompítottat, igyekszem figyelni a többiekre, pedig nem vakít a lámpám, precízen van beállítva.
Nem tartozik szorosan ide, de hasonló téma: egy másik esetben mögöttem ködlámpával álltak, eléggé vakított a külső tükrökből. Bekapcsoltam az enyémet (hátsót, nyilván), eléggé durva fénye van. Elkezdett rám villogni, én meg kiszóltam az ablakon, hogy ég a ködlámpája. Visszaszólt, hogy "bocs", kikapcsolta, és mindenki boldogan ment tovább.
Sugi77 2008.09.22. 15:04:37
- a fék lámpa ha ég, ha nem ég (dettó a fényszóró, ködlámpa)
- az index ha használjuk, ha nem használjuk
- ha biciklivel járunk az a baj, ha motorral az a baj, ha autóval akkor nagy a baj...
- és a fiúknak már megint csak a "meghúzáson" jár az esze
emberlánya legyen a talpán, aki ki tud itt igazódni XD
efhábé 2008.09.22. 17:40:31
Anyám borogass!!!
Nyomod egy lábbal a féket, váltó üresben.
El kell indulni, akkor egyik láb kuplungon, másik a féken, fékről lelépsz, átlépsz a gázra és elkezded nyomni, miközben felengeded a kuplungot. Ez egészen pontosan két pedál kezelése párhuzamosan, két lábbal. A fékről le, gázra át, kuplung felenged pedig végrehajtható annyi idő alatt, hogy a kocsi nem kezd el hátragurulni. Alternatív megoldásként megtartható az emelkedőn az autó a kuplung és gáz finom kezelésével is.
De olyan, hogy egyszerre három pedált kelljen nyomni két lábbal, nincs. Ha mégis, akkor vagy az autód nagyon szar (miért gond, hogy alapjáraton indul? Miért kell túráztatni?) vagy te nem tudsz vezetni, mindkét esetben jól teszed, ha távol tartod magad a közutaktól.
Jacques Foche 2008.09.22. 18:33:24
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 19:16:22
JohnnyB 2008.09.22. 19:33:39
repecs 2008.09.22. 19:38:26
Nem várom el hogy mindenki igy gondolkodjon mint én remélem a többiek sem gondolják ugy hogy muszáj egy véleményen lennünk.
Matrix_ 2008.09.22. 19:43:47
Jacques Foche 2008.09.22. 19:59:45
laposmacska 2008.09.22. 20:14:37
Ha kocsival vagyok és sima az út, akkor én sem nyomom a féket. Ha gurulunk, akkor igen. És magasról leszarom, hogy bántja a mögöttem állót. Tőlem sem kérdezi meg az előttem várakozó, hogy zavar-e a féklámpa. De ha meg is kérdezné: nem zavar.
Elég gáz, hogy van, akinek ez a baja, tényleg jó lenne jogsiszerzés előtt tenni egy látogatást a megfelelő helyen.
A villogásért meg jár a faszkorbács!
(Tegnap két város közt a sötét estében azt vettem észre, hogy valami sárgán villog az út közepén. Később kiderült, hogy hárman összecsúsztak. Nemsokkal ezelőtt előztek meg mindhárman. De annyi eszük nem volt, hogy ne csak a vészvillogót használják, hanem a helyzetjelzőt is kapcsolják fel.)
Aqweren 2008.09.22. 21:35:21
DEGEC 2008.09.22. 21:59:22
Don Blasius 2008.09.22. 22:00:06
Mondjuk talán az is megérne egy postot, hogy a MÁV mi a f@szért zár le már 5 perccel egy sorompót a vonat érkezése előtt. Ez ott gázos, ahol (hálistennek - mert ez sok embernek tényleg kedvező) besűrítették a vonatokat, pl. a nagykátai és isaszegi vonalakon. És itt aztán nagyon fasza, amikor a Keresztúri útról megyek át a Tündérfürt utcára a X. kerületben, biztos jópáran ismeritek; ott ágazik szét a két vonal, dupla sorompó 2-2 vágánnyal. Az egy dolog, hogy átérsz az egyiken, már zárják a másikat, de: a vonat még épp beáll Rákosra, utast cserél, akkor ott már lent vannak a sorompók. Majd 5 perc után jön szüttyögve a vonat. Ma pl. a nagykátai vonalon lement mindkét irány, de utána is még lent maradt a sorompó. Jött 3 perc múlva egy "kávédaráló M44-es (?)" 20-szal, de az átjáró előtt (!) 100 m-rel visszafordult. Utána emelték csak fel. Tehát tök feleslegesen tartották lent a sorompót még vagy 4 percig (jó nyilván átment még egy érzékelőn és azért). Dehát a MÁV rugalmas szervezet... Jó az már másik blogba való. :P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:49:19
Íme:
img3.imagebanana.com/img/6hg0b46y/Nvtelen1msolata.jpg
DEGEC 2008.09.22. 23:52:15
aki ott megpróbál átmenni az 4!
de ez egy random kinző kérdés, amire gondolom nem itt, és nem mi fogjuk megtalálni a megoldást, illetve a választ.
DEGEC 2008.09.22. 23:53:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:55:28
DEGEC 2008.09.23. 00:15:20
kr.e 200 ban:-P
Pistike911 2008.09.23. 00:26:58
"Nem olvastam végig kivételesen a kommenteket, de Pistike kit akar már megint a lámpánál meghúzni? :D"
Meghúzni???!!! Senkit! Megnyomni!!! Na azt már igen! :D
Ha valaki csesztetni akar a sok OFF-ért, bemártom a többieket! Mások visznek a rosszba! :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:28:33
Jobbkéz? Mi az a jobbkéz? Én balkezes vagyok, rám nem vonatkozik! :D Különben is, laposautóskopaszköcsög vagyok XDDD (utóbbi nem)
DEGEC 2008.09.23. 00:31:41
vagy XDDD nem vagy?
ha nálad erősebb kocsi fordul ki eléd akkor annak kell elsőbbséget adni...
nem balkezes vagy henem bal..sz:-PPPPPPP
Pistike911 2008.09.23. 00:32:17
Tény, hogy nem egyformán reagálunk behatásokra, nem egyformán érzékenyek az érzékszerveink!
De változatlanul tartom azt a véleményem, hogy ez az egész csak kislányos hiszti! Nem vagyok egy terminator (de nyalok úgy, mint Rin-tin-tin, bocs.), sokat közlekedem esténként is, de ezzel a problémával még nem találkoztam, legalábbis nem hagyott bennem érdemben nyomot.
Sokkal jobban idegesít a rosszul beállított lámpa, amiből ma este is volt részem. Azt hiszem, hogy refivel jön, rávillantok, ő meg rányomja Paks II-t, mire én hallom hogy a retinám koppan az ülés alatt! Grrrr......
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:39:15
Nono, a viccből is megárt a sok :D Vagy amit nem értek elsőre :DDD
Pistike911 2008.09.23. 00:53:44
isti77 2008.09.23. 09:12:35
A kézifék, más nevén rögzítőfék arra szolgál, hogy az autót biztonságosan rögzítse, amikor AZ NEM VESZ RÉSZT A FORGALOMBAN. Bizony ám, nem azért, hogy minden egyes megállásnál rángasd, mint egy idióta, mert ha így teszel, valóban nem lesz hosszú életű, és nagyon el is fáradsz, mire célhoz érsz.
Nyilván te is belátod, hogy egyszerűbb és kényelmesebb a féken tartani a lábat, hiszen már eleve így teszel, hogy megálljon az autó, mint elengedni a fékpedált, behúzni a kéziféket, majd kiengedni a kéziféket. Én kényelmes ember vagyok, meg ne vess érte ( ha nem lennék az, gyalog járnék).
Kezdő vezetőknek ajánlott még emelkedőn való elindulásnál használni, de azt is azért, mert esetleg még nincs elég gyakorlata ahhoz, hogy elég gyorsan lépjen át a fékről a gázra, mielőtt nekigurulna a mögötte állónak.
Ilyet, hogy azért használjunk kéziféket, hogy ne zavarja a féklámpa a mögöttünk állót, még nem is hallottam, de nagyon köszi, ma már érdemes volt felkelni. Engem még soha nem zavart, talán innen ez a nagy értetlenség részemről.
Némi enyhítő körülmény gyanánt azért még elárulom neked, hogy síknak tűnő úton, megállás után próbaképpen mindig elengedem a éket, de ha ilyenkor elindul az autó, akkor már nyomom a féket a továbbhaladási lehetőségig.
isti77 2008.09.23. 09:13:35
Pistike911 2008.09.23. 10:46:39
Köszönöm (a feltehetőleg druszámnak!)! Gyakorlatilag leírtad azt, amire én is készültem, csak veled ellentétben lusta voltam! :)
Üdv
vadfrutti 2008.09.23. 11:23:13
Rifiröfi 2008.09.23. 12:17:52
Vienna 2008.09.23. 13:36:43
+
"Türelmes és jólnevelt csóka vagyok, ezért csak három perc után kaptál egy kis reflektoros kezelést."
Magyaran te voltal az egyetlen barom, aki reflektorral villogtal a sorban mert zavarja a retinadat a feklampa ... Elgurult a gyogyszered ember? Es meg meg is magyarazod hogy ez teged zavar, es a tobbi mind hulye...
Hogy az alapviccet is idezzem:
- Figyelem, egy elmebeteg a forgalommal szemben halad az autopalyan.
-Egy??? Az osszes ...
Na szerinted ki volt ebben az esetben az elmebeteg?
Nezz mar tukorbe, es szegyeld el magad egy eletre.
bobeszedulacika 2008.09.23. 16:45:38
kár a szót pocsékolni erre.
hulyeség az egész.nem is értem hogy élhet eddig ez a post.
Pistike911 2008.09.23. 18:37:21
"hulyeség az egész.nem is értem hogy élhet eddig ez a post."
Mert el lehet küldeni a másik a jó édes anyjába! És az olyan jó... :(
isti77 2008.09.24. 06:30:07
2008.09.24. 10:31:02
Lámpánál állva nem birka módon az előttem állót nézem hanem a forgalmat próbálom követni (kereszteződésben álló autók mozgása, gyalogosok jelzőlámpája) és ha előttem elalszik a féklámpa nem taposok bele.
Addig állok a féken amíg mögém nem érkezik valaki, utána nem, mert ebben az országban még egy rendes hegy sincs, bár úgy látom mindenki 45 fokos emelkedőn szokott állni a piros előtt úgy ragaszkodik a rossz szokásához.
Az ismerősi körömben van nagyon sok hivatásos sofőr, futár. Egytől egyig zavarja őket is a dolog, amikor nap-nap után minden egyes lámpánál 2x21watt + az okos kis pótféklámpák világítanak rájuk. ZAVARÓ tényleg.
Nem küldök el senkit sehová, nem kapcsolok refit az előttem féken taposónak, nem szállok ki megnevelni, csak jelzem, hogy engem is zavar, és teljesen felesleges is az esetek jó 80%-ában. (A svájci alpokban nevelkedett söfőröktől elnézést, ők ezt szokták meg nyilván.)
Isti77 megjegyzésére: a mögötted jövő fényének tompítására minden autóban a belső tükör automata vagy kézi sötétítése szolgál - ez a Te dolgod. Az előtted féklámpán könyöklő lámpáját nem tudod így tompítani.
Cyco 2008.09.24. 16:00:45
Egyebkent a kezifekkel kapcsolatosan melyen igazat adok, tenyleg nem lehetetlen hasznalni.
isti77 2008.09.24. 17:16:54
Nem is kell, ha zavar, akkor nálad van a probléma. Ha zavaró, vagy veszélyes lenne a féklámpa fényereje, akkor az agyonszabályozott EU-ban az illetékesek minden bizonnyal már módosították volna az idevonatkozó műszaki és biztonsági előírásokat.
"a mögötted jövő fényének tompítására minden autóban a belső tükör automata vagy kézi sötétítése szolgál - ez a Te dolgod."
Most már látom, hogy alufelni helyett inkább ezt kellett volna kérni.
isti77 2008.09.24. 17:20:13
Nem sikerült.
Jacques Foche 2008.09.24. 18:23:54
És különben is: mindenki monnyon le.
Pistike911 2008.09.24. 18:28:43
Engem is idegesít ez a sok, kis köcsög lámpával nyomuló! Baromira zavarnak, pont mikor az ember alhatna egy cseppet! :D
Jacques Foche 2008.09.24. 19:36:48
amerikai automatas 2008.10.22. 16:04:03
invictus 2008.10.22. 16:07:10
8ball 2008.10.27. 00:25:55