Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem tudtok leszállni a fékről?

2008.09.21. 07:18 :: SilentSound

Bizony, június már elmúlt, egyre rövidebbek a nappalok, libling stunt azt elégelte meg, hogy amikor sötétedés után megy haza, szinte mindenki úgy áll előtte akár percekig, hogy nyomja a fékpedált, kiégetve a mögötte várakozó retináját a sötétben jól kitágult pupillákon keresztül. Magam is imádom az ilyet, főleg hogy már nem is igen jönnek le a futószalagról olyan autók, amiknek középen nincs legalább hat-nyolc izzóból álló kiegészítő féklámpája. Lehet, hogy nem kéne nagyon elrakni a napszemüveget?

Rákerestem a kulcsszavakra és úgy láttam, ilyen még nincs. Úgyhogy írok. Mert ez engem egyre jobban zavar.

Tisztelet a kivételnek, de. Kedves autóstársak, miért nem tudtok leszállni a fékről, amíg a pirosnál álltok? Titeket nem vakít? Engem igen. Különösen, mikor mondjuk tíz-tizenkét monitor előtt töltött óra után igyekeznék hazafelé, és persze már sötét van. Mostanában azzal szórakozom (ajj, de szórakoztató), hogy megszámolom, hányan fékeznek folyamatosan, amíg várunk a zöldre. Pölö: ma reggel a Dózsán a márnememléxemmelyik lámpánál a nyolcadik sorban álltam, előttem tehát 14 kocsi. Igeeen, tizennégyszer három féklámpa! Nyertem!

Oké, nem számoltam meg mind a negyvenkettőt, de az jól látható volt, hogy tizennégyből tizennégy sofőrnek markolássza a szívét az elgurulástól való jeges félelem, még ennél is erősebben ódzkodnak azonban a kézifék behúzásával járó, valóban fáradságos csuklómozdulattól. Emberpróbáló megmérettetés naponta akár többször is végigcsinálni, belátom. (Nem, nem volt mind automata. De egyébként ott is csak két csuklómozdulat.)

Minősített eset ugyanezt csinálni sorompóra várva. A biztosítékot tegnap este verte ki az IEF-461 frsz-ú szürke Polo. Drága barátom, kábé öt percig álltál előttem a Szabadság utcai/Táncsics úti vasúti átjárónál.

Már amikor mögéd gurultam, akkor gyanús volt, hogy ebből gond lesz. Reméltem, hogy elég annyi, ha tüntetőleg lekapcsolom a saját fényszóróm. Nem, nem elég. Türelmes és jólnevelt csóka vagyok, ezért csak három perc után kaptál egy kis reflektoros kezelést. (A túloldalon állóktól ezúton is elnézést kérek.) Nem használt. Szerintem most se tudod, hogy miért kaptad.

Nyomtad a féket, azért. Kábé öt percig nyomtad. Még hosszú percekre felejthetetlen élményt okoztál a retinámnak. Periferiálisan is. És ha úgy viselkednék, ahogy az autóm kinézete alapján elvárható lenne, akkor ki is szálltam volna. Hát, nem szálltam ki, de remélem, egyszer valami nálam tahóbbal is összeakadsz, aztán akkor majd a betört vezetőoldali ablak cseréjével járó kellemetlenség talán megtanít az autódban található pedálok és karok rendeltetésszerű használatára.

PS: Úgy mellesleg, vajon hányan lehetnek, akik a fentiekkel párhuzamosan a kuplungot is nyomják, mert végig egyesben van a váltó?

185 komment

Címkék: közlekedés autó béna lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP33PORTAL · http://downlinkz.com 2008.09.21. 13:06:41

DE HA JÓ A FÉKLÁMPÁJA LEGALÁBB LÁTOD HOGY FÉKEZ. ÉN SOKKAL JOBBAN UTÁLOM AZOKAT A BARMOKAT AKIK CSAK A GÁZPEDÁLT ISMERIK.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.21. 13:08:21

MP33PORTAL: Ne kiabáljál lécci, már nem először szólok. Ha nem működik a caps lock, akkor meg gépelés közben tartsd nyomva a shift-et. :P

mxplanet 2008.09.21. 13:13:01

lehet csak fél, silent;)

ticsung 2008.09.21. 13:29:15

Én ugyanígy voltam a hátsó ködlámpával, ami azért bosszantó, mert állandóan világít. :-(

Sam8888 2008.09.21. 13:31:04

mxplanet 2008.09.21. 12:41:23

Nemkell ahhoz autóversenyzőnek lenni. Elég a Helltoeing-ot gyakorolni. :)

www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pnxyg

A szakállas bácsi elis magyarázza:

www.youtube.com/watch?v=E2-4cCh7ylY

Gyulimali 2008.09.21. 13:36:03

kedves empetya!

Sajnos éppen azon a fél másodpercen múli,, hogy egy rövid zöldön hány autó is fér át... autónál az már 1 másodperc, és így tovább.
Ráadásul, ahogy látom, egy szélvédőmosás sokat segítene a vakítás ellen a posztolónak.

empetya 2008.09.21. 13:43:14

Gyulimali!

Igza, hogy sok autónál összeadódik. De ha mindenki figyel, és mondjuk nem teherautó mögött áll, akkor látja, hogy mi történik két autóval előtte. Párhuzamos közlekedésnél még nagy autó mögül is kilátni kicsit oldalra, hogy mi a szitu. Kanyarodósávban pedig azt látni, amikor az első befordul. Persze ehhez tényleg az kell, hogy ne csak magunkkal foglalkozzunk, hanem a forgalommal.

mxplanet 2008.09.21. 13:44:56

sam. nekem nem kell bemutatni, nekem megy :D
csak oda akartam kiJukadni, hogy teljesen felesleges egy lejtőn felfelé indulásnál, és azért tökéletesen véghezvinni bizony nem egyszerű.

Bambano 2008.09.21. 14:49:36

mxplanet: tényleg nem egyszerű, egyszerűbb lenne megcsináltatni a kuplungot:) egyébként sok mai autóval nem tudod megcsinálni, mert nagyon kicsi az alapjárati nyomatéka... Az ilyen 1.6-os hdi meg még kisebb fűnyíró motorok tipikusan ilyenek.

mxplanet 2008.09.21. 15:01:22

soha nem kellett még egy autómon sem kuplungot csináltatni.DE! lásd már be, hogy tök fölösleges 3 pedálozni

Bambano 2008.09.21. 15:22:16

mxplanet: nem látom.

mxplanet 2008.09.21. 15:24:44

akkor nyúlj a rectumomba és masszírozz :)

BTO11 2008.09.21. 15:25:37

látom nagy a vita.
de
én mán csak álloka a féken ,mert ne hogy 1 elbambult nekem jöjjön háturul és össze- vissza taszigáljon rossz helyre
"ráfutásos balesetek"
ha 1 álló sorba többen állnak a féken csak écreveszi a paraszt hogy áll a sor.

amugy ha már többen állnak mögöttem akkor lehet hogy kézifékezek ,ha tudom hogy még sokáig fogok állni forgalmi okbol.

sporolok az égővel üzemórát D:))

amugy lakott területen a közvilágitás ellenfényt is ad a féklámpának ,nem oly zavaró mint kivülebb a sötétben.

amugy + az motoros lámpa magasság állitóval felszerelt autók tulajainak üzenném olvassák mán el a GK kézikönyvét,hogy mien terhelésnél hova is kéne tekergetni a szabályzót.

egyébként post irónak üzenem én is szemészet!

BTO11 2008.09.21. 15:33:47

mxplanet 2008.09.21. 15:01:22

mert eladtad a kocsit mire a kuplung elkopott volna.
D:))

bobeszedulacika 2008.09.21. 15:38:16

acmee,tegyuk kőtelezővé,csak nem csak a kezdő vezetőknek kellene hanem az oktatóknak is mert ők sincsennek már a helyzet magaslatán el tudod kébzelni ?megyek át miskolcon a zebrán a paprika kocsmánál és megálni a gyalogosnak hogy kébzeled tanuló kocsi benne az oktatóval átmegy a lábamon az ideg majd meg ől nem is a lábbam fájt hanem a tudat ,hogy mit várjak igy a friss sofőrőktől ha az oktatója is szarik a zebrán kőzlekedő gyalogosra,az autó: zőld opel corsa iskola neve ha minden igaz rutin kft,kurva rutinosak.na ahez ki mit tud hozzá fuzni?????????????????????????jó mi?

Bambano 2008.09.21. 15:40:21

no meg nem ártana a vidéki oktatókat egy-két napra felvezényelni Pestre, hogy szokják, milyen az, amikor a városban egynél több utca is van, meg autó is van... Mert hiábai is gyakoroltatja vidéki faluban az oktató a tanulót, ha egyszer bejut Pestre és agyhalál van éppen...

mxplanet 2008.09.21. 15:43:35

BTO!

inkább tőlem vegyél használt autót mint mondjuk nőtől ;)

azok minden kátyút megtalálnak ;))

TonTomika 2008.09.21. 15:45:25

Automata kocsi kb elindul ha nem taposod a féket...és arra a két percre P-be tenni felesleges kb...én személy szerint mindig állok a féken...biztos ami tuti!...kivéve vasúti sorompó...de akkor is kényelmi szempontból húzom be a "crazy-féket". Bizonyos szituációkban pedig taposom a kuplungot is...mindig úgy állok meg hogyha nincs mögöttem sok autó...netalán este...hogy az előttem lévő mögött hagyok jókora helyközt, az autó sebességben, kuplung+fék kombó...így ha akad valami elmebeteg baromállat aki nem tudna megállni van lehetőségem a menekülésre! a körültekintő sofőr mindig figyeli a tükröket...nem csak akkor ha tolat vagy előzni készül! Szvsz Bp-en és valószínű h máshol is...rengeteg dugó azért alakul ki mert a kollégák zöldnél keresik az egyest...vagy akkor engedi ki a kéziféket...gondoljunk csak bele...ha mindekni figyelné az előtte lévőket és időben elindulna több mint valószínű h pl egy rövid ámbár annál forgalmasabb lámpánál 3-4 autóval több fér át! Ez is több mint a semmi...SZVSZ.

BTO11 2008.09.21. 15:53:43

mxplanet 2008.09.21. 15:43:35
kösz de idén cseréltem le a vasat és hosszutávra vettem,de bővült is a park 1 corsával,ami középtávra lett véve.
majd ha időszerü lesz akkor kereslek,de megfelelő tipus legyen nekem aztán!
D:))

mxplanet 2008.09.21. 16:05:51

csak német jöhet szóba! :)

Aqweren 2008.09.21. 16:58:29

OMG, álmomban sem jutott volna eszembe hogy van akit zavar a féklámpa :S

Én meg ha keveset alszom és sokat dolgozom plusz monitorral is gyötörtem a szemem, nagyon zavarnak a szembejövők tompított fényszórói (nem csak az amelyik rosszul van beállítva, hanem mindegyik.) Ők-e a köcsögök mert minek égetik, és villantsak mindegyikre meg reménykedjek hogy majd egyszer valaki megbünteti őket, vagy inkább
a) ramaty állapotban ne vezessek
b) ha mégis muszáj, fogakat összeszorítani, és némán tűrni! Ha több kettőnél, félreállni, pihenni, szemetdörzsölni piros lámpánál stb.

Ha nagyon elkezd könnyezni a szemem legfeljebb félreállok, de hogy azokat hibáztatni akik a fékre lépnek amikor megállnak? Hülyét is kapnék ha valaki nem így tenne előttem, egy enyhe lejtése lehet az útnak - lehet hogy észre sem veszed csak amikor már gurulgatni kezdesz. Tudom mert próbáltam :DD

Aqweren 2008.09.21. 17:01:13

OFF:
Magam ellen beszélek kicsit mert én is nő vagyok de egyszerűen nem értem hogy a használtautó hirdetésekben mért előnyként tüntetik fel a női tulajdonost?
Az ismeretségi körömben lévő női sofőrök pont leszarják hogy mi árt a kocsinak és mi nem...:S
ON

bla-bla-bum 2008.09.21. 17:12:24

A féklámpa még elmegy. Engem az index zavar....
Kanyarodosávban villogtatja mint állat.

bobeszedulacika 2008.09.21. 17:35:30

engem meg az mikor nem vilogtatja mikor kéne .
mikor már fordul akkor minek?előbb index aztán fék ezt igy kell.de enyi idiótát egy csomóban ?van ilyen most biztos jó kőzlekedni mert a sok hulye mind itt ul(persze magam kivéve)mi a fasz bajotok van,minek vezettek?menyetek gyalog mint hulye szuzkurák ugy nyavajog itt némelyik.a fasz a segettekbe jó nagy az agyamra mennek azoka akik azt hiszik tudnak vezetni,mi nem zavar benneteket arról irjatok már kurvácskáim.

nyergibergi 2008.09.21. 18:25:03

Empetya. Ha 10-20 cm.-nél nem gurul többet hátra az nem gond, ha nagyon rád állt vki, akkor már igen? Álltak már rád forgalomban 10 cm.re? Uhhh!

Matrix_ 2008.09.21. 19:01:04

Na most akkor hol tartunk? Kell fékezni vagy nem? :))

lilbigstunt 2008.09.21. 19:06:59

Nna. Én vagyok a beteg postíró.
(lilbig, nem libling, habár igen jót röhögtem rajta.)

Tyű, azannya. Köszönöm, annak is, aki egyetért, meg annak is, aki nem.
Azért majd még a holnapi (=nem vasárnapi) kommentekre is kíváncsi leszek.
10 10 10
Persze akinek nem inge...


Silent, külön köszönöm a kiváló illusztrációt.


A teljesség igénye nélkül néhány dolog, ami eszembe jut, de persze tisztában vagyok vele, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást.


Vízszintes/nem vízszintes út, elgurul? Persze. De nem is írtam olyat, hogy szállj le a fékről, aztán hagyd gurulni. Félig se olvastad, egyes.


Kispirosnál, pláne ha első vagyok, én is szoktam a féken állni. Bizony. És akkor max. fél percig én vakítom a mögöttem állót.
Ilyenkor nagyjából akkor teszem egyesbe, amikor villogni kezd a gyalogátkelő zöldje. Így aztán rendszerint nem tartok fel senkit, aki mögöttem áll.


Ne nézzek bele? Hehe, köszi. Ügyes. Hogy ez eddig nem jutott eszembe...


Ráfutás? Miről beszélünk?
A nyakamat teszem rá, hogy bárki, aki a pirosnál vár, csak minimális erővel nyomja a féket, mondjuk pont annyira, hogy el ne guruljon a kocsi. Tegye fel a kezét, aki tövig nyomja.
A reakcióidő persze jelentősen rövidül a már féken lévő láb miatt, ezt aláírom.
De az egész ráfutásos téma nem típusos eset. Ha már nyolcan állnak mögötted, viszonylag kevés az esélye, hogy rád futnak. Hacsak nem az egyesbentartós-kuplungonállósok közül valaki, aki épp elaludt, lecsúszott a lába a kuplungról, vagy ilyesmi.


Automata? Annyira sejtettem, hogy majd ezzel jönnek a féligolvasósok.
Nem kell P-be, elég N-be. Plusz kézifék.
Rendszeresen vezetek automata és kézi váltós autót is, nekem egyikben se megerőltetés, de ti tudjátok.
Azreel kommentje tökéletes válasz: "Lusta vagyok üresbe tenni."
Erről van szó, pontosan erről. A lustaságról.


Kiszállni, leüvölteni, megverni... Ha neked ennyi jött le a postból, ahhoz külön gratulálok.
Nem szálltam ki, nem üvöltöttem, nem vertem meg. De gondolni csak szabad rá... :)
Egyébként meg biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek van olyan ismerőse, akinek ennél kevesebbért törték be az ablakát, ennél kevesebbért üvöltött vele valami kigyúrtkopaszaudis.


Mindenesetre aki szerint beteg vagyok, az küldje el a jövő heti útitervét, plíz. Mert én akkor másfelé megyek. Csupa konfliktuskerülésből.


A postból lemaradt az aláírás, pedig talán van jelentősége. Nem baj, most én ideírom még egyszer, egyik-másik kommentre ez is válasz:


Üdv,

A kopasz barom a szürke Jeepből
(aki igyekszik vigyázni a biciklisekre, és ahol csak lehet, félrehúzódik kissé, hogy hegyen hely a motorosoknak)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:27:20

Ekkora para lett a féklámpából? Hát már ez is post? Engem meg zavar aaaa.... aaa.... sárga fényszóró szemből.! XP Istenem...

Aqweren 2008.09.21. 19:41:02

Ugyehogyugye? A fényszórók szemből nekem pl. nagyobb problémát okoztak amikor 12 órát dolgoztam és öt órát aludtam naponta, és perszehogy fáradt volt a szemem ahhoz hogy tolerálja őket. Mérnem kaccsojja le mindenki amikor én jövök szemből? Az én kocsim elég fényt ad :DDD

Matrix_ 2008.09.21. 19:43:16

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.21. 19:27:20

Arról nem is beszélve, hogy mennyivel is nőa fogyasztása az otónak ha ég a féklámpa!! :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 19:56:40

Tényleg! A múltkor két egyneletet is felállítottunk erről a tompítottnál! Ejh, betyár világ van, minden mililiter számít! :D 4? Erről is a Feri tehet? :DDD

Szendwich 2008.09.21. 21:03:04

A féklámpáról jut eszembe ;) Pont ma láttam egy régebbi kocka csodát, amin hátul a pót féklámpa lámpaként működött. Megállok mögötte a piros lámpánál, na mondom tapossa a féket, de a lámpája az nem ég (pedig már félhomály volt)... Zöldre váltott a lámpa, elindult, én nem akartam indulni mert égett a pót féklámpája, meg a hátsó lámpák is olyan furcsán világítottak (mintha a világítás az a fék lámpa lett volna, de ott volt mellette a másik piros kivilágítatlan lámpa búra). Pár másodperc alatt esett csak le, hogy a francba, a faszikám félre kötötte a lámpákat. Gyorsan ott is hagytam a francba, mögöttem jöjjön inkább, mint előttem :P

Szendwich 2008.09.21. 21:13:01

mxplanet 2008.09.21. 11:47:58
bamba!nem nyomod ecccerre a 3 pedált!csak kettőt

Már hogyne nyomnán? Legjobb ;) Főleg akkor ha a kocsi elveszti az alapjáratát és magától lefullad.

Jacques Foche 2008.09.21. 21:18:12

Rám senki ne mondja, hogy köcsög vagyok, és vakítom a mögöttem jövőket. Ki is szedtem a hátsó lámpákból az összes izzót. Meg az elsőkből is. Akkor most már jó arc vagyok? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.21. 21:25:21

Szendwich 2008.09.21. 21:03:04

Ez a minden parázslik effekt még a lámpák rossz testelésétől is lehet. Ha fékez, halványan világit az indextől a tolatólámpán át minden. Ha indexel, pár folt halványan pulzál :S A múltkor előttem is ment egy forma beragadt fékkapcsolóval (ez a B verzió), de lekanyarodott és már nem tudtam kisorolni szólni neki. Nem vicces, ugyanolyan rossz, mintha nem menne a féklámpája.

Szendwich 2008.09.21. 21:32:23

Persze, hogy nem vicces (nem is tettem mosolyt jelet).
Ettől már csak az a rosszabb, amikor a féklámpa után hirtelen kigyullad egy pillanatra a tolató lámpa. :S

B.GY. 2008.09.21. 22:59:03

Ha zavar a féklámpa fénye lődd ki csúzlival.Mondjuk a vasúti átjáróban nem taposom 10 percig a pedált.Leállitom aztán kézifék.Az tény,hogy sok kocsi féklámpája kiégeti a szememet,de még mindig jobb mint a kinaixenon.Lehet nézni a csajokat is a féklámpa helyett:)

DEGEC 2008.09.22. 01:06:07

10-12 óra minitor előtt vs kopasz dzsippós

ujuj nekem itt vmi fotoshop szag van:-PP
vagy csak én érzem az ellentmondást..

én eddig azt hittem hogy a dzsippósok délbe kelnek, egy két arcot bevernek, majd hajnalig lebujokba járnak és vöröskörmű maláj lányok ........:-PPP

redriot77 2008.09.22. 08:03:26

Extrém esetben, vasúti átjáróban tényleg zavaró lehet, ha 5 percig világít a szemedbe, de hogy sima pirosnál egy fél perc miatt így begurulni, meg refizni?

Nagyobb forgalomban én még örülök is neki, ha a sorban előrébb van vmi furgon, aminek jó magasan világít a féklámpája. Az mikor elalszik, jelzi mikor indul meg a sor, ha az én helyemről nincs rálátás a forgalmi jelzőlámpára. Így kényelmesen ki tudom engedni a féket/egyest kapcsolok, nem kell kapkodni.

Ha pedig elöl állok a sorban, és nem ismerem a kereszteződést/lámpaváltási ciklust, akkor hamarabb egyesbe rakom, és a fékre állok. Mer' ha nem, akkor meg azabaj, hogy miafaszér moskeresem azeggyest, mikormá mennikéne!

Rifiröfi 2008.09.22. 09:53:41

Még friss jogsisként álltam a pirosnál, egyszer csak azt veszem észre, hogy gurulok hátrafelé. Nyomom a féket, még mindíg gurulok... Ekkor leesett, hogy a mellettem lévő kamion kezdett előre felé csorogni. Azóta én piros lámpánál nyomom a féket ha kell, ha nem :)))

Sugi77 2008.09.22. 09:55:44

Én azt hittem a piros csak a bikákra van bőszítő hatással XD az autó vezetőire nem.... :)))

Mindig tanul valami újat az ember :)

Hellisfitar 2008.09.22. 10:41:29

A taxis is nyomta a féket a Móriczon, pedig hogy zavarhatta a buszvezetőt! Meg is kapta méltó büntetését, és ehhez nem kellett sem reflektoroznia, sem kiszállnia a buszsofőrnek (csak a tűzoltóknak és a rendőröknek).
Na, a posztolót most szeretném befizetni egy három hónapos New York-i sofőrködésre, aztán utána mérgelődjön ilyen butaságok miatt.

histar007 2008.09.22. 11:27:42

Szerintem ha nem ennyire végletekben tekintjük a dolgokat, akkor érthető a postíró. Tegye fel a kezét akit még soha, de soha nem zavart az előtte álló féklámpája, aminek a fényereje meghaladja a még kellemes szintet. Úgy tudom, hogy a KRESZ rendelkezik a zavarásról mint fogalomról, talán ez is hasonló dolog. Szabályozni nem lehet, inkább odafigyelni, hogy ha már beálltak mögénk akkor felesleges nyomni. Bár ha jól emlékszem, akkor forgalmi vizsgán is jobb láb féken, bal a padlón kuplung mellett, váltó üresben a várakozási pozíció a lámpánál. Talán ezzel is kéne valami csinálni.
Ami pedig a balesetet illeti, ha beleduran valaki hátulról és kitolja az szar ügy. De ha nem fékezett autóba száll bele, akkor talán kevésbé sérül, tekintettel hogy az elöl álló jobban el tud mozdulni. Talán ez is egy szempont.

theutat villám 2008.09.22. 12:04:46

Ez egy beteg cikk. Inkább az baszná a sok ember csőrét, hogy MIÉRT NEM INDEXELTEK emberek. Arra bármelyik nap hozok nektek 50 rendszámot, ha kell. Különösen minősített az autópályán baszok az indexre tipikus esete, mondjuk ráadásul éjszaka, mer' hát ki nem fossa le, hogy nem vagyok én Deni Blú, aki kitalálja a sok köcsög helyett, hogy merre akar menni. Tényleg annyira nehéz azt a kibaszott kart mozgatni??? A kérdéseket megelőzve, én igenis mindig, azaz mindig, ismétlem, mindig indexelek.

vadfrutti 2008.09.22. 12:07:33

Ez az uccsó hozzászólás komoly?! Azta! ennyit még én sem tudok káromkodni egyben.... Asszem feljegyzem! :D

De egyébként az indexelés jogos! Sokan azt se tudják mikor kell a körforgalomban indexelni...

theutat villám 2008.09.22. 13:17:26

Igen, komoly, és az ilyenkor érzett indulatok 10%-át sem írják le sajnos.

Még egy bónusz sztori, illetve kettő hétvégéről. Azért ide írom, mert nincs kedvem az oldalnak külön elküldeni.
Ennek a cikknek (www.stop.hu/articles/article.php?id=384883) a főhőse szánalmas élete utolsó 2 percében velünk szemben gyalogolt, esőben sötét országúton, kivilágítatlanul, valószínűleg ittasan. A velünk akkor szemben érkező személyautó majdnem el is vasalta, de még sikerült kikerülnie. Emlékszem, még szidtam is, mert nemrég majdnem így ütöttem el én is egy ilyen balfaszt. Aztán 5 perc múlva visszafelé már egy török kamionsofőr gyerek életét "aranyozta" be azzal, hogy feltekerte magát a bal hátsó két tengelyre. Szép volt, főleg, amikor a kamiont emelték le róla, és folyt szét az agya mindenfelé. És akkor még szerencse, hogy kamion találta meg a szaros biciklijével együtt, nem pedig egy személyautó. Mellesleg út mellett kerékpár út van, ez a csoffadék meg a padkától két méterre kapta a seggébe a volvot.

A másik: állok vasúti átjárónál legelöl, kétsávos úton, külső sávban. Vonat el, karok indulnak fel, mellettem lévő bőszen indul el az 1000es suzukijával, meg a mögöttelévők is mennek. Én meg állok, mint fasz a lakodalomban, mert hát kar még megy fel és a lámpa PIROS. Kar fent, én még mindig nem megyek, mert a lámpa PIROS. Erre mögöttem elkezdnek dudálni bazmeg, hogy mér' nem megyek. Na, ami ott kijött belőlem, azt inkább ide most nem írom le.

Mariusz 2008.09.22. 13:28:56

Való igaz. Nem tudom, mennyi IQ kell ahhoz, hogy az ember felfedezze: van kézifék is az autón, így ha esetleg némileg lejtős az út, és piros a lámpa, meg lehet állni anélkül, hogy a mögötted állónak kiforrjanak a szemgolyói a lézerként világító- és egyre gyakrabban alkalmazott ledes féklámpáktól.
Sötétedéstől kezdve 5 perc alatt széthasad az ember feje a sok hülyétől, akik állva is tapossák azt a nyamvadt féket teljesen fölöslegesen.
Miután egyre nagyobb fékfényerővel látják el a modern autókat, jó lenne, ha a sok féleszű leszállna már arról a pedálról esténként, mikor 30-40 percig áll a dugóban, és alig halad 1-2 kilómétert.
Ott a kézifék, nem ártana néha használni!!!

Pistike911 2008.09.22. 13:38:07

Próbáltam ide valami eget rengető, korszakalkotó, idegörlő, világmegváltó alapigazságot írni, de úgy látom, már minden patron el lett lőve.

Csatlakozom azon hozzászólókhoz, akik szerint ha valakit zavar a hátsó féklámpa az menjen el napi 20 Ft-ért babkarónak a földekre.

Mellesleg a refis népnevelésért 420-12k. Azaz szarjon farfekvéses, hideglelésben vacogó, bélgázoktól felpuffadt, fénytől félő, tarajos sünt! Halmozatilag 420-szor!!!

Személy szerint én is a féket szoktam nyomni, ha állok a lámpánál, a már említett okok miatt, plussz azért mert az állítja meg az autót.

Nem feltétlen kell a kamion elé begurulni a kereszteződésbe, pont elég megnyomni az előttem álló lökhárítóját.

A 12 órás számítógép előtt üléstől fájó szemre pedig Vizin szemcsepp, monitorra szűrő, plussz fényforrás a közelbe, időnként pihentetve a szemet.

Mellesleg dícséretes, hogy napi tizenkét órákat dolgozol azért, hogy nagyon sok - még leírni is fáj - honfitársunkkal ellentétben ne az állam tartson el. De attól még próbáld már meg az empátiát magadra erőltetni! Pls! :)

u.i.: Javaslom a száz akárhanyadik pontnak : Nem állsz égő csipkebokorban! Nem vagy te Isten! :D

tehenke 2008.09.22. 13:40:23

Akinek nem elég az az idő, hogy egyesbe rakja a gépet, amíg ég a sárga-piros, az ne vezessen.

Mariusz 2008.09.22. 13:41:53

Aki meg azzal az okos javaslattal áll elő, hogy ne nézzem a féklámpát, annak javaslom, menjen be a belvárosba 6-tól aztán a 2X3 sávosban próbáljon találni a látótérben egyetlen négyzetmilimétert ahol nem lát féklámpát.
Nem lehet nem nézni! Ott van előtted és az egész utasteret fényesre világítja és k*-ra kikezdi az emberi szemet.
Vagy egy nyamvadt kar behúzása és kiengedése és a fékszervó pihenni hagyása túlságosan megerőltető feladat a magyar embernek?
Akinek meg az jelenti a zöldet ha az előtte álló féklámpa kialszik az meg inkább ne vezessen. Számtalanszor vannak pont ebből a trehányságból adódó ráfutások. A lámpát nézd, és várd meg hogy az előtted lévő elinduljon, aztán mehetsz!Tudod van úgy, hogy nem fékez, de még jó ideig nem is indul el!

A féklámpa legyen erős, látszódnia kell biztonságos fényerővel, így kell lennie. Na de mikor fél órán át korom sötétben egyszerre húsz lámpasor égeti a szemedet, az piszkosul megterhelő és egészségtelen.
Aki ezt nem képes felfogni, keresse fel kezelőorvosát azt javaslom.

Pistike911 2008.09.22. 13:46:08

Mariusz 2008.09.22. 13:28:56

"Ott a kézifék, nem ártana néha használni!!!"

A kulcsszó:néha! Valóban vannak szituációk, amikor a kézifék használata az ésszerű megoldás és valóban nem minden esetben szükségszerű a fékpedál nyomása (én sem teszem, de a többi autóstársam sem él vele zavaró mértékben).

De soha, senkit nem láttam még úgy közlekedni, hogy minden egyes kib.szott piros lámpánál a kéziféket húzta volna be. Nonszensz! Aki azt állítja, hogy ő folyton kéziféket húz, az hazudik, vagy festi magát! Ez a szerény véleményem!

Mariusz 2008.09.22. 13:49:59

Miért, olyan rohadtul bonyolult akár minden lámpánál meghúzni? Megterhelő, vagy sokáig tart?!(nem a 10-15 mp-es pirosokra gondolok, hanem ami percekig megállít)Na és miért nonszensz?

Pistike911 2008.09.22. 14:02:11

Mariusz 2008.09.22. 13:49:59
"Miért, olyan rohadtul bonyolult akár minden lámpánál meghúzni?"

Mert az a rohadt kézifék nem arra van!!! Ennyi! Ha nem kell nyomni a féket, akkor ne nyomja senki!

"(nem a 10-15 mp-es pirosokra gondolok, hanem ami percekig megállít)"

Feltételezem, itt a nappali dugókra gondolsz! Ellenkező esetben hol van olyan lámpa, ami percekre megállít?

"Na és miért nonszensz?"
Pontosan a fent leírtak miatt!

Ha valakit ennyire zavar éjszaka a féklámpa annak javaslom, hogy kapcsolja fel a belső világítást, így a zavaró fényforrás mellé egy nyugtatóbb is kerül, melyet jó esetben a szeme még erősebbnek is fog megítélni. Bár fenntartom a véleményem, hogy az egész nem más, mint hiszti, ha téged zavar, ám legyen. Engem nem. :)

Malyom 2008.09.22. 14:17:01

Engem is zavar a féklámpa, de én nem bámulom. Viszont én mindig kézifékkel állok a pirosnál, és az indexszel sem villogok senkinek a szemébe. Ha csinos nő van mögöttem, akkor a tolatólámpával megvilágítom az arcát, hogy jobban lássam. Ilyenkor fészkelődni is kezdenek, forgatják a fejüket, jobban meg lehet őket nézni. A parasztoknak - akiknek a tuctuc zenéje behallatszik hozzám - viszont nyomom a féket, el-el is engedem, hogy újra megnyomhassam, hogy minél jobban zavarjam őket.

Matrix_ 2008.09.22. 14:22:00

Húvazz!! :D
még mindig nem tudom, most akkor nyomhatom a féket vagy se:))

szemenagy 2008.09.22. 14:29:27

Pistike911 2008.09.22. 14:02:11

Nem olvastam végig kivételesen a kommenteket, de Pistike kit akar már megint a lámpánál meghúzni? :D

Dester 2008.09.22. 14:47:04

Néha engem is zavar. Volt már olyan, hogy villantottam az előttem állóra (nem pontosan mögötte álltam, hanem kicsit kilógtam oldalra, ezt a fékezések által okozott keresztbordák is szokták indokolni), majd levettem kicsit a tompítottat. Néha kapcsolnak, általában viszont nem. Ez nem függ autómárkától. Volt, hogy egy nagy dög fekete Merci is leszállt a fékről.
Vasúti átjáróknál is ha megálltam már a sor végén, ott is le szoktam venni a tompítottat, igyekszem figyelni a többiekre, pedig nem vakít a lámpám, precízen van beállítva.

Nem tartozik szorosan ide, de hasonló téma: egy másik esetben mögöttem ködlámpával álltak, eléggé vakított a külső tükrökből. Bekapcsoltam az enyémet (hátsót, nyilván), eléggé durva fénye van. Elkezdett rám villogni, én meg kiszóltam az ablakon, hogy ég a ködlámpája. Visszaszólt, hogy "bocs", kikapcsolta, és mindenki boldogan ment tovább.

Sugi77 2008.09.22. 15:04:37

A mai nap arra a következtetésre jutottam, hogy mindig minden baj:
- a fék lámpa ha ég, ha nem ég (dettó a fényszóró, ködlámpa)
- az index ha használjuk, ha nem használjuk
- ha biciklivel járunk az a baj, ha motorral az a baj, ha autóval akkor nagy a baj...
- és a fiúknak már megint csak a "meghúzáson" jár az esze

emberlánya legyen a talpán, aki ki tud itt igazódni XD

efhábé 2008.09.22. 17:40:31

"A kuplungot amíg állok, a féket, hogy álljak, a gázt, hogy ne fulladjon le. Nyomom lábfejjel a satu féket, külső talpéllel a gázt, hogy ne alapjáraton induljak és elkezdem csúsztatni a kuplungot. Amikor a kuplung már fog annyira, hogy elbírja az autót, akkor átlépek a gázra. Ez három pedál, akárhogy is számolom. Akinek ez nem megy, az használja ugyanerre a kéziféket, ahogy a jogsis tananyag is mondja."

Anyám borogass!!!
Nyomod egy lábbal a féket, váltó üresben.
El kell indulni, akkor egyik láb kuplungon, másik a féken, fékről lelépsz, átlépsz a gázra és elkezded nyomni, miközben felengeded a kuplungot. Ez egészen pontosan két pedál kezelése párhuzamosan, két lábbal. A fékről le, gázra át, kuplung felenged pedig végrehajtható annyi idő alatt, hogy a kocsi nem kezd el hátragurulni. Alternatív megoldásként megtartható az emelkedőn az autó a kuplung és gáz finom kezelésével is.
De olyan, hogy egyszerre három pedált kelljen nyomni két lábbal, nincs. Ha mégis, akkor vagy az autód nagyon szar (miért gond, hogy alapjáraton indul? Miért kell túráztatni?) vagy te nem tudsz vezetni, mindkét esetben jól teszed, ha távol tartod magad a közutaktól.

Jacques Foche 2008.09.22. 18:33:24

Azt azért árulja el valaki, hogy egy vasúti átjáróban állva mi a búbánatos kókadt lófasznak kell járatni a motort? Gyújtás le, aztán csá...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.09.22. 19:16:22

Biztos félnek, hogy nem indul el újra. :D

JohnnyB 2008.09.22. 19:33:39

Figyelnem kell a fogyasztásra, mert 4 vagyok. Ahol tudom, hogy 1 percnél tovább kell várnom a lámpánál, simán leállítom a kocsit, nemhogy egy vasúti átjáróban. Hozzáteszem, ez meg is látszik az fogyasztáson, ami ugye álló helyzetben végtelen. Az indítómotor meg 12! :)

repecs 2008.09.22. 19:38:26

Zavar ha az előttem lévő nyomja a féket folyamatosan. A régi koszos felületü féklámpák még csak csak de az uj ledes csodáktól le lehet barnulni.

Nem várom el hogy mindenki igy gondolkodjon mint én remélem a többiek sem gondolják ugy hogy muszáj egy véleményen lennünk.

Matrix_ 2008.09.22. 19:43:47

hazafele a lámpáknál, meg a dugóban hol nyomtam a féket, hol meg nem. Most akkor faszacsávó e vagyok vagy nem e? :)

Jacques Foche 2008.09.22. 19:59:45

Ebben az esetben meg ott vannak a sínek, aztán oda lehet lökni a legközelebbi vonat elé azt a megbízhatatlan szart. :D

laposmacska 2008.09.22. 20:14:37

Én is sok időt töltök a monitor előtt (kb. 8-9-et), de nem panaszkodom, tudom, hogy a féklámpa nem az ellenségem. Meg többnyire busszal járok, és így még csak látnom sem kell.

Ha kocsival vagyok és sima az út, akkor én sem nyomom a féket. Ha gurulunk, akkor igen. És magasról leszarom, hogy bántja a mögöttem állót. Tőlem sem kérdezi meg az előttem várakozó, hogy zavar-e a féklámpa. De ha meg is kérdezné: nem zavar.

Elég gáz, hogy van, akinek ez a baja, tényleg jó lenne jogsiszerzés előtt tenni egy látogatást a megfelelő helyen.

A villogásért meg jár a faszkorbács!

(Tegnap két város közt a sötét estében azt vettem észre, hogy valami sárgán villog az út közepén. Később kiderült, hogy hárman összecsúsztak. Nemsokkal ezelőtt előztek meg mindhárman. De annyi eszük nem volt, hogy ne csak a vészvillogót használják, hanem a helyzetjelzőt is kapcsolják fel.)

Aqweren 2008.09.22. 21:35:21

SilentSound: Tapasztalatból beszélek: egyes autóknál ez egy valós félelem :D

DEGEC 2008.09.22. 21:59:22

akkor legyen kötelező a ledes A4 eseknek mega többi ledesnek, hogy csak kizárólag indokolt esetben nyom6ja a féket.

Don Blasius 2008.09.22. 22:00:06

Vasúti átjáró: oktatóm nekem azt tanította, hogy ilyen megálláskor, az autó forgalomban van, tehát nem szabályos a tompított világítás lekapcsolása. Ezt akkor magyarázta, amikor kifogtunk 45 percet a rákosrendezői sorompónál és le akartam állítani a motort és a világítást (már sötét volt). Motort azért nem engedte, mert akkor álló motornál megy a világítás, ami nem barátja az aksinak. Mondjuk annyira nem értem ezt a merev szabályt sem, szerintem elég lehetne ilyenkor helyzetjelző és motor le. Amúgy ilyenkor én is kézifék, átjárótól függően motor le vagy nem.

Mondjuk talán az is megérne egy postot, hogy a MÁV mi a f@szért zár le már 5 perccel egy sorompót a vonat érkezése előtt. Ez ott gázos, ahol (hálistennek - mert ez sok embernek tényleg kedvező) besűrítették a vonatokat, pl. a nagykátai és isaszegi vonalakon. És itt aztán nagyon fasza, amikor a Keresztúri útról megyek át a Tündérfürt utcára a X. kerületben, biztos jópáran ismeritek; ott ágazik szét a két vonal, dupla sorompó 2-2 vágánnyal. Az egy dolog, hogy átérsz az egyiken, már zárják a másikat, de: a vonat még épp beáll Rákosra, utast cserél, akkor ott már lent vannak a sorompók. Majd 5 perc után jön szüttyögve a vonat. Ma pl. a nagykátai vonalon lement mindkét irány, de utána is még lent maradt a sorompó. Jött 3 perc múlva egy "kávédaráló M44-es (?)" 20-szal, de az átjáró előtt (!) 100 m-rel visszafordult. Utána emelték csak fel. Tehát tök feleslegesen tartották lent a sorompót még vagy 4 percig (jó nyilván átment még egy érzékelőn és azért). Dehát a MÁV rugalmas szervezet... Jó az már másik blogba való. :P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:49:19

Úúúú, erre van egy jó példám! Egyszer a Tatai út belváros felé néző végén elkövettem azt a hibát, hogy majd én átmegyek Rákosrendezőnél, mert most piros ugyan, de csak villogó fehér lesz. Lett a faszt! 10 perc után meguntam. Akármikor mentem arra, az még fehéren az életben nem villogott! Akkor meg mi a fasznak oda átjáró? Ha sose lehet áthaladni?

Íme:
img3.imagebanana.com/img/6hg0b46y/Nvtelen1msolata.jpg

DEGEC 2008.09.22. 23:52:15

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.09.22. 23:49:19

aki ott megpróbál átmenni az 4!

de ez egy random kinző kérdés, amire gondolom nem itt, és nem mi fogjuk megtalálni a megoldást, illetve a választ.

DEGEC 2008.09.22. 23:53:25

ott le lehet kapcsolni a lámpát, és még le is lehet zárni a kocsit:-P

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.22. 23:55:28

Igen, még csikóbb koromban volt ez, azóta meg se próbálok arra menni. A Hősök tere - Újpest útvonal arra a legjobb amúgy, a Tatai úton. Se forgalom, se vacak aszfalt, se lámpák. A többiek meg szophatnak a Vácin, vagy jobb esetben a Reitteren :D

DEGEC 2008.09.23. 00:15:20

de ha jol emléxem visszafele végig jobbkezes...de ujpest felé én is menekültem arra elég soxor...pedig akkor még navi sem volt:-P

kr.e 200 ban:-P

Pistike911 2008.09.23. 00:26:58

szemenagy 2008.09.22. 14:29:27
"Nem olvastam végig kivételesen a kommenteket, de Pistike kit akar már megint a lámpánál meghúzni? :D"

Meghúzni???!!! Senkit! Megnyomni!!! Na azt már igen! :D

Ha valaki csesztetni akar a sok OFF-ért, bemártom a többieket! Mások visznek a rosszba! :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:28:33

DEGEC 2008.09.23. 00:15:20

Jobbkéz? Mi az a jobbkéz? Én balkezes vagyok, rám nem vonatkozik! :D Különben is, laposautóskopaszköcsög vagyok XDDD (utóbbi nem)

DEGEC 2008.09.23. 00:31:41

most akkor biciklis puhatestű vagy , vagypedig átment rajtad 1 kraz???

vagy XDDD nem vagy?


ha nálad erősebb kocsi fordul ki eléd akkor annak kell elsőbbséget adni...

nem balkezes vagy henem bal..sz:-PPPPPPP

Pistike911 2008.09.23. 00:32:17

Tény, hogy nem kell mindenben egyetértenünk, nem is várja el senki!

Tény, hogy nem egyformán reagálunk behatásokra, nem egyformán érzékenyek az érzékszerveink!

De változatlanul tartom azt a véleményem, hogy ez az egész csak kislányos hiszti! Nem vagyok egy terminator (de nyalok úgy, mint Rin-tin-tin, bocs.), sokat közlekedem esténként is, de ezzel a problémával még nem találkoztam, legalábbis nem hagyott bennem érdemben nyomot.

Sokkal jobban idegesít a rosszul beállított lámpa, amiből ma este is volt részem. Azt hiszem, hogy refivel jön, rávillantok, ő meg rányomja Paks II-t, mire én hallom hogy a retinám koppan az ülés alatt! Grrrr......

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.23. 00:39:15

DEGEC 2008.09.23. 00:31:41

Nono, a viccből is megárt a sok :D Vagy amit nem értek elsőre :DDD

Pistike911 2008.09.23. 00:53:44

Nem vérszegény! Hülye szegény! :D

isti77 2008.09.23. 09:12:35

A kedves cikkírónél (és a vele egyetértőknél) valami nem stimmel.
A kézifék, más nevén rögzítőfék arra szolgál, hogy az autót biztonságosan rögzítse, amikor AZ NEM VESZ RÉSZT A FORGALOMBAN. Bizony ám, nem azért, hogy minden egyes megállásnál rángasd, mint egy idióta, mert ha így teszel, valóban nem lesz hosszú életű, és nagyon el is fáradsz, mire célhoz érsz.
Nyilván te is belátod, hogy egyszerűbb és kényelmesebb a féken tartani a lábat, hiszen már eleve így teszel, hogy megálljon az autó, mint elengedni a fékpedált, behúzni a kéziféket, majd kiengedni a kéziféket. Én kényelmes ember vagyok, meg ne vess érte ( ha nem lennék az, gyalog járnék).
Kezdő vezetőknek ajánlott még emelkedőn való elindulásnál használni, de azt is azért, mert esetleg még nincs elég gyakorlata ahhoz, hogy elég gyorsan lépjen át a fékről a gázra, mielőtt nekigurulna a mögötte állónak.
Ilyet, hogy azért használjunk kéziféket, hogy ne zavarja a féklámpa a mögöttünk állót, még nem is hallottam, de nagyon köszi, ma már érdemes volt felkelni. Engem még soha nem zavart, talán innen ez a nagy értetlenség részemről.
Némi enyhítő körülmény gyanánt azért még elárulom neked, hogy síknak tűnő úton, megállás után próbaképpen mindig elengedem a éket, de ha ilyenkor elindul az autó, akkor már nyomom a féket a továbbhaladási lehetőségig.

Pistike911 2008.09.23. 10:46:39

isti77 2008.09.23. 09:12:35

Köszönöm (a feltehetőleg druszámnak!)! Gyakorlatilag leírtad azt, amire én is készültem, csak veled ellentétben lusta voltam! :)

Üdv

vadfrutti 2008.09.23. 11:23:13

98. Mit lehet ezen még nyálazni?! Kell nyomni a féket, mer' különben nem áll meg az istennek se a kocsid. Kézifék másik neve rögzítőfék, úgyhogy akkor rögzítsd, ha a motor nem műxik. ENNYI.

Rifiröfi 2008.09.23. 12:17:52

A végső megoldás: rendeletben ki kell adni, hogy a műszaki vizsgán ezentúl flex-szeljék le a fékpedált, így nem lesz mit nyomni, ellenben lehet kézifékezni ezerrel. Éles kanyaroknál hasznos, bár lehet hogy lesz jópár koccanás/baleset, mire mindenki megtanulja, hogy hogyan kell megállni a piros lámpánál. De legalább az elsőt a sorban biztosan nem fogják kitolni a kereszte jővő kamion elé, mert hát a kézifék...

Vienna 2008.09.23. 13:36:43

"tizennégyből tizennégy sofőrnek markolássza a szívét az elgurulástól való jeges félelem"

+

"Türelmes és jólnevelt csóka vagyok, ezért csak három perc után kaptál egy kis reflektoros kezelést."

Magyaran te voltal az egyetlen barom, aki reflektorral villogtal a sorban mert zavarja a retinadat a feklampa ... Elgurult a gyogyszered ember? Es meg meg is magyarazod hogy ez teged zavar, es a tobbi mind hulye...

Hogy az alapviccet is idezzem:

- Figyelem, egy elmebeteg a forgalommal szemben halad az autopalyan.

-Egy??? Az osszes ...

Na szerinted ki volt ebben az esetben az elmebeteg?
Nezz mar tukorbe, es szegyeld el magad egy eletre.

bobeszedulacika 2008.09.23. 16:45:38

hagyjátok már ezt a baromságot ,
kár a szót pocsékolni erre.
hulyeség az egész.nem is értem hogy élhet eddig ez a post.

Pistike911 2008.09.23. 18:37:21

bobeszedulacika 2008.09.23. 16:45:38

"hulyeség az egész.nem is értem hogy élhet eddig ez a post."

Mert el lehet küldeni a másik a jó édes anyjába! És az olyan jó... :(

isti77 2008.09.24. 06:30:07

+ valami: szeretném megkérni a kedves cikkírót, hogy amikor este (vagy lakott területen kívül) mögém ér, kapcsolja le a tompított fényszóróját, mert ha őt a 21 Watt zavarja, akkor képzelje csak el, mennyire zavar engem a 40 Watt a tükörben.

2008.09.24. 10:31:02

Engem is zavarnak az indokolatlanul féket taposók.
Lámpánál állva nem birka módon az előttem állót nézem hanem a forgalmat próbálom követni (kereszteződésben álló autók mozgása, gyalogosok jelzőlámpája) és ha előttem elalszik a féklámpa nem taposok bele.
Addig állok a féken amíg mögém nem érkezik valaki, utána nem, mert ebben az országban még egy rendes hegy sincs, bár úgy látom mindenki 45 fokos emelkedőn szokott állni a piros előtt úgy ragaszkodik a rossz szokásához.
Az ismerősi körömben van nagyon sok hivatásos sofőr, futár. Egytől egyig zavarja őket is a dolog, amikor nap-nap után minden egyes lámpánál 2x21watt + az okos kis pótféklámpák világítanak rájuk. ZAVARÓ tényleg.
Nem küldök el senkit sehová, nem kapcsolok refit az előttem féken taposónak, nem szállok ki megnevelni, csak jelzem, hogy engem is zavar, és teljesen felesleges is az esetek jó 80%-ában. (A svájci alpokban nevelkedett söfőröktől elnézést, ők ezt szokták meg nyilván.)

Isti77 megjegyzésére: a mögötted jövő fényének tompítására minden autóban a belső tükör automata vagy kézi sötétítése szolgál - ez a Te dolgod. Az előtted féklámpán könyöklő lámpáját nem tudod így tompítani.

Cyco 2008.09.24. 16:00:45

Ha vki beall mogem 2,75 mm-re, akkor en is villogtatom az indexet, es taposom a pedalt, plane, ha egy igen etikus besorolas utan tortenik mindez.
Egyebkent a kezifekkel kapcsolatosan melyen igazat adok, tenyleg nem lehetetlen hasznalni.

isti77 2008.09.24. 17:16:54

"Az előtted féklámpán könyöklő lámpáját nem tudod így tompítani."

Nem is kell, ha zavar, akkor nálad van a probléma. Ha zavaró, vagy veszélyes lenne a féklámpa fényereje, akkor az agyonszabályozott EU-ban az illetékesek minden bizonnyal már módosították volna az idevonatkozó műszaki és biztonsági előírásokat.

"a mögötted jövő fényének tompítására minden autóban a belső tükör automata vagy kézi sötétítése szolgál - ez a Te dolgod."
Most már látom, hogy alufelni helyett inkább ezt kellett volna kérni.

isti77 2008.09.24. 17:20:13

Egyébként NEM zavar a mögöttem jövő tompított fényszórója, csak próbáltam valami nagyjából akkora f.szságot írni, mint a cikk szerzője.
Nem sikerült.

Jacques Foche 2008.09.24. 18:23:54

Amikor éjszaka vezetek országúton, nagyon zavar, hogy jönnek szembe tompítottal, mer' vakíccsa a szemömet. Szerintem vagy senki ne jöjjön szembe, vagy pedig mindenki óccsa le a lámpáját.
És különben is: mindenki monnyon le.

Pistike911 2008.09.24. 18:28:43

Jacques Foche 2008.09.24. 18:23:54

Engem is idegesít ez a sok, kis köcsög lámpával nyomuló! Baromira zavarnak, pont mikor az ember alhatna egy cseppet! :D

Jacques Foche 2008.09.24. 19:36:48

Még szerencse, hogy a járdán nincs ilyen. Az egy kicsit zavar, mikor a gyalogosok koppannak a szélvédőn, de megszokható. :)

amerikai automatas 2008.10.22. 16:04:03

Amerikai automatát - legalább is az enyémet - nem tudod N + kézifék (nálam az is pedál egyébként) tenni, mert hisztizik, hogy tedd P-be. Azt viszont (extra kopás) nem illik piros lámpánál...

invictus 2008.10.22. 16:07:10

Én is nyomom a féket a pirosnál, nem tudom miért bánt ez másokat. Könnyen észlelhető ha elindulok másrészt jobban odafigyel a mögöttem jövő, hogy épp áll az autóm. Aki ezen felkapja a vizet, arra nem tudok mit mondani. Ha meg felnyomjaa refit, tahóság. A véleményem erről ennyi. Ez tipikusan csak vihar a biliben.

8ball 2008.10.27. 00:25:55

Csak az automata miatt nyomom. Bár a 93-as accord homasitás "lampa" pótféklámpával sem vakít kifejezetten :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása