Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Buszsávban ment, rárántották a kormányt

2008.09.24. 06:28 :: SilentSound

Kényes kérdés a buszsávok használata, sokunkat bosszant, ha valaki jogosulatlanul veszi azt igénybe. Z egy ideges önjelölt rendőrt fogott ki magának, aki besokallt és ráhúzta a kormányt az ő autójára, pedig levélírónk csak jobbra akart fordulni a következő sarkon. Reflex teszt élesben.

Vasárnap 18 óra körül autóztunk hazafelé a Dózsa György úton a Váci út irányából. Mikor átértünk a Vágány utca utáni vasúti felüljáró alatt, a MÁV korház után én kisoroltam a külső buszsávba, mivel a következő utcánál (Szondi utca) jobbra szándékoztam kanyarodni és amúgy is volt szaggatott vonal. A belső 2 sáv dugig volt autókkal, köszönhetően a lezárt Andrássy útnak is.

Mikor már közelebb értem a lekanyarodáshoz, és pár autót lehagytam, akik a középső sávban vánszorogtak, egy tőlem balra lévő –azt hiszem- 1es golf érdekes műveletet hajtott végre. Mikor lehagytam volna, erőszakosan és roppant gyorsan rám húzta a kormányt, ergo RÁMIJESZTETT!

Akkor nem is értettem a dolgot, csak annyit láttam, hogy irányjelző nélkül akart elém sorolni majd meggondolja magát. Hát Satufék, majd tovább haladás, szerencsére busz vagy másik jármű nem jött mögöttem.

Mikor mellé értem, láttam, hogy elég paprikás a helyzet az autóban, ami az én BUSZSÁVBAN történő haladásom miatt lehetett csak. Ezt egyértelműen kimutatták. Ráadásul a Szondiba nem is kanyarodott be, így egyértelmű volt, hogy mesterünk csak megpróbált megregulázni, amiért van pofám a buszsávban közlekedni!!!!!

Na most én ezen a ráhúzáson eléggé kiakadtam, és egy egyezményes kézjellel tudattam ezt a már távolodó autósnak, miközben befordultam a Szondiba. Ő ezt természetesen visszamutatta, de ez lényegtelen.

Mert mi van akkor ha nem egy rutinos vezetőre húzza rá a kormányt agysebészünk, hanem egy friss jogsis anyukára mondjuk, akinek csemetéi ülnek az autóban és úgy megijed, hogy végzetes balesetet okoz? Vagy bármi egyéb...

Hogy lehetnek ilyenek az emberek???? Ráhúzzák a másik sofőrre a saját autójukat, hogy megijesszék, MEGNEVELJÉK? Ráadásul TÉVESEN??? Mert sem igaza nem volt, sem szabályos, mi több majdnem bűncselekményt követett el.

Magyar sofőrök: nézzetek körül és MAGATOKBA mielőtt ilyet műveltek! Szépen kérlek Benneteket!!!!

192 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes kresz buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2008.09.24. 11:18:39

Ha beengedném akkor birka lennék, akit letaposhat legközelebb is...te kit engedsz be a bevásárló központokban magad elé?

Matrix_ 2008.09.24. 11:18:53

Lunitari 2008.09.24. 11:17:03

najó, ha neki áll feljebb az szar ügy. De én ezekre is szarni szokok.

OftF 2008.09.24. 11:19:29

És engem is mindig beengednek, ha INDEXELEK, és nem tolakszom. Persze mindig van egy-két hülye :-D olyankor legyintek, és a következő beenged. Fordított helyzetben én is mindig beengedek egy autót, a másik sáv megszűnésénél. Ha hamarabb engedem be, akkor nem csak őt engedném be, hanem azokat is, akik így lehagynak bennünket és mások engedik be őket, ezáltal sérül az igazságosság elve.

Pistike911 2008.09.24. 11:20:41

sugi77 2008.09.24. 11:05:13
"Pistike911 2008.09.24. 11:01:54
jójó :)))
már megkaptam fentebb is az okítást. Kösz Apa! :) "

Apa???!!!!! Ha a nickem nem ...911 lenne, akkor ...77! :)

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 11:20:52

mirol maradtam le? semmi flame, egymas torkanak eses, vagy egyeb nyalanksag?

Lunitari 2008.09.24. 11:20:59

MatrixHasYou 2008.09.24. 11:18:53

Nem taxis vagy? :)))

Lunitari 2008.09.24. 11:21:59

"OftF 2008.09.24. 11:19:29
És engem is mindig beengednek, ha INDEXELEK, és nem tolakszom."

Ez a kulcs mondat, de ott általában tolakodnak, sőt nem ritka a forgalomtól elzárt területen való továbbszáguldozás......

Matrix_ 2008.09.24. 11:22:59

OftF 2008.09.24. 11:19:29
ez kemény volt:)
valami ilyesmi:

Ha a beengedőből beengedett lesz, akkor beenged mindenkit a beengedett, vagy beengedi az előbbi beengedőt, hisz beengedte őt amikor beengedett volt...

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:23:07

Lunitari 2008.09.24. 11:17:03

Honnan tudod, hogy nem a felsőről jött (mondjuk én nem :D) Mind1, ez mindig fölösleges vita, velem úgyse fogsz konfliktushelyzetbe keveredni, mert tényleg beengednek. Ha te épp nem, akkor a mögöttedjövő, vagy az amögötti. Nekem lényegtelen, én nem idegeskedek emiatt, jogod van hozzá. Viszont a büntetgetés akkor is kreténség, nem mellesleg veszélyes (nem pont itt, 30-nál többel úgyse megyek ha álló sor van mellettem, fék meg van a kocsin).

Matrix_ 2008.09.24. 11:24:37

Lunitari 2008.09.24. 11:20:59

nem!
nyugis :)
(azokra szarok akik pampognak hogyha nem tudnak bejönni. meg úgy általában minden pampogóra. mielőtt félreérted)

Lunitari 2008.09.24. 11:25:54

gmower 2008.09.24. 11:23:07

Lehet nem hiszed el, de 2 mp alatt megmondom a tükörből, hogy valaki bunkoságból jön ott vagy mert parkolásból áll ki..stb (tükör is van;))Lelked rajta. A büntetgetés elítélem, mint fentebb már írtam.

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:26:09

Lunitari 2008.09.24. 11:18:39
"Ha beengedném akkor birka lennék, akit letaposhat legközelebb is...te kit engedsz be a bevásárló központokban magad elé? "

A példa sántít. Így lenne valódi: van két pénztár az egyiknél 100 vásárló, a másiknál 2. a fizetés után csak egy kijárat van, ahol az üresebbik pénztár felől jövők csak akkor tudnak kimenni, ha valaki a tömött pénztártól érkezve elengedi.

Lunitari 2008.09.24. 11:28:00

MatrixHasYou 2008.09.24. 11:24:37

Jó neked, de én nemtom megálni. Volt, hogy ő szállt ki. Erre én is, ő vissza :) Sőt mikor nem voltak sávok a felújítás miatt egy civil rendőrrel is volt szóváltásom...azt hitte majd az igazolványa...mondom neki táblát nézni, hogy melyik is szünik meg és máris hívok járőrt....kis naív...

Lunitari 2008.09.24. 11:29:03

"A példa sántít. Így lenne valódi: van két pénztár az egyiknél 100 vásárló, a másiknál 2. a fizetés után csak egy kijárat van, ahol az üresebbik pénztár felől jövők csak akkor tudnak kimenni, ha valaki a tömött pénztártól érkezve elengedi"

Ez is sántít:

Egy pénztár van, de egyesek új sort kezdenek :)

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:29:11

Lunitari 2008.09.24. 11:25:54

Szerintem meg ez nem bunkóság. Kanyarodósávól egyenesen, buszsávban, leállósávban, az igen, de ez nem. Persze lehet eltérő a véleményünk :)

Matrix_ 2008.09.24. 11:30:42

ezt a megszünő sáv kérdést már párszor leboxolták itt, de akkor se sikerült egyik félnek meggyőzni a másikat.
Kár ezen ennyit aggódni.

blogsámán 2008.09.24. 11:31:22

aqweren Lunitari

A vitátokban én aqweren véleményét támogatom. Több okom is van rá, hogy ezt tegyem. A konkrét helyszínre vonatkoztatva tudtommal azért lesz két sáv, mert azon a szakaszon van egy becsatlakozás a felső rakpartról. Lunitari szerinted, aki onnan jön, annak azonnal sávot kellene váltani? Másik indokom, hogy nem mindenki lehet ismerős arrafelé. Azért vannak a táblák, hogy aki először jár arra, az is tudja, milyen forgalmi helyzet fog következni. Tehát szerintem abban semmi kivetnivaló nincs, ha valaki egészen addig a másik sávban halad, amíg az az előrejelző tábla nincs kitéve, ami mutatja a sáv megszűnését. Egyébként meg lehet nem beengedni, ez szíved joga. Én nem szoktam ezt zokon venni, mert tudom, hogy 5-ből lesz legalább 1 sofőr, aki beenged, és ehhez még tolakodnom sem kell.

Más (Buszsáv): Tudtommal az a régi szabályozás, hogy Busz sávban egy saroknyit lehet haladni. Sajnos ez a szabály változott úgy, hogy csak közvetlenül a kereszteződés előtti szaggatott vonalnál lehet a Busz sávra ráhajtani. Szerintem egyébként ez óriási baromság, tipikus balaseti forrás, de ettől még ez van, tehát szabályosan az Erzsébet-hídon nem lehetne a Busz sávban végigdöngetni. Cáfoljatok meg, ha nem így van.

OftF 2008.09.24. 11:31:45

Megpróbálom a játékelméletet segítségül hívni. A közösségi közlekedés többszereplős "játék", melynek végösszege pozitív, ha kooperatív, s nulla, vagy inkább negatív, ha versengő. Sajnos nincs Nash egyensúlya (amely állapotban bármely szereplő stratégiaváltása a saját helyzetén rontana), ezért a szereplők (jelen esetben az autós társadalom) önzőségének függvényében alakulhat kooperatívvá, vagy versengővé. Sajnos Magyarországon az önzés olyan fokú, hogy nem teszi lehetővé a kooperatív modellt.
Ennek köszönheti e blog a létét, s ennek köszönhetően beszél oly magas lóról Lunitari barátunk is, mert úgy véli (nagy mintavétel alapján látja, hogy nincs egyedül), erkölcsileg az ő verziója megalapozott. Lehet, hogy igaza van, de én személy szerint nem hiszem.

blogsámán 2008.09.24. 11:32:23

Bocsika aqweren helyett temészetesen gmower

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.09.24. 11:32:36

Lunitari: bizonyos részben egyetértek veled, ez a mondatod viszont elég gáz: "Ha beengedném akkor birka lennék, akit letaposhat legközelebb is..."
Miért nehéz megérteni, hogy a közlekedés nem harc?

Sugi77 2008.09.24. 11:32:48

Pistike911 2008.09.24. 11:15:20
szerintem neked már az is erotikus, ha valaki azt mondja neked, hogy NŐ! :D :))

Pistike911 2008.09.24. 11:20:41
Ez csak olyan mondás.... :))))) ne vedd a szívedre

Lunitari 2008.09.24. 11:18:39
Remélem, azért nem minden helyzetben reagálsz így.....
Rengeteg ilyen ember van az M1M7 bevezetőjén, akikkel minden reggel meg kell harcolnom két sávon keresztül, hogy kikanyarodhassak jobbra az első utcába :((((((

Lunitari 2008.09.24. 11:34:09

Mindenkinek más a véleménye ennyi, de veled nincs is bajom, ha valóban úgy sorolsz be ahogy írtad. Gondolom értjük egymást. blogsámán....jaj ne messziről lerí, arról aki elösször jár ott vagy a felső rakpartról csatlakozik be ne nézzetek már hülyének...látom mihelyt két sáv lesz vágnak ki mögülem és száguldoznak előre....másról beszélünk

Bird_ 2008.09.24. 11:34:39

autosave: azt mér elmondták többen, hogy az Erzsébet hídon buszsávozni buda felől nem kóser. Elmondom azt is, hogy miért:

Azért, mert ha a Gellért tér felől jössz, akkor a buszsáv a fürdő alőti lámpánál elkezdődik, azaz nem hajthatsz rá, mert nem tudsz _rákanyarodni_, egyszerűen párhuzamos sávként ott _kezdődik_.

A "normál" sáv felfestése a hídra kanyarodásnál is egyértelmű: egyből a híd középső sávjába visz. Onnan kimenni a buszsávba kanyarodáshoz pedig csak a híd pesti oldalán, közvetlenül a forgalomfigyelő kamera után szabad...

Amúgy a KRESZ szerint csak akkor használhatod a buszsávot a "következő sarokig", ha az előző saroknál _kanyarodtál bele_, azaz ez az eset NEM vonatkozik arra, ha már előtte is a buszsáv mellett közlekedtél. Vagyis a buszsávot normál esetben CSAK a kanyarodási lehetőséghez legközelebb eső szaggatott felfestésnél lehet igénybe venni! (Ilyen módon az eredeti postiró is egy barom volt, mert ott -hiába ésszerű - még bőven nem sorolhatott volna át a buszsávba...vagy ha valahol szaggatott vonal van, akkor ott át lehet menni, és addig használni a buszsávot, amíg tetszik??? Ugye, hogy nem...))

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:35:04

Hát sose fogunk kiegyezni :D Viszont szerintem nekem sokkal késöbb lesz gyomorfekélyem, mint neked. Nekem még sosem kellett kiszállnom, vagy szálltak ki miattam autóból. Legdurvább eset is csak dudálás a részemről (nem számítva persze a baleseteket, amikben érdekes módon sosem én vagyok a hibás). Nem lehet, hogy ez azért van, mert nem idegeskedek feleslegesen, és nyudotan vezetve jobban tudok koncentrálni az eseményekre? Ki tudja?

Kopi3.14 2008.09.24. 11:36:27

George Jung 2008.09.24. 10:02:05

Siman jartam mar ugy nem egyszer, hogy parhuzamos kozlekedesre lakalmas uttesten belso savban haladva akartma ovlna kihuzodni egy keresztezodes utan, de meg a zebra elott, mert utana ott volt a nekem szukseges sav, es a kulsoben, hatulrol, nagyobb sebesseggel erkezonek a jobb szelet egyszeruen nem lehetett latnuim hogyi ndexel, vagy sem, csak amikor lekanyarodott akkor lett egyertelmu. Miert? Mert a jobb oldalon elehlyezett iranyjelzo nem a bal odlalon levoknek kell, hogy tudassa mik a szandekaid, hisz azok utjat nem keresztezed jobbra kanyarodaskor.

Lunitari 2008.09.24. 11:36:46

" ennek köszönhetően beszél oly magas lóról Lunitari barátunk is, mert úgy véli (nagy mintavétel alapján látja, hogy nincs egyedül), erkölcsileg az ő verziója megalapozott."

Nem hiszem, hogy én ülnék magas lóvon, sőt ezt visszautasítom :) Nem én nézem a normálisan sorbanállókat birkának akik (nemtudnak/mernek sávot váltani) csak "hülyék" és azért nem használják a másik sávot......

Lunitari 2008.09.24. 11:38:25

gmower,

Képzeld még nem volt balesetem az Én hibámból ;) Tudod szakszerűen tok sorban 5cm kevesebb helyet hagyni :))

blogsámán 2008.09.24. 11:39:55

Lunitari

Lehet, hogy messziről lerí, ki milyen célből veszi igénybe a sávot, de az eredménye ugyanaz: a megszűnő sávból autó fog eléd besorolni. Akkor meg nem felesleges ezen zsörtölődni? Szerintem egyszer te is próbáld ki. Hidd el, nem ördögtől való dolog ez.

Lunitari 2008.09.24. 11:42:43

blogsámán 2008.09.24. 11:39:55

Bocs, de nem. Tudom, hogy megszűnik a sáv és nem szándékozok a többieket semmibe véve pár autós előnyre szert tenni ;))) Ha ismerem az utat, mindig úgy sorolok, hogy ne kelljen "parasztnak" lennem ;)

tandras 2008.09.24. 11:43:17

I. Golf? Lehet, hogy csak azt gondolta, itt az alkalom lecseréltetni a jobb oldalát a te költségedre, de aztán eszébe jutott, hogy talán mégse, visszarántotta, és kiverte az ideg, hogy mi történhetett volna, mire még be is mutattál neki. Igazán tanusíthatnál több megértést náladnál sikertelenebb embertársaid iránt. :)

Busz sáv: az új szabály szvsz tényleg ostobaság, az ember a saját érdekében kénytelen megszegni, ezért viszont javasolt a végig index, plusz nem nagy sebesség különbség a belső sávban lévőkhöz képest.

Elfogyó sáv: a kérdés egyszerű, azt a sávot azért építették addig, ameddig tart, mert a közlekedés tervezők helyesnek tartották, hogy addig is használják azt az autósok. A pofátlan tolakodás persze elvetendő, de a pofátlan be nem engedés sem pártolandó. Az értelmes az lenne, ha a továbbhaladó sáv bedugulásakor minden második az előtte megálló mellé húzna, majd a végén ugyanez vissza. És akkor föl sem merülne, hogy valaki "pofátlanul" elhúz egy hosszabb sor mellett.

ShagBeckur 2008.09.24. 11:43:29

Amit itt levágnak egyesek ezzel az elfogyó sávos dologgal kapcsolatba, az egyszerű irigységre, szűklátókörűségre, butaságra utal.

"Nem engedem be, nehogy jogosulatlan előnyhöz jusson". "Én voltam itt hamarabb, én megyek hamarabb".

Gondolkodtatok már azon, hogy mennyivel késöbb juttok a célhoz, ha beengedtek 5-10 autóst / nap? Legyen 5 perc és akkor még talán sokat is mondok. 5 perc miatt az emberek képesek elvágni egymás torkát. Persze, aki buszsávban tolakszik, szabálytalan, "trükkös" az ugyanolyan buta, aki a szabályost akadályozza azzal, hogy betart neki.

Értem, hogy le kell vezetni valahol a napi stresszt, de miért pont a közlekedésben?

Kis segítőkészség, kis nyugalom, kis gondolkodás és nincs min idegeskedni. Mert ha 50 helyett 45-tel mennek előtted, akkor se fogsz 5 percnél több késést összeszedni. Főleg, ha az átlag autós átlag távját nézzük a fővárosban.

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:43:49

Sajnos lassan mennem kell. Pontosan 15 perc áll rendelkezésemre, hogy Újpestről Petőfi híd Budai hídfőéig érjek. Eddig tart a munka, akkor kezdődik az előadás. Majd megpróbálok időben elindulni, hogy legyen időm beállni a szép hosszú sorokba (haha). Ezúton kérnék meg minden Nagykörút külső sávban elakadásjelzővel parkolót, legyenek kedvesek elindulni, hogy mire odaérek, rendeltetésszerűen használhassam az utat. Köszi!

autosave 2008.09.24. 11:44:31

Bird_: De nem is a lámpánál kell buszsávban menni. Hanem a hídra felkanyarodáskor. Igaz, hogy az a középsőbe visz, de sávváltás szabályait megtartva nem muszáj oda kanyarodni, ahova vezet a vonal. Ha nem jön a buszban senki, akkor lehet a középső helyett a buszba fordulni. Innen pedig az első lehajtó... Lehet, hogy kiskapu, de ez van... Nem véletlen soha egy bűntetés, pedig ott még a Rákóczi úti kamera rendszer ki van építve.

ShagBeckur 2008.09.24. 11:45:14

Lunitari 2008.09.24. 11:42:43

Miért paraszt az, aki akkor sorol át, amikor megszűnt a sávja? Nem értem.

autosave 2008.09.24. 11:45:41

gmower: bme vagy elte? :)

Lunitari 2008.09.24. 11:45:53

tandras 2008.09.24. 11:43:17

Szép elmélet, de bizony az adott helyen ilyenkor olyan is előfordult, hogy a türelmetlen barátunk felhajtott a parkolórészre és ott előzte a többieket, mert látta, hogy elől több autós üres hely van...no comment mindennap arra járok....

tandras 2008.09.24. 11:46:15

Lunitari - "Ha ismerem az utat, mindig úgy sorolok, hogy ne kelljen "parasztnak" lennem ;)" - magyarul te is ügyeskedsz, a helyismereteddel visszaélve jó előre úgy választasz sávot, hogy aztán az elsőbbségeddel visszaélve magad mögé kényszerítsd a nem olyan jó helyismerőket. :)

blogsámán 2008.09.24. 11:47:27

Szerintem ebben semmi parasztság nincs. Leginkább azért, mert semmi nem tiltja. Valóban a besorolásnál nem nekem van előnyöm, de mint hangsúlyoztam, engem nem zavar, ha valaki nem enged be. Nem fogok miatta anyázni.

Más lenne a helyzet, ha kanyarodó sávból próbálnék betolakodni, mint pl. Hungária út Béke út sarka az Árpád híd felé. Az ilyet nem szoktam tolerálni, és nem is csinálok ilyet.

gmower (törölt) 2008.09.24. 11:47:53

autosave 2008.09.24. 11:45:41

BME, és nem, nem utálom az ELTÉseket :D Már csak tíz perc és rajtolnom kell. Sziasztok

Lunitari 2008.09.24. 11:48:23

ShagBeckur 2008.09.24. 11:45:14

Az paraszt aki szándékosan előnyszerzés céljából teszi. Elárulom, ha ott mindenki beengedne egy-két autót a menetidőd min 1 órával nőne...szerinted miért előznek onnan? 5 percért? Muhahah

Lunitari 2008.09.24. 11:49:31

gmower 2008.09.24. 11:47:53

Bye és jó utat. (Balesetmenteset)

OftF 2008.09.24. 11:49:39

Amúgy meg a kresz szerint párhuzamos közlekedésnél a jobb oldali sávot KELL használni. :-)
Tehát a pesti rakpart északi végén, a jobbra sorolók a szabályosak :-)
És lakott területen nem tiltott a jobbról elaladás ilyenkor.

Lunitari 2008.09.24. 11:51:15

Hmmm látom sokan félreértettek. Aki úgy teszi mint gmower (elmondása szerint) ám tegye. Nem erről van szó. A bunkokról, akik nyomják neki, utána meg tolakszanak és nekik áll feljebb ha nem engeded be őket....Értitek?

Lunitari 2008.09.24. 11:52:47

OftF 2008.09.24. 11:49:39

Ez egy besoroló sáv. Autóútról sem hajtasz ki jobbra tartva a besorolóra....ne már.....

blogsámán 2008.09.24. 11:57:18

autosave

Nekem az új, hogy kanyarodás besorolásnál nem kell követnem a felfestett útburkolati jelet. Ha így lenne, akkor a belső sávból is kanyarodhatna valaki a külsőbe és fordítva. Na abból lenne a kavarodás.

OftF:
Szívem szerint ezt én is leírtam volna, de sajnos nincs igazad. Elég sok poston előkerült már, hogy lakott területen belül párhuzamos közlekedésnél szabályos a belső sávban is tartósan haladni (magyarul nincs jobbratartási kötelezettség), feltéve, hogy ezzel nem akadályozod a forgalmat.

OftF 2008.09.24. 11:57:34

Hát most ezt nem tudom. Ki van téve a kék tábla a felfelé mutató két fehér nyíllal? Nem emlékszem. Ha kinn van, akkor nem besoroló. Valaki nézze már meg :-)

Egyébként nem akarom védeni a kiugrókat, csak jogilag érdekel a helyzet.

ShagBeckur 2008.09.24. 11:58:34

"Nem erről van szó. A bunkokról, akik nyomják neki, utána meg tolakszanak és nekik áll feljebb ha nem engeded be őket....Értitek?"

Így már más. Tehát ha én szépen megyek a saját sávomban, belső áll, látom, hogy az enyim elfogy és szépen megállok, kiteszem az indexet és várok, hogy beengedjenek, azzal semmi bajod, ugye?

Csak azzal, aki áll a dugóban, megelégeli, kivág a külsőbe, miután az elfogy, betolakszik és így szerez 20-30 kocsi előnyt?

George Jung 2008.09.24. 11:59:27

Kopi3

Oké, majd jobban figyelek erre.
De azért én csak kitartóan indexelek, ha le akarok kanyarodni- hátha meglátja valaki.

Jó utat mindenkinek!

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 11:59:32

OftF
abban igazad van, hogy van jobbra tarts szabaly, amit illene betartani...

lunitari
nem tudok veled egyet erteni, az emlitett utszakasz nem besorolosav, hanem egy sima megszuno sav, ami a lampa elott szunik meg.

OftF 2008.09.24. 11:59:32

blogsámán, igazad van, 36. paragrafus 4. bekezdés.

mea culpa

tandras 2008.09.24. 12:09:43

A hivatkozott Duna parti jobb sáv nem besoroló, hosszában többszörösen meghaladja egy besoroló sáv hosszát. A pofátlan tolakodók kezeléséről alkotott Lunitari nézetekkel meg én is egyetértek. De csak a nyilvánvalóan pofátlanokra gondolok, és egy elfogyó sáv vége előtt még nem tekintek senkit pofátlannak.

Matrix_ 2008.09.24. 12:11:46

és ki dönti el hogy ki a pofátlan? Vagy van erre valami szabály?

storyline :) 2008.09.24. 12:12:10

"Mert mi van akkor ha nem egy rutinos vezetőre húzza rá a kormányt agysebészünk, hanem egy friss jogsis anyukára mondjuk, akinek csemetéi ülnek az autóban és úgy megijed, hogy végzetes balesetet okoz? Vagy bármi egyéb... "

Mérnem' elém, amikor a terranoval megyek. Vihette volna bontatni az autóját...

Aqweren 2008.09.24. 12:12:58

Engem is szivattak már meg azért mert az elfogyó sávban mentem. Hogy azért soroltam ki a belsőből, mert másképp vagy várok még egy lámpaváltást, vagy beragadok a kereszteződésbe, azt a parasztja nem tudhatta. Mindenesetre a belrő sávban úgy közlekedett a bunkaj hogy belógott elém, nehogy elhaladjak mellette. Mintha nekem nem lett volna tökmindegy, ugyanabban a dugóban araszoltunk utána mindketten :P
Csak tudnám hogy az ilyennek mi játszódik le abban a szarban turkáló képzeletében. Komolyan azt gondolja hogy majd vele egy sebességgel, mellette fog haladni a másik sáv? Mert ha úgy lenne, akkor beengedne maga elé? Haha. :P

tandras 2008.09.24. 12:14:46

Matrix, azért ez nem olyan nagy kérdés. Aki kanyarodó sávban, busz sávban, forgalom elől elzárt területen húz el, majd erőszakosan tolakszik be a bedugult sávba, az pofátlan.

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 12:14:59

Matrix
ez szerintem maximalisan helyzetfuggo, az auto mozgasabol mar lehet ra kovetkeztetni... szerintem.

Dovan
vagy eppen megpakolt ZIL-lel :D

Matrix_ 2008.09.24. 12:17:37

tandras 2008.09.24. 12:14:46
Azok nem pofátlanok, hanem sültparasztok Azoknak jár a 101-es pont. De megszünő sávban, kit tekintünk pofátlannak?

Sugi77 2008.09.24. 12:18:30

"tandras 2008.09.24. 12:14:46
Matrix, azért ez nem olyan nagy kérdés. Aki kanyarodó sávban, busz sávban, forgalom elől elzárt területen húz el, majd erőszakosan tolakszik be a bedugult sávba, az pofátlan."

hát erről van szó, hogy nem láthatod a folyamat elejét, vagy végét minden esetben, szóval nem biztos, hogy jól tudod megítélni

MosoMasa 2008.09.24. 12:19:55

Lunitari
"Ha beengedném akkor birka lennék, akit letaposhat legközelebb...."
Na ez a te mentalitásod, olvasva kommentjeidet úgy tűnik a kresz nálad elég ismeretlen téma, nem beszélve a civilizált közlekedésről.
Szerintem vegyél még pár leckét a qrva 190 centiddel. Bár az agyad lenne ennyi, de legalább a fele...

blogsámán 2008.09.24. 12:20:10

Egyébként tudjátok, mi a legérdekesebb az egészben? Ha mindenki (kivétel nélkül, még Lunitari is) használná mindkét sávot, és cippzár-elv alapján haladnának az autók tovább, akkor pontosan az általuk sérelmezett helyzetet lehetne megszűntetni, hiszen ebben az esetben érkezési sorrendben haladhatnánk tovább. Gyakorlatilag ez olyan lenne, mint a sorszámtépős ügyintézés ellentétben a postai ügyintézéssel.

Sugi77 2008.09.24. 12:21:30

MatrixHasYou 2008.09.24. 12:17:37
ezt tudom a 101. kiskutya :))))) csak nem értem az összefüggést :D

Matrix_ 2008.09.24. 12:21:51

blogsámán 2008.09.24. 12:20:10

nade akkor miről kommentelnénk itt? :))
Ja! a cangásokat szidnánk:)))

Sugi77 2008.09.24. 12:22:58

blogsámán 2008.09.24. 12:20:10
na erről beszéltem én is fentebb... csak itt a pasik félreértenek rögtön, ha egy nő a zipzár elvről beszél :)

Matrix_ 2008.09.24. 12:23:32

sugi77 2008.09.24. 12:21:30

" Taz goes ASOT 2008.09.23. 16:07:13
matrix
telleg, van olyan pont, hogy helyszini likvidalas? en nem emlekszem ilyenre, lehetne egy ilyet is +1-nek: Helyszinen likvidalando"

ez lesz majd a 101 ha bekerül a köztudatba :))

Sugi77 2008.09.24. 12:28:18

MatrixHasYou 2008.09.24. 12:23:32
tudom :)))))))

Lunitari 2008.09.24. 12:28:33

A lámpáig el sem jut a sáv, vagy a gyalogosátkelőről beszélsz amin szintén átsuhannak még pirosnál is?

magampista 2008.09.24. 12:19:55

Na oktass mester! Hol mondja a KRESZ (helyesen így) hogy az elfogyó sávból be kell engednem a közlekedőket? El kell hogy keserítselek az IQ-m 135-140 között szokott tesztelődni,tehát több mint a fele (a fele 95 lenne csak a kedvdért ;)) persze ez nem jelent semmit ettől még lehetek paraszt meg bunkó mivel ezt nem tanulod ez veled születik ;)

tandras 2008.09.24. 12:30:04

Matrix
Az elfogyó sávban csak az különbözteti meg a pofátlant, hogy erőszakosan tolakszik a sávváltás során. De az erőszakos sávváltás mindenhol pofátlanság.
Sugi
Szerintem a felsorolt esetek java részében már az elejétől láthatod, hogy mire készül. Pl. ezért is hasznos a visszapillantó használat, még araszolás közben is.

Lunitari 2008.09.24. 12:31:02

Jah a tábla nem két egyenes nyíl emlékeim szerint, hanem egy egyenes és egy megszűnő..nem mintha ez számítana....

herk 2008.09.24. 12:31:58

Még érdemes lenni elgondolkodni azon, hogy mi a cél.
A cél az, hogy minél több autó átjusson.
Vajh a zip-zár módszerrel jut át több autó adott idő alatt, vagy ha már 1 km-rel előtte mindenki besorol a jó sávba és 50-nel száguld át a szűkületen?
Ugye-ugye.
Ennek a dolognak az a hátulütője, amikor valaki az elfogyó sávban megy és beerőlteti a kocsiját. Ekkor mindenki zéróra fékezi a kocsiját és elkezdődik a f@ szkodás.
Na, ki a hunyó ebben a partyban??

autosave 2008.09.24. 12:32:48

blogsármán:
"Nekem az új, hogy kanyarodás besorolásnál nem kell követnem a felfestett útburkolati jelet. Ha így lenne, akkor a belső sávból is kanyarodhatna valaki a külsőbe és fordítva. Na abból lenne a kavarodás."

Igen, ez igaz. Oda kell kanyarodni. De valami hibatalos értelmezést is láttam, amiben az áll, hogy a sávváltás szabályainak megfelelően nem muszáj. (tehát pl ha nem jön senki a másik kanyarodó sávban) Tehát mint a több sávos úton is, ott kell haladni, a sávban. De ha nem jönnek a másikban, akkor válthasz sávot ha nincs záróvonal.

Minden esetre probléma elhárítva, mert a hídra való felhajtás előtt nemsokkal meg van szaggatva a buszsáv! Na az miért ha nem azért, hogy oda át lehessen sorolni? (minden sáv jobbra kanyarodik, nem csak a busz...)

Lunitari 2008.09.24. 12:34:28

herk 2008.09.24. 12:31:58

Itt a pont, bizony maga a sor is azért keletkezik mert jobbról mindenki tolakszik :)

Sugi77 2008.09.24. 12:34:35

"tandras 2008.09.24. 12:30:04
Szerintem a felsorolt esetek java részében már az elejétől láthatod, hogy mire készül. Pl. ezért is hasznos a visszapillantó használat, még araszolás közben is."

... és így sem feltétlenül értek veled egyet. Szóval, ha te minden ilyen körülményt tudsz követni, akkor jó neked, (jó nagy visszapillantód lehet :))) szerintem sok esetben nem látni, hogy mi történt a sor közben, vagy a sor végén....

de abban igen, hogy aki pofátlan az teljesen mindegy hol az.

tandras 2008.09.24. 12:37:19

herk
Aki hajlamos túlreagálni, hogy valaki elé váltott sávot, az minden mást is hajlamos túlreagálni, pl. ha az előtte 50-nel haladók lassítanak 40-re. "Na, ki a hunyó ebben a partyban??"

Sugi77 2008.09.24. 12:39:46

"Lunitari 2008.09.24. 12:34:28
herk 2008.09.24. 12:31:58

Itt a pont, bizony maga a sor is azért keletkezik mert jobbról mindenki tolakszik :)"

Ez abban az esetben igaz, hogy ha egy lámpa nélküli forgalomról beszélünk, vagy abba a besoroló sávba senki nem kell, hogy bemenjen... pedig egy ilyen sáv erre való... szóval neked mindenféleképpen le kell lassítanod, hogy azok is besorolhassanak. Azt pedig egyenesen botorságnak érzem, hogy csak az egyenesen menő sávban álljunk, és ne menjünk át a lámpánál a besoroló sávba, ha esetleg a másikban már áll a sor. Adjatok be kérelmet, hogy ezeket szüntessék meg, és megszűnik ez a probléma.

Lunitari 2008.09.24. 12:41:15

tandras 2008.09.24. 12:37:19

Mit és ki reagált túl és mikor is?

MosoMasa 2008.09.24. 12:41:19

Lunitari
Ja, mikor meg egy kicsit meg vagy fázva akkor kevesebb valamivel. Haggyál má' majom, hát ebből a sok ikúból itt csak annyi látszik, hogy felismered a klaviatúrát. Egy fikarsztnyival sem több.
A szomszéd csirkéi többet mutatnak, mikor alszanak.
Kultúrálatlan 190 centis fajankó.

tandras 2008.09.24. 12:41:43

sugi
Nem azt kell látnod elsősorban, hogy a mögötted bedugult sávban mi történik, hanem hogy a melletted lévő sávokban, forgalom elől elzárt területen mi történik. Abban meg nem nagyon akadályozza a hátra látásodat semmi, tehát nem visszapillantó méret, hanem kellő használat kérdése.

Lunitari 2008.09.24. 12:42:16

De ott nincs lámpa csak egy gyalogátkelő hely-es :)))

Lunitari 2008.09.24. 12:44:47

magampista 2008.09.24. 12:41:19

Jah, te meg egy audis majom lehetsz, aki mindenki elé bevág és ha nem jön össze meg van sértődve és megakar fenyíteni mindenkit :)))

Majd a Tescó pénztáránál én is besorolok eléd jobbról, nyitva egy új sávot és kusshadj....tűrd hogy bizony két órával tovább fogsz sorban állni ;) Te túlinteligens létforma....:)

Sugi77 2008.09.24. 12:48:16

tandras 2008.09.24. 12:41:43
sugi
Nem azt kell látnod elsősorban, hogy a mögötted bedugult sávban mi történik, hanem hogy a melletted lévő sávokban, forgalom elől elzárt területen mi történik. Abban meg nem nagyon akadályozza a hátra látásodat semmi, tehát nem visszapillantó méret, hanem kellő használat kérdése.

akkor biztos én nem tudom használni :) aszittem az csak a rúzsozásra van. LOL! Magyarázd má' el nekem hogyan kell légy szíves :)

Lunitari 2008.09.24. 12:50:52

Na akkor a gyengébbek kedvéért. A közraktár utcánál kezdődik a mizéria, ahol két sáv van ebből a külső BUS-sáv :) Már ott a buszsávban végigszáguldozva, majd záróvonalon és forgalomtól elzárt területen keresztül bevágva kezdődik a pofátlankodás a rakpart felé. A rakparton nem tudnak mert egy sáv, de amint elérünk a végéhez (ahol a felső rakparteól van egy becsatlakozás) máris vágnak ki és száguldoznak ismét előre pár autós előny érdekében. Na ha ez szerintetek követendő példa és szabályos gratula...szép ország ez no

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 13:32:13

wehe, latom elokerult a 100. +1 pont :D

megiscsak volt ertelme tegnap felkelni... csodas a vilag

Matrix_ 2008.09.24. 13:37:27

Taz goes ASOT 2008.09.24. 13:32:13

ami jó azt nem hagyjuk veszni :D:D

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 13:46:57

sugi
ha mar magyarazni kell, regen rossz... lehet, hogy olyan megprobaltatas erne, mint ha elmondanam, hogy valojaban nincs Telapo... szornyu, de ez van... illetve nincs

muhaha :D

tandras 2008.09.24. 13:53:43

sugi
A visszapillantó használatának lényege, hogy a tekinteted egy-egy pillantás erejéig odafordítod. Hol a bentire, hol a bal külsőre, hol meg a jobb külsőre, szükség szerint. A kellő használatba pedig illik beleérteni a megfelelő sűrűségét is az odapillantásoknak. :)))

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 13:55:41

tandras
az gond, ha en a "benti" tukrot szinte egyaltalan nem hasznalom? szeretem ugy beallitani a visszapillantokat, hogy mindent lassak mellettem es mogottem, es ez nekem boven eleg...

tandras 2008.09.24. 14:00:09

Taz goes
:)))
Gondolom te egy született teherautó sofőr lehetsz.
:)))

Taz member of JFK Borad™ 2008.09.24. 14:09:05

tandras
szo sincs ilyenrol, teherautot csak hosszitott - magasitott Hyundai-t vezettem eddig, meg max 8+1 minibuszokat ;)

Huszárvégjáték (törölt) 2008.09.24. 16:52:15

OftF 2008.09.24. 11:31:45
Ez nagyon jó.
Én régebben ezt úgy fogalmaztam meg (Mérő után szabadon), hogy létezik az utakon:
- kooperatív stratégia (mindenkit beenged, idealista, vagy balek, nézőpont kérdése);
- versengő stratégia (élelmes, ügyes, vagy bunkó, vö fent);
- illetve kevert stratégia, (amikoris bizonyos algoritmus mentén döntöm el - konkrét helyzetben, a paraméterek fényében -, hogy kooperálok, vagy sem. Pl. 1 bunkót beengedek, de többet nem, mert akkor baleknek érezném magam).

Ahogy Mérő nagyon olvasmányos formában több példán keresztül is bizonyítja, evolúciós szempontból a kevert stratégia a nyerő, vagyis szerintem elméleti szinten nem érdemes a kérdéskör kapcsán vívni.

Pistike911 2008.09.24. 17:01:34

Huszárvégjáték 2008.09.24. 16:52:15

Tulajdonképpen amit említettél, (kevert stratégia) az lenne pl.: a cippzár elv. :)

Huszárvégjáték (törölt) 2008.09.24. 17:21:21

Pistike, szerintem a cippzár elv puszta matematikai alapon nem gyorsít :-)
U.i. ha 1 sávban áll 100 kocsi, vagy 2 sávban 50-50, akkor a cippzár elv tökéletes alkalmazásával sincs nyereség. Max annyi, hogy a kétféle stratégia alkalmazóinak nem áll módjukban összecsapni. Mondjuk ez nem kevés :-)

Pistike911 2008.09.24. 18:06:55

Huszárvégjáték 2008.09.24. 17:21:21

Nem is állítottam, hogy gyorsít, viszont egy remek eszköz a homo erectustól való távolodásra! :D

Vladimir Harkonnen 2008.09.24. 20:08:53

autosave 2008.09.24. 10:28:56
Grg76:
"Persze hogy nem, mivel csak a vége fele mehetsz át szabályosan a buszsávba, ott van csak szaggatott... "

Szerintem egyszerű. Első helyen jobbra megyek, mehetek. És a híd előtt közvetlenül szaggatott.
Főleg, ha a Gellért tér felől jövök. Akkor kanyarodhatok a buszba is rögtön, semmi nem tiltja... (Még külön eset is van a kresz könyvekben, ha mondjuk 2x kanyarodik jobbra az ember mindig az első sarkon - végig mehet a buszban!)

Csak gratulálni tudok! Terjeszd a hülyeséget a birkák között, aztán daráld le a jogsidat!

Csak tudnám ki találta ki ezt az "egy saroknyit mehetk a buszsávban" című hülyeséget?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.24. 20:19:55

Taz goes ASOT 2008.09.24. 13:55:41

Én semmilyen tükröt nem használok. A tolólapos Krazomon felesleges, mindenhol elsőbbségem van és nem mernek büntetni. Akkor meg minek használjam?! :DDD

Jacques Foche 2008.09.24. 20:20:02

Venni kell egy buszt, aztán azzal legálisan lehet menni a buszsávban bárhol, bármeddig...

autosave 2008.09.24. 20:48:14

"Venni kell egy buszt, aztán azzal legálisan lehet menni a buszsávban bárhol, bármeddig..."

ha a bkv-t szolgálod és menetrendszerinti vagy - nem biztos, hogy megéri.
a sárga (taxis) rendszám már inkább, de az sem éri meg...

Jacques Foche 2008.09.24. 21:34:05

"ha a bkv-t szolgálod és menetrendszerinti vagy - nem biztos, hogy megéri.
a sárga (taxis) rendszám már inkább, de az sem éri meg... "

Lehetne menetrend szerintinek álcázni, és közben meg menni vele a teszkóba az akcijós búrkifliért. A látszat kedvéért még lehetne rajta makkos cipős, fehér zoknis, kínai melegítőfelsős ellenőr is. :)

autosave 2008.09.24. 23:51:12

Jacques Foche: mehetek vezetni majd néha?
rá akarom csukni az emberekre az ajtót :DDDD

Jacques Foche 2008.09.25. 17:46:07

Jó, de csak akkor, ha egyszerre szotyizol és telefonálsz vezetés közben. :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása