Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Belerohant a mentőbe

2008.10.03. 09:35 :: Kisikasa

Fec besokallt a rövid időn belül őt ért környezeti hatásoktól, amit közlekedő autóstársai generáltak. "Tényleg ennyire hülyék vagyunk?" - teszi fel a kérdést. Egy biztos, ebben a történetben a szirénázó mentő valakihez, vagy valakivel a kórházba nem ért oda időben.

Besokalltam. Tényleg ennyire hülyék vagyunk Mi, magyarok? De bővebben: Tegnap reggel jött a telefon: kedves családtag Németországban elaludt az autópályán vezetés közben, autó totálkár, ők jól vannak, menjek értük.

Röpke 6,5 órás út vette kezdetét rövid időn belül - de előtte volt szerencsém megnézni, amint egy motoros, superman-nek képzelve magát megpróbált szemből megállítani egy utánfutós teherautót. Az utolsó pillanatban persze mégiscsak működtek a supermani reflexek – valahogy (nem tudom, hogyan) leugrott balra az árokba, így csak a motorjának darabjai szóródtak szét az úttesten, majd a teherautó és néhány autó megállt, illetve láttam, hogy az árokból kimászik a motoros – szóval egy napon belül valaki másra is figyeltek odafentről.

Ma reggel hullafáradtan (visszafelé is megvolt a 6,5 óra) mentem dolgozni, és közben csodálkoztam is, hogy nem láttam a reggeli forgalomban koccanást, letolást, sőt, még be is engedtek a belső sávba, amikor elértem a dugót az M1/M7 közös szakaszának a végénél (Bp felé). Szép napnak néztem elébe, de eljött a délután, a hazamenetel. Szokásos forgalom, kicsit többen vagyunk az utakon, ám ez ilyenkor, du. 4.30-5.30 között teljesen normális az Osztyapenkónál (aki nem ismerné, most ha jól tudom, Budaörsi útnak hívják). Jómagam a belső sávban haladtam – telítve voltak a sorok. Hátulról érkezett egy mentő – előbb a hangját lehetett hallani, uis. szirénázott, majd a sziréna is feltűnt és meglehetős nagy sebességgel vonszolta maga alatt a mentőt mindenestül. És láss csodát, mintha intett volt a kezével : az autók tengere szétnyílt, és a mentő tudott haladni.

A visszapillantó tükrömbe nézve feltűnt, hogy egy meglehetősen hosszú, fekete sedan kihasználva a mentő számára nyitott 5. sávot, annak nyomában nagy sebességgel közeledik. Már mondom is magamban, hogy lehet valaki ennyire bunkó, amikor a mentő mellettem éppen elhaladt, majd fékeznie kellett – nem láttam, miért. De hogy miért írom ezt a monológot? Mert a fekete sedan-os – oldalról úgy tűnt – fene nagy gyorsulgatásában bizony későn észlelte, hogy a mentő intenzíven lelassult – így az autó bal első részének sérüléséből ítélve lazán nekiment a szirénázó mentőnek – hátulról(megpróbálta elhúzni jobbra a kormányt, lehet, másik irányban pont belém jön).

Viszonyítás képen: én 70-ről (ennyi a megengedett)35-40-re lassítottam le és húzódtam a sávom bal oldalára (ugyebár, így engedjük el a mentőt), tehát a sedan-os a sebességéből ítélve legalább 80-90-el közeledett. A mentő megállt – a mi sávunk haladt tovább, de még láttam, hogy páran kiszállnak az autóikból. Remélem, Linch bíró forgott a sírjában – uis. itt van előttem a sedan-t vezető fiatal, kopaszra nyírt emberke arca a csattanás előtti pillanatban: vigyorgott, és élvezte, hogy ő most kibabrálhatott a többi autóssal, hiszen azok leálltak, ő meg haladni tud, sőt, nagy sebességgel.

Egyébként nem is egyedül ült az autóban. Jómagam oldalról ennyit láttam – mivel a mentő megállt, én haladtam, a folytatást nem tudom – csak azt, hogy a mentőt nem láttam magam mögött az M1/M7-esen – bár ugye másfelé is mehetett. Két nap alatt ez nekem sok(k) volt – de főleg ez utóbbi eset volt az, ami mélyen hatott rám: a mentő megkülönböztető jelzést használt, sietett, és most ottragadt – közben lehet, hogy valakinek ezen múlt az élete. Nem hiszem , hogy a sedan vezetője felelősségre lesz vonva amiatt, hogy ha a beteghez későn érkezik ki az orvosi segítség, hála az ő önkéntes rásegítésének, amellyel plusz lendületet próbált hozzáadni a mentőhöz.

Tudom, hogy a KRESZ-ben vannak hibák, de miért nem lehet megérteni, hogy ha mindenki betartaná, lehet, 10 perccel később érne haza, de hazaérne, sőt, talán a többi autós is? Miért nem lehet megérteni, hogy azért van ez a szabályzat, hogy mindenki egy ,közlekedési’ nyelvet beszéljen, és kiszámíthatóbb legyen a közlekedés? A családtagokért menve Németországban, az autópályán, sőt, a sógoroknál is láttam rengeteg autót, kamiont, amik a külső sávból úgy jöttek át a belsőbe, hogy lassabbak voltak, mint az ott haladók, azonban azok mégis megvárták, amíg bejönnek és befejezik az előzést vagy felgyorsítanak a megfelelő sebességre. Sőt, a jobbra tartásnak is eleget tettek – és haladt a forgalom. Mi kell ahhoz, hogy nálunk is legalább odáig eljussanak a közlekedésben részt vevők, hogy ne legyenek önjelölt supermanek és vigyorgó fekete sedan vezetők, akik megtolják az előttük levőt? Vagy legalább drasztikusan csökkenjen a számuk?
 

79 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes autópálya kresz mentő gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tron65 2008.10.03. 09:45:12

A fekete szedánost kikötözni a lökhárítóra és lehet továbbmenni.

gmower (törölt) 2008.10.03. 09:47:55

Elnézést mindenkitől a szóhasználatért, de szerintem csak ez fejezi ki pontosan emberünk jellemét. Ez meg biztos a haverja volt:

index.hu/politika/bulvar/amoks081002/

Matrix_ 2008.10.03. 09:48:57

navégre. már aszittem elsőznöm kell :D

vidámabb posztot vártam így péntekre, de így legalább lehet szidni a fekete szedánosokat.:)
Én motrosokat szokok a mentő után suhanni. De azok amúgy is gyorsabban haladnak mint én úgyhogy az nem zavar. De hogy autós legyen ilyen pofátlan. 12a-c és utánna esernyő fel, kinyit, esernyő ki.
Azon meg hogy kopasz volt meg se lepődök :)

szemenagy 2008.10.03. 09:52:49

mindig ezek a sztereotípiák a hjahosszal... ez simán kötsög, ha van haja, ha nem van. Láttam én már ilyet öltönyöstől is, középkategóriás, villámjeles ótóval is :D

bogiszi 2008.10.03. 09:57:26

Mekkora paraszt... Kívánom, hogy egyszer az őt szállító mentő után menjen egy hasonló mentalitású vezetőkkel felspékelt konvoj.

Matrix_ 2008.10.03. 09:58:12

szemenagy 2008.10.03. 09:52:49

a sztereotípia az olyan buli ahol sztereó cuccon megy a zene és van tea meg pia? :))

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.10.03. 10:00:28

MatrixHasYou 2008.10.03. 09:58:12

há' típíja ü atta ké' háom éve', há mijaa? leüli a vétén!

/by Matisz papa/

szemenagy 2008.10.03. 10:02:01

MatrixHasYou 2008.10.03. 09:58:12

öröm-bódottá' bükke vajok rá!

ipari_fostalicska 2008.10.03. 10:22:30

őtitüőatta, mittitüőatta, őtunná. Ha tippátotta, madottatippátotta... Ez az egyik.

A másik: nem akarom én védeni a szedánost (sikeres ember nem lehet), de egyszer nekem is volt olyan, hogy a Kecskemétnél az M5-ön rosszul lett a kollégám a mögöttem jövő autóban és mentőt kellett hívni hozzá. Mivel nem tudtuk, hogy hol a kórház, ezért a mentős azt tanácsolta, hogy tapadjunk rá és kövessük, akkor nem lehet gond. Persze turbóhibás Citroen Jumpy-val 150-nél elvesztettük szem elől.

Matrix_ 2008.10.03. 10:26:07

ipari_fostalicska 2008.10.03. 10:22:30

biztos hasonló eset forgott fenn a posztban is. csak a vigyort nem értem akkor :)

"itt van előttem a sedan-t vezető fiatal, kopaszra nyírt emberke arca a csattanás előtti pillanatban: vigyorgott, és élvezte, hogy ő most kibabrálhatott a többi autóssal, hiszen azok leálltak, ő meg haladni tud, sőt, nagy sebességgel."

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.03. 10:28:40

de most a fekete sedan az mi volt? merci, bmw, audi? ezt feltétlenül bele kellett volna írni!

legközelebb ügyeljen a cikkíró a legapróbb részletekre is.

most úgy kell szidni, hogy kopasz fekete szedános. ez nem hangzik jól márkajelzés nélkül.

vadfrutti 2008.10.03. 10:29:54

Barom. Mármint a sedanos.

szemenagy 2008.10.03. 10:34:09

ipari_fostalicska 2008.10.03. 10:22:30

Követtem én is így mentőt, mondjuk éjjel 1-kor a csont üres városban, de legalább működő turbóval. Nem is a tempó az érdekes, hanem hogy hol sínen, hol egyirányúban szembe, stb, ahogy a VIP-ek nyomják a dugóban :(

gmower (törölt) 2008.10.03. 10:34:43

ipari_fostalicska 2008.10.03. 10:22:30

Nem az a baj, hogy mögötte ment, hanem hogy bele.

Rong 2008.10.03. 10:38:31

Szerintem meg a mentős észrevette, hogy a sedan-os bement mögé, és satuzva akarta büntetni, hogy ilyet azért nem kéne, meg ejnye-bejnye. Csakhát nem jött össze :D
De persze lehet, hogy nem így történt :)))

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 10:46:39

Sziasztok!

Én voltam a post írója.

Sedan típusa: fogalmam nincs, oldalról láttam, a mentő lassított, én meg a belső sávban pont bementem mellé - csak előtte jobbra néztem (mivel a visszapillantót lestem előtte).

Egyébként szerintem semmi nem indokolja, hogy a mentő mögött haladj, ha az megkülönböztető jelzéssel megy, hacsak nem szállítasz Te is beteget, sérültet (ugye, ilyenkor a legfontosabb az emberi élet). Jah, és csak egy tipp arra, ha valaki legközelebb azért követne egy mentőt, mert nem tudja, hol a kórház, hova viszik a beteget: tessék felhívni mentőket, meg fogják mondani, sőt, ha emberbaráti módon beszélünk velük, még azt is elmondják, merre kell menni a kórházba (saját tapasztalat).

Secnir 2008.10.03. 10:48:27

"Tudom, hogy a KRESZ-ben vannak hibák [...] Mi kell ahhoz, [...] legalább drasztikusan csökkenjen a számuk?"

én már leírtam itt többször, csak ismételni tudom magamat.
A KRESZ jó. a gond a KRESZT be nem tartókkal, illetve a be nem tartatókkal van.
röviden: btk. változtatásra van szükség, szigorítani (súlyosbítani) a büntetési tételeket.
többször leírtam már, tessék visszakeresni.

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 10:49:41

Jah, és még egy apró szösszenet: azért írtam, hogy kopasz, fiatal emberke, fekete, hosszabb sedannal, mert ennyi maradt meg bennem. Ezzel nem a fekete színű, hosszabb sedan-t használó kopasz embereket szerettem volna egy kalap alá venni vele - nyílvánvaló, hogy ha vki ennyire bunkó és közveszélyes,teljesen mindegy, milyen hosszan hagyja a haját, vagy éppen egy Swift-et vagy egy tankot vezet.

Matrix_ 2008.10.03. 10:52:38

gmower 2008.10.03. 10:34:43

szerintem az is baj hogy mögötte ment. Ne menjen mögötte. Max ha 5 sérültből 2 már csak nála fért el. de akkor meg szerezzen be villogót!

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 10:55:25

Secnir: amit írtál, azzal egyetértek. De ha le van írva a KRESZ-ben, hogy a követési távolságot be kell tartani, stb. és nem tartják be, szerinted mitől fogják betartani, ha a BTK-ban súlyosabb bűntetés társul mellé? Ráadásul jelen példából kiindulva(ez egy elméleti példa): megbüntetik az emberkét 8 évre - de attól még meghal az a sérült, akihez a mentő nem jutott el, tehát végső soron csak azt biztosítottuk (elvileg), hogy a 8 év alatt ne követhesse el még 1x ugyanezt, de ez már nem segít az elhunyton.

Littlejohn 2008.10.03. 10:57:23

A posz írójáal egyetértek, de zárójelbn hadd írjak ide valamit, ítéljétek meg.
Sajnos, nemrégen vesztettem el páromat súlyos betegség miatt. Kb. egy éve egy bevásárlóközpontnál összeesett és a mentő szerencsére időben érkezett. Mivel nem tudtam, hová viszik (még a mentősök sem, menet közben dőlt el) rátapadtam és úgy mentünk a kóházig. Tudom, szabálytalan voltam, de az vesse rám az első követ..........

Matrix_ 2008.10.03. 11:00:18

Littlejohn 2008.10.03. 10:57:23

részvétem.
de gondolj bele, hogy akik ezt látják, azok nem tudják, hogy szedános vagy e vagy tényleg baj van!

ezen mondjuk lehetne változtatni. pl a mentősnél legyen egy tartalék szivargyújtós villogó és ilyen esetben odaadni a delikvensnek. és így nincs félreértés...
sztem

autosave 2008.10.03. 11:04:22

szorgosnepunkgyoznifog: de ha megbűntetik 8 évre, akkor az visszatartó erő lehet a többiekre nézve, hogy szirénázó autót szándékosan követni nem kellene...

Littlejohn 2008.10.03. 11:04:44

Igen, igazad van.....kösz...
Egyedi eset volt, utána én remegtem a legjobban....:-)
A rosszaz volt, hogy még a mentősök is csa út közben tudták meg, hová kell menniük....
Azért megnézném, hogy valaki egy szirénázó rendőrautó után megy ezerrel....:-)

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:04:52

LittleJohn: őszinte részvétem. Szívem szerint én nem ítélem el, amit csináltál, bár szabálytalan volt, de együttérzés is létezik a világon - de ugyanakkor rá kell mutassak egy esetre, amely ilyenkor a mentőben levő hozzátartozónkat veszélyezteti: nem hiszem, hogy túl sokan lennének az országban azok, akik nem hivatásosak, de ki lennének képezve arra, hogy akár nagy forgalomban tudjanak valaki mást folyamatosan, nagy sebességgel követni. Ha viszont nincs ilyen tudásod, akkor lehet, hogy Te csattansz bele az előtted levő mentőbe, és így a hozzátartozód nem jut el a kórházba időbe. Tudom, hogy lehet..., de ez is egy alternatíva ilyenkor.

Littlejohn 2008.10.03. 11:08:43

Kedves sorgosnepunkgyoznifog....
Utólag elárulom, ki vagyok képezve.....sokáig a Cégnél dolgoztam......de azért az más...Civil autóval.....húúúúúú...inkább nem....

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:10:08

autosave: a visszatartó erőt értem, ezért is értek egye Secnir írásával, de ez akkor sem oldotta meg azt, hogy miatta nem jutott el mentő a sérülthöz. Őszintén: én a megelőzés híve vagyok, de ahhoz az is kell, hogy a postban szereplők (és ide sorolom a kedves családtagot is, ő 2 másik családtag életével játszott, és csak a szerncsén múlt, hogy megúszták élve) egy jó ideig ne ülhessenek volán mögé, illetőleg pl. legyen rendszeres szűrés. Tudom, ilyenkor is lesznek kibúvók(igazolás a józsefvárosi piacról), de azokat végképp el kellene kaszálni.

szajberpiraty 2008.10.03. 11:14:08

Az az igazság, hogy sokszor gondolom, hogy menthetetlenek vagyunk közlekedésileg.

Tegnap sétáltam a fiammal otthon (kis szutyok falu). Toltam a babakocsit, figyelgettem.

10 autóból egyben voltak bekötve. Láttam 4 autót, ahol az anyósülésen ülő bekötetlen felnőtt ölében gyerek ült, két autóban hátul gyerekülés nélkül vittek 3-4 év körüli gyerekeket.

3 autó lámpa nélkül ment a kezdődő szürkületben.

Littlejohn 2008.10.03. 11:14:11

Sajnos, tapasztalatom szerint a gépjármű sok, fejlett országban közlekedési eszköz. Nálunk pedig stressz-levezető, pszichoprobléma-megoldó eszköz.....

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:14:58

egyébként ezt nem írtam a postban: kifelé menet Ausztrián át, és a német autópályán mindössze egy alkalommal jött egy autós az autóm fenekébe - a német határhoz közel, még osztrák oldalon. Amikor elengedtem, tűnt fel, hogy bizony magyar rendszáma volt (előtte ugye nem néztem, majd amikor közel volt, akkor meg már nem láthattam). Jah, és 130-al mentem.

Rong 2008.10.03. 11:15:03

"ezen mondjuk lehetne változtatni. pl a mentősnél legyen egy tartalék szivargyújtós villogó és ilyen esetben odaadni a delikvensnek. és így nincs félreértés...
sztem "
Ezzel egy csomó probléma lenne. Mert ugye az ilyen villógóhoz külön vizsga kell. És ha balesetet okoz/szenved akkor mit keresett nála kék villogó. Amúgy mintha lenne valami olyasmi, hogy ha egészségügyi okok miatt (pl sérültet szállítasz) rohansz akkor az antennára egy fehér ruhadarabot/zsebkendőt/akármit kell/lehet kötni jelzés képpen.
Tehát ha a sedan-os kopasz így tett volna és mégis vigyorog akkor biztos az anyósát viszik, de legalább tudja a többi autós, hogy nem kötsög csak örül, de mennie kell a mentő után.
Na ez szép mondat lett :)

Matrix_ 2008.10.03. 11:20:18

Rong 2008.10.03. 11:15:03

nyilván a megfelelő szabályozásokkal, nem pedig holnap bevezetve. de fehér rongy mindenkinél, van/lehet azt ha sietek felkötöm és már mehetek is? egyik se jó megoldás, de valamit ki lehetne sztem találni erre. Vagy ne javasolja a mentős, hogy kövessék.

gmower (törölt) 2008.10.03. 11:25:12

MatrixHasYou 2008.10.03. 10:52:38

Persze az is baj, hogy mögötte ment, de sosem tudhatjuk, lehet oka volt rá.

Ezúton szeretnék elnézést kérni a ma reggel háromnegyed 8 körül a Vágány utcán állóktól, biztosan zavaró volt, hogy szembejőve velük villogtam a refivel. Biztosan azt gondolják, hogy az elöttem lévőnek szólt, hogy takarodjon az utamból, mert haladni szeretnék. Ezzel szemben a valóság az, hogy a Dózsáról a Vágány utcára jobbra kis íven kanyarodás közben a csávó úgy megpadkázta (nem értem egyébként az esetet, pedig láttam :D) a jobb hátsóját, hogy defektet kapott. Ezért a villogás. Mindezzel azt akarom mondani, hogy nagyon könnyű téves következtetéseket levonni.

Rong 2008.10.03. 11:26:09

MatrixHasYou 2008.10.03. 11:20:18

Ha paraszt vagy (de nem vagy) akkor indokolatlanul kiteszed a zsepit és rohansz :))) De ez még nem adna semmi előjogot, csak jelzés értékű, hogy tényleg okod van sietni. Ettől még nem kell elengedni és a KRESZ ugyan úgy vontakozik rá mint máskor. Tényleg max csak annyi lenne a különbség, hogy nem az jut eszedbe róla, hogy na a barom hogy siet, hanem hajajj, lehet, hogy mennie kell nagyon.
Kölyök koromban így vittek egyszer a balesetibe amikor sikerült a kezem kicsit összetörnöm. Persze akkor leginkább még csak cocialista autók járkáltak az utakon és ugye akkor kissé más volt a közlekedési morál.

Rong 2008.10.03. 11:27:52

..persze akkor még autó is kevesebb volt.

George Jung 2008.10.03. 11:29:15

Kedves posztíró!

Üdv a klubban! Vagy szok hozzá, vagy költözz el, mert közlöm, hogy ez jobb nem lesz!
Azt egyébként nem értem, miért állt meg a mentő.
Fehérváron egyszer egy autó nem akarta elengedni a tűzoltót. A tűzoltó egy az egyben lenyomta az útról. Az egyik tűzoltó kipattant, hogy megvárja a rendőröket, a többi meg ment oltani. Ha a mentő mozgásképes volt, nem szabadott volna megállnia!

2008.10.03. 11:32:50

Már bocsánat, de miért kell menni a mentő után, mit tudnak ilyenkor a családtagok/ismerősök tenni? Menjenek a mentővel, vagy érjenek oda később/telefonon a mentőszolgálattól kérdezzék meg, hogy a pl. 14.05-kor a 301-es számú kocsi hova szállította a beteget. Nem, emiatt senki nem fog meghalni, nem, a mentősök nem bunkók, még azt is megmondják, hogy hol van az ügyelet, ha azt kérdezed. Nem kell félni a 104-től, a 112-t el kell felejteni.
Ez igazi begyepesült hülyeség, hogy ha ott vagyok, nem lehet baj. Dehogynem. Vagy összevakarják, vagy nem, igazából semmi ráhatásom egyszerű gyalogként. Ha infarktusos, ha balesetes. És igen, ha valakinek kommentelni támad kedve, marha embertelen vagyok, és bárcsak kerülnék ilyen helyzetbe (nem ,szerintem humánus vagyok, voltam már ilyen helyzetbe).

L

Ui: a mobil kéklámpátől meg az isten mentsen meg, és főleg ne egy mentőtiszt, vagy egy gépjárművezető osztogassa (tisztelve munkájukat).

Matrix_ 2008.10.03. 11:34:22

Rong 2008.10.03. 11:26:09

"Tényleg max csak annyi lenne a különbség, hogy nem az jut eszedbe róla, hogy na a barom hogy siet, hanem hajajj, lehet, hogy mennie kell nagyon." És közben meg tényleg csak siet:) Lásd rokikártya. Ma már ott tartunk, hogy nem is jut eszedbe, hogy tényleg roki lehet az illető...
A villógót meg pl csak akkor jogosít fel gyorsabb esetleg nem szabályos haladásra, ha ven előtted mentőautó. minden egyéb esetben büntetendő. De talán nem véletlenül nem nincs erre semmilyen szabály.

szemenagy 2008.10.03. 11:43:04

SzedlmajerLaszlo 2008.10.03. 11:32:50

Megtörtént eset:

80 feletti nagyanyám lépcsőn lesietett, csúnyán össze-vissza törte magát, mentő ki, kórházba el.

1. Jogkövető és átgondolt vagyok, hívogatom a mentősöket, majd valmikor bemegyek a kórházba.
2. Stresszhelyzetet hirtelen feldolgozva autóba be, mentő után kórházig követ.
(mint említettem feljebb hétvégi éjszaka, csont üres városon át)

Hidd el, volt mit tennem vele, miután a mentősök leadták Újpesten, addig valóban semmi.
(mondjuk ez már inkább az egészségügyi ellátást érintő téma, nem akarom idekeverni).

Ha megint sor kerülne rá, megint bemennék, és nem a kresz izgatna legjobban. Biztos begyepesült hülye vagyok...

BazsiX 2008.10.03. 11:45:00

rendszeres, hogy a Budaörsi úton valaki tép a mentő után, BMW-s Suzuki-s. ált ez a két véglet. de volt, hogy az Érdi erkerülőn tépett a mentő mögött egy BMW-s. mi meg az úton voltunk lehúzódva... ennyit a kultúráról ebben az országban.

Matrix_ 2008.10.03. 11:54:05

SzedlmajerLaszlo 2008.10.03. 11:32:50

nekem ha a közeli családtagomat vinné a mentő (remélem sose lesz ilyen) én bizony szeretnék menni velük. rohadjak meg de ilyen vagyok. ha legálisan tudok akkor úgy ha illegálisan akkor úgy. de nyilván mindenkinek jobb ha legálisan teheti az ember. A villogóról meg nem mondta senki, hogy kék legyen. :) Amúgy mi vele a gond? meg vagy különböztetve hogy okkal sietsz. mivel nem szirénázol ezért semmilyen előnyöd nem származik, csak látja mindenki, hogy miért mész a mentő után...
De tudom ezt itthon bevezetni... :S

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:54:26

Kedves Georg Jung!

Javasolhatnám, hogy ne szabd meg nekem, hogy mit csináljak? Nem akarok buta bírka módjára beletörődni, hogy vannak páran, akik úgy gondolják, minden felett állnak, és akár az én, akár mások életét veszélyeztetik ezzel. És nem, nem fogok elköltözni sem -ezt a lehetőséget meghagyom azoknak, akik az előbbi ,felsőbb' kategóriába tartozónak érzik magukat. Nem érzem magam népnevelőnek, ugyanakkor ez egy kétoldalú dolog: engem se akarjanak ránevelni arra, hogy el kell tűrnöm minden szabálytalanságot.

Ha elolvastad a postot, akkor láthatod, azért állt meg a mentő, mert valószínűsíthetően (mivel a sedan bal orrával csattant, és ott kb. a mentő állt) belementek (egyébként a mentő is bemozdult a csattanáskor, de mivel az hozzám képest a túloldalon volt, nem tudom 1000%-ra, csak 95%-ra mondani, hogy ők találkoztak, a sedan egészen biztosan vkivel....).

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:56:29

MatrixHasYou:

az a baj a villogós ötlettel, hogy ahhoz kiképzés is tartozik, és szerinted ha ma a KRESZ-t nem tartják be, nem tanulják meg normálisan,mennyire várható el, hogy nagyobb balesetveszély mellett egy arra alkalmatlan delikvens el tudja vezetni az autót biztonságosan? De legalább ötleted van :)

autosave 2008.10.03. 12:00:25

NINCS olyan, hogy OKKAL megy a mentő után valaki.

Arról nem is beszélve, hogy ha már annyora fontosnak érzi a mentőt követni, akkor személyesen érintett, pszichikailag adott stresszhelyzetben korántsem tudom a biztonságos autóvezetést elképzelni róla.

És igen, lehet a mentővel menni: be lehet szállni a mentőbe utasként!!

bogiszi 2008.10.03. 12:01:04

"az a baj a villogós ötlettel, hogy ahhoz kiképzés is tartozik, és szerinted ha ma a KRESZ-t nem tartják be, nem tanulják meg normálisan,mennyire várható el, hogy nagyobb balesetveszély mellett egy arra alkalmatlan delikvens el tudja vezetni az autót biztonságosan?"

Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor egyeseknél olyan stresszhelyzet lép fel a családtagért való aggódás következtében, hogy kettőnél nem lát tovább. Ilyenkor célszerű azt is megfontolni, hogy egyáltalán be kell-e ülni autóba...

bogiszi 2008.10.03. 12:02:06

Látom, beelőztek :)

Rong 2008.10.03. 12:02:55

Így bele gondolva annyira nem rossz ötlet mondjuk a sárga villogó. Ha a jogsi után tettél vizsgát "gyorshajtásra" akkor azt megmutatni a mentősnek és akkor adhat villogót. Különben meg szépen szabályosan menj a kórházba. Vagy szabálytalanul a mentő után (de ez már egyéni felelősség). Érdemes lenne ezen még gondolkodni.

Matrix_ 2008.10.03. 12:02:57

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:56:29

nézd! ha van villogó ha nincs egy ilyen esetben a delikvens követni fogja a mentőt (ha valakije a mentőben fexik). és villogó nélkül, meg azzal sem fog jobban vezetni, tehát sztem nem ezen múlik. de az emberek 99%-a (én is), megkülönböztetés nélküli autó esetén, azt gondolja, hogy a köcsög kihasználja a mentő adta lehetőséget, és siet mert bezár a konditerem...
De ha kap egy olyan megkülönböztetést amit csak és kizárólag mentős adhat (tudom: meg a kínain lehet venni :D ), akkor mindjárt nem gondolom ezeket, és még lehet, h segítem is a haladásban. a megkülönböztetésen van a hangsúly. ez lehet egy gumicsirke is a motorháztetőn, de egyértelmű legyen hogy mi van.

autosave 2008.10.03. 12:04:36

bogiszi: azért megnyugtat, h vannak még racionális emberek ;)

bogiszi 2008.10.03. 12:08:31

autosave: úgyszintén :)

autosave 2008.10.03. 12:10:09

de mi az istennek kell ott lenni végig a mentő 20m-es körzetében???

arról nem is beszélve, hogy egy átlagos magyar sofőr még normál forgalomban sem tud rendesen vezetni... el nem tudom képzelni, hogy ilyen strsszhelyzetben egy sokat tréningezett és még többet élesben gyakorolt mentősofőr szintjén állna. tovább folytatva, mentőautó után közel megy akkor nincs kilátás előre, ha távol, akkor lemarad és még veszélyesebb.

ÉS MÉG MINDIG CSAK A MEGKÜLÖNBÖZTETŐ (kék) HANG- ÉS FÉNYjelzést adó járműveknek, illetve azokkal megfelelő felállásban körbevett zárt csoportnak kell elsőbbséget adni!!!

Lehet megsértődni, de szerintem a trauma miatt az állati ösztönök jönnek előbbre és csökken a racionális gondolkodás... szerintem a mentősofőr is hibázik, ha azt mondja: kövessen.

Krisi 2008.10.03. 12:11:03

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 11:56:29 :

Most nem azért mondom, hogy politizáljak, de egy miniszterelnökünk felesége is kék villogóval ment a Golf-jával gyakran (nevet nem mondok, nem az a lényeg). Szóval ha vannak kapcsolataid, akkor kapsz kék villogót, ennyi.
Üdvözöllek Magyarországon :)

George Jung 2008.10.03. 12:12:47

Kedves szorgosnepunkgyoznifog!

Természetesen nem szabom (nem is tettem!) meg, hogy mit tegyél. Távol áll tőlem.
Sok a baj a közlekedéssel, nap, mint nap felbosszanto magam én is, és úgy látom, attól, hogy Te vagy én betartjuk a szabályokat, és ide írkálunk semmi nem fog változni.
A kommentemet inkább poénosnak szántam, mint kioktatónak. Ha megsértettelek, bocsánat!

A posztot elolvastam, értem én, hogy belementek, és ezért állt meg, de én azt mondom, hogy ha mozgásképes volt a mentő, akkor mérlegelni kell, és a betétlapnál meg mindennél fontosabb az a beteg, akihez ment a mentő. Én így gondolom.
Rosszul?

Matrix_ 2008.10.03. 12:16:13

autosave 2008.10.03. 12:10:09

ezen kár vitatkozni. autópályán 130 a max megengedett azt mégis...

abban viszont egyet értek, hogy a mantős ne javasoljon olyat, hogy kövessék.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.10.03. 12:18:41

lehet, hogy tévedek, de ha a mentôsofôr tudja, hogy a mögötte suhanó autó a kocsiban lévô beteg hozzátartozója, akkor miért állna meg a koccanás miatt, hiszen a kórháznál úgyis találkoznának.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.10.03. 12:21:20

persze nem az autó a hozzátartozó, hanem az autó sofôrje

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.03. 12:22:32

"ha vki ennyire bunkó és közveszélyes,teljesen mindegy, milyen hosszan hagyja a haját, vagy éppen egy Swift-et vagy egy tankot vezet."

Hát ha ennyire közveszélyes, akkor azárt inkább swiftet vezessen, mint tankot...:)
(esetleg áramot)

2008.10.03. 12:29:16

Nem avval van a bajom, ha valaki a hozzátartozójával akar menni. Menjen a mentővel pl. ha teheti. De az autózással rossz esetben több kárt okozhat. Persze ezt csak az adott esetben lehet mérlegelni.

SzL

C._de_Berzsián 2008.10.03. 12:43:23

Ó, hát milyen jó lenne: leteszem a tappancsosvillogós kiegészítő vizsgát, és enyém az országút!

Na, én méd normális tappancsost nem láttam. Azaz mégis: egyszer, az M7-en, a seggemben: jött az istenadta fekete ótó, a semmiből, kétszázzal, és amikor 5 méterre volt (és nem nagyon lassított), akkor vettem észre, hogy valami kis zseblámpa pislákol a tetején. Nyakamat rá, hogy valami vezérnek volt halaszthatatlan szoboravathatnékja Zalában...
Én betiltanék minden ilyen pót-lámpát. Alig felismerhetőek, ráadásul érzésem szerint a funkciójuk kimerül a fontosságérzet-hatványozásban.
A nacsalnyik, ha siet, üljön be egy jó feltünőre csíkozott "hivatalos" rendőr BMW-be. Az ajdit meg hagyja otthon.

Nagy kár, hogy a sietős urak (kopaszok, szedánosok), nem magukat szokták meggyilkolni egy balesetben. Nem, ők megússzák, mert van pénzük megvenni az extra biztonságot maguknak. Ennek tudatában aztán nyugodt szívvel száguldoznak. Egy-két százas bünti sem zavarja őket.
És igen: költözni kell. Mert ezekre nem lehet érvekkel hatni, rájuk nem vonatkoznak az együttélés szabályai, illetve annyiban csak, hogy ők szabják azokat, maguknak.
Költözni kell, mert nem vagyok egy Charls Bronson, hogy magam kezdjem el lemészárolni az ellenem vétkezőket, az "ő" államuk "igazságszolgáltatása", "rendvédelmi" szervei (idézőjelben ezek) pedig engem nem fognak megvédeni.

Eltávolodtam én is a konkrét témától, mert ugye nem az a baj, hogy egyszer, egyvalaki elrontotta a gazdagfiús játékát, hanem hogy ez itt nálunk életforma, társadalmi berendezkedés.
És NEM fogadható el, ilyen-olyan indokkal a felvezető mentőautó használata. Azt nem lehet, és kész!

szemenagy 2008.10.03. 13:13:06

C._de_Berzsián 2008.10.03. 12:43:23


Azé hajdan felismertük a Nízát meg az ezerkettest is a forgó-morgó konzervesdobozról, pedig nem volt egy high-tech a cucc....(csak járó motornál merték üzemeltetni, mert 5 perc alatt kinyírta a zaksit a kávédaráló). :-D

Költözni kell? Én maradok, hagyjátok itt a problémákat nekünk földhözragadtaknak, és menjen ki merre lát, hátha kóbászból van a kerítés. :(

malfunction 2008.10.03. 13:14:11

Littlejohn, nem jó a mentő után menni, vagy hívjanak fel a kórházból, ha odaértek, vagy ha tudják hová viszik, akkor menj arra amerre tudsz. Annál rosszabb nincs, ha útközben egyszercsak leparkol a mentő és 10 percig el sem indul, te meg ott toporogsz mellette...

DEGEC 2008.10.03. 13:27:40

ezekre a kerdesekre tenyleg valaszt varsz, vagy koltoi kerdesek?????

craft75 2008.10.03. 13:27:54

" autosave 2008.10.03. 12:10:09
ÉS MÉG MINDIG CSAK A MEGKÜLÖNBÖZTETŐ (kék) HANG- ÉS FÉNYjelzést adó járműveknek, illetve azokkal megfelelő felállásban körbevett zárt csoportnak kell elsőbbséget adni!!!"

Ja, ehhez képest tegnap 4 körül a Rákóczi úton végigszáguldott egy konvoly amely végén a szirénázó rendőrautó mögött egy piros toyota miniautó (yaris talán) bekapcsolt elakadásjelzővel 1 méterre a rendőrautó mögött követte őket - és mindezt a szembesávban végig a Körúttól az Astoriáig (addig láttam).
Akkor most Ő rendőr volt ... vagy sikeres ember ?

A_szallito 2008.10.03. 13:30:53

"Mi kell ahhoz, hogy nálunk is legalább odáig eljussanak a közlekedésben részt vevők, hogy ne legyenek önjelölt supermanek és vigyorgó fekete sedan vezetők, akik megtolják az előttük levőt? Vagy legalább drasztikusan csökkenjen a számuk?"

Hogy a cikk vegen levo, valoszinuleg koltoi kerdesre valaszoljak: tartos gazdasagi novekedesre, eletszinvonal emelkedesre lenne hozza szukseg sztem.
A maslow-piramis elve szerint az embernek az osszes alacsonyabb szintu igenye (pl. biztonsag,megelhetes,onbecsules) ki kell legyen elegitve ahhoz, hogy egy magasabb szintu igennyel (akar pl. a kozlekedesi kultura) erdemben foglalkozzon. Ezert van az hogy nalunk a kozlekedesi kultura altalanos szintje (egyelore) jobb mint mondjuk romaniaban,ukrajnaban,stb, de meg nem eri el a legtobb nyugat-europai orszag szintjet, ahol az altalanos eletszinvonal is aranyosan magasabb.

DEGEC 2008.10.03. 13:38:14

egyebkent azert tortenhet meg ilyen dolog, mert ez egy kovetkezmenyeknelkulisegekorszaga.
Mindenki csak a sajat kis piszlicsare dolgaval van elfoglalva, es senki sem szol semmiert, csak akkor nyitja ki a szajat ha epp ot eri serelem, de segiteni a masikon, es tartani magunkat az emberi normakhoz mar nem megy senkinek. Raadasul el is ertek a celjukat, mert meg vannak felemlitve az emberek. Ami ertheto, mert mindenki eppsegben haza akar erni a csaladjahoz....csakhogy hosszutavon ez nem vezet jora...mert elobb utobb mindenki sorrakerul.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.03. 14:06:00

12 a,b,c és nagyon valószínű, hogy a fekete szedános ezek után csak bkv-val fog járni :D

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 14:35:59

George Jung 2008.10.03. 12:12:47

Bocs, most értem vissza ebédből :) (gyalog voltam, szigorúan betartottam a KRESZt).
Nem sértettél meg, csak személyiségemből fakad, hogy nem tudok egyet legyintve elmenni az ilyen esetek , és az általad írt komment üzenete mellett. Ha el tudnék menni, nem lenne ez a poszt.

Egyébként a mentősök esetben szerintem ugyanúgy szabályozva van, mint a BKV esetében (ez utóbbit konkrétan tudom), hogy egy minimális kocc esetén is rendőrt kell hívni, lefolytatni a vizsgálatot, stb. És nem mérlegelhet.

A_szallito: valóban költői a kérdés - szerintem is ez inkább társadalmi probléma, és amíg csak helyi kezeléseket és csak büntetést alkalmaznak, addig azok, akik eddig is hanyagolták a büntetés fenyegetettségéből fakadó visszafogott közlekedést, ugyanúgy tesznek a jövőben is. Persze, azért néha elfeledve az iskolákban és anyukám által belémvert, tanult dolgokat, néha Linch bíró által alkalmazott módszereket én is kipróbálnám. Pedig családos apaként épphogy türelemre szoktatom a gyerekemet (és nem birkatürelemre).

Rav Antal 2008.10.03. 14:39:30

"Tudom, hogy a KRESZ-ben vannak hibák, de miért nem lehet megérteni, hogy ha mindenki betartaná, lehet, 10 perccel később érne haza,"

Tévedés, mindenki 10 perccel előbb érne haza.

George Jung 2008.10.03. 14:46:29

szorgosnepunkgyoznifog:

Semmi gond- már vártam. Egészségedre.
A nagyobbik baj, hogy én sem tudok elmenni az ilyenek mellett szó nélkül. És bizony rohadt nehéz.

A másik baj ezzel a bloggal van. Szerintem aki az autozz.blog-ot olvassa, az már egy bizonyos rétegből kerül ki. Ide nem az írogat, aki mentőt követ dugóban.

Egyetértek, és együttérzek, és én is keresgetem a megoldásokat, de az tűnik az egyetlen megoldásnak, hogy megszokom, vagy megszököm. (Erre utalt az első kommentem is.)

cso zsi 2008.10.03. 14:55:39

Kék lámpához PÁV I. is dukál.
Meg a tanpálya, és stb...

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 14:57:16

Rav Antal: valószínüleg igazad van, bár azért tudnék kivételt (velence mellett eljönni a sok korlátozó tábla mellett betartva azt, vagy épp nem betartva, sok-sok percben mérendő - meg nem betartva, akár emberi életben is).

DEGEC 2008.10.03. 14:57:33

George Jung 2008.10.03. 14:46:29


lehet hogy a szedanosok read-onlyban vannak...

de ha nem lennenk akkor mirol lehetne irni...

silentnek meg nem tejelne a szuzukipont:-PPP

DEGEC 2008.10.03. 15:10:03

amugy meg az emberek azert viselkednek igy, mert nem latjak azt hogy ha valaki vmit rosszul csinal, akkor elnyeri a melto bunteteset. illetve mindenki azt latja hogy lopni csalni hazudni kell, mert ezek az emberek haladnak elore, aki meg betartja a szbalyokat, nemhogy nem elore halad de hatra.

a heten voltam hollandiaban, a taxis azzal kezdte, hogy ov, mert kulonben 90 euro birsag minden kerdes nelkul...

autosave 2008.10.03. 15:30:41

"Ja, ehhez képest tegnap 4 körül a Rákóczi úton végigszáguldott egy konvoly amely végén a szirénázó rendőrautó mögött egy piros toyota miniautó (yaris talán) bekapcsolt elakadásjelzővel 1 méterre a rendőrautó mögött követte őket - és mindezt a szembesávban végig a Körúttól az Astoriáig (addig láttam).
Akkor most Ő rendőr volt ... vagy sikeres ember ?"

biztos valami rendőrféleség lehetett...
szerintem parancsba adta magának, hogy szabálytalanul menjen - úgy is lett, a parancs az parancs :D

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2008.10.03. 16:03:24

"Viszonyítás képen:" Bevallom, itt elkezdtem keresni a képet...

szorgosnepunkgyoznifog 2008.10.03. 20:58:36

bonifac: köszi, tanultam belőle :) igen, elírtam.

B.GY. 2008.10.03. 21:40:39

Én meg szirénázó mentőben száguldottam.Mindezt hanyatt fekve tettem.Hiába na,sikeres vagyok:)

sanya18 2008.10.06. 00:50:26

nem is igaz. a németek tök trógerok ujabban, főleg autópályán... jobbratartást nem ismerik, főleg nem 2x2 sávon, 2x3-on csak a középsőben képesek haladni (lásd M7 megfelelő szakasza) a belső sávba életveszélyesen ugranak be (nem egy centiken múló esetet láttam 5 nap alatt), úgy hogy mint tudjuk ott lazán érkeznek a 200-as kollégák is, mert szabad. Az olaszoknál legalább tudtam hogy erre számithatok.... (most jöttem haza egy laza BP-Köln-BP útról)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása