Bár entééé nem akart általánosítani, nem különösebben sikerült magába fojtani a sztereotípiákat, miután kiakadt a debreceni közlekedésen. Lehet, hogy néhány hétig imádott fővárosunkba kellene költöznie, utána felüdülés lenne otthon autóznia. Balfaszok mindazonáltal akárhol előfordulhatnak, hol kisebb, hol nagyobb koncentrációban.
Gyakran olvasom az autózz blogot. Tetszik, satöbbi. Megnevettet, megdöbbent, satöbbi. Szóval jó oszt kész. :)
A lényeg: Debrecen utcáit gyötröm nap, mint nap. Munkám során sok hülyeséget látok én is, de csak most szántam rá magam, hogy írjak nektek. Aki ismerős Debrecenben, az tudja, hogy a most épülő Fórum (vagy mi a f*sz) miatt, a környéken közlekedni nehéz. Állandó torlódás, forgalmi rend változások, rendőri forgalomirányítás, darusautó keresztben az öt sávos úton és hasonlók.
Érdekes, hogy az emberek nagy része (90-95%) normálisan tudja kezelni ezt a kaotikus helyzetet. A tömeg nagy része csendben döcög kettes alapjáraton és hallgatja rádióműsort. Jól is lenne így.
Ám! Vannak olyan k*rva fontos emberek akik vagy Suzukival, vagy prémium kategóriás autóval úgy érzik, hogy nem tudnak kettő-három percet várni és mindenképpen menni kell. Ja, hogy piros?! Ja, hogy nem tudom elhagyni a kereszteződést?! Ja, hogy a buszsávban nem előzünk (jobbról) kocsisort és nem pofátlankodunk be a másik elé aki normálisan közlekedik?! Ja, hogy jön egy mentő?! Ki nem sz*rja le! Megyünk bele! Majd lesz valami! Sajnos szinte minden reggel tapasztalom ezt... Ez csak egy általános összefoglaló akart lenni debreceni közlekedéskultúrúról.
Kettő konkrét esetet ki is emelnék:
1; Ma. Burgundia - Rákóczi utca egyenes. Fórumnál megszokott tömeg, torlódás. Lámpa zöld, de nem lehet menni, mert még az előző csapat a kereszteződésben áll. Ekkor egy BMW-s kolléga, úgy gondolta, hogy mivel egyenesen nem tud tempósan haladni, inkább megy jobbra. Belső sávból jobbra!!! Mindössze három sávot kellett neki áthidalni a lámpa előtt kettő méterrel. Nem tudom, hogy ilyenkor nem érzi, hogy amit csinál az veszélyes?! Pl ha jobbrakanyarodó sávban nem én, hanem egy busz jön és megy egyenesen (mivel buszsáv egyenesen is egyben). Rommá törte volna apa új autóját... Nekem is elég nagyot kellet fékeznem, pedig mivel lefordulni készültem már csak vagy 30-cal mehettem...
2; Tegnap. Ugyan az a kereszteződés, csak a Csapó felől megközelítve és a Burgundiára balra fordulva. Ott a balra kanyarodás közben figyelembe kell venni a zebrán átvágtató gyalogosokat, így a kanyarodóktól azok akik egyenesen mennének nem tudnak haladni. Borzasztó, komolyan mondom! :) A művelet 8-10 másodpercig tart. :) Áltam a kereszteződésben harmadikként a balrafordulók táborában. Vártuk, hogy a gyalogosok elfogyjanak és haladjunk. Egyszer hallom valaki agyament módon dudál. Tükör. A mögöttem lévő Touareg vezetője jól láthatóan ordít az autóban, jól használja az egyezményes jelet és mindeközben üti a dudát. Lehet én vagyok primitív, de fogalmam nincs mit várt tőlem... Esetleg azt, hogy toljam össze az előttem állókat?! Vagy menjek inkább egyenesen, mert ő így akarja?! A "várakozást" 5 másodperc után megunta, jobbratépte a kormányt és lepadlózta a bálnát, közben dudált. Igaz, közben majdnem nekiment a szabályosan közlekedőknek, de az mindegy...
Folytathatnám számtalan történettel. Ez csak két szösszenet a mindennapokból. Közlekedek más nagyvárosokban is, ahol érdekes módon nem hajtanak be a kereszteződébe ha látják, hogy reménytelen elhagyni azt. Nem hajtanak át a piroson. Satöbbi. Nem tudom miért őrült meg a város...
ui: Nem akarok általánosítani. Nem minden Suzukis és nem minden prémium kategóriás autóval közlekedő őrült. Csak közzülük sokan. Respekt mindazon debreceni közlekedőknek, akik velem együtt igyekeznek ésszel közlekedni!
hawkeye 2008.10.04. 09:13:58
De van benne valami....
hawkeye 2008.10.04. 09:15:15
hawkeye 2008.10.04. 09:16:38
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.04. 09:35:04
Tron65 2008.10.04. 09:51:39
Bambano 2008.10.04. 09:59:48
DEGEC 2008.10.04. 10:18:24
nocsak vettél egy bimmert???????
füligjimmy77 2008.10.04. 10:19:38
stopper 2008.10.04. 10:20:52
A Burgundia-Csapó kereszteződés világviszonylatban is hülyén van belámpázva: gyalog futólépésben sem nagyon érsz át a zöld alatt, amire rohadt sokat kell várni. Ugyanez a helyzet az autósoknál a Csapóról-balra-Burgundiára viszonylatban is. (Ettől persze nem kell zokon venni, hogy az előttünk lévő autó nem gázolja el a gyalogosokat.)
Pár éve az egyik irányba kétszer adott zöldet egy ciklus alatt...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.04. 10:23:23
stopper 2008.10.04. 10:25:21
Hát igen, a Burgundián laktam 10 évig. Ha történetesen nem abba az irányba akartam autózni, amerre ki tudtam kanyarodni a parkolóból, megkerülhettem a fél belvárost.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.04. 10:30:07
Röviden, tömören:
-általános mentalitás: itt az alföld közepén úgy nőttek fel, hogy vaaaan hely, vaaan idő, ha piros a lámpa, ráérek 15-tel odavánszorogni fél kilométerről, aztán megállok a lámpánál úgy, hogy két autónyi helyet kihagyok, aztán ha vált, majd valamikor talán megtalálom az egyest és elindulok.. ez elment 15 éve, de ma már nem. hiába a sok sávos utak, ha egyszerűen az embereknek nincs közlekedési kultúrájuk
-mivel ugyanazokat a tipikus idiótaságokat látom ebben és csak ebben a városban, valszeg az oktatók csinálnak valamit alapvetően rosszul
-nagyon megnőtt a forgalom, pár éve szokássá vált a kettes érettségi (de legkésőbb a diploma) mellé automatikusan autót venni a debreceni ifjoncoknak, na ők viszont épp ellentétesen közlekednek a fentiekkel, állandó konfliktusokat okozva
-a lámpák borzalmasan vannak programozva. de nagyon.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.04. 10:33:13
szerintem vastagon büntetni kellene azokat, akik képtelenek vagy nem hajlandóak rendesen beállni a vonalak közé parkoláskor.
és mindenek előtt, bevonnám az ÖSSZES rokkantkártyát. 99%uk hamis, vagy visszaélnek vele.
Veszélyes Lejtő · http://kresz.blog.hu/ 2008.10.04. 10:39:57
Persze ez senkit nem mentesít, de ha egy bizonyos környéken kiugróan magas a szabálytalanok és vadbarmok száma, annak általában van valami kiváltó oka is.
Pl. ha valahol rendszeresen és sokan kanyarodnak balra, holott tilos lenne, akkor nem illene az önkormányzatnak felülvizsgálnia, hogy ott esetleg igény van kanyarodási lehetőségre? Vagy ahol sokkal nagyobb dugó van, mint az autók száma alapján indokolt lenne, ott nem kéne elgondolkozni azon, hogy máshogy kéne programozni a lámpákat?
DEGEC 2008.10.04. 10:47:12
plusz egy komment....de mond melyik hirdetési linkre kell klikkelni....????
ha ezel hozzájárulok...
profeta 2008.10.04. 10:59:16
tehenke 2008.10.04. 11:12:09
De ezt már írtam.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.04. 11:25:29
Matrix_ 2008.10.04. 11:38:51
ez is egy elég sutyerák hozzáállás. sztem.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2008.10.04. 11:58:37
Pont olyan ez, mikor itthon szidjuk a hazai közlekedéskultúrát. Addig amíg ki nem megy az ember Horvátországba, ahol a jelszó "szivasd meg a másikat, mielőtt ő szivatna meg téged", vagy szlovákiában ugyancsak tragikus élményeim voltak. Bár egészen más mentalitás...
Viszont idióták mindenhol vannak. Egyszer az M7-esen balatonról pest felé mentünk. Nagy volt a forgalom, de pont olyan volt, hogy gyorsan, egyenletes tempóban lehetett menni. Ennek ellenére egy barom, hátul a leállósávba kiréántotta a kormányt és ott zúgott el mindenki mellett. Épp arra gondoltam, bárcsak lenne egy tankom, úgy kivágnék elé..
És ekkor, egy bazi nagy dzsipp, előttünk (elég messze) kirőntotta a leállósávra a kormányt(aztán vissza). :)
Na volt nagy fék, duda, stb, de jó leckének tűnt mert visszament a bunkóka a többi autó közé. Más részről alapvetően nagy gáz, hogy ilyen módszerekkel "kell" nevelni elmebeteg embereket. Mert mondanom se kell, nem kicsit volt ez is balesetveszélyes.
andrewt 2008.10.04. 12:01:30
Szendwich 2008.10.04. 12:47:14
Pontosan, jól írtad. Drága kocsival lehet csak igazán leckéztetni.
Csütörtökön késő délután, olyan 7 óra felé döcögtem hazafelé. Miskolcról kifelé olyan 80-as tempóban haladtam a 26-os külső sávjában, ott ahol a „Bosch útnak” hívott útról fellehet hajtani a 26-osra. A felüljáró mellett jön egy sáv és nagy ívben kanyarodva rávezeti az autósokat a 4 sávos útra. Mikor ehhez a részhez érek mindig figyelek és lehetőség szerint átmegyek a belsőbe, mert egyesek elég érdekesen használják a gyorsítósávot. Aznap nem tudtam átsorolni, mert láttam a tükörben, hogy egy fényszóró pár elég gyorsan közelített a belsőben és már elég közel is járt hozzám. Gondoltam nem sorolok át, mert akkor csak villog majd, jobbról meg csak használják majd a gyorsítósávot. Ekkor jobbról megjelent egy böhömnagy BMW, ezekkel a hülye harcsabajusz index lámpákkal, amikről az ember azt hiszi, hogy állandóan égnek. Úgy vágódott ki az íves kanyarból, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Egyenesen nekem, az autó oldalának. Olyat libbentem balra, hogy azt hittem átmegyek a 2 * 2 sávot egymástól elválasztó padkán is. Szó szerint bejött a helyemre a külsőben. Pedig lett volna még neki elég sok helye arra, hogy legyorsulva bejöjjön elém, vagy picit lassítva mögém. Nem. Ő szépen bejött a helyemre. Ahogy átértem a belsőbe, vártam, hogy a BMW elmegy majd szépen a külsőben mellettem (a hátulról közeledő autós szerencsére lassított látva az esetett), de nem ment! Néztem a tükörbe, ahogy lassított és visszament a gyorsítósávba...
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2008.10.04. 12:59:48
igazi hős 2008.10.04. 14:59:30
Pistike911 2008.10.04. 17:27:36
Ismerős a probléma, amit említettél. Heti három alkalommal megyek S.vámosra, plusz édesanyám Dubicsányban él, így gyakran megyek arra. A Bosch-útról kihajtó járművek közül a legjobb a nyergesvontató, vagy a pótkocsis sóderszállító. Annyira aranyosak, ahogy belegyez a vontatmány a külső sávba.
Azt azért hozzá kell tenni, hogy ahhoz képest, hogy kb. 6 évig építették ezt a nagyon komoly szerkezetet, sikerült elcseszni az ívét, mert túl szűk, ráadásul hamar nyit a két sáv felé. Amikor először mentem ki a 26-osra a Bosch-útról engem is meglepett az íve.
DEGEC 2008.10.04. 18:28:08
inland 2008.10.04. 19:53:45
inland 2008.10.04. 19:55:13
inland 2008.10.04. 19:56:19
inland 2008.10.04. 19:58:25