Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ketten haltak bele az utcai versenybe

2008.10.05. 17:17 :: SilentSound

Biztosan mindenki emlékszik rá, amikor nagyjából egy éve egy felelősségteljes apuka játszott autóversenyzőset a feleségével és pici gyerekével a hátsó ülésen. Piroson mindenen át, csak pont rosszkor jött keresztben egy autó, halállal végződött a "kaland".

Talán jó volt ez arra, hogy nagy médiavisszhangot váltson ki és néhányan magukba szálljanak és visszavegyenek. Sajnos az ilyen sokkhatások nem mindenkire hatnak, akire mégis, arra sem mindig tartósan. Nem olyan régen Szentendrén is baj lett a száguldozásból, ott is a vétlen utas volt az, aki meghalt. Ahogy tegnap is a hátul ülők vesztették életüket egy értelmetlen városi gyorsulásban Szolnok északi felén, a Széchenyi István körúton.

Fiatalok ültek abban az autóban, aminek utasai egy országúti versenyzés miatt haltak meg.

Egy 18 és egy 16 éves fiú a helyszínen életét vesztette, amikor egy személygépkocsi egy szabályosan parkoló teherautónak ütközött szombaton éjjel Szolnokon, a Széchenyi körúton - közölte a rendőrség az MTI-vel.

A jármű 17 éves sofőrje egy balkanyarban elveszítette uralmát a Chevrolet típusú kocsi felett, és az a jobboldalon parkoló tehergépkocsiba csapódott. A sofőrt és a mellette ülő 16 éves fiút súlyos sérülésekkel kórházba szállították, a hátul ülő két fiatal meghalt. A másik jármű - egy Peugeot - és utasai sérülés nélkül úszták meg a balesetet - tájékoztatta az Indexet Szabó Zita rendőr főhadnagy, a megyei rendőr-főkapitányság sajtóreferense.

(az index.hu teljes cikke itt)

Komolyan ennyire nem lehet ésszel felfogni, hogy ebbe bele is lehet halni??? Egyetlen pillanatnyi rossz döntés, habozás és kész. Megér ennyit, hogy a helyi vagány csávó megmutassa, hogy mekkora fasza nagylegény? Szombat estére megkapja apuci sevroléját és rögtön ő az utak királya, mi?

Igen, 17 éves, fiatal, nem nőtt még be a feje lágya. Mi lehet itt a megoldás? Jogsi csak 18 éves kortól? Vagy 21-től, 15-től, 30-tól? Nem hiszem, hogy a hülyeség mindössze a kortól függ. Persze statisztikailag egyértelmű, hogy 25-30 alatt kevesebb a rutin és több az önbizalom, de magamról például tudom, hogy 14 évesen sem voltam ennyire felelőtlen idióta.

Miért nem lehet pszichológiai alkalmassági vizsgát is megkövetelni, mielőtt egy potenciális gyilkos kezébe adják a kis műanyag kártyát, ami feljogosítja őt egy veszélyes fegyver használatára? Mikor jönnek rá a törvényhozók, hogy azzal, hogy ha táblákkal egyre inkább korlátozzák a sebességhatárokat, a büntetési tételeket pedig az egekbe növelik, attól még nem jön meg az ilyenek esze? Mi lenne, ha elkezdenének értelmes megoldáson is gondolkodni végre?

82 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szendwich 2008.10.05. 17:33:12

Nincs mit ezen csodálkozni, a hülyeség ölni is képes.

csillagház 2008.10.05. 17:37:49

Egyszerűen döbbenetesen felelőtlenek, akik a közúton versenyeznek. A nyáron Szentendrét rázta meg hasonló: 17 éves felelőtlen hülye miatt meghalt két fiatal! Csúsztatta a BMW-t és kikapcsolta a kipörgésgátlót, ami belefér, száguldozott. Aztán? Ejnye-bejnye, apucika elvitte nyaralni, mert "kiborult" a GYILKOS! Ezek is ugyanezt tették, itt is elintézik ennyivel?! Az emberi élet, fiatalok élete csak ennyit számít? A magyar törvénykezés NULLA+

cs0ki 2008.10.05. 17:42:33

nem tudom... én tutira szólnék, ha úgy gondolom életveszélyben vagyok és mondanám, hogy állj, én ki akarok szállni... nem vagyok semmi rossznak az elrontója, de tudni kéne hol a határ...

DEGEC 2008.10.05. 17:58:49

ez egy elég bonyolult és összetett kérdés.
vizsgálni kellene a szülők felelősségét is.
nekem apám sosem adta id e a kocsit, mert tudta hogy mennék csapatni a bükkbe, azán szé lassan benőtt a fejem lágya, de 21 éves határ???? ez nem kor függő szerintem, hanem értelem..
illetve önkritika, ha valaki nem tud vezetni mért májerkodik? és hol voltak a a haverjai..?

sfdrake 2008.10.05. 18:02:47

sajnos nagyon kevés érzi valósan hogy hol van a vezetési képességeinek a felsőhatára, legalább is kevéssel találkoztam aki jól ismerné, nem mondom hogy például én jól ismerem a képességeimet, de sofőrcsaládban nőttem fel 8-9 éves korom óta vezetek falunkivüli földutakon, most 27 éves vagyok 9 éve van jogsim, és a kezdeti időkben amikor eleinte vezetgettem már jogsival egyedül 80-90 nél többet nem mertem menni mert ugy éreztem addig talán uralom az autot, ezóta már vezettem valamivel több mint 100 ezer kilómétert, és ismerem is a saját automat, de sok idő kellett mig a határ tolodott fentebb és mertem gyorsabban menni, más ismerőseim beülnek vezetnek 300-500 km-t és azt mondják mennek simán 160 at érzik az autót, lehet az én képességeim rosszak, de nekem a 160 as tempohoz sok kilóméter és idő kellett mire mertem annyival menni, ugy hogy ugyéreztem talán tudok reagálni váratlan helyzetre, de szerintem ez nem tanítható hogy ki hoyg érzi, viszont lehet nem ártana rutin vizsgán tanítani olyat is hogy fellocsolt vagy jeges pályán vészfékezés, esetleg vizes falevelekkel teli macskakövön kersztbe csuszva, hogy érezzék a tanulók mi van ha csuszik az autó, minden télen pár kilómétert "szórakozok" azzal hogy probálgatom mi van ha csuszik az autó, nagy áruházak parkolóiban vagy külterületen kihalt utakon, de bele lehetne venni pár ilyet a rutinba is persze az oktatok féltenék az autoikat pedig jól jönne ha éreznék mi van ha csuszik az autó és hoyg milyen rossz érzés ha közelit a fal és ne mtudja mit csináljon, abból talán tanulnának

MrZed001 2008.10.05. 18:07:30

A 21 sem hangzik rosszul, de amit már elég rég ismételgetek, hogy csak komplex IQ + EQ (érzelmi) + pszichológussal elbeszélgetést követően lehessen jogsit kapni, ÉS a pszichológus tartozna felelősséggel azért, hogy ne egy ámokfutó vadbarom kapjon (ideiglenes) jogsit ... amit aztán 5 év elteltével lehet véglegesíttetni, persze ezt teljes KRESZ + Rutin + forgalom + előbb említett vizsgákhoz kötve, figyelembe véve az addigi kihágásait (amik akár örökre vizsgára nem bocsájthatóvá tennék)

Nem lépik meg, mert visszaesne az új Buzuki vásárlási ráta ...

sfdrake 2008.10.05. 18:14:09

MrZed001

ez baromság iq+eq+ pszichologus simán kihozhat maximális pozitiv eredményt és ettől még bekattanhat valaki egy váratlan szituba és mehet mint a barom tapasztalatlanul, attól hhogy valakinek magas az iqja ami amugy is megkérdőjelezhető dolog, de legyen magas és legyen jó az eq ja is áttud verni simán egy pszichologust és tud szerezni jogsit, szerintem a gyakorlati taopasztalat jobb, ütköztetés pl aár csak 20 al egy roncsban egy kis falnak, direkt becsövezett autoval csuszásnál való védekezés tanulása stb, ja és akkor már jobb a lóerőkhöz kötött jogsi amin 2 évente lehetne feljebb menni gyakorlattal csak persze

MrZed001 2008.10.05. 18:21:18

sfdrake:
Tipped sincs mennyien buknának meg egy EQ + elbeszélgetés teszten :D
Amúgy a lóerőhöz kötött szint jó ötlet, támogatom.
Továbbá amcsiban bevett szokás a sokkolás, (na nem (csak) árammal, hanem) akit elkapnak ittasan a volánnál az még egy igen durva milyen baleseteket idéztek elő a (hozzád hasonló) ittas vezetők ... filmet is szépen végig kell nézniük (cenzúrázatlan: leszakadt végtagokkal, hullákkal, roncsokkal, hozzátartozókkal ...)
A gyakorlati tréninget is támogatom.

steve078 2008.10.05. 18:25:42

Igen,nekem is egy friss jogsis ismerősöm 18 éves max.500 km-t vezetett és már állítja magáról,hogy jól tud vezetni.Mi van ezekkel???Én 13 éve vezetek,kb.200 E km-t eddig,kanyargós,technikás szakaszon elememben vagyok,havas úton is eddig sikerült összeszedni a gépet,de nem állítom magamról,hogy tudok vezetni.A Formula 1-ben,meg a MotoGP-ben azok tudnak!A fiatal suttyó meg nyomja neki,aztán kanyarban,ha kitör a gép azt se tudja mit csináljon.Szörnyű!

Szendwich 2008.10.05. 18:45:01

"Amúgy a lóerőhöz kötött szint jó ötlet, támogatom." --> En ezt nem tamogatom, ugyanis a loeroket lehet batorsaggal potolni (ahogy sokan viccelodnek is ilyen feliratu matricaval az autojukon).

vanek ur 2008.10.05. 18:48:43

Hiába hoznának mindenféle szigorításokat, ha nincs, aki ellenőrizze és betartassa a szigorúbb szabályokat. Hozhatnának pl. olyan szabályt, hogy 21 éves korig este 10 és reggel 6 között csak úgy vezethet autót, hogy egy 25 évesnél idősebb, legalább 2 éves jogosítvánnyal rendelkező ül az anyósülésen (és alkoholt ő sem fogyaszthat) - ez a szabály a világ más táján létezik. Csak ott a rendőr leállítja a kocsit, ha fiatalnak tűnik a sofőrje, és jól meg is bünteti, ha mégsem tartotta be a szabályt. Nálunk meg mindenki fel lenne háborodva, ha a rend derék őrei ezt (is) elkezdenék ellenőrizni esténként.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem egy gyalogos került elibük, kár, hogy ismét nem a sofőr, hanem többé-kevésbé kívülállók (az utasok) lettek az áldozatok.

Aqweren 2008.10.05. 19:04:56

Én azon vagyok kiakadva hogy aki halálos balesetet okoz, az egy-két év után vígan vezetgethet tovább, mintha semmi sem történt volna.
Egyébként a fiatal kölkök szinte kivétel nélkül mind azt gondolják, hogy nagyon jól vezetnek és nagyon "érzik" az autót.
Valahogy tudatosítani kellene mindenkiben, hogy mivel játszik amikor autóba ül - arról, hogy a legkisebb figyelmetlenség is milyen tragédiákat okozhat, egy be nem kötött biztonsági öv miatt milyen súlyos sérülések lehetnek, gyorshajtásnál mit lehet még megtenni a kocsival és mi az amit már nem, és így tovább.
Nagyon jól el tudom képzelni még a KRESZ oktatás alatt, hogy mindenféle naturalista filmet vetítenének a népnek, illetve mindenféle magyarázatokba bocsátkoznának hogy melyik balesetnek milyen hiba volt az okozója. (Vagy mondjuk lehetne ezt a sikeres forgalmi vizsga után, mert addigra már mindenki jobban képben van a közlekedéssel és a járműkezeléssel kapcsolatban)

Kenseth 2008.10.05. 19:11:10

21 éves vagyok, több hasonló korú közeli ismerősöm/barátom van, akik mellé nem merek beülni, borzasztó, milyen büszkén, vigyorogva meséli egyik-másik, hogy sodorta életveszélybe magát/utasait/a többi közlekedőt...
amúgy a legtöbben egyetemre járó, értelmes emberek átlag feletti IQ-val, de a májerkodást nem nőtték még ki, sajnos, a felelőtlenség nem IQ-függő.

ex-dr. vuk 2008.10.05. 19:28:27

A birosagi gyakorlat is szar ilyen szempontbol, nincsenek eleg sulyos buntik, es rendori jelenlet.
Hogy van az, hogy ittas vezetes utan ki lehet sirni a jogsit, merthogy kell a munkahoz? Erre miert nem gondolt akkor, amikor ittasan volanhoz ult?
Aki majerkodik es balesetet okoz (tehat nem a korulmenyek szerencsetlen osszejatszasa, hanem kereste a bajt), 10 evre jogsi el + 1-2 ev letoltendo. Aztan meglatjuk, 2 eb probajogsi, akarcsak egy gyorshajtas es jogsi orokre el.
Kevesebb fasz lenne az utakon (esetleg tobb tomegkozlekedo+biciklis - mindenki nyer :))

kis ember 2008.10.05. 19:40:32

"Ford" - mondta Morgan. "-Magáé a jövő. De én nem értek egyet, hogy minden ostobának legyen autója, akinek van pár száz elverni való dollárja"
Egyebet nem mondhatok, kérem kaccsojja ki

A_szallito 2008.10.05. 20:02:43

A jogsihoz jutas szigoritasaval en is egyetertek, de a megoldast teljesen mas eszkozokben latom, mint pl. pszichologiai alk. vizsgaban.

Rallizas miatt baleset miden orszagban, minden korosztalynal elofordul, de jellemzoen -es tul nem meglepo modon- statisztikailag leginkabb a tizeneves boyracek erintettek, eros autoval, foleg pentek-szombat este. Ebbol kovetkezoen en a kovetkezo dologban latnek megoldast:

-onallo vezetes tilalma az elso 1-2 evben. Sok orszagban ez most is van, hogy a "probaido" alatt egy gyakorlott vezetonek is ulnie kell az autoban utaskent.

-Maximalis suly/loero korlat definialasa az elso par evre. Szemely szerint meggyozodesem, hogy az eros autohoz hozza kell szokni. Egy tobb mint 200 lovas autoval hamar balesetezik barmelyik kezdo sofor, aki nincs ehhez a teljesitmenyhez hozzaszokva, de ugy vezet hogy azt kihasznalja. A 3 betus elektronikak itt onmagukban nem sokat ernek.

-A korhatar felemelese par evvel sem biztos hogy rossz otlet egyebkent.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.05. 20:38:01

Még egy eü vizsga választ el a jogsitól.
Szerencsére egy 50-es éveiben járó oktatóm volt, meg apu is idősebb, így megtanítottak, hogy ésszel legyek az utakon.
Üdv,
amitlatok.blog.hu/

biker_kolee 2008.10.05. 20:39:15

19 vagyok, egy hónapja járt le a kezdő jogsi stádiumom. A cirka két év alatt tavaly október utolsó hétvégéjének mindkét napján volt alkalmam mélyen magamba nézni. Szombat este traffipax, másnap délután meg koccantam. Megtanított odafigyelni, mert addig rutinból vezettem. Áhh, nagy baj úgyse lehet, elég rutinos vagyok már.. Aha.. Akkor jött a baj. :) Én tanultam belőle, kicsi kis dolog, felettébb nem is volt költséges nekem, mert nem volt nagy a kár, de épp elég volt ahhoz, hogy átértékeljem az utat, a közlekedést. Eddig a max sebesség 140 volt, amit mentem.

Néha engem is elkap a hülyegyerek fíling, hogy akkor most baromkodjunk, de azt is olyan helyen, és akkor, mikor nem veszélyeztetek senkit. De tegyük hozzá, egy velem egyidős 1.3-as szívódízel Polo-val nehéz is baromkodni.. :)

Van km. a hátsófelemben, láttam már jó pár szitut mind a 25e alatt, de van még mit tanulnom, és ennek megfelelően közlekedem. És meg sem fordul a fejemben a száguldozás. Pláne ilyen korlátozások valamint bírságok mellett.. :) Úgyis nekem kell kifizetnem, inkább költöm másra. :)

bgyuszi76 2008.10.05. 20:46:36

Egy ismerősöm néhány éve okozott egy halálos balesetet, ahol 4-en haltak meg, az eredmény: 6 és fél év börtön, amelyből kevesebb, mint 4 és fél év után szabadult. Mielőtt bekerült, nem tudta, milyen odabenn az élet, nos, nem egészen olyan, mint gondolnátok; börtönpszichológus segít feldolgozni a történteket; mivel nem köztörvényes, hanem közlekedésis, hétvégente séta haza; hétközben rakpartkapálás, nyilvános wc-takarítás, tehát kevés idő odabenn! Hétvégén egész heti cigaretta megvásárlása, ami odabenn fizetőeszköz. Ráadásul az utiköltséget a hétvégén is mi (adófizetők) álljuk, hétközben pedig pénzt keresnek! Lenyúlták a bedobós wc-t, fémhulladékot adtak el, sőt, még üzletekben is loptak. Az ismerősöm nem roma, soha nem volt gazember, de a bentiek kitanították néhány fogásra. Ma, pár évvel a szabadulása után nyugodtan alszik, feldolgozta a történteket, a család rokonsága pont a börtön miatt nem tudta meglincselni. Szerintem hagyni kell szabadon, dolgozza fel maga a történteket. Önként vet véget az életének, ahogy ez az ismerősöm is tette volna (saját bevallása szerint), ha nem kerül börtönbe.
Most akkor melyik a jobb?

cometneni 2008.10.05. 21:08:17

Sziasztok! szép és jó, amiket írtok, de szerintem az ilyen idióta száguldozók némelyikének nincs is jogsija.

sfdrake 2008.10.05. 21:18:50

bgyuszi76

most akor örüljünk hogy a haverod aki lemészárolt 4 embert visszatudott illeszkedni és sikerült neki feldolgozni ? vagy mire gondoltál az irásoddal? az ilyenekben ez remélem életük végéig benen marad hoyg ártatlanokat öltek meg és soha többet nem ülnek volán mögé, a 4,5 év meg kevés több kellene és szigorubb körülmények között

Bobby Baccala 2008.10.05. 21:33:38

bgyuszi

hatésfélévet úgy kapott hogy józanul vezetett?

cino 2008.10.05. 21:40:34

Szerintem meg kellene emelni a korhatárt min 21
De sajnos még ha meg is emelik akkor is lesznek ehez hasonló balesetek mert hiányzik a rutin.Mögöttem van már min 200-250 ezer km pedig elég fiatal vagyok (24) és én is szeretek gyorsan menni de valahogy mindig megvolt a fokozatosság első autóm egy kispolák volt ami ugye nem egy erőgép max kényelmes utazó 80-85 km\h és télen lehet vele valamenyi rutint összeszedni (megcsuszás) köv autó 1.3 felicia ami kényelmes utazó 100-110km\h jobb stabilitás jobb fékek stb köv autó renault megane 130-140km\h most egy kisteherem van ami max130km\h ezzel nem azt akarom mondani hogyha lenne egy 200le autom akkor 180 járnék de szerintem kellenek ezek a fokozatok hogy az ember ne haljon meg túl fiatalon és mindig ott kell lenni az ember tudatában hogy csak 1szer kell hibázni és vége!!Én ültem már bent bíróságon közeli hozzátartózóként halálos kimenetelü balesett miatt és az ítélet is börtön volt pedig külterületen 45km\h sebeségel ment csak sajna meghalt az illető és nem szeretnék oda kerülni egy jó hecc miatt.

DEGEC 2008.10.05. 21:45:23

sfdrake 2008.10.05. 21:18:50

azért jól gondold, meg miket irsz, és kivánsz.
mert lehet hogy egyszer te nézel be egy stopptáblát, vagy előzéskor elbambulsz és te mészárolsz le, ártatlanokat, és akkor a sitten téged is seggberaknak majd hintőporos f@sszal az tuti.

A körülmények is merete nélkül tudsz ítélkezni?

honnan tudod, hogy nem egy 3 gyermekes családapa volt aki az éjféli miséről ment haza a családjához, és egyszer hibázott??????

lehet hogy te vagy a következő...és büntudattal meg neki kell együtt élni.

sfdrake 2008.10.05. 21:51:03

DEGEC

2 gyerekem nekem is van, és úgy vezetek hogy haza érjek hozzájuk, vagy ha ott vanank hoyg együtt elérjük a célunkat, ha vezetek oda figyelek, nem szoktam hülye előzésekbe bele menni, amerre nap mint nap játok tudom honna nmire számitsak, ha olyan helyre megyek ahol ritkán járok vagy még nem jártam nagyon odafigyelek lesem a táblákat, és betartom teljesen a sebesség korlátozásokat akkor is ha indokolatlan, mivel nem ismerem a helyet ne mtudhatom mért rakták ki, ahol ismerem és tudom hoyg kint felejtették vagy már nincs is vasuti forgalom csak sindarab ott nem tartom be, de ha az én hibámból okoznék balesetet amiben ártatlanok meghalnak akkor igenis megérdemelném a börtönt

NW1 2008.10.05. 22:14:03

Szerintem a jogsi megszerzésének korhatár-emelése nem old meg semmit. A hülyeség nem életkorfüggő. Valamint sajnos nem a műanyag lapocskától függ, hogy az illető kimegy-e földútra, közútra autóval.
Az is csak egy félmegoldás, hogy a kezdő vezető mellett ül-e valaki X hónapig, évig. Én kb. 2 évig nem mentem egy métert se autóval, hogy ne lett volna mellettem valaki.
Jó lenne megértetni a sok őrült száguldozóval, hogy biztonságos körülmények között is lehet autóval "mókázni". De ha mindenáron a nagyfiút akarja a gyerek játszani, azt az ágyban tegye. Vagy menjen el reggelente futni, ha nem bír a felesleges energiájával.

DEGEC 2008.10.05. 22:14:53

ok, ez is egy férfihoz méltó válasz, vállalni a tettünk következményét.

Én ugy fogalmaznék, hogy én minden tőlem telhetőt megteszek mindenki éppségéért, de ettől függetlenül nem tartom kizártnak hogy én is hibázhatok valamikor az életem során, és én megmondom férfiasan, hogy nem szivesen nyomnék le baracskán vagy márianosztrán pár mázsát az biztos.
De hát azért egy tragikus balesethez nagyom sok minden tényezőnek közre kell játszania, reméljük nem lesz ilyen és a jó Isten vigyáz ránk.

gravi_t 2008.10.05. 22:21:35

Nakérem. Korhatár emelése: hát fergeteges ötlet, mondhatom. Tehát akkor csak 21 éves kortól lehessen autót vezetni. Ezek szerint a betanulási periódus (1-2-3 év) is később lenne. Tehát nem a 18-21 évesek okoznának sok balesetet, hanem a 21-24 évesek. Tehát ezért meg kéne emelni a korhatárt. Stb, stb, stb. Nagy ötlet, tényleg.

Aqweren 2008.10.05. 22:21:46

Az addig ok, hogy bármelyikünk bármikor okozhat balesetet, de nem kellene ennek az esélyét további kockázati tényezőkkel növelni.
Bár az is igaz hogy szerintem a legtöbb közúton állatkodónak a leghalványabb elképzelése sincs a lehetséges következményekről - és ha már megtörtént a baj, nem vagyok benne biztos hogy simán éli tovább az életét. Nagyon elvetemültnek kellene lenni ahhoz, hogy ez megtörténhessen - és mivel naiv vagyok (és szeretnék az maradni még jó sokáig), hiszem, hogy nagyon kevés ilyen ember él közöttünk. (vagy inkább csak remélem.)

sfdrake 2008.10.05. 22:22:53

DEGEC

igy van, én is csak remélni tudom hogy nem lesz velem ilyen soha, megteszek érte mindent hogy ne legyen, ettől még előfordulhat, és akár ugyis hoyg vétlenül elgázolok egy idota gyalogost vagy biciklist, feldolgozni akor is nehéz, sajnálom is azokat a mozdony és busz/kamion vezetőket akikkel előfordult már gázolás mert valaki az ő gépük alá veti magát öngyilkossági szándékkal vagy direkt szembe megy a kamionnak/busznak nehéz lehet feldolgozni mert vétlenül de meghalt valaki, viszont aki májerkedés miatt okoz balesetet az üljön érte rendesen szerintem

gravi_t 2008.10.05. 22:24:00

(az aztán biztos vigyáz ránk, ez a két tini is azért halt meg)

Aqweren 2008.10.05. 22:40:51

A korhatár felemelését én sem tartom jó ötletnek, mert nem vagyunk egyformák. Egy 18 éves már jogilag felnőtt, milyen alapon korlátoznák le? Azért mert más 18 évesek hülyék? Van olyan ismerősöm akinek a barátnője terhes lett mikor 18 évesek voltak, felvállalták, dolgozott, családapa lett - ég és föld lehet a különbség egy-egy ember között.
Vagy egyénenként kellene mérni a képességeket, érettséget, és aki nem az utakra való, azt nem engedni jogosítványhoz jutni? Hányan vezetnek ma is jogosítvány nélkül?
A jelenlegi szabályokat kellene komolyan venni, akit nagyon súlyos, életveszélyes szabályszegésen kapnak (ott kezdődik hogy el sem kapják), az egy ideig hadd ne vezessen má' - na akkor kellene az a pszichológus meg a mindenféle tesztek.
Kicsit olyan ez mint a macskákat deportálni mert van aki macskapisivel drogozik XD
Ennyi erővel tiltsuk meg hogy azok, akik megfordultak már pszichiátrián, ne tarthassanak kést az otthonukban mert a statisztika szerint a legtöbb késelés ex-pszichiátriai betegek követik el...

Prakt! 2008.10.05. 22:58:38

Miután meglett a jogsim, 17,5 évesen. csak nagyon ritkán kaptam meg a kocsit, de sokat vezettem, mert bárhova mentünk családdal, indig én vezettem, apám mindig ugatott velem ha rosszat csináltam, ls segített, mit hogy merre.
ez ment majd 1,5 évig. azután csináltam sok faszságot az utakon. de már benött a fejem lágya.
versenyezni sosem versenyeztem utcán, ha versenyezni akartam akkor nfs hálón haverral, ott eleget törtem kocsit :D

B.GY. 2008.10.05. 23:04:49

Szerintem 50 évesen is lehet valaki barom.Tök mindegy ki mikortól vezet.Nevelés kérdése az egész.Én 20 évesen szereztem meg a jogsit,de soha nem baromkodtam.Na jó,én is kipróbáltam mennyit megy az R5 turbó,de egyedül ültem benne.Aztán normálisan közlekedtem.Manapság a sok millomos csemete csinál ilyet.Vagánykodnak a csajok előtt,mert dugni még nem tudnak.Kicsit elkurvult a világ az is közrejátszik.

autosave 2008.10.05. 23:45:07

sokan nagyon nem tudják, hogy milyen messze vannak saját határaiktól...

sfdrake 2008.10.05. 23:47:00

B.GY.

nem csak a milliomos csemeték, ugyan igy megy ez apu/anyu féltve örzött astrájával, corsájával swiftjével is nem csak nagy autokkal, már irtam fentebb is, rutin vizsgán nem csak az oktató autoval kellene menni, hanem lennének roncsderbis gépek, és csuszus pálya salak stb ráengedni a rutin után a gyereket és na fogd meg a gépet 90 nél derékszügű kanyarban slickgumikkal salakon, látod ez van ha 60 as táblánál te mész 90 el az utra a traktorok felvitték a sarat/köveket repülsz a vonat elé, itt a pályán most megérezted remélem az életben eszedbe fog jutni

szóval szerintem gyakorlati oktatás kéne ahol meg lehet tanulni "extrém" körülmények között vezetni váratlan helyzetekre valamennyire meg tanulni hogyan kell reagálni, teljesen nem lehet mert minden helyzet más de legalább tudná hogy éppen gázt kell e adnia vagy fékezni vagy kézifék gázzal stb, nagyon sok baleset lenne elkerülhető ha nem pánikolás lenne hanem a megfelelő pedál lenyomása kormány elforditása vagy el nem forditása

autosave 2008.10.05. 23:53:29

tanpalya.hu

ez való erre... én már voltam. megéri a pénzt. arról nem is beszélve, hogy a rántópaddal sem bírtak megperdíteni - hála a téli szándékos csúszkálásoknak... azonban néhány óra a pályán, néhány tucat kör a különböző gyakorlatokon és mostmár fele akkora kitéréssel vettem az akadályokat... magyarul sokkal előbb, tökéletes mozdulattal korrigáltam, nem lett túlkormányzott az ellenkormányzás...

szóval el kell menni és egész napos tanfolyam. valaki itt tanulja meg mit kell csinálni, aki tudja, az pedig továbbfejleszti...

és semmi érdekem reklámozni őket, hacsak nem annyi, hogy a kedves olvasó jön velem szembe valaha...

DEGEC 2008.10.06. 00:13:44

vagy ki kell menni a ringre gyorsulni...
gyorsulas.hu

Káposztakukac 2008.10.06. 07:57:56

elképesztő az a demagógia ami itt -már megint- folyik. szomorú eset, de hülyék mindig lesznek, kortól, nemtől, kocsitól függetlenül. megnehezíteni a jogosítványszerzést? aha, aztán meg mindenki sír, hogy az alkalmasságin is már csak csúsztatással vagy sehogy nem lehet átjutni.

korzo 2008.10.06. 07:58:09

teljesítménykorlát

ihatethisindapassthingy 2008.10.06. 08:09:37

A_Szallito: "-onallo vezetes tilalma az elso 1-2 evben. Sok orszagban ez most is van, hogy a "probaido" alatt egy gyakorlott vezetonek is ulnie kell az autoban utaskent."

Értékelem a szándékot, de ha ezt bevezetnék, nulla km vezetési tapasztalatom lenne, mert nincs a családomban másnak jogsija, vagy legalább 150km távolságon belül.

Maga a félinformáció - mármint hogy más országban van ilyen rendszer - az tudtommal pl. az ír mintán alapszik, ahol a valóban van olyan jogosítvány, amivel csak egy gyakorlott vezető társaságában vezethetsz (autopályán még akkor sem). Ez az ideiglenes "learners permit", amit az elméleti vizsga után, de még a forgalmi vizsga előtt kaphatsz. Ugyanakkor senki sem akadályoz meg abban, hogy az elméleti vizsga után forgalmi vizsgát tégy a teljes jogsi megszerzéséhez. Ez a rendszer tehát valójában lazább a jelenlegi magyar szabályozásnál.

Nebameg 2008.10.06. 09:37:17

A Szentendrén halálos balesetet okozó srác (hatalmas lelkierőről téve bizonyságot), pár nappal a tragédia után, elment nyaralni. Kemény fiú....

SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.10.06. 10:00:17

amíg egy fontos valakinek a valkijének a valakijével vagy pont a fontos valaki gyerekével meg nem történek csak média fog visszhangozni. lépések nem lesznek sehol...

Matrix_ 2008.10.06. 10:44:29

"A Szentendrén halálos balesetet okozó srác (hatalmas lelkierőről téve bizonyságot), pár nappal a tragédia után, elment nyaralni. Kemény fiú...."

SuetiMueti · gombocsekli.blog.hu 2008.10.06. 10:00:17

A szerencsétlenül járt fiatalok egyike speciel, a környezetvédelmi miniszter fia volt...

És történt valami? semmi.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 11:20:37

én is szolnoki vagyok, és elég sokat jártam az említett útszakaszon.
igen, gyorsultam is, hiszen megfelelő helyismerettel (!!!) meg lehet tenni. valószínűsítem azonban, hogy a sofőr nem 100zal ment be az elnyújtott ívű balosba.

a szentendrei esetre meg egyszerűen nem lehet mit mondani, remélem a picifiú soha nem felejti el, mit okozott.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.06. 11:53:42

Nem taz, én is szolnoki vagyok, és én is sokat jártam azon az úton, és akkor sem lehet gyorsulni! Helyismerettel sem.

A Rábaringen lehet. Meg Kunmadarason.

Ráadásul az út is elég szar ott, mindig is az volt, a kamionok is mindig a "bukótérben" parkolnak.

De ha király lenne az aszfalt, meg lenne "bukótér" is: akkor sem lehet városban gyorsulni. Éjjel sem.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 11:58:11

lesből támadó

félreérthető volt, amit írtam. a gyorsulást nem 1/4 mérföldesre értettem, lehet menni azon az úton. a gyorsulások szervezett körülményeket kívánnak, igazad van. a gyorsulást max 60-70ig értettem.

Kunmadaras jó, volt lehetőségem az eégszet bejárni kocsival, igaz, ott max annyi volt a szervezés, hogy a karbantartó cégtől ült a kocsiban még 2 ember.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.06. 12:54:46

Rosszul fogalmaztam: nem "nem lehet".

"NEM SZABAD" "TILOS"

bgyuszi76 2008.10.06. 15:42:10

sfdrake 2008.10.05. 21:18:50 !
1. nem haverom, ismerősöm
2. pont az ellen vagyok, hogy a börtönben segítsé k őket visszailleszkedni
3. Nem lemészárolta őket, mert a kokeró hölgy, aki a zsigulit vezette, az be volt tépve, plusz vigyorogva próbálta a szembejövő IFA-nak szorítani az ismerősömet. Abból lett a csatt, hogy egyszerre fékeztek, és a srác elrántotta a kormányt az IFA elől. Kíváncsi vagyok, hogy te mit tettél volna a helyében? Beáldoztad volna magad? Jó lenne, ha nem ítélkeznél, mert aki autóba ül, fél lábbal a temetőben, másikkal pedig börtönben van

Bobby Baccala 2008.10.05. 21:33:38 !

Igen 6 és fél évet kapott józan vezetésért, mert a dinnyésben 4 roma utazott! Két nő rendesen beb...va, meg a 2 gyerekük. Ha nem jöttél volna rá magadtól, erre céloztam azzal, hogy megúszta a rokonok lincselését

cso zsi 2008.10.06. 15:45:19

" sfdrake 2008.10.05. 21:18:50
bgyuszi76

most akor örüljünk hogy a haverod aki lemészárolt 4 embert visszatudott illeszkedni és sikerült neki feldolgozni ? vagy mire gondoltál az irásoddal? az ilyenekben ez remélem életük végéig benen marad hoyg ártatlanokat öltek meg és soha többet nem ülnek volán mögé, a 4,5 év meg kevés több kellene és szigorubb körülmények között "

A vétkes lehet, hogy rosszul mért fel egy előzést, vagy egy jobbkezet nem adott meg.
A "vétlen" autóban, ha senki nincs bekötve, könnyű összehozni négy halottat úgy, hogy egyébként túlélték volna...

Perillustris 2008.10.06. 17:01:02

Gyuszi, nem feltételezem, hogy te hallgatsz el valamit a történetből, de úgy érzem, hiányzik egy-két tényező az eset leírásából, amik megítélhetővé tennék számunkra is az esetet.

sfdrake 2008.10.06. 17:08:38

bgyuszi76

értem, és így másabb is a szitu viszont nem írtad le elsőre, egyébként jártam már úgy hogy előztem és a mellettem haladó is gyorsított így nem tudtam megelőzni, ezért nagy fék és visszamentem mögé, ha mégis fékezett volna húzódtam volna a szemközti árokba, nem tudom miért de ha csak látom hogy szembe valaki jön mert előz nálam az az első hogy nézem ha mégse fér be merre tudok lehuzodni hol mekkora az árok hol van kisutca vagy főut mellett földut bármi, lehet azért mert voltam már több karambólban részt vevő nem én vezettem és nem mi voltunk a hibásak, a legsulyosabbnál betört a fejem koponya csontom az agyamba nyomodott 4,5 órás mütéttel vették ki ha pár miliméterrel bentebb megy akkor végem de legalább is beszédközpontomnak annyi, tudom milyen egy balesetben részt venni nem bekötött övvel vagy buszon ülve, ettől függetlenül sose féltem se autóban se buszon se semmin felülök vezetek, de gondolom mások a kialakult szokásaim és másra is figyelek lehet mint mások, menekülési utak forgalom elől hátul stb, apukám nagypapám kamion sofőr illetve a papa csak volt sokat ültem mellettük sok mindent láttam korán vezettem szerintem sok minden számit abban ki hoyg vezet én sokat tanultam ősöktől szerintem

Krisi 2008.10.06. 18:47:49

korhatár emelésének szerintem nincs értelme. Bár én is fiatal vagyok, van B jogsim 3 éve meg nagy A-t is megcsináltam idén, tehát statisztikailag elvileg egy közveszélyes állat vagyok, mégis nyugodtan vezetek, és vagyok annyira nyugodt, hogy ne emberkedjek 3 utassal szrtítrészingelve.

Amúgy nem az a legnagyobb fhasz, aki belvárosban versenyezget, hanem, az, aki mindezt pár hónapos jogosítvánnyal és három utassal teszi.

A pszichológiai teszt is értelmetlen, mindenki át tud csusszanni, ha egyszer meg is bukik, akkor max. megtanulná, hogy mit akarnak hallani. Ennyi.

A lóerő korlátozás meg szintén külön dolog, most pl. nem egy többszáz lóerős gép okozott baleset, hanem Anyu bevásárlókocsija.

Egyedül azzal értek egyet, hogy kötelezővé kell tenni a vizespályás vezetőtréningeket, ami ma fakultatív.

DEGEC 2008.10.06. 19:26:59

"Amúgy nem az a legnagyobb fhasz, aki belvárosban versenyezget, hanem, az, aki mindezt pár hónapos jogosítvánnyal és három utassal teszi."


OMFG...

az a baj ha olyan versenyzik aki csak hiszi és tudja hogy mit csinál, plusz nem ehhez az esethez vonatkozik mert itt valami dévórol van szó, de ha valaki tuningol, akkor ne csak a teljesitményt húzza fel hanem a fékeket is...

bgyuszi76 2008.10.06. 19:30:01

A teljes story:
A srác Budapestről tartott Fonyód irányába, amikor még Siófoknál csak autóút volt. Golf II 1.6GTD-vel tartotta a 100-as tempót, amikor utolért egy 70-80-al haladó kétes állapotú dinnyést, előzésbe kezdett, mire a kokeró asszony is gyorsítani kezdett. Szemből az IFA nem segítette elő az előzést, nem lassított, nem húzódott le a leállósávba, mire a srác előbb gyorsított, de az előzést nem tudta befejezni, így fékezett egy erőset, de a Ladát vezető nő is ezt tette, mintha meg akarta volna ölni! Erre ő elrántotta a kormányt, mert az IFA vészesen közel volt már, ezzel befordította a másik autót a másik sávba, mire az IFA maga alá gyűrte. Az IFA sofőrje a helyszínelők szerint nem volt hibás... A Ladát vezető nő véralkoholszintje 1,2 ezrelék volt... Az ismerősöm 6 és fél év börtönt kapott... Szabadulása után felkereste az IFA sofőrjét; családja elhagyta alkoholizmusa miatt, alkoholba menekült, mert nem tudta feldolgozni azt, hogy ha lehúzódik pár métert, nem halnak meg 4-en. Az én ismerősöm a börtönben minden támogatást megkapott, amikor visszatért az életbe, a priuszon kívül semmi lelki teher nem érte. A priusz már egy más tészta; amíg csak azt tudják rólad, hogy ültél, addig sittes geci vagy. Ha megtudják, hogy közlekedésis, akkor gyilkos. Ha megtudjék a teljes történetet, akkor viszont áldozat.

sfdrake 2008.10.06. 20:42:17

bgyuszi76

így már más köszi hogy leírtad a teljes storyt érthetőbb ,viszont így meg nem értem hogy egy jó ügyvéddel hogy hogy nem úszta meg, talán a sebesség korlátozás átlépéséért hibás, mit varrtak rá ? gondatlanságbóül elkövetett emberölést ? pedig a kresz írja ha előznek elő kell segítened az előzést úgy hogy a másik a hibás szerintem

bgyuszi76 2008.10.06. 21:02:04

Mindenki szerint a másikak voltak a hibásak, de 1992-ben még úgy működött az igazságszolgáltatás, ha cigó volt az áldozat, példát statuáltak.

ntsaba 2008.10.06. 21:40:05

Nem 100 volt, hanem 150. Aznap este állítólag a 4. kört tették meg azon a szakaszon. Vmi diák rendezvény volt (asszem 24 órás vetélkedő), nahh onnan mentek el kicsit jaszkarizni. Én is szolnoki vagyok, bár ritkán vagyok otthon, de öcsém ismerte őket. Oda jártak suliba, ahova Ő. Ma minden tanár erről beszélt. A sofőr állítólag már kismotorral sem tudott normálisan közlekedni...
Ha meg vki nagyon gyorsulni akar, az menjen le a Cora elé. Ott legalább ártatlanokat nem öl meg...
Hihetetlen, faszom. Kb. kéthetente vagyok otthon, és jó ha 1-2 havonta benézek este a belvárosba, de mindig, MINDIG akad 1-2 streetracer. Nem tudom mi lenne a megoldás. Talán egy-két ilyen gyökeret jól megnyakalni?
Jahh, és nem csak a 17 évesek tolják, hanem a 30as janik is, csak ők szakadt audi/bmw kombinációjával.

Említették itt, hogy nem kellene odaadni a kocsit, stb. Érdekes, én a jogsi után egyből megkaptam a családi kocsit, de nem voltam idegbeteg állat. Amúgy meg van ismerősöm, aki pont az miatt vett első fizetéseiből szakadt 328-ast, mert szinte soha nem vezethetett előtte, és hát ugye gyorsan kellett vmi 200Le-s cucc...

DEGEC 2008.10.06. 21:54:04

amugy én egyszer dolgoztam egy olyan cégnek, ahol egy vmiféle digit tahográf szerű cuuc volt beépítve a kocsikba.
Havonta egyzser letöltötték oszt jóvan, rögzítette a satféket, börnutot, illete ha a az ő általuk maximálisan megengedett szpíd limitet átlépted...oszt hónap végén lehetett menni megmagyarázni hogy wtf..

DEGEC 2008.10.06. 21:55:05

egy o betű kimaradt......:-(

Jacques Foche 2008.10.07. 00:22:33

Talán lenne visszatartó ereje, ha az ilyen apu-anyu kocsijával állatkodó, teljesen rutintalan, a vezetéshez full béna kisköcsögöket egy-egy ilyen eset után egész életükre lesittelnék.

A legtöbb nyomigyerek azt hiszi, hogy ő Colin McRae, pedig határhelyzetben egy Trabantot sem bírna megfogni. Szerintem is érdemes lenne - ugyanúgy, mint a motorosoknál - teljesítménykorlátot bevezetni, bár valszeg azt is meg tudják majd oldani "okosba'".

Én kispolákkal kezdtem, és megtanultam tisztelni a sebességet. Egész más erzés egy fityóval repeszteni mondjuk 110-zel, és érezni egy kanyarban hogy hol kezdik elveszteni a tapadásukat a gumik. Amikor tétje van a dolgoknak, és nem menti meg az ember seggét valami okos elektronika, akkor minden átértékelődik. Azóta vezettem már több, mint 200 lóerős verdákat, de nem megyek bele minden hülyeségbe, mert az öreg keleti gép megtanított rá, hogy észnél kell lenni...

Ha apu-anyu kedvencei is egy 25 éves 1.1-es Fiestával, vagy dízel Kadettel kezdenének hancúrozni, akkor lehet, hogy észnél lennének, és apu meg anyu is megkímélhetné magát a temetkezési vállalatok katalógusainak a böngészésétől...

autosave 2008.10.07. 00:43:44

Chevrolet AVEO a szóban forgó járgány.
első kerekes, alsóközép.

szóval nem kell 200+ lóerő ésvagy hátsókerekes hogy meghaljon valaki utcai jazkarizásban...

Pistike911 2008.10.07. 01:34:33

Valószínűleg nem elég az ésszerű vezetéshez, ha Emmanuelle Vaugier a Need for speed elején belibben és megkéri a fiatal delikvenst, hogy a játékban található "mozdulatok" maradjanak meg a játék szintjén, ne vigyük ki az utcára.

Ha a fiatal suhancoknak nem mutatsz leszakadt testrészeket és a felismerhetetlenségig összeroncsolódott járműveket, addig - ha tudat alatt is, de - elhiszik, hogy egy Alfa Romeo-val át lehet hajtani egy kamionon.

A_szallito 2008.10.07. 03:45:14

ihatethisindapassthingy:

utananeztem es valoban, a legtobb korlatozas, a felugyelet melletti vezetessel egyutt a "learners permit"-re vonatkozik. Ezutan viszont, altalaban 18 ev alatt csak probajogsit lehet kapni (USA, Kanada, UK). Az usa-ban ezt "Provisional License"-nek hivjak es tovabbi 6+6 honapra tartalmaz korlatozasokat, amelyek egy resze szovetsegi, mas resze allamonkent valtozhat. Felnottek a vizsga utan par hettel rogton normal jogsit kapnak.

A probajogsi usa-beli korlatozasai nekem ugy tunik hogy leginkabb a diszkobalasetek csokkenteset cellozzak egyebkent.

DEGEC 2008.10.07. 08:37:28

Jacques Foche 2008.10.07. 00:22:33

kerdes, hogy lemond-e az autosiskola vezetoje?

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.07. 08:50:15

Pistike

szerinted arra figyelnek, hogy mit mond az említett hölgyemény a MostWanted elején? ;)

Pistike911 2008.10.07. 10:17:48

Taz goes ASOT 2008.10.07. 08:50:15

Persze, hogy nem arra figyelnek! A melleire! :)

Csak azt próbáltam jelezni, mennyire álszent, elégtelen megoldás ez.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.07. 10:40:14

pistike

te mán itten megin obszcén ráutaló magatartást folytatsz... pfuj, mellek... pesze, hogy a szemeit nézik ;)

Pistike911 2008.10.07. 10:49:02

Taz goes ASOT 2008.10.07. 10:40:14

Most akkó' mán a realista is szexista??? :)

Matrix_ 2008.10.07. 10:56:14

ééés már megint a melleknél járunk :D

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.07. 12:22:05

pistike
egészséges szexuális orientáltság NEM = realista ;)

matrix
és? akkó' miva? ;)

Jacques Foche 2008.10.07. 12:45:09

autosave 2008.10.07. 00:43:44
"Chevrolet AVEO a szóban forgó járgány.
első kerekes, alsóközép.

szóval nem kell 200+ lóerő ésvagy hátsókerekes hogy meghaljon valaki utcai jazkarizásban... "

Ja, csak egy elsőkerekes új autó az baromi jóindulatú, idiótabiztos. Mindig az orrát tolja kifelé, meg azért az ESP az ABS és társaik is ott figyelnek, így kisebb sebességnél nem is érzi a hülyegyerek, hogy mennyire éles helyzetben van. Nagyobb tempónál (140+) meg már nem segít semmi. Ha 50-nél csúszkálna egy 120-as Skodával, és megtanulná összeszedni, akkor már csak nem halna meg egy újabb verdában sem. De meg különben is: aki annyira csíra, hogy egy Aveót nem tud kordában tartani, az meg is érdemli a sorsát. Működik az evolúció...

Pistike911 2008.10.07. 10:17:48

"Persze, hogy nem arra figyelnek! A melleire! :)

Csak azt próbáltam jelezni, mennyire álszent, elégtelen megoldás ez."

Ejj, megint a cickóknál kötünk ki. :D :D Amúgy tényleg álszent megoldás, de az egész csak azért van hogy a Nídforszpíd kiadója jogilag védje magát. Ne lehessen beperelni őket, hogy Józsika azé' halt meg mert megpróbálta 160-nal bevenni a derékszögű kanyart úgy, ahogy a játékban is. ;)

Pistike911 2008.10.07. 15:00:09

Taz goes ASOT 2008.10.07. 12:22:05

egészséges szexuális orientáltság=szexista??? :)

Mer akkó' jóvan! ;)

Pistike911 2008.10.07. 15:01:41

Jacques Foche 2008.10.07. 12:45:09

Én is erre gondoltam. :)

Aqweren 2008.10.07. 17:34:07

Na neee, csak nem itt is? XD

CernaGeza 2008.10.07. 20:31:43

Nem tudom volt-e már, de ide kapcsolódik...


patrz.pl/filmy/id/336046

DEGEC 2008.10.07. 21:00:15

CernaGeza 2008.10.07. 20:31:43

csak egy külön post volt neki ha jol emléxem

Pistike911 2008.10.07. 23:23:19

CernaGeza 2008.10.07. 20:31:43

Sajnos örökzöld. :)

. 2008.11.06. 00:57:48

Sztem meg az is egy jo otlet lenne,ha mondjuk tobb legalis gyorsulasi rendezvenyt tartananak, ahol az ilyen tulporgott egyenek kielhetik magukat, es akkor nem a kozutakon szaguldoznanak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása