Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Parkolnak a rend derék őrei

2008.10.05. 08:30 :: SilentSound

Korábban már nem egy olyan posztot láthattatok itt nálunk, amiben néha kétes, néha egyenesen vérlázító pofátlansággal parkolnak le azok, akiknek a rend fenntartásán felül feladatuk lenne a példamutatás is, hiszen visszatetszést kelt az emberekben, ha azok büntetik meg őket, akikre ugyanúgy vonatkoznak a KRESZ előírásai, mégis törvényen felülinek érzik magukat, hisz őket úgysem fogja senki megbüntetni. Bár már volt nem is egy összeállításunk a témában (például itt, vagy itt, vagy sok más posztban, de még a Belsőségen is a minap volt erről szó), a jelenség nem szűnt meg, olvasóink pedig szorgosan küldözgették időről-időre a fotókat a kék-fehér autókról. A biztonsági öveket kérjük becsatolni, rendőrparkolásos gigaposzt következik.

Mai első versenyzőnk Ugleenak köszönhetően keveredett a karmaink közé:

Egy rendőrségi mikrobusz parkolt le az Oktogonnál úgy, ahogy neki nem lenne szabad. Ezt ő is nagyon jól tudta, mert amikor meglátta a kezemben a (lassan bekapcsoló) gépet, a sofőr gyorsan bepattant az autóba, és csak ezt a két képet sikerült ellőnöm, mielőtt odább állt. Az első, rossz minőségűt csak azért csatoltam, hogy lássátok, hogy nem világít a lámpája (ezt mi már ki is spóroltuk - a szerk.). Biztos törvénytelen módon éhesek voltak.

Károly egyből duplázott. Biztos átszálltak buszra költséghatékonysági okokból.

Rendőröknek mindent lehet? Buszmegálloba ők persze parkolhatnak...

Valószínűleg egyik legszerényebb olvasónk lehet Istencsászár, aki az előző képhez hasonlóan elakadt rendőrautót fotózott.

Csak érdekességként küldöm a képet, tegnap történt 17:30 magasságában a Savoya Park parkolójában. Egy rendőrautó vészvillogóval beállt a zebra közepére. Biztos fontos bevásárolnivalójuk volt az Auchan-ban...

Zoltán épp az egyetemen unatkozott, miközben megpróbáltak a fejébe tudást verni. De ő nem hagyta és helyette sokkal hasznosabb dologgal töltötte az idejét:

Örökzöld témában, a rendőrparkolásban sikerült két képet készítenem kedden 16.40 körül a Budapesti Corvinus Egyetem új épületéből. Elnézést a rossz minőségért, telefonnal készült, tanórán.
A képen látható helyszín a Mátyás utca és az egyirányú Imre utca kereszteződése. A rendőrök az Imre utcában parkoltak, meglehetősen közel a Mátyás utcához, ráadásul a szomszédos építkezésnél elhelyezett "táblák" miatt a Lónyay utca felől érkezők számára szinte láthatatlan helyen. Ezután a távozásukkor valószínűleg rövidíteni akartak, hiszen kitolattak az egyirányú utcából és a Mátyás utcán a Sóház utca irányában távoztak. Ha jól látom a képeken (elnézést a minőségért), akkor a rendszám KVZ-482. Élőben ezt sajnos nem néztem meg.

Van olyan is, amikor a pillanat megörökítése közben az ember feledhetetlen élményekkel gazdagodik, mint ahogy Rerik is...

Igen, tudom hogy kaptatok már bőven fotókat tilosban parkoló rendőrökről fotót, de azért a rend kedvéért megosztom veletek a mai élményemet.

Helyszín: Budapest, XI. kerületi önkormányzat tőszomszédsága. Időpont: úgy délután 3/4 3 körül. Két derék rendőrünk a hivatalba igyekezett ügyeket intézni. Onnan tudom, hogy utánuk érkeztem és láttam őket bent a hivatalban is. Hogy privát vagy hivatalos ügyben jártak el, nos nem tudom, nekem inkább az előbbinek tűnt.... de talán nem is ez a lényeg.

A környéken nem olyan egyszerű parkolóhelyet találnia egy földi halandónak, akit a hivatalba szólít a teendője. De ha valaki szemfüles, akkor nyugodtan be tud állni a közlekedési tábla után, pár méterre a kereszteződéstől. Nos, a rend derék őrei inkább a szemfülesebb típusból valók, hiszen kihasználták a kedvező lehetőséget és pár méterre az önkormányzat bejáratától sikerült kényelmes parkolóhelyet találniuk. Az sem zavarta őket, hogy a járda felét is elzárták autójukkal, így a szemem láttára próbálta az autót kikerülni egy babakocsis anyuka is, éppúgy mint egy idős bácsi.

u.i. a történet csattanója egy másképpen gondolkodó honfitársunk reakciója: amint próbáltam lencsevégre kapni a tilosban parkoló autót, a hátam mögül érkezett egy "kedves" fiatalember. Mellettem elhaladva  - bocsánat de nem tudom másképp megfogalmazni - felszívta a turháját hatalmas krákogás közepette és köpött egy nagyott. Majd közölte, hogy micsoda egy "gusztustalan paraszt" vagyok...  mármint én. Pedig nem is köptem a járdára :-)

Egy névtelenségbe burkolózó bejelentőnk külön email címet is regisztrált, csak azért, hoyg elküldje nekünk a képeit:

Ezt sikerult lekapnom..

Egy másik olvasónk buszmegállós-járdás kombinációt örökített meg az utókor számára.

Birtokomba került egy felvétel, amit állítólag az új KRESZ illusztrálásakor fognak használni. Azokat az autófajtákat mutatja be, amik a kor szellemének megfelelően a közlekedési szabályok egy része alól (pl. parkolási tilalmak) felmentést élveznek. Ha nem látszódna rendesen, akkor balról jobbra: SL Merci, 5-ös BMW, rendőrségi Skoda Octavia. Egyébként az óbudai amfiteátrumnál készült a kép és alig lehetett tőlük elférni a járdán...

Gábor a Déli-pályaudvarnál örökítette meg ezt a szép képet szép autóval és szép táblával:

Péter is hasonló szituról lőtt nekünk képet, itt egyértelműen jelen van a lustaság fél egészség elv is.

A tábla ellenére rendszeresen parkolnak kocsik a közeli étterem/kifőzde mellett.  Az álomautó vezetői is csak egy ebédre ugrottak be, kocsijukat a többi szabálytalanul parkoló kocsinál hagyva.
A képen jól látszik a távolban több üres hely is, de gondolom nem akartak ebéd előtt ennyi energiát elégetni a sétával - sem utána.

Nem is tudom, hogy István leveléhez és képeihez mit is tehetnék hozzá, minden magáért beszél...

Ma 11:06-kor sétáltam a Pannónia utcában, már távolról észrevettem, hogy egy rendőrautó a Thurzó utcába fordul be, az egyirányú forgalommal pont szembe. Mikor a rendőrautó mellé értem örömmel nyugtáztam, hogy a közlekedési táblák továbbra is csak tájékoztató jellegűek, majd elővettem a telefonomat, és néhányszor lefotóztam a KVZ-502 rendszámú rendőrautót.
Külön érdekessé az teszi az egészet, hogy nem egészen két méterre a szabálytalanul parkoló rendőrtől két szabad parkolóhely is volt (ez a fotón is jól látszódik), de ezeket valószínüleg földi halandóknak tartogathatják, hisz ott legálisan lehet parkolni.

Bár Balu mást is küldött nekünk, ezúttal csak a rendőrös képet hagytuk meg, a többit csúnyán kiszórtuk...

Mint az a képen jól látszik, a rend mindig éber őrei jó példát mutatva szabálytalanul parkolnak, és mellesleg nem érdekli őket az előbb említett jármű. Ennyit a zéró toleranciáról. :(

Bálintnak nem ugrott be a zsarufika blog címe, így az ő fotói is nálunk landoltak. Legalább nem fogják magukat egyedül érezni ilyen felhozatal mellett.

Nem tudom, hogy melyik az a blog, ami a rendőröket fikázza, ezért írok neked! Az alábbi szitut meglátva, az egekbe szökött a vérnyomásom. Sajnos telefonos képek.

Nem nagyon értettem István levelét, amiben azt írta, hogy az igazoltatott autós hogyan várakozott szabályosan a várakozni tilosban, de ami biztos, hogy a rendőrautó nem épp szabályosan parkolt le.

Tegnap délután kaptam el eme gyönyörű pillanatot Nagyatád belvárosában, amint a nagyrabecsült szervek a zebrát összetévesztik a parkolóval... Illetve mivel a várakozni tilosban (!!!) SZABÁLYOSAN várakozó autó vezetőjét igazoltatták, lehet hogy intézkedésnek minősül, de szerintem akkor sem alláhat meg a zebrán... sajnos a fényképezőm nem volt nálam csak telefon, a rendszám nem látszik :-(

De ezek a mocskok engem ne büntessenek!!!!!!!!!!!! Előbb tanuljanak meg vetzetni ők is.

András is csodás pillanatot örökített meg, ki tudja hányadik kép ez a mai felhozatalban...

Sajnos ujabb bizonyitek arra, hogy a villogo alatt is ugyanolyan gyokerek kompenzalnak, mint barmelyik lesotetitett terepjaroban... Nekik a 'forgalom elol elzart terulet' csak az, amire nem megy fel a kerek; a KRESZ pedig az, ami miatt a rendor kenopenzt kap/fogad el. Lehet, nem kirivo szabalytalansag, de tokeletesen mutatja mennyire felesleges barmit is erolkodni ebben az orszagban.

Helyszin: Dohany utca X Akacfa utca, 2008 julius 25.-e, delutani csucsforgalom. Rendszam: RB 70-88.

Es koszonom a kedves erintettek valaszat elore is, tudom, valoszinuleg szolgalatteljesites kozben kenyszerult gyoker fotorzs athagni azokat a szabalyokat amiket neki kellene betartatni.

És még mindig nincs vége, Műszaki Osztály is küldött egy igazi tömegközlekedés-akadályozó csemegét.

Ha még nem kaparjátok a falat a sok görgetéstől, akkor íme Zoltán levele, amiből kiderül, hogy bizony nem csak nagyvárosban parkolnak tapló módon a rendőrök.

Nem csak a fővárosban akadnak vérlázitó szabálytalankodók. Bonyhádon (ami Tolna megyében vala) a Bank utcában ami amúgy egyirányú utca a baloldalt van kialakítva egy tekintélyes férőhelyű parkoló. Végig majdnem az utca teljes hosszán. Hely mindig van, legalábbis én még nem láttam olyat, hogy ne lett volna. Az utca jobb oldala várakozni tilos tábla hatálya alatt áll. Eléggé feltűnően szem magasságban kihelyezett tábla hívja rá fel a figyelmet.
Kereszteződés nincs így nem is oldja semmi a tábla érvényét.

Ennek és az ingyenes parkoló ellenére mégis mindig akad úgy féltucat autó akik úgy gondolják, hogy ők a törvény és szabály felett állnak és a forgalmat akadályozva a jobb oldalon parkolnak. Ott is hagyják az autókat és bankba vagy kávéházba töltik az idejüket. mint a képen is látszik a rendőrség nem tesz ellene semmit. Sőt rá sem hederít. Tudnám miért kapják az én adómból is a fizetést.

És a bónusz a végére Kaqkkfüttytől elzárt kerékpárúttal, csak meg volt türelmetek végignézni ezt a rengeteg képet és levelet:

A csatolt képeket még májusban, valamelyik este úgy fél 9 körül készítettem a II. kerület Kacsa és Gyorskocsi utca sarkán, de akkor még nem ismertem ezt a blogot. Ehhez azt hiszem felesleges bármit is hozzáfűzni, mehet a "rendőr" és a "parkolás" címkék alá.

118 komment

Címkék: autó rendőr parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DEGEC 2008.10.05. 11:42:51

nabasszamega vörössegű ördög, há megint csupa rendes adófizető becsületes soha tilossban nem parkolós, zárovonalon átnem menős, városban 50 el közlekeős, autópályán belsőben 130 km/h-val előzős kommentel itt.

Tudnám mért látok annyi szabálytalan autóst az utakon, és mé ekkora az államháztartási hiány.

funfun, én meg azt ruhellem ha valaki rendőrködik...nem azt mondom, hogy ez a helyes...de akkor is...

ha úgy gondolod jobban tudod csinálni el lehet menni az RTF-re..

Bobby Baccala 2008.10.05. 12:37:45

lehet hogy a @zoltán féle octavia a kézifékes bajnok :D

Vegaaa 2008.10.05. 12:41:36

hát szerintem a közlekedési morál, a mások leszarásával történő közlekedés és parkolás kb a legkisebb mértékben függ a rendörök "példamutatásától". meg azért jó pár esetben el tudom képzelni, hogy a yardnak nem volt más választása sürgősségi, egyéb munkájához köthető okok miatt. nem akarom kidumálni az összes képet, mert azért tényleg van egy-két felháborító (főleg ha tudjuk a privát hátterét a dolognak. csak beugrik egy hambiért meg egy üveg köbányaiért), de egy rendőrautóról inkább elképzelem, hogy a szükség vitte rá a szabálytalan parkolásra. mentőt meg tűzoltót se szoktunk fényképezni ugye...

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.10.05. 12:49:40

a blogomban az utolsó előtti bejegyzés pontosan erről szól, képekkel illusztrálva. egy egész gyűjteményem van szabálytalanul parkoló rendőrökből.

kis ember 2008.10.05. 12:56:58

Érdekes, Svájcban, mikor sokat jártam arra, soha, de SOHA nem láttam szabálytalankodó rendőrt. Sőt, még az övük is be volt kötve. Vajon miért? Mert több a fizetésük? Vagy mert az nem egy következmények nélküli ország? (Én is fizettem ~200 CHF-t, mert 120 km-rel mentem 100 helyett...)

DEGEC 2008.10.05. 13:03:48

vagy mert mind kettő...

ne gondold már hogy havi netto 120 ért majd elgyalogolnak a világ végére...mikor van aki szül 4 pigmenttultengéses kölyköt oszt többet kap...

te nem vittél még haza A4 es papirt a munkahelyedről, vagy neteztél munkaidőben?

te jó ég.......

Krétázok... 2008.10.05. 13:09:35

Hajrá, fel lehet jelenteni bárkinek, bárkit!
Minden népnek olyan rendőrsége van, amilyet megérdemel!
20 évesen ezek a gyerekek még nem nőttek fel, akik meg RTF-et végeztek, azoknak legalább a fele az első két évben otthagyja a céget. Az a baj, hogy mindig az "első két éves" rendőri réteg termelődik újra és ők vannak aránytalanul nagy számban kint az utcán.
Szerintem "igazi" rendőr ilyet nem csinál, csak ez a réteg, akiről írtam.
Ja, meg van egy másik, akiket nagyon útálok, mert lejáratják a rendőrséget, ők a "nagyanyám kutyájának a lánya takarítónő a rendőségen, majd ő elintézi" kategória. Szégyen!
De ez mondjuk off volt, mert ők nem parkolnak tilosban, viszont az általános - nem közlekedési - morált rontó hatásuk felmérhetetlenül nagyobb.

Győző63 2008.10.05. 13:09:39

Látta valaki a Nemzetiben az Ötödik pecsétet?

Fura mód abban van a magyarázat:)

44-ben játszódik, a nyilasok alatt. Van egy jelenet, ahol a rendőr elmagyarázza a buzgó kisnyilasnak, hogy "érezzék, hogy maga megteheti, mert felettük áll. Bemehet a lakásukba, elveheti a pénzüket, megverheti őket, mert MEGTEHETI" Nem szószerinti idézet, de ez volt az értelme.

Azért csináják, mert megtehetik.

Lolalal 2008.10.05. 13:15:49

nem 5ös hanem 7es bömbi, és nem SL hanem SLK merga... 3bol 1 :D

kis ember 2008.10.05. 13:15:52

Degec: Nem pénzkérdés. Hidd el, nem az. A szegény emberek és a gazdag emberek között pont ugyanannyi a becsületes, mint a gazember, legfeljebb a stílusuk más.
Hogy jön ide az A/4-es? Audiból jobb szeretem, de csak a régi formájút...

dw1 · http://bpcity.hu 2008.10.05. 13:33:05

ez a bicikliutas felvétel egy kicsit felbasz.

DEGEC 2008.10.05. 14:06:52

ugy hogy te az irodádból hazavihetsz 1 köteg A4 est, mert megteheted, ő meg parkol tilosban, a mekiben meg ingyen nyomsz esz hambit..na...
mutyifalva.....:-P

a pénzen is, ha rendesen meg lenne fizetve, lenne jövöképe, látná hogy megéri 40 évig becsületesen dolgozni, mert lesz egy jó nyugdija...fel tudja nevelni a kölykeit stb...másképp állna a dologhoz, de ez igaz más szakmákra is...

Perillustris 2008.10.05. 14:11:46

"Amúgy figyeljétek azt is, hogy haladó rendőrautókban ülők szinte SOSE kapcsolják be a biztonsági övet."

Emlékeim szerint számukra egy rendelet felmentést ad a kötelező övhasználat alól.

Győző63 2008.10.05. 14:19:46

Degec:

Mi a lóizé köze van a pofátlanságnak a jövőképhez?
A héten jöttem haza, Budán a 6-os főút bevezetőjén, a Duna mellett, ahol nincs gyalogosfogalom, mert nincs járda meg semmire arra, egyik oldalt a Duna, a másikon a vasúti sín, de van 70-es korlátozás.
Kétszer kétsávos út, záróvonallal elválsztva. Na ott FORGALOMMAL SZEMBEN (hogy került oda, megfordult, átjött a záróvonalon?) MEGÁLLNI TILOS TÁBLA TÖVÉBEN, abszolút szabálytalanul, TRAFFIPAXOZOTT egy ÁLCÁZOTT, JELZÉS NÉLKÜLI kocsi. Azaz, nem ment a villogó, meg semmi.
Na, ez az abszolút görénység.
Nem látom az összefüggést a jövőképpel, meg a fizuval. Segíts...

Győző63 2008.10.05. 14:21:49

Amúgy, szerintem néhány alapigazság:

- aki nem tartja be a törvényt, az bűnöző
- sok rendőr nem tartja be a törvényt
- a többi meg tűri
- aki tűri, az cinkos

Ebből mi is következik?

bgyuszi76 2008.10.05. 14:30:37

Jó másfél éve történt, hogy kihagytam egy STOP táblát, amit egy fa lombja takart el teljesen, ráadásul 45°-ban el is volt fordítva és kb 3m magasan volt. Természetesen lesben állt a yard, majd amikor megreklamáltam a tábla szabályosságát, félrehívott, elmondta, hogy rendőrszakközepesek vannak vele, ő elengedne, de miattuk nem lehet, elhiszi, hogy a tábla nem látható, de az attól még ott van.
Pár nappal később egy kávézó volt az úticélom, de a megállni tilos miatt csak jóval odébb parkoltam. Amikor odaértem, láttam, hogy van egy pár autó (többnyire parasztporschék), amelyek gazdái nem tudnak járni. Ezek mellett a múltkor megismert rendőr és 2 rendőrszakközepes úgy ment el, mintha ott sem lennének. Üdvözöltem, közöltem hogy ha engem megbüntetett a rendőrszakközepesek miatt, őket miért engedi el? A válasz annyi volt: biztosan nem vették észre a táblát. A D betű kiült az orcámra, majd később választ kaptam erre a kérdésre is: a rend éber őre ugyanis ugyanennek a parasztporsche társaságnak a tagja, racsing Ladájával sokszor okozott kellemetlen meglepetést a közlekedés többi résztvevőjének.

norbi78 2008.10.05. 14:31:41

Én úgy gondolom, hogy lehet itt fikázni meg "k..vaanyázni a rendőröket, de azt azért senki ne felejtse azt, hogy " A rendőr az aki ismeretlenül is képes érted kockára tenni az életét!". Legegyszerűbb egyből előkapni a gépet, lefotózni azt a hülye zsarut, aztán majd holnap hagy magyarázkodjon a főnökénél, mikor ki akarják rúgni. Ezzel lehet, hogy szépen tönkre is tettük az életét. Gratulálok, ez az igazi hozzáállás. Mert mindenki tegye a szívére a kezét és úgy mondja, hogy soha, de SOHA nem állt még meg tilosban egy pillanatra sem, soha nem vétett a szabályok ellen. Vagy hogy a munkahelyén sem hibázott még semmit? Ettől még persze nem szép dolog a rendőrtől hogy odaáll, ez természetes, csak úgy látom kezdünk kicsit átesni a ló másik oldalára...

Perillustris 2008.10.05. 14:37:04

DEGEC,

Annak ellenére, hogy jómagam alapvetően (kis)rendőrpárti vagyok, árnyaltabban látom a helyzetet.

Mert igaz, hogy én sem szeretném, ha egy segélyhívás után az intézkedés azért csúszna perceket, mert a rendőrök parkolóhelyet keresnek, de a nyilvánvaló visszaélés igenis bosszantó.

Bosszantó, hiszen pont azokkal a kollégáikkal szúrnak ki, akik becsületességre törekedve végzik, végeznék a munkájukat. Tudod, olyan ez, mintha egy szülő égő cigivel a szájában magyarázná a gyerekének, hogy miért nem dohányozhat.

A rendőrök nem mellesleg több joggal rendelkeznek, mint az "egyszerű" állampolgárok. Ám a jogok mellé szigorúbb kötelezettségek társulnak. Az nem megy, hogy csak az előbbit valljuk magunkénak, utóbbi meg le van szarva. Azért sem, mert tudjuk, hogy az emberek hajlamosak általánosítani, ahogy ezt itt, e blogon is megtapasztaljuk nap mint nap. Ebben az esetben sem lesz minden rendőr bunkó a fentiek miatt, ám speciális helyzetük miatt mégis az egész szervezetre kihat a tahó viselkedés. Már a Rendőrségnél is komoly PR-gépezetet próbálnak működtetni, a barátságos Rendőrség képe régi vágya a vezetőknek. Nincsenek könnyű helyzetben, és egy-egy ilyen eset, vagy e poszt hónapok-évek munkáját teszi tönkre. Ez természetesen nem a blog hibája, nagyon jó, hogy SilentSound-ék felvállalták e kényes témát is.

A hiba az, hogy begyepesedett gondolkodású főrendőrök lepik el a Teve utcai központot, és persze a politikusok sem tudnak egy egészséges, hosszú távon is működtethető koncepciót kialakítani. Nem mellékes, hogy a jogbiztonság sem áll a rendőrök mellett, igaz, a becsületes állampolgárok mellett sem. Elég, ha az éveken keresztül meghurcolt rendőrre gondolunk, aki lelőtte a bűnözőt, amikor annak kezében megcsillant valami, ami - mint később kiderült - nem fegyver volt.

Mindemellett a tudatosan szabálytalankodó rendőrt természetesen nem menti fel szervezetének bénultsága, hiszen egyénileg ő felelős azért, még akkor is, ha az idáig vezető folyamatok jól analizálhatóak.

A szomorú az, hogy nem kéne csodát tenni, csak kellő politikai akarat kéne. S persze szigorú felelősségre vonás, ha kiderül a szabálytalanság. Ha pedig egy bekapcsolva hagyott villogó tényleg lemeríti a rendőrautó akksiját, akkor venni kell bele még egyet, s azt, aki így rendelte meg, ki kell rúgni.

S akkor lassan elkezdődhetne egy folyamat, aminek a vége az, hogy a becsületes ember sem rezzen meg, ha megállítja egy rendőr, mert "úgyis talál valamit, ha akar".

Győző63 2008.10.05. 14:47:18

Degec és Norbi:

1. Ha a rendőr intézkedik, és azért jött, mert gond van, akkor kint hagyja a villógót, mert a megkülönböztető jelzés jogosítja arra fel, hogy bizonyos körülmények között áthágja a szabályokat. A jelzés pont arra való. Ez egyik esetben sem így van, tehát a rendőr azt hiszi, hogy több joga van.
2. A Teve utcánál nehéz parkolni. Nekem is, ha ott vagyok, mert ügyet kell intéznem. Én fizetek a parkolóóránál. És egy csomó kocsi áll a Rendőrpalotával szemben a tilosban, a műszerfalra kicseszve a rendőrsapka. És a Rendőrpalota elől békésen nézegeti az őr. Persze, ne ő intézkedjen, hanem hívja ki a járőrt, hogy itt tömeges szabálysértés van. De nem, szarik rá. ehát a rendőr itt is azt hiszi, hogy több joga van.
3. Úgy nem lenne szabad vadászni a polgárokra, hogy eleve szabálysértéssel kezdik, amikor eldugják a kocsit.
4. Annyira kockáztatják az életüket, hogy alig jönnek ki, ha hívod őket. Próbáld ki.
5. Az a pár fickó, aki meg komolyan veszi, és tényleg jó rendőr akar lenni, gyorsan leszokik róla, mert rájön, hogy a genyóknak több joga van, mint a becsületeseknek. És aztán ő is a sötét oldalra áll.

Perillustris 2008.10.05. 14:51:49

"Mert mindenki tegye a szívére a kezét és úgy mondja, hogy soha, de SOHA nem állt még meg tilosban egy pillanatra sem, soha nem vétett a szabályok ellen. Vagy hogy a munkahelyén sem hibázott még semmit?"

Szándékod nemes, mégis téves a logikád. A rendőr az, akinek be kell(ene) tartatnia a szabályokat. Erkölcsileg nem védhető, hogy egy hasonló eset után ugyanezért megbüntet mást, aki esetleg szintén csak egy hamburgert vett a Mekiben. Ismétlem magam: ez pont a rendőrök érdeke. A becsületes rendőröké. Te mosolyognál, ha egy rendőr kifizettet veled 10-20 ezer forintot azért, mert nem égett a lámpád, de ő is így közlekedne? Mindenki elkövet hibát, rengeteget szándékosan, ebben nincs vita. Egy rendőrnek viszont fokozottan oda kell figyelnie a szabályosságra. Egy hasonlattal élve: ha te úgy mentesz meg valakit a biztos haláltól egy vészhelyzetben, hogy közben a sérültnek eltörik a keze vagy a lába, netán valamelyik végtagját később amputálni kell, akkor senki nem fog felelősségre vonni. Ám ha ugyanezt egy tűzoltó vagy mentő követi el, akkor nem kétséges, hogy hosszú hónapokig tartó vizsgálatra számíthat.

Győző63 2008.10.05. 14:52:20

Ja, és mégvalami.

Lehet mondani, elvonatkoztatva a rendőrségtől, hogy a "körülmények", meg az "alacsony fizetés", meg az "elvált szülők", stb., egyszerűen nem érdekel, amikor ezekre hivatkozva lopnak vagy károsítanak meg, tolnak ki velem, és elvárják, hogy még értsem is meg.
Persze, a probléma nem egyszerű, meg a gyökerénél kell kezelni a bajt, de lopni, ölni meg szemétkedni akkor sem szabad.
Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy ezek az elnéző urak és hölgyek akkor változnak meg, amikor őket magukat éri a baj, rabolják ki őket, megerőszakolják a lányukat, stb., utána egyik sem mondja, hogy szegény szerencsétlen bűnöző, milyen rossz élete volt, meg kell őt is érteni.

lisztes81 2008.10.05. 14:59:44

Csak annyit hogy én egy nem túl nagy városban lakom.Az összes itteni rendőrt ismerem, de olyan hogy biztonsági öv nélkül valahova... Nemhogy a rendőrautóban nem hajlandóak beülni anélkül, de még civilben is bekapcsolják ha csak száz métert mennek is odébb.Itt a szó szoros értelmében beléjük nevelték.
Nem bántom őket semmiféle tilosban parkolásért, mert itt nem is látni olyat.Véletlen?
Minden a felső vezetésen múlik.Itt szigor van keményen.A főnök a saját beosztottja forgalmiját elveszi az első ablakon lévő fóliáért.De mindezt úgy hogy hétvégén együtt mennek szórakozni és a legjobb haverok.A munka az munka.Itt példát mutatnak a fiúk és gyakorlatilag a hülye 18 éves padlógázasokon kívül nincs is semmi gond.De fiatal friss jogsis mindenki volt ugye?
Tilosban csak intézkedéskor.De akkor kék fény, sziréna nélkül.
Bármilyen hülyeséget is csinálnak, én csak becsülni tudom őket.Sokszor nem lennék a helyükben.Hallottam elég sztorit.
A szabálytalankodósokat pedig az előjárónak elég lenne csak egyszer megfenyíteni.Ahogy elnézem a nagyvárosokban rájuk is fér.De nem kirúgni és felelőségre vonni kell őket.
Ha a főnökük is néha kiautózna és külön őket is figyelné mint nálunk ezek a mutatványok múlt idők lennének.
Egyik tábort sem akartam ezzel a levéllel megbántani ezért kérem senki semmit ne vegyen magára.Nem vagyok elfogult, ez csak tény és az itteni valóság.
Tisztelettel.

norbi78 2008.10.05. 15:04:17

Győző63:

"Amúgy, szerintem néhány alapigazság:

- aki nem tartja be a törvényt, az bűnöző
- sok rendőr nem tartja be a törvényt
- a többi meg tűri
- aki tűri, az cinkos

Ebből mi is következik?"

Az, hogy "Btk. 179.§.(1)Aki valakiről, más előtt a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2)A büntetés két évig terjedő szabadságvesztés, ha a rágalmazást
a)aljas indokból vagy célból,
b)nagy nyilvánosság előtt!!!
c)jelentős érdeksérelmet okozva
követik el."

Tehát aki mást rágalmaz, az is bűnöző.

Úgyhogy azért az durva, hogy minden rendőr bűnöző, szerintem. Mert úgy érzem, hogy én sem vagyok az. Hozzáteszem, hogy nem járőr vagyok. Valamint nem állok meg tilosban, mert tudom azt hogy a "becsületes állampolgároknak" az az első hogy lefényképezzenek, ettől próbálom óvni magamat az előző hozzászólásomban leírtak miatt.

Győző63 2008.10.05. 15:11:17

"Mert mindenki tegye a szívére a kezét és úgy mondja, hogy soha, de SOHA nem állt még meg tilosban egy pillanatra sem, soha nem vétett a szabályok ellen."

Gondoljuk már tovább:

- Ki nem csent el soha semmit? Az oviban sem? Akkor a rendőr lophat is?
- Ki nem fogadott el soha ajándékot apróbb szívességért? Akkor a rendőr elfogadhat kenőpénzt, büntethet saját zsebre?
- Ki nem verekedett már? Akkor a rendőr elverhet, ha akar?

A rendőr feladata betartatni a törvényt. Válogatás nélkül. Azaz el kellene járnia:
- a félelmetes külsejű autók tulajdonosai ellen
- a kollégái ellen
- a főnökei ellen
és persze mindezt úgy, hogy ő nem is betartja, ami elő van írva.

Csak nálunk ez így mőködik:
- Itt nem szabad valamit csinálni. Én azért vagyok, hogy én ezt betartassam, és megbüntessem, aki azt a valamit megteszi. Jé, hát én büntetek, hát magamat csak nem büntetem meg! Höhöhöhö... NEKEM TEHÁT SZABAD, AMIT MÁRNAK NEM. Ja, meg a haveroknak is...

Na figyu, egy eset. Nekem évente egyszer be kell küldenem egy igazolást a rendőrségre. Tavaly ír X hölgy, a BRFK-ról, hogy nem küldtem be, ezért ha 5 napon belül nem pótlom, akkor szabálysértési eljárást indítanak ellenem. Na, előkapom az igazolást, meg a fax jelentését, hogy megkapták. Hölgy mondja telefonban, küldjem be, szokott lenni olyan hogy elkeveredik. Panaszt teszek, hogy ha ez olyan súlyú, hogy ellenem szabálysértési eljárást indítanak, akkor azt, aki elkeverte, KI KELL RÚGNI. És láss csodát, UGYANAZ a hölgy vizsgálja ki az ügyet, aki ellen a panasz szólt, és megírja, hogy ő nem hibázott, és jól van ez így. Fasza.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2008.10.05. 15:23:02

Sziasztok!
Az csak nekem tünt fel, hogy az RB 71-42 frsz.-ú kéklámpás megrögzött visszaeső? Bálint képei és Műszaki osztály beszámolója ugyanarról a delikvensről készült más-más helyszínen.

DEGEC 2008.10.05. 15:26:55

én nem vagyok seriff, ugyhogy nekem nem mond....pusztán egy dolgot tudok, hogy ezek a képek alapján bárkit is elitélni, ugy gondolom nem sikeres, tekintve hogy nem ismerjük a körülményeket.

1996 óta vezek, kb 400-450 et nyomtam le...
és nagy gondom eddig sohasem volt a jarddal.
4 évig éltem pesten, napi 50 et utaztam munkába, sokat mentem nappal is, streetracsing matricával, és nagy koppánnyal a kocsimon, és sötét ablakom is van...és nem sok összetűzésem vol a közegekkel, parkoltam tilosban is, 50 el ritkán mentem, és mégse basztattak, ugyhogy én se basztatom őket, üldözzék a rosszfiúkat, persze azt én se komálom ha lesből, és előre kitervelt aljas pénzbehajtó szándékkal trafiznak..

amugy meg azért lehet ennyire kieemelni a rendőrőket, mert egyenruhában mászkálnak bóbitás kocsival, ha nem ez lenne fel sem tünne a forgalomban, és ok vannak legalja tipusok is , de mindenhol vannak Mo. on..

de ha nektek meg jó hogy itt fikázzátok név adószám és lakcim nelkül, hát tegyétek.
de ha akkora önjelölt rendörök vagytok mikor szabálytalankodik, mé nem mégy oda, elkérni azonosítóját, fénykép, és beballagni a teve utcába???


ja csak a szájkarate megy????????

Győző63 2008.10.05. 15:33:44

Figyelj Norbi,

Azt írtam, hogy

"- aki nem tartja be a törvényt, az bűnöző
- sok rendőr nem tartja be a törvényt
- a többi meg tűri
- aki tűri, az cinkos"

Melyik nem igaz? :)

Amúgy, érdekes, amit írtál, sőt azt mondom, sok benne az igazság is. Én is így gondoltam sokáig.

Aztán volt egy "ügyem". Nem akarom részletezni, a "Rendőrség" úgy marasztalt el, nem büntettett meg, csak tönkretette a vállalkozásomat, hogy végig nem tudták megjelölni a jogszabályt, ami alapján teszik. És azzal ért véget, hogy az ORFK ezt második körben, két év után helybenhagyta, és kimerültek a jogorvoslati lehetőségek.
Akit pedig a törvény betűje szerint elő kellett volna venni, azt csak TANU-ként hallgatták meg. Azóta másképp látom a világot.

Nem bántani akarlak, de elgondolkoztat, amivel a soraidat zártad:
"Valamint nem állok meg tilosban, mert tudom azt hogy a "becsületes állampolgároknak" az az első hogy lefényképezzenek, ettől próbálom óvni magamat az előző hozzászólásomban leírtak miatt. "

Ha azt írtad volna, hogy
"Valamint nem állok meg tilosban, mert tudom, HOGY TILOS, ÉS NEKEM, MINT RENDŐRNEK PÉLDÁT IS KELL MUTATNOM.", hitelesebb lett volna.

Te biztosan jobban ismered a rendőrség viszonyait, ment én. Tudsz arról valamit mondani, hogy hány rendőrt jelent fel egy másik rendőr, mert pl. tilosban parkol? Mondjuk Budapesten, egy átlagos kerületben. Most nem a TV nyomán indult büntetési kapmányra gondolok, hanem normál esetre. És aki megteszi, arra a többiek felnéznek, és példaképnek tekintik?

Ez nem provokáció, én tényleg kíváncsi vagyok!

A másik, ami engem személy szerint sokszor felbosszant a közlekedésrendészet tevékenységében, az az, hogy úgy látom, semmi mást nem üldöznek olyan intenzíven, mint a gyorshajtást. Azt, ami tényleg idegesíti az embert vezetés közben (a szar forgalomszervezésen kívül), a pofátlanságot, a másik akadályozását, pl. a kereszteződésben való szándékos bennragadást, a leszorítást, a tolakodást, azt nem. Erről mi a véleményed?
Pedig ez szerintem éppen olyan veszélyes, sőt általában nem a puszta gyorshajtás, hanem a gyorshajtás ÉS MÉG VALAMI MÁS SZABÁLYTALANSÁG EGYÜTT okozza az igazán súlyos baleseteket. Viszont a gyorhajtás automata berendezésekkel üldözhető, és ugye erősen
- javítja a statisztikát, hiszen azonnal felderített szabálysértésű
- nem nagyon igényel munkát, csak őrizni kell a cuccot, hogy el nem lopják.
Nekem erősen úgy tűnik, csak pénzbeszedésre megy a dolog, maga a közlekedésbiztonság másodlagos.

mxplanet 2008.10.05. 15:44:42

bármit feltettem volna norbi első hozzászólása után, hogy ő is zsellér :)

Győző63 2008.10.05. 15:53:26

mxplanet:

Nem baj az, sőt én személy szerint nagyon örülök neki. Szerintem a rendőrségnek pont arra van szüksége, hogy ilyen párbeszédek alapján megtudja, hogy

- mit gondolnak róla a polgárok
- mit tesz rosszul a polgárok szerint
- min kellene javítani
- mi a következménye, ha valamit rosszul csinál

Remélem, itt is erről van, lenne, lesz szó. Ha Norbiban ez nem úgy csapódik le, hogy őt itt b@sztatják, akkor ez jó is lehet.

Tudom idealista vagyok, de tényleg ez lenne jó:

A rendőr egy lenne a polgárok közül, akit a többiek azért fizetnek, hogy rendet tartson közöttük, és ebben a "közöttük"-ben maga a rendőr is benne van, hiszen egy a polgárok közül.

Győző63 2008.10.05. 15:54:34

B@sszus, az utolsó mondat milyen szép gondolat volt...:)

norbi78 2008.10.05. 16:09:27

Győző:

1. Természetesen az is motivál abban, hogy ne álljak tiltott helyre, hogy TILOS. Csak ezt kifelejtettem. :)
Sőt kifejezetten irritál, valamint még szolgálaton kívül is megjegyzem, ha vki a mozgáskorlátozottak számára fenntartott helyre áll. Undorító. Legyen az tisztes családapa, fukszokkal teleaggatott kisebbségi, kopasz BMW-s, vagy ugye rendőr. Elég baj az annak akinek fenntartják azt a helyet.

2. Az, hogy feljelentgetik-e egymást a rendőrök? Én egy vidéki kisvárosban dolgozom, ott előfordul, de az inkább személyes ellentétekre vezethető vissza. Itt hozzáteszem: nem jellemző nálunk, hogy a rendőr szabálytalankodik. De biztos előfordul, nem vagyunk szentek. :) A biztonsági övet pl. a kapitányság kijáratánál rögzített kamerán keresztül figyeli. Pénzbüntetés jár érte. Mindenki beköti. Nem tudom Bp-en hogy működik. Viszont van egy olyan szervezet, aminek a feladata a korrupt rendőrök kiszűrése. Titkosszolgálati módszerekkel dolgoznak, hát... hogy is mondjam... nem teljesen hibamentesen. De működnek.

3. A traffipax. Én is utálom, nem értek egyet ezzel az egész redszerrel, de kicsi pont vagyok ahhoz hogy változtathassak rajta. Ha engem lekap, akár civil, akár szolgálati kocsival ugyanaz a büntetési tétel + egy fenyítés jár érte. Mert abban maximálisan egyetértünk, hogy pusztán a gyorshajtás nem mindig veszélyes. Nem hiszem hogy veszélyesebb lenne sík, forgalommentes úton 90 helyett 120 km/h-val menni, mint egy iskola előtt szabályosan 50 km/h-val. De így sem a trafisokat utálom, hiszen ők csak a dolgukat végzik, oda vannak beoszva.

DEGEC 2008.10.05. 16:13:12

velem még ilyen feljelentősdi soha sem fordult elő...ha vétettem a kresz ellen és megállított a rendőr, max annyit mondott, hogy " további jó utat alezredes úr ":-DDDDDDD

norbi78 2008.10.05. 16:15:34

Nem haragszom, bár nem szeretem ha b@sztatnak. Tudom, nem rólam és rólad hanem a Rendőrség és az állampolgárok viszonyáról van itt szó. Nem veszem magamra a dolgot, csak más szemmel látom. Valamint nem szeretem ha általánosítanak ha tudom, hogy én becsületesen végzem a dolgomatat.

norbi78 2008.10.05. 16:37:03

mxplanet:
Nem hiszem, hogy emiatt szégyenkeznem kellene. Szerinted igen?

Győző63 2008.10.05. 16:38:53

Norbi:

Érdekeseket írtál, és lenne is néhány kérdésem/megjegyzésem:

1. Írod, hogy irritál, ha valaki roki helyre áll. Az áruházak parkolójában intézkedhet a rendőr ilyen esetben? Mert ez tuti bevétel lenne, és tényleg felháborító a dolog.
2. A Rendőrség, mint olyan, sajátos szervezet szerintem. Arra gondolok, hogy egy olyan, zárt közösség, ahol az egyének sokszor egymásra vannak utalva. És a másik tag feljelentése rombolja a szükséges viszonyt. Feltételezem, Nálatok mindenki ismer mindenkit a rendőrségen. A pk, ha normális, aránylag könnyen rendet tud tartani. Őt persze lehet szeretni vagy nem szeretni, de végső soron az van, amit ő akar. Itt Pesten olyan nagy a rendőrség, hogy már nem ismerik egymást, de nem is foglalkoznak egymás stiklijeivel, pont azért, mert nem tudni, ki kenek a valakije...
3. A trafisok hogy működnek? Megszabják nekik, hova kell állni, vagy ők választják ki a helyet? És van valami elvárás, teljesítmény? Pl. ha nem fotóznak le senki, akkor örül a főnök, hogy szabályosan közlekednek a polgárok, vagy dühöng, hogy nincs bevétel? Ami, ha jól tudom, előre megtervezett dolog...

norbi78 2008.10.05. 16:45:13

Győző:

Bocs, de most szóltak a yardról hogy be kell menni. Ilyen a bűnügyes élet. :) De ígérem később válaszolok. Mindenképpen. Üdv

Győző63 2008.10.05. 16:51:18

Norbi:

Nem irigyellek... Jó munkát!

mxplanet 2008.10.05. 16:56:42

győző! szólj ha már feltalálták azt! ;D

Győző63 2008.10.05. 17:28:48

Számtalan jó meló van, csak qrva nehéz megtalálni:)

De tényleg!

mxplanet 2008.10.05. 17:45:37

jó...egyet tudok.
vízibicikli kölcsönzősnek lenni.

Győző63 2008.10.05. 17:58:27

mxplanet:

Főleg télen:)

mxplanet 2008.10.05. 18:21:40

hát ezért nem említettem, mert csak idény ;)

Aqweren 2008.10.05. 18:54:36

Gondolom ugyanaz lehet rendőréknél is mint pedagóguséknál: kevés eszköz, nem tudsz jól dolgozni, tele van a pálya lepukkadt-kiégett-mindentleszarok alakokkal - ha nem válsz ilyenné magad is, kinyírnak. Ha olyanná váltál, akkor vagy jó. Egyszerűen nem lehet tisztességesen végezni a munkát. Aki jól csinálná, és akarja is csinálni, elmegy amint teheti (egy olyan embernek, akinek van hivatástudata, kínszenvedés lehet ha körülötte mindenki sikeresebb, aki alig vagy rosszul dolgozik), plusz még a többiek miatt a társadalom bizalmatlansága - ami mindig azon csattan, aki ártatlan.
Ezért megmarad a testületnél az alja, akinek gyakorlatilag mindegy hogy hol dolgozik, csak legyen egy jó kis nyugis állása ahol nem nagyon szaggatja meg magát - na ezek a rossz rendőrök (meg a rossz pedagógusok, közisztviselők, stb.)

kis ember 2008.10.05. 19:22:51

DEGEC "streetracsing matricával, és nagy koppánnyal a kocsimon, és sötét ablakom is van...és nem sok összetűzésem vol a közegekkel, parkoltam tilosban is, 50 el ritkán mentem,"

Ehhez csak gratulálni tudok. Farkad mekkora?

Győző63 2008.10.05. 19:25:46

kis ember:

Nem látod, hogy DEGEC csak ugrat?:)

Tuti Suzukija van:)

kis ember 2008.10.05. 19:32:51

Az az EBEUSS. :)
Neki lehet hogy naagy sárga villamosa van. Az azért jó, mert egyenrangú útkereszteződésben balról is elsőbbsége van.

DEGEC 2008.10.05. 19:34:55

dik, hogy jön ide a károm?:-P


egyébként nem vicc, felvettem a város ritmusát...de nem veszélyeztettem senki életét, de ha tudtam hogy a lámpa váltani fog, ráléptem és 70 el mentem...
lőjj le baz+

mxplanet 2008.10.05. 19:37:29

hogy jött ide ebeuss?

DEGEC 2008.10.05. 19:39:16

Győző63 2008.10.05. 19:25:46

digóverdával járok, de ha jol meléxem, még csak nem is ültem suzukiban, de lehet hogy egyszer vittek egy vagonerrel az ér?
cuore sportivo :-P

kis ember 2008.10.05. 19:45:58

"ráléptem és 70 el mentem..."
aha.Na az ilyeneknek venném el a jogosítványát, akik az "épp hogy piroson" átmennek a megengedett sebességnél majdnem 50 (!) %-kal gyorsabban, aztán eltalálják a szabályosan keresztbemenőt. Tudom, te nem. Mázlid volt. Mert olyan kurva jó sofőr te se lehetsz, hogy kanyarban látsz. Az csak a csakknorrisz

kis ember 2008.10.05. 19:52:47

EBEUS-nak van suzukija

DEGEC 2008.10.05. 19:56:26

kis ember 2008.10.05. 19:45:58

van valami gondod?fusztrált vagy?akarsz róla beszélni?

te most attackolsz enegem-e?

olvasni sem tudsz...gyorsítottam hogy még zöldön átmenjek, de ezért valljuk be hogy pesten a sárgán 1-2 kocsi plusz a piroson is legalább egy kocsi át megy még.Én is átmentem...és?még rajtam kivül a pestiek 90%-a, mert csak igy lehet haladni, de ezexerint te a maradék 10% os kalaposskodások közé tartozol...akiket le szoktam dudálni az utról.

de ha leközlebb magyaro. on járok, és meglátom hogy egy kis ember ül benne, le is tolom:-P

viszont kereszteződésbe sosem ragadtam be...
ki beszélt kanyarról...

Matrix_ 2008.10.05. 20:05:14

Nehaggyad magad DEGEC! :D

kis ember 2008.10.05. 20:06:49

DEGEC: Nem, nem tartozom a kalaposskodások közé. 5 évig voltam kisteherautósofőr ebben az elbaltázott városban. De gyere, toljál le, ha attól nagyobb nemiszervűnek érzed magad. Egyébként az előző bejegyzésedben éppen az én előfeltevésemet bizonyítod, miszerint átmentél a sárgán és a piroson. Szeretem az ilyen embereket, akik olyan okosak, hogy még a seggük helyén is fejük van és azt hiszik, hogy ők még meg tudják csinálni. Pont úgy, mint a másik posztban a 17 éves sofőr gyerek. Valószínűleg neki is sokszor sikerült. Most nem

mxplanet 2008.10.05. 20:12:48

a nagy vita közepette kihúzok egy csík kólát..
melyikőtök kér?:)

DEGEC 2008.10.05. 20:18:42

1. mentem át 70 el zöldön
2. és mentem már át piroson is.
3. ha te 5 évet lenyomtál a városban akkor tudnod kéne hogy vannak olyan esetek amikor kénytelen vagy átmenni, mert még mögötted ketten át akarnak menni a piroson.Vagy betolnak...
4. pont leszarom te mit gondolsz, ha te szeretsz szembeszéllel hugyozni tedd azt.
Én megpróbáltam közlekedni, ez nem ment mindig szabályosan, de nem sirtam hanem alkalmazkodtam, és elhárítottam, mint sokan mások, és nem áltatok itt a neten mindenkit azzal hogy én mindig 50 el megyek..és még sosem előztem záróvonalon, és nem álltam tilosban stb...mert ilyen állat nincs..
sok olyan van aki törexik erre, de nem hiszem hogy van olyan aki nem vétett.

DEGEC 2008.10.05. 20:19:49

mijaza csik kóla?

Győző63 2008.10.05. 20:21:15

DEGEC:

A kis polák nem digóverda:)

kis ember 2008.10.05. 20:25:06

Tudod, ez olyan, hogy mindenki belehugyozik a medencébe, de a trambulinról csinálni pofátlanság. Miért vannak szerinted előítéleteim a streetracingos, sötétített üveges olcsópuntó/olcsósuzuki/olcsófos autósokkal szemben? Mert 91 %-ban az ilyenek miatt borult az ölembe egy tonna papír. Mert még ő oda befér eléd. Mert még ő pont átfér. Mint te

DEGEC 2008.10.05. 20:25:18

az lengyel:-)

a fiat 126 az olasz..

igazi hős 2008.10.05. 20:27:12

kis ember,
lehet szájkaratézni, de ha egyszer a lámpa ad egy tempót, amivel forgalom megy, akkor annyival kell menni. Kedvenc példám a hajnali Üllői út, ahol 60+ a zöldhullám (Határ út-Ferenc krt). Hidd el ha ilyen helyen 50-nel mész és minden 2-3. lámpánál megállsz, az sokkal balesetveszélyesebb, mintha egyenletes 63-mal, egy megállással mész végig.

DEGEC 2008.10.05. 20:31:06

kis ember 2008.10.05. 20:25:06

szal ez b@szta ki nálad a biztosítékot:-)

már nem nagyon racsingolok, felnőttem,a matrica maradt, és nem ócsóhugy kocsim van igaz nem is 7es bimmer. :-P
még pöcsös kölyök koromban jártam éjszak az acélvárosban racsingoni a zsarnai mögé, de az már rég volt..

a sötétített ablak nem csak azt jelzi hogy sötét van a fejemben, hanem van hővédő és uv védő funkciója is, plusz nem bambul be senki, és nem süti a kutyát a nap ha utazik velem.

De át tudom érezni a gondjaid, sok sutyerák járkál...én is utálom őket....

kis ember 2008.10.05. 20:32:54

Nem a tempóval van a legfőbb gondom, hanem a piros lámpázással. Meg az "50 el ritkán mentem" szöveggel. Streetracing. Megdöbbent ez, bazmeg, megdöbbent

kis ember 2008.10.05. 20:37:33

A forgalom tempójával egyetértek. De akkor ki az a sok barom (általában sötétüveges sztrítrészinges) aki sávok között szlalomozik, hogy aztán 500 m múlva beérjem?

Győző63 2008.10.05. 20:43:29

DEGEC:

A fiat 126 igaz, digó, de ma már nem sikeres:)

DEGEC 2008.10.05. 20:44:00

figy, én ezt nem tagadom, sok ilyen renitens van.
sajnos..

de most hogy belegondolok a feleségem kocsiján is kint a matrica...:-P

lehet hogy ő racsingol, és ezért ezsik nála annyit a gép????:-PPPPPPP

kis ember 2008.10.05. 20:49:09

"sok ilyen renitens van.
sajnos" mint pl. te voltál, mikor még itt vezettél.

DEGEC 2008.10.05. 20:54:42

ha most neked igy jobb én voltam....
lőjj tarkón na....

107! 2008.10.05. 20:59:35

Látom ismét aktiválták magukat a "gyűlöljük a rendőröket" emberek!
Igen! Kétségtelen, hogy van közöttük boltban vásárolós kép is, DE: Pl.: a VW Transporter nem kifejezett járőrautó. Lehet éppen helyszínelő, vagy rabos kocsi, tehát nem feltétlenül a seggét vakarta az aki odaállt vele. A másik dühítő a Déli pályaudvaros kép. Nem tudom ki tudja, ki nem, de ott üzemel egy pályaudvari őrsnek csúfolt "Police" vagon. Bizony, ha ott rendőrautó áll, akkor az is szolgálati okból teszi. Mellesleg a szegény BMW szintén parkol, és ha akar szépen kifordul a képen nem látható, de 50 m-el arrébb lévő kihajtónál.
Ja igen. Üllői út! Mivel a BRFK-s kollégák nagy része (75%) vidéki, és a fizetése sem olyan, nem valószínű, hogy haza ugrott az asszonyhoz, amikor megállt a járdán, talán még az is előfordulhat, hogy esetleg intézkedni ment oda? Biztos jobban tette volna, ha kiáll az útra, felku..ja a kéket és felmegy egy félórás családi bajnokságra rendet tenni. A forgalom meg le van sz..va. A képen jól látszik, hogy akár babakocsival, akár tolószékkel el lehet férni mellette.
Körvonalakban ennyi, aki pedig rendőrként valóban indokolatlanul áll meg szabálytalanul, az egy gerinctelen ember, és nem való közénk.
Ezzel az állampolgári hozzáállással és mentalitással még a tisztességes, hivatástudattal rendelkező rendőrökből is sikerül kiölni a munkakedvet. Sajnos mostanában bármilyen hivatalos ügyben áll meg az ember retteg, nehogy valami túlbuzgó "majd én megmutatom nekik" majom lefényképezze. Így elég nehézkes dolgozni (meg nincs is nagyon kedvem)

És akkor most lehet savazni!!!

kis ember 2008.10.05. 21:02:35

O.K.
Most már nem autózom annyit, inkább biciklizem, meg hajózom, úgyhogy ha nem kikötőkben jársz, meg Mo-on, akkor úgysem találkozunk. De azért lécci ma állj a sarokba 5 percet, utána megeheted az édességet. Jó étvágyat kisfiam!
www.youtube.com/watch?v=Y9GHkXP7WH4

DEGEC 2008.10.05. 21:06:44

kis ember 2008.10.05. 21:02:35

a jetski az gáz?:-P

kis ember 2008.10.05. 21:09:18

Nem hiszem. 90.000 tonnával vagyok :)
És nem én vezetem

kis ember 2008.10.05. 21:18:20

Ne. A hajón van híd

Győző63 2008.10.05. 21:32:17

Kedves 107!

Légy szíves sétálgassál kicsit a Teve utcában, és nézd meg a tilosban parkoló kocsikat. Aztán hőböröghetsz.

Persze, baromság, hogy nincs elég parkolója a Palotának ahhoz, hogy az ott dolgozók beálljanak. De ez van, én is dolgoztam olyan helyen, ahol nem volt parkoló. De engem megbüntettek, ha rossz helyen álltam meg. És én akkor megálltam picit távolabb, és gyalogoltam (pedig nekem nem előírás a munkához a megfelelő kondi). Ezt a Tisztelt Urak is megtehetik, átmennek a Hungárián a zebra másik végére (200 méter), és megállnak a lakótelepen, ami ingyen van. Ahogy én szoktam, ha arra járok.

Nem kell rögtön rendőr-ellenességgel vádaskodni, ha valaki elmondja, hogy ez vagy az szerinte nem jól van. Szép dolog, hogy véded a mundér becsületét, de ha ezek a dolgok elharapódznak, akkor nem lesz mit. Igaz, hogy most sem könnyű, miután Gergényi úr vígan hazudozott a kamerába, és ezért kitüntették.

Amúgy, szerintem ez az eset ártott a legtöbbet a rendszerváltás óta a Rendőrségnek. Én sokat dolgoztam rendőrök között, és láttam, hogy az elmúlt 15 évben mekkorát változott a szervezet, jó irányba. Aztán jött Gergényi, és ezt gyorsan lerombolta. Hát ennyi.

Ja, az is baromi életszerű, hogy a VW Transproter elmenekül, ha fotózzák, pedig jogszerűen van ott:) Ha pedig megfigyelésen volt, és úgy értezte, ettől bukik le, akkor hülye, mert rá van festve, hogy RENDŐRSÉG:)

Tényleg, ahhoz mit szólsz, hogy a 6-os bevezetőjén, kétszer kétsávos úton, civil (fedett?) kocsiból, forgalommal szembe fordulva, megállni tilos tábla tövéből trafiznak? Ez egy komoly kérdés volt, és várom a magyarázatot, miért is helyes ez...

DEGEC 2008.10.05. 21:47:41

"Mert 91 %-ban az ilyenek miatt borult az ölembe egy tonna papír"

mikor sztrítrészinges vizsgámat tettem, én ugy tanultam, hogy a rakomány rögzítésért a gépjárművezető a felelős:-D

kis ember 2008.10.05. 22:21:20

Aha. Normális körülmények között nem is borult az ölembe. Csak a sztrítesek miatt

B.GY. 2008.10.05. 23:17:32

A rendőr ott áll meg ahol akar,vagy ahol eszébejut.Vagy valaki megtiltja nekik?Rászólnak?Megbüntetik?Szerintem nem.Ne ezért vannak ezek a sok képek.Én is láttam már ilyen rendőrautókat,de nem szóltam rájuk:)

Perillustris 2008.10.06. 00:35:32

"olvasni sem tudsz...gyorsítottam hogy még zöldön átmenjek, de ezért valljuk be hogy pesten a sárgán 1-2 kocsi plusz a piroson is legalább egy kocsi át megy még.Én is átmentem...és?még rajtam kivül a pestiek 90%-a, mert csak igy lehet haladni, de ezexerint te a maradék 10% os kalaposskodások közé tartozol...akiket le szoktam dudálni az utról"

Hoppá-hoppá, ezt azért bekeretezem, s bemásolom, amikor biciklisek vonatkozásában emlegeti ismét valaki a piroson áthajtást.


"lehet szájkaratézni, de ha egyszer a lámpa ad egy tempót, amivel forgalom megy, akkor annyival kell menni. Kedvenc példám a hajnali Üllői út, ahol 60+ a zöldhullám (Határ út-Ferenc krt). Hidd el ha ilyen helyen 50-nel mész és minden 2-3. lámpánál megállsz, az sokkal balesetveszélyesebb, mintha egyenletes 63-mal, egy megállással mész végig"

A dobogóra felfér ez is. LOL

igazi hős 2008.10.06. 08:41:53

Perillustris,
kicsit kifejtenéd mi tetszett ennyire? Tudom, hogy bringán mindig zöldhullám van, de vezetsz is, nem?

107! 2008.10.06. 09:25:30

Győző63 2008.10.05. 21:32:17

VW Transporter-t írtam, nem Ford Transitot!

Teve u. : külön kategóriába tartozik. De már legalább fel jött szóba. A Teve utcában dolgoznak azok az emberek, akik minket "kicsiket" a legkisebb szabálysértésért is megfenyítenek (pl.: sapka, bizt.öv...) A "palotának" elég nagy parkolója van! Csak éppen félig üres, mert oda csak a kiváltságosok tehetik be a lábukat (autójukat).
Egyébként az utca kis részén van egy megállni tilos tábla kivéve rendőrség... oda állnak azok, akik nem mehetnek le a garázsba, így aki hivatalos ügyét jött intézni szolgálati autóval, az keresgélhet parkolóhelyet, vagy bekönyörögheti magát a sorompón belülre.

Nem a Te hozzáállásoddal van baj, hanem azokéval, akik mindig minden rendőrben csak a korrupt, visszaélő, törvény felett álló, gyűlölni valót látják.

A hatos bevezetőre nem tudok reagálni, soha nem trafiztam, így nem tudom milyen speciális előírásoknak, feltételeknek kell megfelelni, csak annyit tudok, hogy mindig meg van határozva előre, hol kell mérni. (persze nem engedélyezett a szabálysértés elkövetése)
Azt meg lássuk be, ha az ember dobbal megy verebet fogni, akkor valószínű hogy üres kézzel megy haza. Szerintem közös érdekünk a gyorshajtók kiszűrése, megdorgálása. Én legalábbis nem szeretném, ha egy ilyen végezne a családommal. (most meg jönnek majd a kinthagyott 30-as táblások)

Perillustris 2008.10.06. 10:56:46

Igazi hős:

Ahol 63< km/h-val kell haladni ahhoz, hogy elérd a zöldeket, ott szándékosan van úgy beállítva a lámpa, s nem azért, hogy a megengedett sebességet túllépve zöldhullámon menj.

Félreértés ne essék, menj annyival, ha neked úgy jólesik, de ha esetleg lefotóznak a min. 20%-os gyorshajtás miatt, ne lepődj meg.

igazi hős 2008.10.06. 13:22:56

Perillustris,
a lámpasor úgy van beállítva, hogy amikor a tömeg megjelenik, akkor semelyiknél ne torlódjon fel a forgalom, azért nem 50 a zöldhullám, hanem "siet" a tervezett sebességhez képest. Ez egy dolog. Másrészt viszont, ha minden 3. lámpánál rádérkezik egy kupac autó (akár úgy is hogy betartják az 50-et, bár ez nem jellemző), akkor az veszélyesebb mint 6x-szel száguldozni egy 2x3 sávos úton.

Győző63 2008.10.06. 16:59:22

107:

Ezek civil kocsik. Nézetem szerint ez a tábla a rendőrség tulajdonában lévő kocsikra vonatkozik, azaz a szolgálati gépekre.
A trafihoz meg:
Tudod, amit elmondtál a gyorshajtókról, azzal egyetértek. Viszont nekem erről az egész szabályozásról az jön le, hogy maximalizáljuk a bevételt, a többi meg nem annyira érdekes. Ha az lenne, akkor
- nem úgy számolna a rendőrség, hogy egy trafi x forint, és az mennyi idő alatt jön vissza
- szűrnék a tapadást, az autópályán a középső sávban való szüttyőgést, letolást, stb.

Krisi 2008.10.06. 19:01:33

ismét csak azt tudom mondani, hogy amíg nem ismerjük a konkrét helyzet, addig nem kéne faszkodni itt, hogy "köcsög rendőrök így meg úgy"

Így csak az jön le, hogy utálni kell a rendőröket, amit jellemzően a törvényt nem tisztelők szoktak mondogatni. Én nem tarom magam ilyennek.

És mégegyszer mondom gyengébbek kedvéért, hogy tisztában vagyok vele, hogy egy részük tényleg lustaságból parkolt oda, de amíg nem tudjuk hogy konkrétan mi történt, addig kussolni kéne.

Amúgy jót röhögtem a "SL Merci, 5-ös BMW,(ami 7es, de sebaj) rendőrségi Skoda Octavia" kombón :)

107! 2008.10.06. 20:05:24

Győző63 2008.10.06. 16:59:22

Én is éppen ezt mondom!
Ami a bevételt illeti, annak sajnos semmi köze a rendőrséghez. Megy a nagy kalapba. Ha nem így lenne, már rég fel lenne szerelve az összes rendőrautó kamerával (hogy csak egy példát említsek a finanszírozási problémákból)

Azért érdekelne, hogy milyen módszerekkel oldanád meg az általad felsorolt szabálysértések lefülelését és bizonyítását.

Joe Hallenbeck 2008.10.06. 21:37:44

Én arra lennék kíváncsi hogy az itt összegyűlt ékesszavú, tiszta erkölcsü, becsületesség lovagjai vajon ha redndőrök lennének mennyire lennének tisztességesek.A rendőrök éjjel járőrőznek mig ti az igazak álmát alusszátok.Olyan emberekkel foglalkoznak akiket ti messziről kerültök, mindenféle szarságokban van részük, a feletteseik basztatják őket a polgárok utálják.És mind ezt szarér hugyér csinálják.Szerintem természetes hogy kihasználják a hatalmunkból adódó kis kényelmi előnyöket, és rohadul nem érdekel ha egy rendőrautó a járdán parkol.Sokkal jobban idegesít a beles kancigány az ML mercijében (még akkor is ha full szabályos) vagy a rallyautójával menőző apucikedvence kisköcsög vagy sorolhatnám.
Szerintem a rendőrőket fikázók nagyrésze csak irigykedik hogy a rendőröknek valamivel több szabadságuk van.De közben semmit sem tudnak hogy mi vana háttérben.Tipikus magyar...

DEGEC 2008.10.06. 21:42:48

nem hinném, hogy egy kis szabálytalan parkolás munkaidőben irigylésre méltó lenne....


szerintem inkább a tipikus magyar...de ezt mán én is kifejtettem...

Joe Hallenbeck 2008.10.07. 18:54:55

DEGEC: nem is a munkaidőben való SZABÁLYTALAN prakolásra irigykedsz, hanem arra hogy megteheti büntetlenül.

DEGEC 2008.10.07. 19:32:36

én nem irigykedem rájuk, szerintem ennyi belefér...

bár ha valahol én tilosban állok és megbüntetnek, majd másnap ugyanaz a rendőr oda parkol azt azé zokon venném

107! 2008.10.07. 20:19:17

Valóban ez a része a gerinctelenség! Hogyan várhatom el mástól, hogy betartsa, ha én magam sem teszem. Ez így igaz, azonban tényleg vannak olyan helyzetek, amikor nincs idő keresgélni. Azt hiszem, ha mindig minden rendőr csak akkor várakozna szabálytalanul, amikor nincs más megoldás, senki nem szólna érte. (viszont a képekből jól látszik, hogy a rosszindulatú emberek nem tudják felmérni, minek jogos, minek jogtalan az alapja)

DEGEC 2008.10.07. 20:31:06

de aki siet, mert surgős dolga van annak nincs ideje engem sem megbirságolni, bár nem vagyok notorius tilosban parkoló...

ez magyar szokás....az emberek megkeseredettek, és örülnek hogy van hol köszörülni a nyelvüket...bocs billentyűzetet..
nekem meg legalább telik a napom mikor röhögök rajtuk.
btw, 4 évig éltem pesten, kb 40 et vezettem le a varosban, illetve környéken, engem nem bántottak, bár gödöllőn belekötöttek a ködlámpába meg a sötét ablakba, de aztán rájott a sheriff, hogy nincs meg a megfelelő végzettsége, és felszerelése, hogy meg tudja állapítani, hogy valóban sötétitt-e az ablakom, vagy csak ő látja úgy...
bár a lokálok aszongyák ott amugy is szigor van...
a trafisokat én se szeretem, meg azt amikor hallgatók vannak velük, pláne amikor ribi is van közte, mert akkor mindegyik rajtam akarja megmutatni hogy ő itt élet halál ura, és ő a legnagyobb alfa-hím...de aztán......

Győző63 2008.10.07. 22:03:20

107:

Hogy hogyan oldanám meg?

- kamera a járőrkocsiba. Persze pénz, de töredéke, mint egy trafi!
- egy talpas járőrpár a kritikus kereszteződésekbe több kiló csekkel. Ilyen kereszteződés van vagy ezer, szerintem Te is tudsz mondani párat.

Krisi 2008.10.08. 00:04:14

SilentSound:

Várom már a szabálytalanul parkoló mentőautós kép összeállításit is. Túzoltó csokor is legyen majd, az a tuti!

Xezs 2008.10.12. 22:09:14

Nem vagyok rendőr, nem is vagyok jóban velük, de egy megjegyzésem hadd legyen. Srácok, tényleg az a legnagyobb probléma hogy a rendőrök hogy állnak meg és hogy hol? Például ha épp egy bűnözőt üldöznek, akkor is elvárjátok tőlük hogy szabályosan leállítsák az autót valami arra alkalmas helyen és utána kezdejenek csak el rohangálni a tettes ellen?

Komolyan srácok, irigylem a problémáitokat.

Ahogy az angol mondja: Get a life, dude!

Xezs 2008.10.12. 22:36:53

És ismét megjelentek a kommentelők között azok az elemek akik megmagyarázzák hogy a szabálytalan közlekedés igazából helyes. Hihetetlen, hogy egyeseknek milyen felfogásuk van a világról.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása