Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kis magyar szokáskalauz II.

2008.10.06. 12:01 :: Kisikasa

Folytatjuk Richelieu három felvonásos autós szociológiai gyűjteményének második részével. Akik rendszeresen olvasnak minket, már megismerkedhettek az első fejezettel. Ezúttal az irányjelző használatának vagy éppen nem használatának problematikáját vesézzük ki.

Nos, ígéretemhez híven lássuk a nagy hazai tudunk-mi-közlekedni-csak-senki-ne-zavarjon-meg társasjáték második tábláját, egy újabb  példasort arra, hogy az individuum tud olyat produkálni, amire a közösség nincs felkészülve. Vágjunk bele hát véreim, lássuk mitől lesz nekünk jobb az utakon.

2. A második rész témája: Menet közben hirtelen index, vágy bármilyen más jelzés használata nélküli sáv-váltás
 
Nos, az alcímben jelölt magatartás immáron nem újdonság nekünk, ugyanakkor veszélyeségével "kiérdemelte", hogy szóljunk róla. Nincs különösebb küldetéstudatom fajtársaimmal szemben, elvagyok szőr mentén, ugyanakkor ha ennek a rövid kis írásnak köszönhetően akár csak 1 valaki egyszer indexel, aki amúgy nem szokott, és ezzel mondjuk nem okoz extra bevételt egy átlagos magyar személygépjármű szervíznek valamint extra jutalékot egy kárfelvevőnek, nem beszélve esetleges komolyabb, egészséget is károsító elemekről, akkor úgy érzem már megérte. Nagyon is.
 
Alapvetően 4 kategóriát érdemes megemlíteni:
 
a. dugóban araszolva pofátlanul orrbetolós;
b. főúton haladva index nélkül akadály kielőzős - lekanyarodós;
c. autópályán előző sávba besurranós;
d. NUR SO kategória
 
a.
Dugóban araszolós
Adott a reggeli dugó, mikor az átlagos sofőr orrában még a reggeli kávé illata bódít (kisgyermekeseknél ez felcserélhető bambinóról frissen levett pelenka ajándékcsomag szérummal), és a jobb kezünk a rádió gombján pihen lágyan, keresvén az élet értelmét a reggeli műsorok között. Profibbak telefonálnak, hogy a dugó miatt késnek (fele kamu - csak későn indult), vérprofik pedig bal kézzel cigiznek, térddel kormányoznak, bal kézben kávé, láb között pedig a visszatekert szélű briós-zacskó, belőle kilógó péksüteménnyel. Ezt csak azért részleteztem ki, mert a legkisebb fékezésnél a hamu beesik inglyukba közvetlenül a mellkas-szőrre, a kávé rálöttyen, és mikor az egészt hárítanánk egy reflex mozdulattal, a brióst belökjük a kuplung pedál alá. Ettől igen érdekes hang lesz a motortérből, van aki fordulatszámmal pótolja az elmaradt nyomatékot, miközben lelakkozott szemekkel néz előre és menti a megmaradt 5 milliliter kávét.

Ekkor szokott az jönni, hogy a sorsába beletörődni nem képes kolléga jobbról úgy dönt, hogy mégis a belső sáv a szimpatikus miközben 3 sáv áll. Nem törődik holmi indexeléssel, maradi szokás, nincs benne semmi egyéni. Ezért az ujját nem koptatva a bajúszkapcsolón simán csak beteszi az orrát, arra számítva, hogy a másik sávban utazónak drága a vagyona, nem szeretné leamortizálni azt semmilyen módon, így majd őt szépen beengedi. És ez sajnos működik, az áldozat lebólint 3 Km/h sebességről nullára 35 centin belül, ettől a kezében esetlegesen tartott kávé bebizonyítja, hogy a fehérítő mégsem fehérít annyira, valamint van a műszerfalnak tisztíthatatlan része.

Negatív hősünk udvariasan megköszöni, vagy nagy fekete autó esetén a horizontot bámulja, és úgy sorol elénk, miközben mi expressz-folttisztítást végzünk benyálazott tenyérrel. Kiszállni nem száll ki az ember, mert akkor a mögötte álló munkás csapat a kőműves-tourist kisbuszt elhagyva az embert ott helyben malter nélkül beépíti a legközelebbi póznába vagy elhelyezi útburkolati jelként. És érdekes, ez csak reggel van. Este kevesebb ilyen van, figyeljétek meg. Akkor valahogy már minden mindegy.

Javasolt megoldás:
"Nemkárérte" IFA vásárlása, közömbös arckifejezéssel továbbhaladás vétkes személygépjárművön keresztül.
 
b.
Akadály kielőzős, lekanyarodós
Ezek is ismertek mindenki előtt. Mész egy zsúfolt főúton, mikor az előtted haladó rámegy az előtte lassan közlekedőre, hirtelen mozdulattal kielőzi, te meg ott jössz mögötte, és hirtelen lepereg előtted az életed, valamint elfogyasztasz 1 fékezéssel 2500 forintot a fékeidből.

A másik, amikor haladás közben lassulni kezd az előtted autózó, és mindeki örömére lekanyarodik jobbra. Ez az egyszerű verzió, a bonyolultabb és vakmerőbb megoldás a balra kanyarodás index nélkül. Utóbbi esetében a szemben autózók járnak rosszabul, illetve te is, amennyiben vészkikerülés történik. A jobbra kanyarodás igazából idegesítő, komoly kárt figyelmes autós esetén nem okoz, csak a frusztráció marad benned, hogy "de kár, hogy nem kanyarodtam le én is, mert akkor ....húú....". És később, a boltban kezdesz el üvöltözni a lassú kezű felvágottas nénivel, hogy ne 25 dekás parizer szeleteket vágjon már....

Javasolt megoldás:
"Nemkárérte" Kamaz vásárlása, közömbös arckifejezéssel segíteni a balra-, illetve jobbrakanyarodást a rendőrségi oktató filmekben látott kifordítós technológiával.
 
c.
Autópályán eléd besorolós
Na ez a kedvencem. Ezek azok a pillanatok, amikor már eddig többször lepergett életem filmje 1,1 másodperc alatt, valamint néhány hajszálam elszíneződött nyugdíjas metálkékre. Közlekedsz a pályán, és bejön eléd a kissebségi komplexussal küzdő, viszapillantót megtagadó sofőr, sajnos a kocsijával együtt. Ha anélkül jönne, továbbhaladással és kettő huppanással tudnád kezelni az ügyet. Lehet ilyenkor dudálni, villogni, öklöt rázni, fenyegtőzni, de:
1- nem hallja
2- megijed tőle, és belerongyol a szallag korlátba;
3- türelemre int, hogy van még időd hazaérni;
4- tudomást sem vesz rólad, mert ezt nem tanulta meg otthon.

Ezek azok a pillanatok, amikor az autók a legmeredekebb szöget bírják bezárni az úttal, valamint a bent ülők komplett idiótának néznek téged, hiába mondják, hogy ki az a barom ott előtted. Erre külhonban néhány országban bevett szokás a reflektorral való jelzés vagy az index használata olyan esetben, mikor veszélyesen mozog a jobb sávban az autó. Ezt próbáltam itthon, de csak népszerűtlen lettem tőle, a gondoskodást nem vették le mint szándékot. Kár.

Javasolt megoldás:
Fékezni, lassítani, mellé menni előzés után, és csak átnézni a másik kocsiba. Lesajnáló arc, egy üde mosoly, vagy vállról egy föld-föld rakéta bevetése javasolt.
 
d.
Nur so
Ez a legveszélyesebb talán. Random alapon működik, az általa látott tér leszűkül a gépkocsija két oldalsó tükrének előre vetített vonalára, ezeken kívül, oldalt, mögötte, nem létezik tér, azt az úristen még nem teremtette meg. Ezek a sofőrök autójukkal egy elképzelt kígyóvonal mentén mozognak, nem vesznek tudomást fizikáról, Newton miattuk hiába dobálgatta almáit napos délutánokon. Kedvenc szokásuk a délutáni dugóban való fickándozás, ahol az a. pontban leírt egyedek már fáradtak. Jellemzőjük a saját rendszám, valami elmés felirattal, amit most nem idéznék, de jellemzően becenév, kutyanév, vagy sportegyesület. Szélsőséges esetben sátánista számkombináció. Velük leggyakrabban a civil életben videotékában találkozhatsz a korai rambo filmek állványa előtt, vagy szoláriumban hétköznap délután 2 körül, amikor ébrednek.

Javasolt megoldás:
A jogosítvány megszerzésének korlátozása, előzetes személyiségi teszt bevezetése. Ez röviden annyit jelent, hogy azok, akiknek megcsillan a szemük és kicsordul a nyáluk egy 2,5 Kg súlyú aranyozott rigalánc láttán, nem kaphatnak jogosítványt.
 
Mára ennyi, nemsokára jövök a harmadik résszel!!

48 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó sztereotípia kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.06. 12:18:46

12:18

:))

előző jobb volt,
(csak azért mondom, hogy megtörjem a számokat bepötyögő kollégák egyeduralmát)

autosave 2008.10.06. 12:22:04

atyaisten... van ám világképed a hülyékről.

követési távolság + mit is szabad vezetés közben csinálni? :D

gmower (törölt) 2008.10.06. 12:28:43

Hát érdekes. Ha a jobbra kanyarodó mögül valaki kikerül balra, és te mögötte még így sem tudsz megállni, akkor nagyon nem volt követési távolság :D Ettől függetlenül index használatát javaslom mindenkinek, viszont az "a" pontban a kávézós/evős sokkal nagyobb paraszt, mint a nem-indexelő :) A megoldási javaslatokat meg remélem csak poénnak szántad. Autópályán kivágást én is nagyon utálom, mivel akkora tempónál már nem kis veszélyhelyzetet teremt, de itt is az index hiányát látom a legkisebb problémának, ha féktávon belül kivág, nem mind1, hogy indexel-e hozzá???

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 12:29:53

ti most itten megin buta számokat írogattok... ejj-ejj...

muhaha™

gmower (törölt) 2008.10.06. 12:30:01

Na meg a legidegesítőbbet kifelejtetted: körforgalomból kifele irányjelzés elmulasztása.

Jacques Foche 2008.10.06. 12:31:26

Pszichológus-e vagy? :)

Matrix_ 2008.10.06. 12:39:14

az egészben a legszomorúbb (vagy legviccesebb - nézőpont kérdése:) ), hogy erről egyáltalán beszélni kell. Szánalmas egy világ van, ha arról kell posztot írni agy autózós blogon, hogy miért kell indexelni. Ez olyan mintha arról kéne meggyőzni embertársaink egy részét, hogy miért nem fingunk ordenárét társaságban?!?!
Alapvető dolgokkal mér kell foglalkozni? méér? MÉÉÉR?
fasza.
Ezt azoktól a barmoktól kérdezem, akik nem szoknak indexelni. (úgyhogy a jelenlevőknek nem kell válaszolni! Kivéve ha... de ezt feltételezni sem merem :) )

Hyberoid 2008.10.06. 12:39:42

Kedvenc esetem kb két hete történt. Gellért hegy előtt a rakpart, araszolás a Döbrentei tér felé, külső sávban. Belső (Erzsébet-hídra kanyarodó) buszsávból záróvonalon át, indexelés nélkül lendületből bevágódik köztem és az előttem lévő közé egy fekete BMW X3. Beférni nem fért, csak az orrát tudta betolni, de mivel gurultam, jó nagyot kellett fékeznem.

Na, eldurrant az agyam. Pont ennél a pontnál nyílik meg a külső sáv (alsó rakpartra kanyarodó, de az most le van zárva, így üres). Én ki jobbra, majd előadtam ugyanazt a manővert jobbról a BMW-sünk elé, amit ő csinált balról.
Na ezt ő nem hagyhatja annyiban, záróvonalon át balra villamossín, visszaelőzés majd kiugrás a kocsiból (szimpatikus bőrkabátos, napszemüveges fiatalember) "Jól eljátszol, bazdmeg?" felkiáltással jönne felém, de a villamosvezető rácsönget, hogy mi lenne ha visszaszállna a kocsijába és becsukná az ajtót, mert a villamos nem fér el.
Pár jól sikerült beszólás szimpatikus barátunktól a villamosvezetőnek, majd vissza a kocsiba.

Tudom, nem kellett volna belemennem a játékába, de olyan jól esett. És be kell látnom, hogy a fővárosi közlekedésnek lassan alapeleme lesz a baseball ütő, úgyhogy veszek is egyet.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 12:42:29

minek ide fogpiszkáló, mikor lövöldözés lesz :D

Jacques Foche 2008.10.06. 12:42:32

Jah, és tegyük hozzá, hogy az index nélkül cikázó jóembereknek megvan az ellenpárja is: az a típus, aki baszik beengedni és ha indexelsz, akkor még rá is gyorsít, hogy ilyen dicsőséges sikerekkel ellensúlyozza a nemi életben átélt szánalmas kudarcait.
Nem tudom hogy az embereknek miért fáj segíteni a közlekedőtárs(ak)nak sávot váltani. Én már kipróbáltam és lám, csodák csodája: nem haltam bele. Jó, mi?

killerkaller 2008.10.06. 12:42:52

Én a billencs ZIL-re, esetleg T34 esküszöm.

GiBR 2008.10.06. 12:43:07

gmower

A legjobb, ameik befelé indexel, kifelé nem...
Ha történetesen kifordulsz elé, mert még kintmaradt az index a befordulás után, és kimész elé, az ám a szép játék.
Állítom 3ból 1 tuti nem tudja, hogy kell használni az indexet a körforgalomban :S

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 12:43:49

matrix

már vettem a nagy levegőt, hogy félreértetted a poénom ;)

Matrix_ 2008.10.06. 12:44:36

Taz goes ASOT 2008.10.06. 12:43:49

melyiket a sok közül?:)

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.06. 12:48:30

matrix

necsináld, még a végén elpirulok...

Matrix_ 2008.10.06. 12:49:51

Taz

Értem ám én a poént. csak nem szeretem :D

Jacques Foche 2008.10.06. 12:50:07

Hyberoid 2008.10.06. 12:39:42

Lehetnél egy kicsit megértőbb is: Szegénynek biztos épp rossz napja volt, mert éppen bedöglött a szoli, mielőtt fordult volna, és ezért a háta lebarnult, az arca viszont fehér maradt, és ez érthető módon frusztrálta szegényt... :)

gmower (törölt) 2008.10.06. 12:53:48

Hyberoid 2008.10.06. 12:39:42

Ezzel csak az a baj, ha a te akciódnál baszik megállni, és belédmegy, te vagy a hibás. Az hogy mi volt elötte a kutyát sem (nemhogy a rendőrt/biztosítót) fogja érdekelni. Legfeljebb ide majd beírhatod :D

Matrix_ 2008.10.06. 12:53:59

Jacques Foche 2008.10.06. 12:50:07

Olyan sztereótípek vagytok:) mindig ez az általánosítás. Lehet, hogy 5 diplomás orvossebész volt aki keményen megdolgozott a zautójáért. bérből és fieztésből vette, és csak az volt a baja hogy kotsogbénevésnek nézték.

:D

vagy mégsem??!?!

nyjozsi2 2008.10.06. 13:02:40

Néhány kiegészítésem.
b. pont - kicsit d. is
Látszólag minden ok nélkül lassít, mögötte haladva csak töröm a fejem és ész nélkül fékezek, ilyenkor a kérdésem: Vajh mi a terv? Mit szeretne csinálni? ... és mindig meg tudnak lepni, így 15 év és 500ekm után is egy olyan manőverrel, amit eddig még nem láttam.

Csak felsorolás szinten
- zöld lámpára nem induló, zöldhöz közeledve nagyot fékező
- körforgalomban közlekedni képtelen, indexel mindenfelé, bejárat előtt minden esetben megáll, ha jön valaki, ha nem; illetve a megközelítéskor csak maga elé bámul, majd megállás után néz csak bal felé, kifelé nem indexelő
- sávváltást gázadással megakadályozó - nehogymá begyere elém vazze, volt itt hely de azonnal megszüntetem! Majd ha később kérdőm átnézek hozzá, hogy ezt most mé' kellett, akkor mereven bámul előre
- vesszőparipám és már kitárgyaltuk, M7-en középsősávhuszár
- nagy sebességgel érkező, levillogó majd satufékkel oktató

És a d. pont nagyon ül! Sajnos nagyon sokaknak eszébe sem jut, hogy a lökhárítóján kívül is van világ. Fel sem tudja mérni, eszébe sem jut (ha már odáig eljutott, hogy lesz...rja, akkor legalább gondolt rá), hogy egy műveletével milyen hatással lesz a többiekre, a közlekedésre.

killerkaller 2008.10.06. 13:38:38

Az irányjelzőt nem, vagy rosszul használókban talán nem tudatosul eléggé, hogy annak a kis bisz-basznak a használatával, aminek a követketében sárga kis lámpácskák kezdenek villogni a gépsárkányon, információt ad a SZÁNDÉKÁRÓL, amire fel lehet készülni a többi autósnak, van idő reagálni, manőverezni, stb.

Tipikus: útkereszteződésben jobbra kis ívben kanyarodnék, de balról autó jön. Nem kockáztatok lehet, hogy nem tudok eléggé felgyorsulni, aztán tényleg növelhetjük a javítóműhelyek bevételét.
Jóbátyám (néném) gondol egyet és bekanyarodik, mondanom se kell irányjelés nélkül. mögötte meg már jön a konvoj. Várhatok tovább. Ha szólok a manőverér, fogalma sincs mi a gondom. Hofi Géza jut eszembe, amikor az elékanyarodó lovaskocsit hajtótól megkérdezte: Hát maga bátyám miért kanyarodott elém? Mér, mér, mer ara vót dógom!!

Két szösszenet más topikokból, elgondolkodtató:

"a kedvencem a csaj: "Nem mondhatnánk rá, hogy ámokfutó lenne, de a KRESZ-t mégsem tartja be, ugyanis nem igazán ismeri. Nem találja elég érdekesnek."
most venném el a jogsiját..."


"kedves/kedvtelen "rutinos vénrókák", magyarázzatok meg nekem valamit..friss jogsival közlekedek, tébetű kirakva, mi a francér szivat engem az autós társadalom krémje? jobbratarcsot belémverte szépreményű oktatóm,nem megyek indokolatlanul lassan, nem fékezgetek ok nélkül, mégis bemutogatnak, magyaráznak a kedves emberek, ha merem jelezni sávváltási szándékom, istenérse engednek be magukelé, ésmég sorolhatnám..leszedjem azt a tébetűt, és reménykedjek, vagymivel nő vagyok eleve esélyem sincs? kissé kiábrándító, pedig megküzdöttem azé a plasztiklapért, és boldogan vezetek, de így hamar elveszitek a kedvemet..."

Rong 2008.10.06. 14:26:52

killerkaller 2008.10.06. 13:38:38

"kedves/kedvtelen "rutinos vénrókák", magyarázzatok meg nekem valamit..friss jogsival közlekedek, tébetű kirakva, mi a francér szivat engem az autós társadalom krémje?"

Mert kint van a "T". Ennyi. Ez feljogosít mindenkit arra, hogy nagyjából a gyalogos szintre alacsonyítanak. Mi járhat a fejükkben? "Na majd adok neki kis kezdő ..... had szo,k/p,ja.

És amíg kint van a T addig ne is várj mást. Akár indexelsz akár nem. Erről külön post-ot lehetne írni.

Amúgy én azt tapasztalom, hogy a "T"-sek inkább használják az indexet mint a naaaagy rutinos sofőrök. Bennük még él az oktató intelme miszerint, ha irányt változtatsz azt jelezd.

lotht 2008.10.06. 15:04:57

Helyesebben, ha irányt akarsz változtatni, azt jelezd!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.10.06. 15:19:33

Ha már index: hétvégi zsenge.
Tegnap (vasárnap), 10.10 körül, Kistarcsa, a nagy árok, felfele. Mondeo kombi lassan megy, közben balra indexel. Az út közepe felé kóvályog, lassul, index plauzibilis. Aztán hirtelen felgyorsul, visszajön a sáv közepére, még mindig indexelve. Aztán villámsebesen lefékez, kivág a buszmegállóba vagy padkára, jobbra. Ott marad, közben folyamatosan balra indexel. Az utána haladók lassítanak, meg-megállnak, próbálják beengedni vissza a sávba.

Pedig az igazság:
Két bajszos-kalapos ürge a kocsiban. A sofőr telefonál, azaz nem ér rá. Miért az index? Mert bal kezében folyamatosan a telefon...

Rong 2008.10.06. 15:20:10

Ne menjünk bele nyelvtani dolgokba. Különben is 99 :)

cso zsi 2008.10.06. 15:20:37

" nyjozsi2 2008.10.06. 13:02:40
- sávváltást gázadással megakadályozó - nehogymá begyere elém vazze, volt itt hely de azonnal megszüntetem! Majd ha később kérdőm átnézek hozzá, hogy ezt most mé' kellett, akkor mereven bámul előre
- vesszőparipám és már kitárgyaltuk, M7-en középsősávhuszár
- nagy sebességgel érkező, levillogó majd satufékkel oktató"

Nemrég tettem meg párszáz km-t a német autópályákon, balga módon vasárnap déltől - estig.
Nem törökök, nem románok, hanem "tiszta árja, északi típus"...
A satufék kivételével mind megvolt.

isti77 2008.10.06. 15:58:28

""Nemkárérte" IFA vásárlása, közömbös arckifejezéssel továbbhaladás vétkes személygépjárművön keresztül."

Csak az a gond, hogy ha meg sem próbálod elkerülni a csattanást, akkor már te vagy a vétkes, mert ugye az azért viszonylag nehezen hihető, hogy 3-5 km/h-val csorogva olyan hirtelen vágott be eléd, hogy te már csak a teljes elejét/oldalát/hátulját lerombolva tudtál megállni.

De félre ne érts, én neked drukkolok, engem is idegesít a sok gyökér.

Matrix_ 2008.10.06. 16:08:13

két posztra összesen nincs 100 komment. szép.
remélem mindenki az utakon rakja a rendet, hogy aztán szülessenek a jókis posztok :D

Aqweren 2008.10.06. 16:48:39

Aztat én is szeretem amikor manőver közben indexel előttem a zembör...akkor már nem tökmindegy? Szoktam is mondani hogy akkor inkább ne is indexeltél volna, ha már fékeztem mögötte egy baromi nagyot mert előbb fékez aztán jelez, akkor kicsit sem érdekel hogy pl. balra kanyarodás vagy parkolás közben ő mit villogtat

Matrix_ 2008.10.06. 17:00:22

Taz goes ASOT 2008.10.06. 16:57:08

összeadni még tudok :)

na megyek azt széééétindexelem a várost. de ha egyvalakivel is találkozok aki nem indexel időben!! akkora poszt lesz belőle... :D

blogsámán 2008.10.06. 18:34:46

Ne értsetek félre, egyetértek a legtöbb ponttal. Már csak azért is, mert én is amondó vagyok, hogy lehetőleg egyértelműen jelezzük a többi közlekedőnek a manőverezési szándékunkat. Erre pedig legjobb eszköz az irányjelző használata. Azért mégis felhívnám a figyelmeteket egy olyan szitura, amikor jobb nem indexelni: főúton haladsz, és beérsz egy olyan kereszteződésbe, ahol több, mint 4 út találkozik (ritka, de van ilyen). Tegyük fel, hogy neked jobbról 2 út is becsatlakozik, és te a másodikon akarsz tovahaladni, míg az elsőn egy másik autó szeretne a főútra ráfordulni. Ha te a kereszteződés előtt elkezdesz jobbra indexelni, tuti, hogy 10-ből legalább egy autós azt fogja hinni, te már azon az úton el akarod hagyni a kereszteződést, amelyiken ő becsatlakozik. Így aztán elindul, és máris kész a baj. Szóval szerintem ilyenkor jobb nem indexelni, vagy csak a legutolsó pillanatban, még akkor is, ha ez másoknak nem tetszik.

Matrix_ 2008.10.06. 19:23:52

blogsámán 2008.10.06. 18:34:46

ez sajnos igaz. saját bőrön tapasztaltam, hogy ez így van. de:
akik védett útvonalra hajtanak ki, azoknak meg kell győződni arról, hogy tényleg ki tudnak, e hajtani. Nem pedig úgy kihajtani, mintha már sose lenne arra lehetőségük. Mert ugye hány de hány olyan autóssal találkozunk, akiknek úgyfelejtődik az indexe?!?!?!

ettől függetlenül figyelni kell és felkészülni minden lehetőségre! Balesetmentes közlekedést kíván az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács

Pistike911 2008.10.06. 22:50:14

10 perc!

Nem baj! Behozom a reggelinél....

Tron65 2008.10.06. 23:09:41

Nemrég bekaptam magamelé egy mesterséges intelligenciával rendelkező szőkét a budaörsi tesco környékén (barnára volt festve). 4 db körforgalom, 1 sávválátás, 1 kanyarodás alatt 10-ből 10-szer nemsikerült eltalálnia mikor kell indexelni, mikor nem. Közbe meg bambulta ám a tükröket rendesen, hogy mit villog mögötte az a másik kocsi.

amargo · http://gszobi.blogspot.com 2008.10.07. 10:42:41

A körforgalmas részből nekem is jutott már ki, apuka kihozta megsétáltatni a járgányt és már előtte 10km en fura dolgokat művelt..
de nem is ez a lényeg, az érdi körforgalomba beérve, ahol 2sáv van, a belsőnél állt meg( itt már éreztem baj lesz) én lenduletből mentem is a külsőbe és amíg pislantott egy olyan emberest, addigra én már haladtam is el mellette, igen ám, ezt észrevéve indult is kifele, ha én eltudok menni, akkor Ő is (ebben igaza volt, sehol senki nem volt a forgalomban, csak éppen a fagyiját nyalogatva bámult előtte percekig), a baj az volt, hogy rátört az amnézia és Ő is a külsőbe tekerte a kormányt. Szerencsére észrevette még a csattanás előtt, hogy bizony nem ott van ahol lennie kellene. De érezhetően felsem fogta mi történt..

Szendwich 2008.10.07. 19:33:18

Na tessek! Igy kell tonkre vagna egy kis varos villamos kozlekedeset reggel 7 ora fele (ezzel elrontani tobb ezer ember reggelet):
www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-ZEMPLEN/cikk/villamos-ele-kanyarodott-a-renault-miskolcon/cn/news-20081007-07315376
Kemeny volt a kis Schumi. Nem vette eszre a villamost, pedig nehez osszekeverni egy zacsko szotyoladeval :P

Pistike911 2008.10.07. 23:28:29

Szendwich 2008.10.07. 19:33:18

Mire leverekedtem magam a műhelyünkbe, már eltüntették onnan.

Gondolom a csávóban kockásra fagyott az abrak. :)

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2008.10.08. 11:44:36

A c. típus úgy az igazi, ha este van, köd, és az eléd bevágó elfelejtette felkapcsolni a lámpáját. Átértékeli az ember ilyenkor a dolgokat.

autosave 2008.10.08. 19:28:48

Szendwich: hahaha tuning thalia! :D

Én vagyok 2008.10.09. 15:32:57

Ez valami humor akart lenni? Elég mesterkélt, nyögvenyelős, élvezhetetlen, "okoskodós-jópofizós".

Perillustris 2008.10.09. 20:05:52

"mintha arról kéne meggyőzni embertársaink egy részét, hogy miért nem fingunk ordenárét társaságban"

Szóval sunyi laposat lehet?

Jacques Foche 2008.10.10. 12:19:11

Perillustris · cmtv.freeblog.hu/

"Szóval sunyi laposat lehet? "

Ha rá tudod fogni másra, akkor persze... :D

kacsa118 2008.10.12. 08:43:57

akárki akármit mond, a legjobb valóban a körforgalomban... az egyik, aki indexel ha kell, ha nem, a másik aki azt sem tudja, melyik az index, te meg állsz a körforgalom bejáratánál, mint a hülyegyerek, és várod, mikor jutsz már be. egyszer sikerült megszámolnom a Clark Ádám térnél a Fő utca felé 8-an jöttek ki egymás után index nélkül. és sajnos ez az általános...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása