Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nincs alsó határ

2008.10.06. 07:33 :: Kisikasa

Van hova fejlődnie a magyar közlekedési kultúrának, az egyes embereknek akik alakítják. Vannak akik úgy gondolják, hogy inkább saját szabályok szerint "játszanak" bizonyos előnyök megszerzése érdekében. A többiek meg rágják csak a kefét, ha már beálltak a sorba és nem mások nyakára lépve próbálnak előre haladni. Radix panaszai alant.

Régen olvasója vagyok a blognak, sok eset sajnos tipikus, amivel nap mint nap lehet találkozni az utakon. Nos engem pont ez a tipizálható és szinte általános viselkedési szint szomorít el, és erre a szintre talán igaz az általam - sajnos okkal sűrűn - emlegetett mondás, miszerint nincs alsó határ.

Már a bunkóságnak, kivagyiságnak vagy nemistudomminek nincs a mai társadalmunkban. De nem szociológiai értekezést szeretnék itt közölni, csak két, ugyazon a napon megesett helyzetemet.
 
Reggel:
Kerepesiről haladok kifelé majd balra azt Ifjuság útjára az ÖMV kútnál, utána egyből a lámpánál jobbra a szálloda felé. Itt a jobbról kikanyarodók ilyenkor pirosnál állnak egy(!) sorban. De mindig akad egy valaki aki azt hiszi, hogy egyirányú utcában van, és beáll a szembe jövő sávba a lámpához. (ugyan szerintem egy út nem hit alapon lesz egyirányúvá, hanem jelzés által... mindegy)

Aztán eccercsak jövök, jönnék én és szembetalálom magam a pácienssel. Komolyan mondom, még csak nem is ingattam a fejem, nem is szóltam egy szót sem (tán meg sem lepődtem), csak egykedvűen és szomorú arccal szemléltem, ahogy s-maxos kolléga igyekszik tolatgatva, kormányozva befurakodni a mellette tömött sorban állók közé, ami eddig helyes is lenne, de közben láthatóan nekem magyaráz, hogy mi a f..szt néze köccccssög stbstb, és különben is mit képzelek, hogy én szembe jövök vele.
 
Délután dettó:
Hungária áll mint a cövek a Lágymányosi felé. Nagynehezen elvergődök a Kőbányaiig, hogy ott jobbra meneküljek. Kőbányai kifelé szintén tömve topog, nekem viszont csont üres befelé. Külső sávban nyomom, mellettem is jönnek. A piac magasságában erre feltűnik velem szemben a külsőben(!) egy - hogy divatos szóval éljek - böszme audi nem mondom meg milyen népcsoporttal tömve, nem kis sebességgel. Mikor közelebb érünk egymáshoz látom, hogy ordít meg rázza az öklét, hogy menjek már a p-be mit képzelek én köcsög a saját sávomban....(gondolom ismeritek a stílust ilyenkor) Megállni esélytelen, kormány balra a párhuzamos sávba, be a tömegbe, ott meg majd' seggbe lövök egy kínait aki satuzva balra fordulna a záróvonalon.... no comment.
 
Nos csak annyit akartam kihozni ebből, hogy miért van az, hogy naponta birkának kell éreznem magam, mert nem úgy közlekedek mint egyesek, és így sikeres ember nem is lehetek....Miért zsigeri reakció, hogy ha valaki tudatosan szabályt szeg, és valakit ezzel zavar / hátráltat / veszélyeztet akkor még neki áll feljebb, hogy a másik mi a f.. szt keres az ő útjában... Valóban ez a norma ma ebben az országban? Elszomorít néha ... mert ez.
 
Még annyit talán, hogy jó pár éve, tán van aki emlékszik, volt egy Kölyökidő nevű sorozat a tvben. Egy beszélgetős epizódban gimnazisták(!) az emberek viselkedéséről, egymáshoz való viszonyáról értekeztek és arra a megállapításra jutottak, hogy ma  -vagyis már akkor is, tán tíz éve - kétféle emberre osztható kicsi országunk népessége - taposókra és taposottakra. Ez valamiért mindig eszembe jut, mikor autóba ülök. Lehet, hogy Kamazt veszek legközelebb hogy átkerülhessek a másik kasztba?
 

70 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye sztereotípia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

majdazteneldontom (törölt) 2008.10.06. 07:51:16

Erről lekéstél, nem lehet csak úgy átkerülni a senkiháziak kasztjába, ahhoz egy nyamvadt kurva kellett volna aki eleve oda szar.

Perillustris 2008.10.06. 08:18:51

"nem mondom meg milyen népcsoporttal tömve"

Pirézek voltak, ugye?

szaGértő 2008.10.06. 08:30:47

Az a gond, hogy mindenki csak saját magára gondolj, és magasról leszarja, mit van a többiekkel. Més az sem érdekli, mit gondolnak a többiek, legfeljebb az anyukája csuklik otthon egy kicsit.
Ma reggel vittem a gyereket suliba, az iskola mellett parkoló, kb. nyolc autó fér be, az útra merőlegesen. Ketten álltunk benne, egymás mellett. Pont mindketten tolattunk volna kifelé, ekkor megállt mögöttünk egy "kedves" apuka, keresztben. Anyuka meg a gyerek kiszállt, apuka meg ott ácsorgott. Beállhatott volna a parkolóba, de akkor szegény gyereknek 3 méterrel többet kellett volna gyalogolnia.
Apró duddantásra odébbment ugyan, de mozgott a szája.
Csupán azt nem értem, mibe került volna neki alapból úgy megállni, hogy senkit ne zavarjon?

rendezvényszervező · http://rendezvenyszervezo.blog.hu/ 2008.10.06. 08:50:11

Én már megpróbálok délelőtt 10 után és délután 5 előtt közlekedni a városban. Akkor még egész tűrhető. Ha beleesem ezen kívüli időben, akkor már kész káosz van...Ha valaki megteheti, menjen BKV-val! Lehetőleg Budapestiek! Az a baj, hogy sok a kocsi és mindenki ügyeskedik a forgalomban...és egy idő után mindenki türelmetlen, agresszív lesz...

tehenke 2008.10.06. 08:53:10

Tegnap moziba mentem a gyerekkel. Amikor parkoltam le, megállt mellettem egy kék peugeott, benne egy festett hajú deszka vékony libával, és olyan kocsis módra elkezdett káromkodni, hogy csak néztem. Az volt a baja, hogy az amúgy üres utcán ki kellett engem kerülnie, mert még épp nem álltam be a parkolóhelyre.
Ezúton küldeném Neki a következő számot:
......

zerotolerancia 2008.10.06. 08:53:30

valahol egyszer hallottam, hogy "valamelyik nyugati fejlett demokráciában" a forgalmi tülekedés, gyorshajtás, egyáltalán a valahová annyira sietés annak a jele, hogy sikertelen ember vagy, aki nem tudja az életét nyugodt tempóban élni. A betevőért, egyáltalán önmagad utóléréséért gürizel.
Ha ez a vélekedés nálunk meghonosodna, lehet, hogy jobb lenne a morál az utakon. Merthogy itthon pont a "pökhendi, kivagyi janik" csinálják zömmel a feszkót, akik felsőbbrendüségük hitétől vezérelve élik kis hungaromacsó életüket.
A fenti fordított gondolatmenet gondolom eléggé összezavarná szerénykéket.

Dr Kangörény 2008.10.06. 08:58:44

Ezezkre nem hat semmi ilyesmi, mert nincsen csak. Csak a gerincvelő működik bennük.

Manyizga (törölt) 2008.10.06. 08:58:47

@zerotolerancia: annyira összezavarná őket, hogy meg se értenék és leszarnák. Itt tartunk most. :)

goldblum 2008.10.06. 09:01:48

Szombat délután detto, Moszkva tér felől jövünk jobbra le, a Fény utcán. Itt egy sáv járható, a bal oldalon nem tökéletesen parkoló kocsik miatt. Állunk sorban, a piros lámpa miatt, erre mögöttem nyomulni kezd egy fickó. Nézem, vajon hova szeretne menni? Mivel nincs töb sáv.
Előrébb gurulok, erre ő végre megtalálja a helyét - a már második sorban, totál szabálytalanul parkoló másik mögött leáll, kiszáll, integet, hogy hülye vagyok - és besétál az A. cukrászdába. Remélem, félrenyelte a krémesét az idiótája.

ex-dr. vuk 2008.10.06. 09:03:56

Biciklin egesz mas gondokkal kell szembenezni. De legalabb boszme audi nem jon szembe. Illetve ritkabban :D

tehenke 2008.10.06. 09:07:08

Láttam reggel én is egy biciklist. Szembe az egyirányún. Annak mindenki szembe jött, integetett is Nekik, hogy milyen hülyék. :)

labi 2008.10.06. 09:07:13

Szeretnék gratulálni a SUN-005 rendszámú BMV tulajának, tökéletesen hozza azt a vezetési stílust, amivel a bmw-sek alapozzák a hírnevüket.
(elfogyó buszsávból - mert az neki jár - a szabályosan haladó elé veszélyesen bevágás)

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.10.06. 09:09:25

Mert persze ilyenkor nincsen rendőr sehol, de, ha lenne is, simán elmenne mellettük, ill. úgy csinálna, mintha mi sem történt volna...

záporjózsi 2008.10.06. 09:18:39

"Miért zsigeri reakció, hogy ha valaki tudatosan szabályt szeg, és valakit ezzel zavar / hátráltat / veszélyeztet akkor még neki áll feljebb, hogy a másik mi a f.. szt keres az ő útjában... Valóban ez a norma ma ebben az országban? "
Rám is néztek már "csodálkozva" (felmenők emlegetése, holló és szem közeli kapcsolatának ecsetelése, rák és a szív hasonló helyzetben...), hogy mit keresek az egyirányú útca bal oldalán, amikor balra akarok kanyarodni, holott a delikvens épp jönne befelé szembe irányból...

" amivel a bmw-sek alapozzák a hírnevüket."
Én meg a múlt héten áttam olyat, hogy egy ilyen márkás nyugati gépjármű vezetője beengedett, sőt, betartotta a sebességkorlátozást... Pedig nem tűnt nosztalgia-bömösnek...

Kopi3.14 2008.10.06. 09:28:34

Uraim, ez csak agyarorszagon jellemzo, hogy aki fontos az siet, mint akinek a seggebe oltatlanmeszet dugtak. Aki tenyleg fontos ember, az megteheti, hogy kenylemesen megy midnenhova, mert ugyis megvarjak...

záporjózsi 2008.10.06. 09:31:41

"Lehet, hogy Kamazt veszek legközelebb hogy átkerülhessek a másik kasztba?"
Tolólapos KrAZ az igazi! Azzal még REBISZ idején is lehet mozogni a városban. ;)

Rav Antal 2008.10.06. 09:36:51

Szombaton az 1-esen kb. 30 kilométert mentem egy x5 mögött kilencvennel. Még csak az sem lehet, hogy beragadt a tempomat, mert a hatvanas tábláknál hatvanra lassított.

gmower (törölt) 2008.10.06. 09:38:22

Sziasztok!

Na ezt fejtsétek meg:

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=Budapest&ie=UTF8&ll=47.469109,19.082286&spn=0.004866,0.009613&t=h&z=17

Mester utcán Nagykörút felöl haladok a Könyves Kálmán felé. Áthaladok egyenesen a Könyves Kálmánon, ki van írva, hogy a Koppány utca lezárva, ami így is van, rögtön egy jobbról betorkolló út (benzinkút mögötti) után. Sárgával fel van festve, hogy itt csak jobbra mehetek. Googlemaps szerint ez szembe egyirányú, amit úgy néz ki rajtam kívül mindenki tudott, mert jöttek (álltak) is mindkét sávon (baromi nagy dugó volt tegnap 6 körül). Én csak a kútra akartam menni, így kis szerencsétlenkedés után bejutottam a behajtani tiloson keresztül (ez rögtön ott van jobbra, esélyem se volt tovább jutni...). Bunkó-e vagyok? Itt akkor most mi a túró a szitu, egyirányú vagy nem? Ha az, akkor miért lehet egyáltalán behajtani (mindenki más, aki arra tévedt, rögtön próbált megfordulni, tovább növelve a dugót)?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.06. 09:49:56

gmower: OFF, de azért reagálok rá neked. :) Építkezés miatt a híd alatti egyik sáv le van zárva, a körút felől jövő sáv pedig meg van fordítva. A híd alatt nem tudsz átmenni, csak jobbra be a benzinkúthoz és ott megfordulni, viszont a sok paraszt a szembe jövő sávba is beáll a hídról lefelé jövet, mintha kétsávos kanyarodás lenne ott.
Jópár hete így van egyébként, ezért tudott róla mindenki rajtad kívül. :) A másik irányban egyébként járható az út pici eltereléssel.
OFF vége. :)

Aqweren 2008.10.06. 09:53:20

Én egy eléggé szűk és meredek utcán kell hogy átverekedjem magam mielőtt a kertben leparkolhatnék. Mondjam-e vagy ne mondjam, hogy helyi szokás szerint mindenki az utca közepén parkol? Jó pár percet kell várni néhány finom dudálás közepette hogy kijöjjön a parasztja a házból és ugyan állna már előrébb egy métert, ahol ugyan visítva, de elfér egymás mellett két autó. Sőt egyszer úgy jártam, hogy ketten mentünk hazafelé, anyósülésen a hugom, aki nem annyira türelmes mint én, és szembe találtuk magunkat egy parkoló kocsival. A vezető molyolt valamit (gondolom utaztak mert egy csomó csomagot pakolt befele nagy erőkkel), eddig még rendben is lenne a dolog - azonban amikor elkezdett beszélgetni meg s.gget vakargatni, a hugom mutogatni kezdett hogy azért egész nap nem érünk rá - erre csakazértis pofával elkezdte húzni az időt - holott már láthatóan semmi dolga nem volt.
Gondolom ha rádudáltam volna odajön emberkedni, tükröt leverni, szóval végül is jól megmutatta nekünk hogy hol lakik az atyaúristen. :P

szemenagy 2008.10.06. 09:53:59

Sziasztok!

A fotón középtájon két birka a buszsávban próbál előzni!

Fotosopp!

ludwig 2008.10.06. 10:01:28

" tehenke 2008.10.06. 09:07:08
Láttam reggel én is egy biciklist. Szembe az egyirányún."

Bécs tele van olyan egyirányú utcával, ahol "kivéve kerékpáros", és nekik működik.
Hogy csinálják ... ???

gmower (törölt) 2008.10.06. 10:02:21

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.06. 09:49:56

OFF (szerintem nem, mivel valaki szembement a forgalommal, gyakorlatilag én, szabály szerint mindenki más :D)

"a sok paraszt a szembe jövő sávba is beáll a hídról lefelé jövet, mintha kétsávos kanyarodás lenne ott."

Na ez az. Volt ott mindenki, nem csak Audi-s, BMW-s, vagy hasonló, ami már felveti azt a kérdést, hogy okosan zárták-e le a nagytudásúak?

Matrix_ 2008.10.06. 10:03:48

Én inkább leszek taposott. Onnan még lehet előre lépni :D

Annyira szeretném ha én is tudnék már egy posztnyi marhát találni valahol. de vagy elkerülnek engem, és az ide írókat idegesítik, vagy spontán ignorálom őket, vagy csak nem tartom posztra érdemesnek az eseteket. Nem tudom, de az itt olvasottak alapján arra a megállapításra jutottam, hogy nem vagyok vmi sikeres:)

szemenagy 2008.10.06. 10:06:34

MatrixHasYou 2008.10.06. 10:03:48

Talán ha nem előznéd be a dugót hajnalban, neked is jutna elég "játszótárs" :D

Matrix_ 2008.10.06. 10:09:01

szemenagy 2008.10.06. 10:06:34

5 éve minden reggel és este "játszótársakkal" együtt nyomultam. azt mégse. najó 1-2 apróság, de azokat fel se veszem :)

csak az elmúlt hét óta vagyok olyan sikeres, h dugómentes úton jöhetek. Nekem építették!! ki van írva:)

Hellisfitar 2008.10.06. 10:10:14

Hát erről a hibázó + hőbörgő autósról nekem is felrémlett a tegnapi esetem, ahol asszem én voltam az említett kategóriába tartozó idióta. Vagy nem tudom. Egy kicsit, de biztosan.
Helyszín: pest megyei nagyközség, nevezzük mondjuk Sülysápnak, a községen áthaladó főutat meg mondjuk harmincegyesnek. Főútvonal elkanyarodik, ezáltal kevésbé belátható, hirtelen meglepetés lehet a szembeforgalom, jómagam viszont szeretnék letérni balra egy erősen lejtős mellékutcába. Vagyis nem csak szeretnék, meg is teszem, lelassítok, irányjelző balra villog, és olyan 30 kilométeres sebességgel lekanyarodok. Ez a kis utca stop táblás, ami finomság annak, aki megretten attól, hogy egy bő 20 méteres komoly emelkedő vezet a főútvonalra; azonban meglehetősen szűk, két autó úgy fér el egymás mellett, ha mindkettő lehúzódik a padkára. Ahogy azt az ember meg is teszi, persze mindig van egy-egy jani, aki úgy gondolja ha törik (!), ha szakad, ő aztán nem rakja le a jobb kerekeket az aszfaltról. Szerencsére kisebbségben vannak, de vannak.
Hát tegnap én is elkaptam ezt a betegséget, igaz, a szándék megvolt, de tétováztam, nem tudtam eldönteni megszaggassam-e a futóművet.
Mint említettem, lekanyarodok a szűk utcába, mikor is szemből érkezik szőke csaj (bocs, de a nevét nem tudom, így ismertem meg) a Fabiával (nem, nem szuzukis, és én sem). Az út bal oldalán (tehát neki a jobb oldalon) kijavították a padkát, a szalagok és a terelő még kint van, tehát ő lehúzódni nem tud. Én ugye bekanyarodok a főútvonalról, mikor látom, hogy jó nyegyvennel suhan felém a leányzó (mindez a stop táblától 15 méterre, gondolom lendületet vett, mert nem mert megállni a táblánál /és mert rosszindulatú vagyok/, írjon elő bármit is a KRESZ, hiszen hú, de meredek az az emelkedő. Amúgy rengetegen így csinálják annál az utcánál). Mennék én le a padkára, csakhogy bő 20 centi szintkülönbség van ott, ezért inkább fékezek, gondolván megteszi ő is, hogy lassít, és akkor nem kell negyvennel (lejtő, tehát gyorsulok) belehuppannom. Nos, dehogy. Ugyanazzal a sebességgel összecsapja a tükrünket (baja nem lett, nem ezen van a hangsúly, vagyis az enyém nem fényezett, gondolom az övé sem sérült meg), persze helytelenül reagáltam, eldurrant az agyam, és felelősségre vontam a csajt és a hátsó ülésről kipattanó kant (mellesleg tudja valaki, hogy az amúgy tényleg nevetséges autós vitákat miért nem csak a sofőrök vívják meg? Minek szól bele olyan, aki a jobb hátsó ülésen ül?), hogy miért nem voltak képesek egy kicsit lassítani? Persze jött a viszontszöveg, hogy én meg miért nem ugrattam le a sáncba, ha már ők a kifeszített szalagok miatt nem tudnak lehúzódni?
És igazuk volt. Én hibáztam, még akkor is, ha a csaj marhára nem érezte az autót, ha nagy valószínűséggel a kreszre magasról tojva nem állt volna meg az emelkedőn a stop táblánál (mondom, rosszindulatú vagyok), és akkor is, ha az adott utcában az udvarias autósok, vagyis tízből kilenc a szalagok előtt félrehúzódik, mikor látja, hogy egy főútvonalról lekanyarodó autóval fog összetalálkozni, és hogy a lekanyarodó, a lejtőn lefelé guruló kocsi vezetőjének ne kelljen a futóműszaggató padkára levernie a kocsit. Belőle ez hiányzott, de tagadhatatlan, hogy neki volt úgymond elsőbbsége, élt hát vele.
Nekem meg eldurrant az agyam, amit nem kellett volna. Ismeretlenül is bocs. Csupán annyit kérek, hogy ne csak vezetni tanulj meg, hanem közlekedni is. Abba beletartozik az udvariasság is.

gmower (törölt) 2008.10.06. 10:12:45

MatrixHasYou 2008.10.06. 10:09:01

Ott van, amit én kommenteltem, volt birka rendesen :D Persze nem írok róla posztot, mert annyira nem volt veszélyes a helyzet, ha dugó van, akkor másképp alakulnak a szabályok, mint ahogy a nagykönyvben meg van írva. Amúgy én is mindig csodálkozom, hogy a többiek mennyi fasszal találkoznak, pedig én is csúcsidőben járom a várost, és mégis elenyésző problémát érzékelek.

Kilgore Trout 2008.10.06. 10:14:30

Éles sarok, reggel 8. Én jövök a Maglódi felől, zöld a lámpa, a másik irányból ugye piros az Örs felé, állnak is a kocsik sorban. Az ezüst merdzsó el a sor mellett, és nem csak eléáll a várakozóknak, hogy majd ő induljon először, hanem a piros ellenére jön tovább. Igaz, legalább nézett, hogy jönnek-e szemből, majd amikor ritkult a sor, a még mindig bőven piros lámpa ellenére, jön be a sorunkba. Mögöttem volt vagy 2 autóval. Természetesen nem maradt sokáig, mert továbbhaladva az örs felé hamar csinált egy harmadik sávot a szembejövőből, és eltűnt a balkanyarban. 2 kpoasz köcsög ült benne. És mindezt tök természetesen, mert nekik ez jár, mert megérdemlik.

Kerti Öröm 2008.10.06. 10:19:27

Javaslom mindenkinek, hogy edzésként vezessenek 1-2 napot Törökországban (természetesen nyaralással egybekötve). Ott teljesen normálisak a következő dolgok:
- Autópályán szembejönnek traktorral a leállósávban, mert túl messze van a kijárat, és nem akarnak akkorát kerülni,
- 2 sávos úton 3-4 sávban halad a forgalom,
- "Elférünk itt hárman is" típusú előzések,
- Motorosokon nincs bukósisak,
- Indexet nem használnak

Nincsenek viszont a következő dolgok:
- Letollak, mert lassan mész (helyette egy rövid dudálás elég, és mindenki elengedi a sietős autóst.)
- Őrült száguldozók (130-140 km/h fölött nem mennek),
- Agresszív jelenetek, anyázás, egymás "oktatása", büntetése, satufék.

Mindent összevetve számomra kevésbé volt stresszes ott vezetni, mint Pesten, vagy pláne egy zsúfolt hazai autópályán. Ezután el lehet gondolkodni, hogy mennyire vagyunk európai ország...

kis ember 2008.10.06. 10:28:39

Hehe, a legjobb helyre írsz, egy olyan fórumba, ahol ilyen az általános vélemény:


" a piroson is legalább egy kocsi át megy még.Én is átmentem...és?még rajtam kivül a pestiek 90%-a, mert csak igy lehet haladni, de ezexerint te a maradék 10% os kalaposskodások közé tartozol...akiket le szoktam dudálni az utról." (DEGEC 2008.10.05. 19:56:26
, rendőrparkolós poszt)

Leslieke 2008.10.06. 10:43:11

Tegnap délután esett meg velem.

Jövök az M5-ös, 130-140 között, külső sáv, előttem egy régi Dácia (román rendszám) meg egy kamion egymás mögött.
Ők ketten láthatóan, kb. 80-90 között mennek, ezért is kezdtem bele kicsit messzebbről, olyan 150 méterről.
Már alig van 50 méter Dácia index ki, nekem fékezés vissza az ő tempójára (közben párszor rávillogok) majd 200-300 méteren át előzi a kamiont.
Mikor elmegyek mellette, még nei áll feljebb és jól beint.

Pár km-mel odébb szintén román kolléga tök egyedül belső sávban, bemegyek mögé (mert jobbról nem előzünk), index ki balra.. megyünk így egy kicsit így, majd mikor már villantok is, akkor kegyeskedik kimenni jobbra, és persze ez is beint.

Nem azért mert románok, de ősi román szokás hülyének lenni az utakon?

Hellisfitar 2008.10.06. 10:45:38

Honnan tudod, hogy románok voltak? Előtte köszönt? Bunázijuá bozgor...

okoska77 2008.10.06. 10:47:58

Kedvenc történetem, amikor néhány éve álltam a dugóban, mikor megláttam, hogy a szembe jövő balra akar kanyarodni az én sávomon keresztül. Ezért a lábamat a féken hagyva álltam és vártam amíg az előttem lévő autó szépen előrekocog, hogy majd befordul a kollega balra és mindenki boldog.
Csak, az ostobája(a szembe jövő) folyamatosan csorgott előre és eljutott addig a pontig, amikor már nem tudott előttem befordulni, mert az orrunk majdnem összeért. Hangsúlyozom, én már vagy fél perce mozdulatlanul álltam. Erre látom, hogy emberünk elkezd nekem anyázni meg mutogatni, hogy hogy lehet ilyen szemét...
Ekkor döbbentem rá, hogy minél kisebb az IQ, annál nagyobb az énvédelem. Emberünknek meg sem fordult a fejében, hogy saját balfaszsága miatt nem tudott befordulni és mivel én álltam szemben, csakis én lehetek a hibás.

Perillustris 2008.10.06. 10:48:16

"Ha valaki megteheti, menjen BKV-val! Lehetőleg Budapestiek!"

Hát ez kurva jó! :P

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2008.10.06. 10:51:01

Múlt héten a Kerepesi-n jöttem befelé belső sávban. A szélsőben a busz elálta az utat erre kitalálta egy Volvó-s idős nyakkendős úr asszonykával, hogy kikerüli a buszt. Szegényem érszre se vette, hogy mellette párhuzamosan haladok(unk). Elkezdte rámhúzni a kormányt. Én elsőre nem hittem a szememnek azután elkezdtem dudálni és már abban a pillanatban az útpadkán daráltam a gumikat. Elfértünk végül egymás mellett ezután próbáltam dudálással kicsit magamra vonni barátunk tekintetét párhuzamosan haladva vele, de ő mint a birka nézett előre. Érezhető volt, hogy teleszaladt a gatyája és nagyon nem mert kicsit se tudomást venni rólam. Ezután nem tudtam már számonkérni mert a mi sorunk jobban haladt pedig érdekelt volna a véleménye arról, hogy mégis milyen eljárás volt ez.

Ma meg egy Mondeos reggelizett még az autóban ezért a zöldnél alig indult meg viszont mikor cikázni kellett elég agresszíven vágott be mások elé index nélkül.

Leslieke 2008.10.06. 10:56:46

Hellisfitar:

RENDSZÁM!! Olvass, mielőtt írsz!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.10.06. 10:58:33

ludwig 2008.10.06. 10:01:28

"Bécs tele van olyan egyirányú utcával, ahol "kivéve kerékpáros", és nekik működik.
Hogy csinálják ... ???"

A Lajtán túl több dolog is müködik. Ök kimaradtak az 1945-töl 1990-ig tartott K-Európai ügyeskedési és lopási néptanfolyamból.
Ergó egy fokkal nyugisabbak és egy csöppet jobban tisztelik a szabályokat.

Hellisfitar 2008.10.06. 10:58:54

Aha. Ez még mindig nem bizonyítja, hogy románok lennének. Gondolkozz, mielőtt írsz! ;)

Tightend 2008.10.06. 10:59:00

Van néhány megoldás ha ennyire zavarnak a taplók:

1. Költözz fejlett nyugati társadalomba
2. Kezdjél el gyúrni és üssél szét mindenkit
3. Sötétített nagy autó, mert akkor még a cigó is meggondolja hátha a vajda ül bent

kis ember 2008.10.06. 11:00:42

4. a tightend módon gondolkodókat exportáld innen keletre

Leslieke 2008.10.06. 11:00:51

Hellisfitar:

Ok, legyen neked igazad. Légy boldog tőle, több örömöd se legyen az életben.

tehenke 2008.10.06. 11:02:19

Ludwig, nem tom. Talán ott intelligensek a kerékpárosok... Talán nem tartják magukat magasabb rendűnek.

Hellisfitar 2008.10.06. 11:05:08

Kösz, Leslike. Remélem ennyire nem bántódsz meg az utakon, ha megelőznek (bár a reakciódból ítélve kinézem).
Erről ennyit.

guga 2008.10.06. 11:09:29

Még két hét és lesz jogsim :)

2008.10.06. 11:09:34

800 kilometert toltam le a hetvegen Daniaban, es max 2 hulyet tudok felidezni. Amugy mindenki megy normalis tempoban, nyugiban, elsobbsegeket megadva. Orom volt autozni, es nem harc volt az egesz.

Azt hiszem az eletkorulmenyek, meg ugy az altalanos mentalitas teljes mertekben lecsapodik az utakon egy orszagban, es ez Magyarorszagon a fentieket szuli...

Leslieke 2008.10.06. 11:26:29

Hellisfitar:

wazze, te olvasni se tudsz.

1, én előztem
2, én félrehúzódom és nem kivágok, ha gyorsabb autó van mögöttem
3, nem születtem a belső sávba, mint az sokan hiszik az autópályákon (bár inkább csak annyira ostobák, hogy a kresz ezen részét se ismerik..mert ugye a városban is több sávban megyünk egymás mellett)
4, a rendszám miért is nem bizonyítja, hogy románok ültek egy román rendszámú autóban?? Csak nálunk divat más ország rendszámát feltenni...

Lunitari 2008.10.06. 11:27:12

Hát igen, katasztrófális a helyzet az utakon. A cigányoktól meg ne várj mást olvasni se tud, de jogsija van...a rendőr meg leszarja...
Hétvégén a félig kész 6-on autoztam. Több helyen még nincsenek felfestések. Kiszélesedik az út, mert balra le lehet hajtani egy településre. Mit csinál a sok hülye? Jobbra tartás helyett kényelmesen egyenesen a "kanyarodó sávon" keresztül hajt tovább és ha jobbról megjelensz és bemész elé még neki áll feéjebb....az ilyenek hol vették a jogsijukat?

gmower (törölt) 2008.10.06. 11:40:16

guga · ww.guga.hu 2008.10.06. 11:09:29

"Még két hét és lesz jogsim :)"

Néhány jótanács, ha kikerülsz a forgalomba:

1. Attól, hogy van jogsid nem tudsz vezetni. Majd 20-100 ekm után valamennyire, de addig nem. Ezt vedd komolyan, semmi vagánykodás!
2. Attól, hogy nem tudsz vezetni ne félj, senki se úgy született. Ha a gyakorlatlanságod mellé még félelem/pánik is társul, az teljesen meg fog bénítani a hétköznapi forgalomban. Inkább figyeld autóstársaidat, és kövesd a példát (persze a szabálytalanságokat ne :D)
3. Ha van rá lehetőséget, az első 1-2 ezer km-en legyen melletted tapasztalt sofőr, akinek megfogadod a véleményét.
4. Mindig figyelj a KÖRÜLÖTTED (tükrök, és oldalra se tilos kitekinteni az ablakon) történő dolgokra, sose lehet tudni honnan jön egy barom. A legtöbb baleset figyelmetlenségből van (amit ellenem követtek el, mind).
5. Ha majd leesik az első hó, keress egy kellően nagy, sík felületet, ahol lehet mókázni (jobb, ha már előre kinézed, mert a hó sok érdekességet rejthet, padkák, kis árkok, stb.). Na majd akkor jössz rá igazán, hogy nem tudsz vezetni :D
6. Na és a legalapabb dolgok: nem vezetünk ittasan/hulla fáradtan, bekötjük az övet, nem telefonálunk, mindig koncentrálunk.

Hellisfitar 2008.10.06. 11:45:29

Leslieke, ne fárassz. A négyes pontod téged minősít (meg a hisztid is).

Smurfette 2008.10.06. 12:54:49

Taposottakrol es taposokrol jutott eszembe, mi van ha a kedves habzoszaju, utkozepen beszelgeto, utcakat egyiranyusito, bajusz alatt bazmegelo kollegak a taposottak kasztjabol valok, csak probalkoznak a kitoressel? Mert lattak am ok is hogy a bmw-s hogy alazza le oket es utanozni kezdik ahelyett, hogy? Mert individualizmus van meg egyenjogusag, akko man ok is lehetnek parasztok? Egyszerubb, az teny, mint osszeszedni a batorsagot ahhoz hogy 50-nel menjenek, hogy megadjak az elsobbseget, hogy megalljanak a zebranal, hogy tekintettel legyenek masokra.

Rong 2008.10.06. 13:00:39

guga · ww.guga.hu 2008.10.06. 11:09:29

"Még két hét és lesz jogsim :)"

7. Tedd ki a "T" betűt. Tapasztalni fogod, hogy mindenki utálni fog érte. A többi "T"-s is. Meg fognak előzni amint tudnak (akkor is megpróbálnak ha a balesetet csak úgy tudod elkerülni, hogy erőssen fékezel, így eléd tud menni a paraszt és nem csattan a szembe jövővel). Rád fognak dudálni, hogy menj amikor ez teljesen indokolatlan. Mutogatni fognak, hogy mit keresel a forgalomban mazsola. Anyád sokat fog csuklani.
De ez sose zavarjon. Közlekedj annyival és úgy ahogy Te azt BIZTONSÁGOSnak érzed.

8. Mindig vedd észre a STOP táblát :)
9. A gyalogost is!
10. Nem szégyen megállni ha sárga a lámpa.

11. Olvasd még sokat ezeket a postokat és tanulj belőle mint én (és remélem mások is):)))

Secnir 2008.10.06. 13:06:04

még nincs Kamazod?

DEGEC 2008.10.06. 13:32:29

kis ember 2008.10.06. 10:28:39


nocsak lassan bekerulok a tortenelem konyvekbe is?:-DDD

Matrix_ 2008.10.06. 13:35:21

DEGEC 2008.10.06. 13:32:29

majd küggyé má ótógramot :D

kis ember 2008.10.06. 14:06:15

nem. Az "akikre büszkék vagyunk" faliújságra. Egyébként nem személy szerint veled van bajom. Hanem csak azt írtam, hogy ezen a blogon - mely szerintem hűen reprezentálja a magyar autós lelkivilágát - a tiedhez hasonló vélemények igen nagy számban fordulnak elő.

A legfontosabb jótanács, ami érdekes módon nem hangzott el:

Arra gondolj, hogy mások is vannak az utakon! Nem azért, hogy neked útban legyenek, és nem azért, hogy te útban legyél nekik, hanem mert mindenki (autós, motoros, kerékpáros, gyalogos, kerekesszékes, stb) el akar jutni A-ból B-be.

Ha így gondolkodol, máris nem ellenségként tekintesz a többiekre, hanem úgy, hogy ez egy társas akció, ahol az a jó, ha mindenki nyer

DEGEC 2008.10.06. 15:02:38

nekem nincs bajom az emberekkel, tolerans vagyok, de van egy ket barom, akik nem tudom hogy szereztek jogsit, de nem is ezzel van a baj, mert senki sem ugy szuletett hogy tudott vezetni, hanem tanulta. Van egy ket ember viszont akinek lovese sincs (altalaban zold suzukis), es nem az a baj hogy jogositvanyt adtak, mert lehet hogy ugy gondoltak, hogy majd belejon, es nem, hanem hogy ezeknek nincs onkritikajuk, pl keresztanyam is ilyen volt, volt olyan hogy nem tudott megfordulni, es k. nagy dugot csinalt, majd 1 taxis odament, hogy segitsen megfordulni, persze gunyosan, o pedig orommel kiszallt, es atadta a kulcsot, de o is belatta hogy ami nem megy nem kell eroltetni, es eladta a kocsijat. Olyan mint a megaszar..
nem hiszem el hogy M.o on ennyi ember van onkritika nelkul, de meg ha azt hiszi is magarol hogy jo, a csaladja nem mondta hogy ritka szar vagy?
illetve vannak az agressziv dzsipposok, meg 5os 7 es bimmeresek...

es ha az ember nem lep fel ezekkel szemben, elnyomnak minket, es ha valaki beenged egy tolakodot, tuti lesz 2 masik aki verszemet kap, mert ezt latja...ha neki sikerult nekem is fog, mer ne?
igy lehet haladni...
aztan a vegere mindenki tolokni fog?
aki hulye ki kell rekeszteni...

cso zsi 2008.10.06. 15:05:09

" Leslieke 2008.10.06. 11:26:29

4, a rendszám miért is nem bizonyítja, hogy románok ültek egy román rendszámú autóban?? Csak nálunk divat más ország rendszámát feltenni..."

Román rendszámú autóban született román, erdélyi magyar, és magyarországi magyar autózik az útjainkon.
Az M1-M5 vonalon a belga-francia-olasz-spanyol rendszámú autók nem a turizmus fellendüléséről tanúskodnak, hanem a román nép ideiglenes munkahelyeiről.

cso zsi 2008.10.06. 15:09:17

" DEGEC 2008.10.06. 15:02:38
nekem nincs bajom az emberekkel, tolerans vagyok, de van egy ket barom, akik nem tudom hogy szereztek jogsit, de nem is ezzel van a baj, mert senki sem ugy szuletett hogy tudott vezetni, hanem tanulta. Van egy ket ember viszont akinek lovese sincs (altalaban zold suzukis), es nem az a baj hogy jogositvanyt adtak, mert lehet hogy ugy gondoltak, hogy majd belejon, es nem..."

Szegény Guga.
Ződ Suzukijuk van.

Devil 2008.10.06. 15:39:33

Ha at akarsz ulni a masik kasztba barmikor megteheted, nem kell hozza Kamaz csak egy dontes. Csak rajtad mulik... es ez igaz a mostani 'taposok'ra is.

Perillustris 2008.10.06. 16:54:06

"Talán ott intelligensek a kerékpárosok... Talán nem tartják magukat magasabb rendűnek."

Ha-ha. Olvasod ezt a blogot rendszeresen? Neked (csak) ez jött le a posztokból?

tehenke 2008.10.06. 17:01:18

Perillustris

Nem. Én az életből ismerem a kerékpárosokat - itt. Fingom nincs ott milyenek, csak találgatok.

Aqweren 2008.10.06. 21:25:18

Hahaha :D Erről Douglas Adams könyvéből jut eszembe egy sor, pedig ő angol volt:

"Majdnem egy biciklist elé lökte őt, aki olyan magas morális szintről átkozódott és káromkodott, ahogy csak a biciklisták képesek"
- (A lélek hosszú, sötét teadélutánja).

Hehe :D De sokszor eszembe jut ez a sor amikor gyalogosan találkozok egy-egy biciklissel pl. egy aluljáróban XD

Pistike911 2008.10.06. 23:39:14

"Valóban ez a norma ma ebben az országban?"

Drága barátom!

Ezek az emberek nem mást művelnek, mint - tudatlanul is - alapot szolgáltatnak a mára már megingott Darwin-i elméletnek: a gyengébbek elhullanak. Ugyanis tudvalevő, hogy a közlekedésben nincs (sincs) demokrácia, mmert ha lenne, akkor időnként az antilop tépné cafatokra az oroszlánt.... :)

Pistike911 2008.10.06. 23:40:21

kis ember 2008.10.06. 11:00:42
"4. a tightend módon gondolkodókat exportáld innen keletre "

Vagy keríts magad mellé egy strong safety-t! :)

Leslieke 2008.10.07. 10:37:15

" cso zsi 2008.10.06. 15:05:09
Román rendszámú autóban született román, erdélyi magyar, és magyarországi magyar autózik az útjainkon.
Az M1-M5 vonalon a belga-francia-olasz-spanyol rendszámú autók nem a turizmus fellendüléséről tanúskodnak, hanem a román nép ideiglenes munkahelyeiről. "

Ok, igaz. Legközelebb az is odaírom, hogy ezek nem a naptól lettek barnák.
Egyébként nem a nemzetiségükkel volt bajom, hanem, hogy bunkók voltak, s nekik állt feljebb.

zekke 2008.10.07. 13:08:06

labi 2008.10.06. 09:07:13
-> Ez a SUN Microsystems egy "munkasemberenek" a ceges verdaja volt (kolcsonosen egyertelmu hozzarendelessel rendszam-egyen tekinteteben). Ha raersz, hivd fel oket, mi a faszt kepzel az adott seggarc..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása