Tamás sztorija akár példaértékű is lehet, hogy ne hagyjuk magunkat eltántorítani az igazunktól csak azért, mert a másik hangosabban hőbörög. Az meg csak hab a tortán, hogy a baleset következtében kialakult dugót elszenvedő többi autós megragadta az alkamat, hogy még egy lapáttal rátegyen.
A posztokban sok olyan eset van, ami pont azért került be, mert valaki megbotránkozott, nem úgy reagált, avagy a rendőrség a nem elvárt módon reagált az adott esetben. Az alábbi törénet pont egy évvel ezelőtt esett meg és szerintem leképezi a fővárosi közlekedési morált, de az ügy után nekem egy rossz szavam sem lehet a rendőrségre.
Tavaly októberben épp haladtam az irodából haza. Már le volt beszélve az esti program. kiszámolva az idő, hogy pont hazaérek, felveszem a barátaimat, és irány a buli. Nagy örömömben navigáltam a kocsimat a Róbert Károly krt.-n a vidámpark melletti felüljáró belső sávjában (mivel én haladnék ugye a tovább, többi autós társam meg menne ki az M3-as fele, de ezt valahogy ők mindig 3 sávos lekanyarodással akarják megoldani (aki ismeri a környéket, az tudja, hogy ez mit jelent a gyakorlatban). Tőlem jobbra egy Seat Leonos index nélkül jön a sávomba. Látom, hogy nem adja fel, padlófék, duda és balra rántás egyszerre. Rámentem a villamossínt védő rázókövekre, ABS kattog, Seatos bejön elém, majd padlóféket nyom. Látom, hogy a bal hátsó kereke fölött meghúzta a kocsiját. Na, akkor az én jobb elsőm is kapott. (a kocsim 1 hónapos volt)
Inenntől a történet minden mozzanatában benne van a mai társadalmi morál:
-Én: ordibálok, hogy mi a csudát csinált.
Seatos (50-es férfi): Gyere, játszuk le!
kiszállok (192 cm, 103 kg) Seatos: jó. oké, mi a gond?
-Hogy belém jöttél, (káromkodás)
-Seatos: Megszegted a beengedés szabályát!!!!
Én: ???????????????????????????????????????????????
-Ha jövök, akkor be kell engedned!!!!!!!!
-Anyósülésről a feleség: Ne tartson fel minket! Sietünk!
-Na, itt elborultam, mondom, ha nem ismeri el, akkor rendőrt hívok.
Közben az úriember elkezdi fényképezni a kocsimat, mert szerinte én voltam a hibás. A rendőrök 50 perc alatt érnek ki, közben elég komoly dugót csináltunk, mivel nem voltam hajlandó odébb állni, mert a féknyomok, a rázókövön hagyott gumidarabok és az autók pozíciója fontos volt szerintem, ha a seatos nem ismeri el, hogy Ő a hibás. Az elhaladó autók annak ellenére, hogy látták, mind a 2 autó megsérült letekert ablakkal ordibáltak és gúnyolódtak, hogy ezért kár megállni stb. (itt hozzátenném, hogy 1, nem én voltam a hibás, így az igazságérzetem nem engedte, hogy feladjam. 2, céges autó, így jelentenem kell minden sérülést, és a javítást csak azután fizeti ki a cég. 3, Annyira paraszt volt a seatos, hogy nem ismerte volna el utólag a hibát)
Közben a rendőröket hívtam, hogy ugyan mégis merre vannak. a válasz: nem találják a helyszínt(???) mondom ,hogy talán a dugó elején keressék...........ja:)
Rendőrök megjelennek, szokásos kérdések. majd azonnal jön az ítélet: a kocsik pozíciójából és a féknyomokból egyértelműen látszik, hogy a seatot a hibás, ezért a rendőrök feljelentik, és eljárás indul ellene. Mire a válasz: Most fenyegetnek engem??? Rendőrökkel egymásra nézünk, ők nem nevethetnek, de én nem bírom ki. Igazából már csak kínomba nevettem, mert 1 órája álltunk ott és nekem már rég máshol kellett volna lennem. Végre félreállhattunk. Mivel még most sem ismerte el az úriember, hogy hibázott, így a rendőrök feljelentésével tudtam csak elmenni.
Az alábbi érdekességek voltak még:
- A kedves feleség számon kérte rajtam, hogy miért olvasom el a papírokat, mielőtt aláírom, és miért kérdezem meg, hogy mi micsoda, miért kell. Hogy lehet ,hogy még nem volt közlekedési balesetem, és nem ismerem az ilyenkor szükséges papírokat.
A seat vezetője lenézően mondta, hogy szerinte ezért is neki van igaza, mert én csak 27 éves vagyok, Ő meg már túl van 500000 km-en is (logikus érvelés) A rendőrök (2 fiatal srác) végig korrektek, és kötelességtudóak voltak. Végül nem kis örömömre 8 nónap (!!!!!) után jött a határozat, hogy a sofőrt pénzbírságra és 2 pontra büntették. Én meg végre beadhattam a papírokat utólagos biztosítási ügyintézésre.
A dologban az a szörnyű, hogy ha a legelején elismeri , hogy hibázott, akkor hagyom az egészet, mivel maga a kár végül 100,000 körül volt és mindketten mentünk volna időre. Így 2 órát elvettek az életemből, Ő meg még bírságot is kapott.......
mxplanet 2008.10.08. 07:39:22
FSBLACK 2008.10.08. 07:59:58
Megjegyzésként még annyit, hogy ausztria és olaszország vezetés szempontjából a nyáron nekem annyit jelentett mint egy szanatórium. Össze sem lehet hasonlítani a nyugati közlekedési morált a magyarral.
Marcellusca 2008.10.08. 08:01:02
Még szép, hogy nem ismeri el, hogy ő a hibás. Ősi magyar szokás. :D
Már beszéltünk a "nekem van elsőbbségem, nem én vagyok a hülye, mert:
- nő,
- idősebb,
- barnább,
- kopaszabb,
- kigyúrtabb,
- fontosabb vagyok, mint te,
- jobb (premium), nagyobb, erősebb autóm van, mint neked" mentalitásról.
A KRESZ ilyenkor nem számít.
Hellisfitar 2008.10.08. 08:01:31
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2008.10.08. 08:02:21
Toth 2008.10.08. 08:06:41
Korban par evben vagyok idosebb nalad, es egy hasonlo koru uriember elkaszalta az automat ugy hogy totalcar lett mindket auto. Sajnos en nem usztam meg ilyen egyszeruen mert nem volt ilyen egyertelmu a helyzet, csak tobb fellebbezes, es birosagi moka utan , jutottunk el oda, hogy o se, en se lettunk buntetve...
(Engem teljes mertekben igazoltan felmentettek, de sajnos(?) nem tudtuk, es a magam reszerol mar nem is akartam a masik fel hibajat a sajat koltsegemen igazolni...)
En "kanos 50-es"-nek hivom ezt a kategeoriaju sofort, akik sokat vezettek ugyan de romlanak a reflexeik, de ugyanugy vezetnek mint egy 17 eves friss jogsis kamasz srac.
Marcellusca 2008.10.08. 08:07:41
Ja, nem! Most jut eszembe! Biztos azt hiszik, hogy direkte csak az ő, becses bosszantásukra amortizálják az autóikat az emberek. :D
kranführer 2008.10.08. 08:12:16
dr. _mmm_ 2008.10.08. 08:14:08
Egyszer régen történt meg velem. Dugóban belém jön hátulról 1 csaj 1 kisebb sportkocsival. Kiszállok, erre Ő bambán néz. Majd szólok neki, hogy talán el kéne intézni valahogy a dolgot. Erre kiszáll és odaadja a névkártyáját. Mondom neki, hogy ha este lesz időm felhívom, de a biztosító erre nem ad pénzt. Erre mondja hogy álljunk akkor félre. Félreálltunk, kitöltjük a papírokat, majd megkérem, hogy ugyanmá a gyorsabb ügyintézés érdekében írja oda, hogy elismeri a felelősséget. Háááát azt nem.. Mégis mit képzelek. Ő nem hibás. Én fékeztem hirtelen és erősen. Persze mondom.. egy dugó kellős közepén. Mondom hívjunk akkor rendőrt. Ok. Rendőrség kihív... eltelik 20-30 perc jard sehol. Csaj megunja, neki erre nincs ideje, beül a kocsiba hogy elmegy. Mondom neki, hogy ez klassz. de ha nem várja meg a rendőröket abból még baja is lehet. Na ekkor aláírta a felelősségét. Majd nagy gázzal elment. Rendőrséget felhívtam hogy köszi de megoldottam. Szervíz--biztosító-- kár elrendez. 1 hét kocsi nélkül. happyend.
Marcellusca 2008.10.08. 08:21:44
Igazad van. De! Hiába közlekedem körültekintően, nem biztos, hogy sikerül minden barom manőverét kivédenem. Viszont qrva fárasztó úgy vezetni, hogy arra kell figyelnem, hogy ki, milyen ökörséget fog csinálni, amit ki kell védjek. Egy idő (X ezer km rutin) után már a másik autó mozgásából sejteni lehet, hogy mit fog csinálni.
Aqweren 2008.10.08. 08:22:46
Amanitin2 (törölt) 2008.10.08. 08:25:27
Ettől mindenki kicsit jobban meg fogja gondolni, hogy délután fél ötkor milyen stílusban közlekedik az Árpád hídon.
KIZS 2008.10.08. 08:38:22
Ez pont a 13. kerületi kapitányságtól nem messze a Lehel úton.
A Lagunás szerint én nem tartottam követési távolságot. Mondom azért ez nem így működik. Nem ismer el semmit, sőt engem támad. Jó, akkor jöjjön a rendőr. A kapitányság gyalog 1 perc, a rendőrők 1 óra 50 perc után érnek ki.
A másik elmeséli a rendőröknek, hogy szerinte mi történt. A rendőr engem meg sem hallgat, hanem közli a Lagunással, hogy írja alá a elismerést és választhat a feljelentés vagy a helyszíni bírság között.
Akár happy end is lehetett volna a dolog, ha nem b*szok el 2 órát erre majd a kocsi javíttatására még két hónapot (küzdeni kellett a biztosítóval, mert tk-ra akarták venni).
Ja az autómat az előző nap vettem...
Marcellusca 2008.10.08. 09:05:10
Szerintem Te vótál a hibás! :D
Az egynapos ótót még nem ösmerted és főleg nem érezted! LOL
Vigyorgós 2008.10.08. 09:05:50
>
Márminthogy mit csináltál a micsodával?????
Az ilyen "tisztességben megőszült" zsigerből vezető tulkok azt sem tudják a KRESZ-ben mi áll. Mi az hogy, beengedés szabálya? Beengedésre egyetlen szabály van: ha beengednek bemehetsz, ha nem, akkor ülsz a golyóidon (leányoknak muffocskán) és várod, amíg az (irányjelzővel jelzett és aktív figyelemmel kísért) udvarias kérdzkedésedre valaki udvarias jelzéssel: MEHETSZ-et int, jelez, sóhajt, bármi. Kultúrnépek között. Tulokföldön, kishazánkban pedig nemlétező beengedési szabályokat kreálunk magunknak, és ezzel magyarázzuk a birkaságainkat. A szégyenpírnak már nem is marad hely a futballpályányi méretű marha nagy pofánkon... :-) Igazad volt, hogy nem hagytad magad. Gondolom a vén tulok még ma is felháborodott az igazának és jogának a sárbatiprásán. Na és persze jogi lépéseket fontolgat, bár arra már nem emlékszik miért is... :-)
ChPh 2008.10.08. 09:08:40
Marcellusca 2008.10.08. 09:10:05
Azé' az se nem semmi, hogy: "Ez pont a 13. kerületi kapitányságtól nem messze a Lehel úton." És, hogy illen nagy távóságra kiérni majd' két óra kell a yardnak. Biztos a kerület másik végében (pölö: Kámfor u.) trafiztak. Össze köllött csomagóni, meginni egy kávét (esetleg "bélelve"), elszíni egy cigit, oszt gyí!
Lunitari 2008.10.08. 09:13:18
Marcellusca 2008.10.08. 09:13:19
"Gondolom a vén tulok még ma is felháborodott az igazának és jogának a sárbatiprásán. Na és persze jogi lépéseket fontolgat, bár arra már nem emlékszik miért is... :-)"
Naddon tévedel!
Itt szokik kommentelgetni, hogy ő bezzeg .... és mások millen hüjjék ... :D
Taz member of JFK Borad™ 2008.10.08. 09:16:51
ja, jóreggelt mindenkinek :D
Aqweren 2008.10.08. 09:28:03
:S
Aqweren 2008.10.08. 09:30:56
Én pont fordítva tapasztalom, kétes helyzetekben, sőt egyértelmű helyzetekben is egy nőnek egy férfival szemben soha nincsen igaza...és ha nagyon peches még meg kis rugdossák az összetört kocsi mellet :P
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.08. 09:31:40
Matrix_ 2008.10.08. 09:32:05
A kalapos Seatos
72!
Aqweren 2008.10.08. 09:38:51
LOL XD
Szerintem nem kor vagy nemfüggő az "én úgyis jobban tudok mindent" hozzáállás...azért ilyen szép színes a világ mert barom minden csoportban van :D
Ez a beengedés szabálya annyira tipikus...
killerkaller 2008.10.08. 09:52:31
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.08. 09:58:01
Kiszállnak, vakargatják a tarkójukat, barátnőm édesapja kérdezi tisztelettel az 50-es nőt:
- Hölgyem, hallott már Ön a jobbkézszabályról?
Mire a nő felpaprikázva:
- És maga az udvariasságról?
No comment.
Matrix_ 2008.10.08. 09:58:18
Le lehetne cserélni a poszt képet valami kevésbé ordenáré gusztustalanra e?
ha nem azt is megértem, de ez...
periplaneta plumbum · http://atomgomba.blog.hu 2008.10.08. 10:02:14
szóltam kisbarátomnak, hogy hé misi, az autótokat széttörte egy lada.
jön misi anyukája, kérdezi a ladás hölgyet, hogy ez most így hogy?
a válasz: én tanár vagyok!!!
gondolta akkor jó.
hát nem jó :]
blogsámán 2008.10.08. 10:05:20
Állok a Vágóhíd utca-Mester utca kereszteződésben a lámpánál a Vágóhíd utcán a Soroksári út irányába a belső sávban. Aki ismeri a kereszteződést, tudja, hogy a belső sávból egyenesen mehetünk és balra is lehet fordulni az én sávomból és szemből is, de a lámpa teli zöldes. Szóval zöldre vált a lámpa, én elindulok egyenesben szép kíméletesen, mert menet közben villamos síneket is keresztezünk, majd amikor a kereszteződés közepéhez érek kb. 30-cal, a szembejövő első autós, aki akkor kb. 4 m-re van tőlem, index nélkül befordul elém. Na most erre készüljön fel valaki. Én elkövettem azt a hibát, hogy azonnal félreálltunk, de a fószer rendes volt, és elismerte a felelősségét.
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:07:03
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:07:14
Amikor még a közlekedési rendőrt is megdumálja a delikvens. Na az aztán hab a tortán?!?! :)
Jön be egyirányúba szembe:
- Elnézést, de az utca egyirányú!
- De hát én csak x y boltba jövök!
:)))
zakarias 2008.10.08. 10:11:19
"Néha egy gázvisszaengedés és alapos körülnézés (a barmok folyamatos feltérképezése) sokat jelenthet. Elkerülhetőek a balesetek."
A barmokat valóban folyamatosan pásztázni kell. De a balesetek így sem kerülhetők el, ez egy kurvanagy tévedés! Azoktól szoktam ilyet hallani, akik nem kötik be magukat, mert
1. ők kurvajól vezetnek, nem okoznak balesetet (dehogynem)
2. ha más bajt okoz, majd kivédik.
És kérdem én, mit csinál ez olyankor, amikor a dugóban álló kocsiját hátulról tosszák telibe, amikor zöldön kikanyarodva elsodorja egy százzal hasító streetracer, amikor szemből ráesik egy farönk a teherautóról, amikor sávot váltanak a kocsijába stb.
Aki azt hiszi, hogy irányítása alatt tarthatja a külső körülményeket, az a szememben elképesztően ostoba, az X éve alatt semmit nem tanult meg a világról. Az ilyenek mindig nagyot néznek, ha valami váratlan történik...
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:13:48
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:14:59
En is megkaptam mar, amikor szoltam egy kistehernek, hogy tan nem a kerekparut kozepen kene parkolni, hogy "Nem latod, hogy aruszallitas, bazmeg???"
Aruszallitonak (es gonosz embereknek nagy fekete autoval) minden szabad!
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:17:37
www.mkkp.hu/gonoszgazdag.jpg
Krisi 2008.10.08. 10:21:24
:)
Szerintem az a fő tanulság, hogy nem veszek soha új autót, pláne ha Butapesten vezetek naponta. Ha már új autó kell, akkor azzal kell menni nyaralni, vidékre, esetleg kis forgalomban. És kell mellé egy régi vas, körberakva vasúti sínnel, (összesen kb. max. 300 000-ből kijönne) akkor az ilyen kis gondok nem fognak érdekelni senkit :)
erovanvele 2008.10.08. 10:26:37
Sajnos a történet eléggé mindennaposnak mondható. Mint ahogyan az is, ahogyan reagált a seatos az életkorát és a tapasztalatát fitogtatva. (Ebből egyébként kicsit elegem van, mindenhol azt gondolják, hogy az életkor indok lehet bármilyen viselkedésre és előjogokra. A munkahelyen ugyanez, pályakezdőként elég sokat szívtam amiatt, mert én csak 22 voltam, kidolgoztam a belem, és az 50 éves kollegáim fele annyi munkával dupla annyi bért vittek haza...csak mert idősebbek. Ugyanez a szabadnapokban is, irreálisan több az idősebbeknek, holott nekem fiatalon legalább annyi idő kellene pihenni, mint bárki másnak, főleg ha figyelembe vesszük, hogy gyerek, iskolai szünidő, összehangolatlan iskolai és óvodai szünnapok...huszonegykétnappal megoldani szinte lehetetlen anélkül, hoy rettegjek a munkám miatt, amiből az ingyenélők ellátását termelem.)
Velem a májusi hosszú hétvége első napján a Budaőrsi bevásárlók parkolóban történt, hogy egy srác rámnyitotta az ajtaját. Ez is mindennapos, meg az is, hogy ilyenkor simán elmennek a helyszínről, a sérült autó tulajdonosa pedig csak a fogát szívja, mert nem nagy kár, de dühítő nagyon. Nekem ajtónként kb 2 ilyen sérülésem van, szóval már alapben pöccenek az ilyenre, és amikor megállok, elmenetelkor mindig ránézek a kocsira.
Vásárlás után mentünk vissza a kocsihoz, és a srác pechjére épp akkor jött el, amikor odaértünk, és azt vettem észre, hogy méregetően rápillant az én autómra (egy Opel, semmi különös, na ez volt gyanús). Erre minden gyorsan történt, mert a srác elmenőben volt.
Én gyorsan oda, megnéz mit nézhetett, sérülés felfedez, srác visszahív, emelt hangon ajtó rányittat, sérülésbe pont beleillik, egyértelműen ő a hibás.
Ezek után sem akarta a srác elismerni, majd második lépésben közölte, hogy ő erre egyébként sem ér rá, majd fél óra múlva visszajön, akkor esetleg beszélhetünk erről, most bemegy vásárolni, mert hisz ő azért jött. Erre én mondtam, hogy rendőrt hívok, és akkor nagyon megszívja, mert még fel is jelentik, és hogy én nem azért veszek kocsit, hogy más rányissa az ajtaját felelősség elismerése nélkül, és fordított esetben ő is felháborodna. Plussz, kulturáltan közöltem vele, hogy ha most elmegy, és amikorra visszaér, és mondjuk durva sérülések lennének az autóján, akkor annak tuti nem nagyon örülne... Lényeg, hogy kb 20 perc magyarázás és emelt hangú kulturált lebaszarintások után a srác elismerte, és betétlapot kitöltöttük.
Na, ezt csak azért írtam, mert itt is egyértelműen ő volt a hibás, és a felelősséget meg egyértelműen hárította. Itt ő volt 190 és 100 kiló, én meg csak 180, 80 kilóval, de k...va nagy hanggal.
A beengedés szabályáról egyébként nem tudok, arról viszont igen, hogy a szabálytalankodó autóst hagyni kell, adott esetben elsőbbbségről is le kell mondani, ha ezzel baleset előzhető meg. Ez mindaddig oké, amíg nincs baleset, mert max anyázok, és ha rendőr látja és ügybuzgó, akkor feljelenti a közlekedési szabályok megsértéséért.
Itt azonban nem ez történt, ez más eset, itt a seatos szabálytalankodott, majd balesetet okozott. Ha jól sejtem, akkor közlekedési szabálysértés miatt feljelentették, majd a határozatban megállapították a szabálysértés tényét, és ezzel a szabálysértéssel okozott balesetért való felelősségét, plussz kapott pontot és szabálysértési pénzbírságot.
Szép is lenne minden balesetnél arra hivatkozni, hogy nem engedett a szabálytalankodónak, és emiatt baleset lett, és hogy emiatt a szenvedő felet terheli a felelősség.
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:27:14
indafoto.hu/mityu/image/527999-018dbdb5/22603
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:31:53
Elszallittatni. Ennyi.
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:32:18
indafoto.hu/mityu/image/529333-b7db1c39
autosave 2008.10.08. 10:42:16
viccet félretéve: nagy felirat kellene a kapura. ronda, de hátha látják.
bár az igazi szerintem a sárga XXXXXX jel lenne az úttestre.
ha ez sem segít felirat: "M4-ben vagyunk többen is, nem számít egy itt álló autó. Ha ki kell állni, kiállunk!" :)
guga 2008.10.08. 10:44:15
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:48:15
A napokban kapott a cicakő szép felfestést a garage elé.
Vuk!
Mre elviszik lemegy a nap. Általában kerületi kapitányságot szoktuk felhívni, megpróbálják rendszám alapján kiértesíteni a tulajt. Hogy ez hányszor sikerült ezt nem tudom.
A közterületesek telszáma bekerült a telómba. Hátha ők hathatósabban tudnak intézkedni...
A kerékbilincseket szórják rendesen....
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:49:28
Az útvonalterveidet előző nap tedd elérhetővé, láthatóvá. Na mert akkor arra nem autózunk akkor! :) :)
Rong 2008.10.08. 10:52:42
ex-dr. vuk 2008.10.08. 10:53:33
Kerekbilincstol nem fogsz tudni kiallni a garazsbol, ha elviszik akkor igen.
Kerekparuton/-savon parkolo autot szegeden 5 perc alatt elviszik kb. max 10. Tesztelve.
Rong 2008.10.08. 10:53:53
"A közterületesek telszáma bekerült a telómba. Hátha ők hathatósabban tudnak intézkedni...
A kerékbilincseket szórják rendesen.... "
Milyen szerencsés, ha a garázs előtt parkolóra kerékbilincset tesznek :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.08. 10:58:03
Egy szóval nem írtam, hogy a garázs elé álló autóra raknak kerékbilincset. :)
Rong 2008.10.08. 11:01:29
Marcellusca 2008.10.08. 11:07:17
Kiskeziccsókolom!
Ne menjünk bele sztereotípiákba, nem szeretem az általánosításokat!
Ha valaki hibázott, az hibázott, lényegtelen, hogy nő, férfi, kutya, kínai, szingaléz, stb., stb... Bár sajnos nem alaptalan az észrevételed. Viszot "jó" magyar szokás szerint nem tudjuk beismerni. Ilyenkor lép életbe a 08:01:02-kor tett kommentem.
MatrixHasYou 2008.10.08. 09:32:05
LOL!!!
Sejtettem, hogy valami nincs rendben Nálad. :D
Kifelejtetted a büfé tanszéket.
Matrix_ 2008.10.08. 11:15:09
Ott rektor vagyok és kérek egy kis tiszteletet :))
tandras 2008.10.08. 11:35:54
amargo · http://gszobi.blogspot.com 2008.10.08. 11:48:52
- Én fontos ember vagyok nincs ilyenekre időm, adok egy kártyát és hívjon fel"
- (a taxis) De ezzel még is mitkezdjek, hívom a rendőrt.
- jó hívja..
Majd elment. Nem tudom mi lett a vége, de érdekes mit megnem tesznek emberek.
Jacques Foche 2008.10.08. 11:54:11
A csávónak mondtam, hogy most fogunk egy tollat, aztán kitöltjük a kéksárgát, de ő nem akarta elismerni a felelősségét, pedig kurvára egyértelmű volt. Felkaptam a telefont, aztán hívtam a jardokat, a fószer végig hallotta a beszélgetést. Amint letettem, rögtön mondta, hogy inkább elismer mindent...
De azért nem semmi, hogy még egy ennyire egyértelmű szituban is képesek kiskapukat keresgélni.
erovanvele 2008.10.08. 12:04:53
De ne várjunk sokat, hisz ezt látjuk nap mint nap, akár az utakon, akár a cirkuszban (parlament). Mindenhonnan ezt nyomják. Nem az az első reakció, hogy igen, én voltam, bocs, vállalom...hanem első az, hogy kibúvót keresünk, és marha fontosak vagyunk, és hűdenagyon sietek, nem érek rá. Meg a személyiségi jogok. Az van mindenkinek. ja, és "nem vagy hatóság, nem tarthatsz fel".
Dugóban ugyanez, inkább bikázzahuzatja egyesben az autóját, csak ne kelljen beengednie (na persze nem záróvonalnál). Angliában 10 km -es dugó, 10 méteres követési távolság, és 15 el haladnak az autók egymás mögött kulturáltan.
Szóval a morál a gáz.
kranführer 2008.10.08. 12:54:45
Pont egy fél órája megyek át Csepelről Erzsébetre a Gubacsi híd utáni felüljárón. Szembe sávban egy motor jön utassal, a felhajtón, (neki jobbra) meg egy tipikus sietős kisteherautó. Sikerült neki a motor elé kifordulnia, de szerencsére nem lett csatt, mert én jobbra húzódtam a motoros gázt adott kikerülte ezt a szerencsétlen f@szt, az utas pedig egyezményes jellel értésére adta a véleményét. Mindez egy másodperc vagy kevesebb idő alatt. Ennyi egy balesetet elkerülni...
Eseménytelen közlekedést Mindenkinek!
tehenke 2008.10.08. 13:10:45
Aqweren 2008.10.08. 13:33:19
Persze ugyanígy a robogós/biciklis jobbra kis íven simán kimegy eléd mert azt hiszi elfértek. Rosszul hiszi. :P
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.10.08. 13:48:58
Jó, most ezt pont én mondom, aki elég heves vérmérsékletű tud lenni ilyen szituációkban. De ha már megtörtént a baj, akkor végülis nem lehet másképp csinálni. A sok köcsög, elhúzós autóst meg rühellem, mert valószínűleg nem véletlenül nem állt arrébb a két résztvevő.
tehenke 2008.10.08. 14:12:46
Aqweren 2008.10.08. 14:17:02
báró Csekonics 2008.10.08. 14:25:12
Ja, joga mindenkinek van tengernyi, kötelessége viszont valahogy kevesebb...
Amúgy ilyen helyzetre a jolly-joker ha a fazon nem szeretne rendőrre várni se meg felelősséget se: 'fáj a fejem / nyakam, hívjunk mentőt' - azok hivatalból rendőrt kell hívjanak, és ezt tudni fogja a másik is.
Plusz, ha _személyi sérüléses_ balesetet okoz valaki, az egyből durvább megítélés alá esik, mint ha simán csak az autót zúzza meg.
Matrix_ 2008.10.08. 14:26:06
idéznéd ezt a szabályt?
tehenke 2008.10.08. 14:30:28
Nem. Úgy hívják KRESZ. Le van benne írva.
báró Csekonics 2008.10.08. 14:31:04
Ja, plz - mert nekem is nagyon meredeken hangzik, nem emlékszem még hasonlóra sem.
erovanvele 2008.10.08. 14:31:43
Autózom rendszeresen, naponta, úgyhogy nem vagyok egy "köcsögautósnemlassítasz" típusú ember. Egyszer egy zebrára kanyarodó autós majdnem elgázolt egy, a zebrán áthaladó gyalogost, megállt, és szinte anyázva magyarázta a jobbrakanyarodás szabályát a gyalogosnak...az ilyen elmegy az anyjába.
Egyébként meg a motorosokat nagyívben kerülni kell, én mindig elém engedem ha puposkodik, nekem nem kell a baj.
tehenke 2008.10.08. 14:38:10
"A közúti forgalom nagysága, folyamatosságának biztosítása szükségessé teszi, hogy az elsõbbséggel rendelkezõ jármûvezetõ – a célszerûség és az ésszerûség keretei között – segítse elõ azok továbbhaladását, akik elsõbbségadásra kényszerültek."
Az nem úgy van, hogy: Én megyek a főútvonalon, a több meg dögöljön meg! Inkább törjön a kocsi, de nem lassítok kicsit sem!
Matrix_ 2008.10.08. 14:46:48
"Az elsőbbségadás szabálya szerint nagy forgalom esetén akadályozhatod (tehát megállásra is kényszerítheted) az előnyben részesülő járművet."
"A közúti forgalom nagysága, folyamatosságának biztosítása szükségessé teszi, hogy az elsõbbséggel rendelkezõ jármûvezetõ – a célszerûség és az ésszerûség keretei között – segítse elõ azok továbbhaladását, akik elsõbbségadásra kényszerültek."
Barátom! azért ugye te is érzed, hogy a kettő nem ugyan az!!
báró Csekonics 2008.10.08. 14:52:12
Vagyis _önkéntes alapon_ racionális elvek alapján, akinek elsőbbsége van, _elengedheti_ azt akivel szemben elsőbbsége van (lenne).
Nem?
báró Csekonics 2008.10.08. 14:54:35
:-D
Magát anyázta? Mert kanyarodó autóval szemben a gyalogosnak van elsőbbsége.
erovanvele 2008.10.08. 14:59:12
A halál, amikor valaki beáll hogy besoroljon egy magasabb rendű útra, és várja, hogy valaki beengedje...na, én ezt nem bírom. Úgysem lassít senki.
Olyan mint a gyalogos a zebránál, és várja, hogy lelassítsanak, pedig ha elindulna figyelve, de határozottan, akkor lassítanának.
NÉPNEVELÉS! Ezek miatt az emberek miatt, na meg a sok elsőautós, megvettemésjogomvanmennivele engemsenkineállítsonmeg tuskó autósok miatt költünk k...va sokat arra, hogy az ORFK a KRESZ szabályait "megtanítsa" a jogsival rendelkezőknek...az én pénzemem.
erovanvele 2008.10.08. 15:01:00
bocs, természetesen az autós anyázott, holott ugye zebrán a gyalogosé az elsőbbség, jobbra kanyarodás meg a forgalomban részt vevő járművekre vonatkozik
báró Csekonics 2008.10.08. 15:02:32
Igen - erre gondoltam, hogy ha _tudta volna_ hogy mi is a helyzet, magát anyázhatja... :-D
Szendwich 2008.10.08. 15:06:52
"A halál, amikor valaki beáll hogy besoroljon egy magasabb rendű útra, és várja, hogy valaki beengedje...na, én ezt nem bírom. Úgysem lassít senki."
Nekem meg a tokom tele van az olyanokkal akik a fentebb emlitett helyzetben kikanyarodnak elem, es a leheto leg-leg benzin kimelo uzemmodban veszi fel a forgalom tempojat (ertsd. jo 5 km mulva eri el a 70-et). Az ilyenek anyaznak a leghevesebben ha lenduletbol leelozi az ember oket.
erovanvele 2008.10.08. 15:19:43
De én nem erre gonoltam. Ha 70 el mehetsz felsőbb rendű úton, az nem egysávos út, és valszeg dugó sincs, így
1. vagy segítesz, és átsorolsz,
2. a kuporgó megvárja, míg elmegy mindenki, és akkor kimegy -2 sebességgel.
A Margit-hídra felmenni pestről budára, vagy a délinél a Moszkva felé felkanyarodni dugóban, na ott kiakasztó, amikor elsőbbségadásra vár az álló autó az 5-el haladótól, és az meg keménykedik.
Aqweren 2008.10.08. 15:27:20
"A halál, amikor valaki beáll hogy besoroljon egy magasabb rendű útra, és várja, hogy valaki beengedje...na, én ezt nem bírom. Úgysem lassít senki."
Egy idő után szépen fokozatosan ki szoktam pofátlankodni, erre a megoldásra gondoltál avagy a vágjunk ki merészen elébük típusúra?
erovanvele 2008.10.08. 15:33:05
Rong 2008.10.08. 15:35:40
"Az elsőbbségadás szabálya szerint nagy forgalom esetén akadályozhatod (tehát megállásra is kényszerítheted) az előnyben részesülő járművet."
Lósz*rt. Ha rendszeresen olvasod ezt a blog-ot akkor tudhatnád mert már sokan idézték és ki is veséztük, hogy "enyhe lassításra" kényszerítheted azt akinek elsőbbséget kellene adnod. Ha már meg kell álljon, netán irányt kell változtasson (mert elé totyogsz) akkor rohadtul vétettél a KRESZ ellen.
Aqweren 2008.10.08. 15:40:05
Ezt a félreértelmezett szabályt szeretem hallani gyalogosra vonatkoztatva is: MÉG nincs a zebrán, nem indult el, ergo áthajthatok a lábacskáján...
természetesen akinek elsőbbsége van és araszol a dugóban abban kell(ene) lennie annyi belátásnak hogy egy-két kocsit maga elé enged, nem miattuk ér haza később, de hogy ha bevágódik elém akkor igaza van - ilyen szabályra, bocsássatok meg műveletlenségemért, nem emlékszem...
Matrix_ 2008.10.08. 15:43:09
a tehenke által idézett két "szabály" között az a különbség hogy az elsőben az akadályozza, kényszeríti lassításra, megállásra stb. az elsőbbséggel rendelkezőt akinek elsőbbséget kell adnia, míg a másikban (és ez van a KRESZ-ben is) az elsőbbséggel bíró lemondhat elsőbbségéről a másik javára, segítve őt a forgalomban történő haladásban. az egyik szabályos a másik nem. (nem mindegy, hogy engem tartanak fel vagy én vagyok udvarias) 10 forintos kérdés: melyik melyik? :)
PitBuli 2008.10.08. 15:45:42
Taz member of JFK Borad™ 2008.10.08. 15:45:44
ööö... kérhetek telefonos segítséget? :D
Matrix_ 2008.10.08. 15:48:14
sztem felezzük meg a közönséget. :)
Taz member of JFK Borad™ 2008.10.08. 15:49:21
okay, hosszában vagy széltében? ;)
Matrix_ 2008.10.08. 15:53:37
miért van az, hogy sok emberben megfogalmazódik ez a kép? Bennem is! :)
Max az Uaz helyett más márka szerepel :)
Taz member of JFK Borad™ 2008.10.08. 15:59:07
lehet, hogy tudatlanságomat leplezem le előttetek, de azt a bizonyos típust véletlenül nem rajGaz-nak hívják?
erovanvele 2008.10.08. 16:01:04
PitBuli 2008.10.08. 16:09:40
RajGaz a gúgliban látott képek alapján ugyan az mint az Uaz, csak talán régebbi kivitelben (mínusz húsz év). Nem lehet, hogy ez ugyan az mint a Lada és Zsiguli esete, vagy Toyota és Lexus, vagy Datsun és Nissan, stb. ?
Matrix_ 2008.10.08. 16:11:37
Taz goes ASOT 2008.10.08. 15:59:07
totalcar.hu/tesztek/uaz!2
müvellődjetek elvtársak ! :D
tehenke 2008.10.08. 16:18:12
Amúgy közben utána néztem, nem akadályozhatja, csak zavarhatja. Akinek ez mond valamit, az tudja miről beszélek, a többinél jogsi megfog, kettétép.
tehenke 2008.10.08. 16:22:06
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.08. 18:36:29
craft75 2008.10.08. 18:55:20
Szintem ha a seat indexelt volna akkor még talán lehetne valami ezekben a kresz bejegyzésekben, de mivel
nem tette...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.08. 19:42:33
Ezzel járok mostanság, tán azért?
img3.imagebanana.com/img/uds4xzc9/phuhh.jpg
Matrix_ 2008.10.08. 20:10:25
De csak ha indexelsz! :)
amúgy nem értem minek szórakoztok sínnel?
nehéz beszerezni. Max lopni lehet, de ugye mink a legalitást pártoljuk!:)
U100 vagy nagyobb azt kész. bármelyik vaskereskedésben van. Könnyebb is, azt lehet belőle szép lököst hegeszteni:)
Szendwich 2008.10.08. 20:38:53
(De ha ki is mész, akkor azért, mert nyilván felmérted a kocsid erejét...)
Persze :) Kinéz a delikvens – már ha kinéz – és konstatálja, hogy „nah ezé a vén szar elé kikanyarodom”. Aztán az a vén szar ami elé kikanyarodott, helyből átugorja. Ilyenkor a 120 hónapos futamidő terhe miatt elkezdenek ordítani, integetni. S én vagyok a világ legaljasabb országúti betyára. Nevetséges.
Aqweren 2008.10.08. 20:56:02
DEGEC 2008.10.08. 21:02:44
Don Blasius 2008.10.08. 21:34:38
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.08. 21:52:08
Nehogy beletegyenek valamit :D
Don Blasius 2008.10.08. 22:03:36
Aqweren 2008.10.08. 22:31:36
De pl. egy 20 éves wartburgot nem annyira kell félteni XD
Bobby Baccala 2008.10.08. 22:34:17
megnéztem volna azt a házaspárt :)
"A seat vezetője lenézően mondta, hogy szerinte ezért is neki van igaza, mert én csak 27 éves vagyok, Ő meg már túl van 500000 km-en is (logikus érvelés)" -
jah és ebből következik hogy a farkad is kisebb :)))))
Matrix_ 2008.10.08. 22:34:37
dehogynem! én minden reggel rettegve megyek ki a 13 éves opelemhez, hogy hátha beletettek, mit beletettek, bele tuszkoltak, egy 102cm-es plazma tv-t. de aztán megnyugodva látom, hogy nem történt semmi ilyen. bár egyszer valami csibész letörte az antennáját... :)
DEGEC 2008.10.08. 22:48:37
Matrix_ 2008.10.08. 22:51:59
DEGEC 2008.10.08. 23:00:31
hÓhÓ 2008.10.08. 23:32:30
hÓhÓ 2008.10.08. 23:38:59
DEGEC 2008.10.08. 23:55:57
duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=e9e64696a68982e040b379264967935b&s=4782
Jacques Foche 2008.10.08. 23:57:41
"RajGaz a gúgliban látott képek alapján ugyan az mint az Uaz, csak talán régebbi kivitelben (mínusz húsz év). Nem lehet, hogy ez ugyan az mint a Lada és Zsiguli esete, vagy Toyota és Lexus, vagy Datsun és Nissan, stb. ? "
A GAZ 69 az az UAZ 469-es elődje. Konstrukciós szempontból gyakorlatilag ugyanaz, csak más a bódé, meg kicsit erősebb a motor. A 469-est már csak Uljanovszkban gyártották, a 69-est viszont Gorkijban és Uljanovszkban is, de gyártási helytől függetlenül csak GAZ néven említik. Dióhéjban ennyi. :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.10.09. 02:38:43
Kenyérszervós: minnél több kenyeret ettünk annál erősebbek lettünk, ami által könnyebben tudtuk tekerni a kormáyt.
Fékrásegítős: jobb lábbal nyomtuk a féket, ballal meg rásegítettünk. :)
Aztán amikor lecserélték a piros Rönókra vissza is sírták a szerelők, mert télen hegyvidéki terepen még mindig az UAZ-ok voltak a nyerők. :) :)
Aqweren 2008.10.09. 12:33:26
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 04:30:09
Aqweren 2008.10.12. 14:14:08
szemenagy 2008.10.12. 18:23:28
Elsőre úgy értettem, hogy az első ismerkedésed történt Barkasban :)))
Én hajtottam anno ilyen gépet, mínusz tízben előbb forrt fel a víz, minthogy lefújta volna a párát a szélvédőről. Ja, kenyeret szállítottam vele hajnalban pékségből, azok a mennyei illatok, wháááá...
Aqweren 2008.10.12. 18:51:40
A Barkas buli, a következő autóm az lesz :D Apukámnak volt egy pár gyerekségem alatt - tényleg mindig a vízzel voltak gondok (meg direkt jó hogy a tartály az utastérben van, így a hűtőkörben lévő folyamatokkal sokkal szorosabb kapcsolatba kerül az utas mint a mai modern autókban)
Jacques Foche 2008.10.12. 19:03:59
De a Barkács tényleg nagyon hangulatos verda, nekem is bejön. :D
Matrix_ 2008.10.12. 19:21:23
nem volt azzal semmi gond. Jó az a két ütem.Elvitte az a 5 mázsa szenet is meg a nappali szekrénysort is :)
Adott esetben jobb teljesítményt is nyújthat mint 4ütemű társa. Csakhát büdös mint a rohadás, és nem EU-kompatibilis. De nagyon szép a hangja :D:D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 19:23:16
szemenagy 2008.10.12. 21:32:39
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 21:40:58
Jacques Foche 2008.10.12. 21:46:53
"nem volt azzal semmi gond. Jó az a két ütem.Elvitte az a 5 mázsa szenet is meg a nappali szekrénysort is :)
Adott esetben jobb teljesítményt is nyújthat mint 4ütemű társa. Csakhát büdös mint a rohadás, és nem EU-kompatibilis. De nagyon szép a hangja :D:D "
Nem a két ütemmel volt gond, hanem az ezer köbcentivel. Elég bevállalós dolog ekkorka motort tenni egy olyan áruszállítóba aminek össztömegben azért össze tud jönni a két tonna. :D Bár mondjuk a Warbi motor szanaszét tuningolható, simán lehet 100 lóerő fölé húzni, de hát akkor is...