Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Diplomata villamos

2008.10.12. 11:40 :: SilentSound

Láttunk már pofátlan sínkocsizást, a blogon is előfordult már korábban néhány ilyen fénykép. A minap épp próbáltam rendet csinálni a blog postafiókjába sok idő alatt beérkezett, de még azóta is érintetlen levelek között. Nem feltétlenül tartom magam jó megfigyelőnek, de feltűnt egy apró kis összefüggés két különböző feladó által, két hónap különbséggel küldött email csatolmányai között. Íme az egyik, amit Barna juttatott el hozzánk:

Június 4-én 14.20-14.25 között araszolgattam a kocsiban a körúton az Oktogon-Nyugati-Jászai vonalon. Egyszer csak láttam, hogy egy diplomáciai rendszámú VW Tuareg terepjáró a villamossíneken gyorsítja a előrehaladását. Sikerült is 3 képet készíteni róla, a DT 10-50 rendszámú gépjárműt birtokló követséget ezúton is üdvözlöm...

Mivel ez már több mint pofátlanság, felhívtam a 107-et (hosszas csengés után felvették), majd átkapcsoltak a VI. kerületi ügyeletre. Sztorit elmondtam, a beszélgetés:

„Nézze, megteheti a feljelentést, de úgysem tehetünk semmit, mert diplomáciai mentessége van.”

„Tehát akár ott is hagyhatja a kocsit a síneken?”

„Akár az Oktogon közepén is ott hagyhatja órákra a kocsit, amíg bűncselekményt nem követ el, vagy a kocsit birtokló követség le nem mond az ügyben a mentességi jogáról, nem tudunk mit tenni.”

Hát ennyi. Képeket lehet nézni és boszankodni...

Ezt pedig Gábor küldte el nekünk:

Tegnap fotóztam a Teréz körúton - no comment:

Ezek szerint nem csak a magyarok vezetnek tapló módon Magyarországon, hanem a drága külföldi diplomaták is, akik szarnak bele a szabályokba - mint a példa is mutatja, rendszeresen -, mert úgysem lehet velük mit tenni. De miért is nem lehet őket megbírságolni? Miért is használhatnak ők kiskapukat? Kitörne a harmadik világháború, ha jogosan megbüntetnék az ilyeneket?

111 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DEGEC 2008.10.12. 11:50:06

első e???????


ma felvirradt az én napom...

DEGEC 2008.10.12. 11:52:53

miből gondolja a postíró, hogy nem magyar vezette, nem csak külfődieknek van dt rendszámuk szvsz...

amúgy meg széllel szembe pisálás..

Michael Collins 2008.10.12. 11:53:13

Másodkézből azt mondanám, ledarálhatta volna a villamos :).

szemenagy 2008.10.12. 11:58:09

Láttam már én is a tagot, mindennapos lehet nála.. Lehet, hogy trolivezetőként kezdte pályafutását valamelyik kelet-európai paradicsomban. Gyanítom, hazánk külképviselői ugyanúgy parkolnak világszerte, mint itthon, úgyhogy nincs ebben semmi meglepő.

szemenagy 2008.10.12. 12:00:26

Amúgy meg lehet, hogy amikor a PoHu átadta könnyes szemmel az autót, átcsúsztatta a Tuaregesek kiskönyvét is hozzá, ami feljogosít mindenféle köz- és lekedési cselekményre, mint kiválasztottat.. :)

szaGértő 2008.10.12. 12:01:06

Van ismerősöm, aki egy külföldi magyar követségen pozícióban van.

Ő is azt mondta, hogy bármit megcsinálhat, soha nem fogják kiadni (bűncselekményt kivéve)

Jöhet hazáig 200-zal, ha nem gyilkol le senkit, akkor semmi baja nem lesz beőle.

mxplanet 2008.10.12. 12:05:13

nekem is kell DT rendszám!

az az igazi adu ász, nem a roki kártya:)

szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.12. 12:06:30

Mennyiért lehet okosítani DT-s rendszámot?
Avagy, ha felteszek egyet, a rendőr meg sem állít, így nem is fogja ellenőrizni, hogy valódi-e?

Mert akkor megyek DT-s rendszámmal az oktogon közepén, keresztben parkolni.
És röhögök a hülye Mogyorókon, akik olyan szabályokat és törvényeket hoznak, hogy magukat szúrják tökön :)

szemenagy 2008.10.12. 12:09:06

szmoker 2008.10.12. 12:06:30

Bizony, megteheted... nemrég dólt meg egy ilyen társaság, valahol az indexen van cikk is róla (valami lovagrend nevében nyomtak dipl.útleveleket, stb)

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.12. 12:10:40

tanulmányaim külpolitikával foglalkozó részében megtanultam, hogy:
1) a dt (amúgy cd = corpe diplomatique) tagjai területen kívüliséget élveznek. mit is jelent ez?
pl:
1.a) a rendőr nem tehet vele semmit,
1.b) nem állíthatja meg,
1.c) nem büntetheti,
ezek akkor nem igazak, ha bűntettet követ el az illető. de ez is nehézkes procedúra, mert max kiutasíthatják az országból. azt is csak akkor, ha a küldő ország lemond az illető mentelmi jogáról.

addig is marad az etikai vétség... ami szimpla polgároknak okoz felhördülést.

a rendőr pedig nem azért nem tesz semmit, mert nem akar.

szemenagy 2008.10.12. 12:19:18

Taz goes ASOT 2008.10.12. 12:10:40

5-ös, leülhet. :)
Azért DT-s autót leakasztani a szögröl nem egyszerű mutatvány, vezetni már volt lehetőségem, na az az igazi felsőbbrendű érzés..:-D viszont kiváltképp udvarias mindenki velük szemben (lássák a jóemberek, hogy ez mégiscsak egy rendes népség), cserébe illene nekik is maximálisan betartani a szabályokat. Jó, a pályán senkit nem érdekel, ha 200-zal megy, de a zebrán ne ugrassza szét a nyugdíjas oviscsoportot, mert parasztság. :D

Szendwich 2008.10.12. 12:20:03

Martin Riggs es Roger Murtaugh szetrugna a segget a VW-esnek...

Auto-InterCont 2008.10.12. 12:30:25

a DT rendszám nem tudom milyen nyelven a kovetkezot jelenti: Sikeres Ember

DEGEC 2008.10.12. 12:45:49

Auto-InterCont 2008.10.12. 12:30:25

:-DDDDDDDDD

bennem is hasonló fogalmazódott meg...
igaz abban a formában, hogy én nem vagyok sikeres:-PP

Parkoló Blog · http://parkolo.freeblog.hu 2008.10.12. 12:47:25

Szabálytalan parkolásban is otthon vannak, rendszeres szereplők nálunk is a diplomaták. Az egyik olvasó harcott indított ellenük és hivatalos levelezésbe kezdett a Külügyminisztériummal és a Közteresekkel, sajnos mindhiába. Lásd:
parkolo.freeblog.hu/archives/2008/10/01/Minden_napra_egy_diplomata

biker_kolee 2008.10.12. 12:52:02

DT-Degenerált Tapló.

Vehicular cyclist 2008.10.12. 12:55:36

Tévedés, hogy azt csinálnak, amit akarnak. Egyetlen különbség, hogy a magyar hatóságok a feljeletés hatástalanságát követően a Külügyhöz kell hogy forduljanak. A Külügynek kell eljárni a küldő ország hatóságainál a tahóság megszüntetése érdekében.

Egyébként New Yorkban Giulini gyatyábarázta a renitenseket. Nálunk sem kellene megvárni a Parkolási Trianont!

autosave 2008.10.12. 12:56:24

ez bizony az egész világon így van... diplomáciai mentesség a kék rendszámmal. a vicc az egészben, hogy a követségi takarítónő is járhat a kék rendszámos kocsival!

Secnir 2008.10.12. 14:01:59

1.
a DT-s (CD, stb) rendszám szvsz nem ok arra, hogy szabálytalankodjon valaki. ahogy fentebb is írták, kis okosság, és máris van az embernek kék rendszáma.
2.
ha tilosban (szabálytalanul stb.) parkol egy DT-s rendszámú autó, nyugodtan le lehet róla venni a rendszámot. a tulaj nem fog feljelenteni, mert kit?, ezenfelül a rendőr már nyugodtan elvitetheti az autót, hiszen nem DT-s rendszámú. esetleg a két rendszámot le lehet ragasztani egy 'kötsög zsaruk' feliratú matricával.

Vehicular cyclist 2008.10.12. 14:30:10

Kimutatták, hogy minél korruptabb egy ország, annál valószínűbb, hogy a diplomatái potyáznak a parkolással. Gondolom mással is.

"Parking tickets, diplomats and corruption"

psdblog.worldbank.org/psdblog/2006/05/parking_tickets.html

Külföldi blogtársunknak is elege van:

accountability-international.blogspot.com/2006/05/un-diplomats-owe-18-million-in-parking.html

Nimfas corporation 2008.10.12. 14:56:35

1. alternatíva: Külügytól vagy valahonnan megtudakolni, mely kirendeltségé, ott panaszt tenni. Lehet hogy a nagykövet kicsi fiacskája, és apuci eztán elveszi az autót-
2. alternatíva: Péklapát

Eizogembird 2008.10.12. 15:16:20

Nagyon óvatosan,a csupasz fémig 100-as szög végig az oldalán.Jó a lakáskulcs is.

Kniight 2008.10.12. 15:17:30

Szelepet patentzsacsiban ablaktörlő alá helyezni.

dubb 2008.10.12. 15:33:47

autosave: a takarítónőre nem vonatkozik diplomáciai mentesség.

Taz goes asot: a fogadó ország akármikor nem kívánatos személynek nyilváníthatja a diplomatát, és ebben az esetben el kell hagynia az ország területét. Ez a küldő országtól teljesen független.

Amúgy meg megállíthatja a rendőr a kocsit, attól még, hogy diplomata rendszámú. Max. ha pont a nagykövet vezeti, akkor nem büntetheti meg. De ha pl. csak a sofőr ül benne, aki még teszem azt magyar is, akkor természetesen megbüntetheti. Max. nem akarják megbüntetni, mert úgyis "elsimítanák" valahogy a dolgot.

hegyipetymeg 2008.10.12. 15:37:04

Annyira egyszerű :)
Beállsz elé, letéped a rendszámát, bedobod a Dunába aztán keresgélje :)
Remélem a Tuaregnek vízmentessége is van :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.12. 15:45:36

Hmmm, ezek szerint ha egy másik diplomata félholtra veri, akkor jól vagyunk? Mert szerintem mondjuk a kongói nagykövetség egy mentességet élvező alkalmazottjának simán össze tudunk dobni kb. 100e Ft-ot, pár jó helyen elhelyezett ipi-apacsért (márpedig sztem lenne min. 100 ember, akinek szúrja a szemét a dolog és egy 1000-est megér).

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.12. 15:49:14

Amúgy a legjobb megoldás tényleg a kerekek leengedése, mert azzal te sem követsz el bűncselekményt, rongálást, károkozást, stb., így mindenki jól jár: a taplomata talán megérti, miért kapta (különösen ha egy matricát is kap, hogy "közlekedni, parkolni, csak szabályosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen"), és mi is örülhetünk, hogy megkapta a magáét.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.10.12. 15:51:02

Bár eszembe jutott egy másik megoldás is. Mostanában úgyis annyi zsebforradalom van molotov-koktélokkal, utcakövekkel, egyel több felgyújtott/megrongálódott autó már talán senkinek nem szúr szemet.

Káposztakukac 2008.10.12. 15:55:36

most őszintén, ki nem szarja le? nem csak diplomaták rövidítenek úgy. rendszeresen látok sima ford fiestákat, Peugeot 206-okokat. na meg persze audikat, bmw-ket a síneken rövidíteni. és bevallom, ha nagyon sietek, és nem látok rendőrt, akkor én is szoktam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.12. 15:58:26

Aztán lehet hogy a diplomata magyar sofőrje volt, a "nagy embert" :D meg rohadtul nem érdekli az hogy merre mennek csak hamar érjen oda.

Fejlettebb országokban alapból nem jut eszébe senkinek hogy ilyet csináljon. Aztán lehet hogy ma már beilleszkedtek a magyar társadalomba...

Vehicular cyclist 2008.10.12. 15:58:38

Az a baj, hogy nemcsak a bloggerek, de még a hatóságok sem ismerik a törvényeket. Amikor felhívom a köztereseket, gyakran azt mondják, hogy nem tehetnek semmit. Pedig fell kell jelenteniük a szabálytalankodót, még ha diplomata is. Főleg, ha hónapók óta gyülnek náluk a bizonyítékok úgy, hogy csak le kell tölteniük az elküldött emailek mellékleteit.

De mit várjunk egy olyan országban, ahol ahhoz is egy NEOAVANTGARD MŰVÉSZ KELL, hogy elolvassa a törvényt: hiába 20 ezer ft alatti az ellopott csirke vagy krumpli, ha betöréssel párosul, akkor bűncselekmény, amit üldöznie kell a rendőrségnek. A rendőrség nem tárhatja szét a karját. Tiszta operett!

Miért van az, hogy a hatóságok sajnos soha nem léphetnek fel senki ellen, aki ellen éppen fel kellene? Lehet, hogy ez az egyszerűbb?

Olyan ez az ország, mint egy bevásárlóközpont parkolója: igaz, a törvények vonatkoznának rá, de azt gondolja a menedzsment, hogy ha bárkivel szemben érvényesítenék, az azonnal megsértődne rájuk. Ezért aztán mindenki azt csinál, amit jónak lát, a hatóságok meg mossák kezeiket: nem a mi asztalunk. Nem gondol a menedzsment arra, hogy sokkal több embert bosszant ez a hozzáállás.

Káposztakukac 2008.10.12. 16:02:27

és tanuljátok már meg: a tuareg az touareg.

2008.10.12. 16:03:49

Ha a kocsiban nagykövet van, vagy valódi diplomáciai mentességet élvező személy, akkor az autóra kirakják az illető ország zászlaját.
Ezek a paraszt DTsek általában magyar sofőrök, meg rokonok meg akik megvették a követségen a rendszámot.
Bezzeg New Yorkban meg Londonban rend van :(
Az egész ékesen mutatja a magyar diplomácia képességét és potenciáját. 0, zéró, semmi.
El kellene kezdeni egy kis polgári matricázást, aztán amikor botrány lesz belőle, már a magyar hatóságoknak is lépniük kell majd.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.10.12. 16:04:36

@Vehicular Cyclist : Ott a pont!

Amúgy meg valószínű az adott diplomata is kapna a nagykövetétől / miniszterelnökétől ha menne egy ilyen feljelentés...

Hozzá sem teszem hogy a külföldi cserediákok mit szoktak művelni a lakhelyükkel...

cso zsi 2008.10.12. 16:30:47

Hogy usákiában rend van-e, vangy sem, azt el kell dönteni.
(Csak hallottam, az igazságtartalmát nem tudom)
Egy orosz külügyi alkalmazott kissé ittasan lövöldözött a nyílt utcán.
Hazáig kisérték golyóálló autókkal, és a környék kiürítésével.

Santer 2008.10.12. 16:39:34

Urak, nem jöttetek még rá, hogy a budapesti Magyar Nagykövetség autójáról van szó.

0xFFFF 2008.10.12. 16:58:57

Kell szereznem egy DT-s rendszámot ! Megoldva a budapesti közlekedés !

DEGEC 2008.10.12. 17:26:32

ohhhhhh..

kishazánkban van már sok szájkaratés ember...

remélem a következő postot olyan ember irja aki le is engedte a kerekét, kullcsal össze is karcolta (mondjuk nem a sajátja iy szvsz pont leszarja mert vesz egy ujat) illetve péklapáttal pont jol el is vert egy dt rendszamost...

természetesen képekkel illusztrálva...

Esperes úr 2008.10.12. 17:35:20

Már régen ekét vagy gallytörőt kellett volna szerelni a villamosok elejére, és letolni az ilyeneket minden akadékoskodás nélkül. A 17-esnél ez mindennapos...

2008.10.12. 17:42:20

Lehet, hogy a zászlós autó az a nagykövetnél is nagyobb kutyát takar, mind1.
Múltkor láttam egy aranyosat: BMW-n szürke alapon DT xx-yy rendszám. Gondoltam, megnézem , melyik országban beszélnek még magyarul, mivel a DT az diplomáciai testület, vagy mi a szösz.
Közelebb érve látom rajta apró betükkel: "Republic of Vanatu"
Nohát :D
Egyébként szabályosan közlekedett. Mármint KRESZileg, adóilag csak feltevéseim vannak.

valanten 2008.10.12. 17:47:28

A DT-10-es rendszám az osztrák követségé. Minden ország más szám alatt fut. Ismerve az osztrákok közlekedési kultúráját, nagy valószínűséggel ezt a kocsit egy magyar követségi sofőr vezette....

nyekk 2008.10.12. 17:48:45

Nem egy kócos hajú nő vezette a kocsit?

Vehicular cyclist 2008.10.12. 17:51:06

A new yorki tapasztalat az volt, hogy olyan fokú volt már tilosban parkolás, hogy még a becsületes skandinávok is elkezdték tilosban hagyni az autókat.
Ezt megunták a new yorki hatóságok a gyökérséget. Elkezdték elhordani a járgányokat és kiszámlázták a tilosban parkolókra a büntit. A segélyezett országok segélyéből meg levonták (arról nem írnak, hogy tájékoztatták-e a küldő nemzet éhezőit arról, hogy miért csappant meg az apanázs). 90 %-kal esett a tapló DT-s parkolás.

De igaza van itt fentebb valakinek: elég lenne kezdetnek, ha a külügy méltóztatna felemelni a telefont, és átszólni az érintett ország képviseletére. Ha a neveletlen királyfi nem kapná meg a következő havi zsebpénzt, lehet hogy nagyobb tiszteletet tanúsítana vendégént egy másik ország szabályai iránt.

www.slate.com/id/2144755/

pucros 2008.10.12. 18:06:50

Volt egy ismerősöm ezer éve, aki dolgozott az amerikai követségen ha jól emlékszem adminisztrátorként, semmi állampolgárság, semmi diplomácia. Elmondása szerint a terepjárókkal való közúti jelenlét volt a legélvezetesebb része a munkájának.

Amennyiben a lefotózott illető egy mezei magyar alkalmazott aki a követség autójával jut előre, akkor is vonatozik a mentesség?

(+azért kell terepjáró, mert mezei, hahaha)

Matrix_ 2008.10.12. 18:11:33

Ismét csak örülök, hogy egyeseknek ez fáj a legjobban. Főleg ha nem is akadályozta a poszt íróját. Nemmondom hogy nem parasztság ilyet csinálni, de engem speciel hulla hidegen hagy. Azt meg nem tudhatjuk, hogy nem e az ugandai nagykövetasszony szült e éppen, ugye?!?!

storyline :) 2008.10.12. 18:22:08

Má' megin' valaki, akinek kicsi a farka, mégkisebb az autója, és bántja, hogy nem döglött meg a szomszéd tehene is.

szemenagy 2008.10.12. 18:25:38

MatrixHasYou 2008.10.12. 18:11:33

Kínai apától, húúúúúúde szép kis gyerek! :DDD

Matrix_ 2008.10.12. 18:27:17

szemenagy 2008.10.12. 18:25:38

nehumorizáljunk kérem! ez nem vitzes :D
ferdeszemű csoki :)

Yeto 2008.10.12. 18:27:31

e-mail osztrák követség, copy külügyminisztérium konzuli osztály.

szemenagy 2008.10.12. 18:28:19

MatrixHasYou 2008.10.12. 18:27:17

Valamelyik Benetton reklámba majd csak elsütjük :DD

Michael Collins 2008.10.12. 18:34:48

Kedves Mátrkszheszjú! Ha nekünk be kell tartani a kreszt, akkor senki ne bújjon diplomáciai rendszám mögé, ha szabálytalankodik. Így pont a fukszos barna "skandinávok" szintjén van.
Tehát megérdemelné a levadászást!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.10.12. 18:35:07

csókolom. a rendőr megállíthassa ezt a kocsit is. amennyiben mentességet nem élvező személy vezeti és nincs ilyen utasa sem, akkor nyugodt szívvel feljelentheti, ugyanúgy, mint akárki más szabálysértőt. ha menetességet élvező személy van benne, akkor annak igazolása után közli vele, hogy jelentést ír az esetről, és elköszön. megírja a jelentést, amit a külügynek meg kell kapnia, ott pedig azt csinálnak vele amit akarnak.

kis ember 2008.10.12. 18:36:19

Léccilécci mondjátok meg, hol szoktak parkolni, odamegyek és megmatricázom. Isten bizony, csak ne essen, mert akkor nem ragad

Matrix_ 2008.10.12. 18:38:15

Michael Collins 2008.10.12. 18:34:48

akkor hajrá!
ez legyen a legnagyobb projekt az életetekben: egy diplomata levadászása...

Amúgy mint írtam, szerintem is parasztság amit csinált, de pont leszarom, ha engem nem hátráltat. ez van. más a mentalitásunk.

Asidotus 2008.10.12. 18:40:18

Csak én gondolom azt, hogy a diplomatáknak egyaránt be kell tartaniuk a fogadó ország törvényeit és a hazájukét is?

kis ember 2008.10.12. 18:43:34

Matrix:
Pont ez a különbség mondjuk egy svájci meg egy magyar között. Itt leszarják, ott nem. Ezért aztán élhetőbb is az a vidék.

storyline :) 2008.10.12. 18:49:45

kis ember 2008.10.12. 18:43:34

Mikor voltál Svájcban utoljára diplomatarendszámú autóval?

Matrix_ 2008.10.12. 18:54:21

kis ember 2008.10.12. 18:43:34

asszem mást nem is tudok tenni minthogy leszarom? vagy kezdjek el önkéntes rendőrködni? Svájcban ezt teszik? vagy kiszállítják és meglincselik? vagy mire gondolsz? Nekem kisebb gondom is nagyobb annál, hogy valaki a síneken furikázik. Erre vannak szakképzett emberek akiknek az ilyet rendezni kéne. De semmi esetre se Én vagyok az az ember. ÉS ha még idegeskedek is ezen, akkor hasmenésem lesz az meg a körúton dugóban ülve nem a legegészségesebb...

kis ember 2008.10.12. 18:55:03

Hát én nem voltam, viszont egy ismerősömet feljelentették, mert (svájci) katonai rendszámú autóból kidobott egy szivarcsutkát. Azt mondták, ilyet nem illik. Iszonyú letolást kapott...

storyline :) 2008.10.12. 19:01:03

Nos, kiszemetelni az autóból valóban bunkóság.
Általában ha valaki ilyen autóval jár, annak lehetnek olyan kötelezettségei, ami miatt nem mindegy, hogy két órát ül a dugóban, vagy fél óra alatt odaér valahova. Arról már nem is beszélve, hogy ezek az emberek nem fognak behajtani a gyalogosok közé, ha meghúzzák a kocsidat, akkor nem lépnek le, mert van biztositásuk, és leszarják a kötelező két bónuszát, feltehetőleg leparkolni sem fog egyik sem a sineken, és még lehetne folytatni...

Mindemellett aranyos, hogy sokan egy kresz szabálysértésre, ami úgy tűnik, hogy senkinek nem okoz kárt, rongálással, garázdasággal, testi sértéssel válaszolnának... Ehhez külön gratulálok minden érintettnek!

kis ember 2008.10.12. 19:05:34

Dövan: Akinek ilyen dolga van, az használjon megkülönböztető jelzést. Azt azért találták ki. Végy példát a biciklisekről! A legtöbbje nem rongálni akar, hanem egy kellő helyen elhelyezett (mindkét visszapillantó tükör) matricával felhívni a szabálytalankodó figyelmét arra, hogy a "leszarom" magatartás nem szép dolog.

storyline :) 2008.10.12. 19:09:57

A megkülönböztető jelzés már megint más tészta, de gondolom senki nem örülne, ha mindig minden nagykövet, diplomata rendőri felvezetést kérne, mert megy találkozni valamelyik miniszterrel. Elmegy szépen a sineken, senkinek sem árt vele, az akkreditációja meg biztositja, nehogy valamelyik túlbuzgó rendőr feltartsa dokumentálás céljából.
Ismét egy poszt arról, hogy "nehogy már valakinek jobb legyen, az az igazságos, ha mindenki szopik".

DEGEC 2008.10.12. 19:14:44

kis ember 2008.10.12. 18:36:19

fotót kérünk..

Matrix_ 2008.10.12. 19:16:41

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.12. 19:09:57

azért látom másnak sem ez a legnagyobb gondja az életben :)

storyline :) 2008.10.12. 19:18:01

"Szakadás 2008.10.12. 16:03:49
Ha a kocsiban nagykövet van, vagy valódi diplomáciai mentességet élvező személy, akkor az autóra kirakják az illető ország zászlaját."

Az ilyen gyöngyszemekről már ne is beszéljünk, amikor valakinek fingja nincs, hogy miről van szó....

storyline :) 2008.10.12. 19:20:13

"MatrixHasYou 2008.10.12. 19:16:41
Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.12. 19:09:57

azért látom másnak sem ez a legnagyobb gondja az életben :) "

Ugye-ugye. Nekem pl az utcaseprő nénivel van problémám, mert a múltkor is egy rakás falevél volt a járdán egy órával azután, hogy elvileg összesöpört. Már csak azt nem tudom, hogy megerőszakoljuk-e csoportosan, mielőtt keresztre feszitjük...

Vehicular cyclist 2008.10.12. 19:22:48

Dövan: te egy ideális alattvaló vagy. Azok az idők azonban elmúltak. Vagy lehet, hogy te is DT-s kocsival jársz....

Matrix_ 2008.10.12. 19:24:21

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.12. 19:20:13

na látod az engem is jobban idegesítene :D:D

storyline :) 2008.10.12. 19:27:13

"Vehicular cyclist 2008.10.12. 19:22:48
Dövan: te egy ideális alattvaló vagy. Azok az idők azonban elmúltak. Vagy lehet, hogy te is DT-s kocsival jársz.... "

Vagy legalább néha tudok gondolkodni, ellentétben azokkal, akik kardjukra vésik a törvény betűjét, aztán le akarnak vele szúrni másokat...

2008.10.12. 19:28:42

Dövan,
később javítottam, de ta vagy olyan szar alak, hogy végigolvasás nélkül csak fikázol.

dr. _mmm_ 2008.10.12. 19:33:14

Kideríteni, hogy melyik ország követségéhez tartozik, majd a helyi egyik legnépszerűbb internetes újságba belinkelni a képeket. Hadd éjen a pofájuk otthon!

storyline :) 2008.10.12. 19:36:03

"Szakadás 2008.10.12. 19:28:42
Dövan,
később javítottam, de ta vagy olyan szar alak, hogy végigolvasás nélkül csak fikázol. "

Remélem nem haragszol, ha ezt TŐLED nem veszem sértésnek. Attól, hogy irtál róla még valamit, még ugyanúgy sötétség marad. A Vanatu-s hozzászólásodra is annyit tudnék reagálni, hogy előfordulnak olyan emberek, akik 1-2 év alatt megtanulják annak az országnak a nyelvét, ahova delegálták őket. Biztos fáj neked, hogy pont te lettél kiemelve...

Vehicular cyclist 2008.10.12. 19:37:11

Dövan: azért neveztelek jobbágygondolkodásúnak, mert a hozzászólásodból árad, hogy nem érted, miről szól a demokratikus jogállam. Nem sértegetésből, és kérlek most se haragudj meg. De muszály itt a zajban kicsit blikkesen fogalmazni.

A törvényeknek céljuk és szellemük van. A DT-mentességnek semmi köze a közlekedési szabályok alóli kivételnek. A közlekedés veszélyes és muszály szabályozni. Ha diplomata szabálytalankodik, az is veszélyes. Nem az egyenlőségről szól és NEM arról, hogy a FONTOS EMBERNEK TÖBBET SZABAD, MERT AZ A JOBBÁGYOK ÉRDEKE IS.

Ezt kellene megérteni. Elsősorban persze a magyar hatóságoknak. A baj az, hogy nem értik, és az eltelt 18 év bizonyítja, hogy ha a zemberek továbbra is jobbágy módon gondolkodnak, akkor nem fognak változtatni a hatóságok a bevásárlóközpontokra jellemző hozzáállásukon.

storyline :) 2008.10.12. 19:56:48

Vehicular cyclist 2008.10.12. 19:37:11

Eleve teljesen felesleges is belevenni, hogy "miről szól a demokratikus jogállam", mert ez a poszt arról szól, hogy ülök a dugóban, ő meg nem, és ezért a jó édes... tehát az egyenlőség itt szerintem csak olyan mértékben van csak jelen, hogy egyenlően szivjon mindenki...

Amit irtam, azt tartom... még mindig ez a legjobb megoldás általában véve...

És valóban nem vagyok sem jog-, sem társadalomtudós, sem politológus, csak egyszerűen faszságnak tartom ezt az egészet, ami ekörül a kocsi körül megy a sok önjelölt Rambóval... biztos a végszükség vitte rá, hogy ott menjen...

Vehicular cyclist 2008.10.12. 20:08:53

Dövan: nem baj, előbb-utóbb Téged is felszabadítunk. Csak idő kérdése. Addig, ha nem zavar, hát elnézzük. Csak azt nem értem, hogy miért zavar, ha másokat nagyon is zavar?

storyline :) 2008.10.12. 20:16:22

Vehicular cyclist 2008.10.12. 20:08:53

Köszönöm, de semmi szükség rá...

Igazából az önjelölt rambók zavarnak. Kiváncsi lennék, hogy az itt nótoriusan jelentgető meg kocsitrongálni akaró figurák körül mennyi pityeregné el magát, ha a blogon többnyire felmerülő kérdéseket az adott kocsi tulajával, szemtől-szemben kellene megvitatni, hasonlóképpen "akkor most mindent szabad" stilusban...

kis ember 2008.10.12. 20:31:56

Dövan:

Meg szoktam velük beszélni. De tényleg. Nem rongálok, csak matricázok.


Egyébként pontosan teljesíted a jobbágygondolkodást. Ha valakinek DT-s rendszámú kocsija van, annak már szabad, mert... ööö miért is? Ha egy 120-as skoda menne a síneken, te mit szólnál? Vagy ha nem egy autó, hanem tíz? Ha az állampolgár azt látja, hogy "mások" büntetlenül megtehetnek dolgokat, és ezt szó nélkül tűri, cinkos lesz. (ld. idevágó közismert idézet)

storyline :) 2008.10.12. 20:54:22

kis ember 2008.10.12. 20:31:56

Nem azt irtam, hogy szabad, hanem azt, hogy lehet, hogy jó oka volt rá, és akkor menjen ott, ha jó oka van rá. A 120as skodára meg ugyanezt mondanám. 10 meg ne menjen ott, mert akadályozhatja a villamosforgalmat, de ez egyébként sem tömeges jelenség szerintem. Hogy végszükség volt-e ott menni, azt a rendőr döntse el, ne 128 okoskodó, egyenként.

Vehicular cyclist 2008.10.12. 21:01:09

Dövan: én nem az önbíráskodást javasoltam a fentiekben, bár sokan igen. Én a demokratikus jogállam illúziójából indultam ki: a törvények azért olyanok, mert bennünket szolgálnak. Azokat betartani kötelessége főleg a hatóságoknak, akiknek ki KELL AZT KÉNYSZERÍTENIÜK.

A nemzetközi diplomáciai mentességről szóló törvények, egyezmények kimondva is megerősítik, hogy a diplomatáknak is be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat. Ez mindenki érdeke.
A hatóságok mulasztást követnek el, amikor nem szereznek érvényt a nemzetközileg is elfogadott szabályoknak. Ez aláássa a szabályok, törvények hitelét, rontja az életminőségünket. Ebben az országban ez nagy felelőtlenség, mert nincs már hová hátrálnunk. Ezért van ilyen sok hozzászólás itt, ezen a blogon.

kis ember 2008.10.12. 21:06:42

Írtam neked, ha jó oka van rá, használjon megkülönböztető jelzést. Kapásból tudnék neked mondani 5 olyan jó okot, melyek szerint én is a villamossínen akarok menni. Csak nem biztos, hogy ami nekem (neki) jó ok, az neked is az. Erre valók a törvények, amik ezt szabályozzák. A rendőr feladata pedig nem az, hogy eldöntse, jó oka volt-e, hanem hogy a törvényeket betartsa és betartassa. (Kis demokráciatan vol. 1)

kis ember 2008.10.12. 21:08:04

Hopp, cyclist megelőzött

storyline :) 2008.10.12. 21:15:47

Vehicular cyclist 2008.10.12. 21:01:09

Nincs is ezzel semmi baj, be is tartják, ritkán mennek hobbiból a sineken. Ha meg megfogja a rendőr, akkor eljár vele szemben, ami lehet ez esetben a figyelmeztetés. Nyilván egy nemzetközi szerződésben nem fogják azt leirni, hogy az akkreditált diplomaták belesz.rhatnak a szabályokba, de a gyakorlatban nyilván ennek is van egy megvalósulása. Ez általában az, hogy a diplomata, ha siet, felmegy a sinekre, a rendőr vagy szól neki, vagy nem, de nem kezd el majd két ország azon levelezni, hogy az adott személy, ha egyáltalán tudják, hogy ki vezetett akkor, miért is ment ott, ahol. Nyilván törekedni kell egy ideális világra, de ez szerintem nem akkor fog eljönni, amikor már mindenki tartja magát a leirt szabályokhoz. Ez van.

kis ember 2008.10.12. 21:19:53

Dövan, pont az a lényeg, hogy NEM ritkán parkolnak tilosban, erről szóltak itt már más postokban is.

kis ember 2008.10.12. 21:22:25

bocs, nem ritkán szegik meg a szabályokat

Vehicular cyclist 2008.10.12. 21:52:16

Dövan: kisember nagy igazságot mondott (bocs kisember)

Klikk ide: hát még ha be is arányosítanánk a budapesten közlekedőkhöz viszonyított létszámukkal.....

Egyébként New Yorkban pontosan ezt csinálták, amire Te azt mondod hogy irreális. 2002-ben megállapodtak az érintettekkel, hogy az 1997-óta felhalmozott parkolási adósságot befizetik az érintett országok a városnak. Igaz, 2006-is még csak három millió dollár folyt be a megállapított tizenkét és félből....

parkolo.freeblog.hu/archives/2008/10/11/Sportos_diplomata/

parkolo.freeblog.hu/archives/2008/10/01/Minden_napra_egy_diplomata/

parkolo.freeblog.hu/archives/2008/07/15/Kotelesseg/

parkolo.freeblog.hu/archives/2008/07/10/Diplomacia_2/

kis ember 2008.10.12. 22:07:19

mondjátok már, merre parkolnak ezek és mikor! Kezem már remeg a matrica felett...

Matrix_ 2008.10.12. 22:25:10

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.10.12. 22:19:24

ráérő emberek szórakozása... :S

biker_kolee 2008.10.12. 22:38:58

Arra én is kíváncsi vagyok, hogy mit takar a matricázás. :)

autosave 2008.10.12. 23:05:08

dubb:
"autosave: a takarítónőre nem vonatkozik diplomáciai mentesség."

Persze, rá nem vonatkozik a mentesség. De a kocsit vezetheti és a rendszám továbbra is kék. Tulajdonképpen meg sem állítják, mert diplomata a kocsi - jóllehet ő nem védett személy. Bár nagyon nem vagyok jogász, de ha a kocsi az adott ország területének minősül, akkor ha nem akar nem száll ki, ki nem szedhetik... Na ez most mindegy is.
Nincs mentsége a takarítónak, de járhat vele és így azt a látszatot kelti, hogy... Vagy nem?

kis ember 2008.10.12. 23:10:28

A matricázás, mint már írtam, a gépjárművön öntapadós felirat elhelyezése (nekem olyan van, mely felhívja az autóvezető figyelmét a kerékpárúton történő szabálytalan parkolásra) olyan helyen, amely nem tesz kárt az autóban, de elég bosszantó. Én pl. a tükrökre szoktam tenni, de van, aki a szélvédőre, közvetlenül a sofőr orra elé. Ezt leszedni (pláne, ha még ragasztás után meg is áztatod) kb 10 perc-negyedóra. Az alatt végiggondolhatja, hogy legközelebb is érdemes-e odaállni.

nuendo 2008.10.13. 10:12:47

Mikor tanuljuk már meg, hogy a MUSZÁJ az nem LY?!

kis ember 2008.10.13. 10:17:21

Ha majd megtanuljuk, hogy a kulturált rövid u

Yeto 2008.10.13. 10:48:15

Ti mit hordtok össze... a takarítónőnek legfeljebb ck-s rendszáma van. DT-s rendszáma a hivatalos autóknak van, azaz a követség "céges" kocsijának, illetve olyan magántulajdonban lévő autóknak, amelynek a tulajdonosa a diplomáciai testület tagja (ami a takarítónőre nem vonatkozik). Persze előfordulhat hogy a takarítónő vezet egy DT-s autót, ahogy minden más is.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.13. 11:15:22

dubb

a rendőr semmilyen esetben nem foganatosíthat intézkedést DT-s rendszámú autó esetében. pont, mondat vége. még akkor sem, ha csak egy sima sofőr ül benne. miért? maga az AUTÓ nyújt területen kívüliséget, nem személyhez szabott. ugyanúgy, ahogy pl etikett is előírja, hogy a pozíció határoz meg mindent, nem maga a személy. azért náluk sem fenékig tejfel az élet. nem védem őket.
a rendőr - kicsit sarkítva - rá sem nézhet egy ilyen autóra, még arra sem kérheti meg a sofőrt, hogy engedje le az ablakot. személyes tapasztalat.

az, hogy esetleg a Külügyhöz írnak, még nem jelenti azt, hogy automatice küldik vissza az illetőt. mint azt már említettem, max vis major esetekben.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.13. 11:18:53

ez a BKV új minibusz szolgáltatása! csak éjszakai bérlettel vehető jelenlet igénybe, mert csak sötét(agyilag) sofőrök dolgoznak a vonalon :)

izémizé 2008.10.13. 11:19:21

A múltkor volt alkalmam beszélgetni a Zsaru-CAR alapítójával és egy főtörzzsel aki vele volt. Állítólag ők már több kamu DT-s rendszámot is felfedtek. De ehhez az ő rendszerük kellett, ami megmondja, hogy az adott rendszámhoz milyen kocsi tartozik, vagy ki van-e vonva a rsz. a forgalomból esetleg kőrözi-e azt. Ha viszont nincs ilyen Zsaru-CAR csoport a közelben, aki megmondja a frankót az adott rendszámmal kapcsolatban, akkor semelyik rendőr sem fog megállítani egyetlen DT-s rendszámú kocsit sem.

Huf 2008.10.13. 11:53:29

A képviseleten ahol én dolgozom, az az általános hozzáállás, hogy minden alkalmazottnak (magyar, nem magyar) be KELL tartania a magyar (fogadó ország) jogszabályokat, és nem csak a közlekedésben. Amennyiben nem teszi, abban az esetben kvázi "kiadják" a hatóságoknak és fizetnie kell a büntetést. (Mondjuk bcs. esetén már nem így van, akkor hazaküldik, de akkor is eljárnak vele szemben, csak nem itthon hanem ott.) Én is vezetek DT-s kocsit néha, és ha valamit elkövetnék akkor máris kapnám a csekket, mert a menetnyilvánrtartás alapján rögtön megállapítható ki vezetett.
Egyébként sokan a "diplomatáink" közül "horrornak" tartják a magyar közlekedési viszonyokat, ezért kb. 50%-uk nem is vezet ha nem muszáj, inkább taxizik. Viszont ha elkövetnek valamit akkor azt elismerik és fizetnek. Az biztos, hogy nem minden diplomáciai képviselet van ezzel így, de a környezetemben ez a helyzet. Szvsz, aki k@cs@g otthon, az k@cs@g lesz itt is.
Ja, és ha éppen magyar sofőrrel mennek diplomaták és az szabálytalankodik, akkor azt rögtön szóvá teszik, legrosszabb esetben kirúgják (+ ha olyan, akkor a magyar szervnek is kiadják a nevét, hogy a büntetést be lehessen rajta hajtani) úgyhogy őket sem védi a DT.

Sugi77 2008.10.13. 12:10:57

Huf 2008.10.13. 11:53:29
Ezt jó hallani, de szerintem ez is egy olyan dolog, amit nem lehet általánosítani. Valószínűleg mindig lesznek olyan egyedek, akik visszaélnek a lehetőségükkel...

pitju 2008.10.13. 14:49:41

pontosítanék egy két dolgot. CSAK a fejlett országokra vonatkozóan!! Jó pár gagyi követségen persze minden elöfordulhat amit csak el lehet képzelni.
zászló: csak ha a külképviselet mindenkori vezetöje ül a szolgálati autóban és hivatalos úton van akkor van zászló. a képviselet többi diplomatájának nem jár zászló, valamint a képviseletvezetönek sem ha szolgálati autóval privát úton van, vagy saját DT-s autóján sem. DT rendszám lehet egyes esetekben életkor, beosztás, státusz függö. Ck-t kap adminisztratív alkalmazott ill. akinek nincs meg a köztisztviselöi státusza a küldö országban, esetleg tiszteletbeli konzul.Ck rendszámra jogosult személy nem mentesül büntetöjogi felelösségrevonás következményei alól.
Takarítók stb. nem vezethetnek DT-s autó mivel nagy általánosságban nem rendelkeznek az ehhez szükséges jogosultsággal valamint PÁV-al sem.
Az autó NEM az adott ország területe! Ezt felejtsétek el! Pont úgy mint ahogy egy követség sem. (urban legend).Természetesen megkülönböztetett helyzetben van de NEM külföld!! Amennyiben DT s autót magyar állampolgár vezet az intézkedö rendör a hatályos jogszabályok szerint járhat el vele szemben, akár a helyszínen le is tartóztathatja. A rendör bármikor megállíthat DT-s autót ilyenkor a mentességet élvezö személy külügyi igazolvánnyal igazolja magát (akár bezárt ablakon keresztül is). Mivel mentességet élvez továbbengedik mondjuk egy közl. szabálysértés után is. Viszont ha jól láthatóan tök részeg, ami már egy erösebb kategória a rendör köteles megakadályozni a továbbhaladást, tehát az autó marad emberünk pedig megy gyalog tovább. Intézkedésröl átirat a külügynek, onnan jegyzék a képviseletnek. azt elmondanám, hogy egy-két ilyen akció jelentösen befolyásolja a diplomaták karrierjét mégha esetleg azonnali retorzióra nem is kerül sor. Ebböl kifolyóan igyekeznek tartózkodni az ilyen helyzetektöl a "b" karton tisztántartása érdekében.
Minden diplomata köteles parkolási díjat fizetni ugyanis ez nem egy adónem nem is egy bírság hanem egy szolgáltatási díj! Amennyiben parkolási bírság érkezik a diplomata köteles annak parkolási díj részét befizetni, a büntetés részét pedig nem. Minden diplomata köteles autópálya díjat fizetni, telefon víz és gáz számlát, ill. a kenyérért és a tejért is a boltban. Tehát no adó, no bünti, minden más igen.
Kék lámpa: van is meg nincs is. Külképviseleti szolgálati gépkocsik nem rendelkeznek jogosultsággal megkülönböztetö jelzések használatára csak kivételes esetekben. Ilyenek:
rendörségi felvezetéssel, biztosított konvojban, védett személy szállításakor ( de ez már úgyis biztosított konvoj).
Nyilván vannak kivételek de szomorú tapasztalat hogy az ominózus taplók a magyar alkalmazottak akik elszállnak a DT rendszám nyújtotta képzelt hatalomtól. Egyébként a gépkocsivezetök számára elöírás a biztonságos, elözékeny és konfliktusmentes közlekedés. Van aki betartja. Ismerek viszont közülük nem kevés ritka nagy köcsögöt. Na ezek mennek a síneken a buszsávokban és parkolnak a gyalogátkelöhelyen.
A probléma a rendörök töketlenkedése! arról viszont nem a diplomaták tehetnek. Az alvilág már rég rájött erre ezért nagyüzemben lopkodják le a diplomata rendszámokat.
Rendörségi és közteres- parkolós továbbképzést javasolnék.
Dr. Bubó

tyberius 2008.10.13. 16:42:24

"A DT-10-es rendszám az osztrák követségé. Minden ország más szám alatt fut. Ismerve az osztrákok közlekedési kultúráját, nagy valószínűséggel ezt a kocsit egy magyar követségi sofőr vezette...."

Az osztrákok a saját folyóikat sem szokták habosra szennyezni. A miénket igen. Ennek megfelelően simán el tudom képzelni, hogy ez egy echte osztrák volt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.13. 16:46:48

tyberius: Engem ma reggel tejködben egy bécsi rendszámos mercista tolt le eszement módon, már a mögöttem jövőkre is erőszakosan villogott, hiába előztünk hatvannal vánszorgó kamionsort 110-130-cal, ő akkor is tolta... Az már nem baj, hogy a pislákoló hátsó lámpákat csak 30-40 méterről lehetett észrevenni. Vannak ilyenek...

Sugi77 2008.10.13. 16:50:33

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.13. 16:46:48
Sok vendégmunkás van, aki osztrák rendszámmal közlekedik....akár az is lehetett nem?

Vehicular cyclist 2008.10.13. 17:36:29

Huf és Pitju bizonyítja, hogy

1) Vannak még a magyarok között is gondolkodó és tényszerű ismeretekkel rendelkező emberek.

2) Ők is azt támasztják alá, hogy nem elsősorban a szabályokkal van baj, hanem azzal, hogy azokat alig ismeri valaki

3) Az illetékes hatóságok nem hogy nem tartatják be a szabályokat, sok esetben nem, vagy rosszul ismerik azokat.

Vehicular cyclist 2008.10.13. 18:35:26

kis ember 2008.10.12. 22:07:19

mondjátok már, merre parkolnak ezek és mikor! Kezem már remeg a matrica felett...

Az Andrássyn a Hősök terének háttal állva jobb oldalon

1) mindjárt az Andrássy elején jobb oldalon a Taxi drosztban egy Volvo kombi hónapok óta minden nap, néha talán hétvégén nem.

2) az Andrássy és a Nagymező sarkán, szintén befelé a jobb oldalon a zebra előtt és után egy Mini, egy másik Volvó és egy egyterű Mazda.

3) ha a Mazda elől elfoglalja a Mini, a Volvo vagy egy derék magyar polgártársunk, akkor a Mazda beáll a Nagymezőbe jobbra fordulva a Mikroszkóp melletti teraszhoz, mindjárt a trolimegálló elejére. Íde tilos behajtani BKV és taxi kivételével, de mivel elég nagy a forgalom, sokszor kerülgetni kell a Mazdát is a Trolinak, néha persze megállni, amíg a szembejövő elhalad.

4) Nem diplomata külföldiek között is van sok rendszeres visszatérő, ezek ellen sem tesznek semmit a hatóságok.

5) Persze a baj az, hogy honfitársaink közül túl sokan éppen olyan gyökér módon parkolnak, mint a fentebb említettek. Szóval ne diszkrimináljunk, de tudom, hogy neked ezt nem kell mondani: csak a record kedvéért tettem ide.

Jacques Foche 2008.10.13. 19:41:02

Egyszer épp álltam a dugóban, aztán látom, hogy a csávó valami nagy, sárga verdával épp előzni akar a villamossínen. Na, mondok, mos' kibaszok veled kiskomám, elékanyarodtam a' X5-tel. Csávó anyázott valamit, én meg kiszálltam, aztán mondok, neugassá' havercsávó, mer' egy foggal nehéz lesz maj' szotyizni. Erre csak anyáz tovább, mondok, kinek képzeled te magadat te, hogy a villamossínen megyel?! Meg különben is, a rencámod hol-e van? Aszonta, hogy ő a 4-es villamos vezetője, és szeretne tovább menni a villamosával, és hogy a villamosra nem is kő rendszám. Már ezek a rohadék BKV-sok is megengedhetnek maguknak bármit, he?

autosave 2008.10.13. 20:17:12

Jacques Foche: meglehetősen jó az analógia :)

B.GY. 2008.10.13. 22:16:53

Hiába no.Jó helyre kell születni:)Engem nem zavart volna ott a kocsi,hacsak nem én vagyok a villamos vezető.Leszarom ki hova áll,ha elférek mellette.

Koordinátor (törölt) · urbanlegend.blog.hu 2008.10.17. 11:35:10

Nem dipi kűfődiek: asszem Mo. nem küld kűfődre büntit, mer senkise adja ki az adatait a rencám alapján :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása