Azt a költői kérdést tettel fel nekünk és nektek Pál, hogy ha valami korábban működött - esetünkben a jelzőlámpa váltások ritmusa -, akkor azt miért kell elrontani napközben? Ráadásul ezzel nem csak az autósokat szivatják meg, hisz ha nagy a sor, akkor afféle önszabályozó mechanizmusként megtelik a buszsáv is, hogy véletlenül se lehessen tömegközlekedéssel sem gyorsabban haladni.
Néhány héttel ezelőtt munkahelyemre menet közben érdekes dologra figyeltem fel: az útvonal a XIII. kerület, Béke térről indul, majd balra a Róbert Károlyon, jobbra le a Vágány utcára, ami eddig teljesen rendben is volt, de lassan 3 hete hogy folyamatos dugó várja az embert (kivéve péntek), mert a jelzőlámpa nem engedi elég gyorsan az autókat a Dózsa György útra.
Az eredeti megoldás az volt, hogy rövidebb ideig volt zöld a Dózsára menet, de elég gyakran, ez volt a reggeli megoldás. Délre visszaállították a lámpát egy kicsit hosszabb zöldre, de jóval többet kellett állni a pirosnál-namármost néhány hete ez így maradt, nem tudom szándékosan-e vagy csak valaki elfelejtkezett róla, de az eredmény magáért beszél:
- folyamatos kocsisorok, 15 perc araszolás ha peched van
- mivel van egy buszsáv is, vannak leleményes autóstársak akiknek a drága idejük nem engedi meg a várakozást, egyszerűen előretörnek
- ha túl sokan előznek jogosulatlanul a buszsávban, előfordul hogy a busz sem tud haladni, mert a két sor ugyanolyan hosszúra nyúlik
Hétfőn munkába menet újra beálltam a sorba, de arra lettem figyelmes, hogy újra vannak bátor autóstársak akiknek minden mindegy alapon bemennek a buszsávba, előznek. Kisvártatva egy hatalmas fékcsikorgásra lettem figyelmes, mert kiálltak a rendőrök, kiszedni a szabálytalankodókat, és a két előző autó majdnem egymásba ment a nagy megállni akarásában, besoroltak; következett egy szuzukis csávó, aki későn vette észre őket, így őt kiszedték.- kérdem én, jogosan, nem lenne egyszerűbb ha a büntetgetések és felesleges stressz helyett visszaállítanák a lámpát a reggeli-délutáni működésre? nem lennének buszsávozók, nem kellenének rendőrök, az mereke jóval nyugodtabbak lennének
- kinek a felelőssége egy lámpa működtetése, beállítása? mert nem véletlenül volt reggeli-délutáni rendszer, ezek szerint megint egy olyan ember szólt bele, aki a büdös életben nem járt arra...
- ha esetleg a Dózsa forgalmát akarták csökkenteni, hát akkor nem sikerült
- azóta a Vágány utcát próbálom kerülni, hétfőn is csak véletlenül futottam bele, mert a Béke utca-Lehel utca-Dózsa György gyorsabb lett, és mindenkinek ezt ajánlom aki reggel 8 körül autózik arrafelé
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.15. 15:28:38
hawkeye 2008.10.15. 15:30:30
Érdemes élni... :)))
the real 2008.10.15. 15:44:02
szmoker (Homo Trollicus) 2008.10.15. 15:44:47
Mondd, kedves Pál, te nem itt élsz?
Ez - ha eddig nem vetted volna észre - a Felelősség Nélküli Ország, rövidebb nevén Abszurdisztán.
pater76 2008.10.15. 15:44:51
kpetya 2008.10.15. 15:49:23
avogadro00 2008.10.15. 15:49:36
Csimasz 2008.10.15. 15:54:19
en is eszrevettem...Valami nagytudasu szaki atprogramoztatta, csak nem keszult semmi fele hatastanulmany, szokas szerint.
Remelem hamar visszaallitjak.
Igy megy a buszsavozas minden reggel...
tangara 2008.10.15. 16:00:22
Tapasztalataim szerint (minden hétköznap arra járok, kivéve a pénteket) akkor van ott torlódás, ha a Dózsa Györgyön beindul a keresztbe állás, és a dugó. A Dózsa szépen feltorlasztja a Vágány utcát is. Bár a részemről ez a délutánra igaz, de reggel is elég rapszódikus, hogy van sor, vagy nincs.
A buszsáv meg ilyen, bár be van kamerázva 2 helyen is, szerintem nem működik, mert futottam már ott bele párszor, és nem küldtek csekket.
Marcellusca 2008.10.15. 16:06:23
Elvesztek a kommentjeim, pedig olyan szépet 40 és 43-asoltam.
Egyébként meg azt is írtam: WTF???
Mi a kérdés!! Problémát megoldottat (találtál másik útvonalat), ügyes voltál. Űlj le, kettes!
Azóta nem járok a Vágány utcán, mióta kijelőlték (mértis?) a buszsávot. Azóta nem lehet rendesen haladni. A piros20-as és a 30-as busz meg nyert kb. 2 percet. Okos megoldás volt.
Marcellusca 2008.10.15. 16:08:00
Így is azt teszem, csa ótóval. (hehehe)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.15. 16:12:46
Dr Kangörény 2008.10.15. 16:15:34
aachi 2008.10.15. 16:18:27
Marcellusca 2008.10.15. 16:22:47
Aztatat majdan én tudom, hogy mivel közlekeggyek! :D
Ha élhetetlen a város, akkor "el is lehet menni"! :D Már megint az a rohadt politika. Én kérek elnézést!
aachi 2008.10.15. 16:25:26
tangara 2008.10.15. 16:30:54
Nekem kétszer annyi idő, ha nem több, még betervezett dugóval is. Nagyon nem mindegy, hogy van-e szabad fél/háromnegyed órám! Ráadásul nem egyedül járok, viszek kollegát is, szóval tömegközlekedem:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.15. 16:34:02
bkvfigyelo.blog.hu/2008/10/15/osszeszartak_a_busz_uleset
Devil 2008.10.15. 16:47:18
Egyebkent az egesz M3 bevezeto kudarc, sokaig lehetne meselni mit es hogyan rontottak el rajta.
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.15. 16:47:34
meg ez
úgyhogy ha megvan a jogsim, nővérem megveszi a szép piros dévút (jah, azt ami a szomszédé vút). egyébként tényleg ez a poén miatt kell neki daewoo.
Az én nevemen lesz és még a wcre is azzal fogok járni
Marcellusca 2008.10.15. 16:49:02
Nem baj, majd te segítesz megtisztítani! Vegyél jó mély levegőt bringázás közben, lécci! De a metángázt kérjük összegyűjteni, nem szanaszét eregetni a városban! :D
Joebachi 2008.10.15. 16:53:09
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 17:02:41
Jól látod, okos megoldás volt.
Azértis, mert nem 2 percet nyer a busz, hanem inkább 15-20 percet. Autó akkor sem jutott át több a kereszteződésen, csak épp két sáv volt tele, és feleolyan gyorsan haladt.
----
Egyébként ma 4 járat megy a Vágány utcán, óránként összesen 30 busz, legalább 1500 ember. Autóval jó, ha feleannyi.
Marcellusca 2008.10.15. 17:08:15
"Azértis, mert nem 2 percet nyer a busz, hanem inkább 15-20 percet. Autó akkor sem jutott át több a kereszteződésen, csak épp két sáv volt tele, és feleolyan gyorsan haladt."
Ezt cáfolnám! Jártam arra BKV-val is és autóval is! Nem csökkent a 30-as menetideje azóta, hogy ott megkönnyítették a buszok helyzetét. Viszont autóval 3x annyi időbe telik elhagyni a Vágány utcát.
tangara 2008.10.15. 17:18:47
autosave 2008.10.15. 17:23:52
a bevezető utakon azért van annyi megállítás, hogy ne a belvárosban duguljanak be, hanem már kint kicsit visszafogja a forgalmat.
te magad mondod a megoldást:
"azóta a Vágány utcát próbálom kerülni, hétfőn is csak véletlenül futottam bele, mert a Béke utca-Lehel utca-Dózsa György gyorsabb lett, és mindenkinek ezt ajánlom aki reggel 8 körül autózik arrafelé"
tehát nincs gond, a lámpa célja valszleg ez volt!
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 17:56:03
Akkor
- vagy több autó lett, és a buszsávban is állnak
- vagy máshol veszíti el a busz az ott megnyert időt
- vagy nem csúcsidőről beszélsz, amikor a buszsáv a busz szempontjából lényeges
- vagy ellentmondás van az állításodban.
Mackósajt66 2008.10.15. 17:59:00
Ott a Kerepesi-Dózsa Gy. út kereszteződés és a Baross tér között a megépült Aréna Center miatt raktak fel 3 lámpát, hogy az Aréna Centerből ki lehessen kanyarodni a Kerepesire.
Ez idáig OK., de ezek a lámpák reggel olyankor is mőködnek (miért nem lehet sárga villogóra állítani), amikor az Aréna még zárva van, és onnan egy autó sem jön ki, a Kerepesi forgalmát viszont jelentősen feltartja.
Ezt sem érti senki...
Silverf@x 2008.10.15. 18:03:20
Marcellusca 2008.10.15. 18:04:18
Nem tom, milyen ellentmondásról beszélsz.
Azt mondom, hogy amíg két oszlopban haladhattak az autók akkor max. 2-3 (na, jó, legyen 5) perccel volt "hoszabb" a menetidő, mint most. Csak most az autósoknak tart 3x annyi ideig, míg kijutnak a Dózsára.
Devil 2008.10.15. 18:13:06
Meg jobb: tegyuk fel hogy valaki mar besorolt jobbra pont a zarovonalnal, te meg nem fersz be mogeje ugy hogy ne menj ra a zarovonalra. A balra fordulo sav haladna te meg ott allsz es arra varsz hogy az elinduljon.... ah nem dudaljak le a vesedet is...
Persze ez nem indok arra hogy 200 metert a buszsavban haladj, de jobb lett volna atgondolni a buszsav, a megallo es a keresztezodes viszonyat mielott nekiesnek mindent felfesteni.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 18:17:55
Először is:
Hogy tarthatna az autósoknak 3x annyi ideig a kijutás, amikor a torkolat előtt nincs már buszsáv, és ugyanúgy két sávból fordulnak ki az autók, mint korábban? (Ha nem lenne megszaggatva, akkor is max 2x-es lehetne az időfaktor, ugye...) Ha tovább tart, az más okból lehet csak, pl. a postban emlegetett lámpa, vagy a Dózsa rendszeres torlódása.
Ha a busz menetideje a _Vágány utcában_ nem csökkent, az csak úgy fordulhat elő, hogy a buszsávban ugyanannyi jármű van a busz előtt, mint korábban.
Akkor meg nyilván a másik sávban is ugyanannyi az autó, mint korábban, ergo nem változott semmi.
Amióta a buszsáv be van kamerázva, azóta nem ez a helyzet.
Azelőtt volt, hogy 30 perc volt megtenni az utat, és ha Dózsánál levő megállóból végignéztél, láttál vagy 3 buszt a kanyarig, és 10 perc volt, míg bármelyik odaért. A Vágány utca volt a vonal legkényesebb pontja, ami szétverte a teljes vonal követését - ez részben ma is így van, de sokat csökkent a jelentősége.
Marcellusca 2008.10.15. 18:22:08
Lásd: Devil 2008.10.15. 18:13:06
Látom nem sikerül közös nevezőre jutnunk.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 18:35:25
Amit írsz, abban van valami (nekem is föltűnt), de vegyük észre:
- vagy szabályos a legtöbb autó, és akkor nincs feltöltve a buszsáv, tehát a busz időt nyer alaposan
- vagy szabálytalanok, de akkor meg két tömött sorból lehet fordulni...
valamelyik igaz kell legyen a kettőből.
A másik, hogy akkor igazán nagy a sor, amikor a Dózsa is be van állva, és a kifordulni tudó autók darabszámát az dönti el, hogy mennyi hely van még a kereszteződésben, és nem az, hogy van-e buszsáv.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 18:36:25
a buszsávot valahogy jobban "el kellene varrni" (a megálló miatt bajos), de az nem igaz, hogy értelmetlenül lenne ott.
kuf 2008.10.15. 18:45:37
sztem meg kimondottan hosszú zöld van a Koos Károly végén az m3 felé. Gyakran még a Hősök teréről rákanyarodva a Koosra látom,h zöld a lámpa és ha nem f.szkodnak kalapos skodások, szőke suzukisok, hanem rugalmasan vezet mindenki, még el lehet csípni.
Én személy szerint a Szerencs utcai lámpákat bombáznám le napalmmal, illetve elhelyeznék néhány betontömböt az m3 bevezető leállósávjába a Szentmihályi út magasságába, illetve a felüljáróra, a reggeli ki-mit-tud miatt.
., (törölt) 2008.10.15. 18:47:56
Baj?
Rav Antal 2008.10.15. 18:53:07
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.10.15. 19:01:09
zoli_ 2008.10.15. 19:14:00
Aqweren 2008.10.15. 21:01:21
Kocsi nélkül vagyok a héten, mert szegényke gyengélkedik (nem is tudom nem kéne-e valami buszos blogra kommentelni addig :D) - és busszal járok. És rettenetes!!!
27 km-es út: közel(!) 2 óra :S Kocsival 30 perc... és kényelmetlen. és elfogy a levegő. lökdösnek. vigyázni kell az értékekre. fokhagyma-pijaszag-testnedvszag. használt rágók és szemét mindenhol. gyanús foltok az üléseken. Szóval ótvaros-retkes az egész és jobban lefáraszt mint a munka napközben :( bleee
Nem mondom, ha lenne közvetlen járat talán meggondolnám hosszabb távon (meg ha nem lenne munkaeszköz az autó) de így...:PPPPP
cso zsi 2008.10.15. 22:21:46
Persze a vastelep, és a csövesszálló vasúti kocsik helyett is lehetne egy sáv.
A lámpaváltáson a Vágány utcai siránkozik?
Kétszer kap zöldet, míg a Dózsán állók sorrakerülnek.
Pistike911 2008.10.15. 23:01:42
Bele kell nyomni az orrát annak, aki csinálta. Kutyánál beválik.
Mondjuk az egy inteligens vegyület, nem úgy, mint...
Pistike911 2008.10.15. 23:06:04
Nekem már ott figyel a légpuska a Trabin. Rambo-e vagyok? :D
B.GY. 2008.10.15. 23:49:22
autosave 2008.10.16. 00:38:36
Gontar 2008.10.16. 08:24:26
2 helyen álltam 5 percig úgy a pirosnál (Kőbányai út), hogy egyik irányból sem engedett senkitse - mindenkinek mindenhonnan piros volt. 1-2 perc múlva nézett mindenki kérdően mindenfele, hogy most mifene van - de el nem indult senki. :-D Aztán egyszercsak zöld lett ez egyik irányból...
Kerepesin/Veres Péteren zöldhullám továbbra sem létezik - érzésre ott is állítgattak valamit (pedig már jó gyér forgalomban mentem) ha megengedett sebességgel megyek... Ha 50 (Kerepesis szakaszon pár helyen magasabb) helyett 80-90-nel nyomom csak akkor van zöldhullám... Csak én általában nem megyek ennyivel ott - mégha a forgalom sűrűsége(ritkasága) engedi sem.
Üllői út (nagy "kedvencem" - főleg este a sok kivilágítatlan bicajos, a külsőben vészvinnyogóval "parkoló" barmok, és a többiek között őrülten cikázó strítraccserek miatt): itt gyér forgalomban nem padlógázas indulással működött a zöldhullám. Tegnap nem - majd az öszes pirosat beszoptam...
A pirosak hossza több helyen is mintha megnőtt volna. :-S
PitBuli 2008.10.16. 17:03:22
B.GY. 2008.10.16. 20:57:27
autosave 2008.10.17. 00:08:14
Valószínűleg. De elképzelhető, hogy okkal. Például kint torlódjanak, ne bent vagy hogy ne tudjon annyi jármű azon az úton bejutni egy későbbi szűk keresztmetszetbe. Vagy azért, hogy egyszerűen menjenek másfelé...
Persze két oldala van az éremnek, mert nagy lég- és zajszennyezés az elindulás-megállás...
Szóval szerintem szar megállni ilyen helyeken, de sokszor oka van. Jóllehet bosszantó, mert nem tudjuk mi az. Főleg akkor, ha tényleg nincs oka csak úgy sikerült :D
B.GY. 2008.10.17. 22:48:30