Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Összetörtem magam, de túléltem

2008.10.22. 07:19 :: Kisikasa

Balesetet látni is szörnyű, nemhogy elszenvedni. János valószínűleg sokmindent átértékelt második születésnapja óta. A biztonsági öv most is bizonyította, hogy életmentő, talán a másik autó vezetője is túlélő lehetett volna ha használja...

Szeretném röviden leírni második megszületésemet! Autóval mentem 3,5 éve egy péntek reggelen. Egyedül voltam és nem siettem.

A reggeli csúcsban lassan nyugodtan haladtam. A buszmegállónál megálltam mert szembejövő forgalom és záróvonal volt. Miután a busz elindult én is csorogtam, majd a szaggatottnál megelőztem. Lassan olyan 85 km/h-ra gyorsítottam, amikor egy fénycsóvát láttam ami felém jön! Majd csattanás jött és én orditok! Az autóm pörög majd megáll! HIRTELEN NEM TUDOM HOL VAGYOK, MI VAN VELEM! Megpróbálok kiszállni de az ajtó  beszorult, majd a másik és megint a másik míg végre a jobb hátsó kinyílik! Átmászok miután az övet kibontottam. Kint vagyok és egy autó az árokban, egy pedig az út közepén.

Megyek ordítva a sofőrhöz, majd hívom a 112- t! Közben keresem a harmadik autó vezetőjét mert az autóban nincs! Miután nem találom visszamegyek a kocsimhoz és akkor látom hogy az aszfalton fekszik! Többre nem emlékszem!

A kórházban tértem magamhoz hétfőn reggel, amikor közölték, hogy  "ISTEN HOZTA ISMÉT KÖZÖTTÜNK!" 

Az ügyészségi  vizsgálat megállapította, hogy az elhunyt nem adta meg a védett útvonalon (STOP tábla) közlekedőnek az elsőbbséget és ütköztek. Az ütközés következtében az egyik autó átvágódott az én sávomba. Na ebbe ütköztem én 85-el. A kistehergépkocsi vezetője az ütközés következtébben mivel NEM VOLT BEKÖTVE - AZ AUTÓBÓL KIREPÜLVE - MEGHALT!!!!! A másik autó vezetője (mellesleg hivatasos sofőr, autóbuszt vezet!!!!!) 90 helyett 125 km/h -val jött és a tgk-val való ütközéskor sebessége 107km/h volt! Ő megúszta lábtörésekkel, zúzódásokkal és azóta ismét vezet, remélem normálisan!

Az autóm totálkáros lett. Én túléltem de senkinek nem kívánom, hogy ilyen helyzetbe kerüljön! Igaz széttört a szegycsontom, a nyakam, megütöttem a szívem, majd minden fogam kiesett, azóta is fáj kezem, lábam, DE ÉLEK!!!!! Ja a biztositóval nem tudtunk megegyezni--per lesz! DE ÉLEK  és januárban jön az első UNOKÁM!!! Amugy 54 leszek és van két fiam.

u.i.: megtörtént: 2004.03.05

144 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes kresz gyorshajtás biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2008.10.22. 09:41:27

dimice,

Én meg hallottam olyan esetről, ahol a kirepülő test ölte meg a másik jármű utasát....ezek fényében gyenge szöveg, hogy az kösse be magát aki akarja....stb

Pistike911 2008.10.22. 09:42:09

János!

A ridegen tárgyilagos stílusodtól még most is ráz a hideg! :D

Örülök, hogy megúsztad, így legalább lesz mit mesélni az unokáknak, remélhetőleg még sokáig.

(OFF: édesapám 53 éves korában hunyt el (nem autóbalesetben, egészségügyi okok miatt), két fiút (az egyik én vagyok :)) hagyott hátra és ő már nem élhette meg a leányunokája megszületését. Tudom, hogy OFF, de a tiszteletére le kellett írnom - ON)

A biztosítók legtöbbjének a szintje a kabuli piaci kofákét sem üti meg. Ne hagyd őket élni, folyamatosan harcolj, a végén ők kezdenek el alkudozni. Sajna ez így megy. :)

Maestro 2008.10.22. 09:42:13

Tegnap este 20:50 körül jövök lefelé a Fillér utcából a Moszkva tér felé. Egyik utcából kikanyarodik előttem (kb 30 m-re) egy autó, simán biztonságos, minden ok. Mögötte jön egy másik, meg sem áll, csak próbál az előtte lévő seggében menni, de persze nem sikerül, úgyhogy rohadt nagy mákom volt, hogy a szembesáv üres volt, mert csak így tudtam elkerülni az ütközést (kormány betép balra, aztán vissza a sávba, satu, duda, szívroham). Pedig kint van a kibaszott háromszög.

Remil 2008.10.22. 09:42:52

kövezzetek meg, de mikor ilyet olvasok, valami belsö megmagyarázhatatlan modon csak pozitivan tudom konstatálni, ha a hibás meg is hal. nem rosszindulatbol, mert biztos volt csomo jo tulajdonsága is, de amig valaki csak önveszélyes, felölem azt csinál amit akar. viszont elsöbbséget nem megadni, felelötlenül gyorshajtani, esetleg "benézni" akár egy ilyen szitut, már közveszélyes.
döntse el mindenki magának, hogy miképp tud együttélni azzal, ha a busz helyett mondjuk hozzátartozonkat gyerekkel kapják el? esetleg egy idegen családot, várandos asszonyt személyautoval, aki tulélte volna ha mi épp nem rongyolunk bele mellesleg szabályosan közlekedve, mégis meghal(nak)?
egy dolog, hogy ki idézte elö a balesetet, de kevesen tudják feldolgozni, hogy hiába minden szempontbol vétlen, mégis embert ölt, mindegy hogy a jog ezt hogyan nevezi, az csak papiron betük, érzelem és erkölcs nélkül.
a fejesek egyébként mostanában nagyon gondolkoznak azon, hogy eltöröljenek minden 18 év alatti kedvezményt és egyuttal bevezessék a 2 éves probajogsit. persze ugy, hogy mindez müködjön is, már más kérdés.

Pistike911 2008.10.22. 09:44:39

senior Muhaha 2008.10.22. 09:14:43

"...akit látva , hogy jön a baj, lehúztam az ölembe..."

PEHEHEHEHERSZE!!!! :D

_torrente_ 2008.10.22. 09:44:52

Vagy egy éve porosodik a poszt, vagy visszamentünk az időben.


Ja, és biztonsági öv jó, kerekes szék rossz.

C. de Berzsián 2008.10.22. 09:45:13

Ismerős, mellesleg gépjármű-oktató meló után vitt haza, lakott területen, enyhén lejtős, kissé kanyargós úton olyan 110-zel - mert neki időre oda kell érni.
Én ugyan bekötöztem magam, de mi mást tehettem?
Szóltam neki, hogy lehetőleg frontálisan csattanjon, mert nincs kedvem 10-20-30 évet ágyban/tolókocsiban vegetálni.

Mert ők tudnak.
Az alárendelt útról meg jött egy mazsola, akinek megtanították a bizalmi elvet. Gondolom, megállt, nézett balra-jobbra, aztán indult, mert a távolban SZABÁLYOSAN közeledő autó elé még kifért volna, gondolta. Az adatok szerint az is necces lett volna, de nem halt volna meg senki, a postolónak meg nem fájna a csontja.

gfuller 2008.10.22. 09:46:14

Az öv nélküliséget én már egyszer eljátszottam... 10 évvel ezelőtt egy fagypont körüli novemberi reggelen egy enyhe kanyarban megcsúsztam, a saját hibámból (min. gyorshajtás, kb 55-tel mentem).
Nagy rutinnal elkezdtem tekergetni a kormányt, autó szembejövő oldalon bele az árokba, egy hídgyűrű letörte a jobb első futóművet, megdobta az autót, fel az árok oldalában álló villanyoszlopra, az is térdre rogyott, majd oldalán az árokban megállt az autó hátulja.
Egy-két mp. homály után körülnéztem, keresztbe feküdtem a két első ülésen, összeszedtem magam és kiléptem a szélvédőn. Megúsztam egy hát- és nyakizom húzódással. Azóta mindig bekötöm magam, mert lehet, hogy legközelebb gyorsabb leszek, mint az őrangyalom. Csúsztam már meg azóta is ugyanilyen szituban, de azt már megoldottam probléma nélkül...ebben az azóta megszerzett rutin is segített. Övet mindig használok.

M. Péter 2008.10.22. 09:48:06

hottentotta: Az ov lassabban lassit, mint a kormanyoszlop. Es ezenkivul mas modon is ved,
pl. volt olyan, hogy egy autoba belement egy masik, es az elso auto vezetoje be volt kotve, es igy nem repult le az ulesrol es meg annyira tudta kormanyozni az autojat, hogy ne menjen at a tuloldalra a szembejovo forgalomba.

Pistike911 2008.10.22. 09:53:03

dimice 2008.10.22. 09:39:22

Meg dögöljön bele minden dohányos otthon a tüdőrákba, piás a májrákba, részeg fulladjon bele a saját hányásába, a jeges úton közlekedő combnyaktöréstől fetrengve fagyjon az aszfalthoz, a függönyét igazító, létráról leeső háziasszony feküdjön gerinctöréssel az idők végezetéig,....

Tudom, hogy a túlzott szociális érzékenység is negatív nevelő hatású, de azért próbáljunk már emberek maradni (mégha a példák némiképp erőltetettek is).

Plusz egy ízlelendő fogalom:empátia! :)

nanemá 2008.10.22. 09:57:32

Berzsián! A gépjármű-oktatókról csak annyit, hogy nemrég láttam kisvárosban, hogy lámpás kereszteződésben pirosban (nem sárgában és nem narancssárgában, hanem nagyon nagyon pirosban) olyan nyugodtan fordult balra a tanulókocsis, jobb 1-ben könyökölt az oktató. Már a hárommmal előtte lévő is pirosban ment át, gondolta még ő is átsisszan, a zöldet kapók meg ráérnek. Na, itt kezdődnek a problémák.

theutat villám 2008.10.22. 09:58:03

senior Muhaha 2008.10.22. 08:55:42

ne is beszélj az öv ellen, mert felesleges lenne, pláne ezen a fórumon, azt hiszem. nem tudom, én valahogy sohasem felejtem el bekapcsolni az övet, az olyan kb., mintha sz@rás után elfelejtenéd kitörölni a segged. hogy lehet elfelejteni? anélkül már nem is tudnék vezetni...

egyébként biztos valami okos gyerek vezethette azt az asconát, 94-gyel villanyoszlopba. gratulálok.

Becsatolt 2008.10.22. 09:59:14

Furcsa, hogy többen is pozitív dolognak látjátok, hogy a hibás hal meg. Nekem már volt balesetem, szerencsére senki sem halt meg. Mindketten hibásak voltunk,kikapcsolt lámpás kereszteződésnél én előnyt nem adtam meg, a másik srác gyorsabban ment a megengedettnél, és jobbról belém jött. Sokat tanultam a balesetből, jobban odafigyelek mindenre. De a legfontosabb tanulság az volt, hogy a baleset az baleset, azaz véletlen, rossz kimenetelű eset. Nem látja senki előre, hogy bekövetkezik. Sokszor olyan dolog miatt, amit mindenki megcsinál kétszer naponta városi forgalomban. Ne mondjatok ilyen könnyen itéletet.

Pistike911 2008.10.22. 10:01:12

hottentotta 2008.10.22. 09:30:40

Ha van a járműben légzsák, akkor az csak a biztonsági övvel együtt hatásos, viszont megakadályozza, hogy a kormány szétroncsolja a mellkasodat. Üdvözítendő, hogy mindig becsatolod magad, de ne felejtsd el számonkérni az utasaidon is. Már egy mögötted ülő, 40 kg-os kiscsaj is eltörheti a gerinced egy komolyabb csattanásnál.

Balesetmentes közlekedést! :)

R 2008.10.22. 10:01:45

Sziasztok,

oktatós sztori: tegnap reggel óbudai Auchannál Szentendrei útra kikanyarodik balra egy Suzuki oktatóautó. Fura ívben vette a kanyart, közben telefonált, és a messziről is követhető mozgású gyalogost épphogy kikerülte a zebrán. Egy 50-es fárfi volt egyébként. Szép.

autosave 2008.10.22. 10:08:13

János: mindent tegyél meg, hogy minél nagyobb kártérítést kapjál! Tudom, a pénz nem boldogít, sőt. De jobb ha több van belőle. Az elsőbbséget meg nem adó autó vezetője (biztosítója) felelős az egészért.
Jó ügyvéd sok referenciával drága, de megéri!

Még valami: részvétem! tipikus rosszkor rossz helyen :(

al Dajjal 2008.10.22. 10:08:32

Marcellusca 2008.10.22. 08:29:22

A vétlenek általában azért halnak meg - míg a vétkes "sértetlenül" száll ki a roncsból - mert nincsenek bekötve. Vagyis nem teljesen vétlenek.

autosave 2008.10.22. 10:09:33

" Kangörény_ 2008.10.22. 09:12:32
Tegnap délután 1. út Herceghalom környékén megyek, hosszú belátható út. Szemben kocsisor, a második helyen haladó suzuki előzni kezdi az előtte haladó mercedes taxit. Sokáig. A taxi gyorsít, suzuki erőlködik.Én lassítok, majd még jobban lassítok. Aztán lehúzódok a fűre.Elmegy mellettem az én sávomban az előző suzuki, mellette a taxi. A suzukit egy szőke maca vezeti, a taxit egy öreg köcsög. A kurva anyját mindkettőnek. "

KRESZ! A taxis a hibás, ha baleset van. Csak legyen, aki bizonyítja, hogy gyorsított :S

Én 2008.10.22. 10:09:38

Páv? Na, ne vicceljetek már!
Nem kicsit nagyarc öcsém 20 évesen úgy döntött, taxisofőr lesz. Ehhez ugye mindenféle engedélyek és vizsgák kellettek.
A vizsgáztató azt mondta neki (öcsém büszkén mesélte!), hogy legszívesebben a jogosítványát is elvenné a vagánysága és agresszivitása miatt, de arra ugye nincs lehetősége.
Viszont a vizsgán is átengedte, merthogy az le volt előre zsírozva.
Egy ilyen vizsgára ugyanis nem csakúgy megy el az ember. Meg van szervezve. Befizetsz valamennyit pluszban és tuti a siker.
Legalábbis abban a városban néhány éve így volt.

2008.10.22. 10:13:17

Jó fej vagy. Istennek hála, itt maradtál köztünk!
Gratulálok az unokádhoz! :)

BamBoo 2008.10.22. 10:18:19

engem is zuztak mar le vetlenkent, alltam egy stoptablanal, lampa sargan vill, keresztben forgalom, a tolem jobbrol levo balra kanyarodott, a jobbrol jovo meg jott mint allat. Elottem csatt, a viharbol egy auto felem, csatt, arrebb tett 1-2 m-rel, ennyi. Kinyitom az ajtot, egy ember fexik a kuszobnel vegig, eszmeletlenul.
Volt a buliban minden: pia, gyorshajtas, elsobbsegnemadas, en meg mint vetlen kb 100e minusszal (1997!) es 1.5 ev utan lattam penzt, addig az en penzem allt az auto javitasaban.

9mmPara 2008.10.22. 10:18:44

GRAL!
C-től felfelé kötelező a PÁV2, aminek pszichológiai vizsgálat is részre (hogy mennyit ér, az más kérdés, de legalább van). Azt én is tapasztalom, hogy a B-vel furgont és társait hajtó "hivatásosok" a legnagyobb eszementek, hihetetlen, miket művelnek. Mellesleg tegnap hallottam vmi olyasmit, hogy Szekszárdon most bukott le egy cég, valami 10-15 ezer Ft-ért lehetett náluk C-s jogsit venni.

Sugi77 2008.10.22. 10:20:26

István, isten éltessen, akkor nem sokára 5 éves leszel :D Grat az uncsihoz :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.22. 10:24:11

Én 2008.10.22. 10:09:38
Páv? Na, ne vicceljetek már!
Nem kicsit nagyarc öcsém 20 évesen úgy döntött, taxisofőr lesz. Ehhez ugye mindenféle engedélyek és vizsgák kellettek."
jaja komám.. meg 2+éves jogsi ÉS betöltött 21. év :o)

rossgeller 2008.10.22. 10:29:04

szerintem azt is vegyek szamitasba a "nem kotom be magam mert 120nal tokmindegy" arcok, hogy az esetek nagy tobbsegeben nem arrol van szo, h 120szal neki egy falnak es kesz, hanem oldalrol, porogve forogva mittudomen kapja a nagy utest az auto es nem rogton all meg, hanem mindenfele korical. na, akkor kurva jol jon az ov, nem repulsz ki, nem pattogsz a kocsiban stb. Amugy en ugy szoktattam ra magam, h indulas elott csak a gyujtast adom ra, bekotom magam es ugy inditok, jo a motornak is es jo nekem is mert nem felejtem el :)
ui. legidegesitobb a sogorom, o mindig bekoti magat, de indulas utan kb ket perccel, menet kozben, kacsazva. ááá.

Bela 2008.10.22. 10:31:23

"Ja a biztositóval nem tudtunk megegyezni--per lesz!"

Ilyet mar lattam. 5 eves herce-hurca. A legutolso kiflirol is el kell tenni a blokkot, amit veszel; megalazo orvosi pszichologiai vizsgalatok, stb.
Ha birod vegig, a vege kozos megegyezes, es lelki megerosodoes. Ha nem, akkor idegroncs leszel.

Hajra. En szurkolok.

Matrix_ 2008.10.22. 10:32:49

a legvitzesebb az amikor az újabb, hájtek autókban amikben vinnyog valami ha van valaki, vagy valami az ülésben és nincs becsatolva az öv, a koma a segge alatt/háta mögött taccsolja be az övet, hogy kussoljon a cucc. EZ milyen?

ez szerintem egy tök hasznos berendezés, csak kár hogy átbaszható. Bár ha veszel 2 tálca sört és az anyósülésre teszed azt is be kell kötnöd ezeknél, mert besípol D:

hottentotta 2008.10.22. 10:37:23

Pistike911 2008.10.22. 10:01:12

Nem szoktak 40kg-s kislányok mögöttem ülni :D Amúgymeg nagyon ritkán szállítok utast, többnyire az asszonyt a jobb1-en, de ő mindig beköti magát. Viszont ezzel a hátam mögött ülőkkel öveket bekapcsolatatni dolgon még nem is gondolkoztam :O

whiteg 2008.10.22. 10:42:42


Jó hogy tulélted, a szabálytalankodok meg k..be.
Én mindenkit beküldenék látogatásra egy inteziv osztályra, elég elretentő lenne.
Tavaly karácsonykor ott volt egy leány, aki csak 40-el koccant. Nem volt bekötve, a szélvédö meg kemény. Karácsonykor a család a komában lévő leányukért imádkozot bent az intenziven.
Szóval aki látta az elgondolkozhatott. Jogsi szerzés után egy látogatás az intenziven többet mond bármilyen videonálm fotónál.

gfuller 2008.10.22. 10:44:12

Nem akarom védeni a kisteherautóval közlekedőket,(aki barom, az mindegy milyen autóval, busszal, motorral, stb közlekedik)
de nagyon sokan napi 4-5-600 km-t kell megtegyenek, nem beszélve arról, mikor a technikának hála még utánuk szólnak, hogy ide, meg ide, meg ide is be kellene ugrani mielőtt visszajössz. (mert ugye a kedves vásárló csálén néz mikor a szállítási határidőkkel szembesül, pl. építőanyagok) A szabályok alól senki sem mentes nyílván, csak azt akartam ezzel mondani, nem biztos, hogy minden kistehergépjárművel közlekedő jószántából száguldozik. Kisteherautóval a megengedett seb. főúton 70km/h, tehát a 90 is gyorshajtás!!
Próbáljátok ki a 70-es tempót fenti feltételekkel, utána lehet általánosítani.

V8 2008.10.22. 10:44:22

Én drasztikusan szoktam a notórius övhiányosokat meggyőzni az autóban. Elindulás előtt szólok, hogy csatolják be magukat (hajlandó vagyok várni is), ha meg nagyon nem akarja, akkor néhány méter után (ha nincs körülöttem senki) 40-ről váratlanul satu. Szoktak utálni, de becsatolják magukat...

V8 2008.10.22. 10:44:22

Én drasztikusan szoktam a notórius övhiányosokat meggyőzni az autóban. Elindulás előtt szólok, hogy csatolják be magukat (hajlandó vagyok várni is), ha meg nagyon nem akarja, akkor néhány méter után (ha nincs körülöttem senki) 40-ről váratlanul satu. Szoktak utálni, de becsatolják magukat...

theutat villám 2008.10.22. 10:44:39

rossgeller 2008.10.22. 10:29:04
"hogy az esetek nagy tobbsegeben nem arrol van szo, h 120szal neki egy falnak es kesz, hanem oldalrol, porogve forogva mittudomen kapja a nagy utest az auto es nem rogton all meg, hanem mindenfele korical. na, akkor kurva jol jon az ov, nem repulsz ki, nem pattogsz a kocsiban"

Ez teljesen így van, korábban egy másik posztnál írtam, hogy egyszer az M3-mon láttunk élőben egy balesetet a szembe sávban. Ott 2-3-szor fordult át az autó az összes tengelye körül, mire megállt. Akkor is azt mondtam, ha be voltak kötve, nagy bajuk nem lehetett, de ha nem, akár bele is halhattak volna (egyébként nem tudom, mi lett a vége).

kis ember 2008.10.22. 10:46:43

Matrix, azért nem állt meg a stoptáblánál, mert azt gondolta: Majd megadom az elsőbbséget, HA AKAROM. Nem akarta.

magne 2008.10.22. 10:52:22

nekem egyszer volt balesetem (mindig bekotom magam, attol van biztonsag erzetem es ha valaki meg jon velem, addig nem indulok amig nincs mindenki bekotve, nalam ez mar mania:D) szoval piros lampahoz gurultam, kocsi uresben, egyszercsak minden elozmeny nelkul a egy nagy csattanas, a kocsi forogni kezd (foutvonal varosi szakaszan), es csuszik a szembe savba, majd forog tovabb es egy nagyy doccenes utan
menetirannyal szemben megall a trolimegalloban (szerencsere nem csinaltak meg, es a padka meg az uttest kozott cirka 20 centis melyedes, a padka visszadobott az utra igy nem mentem bele a megalloba) semmi mast nem csinaltam, csak kapaszkodtam a kormanyba, kezem labam remegett, kiszalltam, a masik auto az ut tuloldalan (4 savos) o is kiszall, mint kiderult mellekutcabol akart nagyivben kanyarodni, es nem latott minket... 4en ultunk az autoban, senkinek semmi baja, csak fejosszekoccanas a hatsoulesen... az autonak cserelni kellett a jobb oldali ajtajait meg hatul a lampas reszt, teljesen osszetort, masik autonak leszakadt felig az eleje meg kicsit harmonikas lett:D MINDENKI BE VOLT KOTVE... szerintem csak ennek koszonheto, hogy meg konnyu serules sem tortent koztunk...
a masik vezeto elismerte a hibajat, teljesen normalis volt, pikk-pakk elinteztunk mindent

ja es meg aznap taxival utaztam, es akkora hisztit vagtam le a taxisnak hogy mar pedig velem addig nem indul el amig be nem koti magat:DD szegeny nem tudhatta hogy akkor csapodott le az egesz lelkileg nalam...

azota ha lehet meg ovatosabban vezetek, hiszen a leirtaknak semmi elozmenye, semmi erzekszervvel felfoghato jele nem volt, csak egybol a csattanas...

V8 2008.10.22. 10:52:50

"Tavaly karácsonykor ott volt egy leány, aki csak 40-el koccant. Nem volt bekötve, a szélvédö meg kemény."

A sérüléshez 40 sem kell, láttam olyan baleseti helyszínt, ahol az autóknak alig volt bajuk, valószínűleg nagyon lassan találkoztak, az egyiknek mégis ki volt fejelve a szélvédője, a mentők pedig a bent ülő fejét varrogatták.

gfuller 2008.10.22. 10:54:55

folyt

a sebességkorl. ról beszéltem, az elsőbbségadás stb megadására nincs mentség.

Kikanyarodásra alárendelt útról meg csak annyit, hogy nem szabad a védett úton közlekedőt haladási irányának hirtelen!!! megváltoztatására kényszeríteni, tehát nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem kényszeríthet sebességcsökkentésre. Nyilván nem 20 m-rel előtted kell kikanyarodni.

magne 2008.10.22. 10:55:23

es ami a legnagyobb szerencse: szembe savnak piroslampaja volt es senki nem volt azon az ut reszen, ahol mi metereket csusztunk... bele sem gondolok mi van ha barki a megengedett 50el (nem jellemzo a betartasa...) is jon akar frontalisan...

JohnnyB 2008.10.22. 10:57:44

Rendőr persze sehol.

magne 2008.10.22. 11:03:56

www.parameter.sk/rovat/kulfold/2008/01/03/halalos-baleset-gyornel-felpalyas-lezaras-az-m-1-esen

erre emlekeztek? mi a baleset utan nem sokkal mentunk, amikor eloszor azt hittuk, hogy egy kutyat csaptak el... tobb meter hosszan testmaradvanyokat rajzolgattak korbe... akkor esett le, hogy nem egy allat, amikor egy leszakadt kar lapockaval, tenyerrel felfele az ut kozepen... iszonyatosan durva volt... leirhatatlan, mint egy szovetbaba, es igen ha nem repul ki az autobol a szembesavba es nem megy at rajta 3 auto, akkor talan most is elne...

Tightend 2008.10.22. 11:06:41

Igen szomorú történet esett meg egy barátommal:

Piásan beültek egy kocsiba, hogy elgurulnak a diszkóig valami kihalt úton (nem ő vezetett), persze öv az minek, ablak lehúzva, nyár volt. Mivel a sofőr is be volt nyomva kb. 50-es tempóról legurultak az árokba, kocsin, sofőrön sérülés semmi. A barátom az anyósülésben ülve kitörte a nyakát.

Örök tanulság maradt. Én bekötöm és üdvözlöm a bimbammoló jelzőhangot!

Egyéves Önkéntes 2008.10.22. 11:11:44

na de az milyen, hogy egy csomóan előre ültetik a gyereket, no meg hátul sincs bekötve
és a rendőr nem azt nézi vazzeg, hogy ilyenek vannak, hanem azt, hogy az én gyerekülésem kódja 02-re vagy 03-ra végződik.
nevetséges-e?

Csipi 2008.10.22. 11:21:01

Elgondolkoztató történet.
12 éve vezetek, mindig bekötöm magam. Egy balesetnek voltam a részese eddig, szerencsére akkor is csak utasként. Mindkét autóban 2-2 személy ült, mindenki be volt kötve, Személyi sérülés nem történt. Csak városi tempónál ütköztünk, de lehetett volna rosszabb is a dolog!

zeugma 2008.10.22. 11:23:36

Januárban volt egy balesetem: nekem zöld volt, keresztben jött egy mentő, és összeütköztünk. Állítólag szirénázott, de sem én nem hallottam, sem az utastársam, pedig nem hallgattunk rádiót, sőt a két első ablak is le volt résnyire húzva, mint mindig, hogy jobban halljam a forgalom zaját...
Azóta megfigyeltem, hogy a sziréna különböző "dallamai" között van egy kb. 2 mp-es szünet, hát valószínűleg emiatt nem volt időpnk meghallani a közeledő mentőt (meg a szél, meg a házfalak miatt). Azt is megtudtam azóta, hogy a város statisztikailag bizonyítottan legveszélyesebb kereszteződésében jártunk pórul.

A lényeg: a mentő nem vitt beteget (épp kifelé ment egy riasztásra), és a mentősök is, meg mi is be voltunk kötve. Orral a mentő oldalába csapódtunk, az jól megpörgetett minket, majd felborult és csúszott még vagy fél utcányit az oldalán. Ennek ellenére mindenki épen szállt ki, hivatalosan nem is volt sérültje a balesetnek (persze mindenünk kék-zöld-lila lett, az indexkapcsolóba bevert bal kezem azóta is fáj, ha megerőltetem, de ennél komolyabb bajunk nem történt). Az autók totálkárosak lettek, a büntetésben fele-fele arányban osztoztunk (mindketten elmulasztottunk meggyőződni arról, hogy megadják nekünk az elsőbbséget).

Semmi szabálytalant nem csináltunk (a kiérkező rendőr magánvéleménye szerint ebben a kereszteződésben nem is let volna esélyünk meghallani a szirénát és elkerülni az ütközést, szóval pechünk volt), nem száguldoztunk, és ugyanezt a mentősök is elmondhatják magukról. Rossz időben voltunk rossz helyen és kész.
Ezek után senki ne jöjjön nekem azzal, hogy "csak ide a közelbe megyünk" meg "majd óvatosan vezetek", és ezért nem szükséges becsatolni a biztonsági övet... Az azért van, hogy az ilyen eseteket, mint a posztíróé meg a miénk, minél többen túléljék. Kábé annyira kényelmetlen, mint a helyijáratos buszon kapaszkodni - utóbbit mégis mindenki megteszi, aki nem akar hasraesni...

pnegyesi 2008.10.22. 11:24:50

Hat évvel ezelőtt Budapesten éjjel 11 után gurultam a Tétényi úton az Andor utca felé. Ez az amit nem szélesítettek ki, s sokan az Egérútról innen folytatják útjukat a Lágymányosi híd felé.
Szóval este 11 körül járunk, békésen poroszkálok a kereszteződés felé, ahol sárgán villognak a jelzőlámpák. Az Andor utcából érkezőket jól láthatóan stop táblák állítják meg.
Már majdnem odaérek a kereszteződésbe, amikor huss, kb 90-nel elszáguld egy Audi. Ez se figyelt a stop táblára.
Leveszem a lábam a gázpedálról, fékezni kezdek, de már ott vagyok a kereszteződésben, ahol az Audit vakon követve, lassítás nélkül már érkezik is egy Renault Twingo.
Csatt.
Szegény Skoda Fabia bal eleje eltűnt. Keresem a Twingo-t, az elrepült pár métert és megállt egy kerítésben.
Emberek összegyűltek, mesélik, hogy sajnos rendszeresek a balesetek (2002-t írunk).
Fickót eltiltották fél évre a vezetéstől, s kapott valamennyi pénzbüntetést is. Azzal próbált védekezni, hogy túl magas volt a fű és ezért nem látta a stop táblát. Persze nem volt ott 3 méter magas fű.
A Fabia láttán a rendőr mondta, hogy íme a modern gépjárműtechnika csodája. Nem volt eleje, de én épen kiszálltam.
A totálkáros roncsot megvették, s mint kiderült kijavították s visszakerült a forgalomba.

Anonymoussss 2008.10.22. 11:25:11

Jol meg kell buntetni aki nem csatolja be a biztonsagi ovet. Mondjuk legyen 100eHUF. Aztan legyen az o dolga hogy bekapcsolja vegy nem.

Itt kint Dublinban a motoros rendor megy vegig es nezi kinek nincs bekotve. Ahol nincs elol-hatul ugyanugy az a sofor startbol kap 4 pontot es egy jo nagy buntit. Es a rendor leszarja, hogy hogy miert nem volt bekotve. a repterrol jottunk haza gyerek hatul az asszony oleben (1.5 eves) es a rendor szamonkerte, hogy miert nincs gyerekules ... es teljesen jogosan (meg nincs lezarva az ugy)

Ha statisztikailag jobb a tulelesi arany akkor igenis legyen bekotve, legyen kotelezo a gyerekules ... stb.

Ez alapjan kapcsoljuk ki a jelzolampakat, mert ugy van aki gyorsabban tud atmenni a keresztezodesen vagy szedjuk le a sorompokat. Vagy engedjuk meg a mobilozast, meg kulonben is a menet kozbeni soforcsere is tok buli (de csak 100km/ felett).

Az meg hogy ki a hibas azt leszarom, mert aki vezet az neha hibazik, meg ha profi vezeto is. ... persze a notorius barmok meg egy mas teszta.

Aqweren 2008.10.22. 11:25:21

Kisebb sebességnél is gáz ha nincs az öv bekötve: lehet 30-nál már orrtörés/fogvesztés lehet a vége a dolognak :(

Pistike911 2008.10.22. 11:30:50

hottentotta 2008.10.22. 10:37:23

Ja! Ha az asszony ül a jobb 1-en akkor jó hogy nem viszel 40 kg-os csajszikat! :D

A hátul ülős, övbekötős dolgot nem én találtam ki, de ajánlom megtekintésre:

www.youtube.com/watch?v=4cl3hcUldp8&NR=1

Zsirparaszt 2008.10.22. 11:32:18

Két éve egy bazi nagy teherautó bontotta le a jobb oldalamat stop táblánál, ráadásul takarásból, még lassítani se nagyon tudtam. Neki eltört a rendszámtartója, nekem meg GTK-ra akarták venni a kocsimat.
Hivatásos sofőr, több százezer kilométerrel. Valószínűleg a mérete miatt mindig beengedik, ha jön - persze, csak ha látják. Én nem láttam.

xiau-ling · http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=d%C3%A9g&sll=37.09024,-112.412109&sspn=50.557552,95 2008.10.22. 11:34:24

MatrixHasYou 2008.10.22. 08:57:52
"Hogyapicsába nem lehet megállni egy stop táblánál?" - sajna vannak olyanok, akiknek a stop tábla az egy dísz az útpálya mentén. én főként vidéken autózok, de ott is tudnak érdekeset művelni az emberek. pl egyik ismerősömmel mentünk enying felől simontornya irányába, a két város közt van egy dég nevű falucska is. aki arra jár, az nagyon vigyázzon, mert a dégiek kamikáze, őrültek akik traktorral tanultak vezetni. több eset is volt, de a legdurvább: karcolunk a 64esen, észak felől közeledve van ott egy jó 200 méteres lejtő, tökéletesen belátható. tény hogy 100-105-el közeledtünk, épp ezért láttam két filmet is lefutni előttünk (enyhe lejtő alattunk), amikor 10kmh-val kikanyarodott elénk egy zöld wartburg (kicsit balra tőlem ismerősöm filmje pereg..) . satufékkel 80-al kerültük ki balról. azóta dég környékén 60al megyünk és kapaszkodunk (mert kombájn még nem esett ott ránk, de ami késik nem múlik). hogy az a sofőr mit látott, illetve minket miért nem látott, az rejtély marad, de neki állt feljebb mert villogott ránk, mikor behajlítottuk mellette a teret.
(ha sikerül url-ben van google térkép a helyhez)

magne 2008.10.22. 11:45:54

ööö en ugy tudom, hogy a kamionosok lassan fekeznek meg ha utkozes is lesz a dologbol, mert a nagyfekezes ha van rakomany, abban kart tehet, ami az o sara... javitsatok ki ha rosszul tudom, egy kamionos ismeros mondta, hogy o ugyan bele nem lep a fekbe kemenyebben inkabb mindig ovatosan vezet (ez meg szerintem hulyeseg X szaz vagy ezer km utan mar az ember keptelen mindenre odafigyelni meg ha tartja a pihenoket, akkor is)

shitgun 2008.10.22. 11:49:34

Nekem három súlyos autóbalesetem volt, mind utasként, (négy perdülés 80-nál, ablakkifejelés, ülés közé durranás, jóféle repertoár) én már egy centit se megyek öv nélkül, ami lehetőségem volt a megúszásra, azt már eljátszottam. A szabályokat kínosan betartom, alapelvem, hogy sehova se siethetek annyira, hogy végül egyáltalán ne érjek oda. Azóta nagyon félve ülök be mások mellé autóba, és úgy tudok rinyálni gyorshajtáskor, idétlenkedéskor mint egy fürdőskurva.

Jacques Foche 2008.10.22. 12:00:18

Prof a medikusoknak:
-Látják, ez a csávó nem használta az övet. Az orrcsontja valahol bent az agyában, többszörös arccsontörés, sorozat-bordatörés, a belső szervek leszakadtak, az alsó állkapcsát meg valahol tőle 25 méterre találtuk meg. Nagyon csúnyán széttrancsírozódott a fickó.
Ezzel szemben itt a másik, aki használta az övet. Látják, úgy néz ki, mintha még élne...

autosave 2008.10.22. 12:03:08

zeugma 2008.10.22. 11:23:36:

melyik ez a kereszteződés?

gfuller 2008.10.22. 12:06:26

Csak hogy mindenki tudja: helyszíneléskor az első féknyom távolságával + a sérülés mértékével számolják ki egyebek mellett a sebességet. Ha valaki első pillanatban satuzik majd kicsit felengedi a féket hogy ne csak csússzon máris nagyobb sebességet fognak megállapítani nála a ténylegesnél, mert a maximális csúszásmentes lassulást veszik alapul. Már csak ezért is ritka, ha a kamionos satuzik, pláne, ha gyorsan jön.

megint 2008.10.22. 12:08:22

Nem semmi mennyi tökéletes sofőr van itt, senki nem hibázott még vezetés közben, "biztos valami okos gyerek vezethette azt az asconát, 94-gyel villanyoszlopba. gratulálok", igen baxdmeg jó asztalos is vágta már le valamelyik ujját, ember néha hibázik ha csinál valamit, van aki túléli van aki nem, ne játszd már az igazságosztót okostojás. Egyébként meg ne halljon meg az sem aki vétkes, szerencsére van pár épkézláb ember is aki így gondolja itt.

megint 2008.10.22. 12:10:41

Nyilván nem arra gondolok aki stop táblánál 100-al kifordul

yooccoo 2008.10.22. 12:24:12

Marcellusca 2008.10.22. 08:34:08
olvasni meg én tanítsalak meg?
nem a kisteherautós volt a hivatásos, hanem az, aki nekiment 107-el

Jacques Foche 2008.10.22. 12:26:47

magne 2008.10.22. 11:45:54
"ööö en ugy tudom, hogy a kamionosok lassan fekeznek meg ha utkozes is lesz a dologbol, mert a nagyfekezes ha van rakomany, abban kart tehet, ami az o sara... javitsatok ki ha rosszul tudom, egy kamionos ismeros mondta, hogy o ugyan bele nem lep a fekbe kemenyebben inkabb mindig ovatosan vezet (ez meg szerintem hulyeseg X szaz vagy ezer km utan mar az ember keptelen mindenre odafigyelni meg ha tartja a pihenoket, akkor is) "

Satuzni az ember általában reflexből szokott, még a kamionos is. Amikor meg reflexből már rárúgott a pedálra, akkor meg már úgyis baszhatja a törékeny rakományt...

shitgun 2008.10.22. 11:49:34
"Nekem három súlyos autóbalesetem volt, mind utasként, (négy perdülés 80-nál, ablakkifejelés, ülés közé durranás, jóféle repertoár) én már egy centit se megyek öv nélkül, ami lehetőségem volt a megúszásra, azt már eljátszottam. A szabályokat kínosan betartom, alapelvem, hogy sehova se siethetek annyira, hogy végül egyáltalán ne érjek oda. Azóta nagyon félve ülök be mások mellé autóba, és úgy tudok rinyálni gyorshajtáskor, idétlenkedéskor mint egy fürdőskurva. "

Mondjuk azt nem szeretem, ha valaki folyton rinyál, meg belebeszél a vezetésbe (én se teszem utasként), de alapvetően ha utasom van, akkor még óvatosabb is vagyok, mint egyedül. Na meg addig nem indulok el amíg nem csatolta be mindenki az övet. A fasz kivan az olyanokkal, akik "Ááá én nem, mert nem szeretem." meg "Úgyis csak ide a szomszédba megyünk." meg "Úgyse lesz semmi."-típusú mondókákkal jönnek. Az sem oké, hogy a saját életükkel játszanak, de ha mégis mondjuk kinyiffannak, akkor vajon kit vesznek elő? Igen, engem, a sofőrt...

guga 2008.10.22. 12:27:56

Még két hét és lesz jogsim :)

Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.22. 12:31:59

Beszarás, hogy mennyien elmeséltétek régmúlt baleseteiteket.
Azért 1 halk kérdésem lenne az eredeti posttal kapcsolatban: ugyan nem ismerem a tetthelyet, de hacsak nem valami erdős-rejtőzködős rész, akkor az ember észreveszi (ha figyeli a forgalmat), hogy nini, ott jön 1 furgon oldalról gyorsan, szemből pedig 1 kocsi még gyorsabban. Ilyenkor az óvatosabbja - aki megpróbál előre spekulálni - rálép a fékre, és szabadjára engedi az adrenalint.
Talán a forgalom menetének folyamatos szemmel tartása adott volna esélyt ...
Ha teljesen beláthatatlan volt a keresztelődés, akkor én kérek elnézést.

Kedves postíró, örülök, hogy megúsztad, és sajnálom, hogy nem úsztad meg teljesen.

u.i.: ennyi nagybetűt és !-t nem tartok indokoltnak 4 év távlatából.

Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.22. 12:35:07

Különben pedig apám soha nem köti be az övét, soha. Tökre ki van akadva, ha szóba hozom, azt mondja, hogy ez magánügy. Már a hócipőm tele van az öreggel, képtelen vagyok hatni rá. Megnyugtat, hogy nem csak az én apám ilyen :-)

szeti 2008.10.22. 12:41:11

Áprilisban nekem is volt egy balesetem. Mentem a éjszaka a 2x2 sávos úton. Sötét mellékutcából kihajtott elém egy néni, aki sietett a vasútállomásra, csak éppen nem vette észre a táblát, a sárgán villogó lámpát és a kivilágított kereszteződést. Kb. 50-60-nal mentem bele a kocsija oldalába. Annak szépen beszakadt az oldala. Szerencsére mindenki megúszta. Övem mindig bekapcsolom, ha csak 100m-re megyek is. Eszembe jutott azért, hogy mi van, ha egy fél másodperccel hamarabb érek a kereszteződésbe...

töpörtyű 2008.10.22. 12:50:44

Én is estem már hatalmasat.
Mályiból jöttem haza egy Citroen Jumpyval, és bealudtam. (tudom, barom vagyok)
A jobboldali kerék lekapott a padkára, visszahúztam, a kocsi megemelte a jobb oldalát. Amikor letettem, felemlekedett a bal oldal, aztán cicire vettem a szalagkolátot. Ha nem lettem volna bekötve, kiszállok a szélvédőn, mivel a manőver 130-nál kezdődött. Így egészben szálltam ki az autóból, csak a bal vállam húzódott meg egy picit. A nem egészen egy éves kocsi a bontóban végezte. Egy ép darabja nem maradt.
Sem a helyszínelő endőr, sem az autómentős, sem a bontós nem akarta elhinni, hogy nekem semmi bajom nem lett.
Pont ennyit számít az öv.

Zaplatyi 2008.10.22. 12:54:33

A youtube-on van egy videó(ha még le nem szedték), nem linkelem be, a címe: durva baleset (aki kíváncsi rá, majd megkeresi). Egy kamion üt el egy robogóst. Körülbelül így jár az is aki kizuhanva a szemközti sávba esik. Durva halál, az biztos

Kenseth 2008.10.22. 12:57:49

olvastam valahol egy statisztikát (nem biztos, hogy teljesen pontos, de az arányok jók):
városi sebességnél történő ütközésnél 15-ször valószínűbb, hogy meghalsz öv nélkül, mint övvel. autópálya-tempónál csak 5-szörös a valószínűség. vagyis akik "csak városon kívül" kötik be magukat, hasznosabb, ha inkább csak városon belül használják, ha már választani kell...

Pistike911 2008.10.22. 13:05:01

guga · www.guga.hu 2008.10.22. 12:27:56

Három hónapja is két hét volt! Maf.szt csinálsz te a vizsgákon??? :D

szajberpiraty 2008.10.22. 13:05:13

Kenseth, ha jobban belegondolok, akkor logikus is. Városon belül ugye rengeteg a kereszteződés, és rengeteg más veszélyforrás. A tempó pedig egyeseknél alig kisebb, mint városon kívül.

Perillustris 2008.10.22. 13:06:13

"oktatós sztori: tegnap reggel óbudai Auchannál Szentendrei útra kikanyarodik balra egy Suzuki oktatóautó. Fura ívben vette a kanyart, közben telefonált, és a messziről is követhető mozgású gyalogost épphogy kikerülte a zebrán. Egy 50-es fárfi volt egyébként."

Na, ezek szerint a tanulók megtanulják rendesen a leckét: ha ilyen egy oktató, miért lenne más az oktatott?

Pistike911 2008.10.22. 13:10:20

Huszárvégjáték 2008.10.22. 12:31:59

Hello HV! Térded hogy van? Össze tudták rakni rendesen?

Perillustris 2008.10.22. 13:12:01

A "kedvenc" öves videóm: www.safeprogram.com/video9.htm

Bónusz:
www.safeprogram.com/photosvids.htm

Nagy kérdés, hogy miért nincs hasonló oldal, kampány itthon. Vagy nem kérdés? :(

Kúrcsány Ferenc 2008.10.22. 13:12:19

Király! Tisztult a génállomány!

Player71 2008.10.22. 13:23:04

Csak bekötve utazom. Fater mentőtiszt volt ezért sok balesetet látott, illetve sérültet látott el. Azt mondja, hogy nagyon sokan végül úgy lesznek áldozatok, hogy nincsenek bekötve, kirepülnek az autóból és a szembejövő autó szépen áthajt rajta 90-120-szal, szóval semmi esély. Lehet, hogy a biztonsági öv okozhat sérülést is, de ha nem lenne ott, akkor valószínűleg nem sérülésről, hanem sokkal komolyabbról beszélnénk.

Demidoux 2008.10.22. 13:25:53

Nekem egy védett útvonalon volt egy esetem. Elém érkezett keresztbe az autó, majd én mentem neki 50-nel. Mikor rákérdeztem, hogy nem vette észre a táblát az utcája végén (ahol lakik), azt mondta, hogy éppen a feleségével veszekedtek. Erre mit mondjak?

Perillustris 2008.10.22. 13:26:49

Engem is érdekelne, pontosan mibe kötött bele a bíztosító.

A leírtak alapján elég egyértelmű a szituáció.

qwerty 2008.10.22. 13:32:48

MatrixHasYou 2008.10.22. 08:57:52

Nekem 1 kérdésem van csak: Hogyapicsába nem lehet megállni egy stop táblánál? pláne ha az beleköt egy védett útba? Eztet nem értem.

Már ezen a fórumon is többen kifejtették, hogy a stop tábla, az csak ajánlás...
Az ilyenek villognak le, ha szabályosan közlekedsz és még itt a fórumon is oktatnak.

Aki gyorsan megy (90 felett), mi annak egy stop tábla, egy záróvonal, egy piros lámpa, vasuti átkelő, zebra, biciklis, szembejövő autó stb, stb

cso zsi 2008.10.22. 13:42:28

"gfuller 2008.10.22. 10:44:12
...Kisteherautóval a megengedett seb. főúton 70km/h, tehát a 90 is gyorshajtás!!
Próbáljátok ki a 70-es tempót fenti feltételekkel, utána lehet általánosítani. "
Lehetne ezt egy kicsit pontosítani, mert így nem állja meg a helyét.

"26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:

a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal

- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,

b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

autópályán 80 km/óra,
lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
lakott területen 50 km/óra,


(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
(Ez utóbbi nem olyan rég még 3500 kg volt.)

cso zsi 2008.10.22. 13:58:16

Amikor még ifjú és bohó koromban szereztem a jogsimat, bizony, a "C" miatt automatikusan küldtek PÁVIII-ra, a PÁVII-t a taxizáshoz kellett leraknom majd' húsz évvel később.


Egy fél órája kis híján leamortizálták a kocsit, amit épp hajtottam.
Haladok a főúton, amikor balról egy Corsa jobbra kikanyarodik, tehát nem feltétlenül vagyunk forgalmi viszonyban.
Közben meglátom egy Skoda farát a Corsa takarásában, aki szintén elindult, abban a hiszemben, hogy szabad a pálya.
Nekem az út lejtős, így álló kerekeken korcsolyázom, "reménykedve", hogy az ismerős által elkövetett motorházgörbítést, és fényszórócserét ingyenből megússzuk ( :))) ), de a Skoda lóerői győztek, és nem ért oda elém.
A telefont még akkor is a füléhez szorította, amikor végre a balranézésből visszafordította a fejét a fékcsikorgásra.

VG 2008.10.22. 14:01:57

Számomra az az elképesztő, amikor emberek 1000%-ig meggyőződve állítják, hogy ha valaki be lett volna kötve, akkor meghalt volna! És mindig van ilyen. Mindig.

Amit még nem értek: az egyik kommentelő 94-gyel ütközött neki az Asconával a villanyoszlopnak. Valahogy nem hangzottak el itt kérdések és válaszok ezzel kapcsolatban.

Megengedett volt-e az adott szakaszon a 94 km/h-s vagy annál nagyobb sebesség? (Feltételezve, hogy az ütközésig lassulhatott az autó?) Ha igen, nem követett-e el a sofőr ún. relatív gyorshajtást? Az autó megfelelő állapotban volt-e? Miért ütközött oldalról a lámpaoszlopnak?

Várom a válaszokat, mert lehetséges, hogy van olyan helyzet, ahol minden szabály betartása esetén (relatív gyorshajtás, műszaki állapot, pszichés állapot) történik olyan baleset, ahol az öv öl. De ha esetleg már nem látogat vissza az illető, azért gyorsan szeretném leszögezni, hogy a biztonsági öv használata önmagában valóan nem elég ahhoz, hogy életben maradj. Ahhoz be kell tartani a közlekedésre megállapított szabályokat is. Ha azokat betartod, és nem jön beléd oldalról egy villanyoszlop 94-gyel, akkor szerintem a biztonsági öv megvéd.

Meggyőződésem, hogy azok az esetek, amiket ezek a felelőtlen emberek emlegetnek (hiszen ezzel erősítik a sok kis hülye, nem kötöm be az övemet, mert kényelmetlen hozzáállású sofőrt), már sokszoros szabálytalanságok után (a fenti tág értelemben) következtek be, amely szabálytalanságok önmagukban is megérnének egy-egy posztot.

Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.22. 14:08:48

Pistike911 2008.10.22. 13:10:20

Semmi baja a térdemnek, nem is volt :-)
Keversz valakivel, vagy nem értek egy poént?

Pistike911 2008.10.22. 14:20:57

Huszárvégjáték 2008.10.22. 14:08:48

Bocsi! Összekevertelek a motorja rendszámtábláját bugyival letakaró illetővel. Ő pont a kórházból kommentelt, ahol a térdét műtötték.

Azé' örülök , hogy a tiédnek semmi baja! :)

a kertész tömlővel 2008.10.22. 14:24:27

ki lehet vinni oldalról oszlopot,nekem is sikerült 2 hetes friss jogsival 15éves szar állapotú autóval nyári gumival az első hóesésbe szil község területén ,,ahol az oszlop egy járdaszigeten állt h elválassza a két sávot.mivel a megpördülés lassan történt és volt öv,semmi bajunk nem lett,,de az oszlop kifeküdt a másik sávba keresztbe,,hívtunk rendőrt,aki lámpával irányította a forgalmat egész addig amíg jött egy tag kikerülte a rendőrt és kitörte az első futóművét a beton oszlopon próbálva áthajtani.
megszakadtunk a röhögéstől a rendőr meg jól megbüntette,,minket szerencsére nem.
felburulnom is sikerült már sajna hátsó futómű hiba miatt,vicces volt fejjel lefelé lógva becsatolva felfogni h mi is történt de az ülésben maradtam (a tető az ülés fejtámláján támaszkodott akkor már)és csak a kezemet vágtam el pár helyen amikor kikecmeregtem a szélvédő helyén.sajna a rutintalanság furcsa dolgokat tud produkálni.

Jacques Foche 2008.10.22. 20:35:15

Pistike911 2008.10.22. 14:20:57
Huszárvégjáték 2008.10.22. 14:08:48

"Bocsi! Összekevertelek a motorja rendszámtábláját bugyival letakaró illetővel. Ő pont a kórházból kommentelt, ahol a térdét műtötték."

Akire te gondolsz az Miau nicknéven kommentel. Huszárvégjáték az M3-ason szembehajtós-balesetes posztot írta, ha jól emléxem. :)

Alf (törölt) 2008.10.22. 20:59:08

az van, hogy lehet, hogy a fószer sokszor bekötve meghal, és esetleg túlélte volna bekötve.

DE

többször ment meg az öv, mint ahányszor megöl. sokkal többször.

És mivel fogalmunk sincs, hogy milyen jellegű balesetet fogunk szenvedni, statisztikai megfontolások alapján érdemesebb bekötni az övet.

Én mindig bekötöm magam, reflex. Sokan (jogsitulajok is) azt hiszik, hogy csak városon kívül kötelező a hátsó öv.

Ha stopposokat veszek fel, általában nem akarják bekötni az övet, főleg ha hátulra ülnek, mert az nem elég májer.

módszer ilyenkor: tükörbenéz, satufék, a csávókámék meg szendvicsestől felkenődnek az első ülések hátuljára :)

Don Blasius 2008.10.22. 22:47:09

Nekem 3 éve volt egy balesetem Németországban, szerencsés kimenetelű. Megkértek, hogy segítsek be egy ismerősek és vigyek ki árut München mellé, így nem is a saját kocsimmal mentem. A hosszú útra, hogy ne menjek egyedül elkísért édesanyám, legalább kirándul egy kicsit. Már visszafelé jöttünk, amikor az egyik kisvárosban kissé tanácstalanul mentem, mert azt hittem eltévedtem. Eleve nem mentem gyorsan, de itt kb. emiatt 40-re lelassítottam. Az út 2x1 sávos volt, szemben feltorlódtak a kocsik egy lámpa miatt. Az egyik keresztutcából balról kivágott egy KA. Esélyem se volt látni a takarás miatt, anyám látta előbb az anyósülésről, akart szólni, de már hiába, fékezni már nem nagyon volt idő. Telibe kaptam, a Combo (ezzel voltunk) eleje ronggyá gyűrődött, a KA pedig pördült a hossztengelye körül, fejre, majd talpra állt. Mindkét kocsi totálkár. A KA-ban egy fiatal csaj ült, aki azzal védekezett, hogy sietett az óvodába a gyerekéhez (ha gyereke is van, figyelhetne jobban). Senki nem foglalkozott a kocsikkal ott, a németek (tele volt az utca járókelőkkel is) ujjongtak, hogy senki nem sérült meg, hozzám odajöttek, hogy látták, hogy nem én voltam a hibás, ha kell tanúsítják, névjegyet adtak. A rendőr nem is kérdezett, neki egyértelmű volt. Az már külön sztori, hogy keveredtünk haza utána, de a lényeg itt is, hogy az öv mentett meg mindenkit (anyám panaszkodott, hogy beverte a térdét kicsit meg meghúzta az öv a derekánál), különben a lány nem élne. Borzalmas érzés volt, egy percig azt hittem megöltem valakit, utána "kapcsoltam vissza agyilag" és jöttem rá, hogy mindenki egyben van és nem is én hibáztam.

B.GY. 2008.10.22. 23:22:01

Jacques Foche!Jól emlékszel.Huszárvégjátéknak fekete kocsija van,és nincs bugyi a rendszámán:)Ja,nekem még nem volt balesetem 17 év alatt.Kopp.Kopp.Lekopogom:)

Én 2008.10.22. 23:24:36

RosszQtya 2008.10.22. 10:24:11

Elképzelhető, hogy 21 volt. Nagyjából számoltam vissza. Kb. 4-5 éve volt, azóta csinált már egy csomó mindent, nehéz követni.
Jogsit 17 évesen szerzett, a 2+ megvolt neki.
DE szerintem te is érzed, hogy nem ez a lényeg a történetben.

Jacques Foche 2008.10.23. 00:26:22

Énnekem 3 totálkárral végződő balesetet sikerült megúsznom, kettő frontális volt, egy meg ráfutásos, utóbbit utasként. (Mindegyikben vétlen voltam.) A kocsi mindhárom esetben off, de én egy karcolás nélkül másztam ki a roncsból, mert be volt csatolva a biztiövem. A mostani járgányomban négypontos versenyöv van, bár nem tervezem hogy csattanok, de azért jó tudni, hogy van.

Pistike911 2008.10.23. 01:15:36

Jacques Foche 2008.10.22. 20:35:15

Köszi! Így utóbb már nekem is beugrott! :)

beste 2008.10.23. 09:23:02

Sokáig nem kötöttem be az övet. Mert minek, mondtam én. Aztán új céghez kerültem, és a főnököm közölte, ha nem kötöm be, és egyszer meglát, azonnal elveszi az autót a fenekem alól, kérdezés nélkül, továbbá mutatott okítólag néhány fotót a hasonló ökrökről, mint én, csak ők kevésbé voltak szerencsések.
Eredmény: Az első hónapban komolyan szenvedtem a kiszállásoknál, folyton elfelejtettem, hogy be vagyok kötve, és ennek következtében a hátamra vettem az autót.. :-)
Most már teljesen automatikus a mozdulat, és átálltam teljesen az "Öveket bekapcsolni, különben lehet sétálni" mozgalom mellé. Senki ne mondja, hogy kényelmetlen, mittudomén, be lehet állítani az övet meg az ülést úgy, hogy fel se tűnik az öv jelenléte.
Arról nem is beszélve, hogy az autó kegyetlenül visít, ha az első ülésekben ülők nincsenek bekötve, nem is beszélve Kisbestéről, aki azonnal rámszól - ugyanis a garázs - kertkapu (15 méter, igen lassan, nem lehet az udvarban száguldozni) útvonalra valóban továbbra sem kötöm be magam.

schokobanane (törölt) 2008.10.23. 11:50:58

Ez az "Isten nem ver bottal" klasszikus esete volt.

janos 2008.10.23. 17:35:18

Köszönöm mindenkinek a biztató, együttérzö üzeneteket. A baleset egy vasuti felüljáró aljában történt.A bekötőútról nem látni be a hidon menő forgalmat.Igy a lassan kikanyarodó kistgk már nem fért ki.Lassan belenyugszom csak még néha álmomban előjön a csattanás előtti pillanat.Meg kiráz a hideg ha szirénázó villogó mentőt látok.Különben jól vagyok.Kórházba járok még mindig és készülök a nyaki gerincsérv műtétr(e-2db).mégegyszer köszönet mindenkinek. Kivánok minden autósnak és utasainak mindenkor szerencsés utat és hazatérést!

Pistike911 2008.10.24. 00:39:58

janos 2008.10.23. 17:35:18

Osztán nekem vigyázzon az egészségére, mer' abból csak egy van, vagy mi??!! :)

Don Blasius 2008.10.24. 12:22:19

János, ezek szerint az ominózus kereszteződésben a felelősség nem terhelődhet teljesen a mellékútról kihajtóra, felelős volt érte a szembejövő autó is, ugye? Jól sejtem, ő jött le a hídról és persze gyorsan? "Szeretem" az ilyeneket, hídról le azt hadd szóljon, aki meg lent vár és elsőbbséget ad, az nincs könnyű helyzetben. Nálunk is van a Helsinki úti felüljáró, ha lentről jövök és be kell sorolni, akkor imádom, ha valaki a külsőben nyomja és nem sorolna be az üres belsőbe, sokszor van ilyen. Sokszor hiányzik a segítőkészség, az elsőbbség nem minden. van ott még egy domború tükör kirakva a kilátást segítendő, csak olyan retkes, hogy szart ér így.

Apropó: én is egy főútvonal-mellékutca kereszteződés mellett lakom, a mellékutcából szoktam a főútra kanyarodni. Sajnos ilyenkor a balra való kilátást tökéletesen megakadályozza egy a tiltás ellenére parkoló furgon, ami rendszeresen ott parkol, mert már 2 éve felújítja a házát és nem fér be a kertbe. Múltkor is majdnem elkaszált engem a balról jövő csuklósbusz, mert előrecsorogtam, hogy kilássak, vissza kellett tolatnom, persze egy másik majom beállt a seggembe. Ha csattanok, akkor egy dolog hogy én nem adtam elsőbbséget, de a balesetveszélyt egyértelműen a parkoló furgon idézi ezzel elő, hogy nem lehet tőle kilátni. Rá tudom húzatni akkor a vizes lepedőt? Fel lehet jelenteni veszélyeztetésért mielőtt még bajt okozna?

NDT · http://nemdomi.blog.hu 2008.10.30. 20:49:15

Matrixhasyou: nem hülyeség a két tálca sör bekötése (rögzítése) sem... ütközésnél simán kirepül a szélvédőn, ha meg hátrébb van téged is fejbetolhat. Csomagok helye a csomagtartóban van szerintem...:-)

cso zsi 2008.10.30. 21:50:28

Tv-t, monitort, és hasonlókat, így pl a rekesz sört is bekötöm.
Bármit, ami valami oknál fogva nem fér be a csomagtartóba. Ha egy megfelelő méretű luk van a tárgyon (pl. szerszámosláda füle), az öv már bújik is át rajta.

Aqweren 2008.10.30. 21:59:17

A dinnye mekkorát tud szólni a csomagtartóban egy-egy vadabb kanyarodás után...

cso zsi 2008.10.30. 22:27:13

Volt egy baleset pár éve az M7-sen.
Kombi személyautó plafonig töltve leselejtezett számítógépekkel, elöl a sofőr, és a kísérő.
Utoléréses ütközésük volt, nem nagy, emlékeim szerint még egy Suzukiból is épségben szállnak ki olyan kasznitörés esetén.
A Lánglovagokon csak kikockázott képeket lehetett látni az első ülésekről, amíg publikus volt.
A szélvédőt is pc törte ki...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása