Van igazság abban, amit TH írt le nekünk. Sokkal könnyebb lenne az élet, ha az autósok előzékenyebbek lennének egymással, nem az lenne minden út vége, hogy a sofőr lila fejjel, orrán-fülén füstölve, vérben forgó szemekkel száll ki az autójából. Naivitás lenne azt gondolni, hogy egy csapásra megjavulna minden, ha vezetés közben rámosolyognánk a szembe jövőre, de íme néhány példa, amivel picit megkönnyíthetjük egymás és ezzel együtt a saját magunk dolgát.
A blog rövid élete során itt már szinte mindent kitárgyaltunk, ami az autós közlekedéssel kapcsolatos, és a legtöbb dolog visszavezethető egy dologra: az empátia teljes hiányára. A legtöbb autós nem is próbál belegondolni a többi autós helyzetébe, nem foglalkozik azzal, hogy a többiek haladását hogy segítse és hogy tegye biztonságosabbá. Az ebből fakadó problémák nagy része kifejezetten veszélyezteti a többieket, de nem sok szó esett arról, ami csak bosszantja vagy akadályozza. Persze ilyen is volt már, de elsősorban azokról esett szó, amit a KRESZ is tilt. Most megpróbálom sorra venni azokat az apróságokat, amik rengeteg bosszúságot és felesleges lassítást okoznak másoknak, és egy kis odafigyeléssel lehetne ezen segíteni.
1. Kereszteződésben ragadás
Erről már volt itt szó, ez tilos is, mégis sokan behajtanak a kereszteződésbe, amikor látják, hogy nem tudnak átjutni. Ez önmagában is bosszantó, de végképp nem tudom értelmezni azt, amikor pár autó a három sávos Hungária úton bennragad a kereszteződésben mondjuk a középső sávban, miközben a többi sáv sikeresen átjutott. Ilyenkor a legritkább esetben jut eszébe a beragadt autósoknak az, hogy esetleg ha sávot váltanak, akkor kijuthatnak a kereszteződésből, és esetleg a Lehel v. a Kőbányai v. bármelyik egyéb út forgalmát sem blokkolják feleslegesen.
2. Parkolás
Ez az egyik kedvenc témám. Olyan helyeken, ahol az úttesttel párhuzamosan parkolnak, rendszeresen vagyok tanúja annak, hogy egy 1,5-2 vagy akár 2,5 autónyi helynek is képes valaki beállni pont a közepére, és otthagyni az autót. Így sikeresen elvette még egy-két ember helyét. Ez olyan helyeken, ahol a parkolás rendszeresen okoz problémát, különösen bosszantó. Tudom, hogy sokan féltik az autójukat, hogy lekoccolja a többi autós, de könyörgöm: ez egy használati tárgy, nem egy műkincs. Ha kevesebb fényezett lökhárító lenne, talán csúnyábbak lennének az autók, de nem féltenék talán a tulajok attól, hogy hozzáér egy másik autó az ő féltve őrzött járgányához. Mindenesetre kedves autóstársak: próbáljatok meg parkoláskor a lehető legkevesebb helyet elfoglalni, hadd jusson hely másnak is. Ha látjátok, hogy valaki előtt van egy fél autónyi hely, akkor ne hozzá álljatok közel, hanem inkább a másik kocsihoz. Így, ha a rosszul parkoló elhajt, nem egy, hanem két hely fog felszabadulni. Hát nem isteni? :)
A helyzet akkor sem jobb, ha merőlegesen parkolnak az autók, olyan helyen, ahol nincsenek felfestve a parkolóhelyek (ha fel vannak festve, az ált. némileg segít a helyzeten). Egyesek úgy képzelik, hogy nekik szükségük van arra, hogy szélesre tárt ajtón keresztül tudjanak ki- és beszállni. Pedig ez felesleges. Álljunk olyan közel a másikhoz, hogy ő és mi is ki és be tudjunk szállni probléma nélkül, de ehhez nem kell olyan nagy táv. Próbáljunk minél kisebb helyen elférni itt is, hadd férjen el minél több autó. Legközelebb, amikor mi keresünk helyet, értékelhetjük, ha mások így állnak, és így nekünk is jut szabad hely. Ha odafigyelünk egymásra, azzal tényleg mindannyian jól járunk.
3. Kanyarodás
3.a. Kanyarodás fő- vagy védett útról
Mindenki tanulta, hogy jobbra szűk, balra nagy ívben kanyarodunk, de ebből sokakból csak a "nagy ívben" maradt meg. Jobbra kanyarodáskor le kéne húzódni jobbra, és onnan kanyarodni. Sokan azt csinálják, hogy lelassítanak 10-re, balra rántják a kormányt, és úgy kanyarodnak jobbra. Mintha előző nap még csuklós buszt vezetett volna, ott lehet erre szükség. Érdekes módon ezt főleg kisautóknál tapasztalom, úgy látszik egy Swifttel vagy egy Matizzal nagyon nehéz művelet a kanyarodás. Nyilván kényelmesebb nagyobb ívben kanyarodni, de azért ez meglehetősen veszélyes. Ha lassítunk és jobbra indexelünk, akkor jó eséllyel meg fognak minket előzni, kár nekirántani a kormányt egy ilyen autónak...Ugyanez előfordul fordítva is, amikor valaki a balra kanyarodáshoz jobbra húzódik, na azt már értelmezni sem tudom, mert a balkanyarhoz általában akkor is kényelmes ívet lehet használni, ha előzőleg szabályosan balra húzódunk.
3.b. Kanyarodás mellékútról
Na, ez is egy izgalmas téma. Itt a legfőbb bosszúságot számomra az okozza, hogy az emberek nem képesek a sáv megfelelő részére húzódni, hanem marad mindenki a közepén. Ezért, ha az előttem levő balra akar kanyarodni, akkor azt nekem végig kell várnom, hiába mennék jobbra, mert nem férek el mellette. Ehhez tényleg minimális odafigyelés és empátia kéne csak: egyszerűen húzódjunk ki jobbra vagy balra a kanyarodáshoz, hogy a másik irányba kanyarodó autóstársaink elférjenek mellettünk.
4. Párhuzamos közlekedés szűkebb utcákon
Erre kedvenc példám a Wesselényi utca, ami a Körút előtt rendszeresen bedugul, egészen az Izabella utcáig vagy még tovább. Ez egy egyirányú utca, két szélén parkoló autókkal. Normál közlekedés esetén valóban egy sáv használható, mivel meglehetősen keskeny. Amikor azonban áll a dugó, könnyen észrevehető, hogy szűken bár, de két autó elfér egymás mellett. Ha ezt kihasználnánk, akkor fele olyan hosszú lenne a sor, és így a várakozási idő is a felére csökkenne, hiszen a végén sem összeszűkül, hanem 3 sávra szélesedik a Körútnál a kanyarodásokhoz. A troli az egyetlen, ami mellett nem lehet ott elférni, de hát istenem: szélesebb járművek állhatnak egyedül is...Itt a legfőbb problémát az okozza az embereknek, hogy nincs felfestve a két sáv, hiszen ahhoz keskeny az utca, a másik meg, hogy nem érzik az autóik dimenzióit. Pedig a több sáv kialakítása szintén mindannyiunk érdeke, és a dugóban álldogáláshoz, meg a 10-20-al guruláshoz nem is érzem veszélyesnek.
Na, most persze lehet vitatkozni, és leírni, hogy milyen hülyeségeket írok (a konstruktív vitának nagyon örülök, a felesleges anyázást nyugodtan lehet hanyagolni), de érdemes elgondolkodni is rajta: hátha tudunk tenni azért, hogy mindenki számára gyorsabb és biztonságosabb legyen a közlekedés.
hpty 2008.10.27. 07:37:26
azért nem állunk közel a másikhoz, mert nem szeretjük ha az ajtójával nyomot hagy. Paraszt dolog, de az ajtórányitás utána eliszkolás nem?? Nem mindenkinek 20 éves ütött-kopott nemszámítajégsemártneki autója van. Igen használati tárgy, de én azért szeretek vigyázni rá.
ST 2008.10.27. 07:37:53
De a fent leírtakat én is nagyon sokszor tapasztalom. A legszebb, mikor ledudálnak, mert nem megyek be egy olyan kereszteződésbe, amibe tudom, hogy nem férek be. Viszont az is érdekes, hogy számtalanszor van olyan (pont a Hungária Stefáni kereszteződésébe), hogy látom hogy én nem férek be, megállok, mellettem halad egy másik autó szeretne még átjutni, de látja, hogy én megállok, hát ő is!! Ezt már szeretem!
hpty 2008.10.27. 07:38:54
ex-dr. vuk 2008.10.27. 08:05:38
Ha valaki csak benazik az engem nem zavar, de mikor latom, hogy tudja h szabalytalan, de megis, az mar kihuzza a gyufat.
hpty 2008.10.27. 08:15:31
ST 2008.10.27. 08:30:16
zzz 2008.10.27. 08:53:31
Nem tudja valaki, hogy a zold hatteru helysegnevtabla mit jelent kresz szempotjabol?
ex-dr. vuk 2008.10.27. 08:55:10
Engem a tudatosan bunkok jobban felidegesitenek.
A benazo nem erdekel, mert igyekszik szabalyos lenni, de barki hibazhat. Talan nem ismeri a kornyeket, rossz helyre sorolt be, stb.
Ha az ember turelmes, mindenkinek jobb. De egy direkt bunkoval hiaba vagyok turelmes, az inkabb kihasznalja, mint megkoszoni a turelmemet. Es ez zavar.
Secnir 2008.10.27. 08:56:41
ST 2008.10.27. 09:00:55
én is pont így gondolom. bocs ha nem voltam egyértelmű. ha valaki nem egy schumacher az kevésbé gáz, mint aki azt gondolja magáról és még tapló is!
aqweren 2008.10.27. 09:01:40
memphiS 2008.10.27. 09:10:32
Ha jön egy szellemileg alultáplált, és szándékosan elfoglal 2 parkolóhelyet, akkor az autós társadalom egyes tagjaiban ez olyan pszichológiai folyamatokat indít el, hogy legközelebb ő fogja szánt szándékkal ezt csinálni, hogy javítson az önbecsülésén.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 09:19:40
A zöld és kék hátterű táblák csak tájékoztatók, nem köteleznek semmire.
aqweren 2008.10.27. 09:26:01
Dorogon van egy kereszteződés, ott mindenki kis ívben kanyarodik balra...valami helyi bányász-szokás lehet, gondolom, vagy egyéb tömegjelenség. Buszvárás közben szépen meg lehet figyelni - olyankor még vicces is. Ha kocsival kanyarodnék ki abból a mellékutcából, akkor nem vicces :S Pedig annyira kiszélesedik a kereszteződésben a mellékút mint egy kisebb folyó deltatorkolata, szóval még arra sem le7 hivatkozni hogy hely nincs.
Jah, és természetesen mindig annak a kva anyját aki a mellékútról kanyarodni készül, és az IQ bajnok miatta nem tud balra kis íven kanyarodni :S
ST 2008.10.27. 09:27:15
szóval akkor: bunkóság=önbecsülés hiánya?
szerintem nem. szerintem bunkónak születni lehet, esetleg ezt hozza otthonról...
aqweren 2008.10.27. 09:27:18
Így értettem én is csak lusta vagyok ma reggel gépelni :)
memphiS 2008.10.27. 09:40:51
babe 2008.10.27. 09:46:48
1) amikor látom hogy ki akar jönni a delikvens de a másik sávban 60-al folyamatos kocsisorban közlekednek, fölösleges megállni neki és ott várakozni perceket. Nem tartozik ide a zebra esete, amikor én megállok de a másik sávban 60-al közlekednek, ilyenkor teljes nyugalomban akár perceket várakozok, érdekes még senki nem mert dudálni a hátam mögött :-D
2) amikor látom hogy ki akar jönni a delikvens és a másik sávban nem jön senki, megállok neki és kézzel lábbal hadonászok hogy mehet, mert lehet hogy ő be sem látja a másik sávot. Persze nem satufékkel, hanem csak ha kilométerekről látom, és ha talpraesett a delikvens, enyhe lassítással megoldódik a helyzet...
ST 2008.10.27. 09:52:03
ST 2008.10.27. 09:55:00
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.27. 09:55:14
valszeg akkor azért hívják pl "_kötelező_ haladási irány" táblának, nem? :o)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.27. 09:57:04
zöldet pl akkor tesznek ki, ha nem csak a település, hanem pl a megye határt is jelzi (ez újabban van barnában is!)
tehát az ilyen tábla (ha nincs kiegészítő tábla) akkor 50re kötelez, mint lakott terület :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 09:57:38
Nem az olyan kék hátterűre gondoltam, hanem amire írnak mindenfélét és autópályák mellett van. Valóban nem voltam elég részletes. :P
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.10.27. 09:58:28
pl reptéri gyorsforgalmi befelé... 70es tábla, majd mögötte kb 10méterre egy szép vecsés felirat.. lámpa alatt meg ott a lézer :)
aqweren 2008.10.27. 10:03:23
jenko 2008.10.27. 10:34:30
dzsozy 2008.10.27. 10:40:24
Én is így emlékszem.
babe 2008.10.27. 10:42:25
labi 2008.10.27. 10:45:35
Lakótelepi merőleges parkoló, helyet találni nehéz. Végre sikerül szép szűken (de még nem ajtórábaxósan) beparkolnom két dobozos kisteher közé. Az este folyamán a két kisteher távozott és két normál személyautó állt be a helyükre, a másik két autóhoz közelebb. Ennek örömére úgy nézett ki a dolog, mintha a kétszemélyes hely közepére parkoltam volna be. Ezt alkoholos filccel rá os írta valaki a szélvédőmre kedvesen. "Jól parkolsz, te köcsög".
Eszébe nem jutott, hogy a folyamatos mozgás és a jelöletlen helyek miatt ilyen oka is lehet.
zzz 2008.10.27. 10:47:51
memphiS 2008.10.27. 10:48:58
babe 2008.10.27. 10:51:37
TH 2008.10.27. 10:51:47
Bizony, ilyen előfordul, ez természetes. Az, hogy ezt valaki meg is bosszulja, az paraszt. Én ilyenkor csak bosszankodni szoktam, de mivel tudom, hogy néha a korábbi parkolók okozzák az ilyen helyzeteket, ostobaság lenne mindig az adott pillanatban rossz helyen állóra haragudni mindig. Akkor szoktam morcos lenni, amikor látom is, amikor leparkol...akkor egyértelmű a dolog. :)
A filctollal ráíró illető jó nagy paraszt lehetett...
TH 2008.10.27. 10:54:43
hpty 2008.10.27. 07:37:26
Persze, az paraszt, aki a másik kocsinak nekibassza az ajtaját. Mindenesetre én a 3 éves autómat sem féltettem: gondoltam, ha megsérül, hát megsérül, nem csökkenti a használati értékét.
beleszolok 2008.10.27. 11:37:32
Bela 2008.10.27. 11:37:37
Ilyekor kell visszaulni, es beallni rendesen, de hat manapsag divat az hogy sz@runk a masikra. Erre a tipikus pelda a mondat folytatasa "így hamarosan mellém rendeződnek a népek". Hat persze. En vagyok a vilag kozepe.
TH 2008.10.27. 11:45:31
Egyetértek, csak nem akartam én elkezdeni kötözködni...:)
beleszolok 2008.10.27. 11:37:32
Azért ez nem annyira gyakori szerintem. Én 8 éve nap mint nap parkolok a városban, és csak 1-2 ilyen esetem volt, akkor sem okoztak nekem súlyos sérülést. Nem hiszem, hogy ekkora önzés célravezető a közlekedés területén.
Én is nyitottam persze már az autómat másiknak, de vhogy tudtam vigyázni annyira, hogy ne okozzak felületi sérülést (nem szoktam teljes erővel kicsapni az ajtót valahogy...).
TH 2008.10.27. 11:46:43
"már az autómat másiknak,"
Mármint az autóm ajtaját. :)
tiborkaba 2008.10.27. 11:47:33
Lecsó 2008.10.27. 11:49:09
Ebből az egész, sz@ros magyarságból hiányzik!!
Ennél irígyebb,zsugoribb,rosszindulatúbb, kárörvendő népet még nem láttam.
beleszolok 2008.10.27. 11:50:30
A két és fél hónapos autómnak legalább 3x mentek neki. Egyszer az eléején, a matrica van szét dörzsölve a rendszámtábla tartón, a hátsó lökösön meg oldalt egy és kb középen egy.
hulyemagyar 2008.10.27. 11:53:15
Azért a "megfelelő oldaltávolságra állok" és a "két autó helyére parkolok" között jópár centi különbség van.
Semmi baj azzal, ha félted a kocsidat, de több autó helyére beállni egy kocsival, azzal a felkiáltással, hogy féltem a tütümet, hát hogy is mondjam finoman... bunkófaszparaszt viselkedés. Pont az ilyenekről szól ez a blogbejegyzés.
TH 2008.10.27. 11:53:35
Szerintem az üres részen úgy állsz, ahogy akarsz. Senki nem mondott egy szót sem erről. Nincs is azzal semmi gond. A probléma ott kezdődik, ahol alig lehet helyet találni.
RA 2008.10.27. 11:54:30
TH 2008.10.27. 11:55:07
Pontosan.
beleszolok 2008.10.27. 11:50:30
Mindig meg lehet magyarázni, miért szükséges bunkónak és önzőnek lenni az autóstársainkkal. De ha te bunkó vagy másokkal, ne csodálkozz, ha ők is azok veled. Ha javulást szeretnél elérni, kezdd saját magaddal. Erről szólt ez a poszt.
TH 2008.10.27. 11:56:42
Őőőő...olvastad a mai posztot? 3.b. pont...:)
beleszolok 2008.10.27. 12:03:16
TH 2008.10.27. 12:03:55
A poszt az ilyenek miatt született, mint amilyen Te is vagy. :)
TH 2008.10.27. 12:05:54
hpty 2008.10.27. 12:10:55
Nem a használati értéke csökken, hanem az ÉRTÉKE, mert a fényezés rétegvastagságmérővel kimutatható és hiába magyarázod, hogy nem törted, hanem paréj nekedvágta az ajtót, akkor is csökken a piaci értéke. És nem utolsó sorban neked kell kifizetni a fényezést.
KB 2008.10.27. 12:11:03
Zapika 2008.10.27. 12:13:06
A parkolós témához: A minap egy "kedves" szomszédom úgy rakta le az utánfutóját, ahogy kell, vagy két autó helyére. Mivel pont akkor értem haza, megkértem, hogy igazítsa már meg. Tényleg kértem, tök normálisan. Az első válasza az volt, hogy hívjak rendőrt, ha nem tetszik. Aztán már én lettem a köcsög, hogy beleszólok, meg foglalkozzam a saját autómmal, meg minden. Persze nem tette el. Csak sajnálni tudtam...
TH 2008.10.27. 12:14:27
De ezeket már sokszor megtárgyaltuk itt. Bár jó dolog a végtelen ciklus, de azért egy idő után abból is ideje kiszállni. :)
hpty 2008.10.27. 12:10:55
Párizsban pl. nem foglalkoznak ezzel az emberek. Amíg a fényezés nem sérül annyira, hogy esetleg rozsdásodjon a felület, nem is érdemes foglalkozni vele nagyon. Nagyon ritka, hogy egy ajtónyitás ekkora sérülést okozzon...
A lökhárító meg műanyag, annak tök mindegy, hogy van-e rajta fényezés vagy sincs.
KB 2008.10.27. 12:15:56
guga 2008.10.27. 12:19:22
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2008.10.27. 12:20:15
beleszolok 2008.10.27. 12:20:57
Nappal körforgalomba behajtáskor ne az indexét nézd az érkező autónak, hanem a kerekét. És akkor nyugodtan be tudsz menni, akkor is, ha nem jelez.
TH 2008.10.27. 12:21:40
De az ember álmodozik. :)
Doki 2008.10.27. 12:23:04
Ha valaki töltött már hosszabb időt kulturáltabb országban, az láthatja igazán milyen katasztrofális a helyzet a magyar fejekben. Ez a közlekedésben jól látszik mert sokan csináljuk naponta.
Pl. Svájcban, autópályán levillogják ha túl gyorsan megy valaki, nálunk meg tolják a seggét annak is aki megengedett + 5%-al előz.
A megoldás nem tudom mi lehetne, büntetni kéne, oktatni, meg a társadalmilag megvetni.
hpty 2008.10.27. 12:29:08
Ezért állok én is messze a bev.központokban a bejárattól....még így is megtalál 1-2 sunkovics.
JAh és én sem állok 2 helyre, legalábbis ha fel van festve tuti nem.
Sőt még arra is figyelek, hogy a söfőr ajtó mellé se nagyon, ha ő háttal én meg szemből állok, amikor ugye mind2-nk ajtaja ugyanarra nyílik, arra nagyobb helyet hagyok. Szerintem ez logikus.
redriot77 2008.10.27. 12:31:27
Általában nincs kiírva a kocsikra, hogy ki milyen sorrendben parkol le, így meg nehéz egyértelműen eldönteni, hogy ki volt a paraszt.
Egyébként jó post.
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.10.27. 12:32:09
Most akkor legyek toleráns viseljem el, vagy tán parkoljak 1,5-2 autó helyére?
A lökös fényezés meg drága, mert nem Suzukiról van szó és csupán a "szorosan egymásra parkolás"="sok hely" elvén más ne verje a farkamat a csalánhoz.
Katka 2008.10.27. 12:34:29
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.27. 12:35:58
Azt mondjátok meg, hogy hogy lehet hogy a barátnőm, aki később ment okmányirodába egyhét utána kézhez kapta a jogsit, nekem meg letelik a kéthét és még mindig semmi.
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2008.10.27. 12:40:13
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.10.27. 12:42:47
autosave 2008.10.27. 12:45:19
Az alábbi linken B-vel jelölve.
maps.google.com/maps?f=d&saddr=&daddr=47.502982,19.049027&hl=en&geocode=&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=17&sll=47.502779,19.049349&sspn=0.004421,0.008004&ie=UTF8&z=17
Onnan É-ra a Nádor u már kétirányú, rossz a térkép.
Na, Széchenyi u-ból sokan mennek balra a Nádor u-ba, ami arra nemritkán csak araszol. Bár a Széchenyi u. egyirányú, sokan középre - de még jobb, jobb oldalra sorolnak be... Hihetetlen :S Dudálás némileg segít (rendszerint én jobbra megyek...) de van aki még azt sem érti. Nem baj... ráérünk. nagyon is... :S
kiscsikó · http://www.volvowiw.hu 2008.10.27. 12:45:25
Érdemes betekerni a kormányt, mert egyszer olyan embert szorítasz be, aki betöri az oldalablakod, kioldja a kéziféket és kitolja a csotrogányodat az út közepére, hogy ki tudjon állni......
dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2008.10.27. 12:45:39
feketebarany 2008.10.27. 12:50:49
Es persze lexarja mindenki, sose hagytak semmit a serulesen kivul. En meg azt xarom le hogy 2 helyet foglalok.
Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.27. 12:52:50
Mondjuk nekem sincs, mert féltem a nemsuzuki autómat, ami sokkal szélesebb, mint 2 méter. Beszarok. Az enyém meg sokkal vastagabb.
Jimbo75 2008.10.27. 13:07:48
Ilyenkor valahogy mindig beleütöm a könyököm a kocsijába, nem értem, hogy történhetet ez:-)))
feketebarany 2008.10.27. 13:12:06
Viszont belolem is hianyozna ha utogetned az automat.
lotht 2008.10.27. 13:18:30
Hiába az index balra, sokan szoktak próbálkozni, ilyenkor nem szoktam szívbajos lenni.
GergőÁron (törölt) 2008.10.27. 13:22:25
Nem kell egy autónak 4-5 méter.
arról nem is beszélve, hogy szűkebb sávokban a sofőrök kevésbé hajlamosak vadállat módjára hajtani.
A nagykörút tök jó példa, annál több hely egy sávnak már felesleges.
GergőÁron (törölt) 2008.10.27. 13:24:07
te bizony egy kis atka vagy akkor...
Julius 2008.10.27. 13:24:56
Tegyem amit a jobratartást nem ismerők, vagy szegjek meg egy másik szabályt, mely szerint jobbról előzni tilos?
Névtelen nulla 2008.10.27. 13:25:16
Azonban sokan nem tudják, hogy a busz sáv nem elaknázott terület a személyautó számára, azt jobbra kanyarodásra igénybe lehet venni. Nem erről lehet szó???
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 13:26:13
A belvárosban jellemzően nincs is nagyon sok hely egy sávban, külső részeken meg azért járnak nagyobb teherautók is, ők mit csináljanak, szorítsák le a többieket? A nagykörúton meg a Fiumei úton én rendszeresen összefutok balfaszokkal, akik figyelmetlenek és ha én nem reagálok időben, akkor simán lekoccolnának. Nem olyan ritka ez...
Jimbo75 2008.10.27. 13:26:39
Bár autósoknak a zebra amúgy sem jelent sokat, elég csak a szinte mindennapos gázolásokra gondolni, amit a sok faszarcú a zebrán követ el....
TH 2008.10.27. 13:31:11
Én próbálkoztam, de ez a parkolás téma mindenkit magával ragadott...
Névtelen nulla 2008.10.27. 13:33:53
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendele:
(köznéven KRESZ)
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
133. ábra
W 2008.10.27. 13:33:58
Vannak olyan helyek, hogy nem fér be rendesen egy kocsi a felfestett sávok közé:pl Pólus
Na én itt mindig 1,5-2 helyet foglalok. És még lelkiismeret furdalásom sincs. Ha nem így tennék, akkor a 3 gyerekemet sem tudnám kiszedni az autóból. És azt sem kockáztatom, hogy egy "használati tárgy" szemléletű ember leverje a festéket a kocsimról egy laza ajtónyitással.
Na és a járda mellet is több helyet foglalok a szükségesnél.Utolsó alkalommal 115eFT volt a javítási költségem a lökhárítón egy gyenge képességű autós miatt.
gabor 2008.10.27. 13:41:10
chr(27) 2008.10.27. 13:44:08
+ szemboljoves bekanyarodas, teged megvaras, kormany eltekeres, felig belogas a te savodba, dudalasra ertetlenul, pokhendien nezes
(elnezest ha mar voltak)
zijugenya 2008.10.27. 13:45:08
A parkolóhelyek szabályos mérete szeptemberben változott, nőtt az új OTÉK bevezetésével.
zijugenya 2008.10.27. 13:46:59
TH 2008.10.27. 13:48:22
A legizgibb, amikor az orrát úgy tolja ki, hogy lendületből jön, és vki majdnem oldalba kapja. Na, akkor van még a buta nézés.
IP2 2008.10.27. 13:56:28
Mert egyből ki kellett javítani, mert különben nem menne az autó, és elrohadna a műanyag, ugye?
Ezt a hozzáállást nem értem, ki nem xarja le, ha kicsit lehúzzák a festéket a műanyagról? Minek van egyáltalán lefestve?
Másik: Megnézném, hogy valaki úgy nekivágja az ajtót, hogy lejön mondjuk a festék. Ha meg kicsit másként törik rajta a fény, azt minek egyből javítani?
TH 2008.10.27. 13:59:00
Te jó isten, milyen autónak kerül a lökhárítója 115-nél többe, hogy a javítása volt az olcsóbb ennyi pénzért?
Giles 2008.10.27. 14:06:15
TH 2008.10.27. 14:07:55
No, hát én azt szoktam csinálni, hogy ha nagy a sor, hogy a kereszteződés előtt lelassítok, és csak akkor megyek bele, ha látom, hogy át is jutok. Pontosan Rólad is szól ez a poszt ma: nem úgy látni, meg hinni kell azt, hogy sikerül átjutni, hanem meggyőződni róla.
IP2 2008.10.27. 14:18:06
wagabound 2008.10.27. 14:18:47
j311 2008.10.27. 14:20:54
Persze, aztán járjak a fényezőhöz mert rábasszák az ajtót. Nagyon "szép" árkokat lehet így elhelyezni egy szépen fényezett ajtón. Nyilván betétlap nem marad utána sose. Inkább parkolok másfél autónyi helyen.
Giles 2008.10.27. 14:21:39
Nyilván meggyőzödöm róla mikor behajtok. Nem azt hiszem, meg úgy érzem alapon megyek be. És én is le szoktam lassítani, sőt meg is állok, De ennek ellenére, mikor megindul a sor és megindulink mi is a kereszteződésből, valamiért újra megtorpan a sor és hiába vagy te qvára meggyőződve róla, mégis benn ragadsz. Majd írd le, ha egyszer így jársz. Nem lebalfaszozni rögtön. Rohadt kellemetlen dolog, hidd el.
Nolet 2008.10.27. 14:22:53
TH 2008.10.27. 14:23:02
Jó, ilyen előfordul persze! Velem is megesett már természetesen, csak ez a ritkább, amikor nagyon hirtelen áll meg a sor. Általában lehet előre látni, hogy mi fog történni. Ha Giles az általad említett esetre gondolt, akkor félreértettem, elnézést.
TH 2008.10.27. 14:24:11
OK, írtam az előbb IP2-nek, hogy akkor valszeg félreértettelek. Bocsáss meg, tényleg hülyeséget mondtam.
Giles 2008.10.27. 14:25:13
Bocs az előző csúnya szavak nem neked szóltak, csak általánosan :)
TH 2008.10.27. 14:26:38
Olvass vissza kicsit!
Giles 2008.10.27. 14:25:13
A dudálós balfaszokat én lesz*rom, semmivel sem lennének előrébb, ha a kereszteződésben állnánk, de legalább a keresztforgalom sem haladna...
Giles 2008.10.27. 14:29:21
Giles 2008.10.27. 14:31:47
TH 2008.10.27. 14:33:50
Kösz. :)
Bamba 2008.10.27. 14:34:36
És miért akarsz te egy 110-el menő autót előzni?Ennyi a sebességhatár az autópályán ,nem? vagy szerinted tájékoztató jelleggel van kitéve és menjen mindenki annyival amennyivel akar???
Nekem ez a halálom az index nem használása mellett.Van egy sebességhatár amit ugye bekéne tartani.Na de sok helyen az 50-es táblánál is úgy néznek rád a 80-90-el száguldozók mintha főbenjáró bűnt követnél el.Elképesztő.Hiába van egy határ,az ember mindig átakarja lépni.50-nél 70, 90-nél 110, 110-nél 130-140.nem véletlenül vannak kitalálva a sebességhatárok,csak sok okostojás azt hiszi ,hogy á hát én vagyok a jani én tudok vezetni,mehetek százzal is lakott területen belül.
TH 2008.10.27. 14:41:23
Hát ez jó...Hőbörögsz ezerrel, csak az alapfelvetésed volt hibás. Mennyi a megengedett sebesség autópályán?
Lunitari 2008.10.27. 14:44:41
Jobbra tarts van, tehát a sáv széléről, jobbról kell kanyarodni balra is. Egyirányúban kell balra a balra kanayarodáshoz....értelme az ha balra húzol és még be is tolot az autód elejét máris szabálytalanul benne vagy az oda bekanyarodó sávjába......
"levő balra akar kanyarodni, akkor azt nekem végig kell várnom, hiába mennék jobbra, mert nem férek el mellette."
Egy sáv esetén hol akarsz elférni? És ezt még feltettétek blognak? LOL
TH 2008.10.27. 14:48:57
Na, abba tudtam hagyni a röhögést végre.
Mondd, neked van jogsid?
31. § (1)
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.
TH 2008.10.27. 14:50:18
De szépen meg is tudod magyarázni a teljes baromságot, azért ehhez külön is gratulálnék...
OK, akkor ha egy úton nincs felfestve több sáv, akkor nyilván kizárt, hogy két autó elférjen egymás mellett ott...Ez saját tapasztalatod?
Lunitari 2008.10.27. 14:50:25
IP2 2008.10.27. 14:52:31
Vagy olvass KRESZ könyvet, különös tekintettel erre a paragrafusra:
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,
b) útburkolati jelek hiányában
- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,
- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére
Matrix_ 2008.10.27. 14:54:04
ezt a balra kanyarodást már eccer megtárgyaltuk. Nézz utánna mielőtt marhaságokat írsz.
Lunitari 2008.10.27. 14:55:11
Ezt ki kérdezte? És ráadásul kit érdekel? Vágd be légyszi a másikat is!
TH 2008.10.27. 14:57:25
Tessék:
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba
Lunitari 2008.10.27. 14:58:35
Nocsak nocsak...sávba...nem a sáv jobb szélén vagy balszélén..stb SÁVBAN..nem balrahúzodva, hogy zavarjam az oda bekanyarodókat....vagy jobbrahúzodva....SÁVBA
Popeye76 2008.10.27. 14:59:22
TH 2008.10.27. 14:59:51
Az út jobb oldalán kell haladni.
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Több sávos úton a sávon belül csak annyi a lényeg, hogy maradj a csíkok között, nincs megszabva, hogy melyik részén mehetsz.
Lunitari 2008.10.27. 15:00:17
TH 2008.10.27. 15:01:01
OK, akkor a 2x1 sávos úton honnan kanyarodsz balra?
Senki nem beszélt a többsávos utakról történő balra kanyarodásról egyébként.
TH 2008.10.27. 15:02:43
Az Üllői út 2x1 sávos. Ha valaki balra húzódva kanyarodik balra, akkor kényelmesen és szabályosan el lehet haladni mellette egyenesen, ugyanis ehhez elég széles az út. Most mit akarsz ebből kihozni?
Van jogsid, vagy csak okoskodsz?
TH 2008.10.27. 15:03:44
Persze, nem lehet mindig tökéletes, csak tényleg érdemes törekedni rá, hogy amennyire lehetséges, segítsük a többieket...
Lunitari 2008.10.27. 15:03:52
Nos, lehúzodok a sávomban balra amennyire engedi a felezővonal indexelve és kanyarodom mikor lehet :)))
TH 2008.10.27. 15:06:23
"Jobbra tarts van, tehát a sáv széléről, jobbról kell kanyarodni balra is."
Ha nincsenek felfestve a sávok, akkor ez egy az egyben baromság, ütközik a fent idézett szabállyal. Ha vannak felfestett sávok, és van felfestett balra kanyarodó sáv, akkor tőlem a kanyarodó sávnak annak a részéről kanyarodsz, amelyikről akarsz, az senkit nem érdekel, nincs is részletesen szabályozva. De ha van külön sávod, akkor nyilván elférek az egyenesen menő sávban, tehát fel sem merül a probléma...
TH 2008.10.27. 15:07:55
Akkor miről vitatkozunk? Pontosan ezt írtam én is.
Phylemon 2008.10.27. 15:08:03
Az én büdzsémből igenis hiányzik az az összeg, amivel drágábban adom el a jó állapotú autómat. (mert hogy rád nyitják az tuti, különösen a hátsó ajtókra kell figyelni, mert az ott beülő gyerekek csak kivágják az ajtót és nem figyelnek a szomszéd kocsira)
Lunitari 2008.10.27. 15:08:25
Lunitari 2008.10.27. 15:09:52
TH 2008.10.27. 15:10:33
Ott csak annyit várok el, hogy húzódj a bal szélére - igen, ott is kötelező, mert esetleg én közben el tudok kanyarodni jobbra, míg te várod a balról jövőket. Sok ilyen kereszteződést tudok, ahol ha a balra kanyarodó balra húzódik, a jobbra kanyarodó meg jobbra, akkor elférnek egymás mellett, és rövidebb lesz a várakozási idő. A balra v. jobbra húzódás független attól, hogy főúton mész-e vagy alárendelt útról kanyarodsz.
BeeR 2008.10.27. 15:11:25
"Jobbra tarts van, tehát a sáv széléről, jobbról kell kanyarodni balra is"
később:
"lehúzodok a sávomban balra amennyire engedi a felezővonal indexelve és kanyarodom mikor lehet"
Ezt nevezik tudathasadásnak?
Matrix_ 2008.10.27. 15:11:32
ha nem húzódsz a felező mellé, és emiatt nem fér el melletted a ember (holott elférne, ha lehúzódnál), akkor bár szabálytalanul, de jogosan dudál.
TH 2008.10.27. 15:11:41
Mindkét esetben kereszteződésről van szó, csak ha főúton haladsz, akkor nem kell elsőbbséget adnod. De ha elsőbbséget kell adnod, és úgy kanyarodsz balra, akkor is balra kell húzódnod.
A két esetről külön írtam, bár azonos szabályok vonatkoznak rájuk.
TH 2008.10.27. 15:12:56
Lunitari 2008.10.27. 15:13:26
BeeR 2008.10.27. 15:14:48
Lunitari 2008.10.27. 15:14:57
Abból amit Te is írtál, nagy ív kis ív..a legtöbben ezt nem tudják (akarják?) kivitelezni...na most kisívben húz be balra és le is darált ha ott állsz behúzódva :)))
TH 2008.10.27. 15:16:16
Ha csak egy bicikli fér el melletted, akkor is balra kell húzódnod a lehetséges mértékben. De ha csak egy bicikli fér el melletted, akkor engem autósként annyira nem izgat, honnan kanyarodsz, úgysem férünk el egymás mellett...
Lunitari 2008.10.27. 15:18:18
Tod KRESZ szerint valóban igazad van, csodálom, hogy még nem darált le senki az előbbiekben leírtak szerint :)
TH 2008.10.27. 15:18:31
Ilyen velem még nem fordult elő, pedig szabályosan kanyarodok, és a megfelelő helyre húzódok. A legtöbb autós azért lát, és ki tud kerülni...
TH 2008.10.27. 15:19:35
Hidd el, hogy nem csukott szemmel vezet a többség. Bár ez néha tényleg nem látszik...:)
Lunitari 2008.10.27. 15:20:25
Bus 2008.10.27. 15:20:56
Terhes feleségem nem ugyanaz az ajtó táv kell mint nekem. Mivel az autót közösen használjuk: úgy állok be, hogy ő is be tudjon szállni ha ő használja az autót legközelebb.
2 felfestett helyek
Nincs extra méretű autóm, de a legtöbb bevásárló központban nem elég a hely, hogy mindkét oldalon lehessen ki be szállni ha beállok. Régen ezt azzal kezeltem, hogy a mellettem állóhoz képest 180 fok eltéréssel álltam be, az utas kiszállt mielőtt beálltam volna, én meg közel tudtam állni a másik autó utas oldalához az enyémmel, így a sofőrök zavartalanul ki és be szállnak kigurulnak és beszállhat az utas is. Ez csak az én fejemben volt így, néhány kellemetlen élmény óta inkább a két helyet elfoglalok és nincs vita nem kell a javító festék, ami az ezüst autón úgy néz ki mint a hányás.
Lunitari 2008.10.27. 15:22:06
OK, nemtom te merre jársz, de én naponta látom, hogy a kanyarodás nem nagyon megy senkinek..ha a felezővonal, záróvonal betonfal lenne sokan kinyúltak volna már...a sávtartásról nem is beszélve....
TH 2008.10.27. 15:23:16
Én a bevásárlóközpontokban is szabályosan parkolok, és még mindig sikerült mindenkinek kiszállnia. Nem volt mindig könnyű, de ha mindenki pont középre áll, akkor nem is kivitelezhetetlen mutatvány.
A terhes feleség természetesen más tészta, de gondolom neki sem kell több méteres hely azért. Nyilván nem a terhes nőkre gondoltam a poszt írásakor, hanem a semmire nem figyelő bunkókra, akik behajtanak a helyre, a korrigálás eszükbe sem jut, és már szállnak is ki.
TH 2008.10.27. 15:24:18
A vonalakat leszarják, persze, tudom. De hidd el, ha ott áll egy autó, azt azért kikerülik. :)
Próbáld ki egyszer te is a szabályos közlekedést! :)
Lunitari 2008.10.27. 15:25:46
Na ezért ez már vicces. Ahányszor szabályosan álltam be bevásárló parkolójába, mindig lezúzták de min nekiütötték az ajtót.....tényleg nemtom merre jársz...inkább megállok távol a bejárattól de ott is két helyen....
Lunitari 2008.10.27. 15:26:50
Ha már ott állsz akkor igen, de ha lendületből jössz? Na mind1 egyébként csak unatkoztam :)))
TH 2008.10.27. 15:27:20
És ha nekiütik az ajtót, akkor mi van? Az én ajtómhoz is hozzá szokott érni másik autó ajtaja, és én is neki szoktam nyitni másiknak. Mivel nem nekivágom, hanem óvatosan teszem, ennek semmi nyoma nem marad. Akkor meg ki nem szarja le?
Lunitari 2008.10.27. 15:29:12
Mutassak képeket milyen nyoma marad? Gratulálok ha te is nekiütöd...bőven a fényezésnek annyi....nem élvédős autónál...
TH 2008.10.27. 15:32:07
Nem NEKIÜTÖM. Kinyitom az ajtót óvatosan, és ha szűk a hely, hozzáér a másik kocsihoz.
De hidd el, ennek nem marad nyoma. Az én autómon sem marad ott, ha más hozzáér, ez sem látszik. Nem baszkodom az ajtót szűk helyen, hanem óvatosan nyitom. És mindig megnézem, hogy ugye tényleg nem maradt-e nyoma, de még soha nem volt olyan, hogy láttam volna bármit is. Még a kosz is érintetlen marad a másik autón.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 15:34:34
Én ezt úgy szoktam, hogy ahol a legszélesebb az ajtóm, ott fogom meg a kezemmel, így max a bőröm ér hozzá a másik kocsihoz, az meg annyira nem száraz, hogy karcoljon is. :)
TH 2008.10.27. 15:35:09
Ezt a módszert én is szoktam alkalmazni időnként.
TH 2008.10.27. 15:36:21
És egyébként a te autódat is naponta zúzzák, mint sok hozzászólóét? Vajon miért van az, hogy én és ismeretségi körömben mások ritkán találkoznak ezzel a jelenséggel?
Lunitari 2008.10.27. 15:36:26
Hm a kollégám is azt hitte ő óvatos volt. Nem neki csapta csak "óvatosan" neki érintette, nyomta. Lett eredménye, pedig ő is megnézte útána...csak hát az ő látása meg az én látásom... útána már ő is látta, főleg, hogy kértem nyissa ki az ajtót,nocsak az éle pont ért hozzá ahol a sérülést csak én láttam...Ezek után ne csodálkozz ha két helyen állnak egyesek..beállok egyre ha fizeted a számlát amennyi esetben találok nyomát....
Lunitari 2008.10.27. 15:39:15
TH 2008.10.27. 15:42:01
Aha, nyilván vak vagyok.
Mindegy, ez a vita értelmetlen. Leírtam, hogy sztem egy autó nem műkincs, hanem használati tárgy, természetes, hogy lesznek rajta apró sérülések. Látom, hogy sokan ebből tragédiát csinálnak, ezzel nem tudok mit kezdeni...
Lunitari 2008.10.27. 15:43:02
TH 2008.10.27. 15:43:08
Egyébként érdekel, milyen nyomot találsz? Lejön a fényezés? Behorpad az ajtó? Lehullik az egész bevonat és elkezd rozsdásodni a kocsi? Vagy hogy?
Lunitari 2008.10.27. 15:45:09
TH 2008.10.27. 15:49:38
Tudod hány réteg van a felső fényezés alatt? Nekem ne mondd, hogy a rozsdavédő réteget is leverik, mert ezt már tényleg nem hiszem el.
Egy ilyen vékony karcnál nem fog elkezdeni rozsdásodni a kocsi.
Egyébként az én autóimon mindig voltak vékony karcok és sérülések (ha nem is sok), és soha nem jutott eszembe aggódni ezek miatt.
Mindenesetre nem, nem szokott vékony karc sem ottmaradni az ajtónyitásaim után, tényleg figyelek erre. És te meg minden parkolás után nagyítóval átvizsgálod a kocsit, hogy lett-e vékony karc???
Lunitari 2008.10.27. 15:51:12
Lunitari 2008.10.27. 15:52:38
W 2008.10.27. 15:55:16
"Utolsó alkalommal 115eFT volt a javítási költségem a lökhárítón egy gyenge képességű autós miatt."
Mert egyből ki kellett javítani, mert különben nem menne az autó, és elrohadna a műanyag, ugye?
Ezt a hozzáállást nem értem, ki nem xarja le, ha kicsit lehúzzák a festéket a műanyagról? Minek van egyáltalán lefestve?"
Bizony egyből ki kell javítani, ha a rögzítés megsérül. Azért van lefestve mert úgy szebb.Én nem "xarom" le a sajátom de másét sem.
"Másik: Megnézném, hogy valaki úgy nekivágja az ajtót, hogy lejön mondjuk a festék. Ha meg kicsit másként törik rajta a fény, azt minek egyből javítani? "
Bizony rá lehet úgy nyitni az ajtót. Főleg ha a másikat nem is érdekli és úgy gondolja, hogy kit érdekel ha kicsit másként törik rajta a fény.
Na az ilyen mentalitás miatt igyekszem prokatívan védeni a kocsimat. Nálam a kocsi érték is, amiből minnél többet akarok visszakapni amikor lecserélem egy újra.
WhoTheHell 2008.10.27. 15:55:25
Én azért állok két autónyi helyre úttestre merőleges parkolásnál mert különben a nemtörődöm aki mellé áll rábassza az ajtót a kocsimra. Volt aki ez úgy tette meg, hogy bent ültem és vártam. Eljátszotta, hogy észre se vette. Mondtam ne szívasson már mikor én bent ülve akkora koppanást halottam mind ha kalapács lett volna. Lehet téged nem érdekel, hogy az autódról le van verve a festék de másokat meg igen. Amúgy ez egy szabványosítási kérdés lenne. Pl én hiába veszek az ajtómra ütközőt vagy minek hívják mert a mai kocsik alakja olyan hülye, hogy tuti nem ott ér neki a másiknak ahova én az ütközőt teszem. Úgyhogy leveri a másikat meg a saját festékét is. Majd nézzétek meg milyen hülye helyzetek alakulnak ki amikor a két dudor nem ugyan olyan magasan van. És ezért nem és a gumicsík se semmit az ajtó oldalán. És azért állok két autónyi helyre úttesttel párhuzamos parkolásnál mert láttam többször ahogy a kiálló simán belemegy az előtte vagy mögötte állóba.
Kereszteződésben ragadással már inkább egyet értek de: Baromi idegesítő, hogy többsávos úton te nem mész át, hogy a keresztbejövőt ne tartsd fel de a melletted álló átmegy és beáll arra a helyre ahova te állhattál volna be ha nem ő indul el előbb. Azaz sávot vált és eléd áll be. Te meg várhatsz tovább. Meg a másik sávok úgyis feltartják a sort akkor meg alapon gondolkozik mindenki.
Lunitari 2008.10.27. 15:55:28
TH 2008.10.27. 15:59:08
Több kollégám is "szalonból hozta ki a zsír új autót", mégsem aggódtak a fényezés miatt ennyire. Lehet, hogy 25 éves korában elkezdene rozsdásodni, de nálad lesz a kocsi akkor még? Mert ha te is - mint a többség - 3-4-5 évente lecseréled, akkor még semmi nyoma nem lesz rozsdának.
"Amennyiben az autó fényezése olyan állapotba kerül, hogy polírozásra lesz szükség, az azt jelenti, hogy az autó fényezése a karcolásoktól már erősen sérült vagy elkezdett oxidálódni. Ezek a sérülések elkerülhetetlenek, mert az autót azért vesszük, hogy használjuk, ezért a fényezésnek előbb vagy utóbb polírozásra lesz szüksége, hogy autó újra újnak tűnjön. Egyetlen módon kerülhetjük el ezeket a sérüléseket: tartsuk az autót garázsban, vagy múzeumban."
TH 2008.10.27. 16:01:11
Na, ilyen reakciókra számítottam. Rólad szól ez a poszt, nem csodálom, hogy nem értesz egyet! :)
TH 2008.10.27. 16:02:24
Szomorú, ha valaki autóvásárláskor azt vizsgálgatja, hogy hány karcolás van az autón, ahelyett, hogy a műszaki állapottal foglalkozna.
TH 2008.10.27. 16:03:32
Hajrá. nincs mit. :)
W 2008.10.27. 16:17:03
W 2008.10.27. 15:55:16
Szomorú, ha valaki autóvásárláskor azt vizsgálgatja, hogy hány karcolás van az autón, ahelyett, hogy a műszaki állapottal foglalkozna. "
Ha elhanyagolt autót látsz, akkor az lesz az első gondolatod, hogy az autó minden része olyan.Két azonos műszaki állapotban lévő kocsiból a szebbiket fogják megvenni.
Ez van.
TH 2008.10.27. 16:20:37
Néhány karcból és egy nem sérülésmentes lökhárítóból nekem nem jön le az, hogy elhanyagolt. Sztem az emberek nálunk azt nézik, hogy szépen csillog-e az autó, aztán ha igen, már viszik is.
TH 2008.10.27. 16:21:41
És még nem mondtad meg, hogy milyen autónak olcsóbb 115ezerért megcsináltatni a lökhárítóját, mint egy újat feltenni helyette.
Sugi77 2008.10.27. 16:27:55
TH 2008.10.27. 15:32:07
Én ezt úgy szoktam, hogy ahol a legszélesebb az ajtóm, ott fogom meg a kezemmel, így max a bőröm ér hozzá a másik kocsihoz, az meg annyira nem száraz, hogy karcoljon is. :)
..és a műköröm? :))))) Láttam egy-két szép példányt már nők kezén.....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 16:31:34
Sugi77 2008.10.27. 16:37:35
TH 2008.10.27. 16:40:10
Matrix_ 2008.10.27. 16:40:42
a műkörmösök elsősorban saját autójukra veszélyesek.
meg saját magukra :D
Matrix_ 2008.10.27. 16:41:53
ez azért van mer a többség nem tud parkolni, és nehezére esik 2 párhuzamos vonal, neadjisten 2 autó közé beállni normálisan. Csak ezzel a "féltem a fényezést" dumával terelnek!
TH 2008.10.27. 16:44:41
Ez az egyik ok, amit mondasz, a másik meg, hogy nem fog nekiállni korrigálni. Úgy áll meg, ahogy sikerült. Ez hozzáállás kérdése.
Tisztában vagyok azzal, hogy ez a fényezés duma kamu, de persze bizonyítani nem tudom.
TH 2008.10.27. 16:45:46
Viszont mindenki direkt messze parkol, ahol sok a parkolóhely...érdekes, hogy a gyakorlati tapasztalatom nem ez, de persze az itt kommentelők a ritka kivételek nyilván. :)
W 2008.10.27. 16:46:41
W 2008.10.27. 16:17:03
Néhány karcból és egy nem sérülésmentes lökhárítóból nekem nem jön le az, hogy elhanyagolt. Sztem az emberek nálunk azt nézik, hogy szépen csillog-e az autó, aztán ha igen, már viszik is. TH 2008.10.27. 16:21:41
W 2008.10.27. 16:17:03
Köszönöm a megerősítést. Bizony mindenki a szépre hajt(ház, nők, kocsi stb.)
"És még nem mondtad meg, hogy milyen autónak olcsóbb 115ezerért megcsináltatni a lökhárítóját, mint egy újat feltenni helyette."
Természetesen csere volt. Pontatlanul fogalmaztam
Sugi77 2008.10.27. 16:48:20
sugi77 2008.10.27. 16:27:55
a műkörmösök elsősorban saját autójukra veszélyesek.
meg saját magukra :D
Végig vezettem gondolatban a dolgot. XD A hosszú műköröm miatt nem feltétlenül tudja normálisan megfogni a kocsi ajtót sem.....igaz? Azt sem értem, hogy a kormányt hogy fogják bizonyos hosszúságú műkörömmel... :)
Én szoktam a kezes módszert alkalmazni, amit Silent írt. Illetve ha tudom, hogy kicsit szűk a hely, akkor az utasok :) kiszállásánál is szólok, illetve segítek. :D Tökéletes-e vagyok-e? :)))))
TH 2008.10.27. 16:48:36
Hát én kocsinál továbbra is a műszaki tartalmat és állapotot preferálom. Persze ez azért van, mert nekem a kocsi nem presztízsszimbólum.
Matrix_ 2008.10.27. 16:50:37
De ha meg úgy áll meg ahogy esik, akkor ne pampogjon, ha nekinyitják az ajtót.
Amúgy tényleg sok a paraszt aki még, ha Te is meg Ő is viszonylag normálisan álltok be, akkor is rádnyit és szarik rá. Ez ellen nemigen tucc mást tenni, ha félted a kocsid, minthogy világvégére állsz. akinek ez jó, hát tegye.
TH 2008.10.27. 16:57:43
Ha tényleg a világvégére áll, az nekem is tök mindegy. Csak sztem a többség a városban ezt nem tudja megtenni (a tescoban igen, de kétséges,hogy megteszi-e), de a dupla hely elfoglalását sztem akkor is indokoltnak tartja, és nem foglalkozik azzal, hogy így másnak nem jut hely.
surgyélán 2008.10.27. 17:19:30
Ugyanez, amikor kanyarodni is lehet balra, meg visszafordulni is. Én betiltanám az index használatát a csak kanyarodó sávban, kivéve a megfordulási szándékot vagy az egyéb okból való, a rendes használattól eltérő viselkedést. (Pl: kifogyott a benya, felállás a padkára). Így egyértelmű lenne, ki merre halad, szemben a mostani, „ha betartom a szabályokat, megtéveszthetek mindenkit”.
Az oktatásról: Tényleg nem ér semmit. A nejem másfél éves jogsival rendelkezik, ennek ellenére a mai napig nem tud parkolni, pedig vezetett már vagy 50.000 km-t. A tanpályát firtató ötletek nagyon jók, bár el kellene érni azt, hogy egy szabvány „óra”, amikor mennek a leendő vizsgaútvonalon 25 km-t, ne kerüljön 5.000 Ft-ba, lehet hogy magukra adó iskolák bevennék a tanrendbe.
Kicsit OFF, bár szerintem lenne létjogosultsága: Mi lenne, ha megalakulna egy autós érdekvédelmi egyesület a VEKE példájára. Eleinte Ők se voltak nagyok, de kinőtték magukat, mert elég hangosak voltak. Mindenki mondja a magáét ezen a blogon, amit nagyon szeretek olvasgatni, de a dühöngésen túl semmi értelme sincs. Nem észt osztani szeretnék, sem anyagi, sem jogi lehetőségem nincs az említettek megvalósítására, de aki erre tudna áldozni, mert pl. ügyvéd, vagy idővel, energiával rendelkezik, megtehetné, szerintem sokan tudnánk fizetni éves, negyedéves vagy akármilyen tagdíjat, ha lenne valami értelme is. Útfelújítások esetén esetleg beleszólni az átalakított nyomvonalba, kint felejtett táblák figyelése, Önkormányzatok emiatti feljelentése, stb. Ne adj Isten, ha a rendőröknek derogál az állandó kamera, elérni, hogy taxisok vagy bárki, aki deklaráltan sokat, legalább 200 km-t megtesz Budapesten naponta, hitelesített kamerával feljelentgesse a szabálytalanul indexelőket, az indokolatlanul lassan haladókat, a parkolási analfabétákat, stb.
Helysírásért ne kössön belém senki, nem vagyok magyar-tanár.
TH 2008.10.27. 17:21:17
"Kicsit OFF, bár szerintem lenne létjogosultsága: Mi lenne, ha megalakulna egy autós érdekvédelmi egyesület a VEKE példájára. Eleinte Ők se voltak nagyok, de kinőtték magukat, mert elég hangosak voltak. Mindenki mondja a magáét ezen a blogon, amit nagyon szeretek olvasgatni, de a dühöngésen túl semmi értelme sincs. Nem észt osztani szeretnék, sem anyagi, sem jogi lehetőségem nincs az említettek megvalósítására, de aki erre tudna áldozni, mert pl. ügyvéd, vagy idővel, energiával rendelkezik, megtehetné, szerintem sokan tudnánk fizetni éves, negyedéves vagy akármilyen tagdíjat, ha lenne valami értelme is."
Ha itt is lenne háttérben egy párt, mint a VEKÉnél, könnyebb lenne a dolog...
surgyélán 2008.10.27. 17:46:55
bekov 2008.10.27. 17:47:28
mondjuk én általában a sor végére állok, még két helyet is kihagyva, hogy ne legyen szomszédom, inkább sétálok 30-40 m-el többet, mint idegeskedek bevásárlás alatt. viszont zsúfolt parkolóházakban nemigen van hova menekülni :( mikor visszaérek a kocsihoz első dolgom körbejárni a gépsast...
apámat is nagyon meg tudtam érteni, mikor a kéthetes autójával beállt a coránál két helyre, elejét véve az ilyen baleseteknek... meg is szóltam miatta, azóta ő is hátra áll :D
TH 2008.10.27. 17:52:07
Hát ez elég szomorú, hogy az emberek nem vállalják a felelősséget a tettükért.
Aki hátra áll, az okosan teszi, ha félti a kocsit.
Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.27. 18:10:56
Én is féltem a kocsimat, de ettől még nem változom át sötét paraszttá. És még meg is magyarázzák az okostojások, hogy miért bunkók.
Aqweren 2008.10.27. 19:45:20
Don Blasius 2008.10.27. 20:24:46
Parkolás: igen sokféle autókkal közlekedünk mi; Smarttól a hosszított Ducatoig sok minden. Tehát tényleg nehéz megállapítani, hogy ki mikor, miért állt meg úgy. Belvárosban amikor szűkek a helyek, akkor szoktam felmérni a valószínűségét, ki mehet el előbb. Pl. ha rákényszerülök, akkor inkább a poros, szélvédőjén ingyenparkolósmatricás kocsihoz állok közelebb (az ott lakik, talán napokig nem mozdul), mint a plázacicaterepjáróhoz.:) Aztán ott vannak a jó kis demszkykarók, ami miatt néha centizni kell, hogy ki tudjam nyitni az ajtót. Én a lehetőségekhez mérten körülnézek, hogy parkolok és (lekopogom) a 2 éves kocsimon nincs ajtónyitás és lökhárítóhúzás nyom sem (legalábbis elhanyagolható).:)
Don Blasius 2008.10.27. 20:46:02
Aqweren 2008.10.27. 20:57:16
De hogy megkérjek valakit, arra nem volt még példa. Meg kell tanulni és kész :D
Don Blasius 2008.10.27. 21:00:11
Beparkolások a kereszteződésben: nagyon idegesítő. Pl. VII. ker., Hársfa-Barcsay kereszteződés: a Hársfának jobbról jönnek a Barcsayról, lehetetlen belátni, szinte balkézszabály érvényesül, főleg a Barcsay szar burkolata miatt ott lassan lehet csak jönni, de a saroktól számított kb. 4. autónál tovább nem lehet látni, ha addig üres, akkor kiugrok.:)
Aqweren 2008.10.27. 21:14:48
Ki lehet játszani ezt-azt, csak ne legyünk már pofátlanok.
A másik kedvencem az, aki elcseszi a parkolást - ferde, vagy két autónyi hely, vagy nagyon kilóg az útra stb. és otthagyja mint eb a sz.rát. Van hogy elcseszi az ember, és csak kiszállván veszi észre. Szvsz semeddig sem tart visszaszállni és korrigálni.
A másik apróság amire senki nem figyel: ha le szeretnék kanyarodni balra egy mellékútra, és baromi messze/nem jön senki akinek elsőbbséget adnék, mögöttem viszont rengeteg kocsi van, és a mellékútról balra akar valaki kanyarodni, semeddig sem tart beengedni.
TH 2008.10.27. 22:43:25
Teljesen természetes az, ha az ember félti az autóját, de csak egészséges mértékkel. És valóban nem mentség arra, hogy parasztok legyünk...Ezek a magyarázatok meg nekem elég szánalmasnak tűntek...
Don Blasius 2008.10.27. 21:00:11
Igazad van, de azért ez itthon sem olyan ritka, hogy behúzódjanak. Persze nem mindenki teszi meg. És városon belül, főúton, még ritkább, pedig ott is nyugodtan meg lehet tenni.
aqweren 2008.10.27. 21:14:48
Teljesen egyetértek...
Newbie 2008.10.27. 22:53:51
"Az oktatásról: Tényleg nem ér semmit. A nejem másfél éves jogsival rendelkezik, ennek ellenére a mai napig nem tud parkolni, pedig vezetett már vagy 50.000 km-t."
Na neee.
5 hónapos a vezetőim. Nem vezettem azóta össze 1500 km-t. Jó, ha megvan a 100. parkolásom, de szinte már semmi problémát nem okoz, extrém szűk helyekre sem. Ráadásul alig egy hónapja van új - lépcsőshátú - járgány, nagyobb, hosszabb, mint a régi, hátsó ablakon kilátni nem lehet szinte semmit. Szóval ne kenjünk mindent az oktatás színvonalára, bár az én oktatóm rendkívül jól csinálta a dolgát, az tény. A párodnak egyszerűen több idő kell.
bounty123 2008.10.28. 02:43:29
Az ilyen negatív tapasztalatok óta én is inkább messze állok a bejárattól... Nem műkincs az autó, de azt akkor se szeretném ha össze-vissza lenne horpasztva meg karcolva - a sajátjukat üsse-vágja bárki nyugodtan, az enyémet inkább ne.
Matrix_ 2008.10.28. 08:30:09
"MEGÁLLÁS
[...](7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.[...]"
A szallito 2008.10.28. 09:05:41
Altalaban nem allok olyan autok melle, amik a kulso jelek alapjan hanyag, nemtorodom, vagy gyakorlatlan soforre utalnak:
-akik nem allnak pontosan kozepen (hanyagsagot vagy rossz sofort jelez)
-nagyon oreg es olcso autok
-szakadt, horzsolasos autok (ok egyertelmu)
Az eloitelet nem feltetlenul igaz, de itt most a kockazat csokkentese a cel.
WhoTheHell 2008.10.28. 10:00:18
Ez most egy szándékosan erős sarkítás volt, amivel csak arra akartam rámutatni, hogy remélhetőleg legalább a lakásodra vigyázol.
Amúgy meg ez a cikk nem a magam fajtáról szól hanem legalább két fajtáról. Az egyik olyan mint én. Megbecsüli ami van és vigyáz rá. Ezzel elfoglalva egy parkoló autó helyét ha tehetem, igen. Ha nem akkor mindkét autó érdekében óvatosan szállok ki. A másik meg a magad fajtáról aki nem csak a sajátját nem becsüli - ami szíve joga - de a másét se.
És itt merül fel a kérdés, hogy kinek van joga ítélkezni arról, hogy melyikünk a nagyobb paraszt. Szerinted neked van és én vagyok. Szerintem meg mind a kettő parasztság de az én hozzáállásom nem okoz a tulajdonodban anyagi kárt. Igaz nem tudsz megállni. Nem csak az mutatja az empátia hiányát, hogy én mekkora helyre állok és mennyi helyet foglalok el hanem az is, hogy másik leszarják a kocsimat és leverik róla a festéket. Szerintem.
TH 2008.10.28. 10:53:07
Jajj, ne csináld ezt már! Én vigyázok a saját autómra, nem zúzom, nem töröm, se horpadások, se zúzásnyomok nincsenek rajta (legalábbis nem olyanok, amiket én csináltam). Karcolások meg minden autón vannak. Más autójára meg pláne vigyázok, nem csapom neki az ajtót, nem száguldok neki parkoláskor (max. éppen hozzáérek, ha nagyon szűk a hely, de ezt is igyekszem elkerülni - bár ez sem okoz tragédiát), úgyhogy nem értem, miért lennék én a paraszt. Az a parasztság, ha próbálok másoknak is szabad helyet hagyni? Hát ez is egy értékelése a dolgoknak...
TH 2008.10.28. 10:55:47
Az előítélet nem hülyeség ilyen esetben szerintem, ha beállsz egy csilli-villi kocsi mellé, akkor feltételezhető, hogy a gazdája nem akarja leamortizálni a közeljövőben.
MatrixHasYou 2008.10.28. 08:30:09
"bár azok úgyse olvassák se a blogot" - hehe...:)
azt hiszem azt kevesen vallanák be, hogy rendszeresen baszkodják az ajtajukat a mellette álló kocsiknak. Már csak azért is, mert az ilyenek valszeg nem is figyelnek oda, tehát nincsenek tudatában a dolognak.
WhoTheHell 2008.10.28. 11:57:25
TH 2008.10.28. 12:02:37
"De szerintem az lenne az optimális, hogy én beállhassak szűk helyre is a nélkül, hogy attól kéne félnem, hogy leverik a festéket meg meghúzzák/megtörik az autómat"
Ebben tökéletesen igazad van.
Én megértem, hogy valaki félti az autóját, csak nem tartom jónak, ha ez az önzés más kárára megy. Amíg vki messze parkol a Tescónál v. figyel arra, hogy ki mellé parkol, addig minden OK. De amikor valaki szándékosan vagy nemtörődömségből 2 helyet foglal ott, ahol kevés a hely, az túlságosan önző, és ezt nem tudom elfogadni semmilyen indokkal sem.
tehenke 2008.10.28. 12:43:01
Amikor megköszöntem Neki, udvariasan, de nagyon határozottan elküldött a picsába, hogy merem ilyenért megszólítani.
Amíg ez az "elit", addig mit várunk?
tehenke 2008.10.28. 12:44:04
TH 2008.10.28. 12:55:07
Hehe, udvarias figura lehetett. Pedig azért beláthatta volna, hogy gyerekülésből gyerek kipakolásához, babakocsi kiszedéséhez valóban kell egy kis hely. Nem értem, hogy miért reagál aggresszíven, bár kérdéses az is, hogy te hogyan szóltál neki...
tehenke 2008.10.28. 13:05:42
TH 2008.10.28. 13:31:50
Hát az ilyen stílus sok emberből kihozza a bunkót. Nehéz ugyan, de érdemes megpróbálni udvariasan szólni neki, hogy nézze meg, gyerekkel vagy, ki kell szedni vhogy a gyerekülésből, szükséged lenne a szélesebb helyre, nem állna-e át. Ez nagyobb eséllyel működik, de a siker persze nem garantált.
tehenke 2008.10.28. 13:59:01
TH 2008.10.28. 14:08:09
Igazad volt, és valóban nem fogod tudni megváltoztatni sajnos. Csak rossz látni, hogy milyen gyakori ez a "leszarjuk a másikat" hozzáállás. És hogy egyesek milyen komoly érvekkel védik, hogy ez miért jó...