Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Teljesen hiányzik az empátia a sofőrökből

2008.10.27. 07:19 :: SilentSound

Van igazság abban, amit TH írt le nekünk. Sokkal könnyebb lenne az élet, ha az autósok előzékenyebbek lennének egymással, nem az lenne minden út vége, hogy a sofőr lila fejjel, orrán-fülén füstölve, vérben forgó szemekkel száll ki az autójából. Naivitás lenne azt gondolni, hogy egy csapásra megjavulna minden, ha vezetés közben rámosolyognánk a szembe jövőre, de íme néhány példa, amivel picit megkönnyíthetjük egymás és ezzel együtt a saját magunk dolgát.

A blog rövid élete során itt már szinte mindent kitárgyaltunk, ami az autós közlekedéssel kapcsolatos, és a legtöbb dolog visszavezethető egy dologra: az empátia teljes hiányára. A legtöbb autós nem is próbál belegondolni a többi autós helyzetébe, nem foglalkozik azzal, hogy a többiek haladását hogy segítse és hogy tegye biztonságosabbá. Az ebből fakadó problémák nagy része kifejezetten veszélyezteti a többieket, de nem sok szó esett arról, ami csak bosszantja vagy akadályozza. Persze ilyen is volt már, de elsősorban azokról esett szó, amit a KRESZ is tilt. Most megpróbálom sorra venni azokat az apróságokat, amik rengeteg bosszúságot és felesleges lassítást okoznak másoknak, és egy kis odafigyeléssel lehetne ezen segíteni.

1. Kereszteződésben ragadás

Erről már volt itt szó, ez tilos is, mégis sokan behajtanak a kereszteződésbe, amikor látják, hogy nem tudnak átjutni. Ez önmagában is bosszantó, de végképp nem tudom értelmezni azt, amikor pár autó a három sávos Hungária úton bennragad a kereszteződésben mondjuk a középső sávban, miközben a többi sáv sikeresen átjutott. Ilyenkor a legritkább esetben jut eszébe a beragadt autósoknak az, hogy esetleg ha sávot váltanak, akkor kijuthatnak a kereszteződésből, és esetleg a Lehel v. a Kőbányai v. bármelyik egyéb út forgalmát sem blokkolják feleslegesen.

2. Parkolás

Ez az egyik kedvenc témám. Olyan helyeken, ahol az úttesttel párhuzamosan parkolnak, rendszeresen vagyok tanúja annak, hogy egy 1,5-2 vagy akár 2,5 autónyi helynek is képes valaki beállni pont a közepére, és otthagyni az autót. Így sikeresen elvette még egy-két ember helyét. Ez olyan helyeken, ahol a parkolás rendszeresen okoz problémát, különösen bosszantó. Tudom, hogy sokan féltik az autójukat, hogy lekoccolja a többi autós, de könyörgöm: ez egy használati tárgy, nem egy műkincs. Ha kevesebb fényezett lökhárító lenne, talán csúnyábbak lennének az autók, de nem féltenék talán a tulajok attól, hogy hozzáér egy másik autó az ő féltve őrzött járgányához. Mindenesetre kedves autóstársak: próbáljatok meg parkoláskor a lehető legkevesebb helyet elfoglalni, hadd jusson hely másnak is. Ha látjátok, hogy valaki előtt van egy fél autónyi hely, akkor ne hozzá álljatok közel, hanem inkább a másik kocsihoz. Így, ha a rosszul parkoló elhajt, nem egy, hanem két hely fog felszabadulni. Hát nem isteni? :)

A helyzet akkor sem jobb, ha merőlegesen parkolnak az autók, olyan helyen, ahol nincsenek felfestve a parkolóhelyek (ha fel vannak festve, az ált. némileg segít a helyzeten). Egyesek úgy képzelik, hogy nekik szükségük van arra, hogy szélesre tárt ajtón keresztül tudjanak ki- és beszállni. Pedig ez felesleges. Álljunk olyan közel a másikhoz, hogy ő és mi is ki és be tudjunk szállni probléma nélkül, de ehhez nem kell olyan nagy táv. Próbáljunk minél kisebb helyen elférni itt is, hadd férjen el minél több autó. Legközelebb, amikor mi keresünk helyet, értékelhetjük, ha mások így állnak, és így nekünk is jut szabad hely. Ha odafigyelünk egymásra, azzal tényleg mindannyian jól járunk.

3. Kanyarodás

3.a. Kanyarodás fő- vagy védett útról


Mindenki tanulta, hogy jobbra szűk, balra nagy ívben kanyarodunk, de ebből sokakból csak a "nagy ívben" maradt meg. Jobbra kanyarodáskor le kéne húzódni jobbra, és onnan kanyarodni. Sokan azt csinálják, hogy lelassítanak 10-re, balra rántják a kormányt, és úgy kanyarodnak jobbra. Mintha előző nap még csuklós buszt vezetett volna, ott lehet erre szükség. Érdekes módon ezt főleg kisautóknál tapasztalom, úgy látszik egy Swifttel vagy egy Matizzal nagyon nehéz művelet a kanyarodás. Nyilván kényelmesebb nagyobb ívben kanyarodni, de azért ez meglehetősen veszélyes. Ha lassítunk és jobbra indexelünk, akkor jó eséllyel meg fognak minket előzni, kár nekirántani a kormányt egy ilyen autónak...Ugyanez előfordul fordítva is, amikor valaki a balra kanyarodáshoz jobbra húzódik, na azt már értelmezni sem tudom, mert a balkanyarhoz általában akkor is kényelmes ívet lehet használni, ha előzőleg szabályosan balra húzódunk.

3.b. Kanyarodás mellékútról

Na, ez is egy izgalmas téma. Itt a legfőbb bosszúságot számomra az okozza, hogy az emberek nem képesek a sáv megfelelő részére húzódni, hanem marad mindenki a közepén. Ezért, ha az előttem levő balra akar kanyarodni, akkor azt nekem végig kell várnom, hiába mennék jobbra, mert nem férek el mellette. Ehhez tényleg minimális odafigyelés és empátia kéne csak: egyszerűen húzódjunk ki jobbra vagy balra a kanyarodáshoz, hogy a másik irányba kanyarodó autóstársaink elférjenek mellettünk.

4. Párhuzamos közlekedés szűkebb utcákon

Erre kedvenc példám a Wesselényi utca, ami a Körút előtt rendszeresen bedugul, egészen az Izabella utcáig vagy még tovább. Ez egy egyirányú utca, két szélén parkoló autókkal. Normál közlekedés esetén valóban egy sáv használható, mivel meglehetősen keskeny. Amikor azonban áll a dugó, könnyen észrevehető, hogy szűken bár, de két autó elfér egymás mellett. Ha ezt kihasználnánk, akkor fele olyan hosszú lenne a sor, és így a várakozási idő is a felére csökkenne, hiszen a végén sem összeszűkül, hanem 3 sávra szélesedik a Körútnál a kanyarodásokhoz. A troli az egyetlen, ami mellett nem lehet ott elférni, de hát istenem: szélesebb járművek állhatnak egyedül is...Itt a legfőbb problémát az okozza az embereknek, hogy nincs felfestve a két sáv, hiszen ahhoz keskeny az utca, a másik meg, hogy nem érzik az autóik dimenzióit. Pedig a több sáv kialakítása szintén mindannyiunk érdeke, és a dugóban álldogáláshoz, meg a 10-20-al guruláshoz nem is érzem veszélyesnek.

Na, most persze lehet vitatkozni, és leírni, hogy milyen hülyeségeket írok (a konstruktív vitának nagyon örülök, a felesleges anyázást nyugodtan lehet hanyagolni), de érdemes elgondolkodni is rajta: hátha tudunk tenni azért, hogy mindenki számára gyorsabb és biztonságosabb legyen a közlekedés.

213 komment

Címkék: közlekedés autó hülye parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2008.10.27. 14:57:25

Lunitari 2008.10.27. 14:55:11
Tessék:
a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba

Lunitari 2008.10.27. 14:58:35

a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,

Nocsak nocsak...sávba...nem a sáv jobb szélén vagy balszélén..stb SÁVBAN..nem balrahúzodva, hogy zavarjam az oda bekanyarodókat....vagy jobbrahúzodva....SÁVBA

Popeye76 2008.10.27. 14:59:22

A parkolásnál azért sokszor előfordul az is, hogy nagy autó helyére kis autó parkol, ezért marad egy fél autó távolság, vagy megérkezéskor beállt valahová egy autó, és ezek után az előtt/mögötte parkolók kiálltak, így egy nagy, aszimmetrikus helyn parkol vki egyedül, esetleg e kettő kombinációja. Amúgy egyetértek: ahol nincs hely mindenki parkoljon "takarékosan"

TH 2008.10.27. 14:59:51

Lunitari 2008.10.27. 14:50:25
Az út jobb oldalán kell haladni.
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni."
Több sávos úton a sávon belül csak annyi a lényeg, hogy maradj a csíkok között, nincs megszabva, hogy melyik részén mehetsz.

Lunitari 2008.10.27. 15:00:17

Ti azt mondjátok, húzodjak már balra, hogy te elférj jobbra...egy sávban ....jah majd tűzre dobom ;)))

TH 2008.10.27. 15:01:01

Lunitari 2008.10.27. 14:58:35
OK, akkor a 2x1 sávos úton honnan kanyarodsz balra?
Senki nem beszélt a többsávos utakról történő balra kanyarodásról egyébként.

TH 2008.10.27. 15:02:43

Lunitari 2008.10.27. 15:00:17
Az Üllői út 2x1 sávos. Ha valaki balra húzódva kanyarodik balra, akkor kényelmesen és szabályosan el lehet haladni mellette egyenesen, ugyanis ehhez elég széles az út. Most mit akarsz ebből kihozni?

Van jogsid, vagy csak okoskodsz?

TH 2008.10.27. 15:03:44

Popeye76 2008.10.27. 14:59:22
Persze, nem lehet mindig tökéletes, csak tényleg érdemes törekedni rá, hogy amennyire lehetséges, segítsük a többieket...

Lunitari 2008.10.27. 15:03:52

Lunitari 2008.10.27. 14:58:35,

Nos, lehúzodok a sávomban balra amennyire engedi a felezővonal indexelve és kanyarodom mikor lehet :)))

TH 2008.10.27. 15:06:23

Mivel kötözködtél, elemezzük végig akkor, amit írtál.
"Jobbra tarts van, tehát a sáv széléről, jobbról kell kanyarodni balra is."
Ha nincsenek felfestve a sávok, akkor ez egy az egyben baromság, ütközik a fent idézett szabállyal. Ha vannak felfestett sávok, és van felfestett balra kanyarodó sáv, akkor tőlem a kanyarodó sávnak annak a részéről kanyarodsz, amelyikről akarsz, az senkit nem érdekel, nincs is részletesen szabályozva. De ha van külön sávod, akkor nyilván elférek az egyenesen menő sávban, tehát fel sem merül a probléma...

TH 2008.10.27. 15:07:55

Lunitari 2008.10.27. 15:03:52
Akkor miről vitatkozunk? Pontosan ezt írtam én is.

Phylemon 2008.10.27. 15:08:03

Kövezzetek meg, merőleges parkolásnál én akkor is úgy állok be hogy a mellettem parkoló ajtaja TELJESEN kinyitva ne érhesse el a karosszériámat.
Az én büdzsémből igenis hiányzik az az összeg, amivel drágábban adom el a jó állapotú autómat. (mert hogy rád nyitják az tuti, különösen a hátsó ajtókra kell figyelni, mert az ott beülő gyerekek csak kivágják az ajtót és nem figyelnek a szomszéd kocsira)

Lunitari 2008.10.27. 15:08:25

Ok én értelmeztem félre amit írtál, mert a fejemben csak egy macisajtos kereszteződés volt ahol én mondjuk balra akarok menni, te meg dudálsz mert jobbra akarsz és nem másztam már át balra egy sáv esetén.....:)))

Lunitari 2008.10.27. 15:09:52

Te pedig azokra gondolsz akik lekanyarodnak és a sáv közepéről, vagy jobb széléről balra....okok nekem csak egy kereszteződés volt a fejembe...bocs :D

TH 2008.10.27. 15:10:33

Lunitari 2008.10.27. 15:08:25
Ott csak annyit várok el, hogy húzódj a bal szélére - igen, ott is kötelező, mert esetleg én közben el tudok kanyarodni jobbra, míg te várod a balról jövőket. Sok ilyen kereszteződést tudok, ahol ha a balra kanyarodó balra húzódik, a jobbra kanyarodó meg jobbra, akkor elférnek egymás mellett, és rövidebb lesz a várakozási idő. A balra v. jobbra húzódás független attól, hogy főúton mész-e vagy alárendelt útról kanyarodsz.

BeeR 2008.10.27. 15:11:25

Lunitaritól:
"Jobbra tarts van, tehát a sáv széléről, jobbról kell kanyarodni balra is"
később:
"lehúzodok a sávomban balra amennyire engedi a felezővonal indexelve és kanyarodom mikor lehet"
Ezt nevezik tudathasadásnak?

Matrix_ 2008.10.27. 15:11:32

Lunitari 2008.10.27. 15:08:25

ha nem húzódsz a felező mellé, és emiatt nem fér el melletted a ember (holott elférne, ha lehúzódnál), akkor bár szabálytalanul, de jogosan dudál.

TH 2008.10.27. 15:11:41

Lunitari 2008.10.27. 15:09:52
Mindkét esetben kereszteződésről van szó, csak ha főúton haladsz, akkor nem kell elsőbbséget adnod. De ha elsőbbséget kell adnod, és úgy kanyarodsz balra, akkor is balra kell húzódnod.
A két esetről külön írtam, bár azonos szabályok vonatkoznak rájuk.

TH 2008.10.27. 15:12:56

Most kezdem megérteni, hogy Lunitari szerint ha főúton haladsz, akkor balra kell húzódni, de ha mackósajtod van, akkor nem...Ha jól értem, hogy ő így értelmezi, akkor nagyon érdekel ennek a háttere, hogy ezt miből vezette le.

Lunitari 2008.10.27. 15:13:26

JA, de már megin olyan kerszteződésről írsz ahol elfértek ketten sőt egy kamion is...a legtöbb utcánál ez nem így van..tom van ahol így van.....egyébként figyeld meg egy ilyen kereszteződésben (mert ritkán csak a még szabályos balrahúzodás történik meg) milyen nehezen tud bekanyarodni aki épp szembe szeretne veletek :))

BeeR 2008.10.27. 15:14:48

OK. Látom tisztázódott a félreértés. (Ha túl cinikus voltam, akkor sorry!)

Lunitari 2008.10.27. 15:14:57

TH 2008.10.27. 15:12:56

Abból amit Te is írtál, nagy ív kis ív..a legtöbben ezt nem tudják (akarják?) kivitelezni...na most kisívben húz be balra és le is darált ha ott állsz behúzódva :)))

TH 2008.10.27. 15:16:16

Lunitari 2008.10.27. 15:13:26
Ha csak egy bicikli fér el melletted, akkor is balra kell húzódnod a lehetséges mértékben. De ha csak egy bicikli fér el melletted, akkor engem autósként annyira nem izgat, honnan kanyarodsz, úgysem férünk el egymás mellett...

Lunitari 2008.10.27. 15:18:18

TH 2008.10.27. 15:16:16

Tod KRESZ szerint valóban igazad van, csodálom, hogy még nem darált le senki az előbbiekben leírtak szerint :)

TH 2008.10.27. 15:18:31

Lunitari 2008.10.27. 15:14:57
Ilyen velem még nem fordult elő, pedig szabályosan kanyarodok, és a megfelelő helyre húzódok. A legtöbb autós azért lát, és ki tud kerülni...

TH 2008.10.27. 15:19:35

Lunitari 2008.10.27. 15:18:18
Hidd el, hogy nem csukott szemmel vezet a többség. Bár ez néha tényleg nem látszik...:)

Lunitari 2008.10.27. 15:20:25

Úgye az általatok említett lehúzodás mértéke csak a felezővonal(akár képzeletbeli)-ig történhet.......nos én nem ezt szoktam tapasztalni...inkább annyira behúzódást, hogy oda bekanyarodni már nem is lehet csak ha kiengeded.....

Bus 2008.10.27. 15:20:56

1 Parkolás távolság
Terhes feleségem nem ugyanaz az ajtó táv kell mint nekem. Mivel az autót közösen használjuk: úgy állok be, hogy ő is be tudjon szállni ha ő használja az autót legközelebb.
2 felfestett helyek
Nincs extra méretű autóm, de a legtöbb bevásárló központban nem elég a hely, hogy mindkét oldalon lehessen ki be szállni ha beállok. Régen ezt azzal kezeltem, hogy a mellettem állóhoz képest 180 fok eltéréssel álltam be, az utas kiszállt mielőtt beálltam volna, én meg közel tudtam állni a másik autó utas oldalához az enyémmel, így a sofőrök zavartalanul ki és be szállnak kigurulnak és beszállhat az utas is. Ez csak az én fejemben volt így, néhány kellemetlen élmény óta inkább a két helyet elfoglalok és nincs vita nem kell a javító festék, ami az ezüst autón úgy néz ki mint a hányás.

Lunitari 2008.10.27. 15:22:06

TH 2008.10.27. 15:18:31

OK, nemtom te merre jársz, de én naponta látom, hogy a kanyarodás nem nagyon megy senkinek..ha a felezővonal, záróvonal betonfal lenne sokan kinyúltak volna már...a sávtartásról nem is beszélve....

TH 2008.10.27. 15:23:16

Bus 2008.10.27. 15:20:56
Én a bevásárlóközpontokban is szabályosan parkolok, és még mindig sikerült mindenkinek kiszállnia. Nem volt mindig könnyű, de ha mindenki pont középre áll, akkor nem is kivitelezhetetlen mutatvány.
A terhes feleség természetesen más tészta, de gondolom neki sem kell több méteres hely azért. Nyilván nem a terhes nőkre gondoltam a poszt írásakor, hanem a semmire nem figyelő bunkókra, akik behajtanak a helyre, a korrigálás eszükbe sem jut, és már szállnak is ki.

TH 2008.10.27. 15:24:18

Lunitari 2008.10.27. 15:22:06
A vonalakat leszarják, persze, tudom. De hidd el, ha ott áll egy autó, azt azért kikerülik. :)
Próbáld ki egyszer te is a szabályos közlekedést! :)

Lunitari 2008.10.27. 15:25:46

TH 2008.10.27. 15:23:16

Na ezért ez már vicces. Ahányszor szabályosan álltam be bevásárló parkolójába, mindig lezúzták de min nekiütötték az ajtót.....tényleg nemtom merre jársz...inkább megállok távol a bejárattól de ott is két helyen....

Lunitari 2008.10.27. 15:26:50

TH 2008.10.27. 15:24:18

Ha már ott állsz akkor igen, de ha lendületből jössz? Na mind1 egyébként csak unatkoztam :)))

TH 2008.10.27. 15:27:20

Lunitari 2008.10.27. 15:25:46
És ha nekiütik az ajtót, akkor mi van? Az én ajtómhoz is hozzá szokott érni másik autó ajtaja, és én is neki szoktam nyitni másiknak. Mivel nem nekivágom, hanem óvatosan teszem, ennek semmi nyoma nem marad. Akkor meg ki nem szarja le?

Lunitari 2008.10.27. 15:29:12

TH 2008.10.27. 15:27:20

Mutassak képeket milyen nyoma marad? Gratulálok ha te is nekiütöd...bőven a fényezésnek annyi....nem élvédős autónál...

TH 2008.10.27. 15:32:07

Lunitari 2008.10.27. 15:29:12
Nem NEKIÜTÖM. Kinyitom az ajtót óvatosan, és ha szűk a hely, hozzáér a másik kocsihoz.
De hidd el, ennek nem marad nyoma. Az én autómon sem marad ott, ha más hozzáér, ez sem látszik. Nem baszkodom az ajtót szűk helyen, hanem óvatosan nyitom. És mindig megnézem, hogy ugye tényleg nem maradt-e nyoma, de még soha nem volt olyan, hogy láttam volna bármit is. Még a kosz is érintetlen marad a másik autón.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 15:34:34

TH 2008.10.27. 15:32:07
Én ezt úgy szoktam, hogy ahol a legszélesebb az ajtóm, ott fogom meg a kezemmel, így max a bőröm ér hozzá a másik kocsihoz, az meg annyira nem száraz, hogy karcoljon is. :)

TH 2008.10.27. 15:35:09

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.27. 15:34:34
Ezt a módszert én is szoktam alkalmazni időnként.

TH 2008.10.27. 15:36:21

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.27. 15:34:34
És egyébként a te autódat is naponta zúzzák, mint sok hozzászólóét? Vajon miért van az, hogy én és ismeretségi körömben mások ritkán találkoznak ezzel a jelenséggel?

Lunitari 2008.10.27. 15:36:26

TH 2008.10.27. 15:32:07

Hm a kollégám is azt hitte ő óvatos volt. Nem neki csapta csak "óvatosan" neki érintette, nyomta. Lett eredménye, pedig ő is megnézte útána...csak hát az ő látása meg az én látásom... útána már ő is látta, főleg, hogy kértem nyissa ki az ajtót,nocsak az éle pont ért hozzá ahol a sérülést csak én láttam...Ezek után ne csodálkozz ha két helyen állnak egyesek..beállok egyre ha fizeted a számlát amennyi esetben találok nyomát....

Lunitari 2008.10.27. 15:39:15

utána....

TH 2008.10.27. 15:42:01

Lunitari 2008.10.27. 15:36:26
Aha, nyilván vak vagyok.
Mindegy, ez a vita értelmetlen. Leírtam, hogy sztem egy autó nem műkincs, hanem használati tárgy, természetes, hogy lesznek rajta apró sérülések. Látom, hogy sokan ebből tragédiát csinálnak, ezzel nem tudok mit kezdeni...

Lunitari 2008.10.27. 15:43:02

Na ne zárd már le unatkozom :DDD

TH 2008.10.27. 15:43:08

Lunitari 2008.10.27. 15:36:26
Egyébként érdekel, milyen nyomot találsz? Lejön a fényezés? Behorpad az ajtó? Lehullik az egész bevonat és elkezd rozsdásodni a kocsi? Vagy hogy?

Lunitari 2008.10.27. 15:45:09

Ezaz ;) Egy vékony karcolás, sérülés szokott ilyenkor kialakulni....na de ez az első lépés a rozsdához :)

TH 2008.10.27. 15:49:38

Lunitari 2008.10.27. 15:45:09
Tudod hány réteg van a felső fényezés alatt? Nekem ne mondd, hogy a rozsdavédő réteget is leverik, mert ezt már tényleg nem hiszem el.
Egy ilyen vékony karcnál nem fog elkezdeni rozsdásodni a kocsi.
Egyébként az én autóimon mindig voltak vékony karcok és sérülések (ha nem is sok), és soha nem jutott eszembe aggódni ezek miatt.
Mindenesetre nem, nem szokott vékony karc sem ottmaradni az ajtónyitásaim után, tényleg figyelek erre. És te meg minden parkolás után nagyítóval átvizsgálod a kocsit, hogy lett-e vékony karc???

Lunitari 2008.10.27. 15:51:12

Nem..3 ilyen eset után messze a bejárattól két helyre...:))) Lehet mert szalonból hoztam ki a zsír új autót....

Lunitari 2008.10.27. 15:52:38

JAh és a legfelső lak réteg nyújta a fő védelmet :)))

W 2008.10.27. 15:55:16

"IP2 2008.10.27. 13:56:28
"Utolsó alkalommal 115eFT volt a javítási költségem a lökhárítón egy gyenge képességű autós miatt."

Mert egyből ki kellett javítani, mert különben nem menne az autó, és elrohadna a műanyag, ugye?
Ezt a hozzáállást nem értem, ki nem xarja le, ha kicsit lehúzzák a festéket a műanyagról? Minek van egyáltalán lefestve?"

Bizony egyből ki kell javítani, ha a rögzítés megsérül. Azért van lefestve mert úgy szebb.Én nem "xarom" le a sajátom de másét sem.

"Másik: Megnézném, hogy valaki úgy nekivágja az ajtót, hogy lejön mondjuk a festék. Ha meg kicsit másként törik rajta a fény, azt minek egyből javítani? "

Bizony rá lehet úgy nyitni az ajtót. Főleg ha a másikat nem is érdekli és úgy gondolja, hogy kit érdekel ha kicsit másként törik rajta a fény.
Na az ilyen mentalitás miatt igyekszem prokatívan védeni a kocsimat. Nálam a kocsi érték is, amiből minnél többet akarok visszakapni amikor lecserélem egy újra.

WhoTheHell 2008.10.27. 15:55:25

Teljesen egyetértek. Azokkal akik azt írták, hogy a cikk írójának nincs igaza.
Én azért állok két autónyi helyre úttestre merőleges parkolásnál mert különben a nemtörődöm aki mellé áll rábassza az ajtót a kocsimra. Volt aki ez úgy tette meg, hogy bent ültem és vártam. Eljátszotta, hogy észre se vette. Mondtam ne szívasson már mikor én bent ülve akkora koppanást halottam mind ha kalapács lett volna. Lehet téged nem érdekel, hogy az autódról le van verve a festék de másokat meg igen. Amúgy ez egy szabványosítási kérdés lenne. Pl én hiába veszek az ajtómra ütközőt vagy minek hívják mert a mai kocsik alakja olyan hülye, hogy tuti nem ott ér neki a másiknak ahova én az ütközőt teszem. Úgyhogy leveri a másikat meg a saját festékét is. Majd nézzétek meg milyen hülye helyzetek alakulnak ki amikor a két dudor nem ugyan olyan magasan van. És ezért nem és a gumicsík se semmit az ajtó oldalán. És azért állok két autónyi helyre úttesttel párhuzamos parkolásnál mert láttam többször ahogy a kiálló simán belemegy az előtte vagy mögötte állóba.
Kereszteződésben ragadással már inkább egyet értek de: Baromi idegesítő, hogy többsávos úton te nem mész át, hogy a keresztbejövőt ne tartsd fel de a melletted álló átmegy és beáll arra a helyre ahova te állhattál volna be ha nem ő indul el előbb. Azaz sávot vált és eléd áll be. Te meg várhatsz tovább. Meg a másik sávok úgyis feltartják a sort akkor meg alapon gondolkozik mindenki.

Lunitari 2008.10.27. 15:55:28

Na lejárt a munkaidőm..köszi az unaloműzést....:))) majd legközelebb is felvetek valami faszságot :))

TH 2008.10.27. 15:59:08

Lunitari 2008.10.27. 15:51:12
Több kollégám is "szalonból hozta ki a zsír új autót", mégsem aggódtak a fényezés miatt ennyire. Lehet, hogy 25 éves korában elkezdene rozsdásodni, de nálad lesz a kocsi akkor még? Mert ha te is - mint a többség - 3-4-5 évente lecseréled, akkor még semmi nyoma nem lesz rozsdának.

"Amennyiben az autó fényezése olyan állapotba kerül, hogy polírozásra lesz szükség, az azt jelenti, hogy az autó fényezése a karcolásoktól már erősen sérült vagy elkezdett oxidálódni. Ezek a sérülések elkerülhetetlenek, mert az autót azért vesszük, hogy használjuk, ezért a fényezésnek előbb vagy utóbb polírozásra lesz szüksége, hogy autó újra újnak tűnjön. Egyetlen módon kerülhetjük el ezeket a sérüléseket: tartsuk az autót garázsban, vagy múzeumban."

TH 2008.10.27. 16:01:11

WhoTheHell 2008.10.27. 15:55:25
Na, ilyen reakciókra számítottam. Rólad szól ez a poszt, nem csodálom, hogy nem értesz egyet! :)

TH 2008.10.27. 16:02:24

W 2008.10.27. 15:55:16
Szomorú, ha valaki autóvásárláskor azt vizsgálgatja, hogy hány karcolás van az autón, ahelyett, hogy a műszaki állapottal foglalkozna.

TH 2008.10.27. 16:03:32

Lunitari 2008.10.27. 15:55:28
Hajrá. nincs mit. :)

W 2008.10.27. 16:17:03

"TH 2008.10.27. 16:02:24
W 2008.10.27. 15:55:16
Szomorú, ha valaki autóvásárláskor azt vizsgálgatja, hogy hány karcolás van az autón, ahelyett, hogy a műszaki állapottal foglalkozna. "

Ha elhanyagolt autót látsz, akkor az lesz az első gondolatod, hogy az autó minden része olyan.Két azonos műszaki állapotban lévő kocsiból a szebbiket fogják megvenni.
Ez van.

TH 2008.10.27. 16:20:37

W 2008.10.27. 16:17:03
Néhány karcból és egy nem sérülésmentes lökhárítóból nekem nem jön le az, hogy elhanyagolt. Sztem az emberek nálunk azt nézik, hogy szépen csillog-e az autó, aztán ha igen, már viszik is.

TH 2008.10.27. 16:21:41

W 2008.10.27. 16:17:03
És még nem mondtad meg, hogy milyen autónak olcsóbb 115ezerért megcsináltatni a lökhárítóját, mint egy újat feltenni helyette.

Sugi77 2008.10.27. 16:27:55

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.10.27. 15:34:34
TH 2008.10.27. 15:32:07
Én ezt úgy szoktam, hogy ahol a legszélesebb az ajtóm, ott fogom meg a kezemmel, így max a bőröm ér hozzá a másik kocsihoz, az meg annyira nem száraz, hogy karcoljon is. :)

..és a műköröm? :))))) Láttam egy-két szép példányt már nők kezén.....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.27. 16:31:34

Hát mondjuk nem a szomszéd autóra merőlegesen kinyújtott ujjakkal kell ezt kivitelezni... :P

Sugi77 2008.10.27. 16:37:35

De elképzeltem! :D :))))))

TH 2008.10.27. 16:40:10

Sajnálom, hogy ez a parkolás lett csak a téma a kommentekben, de legalább mindenki megokolhatta szépen, hogy miért is szarik nagy ívben mások fejére. :)

Matrix_ 2008.10.27. 16:40:42

sugi77 2008.10.27. 16:27:55

a műkörmösök elsősorban saját autójukra veszélyesek.
meg saját magukra :D

Matrix_ 2008.10.27. 16:41:53

TH 2008.10.27. 16:40:10

ez azért van mer a többség nem tud parkolni, és nehezére esik 2 párhuzamos vonal, neadjisten 2 autó közé beállni normálisan. Csak ezzel a "féltem a fényezést" dumával terelnek!

TH 2008.10.27. 16:44:41

MatrixHasYou 2008.10.27. 16:41:53
Ez az egyik ok, amit mondasz, a másik meg, hogy nem fog nekiállni korrigálni. Úgy áll meg, ahogy sikerült. Ez hozzáállás kérdése.
Tisztában vagyok azzal, hogy ez a fényezés duma kamu, de persze bizonyítani nem tudom.

TH 2008.10.27. 16:45:46

MatrixHasYou 2008.10.27. 16:41:53
Viszont mindenki direkt messze parkol, ahol sok a parkolóhely...érdekes, hogy a gyakorlati tapasztalatom nem ez, de persze az itt kommentelők a ritka kivételek nyilván. :)

W 2008.10.27. 16:46:41

TH 2008.10.27. 16:20:37
W 2008.10.27. 16:17:03
Néhány karcból és egy nem sérülésmentes lökhárítóból nekem nem jön le az, hogy elhanyagolt. Sztem az emberek nálunk azt nézik, hogy szépen csillog-e az autó, aztán ha igen, már viszik is. TH 2008.10.27. 16:21:41
W 2008.10.27. 16:17:03

Köszönöm a megerősítést. Bizony mindenki a szépre hajt(ház, nők, kocsi stb.)

"És még nem mondtad meg, hogy milyen autónak olcsóbb 115ezerért megcsináltatni a lökhárítóját, mint egy újat feltenni helyette."

Természetesen csere volt. Pontatlanul fogalmaztam

Sugi77 2008.10.27. 16:48:20

MatrixHasYou 2008.10.27. 16:40:42
sugi77 2008.10.27. 16:27:55
a műkörmösök elsősorban saját autójukra veszélyesek.
meg saját magukra :D

Végig vezettem gondolatban a dolgot. XD A hosszú műköröm miatt nem feltétlenül tudja normálisan megfogni a kocsi ajtót sem.....igaz? Azt sem értem, hogy a kormányt hogy fogják bizonyos hosszúságú műkörömmel... :)

Én szoktam a kezes módszert alkalmazni, amit Silent írt. Illetve ha tudom, hogy kicsit szűk a hely, akkor az utasok :) kiszállásánál is szólok, illetve segítek. :D Tökéletes-e vagyok-e? :)))))

TH 2008.10.27. 16:48:36

W 2008.10.27. 16:46:41
Hát én kocsinál továbbra is a műszaki tartalmat és állapotot preferálom. Persze ez azért van, mert nekem a kocsi nem presztízsszimbólum.

Matrix_ 2008.10.27. 16:50:37

TH 2008.10.27. 16:44:41

De ha meg úgy áll meg ahogy esik, akkor ne pampogjon, ha nekinyitják az ajtót.

Amúgy tényleg sok a paraszt aki még, ha Te is meg Ő is viszonylag normálisan álltok be, akkor is rádnyit és szarik rá. Ez ellen nemigen tucc mást tenni, ha félted a kocsid, minthogy világvégére állsz. akinek ez jó, hát tegye.

TH 2008.10.27. 16:57:43

MatrixHasYou 2008.10.27. 16:50:37
Ha tényleg a világvégére áll, az nekem is tök mindegy. Csak sztem a többség a városban ezt nem tudja megtenni (a tescoban igen, de kétséges,hogy megteszi-e), de a dupla hely elfoglalását sztem akkor is indokoltnak tartja, és nem foglalkozik azzal, hogy így másnak nem jut hely.

surgyélán 2008.10.27. 17:19:30

Nekem nemcsak a „nem-indexelőkkel” van bajom, amit gyakran emlegettek itt, hanem azokkal is, akik fölöslegesen használják azt. Egy cikket rá lehetne szánni erre is. Pl: Erzsébet kné útja: minden villamosmegálló után a parkoló autók miatt kisorolás a villamossal közösen használt sávba, majd vissza. A KRESZ-t „ismerők” állandóan indexelnek, emiatt vagy azt hiszem, hogy balra akarnak letérni, vagy hogy parkolni szeretnének a jobb oldalon. Ezekről soha senki nem ír, pedig szintén balesetveszélyes, megtévesztő, stb.

Ugyanez, amikor kanyarodni is lehet balra, meg visszafordulni is. Én betiltanám az index használatát a csak kanyarodó sávban, kivéve a megfordulási szándékot vagy az egyéb okból való, a rendes használattól eltérő viselkedést. (Pl: kifogyott a benya, felállás a padkára). Így egyértelmű lenne, ki merre halad, szemben a mostani, „ha betartom a szabályokat, megtéveszthetek mindenkit”.

Az oktatásról: Tényleg nem ér semmit. A nejem másfél éves jogsival rendelkezik, ennek ellenére a mai napig nem tud parkolni, pedig vezetett már vagy 50.000 km-t. A tanpályát firtató ötletek nagyon jók, bár el kellene érni azt, hogy egy szabvány „óra”, amikor mennek a leendő vizsgaútvonalon 25 km-t, ne kerüljön 5.000 Ft-ba, lehet hogy magukra adó iskolák bevennék a tanrendbe.

Kicsit OFF, bár szerintem lenne létjogosultsága: Mi lenne, ha megalakulna egy autós érdekvédelmi egyesület a VEKE példájára. Eleinte Ők se voltak nagyok, de kinőtték magukat, mert elég hangosak voltak. Mindenki mondja a magáét ezen a blogon, amit nagyon szeretek olvasgatni, de a dühöngésen túl semmi értelme sincs. Nem észt osztani szeretnék, sem anyagi, sem jogi lehetőségem nincs az említettek megvalósítására, de aki erre tudna áldozni, mert pl. ügyvéd, vagy idővel, energiával rendelkezik, megtehetné, szerintem sokan tudnánk fizetni éves, negyedéves vagy akármilyen tagdíjat, ha lenne valami értelme is. Útfelújítások esetén esetleg beleszólni az átalakított nyomvonalba, kint felejtett táblák figyelése, Önkormányzatok emiatti feljelentése, stb. Ne adj Isten, ha a rendőröknek derogál az állandó kamera, elérni, hogy taxisok vagy bárki, aki deklaráltan sokat, legalább 200 km-t megtesz Budapesten naponta, hitelesített kamerával feljelentgesse a szabálytalanul indexelőket, az indokolatlanul lassan haladókat, a parkolási analfabétákat, stb.


Helysírásért ne kössön belém senki, nem vagyok magyar-tanár.

TH 2008.10.27. 17:21:17

surgyélán 2008.10.27. 17:19:30
"Kicsit OFF, bár szerintem lenne létjogosultsága: Mi lenne, ha megalakulna egy autós érdekvédelmi egyesület a VEKE példájára. Eleinte Ők se voltak nagyok, de kinőtték magukat, mert elég hangosak voltak. Mindenki mondja a magáét ezen a blogon, amit nagyon szeretek olvasgatni, de a dühöngésen túl semmi értelme sincs. Nem észt osztani szeretnék, sem anyagi, sem jogi lehetőségem nincs az említettek megvalósítására, de aki erre tudna áldozni, mert pl. ügyvéd, vagy idővel, energiával rendelkezik, megtehetné, szerintem sokan tudnánk fizetni éves, negyedéves vagy akármilyen tagdíjat, ha lenne valami értelme is."
Ha itt is lenne háttérben egy párt, mint a VEKÉnél, könnyebb lenne a dolog...

surgyélán 2008.10.27. 17:46:55

Tudtommal ők sem így indultak, utána álltak mögéjük, de ez mindegy, a cél a lényeg, ha ki lehetne szűrni azokat is, akik nem szegnek sabályt, de 10 percig tart, amíg parkolnak, feltartva a körútat.

bekov 2008.10.27. 17:47:28

én csak a merőlegesen parkolós részéhez szeretnék hozzászólni. megértem azokat, akik szeretnek nagy távolságot hagyni a többi autó mellett. egyszer volt, hogy céges autóval mentünk mindegyhova, és beálltunk egy hipermarket parkolójába. sofőr kibaszta az ajtót, bele a szomszédba. ránéz, megvonja a vállát, szarni rá, úgyis céges autó, ha visszaadja a tulaj akkor is kit érdekel? én csak lesek, egy szót sem mertem szólni mert még kis újonc voltam, de magamban megvolt a véleményem a tagról.

mondjuk én általában a sor végére állok, még két helyet is kihagyva, hogy ne legyen szomszédom, inkább sétálok 30-40 m-el többet, mint idegeskedek bevásárlás alatt. viszont zsúfolt parkolóházakban nemigen van hova menekülni :( mikor visszaérek a kocsihoz első dolgom körbejárni a gépsast...

apámat is nagyon meg tudtam érteni, mikor a kéthetes autójával beállt a coránál két helyre, elejét véve az ilyen baleseteknek... meg is szóltam miatta, azóta ő is hátra áll :D

TH 2008.10.27. 17:52:07

bekov 2008.10.27. 17:47:28
Hát ez elég szomorú, hogy az emberek nem vállalják a felelősséget a tettükért.
Aki hátra áll, az okosan teszi, ha félti a kocsit.

Huszárvégjáték (törölt) 2008.10.27. 18:10:56

Gratu TH, jó kis hirig lett a végére.
Én is féltem a kocsimat, de ettől még nem változom át sötét paraszttá. És még meg is magyarázzák az okostojások, hogy miért bunkók.

Aqweren 2008.10.27. 19:45:20

Úgy van az, hogy sokan nem is tudnak parkolni. Az emberek úgy általában nem szoktak rágyúrni a hiányosságaikra - ezért fordulhat elő hogy egy évtizedek óta vezető embör ugyanúgy parkol mint kezdő korában :P

Don Blasius 2008.10.27. 20:24:46

Kereszteződésben való ragadás: én szoktam arra figyelni, hogy amikor sűrű a sor és lassan megy át mindenki, tehát nagy a kockázata a bentmaradásnak, akkor feleslegesen ne váltsunk sávot. Volt már, hogy én azért ragadtam be, mert az előttem levő kocsi már túl volt a kereszteződésen és mögötte volt egy autónyi hely. Ezt meg szépen a mellettem jövő erőszakos autóstársam meg elémvágással elfoglalta. Nekem meg már belógott a seggem. Csókoltatom az ilyeneket.

Parkolás: igen sokféle autókkal közlekedünk mi; Smarttól a hosszított Ducatoig sok minden. Tehát tényleg nehéz megállapítani, hogy ki mikor, miért állt meg úgy. Belvárosban amikor szűkek a helyek, akkor szoktam felmérni a valószínűségét, ki mehet el előbb. Pl. ha rákényszerülök, akkor inkább a poros, szélvédőjén ingyenparkolósmatricás kocsihoz állok közelebb (az ott lakik, talán napokig nem mozdul), mint a plázacicaterepjáróhoz.:) Aztán ott vannak a jó kis demszkykarók, ami miatt néha centizni kell, hogy ki tudjam nyitni az ajtót. Én a lehetőségekhez mérten körülnézek, hogy parkolok és (lekopogom) a 2 éves kocsimon nincs ajtónyitás és lökhárítóhúzás nyom sem (legalábbis elhanyagolható).:)

Don Blasius 2008.10.27. 20:46:02

aqweren: de bírtam, amikor egykori ex(kolléganő)em először vezette a céges kocsit (addig nem nagyon vezetett Pesten) és mentem vele. Ő az elején kijelentette, hogy a párhuzamos közlekedés a halála és többször is kiugrott a célnál, hogy helycsere, álljak be én. Később (amikor már önállóan vezetett) már nem tudom, hogy oldotta meg, de a céges kocsin láttam nyomokat.:P De bevallott más "érdekességeket" is, amiből sejtem, hogy parkolni azóta sem tud.:P

Aqweren 2008.10.27. 20:57:16

Párhuzamos parkolás téren nekem is vannak hiányosságaim - nem merek túl közel menni a többi kocsihoz, pedig lenne hely bőven. De gyakorolgatok meg fejlődgetek, csak évekig parkoltam rendszeresen olyan helyeken, ahol merőlegesen kellett parkolni. Az zokszó nélkül megy.
De hogy megkérjek valakit, arra nem volt még példa. Meg kell tanulni és kész :D

Don Blasius 2008.10.27. 21:00:11

Akkor még egy: ezt nem írja elő a KRESZ, de olyan jó lenne azt a szép szokást is elsajátítani, hogy többsávos úton, autópályán a szélső gyorsítósávon haladót beengedjük a belső sávba való húzódással, erre az esetek 80%-ában megvan a lehetőség, de sokszor nem teszik meg. Mindenütt másutt olyan természetes ez.

Beparkolások a kereszteződésben: nagyon idegesítő. Pl. VII. ker., Hársfa-Barcsay kereszteződés: a Hársfának jobbról jönnek a Barcsayról, lehetetlen belátni, szinte balkézszabály érvényesül, főleg a Barcsay szar burkolata miatt ott lassan lehet csak jönni, de a saroktól számított kb. 4. autónál tovább nem lehet látni, ha addig üres, akkor kiugrok.:)

Aqweren 2008.10.27. 21:14:48

Szóval igen...mindenki szokott szabálytalankodni de baromira nem mindegy hogy azzal akadályozok-e másokat vagy veszélyeztetek-e valakit. Ha éjszaka megállsz a megállni tilosnál hogy kirakd az utasod, a kutyát nem érdekli. Ugyanez nappal, amikor tőled nem tud haladni a többi - már mindjárt bunkóság. Ugyanígy a buszmegálló - ha nincs forgalom/nincs busz a láthatáron, kivételes esetekben megáll az ember ott utast kirakni, de azért akkor, amikor jön a busz - túlzás.
Ki lehet játszani ezt-azt, csak ne legyünk már pofátlanok.
A másik kedvencem az, aki elcseszi a parkolást - ferde, vagy két autónyi hely, vagy nagyon kilóg az útra stb. és otthagyja mint eb a sz.rát. Van hogy elcseszi az ember, és csak kiszállván veszi észre. Szvsz semeddig sem tart visszaszállni és korrigálni.
A másik apróság amire senki nem figyel: ha le szeretnék kanyarodni balra egy mellékútra, és baromi messze/nem jön senki akinek elsőbbséget adnék, mögöttem viszont rengeteg kocsi van, és a mellékútról balra akar valaki kanyarodni, semeddig sem tart beengedni.

TH 2008.10.27. 22:43:25

Huszárvégjáték 2008.10.27. 18:10:56
Teljesen természetes az, ha az ember félti az autóját, de csak egészséges mértékkel. És valóban nem mentség arra, hogy parasztok legyünk...Ezek a magyarázatok meg nekem elég szánalmasnak tűntek...

Don Blasius 2008.10.27. 21:00:11
Igazad van, de azért ez itthon sem olyan ritka, hogy behúzódjanak. Persze nem mindenki teszi meg. És városon belül, főúton, még ritkább, pedig ott is nyugodtan meg lehet tenni.

aqweren 2008.10.27. 21:14:48
Teljesen egyetértek...

Newbie 2008.10.27. 22:53:51

surgyélán 2008.10.27. 17:19:30
"Az oktatásról: Tényleg nem ér semmit. A nejem másfél éves jogsival rendelkezik, ennek ellenére a mai napig nem tud parkolni, pedig vezetett már vagy 50.000 km-t."

Na neee.
5 hónapos a vezetőim. Nem vezettem azóta össze 1500 km-t. Jó, ha megvan a 100. parkolásom, de szinte már semmi problémát nem okoz, extrém szűk helyekre sem. Ráadásul alig egy hónapja van új - lépcsőshátú - járgány, nagyobb, hosszabb, mint a régi, hátsó ablakon kilátni nem lehet szinte semmit. Szóval ne kenjünk mindent az oktatás színvonalára, bár az én oktatóm rendkívül jól csinálta a dolgát, az tény. A párodnak egyszerűen több idő kell.

bounty123 2008.10.28. 02:43:29

Én rettegek a közelemben parkoló autóktól. Egyszerűen sokan olyan mértékben figyelmetlenül idióták, hogy teljes erőből kicsapják az ajtót, mintha semmi nem lenne mellettük. Nekem már kellett ilyen ordenáré ajtóhorpadás miatt megcsináltatnom az autót. Sőt sokan annyira ügyetlenek, hogy képtelenek be/kiparkolni szűk helyre, emiatt is voltam már karosszériásnál.
Az ilyen negatív tapasztalatok óta én is inkább messze állok a bejárattól... Nem műkincs az autó, de azt akkor se szeretném ha össze-vissza lenne horpasztva meg karcolva - a sajátjukat üsse-vágja bárki nyugodtan, az enyémet inkább ne.

Matrix_ 2008.10.28. 08:30:09

Csak 1 megjegyzés azoknak akik rányitják (bár azok úgyse olvassák se a blogot se a KRESZ-t, pedig mindkettő hasznos lehet!!)

"MEGÁLLÁS
[...](7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.[...]"

A szallito 2008.10.28. 09:05:41

Egy tanacs azoknak, akik feltik az autojukat a ranyitasoktol, de megsem akarnak ezzel a jelszoval nyomorekhelyre allni vagy rogton 2 masik auto helyet elvenni:

Altalaban nem allok olyan autok melle, amik a kulso jelek alapjan hanyag, nemtorodom, vagy gyakorlatlan soforre utalnak:
-akik nem allnak pontosan kozepen (hanyagsagot vagy rossz sofort jelez)
-nagyon oreg es olcso autok
-szakadt, horzsolasos autok (ok egyertelmu)
Az eloitelet nem feltetlenul igaz, de itt most a kockazat csokkentese a cel.

WhoTheHell 2008.10.28. 10:00:18

TH: Ha már megszólítottál. Remélem neked a lakásod falán a tapéta csíkokban lóg. Vagy ha festve van akkor már legalább pár lábnyom meg agyonnyomott bogár véres nyoma díszíti. Esetleg a szőnyegen is vannak vörösbor nyomok? Meg pacalpörkölt? Vagy esetleg a parkettád már lakkmentes és csupa karc meg gödör meg sérülés? Néhol hiányzik is? Esetleg közvetlen az aljzatbetonon élsz? Mert attól még a lakásod lehet értékes nem? Jól szigetelt. Saját fűtési rendszerrel ami gazdaságos. Tégla falakkal, hogy szellőzőn. Lehet jó helyen és még értékes is lehet. Mégsem valószínű.
Ez most egy szándékosan erős sarkítás volt, amivel csak arra akartam rámutatni, hogy remélhetőleg legalább a lakásodra vigyázol.
Amúgy meg ez a cikk nem a magam fajtáról szól hanem legalább két fajtáról. Az egyik olyan mint én. Megbecsüli ami van és vigyáz rá. Ezzel elfoglalva egy parkoló autó helyét ha tehetem, igen. Ha nem akkor mindkét autó érdekében óvatosan szállok ki. A másik meg a magad fajtáról aki nem csak a sajátját nem becsüli - ami szíve joga - de a másét se.
És itt merül fel a kérdés, hogy kinek van joga ítélkezni arról, hogy melyikünk a nagyobb paraszt. Szerinted neked van és én vagyok. Szerintem meg mind a kettő parasztság de az én hozzáállásom nem okoz a tulajdonodban anyagi kárt. Igaz nem tudsz megállni. Nem csak az mutatja az empátia hiányát, hogy én mekkora helyre állok és mennyi helyet foglalok el hanem az is, hogy másik leszarják a kocsimat és leverik róla a festéket. Szerintem.

TH 2008.10.28. 10:53:07

WhoTheHell 2008.10.28. 10:00:18
Jajj, ne csináld ezt már! Én vigyázok a saját autómra, nem zúzom, nem töröm, se horpadások, se zúzásnyomok nincsenek rajta (legalábbis nem olyanok, amiket én csináltam). Karcolások meg minden autón vannak. Más autójára meg pláne vigyázok, nem csapom neki az ajtót, nem száguldok neki parkoláskor (max. éppen hozzáérek, ha nagyon szűk a hely, de ezt is igyekszem elkerülni - bár ez sem okoz tragédiát), úgyhogy nem értem, miért lennék én a paraszt. Az a parasztság, ha próbálok másoknak is szabad helyet hagyni? Hát ez is egy értékelése a dolgoknak...

TH 2008.10.28. 10:55:47

A szallito 2008.10.28. 09:05:41
Az előítélet nem hülyeség ilyen esetben szerintem, ha beállsz egy csilli-villi kocsi mellé, akkor feltételezhető, hogy a gazdája nem akarja leamortizálni a közeljövőben.

MatrixHasYou 2008.10.28. 08:30:09
"bár azok úgyse olvassák se a blogot" - hehe...:)
azt hiszem azt kevesen vallanák be, hogy rendszeresen baszkodják az ajtajukat a mellette álló kocsiknak. Már csak azért is, mert az ilyenek valszeg nem is figyelnek oda, tehát nincsenek tudatában a dolognak.

WhoTheHell 2008.10.28. 11:57:25

TH: Ha te nem nyitod neki az ajtót a másiknak akkor rád nem vonatkozik, bocsi. De szerintem az lenne az optimális, hogy én beállhassak szűk helyre is a nélkül, hogy attól kéne félnem, hogy leverik a festéket meg meghúzzák/megtörik az autómat és nem az, hogy az autónak mindegy az egy használati tárgy úgyhogy álljunk csak szűken és lesz ami lesz. Kettőn áll a vásár. Persze vannak balesetek amikor kicsúszik az ajtó a kezedből - én nem e miatt aggódom - de sokkal több a leszarom effektus következménye szerintem. Szóvá lehet és kell is tenni ilyen dolgokat akár egy blogban is csak ne csodálkozzunk, hogyha mások más véleményen vannak és próbáljuk megérteni a másikat. Amúgy még nem fajultak el a hozzászólások amiből látszik, hogy mind a két fél érzi - remélem -, hogy mindkettőnek igaza is van meg nem is. Szerintem azért aki ezt elolvasta talán jobban megérti a jövőben aki nagyobb helyre parkol. És lehet és is megpróbálok kicsit szűkebben parkolni. Akkor meg már megérte. További jó vitát.

TH 2008.10.28. 12:02:37

WhoTheHell 2008.10.28. 11:57:25
"De szerintem az lenne az optimális, hogy én beállhassak szűk helyre is a nélkül, hogy attól kéne félnem, hogy leverik a festéket meg meghúzzák/megtörik az autómat"
Ebben tökéletesen igazad van.
Én megértem, hogy valaki félti az autóját, csak nem tartom jónak, ha ez az önzés más kárára megy. Amíg vki messze parkol a Tescónál v. figyel arra, hogy ki mellé parkol, addig minden OK. De amikor valaki szándékosan vagy nemtörődömségből 2 helyet foglal ott, ahol kevés a hely, az túlságosan önző, és ezt nem tudom elfogadni semmilyen indokkal sem.

tehenke 2008.10.28. 12:43:01

A múltkor egy inteligensnek tűnő idősebb úr a feleségével, és a nagyméretű középkategóriás autójával befurakodott elém a családos parkolóba. (hátul a gyerek, minden)
Amikor megköszöntem Neki, udvariasan, de nagyon határozottan elküldött a picsába, hogy merem ilyenért megszólítani.
Amíg ez az "elit", addig mit várunk?

tehenke 2008.10.28. 12:44:04

Nálam ült a gyerek hátul, azt elfelejtettem írni, náluk nem volt.

TH 2008.10.28. 12:55:07

tehenke 2008.10.28. 12:43:01
Hehe, udvarias figura lehetett. Pedig azért beláthatta volna, hogy gyerekülésből gyerek kipakolásához, babakocsi kiszedéséhez valóban kell egy kis hely. Nem értem, hogy miért reagál aggresszíven, bár kérdéses az is, hogy te hogyan szóltál neki...

tehenke 2008.10.28. 13:05:42

Én csak megköszöntem, hogy elém tolakodva elfoglalta a családosoknak fenntartott parkolóhelyet. :-)

TH 2008.10.28. 13:31:50

tehenke 2008.10.28. 13:05:42
Hát az ilyen stílus sok emberből kihozza a bunkót. Nehéz ugyan, de érdemes megpróbálni udvariasan szólni neki, hogy nézze meg, gyerekkel vagy, ki kell szedni vhogy a gyerekülésből, szükséged lenne a szélesebb helyre, nem állna-e át. Ez nagyobb eséllyel működik, de a siker persze nem garantált.

tehenke 2008.10.28. 13:59:01

Igazad van. De ha anyukája nem tanította meg rá, hogy mi illik és mi nem, én sem fogom tudni. Nem is azt vártam, hogy átálljon, mert ki tudom szedni a gyereket normálisan is. Csak megköszöntem az empátiáját, és a hozzáállását.

TH 2008.10.28. 14:08:09

tehenke 2008.10.28. 13:59:01
Igazad volt, és valóban nem fogod tudni megváltoztatni sajnos. Csak rossz látni, hogy milyen gyakori ez a "leszarjuk a másikat" hozzáállás. És hogy egyesek milyen komoly érvekkel védik, hogy ez miért jó...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása