Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bármikor elénk ugorhat egy zebra

2008.10.28. 07:39 :: Kisikasa

Előfordul, hogy a legváratlanabb helyen találjuk magunkat szembe zebrával, hátán gyalogosokkal, kerékpáros "versenyzőkkel" és ilyenkor gyorsan kell döntenünk, hogy a hirtelen fékezést választjuk növelve ezzel az esélyét egy esetleges ütközésnek a mögöttünk lévő autóssal, vagy átsuhanunk a puhatestűek előtt 2 centivel. Ákos kifejtette véleményét ezzel kapcsolatban.

Lenne megint egy kis történetem, ami szerintem elgondolkodtató. Minap autózom a 70-es táblánál szűk 80-al, ahogy azt szoktam.

Előttem külföldi rendszám, mögöttem a többiek. Balra tőlem még egy sáv. Az út enyhén lejt és egy autópálya felvezető szakasza (Budaörsi út) így nem csoda, ha egyesek azt a 70-et kicsit lazábbra veszik (szoktak is hullani az emberek egy későbbi trafipaxnál). Egyszercsak a külföldi nagyot fékez, mert "előkerül" egy zebra, rajta egy biciklissel, amire ugye egy külföldi szerintem elég kevéssé számít egy olyan helyen, ahol métereken belül a 2 sáv 4-re bővül. Fékez, én is fékezek. Mögöttem lévő is, de látom, hogy ebből baj lesz. Végül a mellettem lévő okosan az út széle felé húzódik, így a "gyors kolléga" a hátam mögött nem engem tol bele az előttem lévő külföldibe (és vele együtt a biciklisbe a zebrán!), hanem a 2 sávot 3-ra "bővítve" mellettem landol.

Megúsztuk. Mindenki mehet a dolgára. Azonban kicsit elgondolkodtam: sokan mondják, hogy a sok bunkó nem engedi át őket a zebrán, ami szerintem is igaz és amikor tehetem én is átengedek mindenkit. Már amikor tehetem és a zebra ésszerűen van felfestve! És itt szeretnék arra kitértni, hogy bizony nagyon sok helyen a közútkezelő a zebra felfestésével szerintem eleve deklarál egy jó kis gázolást még akkor is, ha megyek kb. 40-el.
Például ez itt, a Budaörsi és a Nagyszőlős út találkozásánál a városból kifelé, amiből hamarosan autópálya lesz. A 2 sávból 4 sáv lesz, 70-es tábla van (autópálya bevezető révén ezt nem mindenki tartja be), de még a lejtő aljára betettek egy zebrát. Próbáljon bárki is megállni úgy, hogy mögötte nem jönnek bele. Nehéz lesz. Inkább átmegyek. Ha pedig megállok, mert a gyalogos bátor, jó eséllyel beletolnak. Vagy esetleg motorral meg mer itt állni valaki a zebra előtt? Inkább nem, köszönöm, átmegyek és bevállalom, hogy a gyalogos lebunkóz, mintsem hátulról egy önjelölt sztrítrécer "megcsókoljon".

Találtam még pár hasonlót: Érd, Diósdi út, Baján utca kereszteződés, Budapest felé haladunk a Diósdi úton. Viszonylag elnyújtott jobb kanyar az emelkedőn, 50km/h, kanyar mögött a zebra. Simán odébb lehetne rakni 100 méterrel. Vagy egy másik kedvencem: Pusztaszeri út, Budapest. Egy kis "domb", amire szépen felérünk és utána már rögtön is megy lefelé. De amint a tetején vagy, ott vagy rajta a zebrán. A zebrát az emelkedő aljából tuti nem veszed észre. Ezt is simán odébb lehetne rakni a lejtős szakaszra.

Szóval csak óvatosan. És ne csak elénk ugró őzre, hanem elénk ugró zebrára is számítsunk:)

71 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz zebra

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matrix_ 2008.10.28. 07:44:54

Reflexből 5-ös a melletted és mögötted jövőnek.

Az ilyen kínos helyekre nem értem mérnem tesznek lámpás átkelőt. Ha kicsi a gyalogos/biciklis forgalom, akkor hébe-hóba kibírja a forgalom, hogy megálljon egy pár mp-re. ha meg nagy akkor méginkább...

A 80-nal mellélőttél kedves Ákos. Nemsokára jönnek a megmondóemberek, akik szerint felelőtlen száguldozó vagy!! :))

Gianni 2008.10.28. 08:06:55

valaki azt magyarázza el nekem,hogy a körforgalomból kifele jövet meg kell-e állni a zebránál vagy nem?az odáig rendben is van meg kéne de de a körforgalomban meg nem állhat meg az ember.akkor hány kört is menjek ha sok a gyalogos?

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.10.28. 08:27:03

Szerintem az összes felsorolt helyen tábla is jelzi a gyalogátkelőhelyet!
Közlekedés közben "illik" figyelni a táblákat is.
Ha meg sűrűn jársz arra, akkor tudhatod, hogy zebra van, és aszerint választod meg a sebességet, hogy gyalogos esetén meg tudj állni!
Nameg a követési távolság...

Matrix_ 2008.10.28. 08:27:07

Gianni 2008.10.28. 08:06:55

ebbe az esetben a megállás nem úgy értendő mint amire a tilalom vonatkozik.
Jelen esetben forgalmi okokból szükséges a megállás, amire nem vonatkozik a szabály.
Az a megállási tilalom arra vonatkozik, hogy megállsz és rágyujtsz egy cigire, vagy kirakod az asszonyt a tescónál...

biciklis 2008.10.28. 08:31:20

Nem szeretem azt a zebrat. Minden reggel azon megyek at meloba. Biciklivel. Persze attolom rajta. 10-bol egyszer kapom el a laktanyanal a pirosat, akkor nincs senki ott lenn, at lehet menni. A masik 9 alkalommal atlag 2 perceket allok, amig egy kedves autos kollega attessekel maga elott. Az okosabbja tudja, hogy ha "lecsalogat", a masik savban NEM FOGNAK NEKEM MEGALLNI A ZEBRANAL. 70-80-rol. A maradekot meg pont nem erdekli, hogy en at akarnek kelni. Nem egyszer alltam a zebran az _uttesten_, es a masik savban csak haladtak az autok. Aztan egy satufek... Ma is tuleltem.

Bobby Baccala 2008.10.28. 08:36:56

na én azt nem értem hogy a budaörsin miért van zebra? legyen felüljáró vagy aluljáró mit bánom én

Cyric 2008.10.28. 08:38:34

Manodesign-nak igaza van. Szerintem az összes ilyen zebrát tábla is jelzi, szóval nem igaz, hogy a domba aljáról nem látszik. Csak ezt a fajta táblát az emberek 90%-a ignorálja...

Gianni, remélem te még csak most jársz KRESZ-re, hogy ilyet kérdezel... :)))

Matrix_ 2008.10.28. 08:38:55

Bobby Baccala 2008.10.28. 08:36:56

1 occó sok még occób :)

ex-dr. vuk 2008.10.28. 09:01:20

A zebrat jelzo tabla sem latszik? Ugy vettem eszre, hogy az atlagszem ignoralja ezeket a tablakat. Mondjuk nem artana ha feltunobb lenne, es nem 'tajekoztato' tabla lenne.

ex-dr. vuk 2008.10.28. 09:03:56

@ Gianni 2008.10.28. 08:06:55

Miert kerdes, hogy meg kell-e allni a zebranal a korforgalombol kijovet?.. MINDIG meg kell. Nem csak ott, mashol is.
Emiatt persze allhat a korforgalom kicsit, ha ez muszaj. Vagy te maskepp gondolod?

kis ember 2008.10.28. 09:18:35

Én ezt nem értem. Én hogyhogy észreveszek minden zebrát? Ja, lehet, hogy figyelek a táblákra, meg a forgalmi helyzetekre és nem csak a Borosbocskort hallgatom bambulva, magam elé meredve?
Vagy amikor én szereztem a jogosítványt 17 éve (az ég áldja, Várszegi úr!), akkor még megtanítottak erre, most meg már nem?

kis ember 2008.10.28. 09:24:11

Meg azokon az útvonalakon, ahol sokat járok, már számítok rá. Ésszel kell vezetni.

Rocko- 2008.10.28. 09:27:56

próbálj meg gyalog ott átmenni valaho, aztán rájössz, h miért van az ott. több esélyed van, ha biciklit is tolsz.

Pepe83 (törölt) 2008.10.28. 09:29:03

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.10.28. 09:27:56

A legjobb egy bevásárlókocsit tolni magad előtt:))

kis ember 2008.10.28. 09:30:53

Vagy babakocsit, betontömbbel. :)

EMMI 2008.10.28. 09:51:54

Kedves Ákos egy kicsit elnézte a dolgokat, a budaörsin a zebránál még 60-as tábla van, és mint említette, lejtőn lefelé. Érdekes módon jó előre lehet látni, hogy áll-e valaki a zebránál, sőt, előtte a laktanya előtti zebrát is jól belátni, mégis alig állnak meg az autósok. Én jó korán elkezdek lassítani, hogy a mögöttem jövő lássa, hogy meg fogok állni. Persze ez csak akkor működik, ha már ott áll a gyalogos a zebránál, ha 5m-re vagyok mikor megérkezik, biztos nem fogok satuzni.

A Pusztaszerin is járok naponta, ott a buszmegálló miatt van ott a zebra. Ha gyalogos lennél, biztos nem örülnél neki, ha odébb pakolnák. Ha sokszor jársz arra, akkor közlekedj úgy, hogy számítasz a gyalogosokra. Ott még sziget is van a sávok között.

A kresz szerint is úgy kell közlekedni, hogy meg tudj állni a zebránál. Ha idegen helyen jársz, akkor meg pláne nem kellene száguldozni.

theutat villám 2008.10.28. 10:00:28

követési távolságot ismerjük-e?

kis ember 2008.10.28. 10:02:56

theutat: Budapesten? Azonnal közéd ugrik egy okos.

EMMI 2008.10.28. 10:03:25

theutat villám 2008.10.28. 10:00:28

Ja tudtam, hogy vmit még akartam írni.
Hiába no, még reggel van.

cso zsi 2008.10.28. 10:03:26

"Bobby Baccala 2008.10.28. 08:36:56
na én azt nem értem hogy a budaörsin miért van zebra? legyen felüljáró vagy aluljáró mit bánom én"

De ugye a járművek számára gondoltad?
Van a néhai Osztyapenko közelében egy felüljáró, évi 2-3 alkalommal kellett használnom, ha a környéken jártam. Nem kerekesszatyorral, hanem szerszámosládával, laptoppal vágtam neki a túrának.
Buszhoz futni a másik oldalra a felüljáró segítségével képtelenség.
Egy motorizált eszköznek viszont semmiség leküzdeni pár méter szintkülönbséget.

A BAH-csomópont közelében szintén van egy gyalogátkelő a Budaörsin, halálos gázolás is történt rajta, pedig ott 50 a max. seb.
Épp csak a BAH-ról lezúduló forgalom b@szik megállni, míg az ellenkező irányú forgalommal van annyi esélyem, hogy azok a 2-300 méterre lévő lámpánál pirosat kapnak. Keresztutcából kihajtani autóval, ugyanezek az esélytelenségek.

kis ember 2008.10.28. 10:04:17

mármint eléd, az előtted lévő autó, meg közéd. :)

Pepe83 (törölt) 2008.10.28. 10:06:52

Én is azok közé tartozom akik az esetek túlnyomó részében átengedik a gyalogosokat, hiszen gyalogoskénk közlekedve ugyan ezt várom el másoktól, de az említett átkelő tényleg rossz helyen van.
Nyíl egyenes út, végre balcsi, még a megrögzött "gyalogosátengedők" is figyelmen kívül hagyják a zebrát.

kis ember 2008.10.28. 10:07:48

"Bobby Baccala 2008.10.28. 08:36:56
na én azt nem értem hogy a budaörsin miért van zebra? legyen felüljáró vagy aluljáró mit bánom én"
Bobby drága, nem kívánom neked, hogy operáljanak, csak sántíts egy kicsit, vagy legyen nálad egy babakocsi! Szerinted felüljáróval az jó? Még a rámpán is kínszenvedés feltolni, tolószékkel meg esélyed sincs.
Fiatal-e vagy? Tapasztalatlan? A hetvenes években élsz-e, mikor mindent az autós közlekedésnek rendeltek alá?

kis ember 2008.10.28. 10:11:28

Pepe: "Nyíl egyenes út, végre balcsi, még a megrögzött "gyalogosátengedők" is figyelmen kívül hagyják a zebrát."
Ööö, a Kreszben hol van olyan, hogy a nyílegyens úton a Balcsi felé nem kell figyelni?
Tegyenek akkor ki előtte egy 3 méteres táblát az óriásplakátok helyett, hogy "Vigyázz, zebra!" és fessenek fel útburkolati jeleket.

kis ember 2008.10.28. 10:14:16

Ja, és Pepe, szerinted, ha azt írtad volna:
"én is azok közé tartozom, akik az esetek túlnyomó részében megadják az elsőbbséget a főútvonalon haladó autónak", szerinted itt hányan néznének hülyének, mondván,

- Hogyhogy a túlnyomó részében? MINDIG!

Azért rendes vagy, hogy igyekszel megállni.

theutat villám 2008.10.28. 10:16:50

Pepe83 2008.10.28. 10:06:52

ööö balcsi, aztán meg jöhet a 145-150, 60-nál a 80 stb... a zebra meg smafu

"kis ember 2008.10.28. 10:02:56
theutat: Budapesten? Azonnal közéd ugrik egy okos."
ezt nem is értem. ja, hogy tapadjunk az előttünk haladóra, mint az állat, nehogy valaki bejöjjön ám elénk, mert baszki, akkor mi lesz? inkább csókoljam meg a seggét, ha erősebbet fékez. valóban

Pepe83 (törölt) 2008.10.28. 10:45:30

"Tegyenek akkor ki előtte egy 3 méteres táblát az óriásplakátok helyett, hogy "Vigyázz, zebra!" és fessenek fel útburkolati jeleket."

Ebben teljesen igazad van, addig azonban a zebra nincs jó helyen.....

titan 2008.10.28. 10:53:10

Hmm... Aki a normál méretű táblát nem veszi észre, az vajon kaphat-e jogosítványt?...

morph 2008.10.28. 11:02:03

én a bah csomóponton kapok agyf*szt mire átjutok egyik részéről a másikra, mert min 3 de inkább 4 piros lámpánál kell ácsorognom, na oda miért nem tudtak aluljárót IS tenni? (hogy aki nem tud lemenni esetleg, az a zebrán továbbra is közlekedhessen, de mégis a többség biztonságban és gyorsan haladhasson az aluljáróban?)

morph 2008.10.28. 11:03:33

sőt. mi lenne ha a zebra táblát nem a zebránál raknák ki? ahogy minden más táblánál is 50/100/250 méter van a tábla és az őt érintő dolog között, hogy legyen időd kapcsolni.

Pepe83 (törölt) 2008.10.28. 11:07:45

sőt ha egy gyalogos át szeretne jutni az úttesten, akkor megnyom egy gombot, mire a földből két hatalmas beton fal emelkedik ki.

TH 2008.10.28. 11:11:48

Miért kék alapú információs tábla a zebrára figyelmeztető? Esetleg lehetne elsőbbségadásra kötelező is...
Egyébként lehet, hogy itt sok nethuszár szerint csak a vakok nem veszik észre időben a zebrákat, de bizony velem is megesik otthon ez. Érdekes módon külföldön ez sokkal ritkább, pedig most már vezetgetek itt Prágában is egy ideje, és lényegesen jobbak a zebraelhelyezések itt. Nem beszélve arról, hogy a nagy utaknál rendesen ki vannak világítva este külön lámpákkal: ezt hiányolom én Magyarországon nagyon.
Szal lehet azt mondani, hogy figyelni kell a táblákat meg minden, de kíváncsi vagyok, hogy az ilyen nagyszájúak minden kék táblát észrevesznek-e (hol van kórház, milyen frekvencián találnak rádiót stb...) miközben egy 2 sávos úton haladnak, és még pár egyéb dologra is figyelni kell. A lekopott zebra felfestések szintén kevéssé hívják fel a figyelmet magukra...

TH 2008.10.28. 11:13:50

kis ember 2008.10.28. 10:07:48
Arrogáns-e vagy? Mit gondolsz arról, ha az autóknak lenne alul- vagy felüljáró, nem a gyalogosoknak?

töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.10.28. 11:17:47

Pepe83 2008.10.28. 11:07:45

gyalogosként támogatom:D

titan 2008.10.28. 11:35:53

TH, izé... fizeted? :)

Devil 2008.10.28. 11:57:42

Na igen a zebrat tablaval is jelszik, meg van elorejelzo utburkolati jel is (haromszogben zebran atkelo gyalogos kepe) ami figyelmeztethet - ha van idod eszrevenni.
Vegyuk eszre hogy a zebrara, ggyalogosokra figyelesnek nalunk nincs kulturaja ezert lepodunk meg azon hogy ha valaki (tipikusan kulfoldi) megall a gyalogosoknak. Az ut nem csak az autosoke, a felhotlen es gondtalan autokazast barmikor megszakithatjak zavaro tenyezok (nem csak a bunko autosok) es erre fel kell(ene) keszulni.
Ezt sajnos nem nagyon nevelik bele az autosokba, es az antiszocialis agressziv szabalykerulo csakazertis-leturok-mindenkit-az-utrol barmok is nyugadtan elhetik vilagukat, igy marad a meglepetes csattal vagy szerencses esetben csatt nelkul.
Igy ma nalunk tobbsavos utra zebrat kirakni gyakorlatilag elore megfontolt, aljas indokbol elkovetett emberolesi kiserlet; a legritkabb esetben sikerul minden savban eszrevenni a zebrat meg a gyalogost, igy valaki csak elcsapja a szerencsetlent ha - meggondolatlanul - megprobalsz valakit atengedni a zebran (ilyesminek mar voltam szemtanuja).

Devil 2008.10.28. 12:05:10

BPn a kovetesio tavolsag mint olyan nem letezik, es a zavaras(ertsd: masik seggeben turelmetlenkedes, villogas, dudalas) sem tilos (ezert aztan nem mindig tud az ember masra figyelni minthogy valahogy lerazza a kozuti amokfutokat) ugyhogy akinek kedves az elete az nagyon-nagyon figyeljen a zebran! Minden auto sarkanal nezzen korul!

TH 2008.10.28. 12:06:59

titan · www.punkportal.hu 2008.10.28. 11:35:53
A felül- és aluljárókat? Mindenki fizeti az adójából. De nekem a nyomógombos lámpa is tökéletes.

tehenke 2008.10.28. 12:37:23

TH

Igen, az adónkból. Mondjuk egy-két kormányzati A8-as helyett.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.28. 12:39:06

Valószínűleg azon a zebrán sikerült nekem is átkelnem nemrég. Mivel az út széles, le tudtam lépni az útra veszély nélkül. Ennél nem tudom, mi lehet egyértelműbb jelzése annak, hogy át kívánok kelni. Talán nyalókát kéne belógatnom az autók elé. Mindenesetre senkit sem érdekelt, még most is ott állhatnék. Nyalóka helyett a bringám volt kéznél, és mivel a festését a legtöbben féltik, végre a külső sávot sikerült megállítanom. Előrementem 3 métert, következett ugyanez a mutatvány a belső sávban rohangálókkal szemben.

Jó lenne, ha elterjedne az a gyakorlat, hogy a zebrabaleseteknél mérlegelés nélkül az autós a hibás, és akkor talán nem "szűk 80-as" tempóban lenne megközelítve a zebra.

TH 2008.10.28. 12:41:41

avus · avus.blog.hu 2008.10.28. 12:39:06
Talán nem az autópálya rávezető szakaszán, 60-as táblánál kéne nem lámpával védett gyalogátkelőhelyeket elhelyezni.
Egy lámpa segítene...persze az megfogja az autóáradatot, de ha csak nyomkodásra vált, akkor csak annyi időre, amíg átkel valaki az úton.

avus · http://avus.blog.hu 2008.10.28. 12:43:13

TH, nem én építettem azt a csomópontot, de a helyzet nem csak autópályák kivezető szakaszain ez. Bent a városban csak annyi a különbség, hogy szűk 80 helyett szűk 60-nal menőket kell valahogy megállítani.

Matrix_ 2008.10.28. 12:45:38



még mindig jobb ha a piros lámpa miatt kell állni 10-15 mp-t, mintha a kék-piros villogó miatt fél órát mert a fekete nejlonzsák útban van! sztem

Hati_x 2008.10.28. 12:46:07

a napokban vettem észre egy plakátot (mert Én figyelem a táblákat) :P
azon pont ez van , hogy a zebra a gyalogosoké (vagy hasonló) és a képen egy zebra látható aminek felhajlik a széle , kvázi egy kordont képezve a gyalogosnak.
de aki a kresz táblát se veszi észre miért pont egy óriásplakátot nézne , hisz arra azt hiszi , hogy megint valami hülye reklám

whiteg 2008.10.28. 12:48:53

Az aluljáró nem megoldás, mert pld Móric ZS körtér, ott van aluljáró, azt mégsem használja azt senki.
Igen, figyelni kell a gyalogos átkelőhelyekre, de én is azt látom, hogy a mögöttem lévő kollégák nagy része nem tartja be a követési távolságot. Jön a seggembe és tol le. Ha meg bármilyen okból hírtelen meg kell állni, akkor nem tud megálni és belém jön hátulról.

TH 2008.10.28. 12:49:56

MatrixHasYou 2008.10.28. 12:45:38
Így van. Éljenek a nyomógombos lámpák.

avus · avus.blog.hu 2008.10.28. 12:43:13
Én gyakran közlekedek gyalogosként a városban, nekem nincsenek annyira rossz tapasztalataim. Ha határozott az ember, akkor az autósok megállnak, az ámokfutókat leszámítva.

Hati_x 2008.10.28. 12:46:07
Mivel egy plakát kicsit nagyobb, kicsit feltűnőbb is...

TH 2008.10.28. 12:51:34

whiteg 2008.10.28. 12:48:53
Ez is most egy divatos érv lett itten, hogy "a mögöttem jövő miatt"...Én ezzel sem találkozom túl gyakran az életben. Ha megállok, ő is megáll. Miért kéne HIRTELEN megállni általában? A zebrák jó része időben észlelhető, valamint az is, hogy át óhajt-e kelni rajta valaki. És ha hirtelen kell megállni, hát hirtelen kell. Hogy van időd közben a tükröt lesni??? Ezt a dumát én nem veszem be, bocs mindenkitől ezért...

Hati_x 2008.10.28. 12:58:25

a Móriczon a metró építése miatt is van aluljáró.igaz ez csak jó pár év múlva lesz esedékes , de itt legalább előre gondolkodtak!
de ott aztán van futkosás függetlenűl , hogy milyen színű a gyalogosok lámpája.sietnek a 6-os villamoshoz ne hogy lekéssék (igaz 2-3 percenként jár de akkor is . .)

TH 2008.10.28. 13:34:14

Hati_x 2008.10.28. 12:58:25
Azért nem csak a 6-oshoz futnak ott az emberek, jár ott más jármű is, nem kevés, és nem mindegyik olyan sűrű, mint a 6-os. És ha siet az ember, akkor az az 5 perc is számít, amit a 6-os lekésése okoz (no jó, csúcsidőben elvileg 4 percenként indul)...

Rong 2008.10.28. 14:26:03

TH 2008.10.28. 12:51:34

"Hogy van időd közben a tükröt lesni??? Ezt a dumát én nem veszem be, bocs mindenkitől ezért... "

Ha vezetsz akkor nem csak bambán előre kell nézni, hanem folyamatosan tájékozódni kell a körülötted történésekről. Én rendszeresen nézem a tükröt is, és mindig tudom, hogy van-e mögöttem valaki (és milyen távolságra) vagy nincs.
Mellesleg ha közelitek lámpához vagy zebrához vagy olyan helyhez ahol számíthatok arra, hogy lassítanom kell, első dolgom, hogy megnézem, van-e mögöttem valaki. Javallom, próbáld ki Te is és nem érhet meglepetés :)

TH 2008.10.28. 14:43:50

Rong 2008.10.28. 14:26:03
Természetesen én is nézem a tükröket. De olyan helyzetben, amikor hirtelen fékezésre van szükség (kvázi valamilyan azonnali veszélyes helyzetre reagálok), akkor nem kezdem a tükröket nézni, hogy belém jön-e valaki, hanem taposom a féket. Jobb, ha belémjönnek, mint ha kilapítok valakit, nem?

Rong 2008.10.28. 15:10:13

TH 2008.10.28. 14:43:50

Egyet értünk. Inkább az anyagi kár mint kilapítani valakit. Csak mondtam, hogy ha zebra közelébe érek előtte bele nézek a tükörbe, hogy jön-e mögöttem valaki. Nyilván ha gyalogos van előttem akkor nem attól teszem függővé a lassítást/megállást, hogy jön-e mögöttem valaki vagy sem. Én csak arra reagáltam, hogy nincs időd a tükörbe nézni. Ja igen, vészfékezésnél nincs is értelme a tükröket bámulni. De ha tudod, hogy jönnek mögötted és esetleg pont előtte kukucskáltál hátra és láttad hogy egy pöcs a seggedben van, akkor esetleg az ösztönös reakcióid befolyásolja a tudat, hogy belédjöhetnek és eképpen tekered a kormányt.
De minek is magyarázkodok? Vezess csak ahogy akarsz, én is úgy vezetek ahogy akarok :))))
Baleset mentes közlekedést! :))

TH 2008.10.28. 15:12:59

Rong 2008.10.28. 15:10:13
Eszmét cserélni soha nem árt.
Szóval én csak azt akartam mondani, hogy ha látom időben a gyalogost, akkor időben tudok elkezdeni fékezni is, tehát nem lesz hirtelen fékezés: a leghülyébb ember is meg tud állni mögöttem. Ha viszont hirtelen kell fékezni, akkor nincs időm a mögöttem jövővel foglalkozni. Ennyit akartam mondani, kérem kaccsojjákki! :)

autosave 2008.10.28. 21:05:06

követési távolság.

a többi már más kérdés. mondjuk, ha ül a biciklin, nemhogy elsőbbsége nincs a zebrán, keresnivalója sem, ergo számítani sem kell rá. leszáll, áttolja - akkor lassabb és akkor van elsőbbsége, csak akkor.

so666 2008.10.28. 22:00:58

Jaj gyalogos atengedese... borzalom. Az ember lassit, bamulnak ra, meg jobban lassit, meg mindig bamuljak, megallok es meg mindig csak bamulnak, el nem indulna, nezunk egymasra egy ideig, integetek, aztan miutan mindketten jol elfekeltuk az idonket vegre atmegy...
A masik kedvenc a villamos jardaszigetrol a tabla takarasabol elindulo fekete kabatos, fekekte nacis es lehetoleg fekete cipos donorjelolt.
Ja es suru furgalomban az elotted menotol meg ha betartod is a szabalyos kovetesi tavolsagot, egyaltalan nem biztos hogy idoben ezreveszed a zebranal acsorgo gyalogost

osztapbender 2008.10.28. 22:47:27

No, hát egyrészt miért is mész 80-nal? Mert szégyeled, hogy be tartod a kreszt? A zebránál lassitani kell amúgy is. Szóval te is csak a tipikus magyarországi vezetô vagy. Szerintem az elôtted haladó "külföldi rendszámos" is egy honfitársunk volt, mert azt megfigyeltem, hogy az igazi külföldiek itt is megállnak.
Remélem neked is idôvel feltônik, hogy az autópálya kilométerekkel arréb keszdôdik, neked meg nem kell kifutó, hogy felgyorsíts. A 60-as tábla neked is szól. Remélem majd megjön neked is a birság, aztán majd az ilyenek pénzéból lesz aluljáró vagy lámpa.

ihatethisindapassthingy 2008.10.29. 09:47:39

Én valahogy eddig mindig meg tudtam ott állni a gyalogosnak, mert nem az utolsó pillanatban kezdek el lassítani. Célszerű figyelni a gyalogátkelőre figyelmeztető táblákat. A Nagyszőlős-Budaörsi kereszteződésben lévő gyalogátkelő viszonylag szemét helyen van, de az eggyel korábbinál van még sárga villogó figyelmeztető lámpa is, ennek ellenére ott próbálták már többször is elcsapni a gyalogomat.

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.10.29. 09:50:27

Teljesen szokatlan egyeseknek, ha zebránál megállok. Mind gyalogosnak, mint a többi közlekedőedénynek.

J_W 2008.10.29. 10:09:55

osztapbender 2008.10.28. 22:47:27

Remélem egyszer bemérnek 40el egy kint felejtett 20as táblánál, aztán úgy megbüntetnek, hogy éhen hal a családod. Régóta olvasom a blogot, rengeteg ilyen demagóg barom van, aki szerint ha 50 helyett 51el mész már potenciális gyilkos vagy.

Barátom! Majd akkor osszad itt az észt, ha soha a büdös életben egyetlen kresz szabályt sem szegtél meg. Mert addig itt kurvára senki nem kíváncsi az ilyen megmondóemberekre, van belőlük úgy is elég az országban.

tomahawk 2008.10.29. 10:51:15

en is ha lehet megallok a gyalogos atkelohely elott de mar voltam olyan szituacioban hogy a mogottem erkezo nem szamitott arra hogy megallok - nyilvan azert mert o nem szokott - es nagy fekcsikorgassal csuszott be mellem. ezert mielott megallnek gyorsan belepillantok a tukorbe hogy az adott szituacio lehetove teszi e a kresz betartasat, mert jelenleg a kozlekedesi moral nem minden esetben teszi lehetove.

ng 2008.10.29. 11:44:00

Kedves TH,

Épp a minap fordult elő velem, hogy annál a zebránál nem tudtam megállni. Mindig lesem már messziről, hogy van-e ott gyalogos, most is így volt, lassítok, közben a tükröt is nézem, mert összefüggő a kocsisor mindkét sávban. Kb. 40-nél egyszer csak bevágódik mögém egy paraszt, és látom, hogy ha nem szállok le a fékről, bizony belém jön. Erősen közeledik a zebra, paraszt már a lökhárítómnál jár, amikor hirtelen visszavágódik a belsőbe, és elhúz mellettem. Ekkor már tudtam megint fékezni, de a zebra előtt már nem sikerült megállnom, így kénytelen voltam kb. 30-cal elmenni a gyalogos előtt, miközben megpróbáltam bocsánatkérőn nézni rá...

TH 2008.10.29. 12:05:48

ng 2008.10.29. 11:44:00
Ez egy elég extrém eset, de nyilván előfordul. Azért nem mindennapos...meg azért érdekelne, hogy TÉNYLEG beléd ment volna-e...annyira nem vagyok benne biztos...

osztapbender 2008.10.29. 12:20:02

Tisztelt J_W!
Én is autózom néha, nem szegek szabályokat, kaptak már el 60 as táblánál 75-tel, és el is fogadtam a büntetést. Nem azt mondtam, hogy 50 és 51, azzal csak te szapulsz. Fogadjunk az a fajta ember vagy, aki szarni is kocsival jár, és csak azért nem áll meg a zebránál, mert ő az autós. Az a baj, hogy régen olvasod a blogot, de nem okulsz belőle...

TH 2008.10.29. 13:06:29

osztapbender 2008.10.29. 12:20:02
Az a baj, hogy itt mindenki ész nélkül fikázza a másikat, anélkül, hogy ennek lenne bármi értelme.

J_W 2008.10.29. 13:16:42

osztapbender 2008.10.29. 12:20:02

"Én is autózom néha, nem szegek szabályokat, kaptak már el 60 as táblánál 75-tel"

Most akkor mi van? :D

És megállok a zebránál, ugyanis ebben az alacsony színvonalú autós társadalomban megpróbálok ahhoz a réteghez tartozni, akik segítik a közlekedés többi résztvevőjét. Motoros, gyalogos, biciklis. És szoktam is meglepő pillantásokkal találkozni, ugyanis első ránézésre nem az a típus vagyok, akiből a mai átlag blogger kinézi, hogy előzékeny legyen. De ez nem az én hibám.

zijugenya 2008.10.29. 13:29:00

A lényeg elhangzott: A zebrának van előjelző táblája és tájékoztató táblája. Emellett vannak sebességkorlátozások. Na innen lehet tudni, hogy ott bizony szükség esetén meg is kell állni...

2008.10.30. 09:53:44

1. Ott nincs semmiféle 70-es tábla. Az első a régi Osztyapenkónál van, előtte a 4 sávos részen is 60.
2. Annál a lámpánál folyamatosan egy rohadt nagy sárga izzó villog folyamatosan.
3. A biciklisnek akkor van elsőbbsége a zebrán, ha tolja.
4. Mi a fenéért nem lehet oda tenni egy nyomógombos piroslámpát? Percenként százasával mennek az autók ott, gyalogos meg néha kikóricál a laktanyából.

CYR 2008.10.30. 10:41:45

Szakadás

Pont ezt akartam írni, és csodálkozom, hogy csak a hatvanvalahanyadik kommentben került elő: én is úgy emlékszem, hogy az első 70-es valahol a Dayka Gábor után van, de hogy egy zebránál nem (bárhol) , az nagyon valószínű.

Sárga villogó figyelmeztet a zebrára, 50-nel lehet menni, belátható az útszakasz, tehát nem a semmiből ugrik oda a (szökőévenként egyszer odatévedő) gyalogos - mi a gond?

Azért egy fél mondatot tennék a másik oldalra is: a gyalogosoknak is van annyi felelősségük, hogy ne vessék magukat egy száguldó autó elé csak azért, mert "zebra van, és meg kell állnia", és az autós is, ha csak későn vette észre a zebra mellett a járdán átkelésre váró gyalogost, akkor inkább ne adja meg az elsőbbséget, mert a satufékből több kára származhat, mint amennyire örülhetne annak, hogy betartotta a szabályt.

Birilli 2008.10.30. 23:12:55

Ha jól emlékszem, amikor elindulsz a Budaörsi úton a BAH-tól, elhaladsz a felüljáró mellett, és amíg a buszsáv tart, addig 50, utána 60. Egészen addig, amíg eléred a 2-ből 4 sávos szakaszt, ahol mész még kb. 100 métert, és jön a 70-es tábla. Ennyivel mehetsz, amíg eléred a Sasadi úti buszmegállót, ott a gyalogos felüljáró előtt megint jön a 60-as tábla. Ez addig a kereszteződésig tart, ahol a Budaörsi út leválik az autópályára vezető útról. Onnantól megint 70 a városhatárig, ahonnan 100.
Szintén emlékeim szerint a laktanyánál és a Nagyszőlős utca becsatlakozásánál lévő zebra is előre van jelezve gyalogos-átkelőhelyre utaló veszélyt jelző táblával, sőt, előbbinél tényleg ott van a sárga villogó lámpa. Szerintem mindkét átkelőre lehet készülni, és jól belátható, ha a Te sávod oldaláról érkezik egy gyalogos, így 60-ról igen jó esélyed van biztonságosan megállni előtte.
Más kérdés, hogy persze tele van a város beláthatatlan zebrákkal, de ezek is elsősorban azért veszélyesek, mert a kis- és nagyteherautók pont előtte állnak meg, hiszen még ott van hely kirakodni. Ettől esélyed sincs időben észrevenni a gyalogost, ha pedig lelassítasz a veszélyes szituációra felkészülni, a Mögötted jövő autós vonja össze a szemöldökét.

Perillustris 2008.10.30. 23:42:59

" masik 9 alkalommal atlag 2 perceket allok, amig egy kedves autos kollega attessekel maga elott. Az okosabbja tudja, hogy ha "lecsalogat", a masik savban NEM FOGNAK NEKEM MEGALLNI A ZEBRANAL. 70-80-rol. A maradekot meg pont nem erdekli, hogy en at akarnek kelni. Nem egyszer alltam a zebran az _uttesten_, es a masik savban csak haladtak az autok. Aztan egy satufek... Ma is tuleltem."

Biciklit az ülésénél toljad magad előtt-mellett, úgy, hogy te azon az oldalon legyél, ahonnan az autók jönnek. Meg fog állni az első.


"sőt. mi lenne ha a zebra táblát nem a zebránál raknák ki? ahogy minden más táblánál is 50/100/250 méter van a tábla és az őt érintő dolog között, hogy legyen időd kapcsolni."

Ne csináljunk már úgy, mintha ez lenne a fő baj. Ahol jól látszik a zebra és a gyalogos is, ott is leszarják az embert. Ma a Duna Plázánál simán elém (csaknem rám)kanyarodott egy terepjárós gyökér (mindkettőnknek zöld, ő a Vácira kanyarodott, én gyalog mentem). Ha nem állok meg, simán elüt. Ezért is szüntetném meg az összes helyen a hasonló lámpabeállítást.


"sőt ha egy gyalogos át szeretne jutni az úttesten, akkor megnyom egy gombot, mire a földből két hatalmas beton fal emelkedik ki."

Kár, hogy a mai morál mellett ez nem vicc.


"Talán nem az autópálya rávezető szakaszán, 60-as táblánál kéne nem lámpával védett gyalogátkelőhelyeket elhelyezni."

Autópálya közelében hány méteren belül ne legyen zebra? De gondolom te már a strand közelében átöltözöl a fürdőruhádba.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása