Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az osztráknak is van középső ujja

2008.10.31. 07:29 :: SilentSound

Richelieu-nek már megint szófosása volt, még azt is elárulta akaratán kívül, hogy a csillagászattal nincsenek közeli barátságban. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy ma külföldi napot tartunk, de mielőtt Romániába autóznánk, elsőbb nyugati szomszédunkhoz tekintünk át, ahol nincs ám kolbászból az autópálya mellett a védőkorlát.

Ezt a szösszenetet annak példájára írom, hogy mint látni fogjátok, a szomszédoknál sem fenékig tejfel az élet, megvannak a saját démonaik nekik is. Munkámból kifolyólag elég gyakran járok Ausztriába, és az is elő szokott fordulni, hogy ott is alszom. A történet néhány éve esett meg, nem sokkal Karácsony előtt, mikor is cégünk karácsonyi vacsoráját töltöttük Bécsben. A szűk keresztmetszet ott volt, hogy másnap délelőtt 11-kor gyermekem óvodájában kellett lennem a karácsonyi műsort megtekinteni, és mint igazi jó szülő, példás apuka, filmre is venni azt, hadd röhögjenek majd rajta az aktuális barátnőjével.

No, annak érdekében, meg hogy ne kelljen rohanni, el is indultunk kollégáimmal vissza fővárosunkba, kicsivel 8 előtt, mit lehet tudni, lesz-e dugó a határon (akkor még volt útlevél ellenőrzés). Haladtunk is tempósan, sikerült dugómentesen kijönni Bécs belvárosából, de a talán a közlegő ünnepek okán a pályán elég sűrű volt a forgalom. Nem tagadom, nem 130 Km/h-val mentem, de nem is sokkal többel, mert nem lehetett, úgy valahol a 140-150 között.
 
Aki járt már a szomszéban tudja, hogy a városban az osztrákok példásan közlekednek, mármint ott, ahol 2 x 1 sáv van. Elengednek mindenkit, gyalogost, biciklist, egész jó hangulatban lehet autózni. Talán azt kivéve, hogy náluk az "engedni mást besorolni" az ismeretlen fogalom, úgy, mint cseh embernek a guiness sör. Viszont ha már 2 x 2 sávban kell közlekedniük, ott megáll a tudomány. Azt hallom mindenkitől (főleg a 90'-es évek közepén volt ez nagy divat), hogy ha osztrákoknál belső sávban haladsz konstans, kiszednek a rendőrök, és agyonbüntetnek, elveszik útlevelet, papírrepülőt hajtogatnak az oldalaiból, a tokját elrakják pénztárcának, majd amőbáig visszamenően kiirtják a családod. Na most ennek fényében érdekes, hogy ők viszont (mint ahogyan említettem) különlegesen kezelik ezt. Ha dupla sáv van, képesek egymás mellett autózni az idők végezetéig, míg bolygonkból vörös óriás nem lesz. És ezt teszik a legnagyobb lelki nyugalommal a 70-es táblánál ötvennel.

Nos, mi Kollégáimmal kb 20 kilóméterrel lehettünk a határ előtt, mikor olyan kb 140-es tempónál előzés közben kijön elénk egy primera. Ez eddig ok, bár viszonylag erőteljesebben kellett fékeznem, én már bent voltam egy ideje a belső sávban, de van ilyen, még villantani sem volt kedvem. Ám ekkor kezdetét vette kanossza járásunk. A priméráról annyit, hogy jó osztrák szokás szerint azért volt rajta némi giccs, az oldalán rajta volt Stursky és Hutch kocsijának "villám" csíkja. Igaz, hogy a primera barna volt, a csík meg piros, de hát istenem.....alkotói szabadság. Történt ugyanis, hogy T. osztrák sofőr nem hogy tempósan előzött volna, hanem kicsit visszavett, és kb 110-el ment tovább.

Gondoltam sebaj, belefér az a plusz fél perc, hadd haladjon ahogy megszokta. Igen ám, de mikor odaért a megelőzni kívánt gépjármű mellé, gyakorlatilag felvette annak tempóját, és úgy haladt. A megelőzni kívánt dobozos egy idő után észlelte, hogy a másik nem akarja igazából megelőzni őt, csak közösségi alapon szeretne autózni, és ezért elkezdett lassítani, mire T. osztrák kolléga a belső sávban is visszavett. Dobozos gyorsít, ő is gyorsít. Na ekkor már mind vigyorogtunk a kocsiban, azt hittük ezek ketten hamarost megállnak és verekednek, nyilván már korábbról bajuk volt egymással, mielőtt mi odaértünk volna. De nem, úgy kb 10 kilóméteren át ment ez. Mögöttem már volt sor, de nem tudtam hol elmenni. Meguntam, rávillantottam párat, de láttam, hogy tök pára a hátsó szélvédő. Remek. Fogggggalma sincs mi van mögötte.

Adódott egy olyan momentum azonban, amikor annyira lemaradt a kisfurgontól, hogy jobbról (tudom, dögöljek meg, égjek porrá) el tudtam menni mellette. Na és ekkor jött a sokk. Odaértünk mellé, már mindenki nézte a kocsimban ki lehet ez a furcsa kis ember, és láttuk, hogy azon az oldalon is párás. DE!!! Ekkor egyszercsak látjuk, hogy jobb egyen ülő tenyérrel letörli a párát, és kimutatja az egyezményes jelet, hogy ugyan álljak már meg és létesítsek nemi kapcsolatot önnön nemi szervemmel önnön magammal. Lehúzta az ablakot jobb egy a másik kocsiban picit, minek következtében lement a pára, és akkor láttuk:

- sofőr: félreértett frusztrált mikorbiológus arc, 11 óra 5 perc kormányfogással, 15 centire a kormánytól, nyakból előrehajolva picit, szemek keselyűként az úttesten, annak ia a saját kocsija előtti 50 méterén;
- hátul nagyszülők, valahol a 80 és az üdvözülés között;
- jobb egyen sértéstelepi előadó asszonka, feltartott ujjal, merev előrenézésssel.
 
Bevallom, ekkor döntöttem, nem akarok én sietni annyira, még nézem picit őket, én "már szabályos lettem", mert a szélső sávban mentem kb 1 perce, úriember meg még mindíg belül. Előttem 20 méterrel a furgon, és előtte az űr, mert már mindenki lehagyta őket. Mentünk így kb 2-3 kilómétert, közeledett a határ. Dudáltam kettőt hármat, hátha rám is néz valaki aki nem vezet közülük, és ugyan legalább rájuk mosolygok, de nem. Olyan volt, mintha valaki megdelejezte volna őket, a sofőr oldalán még mindig full pára az ablak, a visszapillantó ránézésre jobb egy elsődleges nemi szervének szögére volt állítva.
 
Majd jött a végkifejlet. Odértünk a határ elé, kisebbfajta dugó. Na mondom remek, ha mellém kerülnek, legalább megkérdezem, hogy ugyan velem mi a baja. Én lennék neki az alulművelt kelet európai seggfej -enntschuldigen Sie, ich mein' Arscloch-, aki majd jól "letolja" 140-el a pályáról, de ő ezt megakadályozza, és a tér-idő kontinuumot a maga képére alakítja.....

De nem, mikor meglátták a sort, fogták magukat, és becsaptak a belső sávból előttem az utolsó benzinkútra, nekem satuznom kellett a szélsőben, mindezt úgy, hogy láttam, amint jobb egyen a hölgy a hirtelen kanyartól átesik felsőtesttel sofőr elé....beszáguldottak kb 100-al a kúthoz, füstös fékezés...... Én meg először tapasztaltam olyat, hogy a hátul ülőkről a szemüveg előre tud esni az ölembe. Megijedtek volna? Mitől? Hogy nevettünk, és integettünk mosolyogva? Vagy mert szerintük minden magyarnál ott vannak Attila nyilai?
 
Nos, ennyit a szomszédokról, na meg talán annyit, hogy ez után kb 5 perccel, amikor állt a sor a határnál, egy osztrák anyuka ML mercivel úgy döntött mögöttem hárommal, hogy megelőz 5 kocsit az álló sorban, kivágott jobbra, és előttem három kocsival be akart sorolni, de nem sikerült, és nekiment egy román kisbuszank oldalról. De úgy, hogy a román kisbusz állt..... Jött Fraulein, kb 20 Km/h-val előrement a kisbusz mellé, és belekanyarodott.... Lustig.
 
Szóval szerintem szomszédok vezetési kultúrája jó, de csak városban, 2x1 sávnál. De ott tényleg kultúráltak.....
Ja, és az oviba odaértem, pont mikor elhúzták a függönyt, és a fiam kijött mint a háromkirályok egyike.

67 komment

Címkék: biztonság közlekedés külföld autó hülye béna veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bacu 2008.10.31. 07:47:04

Aranyos történet :)
Tavaly én is voltam Bécsben karácsonyi vásározni. Ami viszont tetszett, hogy a fővárusukban nagyon kultúráltan vezettek. Semmi anyázás, semmi sávközötti cikázók, szépen mindenki tartotta az 50-et és haladt.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.10.31. 07:49:41

hülyék mindenhol vannak, de az biztos, hogy sokkal kulturáltabban autóznak, mint nálunk

Grg 2008.10.31. 07:51:40

Nem akarom védeni az osztrákokat (hisz ott is csak emberek laknak, miért különböznének nagyban tőlünk), de egyáltalán nem biztos, hogy osztrákok ültek bent.

12345678 2008.10.31. 07:57:09

biztos,hogy magyarok voltak :D

Vince Larkin 2008.10.31. 07:57:56

az osztrák sofőröktől én is rohamot kapuk, hihetetlenóül bénán vezetnek, balfékek, és nagy "népnevelők". Idén többször jártam olasz-o-ba, és felüdülés volt mind az olaszokhoz érni, mind visszaérni kis hazánba. Ez a sarkos pedantéria a vezetésben is...brrrrr

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 08:26:24

A labancoknal teljesen hetkoznapi dolog a jobbrol elozes autopalyan. Legalabbis a becsi korgyurun erdemes mindket tukrot figyelni. 80-as sebessegkorlatozas vegig, a sietose megis kibujik akar a kanyarodo savra is, hogy 2 autot elore ugorjon.

Nagyon sok a kamera, ezert lenyegesen ovatosabban vezetnek. De csak ezert. Ket kamera kozott a sietosebbje ugyanugy megprobal tolni.

A varosi kozlekedes tenyleg nyugodtabb es udvariasabb mint Budapesten, de hol nem az?

Ettol fuggetlenul itt is megvannak az agressziv vezetok, epp csak ha megis elneznek valamit akkor nem all nekik feljebb.

Egyebkent meg labancek ugyanolyan mertekben tettek a sebessegkorlatozasra meg evekkel ezelott. Csak azota telepitettek egypar (nagyonsok) kamerat, kipostazzak a bunteteseket, es hirtelen nagyon nem lett gazdasagos a gyorshajtas.

Egyebkent A4-M1 viszonylatban a jo hir hogy a kamerak telepitese es az objektiv felelosseg + brutalbirsag bevezetese ota a hatar ket oldala teljesen kiegyensulyozott. Mindketton normalisan lehet kozlekedni.

Ez termeszetesen Budapest agglomeracioig ervenyes, onnantol a pesti "kultura" az ur.

pd_ 2008.10.31. 08:31:50

Én nem vezettem még Ausztriában, de osztrák rendszámú autók idehaza sokszor sokkal tirpákabbak, mint a leghülyébb magyarok. Az biztos, hogy olyat, aki az országúton, és városokba közben beérve betartja a sebességhatárokat, még nem láttam. Nem beszélve a leghülyébb helyeken történő előzéseikről...

Jó, nem mindegyik, de arányában több, mint ahány magyar.

Majjom 2008.10.31. 08:32:52

Szerintem photoshop

okos 2008.10.31. 08:33:19

A bolygónkból soha nem lesz vörös óriás. Az a Nap.

Asva 2008.10.31. 08:34:14

èn itt élek, szerintem a postoló sokat kamuzott ebben a cikkben. Példát lehetne venni az osztrák sóförökröl. Mellesleg igazat adok azzal, aki azt állítja, hogy nem biztos, hogy osztrákok ültek a kocsiban, ugyanis aki itt él , és külföldi (pl: magyar), mindnek megéri osztrák rendszámos kocsit venni. Szóval ismerve mentalitásunkat, szerintem magyar Primera sóför viccelödött furgonnal, és szivatott magyar rendszámos postolót. :)

Yoshee 2008.10.31. 08:35:31

Bénák bizony! Amikor átjönnek a sógorok, akkor meg mind versenyzőnek képzeli magát. 180-al tol le a sztrádán. Tudom, mindjárt írja valaki, hogy az biztosan nem osztrák ült benne.

Érdemes 1-2 parkolást is megnézni az SCS-ben.

tehenke 2008.10.31. 08:38:00

Ez biztos kamu. Sőt az osztrákok nem is kakilnak, nem is pukiznak vagy büfiznek.
Az, hogy a szemetüket ide hordják, a szennyvizüket ide folyatják, és a füstöt is ide eregetik, csak egy dolog, attól ők még feddhetetlen szentek.
A legjobban azt csipem, amikor átjönnek az osztrák kollegák, és nyávognak, hogy itt milyen szemetes minden. Szoktam is Nekik mondani, hogy nem ismerős? Ti hordtátok ide a német szomszédaitokkal...

12345678 2008.10.31. 08:39:07

a sztrádán 180-nal haladáasról jut eszembe:
ha külföldön, mondjuk éppen ausztriában túllépem a sebességet, de csak lefényképeznek és nem állítanak meg akkor megúszom a büntit vagy kiküldik a csekett Mo-ra is?
és fordítva?

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 08:41:26

Asva:

Ne csinalj mar ugy mintha az osztrak a kultura fellegvara lenne. Igenis akadnak kozottuk tahok. Ez a "csak kulfoldi lehetett" duma meg az osztrakoktol se all jol, nemhogy egy Magyartol.

Eppen ugy van az osztrakok kozott 5% bunko, ahogy az ausztriaban elo kulfodiek kozott is.

Csakhogy el itt 8 millio osztrak es 800 ezer kulfoldi. Igy kicsi a valoszinusege hogy pont egy "osztrak rendszamos kulfoldi" volt ebben az esetben a hunyo.

Koxi 2008.10.31. 08:43:34

Sziasztok,
azt hittem sokáig,nálunk a legsz.rabb vezetni. Utálom az egymást előző kamionosokat is. De most, hogy N.o-ból járok haza, alig várom, hogy kiérjek ausztriából. Annyira utálom őket, annyira balf..szul vezetnek, és soxor tényleg ennek ellenére még ők mutatnak be. Idióta banda.

Cyric 2008.10.31. 08:44:04

Az összes osztrák monnyon le! :)

Egyébként szerintem is taplók, amikor átjönnek hozzánk azt képzelik, hogy bármit megtehetnek az utakon.
Azért ez elég képmutató dolog...

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 08:45:52

Ha ausztriaban elkapnak vele akkor ket dolog tortenhet:

1. helyben megallit a rendor, es kifizetheted hitelkartyaval a buntetest.

2. utanad kuldik a buntetest rendszam alapjan, Magyarorszag kifizeti nekik, a magyar rendorseg meg utolag behajtja rajtad.

Szerintem egyiket se probald ki. 180-nal egyebkent a jogsid is ugrik a horror buntetes melle.

Ha mondjuk varosban 55-nel elcsattan a vaku 50 helyett akkor viszont valuszinu meguszod, mivel 50 EUR buntetesert nem fognak kulfoldivel vacakolni.

12345678 2008.10.31. 08:55:11

vienna · f4bggk 2008.10.31. 08:45:52

oké, kösz az infót akkor nem ausztriában fogom megnézni a vas végét....:)
majd No-ban.

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 09:02:25

12345678:

Esetleg a Rabaringen? Utba esik Ausztria es Nemetorszag fele is, es masokat nem veszelyeztetnel vele...

elzee 2008.10.31. 09:02:30

éltem egy pár évet a sógoroknál... nem zártam őket a szívembe a vezetési kultúrájuk miatt. Tempósan kanyarodni nem tudnak, majdnem állóra fékezik az autót. Előszeretettel játszanak önkéntes rendőrt, ha magyar rendszámú autóval találkoznak a pályán. Érdekes módon ezt nem tapasztaltam, ha svájci vagy osztrák rendszámú autóval közlekedtem. Egyet el kell ismernem: városban tényleg kultúráltabban vezetnek mint mi.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.31. 09:04:58

Nekem soha, semmi problémám nem volt a burkusokkal. Nagyon sokat jártam Bécsben ócska Trabantokkal, bizonytalankodva, utcát-kijáratot keresve, mindig türelmesek voltak. Az utolsó emlékem (már jó autóval, a rendszarváltás után), hogy a Naschmarkt mellett megkérdeztem egy hölgyet, hogy ugyan hol kaphatnék parkolójegyet, mert a barátnőm még nem járt itt és szeretnék szabályosan megállni fél órára, mielőtt hazaindulunk Budapestre. Erre adott nekem kettőt, mármint parkolójegyet, és nem engedte, hogy kifizessem.

Persze, a postban írtak is beleférnek a képbe, de hál'Istennek engem az ilyesmi elkerült.

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 09:08:52

ZöDö:

a 10 perces parkolojegy mindenkinek ingyenes, ha ilyet adott akkor beszerzesi aron adta tovabb ingyen.

Barmelyik trafikba bemesz es szolsz hogy 10 perces parkolojegy kell, a kezedbe nyomnak egy koteggel.

Háp 2008.10.31. 09:11:09

Mostanában gyakran megyek Bécsbe, és nekem az jött le, h az osztrákok betartják a sebességet nagy átlagban. Vannak közöttük bénák, de hol nincsenek? Azért a közlekedési kúltúra jóval magasabban van, mint idehaza.
Egyébiránt általában magyarokkal szoktam fogócskázni 140nel :D

Sanyi 2008.10.31. 09:14:19

Nekem egy elmenyem van hulye osztrakrol, ugy 20 eves korombol, jo regrol. M1-esen mentem aktualis baratnohoz Gyorbe ugy 150-nel (tudom, sok, hulye voltam). Oreg E21-es capa BMW. Mogem er egy uj BMW osztrak rendszammal es kb 15 korelonnyel. Kamion mellett vagyok, szepen lehuzodom. Elmegy, vissza a belso savba, kovetkezo kamion. Egyszer csak latom, hogy valami kozeledik felem a levegoben mint a villam. A barom kidobott egy - szerencsere ures - .33-as kolasdobozt kb. 170-es temponal. Azert, szivesen orrbavagtam volna. Egy nagyon kezdo sofor (en sem voltam profi de szerencsere nem vagyok egy ijedos ember) tuti felrerantja a kormanyt. Amugy en a belgakat talaltam nagyon benanak, az osztrakoknal csak a nagyon szukre szabott alarendelt utaktol ver ki a viz, foleg amikor jon a szembelevo savban a kamion.

12345678 2008.10.31. 09:14:40

vienna · f4bggk 2008.10.31. 09:02:25

merre van a rábaring?

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.10.31. 09:16:19

Tele vannak ők is törökökkel, mint a németek. Szerintem a postoló is egy ilyet fogott ki.

(Egyébként sofőr, kilométer, kulturált mind rövid u, o)

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 09:17:40

12345678:

majd a google megmondja ...

12345678 2008.10.31. 09:20:20

vienna · f4bggk 2008.10.31. 09:17:40

már megmondta, kösz :D

Secnir 2008.10.31. 09:21:20

"Ja, és az oviba odaértem, pont mikor elhúzták a függönyt, és a fiam kijött mint a háromkirályok egyike"

tudtam, hogy richeliu néger, tudtam.

fma 2008.10.31. 09:23:06

Nem szoktam hozzászólni, de nem ez az első poszt az osztrák sofőrökről. Én Sopronban élek, és sokkal többet vezetek Ausztriában, mint Magyarországon (földrajzilag is egyszerűbb arra menni, bármerre nézünk Ausztria, kivéve egy 10 cm-es sáv kelet felé...) Szóval az osztrák csak a hazájában előzékeny, és jó vezető. Amint átjön hozzánk, nemcsak a szabályokat nem tartja be (ezt még megértem, mert kis hazánkban kevés szabályt tartunk be - lehet, h ez a ragadós), de akkor balf**, hogy ÉLETVESZÉLYES hibát még veszélyesebb hibára halmoz, gyakorlatilag közveszélyesek! A legrosszabb (ez 6 éves tapasztalatom) a "W"-s rendszámú marha, aki ugyebár bécsi, és ott ismeri a munkahelytől hazáig tartó útszakaszt, előzékeny is meg minden. Átjön, és itt úgy vezet, mintha nem lenne jogsija. Ez kábé 80%-a a bécsieknek. A többi kelet-osztrák igyekszik, főleg aki gyakran jön át hozzánk, de többségük ott is reménytelen! Szóval ne ájuljunk el tőlük, mert eléggé sötétek szegények odaát!

Valaki írta, hogy olaszország felüdülés Ausztria után. Erre csak annyit, hogy pontos a meglátás. Az olaszok vezetési "kultúrája" összehasonlíthatatlanul magyarosabb, cask átlagban gyorsabb autókkal. Délebbre ugyan minden autó jobb első lökhárítója horpadt, dehát Istenem! Aki élvezni akarja a vezetést, annak német autópálya, illetve olasz városok! :) Bocs a hosszúságért

harcsaparcsa 2008.10.31. 09:24:03

Ez egy elszigetelt eset, nem ez jellemzo az osztrakokra. Varom a roman postot, ahoz majd hozzairok jo sokat (100.000km romania tapasztalatom van :))

Roltii 2008.10.31. 09:33:30

a szomszédok tényleg elszemtelenedtek. De hát mit várunk, szegények kis buta hegyi parasztok. Mindig is azok voltak. Mi meg a földművelős alföldi parasztok. Szerintem semmi csoda sincs abban, hogy különbözőek vagyunk. Bár legalább mi nem füstölünk/szemetelünk hozzájuk. Bár ezután tuti hogy eldobom Semmeringen a balatonszeletes papírt:D

Analyzer 2008.10.31. 09:33:44

Anglia detto! A vegtelensegig kepesek menni egy kamion mogott 20-30 merfold/oraval. Pont tegnap eloztem meg KENYELMESEN, TRANZITTAL(!) egy ilyen karavant ugy, hogy en voltam kb a 8-10. a sorban a munkagep mogott. Benak, a nok orakig tudnak hezitalni a korforgalmakban, hogy akkor most vajon befernek, vagy sem. Es angliaban mint tudjuk, majd' minden keresztezodes egy korforgalom...

Pistike911 2008.10.31. 09:34:10

Na csak kigyütt az igazság. FOTOSOPP! :D

A Földből nem lesz vörös óriás, mert szilárd bolygó. Vörös óriás csak olyan csillagokból lesz, amelyek a magközeli hidrogén forrásukat felhasználták, így a fúziós folyamat közeledik a felszín felé, ezáltal nő a térfogata, így hül is és a fénye a vörös felé tolódik. (Bár látom ez már másnak is feltűnt.)

"...a fiam kijött mint a háromkirályok egyike."

Elvis, Zámbó Jimmy,.......ki a harmadik??? :D
Hasonló esetben visszamutatás, majd egy "Du Schweinhund!" szólással bemenni a legközelebbi benzinkútra egy Kornspitzre! :)

Valószínűsítem, hogy az osztrák kollegáknál is hasonló a helyzet, mint sok nyugati, agyonajnározott állam polgáraival, azaz míg a társadalom ölelő karjában a bőrükön érzik a társadalmi elvárásokat, addig tudnak viselkedni, azonban mihelyst kiszabadulnak, borul a norma. A legjobb példa erre a kékvérű angolok (közülük is az alsóbb társadalmi osztályú réteg, akik a közhiedelemmel ellentétben otthon sem kifogástalan úriember). Angliában kifejezetten udvarias, előzékeny, de ha elutazik, akkor előtör belőle a saját mocskában fetrengő állat.

vienna · http://f4bggk 2008.10.31. 09:49:39

Elvis, Zámbó Jimmy,.......ki a harmadik???

A posztolo fia. (Negyedik meg a Sanyiiiiii)

A legjobb példa erre a kékvérű angolok (közülük is az alsóbb társadalmi osztályú réteg..)

Miota is kekveru az alsobb reteg?

Jutka 2008.10.31. 09:51:44

Az itthoni utakon az osztrákok a legidegesítőbb szereplők a kamionok után. A postban szereplő történetet én hetente többször élem át. Egyszer kíváncsiságból nem előztem meg jobbról Budaörsnél a W-s rendszámút. Siófokig mentem utána 100-110-zel. Nem zavarta, hogy közben trabantok és latviják előzték meg jobbról. Figyeltem végig, tükörbe egyszer sem nézett.

Ausztria maga is a legidegesítőbb ország Európában, egyben a legunalmasabb is. Nyugdíjasland.

igazi hős 2008.10.31. 09:54:04

elzee,
én jártam át Ausztrián német és magyar rendszámú autóval is, egyformán tuskók. Osztrák rendőr úgy szedett ki minket Bécsben a sorból, hogy mindenki 65-tel ment, de csak a mienken volt D betű. A határ közelében biztos több az előítélet a magyarokkal szemben, de többnyire megdolgoztunk érte, a határmenti falvakban szabálytalanul parkolni szinte csak magyart láttam.

Labancz 2008.10.31. 09:54:39

Sikeres ember be sem teszi a lábát a burkusokhoz. Erre néhány bécsi látogatás után rájöttem. Egyszerűen parasztok, irritálja öket a magyar rendszám.
Amikor Olaszo.-ba kell menni, mindig Szlovénia felé veszem az irányt. Alaptétel, hogy már németeknek sem voltak jók, azért élnek külön országban.
Az osztrák rendőrőkről külön posztot lehetne írni... kedvencem a hír, miszerint Schwehaton azért büntették a magyar sofört, mert nem beszélt németül és ezzel hátráltatta az eljárást.

csillagász 2008.10.31. 10:00:15

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.31. 08:28:39
hol van itt a csillagászat???

Hát a kisfia a három királyok egyike volt az oviban, azokat meg csillag vezette a KisJézushoz.

Minden osztrák a pincében tanul vezetni...

Preis · http://www.glasso.hu 2008.10.31. 10:01:00

Ilyen vezetők sajnos mindenhol vannak! Nálunk is...Én is kifogtam már pár ilyet, sőt, még kurtábbat is! A lényeg, hogy kint azért sokkal, de sokkal nagyobb kultúrája van a vezetésnek!

Calogero 2008.10.31. 10:06:51

Jó kis írás, jót röhögtem,még igazad is van,de egyet ne feledjetek,a világon talán ez egyedül Ausztriában igaz,de azt tudni kell,h sógoréknál a kielőző autónak van elsőbbsége,nem pedig neked,aki 150-el halad a gyorsabb sávban

Roltii 2008.10.31. 10:08:48

nincs nagyobb kulturája kinnt, ez hülyeség. Ők egy kicsit jobb autókon szórakoztak zsarnokváltás előtt mint mi, de ennyi. A hegyi parasztok mitől vezetnének jobban... Városban tényleg nyugisak, de ez MOn is igaz, kivéve Bp. Na most Bécs nem egyenlő Budapesttel, max annyiban hogy fővárosok, de a méret elég eltérő. Egyébként a kialakítás bár hasonló mint a mienk, mégis jobban működik, jobb a közlekedésszervezés. Nálunk sokszor nem lehet mit tenni, nyomni kell neki, hogy haladj. Ha már a hülye lámpa 50-es korlátnál 65-nél ad zöldhullámot...

Jimbee 2008.10.31. 10:09:35

Én csak annyit figyeltem meg mind AT-ben, mind IT-ben, hogy sokkal egységesebb a forgalom ritmusa autópályán, mint nálunk. Nincs annyira kettészakadva a mezőny lassúakra (90-100) és Schumacherekre (180-200).
Aki szerint meg Olaszország az igazi...hát kinek a pap, kinek a... Hajam kihullott attól, amit Rómában műveltek az olaszok. Ahhoz képest Budapest vezetési paradicsom.

Calogero 2008.10.31. 10:13:10

Rómában vezetni a legnagyobb feeling, 2 sávos úton egymás mellett a pirosnál 5 autó és 2 robogó :-) felemelő

Jimbee 2008.10.31. 10:17:06

Calogero 2008.10.31. 10:13:10 : na ja...meg a jobbra kanyarodó sávból simán bevágnak eléd egyenesen haladónak, amikor kanyarodni már lehet, egyenesen menni még nem (megfigyeltem, bevett harci művelet, senki sem háborodik fel rajta - és nyilván nem is az eltévedtek művelik, hiszen ennyi eltévedt egyszerre nincs). Az viszont eléggé mítosz szagú, hogy a zöldnél "kilőnek"...egy frászt...legalább úgy alszanak, mint a magyarok, viszont utána padlóznak rendesen, egészen a következő lámpáig (de hogy minek???)...viszont szószerint sérült is az autók 95%-a.

shakes 2008.10.31. 10:17:19

Én itt élek Felső-Ausztriában. A kissebb hegyi utakon a helyiek csukott szemmel is le tudnak menni, ennek megfelelően Loeb-öt is leelőznék a hazai pályán. Az autópályákon többnyire elengedik a xenonos bálnákat, de sokszor bevágnak tükörbenézés nélkül, akár 30-40kmh-val lassabban is, ha utolérnek egy kamiont.
Főleg a nőknek van "B-Közép" kategoriájú jogsijuk, de sok a nevelő szándékú 50-es. Főleg az értelmetlen 100-as szakaszokon.

Éltem Olaszországban is. Ott az emberek robogón szocializálódnak a közlekedésben, így amikor kiöregedve átülnek a kocsiba, akkor ott folytatják, ahol a robogóval abbahagyták. Pontosan úgy közlekednek kocsival is mint a motorokkal. Egymás mellett, lendületesen, kevés fékezéssel, inkább gázelvétellel. Mindenkit beeresztenek, aki nem bénázik. Menni és menni hagyni. "Mennyé' ha sürgős! Én ráérek..." Ha felvszed a ritmust, imádni való...
Na jó, néha nem fér el 6 autó abban a kanyarban. Na bumm. "Apád egy ökör volt! A tied meg falábú! Nem látsz a szemedtől? Kapd be!" Vissza a kocsiba és mindenki megy tovább...

@nális coitus 2008.10.31. 10:17:55

Unalmas hosszú baromság.Ennyi

Roltii 2008.10.31. 10:21:04

Rómához még nem volt szerencsém, csak Milánóhoz, hát nem volt egyszerű. Nem saját kocsival, csak Milánó előtt kicsivel vettem át, hát érdekes volt (Peugeot 406). Mikor a piaci kofáktól 25 centire suhantunk 70-nel, közbe biciklis, robogós össze-vissza...de 3 perc után már öröm volt nézni, mennyire jól működik az egész. Mindenki figyel mindenkire, a forgalom halad. Koccanást nem láttam, biztos van, de asszem belefér. Sőt, jobb is mint a bp-i nagyobb ütközések a nagy sebességkülönbségből adódóan. Úgyhogy olasz városi vezetés is tetszett, és az autópályás is rendbe van. Egyébként francia barátainknál se volt sok probléma. Igazából európában ami gáz:
- magyar újgazdag prosztó apuci autójában
- osztrák bárhol bármiben
- HOLLANDOK lakókocsival és anélkül...
- vendégmunkások innen-onnan

rendszerhiba 2008.10.31. 10:40:23

Sziasztok,

nekem is az a tapasztalatom, hogy az osztrákok szeretnek önkéntes rendőrt játszani az utakon. Nem szoktatm hajtani, betartom nagyjából a sebességhatárokat.
Vannak viszont lassú vezetők, akik 70-es táblánál 50-el téblábolnak. Osztrák előzött, elviselte. Én előztem, villogtatott rám meg hadonászott. Többször, több helyen volt hasonló.
Most a cseh-szlovák-magyar utakat koptatom. Cseheknél is megvan ez az osztrák jelenség. Itt abban is kicsúcsosodik, hogy valaki a pályán beáll egy kamion mögé. Követi nyugodtan kilométereken keresztül, majd mikor méllé érnék, elémvág. Számtalanszor mögöttem nincs senki, azt a pár másodpercet hogy megelőzöm még megvárhatná. Ezek a kamikáze sofőrök fel sem fogják, mekkora balfékek - és milyen komoly veszélyforrást jelentenek.

Kedvenceim még a balkán országok átutazó közönsége. Autópályán a gyors sávban 80-al bóklásznak. És nem akar letérni előled.

További szép napot!!!

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.31. 10:47:30

Na ez nálunk, egy átlagos szituációban úgy nézett volna ki, hogy:
- autó kivág belsőből a kútra
- szenvedő autós a külsőben vészfékez, majd visszakettő-padlógáz kombinációval és vörös köddel a szeme előtt követi a kivágó autót a kútra
- a két sofőr és a segítőik megbeszélik egymással a problémát különböző fából és fémből készült célszerszámokat lengetve.

007 2008.10.31. 10:50:43

Az osztrák önkéntesrendőr bunkókkal nekem is tele van a hócipőm, utálok Bécs környékére kocsival menni... El is hagyom a határon a kocsimat általában, átülök vonatra, és azzal megyek.

007 2008.10.31. 10:53:26

Shakes:

Azt én is imádom, ahogy a digók vezetnek :)
Mennek, hagynak, nem önkéntesrendörködnek, mosolyognak, élni és élni hagyni az elvük....

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2008.10.31. 10:57:29

okos: "A bolygónkból soha nem lesz vörös óriás. Az a Nap."

Neeeem, az Sztálin elvtárs!

richelieu 2008.10.31. 10:58:39

Na itten a szerző vagy mi...

Cool-r
olvastam a kommented. Unalmas és baromság.

Shakes
Én is éltem kint...6 évet, máérmint taljánoknál. mondjuk északon, nem délen, de pl Roma egy külön élmény.
Olaszoknál jó vezetni, ha mész a pályán, és utolérsz valakit, nem megy le egyből, akkor villantasz egy rövidet, lemegy, és még ő kér elnézést. Ezt szeretem.
De ha olaszok pl átjönnek ide, a sávok felfestése rendkívüli módon zavarja őket. Örök élmény bárkinek, ha pl a Hegyalja alján, ott, ahol az út megy az Erzsébet híd felé, na ott olaszt nézni. Tutter leegyenesíti, függetlenül attól, hogy van-e mellette másik kocsi.
De kint egy lámpánál olyan mint a homokórában a homoszemek. Autók mindenütt.
Körforgalomban pl ha mondjuk kettő autó is elfér, és tegyük fel a belső kb 10 centivel előrébb van mint a külső, simán kimehet a körforgalomból, mert a szélső kiengedi. Aki előrébb van picit, annak van elsőbbsége.

Ja, és általában minden álszent komment fak off...bár itt nem volt ilyen :-)))))

A fiam pedig nem néger. Már nem. Nem volt occsó, de megoldottuk.

:-)))

DEGEC 2008.10.31. 11:07:11

shakes 2008.10.31. 10:17:19

en meg mindig itt ilek a digoknal:-P

A multkor a madaras parkolojaban nekimentek a kocsimnak, es fel voltak haborodva, hogy betetlapot kertem, persze nem kaptam...
de nagyon csunyan neztek ram...hogy nem lett totalkaros, mukodik meg ...akkor???
amugy tenyleg jobb itt vezetni mint otton..

wendriner 2008.10.31. 11:09:10

tegnap este, Bécsből hazafelé (rendszám szlovák, teljesen jogosan, jó nagy autó). előttem sárga villogós kocsi 65 körül pörög, mögötte egy középméretű kocsi követi. tempósan, de vigyázva a 100-as határra megpróbálom megelőzni őket. index ki, benéz, majd visszamegy, mert szemből jön valaki. k@rva gyorsan. szaggatott vonal, semmi jelzés az én oldalamon. várok egy kicsit nyugodtan, sárga nehézjármű jobbra el, én megörülök, egyenes a szakasz, index ki, elegánsan offolom a középméretű kocsit (nem mentem száz fölé megint). visszatérek jobbra, felvált hatba, gázfröccs, pont elhagynám a megengedett sebesség határát, mögöttem kék villogó. na bazz.

tudom-e miért állítottak meg - érdeklődött a két majesztró (angolul társalogtunk, de beszélek németül is). fogalmam sincsen. mert meg akartam előzni őket!!! és jött szemből valaki!!! udvariasan kértem őket, hogy mutassák meg a KRESZ-ükben, hogy miért nem szabad megkísérelni megelőzni valakit, ha semmi nem tiltja, senki sem jön szemben, de egyszer csak a vaksötétből előjön valaki, aki olyan 150 körül dönget, és erre visszatérsz jobbra. a válasz: ezt náluk nem SZABAD! már erősebben kérdeztem, hogy mi alapján kezdi elővenni a hitelkártyás masináját bírságolás céljából, amikor semmit nem követtem el. ekkor egymás között németül: még a parasztak áll följebb. közöltem németül, hogy ezt is értem és nem tetszik. hangos szó hangos szót követett, a végén kiabálva: de MIÉRT KELLETT MEGELŐZNÖM ŐKET? ekkor már biztos voltam benne, hogy bevisznek, mert sietek haza, és túl lassan mentetek előttem. erre papírok vissza, auf wiedersehen.

Amanitin 2008.10.31. 11:28:48

az hogy van németül, hogy 'még a parasztnak áll följebb'?

richelieu 2008.10.31. 11:49:23

Amanitin:

Bauer steht höher

:-)))))))))))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.31. 12:57:10

Az osztrákoknak az a legnagyobb bajuk, hogy igazi semmilyen ország. Nincs tök saját nyelvük (német), nem olyan tiszták, mint a német testvérek, de nem is élnek olyan jól. Ráadásul a csehek jobb sört főznek.

and/or 2008.10.31. 14:29:04

vienna · f4bggk 2008.10.31. 08:45:52
Na nem egészen pontosan így van a külföldi rendszámú autókkal.
Ha nincs nálad elég €, akkor elkísérnek a legközelebbi bankomat-hoz, hogy kivehess pénzt a büntire. Nem lehet a rend örével hitelkártyázni. Arra nincsenek felszerelve. Oda pénz kell.
Tudom, velem ez történt, kicsit beleszaladtam a maradék lendületemmel egy 100-as sebességkorlátozásba.

Normális vagyok? 2008.10.31. 14:38:14

Hülye az egész világ, csak én vagyok okos, vagy nem, vagy mégis?:D
Mindenhol vannak hülyék, kevésbé hülyék és átlagosan hülyék.

József 2008.10.31. 20:51:03

Én meg úgy jártam pár éve a "sógoroknál",hogy a mozgáskorlátozott parkolóban a legkisebbikkel/10év/pakoltattam a hátsó ülésre a neki vásárolt ajándékot,és én közben a hátsó ülésre befigyelve ,hátulról a mellém álló autóval érkező önbíráskodó,a legérzékenyebb gerincemet/ponton/piszkálta meg,az ő botjával!Úgy ,hogy még sírva is fakadtam!Mielőtt meggyőződött volna,hogy az engedélyem jól láthatóan az ablakban!Azóta nagyon...........................

Don Blasius 2008.11.01. 00:20:06

Jimbee 2008.10.31. 10:17:06
"Az viszont eléggé mítosz szagú, hogy a zöldnél "kilőnek"...egy frászt...legalább úgy alszanak, mint a magyarok, viszont utána padlóznak rendesen, egészen a következő lámpáig"

Nem azért, mert nincs piros után sárga? 8 éve legalábbis nem volt. Sárga csak zöld után piros előtt volt, de az akkor a zölddel együtt. Anno élmény volt ott kint vezetni Olaszországban. Pedig kockaladával volunk, de annyira nem akartak kinézni, meg letolni sem.:)

DEGEC 2008.11.01. 10:50:12

Don Blasius 2008.11.01. 00:20:06

na majd ma megnézem neked, mert fogalmam sincs,hogy an e sarga, meg nalunk ha nem jön semmi akkor a piroson is átmennek, (én ritkán) ha zöld akkor padló, és nálunk az a divat, hogy ha zöld akkor mindenki dudal egy rövidet, hogy senki se aludjon be...de mintha itt tenyleg nem lenne sarga...

Pistike911 2008.11.02. 22:27:26

vienna · f4bggk 2008.10.31. 09:49:39

"A legjobb példa erre a kékvérű angolok (közülük is az alsóbb társadalmi osztályú réteg..)

Miota is kekveru az alsobb reteg?"


Elnézést! Lemaradt az idéző jel. Helyesen:

A legjobb példa erre a "kékvérű" angolok (közülük is az alsóbb társadalmi osztályú réteg..)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.11.04. 15:11:57

Szerintem az osztrákok a hegyi utakon kifejezetten jól vezetnek. Főleg a helybéliek. Én síelni szoktam autóval menni, nincs velük különösebb problémám. Bénák és taplók is vannak közöttük, biztosan, csak talán kevesebb, mint nálunk.

Az olasz vezetőkkel meg szerintem ne példálózzunk, a rómaiak pl. úgy vezetnek, mint az agyalágyultak. Minden sávváltásnál dudál az is, aki vált, meg az is, aki elé váltanak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása