Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Online matricavásárlás román módra

2008.10.31. 12:21 :: Kisikasa

Mielőtt Románia felé vennétek az irányt érdemes tájékozódni matrica ügyben, mert nem zajlik minden olyan zökkenőmentesen, mint például nálunk. Ha előre tudod, mikor mész, már félig nyert ügyed van, csak ki kell várnod míg a postás odaér vele. Ha csak úgy nekivágsz minden előkészület nélkül, Tamás szerint csak a szerencsédre hagyatkozhatsz.

A jövő héten arrafelé lesz dolgom, és elkezdtem molyolni a matricabeszerzéssel, ugyanis Romániában minden útra útdijat kell fizetni, és 200 EUR a a bünti, ha nincs matrica.

Mivel amikor nyáron jártam arra, a határ 20km-es körzetében nem lehetett matricát kapni, utána meguntam, hogy minden kútnál megálljak, ezért nem vettem, de nem nagyon szeretnék kockáztatni, megnéztem a román weboldalt. Először is, csak románul van, bár erre segítségképpen igénybevettem erdélyi származású emberkéket. A nagy lehúzás az, hogy a 7 napos matrica 3 EUR-ért nem kapható, csak 30 napos, 7 EUR-ért. Nem azt a szaros 4 eurót sajnálom, bár nem szeretném odaadni nekik potyára.

A nagy trükk most jön:
kiszúrtam, hogy lehet online rendelni. Hurrá! Azért rutinosan megnéztem a feltételeket, és kiderült, hogy félig online a dolog, ugyanis a pénzt simán levonják a kártyámról, és a MATRICÁT MAJD POSTÁN KÜLDIK :D Vagy nem.

Na itt lett elegem az egészből. Nálunk azért pár klasszissal jobban működik a dolog.
 

85 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

and/or 2008.10.31. 12:29:39

ELSö!

Nem szabad ebböl problémát csinálni. Nincs autópályájuk, tehát a matrica FELESLEGES.
Egész Erdélyt bejártam egy métert se láttam.
Vagy rossz helyen voltam?

Pepe83 (törölt) 2008.10.31. 12:31:23

Nem hinném, hogy a román közútkezelő (vagy amelyik szerv a matrica eladásokkal foglalkozik) ilyen kisstílű eszközökkel próbálna pénzhez jutni.

and/or 2008.10.31. 12:32:27

és ráadásul csak második! :-((
Nem tudom honnan veszed, hogy matrica kell. Nyáron még nem kellett. Azóta megváltozott a dolog?

Mertcsak 2008.10.31. 12:35:44

Nem photoshop!
Én nyár elején voltam Nagykárolyban.Határ után első falu,benzinkút,mellette matricás bódé.
Matrica volt,csak a rendszer nem müködött,nem lehetett regisztrálni a sorszámot,rendszámot,stb.
Mondom az eladónak,adja oda a matricát,aztán majd utólag beírja az adatokat.
Azt aztán nem lehet!
Tovább mentem köv. benzinkútig,ott meg nem volt matrica.
Aztán többször nem is próbálkoztam.
Megúsztam.
Amúgy életveszélyesen vezetnek.

Mertcsak 2008.10.31. 12:37:21

and/or 2008.10.31. 12:32:27

Már 2 vagy 3 éve kötelező náluk a matrica. Nem autópálya,hanem úthasználati díj!

Közgizda 2008.10.31. 12:47:39

Ja. Elég nagy szégyen, hogy Romániához kell hasonlítani magunkat.

Bár lassan már a nemzetköz hitelminősítők i ezt teszik. Nekiállhatunk a matricarendszerünket is a színvonalukra süllyeszteni.

malac 2008.10.31. 13:20:12

mondjuk én évek óra járok erdélybe, sokan nem tudják, pedig elvileg kötelező lenne az útmatrica. borsnál a határon kb 15 méterre az átlekőtöl a rompetrol kúton árulnak, mindig ott vettem eddig.Egyébként a policáj ellenőrizheti, ha éppen akarja, általában nem érdekli az ilyen hülyeség :)

malac 2008.10.31. 13:23:29

egyébként a cikk fotosopp. egy mikroprobléma túlméretezése akut balhévá:)

raptus 2008.10.31. 13:26:20

Évek óta kell már a matrica. Sőt azt is jó tudni, hogy a vásárlásakor szükség van a forgalmira is, mert annak adatai alapján töltenek ki kézzel egy kis cetlit, amit sokkal fontosabb megtartani, mint kiragasztani a matricát. Egyébiránt a matricának semmi funkciója, mert nem lukasztják, meg semmi. Másrészt a cetli matrica nélkül, vagy a matrica cetli nélkül nem ér semmit. Ha Nagylaknál kelsz át, akkor Aradig nem is tudsz venni, mert nincs sehol, de ezt a rendőrök is tudják, nem is nagyon szőröznek miatta. Másrészt simán meg lehet úszni, mert tavaly voltam másfél hónapot Bukarestben és egyszer sem állítottak meg miatta, most meg már négy hóónapja vagyok kint és most sem volt gond. Igaz most román rendszámú autóval és ezen van éves, de még sosem állítottak meg a rendőrök (bezzeg otthon a magyarok, azok mindig kiszednek).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.31. 13:42:50

Bazeg, vannak dolgok, amik sosem tudnak változni... Románia egy gyönyörű ország lenne, ha a lakosságot kihajítanák. A természeti adottságok és a táj szépsége nagyon gazdaggá tehetné, ha nem lenne tele cigányokkal és tuskó románokkal az az álomszép ország.

Még mindig olyan, mint Emil Kusturica filmjei (tudom, az jugó, de akkor is), ha nem rosszabb néhol.

Sugi77 2008.10.31. 13:46:46

raptus 2008.10.31. 13:26:20
Ha átmegy az ember valamelyik határon, akkor honnan tudja, hogy hol fog tudni venni matricát? Ki van ez írva valahova, vagy közzé van téve?

and/or 2008.10.31. 14:01:17

Én csak egy hétig voltam kinn (hazamentem otthonról :-), de senki de senki még a román vámos a határon sem említett egy szót sem holmi matricáról. Aztán egyszer egy MOL kútnál láttam ki van írva, "matrica". Kerdezem az eladó hölgyet (félreértés ne essék, nem a hölgy volt eladó, ö volt az eladó - de még így sem félreérthetetlen a mondatom), hogy "minek a matrica?" "Autópályához, de az még nincs" volt válasza. Tehát nem vettem.

harcsaparcsa 2008.10.31. 14:05:25

sugi77:

Persze hogy nincs: ez Romania. Ezert a rendor sosem allit meg, de ha megallit, ezt kerni fogja. Csak egy kibaszas az egesz. En igaz hogy becsuletesen megvettem egy evre, de csak egyszer kertek amikor veletlenul atmentem piroson... amugy ezert nem kaptam semmi buntit, pedig jart volna...

harcsaparcsa 2008.10.31. 14:08:51

Kukori: neked ebben a vegsokig igazad van, de ha en rendelkezhetnek romaniaval, a varosokat is lebontanam, csak azt hagynam ami 100 evvel ezelott is megvolt

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.31. 14:26:44

Kérlek titeket, hogy ne menjetek bele etnikai kérdésekbe, mert nincs sok hangulatom moderálgatni, köszi.

MantaMann 2008.10.31. 14:30:27

Én Kötegyán/Nagyszalonta között lépem át viszonylag rendszeresen a határt. A román határállomás épületében mindíg LEHET matricát kapni. Még soha nem mondták, hogy nincs! Úgy sejtem, hogy ilyen lehetőség minden román határállomáson van...
Környezetvédelmi kategória -vagy mi- szerint adnak matricát. Nem egy egetverő összeg EuII után szoktam kb 8 Lei-t fizetni, persze ezt időnként emelik is.
Tudtommal ha nincs akkor olyan 40 Lei körüli összegre vágnak meg.
200Euró? Irreális... Orbán Viktort gyorshajtásért 400 Lei-re büntették...
Bár a két utóbbit lehetne még ragozni....

autosave 2008.10.31. 14:43:15

and/or:
román matrica útdíj matrica, az utolsó földúton is kérhetik, mivel az egész országban minden közútra kötelező. nem csak autópályára kell, mint nálunk!
ezért is írta a határ környékét, mert nyilván ott kell(ene) venni, ha tud. Autópályájuk csak Bukarest előtt van nem túl hosszú.

Mertcsak 2008.10.31. 14:47:33

MantaMann!

Rosszul sejted! Pl. Nyírábránynál sem lehet venni.

Mertcsak 2008.10.31. 14:49:38

autosave!

Ezt 2 órával ezelőtt én is leírtam and/or-nak,de még nem sikerült felfognia.

MantaMann 2008.10.31. 14:58:20

páctivald!

Nagyon köszönöm az infót!
Tegyük hozzá: kicsit tanulgattam románul és egy jólsikerült 'Buná Ziuá' után sokkal segítőkészebb mindenki...

Ui: azért szívesen látnám azt a román oldalt. Hátha csak egy lehúzás az egész.

biker_kolee 2008.10.31. 15:01:31

Már egy jó ideje kötelező a matrica a szomszédban. Én Nagyszalontán voltam nyáron, matrica nélkül. Sehun senki nem volt, matricám még látszólag sem volt, a szélvédő teljesen csupasz, de senki meg se kérdezte tőlem, hogy van-e nékem olyanom, hogy Rovinieta...

biker_kolee 2008.10.31. 15:05:15

autosave 2008.10.31. 14:43:15

Nem minden útra kötelező. Csak a főbb utakra. E-s (pl.E60) jelzésűekre és a helyi főutakra. Székely legény vagyok, kinti rokonokkal, járják rendszeresen az ottani környéket. :) Mikor jöttek ide, akkor vett matricát, mert amerre laknak, oda egyáltalán nem kell.

Dubito 2008.10.31. 15:08:49

Már néhány évvel ezelőtt történt, hogy egész Romániát keresztülautóztam, majd Bulgária felé a kilépésnél kérték a matricát. Nem volt és 500 lejre akartak megbüntetni (utánanéztem a törvényben - fenn van a neten - és tényleg ennyi a büntetés)és ez valóban 200 euró körül van. Végül 20 eurót tettem az útlevélbe és ezzel elintéztük. (10-el próbáltam, de az nem volt elég a közegnek)
Egyébként nem autópálya matrica, hanem közúthasználati, bármilyen úton kérhetik. Ritkán szokták, de megtörténhet. Tőlem Ausztriában sem kérték még soha számon a matricát, annak ellenére mindig veszek.
Legutóbb már a román matrica is hasonlít az osztrákra, dátumot lyukasztanak rajta és fel kell ragasztani is.

autosave 2008.10.31. 15:09:38

biker_kolee: ezt nem tudtam. Minden esetre magyarként kicsi az esély, hogy nem kellene :)

careier 2008.10.31. 15:13:22

Lehuzás az egész, balkáni utakra matrica...Már lyukasztós egyébként és mindig fel kell ragasztani, ellenőrzik kamerával is. Nem árt ha van: legutóbb láttam a Mo. felé tarókat megállították közvetlenül a határ előtt és jó néhány kocsi félre lett állítva büntetés céljából. Nem érdemes kockáztatni!

2008.10.31. 15:15:24

Matrica kell, de nem lehet kapni. Cserebe nem is ellenoriztek. Mi vagy 10 kutnal probalkoztunk, egesz Brassoig vitt az utunk, de _SEHOL_ nem lehetett kapni. Jo, hogy ki nem rohogtek, amikor rovignetat akartam :D
Ennyi...

careier 2008.10.31. 15:18:03

A határ sávban erőteljesebben ellenőriznek és direkte utaznak a külföldi rendszámú autókra! Jó üzlet a büntetés!

careier 2008.10.31. 15:20:34

TaZ 2008.10.31. 15:15:24

Mikor??
Elvileg minden határátkelőnél kialakították az éjjelnappalos matrica árusító helyet! Ha még Vállaj-Csanálosnál is van, akkor máshol is lehet ( csak meg kell keresni)! Úgyhogy inkább óvatosan!

Bit Rot 2008.10.31. 15:28:32

Nekem volt gyorshajtásom (kb. 10-15%, lakott területen kívül), megállított a rendőr, de a matrica nem érdekelte.

Mondjuk nem is volt matricám. Se előtte, se utána :-)

Gondolom a luzerek vesznek matricát, vagy volt már, akit tényleg megbüntettek a hiánya miatt?

2008.10.31. 15:35:02

careier
Nyaron (julius vegen) mentunk at Nagylaknal asszem Arad fele. Ott max a brazilok arultak matricat, a benzinkutak nem nagyon... :)

Ati 2008.10.31. 15:55:54

Múlt héten voltunk Romániában. A határon átértünk, és az első bódéban megvettem a 3 EUR-ós 7 napos jegyet gond nélkül.

MantaMann 2008.10.31. 15:56:24

Közben megtaláltuk, megnéztük.
Van egy olyan sor, hogy felelősséget nem vállanak semmiért sem.

Azt tanácsolom mindenkinek, hogy amikor a román oldalon ellenőrzik az iratokat akkor kérdezzétek meg a határőröket, hogy árulnak-e matricát. Ha nem akkor hol kapni a legközelebb.
Senki se elégedjen meg egy benzinkutas válasszal.
Az egyik határőr egész biztosan magyar (valszeg az veszi el az útlevelet). Ha más nem kérdezzétek meg őt.

MantaMann 2008.10.31. 16:05:11

Dubito!

Nem akarok kötözködni, de mentsünk meg attól mindenkit, hogy 200Eurót kiperkáljanak 500Lei helyett. Évekkel ezelőtt azért még ennyire sem volt erős a Lei.
500 Ron=136.138 EUR
A maradékot inkább sörözzük el! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.31. 16:11:14

MantaMann: Pl. november 14-én a találkozón! ;)))

MantaMann 2008.10.31. 16:24:12

SilentSound:
:D Nagyon jó ötlet! Csak lenne sofőröm... :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.31. 16:25:58

MantaMann: Én is megoldom valahogy, odafelé biztos lesz aki elvisz, haza meg max. taxi, ha más lehetőség nincs. Mert azért BKV-val még nappal se nagyon, éjszakai busszal meg pláne nem... :)

szbszig · http://szbszig.atw.hu 2008.10.31. 16:26:02

Szlovéniában meg eddig kapuk voltak, de nyártól meg kell venned a féléves matricát harmincvalahány euróért, mert még csak kisebb sincs. Szóval ezzel nemcsak Romániában trükköznek...

Szürkegolf 2008.10.31. 16:26:27

A múlt héten voltunk kin, Borsnál , az első kútnál 7 napos zsuga 1000 HUF.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.10.31. 16:27:37

szbszig: Igen, Szlovénia is érdekes, mert ha egy hétvégére ugrasz ki, akkor is meg kell venni... Én ráadásul évesre emlékszem, de lehet, hogy van féléves is. De az is milyen már.

MantaMann 2008.10.31. 16:38:00

SilentSound

Nekem még adj hozzá 30Km-et.. De majd lesz valami!

zsolt 2008.10.31. 16:38:51

Hello mindenki. A rovigneta egy éves adó ami a közútakra vonatkozik. Az út üzemeltetőnek van joga ellenőrízni, és büntetni. Külföldi autós vásárolhat időszakosat, 3-7 Eu. Benzinkútaknál lehet kapni és ha a határ melett nincs akkor érdemes a legközelebbi nagyvárosban keresni. Általában visszatéréskor a határ előtt ellenőr van, mindenkit lehúz ahogy tud.... Nagyon fontos csak a számlával együtt érvényes! Mindenkinek jó útat Erdélyben.

Don Blasius 2008.10.31. 16:41:08

Mi idén kétszer voltunk, januárban egy péntek reggeli határátlépéskor simán vettünk.

Augusztusban péntek délután iszonyatos tumultus, az első két benzinkútnál nem is volt, utána meg nem vettünk, úgy autókáztunk. Mondjuk akkor nem én vezettem, én nem vállaltam volna be.:P

felfog6atlan 2008.10.31. 16:44:55

Az utóbbi 3 hónapban 4x mentem munkaügyben Temesvárra, és a Kiszombor-Csanád átkelőnél közvetlen a határon van egy bódé, ott mindig lenézik a rendszámot(úgy állok hogy lássák), szépen bepötyögik a gépbe, megkérdezik Lei? Euro? Mondom Euro. Kifizetem(Romániában szinte mindenhol tudok fizetni euróval), kinyomtatják a dokumentet, odadják a rovinietát, felragasztom a sarkát, elrakom a papírt, és megyek utamra...sosem állítottak meg, sosem kértek semmit.

váj mi 2008.10.31. 17:40:52

Ja igen, mint már írták: ne matrica néven keressétek a kiírást, hanem úgy, hogy: rovigneta, esetleg rovignete (többes számban). Magyarországtól eltérően, jellemzően nem benzinkutaknál, hanem külön kis bódékban vagy a zöldkártyát (carte verde) is árusító helyeken lehet kapni a határátkelők közelében, esetleg a pénzváltóknál.(Megjegyzem, tegnapelőtt voltam Aradon, a határ után pár kilométerre már lehetett venni, legalábbis a tábla kinn volt).
Tényleg nem autópályadíj (mivel egyetlen autópálya van az országban, Ploiesti és Bukarest között), hanem úthasználati díj.
2004-ben vezették be, nem elsősorban a külföldiek bosszantására, romániai autós ezerszer jobban átkozódik az éves díjkötelezettség miatt ;). A befolyt összeg, állítólag a közutak állapotjavítására szánt alapba megy. (Amíg a mnostani elnök, Băsescu volt a közlekedési miniszter "vicces" táblácskák jelentek meg a frrisiben, úgymond felújított utak mentén, hogyaszongya "itt a pénzünk"-lehet nézni :P).
Ha valaki több időt tölt az országban, és nagyon tart attól, hogy megbaxhatják, mert nincs neki rovignetája, akkor a postahivatalokban is beszerezhető.

krétázok 2008.10.31. 17:47:17

Ti tudjátok, miről beszéltek, vagy csak úgy írogat mindenki, éppen azt ami eszébe jut?
Nem, nem az autópályára kell és nem kell minden földútra!
Az úgynevezett "Nemzeti Utak"-ra kell, románul drum national - ejtsd: drumacionál...
Rövidítésük: DN
Ha tehát rápislantotok a térképre és Nagyvárad - Kolozsvár között az E60 jelölés mellett láttok egy DN1 vagy DN1A-t vagy valami hasonlót. akkor bizony oda kell úthasználati díjat igazoló matricát vásárolni.
Ezt egyébként a rendőr nem ellenőrzi, a helyi KF-esnek megfelelő figurák viszont igen.
Kérdéses, hogy mit tud kezdeni velem, ha nem akarok fizetni neki.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.10.31. 17:58:01

Nem tudom, miről beszéltek... :-(

Most voltam legutóbb két hete, Ártándnál mentem át, az első (borsi) benzinkútnál (Petrom) a határtól 50 méterre azonnal volt matrica. 11 lej volt az egy hetes, és az újfajta matricákon lyukasztják az időpontot. A vásárlásjoz kell a forgalmi, mert rögzítík a rendszámot, az alvázszámot és a tulajdonos nevét. Öt perc alatt megvettem.

Hellisfitar 2008.10.31. 18:02:39

Nyáron azért nem lehetett útmatricát kapni, mert új típusú matricát vezettek be, csak nem tudták időben leszállítani a viszonteladóknak (pl. a benzinkutaknak). Ugyanakkor elsimerték a késedelmes szállítást, és ez idő alatt nem büntettek! Most viszont már bárhol meg lehet vásárolni, nincs fennakadás (tíz napja voltam kint, és lazán az első határ utáni MOL kútnál megvettem, semmi gond nem volt. Amúgy a 30 napos matrica személyautóra 25 lej, vagyis 8 euró). Nyugodtan el lehet indulni, ha nem lesz fizetett matricád, az csak a te hibádból fog megtörténni. ;)

Hellisfitar 2008.10.31. 18:04:19

Váj mi: "Ha valaki több időt tölt az országban, és nagyon tart attól, hogy megbaxhatják, mert nincs neki rovignetája, akkor a postahivatalokban is beszerezhető."

Én meg úgy tudom, hogy külföldinek nem értékesít a posta rovignetát.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.31. 18:04:26

..az egyetlen ország, ahol autópályamatricát kell venni, de az autópálya még nem készült el hozzá. Nem gyenge..

váj mi 2008.10.31. 18:05:43

krétázok
Mivel a legtöbb út DN jelzésű (sokszor két falu között is) kíváncsi lennék arra az útvonalra, amit bármelyik határátkelőtől egy nagyobb településig kisakkozol, hogy ne kelljen. ;) Nem (csak) kötekedés, tényleg kíváncsi vagyok, hogyan jutsz el Petétől, Nagylaktól, de akár Csanálostól is a legközelebbi városig úgy, hogy egyszer sem mész országútra (DN, DN1 vagy DN1A jelzésűre).
Véleményem szerint sehogy, és országban sem igen tudsz közlekedni anélkül, hogy érintsd bármelyik jelzésű utat. Innentől kezdve meg teljesen mindegy egy külföldinek, hogy a traktorok és kombájnok meg 20 éves Daciák által járt földutakra nem kell.
Mellesleg valóban nem a rendőr ellenőriz. De, ha valóban kampányszerű ellenőrzések vannak (nemcsak közvetlen a határátkelők előtt, hanem olykor a határsávban eső településeken is), akkor azt általában egybekötik egy kellemes kis közúti ellenőrzéssel, rendőröstől, mindenestől. Ilyen esetben meg ugye, az álmoskönyv szerint sem túl szerencsés ugrálni, hogy "mittucccsálnivelemköcsögkapdbe"....

Levi 2008.10.31. 18:08:23

Annyit fuznek a post-hoz, hogy aki ebbol ekkora ugyet csinal sikeres ember nem lehet :)

En is voltam nyaron, sehol nem volt matrica, jol bementem varadon egy kuthoz, elbeszelgettunk, azt mondtak sz*rjam le, sehol sincs, nem is kerik a zsraruk, mert egyaltalan nem kaphato. Ket hetet maszkaltam akkor, nem is volt semmi gond.

Azota mas a helyzet, a matrica is maskent nez ki, van belole eleg, mindenhol hozza lehet jutni az egy heteshez is, hatarnal is, no problem. Regebben az is gond volt, hogy hatartol tavol mar csak havi meg eves matricat lehetett kapni, de nekem mar nem volt ilyen gondom sem par hete. Iden is tobbszor voltam mar arrafele, nem volt gond.

Internetes megoldasokat meg felejteni kell, azert karmi is van, egyet nem szabad elfelejteni, az meg mindig Romania.

Hellisfitar 2008.10.31. 18:08:49

AnyádnakPalánkot!

Ez nem autópályamatrica, hanem úthasználati díj, amelyet - elvileg - a közutak fenntartására fordítanak. Olyasmi, mintha be lenne építve adó formájában a benzinbe (útalap?).

váj mi 2008.10.31. 18:11:42

Hellisfitar
Hümm, akkor bocs, ha tényleg így van. Én utoljára 2004-ben vettem külföldi kocsi számára (cégpartner), akkor még lehetett. Igaz, akkor vezették be, úgyhogy azóta bőven változhatott.

AnyádnakPalánkot
Nem au-tó-pá-lya-ma-tri-ca, ha-nem köz-út-hasz-ná-la-ti díj. Ennél jobban nem tudom szótagolni, hogy megértsd. Esetleg még lebetűzhetem ....

Hellisfitar 2008.10.31. 18:15:27

Váj mi!

Három éve Gyergyószentmiklósban próbálkoztam korábban, végigálltam a sort a postán (kábé olyan gyorsak ott is a postáskisasszonyok és -asszonyok mint nálunk), és mikor sorra kerülve benyújtottam a forgalmimat, akkor közölték, hogy bocs, de külföldinek nem. Nyáron, a matricahiány idején pedig a Nagyvárad határán (Kolozsvár felé) lévő MOL kúton beszélgettem a kutassal, és ő is azt mondta, hogy felesleges a postán próbálkozni. Ebből gondolom, hogy még ma sem árul a posta külföldinek matricát. :)

váj mi 2008.10.31. 18:28:16

Hellisfitar
Akkor bezony igazságod vagyon :). Valszeg a bevezetéskor lehetett a postán is adott ideig (amíg a haverek ki nem lobbyzták a bódék üzemeltetését a djútifrísopok mellé ;) ).
Nos, ebben az esetben tessék figyelni a "rovigneta/e" kiírásokat ;)

Csapee 2008.10.31. 18:45:06

Kb. 1 hónapja Bors után láttam 1 kamera felállítást (bója rajta rendszám úgyhogy tuti) a rendszámot rögzítésére ami a matrica meglétét fogja ellenőrizni ha minden igaz(ennek érdekében a kvázi 2 sávot egyre szűkítették). Legalábbis a romániai partner ezt mondta:(. Én kéthetente járok céges autóval Aradra, oda is kellene "matrica", de mivel a cég nem honorálta az ötletemet így a nélkül:)

Don Blasius 2008.10.31. 19:20:26

Egyébként bár nincs autópálya, meg lehet nézni a főutak többségét: kiváló minőségű aszfalt. Tehát foglalkoznak az utakkal. Élmény azokon az erdélyi szerpentineken kanyarogni. Persze kérdés, meddig lesz tartós.
És azért egy Pest-Székelyudvarhely akár belekerülhet egy jó fél napba is.

Soylo 2008.10.31. 19:25:49

Váj mi
Tévedsz. Van autópálya, de nem Ploiesti és Bukarest, hanem Pitesti és Bukarest (kb. 110km) és Bukarest felől Constanta felé kb. 160 km.

krétázok 2008.10.31. 19:26:16

Külföldinek nem adnak rovignettát...
Ühüm, akkor az én kocsimon véletlenül elnézhették a rendszámot. Vagy a forgalmit, bocs!
Csinye nu styie, sza táke din gura!
Részemről ennyi...

Ferike 2008.10.31. 19:38:31

Kisikasa! Rendeltél te már online? Ez általában így szokott lenni, a pénzt levonják a kártyádról az árut pedig küldik postán! Mire számítottál, hogy küldek el matricát? E-mailben?

váj mi 2008.10.31. 19:57:36

Soylo
Hamu és ruhaszaggatás ... tényleg vagyon Pitesti és Constanta felé is ún autópálya (A1 és A2, de főleg az A1 (Pitesti) kábé az M0-shoz hasonlítható.(olykor meg nem mondanád Brassó és Pitesti között, hogy az autópálya, annyi a galiba, mint DN jelzésű úton ritkán ...).
A Ploiesti-Bukarest autópálya viszont, bár lehet hihetetlen, de létezik. Ő lenne az A3-as.
Az is igaz, hgy Romániában összen, ha van 280 km-nyi autópálya, és ezzel jóindulatúan beleszámolom a Bechtel által épített 9 kilométernyi erdélyi pályszakaszt (amin megy az anyázás rendesen, hejjába, választási év, nah ;) ).

krétázok
Te olvasol is, vagy csak írsz? Nem arról ment a csevely, hogy külföldiek nem vehetnek rovignetát vagy sem (ha már a határátkelés után a bódékban elmulasztották), hanem, hogy a POSTAHIVATALOKBAN vehetnek-e? Hellisfitar szerint ez már 2005-ben nem volt lehetséges. Ha ezzel kapcsolatban van aktuális infód (hogy de igen, mégis), akkor szerintem sokan hálásak lesznek. Ha nem, szimpla "élőfa-effektus" ...

váj mi 2008.10.31. 20:37:23

Nu, akit érdekel a téma, és tud románul (én per pill le nem fordítom az tuti ziher ;) ), az "élvezkedhet" román autópálya-ügyileg.

www.politiarutiera.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=239:vom-construi-2000-de-km-de-autostrada-in-230-de-ani-&catid=34:stiri-politia-rutiera

harcsaparcsa 2008.10.31. 20:50:15

Na ez egy kicsit off, de most lattam, es majdnem leestem a szekrol: egy roman megyeben, (Botosani) kitalaljatok hany lovasszeker van nyilvantartva? 44.000 vagyis negyvennegyezer, ketezerrel tobb mint ahany szemelyauto. Ennek tukreben nem illik szolni arrol, hogy milyenek az utak vagy a kozlekedesi moral.... ezek a kozepkorban vannak vazze, en be is fogom a szamat. (irok linket is ha kell, de ez csak egy tv riport volt)

Hellisfitar 2008.10.31. 21:09:34

Harcsaparcsa!

Rengeteg autó bukaresti rendszámmal fut, ott is van bejegyezve (lízingelt gk-k).
Mondjuk a negyvennégyezer szekér tényleg kemény. :)))

váj mi 2008.10.31. 21:10:17

Ferko
Köszönjük a hozzáböffenést, leülhet, 1-es. Majd értesítjük ...

harcsaparca
Én meg sem lepődöm. Illetve de. Azon, hogy egyáltalán hivatalosan bejelentik a lovasszekereket Botosaniban ;) Igen nehezen tudom elképzelni :D.
Azért, hogy képet kapjunk Botosani (Moldva)nagyjából az, ami Magyarországon Szabolcs-Szatmár-Bereg... szóval a szerencsétlenebb sorssal megvert tájék. Ott még a pópa az atyaúristen ;)

Benbe · http://www.benbe.hu 2008.10.31. 21:15:18

Volt szerencsém autózni olyan "középkori" országokban, mint Ukrajna, Románia, Monte Negro és Albánia. Ezen csoportosulásból Albániában vannak a legjobb utak, szorosan követi Monte Negro, Romániában helye válogatja, Vadul-Sirettől Csengersimáig 100 km-t leszámítva tüköraszfalton jöttünk. Magyarországot csak Ukrajna tudja legyőzni útlerobbantságban. A legmagyobb különbség, hogy amit ezekben a "középkori" országokban az utóbbi években megcsináltak utakat jóra, azok jók is maradtak. Mágikus erejük lehet.

biker_kolee 2008.10.31. 22:44:13

A főutak jók romcsiban. Azért az Arad-Szeben-Fogaras utat nyaranta helyenként foltozzák, mit foltozzák, újrarakják, nem kis dugót építve azon a szakaszon. Ezért szoktam járni inkább a Nagyvárad-Kolozsvár-Segesvár útvonalat. És még szebb is. :)

No de hogyha valami mellékútra kell letérni... Hegyek között... Ejjejj... Tengelytörő utak bizonyám. A Dákókkal meg rakják neki rendesen arrafelé. De azért látszik, hogy javulóban van a helyzet, meg kell hagyni.

Don Blasius 2008.10.31. 23:50:55

Igen, vannak utak, amit átutazás során kerülni kell, pl. a nagyváradi elkerülő. Na az már majdnem földút.:P Inkább át a városon, ott sima és még így is gyorsabb! Meg Udvarhely környékén vannak még posvány utak (Segesvár felől jőve). Ezeket leszámítva a főutakon jól lehet autózni, csak a kamionforgalom lassít sokat.

váj mi 2008.11.01. 00:05:43

Don Blasius 2008.10.31. 23:50:55
Hargita és Kovászna megyékben valóban nem a legjobbak az utak...főként a mellékutak. Ott érheti meglepi az autóst.
A nagyváradi dzsumbujt meg viszonylag könnyű elkerülni (feltételezve, hogy Kolozsvárra tart az ember). Szatmárnémetinél vagy Csanálosnál kell bemenni az országba. Szatmárnémetiből Zilah felé nagyon jó az út Kolozsvárig (nemcsak), és még a Meszes hegységen való autókázás öröme is adott ;)

Don Blasius 2008.11.01. 00:22:16

Köszi az ötletet! Ha legközelebb arra megyünk, lehet kipróbáljuk! Bár Pest felől nem nagy kerülő?

biker_kolee 2008.11.01. 10:13:00

váj mi, merre szoktál járni Kovásznában és Hargitában? :D

Amúgy arrafelé is javulóban van a helyzet, az eddig macskaköves(!!!!) utat (Barót-Apáca között) most zsírúj aszfalttal nyomták le. Aztán jön Judetul Brasov, és próbálj meg átjutni.. 30 is sok.. :)

storyline :) 2008.11.01. 10:47:31

Egyszer megkúrtak 85 EUR-ra a román-moldáv határon Sculeniben. Nem tudtam, hogy kell matri, mert én is azt hittem, hogy nincs autópálya, akkor nem kell matrica sem. Határon a határőr kérdezi, matri van? Én: nincs. Ő: akkor 7 euró lesz, menjek vegyem meg. Megyek vele. Mutatja a falon a cetlit, még hozzájön a bünti is. 3 milla régi lejben. Faszom sem tudta, hogy mennyi a 3 milla, csak a sok nullát láttam. Na mondom, most az autót is elveszik. De nem, mondja, hogy 85 eur lesz. Viszont a bünti az lejben fizetős. Menjek váltani kibaszott éjjel kettőkor. A határállomáson a váltós csókát sikerült felzörgetni. Részeg is volt, meg kóma is. Na nagynehezen adott lejt. Magyar rendszámú kocsival hivatalos ügybe keveredni romániában nem vall sikeres emberre....

job1 2008.11.01. 11:17:33

Félreértés ne essék: Romániában van 2 db. autópálya, ottani mércékhez viszonyítva: valójában autóutakról van szó, olyan mint a Szolnok-Szajol mentén lévő 4 sávos szakas. Sem ott (tudtommal) sem itt az autóútra nem kell matrica. Egyébként helyileg Bukarest és a román tengerpart között lehetnek (ha ténylegesen 2 db. van).
A valóság az, hogy Rovigneta a neve, és ez úthasználati matricát jelentene, akár mondjuk Firenzében a turista-buszosok külön Chekpoint-ot fizetnek azért, hogy behajthassanak a városba. Mivel minden román állampolgárnak kötelező a KGFB mellett az útadó, úthasználatidíjnak megfelelő Rovignetát is megfizetni, ezért az ország területére behajtó külföldi rendszámú autókra is venni kell ilyen ideiglenes matricát. Az árak ugyanazok, mint a helyi lakók számára. Kedvezőbb az ára, minnél nagyobb intervallumra veszed, akár évest is lehet. És tudtommal naptól napig érvényes, azaz nem naptári évre szól, hanem kereken 12 hónapig (jó, -1 nap, vagyis az 1 hetes az valójában csak 6 nap, meg hasonlók).
Ez kötelező! Hogy hogyan ellenőriznek, hogyan nem, az egy másik kérdés. Már több éve járok át, sohasem kérték. Volt amikor egész Gyergyóig nem találtam sehol, és megjártam "szerencsésen". Volt amikor vettem, és akkor sem kérték. Mivel most minden utcasarkon ellenőrízhetnek, azaz nemcsak a Politia Rutiera feliratú (azaz, Közlekedési Rendőrség), hanem a Politia Rurala (azaz helyi rendőrség-, kiknek sokáig nem volt hatókörükben forgalmat ellenőrízni, csak ha baleset volt, helyszínelésre mentek ki segédkezni), de akár más főleg LOGAN gépkocsikból (erős sárga, sötétkék, fehér színűek lehetnek) is gyakran ellenőrízhetnek. Egész pontosan radarral vannak felszerelve, és ravaszok, mert akár utolsó pillanatban kapcsolja be, vagyis mire a kocsiban lévő készüléked bejelez, addigra ő már be is mért. Olyat is láttam, szerencsére én megúsztam, de az engem előző szőke cica már nem, hogy a Bánffyhunyad-Királyhágó szakaszon egyik településre egy nagy jobbos kanyar vezet be. Amint befordultál rögtön jobbra a helységjelző tábla, azaz épcsak eszedbe jutna lassítani, és ő már a kanyar után mért is szemből. Befogó készülék nem volt mit mérjen, sofőr nem lassított csak későn, és már be is fogta a leselkedő rendőr.
De vissza a témához: '90-es években azért találták már ki ezt a matricát (ami csak a román állampolgárok számára volt akkor kötelező), hogy az ebből befojó összegekből újjávarázsolják az utakat. Ez meg is keződött, kitettek minden rossz útszakasz elejére egy "Itt van az önök pénze" feliratú táblát. Hát a főleg románlakta vidékeken valóban felújításba is fogtak, így lett megújítva az Arad, Gyulafehérvár, Torda útszakasz, de különösen Gyulafehérvár fő-átvezető szakasza ekkor lett teljesen újba téve. Az Arad-Gyulafehérvár szakasz már a nagy forgalomnak köszönhetően nem a legjobb, de ez így szokott mindenütt lenni: tervezett költségvetést kiutalják, abból 40 % megy a konkrét munkálatra, többi jobbra-balra zsebekbe. Itt sincs ez sokkal másképpen.
Aztán megszünt ez a matrica, az útadót rávetették az üzemanyagárakra, azaz literenként x összeg ment az államkasszába. Erről szóltak a hírek. Azóta ismét van már pár éve Matrica, és ez nem csak a helyieknek, hanem minden az országba belépő járműre is kötelező. Idén nyárig a sárga kör alakú matricák voltak érvényben, melyet nem jukasztottak csak a legelején. És csak úgy volt érvényes, ha megvolt a kútnál kapott kasszabon is. Logikátlan, de ez volt. Nyár végére megjelentek az újak, hasonlóak a magyarországi matricákhoz, csak nem értem, mit, hogyan kell felragasztani, mert nem volt kedvem összeragasztani a szélvédőt. Csak kiraktam a sarokba. Bár ez valamivel normálisabb, még mindig kell a nyugta is melléje. Magyarán csak annyiban történt változás, hogy más lett a külalak. Nagyban kampányoltak az mellett, hogy nagyon fognak büntetni a nemléte miatt.
Hát, engem azóta sem állítottak meg egyszer sem, meg ismerősömtől sem kérték még.
Tény ami tény: kötelező, azaz venni kéne. Határt átlépve álltalában az első Petrom benzinkútnál érdemes keresni. Nem "szoktak" érteni magyarul, de azért kiszolgálnak. Ha nagyobb ünnep van, akkor álltalában hiány van. Ugyanakkor van álltalában másik bódé, ahol főleg a kamionosoknak árusítanak. De lehet itt személyautókra is vásárolni, annyi a különbség, hogy azt mondják: csak euróban lehet fizetni. Hűlyeség, de próbálkozni kell. A Várad felé tartó szakaszon határt átlépve, első benzinkút után nemsokára található ez a kis bódé jobb oldalt. Keresni kell a ROVIGNETA felíratot.
Országon belül inkább a radarokra kell egyébként vigyázni, amelyekből most már sok szakaszon van telepített kamera is. Országon belül elég sok "képeslapot" szoktak küldözgetni a sebességtúllépőknek. Álltalában amelyik településtábla alatt látni a "RADAR CONTROL" kiegészítő táblát, ott 95%-ban már lehet számítani pár méterre utána rögtön telepített kamerára, út jobb oldalán, ill. a település végén a helységtábla előtt balra, amely immár szemből kéri, hogy mosolyogj neki:)
Nagyon kellemetlen, mert sok települést érint pl. a Nagyvárad-Marosvásárhely útszakasz, megnőtt a forgalom, rengeteg a még régi füstös kamion, és az ember 1 ilyet kifog Váradnál, egész Tordáig sétálhat utána. Előzni meg, hát 1,2-es motorral nem érdemes. A helyiek javarészt már 1,9-es TDI-kkel nyomják, és nem ismernek sem Istent sem embert. Azt hiszik örökéletűek. Nem volna jó 1 ilyennel szemből találkozni.
Jó utat, kellemes időtöltést Erdélyben!

job1 2008.11.01. 11:23:03

Korábbi fórumozók kérdésére: vásárolhatsz ROVIGNETA-t postahivatalokban is, csak ott is ugyanaz a mese: vagy van, vagy nincs. A menet ugyanaz: adod a forgalmit, mondod mennyi időre kéred, fizetsz RON-ban.

váj mi 2008.11.01. 14:32:39

Don Blasius 2008.11.01. 00:22:16

A Szatmárnémeti - Kolozsvár táv sacc per kábé olyan 180 km körül van.

biker_kolee 2008.11.01. 10:13:00

Csíkszereda vonzáskörzetében leginkább.

Don Blasius 2008.11.01. 18:16:18

Csíkszereda-Udvarhely tök jó, de a Gyilkos tó fele sem vészes Gyergyóig, onnan kezd szarabb lenni. Tusnád meg Gimes felé nem én vezettem, amikor ott voltunk, de emlékezetem szerint az sem vészes. Kivéve Szent-Anna tó felé vezető szerpentin. A városokban persze elég sok a foltozás.:(

Visimalac 2008.11.02. 11:00:09

Közel 3 éve élek Romániában, magyar rendszámú az autóm, de még egyszer sem kérték a rovinietát. Egyébként a rendőrség közúton csak akkor igazoltathat, ha van rá oka, tehát ha az ember a szabályokat betartja (legalább is a rendőr előtt), akkor elvileg nem fogják igazoltatni. Engem 3 év alatt 3szor igazoltattak, de a matricát meg sem emlitették.

A rendőrséget viszonylag könnyü észrevenni, Romániában még jól müködik a régi módszer, miszerint a sofőrök jeleznek egymásnak.

Másrészt a falukat átszelő főutakon (DN) az emberek 50 helyett 100zal járnak normális esetben. Vagyis ha egy falun keresztül mégis 50 nel megy a forgalom, akkor nem érdemes előzgetni, mert az nem véletlenül megy lassan.

A Nagyvárad-Kolozsvár utvonal jó minőségü, egyetlen kivétel valahol Bucea környékén két kanyar között a hegyoldalban meg van süllyedve az egyik sáv, és le is van zárva kb 5 hónapja, elég balesetveszélyes a dolog, mert a kanyarból kb 80-90nel kijőve lehet hogy áll a sor vagy van szembeforgalom, és meg lehet vele járni.

Kolozsvár-Torda-Vásárhely-Segesvár-Brassó-Ploiesti-Bukarest utvonalon végig nagyon jó uton lehet haladni, de Kolozsvárról, aki kisebb forgalomban akar haladni, Vásárhelyig elmehet Apahidán és Reghinen (Régen) keresztül, ott ugyan szarabb az aszfalt, de üres az út.

Egyedül a Kolozsvár-Dés-Beszterce utat nem ajánlom, a 120 km-es távot kb 7 éve ujitják fel és még mindig nincs kész. A készenlévő szakaszokon vonalfelfestés nincs, az aszfalt koromfekete, főként éjszaka (és ködben) nagyon nehezen látni hogy merre megy az út. Másrészt az uj szakaszokon is gyakoriak a kavicságyak, vagy az elég durva összeillesztések a régi és az uj aszfalt között (figyelmeztető tábla persze sehol), szóval hiába jó imitt-amott már az ut, az okosabbja, főleg éjjel azon is 50nel megy.

Beszterce felé is inkább az Apahida-Sarmasel Gara-Lekence utat ajánlom. Sarmasel Garáig elég jó az ut, utána gyengébb az ut, sok helyen marad az 50-60 km/h, de már már középkori hangulatú falvakon vezet át, forgalom alig van, és rövidebb is mint Dés felé kerülve.

Don Blasius 2008.11.02. 12:14:15

Vásárhelyet meg el lehet kerülni, régen az is állítólag egy szar út volt, de már megcsinálták. Valahol Radnót után kell letérni és Ákosfalvánál hoz ki azt hiszem az az út vissza a Segesvár/Szováta felé menő főutakra.

Rogger 2008.11.02. 13:22:26

Engem konkrétan 3 éve akartak 5 millió régi lejre (5000 új lej?) büntetni, mert nem volt matricám. A határ kilépő oldalán álltak a határőr előtt. Végül is némi veszekedés után közöltem velük, hogy sehol nem volt kiírva az hogy kell matrica, ezért nem vagyok hajlandó kifizetni a büntetést. Nagy nehezen elengedtek.

Ezen kívül sosem ellenőrizték a matricát, pedig nagyon sokat voltam Romániában autóval.

szaGértő 2008.11.02. 21:00:40

Ferike 2008.10.31. 19:38:31
"Kisikasa! Rendeltél te már online? Ez általában így szokott lenni, a pénzt levonják a kártyádról az árut pedig küldik postán! Mire számítottál, hogy küldek el matricát? E-mailben?"

Próbáltál már online rendelni magyar matricát? Az autópálya- vagy úthasználati jog egy JOG, amit a jog megvásárlását igazoló bizonylat megléte bizonyít. Pölö egy ki nyomtatott papír, amit az online vásárlás után elküldenek mailben. Csak szervezés kérdése.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.02. 22:08:21

szaGértő 2008.11.02. 21:20:55
Amit idéztél, kivettem az idézettel együtt, nem igazán erre a blogra való, köszi, hogy észrevetted.

Pokember - a seggemből, mint minden rendes Póknak 2008.11.03. 12:58:24

Magam is sokat járok Erdélybe, úgy évi 4-5 alkalommal, és tényleg szinte sosem kérik a matricát (pontosítok: egyszer, tavaly nyáron kérték, de akkor volt is:-) ). Többször előfordult, hogy matrica nélkül mentem, mert egyszerűen sehol sem volt. Mindig megpróbálok eleinte venni, aztán egy idő után megunom.
Amit most tudtam meg: csak bizonyos kutaknál (MOL, Rompetrol) lehet kapni, illetve persze a bódénál, ha van/nyitva van.
Egyszer viszont megbüntettek gyorshajtásért 78 lejre (kb 5ezer Ft), mondták, hogy majd Mo-n megkapom a hatóságoktól a büntit - azóta is jön (másfél éve)...
Az utak viszont egyre jobbak, bár kétségtelenül kevés az előzési lehetőség (kellemes kivétel: Kolozsvár-Torda 2x2 sáv, bár itt is be-be iktatnak néhány falut, ahol radar kontroll lehet).
Radar kontroll téma: nem olyan gyakori az ellenőrzés, mint amilyen sűrűn van tábla (majd minden faluban van), de érdemes a szembejövők villogtató jelzését figyelni, az út szélén parkoló rendőrautót jelzik, aztán vagy mér, vagy nem...
Vasúti sín: ezek gyakran keresztezik az utat (sokszor már rég nem működő vonal), de itt nem véletlenül van 10 vagy 20km-es tábla - aki gyorsabban próbál átmenni rajta, örül, ha csak a lelkét rázza szét, nem a kocsit.
Magam is a Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Segesvár-Brassó-Sepsiszentgyörgy útvonalon közlekedem, sokkal jobb, mint az Arad-Déva-Szeben-Fogaras-Brassó, főleg az utóbbin gyakori útépítés/felújítás miatt, amit sokszor félpályás lezárással (és lámpával) oldanak meg.

Don Blasius 2008.11.03. 20:49:17

Mi találtunk olyan vasúti átjárót is, ami ki sem volt táblázva, de még Andráskereszt sem volt. Iszonyat köd volt és sötét, tehát semmit sem láttunk, csak a döccenést éreztük, meg akkor oldalt láttam a síneket.:P Talán tényleg használaton kívüli volt. Akkor viszont jobb is, ha leszedték a táblákat. Bezzeg nálunk a szellemvasútnak is van fénysorompója és 30-as korlátozása (pl. Budaörs, 1-es út).:P












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása