Az egyik legbosszantóbb dolog a sok közül, mikor éjszaka elvakítanak a reflektorral. Ezt lehet szándékosan illetve feledékenységből is művelni. Kuk22 egy kanyargós szerpentinen kapott az arcába fényáradatot, mert volt képe megelőzni az előtte vánszorgó hétvégi sofőrt.
A hosszú hétvége szombatján a napot Dobogókőn töltöttük, mint sokan mások, viszonylag későn indultunk vissza Budapestre. Imádok hegyen, sötétben vezetni, így relatíve tempósan jöttem. A relatívon nagy a hangsúly, mivel 90-100-nál gyorsabban nem mentem.
Gyér forgalom, kb. fél úton egy rövid egyenes alatt "estem rá" két, egyenesben 50-nel haladó, innen kanyarban fékező !?! autóra. Gondoltam apa bepiált, anya meg nem egy Schumacher. Mivel hegyi útról van szó, közelmentem, hogy a rövidebb egyenesekben is tudjak előzni, ha lehet, mert ilyen tempóban hazáig halál. Rövid időn belül sikerült mindkettejüket megelőzni. Amikor az első mellé értem elkezdte nyomni a dudát, amikor elé soroltam ezerrel villogott és rám nyomta a refit. Béna anya ilyet nem csinál, azzal lenne elfoglalva, hogy van kormány az autón, szóval gyakorlott sofőr fejtette így ki véleményét. (De miért megy akkor ilyen lassan?!)
Gondolom azt szerette volna jelezni, hogy ilyen helyen nem illik előzni. Persze az nem jutott eszébe, hogy talán akkor kapcsol reflektort, mikor még hátul vagyok, hogy legalább kicsit messzebbre lehessen jól látni, és nagyobb biztonsággal lehessen előzni. Ha ezek a magukat szabályosnak tartó emberek vezetni és gondolkodni is tudnának, sokkal kevesebb lenne a veszélyes szituáció. Az a gond, hogy nem fogják fel, mennyivel jobb úgy vezetni, hogy az emberek segítik egymást. És pláne nem fogják fel az ilyenek, hogy ugyanúgy veszélyeztetik a nyugodt forgalmat ha 40-nel a megengedett sebességhatár alatt mennek, mint aki ennyivel felette megy.
Aki vezetett nyugaton (Ausztria, Németo., Hollandia, Íro.) az tudja, hogy ha a megengedett sebességgel halad soha senkit nem ér utol, mert MINDENKI legalább annyival megy (szerpentinen is). A jobbaktól nem szégyen tanulni!
A kicsit gyengébbek kedvéért: éjszaka segítsük a gyorsabbat azzal, hogy amikor lehet, megvilágítjuk az utat neki, gondolkodjunk a másik fejével és próbáljon mindenki a megengedett sebességgel haladni, mert biztonságosabb, mint lassan (minden napra 1 jó tanács :).
TAXI 2008.11.02. 10:57:12
Nem mellesleg a poszt írójának megjegyzésével egyetértek... Segítsük autóstársainkat... hátha nem halunk bele mindannyian :)
Szendwich 2008.11.02. 11:27:37
Ha nem segitenek az autos tarsakon, akkor valoszinuleg mar reg totalkarra tortem volna az automat es magamat is. Ezzel gondolom nem csak en vagyok igy. Szoval kar a szot fecserelni.
Aqweren 2008.11.02. 11:28:09
ST 2008.11.02. 11:49:38
Aqweren 2008.11.02. 12:04:32
A lassúhajtást meg csak úgy mondtam, aki nem biztos a dolgában az inkább gyökkettővel menjen...
szhörnyű 2008.11.02. 12:10:56
megint 2008.11.02. 12:39:34
Franky4fingers 2008.11.02. 12:54:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 12:58:11
kritikia 2008.11.02. 13:01:40
al Dajjal 2008.11.02. 13:04:55
A kérésed visszafelé is él: Segítsük autóstársainkat azzal, hogy nem mászunk be a hátsó szélvédőjén éjszaka. Ne kényszerítsük folyamatosan annak ellenőrzésére, hogy vajon hány centivel van mögötte az a sietős donorszándékú.
GY 2008.11.02. 13:05:57
Desert 2008.11.02. 13:13:42
szerintem ugorj neki a történetnek mégegyszer... Két autó volt előtte, mindkettőt megelőzte, igy az aki utána megpróbálta megvakitani a refivel, annak sehogy sem tudott a seggébe mászni, hiszen közöttük volt még egy autó.
storyline :) 2008.11.02. 13:14:23
Romániai útjaimon a szerpentineken azt tapasztaltam, hogy szakadt dácsiával bármilyen kanyarban lehet előzni. Minél szakadtabb, annál bármilyenebb lehet a kanyar.
autosave 2008.11.02. 13:15:18
Az ilyen hülyékkel nem is érdemes foglalkozni...
ui: dobogókő felé nem is sok a 90 ha észnél van az ember...
Lehet, hogy a villogós köcsög hamarabb üti el lépésben amit el lehet, mint aki figyel és gyakorlattal tempósan megy... Mert az előbbi örül hogy él még, az utóbbi pedig nem azon stesszel, hogy sérül a tévesen fenntartott egója, mert megelőzik :DDDD Különben miért villogott volna?:D
Jajj, el sem merem képzelni mi lesz itt... Muszáj időben bp-re mennem 200+ km-ről még ma délután/kora este. Biztos a béna (bocsánat, nagyon ritkán vezető :P) emberek ma is produkálják majd magukat...
kukucs 2008.11.02. 13:17:05
Hiaba a tehetseg ha jon a nagy allat keresztbe.
al Dajjal 2008.11.02. 13:17:27
Ha ésszerű követési távolságot tartottak (feltételezés) akkor volt annyi hely, hogy egyesével előzze őket. Én legalábbis így vettem le, mert az sincs benne, hogy egyszerre ment el mellettük.
pety.ace 2008.11.02. 13:21:16
Írországot vedd ki sürgősen ebből a felsorolásból, mert ha vezettél/vezetsz itt akkor tudnád, h akkora lámák vannak itt, h pár kilométer után megszurkálnád magad és sírva könyörögnéd magad vissza kis hazánkba!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 13:24:24
lassú 2008.11.02. 13:24:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 13:25:12
w1209 2008.11.02. 13:25:44
Nekem ez tetszett:
"Imádok hegyen, sötétben vezetni, így relatíve tempósan jöttem. A relatívon nagy a hangsúly, mivel 90-100-nál gyorsabban nem mentem."
Ezt hívják relatív gyorshajtásnak, nem? Amivel mindenki jön vadul, ha az 50-es táblát kell szidni, mert "csakarelatívgyorshatásveszélyesbazmeg".
WP12 2008.11.02. 13:26:04
Van aki lassít, lehúzódik, még irányjelzővel is jelzi, hogy ő inkább a táj szépségében gyönyörködik. Nekik köszönet.
Mások gyorsítanak, ha el kezdem előzni, rátapad az előtte haladóra, mindezt akkor, amikor a következő kanyarból kijönnek szembe. No comment.
Viszont nem mindig sietek, az a minimum, ha valaki el kezd előzni, hogy elveszem a gázról a lábam. Ha pedig az előző szabálytalan, vagy veszélyes, akkor nem fokozom tovább a veszélyt.
Egy másik tapasztalatom, hogy a velem szemben haladók gyakrabban használják a fényszórót, mint az előttem haladók...
_Anand 2008.11.02. 13:26:29
repecs 2008.11.02. 13:27:15
WP12 2008.11.02. 13:28:16
Hogy maradnál te is otthon ahelyett, hogy autóba ülsz...
biker_kolee 2008.11.02. 13:29:08
De csak azért, mert Íro. is tele van magyarokkal. :))))
Mertcsak 2008.11.02. 13:29:11
Maximálisan igazad van!
Jah,meg én is megyek ma estefelé a nagyfaluba.
Vááá,bele sem merek gondolni mi lesz az utakon!:(
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 13:29:17
Bambano 2008.11.02. 13:30:48
Azt a hozzáállást, amikor valaki erőszakkal meg akarja mondani, hogy a másik mit csináljon az úton, mindig is világi nagy tahóságnak tekintettem. Mitől is dőlt volna össze a világ, ha Dobogókőröl a szerpentines részen 50-nel mész le? Akár 5-6 perccel is gyorsabb voltál így, hogy agyatlanul előztél?
Barom-e vagy? És még dobra is vered?
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 13:33:18
A másik: ő azzal segít téged, hogy kiszámíthatóan közlekedik, hogy tudj kalkulálni. Ha nem kalkulálsz, ne is kezdj el előzni, mert az lutri, vagy bejön, vagy nem. Az meg, hogy lassít és lehúzódik, már rég rossz, akkor valamihez közel voltál.
Szerintem inkább a kedves posztíró nem volt tekintettel a többi autósra.
nyelv-ész 2008.11.02. 13:39:35
Ettől függetlenül természetesen a sietőseket elengedtem dudálás, villogtatás nélkül. Másoktól is ezt várom.
Üzenem mind a villogó-dudáló, mind a száguldozó-kioktató autósoknak, hogy törődjenek a saját bajukkal, ne a másikat neveljék.
Egyébként Kuk22-nek is LFS a cikk végi észosztó mondat miatt. Ne szóljon be másoknak, mennyivel menjenek, főleg, ha azok nem lépik túl a megengedett sebességet. Ezer oka lehet annak, ha valaki lassabban megy.
pety.ace 2008.11.02. 13:39:48
kíváncsian várom! lesz hozzáfűznivalóm biztosan!
"De csak azért, mert Íro. is tele van magyarokkal. :)))) "
meg írekkel, sajnos...:))
Kopasz Mercis 2008.11.02. 13:42:06
Ha utolér valaki akkor ő a gyorsabb, segítem az előzését, nem kezdek neki idegbetegen dudálni meg refizni.
nem várt fordulat 2008.11.02. 13:43:16
én bicske / tök felől jöttem sokszor haza, igaz nem annyira kanyargós, mint hepehupás. sokszor hagytam ott 60 - 70-el bóklászókat, de előzésbe mindig csak akkor kezdtem, ha 150% -ig biztos voltam benne, hogy be is tudom fejezni. ha már messze messze láttam egy szembejövő autót, akkor inkább megvártam, amíg az elhalad, pedig audi 80 tdi csodákra képes.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.02. 13:49:44
valóban bunkóság feltartani másokat, bunkóság nem elengedni a gyorsabban haladót, és orbitális tahóság a reflektorral szórakozni hátulról. na de a másikat letolni az útról is orbitális tahóság. 100-zal ámokfutni szerpentinen nagyon faszagyerek dolog, mondhatom. idióta.
kanyarban meg még mindig jobb finoman fékezni (száraz úton, stb), mint átsodródni a szembesávba, te nagyeszű.
SenkiAlfonz 2008.11.02. 13:50:17
Ettől még villogni, dudálni sem kell, mert ebből még nem hiszem, hogy volt, aki tanult, erre a poszt is jó példa.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 13:52:03
Előre a mindenki menjen 38-cal mozgalomért!
Számoljátok ki!
Ha pl. Paksról mentek Budapestre, akkor, ha 90-nel mentek, akkor lesz úgy 60-as átlagotok, tehát az út 1:50 percig tart, ám, ha mindenhol tartjátok a 38-as tempót, az átlagotok is ennyi lesz, hiszen nem kell lassítani, elegendő idő lesz mindenre, 2:40 percig tart, és ez az ötven perc nem veszteség!
Ha a megmentett életekre gondulunk, pedig egyenesen nyereség!
Előr!
Hajrá!
Anyukák, biciklisek, nagymamák!
Követeljétek!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.02. 13:52:22
váj mi 2008.11.02. 13:55:21
nyelv-ész 2008.11.02. 14:01:20
ha sietsz, emiatt nem érsz rá autózni, akkor járj vonattal. Ott nem kell izgulnod amiatt, hogy előtted valaki lassabban halad.
Egyébként ha Paksról megyek Pestre a megengedett sebességgel, te pedig száguldasz, mint a hülye, akkor az M6 végén az első jelzőlámpánál kb. 5 autóval leszel előttem. Úgyhogy hajrá!
Kovda 2008.11.02. 14:05:03
Amúgy meg halál a szöszmötölő lassú pancser sofőrökre.
Bandi 2008.11.02. 14:08:02
2. Előzés szerpentinen. Érdeklődnék a belátható útszakaszról? Azért mert most sikerült, vajon biztonságos volt?
3. Villogás: szegény posztíró. Nem kéne elgondolkoznia azon, hogy mit csinált ő rosszul? Mi volt az, amivel kivágta a biztosítékot a lassabban haladó autósnál? MIt kellene máskor máshogy csinálnia?
4. Követési távolság: szerintem tartani kell. Az hogy mindjárt előztem volna, nem jó érv a rendőröknek, biztosítónál stb. a koccanás után.
5. Szerintem: menjünk lassan, vigyázunk a másikra, legyünk türelmesek, tartsuk a követési távolságot stb. Ha meg nem, akkor ne legyünk rá büszkék.
6. Ja de kár a szóért, a posztíró nyilván olyan köcsög, akinek ezt lehetelen elmagyarázni...
Bandi 2008.11.02. 14:10:13
Kovda 2008.11.02. 14:14:32
Kovda 2008.11.02. 14:18:18
"Amúgy meg halál a szöszmötölő lassú pancser sofőrökre." Oké ez erős volt tényleg, de nagyon idegesítőek tudnak lenni az ilyen helyzetek.
gyul 2008.11.02. 14:21:08
Éhesen, fáradtan, szerpentinen, sötétben, 90-el mindezt úgy, hogy még türmed sincs. Jól hagzik.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 14:28:32
Kovda, te szerintem meg inkább azzal törődj, hogy ilyenkor erősebben koncentrálsz, ha fáradt vagy meg éhes, és amúgy is el van borulva az agyad, ne az észt osszad!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:29:37
90-el mer menni kanyarban!
Ahol meg egyenes van, ott előz!
Az ilyeneket kényszereutanáziára kell küldeni, mielőtt megölnék magukat, vagy másokat!
Következő javaslatom: Minden autós mellé kötelező tartozékként kell egy utas, akinek a paraméterei a következők:
-Minimum 60 éves;
-3/4-es szövetkabátot visel;
-Lila vagy zöld kötött micisapkája, esetleg kendője van.
A feladata a következő:
-Jobbra ő néz ki, és elmeséli, hogy mit csinálhat a sofőr;
-Szől, ha 38,1 km/h-val megy;
-Árgus szemekkel figyeli a környezetében a többi autóst.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 14:29:54
Caselli 2008.11.02. 14:31:01
Ismeretlen szerpentinen éjszaka lehet én is csak 50-nel mennék először. Szerintem először te is lassabban mentél, mint most, és lehet, hogy idegesítettél is valakit...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:35:05
Mivel Mo-on a negyvenre korlátozott kanyarokat is röhögve be lehet venni 90-nel, ahol nincs tábla, mehetsz, amennyivel akarsz...
Már, ha nem ismeretlen előtted az, hogy mit kell csinálni, ha meglátod, hogy jobbra kanyarodik az út, és mit kell akkor, ha azt látod, hogy balra.
electric monk 2008.11.02. 14:35:42
Ettől függetlenül büntetni szerintem is bunkóság. Dudálással, reflektorozással semmilyen közlekedési szituációt nem lehet megoldani.
Manyizga (törölt) 2008.11.02. 14:37:51
Ja. Inkább köszönnéd meg neki, mert ha nem gyorsít, akkor inkább beerőlteted magad elé, és akkor a kanyarból kijövővel frontálisan találkozol, ha már olyan nagy májer vagy, hogy inkább a gázt nyomod, nem a féket, ha jönnek szembe. ;)
nagyzee 2008.11.02. 14:38:02
Szerintem egyszerűen csak túl gyorsnak és veszélyesnek érezte a Kukk22 előzését, lehet, hogy neki 130-nak tűnt a 90....
Rav Antal 2008.11.02. 14:38:59
Caselli 2008.11.02. 14:40:21
Idővel inkább fejlődnie kéne az embernek. Az ilyen helyzeteket is sokkal jobban, higgadtabban és főleg toleránsabban kéne megoldani. Hiszen azért vagy tapasztaltabb, jobb sofőr...
Amúgy meg jól vezetni könnyű, jól közlekedni már nem annyira...
Caselli 2008.11.02. 14:44:03
A legtöbb helyen ez igaz, én sem szeretek vacakolni, ha jól belátható az út és tudok menni refivel, vagy megy előttem valaki jól, akiről látom, hogy ismeri az utat.
De pl. Bükkben vannak jó kis utak, ahol tábla sem igen van és vannak jó kis 2-esbe visszakapcsolós kanyarok, ahol a kanyarban 2 autó nem is fér el egymás mellett, szóval azért ismeretlen helyen jobb az óvatosság...
ShwartzWazul 2008.11.02. 14:44:05
Az megelőzött autós reakciója pedig arra enged következtetni, hogy a fényszóró beállítás is erősen esedékes lehet.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 14:48:23
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 14:50:31
Wick 2008.11.02. 14:51:19
Továbbá vegyük észre, hogy minden relatív.
Valamint azt is, hogy nem Dobogókő, és az éjszaka a lényeg.
A lényeg: valaki őstehetség lassan ment, oszt fel volt háborodva, hogy megelőzték. Menjen lassan, de ne képzelje akkor magáról, hogy épp a kvalifikációs tempót futja az F1-be, hanem ahogy írva is vagyon: erissze el azt az istenbarmát mögötte, hadd szaladjon, annyival is messzebb lesz, amikor összetöri magát.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:52:06
Persze, ezt nem kétlem.
A probléma itt azzal van, hogy vannak emberek, akik nem tudják elvislni, ha megelőzik őket, és villognak, dudálnak, meg anyáznak.
Erre itt az a reakció, hogy barom előző, mit képzel magáról, hogy száguldozik, amikor más tud menni szépen lassan.
Van akinek mindig az jut az eszébe...
Mindenről...
WP12 2008.11.02. 14:54:45
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 14:56:43
hö 2008.11.02. 14:56:55
Meglehet hogy a másik fél is, de kíváncsi lennék az ő véleményére is.
Caselli 2008.11.02. 14:57:44
Az egyértelmű, hogy a post-ban említett villogó tapló volt. De lehet, hogy a postírónak is sikerült a frászt ráhoznia, amikor nagyon ráment, ez is benne lehet a dologban.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 14:59:17
Irány az OFF :D
Balázs65456 2008.11.02. 15:07:45
más, valki mondja már meg miért kell tök üres autópályán 120-al a középső sávban tökölni? Kis hazánkról sok rosszat lehet mondani de az autópályák minősége valamennyi sávban több mint kielégítő (aki járt már cseh autópályán az ismeri hogy ott tényleg katasztrófális minőségű a szélső sáv és csak a belső viselhető el valamennyire). Tegnap este 10 utábn Sz.fehérvár-BP között kb 15 ilyen bénát láttam. volt is az egyik miatt jó kis keverés. Három autó előzte egymást +/-140 es sebességgel a középső és belső sávban mikor utolérték álmodozó autósunkat hirtelen nagy fékezések villogások után az álmodozó lehúzódott de amint elmentek mellette azonnal visza középre! MIÉRT? Érdekes módon a "száguldozók" többnyire betartják a jobbra tartsot.
ireland_suxx 2008.11.02. 15:09:09
Laci 2008.11.02. 15:12:13
WP12 2008.11.02. 15:18:03
Ez most komoly?
Mert viccnek egy kicsit durva lenne...
efhábé 2008.11.02. 15:24:00
Dobogókőről lefelé még nappal is határeset a 90-100, ha az ember éppen topon érzi magát, lehet menni, de ha csak egy kicsit fáradt, dekoncentrált vagy, akkor már nem mész annyit. Este meg pláne nem. Azért nem, mert nem belátható az út a sok kanyar miatt. Este lefelé kényelmes a 60-70, ha már jártál arra párszor. Ha sosem, néha még az 50 is félelmetesnek tűnik.
boka · http://csaszu 2008.11.02. 15:27:06
Szombat este ezek mind az árpád-hídon jönnek, úgyhogy én csak a külsőben.
efhábé 2008.11.02. 15:29:49
Meg az a passatos is, amelyik ma szembe jött velem a sávomban, mert záróvonalon, kereszteződésben jutott eszébe előzni és még volt pofája villogni rám, pedig már félig a padkán autóztam lelassítva kb. 40-re.
Valaki a sok közül 2008.11.02. 15:35:59
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.02. 15:36:35
jarvo 2008.11.02. 15:40:12
amennyiben egy Peugeot 206-ossal rendelkezel, akkor történetesen MI voltunk az "idegbeteg" autósok, ha nem akkor is megismerheted az álláspontot. Ha mi voltunk, akkor először is szó sem volt dudálásról és ész nélküli villogásról, csupán egyetlen villantásról, mivel 10 perce a seggünkben jött az autó, nem lehetett látni a fényszórótól semmit, valamint nem egyenesben, hanem veszélyes kanyarban történt az előzés. Ezen kívül nekünk is ment jobban a szekér, amikor is 1.9-es diesel autóval jártunk és a 90-100 is csiga tempónak számított. Jelenleg sajna be kell érnünk egy 1 literes Poloval, ami nem a legbiztonságosabb valljuk be, és úgy gondolom, bármennyire tapaszalt egy sofőr, ezt a hátrányt nem tudja behozni. Tehát nagyon örülök, hogy szerettek sötétben, szerpentinen "gyorsan" menni, de mi ezért a hobbyért nem fogjuk kockára tenni a testi épségünket. Szerintem senki..
a prof 2008.11.02. 15:43:38
szóval némi empátia kéne a posztírónak. ha valaki 50-nel érzi biztonságosnak, akkor ez van.
tamatomi 2008.11.02. 15:58:17
Egy esetet tudok elképzelni, ha látom hogy a szembejővővel találkozna , amit még esetleg nem lát. Addig fltartom mig a helyzet kivánja - z Ő érdekében - és utána menje. Ez nem arról szól ki nyer ma mindenáron. Ma neked , holnap nekem és békességben megférünk.
gravi_t 2008.11.02. 15:59:15
figyi, idézek neked kettőt a postból:
"Gyér forgalom, kb. fél úton egy rövid egyenes alatt "estem rá" két, egyenesben 50-nel haladó, innen kanyarban fékező !?! autóra."
"Rövid időn belül sikerült mindkettejüket megelőzni. Amikor az első mellé értem elkezdte nyomni a dudát, amikor elé soroltam ezerrel villogott és rám nyomta a refit."
gravi_t 2008.11.02. 16:00:43
tehát még egyszer: annak az "autósnak", aki nekiállt refizni és dudálni, nem ment a seggébe a post írója, mert kettő autót előzött meg, és az első volt az, amelyik nevelni kezdett.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 16:00:49
10 percig ment utánad a szerpentinen, miközben a dobogókői szerpentin kb 3-4 kilométeres? :o
gravi_t 2008.11.02. 16:07:42
a minap esztergom felől mentem bicske-fehérvár felé. már sötét volt, és nem igazán tökörésztem. és kellemesen meglepődtem, mert egész úton nem kezdett el nevelni senki, olyan is volt, aki segített, amikor előztem.
volt olyan is, aki féklámpázott, amikor utolértem, mert szerinte közel mentem hozzá, és akkor lemaradtam tőle kicsit jobban. és nem dőlt össze a világ! aztán egy egyenesben meg leelőztem, és én sem álltam neki büntetni, hogy miért féklámpázott.
szóval így is lehet közlekedni.
emc2 2008.11.02. 16:10:01
gravi_t 2008.11.02. 16:11:48
ezek szerint jarvo 24-gyel ment...
RedRiot 2008.11.02. 16:15:32
Egyetértek abban, hogy reflektorozni, dudálni nem lett volna szabad a megelőzöttnek. Megelőzted, pont, vége a sztorinak, mindenki menjen tovább a dolgára.
Viszont had idézzek egy kommentet:
"Azt a hozzáállást, amikor valaki erőszakkal meg akarja mondani, hogy a másik mit csináljon az úton, mindig is világi nagy tahóságnak tekintettem."
Gondold el, hogy vki életében először jár azon a szerpentinen. Ráadásul éjszaka. Tegyük fel, hogy átlagos képességű vezetőről van szó, nem sportosról és nem is kalaposskodásról. Miért nem lehet elfogadni, hogy lassabban megy? Ha nem ismeri az útszakaszt valaki, és nyomja neki, az egyrészt veszélyes, másrészt az utasai teljesen kész lesznek a "darabos" vezetéstől. Egy beláthatatlan kanyarnál honnan a pöcsből tudja előre, hogy a kanyar a "elfogy" és egyenes lesz nemsokára, vagy ellenkezőleg, szűkülni fog az ív, és túl gyorsan megy? És akkor még az esetleges úthibákról, kátyúkról nem is beszéltünk. Ilyenkor - mivel fogalmas nincs hogyan folytatódik az útszakasz a következő 20-30 méter után - nyilván hagy vmennyi biztonsági tartalékot magának. Ezért nem lehet hibáztatni.
Egy ilyen útvonal, ismeretlenül, éjjel elég nagyfokú koncentrációt igényel. Ha pedig valaki ilyenkor elkezdi "letolni" az embert az útról, az elég zavaró lehet.
Azt is el kell fogadni, hogy az ilyen helyzetbe került ember nem tud segíteni az előzésben! Ha ismerné az utat, tudna úgy segíteni, hogy egy hosszabb egyenesre ráfordulva nem gyorsít ki a kanyarból, és villant kettőt jobbra, hogy szabad az út. De ismeretlenül, éjszaka nem biztos hogy fel fogja ismerni az alkalmas helyet. Világosban még felismerhetné, de éjjel nem fogja látni.
Mivel Te kiválóan ismered az útvonalat, megtehetted volna, hogy tartasz egy normális követési távolságot, és csak közvetlenül azelőtt hajtasz a nyakukra, mielőtt az előzéshez megfelelő szakaszhoz értek. Garantált, hogy nem villogott volna rád senki.
A túl rövid követési távolságnak más veszélyei is vannak. Egyszer úgy tíz éve a Mónosbél-Eger közti kanyargós szakaszon mentem. Nappal, de szakadó esőben. Az egyik lassú, beláthatatlan jobbosból jöttem ki éppen, amikor láttam hogy autók állnak(!) a sávomban, egymás után kb. 3. A szembe jövőt pedig nem láttam be onnan, így kikerülésről szó sem lehetett, meg kellett állni, más choice nem vót! Elkezdtem fékezni, mivel egy Skoda Favorittal voltam igencsak izzadtam, hogy ne blokkoljanak a kerekek a vizes/taknyos úton. Végül olyan szűk egy méterre álltam meg az álló kocsi mögött, de már készültem rá hogy az árokba kormányzom az autót.
Utólag kiderült, hogy egy motoros hasalt el egy vízátfolyáson, ott volt a motor az út közepén a kanyar után.
Ott és akkor nagyon gyorsan felfogtam, hogy a sebességet úgy kell megválasztani, hogy az adott útszakasz és körülmények esetében várható hirtelen akadályok felbukkanásakor meg tudjak állni.
Biztos vagy Te abban, kedves Kuk22, hogy az előtted haladó vasárnapi autós jól reagált volna le egy hasonló helyzetet? Még az is lehet, hogy vészfékezés közben keresztbe áll alatta az autó, és mivel te ott vonatoztál volna a seggében, nem biztos hogy lett volna időd felmérni a helyzetet, jó döntést hozni, és elkerülni a balesetet.
Vezessetek kicsit óvatosabban, tényleg nem rosszindulatból mondom! Attól hogy egy ismertek egy kanyart, lehet hogy egy adott pillanatban nem fogod tudni bevenni annyival, amit az ív engedne.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 16:19:46
Viszont eben az esetben mit büntizik?
Ha valaki lassabban vezet, mint ahogy futni szoktam, az ne csodálkozzon rajta, ha belemennek a seggébe, esetleg segítenek tolni az autót...
Egyszerűen nem értem az efféle dolgokat.
Idejön konszolidáltkodni, elsírja a bánatát, hogy benne mennek a seggében.
Miközben 24-gyel megy.
(Ha egyszerre indultak, és a szerentin végén sikerül megelőzni, ha ezek közül akár egy is nem teljesül, annyival sem száguldozik...)
Holnap azért fog rinyálni, mert közel -2 méterre- parkoltak hozzá?
Gondolom a kanyarokat ideális íven veszi az ilyen ember, mert űgy biztonságos.
emc2 2008.11.02. 16:21:59
Nem vagyok benne biztos, nekem az vált be, hogy inkább kicsit lemaradok várva a megfelelő alkalmat, és kanyar közben szerzem meg azt a sebességtöbbletet, amivel a kanyarból kijőve azonnal tudom előzni, ha nincs akadály. 70 lóval a másik seggéből indulva az ő tempójáról szerintem lényegesen tovább tart az előzés.
boka · http://csaszu 2008.11.02. 16:35:55
Reméljük, majd egyszer még jobban fog menni !
emc2 2008.11.02. 16:41:27
Ezzel megint nem értek egyet teljesen, éjjel már látom a fényeket a fákon vagy korláton, hogy jön szembe valaki, de az autó még sehol. Van időm arra is rákészülni, hogy levegyem a távolságit ha megjelenik, esetleg már kicsit előtte, és lassítsak.
Egyébként van pár szlovák rendszámos őrült, akik nem értem miért de lesz*rják hogy jön szembe valaki és simán végig jön velem szembe reflektorral. Na az bosszant kicsit.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:46:09
Lehet, hogy én is segítettelek :)
Akkor jártam arra fabrikettért és a kocsinak finoman szólva kihasználtam a terhelhetőségét, így 50-60-nal kellett döcögnöm, de ha valaki beért, húzódtam és villantottam az indexet, ha megítélésem szerint nyugodtan előzhet. Az L 200-ból magasabbról és messzebbre ellátok (ráadásul én megyek elöl) , miért tartsak fel másokat azért, mert nekem az 1 tonna alatt roskadozik és imbolyog a vas? :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:50:18
És ezt az ott őshonos vadállatok is tudják? Lásd feljebb. Meg ugye gyakorlatilag nincs felfestés a Dobkői úton, amihez viszonyíthatsz, az útmenti bólyák meg hol megvannak, hol nincsenek. Az sem segíti a kanyar bemérését :)
loláb 2008.11.02. 16:50:35
Mellesleg az erdő tele van vaddisznóval, szarvassal, (kint is a tábla sok helyen), láttam már ott motorost zsákban, döglött szarvassal. Én nem a kanyarok, meg a lassabb autók miatt nem mennék ott száz körül, hanem mert ki tudja mi ugrik ki eléd.
hétköznapi autós 2008.11.02. 16:53:35
Az esetek nagy részében nem a lassabban (az útviszonyoknak megfelelőbben) vezető autósok miatt szokott a baleset bekövetkezni, hanem azok miatt, akik mennek mint egy állat, mert azt hiszik, hogy Ők mindenkinél jobban tudnak vezetni...
Javaslom, hogy vezess egy kicsit a francia Alpokban, hogy megtanuld tisztelni a szerpentint és az autóstársakat, mert ott nem lehet hibázni csak egyszer...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:53:45
loláb 2008.11.02. 16:56:50
Desert 2008.11.02. 17:00:12
loláb 2008.11.02. 17:08:43
-szentendséről pilisszentkereszten keresztül visegrádig
-tatabánya-tarján-héreg-bajna-nyergesújfalú
-eger-ózd között a bükkben
-pécs, 66-os úton magyarszék előtt el magyarhertelend felé, orfű, majd vissza pécsre
-pásztó...galyatető...24-es út,
-recsk-pétervására között
-kemence-diósjenő (ez hétköznap le van zárva, csak hétvégén járható)
Van pár kellemes útvonal azért itthon is.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:12:15
Pár éve megműtötték a szememet, lézerrel. A műtét után 6 hónappal is "holdudvarosan" láttam este a fényeket. Muszáj volt lassan vezetni. Még ma is, országúton szépen betartom a 90-et, nem megyek felette.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:17:50
Nem lenne hülyeség egy ilyent este feltenni, mert nem vakítanának annyira a fények...
Amúgy nappal a polarizált lencsés napszemüveg szépen leveszi - például - a friss aszfaltfelület, pocsolya, vagy út menti halastó csillogását...
No?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 17:22:06
Számítógépes boltokban lehetett régen kapni monitornézős pápikát, az pont ilyen volt.
Az én szemem nem volt holdudvaros műtét után. :o
emc2 2008.11.02. 17:26:04
Végig van felfestés. Rutinosabbaknak ismeretlen terep az nagy segítség. Szaggatott vonal: mehetsz, csak forgasd a kormányt ha kanyar jön. Záróvonal vagy záróvonal az erős bal-, jobb- vagy s kanyartáblával: lassíts, mindig. Nagyon szűk kanyarok előtt pedig sebességkorlátozó tábla van általában. Egyébként kint a tábla a vadveszélyről is. Találkoztam már néhány őzzel az elmúlt két hétben is, mondjuk nem kanyar közepén, ez tény.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:30:44
Köszönöm!
A holdudvar nem mindenkinél jelentkezik, én e téren peches vagyok.
a prof 2008.11.02. 17:31:38
ezzel nem azt akarom mondani, hogy a posztírónak nincs igaza, hanem hogy inkább 1-1 lesz az.
Őslakos 2008.11.02. 17:32:26
Zaklató Panda 2008.11.02. 17:34:35
Kósa Tibi 2008.11.02. 17:37:42
Szinte naponta járok arra, általában sötétben. Mlinky és Pomáz között 90-100 abszolút normális és teljesen biztonságos tempó, persze ha ismeri az ember az utat. Ha sietek hazafelé, 110 alá két kanyarban megy csak a mutató, "
------------------
Mehetnél MAXIMUM 90-nel. Csak csöndesen kérdezem: miért van az, hogy magasról tojtok a mindenkire érvényes szabályokra (azaz a szabadság kereteire), és még nektek áll feljebb? Miből gondoljátok, hogy Nektek többet szabad? A szábálytisztelő többség szívja meg mindig, mert felborogatjátok a rendet, a ritmust. Az autópályán is van olyan, aki Hegyeshalomnál beáll a belső sávra, és 180-200-zal repeszt, akadályozva a többiek normális közlekedését.
gravi_t 2008.11.02. 17:38:06
szerintem az lehetett a gond, hogy a leelőzött autó vezetője tahó volt. ezt olyan nehéz megérteni?
gravi_t 2008.11.02. 17:42:07
ha így volt, akkor kösz!
Tibi bácsi 2008.11.02. 17:43:53
gravi_t 2008.11.02. 17:44:17
légy szíves, olvasd el a posztot megint. nem esett be a szóban forgó lassú autós mögé senki, mivel kettő autót előzött meg az író, és az első kezdett el bunkózni.
gravi_t 2008.11.02. 17:45:33
légy szíves, olvasd el a posztot megint. nem esett be a szóban forgó lassú autós mögé senki, mivel kettő autót előzött meg az író, és az első kezdett el bunkózni.
gadget 2008.11.02. 17:47:01
Kedves posztoló azon a környéken éjszakánként nagyon sok erdei vad mozog. És bizony gondol egyet a jószág és eléd ugrik. Továbbá ha hiszed ha nem arrafelé házak is vannak amikben háziállatok is előfordulnak, és bizony azok is képesek eléd lépni éjszaka sötétben. Továbbá ilyen versenyző típusokból mint te vagy, van még néhány. Nem kívánom neked, hogy egy ilyen úton egy ilyen jöjjön szembe pont ilyen mentalitással. Ha megfigyelted felfelé meneteben esetleg még világosban akkor láthattad, hogy több tábla is ki van rakva "balesetveszélyes útszakasz" felirattal. Na azok a táblák pont rád hívják fel a figyelmet.
És igenis lehet, hogy téged nem érdekel megéred e holnapot, ásnak esetleg az 10 perc nem éri meg a rohanást. Azon az úton én is lassabban vezetek, mint az esetleg gépjárművezetés technikailag indokolt lenne. De eddig még mindig hazaértem. Ellenben láttam már csúnya balesetet is, halottal. Pedig az ember tudott vezetni, csak az őzike ezt nem vette tudomásul mikor elé lépett, embernek annyi, vadnak annyi. Elég lett volna kicsit lassabban menni, és ma mindketten élnének.
Arra kérlek, ha száguldozol, próbáld meg csak magadat kivégezni, és mást ne vigyél magaddal.
emc2 2008.11.02. 17:57:32
Teljesen igazad van. Lakott területen (Budapestet kivéve, mert ott a forgalom tempója diktál) mindig 50-55-el megyek. Érdekes módon az országúton 70-80-al közlekedők ilyenkor szeretnek visszaelőzni. Mi lehet az oka?
Tibi bácsi 2008.11.02. 17:58:39
Én nem azt mondtam, mit csinált a szerző, hanem, hogy én mit csinálnék egy adott szituban. ;)
Az a szerény véleményem, hogy sötétben (vagy akár világosban), kanyargós úton olyan valaki, akinek ismeretlen a terep, valószínűleg lassabban fog menni (ha esze van). Szerintem is olyan 50-50%-ban lehet igazuk a feleknek. Ez mondjuk nem újdonság, egy csomó ilyen poszt van, hogy beír valaki szigorúan csak a saját szemszögéből valamit, aztán jöhet a flém!
Csak egy példa: nekem közel 24 év vezetés alatt egyetlen apró koccanásom volt, csak a szomszéd utca sarkáig kellett elmennem az élményért: egy hölgy egy alárendelt útról (stoptábla mögül amúgy!) jött ki elém... Erre számítottam, nem is lett volna gond, de arra már kevésbé, hogy egy kib*szott hosszú vontatókötéllel húzza maga után egy másik autóban apukát, na és a 2. számú versenyző jött ily módon nekem HÁTULRÓL. Erre a hölgy, miután kérdőre vontam, kifejtette, hogy ő MAX. felerészben hibás, mert én nem dudáltam. Nem bírta megérteni, hogy neki ott nem lett volna szabad kikanyarodni egy stoptábla mögül...
Szóval ezt csak azért írtam le, mert az adott szitu nem mindig egyértelmű a feleknek, a hölgy szerintem máig nem érti, mi volt a gondom. Csak azért szabadultunk el a helyszínről viszonylag hamar, mert megkérdezte, mennyi a károm és a felét kifizette kp-ben. (Mármint annak a felét, amit én mondtam neki... :))
gadget 2008.11.02. 18:05:51
"Szinte naponta járok arra, általában sötétben. Mlinky és Pomáz között 90-100 abszolút normális és teljesen biztonságos tempó, persze ha ismeri az ember az utat. Ha sietek hazafelé, 110 alá két kanyarban megy csak a mutató, és a korom miatt már óvatosabb vagyok az átlagnál, meg az autó is csak egy hétköznapi darab, amiből több tízezer fut az utakon, a gumik ráadásul elég kopottak, de csere már csak tavasszal lesz."
Ha ez igaz amit leírtál akkor te egy ritka felelőtlen darabja vagy isten óriási állatkertjének. És még dicsekszel is vele. Szerinted ez a normális a viselkedés?
Gyanítom te vagy, aki direkte autóval vadászik a helyi háziállatokra.
(Máshogy akartam fogalmazni de azt kimoderálták volna)
zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2008.11.02. 18:14:49
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.11.02. 18:16:25
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.11.02. 18:23:17
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 18:36:49
Te ugye nem magyar anyanyelvű vagy?
KELE · http://www.blog.hu 2008.11.02. 18:48:08
Krisi 2008.11.02. 18:49:25
De én is csak ismételni tudok másokat: szerpentinen lefelé, éjszaka és pláne ilyen csúszós novemberi napokon nem biztos, hogy jó ötlet relatív gyorshajtani.
Ez az őszi idő azért is veszélyes, mert tiszta gány az út, sok helyen olyan, mintha bekenték volna zsírral. Új autókban lehet, hogy nem tűnik fel, max annyi, hogy felmorajlik a kipörgésgátló hangja, de régebbi ótókban azért nem árt résen lenni.
Szóval csak arra akartam figyelmeztetni a publikumot, hogy nem csak fagypont alatt csúszósak az utak!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 18:51:05
emc2 2008.11.02. 18:51:34
Azért írtam, mert az a szakasz már abszolút nem szerpentin, és teljesen biztonságos 90-es tempóval. Nem kell "idegbeteg őrültnek lenni szerpentinen".
A postíró azt írta, "Dobogókő és Budapest között félúton", ami biztos, hogy ezt az utszakaszt jelöli. A fentebbi "szerpentines" szakaszon nem tudom elképzelni ezt a tempót, csak rövidebb távok vannak.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 18:52:47
Narrátor (törölt) 2008.11.02. 19:01:00
autozz.blog.hu/2008/09/19/hajszalon_mulo_eletek
"Kár hogy keveseknek jut az az eszükbe, hogy amikor legutoljára ült autóban (volt az utcán) akkor - persze önhibáján kívül - mennyire volt egy ilyen kimeneteltől. Na az lenne sokkoló!"
:))
Kuk22: majd szóljál ha vezetsz a szerpentineken forgatok rólad oktatófilmet!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 19:03:39
Felatív gyorshajtani sohasem jó ötlet, ám mivel a kedves posztíró meg tudta írni ezt a posztot, nem volt relatív gyorshajtó, hanem az, akit megelőzött az volt a mazsi, tragacsos...
Ugyi.
Merthogy leért, tehát, nem volt relatív gyorshajtása.
vagy mi a fasz.
Az aki villog, meg dudál a másiknak, az meg egy fasz.
Akkor is fasz, ha előtte a másik fasz belemászott a seggébe.
Hát, még ha meg akarja kúratni vonóhoroggal a másik beömlőnyílásait.
faszkivan.
0xFFFF 2008.11.02. 19:09:54
AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.02. 19:18:20
2008.11.02. 19:18:33
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:31:27
gravi_t 2008.11.02. 19:37:50
Egyik ember megelőzi másikat és harmadikat, és erre harmadik nekiáll dudálni és refizni mint állat. Éjszaka ráadásul.
Akkor ki is a hülye?
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:39:34
Próbáltam beazonosítani a tett helyszínét, de eddig nem sikerült. Valahol itt van:
local.google.com/?ie=UTF8&ll=47.714439,18.895626&spn=0.018537,0.069094&t=h&z=14
Kérem a posztolót, hogy adjon pontos koordinátákat, hogy a Nagyérdemű Kommentelők ítéletet tudjanak hozni. :-)
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:44:20
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:46:35
storyline :) 2008.11.02. 19:54:05
A Mátrában a feleségem 50 felett rókázik. Tehát én ezért nem megyek gyorsabban, mert az a tíz perc, amivel hamarabb beérek elmegy a kárpit tisztításával."
Tanítsd meg kirókázni az ablakon, és akkor a következő autó is garantált követési távolságot fog tartani!
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 20:04:01
É:47,7517°
K:18,8743°
Igazam van?
gravi_t 2008.11.02. 20:06:03
Mindig vannak olyanok, akik lassaban mennek a megengedettnél, engem nem ez szokott zavarni, hanem az, amikor nem engednek el (rágyorsít, amikor lehetne előzni).
2008.11.02. 20:09:13
gravi_t 2008.11.02. 20:12:54
nekem úgy jött le, hogy itt az volt a probléma, hogy akit leelőzött, az nekiállt hőbölögni.
Zoli 2008.11.02. 20:15:27
2008.11.02. 20:37:28
Pontosan így van. "repült felém Anyám,..félre álltam és átrepült a szobán"(kobalt)
primatus 2008.11.02. 21:20:10
Miért az a tahó, aki annyival meg, amit biztonságosnak tart. Út és látási viszonyok... mond ez valamit? Teljesen más a helyzet egy 124-es Merciből nézve, mint pl. egy Marutiból. Ki veszélyeztetett kit? Az 50-el töksötétben haladó, vagy az ámokfutó? 50km/h -nál is eldobnád az agyad Te sekély értelmű, ha egy Őz, vaddisznó, vagy akár egy róka kifutna eléd. Te vagy az, aki cikázol az autók között és bevágsz bárki elé, ezzel a féktávolságot is elvéve előle. Te vagy az, aki villogsz mögöttem, amikor normális követési távolságot tartva megyek a belső sávban (és gyorsabban mint telített külső) és hiába nem lehet menni, Te át akarsz vágni mindenkin, aztán utolérlek a városban és lehagylak, mert beállok a lámpák ritmusára. Te vagy az a barom, aki nem érti meg, hogy nem éri meg az a 2-15 perc rohanás (egy navigációs progival nézd meg, ha nem hiszed, vagy képtelen vagy kiszámolni) a donorprogram eredményességét és azt sem, hogy más ha egyedül vagy az autóban és megint más, ha utassal vagy. Az a baj, hogy sok ilyen alak van,mint Te éa 0-tolerancia nem Téged emel ki a közlekedésből.
Bocs' a kemény hangért, de hányok ezektől az alakoktól. (Szeretek dinamikusan, gyorsan vezetni, de ha ilyen helyzetbe kerülök, akkor egyszerűen megvárom, amíg meg tudom előzni és kész. Addig meg nem ülök rá a hátsó lökhárítójára....)
kuk22 2008.11.02. 21:55:41
Olyan sok szempontot leírtatok (leírtak, hogy ne kezeljek le senkit), sokkal egyetértek (olyanokkal is, ami fikáz), hogy inkább nem ásom el magam ennél jobban :-))
Szóval csak tényszerűen:
1.pontos kordinátát nem tudok mondani (sötét volt :-)), de ez már bőven az alsó szakaszon volt, Pomáz előtti dombtető közelében.
2. a 90-100-zal jöttem nem azt jelenti, hogy a kanyarokban jöttem ennyivel, hanem az egyenesekben gyorsítottam eddig.
3.jarvo nem 206-ossal mentem, hanem Puntoval(jellegzetesen magasan van a lámpája), és 2 kanyarig mentem a 2. autó mögött, bár az tény, hogy egy enyhe jobb kanyarban visszasoroltam a két autó közé, és már rágyorsított a kanyar kijövetelnél és előztem egyenesben.
3.egy szembejövő sem panaszkodik a lámpámra
4. azok értettek meg, akik úgy látták, hogy egyedül az előzést zavaró dudával és refivel volt gondom. Sztem menjen mindenki, amennyivel jól érzi, de elvárható, hogy ne érezze úgy, hogy mindenkinek ennyivel kellene menni.
5. önhibából 1-szer csúsztam álló autónak 5-tel jégen, és 1-szer törtek össze (2x2 sávon záróvonalon belémfordultak).
6. tényleg fiatal budapesti "gyerek" vagyok, de a főváros sokkal bölcsebbé tesz, de egyben meg is keményít.
7. sztem 0-0, csupán leírtam, hogy ilyen helyzetet ki hogyan ítél meg
8. Idén tavasszal 2000 km-t vezettem körbekasul Írországban, de egyetlen veszélyes szitut se láttam, és a megengedett 110% a normális. Összefoglaltam magamnak a tapasztalatokat, ha vkit érdekel megküldöm. Röviden: a paradicsom, jobb, mint Németország.
9. amit a végén leírtam, szerintem betartom - a magam módján :-))
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 22:12:59
É: 47°40'13.33"
K: 18°58'31.51"
primatus 2008.11.02. 22:20:21
Elég lett volna egy bocsánatkérés is.(tekintve a kiegészítésedre) Ez esetben a minősítő jelzőket, amiket szokásomtól eltérően használtam, visszavonom, de természetesen továbbra sem Neked van igazad.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 22:21:16
Egyébként, ha valaki megnézi, a Google Earth-on látszanak még a terelővonalak is.
gravi_t 2008.11.02. 22:49:29
"Miért az a tahó, aki annyival meg, amit biztonságosnak tart."
látom, nem érted, hogy nem az a baj, hogy lassan megy valaki, hanem az, hogy miért kell nekiállni hőbölögni, ha valaki leelőz.
én azoktól hányok, akik nem tudnak olvasni.
Pistike911 2008.11.02. 22:52:44
A válasz: félek, hogy úgy felejtem és elvakítja a szembejövőt.
Bár bálványozom a női nemet, de itt volt az a pont, amikor világossá vált számomra, hogy ez "a nők több dologra is tudnak figyelni" frázis nem mindegyiküknél működik.
Pistike911 2008.11.02. 22:56:35
"Egyszerűen szeretek nézelődni és ha egy kamiont előzök akkor is max 10 km/ó töblettel előzöm a 85..90km/h sebességű kamiont."
Talán nem autópályán kéne nézni a tájat, miközben 100-zal előzöl egy 90-nel haladó kamiont.
Ezek után 160-nal menni kifejezetten humanitárius jószolgálat.
whiteg 2008.11.02. 23:55:59
Az pedig bunkoság, ha valaki refizik a másik mögött, és elvakitja. Elég egy rövid vilogtatás, ha valamire fel akarjuk hivni a másik figyelmét. De hogy hosszan büntesük, abból lesz a konfliktus a balhé, baleset.
WP12 2008.11.03. 07:43:24
"Ha prosztó módon vágsz elém, én is rád fogom tolni a reflektort, de még a tetőcsomagtartóra szerelt 5 darabot is."
Az idézett és más hasonló hsz-ek alapján, komolyan mondom, pszichológiai alkalmassági vizsgát kellene tennie mindenkinek, aki ma kis hazánkban autóba ül.
Még szerencse, hogy nincsenek olyan verdák, mint a Macskafogóban: "Billy, nyomd meg a 4-es gombot."
storyline :) 2008.11.03. 07:43:25
Nem akarok negatív lenni, de 1.6os suzukit nemhogy 1.4es, de 2.0-ás astrával sem előzöl meg, ha az nem akarja. Amúgy meg az ilyen faszok ellen a legjobb volt dzsippel járni, valahogy sosem próbált meg senki nem beengedni valahova vagy szívatni előzés közben.
GZoli 2008.11.03. 07:53:03
A zöbbi jogos!
wamz 2008.11.03. 08:19:05
Mindenesetre én vezetésileg az alföldön szocializálódtam, a szerpentin egyszerre élmény és para, bár azóta dombosabb vidékre evett a fene, és szokom. Lényeg, hogy lassabban vezetek az átlagnál szerpentinen (főleg lefele), és nem egyszer votl olyan, hogy a kanyar előtti hatvanas tábla ellenére 45-50-el vettem be a kanyart, mert úgy tippeltem biztonságosnak. (Ebből is látszik a magyar táblázási rendszer hülyesége, lásd kint hagyott értelmetlen negyvenek táblák esete, stb)
Akik hegyvidéken tanultak vezetni (vagy ott élnek jó ideje), azok természetesen jóval bátrabbak szerpentinen, dinamikusabban vezetnek, jobban ismerik az autójuk viselkedését is ilyen terepen nálam. Én még ezeket szokom, és szerintem sokan vannak így.
Ja, és a csajom pl. utálja a szerpentint, rosszul van tőle. Ez is egy tényező.
Majjom 2008.11.03. 08:31:31
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.03. 08:58:32
Azért eléggé idegesítő dolog az, ha egy hatvanas táblánál valaki 45-tel megy a kanyarban, aztán, hogy behozza a lemaradást, az egyenesben rálép a gázra, gyorsul, mit a rakéta, a következő kanyarig, ahol fékez, 45-tel beveszi, majd újabb gyorsítás...
Szal az Alföldi (Kecskeméti) sofőrök a hegyen...
redriot77 2008.11.03. 09:09:46
Ez is igaz! Azt azért mindenkinek éreznie kell, hogy egy adott szakaszon az átlaghoz képest lassabban vagy gyorsabban halad. Ha lassabban, akkor számítania kell rá, hogy utol fogják érni többen is, és lehetőség szerint meg akarják előzni. Ilyenkor tényleg sok feszültségtől kímélné meg magát mindkét fél, ha a lassabb autó az első alkalmas egyenesnél nem gyorsítana ki, és egy jobbra villantással jelezné hogy "go! go! go!".
wamz 2008.11.03. 10:57:05
És nem szórakozok azzal, hogy direkt feltartok bárkit is, már csak azért is, mert nagyon rühellem, ha valaki a seggemben autózik, inkább húzzon a picsába onnan gyorsan. Ha valaki elkezd előzni, nem lépek a gázra, engedem, lehúzódok, hogy jobban lásson, jobban elférjen, stb.
Mindenesetre az előzékenységnek is van határa szerintem, sokszor a mögöttem jövő sem tudja, hogy mit akar. Volt már arra is többször precedens, hogy direkt nem gyorsítva a kanyar után el akartam engedni az illetőt (terep tiszta, jól belátható), duda és villogás volt a válasz, hogy miért megyek lassan :) Szal én úgy vagyok vele, hogy persze, ha előzni akar valaki, engedem, de a gondolatait nem vagyok hajlandó kitalálni.
(ja, és mindez szerpentinre vonatkozik, egyébként én is a tempós haladás híve vagyok, hegyi terepen viszont nincs rutinom, pont.)
lotht 2008.11.03. 11:10:51
Szóval tartotta a busz átlagsebességét, beleértve annak megállóit is.
Sokáig már nem követhettem figyelemmel, a Bérc után megléptem előle.
Ja, régi fehér Audi 80.
autosave 2008.11.03. 12:15:27
Az ilyennek a buszon a helye. Az ilyen minek vezet? Az ilyet miért nem szűrik ki? Miért van az, hogy valaki egyszer kapott jogosítványt, az örökre szól és csak a dokinál a (nem kicsit) kamu vizsgálat?
primatus 2008.11.03. 13:47:03
Vagyis saját magadtól hánysz. A jóember bevágott a két autó közé, ezzel elvéve a féktávolságot és veszélyeztetve mindannyiukat. Aztán vonatozott a lökhárítóján... Képzelem milyen volt ezt követően az előzés. Nem csoda, hogy kifejezte a nemtetszését. Mint írta rávillantott egyet-kettőt. Véded az ürgét, pedig tudjuk mindannyian, hogy Ő volt végső soron a hunyó. Ettől kezdve feltételezem, hogy Te ugyanígy "vezetsz". Ha pedig így van, akkor jobb lenne, ha csendben maradnál!
Egy link a kedvedért és a másik fószernek, aki írta, hogy a mai ködben 90-el esik rá egy 45-el haladóra:
"www.langlovagok.hu/html/galeria/2657.shtml"
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.03. 13:54:56
primatus 2008.11.03. 14:09:59
Egyszer ajánlottam. Őkultúrálatlanságod látom megértette a lényeget. Falatozz tovább, hogy nőjön több zsír az agyad helyén....
Majjom 2008.11.03. 14:24:17
primatus 2008.11.03. 15:01:48
Sztavrosz 2008.11.03. 16:14:30
Dr Hátrányos Eleonóra 2008.11.03. 16:21:56
Majjom 2008.11.04. 08:20:35
Ez nem a forgalom akadályozása/veszélyeztetése?
efhábé 2008.11.04. 18:58:54
Egyébként meg szarjon sünt, aki éjjel képes refivel oktatni a másikat. Megelőzött, nagy kaland. Múlt héten én is gyökkettővel mentem fel Esztergomból Dobogókőig és onnan gyökkettővel le Pomáz felé, mert egy frissen műtött kutya volt a csomitartóban. Többen utolértek, megelőztek oszt jónapot. Toltam nekik a refit, hogy lássanak előzni, aztán, ahogy mellém értek, lekapcsoltam, hogy ne süljön ki a szemük oszt jónapot. Én eleve nem értem, hogy abban mi a hír, ha valakire rávillognak, rádudálnak. Én is szoktam néha villogni, dudálni, rám is dudáltak már, oszt jónapot, elkönyvelem, hogy valakit valamiben megzavartam, még ha szabályos is voltam, oszt kész. De hogy ebből posztot írjak?
Kasu 2008.11.06. 12:43:47
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.06. 16:00:27
A riogatás fasza dolog.
Jól félnie kell az embereknek, és akkor majd rend lesz.