Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Idegbeteg autós a szerpentinen

2008.11.02. 10:43 :: Kisikasa

Az egyik legbosszantóbb dolog a sok közül, mikor éjszaka elvakítanak a reflektorral. Ezt lehet szándékosan illetve feledékenységből is művelni. Kuk22 egy kanyargós szerpentinen kapott az arcába fényáradatot, mert volt képe megelőzni az előtte vánszorgó hétvégi sofőrt.

A hosszú hétvége szombatján a napot Dobogókőn töltöttük, mint sokan mások, viszonylag későn indultunk vissza Budapestre. Imádok hegyen, sötétben vezetni, így relatíve tempósan jöttem. A relatívon nagy a hangsúly, mivel 90-100-nál gyorsabban nem mentem.

Gyér forgalom, kb. fél úton egy rövid egyenes alatt "estem rá" két, egyenesben 50-nel haladó, innen kanyarban fékező !?! autóra. Gondoltam apa bepiált, anya meg nem egy Schumacher. Mivel hegyi útról van szó, közelmentem, hogy a rövidebb egyenesekben is tudjak előzni, ha lehet, mert ilyen tempóban hazáig halál. Rövid időn belül sikerült mindkettejüket megelőzni. Amikor az első mellé értem elkezdte nyomni a dudát, amikor elé soroltam ezerrel villogott és rám nyomta a refit. Béna anya ilyet nem csinál, azzal lenne elfoglalva, hogy van kormány az autón, szóval gyakorlott sofőr fejtette így ki véleményét. (De miért megy akkor ilyen lassan?!)

Gondolom azt szerette volna jelezni, hogy ilyen helyen nem illik előzni. Persze az nem jutott eszébe, hogy talán akkor kapcsol reflektort, mikor még hátul vagyok, hogy legalább kicsit messzebbre lehessen jól látni, és nagyobb biztonsággal lehessen előzni. Ha ezek a magukat szabályosnak tartó emberek vezetni és gondolkodni is tudnának, sokkal kevesebb lenne a veszélyes szituáció. Az a gond, hogy nem fogják fel, mennyivel jobb úgy vezetni, hogy az emberek segítik egymást. És pláne nem fogják fel az ilyenek, hogy ugyanúgy veszélyeztetik a nyugodt forgalmat ha 40-nel a megengedett sebességhatár alatt mennek, mint aki ennyivel felette megy.

Aki vezetett nyugaton (Ausztria, Németo., Hollandia, Íro.) az tudja, hogy ha a megengedett sebességgel halad soha senkit nem ér utol, mert MINDENKI legalább annyival megy (szerpentinen is). A jobbaktól nem szégyen tanulni!

A kicsit gyengébbek kedvéért: éjszaka segítsük a gyorsabbat azzal, hogy amikor lehet, megvilágítjuk az utat neki, gondolkodjunk a másik fejével és próbáljon mindenki a megengedett sebességgel haladni, mert biztonságosabb, mint lassan (minden napra 1 jó tanács :).
 

173 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye lámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAXI 2008.11.02. 10:57:12

Első!! :)
Nem mellesleg a poszt írójának megjegyzésével egyetértek... Segítsük autóstársainkat... hátha nem halunk bele mindannyian :)

Szendwich 2008.11.02. 11:27:37

"Segítsük autóstársainkat... hátha nem halunk bele mindannyian :)"
Ha nem segitenek az autos tarsakon, akkor valoszinuleg mar reg totalkarra tortem volna az automat es magamat is. Ezzel gondolom nem csak en vagyok igy. Szoval kar a szot fecserelni.

Aqweren 2008.11.02. 11:28:09

Inkább meg sem szólalok, mert egyszer én is mentem ott ötven-hatvannal, egy vidám téli esetén, két hetes jogsival...:S

ST 2008.11.02. 11:49:38

szerintem nem az a legfőbb baj, hogy ennyivel ment (én is szoktam, mikor nem ismerem az utat, és én még a szerpentint sem szeretem), hanem hogy miért tapló. mikor ilyen szituban engem előznek, kicsit még le is lassítok, hogy tutira beférjen elém! szerintem ez lenne a normális!

Aqweren 2008.11.02. 12:04:32

Az lenne a normális, igen. Sőt bátran merem állítani hogy ha szabálytalankodik és gyorshajt és tilosban előz akkor sem illendő reflektorozni, meg dudálni meg anyázni.
A lassúhajtást meg csak úgy mondtam, aki nem biztos a dolgában az inkább gyökkettővel menjen...

szhörnyű 2008.11.02. 12:10:56

Nyílvánvaló,hogy kuk22 teljesen hülye.Senki sem szereti ha seggében nyomul valami őrült,pláne nem egy kanyargós útszakaszon.Elég jól ismerem az utat Dobókőröl lefelé,ott csak a szervdonorok nyomják a gázt.Ha ennyire jónak tartod magad,miért nem te szreztél pontot Indianapolisban Baumgartner Zsoltika helyett? Azért,mert mégsem vagy olyan jó,mint gondolod! Gyakorolni menj a Hungaroringre,az utakon a mindenkinek biztonságos vezetés a feladat!

megint 2008.11.02. 12:39:34

Lehet , hogy szhörnyű nevő tag volt a reflektoros láma, vigyázni kell az ilyen barmokkal, lassan mennek nagyon, és még így is képesek komolyakat fékezni a kanyar közepén az agyatlanok, ők sem tudják miért.

Franky4fingers 2008.11.02. 12:54:48

Gyakran járok arra, alapban én is nyomom neki, de ha család ül körülöttem, akkor én is tötymörgök. Viszont, ha megérkezik valaki a seggembe, lehúzódom, és jelzem index-szel, hogy el fogom engedni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 12:58:11

Azért Dobkőnek 100-at túrni nem semmi, bár a BP felé vezető része még istenes (bár ott vettem már két keréken kanyart úgy, hogy a kocsim nyomtávszélesítővel és széles kerékkel volt szerelve, szériában lehet, hogy eldobtam volna a biciklit). Azonban sokan (én sem) nem kedvelik a seggünkben 1-2 méterre autózó rally pilótákat, mert akármi lehet és nincs esély még fékezni se hátul, azaz kvázi fék nélkül legyalulná a hátsó traktust a delikvens. Mindazonáltal nem ildomos belerefizni se a hülye szemébe (bár egy autón van éjszakai tükörállás, az más kérdés, hogy nem billentik át. A Trabanton is volt!!!)

kritikia 2008.11.02. 13:01:40

Mondjuk a poszt írója egy balfasz. :( "apa bepiált, anya meg nem egy Schumacher. " hát bazdmeg te meg tisztelet...

al Dajjal 2008.11.02. 13:04:55

Gondolom, az nem tetszett neki, hogy 40+ sebességkülönbséggel megérkeztél a seggébe és elkezdted tolni lefelé az útról. Ő ilyen sebességet érzett biztonságosnak éjszaka egy szerpentinen.
A kérésed visszafelé is él: Segítsük autóstársainkat azzal, hogy nem mászunk be a hátsó szélvédőjén éjszaka. Ne kényszerítsük folyamatosan annak ellenőrzésére, hogy vajon hány centivel van mögötte az a sietős donorszándékú.

GY 2008.11.02. 13:05:57

Úgy rémlik a kreszben van olyan hogy indokolatlan lassú haladás, csak az nem büntetendő mert az a bevett gyakorlat a rendőrjárőrnél..:)

Desert 2008.11.02. 13:13:42

"Gondolom, az nem tetszett neki, hogy 40+ sebességkülönbséggel megérkeztél a seggébe és elkezdted tolni lefelé az útról"

szerintem ugorj neki a történetnek mégegyszer... Két autó volt előtte, mindkettőt megelőzte, igy az aki utána megpróbálta megvakitani a refivel, annak sehogy sem tudott a seggébe mászni, hiszen közöttük volt még egy autó.

storyline :) 2008.11.02. 13:14:23

Ennél már csak az a jobb, ha az ilyen szembe jön a szerpentinen, miközben te előzől. Akkor is feltolja a reflektort, és lehúzódás, valamint gázelvétel helyett azzal segíti az előzést, hogy jó erősen megmarkolja a kormányt. (amit persze esetleges csattanáskor belehajtogat a műszeregységbe)

Romániai útjaimon a szerpentineken azt tapasztaltam, hogy szakadt dácsiával bármilyen kanyarban lehet előzni. Minél szakadtabb, annál bármilyenebb lehet a kanyar.

autosave 2008.11.02. 13:15:18

Egyetértek a postíróval.
Az ilyen hülyékkel nem is érdemes foglalkozni...

ui: dobogókő felé nem is sok a 90 ha észnél van az ember...
Lehet, hogy a villogós köcsög hamarabb üti el lépésben amit el lehet, mint aki figyel és gyakorlattal tempósan megy... Mert az előbbi örül hogy él még, az utóbbi pedig nem azon stesszel, hogy sérül a tévesen fenntartott egója, mert megelőzik :DDDD Különben miért villogott volna?:D

Jajj, el sem merem képzelni mi lesz itt... Muszáj időben bp-re mennem 200+ km-ről még ma délután/kora este. Biztos a béna (bocsánat, nagyon ritkán vezető :P) emberek ma is produkálják majd magukat...

kukucs 2008.11.02. 13:17:05

En is szerettem ott nyomni de amiota egyszer ejszaka, sotetben csak a sok szamitogep mentett meg attol, hogy ozike vagy arok inkabb 60-70-es tempot megyek nem 100-ast.
Hiaba a tehetseg ha jon a nagy allat keresztbe.

al Dajjal 2008.11.02. 13:17:27

Desert!

Ha ésszerű követési távolságot tartottak (feltételezés) akkor volt annyi hely, hogy egyesével előzze őket. Én legalábbis így vettem le, mert az sincs benne, hogy egyszerre ment el mellettük.

pety.ace 2008.11.02. 13:21:16

"Aki vezetett nyugaton (Ausztria, Németo., Hollandia, Íro.) az tudja, hogy ha a megengedett sebességgel halad soha senkit nem ér utol"

Írországot vedd ki sürgősen ebből a felsorolásból, mert ha vezettél/vezetsz itt akkor tudnád, h akkora lámák vannak itt, h pár kilométer után megszurkálnád magad és sírva könyörögnéd magad vissza kis hazánkba!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 13:24:24

Szerintem, ha az ilyen száguldozók otthon maradnának, és vezetni csak kalapban, nagykabátban, a kormányra ráhajolva, orrnyomos szélvédővel szabadna, akkor sokkal biztonságosabbak lennének az útjaink.

lassú 2008.11.02. 13:24:48

Hát én nem tudok azonosulni a szerzővel. A lényeg a türelem. Az én autóm is tud menni gyorsan , de ha valaki "bevillog" az autópályán akkor következik a türelemgyakorlat egy kamion mellett. Esetleg egy jó kis féklámpa villantás... Hozzáteszem a terepjáróm vígan megy 160at én 110 kg vagyok és kopasz , de gyűlölöm a hisztis mitugrálsz pöcsjancsikat akiknek kormány kerül a kezükbe. Egyszerűen szeretek nézelődni és ha egy kamiont előzök akkor is max 10 km/ó töblettel előzöm a 85..90km/h sebességű kamiont. Én mindíg a szélén , kényelmesen az autókázást kiélvezve hajtok. És hegyek közt is. Kívánom a posztírónak egy 5 mázsás szarvas beugrását , és akkor aztán tempózhat.... villoghat nyugodtan. Majd legfeljebb az örök világosság fényeskedik neki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 13:25:12

Erről a jövő héten nyilatkozok is :) Mármint Írországról.

w1209 2008.11.02. 13:25:44

Természetesen nem refizünk, nem dudáluni, nem nevelünk, nem a mi dolgunk.

Nekem ez tetszett:
"Imádok hegyen, sötétben vezetni, így relatíve tempósan jöttem. A relatívon nagy a hangsúly, mivel 90-100-nál gyorsabban nem mentem."

Ezt hívják relatív gyorshajtásnak, nem? Amivel mindenki jön vadul, ha az 50-es táblát kell szidni, mert "csakarelatívgyorshatásveszélyesbazmeg".

WP12 2008.11.02. 13:26:04

Egyszer jártam Dobogókő felé, de a Mátra és a Bükk útjait jobban ismerem, és én is szeretek gyorsan kanyarogni. Vegyesek a tapasztalataim, nem akarok bizonyos reakciókat autómárkákhoz kötni.

Van aki lassít, lehúzódik, még irányjelzővel is jelzi, hogy ő inkább a táj szépségében gyönyörködik. Nekik köszönet.

Mások gyorsítanak, ha el kezdem előzni, rátapad az előtte haladóra, mindezt akkor, amikor a következő kanyarból kijönnek szembe. No comment.

Viszont nem mindig sietek, az a minimum, ha valaki el kezd előzni, hogy elveszem a gázról a lábam. Ha pedig az előző szabálytalan, vagy veszélyes, akkor nem fokozom tovább a veszélyt.

Egy másik tapasztalatom, hogy a velem szemben haladók gyakrabban használják a fényszórót, mint az előttem haladók...

_Anand 2008.11.02. 13:26:29

Nehéz ügy. Magam is hegyvidéken lakom, és pontosan tudom, az előttem bandukoló autós környékbeli-e vagy sem. Már csak a tempójából fakadóan is. Ha ismeretlen úton autózom, igyekszem az előttem tempósan haladóhoz igazítani a magamét, ha csak nem őrülten vezet. Ha előzni akarnak, gázról le a lábat, cikis helyzetben akár halvány fék is belefér. Villogás, dudálás szóba sem jöhet, már csak azért sem, mert esetleg megijed és mindannyiunknak baja esik. De. Dobogókő környékén nem vagyok biztos benne, hogy 100 táján kell sétikálni. Meg mondjuk ötvennel sem, ez tény. Azért a kedves posztíró ne szálljon el annyira a önnön nagyszerűségét illetően, és ne alkosson teljesen ismeretlenül vélemény másokról.

repecs 2008.11.02. 13:27:15

"Idegbeteg autós a szerpentinen" Majdnem jó a cim de inkább "autósok" Bár szerintem is vicces ha egy kanyarba gyök kettő vel haladó még fékez is benne és 30 ról negyedikben gyorsít ki. Hasonló helyzetben leáltam 5 percre és azután mentem tovább.

WP12 2008.11.02. 13:28:16

"ha valaki "bevillog" az autópályán akkor következik a türelemgyakorlat egy kamion mellett. Esetleg egy jó kis féklámpa villantás... "

Hogy maradnál te is otthon ahelyett, hogy autóba ülsz...

biker_kolee 2008.11.02. 13:29:08

pety.ace 2008.11.02. 13:21:16

De csak azért, mert Íro. is tele van magyarokkal. :))))

Mertcsak 2008.11.02. 13:29:11

autosave!

Maximálisan igazad van!

Jah,meg én is megyek ma estefelé a nagyfaluba.
Vááá,bele sem merek gondolni mi lesz az utakon!:(

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 13:29:17

Vaddisznó, őz, róka Dobkő fele simán mindennapos, főleg szürkülettől. Nekem is volt már meglepi, barátomékank be is ugrott egy hím szarvas. 2 évig rettegett utána a kocsiban... A szarva kettejük közé jött be.

Bambano 2008.11.02. 13:30:48

Éjjel szerpentinen nehéz lesz bizonyítani, hogy az 50 indokolatlan volt. Másrészt ha kicsit is jobb lámpád van, simán hihette, hogy refivel mentél.

Azt a hozzáállást, amikor valaki erőszakkal meg akarja mondani, hogy a másik mit csináljon az úton, mindig is világi nagy tahóságnak tekintettem. Mitől is dőlt volna össze a világ, ha Dobogókőröl a szerpentines részen 50-nel mész le? Akár 5-6 perccel is gyorsabb voltál így, hogy agyatlanul előztél?

Barom-e vagy? És még dobra is vered?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 13:33:18

Én inkább hiszek azoknak, akik ismerik is a dobogókői szerpentint. Eleve egy szerpentinen nem száguldozunk, és ha valakinek a seggébe nyomulsz, idegelve őt, akkor számíts arra, hogy ő is idegelni fog valamivel, netán kifejezi nemtetszését. Szerintem 1-1. Jó lenne nem elfelejteni, hogy az alkalmazkodás kétoldalú dolog: nem csak neki kell alkalmazkodnia hozzád, hanem neked is hozzá.

A másik: ő azzal segít téged, hogy kiszámíthatóan közlekedik, hogy tudj kalkulálni. Ha nem kalkulálsz, ne is kezdj el előzni, mert az lutri, vagy bejön, vagy nem. Az meg, hogy lassít és lehúzódik, már rég rossz, akkor valamihez közel voltál.

Szerintem inkább a kedves posztíró nem volt tekintettel a többi autósra.

nyelv-ész 2008.11.02. 13:39:35

Tegnap én is a megengedett sebesség alatt mentem a szerpentineken, ugyanis nem állt szándékomban az autóm utasait meghánytatni hazafelé. Így is forgott a gyomruk rendesen a hajtűkanyarok miatt.

Ettől függetlenül természetesen a sietőseket elengedtem dudálás, villogtatás nélkül. Másoktól is ezt várom.

Üzenem mind a villogó-dudáló, mind a száguldozó-kioktató autósoknak, hogy törődjenek a saját bajukkal, ne a másikat neveljék.

Egyébként Kuk22-nek is LFS a cikk végi észosztó mondat miatt. Ne szóljon be másoknak, mennyivel menjenek, főleg, ha azok nem lépik túl a megengedett sebességet. Ezer oka lehet annak, ha valaki lassabban megy.

pety.ace 2008.11.02. 13:39:48

"Erről a jövő héten nyilatkozok is :) Mármint Írországról."

kíváncsian várom! lesz hozzáfűznivalóm biztosan!

"De csak azért, mert Íro. is tele van magyarokkal. :)))) "

meg írekkel, sajnos...:))

Kopasz Mercis 2008.11.02. 13:42:06

Posztírónak van igaza.

Ha utolér valaki akkor ő a gyorsabb, segítem az előzését, nem kezdek neki idegbetegen dudálni meg refizni.

nem várt fordulat 2008.11.02. 13:43:16

nem biztos, hogy eszetlenül előzött. ha mondjuk várt egy viszonylag egyenes szakaszt, vagy elég jól belátható útszakaszt, és nem volt záróvonal, 90-el ment, akkor minden ok. ha ezek közül bármelyik nem teljesül, akkor már gáz.

én bicske / tök felől jöttem sokszor haza, igaz nem annyira kanyargós, mint hepehupás. sokszor hagytam ott 60 - 70-el bóklászókat, de előzésbe mindig csak akkor kezdtem, ha 150% -ig biztos voltam benne, hogy be is tudom fejezni. ha már messze messze láttam egy szembejövő autót, akkor inkább megvártam, amíg az elhalad, pedig audi 80 tdi csodákra képes.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.02. 13:49:44

na, egy újabb hullajelölt.. szerpentinen ámokfut és még neki áll feljebb, bezzegel meg példálózik, ő a faszagyerek, született schumacher, ráadásul halhatatlan is, persze. hogy én hogy utálom az ilyen barmokat!

valóban bunkóság feltartani másokat, bunkóság nem elengedni a gyorsabban haladót, és orbitális tahóság a reflektorral szórakozni hátulról. na de a másikat letolni az útról is orbitális tahóság. 100-zal ámokfutni szerpentinen nagyon faszagyerek dolog, mondhatom. idióta.

kanyarban meg még mindig jobb finoman fékezni (száraz úton, stb), mint átsodródni a szembesávba, te nagyeszű.

SenkiAlfonz 2008.11.02. 13:50:17

A posztíróhoz hasonló nyomulósok inkább előttem menjenek, mint mögöttem... (ahol biztonságosan lehet, elengedem őket, hátha sürgősen kell a veséjük). Arra is gondolni kell, hogy esetleg nem véletlenül megy lassan előtted (pölö nem jár arra naponta 10x, és inkább óvatos, esetleg tud az oda szervezett éjszakai bicikliversenyről :-/).
Ettől még villogni, dudálni sem kell, mert ebből még nem hiszem, hogy volt, aki tanult, erre a poszt is jó példa.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 13:52:03

A kalap-nagykabát-orrnyom mellé még a fűtést is be kell kapcsoltani minden autózóval, szigorúan belső keringetéssel...

Előre a mindenki menjen 38-cal mozgalomért!

Számoljátok ki!

Ha pl. Paksról mentek Budapestre, akkor, ha 90-nel mentek, akkor lesz úgy 60-as átlagotok, tehát az út 1:50 percig tart, ám, ha mindenhol tartjátok a 38-as tempót, az átlagotok is ennyi lesz, hiszen nem kell lassítani, elegendő idő lesz mindenre, 2:40 percig tart, és ez az ötven perc nem veszteség!

Ha a megmentett életekre gondulunk, pedig egyenesen nyereség!

Előr!

Hajrá!

Anyukák, biciklisek, nagymamák!

Követeljétek!

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.11.02. 13:52:22

nincs igaza az ámokfutó faszagyereknek, de az persze telejsen igaz, hogy a gyorsabban haladót el kell engedni és az előzést minden esetben segíteni kell az előzött autónak.

váj mi 2008.11.02. 13:55:21

Háát, ez a "közel mentem hozzá" elég gázos. Ha gyakorlatlan/terepet nem ismerő vezető volt, akkor simán ráhozta a poszt írója a frászt, hogy mit mászkál a seggében egy kanyargós útvonalon. Ennek ellenére nem túl jó ötlet refivel "büntetni", egyéb okok mellett a "büntetőnek" sem, mert ha elvakírja az illetőt, és az fejreáll, akkor faxául belerongyolhat.

nyelv-ész 2008.11.02. 14:01:20

kolbászoszsömle,

ha sietsz, emiatt nem érsz rá autózni, akkor járj vonattal. Ott nem kell izgulnod amiatt, hogy előtted valaki lassabban halad.

Egyébként ha Paksról megyek Pestre a megengedett sebességgel, te pedig száguldasz, mint a hülye, akkor az M6 végén az első jelzőlámpánál kb. 5 autóval leszel előttem. Úgyhogy hajrá!

Kovda 2008.11.02. 14:05:03

Bukowszky miért ámokfutás az ha szabályos sebességgel megelőz egy 50-nel haladó "lassú" járművet? nemhiszem hogy kilőtt volna mögüle 110-el, mikor eléért meg besatuzott volna a kanyar miatt...

Amúgy meg halál a szöszmötölő lassú pancser sofőrökre.

Bandi 2008.11.02. 14:08:02

1. Jellemző: "a megengedett sebességnél lassabban halad", az a gondolat, hogy a megengedett sebesség valamiféle minimum. Ez nálunk afféle szellemi fogyatékosság: miért ne mehetne bárki 50-nel éjszaka szeprentinen, anélkül, hogy különösebb háttértörténeet kellene kreálni mögé, minősítéssel stb?
2. Előzés szerpentinen. Érdeklődnék a belátható útszakaszról? Azért mert most sikerült, vajon biztonságos volt?
3. Villogás: szegény posztíró. Nem kéne elgondolkoznia azon, hogy mit csinált ő rosszul? Mi volt az, amivel kivágta a biztosítékot a lassabban haladó autósnál? MIt kellene máskor máshogy csinálnia?
4. Követési távolság: szerintem tartani kell. Az hogy mindjárt előztem volna, nem jó érv a rendőröknek, biztosítónál stb. a koccanás után.
5. Szerintem: menjünk lassan, vigyázunk a másikra, legyünk türelmesek, tartsuk a követési távolságot stb. Ha meg nem, akkor ne legyünk rá büszkék.
6. Ja de kár a szóért, a posztíró nyilván olyan köcsög, akinek ezt lehetelen elmagyarázni...

Bandi 2008.11.02. 14:10:13

Kovda: halál rád, azmeg, hogy mondhatsz ilyen hülyeséget?

Kovda 2008.11.02. 14:14:32

Azért mert tökjó mikor 12 óra munka után bepattansz a kocsiba, veretsz haza mert éhen halsz, meg fáradt vagy, és valaki előtted 50-el megy mikor nyugodtan mehet 90-el. Mert "miért ne mehetne bárki 50-el éjszaka szerpentinen". Arra persze nem gondol hogy akik 20-an feltorlódunk mögötte(mert volt már ilyen sokszor), lehet nem 50-el akarunk közlekedni, hanem NORMÁLIS MEGENGEDETT TEMPÓBAN.

Kovda 2008.11.02. 14:18:18

Minél többet vezetsz annál kevésbé vagy toleráns az ilyen sofőrökkel akik mondjuk hogy akadályoznak a normális közlekedésben. Aki sokat vezet tudja miről beszélek...

"Amúgy meg halál a szöszmötölő lassú pancser sofőrökre." Oké ez erős volt tényleg, de nagyon idegesítőek tudnak lenni az ilyen helyzetek.

gyul 2008.11.02. 14:21:08

Kovda
Éhesen, fáradtan, szerpentinen, sötétben, 90-el mindezt úgy, hogy még türmed sincs. Jól hagzik.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 14:28:32

Mert itt mindenki annyira tud vezetni. Persze nézzétek meg az önjelölt sumahhereket az árokban/baleseteknél, valamikor ők is biztos úgy gondolták, hogy tudnak vezetni. Aztán amikor kiderül, hogy az egójuk elgáncsolta a realitás-érzetüket útban a tudatosodás felé, nem csak maguknak okoznak kárt, hanem másoknak is.
Kovda, te szerintem meg inkább azzal törődj, hogy ilyenkor erősebben koncentrálsz, ha fáradt vagy meg éhes, és amúgy is el van borulva az agyad, ne az észt osszad!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:29:37

Félőrült fittipaldik!

90-el mer menni kanyarban!
Ahol meg egyenes van, ott előz!

Az ilyeneket kényszereutanáziára kell küldeni, mielőtt megölnék magukat, vagy másokat!

Következő javaslatom: Minden autós mellé kötelező tartozékként kell egy utas, akinek a paraméterei a következők:

-Minimum 60 éves;
-3/4-es szövetkabátot visel;
-Lila vagy zöld kötött micisapkája, esetleg kendője van.

A feladata a következő:

-Jobbra ő néz ki, és elmeséli, hogy mit csinálhat a sofőr;
-Szől, ha 38,1 km/h-val megy;
-Árgus szemekkel figyeli a környezetében a többi autóst.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.02. 14:29:54

Mellesleg: a normális közlekedést definiáld lécci, mert lehet, hogy ez egy objektív fogalom, és a te normális közlekedésed nem egyenlő más normális közlekedésével.

Caselli 2008.11.02. 14:31:01

Kovda:
Ismeretlen szerpentinen éjszaka lehet én is csak 50-nel mennék először. Szerintem először te is lassabban mentél, mint most, és lehet, hogy idegesítettél is valakit...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:35:05

Caselli 2008.11.02. 14:31:01

Mivel Mo-on a negyvenre korlátozott kanyarokat is röhögve be lehet venni 90-nel, ahol nincs tábla, mehetsz, amennyivel akarsz...

Már, ha nem ismeretlen előtted az, hogy mit kell csinálni, ha meglátod, hogy jobbra kanyarodik az út, és mit kell akkor, ha azt látod, hogy balra.

electric monk 2008.11.02. 14:35:42

Hegyes-dombos vidéken lakom. Az utakon minden harmadik-negyedik kanyar után van egy kereszt, (művirággal, jézuskával) ami az éjszakai szerpentinen 90-100-zal rutinosan közlekedő emberekre emlékeztet.

Ettől függetlenül büntetni szerintem is bunkóság. Dudálással, reflektorozással semmilyen közlekedési szituációt nem lehet megoldani.

Manyizga (törölt) 2008.11.02. 14:37:51

@WP12: "Mások gyorsítanak, ha el kezdem előzni, rátapad az előtte haladóra, mindezt akkor, amikor a következő kanyarból kijönnek szembe. No comment."
Ja. Inkább köszönnéd meg neki, mert ha nem gyorsít, akkor inkább beerőlteted magad elé, és akkor a kanyarból kijövővel frontálisan találkozol, ha már olyan nagy májer vagy, hogy inkább a gázt nyomod, nem a féket, ha jönnek szembe. ;)

nagyzee 2008.11.02. 14:38:02

Önmagában az, hogy valaki lassan vezet, még nem bunkóság. Ha ő úgy érzi, hogy az út- és látási viszonyok ennyit engednek, akkor ennyivel megy. Ha nem rohanok, akkor én is lassan szoktam menni erdei utakon, pont a vadállatok (mármint akiknek nincs autójuk..) miatt. Az, hogy az előző járműre rádudál vagy villog, már nem sportszerű, hacsak nem valamire figyelmeztetni akar: pl hallotta a rádióban, hogy az úton, amelyen közlekedik, aknákat helyeztek el itt-ott...
Szerintem egyszerűen csak túl gyorsnak és veszélyesnek érezte a Kukk22 előzését, lehet, hogy neki 130-nak tűnt a 90....

Rav Antal 2008.11.02. 14:38:59

A Mátrában a feleségem 50 felett rókázik. Tehát én ezért nem megyek gyorsabban, mert az a tíz perc, amivel hamarabb beérek elmegy a kárpit tisztításával.

Caselli 2008.11.02. 14:40:21

"Minél többet vezetsz annál kevésbé vagy toleráns az ilyen sofőrökkel"

Idővel inkább fejlődnie kéne az embernek. Az ilyen helyzeteket is sokkal jobban, higgadtabban és főleg toleránsabban kéne megoldani. Hiszen azért vagy tapasztaltabb, jobb sofőr...

Amúgy meg jól vezetni könnyű, jól közlekedni már nem annyira...

Caselli 2008.11.02. 14:44:03

kolbászoszsömle:
A legtöbb helyen ez igaz, én sem szeretek vacakolni, ha jól belátható az út és tudok menni refivel, vagy megy előttem valaki jól, akiről látom, hogy ismeri az utat.
De pl. Bükkben vannak jó kis utak, ahol tábla sem igen van és vannak jó kis 2-esbe visszakapcsolós kanyarok, ahol a kanyarban 2 autó nem is fér el egymás mellett, szóval azért ismeretlen helyen jobb az óvatosság...

ShwartzWazul 2008.11.02. 14:44:05

Dobogókőről simán le lehet jönni 90-100-zal - nappal. Éjjel viszont mérhetetlen ostobaság, másként szólva, a poszt írója potenciális szervdonor.
Az megelőzött autós reakciója pedig arra enged következtetni, hogy a fényszóró beállítás is erősen esedékes lehet.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 14:48:23

Kicsit árnyaljunk azért. Én dobkő másik oldalán lakok és azon a felén jó, ha 70-el tudsz CSAPATNI (!) akár fel, akár le, mert egy szerpentin és a Komárom-Esztergom megyei része finoman szólva elhanayagolt. Nincs padka, de az útból is lemorzsolódott (szó szerint) 20-20 cm, főleg kanyarokban. Szóval ott 60-nal élményautózol!!! A Pest megyei fele tűrhetőbb, mert rányomtak bitument és zúzottkövet pár éve (hogy rohadna meg az a buzi, aki ezt a módszert kitalálta, a fényezés és az ablak imádja a felvágódó kavicsesőt), de a 90 -eltekintve pár darab 100-500 méteres résztől- már igen versenyzős tempó ott. Főleg, hogy a kanyarok hiperintelligens magyar módra na mégis merre? Kifelé lejtenek! Ez a vadveszélyről nem is szót ejtve egy elég kacskaringós (mert szerpentin) és nehezen belátható útszakasz. Pláne este! Pláne annak, aki nem arrafelé lakik/jár. Az 50-60 tökéletes sebesség arrafelé, a 90-100 extrém sport. Olyan ne ugasson bele, legyen szíves, aki nem ismeri az útszakaszt. Thx.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 14:50:31

Tény, hogy egyedül az ember mer egy picit gyorsabban hajtani, de ha utasaid vannak, akkor - főleg kanyargós úton - illik lassabban menni, mert ugye vannak hányingerre hajlamos emberek is. Megértés, feleim, megértés.

Wick 2008.11.02. 14:51:19

azér bazzeg ötvennel egy állapotos lajhár is döcög.

Továbbá vegyük észre, hogy minden relatív.

Valamint azt is, hogy nem Dobogókő, és az éjszaka a lényeg.

A lényeg: valaki őstehetség lassan ment, oszt fel volt háborodva, hogy megelőzték. Menjen lassan, de ne képzelje akkor magáról, hogy épp a kvalifikációs tempót futja az F1-be, hanem ahogy írva is vagyon: erissze el azt az istenbarmát mögötte, hadd szaladjon, annyival is messzebb lesz, amikor összetöri magát.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 14:52:06

Caselli 2008.11.02. 14:44:03

Persze, ezt nem kétlem.

A probléma itt azzal van, hogy vannak emberek, akik nem tudják elvislni, ha megelőzik őket, és villognak, dudálnak, meg anyáznak.

Erre itt az a reakció, hogy barom előző, mit képzel magáról, hogy száguldozik, amikor más tud menni szépen lassan.

Van akinek mindig az jut az eszébe...
Mindenről...

WP12 2008.11.02. 14:54:45

Manyizga: lehet, hogy mayer vagyok, csak azt nem értem, mért fáj a másiknak, hogy megelőzöm?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 14:56:43

Ja, a másik előzését illik segíteni, ezt ugye nem is kell mondanom?

2008.11.02. 14:56:55

micsoda szerencsétlen bafasz a poszt írója :)

Meglehet hogy a másik fél is, de kíváncsi lennék az ő véleményére is.

Caselli 2008.11.02. 14:57:44

Ok, persze, én sem villognék rá, az tényleg nagy gáz. Főleg éjszaka. Aki nagyon akar menni, azt én is elengedem inkább, aztán majd integetek neki az árok mellől.

Az egyértelmű, hogy a post-ban említett villogó tapló volt. De lehet, hogy a postírónak is sikerült a frászt ráhoznia, amikor nagyon ráment, ez is benne lehet a dologban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 14:59:17

Egál farok volt mindkettő, a topikot lezárom.

Irány az OFF :D

Balázs65456 2008.11.02. 15:07:45

100%-ban egyetértek a posztíróval, ha valaki nem érzi magát ennél a sebességnél biztonságban (vagy egyéb okok miatt megy lassabban) akkor húzódjon félre és engedje el a másikat - mindenkinek jobb így.

más, valki mondja már meg miért kell tök üres autópályán 120-al a középső sávban tökölni? Kis hazánkról sok rosszat lehet mondani de az autópályák minősége valamennyi sávban több mint kielégítő (aki járt már cseh autópályán az ismeri hogy ott tényleg katasztrófális minőségű a szélső sáv és csak a belső viselhető el valamennyire). Tegnap este 10 utábn Sz.fehérvár-BP között kb 15 ilyen bénát láttam. volt is az egyik miatt jó kis keverés. Három autó előzte egymást +/-140 es sebességgel a középső és belső sávban mikor utolérték álmodozó autósunkat hirtelen nagy fékezések villogások után az álmodozó lehúzódott de amint elmentek mellette azonnal visza középre! MIÉRT? Érdekes módon a "száguldozók" többnyire betartják a jobbra tartsot.

ireland_suxx 2008.11.02. 15:09:09

Írországban csak a külföldiek tudnak jól vezetni. Az írek birkák, fogalmuk sincs mi történik körülöttük az úton, lassúak és figyelmetlenek.

Laci 2008.11.02. 15:12:13

Nagyon valószínű, hogy nem a lassu jármű volt a tapló, hanem éppen Te! Én amikor valaki a seggembe jön durván, követési távolságot elfelejtve még rá is fékezek...milyen jó dolog a vonóhorog ;)

WP12 2008.11.02. 15:18:03

Laci: "Nagyon valószínű, hogy nem a lassu jármű volt a tapló, hanem éppen Te! Én amikor valaki a seggembe jön durván, követési távolságot elfelejtve még rá is fékezek...milyen jó dolog a vonóhorog ;) "

Ez most komoly?
Mert viccnek egy kicsit durva lenne...

efhábé 2008.11.02. 15:24:00

"100%-ban egyetértek a posztíróval, ha valaki nem érzi magát ennél a sebességnél biztonságban"

Dobogókőről lefelé még nappal is határeset a 90-100, ha az ember éppen topon érzi magát, lehet menni, de ha csak egy kicsit fáradt, dekoncentrált vagy, akkor már nem mész annyit. Este meg pláne nem. Azért nem, mert nem belátható az út a sok kanyar miatt. Este lefelé kényelmes a 60-70, ha már jártál arra párszor. Ha sosem, néha még az 50 is félelmetesnek tűnik.

boka · http://csaszu 2008.11.02. 15:27:06

Az tényleg idegesítő, amikor a seggedben cikázik egy "nembíromelviselnieztasokcsigát" tipusú körszakállas-öntudatos, multinál-építőiparban dolgozó nagymao matricás börkabátos.
Szombat este ezek mind az árpád-hídon jönnek, úgyhogy én csak a külsőben.

efhábé 2008.11.02. 15:29:49

egyébként meg persze a villogó is vezetne inkább ipari áramot, mint autót.
Meg az a passatos is, amelyik ma szembe jött velem a sávomban, mert záróvonalon, kereszteződésben jutott eszébe előzni és még volt pofája villogni rám, pedig már félig a padkán autóztam lelassítva kb. 40-re.

Valaki a sok közül 2008.11.02. 15:35:59

A postirónak adok igazat, mert én ismerek olyan embert (mellette ültem Dubrovniktól a bosnyák határig, aki ismeri ezt a részt tudja milyen) és a srác személyes sértésnek vette, hogy az ott nyilván jóval profibb horvátok rendre megelőzik. Dudált, villogott nekik, sőt olyan is volt, hogy akadályozta az előzésüket, ami ott egyáltalán nem veszélytelen. Az meg szerintem természetes, hogy előzés előtt az ember seggébe jön a másik autó, szerpentinen ez még természetesebb, ezért megsértődni marhaság. Persze ha tol az más tészta, ilyenkor nálam ködlámpa és beállok harmincra, előzzön meg ha gyorsabban akar menni.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.02. 15:36:35

Kedző sofőr lévén én is tötymörögtem volna :$

jarvo 2008.11.02. 15:40:12

Kedves Postíró,

amennyiben egy Peugeot 206-ossal rendelkezel, akkor történetesen MI voltunk az "idegbeteg" autósok, ha nem akkor is megismerheted az álláspontot. Ha mi voltunk, akkor először is szó sem volt dudálásról és ész nélküli villogásról, csupán egyetlen villantásról, mivel 10 perce a seggünkben jött az autó, nem lehetett látni a fényszórótól semmit, valamint nem egyenesben, hanem veszélyes kanyarban történt az előzés. Ezen kívül nekünk is ment jobban a szekér, amikor is 1.9-es diesel autóval jártunk és a 90-100 is csiga tempónak számított. Jelenleg sajna be kell érnünk egy 1 literes Poloval, ami nem a legbiztonságosabb valljuk be, és úgy gondolom, bármennyire tapaszalt egy sofőr, ezt a hátrányt nem tudja behozni. Tehát nagyon örülök, hogy szerettek sötétben, szerpentinen "gyorsan" menni, de mi ezért a hobbyért nem fogjuk kockára tenni a testi épségünket. Szerintem senki..

a prof 2008.11.02. 15:43:38

és ha posztíró 90-100-zal döcög lefelé, és beesik mögé egy impreza sti 150-nel, rááll a seggére és onnan nézeget kifelé az egyenesekben, akkor ki is a hibás? akkor milyen poszt született volna? "jövök lefelé normál sebességben, erre egy állat rám áll"

szóval némi empátia kéne a posztírónak. ha valaki 50-nel érzi biztonságosnak, akkor ez van.

tamatomi 2008.11.02. 15:58:17

De sokan nem értik meg a tényt: lehet lassabban menni ilyen olyan ok miatt, de ha valaki elözni akar menjen és ne tartsuk fel, pláne ne villogjunk utána. Ha felkanyarodik a fára előbb mint gondolta,legyen az Ő problémája, de aranyszabály, ha már előttünk van , már nem zavaró...
Egy esetet tudok elképzelni, ha látom hogy a szembejővővel találkozna , amit még esetleg nem lát. Addig fltartom mig a helyzet kivánja - z Ő érdekében - és utána menje. Ez nem arról szól ki nyer ma mindenáron. Ma neked , holnap nekem és békességben megférünk.

gravi_t 2008.11.02. 15:59:15

jarvo 2008.11.02. 15:40:12

figyi, idézek neked kettőt a postból:

"Gyér forgalom, kb. fél úton egy rövid egyenes alatt "estem rá" két, egyenesben 50-nel haladó, innen kanyarban fékező !?! autóra."

"Rövid időn belül sikerült mindkettejüket megelőzni. Amikor az első mellé értem elkezdte nyomni a dudát, amikor elé soroltam ezerrel villogott és rám nyomta a refit."

gravi_t 2008.11.02. 16:00:43

a prof 2008.11.02. 15:43:38

tehát még egyszer: annak az "autósnak", aki nekiállt refizni és dudálni, nem ment a seggébe a post írója, mert kettő autót előzött meg, és az első volt az, amelyik nevelni kezdett.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 16:00:49

jarvo 2008.11.02. 15:40:12

10 percig ment utánad a szerpentinen, miközben a dobogókői szerpentin kb 3-4 kilométeres? :o

gravi_t 2008.11.02. 16:07:42

hogy valami konstruktívat is írjak:

a minap esztergom felől mentem bicske-fehérvár felé. már sötét volt, és nem igazán tökörésztem. és kellemesen meglepődtem, mert egész úton nem kezdett el nevelni senki, olyan is volt, aki segített, amikor előztem.

volt olyan is, aki féklámpázott, amikor utolértem, mert szerinte közel mentem hozzá, és akkor lemaradtam tőle kicsit jobban. és nem dőlt össze a világ! aztán egy egyenesben meg leelőztem, és én sem álltam neki büntetni, hogy miért féklámpázott.

szóval így is lehet közlekedni.

emc2 2008.11.02. 16:10:01

Szinte naponta járok arra, általában sötétben. Mlinky és Pomáz között 90-100 abszolút normális és teljesen biztonságos tempó, persze ha ismeri az ember az utat. Ha sietek hazafelé, 110 alá két kanyarban megy csak a mutató, és a korom miatt már óvatosabb vagyok az átlagnál, meg az autó is csak egy hétköznapi darab, amiből több tízezer fut az utakon, a gumik ráadásul elég kopottak, de csere már csak tavasszal lesz.

gravi_t 2008.11.02. 16:11:48

kolbászoszsömle 2008.11.02. 16:00:49

ezek szerint jarvo 24-gyel ment...

RedRiot 2008.11.02. 16:15:32

Kuk22:

Egyetértek abban, hogy reflektorozni, dudálni nem lett volna szabad a megelőzöttnek. Megelőzted, pont, vége a sztorinak, mindenki menjen tovább a dolgára.

Viszont had idézzek egy kommentet:
"Azt a hozzáállást, amikor valaki erőszakkal meg akarja mondani, hogy a másik mit csináljon az úton, mindig is világi nagy tahóságnak tekintettem."

Gondold el, hogy vki életében először jár azon a szerpentinen. Ráadásul éjszaka. Tegyük fel, hogy átlagos képességű vezetőről van szó, nem sportosról és nem is kalaposskodásról. Miért nem lehet elfogadni, hogy lassabban megy? Ha nem ismeri az útszakaszt valaki, és nyomja neki, az egyrészt veszélyes, másrészt az utasai teljesen kész lesznek a "darabos" vezetéstől. Egy beláthatatlan kanyarnál honnan a pöcsből tudja előre, hogy a kanyar a "elfogy" és egyenes lesz nemsokára, vagy ellenkezőleg, szűkülni fog az ív, és túl gyorsan megy? És akkor még az esetleges úthibákról, kátyúkról nem is beszéltünk. Ilyenkor - mivel fogalmas nincs hogyan folytatódik az útszakasz a következő 20-30 méter után - nyilván hagy vmennyi biztonsági tartalékot magának. Ezért nem lehet hibáztatni.

Egy ilyen útvonal, ismeretlenül, éjjel elég nagyfokú koncentrációt igényel. Ha pedig valaki ilyenkor elkezdi "letolni" az embert az útról, az elég zavaró lehet.

Azt is el kell fogadni, hogy az ilyen helyzetbe került ember nem tud segíteni az előzésben! Ha ismerné az utat, tudna úgy segíteni, hogy egy hosszabb egyenesre ráfordulva nem gyorsít ki a kanyarból, és villant kettőt jobbra, hogy szabad az út. De ismeretlenül, éjszaka nem biztos hogy fel fogja ismerni az alkalmas helyet. Világosban még felismerhetné, de éjjel nem fogja látni.

Mivel Te kiválóan ismered az útvonalat, megtehetted volna, hogy tartasz egy normális követési távolságot, és csak közvetlenül azelőtt hajtasz a nyakukra, mielőtt az előzéshez megfelelő szakaszhoz értek. Garantált, hogy nem villogott volna rád senki.

A túl rövid követési távolságnak más veszélyei is vannak. Egyszer úgy tíz éve a Mónosbél-Eger közti kanyargós szakaszon mentem. Nappal, de szakadó esőben. Az egyik lassú, beláthatatlan jobbosból jöttem ki éppen, amikor láttam hogy autók állnak(!) a sávomban, egymás után kb. 3. A szembe jövőt pedig nem láttam be onnan, így kikerülésről szó sem lehetett, meg kellett állni, más choice nem vót! Elkezdtem fékezni, mivel egy Skoda Favorittal voltam igencsak izzadtam, hogy ne blokkoljanak a kerekek a vizes/taknyos úton. Végül olyan szűk egy méterre álltam meg az álló kocsi mögött, de már készültem rá hogy az árokba kormányzom az autót.

Utólag kiderült, hogy egy motoros hasalt el egy vízátfolyáson, ott volt a motor az út közepén a kanyar után.

Ott és akkor nagyon gyorsan felfogtam, hogy a sebességet úgy kell megválasztani, hogy az adott útszakasz és körülmények esetében várható hirtelen akadályok felbukkanásakor meg tudjak állni.

Biztos vagy Te abban, kedves Kuk22, hogy az előtted haladó vasárnapi autós jól reagált volna le egy hasonló helyzetet? Még az is lehet, hogy vészfékezés közben keresztbe áll alatta az autó, és mivel te ott vonatoztál volna a seggében, nem biztos hogy lett volna időd felmérni a helyzetet, jó döntést hozni, és elkerülni a balesetet.

Vezessetek kicsit óvatosabban, tényleg nem rosszindulatból mondom! Attól hogy egy ismertek egy kanyart, lehet hogy egy adott pillanatban nem fogod tudni bevenni annyival, amit az ív engedne.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 16:19:46


Viszont eben az esetben mit büntizik?
Ha valaki lassabban vezet, mint ahogy futni szoktam, az ne csodálkozzon rajta, ha belemennek a seggébe, esetleg segítenek tolni az autót...

Egyszerűen nem értem az efféle dolgokat.

Idejön konszolidáltkodni, elsírja a bánatát, hogy benne mennek a seggében.
Miközben 24-gyel megy.
(Ha egyszerre indultak, és a szerentin végén sikerül megelőzni, ha ezek közül akár egy is nem teljesül, annyival sem száguldozik...)
Holnap azért fog rinyálni, mert közel -2 méterre- parkoltak hozzá?

Gondolom a kanyarokat ideális íven veszi az ilyen ember, mert űgy biztonságos.

emc2 2008.11.02. 16:21:59

"Az meg szerintem természetes, hogy előzés előtt az ember seggébe jön a másik autó, szerpentinen ez még természetesebb"
Nem vagyok benne biztos, nekem az vált be, hogy inkább kicsit lemaradok várva a megfelelő alkalmat, és kanyar közben szerzem meg azt a sebességtöbbletet, amivel a kanyarból kijőve azonnal tudom előzni, ha nincs akadály. 70 lóval a másik seggéből indulva az ő tempójáról szerintem lényegesen tovább tart az előzés.

boka · http://csaszu 2008.11.02. 16:35:55

"nekünk is ment jobban a szekér, amikor is 1.9-es diesel autóval jártunk "

Reméljük, majd egyszer még jobban fog menni !

emc2 2008.11.02. 16:41:27

"Dobogókőről simán le lehet jönni 90-100-zal - nappal. Éjjel viszont mérhetetlen ostobaság, másként szólva, a poszt írója potenciális szervdonor."
Ezzel megint nem értek egyet teljesen, éjjel már látom a fényeket a fákon vagy korláton, hogy jön szembe valaki, de az autó még sehol. Van időm arra is rákészülni, hogy levegyem a távolságit ha megjelenik, esetleg már kicsit előtte, és lassítsak.
Egyébként van pár szlovák rendszámos őrült, akik nem értem miért de lesz*rják hogy jön szembe valaki és simán végig jön velem szembe reflektorral. Na az bosszant kicsit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:46:09

gravi_t 2008.11.02. 16:07:42

Lehet, hogy én is segítettelek :)

Akkor jártam arra fabrikettért és a kocsinak finoman szólva kihasználtam a terhelhetőségét, így 50-60-nal kellett döcögnöm, de ha valaki beért, húzódtam és villantottam az indexet, ha megítélésem szerint nyugodtan előzhet. Az L 200-ból magasabbról és messzebbre ellátok (ráadásul én megyek elöl) , miért tartsak fel másokat azért, mert nekem az 1 tonna alatt roskadozik és imbolyog a vas? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:50:18

emc2 2008.11.02. 16:41:27

És ezt az ott őshonos vadállatok is tudják? Lásd feljebb. Meg ugye gyakorlatilag nincs felfestés a Dobkői úton, amihez viszonyíthatsz, az útmenti bólyák meg hol megvannak, hol nincsenek. Az sem segíti a kanyar bemérését :)

loláb 2008.11.02. 16:50:35

A dobogókői utat szerpentínnek nevezni azért barokkos túlzás...van ott vagy 6-8 kanyar egy kb 15 kilóméteres szakaszon (csobánkától a hegycsúcsig).
Mellesleg az erdő tele van vaddisznóval, szarvassal, (kint is a tábla sok helyen), láttam már ott motorost zsákban, döglött szarvassal. Én nem a kanyarok, meg a lassabb autók miatt nem mennék ott száz körül, hanem mert ki tudja mi ugrik ki eléd.

hétköznapi autós 2008.11.02. 16:53:35

én már elég sokat vezettem éjszakai is, de ha nem ismerem a terepet, akkor nem fogok száguldozni, mint egy őrült, főleg olyan úton ami még kanyarog is. Egyszer mentem azon az úton, de akkor sem voltam meggyőződve arról, hogy ki lehet használni a megengedett sebességet...a reflektorozással én sem értek egyet, de azokat végkép rühelem, akik nem képesek felmérni, hogy mekkora távolság kell két autó között és beáll közvetlen mögém (ilyenkor feltétlen reflexként kialakult, hogy betartom a megengedett sebességet és had szívjon, dudáljon, fényszórózzon a tag, nem én leszek ideges, hanem Ő, én csak röhögök a balféken - amúgy általában csak addig vagyok a belső sávban, ameddig feltétlenül muszáj, de ilyenkor jólesik hosszabb távon egy másik autó mellett haladni SZABÁLYOSAN)...
Az esetek nagy részében nem a lassabban (az útviszonyoknak megfelelőbben) vezető autósok miatt szokott a baleset bekövetkezni, hanem azok miatt, akik mennek mint egy állat, mert azt hiszik, hogy Ők mindenkinél jobban tudnak vezetni...
Javaslom, hogy vezess egy kicsit a francia Alpokban, hogy megtanuld tisztelni a szerpentint és az autóstársakat, mert ott nem lehet hibázni csak egyszer...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 16:53:45

Lóláb, gyere tovább majd legközelebb Esztergom felé a Dobkő elágazásban. Lesz ott szerpentin, nem kevés, de sok ;)

loláb 2008.11.02. 16:56:50

Voltam arra is sokat, csak tré a minősége, nem nagyon szeretem. A szolvák 67 út, na az szerpentín.

Desert 2008.11.02. 17:00:12

értsük már meg, hogy a postolónak nem az volt a baja, hogy valaki lassan ment (szerintem naponta találkozik ilyenekkel mindenki, mégsem irja meg) hanem, hogy miután megelőzte még elkezdett emberkedni az istenbarma. Ha nem villog és dudál, akkor szóra sem volna érdemes az egész. Nem baj, ha valaki tötymörög, de ha megelőzik, akkor tötymörögjön tovább a pofáját meg rakja takarékra.

loláb 2008.11.02. 17:08:43

Ha már magyarországon jó szerpenineket kerestek, akkor a következő helyeket ajánlom:

-szentendséről pilisszentkereszten keresztül visegrádig
-tatabánya-tarján-héreg-bajna-nyergesújfalú
-eger-ózd között a bükkben
-pécs, 66-os úton magyarszék előtt el magyarhertelend felé, orfű, majd vissza pécsre
-pásztó...galyatető...24-es út,
-recsk-pétervására között
-kemence-diósjenő (ez hétköznap le van zárva, csak hétvégén járható)

Van pár kellemes útvonal azért itthon is.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:12:15

Na, még egy szösszenet a lassan vezetők védelmében.

Pár éve megműtötték a szememet, lézerrel. A műtét után 6 hónappal is "holdudvarosan" láttam este a fényeket. Muszáj volt lassan vezetni. Még ma is, országúton szépen betartom a 90-et, nem megyek felette.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:17:50

Apropó, egy kérdés, mert rengeteg okos ember tolakszik itt: szerintetek létezik olyan nem-dioptriás polár "nap"szemüveg, amelynek teljesen átlátszó a lencséje?
Nem lenne hülyeség egy ilyent este feltenni, mert nem vakítanának annyira a fények...

Amúgy nappal a polarizált lencsés napszemüveg szépen leveszi - például - a friss aszfaltfelület, pocsolya, vagy út menti halastó csillogását...
No?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 17:22:06

Epikurosz 2008.11.02. 17:17:50

Számítógépes boltokban lehetett régen kapni monitornézős pápikát, az pont ilyen volt.

Az én szemem nem volt holdudvaros műtét után. :o

emc2 2008.11.02. 17:26:04

Kukori,
Végig van felfestés. Rutinosabbaknak ismeretlen terep az nagy segítség. Szaggatott vonal: mehetsz, csak forgasd a kormányt ha kanyar jön. Záróvonal vagy záróvonal az erős bal-, jobb- vagy s kanyartáblával: lassíts, mindig. Nagyon szűk kanyarok előtt pedig sebességkorlátozó tábla van általában. Egyébként kint a tábla a vadveszélyről is. Találkoztam már néhány őzzel az elmúlt két hétben is, mondjuk nem kanyar közepén, ez tény.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 17:30:44

@kolbászoszsömle:
Köszönöm!
A holdudvar nem mindenkinél jelentkezik, én e téren peches vagyok.

a prof 2008.11.02. 17:31:38

azt értsétek már meg, hogy csak egy szemszögből ismerjük a sztorit. a másik szemszög -gyanítom- valami olyasmi lehet, hogy "láttam a tükörben, hogy mögöttem jövő feleségem+két gyerek mögé beesik valami versenyző farok százzal, elállítódott tompítottal, idegesen nézeget kifelé kettesben tiltásközeli fordulatnál, aztán egy ötméteres egyenesben, kanyar előtt kivág és előz. persze, hogy jelzem neki, hogy állat voltál öreg"

ezzel nem azt akarom mondani, hogy a posztírónak nincs igaza, hanem hogy inkább 1-1 lesz az.

Őslakos 2008.11.02. 17:32:26

Nem is tudtam, hogy Galyatetőre megépült az autópálya, s lehet 90 felett repeszteni.

Zaklató Panda 2008.11.02. 17:34:35

Nekem erről az egészről ugyanaz jut az eszembe, mint a többi posztnál: a pina.

Kósa Tibi 2008.11.02. 17:37:42

" emc2 2008.11.02. 16:10:01
Szinte naponta járok arra, általában sötétben. Mlinky és Pomáz között 90-100 abszolút normális és teljesen biztonságos tempó, persze ha ismeri az ember az utat. Ha sietek hazafelé, 110 alá két kanyarban megy csak a mutató, "
------------------
Mehetnél MAXIMUM 90-nel. Csak csöndesen kérdezem: miért van az, hogy magasról tojtok a mindenkire érvényes szabályokra (azaz a szabadság kereteire), és még nektek áll feljebb? Miből gondoljátok, hogy Nektek többet szabad? A szábálytisztelő többség szívja meg mindig, mert felborogatjátok a rendet, a ritmust. Az autópályán is van olyan, aki Hegyeshalomnál beáll a belső sávra, és 180-200-zal repeszt, akadályozva a többiek normális közlekedését.

gravi_t 2008.11.02. 17:38:06

RedRiot 2008.11.02. 16:15:32
szerintem az lehetett a gond, hogy a leelőzött autó vezetője tahó volt. ezt olyan nehéz megérteni?

gravi_t 2008.11.02. 17:42:07

KuKori
ha így volt, akkor kösz!

Tibi bácsi 2008.11.02. 17:43:53

Hát ha a kedves posztíró mögöttem türelmetlenkedik egy veszélyes útszakaszon és idegesít a xenonlámpája (ami nálam a ködlámpával egyenértékűen, vagy még inkább, idegesítő), akkor tőlem is kap hátulról némi refizést, az tuti.

gravi_t 2008.11.02. 17:44:17

a prof 2008.11.02. 17:31:38

légy szíves, olvasd el a posztot megint. nem esett be a szóban forgó lassú autós mögé senki, mivel kettő autót előzött meg az író, és az első kezdett el bunkózni.

gravi_t 2008.11.02. 17:45:33

Tibi bácsi 2008.11.02. 17:43:53

légy szíves, olvasd el a posztot megint. nem esett be a szóban forgó lassú autós mögé senki, mivel kettő autót előzött meg az író, és az első kezdett el bunkózni.

gadget 2008.11.02. 17:47:01

Nem olvastam végig minden hozzászólást, lehet, hogy más is leírta már.

Kedves posztoló azon a környéken éjszakánként nagyon sok erdei vad mozog. És bizony gondol egyet a jószág és eléd ugrik. Továbbá ha hiszed ha nem arrafelé házak is vannak amikben háziállatok is előfordulnak, és bizony azok is képesek eléd lépni éjszaka sötétben. Továbbá ilyen versenyző típusokból mint te vagy, van még néhány. Nem kívánom neked, hogy egy ilyen úton egy ilyen jöjjön szembe pont ilyen mentalitással. Ha megfigyelted felfelé meneteben esetleg még világosban akkor láthattad, hogy több tábla is ki van rakva "balesetveszélyes útszakasz" felirattal. Na azok a táblák pont rád hívják fel a figyelmet.

És igenis lehet, hogy téged nem érdekel megéred e holnapot, ásnak esetleg az 10 perc nem éri meg a rohanást. Azon az úton én is lassabban vezetek, mint az esetleg gépjárművezetés technikailag indokolt lenne. De eddig még mindig hazaértem. Ellenben láttam már csúnya balesetet is, halottal. Pedig az ember tudott vezetni, csak az őzike ezt nem vette tudomásul mikor elé lépett, embernek annyi, vadnak annyi. Elég lett volna kicsit lassabban menni, és ma mindketten élnének.

Arra kérlek, ha száguldozol, próbáld meg csak magadat kivégezni, és mást ne vigyél magaddal.

emc2 2008.11.02. 17:57:32

Kósa Tibi,
Teljesen igazad van. Lakott területen (Budapestet kivéve, mert ott a forgalom tempója diktál) mindig 50-55-el megyek. Érdekes módon az országúton 70-80-al közlekedők ilyenkor szeretnek visszaelőzni. Mi lehet az oka?

Tibi bácsi 2008.11.02. 17:58:39

gravi_t 2008.11.02. 17:45:33

Én nem azt mondtam, mit csinált a szerző, hanem, hogy én mit csinálnék egy adott szituban. ;)

Az a szerény véleményem, hogy sötétben (vagy akár világosban), kanyargós úton olyan valaki, akinek ismeretlen a terep, valószínűleg lassabban fog menni (ha esze van). Szerintem is olyan 50-50%-ban lehet igazuk a feleknek. Ez mondjuk nem újdonság, egy csomó ilyen poszt van, hogy beír valaki szigorúan csak a saját szemszögéből valamit, aztán jöhet a flém!

Csak egy példa: nekem közel 24 év vezetés alatt egyetlen apró koccanásom volt, csak a szomszéd utca sarkáig kellett elmennem az élményért: egy hölgy egy alárendelt útról (stoptábla mögül amúgy!) jött ki elém... Erre számítottam, nem is lett volna gond, de arra már kevésbé, hogy egy kib*szott hosszú vontatókötéllel húzza maga után egy másik autóban apukát, na és a 2. számú versenyző jött ily módon nekem HÁTULRÓL. Erre a hölgy, miután kérdőre vontam, kifejtette, hogy ő MAX. felerészben hibás, mert én nem dudáltam. Nem bírta megérteni, hogy neki ott nem lett volna szabad kikanyarodni egy stoptábla mögül...
Szóval ezt csak azért írtam le, mert az adott szitu nem mindig egyértelmű a feleknek, a hölgy szerintem máig nem érti, mi volt a gondom. Csak azért szabadultunk el a helyszínről viszonylag hamar, mert megkérdezte, mennyi a károm és a felét kifizette kp-ben. (Mármint annak a felét, amit én mondtam neki... :))

gadget 2008.11.02. 18:05:51

emc2 2008.11.02. 16:10:01
"Szinte naponta járok arra, általában sötétben. Mlinky és Pomáz között 90-100 abszolút normális és teljesen biztonságos tempó, persze ha ismeri az ember az utat. Ha sietek hazafelé, 110 alá két kanyarban megy csak a mutató, és a korom miatt már óvatosabb vagyok az átlagnál, meg az autó is csak egy hétköznapi darab, amiből több tízezer fut az utakon, a gumik ráadásul elég kopottak, de csere már csak tavasszal lesz."

Ha ez igaz amit leírtál akkor te egy ritka felelőtlen darabja vagy isten óriási állatkertjének. És még dicsekszel is vele. Szerinted ez a normális a viselkedés?
Gyanítom te vagy, aki direkte autóval vadászik a helyi háziállatokra.
(Máshogy akartam fogalmazni de azt kimoderálták volna)

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2008.11.02. 18:14:49

joeg, szerpentines uton este 100al josz es csodalkozol hogy belemesz egy szabalyosan kozlekedo autosba? normalisvagy? gondolkodj mielott osszehordod ezt a sok fost amit most sikerult.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.11.02. 18:16:25

Ha valaki a hegyi szerpentines utakon a megengedett sebességet sötétedés után kötelezően betartandónak gondolja, annak én is csak egy szarvast tudnék kívánni, ha nem sajnálnám azt a szegény állatot. A hegyvidékes területeken erdők, abban meg állatok is vannak, és átjárkálnak az úton éjszaka, mert ők akkor mozognak. A posztíró vagy teljesen hülye, vagy egy mitugrálsz agresszív pöcs, vagy pedig szimplán buta, és úgy gondolja az úton csak az autókra kell figyelni. Vagy csak szimplán leszar minden egyéb körülményt, ami nem az ő érdekében történik, ez pedig a rendkívül divatos budapesti mentalitásra vall.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.11.02. 18:23:17

Ezúton kérek elnézést a normális budapestiektől. De lássuk be, mielőtt valaki kételkedne, ez az embertípus eléggé ismert faj országszerte. Szégyellem is magam néha emiatt.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 18:36:49

"Ha valaki a hegyi szerpentines utakon a megengedett sebességet sötétedés után kötelezően betartandónak gondolja, annak én is csak egy szarvast tudnék kívánni, ha nem sajnálnám azt a szegény állatot."
Te ugye nem magyar anyanyelvű vagy?

KELE · http://www.blog.hu 2008.11.02. 18:48:08

Volt nekem is egy ilyen szitum. Suzukis (azt azért később észrevettem, hogy 1,6-os)előttem kullog kb 30-cal, minden kanyarban fékezve. Volt időm kifigyelni, hogy idősebb papi vezeti. A kanyargós szakaszon esélyem sem volt előzni, de a rövid egyenesekben azért próbáltam. Papi reakciója:egyenesben padlógáz, mert nehogymá'! Szal km.-ekkel később, még mindig döcög, és akkor jön a viszonylag hosszú egyenes.Ekkor beletaposok(1,4-es céges Astra), és próbálom előzni Papit. Papi nyomja, ahogy a csövn kifér, szal, egymás mellett tapossuk, kezdem lehagyni, de Papi nem enged. Közben a kaptam egy autót szemből is. De Papi még mindig tolja neki, holott már csak az Astra farát kéne Papi mellett elvonszolnom. Autó közeledik szemből, én pedig választottam egy agresszív módszert:Papira, úgy izomból ráhúztam a kormányt, ami meggyőzte, mert satufékezett, én meg be tudtam menni szépen elé. Nem túl pompás megoldás, de sajnos ezt hozta ki belőlem mások idióta viselkedése.

Krisi 2008.11.02. 18:49:25

Ezt szeretem itt, hogy mindeki meg tudja mondani otthonról a gép mögül, hogy a poszt írója szabályosan előzött-e vagy sem, valamint hogy rámászott-e az előtte haladó seggére :)

De én is csak ismételni tudok másokat: szerpentinen lefelé, éjszaka és pláne ilyen csúszós novemberi napokon nem biztos, hogy jó ötlet relatív gyorshajtani.
Ez az őszi idő azért is veszélyes, mert tiszta gány az út, sok helyen olyan, mintha bekenték volna zsírral. Új autókban lehet, hogy nem tűnik fel, max annyi, hogy felmorajlik a kipörgésgátló hangja, de régebbi ótókban azért nem árt résen lenni.
Szóval csak arra akartam figyelmeztetni a publikumot, hogy nem csak fagypont alatt csúszósak az utak!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 18:51:05

Én ilyen esetben simán megálltam volna középen az úton és a papit a csalitosba rúgom, a slusszkulcsot pedig a másik oldalra jó messzire el. Kis gondolkodásra ösztönző folyamatképp arról, hogy mi vicces és mi életveszélyes.

emc2 2008.11.02. 18:51:34

Gadget,
Azért írtam, mert az a szakasz már abszolút nem szerpentin, és teljesen biztonságos 90-es tempóval. Nem kell "idegbeteg őrültnek lenni szerpentinen".
A postíró azt írta, "Dobogókő és Budapest között félúton", ami biztos, hogy ezt az utszakaszt jelöli. A fentebbi "szerpentines" szakaszon nem tudom elképzelni ezt a tempót, csak rövidebb távok vannak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.02. 18:52:47

emc2, mióta festették fel a jeleket? Legutóbb még csak a lakott részken volt valami maradéka, mikor arra mentem.

Narrátor (törölt) 2008.11.02. 19:01:00

kuk22 HSZ-e:
autozz.blog.hu/2008/09/19/hajszalon_mulo_eletek

"Kár hogy keveseknek jut az az eszükbe, hogy amikor legutoljára ült autóban (volt az utcán) akkor - persze önhibáján kívül - mennyire volt egy ilyen kimeneteltől. Na az lenne sokkoló!"
:))

Kuk22: majd szóljál ha vezetsz a szerpentineken forgatok rólad oktatófilmet!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.02. 19:03:39

Krisi 2008.11.02. 18:49:25

Felatív gyorshajtani sohasem jó ötlet, ám mivel a kedves posztíró meg tudta írni ezt a posztot, nem volt relatív gyorshajtó, hanem az, akit megelőzött az volt a mazsi, tragacsos...
Ugyi.
Merthogy leért, tehát, nem volt relatív gyorshajtása.
vagy mi a fasz.

Az aki villog, meg dudál a másiknak, az meg egy fasz.
Akkor is fasz, ha előtte a másik fasz belemászott a seggébe.
Hát, még ha meg akarja kúratni vonóhoroggal a másik beömlőnyílásait.
faszkivan.

0xFFFF 2008.11.02. 19:09:54

Kis burnyák ! annyival megyek, amennyivel jónak látom, ha nem lépem túl a megengedett sebességet. Ha prosztó módon vágsz elém, én is rád fogom tolni a reflektort, de még a tetőcsomagtartóra szerelt 5 darabot is. Legyen már némi világosság a szép paraszt fejedben. ;)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.02. 19:18:20

Az ilyeneket én is imádom.. Megy 40-el a hegyen, megelőzöm, erre nekiáll izmozni. Középső ujj, röhögés, két kanyar után már el is tűnik a tükörből.

2008.11.02. 19:18:33

Teccik az írás, egyszerre provokáló és figyelemfelkeltő.Még a döglött halak is ráharapnak.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:31:27

Azon morfondírozom, hogy mely halak döglöttek meg itt... :-)

gravi_t 2008.11.02. 19:37:50

Tehát még egyszer a cikk lényege:

Egyik ember megelőzi másikat és harmadikat, és erre harmadik nekiáll dudálni és refizni mint állat. Éjszaka ráadásul.

Akkor ki is a hülye?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:39:34

Amúgy:
Próbáltam beazonosítani a tett helyszínét, de eddig nem sikerült. Valahol itt van:
local.google.com/?ie=UTF8&ll=47.714439,18.895626&spn=0.018537,0.069094&t=h&z=14

Kérem a posztolót, hogy adjon pontos koordinátákat, hogy a Nagyérdemű Kommentelők ítéletet tudjanak hozni. :-)

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:44:20

Remélem nem a Nagy-Szoplák mellett történt az eset...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 19:46:35

Én a Holdvilág-ároktól keletre eső kacskaringókra tippelek.

storyline :) 2008.11.02. 19:54:05

"Rav Antal 2008.11.02. 14:38:59

A Mátrában a feleségem 50 felett rókázik. Tehát én ezért nem megyek gyorsabban, mert az a tíz perc, amivel hamarabb beérek elmegy a kárpit tisztításával."

Tanítsd meg kirókázni az ablakon, és akkor a következő autó is garantált követési távolságot fog tartani!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 20:04:01

Erre tippelek:
É:47,7517°
K:18,8743°
Igazam van?

gravi_t 2008.11.02. 20:06:03

Szerintem kuk22-nek nem azzal volt a fő gondja, hogy a másik lassan ment, hanem hogy tahó módon viselkedett, miután ő megelőzte.

Mindig vannak olyanok, akik lassaban mennek a megengedettnél, engem nem ez szokott zavarni, hanem az, amikor nem engednek el (rágyorsít, amikor lehetne előzni).

2008.11.02. 20:09:13

Kuk22 nem tom mi a problémád? Sokkal gyorsabban mentél, a NAGY Ő meg ahogy szerinte az út és látásviszonyok megengedték.Úgy érzed hogy kioktatott a villogásával stb. erre Te most elitéled meg lefikázod ."gondolkodjunk a másik fejével", ez a Te jótanácsod és ugyanezt nem teszed.Lehet hogy a nagypapád vezetett .Szerintem nagyon menőnek akarod mutatni magad mert imádsz vezetni este hegyen sötétben és csak min.90-el.Az hogy rád refizett eléggé bunkóság volt de egy kicsit lejjebb húzod magad az ülésben és el van felejtve a dolog , már ha rutinos vezető vagy .

gravi_t 2008.11.02. 20:12:54

kobalt

nekem úgy jött le, hogy itt az volt a probléma, hogy akit leelőzött, az nekiállt hőbölögni.

Zoli 2008.11.02. 20:15:27

Szinte minden nap azon az úton járok, ismerem minden pontját! Nos én is szoktam éjszaka 60-70-el menni, mivel nem egy olyan kanyar van ahol keresztet találhatunk... engem is levillogtak nem, egyszer. Bár ha látom, hogy gyorsabb lehúzódok és leindexelek! De Senkinek nem ajánlom, hogy azon az útszakaszon 80-90-el menjen végig! Kivéve ha öngyilkos akar lenni, de főleg ne veszélyeztessen másokat! Köszönöm!

2008.11.02. 20:37:28

gravi
Pontosan így van. "repült felém Anyám,..félre álltam és átrepült a szobán"(kobalt)

primatus 2008.11.02. 21:20:10

Kuk22 egy erőszakos barom. Jobb ha nem találkozunk az úton. Persze, ha jól látom itt van sok "testvíre" is.

Miért az a tahó, aki annyival meg, amit biztonságosnak tart. Út és látási viszonyok... mond ez valamit? Teljesen más a helyzet egy 124-es Merciből nézve, mint pl. egy Marutiból. Ki veszélyeztetett kit? Az 50-el töksötétben haladó, vagy az ámokfutó? 50km/h -nál is eldobnád az agyad Te sekély értelmű, ha egy Őz, vaddisznó, vagy akár egy róka kifutna eléd. Te vagy az, aki cikázol az autók között és bevágsz bárki elé, ezzel a féktávolságot is elvéve előle. Te vagy az, aki villogsz mögöttem, amikor normális követési távolságot tartva megyek a belső sávban (és gyorsabban mint telített külső) és hiába nem lehet menni, Te át akarsz vágni mindenkin, aztán utolérlek a városban és lehagylak, mert beállok a lámpák ritmusára. Te vagy az a barom, aki nem érti meg, hogy nem éri meg az a 2-15 perc rohanás (egy navigációs progival nézd meg, ha nem hiszed, vagy képtelen vagy kiszámolni) a donorprogram eredményességét és azt sem, hogy más ha egyedül vagy az autóban és megint más, ha utassal vagy. Az a baj, hogy sok ilyen alak van,mint Te éa 0-tolerancia nem Téged emel ki a közlekedésből.

Bocs' a kemény hangért, de hányok ezektől az alakoktól. (Szeretek dinamikusan, gyorsan vezetni, de ha ilyen helyzetbe kerülök, akkor egyszerűen megvárom, amíg meg tudom előzni és kész. Addig meg nem ülök rá a hátsó lökhárítójára....)

kuk22 2008.11.02. 21:55:41

Sziasztok!

Olyan sok szempontot leírtatok (leírtak, hogy ne kezeljek le senkit), sokkal egyetértek (olyanokkal is, ami fikáz), hogy inkább nem ásom el magam ennél jobban :-))
Szóval csak tényszerűen:
1.pontos kordinátát nem tudok mondani (sötét volt :-)), de ez már bőven az alsó szakaszon volt, Pomáz előtti dombtető közelében.
2. a 90-100-zal jöttem nem azt jelenti, hogy a kanyarokban jöttem ennyivel, hanem az egyenesekben gyorsítottam eddig.
3.jarvo nem 206-ossal mentem, hanem Puntoval(jellegzetesen magasan van a lámpája), és 2 kanyarig mentem a 2. autó mögött, bár az tény, hogy egy enyhe jobb kanyarban visszasoroltam a két autó közé, és már rágyorsított a kanyar kijövetelnél és előztem egyenesben.
3.egy szembejövő sem panaszkodik a lámpámra
4. azok értettek meg, akik úgy látták, hogy egyedül az előzést zavaró dudával és refivel volt gondom. Sztem menjen mindenki, amennyivel jól érzi, de elvárható, hogy ne érezze úgy, hogy mindenkinek ennyivel kellene menni.
5. önhibából 1-szer csúsztam álló autónak 5-tel jégen, és 1-szer törtek össze (2x2 sávon záróvonalon belémfordultak).
6. tényleg fiatal budapesti "gyerek" vagyok, de a főváros sokkal bölcsebbé tesz, de egyben meg is keményít.
7. sztem 0-0, csupán leírtam, hogy ilyen helyzetet ki hogyan ítél meg
8. Idén tavasszal 2000 km-t vezettem körbekasul Írországban, de egyetlen veszélyes szitut se láttam, és a megengedett 110% a normális. Összefoglaltam magamnak a tapasztalatokat, ha vkit érdekel megküldöm. Röviden: a paradicsom, jobb, mint Németország.
9. amit a végén leírtam, szerintem betartom - a magam módján :-))

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 22:12:59

Értem, akkor a fenti koordinátáim rosszak voltak, az első tippem volt a helyes: a Holdvilág-ároktól keletre. Ott tényleg vannak kemény kanyarok.
É: 47°40'13.33"
K: 18°58'31.51"

primatus 2008.11.02. 22:20:21

kuk22!

Elég lett volna egy bocsánatkérés is.(tekintve a kiegészítésedre) Ez esetben a minősítő jelzőket, amiket szokásomtól eltérően használtam, visszavonom, de természetesen továbbra sem Neked van igazad.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.02. 22:21:16

Bocs, tévedtem, nyugatra.
Egyébként, ha valaki megnézi, a Google Earth-on látszanak még a terelővonalak is.

gravi_t 2008.11.02. 22:49:29

primatus 2008.11.02. 21:20:10

"Miért az a tahó, aki annyival meg, amit biztonságosnak tart."

látom, nem érted, hogy nem az a baj, hogy lassan megy valaki, hanem az, hogy miért kell nekiállni hőbölögni, ha valaki leelőz.

én azoktól hányok, akik nem tudnak olvasni.

Pistike911 2008.11.02. 22:52:44

Az egyik volt barátnőm mellett ülve, éjszaka több ízben megkérdeztem, hogy miért nem használja a távolságit, ha nem jön senki szembe? Talán többet látna az útból és nem rombolnánk le 70-nel egy ottfelejtett tehenet.

A válasz: félek, hogy úgy felejtem és elvakítja a szembejövőt.

Bár bálványozom a női nemet, de itt volt az a pont, amikor világossá vált számomra, hogy ez "a nők több dologra is tudnak figyelni" frázis nem mindegyiküknél működik.

Pistike911 2008.11.02. 22:56:35

lassú 2008.11.02. 13:24:48

"Egyszerűen szeretek nézelődni és ha egy kamiont előzök akkor is max 10 km/ó töblettel előzöm a 85..90km/h sebességű kamiont."

Talán nem autópályán kéne nézni a tájat, miközben 100-zal előzöl egy 90-nel haladó kamiont.

Ezek után 160-nal menni kifejezetten humanitárius jószolgálat.

whiteg 2008.11.02. 23:55:59

Vannak útak, amelyeket nem ismerek, és bevalom, ott én is van, hogy 60-70el megyek. De ha valaki jön mögöttem, látom, hogy gyorsabb, akkor lehuzodom, segítem, hogy megelözön. Mert ha akar menjen, és sokkal jobb mintha a seggemben jönne.

Az pedig bunkoság, ha valaki refizik a másik mögött, és elvakitja. Elég egy rövid vilogtatás, ha valamire fel akarjuk hivni a másik figyelmét. De hogy hosszan büntesük, abból lesz a konfliktus a balhé, baleset.

WP12 2008.11.03. 07:43:24

0xFFFF 2008.11.02. 19:09:54
"Ha prosztó módon vágsz elém, én is rád fogom tolni a reflektort, de még a tetőcsomagtartóra szerelt 5 darabot is."

Az idézett és más hasonló hsz-ek alapján, komolyan mondom, pszichológiai alkalmassági vizsgát kellene tennie mindenkinek, aki ma kis hazánkban autóba ül.

Még szerencse, hogy nincsenek olyan verdák, mint a Macskafogóban: "Billy, nyomd meg a 4-es gombot."

storyline :) 2008.11.03. 07:43:25

KELE · www.blog.hu 2008.11.02. 18:48:08

Nem akarok negatív lenni, de 1.6os suzukit nemhogy 1.4es, de 2.0-ás astrával sem előzöl meg, ha az nem akarja. Amúgy meg az ilyen faszok ellen a legjobb volt dzsippel járni, valahogy sosem próbált meg senki nem beengedni valahova vagy szívatni előzés közben.

GZoli 2008.11.03. 07:53:03

Az utolsó mondatot nem kellett volna, a megengedett sebesség nem mindenhol célravezető.
A zöbbi jogos!

wamz 2008.11.03. 08:19:05

A post már alaposan ki lett vesézve, azt nem ragoznám

Mindenesetre én vezetésileg az alföldön szocializálódtam, a szerpentin egyszerre élmény és para, bár azóta dombosabb vidékre evett a fene, és szokom. Lényeg, hogy lassabban vezetek az átlagnál szerpentinen (főleg lefele), és nem egyszer votl olyan, hogy a kanyar előtti hatvanas tábla ellenére 45-50-el vettem be a kanyart, mert úgy tippeltem biztonságosnak. (Ebből is látszik a magyar táblázási rendszer hülyesége, lásd kint hagyott értelmetlen negyvenek táblák esete, stb)

Akik hegyvidéken tanultak vezetni (vagy ott élnek jó ideje), azok természetesen jóval bátrabbak szerpentinen, dinamikusabban vezetnek, jobban ismerik az autójuk viselkedését is ilyen terepen nálam. Én még ezeket szokom, és szerintem sokan vannak így.

Ja, és a csajom pl. utálja a szerpentint, rosszul van tőle. Ez is egy tényező.

Majjom 2008.11.03. 08:31:31

Ez különösen igaz a ma reggelre. Imádom, amikor ködben egyszer csak utolérek egy 90 helyett 40-el száguldó kalapos szuzukit.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.03. 08:58:32

wamz 2008.11.03. 08:19:05

Azért eléggé idegesítő dolog az, ha egy hatvanas táblánál valaki 45-tel megy a kanyarban, aztán, hogy behozza a lemaradást, az egyenesben rálép a gázra, gyorsul, mit a rakéta, a következő kanyarig, ahol fékez, 45-tel beveszi, majd újabb gyorsítás...

Szal az Alföldi (Kecskeméti) sofőrök a hegyen...

redriot77 2008.11.03. 09:09:46

" idegesítő dolog az, ha egy hatvanas táblánál valaki 45-tel megy a kanyarban, aztán, hogy behozza a lemaradást, az egyenesben rálép a gázra, gyorsul"

Ez is igaz! Azt azért mindenkinek éreznie kell, hogy egy adott szakaszon az átlaghoz képest lassabban vagy gyorsabban halad. Ha lassabban, akkor számítania kell rá, hogy utol fogják érni többen is, és lehetőség szerint meg akarják előzni. Ilyenkor tényleg sok feszültségtől kímélné meg magát mindkét fél, ha a lassabb autó az első alkalmas egyenesnél nem gyorsítana ki, és egy jobbra villantással jelezné hogy "go! go! go!".

wamz 2008.11.03. 10:57:05

Hát, én nem a fentebb leírt sztereotipiát valósítom meg, lejtőn motorfék preferred, kanyar előtt nem satuzok, mind saját fékjeim, mind a kocsim hátulját, és a mögöttem jövő elejét kímélendőn.

És nem szórakozok azzal, hogy direkt feltartok bárkit is, már csak azért is, mert nagyon rühellem, ha valaki a seggemben autózik, inkább húzzon a picsába onnan gyorsan. Ha valaki elkezd előzni, nem lépek a gázra, engedem, lehúzódok, hogy jobban lásson, jobban elférjen, stb.

Mindenesetre az előzékenységnek is van határa szerintem, sokszor a mögöttem jövő sem tudja, hogy mit akar. Volt már arra is többször precedens, hogy direkt nem gyorsítva a kanyar után el akartam engedni az illetőt (terep tiszta, jól belátható), duda és villogás volt a válasz, hogy miért megyek lassan :) Szal én úgy vagyok vele, hogy persze, ha előzni akar valaki, engedem, de a gondolatait nem vagyok hajlandó kitalálni.

(ja, és mindez szerpentinre vonatkozik, egyébként én is a tempós haladás híve vagyok, hegyi terepen viszont nincs rutinom, pont.)

lotht 2008.11.03. 11:10:51

Tegnap nekem is volt egy kellemes felvezetőautóm, 4-5 autóval előttem haladt, Mátraházán értük utol, Gyöngyös felé haladva. Kb. 25-35 km/ó közti tempót diktált, előzni nem nagyon lehetett, 1-2 autónak talán sikerült. A Szanatóriumnál lassított, hogy beengedje maga elé a menetrend szerint járó autóbuszt, ami rendesen meg is lépett előle. Mire a következő buszmegállóhoz ért az alkalmi csigakonvojunk, a busz éppen kitette az indexét, mire felvezetőnk fékezett egy nagyot, a negyedik-ötödik autó már padlózott rendesen.
Szóval tartotta a busz átlagsebességét, beleértve annak megállóit is.
Sokáig már nem követhettem figyelemmel, a Bérc után megléptem előle.
Ja, régi fehér Audi 80.

autosave 2008.11.03. 12:15:27

"Szóval tartotta a busz átlagsebességét, beleértve annak megállóit is."

Az ilyennek a buszon a helye. Az ilyen minek vezet? Az ilyet miért nem szűrik ki? Miért van az, hogy valaki egyszer kapott jogosítványt, az örökre szól és csak a dokinál a (nem kicsit) kamu vizsgálat?

primatus 2008.11.03. 13:47:03

gravi_t!!

Vagyis saját magadtól hánysz. A jóember bevágott a két autó közé, ezzel elvéve a féktávolságot és veszélyeztetve mindannyiukat. Aztán vonatozott a lökhárítóján... Képzelem milyen volt ezt követően az előzés. Nem csoda, hogy kifejezte a nemtetszését. Mint írta rávillantott egyet-kettőt. Véded az ürgét, pedig tudjuk mindannyian, hogy Ő volt végső soron a hunyó. Ettől kezdve feltételezem, hogy Te ugyanígy "vezetsz". Ha pedig így van, akkor jobb lenne, ha csendben maradnál!

Egy link a kedvedért és a másik fószernek, aki írta, hogy a mai ködben 90-el esik rá egy 45-el haladóra:
"www.langlovagok.hu/html/galeria/2657.shtml"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.03. 13:54:56

primatus, te a lánglovagokra jársz recskázni, hogy ennyit ajánlgatod azokat a képeket?

primatus 2008.11.03. 14:09:59

kolbászoszsömle!
Egyszer ajánlottam. Őkultúrálatlanságod látom megértette a lényeget. Falatozz tovább, hogy nőjön több zsír az agyad helyén....

Majjom 2008.11.03. 14:24:17

Basszus, Primatus, ezt az álszent demagógiát... :)

primatus 2008.11.03. 15:01:48

Egy "Majjom", ezt tényleg nehezen értheti meg (ha egyáltalán...). Nem is fárasztom magam a baromságaitokkal. Falra hányt borsó. Nyeretlen kétévesek vagytok....

Sztavrosz 2008.11.03. 16:14:30

És mivan ha "Büntetésképp" a belsőben 30-al érzem biztonságosnak a hungáriát? Adol betétlepot? Ráfér a lakatolás a kocsimra. Vagy teis takarodj előlem az oszrágúton.. mint ahogy te villogsz itt pesten. Ki ki érezze magáénak.

Dr Hátrányos Eleonóra 2008.11.03. 16:21:56

Végigpörgettem gyorsan a válaszokat,éa egy gyönyörű,pontos kórkép rajzolódott ki bennem a közlekedési kultúránkról.Mert mi lett volna a fenti esetben a legkonstruktívabb megoldás?Ha be vagyok szarva az ismeretlen úton sötétben,/mert még világosban is hülye vagyok a vezetéshez/s látom,hogy mögöttem rutinosabb vezető esetleg sietne?Az első adandó alkalommal lassítok, lehúzódom és elengedem.Veszett kb 6mp.Ez a megoldás a válaszírók kb két százalékának jutott eszébe.Fogalmatok sincs,mi az hogy együttműködni az utakon.

Majjom 2008.11.04. 08:20:35

Hogy rohadna meg az összes kalapos szuzukis, aki lakott területen kívül 40-el araszol. Rabolja ezzel más ember idejét. Nem azért kelek fel hajnalban, hogy egy ilyen faszparaszt miatt késsek el mégis. A kurva köcsög anyját!
Ez nem a forgalom akadályozása/veszélyeztetése?

efhábé 2008.11.04. 18:58:54

Dr. Hátrányos, ez lenne a normális, de azért azt is tegyük hozzá, hogy az ember azt engedi el szívesen, aki nem tolja előtte le az útról, nem villogtatja éjjel a refit közvetlen mögöttem stb. Lehet ezt csinálni mindkét oldalról kulturáltan is.
Egyébként meg szarjon sünt, aki éjjel képes refivel oktatni a másikat. Megelőzött, nagy kaland. Múlt héten én is gyökkettővel mentem fel Esztergomból Dobogókőig és onnan gyökkettővel le Pomáz felé, mert egy frissen műtött kutya volt a csomitartóban. Többen utolértek, megelőztek oszt jónapot. Toltam nekik a refit, hogy lássanak előzni, aztán, ahogy mellém értek, lekapcsoltam, hogy ne süljön ki a szemük oszt jónapot. Én eleve nem értem, hogy abban mi a hír, ha valakire rávillognak, rádudálnak. Én is szoktam néha villogni, dudálni, rám is dudáltak már, oszt jónapot, elkönyvelem, hogy valakit valamiben megzavartam, még ha szabályos is voltam, oszt kész. De hogy ebből posztot írjak?

Kasu 2008.11.06. 12:43:47

Kolbászoszsömlének és akit még érdekel: a sokkterápiát eredményesen használták nyugaton, vagyis kötelező -büntetési tétel- volt megnézni mások baleseteit okulásul. Videón, heti 3 alkalommal véresen, natúr. Sajnos az évek alatt nekem is volt szerencsém a közúton látni ezt-azt, mondhatom ma már másképp állok hozzá a gyorsasághoz, a kivagyisághoz és az ostoba veszélyhelyzetekhez. Minden pofázásnál tényszerűbb, tanulságosabb. Úgyhogy a langlovagok.hu-t én is nagyon ajánlom. Csak az a baj a "nagyfiúk" nem nézik meg és nem is érdekli őket. Ők, akik nem kötik be magukat és a gyerek is ott ugrál hátul mint potenciális élő bomba (és kis donor). De nem csak a nagyfiúkra nincs hatás, hanem a suzikival (vagy bármivel) oktató egyebekre se, pedig ha nem tudnák ők is igazi életveszélybe vannak a hülyeségük miatt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.11.06. 16:00:27

Kasu 2008.11.06. 12:43:47

A riogatás fasza dolog.
Jól félnie kell az embereknek, és akkor majd rend lesz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása