Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Autópályán jött szembe a Kadett

2008.11.04. 13:38 :: Kisikasa

Azt hiszem, Györgyi hidegvérének köszönhette, hogy megúszta egy kis ijedtséggel a kamikaze bácsi akcióját. Nemrégiben egy hasonló, szembemenős sztorit olvashattatok, de ez annál is sokkal veszélyesebb, hiszen autópályán jóval nagyobb sebességnél, rövidebb idő alatt kell jó döntést hozni és persze ki az, aki itt szembejövő autóra számít?

Tegnap olyan sztori részesévé váltam, amilyet én még csak hülye amerikai filmekben láttam. Gondoltam, megosztom veletek is... Déli egy órakor, tökéletes látási és útviszonyok közepette autóztam kifelé Pestről, az M3-as kivezető szakaszán. Közel 400 km és csaknem 4 óra vezetés volt már mögöttem, úgyhogy jól esett volna mihamarabb célhoz érni. Ezt erősen akadályozta egy kedves autóstársunk (fehér kadettal), aki a külső sávban poroszkáló másik autótól fél autóhossznyival lemaradva, annak tempóját átvéve megakadályozott a gyorsabb haladásban.

Nem türelmetlenkedtem, nem villogtam, nem dudáltam, nem toltam le, nem mentem a seggébe - gondoltam, majd csak észbekap. De ez a történet nem az egymás mellett autózás jelenségéről szól. Épp egy felüljárón haladtunk fölfelé, amikor a fehér Opel egyszer csak ,,kacsázott" egyet, majd indexelt jobbra, fékezett, és behúzódott az addig mellette haladó autó mögé. Gondoltam, talán most jutott eszébe, hogy le kell mennie a következő lehajtónál. Én persze rögtön a gázra léptem, hogy mihamarabb elmehessek mellette, amikor a bukkanó tetejére érve döbbenetes látványban lett részem: a belső sávban, vagyis abban, ahol én mentem, a szalagkorlát mellett egy régi kadett - JÖTT VELEM SZEMBE! Miatta kacsázott a fehér opelos, mert a bukkanó miatt ő is későn vette észre, én meg nyilván még később...

Hatalmas fékezés, próbáltam úgy lavírozni az autóval, hogy ne menjek neki egyik Opelnek sem. (Nem sikítottam, és nem csuktam be a szemem - pedig ,,nőből vagyok"... :)) Miután sikerült a manőver, ránéztem édesapámra, aki mellettem ült. Egész jól viselte - pedig a szívinfarktusát követő lábadozás után éppen a szívszanatóriumból hoztam őt haza. (Mellesleg 40 évig autózott Budapesten, és évekig oktatott is, úgyhogy látott már egy-két cifraságot...)

Ahogy szóhoz tudtunk jutni, azon kezdtünk morfondírozni, hogy hogyan keveredhetett oda szerencsétlen bácsi? Nem volt a környéken sem terelés, sem átépítés, és a csomópont táblázása is tökéletesen egyértelmű. Illetve ha már odakeveredett, hogy került a BELSŐ sávba? (Lehet, hogy a KRESZ értelmében jobbra tartott?) Mindenesetre azt a döbbenetet, amit szegény bácsi arcán láttam, egy darabig biztos nem felejtem el.

Akkor, első dühömben elmondtam őt mindenféle ámokfutó kriptaszökevénynek, de így utólag, lehiggadva már nem tudok rá haragudni. Persze biztos máshogy éreznék, ha balesetet okozott volna, de szerintem legalább annyira meg volt ijedve, mint mi, akik szembe mentünk vele. Ettől függetlenül mindenkinek sokkal jobb lenne, ha ő többet nem vezetne autót.

Első percben arra gondoltam, hívni kellene a 111-et. De aztán letettem róla: mire kiérnek (illetve inkább mire fölveszik a telefont), rég nekiment valaki, vagy pedig kikeveredett onnan valahogy. Bízom benne, hogy végül nem okozott balesetet. Mivel a híradásokban nem találtam nyomát, talán így történt. Tény, hogy a legveszélyesebb helyen találkoztam vele, mert a bukkanó miatt nagyon későn láttuk meg egymást. Amikor visszanéztem, már felért a tetőre, talán úgy már könnyebb volt megoldani a helyzetet, hogy messziről látható volt.

Végezetül egy vicc jutott eszembe. A rádió bemondja: ,,Vigyázat, egy őrült a forgalommal szemben közlekedik az autópályán!" Mire az egyszeri sofőr: ,,Méghogy egy! Mindegyik!"
Higgyétek el, élőben nem olyan vicces...

106 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó béna veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tron65 2008.11.04. 14:09:07

A 111-t ne hívd, inkább a 112-vel, de méginkább az 107-tel próbálkozz. Ha kérhetem a többiek nevében, lehetőleg azonnal, hátha kiszedik a forgalomból, mielőtt balesetet okoz

Tenoce · http://www.deezer.com 2008.11.04. 14:09:14

a multkor sajnos szuksegem volt a 112-re, de 20 kicsenges utan sem vette fel senki.

Wick 2008.11.04. 14:12:27

Pöppet sántít a dolog annyiban, hogy főleg csúcsidőben nem jósolok 300 balesetmentes méternél többet ott szembeforgalomban.

Mellesleg érdekes, mondhatni wtf.
Egyszer egy román kollegát láttam majdnem felszaladni a Hungária/M3 csomópontban a szembejövőkhöz, cseles volt, és kieszelte, hogy a záróvonal nem betonfal, megelőzi ő azt a transportert, mer' épp' nem jönnek szembe. Utána szolgai módon haladt volna tovább a "belső sávban" csak a szembejövő ukrán kamionos ezt nem tolerálta. :-) Az még időben visszaszédelgett jobbra.

teknős 2008.11.04. 14:14:46

Én kapásból hívtam volna a zsarukat. Nem vettem volna magamra annak a súlyát, hogy nem tettem semmit az elhárításáért.

Ezek az öreg urak, ha máskor nem, de ilyenkor november elején autóba ülnek és tényleg csak az őrzőangyal segít rajtunk.

Azért ha valaki rokonságban van velük, mert szép számmal vannak ám, szólhatna nekik, hogy ne üljenek autóba. Az érzékenységüknél fontosabb a mások élete.

balta (az igazi) 2008.11.04. 14:15:08

a kadettes bácsi azóta is meséli fűnek-fának, hogy valami őrült először majdnem belement, alig tudott visszasorolni a sávjába, aztán utána még négy-öt hasonló őrült autós jött szembe vele, pedig ő szabályosan ment a sávjában alig 70-el a kétsávos "főúton"

lektorka 2008.11.04. 14:17:07

TaZ!

Köszönöm a kedves hangvételű kioktatást! A 112-t mindenesetre megjegyeztem, tévét pedig hosszú évek óta nem nézek, mocskot különösen nem. Szeretem, mikor egy kommentelő egyetlen posztból elkészíti a beküldő komplett jellemrajzát, kitérve esetleges káros szenvedélyeire, jó és rossz szokásaira, életvitelére, szexuális beállítottságára, illetve a mellbőségére.

Volt már szükségem a segélyhívó számra más alkalommal, akkor is megoldottam - talán most is sikerült volna, ha úgy döntök, felhívom.

Gy.

regent123 2008.11.04. 14:18:03

Ausztriában elég gyakori ez az autópályán forgalommal szemben haladó öörült. Azt hiszem Geistfahrer-nek, szellem, vagy kísértetsoföörnek nevezik.
Szerintem havonta egy-kettöö akad belöölük, fööleg hétvégén mozognak, gondolom ilyenkor ha jó az idöö kimennek az autóval rendelkezöök, de azt soha nem használók a zöldbe.

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:19:08

"Első percben arra gondoltam, hívni kellene a 111-et. De aztán letettem róla: mire kiérnek (illetve inkább mire fölveszik a telefont), rég nekiment valaki, vagy pedig kikeveredett onnan valahogy."

Hungaricum...
Gondolom ezert senki sem telefonalt vegul es az oreg csokker hazaig vezethetett szemben a forgalommal. :/

Aqweren 2008.11.04. 14:20:12

Lehet hogy csak izgalmakra vágyott ;)

regent123 2008.11.04. 14:20:33

Javítom, mert Geisterfahrer
itt van, hogy mit kell "ellene" tenni.
www.oeamtc.at/netautor/pages/resshp/anwendg/1095984.html

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:24:09

Marmint a nem telefonalas a Hungarikum...

TH 2008.11.04. 14:26:48

Kemény. Volt idő megnézni, hogy ki jön szembe? Ez nekem valszeg későn jutott volna eszembe...

"de így utólag, lehiggadva már nem tudok rá haragudni. Persze biztos máshogy éreznék, ha balesetet okozott volna, de szerintem legalább annyira meg volt ijedve, mint mi, akik szembe mentünk vele"
Könnyen megbocsátasz. Ennél már nehezebben lehetne valaki közveszélyesebb az utakon.

lektorka 2008.11.04. 14:27:13

Többeknek, akik azt kifogásolják, miért nem telefonáltam (illetve Wicknek, akinek ,,pöppet sántít"): még egyszer leírom, hogy ez még a KIVEZETŐ SZAKASZON volt, ahol egyrészt 90 km/h a megengedett, másrészt vasárnap volt, vagyis nem csúcsforgalom, (ez nem derül ki a cikkből, de tegnap küldtem be), harmadrészt max. 200 méterre voltunk a Szerencs utcai kereszteződéstől. Ha odáig elvergődött valahogy - gondolom, így történt - akkor megoldódott a helyzet. kétlem, hogy bármilyen rendőri egység kiérkezett volna ennyi idő alatt, hogy megoldja a problémát. Hát ezért ,,nem tettem semmit az elhárításáért".
De régi olvasó vagyok, ígytudom, bárki bármit ír ide, mindig ki lehet hozni, hogy a posztíró a hülye... :)

regent123 2008.11.04. 14:28:55

Csak 2005-ös statisztikát találtam, akkor az elsöö fél évben 233 ilyen rossz irányba haladó volt az utakon.
Itt egy kép, itt van rögtön kettö is. :) Ráadßasul az egyik egy tüüzoltóautó(nak kinézöö valami. noe.orf.at/stories/46094/

TH 2008.11.04. 14:28:59

lektorka 2008.11.04. 14:17:07
Én is azonnal bele akartam kötni a 111-be, de már túl sokan megtették előttem. A helyzet az, hogy magas labda volt...:)

lektorka 2008.11.04. 14:27:13
Ez egyértelmű, hogy a posztíró a hülye: te vezetted rá a rossz irányra szegény bácsit, a teljes felelősség a tiéd! :)))

zijugenya 2008.11.04. 14:31:22

"aqweren 2008.11.04. 14:20:12
Lehet hogy csak izgalmakra vágyott ;) "
Klasszikustól: "Rögtön ott a jobb keze..."

Az M5-ön is volt egy érdekes jószág, csak feketébe burkolódzott és a lehajtón akart visszajönni a pályára, miközben dőlt a forgalom a pályán... Érdekes volt látni a tétovázását, hogy mikor kezdjen el 0-ról gyorsítani a jó 100-120 között menő külső sávba csatlakozáshoz. A forgalomtól elzárt terület nem játszott, mert azon állt keresztbe...

2008.11.04. 14:33:58

Lektorka:
Elnezest, hogy erzekeny lelkedbe tapostam, de volt egy smiley is a post vegen.

Wick 2008.11.04. 14:34:31

lektorka:

a posztíró mindig hülye, ezt tudhatnád. Már csak azért is, mert vagy 80, vagy 100 van a kivezetőn. :-)))))) peace :-P

Aszondod a Szerencs utca "után" volt már a Te szemszögedből? Akkor honnan jöhetett? A Szentmihályi-úti felhajtót cseszhette el? Azért az is elég hevi metál. Ennyi ésszel hogy lehet még szabadlábon az öreg tincs... még ha opelt vett akkor is. :-)

Pistike911 2008.11.04. 14:35:08

Még azt sem mondhatja, hogy amikor ő csinálta a jogosítványát, akkor még nem voltak autópályák.

nakajima 2008.11.04. 14:37:58

Hosszúhétvégéken és főleg Mindenszentek környékén életveszély közlekedni. Olyankor azok is volán mögé ülnek, akiknek nem kéne. Tele vannak az utak fehérhajúakkal tömött kiskocsikkal, akik meg vannak győződve róla, hogy jól vezetnek és betartják a kreszt. Idegbajt lehet kapni tőlük. Ezek a nyugdíjasok a terepjárós szőke csajoknál is veszélyesebbek. (Na nem mintha Ausztriában vagy Németországban jobb lenne a helyzet ezen a téren...)

Zsola 2008.11.04. 14:37:59

Nem tudhatod, lehet, hogy az előtted cammogó fehér opeles azzal, hogy akadályozott, megmentett a frontális ütközéstől.
Amúgy autópályán (és lakott területen kívül) dudálhatsz az előzési szándék jelzésére.
A bácsikát pedig tényleg el kellene tiltani, sajnos ez van. Majd vezet a fia/lánya/unokája.
Legközelebb pedig hívd a rendőrt, a "majd csak megoldja" nem helyes cselekvés. Mi van, ha nem, és tényleg komoly balesetet okoz, mert nem tud lemenni a következő le(fel)hajtónál? Inkább biztosítsák a rendőrök a forgalmat.
Ergo: egy telefonhívással életeket menthettél volna, adott esetben.

Wick 2008.11.04. 14:39:16

szóval azt az életben nem fogja nekem elmagyarázni senki, hogy a fenébe lehet fordítva felmenni az autópályára. A Szerencs-utcai szintbeli kereszteződést tudom egyedül elképzelni, ott a kollega balra kanyarodva simán behúzhatja a rossz útpályára a sportszemélygépjárművet. Jobbrakanyarodva már szerintem senki nem olyan hülye, hogy túlmenjen 3 sávon, és az elválasztott negyedikbe kanyarodjon.
Nade egy felhajtó végén a macisajtnál természetellenesen szar kis ívben balra elkanyarodni és 180 fokot visszafordulni, na, az elmekórtani eset.

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:40:11

Pedig lehet, hogy amikor a jogositvanyat csinalta, akkor meg bal oldali kozlekedes volt M.o -on.

Wick 2008.11.04. 14:40:37

nakajima:

az olyanoknak van nevük: Én csak úgy hívom őket, hogy Alzheimer Expressz :-)))
Megvan a kép? Négy vén banya egy Daewoo Matizban (vagy Ticoban)? :-))))

TH 2008.11.04. 14:40:48

Honda civil · www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:40:11
Akkor még talán jogosítvány sem kellett...

lektorka 2008.11.04. 14:47:29

Igen, mögöttem volt már a Szerencs utca, azért írtam, hogy odáig viszonylag hamar elvergődhetett. mert ő ugye arra ment... :(
Azon gondolkodom, hogy ha azt írtam volna, hvtam a rendőrséget, hány megjegyzést kaptam volna, hogy hogy merek vezetés közben telefonálni... :)))
Mert ez egy ilyen társaság... de azért szeretlek benneteket! Különben nem lennék itt!
(Mellesleg mikor beülök az autóba, slusszkulcs-öv-lámpa mozdulatsorba beékelődik a kihangosító aktiválása is, ha pár percesnél hosszabb útra indulok. Rövid úton meg nem veszem föl a telefont.)

kuf 2008.11.04. 14:47:56

Tuti a Szentmihalyirol johetett es a felhajto savon nyomott egy hirtelen balost..:(

Par hete irtam ide a blogra, kommentbe, nekem reggel 6:12kor jott szembe a forgalommal egy fehet ford transit az uj Megyeri hidon, budarol pestre a leallo savban.. Illetve a hid elejen az meg felhajtosav a dunakeszirol erkezoknek..

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:48:22

OFF

"A fogathajtók levelet írtak a budapesti rendőrfőkapitánynak, amelyben intézkedést sürgettek arra hivatkozva, hogy az autósok veszélyeztetik a közlekedés biztonságát. Budapest területén belül 1901-ben szabályozták a motoros közúti járművek közlekedését. Ennek értelmében csak az vezethetett autót, aki sikeres vizsgát tett."

A bal oldali kozlekedes meg 1941-ben lett bevezetve.

ON

(Persze nem hiszem, hogy ezert vezetett rossz helyen a nyugger)

qwerty 2008.11.04. 14:49:15

ezt a történetet már hallottam, csak akkor ugy kezdődött, hogy
az ismerősöm haverja tegnap...

Benedx 2008.11.04. 14:50:35

Én egyszer az M1 győri elkerülőjén találkoztam így egy Cinquecentos hölggyel, belsőben szemben, lámpa nélkül. Csak azt láttam, hogy az engem előző és már előttem lévő autó kerekei füstölnek, és már vágott is ki elém. Elég para volt :S De erről sem hallottam semmi hírt, valahogy kikecmereghetett...

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:51:41

Illetve 1941-ben lett megszuntetve...

lektorka 2008.11.04. 14:57:30

Querty!

Ez most azt jelenti, hogy ,,egy ismerősöd haverja" is szemtanúja volt ennek az esetnek, vagy arra utaltál, hogy csak elloptam valakitől egy máshol is terjedő sztorit? Mert biztosíthatlak róla, nem vágyom ilyen helyzetbe kerülni, és nem írtam volna meg, ha nem így történt volna.

TH 2008.11.04. 14:59:05

Honda civil · www.sdfdf.hu 2008.11.04. 14:48:22
Ezt kihagytad még:
"Magyarország egész területén 1910-ben vezették be a kötelező járművezetői engedélyt."
Persze nem változtat a dolgokon. Érdekes lehetett akkoriban, amikor a közlekedést még csak néhány szabály határozta meg. :)

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.11.04. 14:59:30

Nekem az M1-en Győrnél jött szembe éjszaka egy Ford Transit, az bazmeg volt. Belső sávban, éppen mentem volna ki előzni, kb. fél másodpercen múlt az egész.

TH 2008.11.04. 15:00:07

lektorka 2008.11.04. 14:57:30
Nem csak hogy te vagy a felelős az egészért, de ráadásul a sztori is kamu, te találtad csak ki, hogy magadra vond a figyelmet! :))))

lektorka 2008.11.04. 15:01:24

TH!

Így van, biztosan! :) :) :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2008.11.04. 15:01:35

Egyszer egy VW kisbusz jött velem szembe Gödöllőnél a belső sávban. Nagyon ijesztő volt.

Benedx 2008.11.04. 15:01:47

Úgy látszik, az M1 Győr tájékán elég veszélyes hely :S

gramercy (törölt) 2008.11.04. 15:06:08

lehet hogy az m3-szerencs utca kereszteződésben elvétette a kanyart

Majjom 2008.11.04. 15:08:05

Basszus! Angliában mind szembejött!

Lángharcos 2008.11.04. 15:09:04

Arra nem gondoltok, hogy MEGFORDULT ? Rájött, hogy valamit elfelejtett, és visszafordult, hogy hazasiessen. Mondjuk lezárni a gázt.

Az ilyen emberek nagyon tehetségesek abban, hogy lehetetlen módon is hülyeségeket kövessenek el. :(

lektorka 2008.11.04. 15:09:17

Gramercy!

Én jöttem a Szerencs utca felől, ő arra ment!

Honda civil · http://www.sdfdf.hu 2008.11.04. 15:09:35

Nekem akkor volt egy par meleg helyzetem, amikor a Ford Transitommal mentem Gyor mellett az M1-en.

r 2008.11.04. 15:23:05

velem szemben meg az m1-esen jött egy autó bal szélső sávban. úgy 1 km-re voltunk attól a ponttól ahol az m7-m1 találkozik. azért itt már már ő is érezhette, hogy épp nagyon elront valamit mert a szallagkorlátra tapadva jött. nekem nem sikerült azóta se rájönni hogy mégis hogy a fenébe került oda?. nincs ugye becsatlakozó út ott már. csak onnan jöhetett ahol még együtt volt a két autópálya ott meg át kellett vágnia a 4-5 sávon is, úgy hogy mindenki szembe jön 120-szal. (frogger-ban biztos bajnok a fickó :)) mondjuk az vices volt hogy utána pár percig mindenki jobbra lehúzódva és 70-80-al ment. a sokk miatt gondolom. :D

de egy kollégám mesélte hogy ő össze is törte magát így. a három sávos m7-esen a középső sávban jött egy wartburg. a kiérkező helyszinelők először nem is hitték el a meséjét, csak amikor beszólt cb-n egy kamionos sok sok kilométerrel odébbról hogy szemben jön egy örült a középső sávban...

érdekelne mi játszódik le ezekben az emberekben. ráhajt az autópályára fordítva. azonnal kell látnia hogy nem oké. és nem visszatolat, hanem levezet sok sok kilómétert inkább. lehet olyami mint a klasszikus viccben amikor bemondják a rádióban hogy egy örült szemben halad az autópályán: "egy?! az összes!!" eheh..

PR32 (törölt) 2008.11.04. 15:27:15

Tegnap majdnem elütöttek, mert a jobb oldali megszűnő sávban akartak megelőzni annak utolsó 2 méterén. Bringával voltam, és olyan 25-30 km/h-val jól nem engedtem be zipzárban a hátulról érkező nemtudommennyiről mellettem satuzó autót. Dögöljek meg, tudom-tudom, csak ma még nem szidott senki, ezért jöttem ide. :D

apoj 2008.11.04. 15:27:21

Hali Mindenkinek!
Az eset megtörtént, én is elmentem mellette. Nyitott ablaknál bal kezével integetett az Opel-t vezető öregúr azzal, hogy eltévedt.

blogsámán 2008.11.04. 15:32:28

Tanulságos, mint ahogy az is, ahogyan egyszer én jártam. Megyek kifelé az Üllői úton, amikoris elértem a felüljárót a Fradi pályánál. A szembejövő két sáv tömve autóval a Nagyvárad téri lámpák miatt. Érdekes módon a mi sávjainkban alig volt autó, így mivel amúgy is sietős volt, ráléptem a gázra (bevallom, a megengedett sebesség fölött mehettem), és ezzel nem voltam egyedül. Előttem haladt a belsőben egy autó, amelyen az ablakok sötétítve voltak (ezt amúgy is rühellem, mert okos vezető legalább 2-3 autóval előbbre néz az előtte haladónál, de ezek miatt ez nem mindig lehetséges: talán majd egyszer erről is lesz post). Ő is tempósan haladt, amikor egyszer csak arra leszek figyelmes, hogy viszonylag gyorsan sávot vált. Ekkor vettem észre, hogy a felüljáró tetején egy szirénázó mentőautó jön velünk szembe a mi sávunkban. Nem volt mit tennem, tükörbenézés nélkül oldalrarántottam a kormányt, csak így tudtam elkerülni a balesetet. Kövezzetek meg, de szerintem a mentősnek is lehetne annyi esze, hogy ezen a szakaszon a megengedett 70 mellett is igen veszélyes a felüljárón a szembesávban közlekedni. Ilyen sebességek mellett, már igencsak későn lehet vizuálisan és hang alapján is észlelni a mentőt (én például csak akkor hallottam meg, amikor már féktávon belül volt, pedig nem hallgattam rádiót). Ráadásul, mivel nem látom, még ha időben meghallanám, akkor sem biztos, hogy eszembe jut, esetleg az én sávomban fog felbukkani szemből.

ehpkb5 2008.11.04. 15:35:04

regent123,

azon a bizonyos képen a tűzoltóautó pont hogy jó irányba megy - de legalábbis ő van többségben :)

csonti 2008.11.04. 15:36:35

nyáron M30-ason Miskolc után szintén ez volt, narancssárga Fiattal idős néni a belső sávban jött velünk szemben. Kicsit görcsösen kapaszkodott a kormányba. Érdekes módon aznap nem ő volt az egyetlen, valami román autótolvajok is szembesávban menekültek a rendőrök elől az M1-en. élőben ilyennel találkozni tényleg nem olyan mint a viccben.

djsms 2008.11.04. 15:42:58

Akár kitalált ez a történet akár nem tényleg van ilyen. Az ilyentől AZONNAL és ÖRÖKRE bevonnám a jogsiját. Nem azért, mert elrontotta a dolgot hanem mert nem is jött rá! Ha meg rájött akkor azért, mert nem tudta megoldani a helyzetet. Ezt természetesen nemre és korra való tekintet nélkül.
A jogsiszerzés és megtartás egészségügyi és pszichológiai feltételeit amúgy is kicsit komolyabban kellene venni, mert a jelenlegi rendszerben csak az nem kap jogsit aki nem tudja kifizetni a tanfolyamot.
Hasonlóan kellene mint a németeknél is működik. Ha az orvos úgy itéli meg, hogy a delikvens nem alkalmas eü okokból a vezetésre akkor elkéri a jogsiját. Ha nem kéri el és balhézik a páciens egyet úgy őt is előveszik érte.
A beküldőt is elő kellene venni, mert kötelessége mindent megtenni a személyi sérülések elkerülése érdekében. Nem csak jogsi miatt, állampolgári kötelesség!!! (és épeszű ember kötelezettség nélkül is megtesz mindent magától)
Bár remélem senkinek nem lesz ilyen esete, de ha mégis és megússza azonnal hívni a 112-t vagy valamelyik segélyhívót. Te megúsztad, de a mögötted pár percre érkező lehet már nem.

mcolt 2008.11.04. 15:47:40

kb. 1 hónapja velem is ez történt az M6-on, Százhalombatta térségében a belső sávban jött velem szemben egy Fiat, melyet egy kb 60 év körüli nő vezetett...gyorsan kimentem a külsőbe és a tükörben láttam, h egyszer csak vissza fordul..kemény volt

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.04. 15:47:50

Bádjövéj, megkülönböztett jelzést hasunáló autó vonulhat forgalommal szemben a pályán?

Karcsi bácsi 2008.11.04. 15:49:56

Még hogy én mentem rossz helyen?
Ti jöttetek velem szemben és még mutogattok is?

PR32 (törölt) 2008.11.04. 15:52:58

ehpkb5: egy szárazon 8, töltve 10 tonnás tűzoltónak többségi szavazata van az autópálya pillanatnyi irányának meghatározásakor! :D

tehenke 2008.11.04. 15:54:29

djsms

Ismerek olyan embert, aki elment leszázalékoltatni magát a szemével. Megszívta, a jogsiját is bevonták.

Billy 2008.11.04. 15:56:16

Itt Belgiumban kb. kéthetente van ilyen sztori, itt is fantomoknak hívják őket, mint Ausztriában, a közúti infók szignálja után a bréking nyúz-ban ismertetik az autópálya és km-számot. Sajnos néha túl későn. A sofőrök általában itt is idősek (a hetvenes évekig alanyi jogon kapott mindenki jogsit) vagy abszolút idióták (volt, aki - miután kinyírt egy háromtagú Nissanos családot - elismerte, hogy tréfás kedvében volt, piásan, egy Franciaországban lopott kocsival a feneke alatt).

hegyipetymeg 2008.11.04. 15:59:51

autópályán még kékfénnyel sem mehet szembe a forgalommal autó.

Egyébként autópályamérnökként az a.p. átadások előtt mindig összevissza közlekedtünk, mivel nem volt forgalom sokszor a szembejövő sávban. Érdekes érzés.
Egyszer megszokásból átadás után egy nappal kanyarodtam egy felhajtóra szembe rá, még szerencse, hogy időben észbekaptam.

zoli_ 2008.11.04. 16:09:49

Az M3-asnál jött a bácsi a Hungária kőrúton a Thököly út felöl, és ott kanyarodott rá az M3 bevezetőre. Ott van dupla záróvonal, de nem érthette a forgalmi szitut, ezért gyorsan a biztonság miatt a belső sávba húzódott, ami egyenesen felvitte a belső sávba. Pár éve egy skodás versenyzőt sikerült így kifognom, aki szintén szemben haladt ugyanott....

autosave 2008.11.04. 16:13:27

szeritnem ezek agyilag zoknik, beszámíthatatlanok, éppen ezért nem jönnek rá, nem tudatosul bennük tettük súlya veszélyessége. egyébként visszatolatna vagy átmenne a leállósávba. Bár velem biztosan az életben nem fordul elő, de azonnal a leálló sáv melletti fűre mennék le... ott aztán vagy sikerül megfordulni vagy nem. hihetetlen ez a sok őrült, minden napra jut egy minimum, az is biztos...

ui: addig jó, amig csak kadettel meg waresszal van az ilyen...

egyértelmű 2008.11.04. 16:26:22

2004 óta utazok az m3ason pestre fel majdnem minden nap
csak egy biztos: minden évben egyre hülyébbek a sofőrök
reggel is volt egy nagy tömegkarambol
ahol természetesen belső sávban nyomultak a barmok egymás seggében mikor tudják hogy a mélyebb szakaszokon leülepszik a köd : összerongyolt 12 kocsi: én meg majdnem elkéstem
grat a baromnak

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 16:27:24

Azért az is veszélyes tud lenni, amikor az autópályán mindkét irányú forgalmat átterelik az egyik irányra. Olyankor előfordulhat ziccer.

Nekem is volt egy érdekes esetem:
A 2/A-n mentem vhol a fóti elágazásnál, és egyszercsak kilométereken át terelőbóják voltak kihelyezve a két sávot (nem irányt) elválasztó terelővonalakra, de az elejét nem jelölte semmi (nem volt sem kötelező kikerülési irány, sem útelterelést jelző tábla). (Vagy valaki elsodorta)

Én ösztönösen a jobb oldali sávon maradtam, és mentem azon egyedül pár kilométert, amikor elfogyott az út. Akkor a bóják között visszasoroltam a belső sávba.

Devil 2008.11.04. 16:28:47

Na az osztrakok kb. azt irjak hogy:
A szellemautosok kiszamithatatlan viselkedesuek.
'Szellemautos'-veszelynel ezt kell tenni:
-Maradjunk a jobb savban es ne elozzunk
-Maradjunk nyugodtak
-Csokkentsuk a sebesseget, hogy az esetelg szuksegesse valo kikerulo manover ne vezessen kicsuszashoz, megporduleshez.
-Kapcsoljuk be a veszvillogot
-Ha lehet alljunk le az elso pihenohelyen es varjuk meg ameddig radion at nem adjak a figyelmeztetest (? lehet hogy rosszul forditottam...)
-Ha szellemautost latunk, a legkozelebbi veszhivo telefonrol ertesitsuk az autopalya felugyeletet, igy a pontos helyszint meg tudjak allapitani.
-Ha mobilrol hivunk segitseget akkor adjuk meg a pontos kilometert hogy be tudjak azonositani az autopalyaszakaszt.

Ha azt vesszuk eszre hogy mindenki szembe jon :) akkor eros a gyanu hogy mi magunk vagyunk szellemautosok ilyenkor:
-Veszvillogo bekapcsol
-Lassit
-Amennyire csak lehet huzodjunk az ut hozzank kozelebbi szelehez, amint lehet alljunk meg, a vedokorlat mogott keressunk menedeket (tehat szalljunk ki az autobol), es varjuk meg a rendorseget (amit gondolom mi magunk hivunk ki)
-SOHA ne keresztezzuk az utat, soha ne hajtsunk at az utpalya masik oldalara (pld belso savbol a leallosavba), mert stressz alatt vezetve konnyen elnezhetunk egy kozeledo jarmuvet.
-SOHA ne forduljunk meg vagy probaljuk meg az autopalyat hatramenetben elhagyni, mert ezzel masokat veszelyeztetunk.

Es az okokrol:
Az esetek feleben a delikvens ittas.
Az esetek 30% az ok kimerultseg (bol fakado figyelmetlenseg)
20%-ban (valoszinuleg itt hibas a szoveg, azt irom le ami szerintem logikus) a szellemautosok veletlenul keveredtek fel az autopalyara, vagy azert tolatnak vissza mert eltevesztettek egy lehajtot vagy valamit az utmenti etteremben felejtettek.

B 2008.11.04. 16:31:11

Idióta!Mindkettő.Ne szólni!Autópályások hamar ott vannak és sok ilyet szedtek már ki!!Volt bácsika aki autópályán szembe ment,megfogták,(82éves),irányba rakták,korrekten eligazították,majd amikor másodszor is bejelentés érkezett a tata megint szenbe a forgalommal,akkor bevitték.Meg kell nézni alkalmas-e még a vezetésre!Nyilván nem!!!!!!!!

., (törölt) 2008.11.04. 16:31:52

regent123 2008.11.04. 14:28:55
Csak 2005-ös statisztikát találtam, akkor az elsöö fél évben 233 ilyen rossz irányba haladó volt az utakon.
Itt egy kép, itt van rögtön kettö is. :) Ráadßasul az egyik egy tüüzoltóautó(nak kinézöö valami. noe.orf.at/stories/46094/
-----------------------------------------------

Figyu. Itt nem a tűzoltó megy rossz irányba, hanem a hátúlról fotózott kocsi

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 16:33:38

Csak, hogy világos legyen:
Azt hittem, hogy a mi irányunkra terelték a szembejövő irány forgalmát is, ezért maradtam a jobb oldali (külső) sávon ("ebből baj nem lehet, legfeljebb munkagép jön velem szembe"). Aztán kiderült, hogy csak útszűkület volt ott, mert a fóti lehajtó le volt zárva.

Papa 2008.11.04. 16:35:38

Kedves "Öregmotorosok"!

Követendő példa lehet nagyapám aki 75 évesen bement a rendőrségre és leadta jogsiját.
Közölte a családdal, hogy már nem olyan jók a reflexei és ezért legyünk szivesek neki segíteni ha utaznia kell. Így is tettünk!
Így legalább nem okozott balestet (tragédiát) és 93 évesen halt meg ágyban párnák között.

Ui.: Kérem a budapesti autós kollegákat, hogy szóljanak a nagytatáiknak, hogy a Róna utcában a belső sáv mellett lévő parkolóba nem a külső sávból kell nagyívben befordúlni balra, index nélkül, mert akkor ha 50-el oldalba kapom a Daewo Matizt akkor nem csak gyertyát kell november 1-én a temetőbe vinni hanem a nagytatát is. :-)

Red7 2008.11.04. 16:36:05

Kísértetiesen hasonló történt velem 2 éves az M5-ös autópályán Kecsó és Kkfélegyháza között. Nyugdíjas bácsi a belső sávban kb. 60-tal lavírozott. Nyilván elvétette a kijáratot, gondolta, megfordul. Szerencsére nem volt nagy forgalom, én is figyeltem este meg másnap a híreket, de megúszhatta. Nem csináltam ugyan össze magam, de azért minden héten nem szívesen vállalnék be ilyen kalandot...

autosave 2008.11.04. 16:40:39

szembe haladás 500 ezer, fix kamerák, ha távolodót mérnek, mehet a csekk. egyszerű :D

lektorka 2008.11.04. 16:42:18

Azt hiszem, egyesek szerint itt most rögtön vonulhatok a börtönbe (esetleg idiótaként az elmegyógy-intézetbe), amiért elmulasztottam telefonálni. Ki hoz nekem hamuban sült pogácsát?
:)

autosave 2008.11.04. 16:44:33

lektorka: reszelős tortát? :D

aus 2008.11.04. 16:45:34

Egyszer az M7-esen, még kb 10 évvel ezelőtt hasonló sztori történt velem, annyi különbséggel, hogy ez biciklis bácsi jött velem szemben a belső sávban. Hívtam a rendőrséget és elmondtam nekik mi a pálya. A válasz ennyi volt : "és?"

lektorka 2008.11.04. 16:47:44

Na ja! :)
Bár az nem jó, mert akkor kiszabadulok, és újrakezdem az idióta ámokfutásomat, és úra köztörvényes bűncselekményeket fogok elkövetni, mégpdig sorozatban! Márpedig a hozzám hasonló bűnözőknek minimum akasztás, esetleg főbelövés jár...
:)

Kopi3.14 2008.11.04. 17:03:32

djsms: hogy javitson ki valaki egy ilyet autopalyan? Kezdjen el forgolodni? Vagy alljon egyhelyben, amig lezarjak az egeszet, es szepen ki tud keveredni onnan? Neadjisten tolasson?( megjegyzem ez jo szankcio a sok refizo tolakodo kretennek, beallni ele tolatva, refit, kodlampat fel, had boldogitsa oket, es lehet menni kb harminccal.)

PR32 (törölt) 2008.11.04. 17:09:37

lektorka: majd a sitten meg szeretnél telefonálni, de ott nem lehet! vissza fogod még sírni azokat az időket, amikor nálad volt, és nem használtad! :)

efel 2008.11.04. 17:34:56

Németországban, München felé autózva a rádió figyelmeztetett, hogy itt és itt a müncheni irányban "Geistfahrer" van az úton. (Ott így nevezik a szembejövőt) Egy pillanat alatt mindenki jobbra húzódott. (Úgylátszik mindenki hallgat rádiót) Negyed óra múlva újra szólt a közlekedési infó: Kihalászták. Láttátok volna a meglóduló Prschékat és BMW-ket.

lektorka 2008.11.04. 17:39:44

PR32!

Az lehet, látod!
:)

storyline :) 2008.11.04. 17:40:23

Csókolom! Azt írta már valaki, hogy hüje a poszt írója? :D

lektorka 2008.11.04. 18:12:16

Hogyne, Dövan! Például én - a poszt írója... :D

lektorka 2008.11.04. 18:13:50

...és még sokan mások!

autosave 2008.11.04. 18:26:12

efel: azt hiszem van valami olyan RDS funkció, hogy minden rádió azonnal azt az üzenetet játsza le... Nem tudom, hogy csak akkor ha be van kapcsolva a TI vagy mindig. A TI-nél erősebb Warning vagy nem tudom mi... Minden esetre még cd-ről mp3-ról is visszavált addig. El tudom képzelni, hogy a németek már használják.

storyline :) 2008.11.04. 18:39:58

Akkor jó! Csak biztos akartam lenni benne, hogy a lényeg nem marad ki ma sem :D

Jacques Foche 2008.11.04. 18:41:30

Fogadjunk, hogy az öreg trotty még morgolódott is magában, hogy "Má' 35 kilóómétee't jöttem, oszt semmi nincs itte' kitáblázva." Egyébként meg nagyon-nagyon tompának kell lenni, hogy valaki szemből felhajtson az autópályára, és ne tűnjön fel neki. Akinek ennyi helyzetfelismerő és problémamegoldó képessége sincs, az egy időzített bomba a közlekedésben.

A legdurvább ilyen szitu - amit személyesen átéltem - az az volt, hogy egyszer az M7-esen pest felé a belső sávban jött szembe egy lovaskocsival egy öreg fószer. Valaki már előtte betelefonálhatott, mert előtte tisztes távolságban ott araszolt az autópályakezelők sárgavillogós Transportere és nyomta a diszkófényeket ezerrel, de még így is megdöbbentett a dolog. Hogy a 'csába kerülhetett az oda? Autópályára. Lovas kocsival. Szembe. Vazzeg...

praater 2008.11.04. 19:16:06

Papa: a Róna utca azon a szakaszon (tippre az Uzsoki kórháznál lévő részre gondoltál) egysávos, hiába széles az út. Bár mind1, mindenképpen Te lennél a hibás a végén ugyebár.

Ahogyan a Lánchíd budai oldalán is egysávos körforgalom van annak ellenére, hogy két kocsi is kényelmesen elfér egymás mellett...

Zse 2008.11.04. 19:33:59

Idén nyáron (kb.16:00óra környékén) M7, BP felé, érdi lehajtó közelében a domb tetején, sötétkék Yaris szakadó esőben (szerencsére neki villágított a lámpája) szembe belsősávban, nem lehúzódva a szalagkorlát felé, az is szép volt, hirtelen sok-sok piros hátsó ködzárót + féklámpát, hirtelen jobbra lavírozni látni.

Nálunk rádiós figyelmeztető rendszerre, "hatásos kihalászásra", azonali pontos bejelentésre, szerintem még vagy 20évet várni kell, jelenleg mirre adásba lehoznák vagy valaki megmozdulna, már rég elhagyta az országot a szemben végig, ha nem találkozik addig senkivel...

Jó én sem szóltam, nem volt kihangosító (utólag meg rácseszni nem akartam miatta), megállni nem volt kedvem, siettem, örültem, h megúsztam és bíztam benne, h többiek közül csak beszól valaki (valamint nem kell majd évekig bíróságra járni, ha történik valami és csak én voltam az egyedüli (utolsó) szemtanú). Este hírekben semmi, rádióban semmi, kitudja mi lett a vége...remélhetőleg Mindenkinek szerencse...

autosave 2008.11.04. 19:49:30

praater: "Róna utca azon a szakaszon (tippre az Uzsoki kórháznál lévő részre gondoltál) egysávos, hiába széles az út. Bár mind1, mindenképpen Te lennél a hibás a végén ugyebár."

rosszul tudod. ilyen helyen jobbratartás van, de előzni nem tilos. a vén fószer irányt változtat, ezért ő a hibás, ha bevág az őt már előző autó elé.
a clark ádám téren is a körforgalom útjának jobb szélén kell haladni, különösen kihajtani kell(ene) onnan. előzni nem tilos körforgalomban sem.

Zse 2008.11.04. 20:11:57

Még hozzáteszem, mert biztos, h kikapok milyen szemét voltam, h nem szóltam be...

Sajnos volt már bíróságra járós ügyem, pedig nem is láttam semmit, csak előttem beszélte meg két idóta ismerősöm, h kilopják a családi autót és elmennek vele kocsikázni, hívtak engem is, de nem mentem, mert csajjal voltam elfoglalva.
Felborultak vele, senki nem sérült meg komolyabban szerencsére csak az autó, de ami utánna volt nem kivánom senkinek... több napos kihallgatások, egyeztetés, bíróság, már a végefelé úgy tűnt én is kapok büntit, mert állítólag én bíztatam fel őket... az egyik rendőr még azt is rám akarta sózni, h tudtam mit terveznek, miért nem akadályoztam meg, miért nem mentem el, ha csak nekem volt jogsim a csapatból stb.

Sajnos jobb kimaradni... szivesen jelezne az ember ha nem lenne utánna problémázás, az már nem gyere be...

lektorka 2008.11.04. 20:25:45

Zse, mentegetőzz csak, engem itt már egyesek majdnem lesitteltek, amiért nem telefonáltam... :) Nem tudom, miért nem értették meg, hogy kb. 2-300 méterre volt a bácsi akkor a Szerencs utcától, és legkésőbb ott biztosan megoldódott a heyzet (ő arrafelé ment). Megnézem azt a villámkommandót, amelyik odaért volna a helyszínre, mielőtt az öregúr megteszi azt a 300 métert.

Zse 2008.11.04. 21:01:57

lektorka: piroslámpánál elment amerre tudott és nem érti miért álltak 3sávban vele szemben az autók :-)
Azóta is azt meséli a cibiknek a kocsmában, megint kalandos volt a rákospalotai temetőből haza juttni... az a sok őrült autós... mindenki dudál, villog, öklötráz, mutogat, ezt nem tudja feldolgzni... erre inni kell meg-még... és hazamenni, ja persze kocsival... mert 50éve is csinálta...

lektorka 2008.11.04. 21:07:54

Zse, sajnos, lehet ennek némi valóságtartalma... :(
De mivel a Szerencs utcánál valószínűleg tényleg mindhárom sávban álltak az autók vele szemben, talán nem tudott a rossz oldalon továbbmenni.

Zse 2008.11.04. 21:38:25

Sajnos valami ilyesmi lehetett, ez viszonylag rövid szakasz volt, de az M7-en mai napig nem tudom honan keveredett oda, megfigyelni sem volt időm ki vezette...

Kb. egy hete az M3 új szakaszán (Polgár-Ny.háza között) simán megfordult előttem egy fószer, de Ő legalább a leállósávban porolt tova, valamit (Valakit) otthagyhatott valamelyik pihenőnél.
Pont mikor mellé értem akkor tehtte 3-ból 4-be még bolintott a kocsi, szerintem kb. 100-140 között mehetet már akkor, tükörben még néztem, h porol...

A szallito 2008.11.04. 23:45:25

Komoly...
Nekem pesten volt hasonlo, bar nem ilyen durva esetem, meg kezdo sofor koromban. Egyiranyu vedett utra keszultem egy keresztezodesben (balra) rahajtani, ezert csak 1 iranyba (jobbra) neztem, leven egyiranyu. Abban a pillanatban, amikor kanyarodva elindultam, majdnem csattantam az egyiranyu uton 50-nel szembe jovo autossal. Mialatt elrantottam a kormanyt meg lattam hogy a masik autos kikerul es kozben elenken mutogat hogy mekkora idiota vagyok. En kopni nyelni nem tudtam, a gyakorlottabb utasom kiszallt es mutogatta hogy balrol egyiranyu.

Ebbol az a tanulsag hogy attol hogy valaki nagy hulyeseget csinal meg nem biztos hogy ennek tudataban is van, hiaba utalnak ra (jozan ember szamara) egyertelmu jelek. Altalaban erdemes telefonalni.

autosave 2008.11.04. 23:56:52

A szallito: "Ebbol az a tanulsag hogy attol hogy valaki nagy hulyeseget csinal meg nem biztos hogy ennek tudataban is van, hiaba utalnak ra (jozan ember szamara) egyertelmu jelek."

Ezért aki ilyet tesz, annak el kellene venni a jogosítványát egy időre + szigorított bizottság előtti vizsgára kellene mennie. Közveszélyes...

Reggie 2008.11.05. 03:59:44

Ha menet kozben telefonalsz, akkor azert vagnak meg mert vezetes kozben nem szabad telefonalni...

efel 2008.11.05. 10:30:38

autosave: Az én rádiómban is van ilyen funkció, TC gombot kell megnyomni az aktiválásához. Valóban a magnót is leállítja,meg ha semmit nem akarsz hallgatni, le kell halkítani a rádiót, de a közlekedési infó elég hangosan megszólal.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.11.05. 10:37:54

Azt hittem, csak én nem tudom, hogy létezik valamilyen 111-es segélyhívószám. :D

Swind 2008.11.10. 10:13:50

Nyaron munchenbe tartottam, az ut alatt ausztriaban, es nemetorszag teruleten is, kb 4-5 geisterfahrer-rol szamoltak be.
Nem ugy ertem , hogy tobbszor bemondtrak ugyanazt, hanem kulonbozo autopalyakrol erkezett hiradas!!
Ez ENNYIRE gyakori ott??












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása