Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hígul a motoros társadalom

2008.11.04. 07:46 :: Kisikasa

Richelieu a következő posztot "népszerűtlen írás" megjelöléssel küldte el nekünk  valószínűleg azért, mert ha végigolvassátok, lesznek olyan pontok amivel majd nem értetek egyet, de szerintem szép számmal akad majd olyan is, aki osztja a véleményét.

Eljött hát az a téma, amivel kapcsolatban nekem is vegyesek az érzéseim, így hát előre elnézést, ha nem lesz túl összeszedett.

A téma leginkább emlékállítás szeretne lenni keresztapám előtt, aki tragikus autóbalesetben közel egy éve hunyt el. Pedig motoros volt, szénakazalok alól szedett ki veterán motorokat, összerakta őket, és low budget alapon indult az ország különböző pontjain veterán versenyeken, kicsinosított MZ és Pannónia motorokon, és sorba nyerte azokat. A csapata a felesége volt, mindenki kedvelte. Ő mesélt nekem sok extrém dologról, én a hétköznapibb esetekre hívnám fel a figyelmet.
 
Adott az a honfirtársunk, aki azt gondolván, hogy gyorsabban fog közlekedni 2 keréken, motorra vált autó helyett. Egyre többen gondolják így, és ez amúgy jó. Nekem is megfordult a fejemben. Ezzel azonban szerintem a motoros társadalom hígulásnak indult. A következő eseteket látom nap mint nap. Akinek nem inge ne vegye magára alapon olvassátok, és miután éltem a taljánoknál 6 évet, van összehasonlítási alapom. Ott ezek valahogy kevésbé zavaróak. Nem tudom miért.
 
Szóval.
 
1. Állunk a dugóban, és jön a kocsik között a motoros. Én eleve úgy szoktam állni, hogy ha valaki a mellettem lévő sávban a kocsijával közel van hozzám, kicsit áthúzódom másik oldal felé, persze sávon belül. Ez akkor jó, ha a szélén állsz. Mert így, ha jön a motoros, el tud menni, néha megköszöni, de az sem baj ha nem, eleve azért állok úgy, hogy mehessen, nem azért, hogy köszöngessen. A gáz akkor van, ha a középső sávban állsz. Ha lehúzódsz jobbra, tuti ott akar elmenni a motoros és nem bal oldalon.... és akkor bőget, fejet csóvál, te meg nem tudsz mit csinálni, amíg el nem indul a sor. Majd pedig amikor elhúzódsz miután elindult a sor, még be is mutat. A szitu meg nem olyan, hogy érvekkel elmagyarázd, hogy ott volt a másik oldal bakker. Utána menni meg lehetetlen.
 
2. Lassan megy a sor, mész a sávodban tök középen, de a melletted lévő kicsit feléd húz, és jön a motoros. Ekkor lehúzódok automatikusan, és a motoros elmegy. Ilyenkor kb 10-ből 2 köszöni meg......pedig szerintem ilyenkor kellene megköszönnie igazából. Ugyanis a motor is közlekedési eszköz, tehát KRESZ szerint mozog, de hát ki az a hülye, aki motorral beáll a dugóba, és vár (kivéve persze azokat a choppereket, amiken úgy ülnek mint pók a falon, és 180 centi szélesek). A KRESZben pedig én még nem találtam azt a részt, hogy a motors elmehet a kocsik között, csak mert "keskenyebb"... De lehet, hogy van ilyen, akkor sorry. ERGO ha már mindenki belemegy a játékba, vagyis hozzájárulok ahhoz, hogy ő elmehessen szabálytalanul (de persze teléjesen logikusan), akkor legalább egy laza kösz, vagy valami, nem?
 
3. Megelőz a motoros a sávok között, majd bejön eléd. Na ettől viszont ki vagyok akadva. Ok, jőjjön be, de egy laza index nem ártana. Mert ilyenkor a motorosok 99 %-a nem néz hátra, csak besorol. Ha meg elütöd, Te vagy a sátán, pedig egy átlagos zugügyvéd is kihozná a dolgot úgy, hogy ő volt a hibás, mert index nélkül váltott sávot, bevágott, stb stb. Márpedig ez is az egyik ok, amiért emberek motorral járnának, hogy annak előnyeit élvezzék. De manapság a kresz szerint szabálytalanul.
 
Szóval összefoglalva nem értem, miért vannak giganto kampányok, hogy figyeljünk jobban a motorosokra, mert szerintem figyelünk eléggé. Tudom, vannak kivételek, meg azért még most is sok autós dafke csakazértis alapon nem engedi be őket, rájuk húzza, stb. De azt is szentül hiszem, hogy a motorosnak, ha már belevág a dologba, rendelkeznie kellene annyi érzékkel, hogy felvegye a forgalom ritmusát, aminek ő is része, és ha már össznépien szabálytalankodunk, legalább tegye azt "jól", gördülékenyen. És a zsiványbecsület alapján dolgozzon össze az ő segédeivel, akik lehetővé teszik neki, hogy gyorsabb lehessen: az autósokkal. De az, hogy az legyen a kreszben, hogy még mi menjünk fixen valamelyik oldalon.....na!
 
Ma reggel például 6 motors ment el mellettem a dugóban, miközben lassan csorogtunk, ebből 5 megköszönte. A hatodik egy gyorsabb szakaszon jött el mellettem (az Árpád fejedelem útján a Szépvölgyi úti HÉV megálló előtt a város felé), de látta, hogy nem fér el, én meg beengedtem, de miután a besorolást nagyjából velem egyvonalban kezdte, és az út közepén meg jött egy járdasziget, kissé kapkodósra sikerült a dolog. Én amúgy is fékeztem, lehúzódtam jobbra, ő nagy nehezen bejött elém, és ment tovább, mintha ott sem lettem volna. Ha pl nem sajnáltam volna a kocsim kaszniját, a nyomorult életét, valamint a járdaszigeten álló Hölgyet és 2 kisgyermekét, akkor tuti nem veszem el. Ja, és a dologban a tragédia az volt, hogy átrongyolt a zebrán úgy, hogy én végülis megálltam, a család meg lépett volna le szerintem.....
 
Úgyhogy ne általánosítsunk, de azért lássuk be, hígul a dolog, és ez nem annyira jó. Én abban látnék rációt, hogy maguk a motorosok lobbizzanak azért, hogy keményebb legyen a követelményrendszer ahhoz, hogy valaki erősebb géppel járhasson. Mert egy 300 Kg súlyú vasdarab 120 lóerővel ami 4 másodperc alatt van százon, és sokkal ruganyosabb mint egy autó, az bizony ugyanannyival veszélyesebb is szerintem.
 
Vennék robogót olcsón.....

122 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cyric 2008.11.04. 08:12:41

Motoros is vagyok, és többé-kevésbé egyetértek a postolóval, de a végére azért kibújt a szög a zsákból. :(

Szinte az egész post azt taglalja, hogy álló vagy lassan csorgó kocsisorok között mit és mit nem csinál a motoros, erre a végére odaírja, hogy ezek milyen brutál gépek és nem szabadna bárkinek rápattani. Kérdés: Mi köze a 20-al csorgó motorosnak a 120 lóerőhöz??? Kár volt ezzel elrontani a végét...

Majjom 2008.11.04. 08:27:02

Én is motorozok. Hál istennek a motorosok közt van egy öntisztulási folyamat: A férgese kihullik.. ÉÉÉÉRTED???? KIHULLIK!!!! HÖHÖHÖHÖ

yenoee 2008.11.04. 08:40:24

Majjom. Nem csak a férgese.

Lófő (törölt) 2008.11.04. 08:42:08

Én nem szeretek motorozni,mert már 50-nél is a hamu a szemembe megy.

Kenseth 2008.11.04. 08:56:54

Lófő: erre (is) van a bukó.

Szendwich 2008.11.04. 08:56:58

Ize az lemaradt, hogy amikor a videki kis falukban brummog vegig a kocsi sor 40-el, 50-el. Attol fuggoen, hol mennyivel lehet menni. Akkor altalaban a motorosok azok, akik megunjak a lassu menetet es hooooooooooooondaaaaaaaaaaaaa elozik le a "togymorgoket".

Cyric 2008.11.04. 09:07:03

Szendwich

Nekem azért van ellentétes tapasztalatom: Ha beérek egy lakott területre, és csorgok át 50-60 -al, az autósok mint a félőrült tolnak le az útról meg 70-80 -al suhannak el mellettem nagy önelégült arccal.
Gondolom otthon meg sztorizgatnak, hogy milyen klasszul lenyomtak egy neylonrakétát... Gratula nekik. :)

Sara 2008.11.04. 09:07:05

köszönéssel kapcsolatban; van amikor nem "lehet" megköszönni /csak fej biccentéssel/, és ezt sokszor észre se veszi az autós :(

... viszont a bunkókat autós és bicajos között is megtalálhatod!!! sőőőt, hisz nem élne ez topik ha minden klappolna :)

szóval, legyünk EMBEREK!!!!

Rocko- 2008.11.04. 09:13:11

halál a motorosakra. :-)

pekmester 2008.11.04. 09:26:04

ha jól tudom, akko most tervezik belerakni a KRESZ-be, hogy a motoros előrecsuroghasson a lámpáig.
elméletileg, nekik ott kéne állni a dugóban az autó mögött. az, hogy előregurul egy szabálytalan lehetőség. szóval nehogymár én érezzem magam kényelmetlenül, ha a motoros nem fér el mellettem. akkor vár egy kicsit. mint bárki más.

Majjom 2008.11.04. 09:26:52

Cyric jaja. Én is úgy veszem észre, ha utolér egy autó, akkor csak azért is megelőz, mert motoros vagyok. Aztán amikor 100 m mulva visszaelőzöm, mert persze nem bírja/akarja tartani a tempót, akkor meg mutogat.
Azt csípem, amikor a kis köcsög elkezd előzni az 1.2 -es suzukival, és mivel nem tud megelőzni, rámhúzza a kormányt. Ilyenkor törik le véletlen a tükre.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.04. 09:28:25

Sara: Hétvégén geocaching-elni voltunk egy jó kis hepehupás földúton, jött mögöttem két terepmotoros, vagy crossmotoros (nem tudom, nem értek hozzá). Ahol kicsit szélesebb hely lett, ott félreálltam és jobbra indexeltem, hadd menjenek. Aztán mikor mellém ért, szegény szerintem nem tudta felmérni, hogy mennyire hallom amit mond, de ilyen hangos és látványos megköszönést még nem láttam. :D Szóval azért van ilyen is, meg olyan is, amikor lent int egyet, az is jól tud esni.

Rocko: Ezt még szerintem viccből se... :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.04. 09:38:11

Nem szeretek motorosra vigyázni. Nem bántom őket, de nem is segítem jobban, mint egy autóst segítek (pl: hagyni besorolni, meg ilyenek).

Ha megelőzöm, az azért van, hogy inkább legyen mögöttem, mint előttem, ha beüt a krach, ne én menjek át a fején... Ez főleg városban és robogóra érvényes. Országúton meg hadd menjen! Ne is lássam!

Egyenrangú félnek tekintem a motorost. Miért akarnak többet?

Kérek engedélyt meghunyászkodni?

.A.ZT!

Rocko- 2008.11.04. 09:39:44

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.11.04. 09:28:25
csak nem nagyon akart beindulni a kommentáradat. :D

T7 2008.11.04. 09:39:47

pekmester 2008.11.04. 09:26:04
ha jól tudom, akko most tervezik belerakni a KRESZ-be, hogy a motoros előrecsuroghasson a lámpáig.

Nekem úgy rémlik, hogy ez nem kapott zöld utat. Én örülök neki. Szívesen elengedem a motorosokat, miért szívjon más is a dugóban ha nem muszáj? De, hogy még én vállaljak érte felelősséget is, na azt azért nem...

Richelieu: ha a két sáv között csorog a motoros szabálytalanul, akkor miért akarsz vele egy másik szabályt meg betartani. Mellesleg lehet, hogy sávot sem váltott, mert eléggé lehúzódtál neki.

Én is örülök, ha jelzik, hogy értékelik a figyelmességet. Ki nem? Viszont ha elmegy a két autósor között, akkor Bp-en végig kitartott kézzel kellene mennie. :)

Cyric 2008.11.04. 09:41:42

pekmester

Az előrecsorgásnak 2 oka van:

1.: Ha a motoros tud haladni úgy, hogy senkit nem tart fel, akkor nyilván miért ne tegye.

2.: Egy ráfutásos balesetnél (amivel azért naponta találkozik az ember) a motoros jó eséllyel ott marad.
A rendőrök ezért voltak elnézőek eddig is az előrecsorgással...

Úgyhogy ezt a szabálytalan lehetőség dumát lehet, hogy hanyagolni kéne...

T7 2008.11.04. 09:43:57

A városban sem a nagymotorosokkal van elsősorban bajom, hanem a kis kávédarálókkal. Nagy nehezem megelőzőm, mert a másik sáv is tömött, a robist elütni nem akarom, de az kacsáz mint állat (néha jogosan, mert az utak minősége siralamas). Végre sikerül, de pirosnál előrecsorog, így kezdhetem előlről. 8|
Ne ezeket tudnám úgy picsánrugni, hogy csokis lesz a cipőm orra. :P

Bandi 2008.11.04. 09:52:27

T7: ezzel tokeletesen egyetertek, hihetetlen idegesito! Nekem is van robogom, de en ezt nagyon jol tudom, es vagy nem elozgetek, vagy kibaszottulkurvagyors vagyok, es nem kell idegeskednie az autosnak :)

President 2008.11.04. 09:53:30

Sok az a 300 kg,persze ha a driverrel együtt értetted,akkor ok!

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.11.04. 09:53:44

Egyetértek, hígul a motoros társadalom. Ez sajnos együtt jár a motorosok számának növekedésével.

Én is tapasztalom, hogy lakott területen az autók valahogy nem bírják, ha 50-60-nal motoros csalinkáz előttük.
Az meg külön öröm, amikor országúton műszaki okból 60-as tempó esetén 100-110-zel suhannak el egyes autós huszárok 20 centire a bal tükörtől. Szerencsére a többség tartja az oldaltávot, de pár barom mindig van.

A városi robogósok külön állatfaj. Ha fejtetőre tolt, vagy be nem csatolt bukót látok, nem is merek utána menni. Egyik-másik annyira bizonytalanul ül a kiskerekű izén, hogy dupla követési távolság kell. Ezen felül kalapos suzukis módjára vezetik szerencsétlen robogót.

Széna Tomi 2008.11.04. 09:56:30

Köszönés:
Gyakran járok robogón BP-n. Gyárilag nincs vészvillogóm, és (különösen a forgalmasabb, tehát kátyús, szétgyúrt) utakon szeretem két kézzel fogni a kormányt. Ezért elég ritkán köszöngetek.
Ráadásul a legdurvább gyűrődések pont a két sáv közt vannak értelemszerűen...

guga 2008.11.04. 09:56:38

Még két hét és lesz jogsim :)

2008.11.04. 09:56:55

Szerintem sokkal jobb a motoros helyzet, mint két éve. Akkor vált divatossá, és minden rutiun nélkül tízezrek ültek motorra, robogóra.

Azóta az autósok is megszokták a motorosokat, a motorosok is kultúrálódtak.

Kár, hogy ha betartanák a KRESZt, minimális értelme nem lenne a motorozásnak. Így meg szabálytalanok éjjel-nappal.

isti77 2008.11.04. 09:57:05

Bár én is autós vagyok, nem értek teljesen egyet a cikkíróval.
Az 1. ponthoz: ami a lehúzódást illeti, az autósok is lehetnének kicsit következetesebbek, merre is kell lehúzódni (hadd súgjak: minthogy szabályosan BALRÓL előzünk, és nyilvánvalóan a SZABÁLYOS előzést akarjuk elősegíteni, így lehúzódni JOBBRA kell). Kedvencem, amikor az egyik autó balra húzódik, az előtte levő jobbra, a harmadik pedig a jó ég tudja, merre, és utána a motoros a hülye/paraszt, hogy szlalomozik az autók között.
Ha mégis jobbról közelít a motoros, (mert azért közöttük is van arányában nagyjából ugyanannyi hülye, mint az autósok között, vagy mert a mögöttünk jövő autósnak volt annyi esze, hogy balra húzódjon), akkor jobb híján én is balra húzódok, de ha választhatok, akkor jobbra.

3.pont: az indexet sem mellőzi több motoros, mint autós, utóbbiak leginkább sávváltáskor, és körforgalom elhagyásakor (imádom, amikor állok a körforgalom bejáratánál, és simán elindulhatnék, ha az előző kijáratnál távozó suttyó indexelne, de mire index híján kiderül, merre is folytatja útját, addigra már jön mögötte a következő, aki tuti, hogy a körförgalomban megy tovább, vagy esetleg ő is kimegy, szintén index nélkül).
Egyszer egy ilyen bumburnyák megindokolta, hogy azért nem indexel, mert az autó sebességéből (szerinte) világosan látszik, hogy kimegy a körforgalomból, vagy továbbmegy benne...

Nobby 2008.11.04. 09:57:35

Jelentem, rendszeresen jövök maxi robogóval (400-as) dolgozni, gyorsabb, mint a kocsi, hétvégén pedig nagymotorral járom az országot. Az autósok 98%-a vagy segítőkész, vagy semleges, és ez bőven elég. A maradék 2% a gyökér, de ez ugyanúgy megvan mindenhol, még a gyalogosoknál is. Nem kell meghunyászkodni. Ha elengednek, megköszönöm, ha elférek, nem köszönök meg semmit. Ha egy motorost direkt szívatnak és nem engedik el, azért felmegy a pumpa. Ha szimplán nem fér el, akkor szépen vár a sorára, ezt én is így teszem és így helyes.

A kampány meg azért van, mert párszor már törtek össze figyelmetlen autósok, mondván, hogy nem láttak.

Igen, tényleg kellene szigorítani a jogsi szerzésen és a nagymotor vásárláson. De egyelőre ez reménytelen kísérletnek tűnik, addig sajnos tűrnünk kell, hogy átlag 98 motoros megítélését rontja 2 vadbarom.

sniper 2008.11.04. 09:58:58

Én több mint 30 éve motorozom és a motoros társadalom felhígulásával egyetértek, de nem csak ezért az egy dologért. Pl: a múltkor vasúti árjáró előtt álltunk -a párom hátul az ülésen - kiscsávó majdnem széteső motorral beáll mellénk. Ok, van itt hely én is motoron ülök.Vonat el, sorompó fel. Kis vesedonor egykerekezve húz indul mint állat. Nekem erősebb motorom volt, gondolta megmutatja. Néha ha autóban ülök látom, hogy tizen-huszonéves gyerekek mint az állat előznek, emelkedő előtt, kanyar előtt, index nincs. Ilyenkor szégyellem magam, hiszen ezek amiatt az emberkék miatt van rólunk ilyen vélemény. Igaz van olyan aki ha előzök és odaérek mellé direkt kihúzódik mellém,.Terepjárók benne simafejű homlokon napszemüveges tahó.
Nem tudom miért jó lakott területen átszáguldani. Akkor -Nézd a hülye motorost! Ha lassabban megyek -na jó 60-körül - akkor a motort megnézik és egészen más a véleményük. De ahogy az egyik hozzászóló írta hullanak a fiúk becsülettel. Sajnos nem csak az ő hibájukból.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2008.11.04. 09:59:35

Már másodszor olvasom végig, de mi is a gond tulajdonképp? Gurulok előre, ő lehúzódik, én megköszönöm - ez tényleg így működik, az esetek 90%-ban, ami igencsak észerevehető pozitív változás a kb. 5-6 évvel ezelőtti állapotokhoz képest. De szóra sem érdemes, ahogy az sem amikor a maradék 10%ban valaki bénázik egyet. Keresem de nem találom azokat a részeket, ahol a címnek megfelelően hígulna a motoros társadalom.

Hacsak a "hol van a kreszben hogy előremehet a motor", "120le", "ha nem sajánltam volna a kocsimat akkor stb." tényleg kilóg a szög a zsákból. Akit még mindig ez zavar, itt tart, annak kár ennyit összeírnia. Régen lerágott csont már, oda-vissza.

tiborkaba 2008.11.04. 10:02:05

Miért van az, hogy pl esténként a Lánchíd és a Várkert Casino között, ahol a Lánchíd felé áll a sor, a szembejövő sávban előznek a motorosok?
Egyrészt nehéz őket észrevenni, mert a dugóban álló autósok okvetlen csak ködlámpával látnak jól araszolni, másrészt a zebráknál a forgalomlassító járdasziget miatt nem túl széles úttesten nem is nagyon férünk el.

Szóval csak szólok, nem szeretnék közel 2 tonnával kivasalni valakit.

Köszi.

Aqweren 2008.11.04. 10:03:30

a robogósok tényleg nagyon gázosak tudnak lenni :S
Előrecsorog a lámpánál, pl. amikor nincs dugó csak kábé 3 várakozó autó, és gyűjti maga mögé a sort. Vagy kikanyarodik a kocsi elé jobbra (ez biciklisek is gyakran teszik), mondván, hogy úgyis elfér mellette sávon belül az autó. Nem, bazzeg, nem fér el...:S

Manyizga (törölt) 2008.11.04. 10:03:36

Elvileg a következő KRESZ-módosításban már engedik majd - VÉGRE - a sorok közötti előrecsorgást. Ez a gyakorlat mindenhol a világban, csak nálunk annyira irigyek az autósok, hogy ezzel példálóznak. (Most nem a balesetveszélyes esetekről beszéltem!)

Juteszembe: robogón/segédmotorkerékpáron IS kötelezővé tenném a tompított fényszóró használatát nappal is. Most csak nagymocira kötelező. Jobban látszanak pedig.

Lacaca 2008.11.04. 10:04:20

Aki ilyenkor még motorozik, az többnyire futár. Az meg a bringásoknál is külön kaszt.
Nem tudom, hogy motoroztál-e valaha, de ha igen, akkor tudnod kell, hogy a motoros két kézzel és 2 lábbal vezet, ezért gyakoriak az olyan szituációk, amikor nincs lehetősége integetni, mert bal kéz kuplungon, jobb kéz a féken, ilyenkor max rúgni tud, azt is inkább csak jobb lábbal, mert lehet, hogy ballal épp visszavált.
Azt már más is írta, hogy ilyenkor lehet biccenteni, de azt vagy észre veszed, vagy nem, főleg, ha elvárod, hogy megköszönje és a kezére koncentrálsz.
Magam elég sokat motorozok, de nagyon ritkán nézek hátra. Első sorban azért, mert a motoron is van tükör, másod sorban azért, mert motoron jobban ki vagyok téve a többi közlekedő jó/rossz döntéseinek, ezért sokkal jobban figyelek mindenre, mint pl autóban. Ebből eredően kulcsfontosságú, hogy pontosan ismerjem a körülöttem lévők helyzetét és mozgását. Amikor elmegyek egy autó mellett, pontosan tudom, hogy az hol jár és mikor félek be elé. Ritka az az autó, amelyik előre képes hirtelen mozdulni, és ha mégis képes, akkor nem hallom a motor üvöltését magam mellett. A többi autó a motor mozgásának dinamikáját maximum oldalirányban képes utánozni, gyorsulásban biztos nem, az egyenletes, vagy motorhoz mérten kis mértékű gyorsulás meg követhető.

Lacaca 2008.11.04. 10:07:31

Ezzel együtt abban egyet értek, hogy felhígult a motoros társadalom. A magam részéről a legutolsó túránkon is rendre utasítottam egy donort, és felvázoltam azokat a szabályokat, amik mentén az összeszokott társaságunk gurulni szokott. Lelépett. Összességében mindenki jobban járt. Minket nem veszélyeztetett tovább, és annak is csökkent a veszélye, hogy szájba lesz vágva, mintegy második figyelmeztetés gyanánt.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 10:14:28

..azér bunkók a motorosok, mert nem úgy csorognak el melletted a dugóban, ahogy te elképzelted?
Érdekes elképzelés.
Szerintem inkább azért bunkók, mert 30 centire húznak el mellettem a főúton 230-al, vagy mert hajnali négykor nekiállnak a kipufogó nélküli terepmotorral egykerekezni a ház előtt..
Egyébként nekem mindig mindegyik mindent megköszön.

égafater 2008.11.04. 10:17:32

Klasszik topik, úgy látszik kifogyhatatlan téma.

1. nekem kistestű robogóm van viszonylag nagy motorral, tökéletes kombináció a városban, mindenkinek javaslom. bárhol előre megyek, és ott is tudok maradni kb. 110-es tempóig.
2. nagyon sokat fejlődött az autós társadalom, mindig elengednek. 8 év alatt 2 tükör lerugására volt csak szükség.
3. a fejlődéssel együtt sehol nem vagyunk még egy igazi motoros városhoz képest. ld. olaszo., vagy kína, tájföls stb. bár szerintem ott inkább mát aza autók a kisebbség, és a motorosok diktálnak.
4. a motorok számának növekedését lehet hígulásnak is nevezni, de ez valahol természetes,m ert az elején mindenkinek gyakorlatot kell szerezni. de ha ez beérik, akkor csak nagyobb lesz ez a halmaz, de nem hígabb.
5. ami igazán durva, hogy milyen AUTÓSoknak adnak jogsit. például ott volt a "sofőrök" című músor, ahol mindenkinek érvényes jogosítványa volt, és egytől egyig életveszélyesek voltak. a motorra azért nagyrészt olyan ül aki legalább rajta is marad egy ideig.

T7 2008.11.04. 10:20:29

isti77 2008.11.04. 09:57:05

Attól, hogy balról jön el mellettem az ÉN sávomban még nem szabályos.

karmadealer 2008.11.04. 10:21:41

Egy megjegyzés: a kocsisorok között araszolva folyamatosan váltani kell és kuplungolni, így egyik kéz a gázon-féken, másik kéz a kuplungon, egyik láb a váltón, másik a lábféken, a fej pedig vagy előre, vagy a tükörbe néz, azóval legtöbbször nemigen van mivel megköszönni az előerengedést. De amióta motorozom, az elmúlt pár évben elindult valami, egyre több autós viselkedik figyelmesen, és vagy eleve úgy megy hogy elférjünk mellette, vagy lehúzódik.
Ezért ezúton köszönöm meg tehát mindenkinek, előre és utólag! :-) Köszi, köszi kedves autósok.
(Amúgy autózok, motorozok, bicajozok, ahogy az idő és a cél kívánja és engedi, tehát minden oldalról ismerem a városi közlekedés bájait)

Steevo 2008.11.04. 10:24:39

Én csak azt nem értem miért kell a motorosnak mindekinél gyorsabban mennie. Még akkor is ha az a kocsisor amit előz, már eleve gyorsabban megy a megengedettnél.

Amit tipikusan szoktam látni:
M5 kivezető (vagy bevezető) 70-es tábla, a kocsisor halad 80-as átlaggal, néhányan a belső sávban 90-el. Erre jön egy motoros és az autók közt cikázva végig előz mindenkit!

Miért? Milyen jogon? nem tudom megérteni...

T7 2008.11.04. 10:28:01

"Elvetették viszont a szakértők azt a javaslatot, hogy a motorosok a piros lámpánál előre mehessenek az autók között. miután a külföldön létező, az útra felfestett motoros gyülekezőhelyek hiányában ez balesetveszélyes lenne."

www.vezess.hu/hirek/valtozik_kresz/15511/

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.11.04. 10:29:04

ez még egy konszolidált írás autós résztől.
egyébként meg még nagyrészt igaz is.
több motoros kellene autós helyett, de ezzel együtt több motoros oktatás is.
vagy inkább jobb, sokrétűbb.

indapasssucks 2008.11.04. 10:29:54

hehe, fura, hogy ahogy eléri az ember a 30-at, egyből úgy beszél, ahogy anno az öregek.
Node...

1, tök jó fej vagy, defenziv és előzékeny vezetésed közben találkozol jónéhány bunkóval. Ez van. Sajnos. A motor vonzza a csóri bunkókat, mert kocsiból menőbb a drága, így "motoros"-ként jelentkeznek az utakon.
2,
3, A jogsihoz jutást motorra, autora egyaránt meg kell szigorítani, a felkészítési időszak messze nem elég, ráadásul újra kéne vizsgázni, legalább az elméletből. Az elvem az, hogyha a kocsi zöldkártyáját időnként meg KELL újítatni, a soför kártyáját miért nem??

Amúgy a szokásos: ez nem háború, néha át kell ülni a másik, vagy a harmadik járműbe, oszt úgy alkotni véleményt.
kalap, kabát :)

égafater 2008.11.04. 10:30:24

steevo

miért kell megérteni? ha tudod engedd el, ha nem, akkor ne. ennyi.

gyuro 2008.11.04. 10:32:27

Igaza van az itt megszólaló autósnak, motorosnak. Ha lenne kerékpáros, vagy gyalogos hozzászóló, annak is. Mindenki tudna olyan szituációt mondani, mikor anyázva küldi el a halál faszára az őt veszélyeztető autóst/motorost/gyalogost/kerékpárost.
Be kellene tartani a kreszt, meg figyelni,figyelni,figyelni közlekedés közben,oszt'kész.

zsir 2008.11.04. 10:33:05

a kresz-en és a közlekedésszervezésen lehetne még mit javítgatni. az biztos, hogy a jövő a minél több kétkerekű: rá kéne jöjjön bp vezetése, hogy a robogók mentik meg egy nagyváros közlekedését a káosztól. a folyamat magától is elindult (mármint a kétkerekűk számának gyors növekedése), de ha a hivatal rásegítene - szabályozással, felfestéssel stb - akkor hamarabb érnénk célba. a hígulás természetes - én már jobban félek a béna motorosoktól, mint az autóktól: motoros miatt már többször majdnem buktam, az autósok pedig egyre előzékenyebbek. de nem fikázni kell, hanem program, oktatás, számonkérés a motorosok/robogósok számára. szigorúan, mert csak egyet lehet hibázni.

Bambano 2008.11.04. 10:36:31

Ezzel a jobb-bal oldalon csorgással az a baj, hogy a körút pl. kétsávos, ha a belsőben megyek, akkor ő a külsőben levőt balról előzi, de engem meg jobbról... Lehet, meg kellene egyezni egyszer és mindenkorra, hogy a motoros középen megy, oszt jónapot. Belső sávban balra, külső sávban jobbra húzódunk, akkor talán egyszerűbb...

Majjom, nálam az előzés úgy néz ki, hogy megyek tempomattal, szabályos sebességen, akit utolérek, azt megelőzöm. Nekem 8, hogy kávédaráló vagy kamion. Előzni persze nem tempomattal szoktam, bár van, hogy az is elég...

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.04. 10:42:21

Manyizga · binary.blog.hu/ 2008.11.04. 10:03:36
"robogón/segédmotorkerékpáron IS kötelezővé tenném a tompított fényszóró használatát nappal is."

Tudtommal jelenleg is kötelező még a biciklin is, robogón is, nagymotoron is a világítás használata éjjel-nappal, lakott területen belül és kívül egyaránt. A jogszabály szerint a villogó biciklilámpa nem számít világítótestnek. Előre fehér, hátra piros _folyamatos_ fénnyel világító lámpatestet kell szerelni.
Ha van folyamatosa világító lámpája, _mellé_ figyelemfelkeltésnek jó a villogó. Szerintem.

alak 2008.11.04. 10:42:23

Majjom-nak.

Ha elkezd leelőzni akkor gyorsabb. => Te nem gyorsíthatsz => le fog tudni előzni.
Ha meg gyorsítassz igenis logikus megoldás az azonnali visszasorolás. Akár a padkáig is. Elvégre te gyorsabb vagy, majd elmész onnan. :-)

Lófő (törölt) 2008.11.04. 10:44:25

égafater
nem illik tükröket lerúgdosni,mert egyszer jól tökönrúgnak:D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.04. 10:47:49

Én is láttam egy-két hónapja egy tükörlerúgást itt az iroda melletti sarkon, nagyon primitív, tapló dolognak tartom, akkor is, ha az autós nézte be a helyzetet...

RCH 2008.11.04. 10:50:07

>Attól, hogy balról jön el mellettem az ÉN sávomban még nem szabályos.

Igazad van. De az azert erdekes, hogy a KRESZ szerint autos elozhet motorost savon belul (kello oldaltavoldsag megtartasa mellett - muhahaaa), mig motoros nem elozhet, csak masik savban.
Mi ebben a logika???

cb600f 2008.11.04. 10:52:00

1. Köcsögség mind motort bőgetni és mind nem lehúzódni.

2. Motoros szemszögből ugyanez: előzöl, közben egy hülye rádhúzza a kormányt, de hopp, még jobbról van hely, elmész, és nézed, hogy hol a következő rés. A motoros jobb kézzel a.) fogja a kormányt b.) ad gázt c.) fékez. Szóval veszélyes a közöngetés, hadd ne köszönjem már meg egyenként mind a 300 autónak, aki mellett eljövök a reggeli dugóban az M3 bevezetőn mert végig csak integetnéh! De most pótolom: köszi mindenkinek!!

3. Besorolás motoros szemszögből: álló v. lassú kocsisor között mész előre de a sor megindul. Na most mit tudsz csinálni? Vagy felkenődsz egy kamion és egy furgon közé vagy besorolsz. Hadd ne legyen már ez baj! Ez ne zavarjon, a következő lámpánál úgyis megy tovább a motoros. Index viszont tényleg kellene!

Labasmaz 2008.11.04. 10:53:09

En is motoros vagyok, es bar futar nem vagyok, meg most is hasznalom a motorom. Eleg sok marha ul ujabban motorra, jellemzoen az ifjabb, am tehetosebb (apukaval rendelkezo) korosztalybol. A hullik a fergese Darwin ota jo talalmany, csak sokszor ez a kihullas masoknak is faj, nem is kicsit - hogy mast ne mondjak, Mecsek...

Az autosok tobbsege segit a dugoban, valamiert nem ugy viszonyulnak a motorhoz, mint egy masik autohoz (ertsd: dogoljon meg a szomszed tehene), de persze kivetel van. Viszont ami rem furcsa, hogy ha a motorral nagyjabol betartom a megengedett sebesseget (rossz szokasom, tudom), az voros poszto az autosoknak. Ettol a tenytol valamiert azt hiszik, hogy az autojuk gyorsabb, eloznek esz nelkul, le akarnak szoritani stb. Volt olyan nap, hogy 40 km megtetele alatt harom kisteher (!!!) es egy szemelyauto allt le versenyezni velem es elozott meg lakott teruleten 50-60 korul. Tegnap reggel savot valtott egy Zafiras, indexelve, szabalyosan - csak azt felejtette el, hogy foglalt a sav, ott jovok benne. Utobb a piros lampanal elmagyarazta, hogy ilyenkor nekem meg egy savval jobbra kell mennem, hogy o beferjen, es ha nem teszem, legkozelebb megol. Mondtam, azt mar megprobalta egyszer, de nem sikerult, akkor most en jovok?

Ha tehetem, ha van ra lehetosegem, meg szoktam koszonni, ha valaki lehuzodik, elenged - de pont a forgalom kozepen gurulva altalaban eleg elfoglalt a kezem, hogy legyen meg egy belole koszonest integetni.

Az eloregurulasrol meg annyit, hogy aki egy savos uton a zarovonalat atlepve "gurul elore", de facto szabalytalanul eloz, az adja le joelore egy korhazban a papirjat, hogy hova vigyek a vesejet, ha marad belole annyi, mikor egy szembejovo kivasalja. Nem mondom, hogy egy savos uton sosem eloztem meg az acsorgo sorban senkit, de csak akkor teszem, ha az autos lehuzodik annyira, hogy a szembejovok (es magam) veszelyeztetese nelkul, a savomon belul maradva tudom ezt megtenni. Es tudom, hogy ez is szabalytalan, de legalabb nem eletveszelyes. Es ugyanerre az egy savos helyzetre ervenyes az az alapvetes, hogy jobbrol _SOHA_ nem megyunk el az auto mellett! Ha valahol, hat ott bizton nem fog erre szamitani, raadasul az auto jobb hatso resze kornyeken van a legnagyobb holttere a vezetonek.

Altalaban barhol, de kulonosen 2 x 1 savos helyen a sav bal harmadaban, a bal oldali kereknyom kornyeken szoktam kozlekedni. Ez a jogos onvedelem kategoria: jobbrol nem fer mellem az auto, es balrol sincs annyi hely, hogy beprobalkozzon egy elozessel egy szembejovo ellenere. Azutan sajnalom, ha nem megyek eleg gyorsan - nem szokasom tobbel, mint a megengedett.

Csokáv 2008.11.04. 10:53:29

Manyizga: segédmotorra is kötelező a világítás non stop.

Az én tapasztalatom, mint nagyrobogós: szerintem korrektek az autósok 95%-ban. A maradékban sajnos van egy kényszer, hogy a nála kisebb megelőzi, akkor azt nem hagyhatja. Inkább tolja akár 100-ig városban, de akkor sem.
A motorral az a baj, hogy nagyon nehéz normálisan menni. Mivel a vas tudja, ezért csak odahúz neki az ember. Persze lennie kéne egy határnak, amit még megtesz az ember, és amin túl már hülyeség, de ehhez szellemi érettség kell.

Én, ha motorral megyek (ami minden nap, télen-nyáron, pedig nem futár vagyok), az a legjobb, ha az autós szabályosan, normálisan megy, és nem ijed meg, ha meglát, és kezd "kikerülni". Ha félrehúzódik, az külön jó, és megköszönöm mindig, ha nem, akkor szépen megállok, és megvárom, míg elindul a sor. Kibírom, úgyis 20mp múlva lesz lehetőségem továbbmenni.

Szóval én jóban vagyok az autósokkal, mivel bár szabálytalankodom, mégis az ésszerű határon belül. A kis % valóban köcsög meg inkább megnevettet. :)

Sor2 2008.11.04. 10:54:32

Elovastam, motorozok, de annyira nem jön át nekem mi a probléma?!
tehát megyek a sorok között senkinek nem kell lehúzódni mert széles a sáv, nem is húzódik le senki! ebben az esetben talán ne legyen probléma, hogy nem csápolom végig a sort, hogy köszikösziköszi!
szükebb sáv, de elférek ha vki már a kormányát megmozdítja látványosan pedig nem is lett volna rá szükségem és már el is mentem mellette én annak is megköszönöm!
ha szük a sáv és az autós nem húzódik le nem férek el megállok nem hisztizek! ennyi!
10szívességből kb 8at megköszönök a maradék 2 perec veszélyes úgyh inkább nem!
remélem ez még belefér!? :)

JégEmber 2008.11.04. 10:55:16

Azért - mint motoros, autós és gyalogos - szeretném hozzátenni, hogy a motoros megköszönés azért nem olyan egyszerű, mint az egy kocsiból elsőre látszik. Én sem szoktam megköszönni, mert inkább fogom a kormányt 2 kézzel, mintsem minden autónál köszöngessek. Szerintem ez többet ér.
Ettől függetlenül sok a gyökér motoros. Sokak nem fogják fel, hogy nem mindenhatóak és hogy nem mindig fogja más megoldani helyettük a necces helyzeteket. De ez az autósokra is igaz szerintem.
Sok autós és motoros van, akiktől egy egykerekezés 100-al (motor) vagy padlógázas sávból kiszorítás (autó) után egyszerűen felmutatnék egy rendőrigazolványt és elkoboznám a motorját/autóját és elküldeném újra megcsinálni a jogsit. Az ilyen egyszerűen képtelen felfogni, hogy nem csak önveszélyes (ami nem érdekel), de közveszélyes is.

Manyizga 2008.11.04. 10:55:32

Manodesign: rosszul tudod.
www.police.hu/print/megelozes/balesetmegelozes/ketkerek060102/seged060102.html

Vagyis csak lakott területen kívül kell világítania nappal/ jó látási viszonyok között a segédmotorosnak.

égafater 2008.11.04. 10:58:00

Lófő, SilentSound

8 év alatt két tükör. tudom hogy surmóság, de az még nagyobb amikor valaki direkt vagy tudatlanságból meg akar ÖLNI (nem arról volt szó hogy nem engedett be, hanem direkt veszélyeztetett). szerintem ez esetben a tükör csak egy nagyon finom figyelmeztetés.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.04. 11:01:06

Múltkor jöttem hazafelé. Kétszer egy sáv. Kereszteződésben kikanyarodott mögém egy nagymotoros. Ránézésre sztrítrécer kategória. Elég kanyargós az út, ezért mokor már láttam, hogy meg tud előzni, jeleztem neki jobbra indexszel, mehet.
A megengedettel mentem, Ő is. Legnagyobb meglepetésemre tartva a sebességet jött mögöttem követési távolságot tartva. Vannak még csodák :)
Legalább egyre több ilyen van. Csak így tovább kedves motorosok.

T7 2008.11.04. 11:01:45

Manodesign 2008.11.04. 10:42:21

Ahogy most olvasom a Kreszt:
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
[...]
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.

Bringára nem találtam kitételt, hogy nappal is ki kellene világítani.

apa 2008.11.04. 11:03:00

Minap jártam úgy, hogy a dugóban félrehúzódva elengedtem egy motorost balról, de fél másodpercre rá jött egy másik, csak az már jobbról akart menni. Ezt a jobbost kis híján lelöktem az útról a segítő szándékú félrehúzódásommal.

Most akkor lehúzódjak vagy nehúzódjak?
Arra jutottam, hogy biztonságosabb, ha többet nem segítem a szabálytalankodókat, mert nagyobb baj is származhat belőle.

Esetleg még meggondolom, ha közmegegyezés lesz abban, melyik oldalamon számítsak a szabálytalan motorosokra...

JégEmber 2008.11.04. 11:03:04

És még annyi, hogy mind motorra/autóra bevezetném a sávos, többlépcsős jogsit (tudom, motoron van, de azért az sem túl sok az a 3 szint) és a legdurvább gépeket nem engedném, hogy bárki megvehesse.
Leginkább olyan tesztet töltetnék ki valakivel, hogy alkalmas-e közösségi közlekedésre. És ha nem alkalmas akkor X le/kg-nál erősebb gépet egyszerűen nem vehet, egész addig, amíg a teszten nem megy át. Mert hiába ügyes valaki, ha egy gyökér.

ehpkb5 2008.11.04. 11:07:08

Silent,

Aki kocsival megy kesselni, sikeres ember nem lehet :)

RCH 2008.11.04. 11:07:28

Robogoval gyakran lassitok, allok meg, hogy autosokat elozekenyen kiengedjek parkolokbol, kis utcakbol, stb. Vicces, hogy milyen sokan reagalnak kesleltetve, mert nem hisznek a szemuknek :-)
A baj csak az, hogy villogni nem tudok, csak hadonaszni, amit nem mindenki lat / ertelmez jol.

T7 2008.11.04. 11:07:56

RCH 2008.11.04. 10:50:07

Igen, ezen én is néztem nagyokat, de vannak még furcsaságok.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.04. 11:08:15

Bocs, én kérek elnézést.
A józan paraszti eszem azt mondaná, hogy mindíg, mindenhol legyen kötelező a tompított/nappali világítás minden közlekedő/jármű számára.
Még nappal is, mikor szembe süt a nap, sokkal jobban látszik egy kivilágított jármű, mint a kivilágítatlan.
Mégis sok autósnak nehezére esik bekapcsolni. Nem egyet láttam ár autópályán(!) lámpa nélkül. Mikor jelzem neki refivel/hátsó ködlámpával, hogy talán kéne valamit tennie, csak néz bután.
A labancoknál most akarják eltörölni a kötelező nappali világítást, mert "megzavarja a szembejövőt a lámpa". Akit megzavar, menjen BKV-val, vagy utasként.

Lunitari 2008.11.04. 11:09:44

Remek, majd ha a motorosok előre csoroghatnak a lámpáig és én leszek a hibás ha egy kátyú kerülése miatt sávomon belül nekimegyek vagy szopjak és koppnajak csak a gödörbe mert ő csorogni akar...tényleg remek...

mv 2008.11.04. 11:10:29

apa: motoroskent hihetetlenul utalom, ha valamelyik oldalrol elkezdek elmenni az auto mellett, a mogottem jovo motoros meg a _masik oldalrol_ akar. Ez a leheto legbalesetveszelyesebb megmozdulas.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.04. 11:12:32

"Kereszteződésben kikanyarodott mögém egy nagymotoros. Ránézésre sztrítrécer kategória."

Uri Geller látott már?

doszy 2008.11.04. 11:13:54

apa 2008.11.04. 11:03:00

Ilyen már nekem is volt. 2x1 sáv (miután szétvált a Budaörsi út a Petőfi és az Erzsébet híd felé, még a buszmegálló előtt), jött egy motoros középen, szépen húzódok le, erre egy másik a járdáról leugratva (!), centikre húzott el tőlem.

Ennek ellenére nem mondom azt, hogy akkor nem segítem őket. Egy paraszt miatt nem büntetem a többieket.

Matrix_ 2008.11.04. 11:13:56

nem kell ezt túl bonyolítani. Legyünk figyelmesek, udvariasak, és körültekintőek egymással. Kamionosok, autósok, motorosok, biciklisek, kerekesszékesek, gyalogosok, járókeretesek egymással és mindenkivel!

és akkor újra szép lesz a világ! :)
sztem.

z. 2008.11.04. 11:14:37

a posztnak egyetlen lényeges mondata van: "ne általánosítsunk". az összes többi csak rizsa.

megköszönés: ha az egyik kéz a gázt húzza, a másikkal esetleg kicsit bele kell kuplungolni, akkor hogyan? én biccenteni szoktam, de ha a kezemtől várják a köszöngetést, akkor ezt esetleg nem veszik észre :-).

Csak azért írom, mert 17 év autózás után ültem motorra, és akkor jöttem rá arra, hogy szegény motorosnak foglaltak a kezei, nem mindig tud integetni. Analógia: autóban, manőverezés közben el lehet engedni az összes pedált egyidőben, balesetveszély nélkül?

Mivel elég sokat autóztam a motorozás előtt, tudom, kitől mit lehet elvárni, és hogy nem kell kierőszakolni semmit. Előre megyek amíg lehet, ha meg elakadok, akkor megállok és kész. nem csóválok fejet, nem durrogtatom a kipufogót, hanem várok. ha besorolok, akkor villantok az indexxel. ha teljesen előremegyek, hátraintek az elöl álló autónak, hogy "kösz". (aztán elhúzok, és nem tartom fel). és nem idegeskedek az autósokkal, mert néha én is az vagyok :-). cserébe ők is rendesek, bár naponta többször nem adják meg az elsőbbséget, de aki eleget vezetett bp-n, az ilyesmit már messziről látja, "benne van a szemükben", hogy ki fognak jönni. ez nem személyes betámadás, egyszerűen bénák és kész...

engem a motorozás nevelt toleranciára, együttműködőbb lettem (bár azelőtt is ikább a kooperációra, mint a küzdésre törekedtem), és autóval pedig szelídebb lettem :)

ennyit.

napelemes harckocsi · http://href.hu/x/73ug 2008.11.04. 11:22:57

lófasz a nagyképű motorosok seggébe én bizony ott tartok be nekik ahol lehetőségem van rá

Silverf@x 2008.11.04. 11:25:33

"1. Állunk a dugóban, és jön a kocsik között a motoros. Én eleve úgy szoktam állni, hogy ha valaki a mellettem lévő sávban a kocsijával közel van hozzám, kicsit áthúzódom másik oldal felé, persze sávon belül. Ez akkor jó, ha a szélén állsz. Mert így, ha jön a motoros, el tud menni, néha megköszöni, de az sem baj ha nem, eleve azért állok úgy, hogy mehessen, nem azért, hogy köszöngessen. A gáz akkor van, ha a középső sávban állsz. Ha lehúzódsz jobbra, tuti ott akar elmenni a motoros és nem bal oldalon.... és akkor bőget, fejet csóvál, te meg nem tudsz mit csinálni, amíg el nem indul a sor. Majd pedig amikor elhúzódsz miután elindult a sor, még be is mutat. A szitu meg nem olyan, hogy érvekkel elmagyarázd, hogy ott volt a másik oldal bakker. Utána menni meg lehetetlen."

Előzni balról -> tehát te jobbra húzódsz mindig.

égafater 2008.11.04. 11:26:41

amúgy meg lábbal is lehet köszönni, ami még vicces is legaláb(b) :-) én azt szoktam ha foglalt a kezem. vagy biccentek egy nagyot
písz

Sugi77 2008.11.04. 11:26:48

MatrixHasYou 2008.11.04. 11:13:56
Igen szerintem is ez lenne megoldás, kb. minden posztnál szerintem ez a legnagyobb hiba, hogy az emberek (teljesen mindegy, hogy vesz részt a közlekedésben) nem figyelnek egymásra. Azt hiszem ezt hívják úgy hogy közösségszellem :)

gazdinf 2008.11.04. 11:29:44

Nyáron átautóztam Vértesszőlősön, és szépen betartottam a 40-es sebességhatárt. Mögöttem nagyon törelmetlenkedett két motoros: egy magyar házaspár egy túra/endúró motoron, valamint egy olasz chopperes srác. A falu vége felé megunták a "tötymörgést" és mindketten megelőztek. Az endúrós házaspár amint visszasorolt elém meglátott egy piros lámpát és szépen megálltak. A chopperes srác 1-2mp késésben volt és mire befejezte az előzésemet, azt vette észre, hogy áll előtte a másik motor. Satufék, motor eldob (talán neki is csúszott a másik motornak), földreesés, gurulás, mindezt közvetlen előttem, de símán meg tudtam állni. Szerencsére nem sérült meg, de a motorja csúnyán behorpadt.
Megérte?

z. 2008.11.04. 11:32:30

égerfater: ja, de én például azért nem vagyok akkora Kevin Carmichael, hogy lábbal rugdossak a levegőbe :-)

4rthas 2008.11.04. 11:32:53

Pls katt erre, hogy megkapjam a diákmunkámat

highpony.atw.hu/

Semmi spam vagy hasonló, de nekem óriási segítség lenne...


Thx

Kazimír 2008.11.04. 11:36:53

AnyádnakPalánkot 2008.11.04. 10:14:28

Egyetértek.
A dugóban araszolva el nem engedésnek nincsenek komolyabb következményei, egyeszerű figyelmességről van szó.
De a száguldozókat, akik nem csak saját, de mások életére is törnek, valami komoly szankcióval súlytanám. Mondjuk azonnali jogosítvány és motorelkobzással. A rendőrség persze tehetetlen, a szabályok és a lehetőségeik is kötik a kezüket..

kranführer 2008.11.04. 11:37:36

Autósként: Igen nagyon sokan nagyon bevállalósan motoroznak, ezért nekünk kell jobban figyelni rájuk.

Autósként-motorosként zavarnak a felezővonalra tapadó barmok (van aki folyamatosan a felezőn vagy azon túl a bal kerékkel autózik).

Motorosként. Az biza engem is zavar hogy ha betartom vagy próbálom betartani a sebességhatárokat akkor pár centire a bal tükörtől suhannak el a személyautós sumaherek.
Párszor sikerült már a szemből előző autós miatt egész a padkáig húzódni. Nem kellemes.
Súly lóerő arány, ha feltankolva rajta ülök akkor fél tonna körül vagyunk, erre van egész 70 lóerőm. Attól még jobban gyorsul mint egy átlag személyautó. A kedvencem egyébként az a dagadt állat aki a homokszínű picassojával szórakozott velem Kápona és Gyöngyös között. Nyolcvannal galoppozik előttem, megelőzöm. Visszaelőz üveghangon, majd visszalassít nyolcvanra. Ugyanez még egyszer, de akkor már beértünk Kápolnára, ott inkább bementem a kútra kávézni. Közösségi közlekedésre alkalmatlan az ilyen tapló szerintem.
Üdv
kran

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.11.04. 11:39:23

Úgy szoktam lenni, hogy inkább előttem legyen a motoros, mert akkor látom, mit csinál, tudok reagálni.
Ha cinkesnek tűnik a szitu, inkább lassítok mögötte, nehogy én menjek át rajta.

etruszk 2008.11.04. 11:41:40

A sávok közötti témához szeretnék hozzászólni.
Én és sok nálam gyakorlottabb motorostársam az alábbi elvek szerint mozgunk a sávokban ha egyedül motorozunk:
2x1 sávos úton a motoros leginkább a záró/szaggatott vonalhoz közel, a bal nyomvályúban halad, ha lehet.( bármit is ír elő a KRESZ) Mert a járda mellett több a kátyú, úthiba, kavics, por, szemét. Illetve hirtelen lelépő gyalogos, kitolató autó ellen ez a legjobb orvosság. (A sáv közepe nem igazán jó, mert ott sokszor van olajfolt.) Illetve innen könnyű előzni, és forgalom is átláthatóbb.

2 sávos úton leginkább a belső sávban halad a motoros, mert ott kisebb a kamionok/buszok okozta nyomvályú. Illetve itt kisebb a le/bekanyarodó autók okozta sebességhullámzás és bekanyarodó autós által az elsőbbség meg nem adásának veszélye. Ha a motoros előre szeretne menni, akkor azt a sorok között teszi és nem a jobb szélső sávban a járda mellett ( hirtelen kinyíló ajtók, parkoló autósok stb), és nem is a zárovonalat átlépve mert az IGAZÁN veszélyes.
Előfordul néha, hogy az autósok összevissza állnak a lámpánál. Ilyenkor van motoros aki a jobb oldal mellett dönt. Na ez a motoros nem ismeri vagy nem követi az íratlan szabályokat.

2-nél több sáv esetén szintén a belső sáv az irányadó, előrecsorgásnál a belső sáv mellett jobbról. Amelyik autós oda áll, az jó eséllyel tudja hová megy, és nem nyit ajtót a pirosnál. És ott általában nincs (elvileg)kamion/busz ami mellett ugye nehezebb elmenni.

És még egy fontos: a motoros ha tud, előremegy. Ha nem tudna de elengedik, azt ha tudja megköszöni. Ha végképp nem jut előre, akkor vár; 1 perc múlva úgyis messze jár majd.

A sebességet a motoros úgy választja meg, hogy mindig kicsit gyorsabb legyen a forgalomnál. Így számára jobban kiszámítható a forgalom, kevesebbet kell a mögötte jövők harcával foglalkozni,és könnyebb a haladás.
A másik:Ha motoros megy elöl a mögötte jövő autós látja mi van a motoros előtt. Ez fordított esetben, főleg a pickupoknál nem igaz. Fontos, hogy rossz útviszonyok (eső) között a motor fékútja rohamosan nő, míg az autóké nem ilyen drasztikusan. Ezért ha egy motoros és egy autós halad egy irányba, akkor a motoros szeretne elöl lenni, és ez független az autó típusától. Persze ha az autó gyorsabb, akkor előzze le, de akkor menjen is tovább, ne a helycsere foglalkoztassa...

A kismotor és a csoportos motorozás merőben más !!

Ilyen egyszerű, ha az autósok ezt tudnák, (mint ahogy máshol tudják) akkor gördülékenyebb lenne minden.
Persze vannak bunkó, és tudatlan motorosok.

Ja: Autózom, motorozom minden nap. Nem vagyok futár.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2008.11.04. 11:43:44

A poszt hatására megosztom én is veletek egy motoros vs autó kategóriában.

Autóval hajtottam egy kétsávos utón igencsak gyér forgalomban. Jobb oldali sávból át akartam sorolni a bal oldaliba, hogy onnan balra kanyarodjak.

Tükörbe nézek, semmi. Hátrapillantok semmit. Kanyarodnék balra, de eszembe jut, hogy eddig egy motoros jött mögöttem, akit most sehol nem látok mögöttem, tehát mellettem kell lennie Így mégse mentem balra. Szerencsére, mert előkerült onnan a motoros, akit nem csaptam el.

Szerencsétlenségre pont úgy sikerült kacskaringóznia, hogy nem láttam.

Mi a tanulság? Folyton figyelni kell hátrafelé is a forgalmat. Ha nem teszem, akkor dacára mindkettőnk szabályos haladásának, elütöm a motorost.

Péter 2008.11.04. 11:44:56

Bal kéz a kuplungon, mert épp váltasz, jobb a féken, mert szűk a hely, a kormányt nem tudod elengedni. A sisak miatt nem látják, ha biccentesz, vészvillogó meg nincs (az én motoromon). Szóval csatlakozom, köszöngetni tényleg nem könnyű. Az autósok ezt nem tudják. Érdemes lenne a B-jogsit is két hét robogózáshoz/motorozáshoz kötni, sokat javulna az empátiájuk, és jobban vigyáznának.

Azt sem értem, a városvezetés miért tesz úgy, mintha két alternatíva lenne a közlekedésben: az autó és a busz (villamos stb.). Az igazi megoldást a kétkerekűek jelentik. Olaszországban 70 éves korig mindenki ilyennel jár. A motorozást kellene segíteni, és volnának más ötletek is, mint az előzés a piros lámpánál. (1) Lehessen a buszsávot használni, a motorok nem torlódnak, nem tartják fenn a buszt. (2) Egyirányú utcába be lehessen hajtani motorral.

Lunitari 2008.11.04. 11:49:19

T7 2008.11.04. 10:28:01

Jah most láttam csak, akkor nem szóltam. Tehát nem vezetik be. Viszont emlékezetem szerint a mozgássérül parkolót tábla is szokta jelezni nemcsak felfestés....

hmmm 2008.11.04. 11:50:12

konkretan mind a ket oldal b*zi. motoroskent azt latom, hogy nem nagyon figyelnek az autosok (bar az elmult 4 evben sokat javult), a motorosok kozott meg mindig is sok volt a janizos kocsog.

jobb esetben ezek elhullanak, meg jobb esetben nem visznek magukkal mast. ettol fuggetlenul meg mindig van sok huje autos, akinek a domperen kivul (neha meg az is) minden jarmu lathatatlan.

ja, lehet probalkozni irorszagban motorozni. utana elmeny lesz otthon a sok segitokesz autos :D

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 11:51:02

Szerintem a bőgő motorokkal semmi baj.

A gond a kis köcsög robogósokkal van, akiket nem hallasz, mert kis szar a motor, és a földből bújik elő a kocsisor között, kacskaringózik, és pont akkor akar jobbról előzni, amikor te is jobbra váltanál sávot.

Szürkegolf 2008.11.04. 11:57:20

Ha sok autós motorosként kezdte volna, sokkal egyszerűbb lenne az élet, mindkét fél részére.
Én motoroztam 10 évet, de ma már nem mernék motorra ülni.
Valami korlátozás tényleg kellene arra nézvést, hogy hány év motorozás után lehet komolyabb gépezetre ülni, mert amit manapság látni, hogy gyerekek 1000-es motorral csutkáig húzott gázzal miket művelnek, az erősen elborzaszt. Amúgy azt az apukát is jól seggbe kéne rugni, aki egy ilyen rakétát tol a gyerek alá. Ha baj történik, legalább akkora az ő felelőssége is, mint a gyereké.

pálinkabarát · http://palinkabarat.blog.hu 2008.11.04. 12:04:59

A motorosok ha mindent megköszönnének amit az autósok elnéznek és segítenek nekik, akkor az egész városi közlekedésük egy nagy integetésből és villogásból állna.
Szeretem a motorosokat, mert jó fejek, és én nem bánom, menjenek ahogy jól esik nekik. De csak addig amíg a saját életüket kockáztatják. Kormányt rángatni, meg satufékezni, lesodródni nem fogok egy miatt sem.

Kenseth 2008.11.04. 12:07:47

A megköszönés témáról meg annyit: rengeteg alkalommal húzódtam/húzódok le autó elől, ha látom, hogy menne, olyan helyen, ahol másik autót nem, de engem (esetleg szűken, de) meg tud előzni. még egyetlen egyszer sem villantotta senki a vészvillogóját, pedig egy jó ideje kísérletképpen direkt jó szögletesen, látványosan teszem ezt, hogy lássák, most őket elengedni húzódok le és nem csak úgy ingadozok a sávon belül. én intek, ha tudok, de az autósok legalább ne várják már el...

wiseguy 2008.11.04. 12:12:06

a motoros is tartsa be kreszt.
amelyik elhullik azért nem kár, sajonos sok van amelyik túléli.
(az autósokkal kapcsolatos véleményem is ez.)

REPARATUR 2008.11.04. 12:19:29

én meg pont fordítva. egyáltalán nem ismerek normális motorost

vasló 2008.11.04. 12:29:59

Gyakorló motorosként úgy látom, az utóbbi két-három évben feltünôen javult az autósok hozzáállása a motorosokhoz.
Valóban, nem mindig lehet elengedni a kormányt, akkor intés helyett biccentek, de ez nem biztos, h látszik.

Gyakorló autósként velem is elôfordul, hogy mikor váratlanul, nagy hangon elszáguld mellettem egy motor (többnyire speed), összerezzenek, úgy meglep.
Pedig én még figyelek is a motorosokra... :)

Hülyék minden közlekedési fegyvernemben vannak.
Ne általánosítsunk.
Ne a következôn álljunk bosszút.

Széles utat, gumifákat!

darwin 2008.11.04. 12:31:07

Egyszer velem is előfordult olyan, hogy épp a Petőfi híd felé csordogálva a MOL székház előtt a középső sávban a bal oldali visszapillantób tekintve láttam, hogy a szaggatott vonalon oson egy rendőrmotoros. Gondoltam lehúzódok kicsit jobbra, de még szerencse hogy rutinból belenéztem a jobbos tükörbe is mert a redőrbácsi kollégája a másik sávban osont, így ha nem enyhén húzódok jobbra és nem nézek tükörbe, akkor bizony leszorítottam volna. Szerencsére nem így történt, de azóta is dícsérem őket magamban a remek ötletért, hogy egymással párhuzamosan haladva két külön sávban csordogálnak, hátha egy udvarias ám kevésbé figyelmes autós telibe kapja valamelyiket lehúzódás közben. Az ilyen párhuzamosan osonás szerintem fokozottan veszélyes és kerülendő lenne. Az külön pikantériája a dolognak, hogy pont a rend derék őreinek sikerült bemutatni a fenti produkciót.

A másik motorossal történő (szerencsére nem fizikai) találkozásom szintén ezen a környéken történt egy keresztutcával lentebb a Bogdánfy és az Irinyi kereszteződésénél. Mentebb kb 60-nal (standard városi utazótempó) sárágra vált a lámpa, ez még postászöld lazán beleférek gondoltam. A kanyarodás közben hitelen megjelent a bal oldalamon egy terepmotoros, aki majdnem felkenődött a bal ajtómra, de félrerántottam a kormányt úgy, hogy jobbra sem tudtam pillantani, meg ő is kitért egy kicsit jobbra. Ez után egyezményes jelekkel (középső ujjával) jelezte nem túl mélyen szántó gondolatait. Én is hasonlókat gondoltam magamban, de szerencsére megúszta a dolgot és nem lett csatt.

Ezen esetnek az volt az oka, hogy a fenti kereszteződésben a lámpák időzítése eléggé ki van hegyezve és gyorsan vált a lámpa. A feltételezésem szerint a motoros csak úgy érhetett mellém, ha éppen akkor válhatott a lámpa zöldre és a motoros fékezés nélkül robogott át én meg ugye átmentem a sárgán, mivel úgy ítéltem meg, hogy a lámpánál nem tudok hirtelen fékezés nélkül megállni. A motorosoknak talán nem ártana kicsit jobban odafigyelni az ilyen helyzetekre, mivel ilyenkor kanyarodás közben az autósnak nem sok esélye van rá hogy észrevegye, valamint alméleti síkon a lámpa miatt nem is kell rá számítania, onnan valaki nagy tempóval megérkezik. Az eset óta a fenti kereszteződésben és is óvatosabban közlekedem és inkább megállok mint áthajtok, de a pesti közlekedési morált figyelembe véve nem ez az általános felfogás a tapasztalatok szerint. Sokszor látom azt, hogy amikor a sárgára váltó lámpán átmegyek még van 3-4 autó átcsusszan mögöttem, akiknek már tuti piros.

A csordogáló motorosokkal nincs bajom, menjeenk nyugodtan, ők legalább tudnak én meg nyugodtan ülön a kellemesen légkondícionált dugóban :). Kb 3 hónapja átkerültem a másik oldalra is miután meg lett a jogsim. Ekkor még úgy gondoltam, hogy én bizony nem fogok csordogálni a sorok között. Az elveim kb fél óráig tartottak, mivel kb 5 óra tájban mentem hazafelé motorral a körúti dugóban. Mivel nyár volt kb 35 fokot kell elképzeni full protektoros bőrruhában, lábaim között egy kellően felhevült 105-110 fokos hűtővizet kergető vassal. Mivel az egyetlen enyhülést a menetszél jelenti ezért a túlhevülés elkerülése érdekében nem árt haladni, persze csak ha elfér a vas. Én amikor "osonok", akkor ezt mindig óvatosan teszem, szép lassan haladok, ha nem férek el megállok és indexxel jelzem ha be kívánok sorolni az autós elé elindulástkor. Köszöngetni a kezeim foglaltsága miatt nincs lehetőségem, ezért ezt én is most teszem meg. Akit pedig az éltet, hogy kicseszett egy motorossal, annak az legyen a legnagyobb öröme az életben. :) Bár szerencsére motorral ritkán járok városban, de ezen idő alatt azt tapasztaltam, hogy az autósok többsége rendes, nem értek még különösebb atrocitások. Egyszer rámdudált valaki, pedig közel sem voltam a tükréhez és lassan csordogáltam. Köszönet neki az építő jellegű kritikáért, sokat tanultam belőle. :D

Közúton egyébként motorral sem megyek gyorsabban, mint autóval, száguldozásra ott a zárt pálya. Egyszer még egy Suzukis is leelőzött, mert 110-es mentem 90-es úton ő meg vagy 130-al. Nem, nem motor volt a Suzuki, hanem egy Swift. Ő ennek gondolom marhára örült, hogy leelőzött egy motorost, engem viszon megnyugtatott az a tudat, hogy én is úgy lennék a gyorsabb ha akarnék, így nekem nincs mit bizonygatnom.

Bocsi ha hosszú lett és gratula annak aki idáig elolvasta. :D

President 2008.11.04. 12:40:08

Darwin!

Bakker,az a Suzuki Swiftes lehet nem örömből előzött meg,talán a felesége szült,vagy mit tudom én....komolyan mondom,nincs még elegetek ebből a pitiánerswiftes marhaságból??Nekem is Swiftem van az R6 mellett,de néha az autóval is sietek,és 120-al megyek,és ha motorost előzök ennyivel,azt nem azért teszem,mert meg akarom neki mutatni,hanem azért,mert tényleg sietek...

bpi 2008.11.04. 12:45:11

én gyakran engedem el a motorosokat -azért nem mindig, mert van, hogy csak akkor veszem észre mikor már elment. : )-,de én nem várom, hogy megköszönje. inkább fogja azt a kormányt két kézzel és igyekezzen nem előttem perecelni...

MadBob 2008.11.04. 12:53:18

Erről a motoros márpedig ne menjen előre hozzáállásról jutott eszembe a vicc:

Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról.
Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla: NE MÁSSZ KI!
Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni, az őr a géppisztollyal visszakényszeríti.
A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni a többi, visszahúzza.

tiborkaba 2008.11.04. 10:02:05
"Miért van az, hogy ... áll a sor, a szembejövő sávban előznek a motorosok?"
Lehet hogy nem láttál még záróvonalon keresztül előző autót. Hát elárulom, ilyen is van.

Egyébként ha két dugóban álló kocsisor között 2 méter lenne a távolság akkor az autósok egy része is előrepofátlankodna. Ugyanúgy ahogy előrepofátlankodnak akkor is ha a másik sáv nem oda vezet ahova ők mennek de az a sor rövidebb vagy ahogy teszik reggelente az autópályák bevezető szakaszain.
És pl. a Szerencs utcai lámpánál a motoros elhúz és nem tart fel, az autós bepofátlankodik és ezáltal is hátrább kerülnek a sorban azok akik türelmesen várnak.

Peetwolf 2008.11.04. 13:03:52

Höhö, de megmozgatott mindenkit ez a téma.

Nekem csak a következő hozzászólásom lenne:
Majdnem minden hétvégén keresztül autózom az országot és én azt vettem észre, hogy, amelyik motoros normális ruhában ül vason az normálisan is közlekedik.
Természetesen nem striguláztam, úgyhogy nem kell szentírásnak venni.

Tron65 2008.11.04. 13:12:19

Látom, sok itt a motoros. Bár énis robogóztam jópár évig, de pár dologra nem jöttem rá, szeretném, ha valaki felvilágosítana:
1. Mért jó robogóval, csutkára húzott gázzal (plusz lábbal löködés), 35-tel a belső sávban bóklászni? Vagy pizzafutáréknál ez előírás?
2. Szintén robogó, szintén jellemzően pizzafuti: nem ég a hátsó lámpa. Ha rá tudok szólni, a legértelmesebb reakció: miva?Mellékesen a motorosok több mint fele nemnagyon kapcsolja be egyáltalán, pedig vagy 12 éve kötelező.
3. Mért jó motorral a zöldlámpától kilőni 3 kerület távolságra is visszhangzó motorbőgéssel, aztán rájönni, hogy a zöldhullám tényleg 50-re van belőve, és a pirosnál állva még kicsit tombolni?
4. Mért jó bárhol jelentősen túllépni a sebességet? Ha én nemlátom, amikor kanyarodás előtt hátranézek, ő se fogja szrevenni időben, hogy fordulok. És azért a legkisebb szuzukában is vagy 800 kiló vas van.
Na ezért higul a motoros társadalom. Bár ahogy észreveszem, leghamarabb ezek jutnak az árokaljára is, a többség véglegesen.

hawkeye 2008.11.04. 13:29:55

Nekem nincs bajom a mocisokkal.

Igaz, hogy 15 évig én is...

Ha a négykerekűvel félrehúzódok, elengedem őket, szinte mindig megköszönik.

Mindez kevéssé érvényes a rendszám nélküli, sunyi robogósokra.

És még kevésbé a fanatikus, őrült, suicid biciklisekre.

Uff!

Lacaca 2008.11.04. 13:55:31

Tron65 2008.11.04. 13:12:19

1. nem tom, a robogóm tudta a 95-öt jobb napjaiban, és a gáz digitális volt rajta, legalábbis úgy használtam (on-off; 0-1)
2. külön állatfaj, tisztelet a kivételnek, és inkább robogós, mint motoros.
3. mert iszonyat jó érzés érezni a vas erejét, mert a hangos motort több autós veszi észre, mint a csendeset. Hogyan kell pirosnál tombolni? Bármi legyen is az, nem értek egyet, mert szerintem pirosnál állni kell és várni a zöldet.
4. ugyan azért, mint a 3. pontban a gyorsulás. Egy jó tanács, kanyarodási szándékot nem ajánlott, hanem kötelező jelezni. Ha gyorsan jön is a motoros, meg fogja oldani. Ha meg nem oldja meg, pedig jelezted, akkor egyrészt Te is hibáztad, másrészt meg nincs igazad, ettől nem hígul, hanem sűrűsödik a motoros társadalom, hiszen aki szétkeni magát egy autón, az épp az evolúciót szolgálja. Lásd: Darwin díj.

darwin 2008.11.04. 14:06:12

Nekem azzal nincs bajom ha megelőznek. Ha gyorsabbak, hagy menjenek! Én ezt az elvet vallom, nem csinálok ebből ego kérdést. Ezt csak azért írtam pédának, hogy azt is lássa a tisztelt nagyérdemű, hogy vannak olyan motorosok is, akik közúton nagyjából igyekeznek betartani az előírt sebességet és nem csak kilóövennel, nyégázon tudnak közlekedni remekbeszabott utainkon. Egyébként tényleg egy újabb évjáratú Suzuki Swift előzött meg, ebben semmi célzás nem volt, pusztán ténymegállapítás.

Marcellusca 2008.11.04. 14:07:55

Jó sok hozzászólás ehhez a nem túl sokat mondó, de jó posthoz. Én is gyarapítom.
Engem nem zavarnak a NORMÁLIS motorosok. Igyekszem úgy csalingázni a sávomban, hogy elférjenek. Az önjelölt donorok, viszont kiakasztanak. Ha látom (és általában látom) a tükörben, hogy jön egy őrült motoros, akkor szólok az utasaimnak, hogy most nem kell megijedni, csak egy vruuummmmm őrült.
Egyet értek Peetwolffal, én is azt vettem észre, hogy a "beöltözött" motorosok a normálisak. Gondolom azért, mert ők gondolkodtak mielőtt mocira ültek, hogy drága az életük, tehát e szerint közlekednek.

Az, hogy motorozni kellene, mielőtt autós jogsit kapsz ... Hát, még ekkora hülyeséget! Tehát mielőtt gyalogos leszel vizsgázz le babakocsiból, mielőtt triciklizel vizsgázz le gyaloglásból, mielőtt biciklizel vizsgázz le tricikliről, mielőtt robogózol .... és folytathatnám. De, ha már itt tartunk, akkor mindenki menjen el C; D; E ... kategóriára is vizsgázni, merthát csak így érthetjük meg a teherautósokat, kamionosokat ...

Ugye, hogy hülyeségnek tűnik!

A robogós(főleg a pesti futár) egy külön állatfajta. Rájuk nem vonatkozik semmilyen szabály, véletlenül sem udvariasak és még sorolhatnám.

Odafigyelés, KRESZ betartás és tolerancia! Ezekre van szükség a közlekedésben. Függetlenül, hogy milyen járművel (vagy gyalog) KÖZLEKEDÜNK!!!!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 14:12:56

A megköszönést elvárni hülyeség.
Ha udvarias voltál, ne várd el, hogy majd köszönget neked a másik fél, legközelebb te is legyél udvarias. Pont.

Még1x leírom, mert nem győzöm eléggé hangsúlyozni: ezerszer jobban szeretem a motorját bőgető motorost, mert annak lehet érzékelni a jelenlétét, mint a csendben osonó robogósokat. Meg a kritikálos, masszás bicikliseket.

Ha az amcsik a villanyautókra kötelezően csingilingit írnak elő, hogy hallani lehessen a közeledésüket, ezeknek a csendben osonóknak én kolompot kötnék a nyakára, hadd csilingeljenek.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 14:15:45

"Tehát mielőtt gyalogos leszel vizsgázz le babakocsiból, mielőtt triciklizel vizsgázz le gyaloglásból, mielőtt biciklize"

Gyalogos is vizsgázzon KRESZ-ből!!!!
Ez vicc volt, DE:
A suliban miért nem tanítják a közlekedési alapismereteket???

Az oktatási miniszter (Hiller?) MONDJON LE, DE AZONNAL!

Boromir_ 2008.11.04. 14:55:16

Sziasztok en 2 hete mar "csak" autos vagyok 4 ev motorozas utan eladom a nagymotoromat.
Sajat testi epsegem megorzese erdekeben. Sokadszorra tapasztaltam hogy a magyar auto vezetok nem szandekosan de nem kepesek egyutmukodni a motorosokkal.
A helyzet sokat javult de meg edeskeves ez is.
Bar az autosok kifejezetten jobb indulatuak lehuzodnak segitik a motorosokat ujabban DE

A kovetkezo jelensegek annyira elszaporodtak (nemcsak az autosok hanem a motorosk koreben is!!)

1.dupla savvaltas illetve cikazas
2.iranyjezo nem illetve nem rendeltetes szeru hasznalata (ez it BP en kb 50% dobbenetes)
3.oldaltukrok nem hasznalata iletve oldalra nezes savvaltaskor elmulasztasa.
4.elsobbseg meg nemadasa motorosnak (majdmegoldja)
5.piroslampan athajtas (ez a legujjab divat BP en..ujabban)
6.stoptablanal kocsi elejet kilogatas illetve nem megallas
7.biztonsagos kovetesi tavolsag be nem tartasa (motor mogott 30cm el haladas)

hogy csak ido kerdese mikor tortenik meg a fentiekbol baleset ami az autosnak koccanas motorosnak pedig akar az eletebe is kerul.
A jelenlegi anyagi terhek melett egy nagymotor biztositasa illetve "suj ill teljesitmeny" adoja megegyezik egy autoval akar tobb is. Fogyasztasa csak 10-20% kisebb.
En nagyon szeretek motorozni es az anyagi terhek ellenere se akartam abbahagyni a motorozast de a fent sorolt jelensegek miatt ugy dontottem en tovabba nem kockaztatom az eletemet. Remelem ahogy az autosok moralja javult az utobbi evekben ugy talan a kozlekedesi szabalyok betartasanak kulturaja is csak meghonosodik nalunk is. Szerintem teljesen baromsag kampanyolni az autosok koreben a tobbseg remekul egyutmukodik a motorosokkal DE van egy jelentos reteg akik semmilyen kressz szabalyt nem tartanak be Furgonosok taxisok nagyterepjaros tahoarcok es sokan masok akik ugy gondoljak rajuk nem ervenyesek a szabalyok oket a forgalombol ki kellene venni ugy ahogy nem pedig a rendes tobbseget kene abuzalni.
Egy hasolat : nem azt kell agyonbuntetni aki ebedre megiszik egy pohar magyar vorobort es delutan autoba ul hanem azt kell evekre eltiltani a vezetestol aki seggreszegen vezet. Ez a motoros kampany pont olyan mint a zero tolerancia amit most emlitettem.
Remelem nem sertettem meg senkit itt.
Zoli

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 15:53:43

"Boromir_ 2008.11.04. 14:55:16
Sziasztok en 2 hete mar "csak" autos vagyok 4 ev motorozas utan eladom a nagymotoromat.
Sajat testi epsegem megorzese erdekeben."

nEM KRITIZÁLNI akarlak, amúgy megértelek, de a kisördög azt súgja nekem, hogy megkérdezzem:

Mit csinálnál Bangkokban, vagy Saigonban, vagy Olaszországban?

Persze, buta kérdés, mert nekünk Svájchoz kell hasonlítani magunkat. :-)

Kopi3.14 2008.11.04. 16:13:52

isti77 2008.11.04. 09:57:05

Balrol elozunk. Persze. De oszinten, mennyi motorost lattal a szembejovo forgalom mellett elorecsorogni? Valamint tobbsavos utnal vajh anyaznal, ha nem fersz el, mert balra huzodtak le? Es autos szemszogbol, melyik odlalra kell figyelned? Jobbra, vagy balra? Lehuzodsz jobbr,a figyelve, hogy balrol elmehessenek. De kozben meg felpakolod a masik oldalon a motorost az ott forgalmi okokbol nulla sebessegu jarmure, akkor szerinted megdicser erte a motoros?

Devisionhun 2008.11.04. 16:41:45

Motoros elengedés, nem megköszönés:
Én mindig hálás vagyok, de van olyan (szinte elképzelhetetlen szituáció... =P) hogy kuplungolni, fékezni és még kormányozni is kell... Bármily meglepő, de még nem növesztettünk 3. "köszönő" kezet.

Tehát ne tessenek kérem haragudni, csak kapaszkodni is kell!

Köszönöm!! (azt is hogy elengedsz!)

Marcellusca 2008.11.04. 17:29:38

Epikurosz 2008.11.04. 14:15:45

"Az oktatási miniszter (Hiller?) MONDJON LE, DE AZONNAL!" - Az egy másik blog! :D

Azt vettem észre, hogy az utóbbi napokban ugyanoda lyukadunk ki: A közlekedési ismeretek, a közlekedési kultúra alapjait már (legkésőbb) általános iskolás korban kellene elsajátítani + szülői felelősség!

MadBob 2008.11.04. 18:02:24

Boromir_ 2008.11.04. 14:55:16
"7.biztonsagos kovetesi tavolsag be nem tartasa (motor mogott 30cm el haladas)"

És ezt a KRESZ legalizálja is.

loláb 2008.11.04. 19:49:53

Richelieu, igazad van, hígult a motoros társadalom is. De az autós is felhígult a kilencvenes évek közepén. Csak arra már kevesen emlékeznek, milyen volt, amikor budapesten nem 2 millió autó haladt át, hanem csak 700ezer, hogy milyen volt akkor közlekedni, mennyi paraszt volt, meg önveszélyes f@sz.
Ez a felhígulást én természetesnek érzem, noha nem örülök neki. És minthogy a türhő autósoknak sem lehet megtanítani, hogy ne parkoljanak a rokihelyre, meg elakadásjelzővel az útra, ne előzzenek dupla zárovonalon, stb...így ugyanezen motorosok is szabálytalanul, illetve bunkón ognak közlekedni.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.04. 22:23:04

lolab: "Ez a felhígulást én természetesnek érzem, noha nem örülök neki."

Ühüm. A vizsgáztató biztosok is természetesnek veszik, hogy 10 kilóért átengednek olyant is, aki a macisajtot sem ismeri, sőt örülnek is neki, mert ebből lesz a szép kocsi és villa.

Krisi 2008.11.05. 00:54:28

Motorozni nem nagyon szoktam városban, de biciklizni igen. Ez nem jönne szorosan a témához, pedig de, mivel a reggeli útvonalamon végigelőzök jópár araszoló autót az Alkotás úttól a Margit hídig, akárcsak a motorosok.

Kommenteket nem nagyon aolvastam, remélem nem indult még be az autósok/motorosok fikázása :)

Teljesen korrekt szerintem az írás, csak bólogattam olvasás közben. Megköszönésről csak annyit, hogy én mindig megköszönöm, ha valaki félrehúzódik. Kb. 10-ből 1-szer nem, mert épp fékezek, máshova figyelek, egyszóval nem tudom megköszönni. De aki "direkt" nem köszöni meg az tényleg száradjon el.

Az autós társadalom pedig tényleg jófej általánosságban, nyilván van pár kivétel, kár, hogy sokaknak csak ők tűnnek fel :(

Szóval ezúton is kívánok szép életet minden biciklist/motorost elengedő autósnak :)

Krisi 2008.11.05. 01:13:11

Látom előjött még a "hangos motor a jó, mert meghallják" kezdetű örökzöld.

Hát ez szerintem eget verő faszság, már elnézést, bocsánat ha most valakinek a lelkébe gázoltam.

Már vagy két éve járok mindennapi szinten biciklivel kocsisorok közt, még SOHA nem volt olyan alkalom, hogy hátrányom származott volna amiatt, hogy nincs hangom. Aki tud motorozni, annak nem kell hang. Robogós futároknak általában szintén nincs hangjuk, őket sem nevezném éppen rutintalannak, biciklis futárokat pedig meg sem említettem, akik szintén nem zajonganak, mégis baleset nélkül mennek napi száz kilométereket.

A hangot meg általában akkor halljuk, amikor már előttünk van a motor, szóval nagyon hangos gépnek kell lennie ahhoz, hogy a hangszigetelt autóból meghalljuk a mögöttünk jövő mocit (aminek hátul jön a hangja).

És hogy valami építőt is mondjak: hang helyett fény kell. Motoron fel kell lökni a refit (szigorúan csak tiszta, napos időben, NEM éjszaka vagy szürkületben, amikor elvakítja a szembejövőket!!)
Biciklimen meg van elöl egy elég bika LED-es fényszóró, éjszaka mindenki észreveszi, főleg ha villog, + van még rajtam is egy gyengébb villogó, csak az nem vesz észre, aki nem akar.

Szóval hang helyett fény kell, szerintem sokkal többet számít.

Rajongo 2008.11.05. 08:07:02

Nem motorozó motorrajongóként csak annyit, hogy a legnagyobb gondom a meggondolatlansággal van. És lehet az illető robogós vagy speedmotoros, cikkcakkoljon a városi dugóban vagy repesszen a Mátrában – a meggondolatlan vagy ne adj ég felelőtlen viselkedés az egyetlen baj. És lehet jobban oktatni a motorosokat (persze kellene, sőt, az autósokat is!), a „hülyeséggel” elég nehéz sztem mit kezdeni.

Pl. fura, ha 2*2 sávnál belsőben pirosnál autóval elsőként állva megáll melletted jobbra egy robogós, aki zöldnél elindulva balra előtted !!! akar bekanyarodni, és a leírt helyzetből adódóan értelemszerűen rárakja magát a kocsid jobb elejére. Bocs, azt hittem... Nem, hinni máshol kell.

Vagy a száguldozók a Mátrában: elég sokat járunk fel kocsival hétvégéken, de egy kezemen meg tudnám számolni, hány alkalommal nem jött szembe motoros a sávunkban valamelyik szerpentinkanyarban, vagy ne előzött volna ki mögülünk indulva a szembe sávba áthúzva a tk beláthatatlan kanyarban. Na ez nem kell.

Sztem minden más (elengedés, köszönés, előrehúzódás, közlekedés autópályán v más utakon stb) az összes alkalmi elbénázással együtt manapság nagyjából rendben van – csak így tovább, figyelmesen, hajrá autósok, hajrá motorosok! :)

9mmPara 2008.11.05. 10:00:38

Marcelluska!
Betűgyűjtő vagyok (A-tól E-ig, plusz előtte smkp önállóan) és még ma is emlékszem arra a sokkoló élményre, amikor teherautóban először ülve rájöttem, hogy a milliónyi tükör és több négyzetméternyi ablak dacára k...ra nem lehet kilátni a fülkéből. Úgyhogy ha a teljes ABC-t nem is írnám elő minden jogsiszerzőnek, de egy félórányi C-s rutinpályázást igen.
Másrészt igenis mindenkinek végig kellene járnia a járműves szamárlétrát. Biciklizzen, kismotorozzon, motorozzon, hogy mire autóba ül, legyen kisebb, könnyebb járművel közlekedési gyakorlata, mert akkor már egyszerűbb az új járművet (méret és mozgás) megtanulnia.

cso zsi 2008.11.05. 10:11:22

A hangos kipufogós motorok is "valahogy" kikerülnek a forgalomba.
Pedig semmi más, mint öncélú magamutogatás.
Azt hiszik, hogy messziről hallani őket, pedig csak mellette, és mögötte hangos.
Mindegy, hogy cross, speed, vagy túramotor.
Bár, ha előrefordítanák a kipufogót, akkor lehet, hogy elérnék a céljukat.
Igaz, először ők szenvednének halláskárosodást.

Név 2008.11.06. 09:28:40

MadBob 2008.11.04. 18:02:24

A KRESZ egyáltalán nem "legalizálja" a követési távolság be nem tartását semmilyen járművel szemben!

Nem tudom miből gondoltad, de ne terjessz ilyen balesetveszélyes, hamis információkat!

MadBob 2008.11.06. 10:17:39

Egy kis idézet a KRESZ-ből:

Követési távolság

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

.....
Nincs szükség ilyen követési távolság tartására:

....

c) egy nyomon haladó jármű (kétkerekű motorkerékpár, segédmotoros kerékpár vagy kerékpár) követése esetén.

Touch-Kó 2009.03.20. 15:05:35

Fontos kiemelni,hogy a SOROK KÖZÖTT hivatalosan is EL LEHET MENNI.Szept.1-től.
Másik az,hogy az autósok nagy része mostanában elenged,de nagy részük még mindig kö**ög,és ha látja,hogy ott állok,40 fokban full bőrben,a szmogban, még akkor is csak legyint, rosszabb esetben el van foglalva sminkeléssel, telefonálással, stb-vel.
Figyelmetlen autósok márpedig vannak.
Én 2006 ban 2 haveromat veszítettem el, mindkettő motorozott, abból az egyik vétlen volt.
Mellesleg abban az évben 7 baleset volt ismerősi körömben(hál'istennek elég nagy)és abból 6-ot autós okozott.
Tavaly egy haverom majdnem meghalt egy szabálytalan autós miatt.
Sajnos ez a tapasztlatom nem ezt mutatja...És egyik sem volt friss jogsis..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása