Richelieu a következő posztot "népszerűtlen írás" megjelöléssel küldte el nekünk valószínűleg azért, mert ha végigolvassátok, lesznek olyan pontok amivel majd nem értetek egyet, de szerintem szép számmal akad majd olyan is, aki osztja a véleményét.
Eljött hát az a téma, amivel kapcsolatban nekem is vegyesek az érzéseim, így hát előre elnézést, ha nem lesz túl összeszedett.
A téma leginkább emlékállítás szeretne lenni keresztapám előtt, aki tragikus autóbalesetben közel egy éve hunyt el. Pedig motoros volt, szénakazalok alól szedett ki veterán motorokat, összerakta őket, és low budget alapon indult az ország különböző pontjain veterán versenyeken, kicsinosított MZ és Pannónia motorokon, és sorba nyerte azokat. A csapata a felesége volt, mindenki kedvelte. Ő mesélt nekem sok extrém dologról, én a hétköznapibb esetekre hívnám fel a figyelmet.
Adott az a honfirtársunk, aki azt gondolván, hogy gyorsabban fog közlekedni 2 keréken, motorra vált autó helyett. Egyre többen gondolják így, és ez amúgy jó. Nekem is megfordult a fejemben. Ezzel azonban szerintem a motoros társadalom hígulásnak indult. A következő eseteket látom nap mint nap. Akinek nem inge ne vegye magára alapon olvassátok, és miután éltem a taljánoknál 6 évet, van összehasonlítási alapom. Ott ezek valahogy kevésbé zavaróak. Nem tudom miért.
Szóval.
1. Állunk a dugóban, és jön a kocsik között a motoros. Én eleve úgy szoktam állni, hogy ha valaki a mellettem lévő sávban a kocsijával közel van hozzám, kicsit áthúzódom másik oldal felé, persze sávon belül. Ez akkor jó, ha a szélén állsz. Mert így, ha jön a motoros, el tud menni, néha megköszöni, de az sem baj ha nem, eleve azért állok úgy, hogy mehessen, nem azért, hogy köszöngessen. A gáz akkor van, ha a középső sávban állsz. Ha lehúzódsz jobbra, tuti ott akar elmenni a motoros és nem bal oldalon.... és akkor bőget, fejet csóvál, te meg nem tudsz mit csinálni, amíg el nem indul a sor. Majd pedig amikor elhúzódsz miután elindult a sor, még be is mutat. A szitu meg nem olyan, hogy érvekkel elmagyarázd, hogy ott volt a másik oldal bakker. Utána menni meg lehetetlen.
2. Lassan megy a sor, mész a sávodban tök középen, de a melletted lévő kicsit feléd húz, és jön a motoros. Ekkor lehúzódok automatikusan, és a motoros elmegy. Ilyenkor kb 10-ből 2 köszöni meg......pedig szerintem ilyenkor kellene megköszönnie igazából. Ugyanis a motor is közlekedési eszköz, tehát KRESZ szerint mozog, de hát ki az a hülye, aki motorral beáll a dugóba, és vár (kivéve persze azokat a choppereket, amiken úgy ülnek mint pók a falon, és 180 centi szélesek). A KRESZben pedig én még nem találtam azt a részt, hogy a motors elmehet a kocsik között, csak mert "keskenyebb"... De lehet, hogy van ilyen, akkor sorry. ERGO ha már mindenki belemegy a játékba, vagyis hozzájárulok ahhoz, hogy ő elmehessen szabálytalanul (de persze teléjesen logikusan), akkor legalább egy laza kösz, vagy valami, nem?
3. Megelőz a motoros a sávok között, majd bejön eléd. Na ettől viszont ki vagyok akadva. Ok, jőjjön be, de egy laza index nem ártana. Mert ilyenkor a motorosok 99 %-a nem néz hátra, csak besorol. Ha meg elütöd, Te vagy a sátán, pedig egy átlagos zugügyvéd is kihozná a dolgot úgy, hogy ő volt a hibás, mert index nélkül váltott sávot, bevágott, stb stb. Márpedig ez is az egyik ok, amiért emberek motorral járnának, hogy annak előnyeit élvezzék. De manapság a kresz szerint szabálytalanul.
Szóval összefoglalva nem értem, miért vannak giganto kampányok, hogy figyeljünk jobban a motorosokra, mert szerintem figyelünk eléggé. Tudom, vannak kivételek, meg azért még most is sok autós dafke csakazértis alapon nem engedi be őket, rájuk húzza, stb. De azt is szentül hiszem, hogy a motorosnak, ha már belevág a dologba, rendelkeznie kellene annyi érzékkel, hogy felvegye a forgalom ritmusát, aminek ő is része, és ha már össznépien szabálytalankodunk, legalább tegye azt "jól", gördülékenyen. És a zsiványbecsület alapján dolgozzon össze az ő segédeivel, akik lehetővé teszik neki, hogy gyorsabb lehessen: az autósokkal. De az, hogy az legyen a kreszben, hogy még mi menjünk fixen valamelyik oldalon.....na!
Ma reggel például 6 motors ment el mellettem a dugóban, miközben lassan csorogtunk, ebből 5 megköszönte. A hatodik egy gyorsabb szakaszon jött el mellettem (az Árpád fejedelem útján a Szépvölgyi úti HÉV megálló előtt a város felé), de látta, hogy nem fér el, én meg beengedtem, de miután a besorolást nagyjából velem egyvonalban kezdte, és az út közepén meg jött egy járdasziget, kissé kapkodósra sikerült a dolog. Én amúgy is fékeztem, lehúzódtam jobbra, ő nagy nehezen bejött elém, és ment tovább, mintha ott sem lettem volna. Ha pl nem sajnáltam volna a kocsim kaszniját, a nyomorult életét, valamint a járdaszigeten álló Hölgyet és 2 kisgyermekét, akkor tuti nem veszem el. Ja, és a dologban a tragédia az volt, hogy átrongyolt a zebrán úgy, hogy én végülis megálltam, a család meg lépett volna le szerintem.....
Úgyhogy ne általánosítsunk, de azért lássuk be, hígul a dolog, és ez nem annyira jó. Én abban látnék rációt, hogy maguk a motorosok lobbizzanak azért, hogy keményebb legyen a követelményrendszer ahhoz, hogy valaki erősebb géppel járhasson. Mert egy 300 Kg súlyú vasdarab 120 lóerővel ami 4 másodperc alatt van százon, és sokkal ruganyosabb mint egy autó, az bizony ugyanannyival veszélyesebb is szerintem.
Vennék robogót olcsón.....
Az utolsó 100 komment: