Nolet egy ételfutár hölgyeménnyel keveredett kisebb fajta konfliktusba és bár a nőszemély elismerte, hogy nem épp a legmegfelelőbb helyet választotta a szortírozásra, mégsem vette a fáradságot, hogy szabaddá tegye a parkolót az arra rászorulók részére.
A II. ker. Pengő utca elején van egy rokkantparkoló- hely felfestve. Éppen megállok a következő helyen amikor ételkiszállító hölgy (mint kiderült inkább véglény) beparkol a rokihelyre. 3 autónyival odébb volt még két hely. A következő párbeszéd zajlott le:
- Ne haragudj, ez egy rokkant hely ahova álltál. Légyszíves gurulj odébb, a következő helyre.
- De mindjárt megyek.
- Figyelj, itt van nem messze a Marcibányi téri rokkantközpont, erre a helyre TÉNYLEG szüksége lehet valakinek. Állj már át légyszíves, neked nem tart semmiből 5 métert odébbmenni.
- Jólvan, jólvan állok.Igazad van.
- Miért nem mész?
- Megyek már! Mondtam, hogy igazad van! (úgy látszik ez a mániája.)
Tovább pakolja ki a cuccait a kocsiból.Én bezárom a kocsit, direkt szöszmötölök egy- két percet, majd látom, hogy esze ágában sincs odébbálni.
- Ne haragudj, de lehetne benned ennyi együttérzés, hogy odébbállsz, neked nem tart semmiből egy rokkantnak ez létkérdés.
- Jóvammá! Megyek má el!
- Látom, hogy nem mész, pakolod ki a cuccaid
- Mi bajod van már!!! Mondtam, hogy igazad van!!!!
És pakol tovább!!!!
Mennem kellett így ezzel zártam:
- Remélem amikor neked lesz szükséged segítségre ugyanennyire toleránsak lesznek veled is.
Ez kiverte a biztosítékot nála (hja a lelkiismeret)
-Mi van má!!! Mondom, hogy odébb állok, hányszor mondjam, hogy igazad van! ..............
És mondta mondta.
Szomorú befejezése a történetnek, lenéztem 10 perc múlva az utcára és még mindig ott állt. Tanulság nincs. Valóság van. És csodálkozunk, hogy itt tart ez az ország, ahol.
hawkeye 2008.11.11. 13:37:58
hawkeye 2008.11.11. 13:39:24
Hú, anyám, de hülye vagyok!
hawkeye 2008.11.11. 13:40:39
:))
Marcellusca 2008.11.11. 13:42:19
LordMeldrum 2008.11.11. 13:48:20
TH 2008.11.11. 13:52:37
Ez csak villámlátogatás volt. :)
Ez a csaj azért kemény lehetett. Mentségére legyen mondva, hogy lehet, hogy nincs agya.
Kopi3.14 2008.11.11. 13:53:48
TH 2008.11.11. 13:55:47
Mivel valszeg nincs agya, ezért a fejét hiába ütöd. Meggyőződésem, hogy egyes emberek kizárólag a gerincvelőjük segítségével működnek, meg valami agycsökevénnyel, de azt aztán ütheted, jobb/rosszabb már nem lesz...
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.11. 14:01:49
Tehát jogos a rokkanthely...
Most miért kell szegényt bántani?
Amúgy ha én közlekedési minisztérium lennék, minden nőnek mindenhol engedném a rokkantparkoló használatát. A bevásárlóközpontoknál az szélesebb, a bejárathoz is közelebb van, tehát valszeg tudnának úgy parkolni, hogy ne amortizálják le a szomszéd kocsiját, bónuszként talán a saját kocsijukat is megtalálnák a boltból kijövet... :)
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.11.11. 14:03:33
telefon az ételkihordócéghez?
nincs más megoldás, az ilyeneket irtani kell valahogy.
TH 2008.11.11. 14:04:02
"Frauenparkplatz"? Németországban elég gyakori. Ált. 1,5-2x szélesebbek a normál parkolóhelyeknél.
TH 2008.11.11. 14:05:07
De ha értelmi fogyatékos, akkor nem járna neki a jogsi. De az őt szállító kocsinak valóban járna a kártya...
Marcellusca 2008.11.11. 14:14:09
Az csak érzéki csalódás lehetett! Érdekes, hogy péntek este egy rendőrt sem láttam ott, pedig tele volt a roki parkoló kártyátlanokkal.
TH 2008.11.11. 14:05:07
Látom nem vagy tisztában a jogsihoz jutás feltételeivel. :D Még ált. isk. végzettség sem kell, nemhogy (SAJNOS) piszológiai alkalmasság!
Rong 2008.11.11. 14:18:57
ucqxe6 2008.11.11. 14:27:53
Loismustdie 2008.11.11. 14:27:53
TH 2008.11.11. 14:27:56
Gondolom magából indult ki a leányzó.
sugi77 2008.11.11. 14:28:39
Rong 2008.11.11. 14:34:53
Igazad van :D
TH 2008.11.11. 14:36:25
Tudom, hogy ez a hivatalos magyarázat. És te el is hiszed? :)))
ucqxe6 2008.11.11. 14:40:27
A kérdés jogos :)
Egyébként elhiszem. Bár jómagam is nő vagyok, tehát ezt nem minden elfogultság nélkül teszem. Hozzáteszem, hogy még egyetlen autónak sem mentem neki parkolás közben, sőt, egyéb tereptárgynak sem. És szoktam parkolni tolatva padkára stb. :P
TH 2008.11.11. 14:43:32
Remélem, hogy komolyan is gondolják. :)
Örülök, hogy te is erősíted azok sorát, akik megdönthetik a "női sofőrök mind bénák" elméletet!
ex-dr. vuk 2008.11.11. 14:48:40
De legalabb minja ki, hogy "szarok rad bazmeg itt fogok allni mindig, akarmit csinalsz", az legalabb egyenes beszed.
TH 2008.11.11. 14:50:48
De akkor már lenne közvetlen okod pofán verni.
Egyébként tiltja bármi a fűre parkolást? Csak kérdezem...
Pistike911 2008.11.11. 14:53:42
Én pedig szeretném megdönteni a női sofőröket! Csak így. :D
TH 2008.11.11. 14:55:37
Én csak az elméletről beszéltem...És biztos vagy benne? Mindet??? :)))
George Jung 2008.11.11. 15:04:27
Egyébiránt a történethez: olyan jó lenne végre kitalálni valamit az ilyenek ellen.
Én is jártam már hasonlóan. A pontos esetet hadd ne mondjam el. A lényeg, hogy a válasz annyi volt: "nem érdekel". Erre nem lehet mit reagálni. A salleron kívül.
Szomorú, de való.
Pistike911 2008.11.11. 15:08:45
Biztos vagyok benne........, hogy nem mindet! :D
Pistike911 2008.11.11. 15:10:53
Loismustdie 2008.11.11. 15:14:11
Loismustdie 2008.11.11. 14:27:53
Én a munkáltatókat próbálnám meggyőzni, hogy válogassák meg kivel dolgoztatnak. Mondjuk nem emeli a Fúdfákkpresz presztizsét, ha az alkalmazott kis hölgy a rokiparkolóban házhozszállít. Ehhez már csak egy kis visszacsatolás kellene, a How am I driving? mintájára telefonszámot adni, a problémás sofőr bejelentésére. Láttam már mentőt(utas nélkül), áruszállítót balestet majdnem okozni, hát telefonáltam is volna élből. Annyian akarnak dolgozni, biztos akadna aki tud a szabályos közlekedésre is figyelni. A kis hölgy pedig átgondolná, hogy hol b*aszta el, miközben a munkaügyibe sétál. Kb.
TH 2008.11.11. 15:16:41
Ezt már olvastam, de ezt nálunk egyelőre leszarják. Nem érdekli a cégeket, hogy mennyire szabályosan vezetnek a kollégák - tisztelet a kivételnek.
George Jung 2008.11.11. 15:04:27
Azért talán ERRE csak nem lesz ilyen, max. provokációból. Komolyan remélem nem gondolja senki a blog olvasóközönségéből.
Loismustdie 2008.11.11. 15:25:45
titan 2008.11.11. 15:31:55
aqweren 2008.11.11. 15:41:41
(Pistike hozzászólását leszámítva, természetesen)
De egyébként az empátia, úgy általában, nem jellemző mai színes kis világunkra..:S Sokan lehet a szó jelentését sem ismerik, azt hiszik valami édesség...:S
gergő · http://www.partypeople.hu 2008.11.11. 15:43:42
(arrol nem is beszelve, hogy minden dobozos-etelbe hihetetlen mennyisegu izfokozot pakolnak bele)
ex-dr. vuk 2008.11.11. 15:55:38
Azt nem tudom, de kibaszott randa, ahogy sarosodok, kipusztul a fu, es egy baszott nagy csupasz godor lesz rovid idon belul.
Tiltja vagy nem - taplosag. Hacsak nem a sajat fuvere parkol.
TH 2008.11.11. 15:56:44
Egyetértek. Csak azért kérdeztem, mert jó lenne, ha ez büntethető is lenne, de nem tudom, hogy az-e.
storyline :) 2008.11.11. 15:58:45
ex-dr. vuk 2008.11.11. 15:59:59
Leulhetsz, egyes.
Devil 2008.11.11. 16:03:16
szaGértő 2008.11.11. 16:04:17
"A csaj nyilvánvalóan értelmi fogyatékos"
Kajaszállító, az éttermi fogyatékos...
Devil 2008.11.11. 16:04:26
storyline :) 2008.11.11. 16:10:26
Szerintem a poszt mindkét szereplője szőke!
tehenke 2008.11.11. 16:11:03
Pistike911 2008.11.11. 16:15:52
A pinot noir meg egy pornósztár! :D
Pistike911 2008.11.11. 16:17:20
Még mindig csodálattal adózom személyed iránt! :)
storyline :) 2008.11.11. 16:33:13
ex-dr. vuk 2008.11.11. 16:41:05
Melyik kommentem valtotta ezt ki beloled?
Pistike911 2008.11.11. 16:43:51
Nem komment miatt írtam.
Feltételeztem, hogy a nick-ed melletti weblapon szereplő hölgy (aisha) te vagy, de a másik posztnál írt 'tökön szúrom magam' mondatod után erősen elbizonytalanodtam. :o
megint 2008.11.11. 17:00:29
ViKo · http://fair.blog.hu 2008.11.11. 17:31:08
Manyizga (törölt) 2008.11.11. 17:39:29
ekkerjoz 2008.11.11. 17:50:34
A doki asszisztense kérte a papírokat, vissza kellett mennem a kocsihoz, addigra már ott volt két rendőr, meg egy vontató, mondom, kábé öt perc alatt.
Végül nem vitték el a kocsit, persze el kellett állnom máshová, az egyik rendőr türelmesen végighallgatott, együtt érzett velem, kívánt mielőbbi felépülést, de azért feljelentett.
Ennek már tíz éve, azóta állítólag még szigorúbbak. Cleveland környékén nem viccelnek.
jung 2008.11.11. 17:59:05
1. az ételfutárok tényleg 5p-et maradnak. Ezt a rokik is tudják, ezért kivárják amig elmegy a kajafutár, és utána beállnak.
Tolerancia: A rokik is rendelhetnek ebédet és nekik is számít hogy a kaja időben érkezzen, és a futárnak is kötve van az ideje, nem körözhet naphosszat helyet keresve.
2. ha nem vagy rendőr, akkor azzal hogy szóltál, állampolgári kötelességedet megtetted, semmi jogod nem volt tovább csesztetni a csajt ezzel is a rokihelyen töltött idejét növelted!
Nyitott szem (törölt) 2008.11.11. 18:00:25
Lécci, írd már ide melyik cég volt: ennyi negatív reklám kijár egy ilyen tahónak...
Jung:
Nem igaz, hogy nincs mit tenni. Rendszámot felírod, céget felhívod, és lemondod az ebédet - már ha nála rendelted. Ha nem, akkor keresel valakit, aki ott rendelte. Közben meg kiposztolod. A civil kurázsi sokat segíthet. Persze a kopaszmerdzsóssal szemben ez nem megoldás, ezt elismerem...
jung 2008.11.11. 18:05:39
abdul 2008.11.11. 18:08:09
Ez így magában semmi.
Ilyennel én is találkoztam, csak segítséget kért tőlem, hogy könnyítsem a pakolását. Amikor elmondtam neki, hogy miért nem segítek, anyám egyből csuklott, aztán meg szidott mindenkit, hogy ő az áldozat.
Annyit mondam neki az egészre, hogy én is szoktam szarni, csak nem oda, ahol éppen állok, és nem próbálom letagadni, mikor bűzlik.
TH 2008.11.11. 18:09:37
A tilosban parkolást én sem, ha nem akadályozod a forgalmat. A forgalom akadályozására viszont semmi nem jogosít fel.
És arra sem, hogy rokihelyre álljon valaki. Inkább álljon meg szabálytalanul, de azt hagyja csak üresen!
Nyitott szem (törölt) 2008.11.11. 18:10:44
autosave 2008.11.11. 18:18:46
autosave 2008.11.11. 18:21:13
boka · http://csaszu 2008.11.11. 18:21:32
Öntudatos-körszakállas-bördzsekis ( mint a stipi-stopis házaspár a bank reklámban )
TH 2008.11.11. 18:25:44
Íme: boka · csaszu 2008.11.11. 18:21:32
Parajpuding 2008.11.11. 18:31:34
io79 2008.11.11. 18:35:43
Nem kellett volna órákig köröznie, két hellyel előrébb volt szabad hely! Ez neki semmi, de egy rokkantnak 10-20m is nehéz lehet!
Marcellusca 2008.11.11. 18:36:17
A múltkor próbáltam kideríteni, de akkor sem válaszolt a kérdésre, úgyhogy Photosop. :D
Ha meg nem akkor: Blokkolnám, mert blokkolnám! :D
jung 2008.11.11. 18:05:39
Már megint a magyarázkodás! Magyarországon mindig mindenki meg tudja magyrázni, hogy éppen miért tojt bele a szabályokba ... Már nagyon uncsi! Ha a futár úgy parkol le, hogy akadályoz a továbbhaladásban az idegesítő. De ha mozgáskorlátozott parkolóba dobja le a verdát az nem csak genyóság, hanem nagyfokú taplóság is!!! Az ilyen - ismételve a korábbi kommentemet - 12a-c!!!
storyline :) 2008.11.11. 18:53:11
Ki kell csavarni legalább két kerekéből a szelepeket és a kezébe adni, hogy "szájjal is föl tudod fújni, szívi!" :) majd balra el... :)"
Sőt, én a villamospályán haladók kocsijait is odabilincseltetném a sínhez, aztán majd jól megtanulják! Még azokra is hatással lesz, akik csak ugyanott villamosoznának!
Közöd?? (törölt) 2008.11.11. 18:54:51
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.11. 19:04:02
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.11.11. 19:11:31
"nem" nélkül...
kell a nem,csak egy vessző is elé.
Netuddki. 2008.11.11. 19:23:44
jung 2008.11.11. 19:45:18
Ismételten: ételfutár a munkáját végzi, max 5 p-et marad és minden vitatkozó csak lassítja.
És ismételten: a roki is tud várni pár percet, neki is van szeme, látja hogy ételfutár foglalja a helyét és pár perc múlva elhúz!
jung 2008.11.11. 19:46:23
ganyager 2008.11.11. 19:47:40
- Én is mozgássérült vagyok, és SAJNOS minden napos ezek a parkolási manőverek!
*****************
Kedves Történet beküldő!
Én minimum annyit még megcsináltam volna a helyedben, hogy lefényképeztem volna, (ha nincs fénnyképeződ) akkor legalább felírtam volna a rendszámát mikor és hol történt + az autón lévő kaja eblémáról az adatokat leírtam volna és panaszt tettem volna a kajacégnél.
zezse 2008.11.11. 19:53:48
rudi völler frizura 2008.11.11. 19:59:18
rendesen erőltetnem kellett magam hogy, értelmezni tudjam amit idekapartál.
az mennyire világos hogy szerencsétlen ember dolgozik, időhöz van kötve, és max. pár percig áll a parkolóban? és nem azért mert lusta ill. agyilag beteg. te meg egy alulművelt fasz vagy. így most jó?
rudi völler frizura 2008.11.11. 20:01:32
Jókai a Fekete Gyémántok c. könyvében a "nyomorék" jelzőt használta az egyik szereplőre. Gáz elolvasni azt a könyvet emiatt? vagy maga Jókai lenne gáz?
Secnir 2008.11.11. 20:05:59
te miért nem ütögetted meg egy kicsit?
jobb kézzel erőből? ötször?
közkedvelt 2008.11.11. 20:08:05
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.11. 20:29:40
Amúgy érdekelne, ha anyukátok rokkant lenne, akkor is ennyire empatikusak lennétek?
Ha nem vagy rokkant, NE állj rokkant-helyre, különösen, ha van hely máshol. Ha odaálltál, akkor meg legyen benned annyi, hogy te magad is rokkant leszel.
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.11. 20:32:06
storyline :) 2008.11.11. 20:34:45
hulyemagyar 2008.11.11. 20:42:33
Nem akartok már leszokni erről a "bölcsességről"?
Ma már ez a 100000. írás, ahol ezzel zárják a sorokat.
1. Közhelyes kissé
2. Minden országban vannak ilyenek
boka · http://csaszu 2008.11.11. 20:42:38
Nem védtük, csak körbeírtuk azt az embertipust is, aki öntudatában ötször szól a vétkesnek.
Az ilyen szokott az autóból kiabálni, ha lassan mész, ha gyorsan, ha bent ragadsz a kereszteződésben stb.
jung 2008.11.11. 20:44:13
alfredo 2008.11.11. 20:48:52
;)
Marcellusca 2008.11.11. 20:50:36
Ne röhögtess!!!
A futárnak nem gond +10-20m-ről a kaját széthordani, de egy mozgáskorlátozottnak 2 azaz kettő méter is sokat számít!
Ha ő maga nem rokkant, akkor nem elfogadható alternatíva - mégha rokkantnak is viszi a kaját - ,hogy olyan helyen parkoljon!
Aqweren 2008.11.11. 20:55:09
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.11.11. 20:55:26
Szerintem fordítva ültök a lovon...
alfredo 2008.11.11. 20:55:44
" Ilyenkor nincs idő körözgetni, parkolócédulát venni stb."
1. A poszt szerint két hellyel arrébb is simán megállhatott volna. Szerinted minek ahhoz körözgetni, hogy valaki 5-6 m-t arrébbguruljon?
2. Nem kell parkolócédulát venni. Aki a belvárosban dolgozik, jön megy az autójával az vegyen parkolóbérletet! Vagy szerinted az elegendő indok nem fizetni egy szolgáltatásért, hogy neked szükséged van arra a szolgáltatásra? A fodrásznál sem fizetsz, hanem azt mondod, h "dehiszen neked erre a hajvágásra szükséged volt!"? A boltban sem fizetsz a kenyérért és a szalámiért arra hivatkozva, hogy "hiszen csak megenni viszed haza!"?
Kopi3.14 2008.11.11. 21:01:19
olvas, értelmez, és csak azután pofáz. A poszut aról ugat, hogy a mozgásérült parkolón kívül volt pár hellyel arréb rendes, szabad parkoló is. Mégis baszott beállni. Fuss neki még egyszer, és utána gyere a dolgozni kell dumával. Egyébként a dolgozni kell még nem mentesít a szabályok betartása alól.
TH 2008.11.11. 21:05:59
Jóstehetség vagy, bár sztem a többség itt csak heccből kötözködik, csak jung és még egy-két véglény hisz abban, hogy a csajnak volt igaza.
zsoci 2008.11.11. 21:06:12
Szoltál, mert nem tudsz hallgatni, utána már felesleges pofázni.
storyline :) 2008.11.11. 21:07:33
Pár perc erejéig, és nem azt mondtam, hogy oda parkoljon, hanem azt, hogy elfogadható alternatíva lehet... annyit a rokkant is tud várni adott esetben azért, hogy más rokkant ne haljon éhezzen :)
TH 2008.11.11. 21:13:16
Nyilvánvaló, hogy egy rokkant/mozgássérült/fogyatékos/fogyatékkal élő (kinek mi tetszik, lehet választani) ember is tud várni. Arról van szó, hogy erős bunkóság és udvariatlanság ilyen helyre beállni, FŐLEG, ha van másik szabad hely is. Én futár helyében inkább parkolnék megállni/várakozni tilos helyen, papírral az ablakban: ételszállítás, max. 10 perc. Ezt sokan csinálják így, és ezért nem szoktak büntetni általában. Amíg ezzel a módszerrel nem akadályozza a gyalogos v. autós forgalmat, addig jobbnak tartom, mint a rokihelyre állást. És egyébként a mozgássérült is tud várni,meg az ételfutár is. Nem percre pontosan viszik ki a kajákat, hanem minimum fél órás intervallumot adnak meg, és azt sem mindig tartják be. Kit érdekel, hogy 10kor v. 10:30kor jön az ebéd? Az ebédidő mindenképp messze van.
jung 2008.11.11. 21:13:36
Nem mondtam hogy a csajnak igaza van. Csak azt mondtam hogy érthető a viselkedése. A posztíróé viszont nem érthető. Addig OK, hogy egyszer felhívta a csaj figyelmét. Onnantól kezdve semmi köze hozzá, pláne hogy volt szabad hely, ahova a roki is be tud állni és hogy a csaj csak pár percig marad, tehát semmi ok nem volt a konfliktusra...
alfredo 2008.11.11. 21:15:33
Mért fontos, h rokkantnak viszi-e az ételt avagy sem? Mellesleg nem is tudjuk, h kinek vitte. Egyébként pedig belehalt volna a kedves ételkihordó hölgy, ha nem a mozgássérültek számára fenntartott parkolóba áll be, hanem néhány méterrel arrébb egy másikba? A rokkantparkolónak épp az a lényege, h szélesebb, mint a többi, segítve a ki- és beszállásukat. Egy normál parkolóhely egy mozgássérült számára nehezebben használható. Az értelmisérült hölgy azonban beállhat oda is.
alfredo 2008.11.11. 21:17:19
Marcellusca 2008.11.11. 21:17:51
Értem én, hogy villanymotor. De mi hajcsa?
Szóval, értem az okfejtésed, de számomra nem elfogadható ...
A postból kiderül, hogy nem csak 2-3 percre foglalta el a helyet, úgy, hogy közben végig az autó mellett volt, hanem legalább 1/4 óráig, miközben ott sem volt. Gondolom Te sem szeretsz negyedórákat várni feleslegesen!
Aqweren 2008.11.11. 21:19:31
Tudom hogy nem tartozik szorosan ide, de érthetetlen, hogy miért vállal valaki ilyen nyilvánvaló kellemetlenségeket, mint rokkant helyen parkolni - azért, hogy a főnök ne b.ssza le :S
Idealista vagyok és naiv (szerintem kinőni már nem fogom), de ha mindenki azt mondaná a vezetőiek hogy "Figyelj, _ezt_ nem", akkor talán nem lennének ilyen esetek.
alfredo 2008.11.11. 21:19:33
TH 2008.11.11. 21:19:39
Én ha már szóltam volna, akkor megvárom, hogy át is álljon...esetleg finoman utalok rá, hogy itt már több autónak is leeresztett a kereke rejtélyes okokból, tehát ha szeret pumpálni, akkor maradjon csak...ilyenekből szoktak érteni az emberek. És egy kerék leeresztésével még csak fizikai kárt sem okoz az ember az autóban...
TH 2008.11.11. 21:20:48
Szerintem tiszta sor, hogy nincs mindenhol parkolóhely, és tényleg nem töltheti minden áru- és ételszállító az életét helykereséssel. Érdemes lenne kijelölni esetleg pár helyet nekik is...hülye ötlet?
storyline :) 2008.11.11. 21:22:36
jung 2008.11.11. 21:23:09
Marcellusca 2008.11.11. 21:27:30
janecska 2008.11.11. 21:15:33
Én is ezt próbálom kifejteni.
Ott a pont!
Ja, és újraolvasva a postot, Nolet azt írja, hogy "3 autónyival odébb volt még két hely".
Egy nem mozgáskorlátozottnak (egy gyengeelméjűnek sem) nagy távolságot jelent, de ...
jung 2008.11.11. 21:13:36
Gondolom Téged könnyű leugatni, még akkor is, ha Neked van igazad.
storyline :) 2008.11.11. 21:28:01
TH Te rendőr vagy?"
Azok után, hogy leeresztené a tilosban parkoló kerekét (konzerválja a szabálysértést), még belügyminiszter is lehet :D
jung 2008.11.11. 21:28:46
ex-dr. vuk 2008.11.11. 21:32:33
Sajnos ki kell, hogy abranditsalak: elbizonytalanodasod jogos :)
A weboldal a zasszonye :) En csak itten nepszerusitem (ja meg en csinaltam - web & design link alatti resz, jobbfelul)
Marcellusca 2008.11.11. 21:33:13
És, ha megkérdezik, akkor abban a lakóparkban, irodaházban csak mozgáskorlátozottak élnek. Hehehe!
alfredo 2008.11.11. 21:37:05
TH
"Szerintem tiszta sor, hogy nincs mindenhol parkolóhely, és tényleg nem töltheti minden áru- és ételszállító az életét helykereséssel. Érdemes lenne kijelölni esetleg pár helyet nekik is...hülye ötlet?"
Akár ilyen módon is lehet. De nem érdekel; azt nem fogadom el, h valakire csak azért ne vonatkozzanak a szabályok, mert a munkáját végzi! Azokat a szabályokat (nem feltételezve rosszat...:)) nyilván nem véletlenül hozták. Ha az nem baj, ha egy ételkihordó megszegi a szabályt, mitől baj az, ha én teszem ugyanazt? Vagy mindkettőnknél büntessék, vagy egyikünknél (azaz senkinél) se!
Dövan!
"Szerintem jung is erre gondolt."
jung nem erre gondolt! nem gondolhatott erre, mert a posztban benne vagyon: volt más hely, nem is egy.
Marcellusca 2008.11.11. 21:37:11
Upsz! Akkó' ezt én is benéztem!
Mög köll mondjam, azé' blokkolnám ...
storyline :) 2008.11.11. 21:40:48
Jó, lényegtelen, nem lehet akkor sem a dolgokat lerendezni azzal, hogy a "szabáál az szabáál". Ilyen konkrét esetben mondhatjuk azt, hogy paraszt a csaj, de nem biztos, hogy mindig paraszt az, aki odaáll. Az életet nem lehet teljesen törvénykönyvekkel szabályozni. Történelmi tapasztalat, hogy pont az ilyen mindent szabályozni próbáló könyvek miatt retteg a világ egyik fele attól, hogy felrobbantja a másik fele. Ha meg egy fentebbi javaslat alapján ha nincs máshol hely, és nem akar a futár a rokihelyre állni, hanem simán beáll a tilosba, akkor jön megint egy buzerátor, aki beküldi a posztot, "hogymármegin a futár/rendőr/diplomata hova-eparkolt-e". Pont ez a fajta az amúgy a tapasztalatok alapján, hogy ha ő elbasz valamit, akkor azzal fogja megtámadni a közlekedési rendőr intézkedését, hogy nem volt rajta sapka, holott kellett volna, hogy legyen.
Szóval élni és élni hagyni. Nincs mindig optimális megoldás, de lehet törekedni rá, és néha sajnos így nem sikerül...
storyline :) 2008.11.11. 21:43:44
Nem, jung azt írta le, hogy ő mit csinált.
De néha vonatkoztassunk el attól, hogy konkrétan mi szerepelt a posztban. Különben mindenkinek elég lenne annyit kommentelni, hogy "hüje - nem hüje".
autosave 2008.11.11. 21:52:35
ezt hagyjuk meg azoknak, akik mondjuk életveszélyt hárítanak el vagy éppen bűncselekményt előznek meg, stb...
ha ez a maszek kajakihordás olyan fontos lenne, mint ahogyan azt itt páran beállítják, akkor közfeladatot ellátó személyek lennének... és azt is ki mondta, hogy autóval kell kihordani...
TH 2008.11.11. 21:55:09
Egyetértek. Viszont nem értek egyet janecskával, szerintem ilyenkor van értelme rugalmasan kezelni a szabályokat. Ha egyszer a szabályozás nem életszerű, akkor nem lehet betű szerint ragaszkodni hozzá. Te se örülnél, ha azért nem lenne áru a boltban, mert a szállítókocsinak ez a 11. címe, és az előző 9nél 10x15 percet töltött helykereséssel.
alfredo 2008.11.11. 21:58:40
Bocs, de jung éppen arról írt, h nincs iylenkor idő parkolóhelyért körözgetni! Erg: szerinte két parkolóhellyel arrébgurulni az "körözgetés".
Azaz ebben tényszerűen igazam volt.
Vonatkoztassunk el a posztban leírt tényektől? Ja, hogy feltételezzük, h abszolute nem volt másik parkolóhely 17 km-es sugarú körön belül? Akkor tényleg nem tudott máshová parkolni az ételkihordó! Így mindenben igazad van! (A posztíró pedig nyilván csak hazudta neki, h néhány méterrel arrébb van másik hely.)
Így jó?
alfredo 2008.11.11. 22:04:58
Te örülnél, ha a gyerekednek renszeresen elmaradnának az iskolában az órái, mert a tanár parkolóhelyet keresett (furcsa, ők meg tudják ezt oldani...). Annak örülnél, ha az uszodában nyitás után még mindig sorban áéénál, de a sor nem haladna, mert a jegypénztáros épp parkolóhelyet keres (furcsa, ő is meg tudja ezt oldani...)? Sorolhatnánk még, igaz?
Ha a boltban pedig azért nincs áru, mert nem tudják megoldani a feltöltést, akkor emgyek másik boltba, ők meg becsukhatnak! A szállító is a munkáját végzi, én is. Miért vobatkoznának más közlekedési szabályok rá és rám, ha egyzser egyikünk sem használ megkülönböztető jelzést? Vagy, ha ő áll tilosban és mellé még rakodik is, akkor avval nem okoz balesetveszélyes helyzetet egy forgalmas kereszteződésben (csak egy létező példát írtam le). Tehát, ha én parkolnék ott, akkor én sem okoznék, nemde?
jung 2008.11.11. 22:06:49
TH 2008.11.11. 22:09:07
A tanár 1x parkol le egy nap, mint minden irodai dolgozó is. Ne ferdítsél. Főleg ne ilyen erős csúsztatásokkal működj. Az ételfutár meg mondjuk megy 15 (vagy mittomén mennyi, de kurva sok) helyre. Te jártál már Budapest belvárosában? Értem az elméletedet, nagyon szépen hangzik, de érdekelne a gyakorlati megvalósítás. De leírtam azt is, hogy rokihelyre állás és a forgalom feltartása soha nem lehet indokolt, max. a tilosban parkolás. Szerintem ezzel nem okoznak akkora kárt a társadalomnak, mint amekkora hasznot.
jung 2008.11.11. 22:10:40
ex-dr. vuk 2008.11.11. 22:17:15
En is ;)
Fogom is ;)
alfredo 2008.11.11. 22:20:28
Nem csúsztatok. Ha valahol tilos a megállás, akkor sok esetben annak jó oka van (nem mondom, vannak hülye tiltások is, de ez más téma). Például, mert balesetveszélyes helyzetet eredményezhet. Gondolod, ha egy ételszállító áll meg ott, akkor nem lesz balesetveszélyes a helyzet?
alfredo 2008.11.11. 22:22:28
Attól, mert nem végeztél még más munkát, csak ételkohordást, nem biztos, h rajtad kívül mindenki hülye. Az ételkohordó problémáját értem, de az nem az én problémám. Oldja megazt ő! De ne mások kárára!
Marcellusca 2008.11.11. 22:26:39
Biztosan lesz olyan (köztük én is), aki azt fogja sérelmezni, hogy a futár miért állhat meg, mikor ... De rokkant parkolót elfoglalni (bármi, nem rokkant indokkal) tahóság és nincs rá mentség!
TH!
Hogyan gondoltad a szabályok rugalmas kezelését? Te döntöd el, hogy mikor, melyik szabályt tartod be és melyiket nem?
És biztos fel leszel háborodva, ha épp egy szemellenzős zsernyák megbüntet, mert ő nem rugalmasan kezelte az adott szabályt.
jung 2008.11.11. 22:26:59
Ha valamihez nem értesz, ahhoz ne szólj hozzá, vagy ha mások elmondják, az hogy működik, próbáld meg feldolgozni magadban. Ez a lényeg, nem a Te problémád, nem is Te oldod meg, ez a kulcs...
TH 2008.11.11. 22:27:13
Budapesten sok helyen azért van mondjuk várakozni tilos, mert mondjuk egy nagy bolt vár oda áruszállítókat. Én nem látok problémát abban, hogy ha időnként más is odaáll 10 percre, és nem marad a kocsiban, hanem kiviszi a kaját pl. A sarkon parkolás kifejezetten balesetveszélyes, a forgalomnak nem csak akadályozása, de veszélyeztetése is, nem erről van szó. És most megint csúsztatsz: futár: óránként 10 cím, az mondjuk 30 3 óra alatt, míg a tanárnak 12 óra alatt kell eljutnia 3 helyre. Hát tényleg tökugyanaz!!!
Ha valahol azért tilos a megállás, mert balesetveszélyes, akkor ott nem szabad megállni. De ha mondjuk csak azért, mert a gyalogosoknak 1,5 helyett így csak 1 méter jut, azért azt túl lehet élni 10 percig. Ha viszont semmi helyet nem hagynak a gyalogosnak (babakocsi v. kerekesszék nem fér már el), az viszont megint nem elfogadható. Szóval nézd egyszer meg, hogy mivel 24 és nem 48 óra a nap, hogy az árukihordó nem férne bele a napba, ha óránként 10 helyett mondjuk csak 3 címre tudna szállítani...Mondhatod erre, hogy akkor legyen több szállító...és akkor is ezt mondod, ha tudod, hogy ezt utána te, mint vevő fizeted meg?
Marcellusca 2008.11.11. 22:27:54
Most dicsekszöl vagy panaszkosz? :D
alfredo 2008.11.11. 22:31:32
Na, további jó hülyézést! Tedd csak, az érveid elfogytak, ehhez viszont remekül értesz. Bizonyára sokat gyakoroltad, amíg mások beszélgettek.
;)
Marcellusca 2008.11.11. 22:37:24
Én is magamra vehetem, mert nem értek veled egyet?!
Az a futár problémája, hogy miként oldja meg a szabályos parkolást. Ha ez nem sikerül, akkor viszont az én problémám, hogy megoldjam az általa okozott helyzet kezelését. Hát, kösz, de nem! Elegem van abból, hogy mindig nekem kell megoldanom mások problémáját. És ez nem csak a parkolásra, hanem ált. a közlekedésre is vonatkozik.
alfredo 2008.11.11. 22:37:49
Te most extremitásokról beszélsz, holott én fentebb is leírtam, h nem minden tilosban parkolás jelenthet gondot, veszélyt. Akkor meg minek ezzel jönni? Ha egy áruháza rakodóhelyén állsz meg, a rendőr sem büntet meg, legfeljebb a logisztikai menedszer (azaz a raktáros) hőbörög legfeljebb egy picit. Nem erről beszéltem. Leírtam, miről beszéltem.
Nem látom be, h csúsztatnék. Attól, h valaki naponta százával szegi meg a szabályt nem lehet több joga arra, mint annak, aki nem teszi ezt. És itt tényleg a kirívó példák miatt dohogok. Olyanok miatt, mint ami a posztban is benne van, meg amit én is megírtam. Te ezeket véded (pontosabban, a poszt példáját, emrt amit én hoztam fel azt valóban, Te is elítélted).
jung 2008.11.11. 22:40:06
De annak a felfogásához sem kell sok diploma, hogy mi a különbség a 2 percre megállok valahol és az egész nap tilosban parkolás között.
Az is a Te magasröptű megjegyzésedre volt válasz miszerint a futár problémája, ha nincs hely, oldja meg maga. Csakhogy erre lehet az a válasz a mozgássérültnek is, hogy oldja meg maga, ha nincs hely. Az elv az lenne, hogy segítjük egymást és nem baszogatjuk, például egy futárral nem állsz le vitatkozni, ha rossz helyen áll, mert annál tovább marad ott.
jung 2008.11.11. 22:42:06
Egy ráérős posztoló feleslegesen borzolta a saját és egy idegen kedélyeit, ez a sztori...
Marcellusca 2008.11.11. 22:47:15
"Csakhogy erre lehet az a válasz a mozgássérültnek is, hogy oldja meg maga, ha nincs hely."
Azért ne keverjük már a Gizikét a gőzekével!
Egészen más kategória a mozgáskorlátozott, mint a futár. Szerintem egy rokkant sem választotta korlátozottságát, míg a futár bármikor felmondhat, ha nem tetszenek a munkafeltételek.
A futárok munkájának segítése nem társadalmi elvárás, míg a mozgáskorlátozottaké igen.
csakb 2008.11.11. 22:52:19
Nem, nincs különbség a 2 percre megállok és az egész nap között. Ugyanolyan szabálytalanság és taplóság a rokihelyet elfoglalni akár egy, akár egymillió másodpercig.
Ha mindenki csak egy kicsit nem tartja be a szabályokat, akkor máris itt tartunk a közlekedési kultúrával, ahol most.
De legalább van miről blogot írni a sok, mindig mindent megmagyarázós taplónak köszönhetően. ;]
jung 2008.11.11. 22:52:47
A felvetés nem tőlem jött, janicska gondolatmenete kifordítva.
Én azt gondolom, hogy segítenünk kell egymást és nem baszogatni, mind a közlekedésben, mind az élet egyéb területein. Aki tanár annak nem a parkolás a gondja, hanem ha valaki zavarja az óráját, a futárnak az, ha feltartják. Ennyi.
jung 2008.11.11. 22:54:23
csakb 2008.11.11. 22:56:14
"Én azt gondolom, hogy segítenünk kell egymást és nem baszogatni, mind a közlekedésben, mind az élet egyéb területein."
Pontosan! És a legjobban úgy tudnánk egymást segíteni, hogy _betartjuk_ a szabályokat, mindenféle "de csak két percre", "de csak most az egyszer, mert sietek" nélkül.
TH 2008.11.11. 23:00:02
Te UGYE nem sokszor jártál Pesten? A város közepén levő boltoknak nincs SAJÁT parkolóhelye. Az utcán van esetleg kijelölve terület, hogy megállni tilos - áruszállítás. Na most az ételhordót ilyen helyeken - elvileg - szerintem lehetne büntetni, de nincs értelme. Hidd el, sok helyen tilos a parkolás, ahol azért az ott megállás nem veszélyeztet és nem is akadályoz. De én nem akarom védeni a bunkó áruszállítókat, csak érdekelne tényleg, hogy Te hogy oldanád meg: kérlek írd le, hogy szerinted mi lenne a jó megoldás, te mit tennél az ilyen szállítók helyében! Kérlek legyél empatikus, és gondold át a helyzetet! Nagyon érdekel, hogy milyen javaslataid vannak - azt, hogy mit nem szabad, azt már olvastam.
jung 2008.11.11. 23:02:26
Elég gyakori, hogy az élet felülírja a szabályokat.
jung 2008.11.11. 23:06:09
Ez azért nem lopás vagy gyilkosság, ne így kezeljük!
Pistike911 2008.11.11. 23:09:31
Nos ezesetben természetesen a kijelentésem törölve (még jó, hogy nem folytattam úgy a mondatom, hogy kicsit szerelmes vagyok :D), elnézést, ha tolakodó voltam.
Az elragadó barátnődhöz (feleségedhez) ezúton gratulálok és puszilom innen 350 km-ről. :)
u.i.: Te szemét mázlista !!! :DDDD
Pistike911 2008.11.11. 23:11:13
:D
Kár, hogy nincs ilyen mutató és kisujj kombót feltartó, fejjel csápoló smiley! :D
csakb 2008.11.11. 23:19:08
Éltem pár helyen, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják. Ezekben az országokban nem állnak az emberek rokihelyre jogosulatlanul egy pillantra sem, bármilyen sietős is a dolguk; a biciklisek, gyalogosok megkapják az elsőbbséget; a buszsávban tényleg csak buszok járnak; a 100-as táblánál mindenki 100-zal megy az autópályán stb.
Érdekes módon egyik ilyen helyen sem állt meg az élet, sőt! Az emberek ezeken a helyeken, a szabályokat betartva sokkal nyugodtabban közlekednek, a forgalom jól halad, a ráncok kisimulnak.
Innen nézve szinte elképzelhetetlen, hogy ilyen is lehetséges, pedig az. Csak eleinte kerül egy kis erőfeszítésbe, aztán már magától megy az egész, az élet (legalábbis a közlekedés) pedig sokkal könnyebb, stresszmentesebb.
Sírva fakadni csak akkor tudnék, amikor itthon majdnem mindenki direkt áthágja a legelemibb szabályokat is, aztán még meg is magyarázza, hogy miért, és ez neki miért jár.
Marcellusca 2008.11.11. 23:33:46
Pesten lakom, és tudom, hogy mi a helyzet a belvárosban. Én nem is az áruszállítókra goldoltam (bár az sem megoldott), hanem a kölönböző futárcégek lúti-futijaira, akik a leglehetetlenebb helyeken parkolnak(csakkétpercésmegyek), és legnagyobb szabálytalanságokat követik el, csak azért, mert büntetlenül megtehetik.
storyline :) 2008.11.11. 23:35:09
Dövan!
Biztosan lesz olyan (köztük én is), aki azt fogja sérelmezni, hogy a futár miért állhat meg, mikor ... De rokkant parkolót elfoglalni (bármi, nem rokkant indokkal) tahóság és nincs rá mentség!"
Ja, szerintem meg van, én is tettem már meg egyszer életemben, menni is alig tudtam, de kártyám nem volt, és nem érdekelt, hogy ki mit gondol a dologgal kapcsolatban, ha egyszer kórházból, ambuláns műtét után vagyok. A legrosszabb ami történhetett volna, hogy itt viszont látom a kocsimat.
Marcellusca 2008.11.11. 23:35:33
Ott a pont!!!
csakb 2008.11.11. 23:35:37
És addig a 2 percig a szerencsétlen roki malmozhat az út közepén, hogy akkor most az a jóember tényleg mindjárt elmegy-e, hogy ő kényelmesen beparkolhasson, ugye? Mert a rokiknak sohasem lehet legalább olyan sietős a dolguk, mint a rendkívül elfoglalt embertársuknak, aki épp kicseszik velük. Aranyos gondolatmenet. Tökjó érzés lehet, ugye, hogy amellett hogy kicseszett veled az élet, még a kedves embertársaid is folyton szivatnak, semmibe vesznek, mert te csak egy kripli vagy, ráérsz, ő meg nagyon-nagyon siet a fontos munkájával. Ez tényleg nem taplóság, csak olyan kis izé bocsesz, na.
A postban említett esetben ráadásul a rendkívül elfoglalt nagyságosasszony válogathatott volna a közeli, üres helyekben, szóval a szépséges, együttérző magyarázat teljesen okafogyott.
storyline :) 2008.11.11. 23:39:34
Nincs igazad, mert jung még mindig nem a poszt 2 méterrel odébb lévő parkolóhelyére reflektált, és nem is jungról írták a posztot, tehát jung szempontjából irreleváns, hogy hazudott-e a poszt írója, vagy sem. Próbáld már meg elolvasni és értelmezni ki mit írt, légy szíves!
storyline :) 2008.11.11. 23:45:52
Hol van ilyen hely, ahol mindenki minden szabályt betart? Taníts minket mester!
Már csak az maradt ki a kommentedből, hogy "ezért tart itt ez az ország, ahol".
csakb 2008.11.11. 23:51:59
"Hol van ilyen hely, ahol mindenki minden szabályt betart? Taníts minket mester!"
Olvasni tudsz? Magyarul is?
Ezt írtam: "Éltem pár helyen, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják."
Légyszives mutasd meg, ó, nagy majsztró, hogy hol írtam azt, hogy _mindenki_, _minden_ szabályt betart.
storyline :) 2008.11.11. 23:55:51
Vagyis semmit nem írtál. Mert Magyarország is olyan hely, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják.
TH 2008.11.11. 23:55:51
Egyetértek, de mondjuk egy kajakihordó az áruszállítóhoz van közelebb, mint a futárhoz. A futárnak tökre változó, hogy mennyi melója van, de általában néha üresjárat, néha meg besűrüsödik a meló. Náluk szerintem sem védhető ez a "ott parkolok, ahol tudok" álláspont. Ez ott jogos, ahol tényleg nem lehet másképp végezni időre a feladattal. A kaját mondjuk 9 és 11:30 között kell kiszállítani, van 30 címed, túl sok lehetőség nincs. De rokihelyre, forgalmat akadályozó helyre állni ilyenkor sem szabad soha.
storyline :) 2008.11.11. 23:59:31
"Ezekben az országokban nem állnak az emberek rokihelyre jogosulatlanul egy pillantra sem, bármilyen sietős is a dolguk; a biciklisek, gyalogosok megkapják az elsőbbséget; a buszsávban tényleg csak buszok járnak; a 100-as táblánál mindenki 100-zal megy az autópályán stb."
csakb 2008.11.12. 00:07:43
csakb 2008.11.12. 00:14:21
Igen, nyilvánvaló hazugság, hogy léteznek helyek, ahol egy év alatt láthatsz annyi közlekedési szabálysértést, tolakodást, pofátlankodást és leszarom-a-nyomorod-én-fontosabb-vagyok magatartást, mint Budapesten egy óra alatt. :)
storyline :) 2008.11.12. 00:16:02
storyline :) 2008.11.12. 00:20:34
Jó, nem akarok szőrözni ezen, de te ragaszkodtál még az előbb annyira a pontossághoz és a szó szerint leírtakhoz... Na mindegy, én L aludni.
csakb 2008.11.12. 00:21:42
csakb 2008.11.12. 00:23:22
Rogger 2008.11.12. 00:27:12
Van ennyi kerekesszékes vevő egyidőben az Auchanban?
Francot van!
A rokkantak számát magasan meghaladó sok kamu rokkantigazolványos miatt egy ostoba törvény kényszeríti ki a rokkant parkolók kiépítését.
Engem nem érdekel, leszarom a rokiparkolót és beállok, majd ha ténylegesen a rokkantak számával arányos parkolót építenek, ne összevissza idióta módon, akkor majd tiszteletben tartom.
Addig meg aki beszól, attól kérem a rendőrigazolványát, vagy elküldöm a kedves felmenőjébe és megkérem foglalkozzon a saját dolgával.
TH 2008.11.12. 00:29:01
Hogy te milyen okos gyerek vagy! Az egyébként nagyon érdekes, hogy tőlünk nyugatra mennyivel több kerekesszékest látni az utcákon...lehet, hogy ott megoldott a közlekedésük, és nincsenek 4 fal közé kényszerítve?
csakb 2008.11.12. 00:40:32
Mindjárt megmagyarázza neked is valaki, hogy megszépültek az emlékeid, amióta visszajöttél a rotterdami dokkmunkás melódból.
Olyan márpedig nincs, hogy máshol máshogy lenne, és az mindenkinek jó! ;]
kis ember 2008.11.12. 01:14:57
Megoldja, tudja, leszarja.
Balkáni paraszt
d.o.n. 2008.11.12. 04:03:16
vagy nem mehetek be, mert tilos oda bemenni (belváros)
vagy képtelenség 1 kilométeres körzetben úgy megállni, hogy az még esetleg szabályos is legyen.
Én erre külön csináltam egy kártyát, amin rajta van a cég logója, elérhetősége, és az, hogy étel házhozszállítás.
Ennyi. Ezt kivágom a szélvédőre, és hacsak nem tartanak fel azzal, hogy 5 forintosokban számolják ki a pénzt, 2 perc múlva ott sem vagyok. A belvárosra meg a cég igényelt egy behajtási engedélyt.
Lehet ezt kultúráltan is csinálni.
Nem mondom, hogy nem állok meg ott, ahol nem kellene, de féltem én annyira a kocsimat, hogy úgy nem hagyom ott, hogy valami önjelölt városi szuperhős ne húzza végig meggyőződve arról, hogy igazságott tett, s ezzel helyreállt a parkoló univerzum békéje.
alfredo 2008.11.12. 06:43:47
"Te UGYE nem sokszor jártál Pesten? A város közepén levő boltoknak nincs SAJÁT parkolóhelye."
Ez vidéken is így van. Mindazonáltal Te írtál a boltok számára fenntartott parkolóhelyekről. Akkor ne háborogj azon, ha én is az általad írt példát említettem válaszomban! És mégegyszer leírom (nem először, hanem sokadszor), hogy nem az ilyen esetekre gondolok mikor háborgok az ételkihordók bunkóságán. De Te azért tedd csak fel nyugodtan a kérdést még vagy tizenhétszer, hogy mi a bajom avval, ha a rakodásra kijelölt helyen állnak meg a futárok! :))))
Én oldjam meg az ételhordók problémáit, bakker? Nagyon szívesen, megfelelő javadalmazás ellenében! Számlát tudok adni! Addig azonban oldják meg ők ezt a gondot, de úgy, hogy a közlekedési szabályokat is betartsák, pláne veszélyhelyzetet ne okozzanak!
alfredo 2008.11.12. 06:46:37
1. Elolvastam, te voltál az.
2. "Talán így: a többség tartsa be a szabályokat, ahol tudja, és ne basztassa azt a kisebbséget, aki épp nem (ha másban nem tesz kárt -mert azért ilyen is van sajnos) másnap ugyanúgy bármelyikünk tartozhat ahhoz a kisebbséghez akinek valamiért épp gyorsabban kell nyomnia a gázt vagy épp meg kell állnia egy olyan részen ahol nincs szabad parkolóhely.
Ez azért nem lopás vagy gyilkosság, ne így kezeljük!"
Nem lopás, de a gyilkosságra sokszor nagyon is hasonlító dolog. Ugyan nem előre kitervelt, hanem inkább amolyan "beleszarok" típusú emberölés. Bár, te nyilván nem hallottál még olyanról, h közlekedési balesetben meghalt valaha is valaki.
alfredo 2008.11.12. 06:49:46
"Nincs igazad, mert jung még mindig nem a poszt 2 méterrel odébb lévő parkolóhelyére reflektált, és nem is jungról írták a posztot, tehát jung szempontjából irreleváns, hogy hazudott-e a poszt írója, vagy sem. Próbáld már meg elolvasni és értelmezni ki mit írt, légy szíves!"
Hát épp ez a baj! Ha egyszer az van a posztban, h van ott még parkolóhely, akkor miért csinál úgy, mintha nem lenne? Miért basztatja a posztírót is emiatt a feltételezett, de meg nem történt szituért?
alfredo 2008.11.12. 06:51:07
"Vagyis semmit nem írtál. Mert Magyarország is olyan hely, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják."
Tévedsz! Ezt bizonyítani is elég könnyű. Csak olvasd el a posztot, amelyhez épp kommentelsz!
;)
ex-dr. vuk 2008.11.12. 08:11:43
www.rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/32882
storyline :) 2008.11.12. 08:42:19
Csak pont annyira, mint csakb álomországa. Van aki itt is betartja az elemi szabályokat, van, aki ott sem. És ne mondjuk azt, hogy aki ott sem, az mind magyar és török vendégmunkás....
storyline :) 2008.11.12. 08:47:00
Te mindig ilyen egybitesen gondolkodsz? Van a jó, meg a rossz, aztán ezzel ki is merítettünk minden lehetőséget...
George Jung 2008.11.12. 09:20:29
Megmondtam a legelején, hogy ki fogják hozni, hogy "semmi közöd hozzá", "mit foglalkozol vele?!", "Ő dolgozik szegény" stb.
Elmegyek mentalistának.
Nem vagyok azonos "jung"-gal.
Ezt fontosnak érzem, mert sok hülyeséget mondott.
George Jung 2008.11.12. 09:22:39
Ez azért nem semmi!
Aki még nem olvasta, tegye meg!
WTF?!
Nolet 2008.11.12. 09:43:12
Most tudok erre nézni. Hát furcsa dolgok születtek itt, egyben reagálnék minden hsz-re.
Nem vagyok sem komplexusos szerencsétlen aki így tud csak udvarolni, sem megalázott ember aki ezzel kompenzál.Sőt. Nem "oltottam le" a hölgyet, hanem végig udvarias voltam, mind a hangnemet illetően, mind non-verbálisan.
Sok szemétség történik a városban, én sem vagyok önkéntesrendőr. Egyszerűen nem tudtam szó nélkül elmenni amellett, hogy valaki annyira beleszarik a többi ember/köz érdekébe, hogy amikor semmibe nem kerülne neki, akkor sem figyel oda. Bizony, mikor ezt láttam azt éreztem, hogy én annyit tehetek, hogy udvarian szólok, mert ha nem teszem meg én sem vagyok jobb mint a hölgy.
Hogy klasszikust idézzek:
"bűnösök közt, cinkos aki néma"
És az elméletgyártóknak:
1. Nem rokiknak vitte a kaját. Ebben több dolog miatt is biztos vagyok, de ha kétségeim lettek volna, azt is eloszlatta a hölgy reakciója.
2. Nem csak arról van szó, hogy a szabály az szabály, hanem arról, hogy itt tényleg nagyon nagy gyakorlati értelme van annak, hogy a rokihely a lejtő aljára van felfestve, ugyanis az utca feljebb annyira lejt, hogy elég macerás lehet tolószékkel, vagy akár mankókkal kiszállni.
3. Ha jön egy rokkant és látja, hogy foglalt a hely egyszerűen tovább megy és keres másik helyet, elég életszerűtlen, hogy szól (hogyan?) az ott állónak, hogy menjen odébb, ráadásul kocsiból nem látszik, hogy ő is rokkant-e.
És külön válaszolnék közkedvelt nevű hozzászólónknak. Nem tudom, hogy neked attól áll-e fel a cerka, hogy látatlanba leoktatsz, de ha már igen, legalább arra vedd a fáradságot, hogy elolvasod amit írtam. 10 perc múlva még ott állt a hölgy és bizony otthagyta az autót. És az meg elég nevetséges, hogy a te hozzászólásod olyan primitív, amilyen én pont nem voltam a helyzetben.
No ennyi. Valaki, harmadszor?
George Jung 2008.11.12. 10:05:25
Tök felesleges! Ez csak aegy jótanács.
Aki érti, annak nem kell magyaráznod.
Aki nem, annak meg felesleges.
Megpróbáltad, de hát ismét csak eggyel több...
Inkább az a kérdésem, hogy mi Neked a tanulság, és legközelebb mit csinálsz?
zijugenya 2008.11.12. 10:07:45
az mennyire világos hogy szerencsétlen ember dolgozik, időhöz van kötve, és max. pár percig áll a parkolóban?"
Ne álljon ott, ahol nem llhat. Ha meg van máshol hely, akkor pláne ne. Ha így már nem kifizetődő, váltson munkahelyet.
Nyitott szem (törölt) 2008.11.12. 10:11:12
Szóval melyik cég (alkalmazottja)volt ez a hölgy? Csak azért kérdezem, hogy lemondhassam a rendelésemet(ha történetesen ők hozzák nekem is); és hogy még sokan így tehessenek, ha egyetértenek azzal, hogy tahóság, az amit a kajafutár csinált.
TH 2008.11.12. 10:18:23
George Jung 2008.11.12. 10:05:25
Nem tudom, Noletnek mi a tanulság, de nekem az, hogy legközelebb ha ilyet látok, én is legalább megkérdezem, hogy muszáj-e...
Nyitott szem 2008.11.12. 10:11:12
Én ettől nem mondanám le a kaját, de a céget tájékoztatnám erről, és jelezném nekik, hogy ha nem változtatnak a sofőrök hozzáállásán, AKKOR lemondom az ebédet. Egy esélyt mindenki megérdemel.
alfredo 2008.11.12. 10:29:18
Persze, tökéletes világ nincs, talán nem is kell. De ha jártál már mondjuk Németországban, akkor azt láthatod, ott sokkal inkább szabálykövetőbbek az emberek. Persze, erre lehet azt mondani, h dehülyékhogyígykövetikaszabályokat. Csakhogy ott tudják, h a szabály nem azért van, h avval csesztessék az embereket, hanem a szabály éppen értünk van. Közösen hoztuk azokat (ha nem is Te vagy én személy szerint), saját életünk zökkenőmentesebbé tétele érdekében. Magyarországon viszont hagyománya van annak, h a szabályszegés dicséretes dolog. Ez valszeg a diktatúrából ered, amikoris rengeteg értelmetlen szabály volt, amikoris csak szabálykerüléssel lehetett értelmesen, viszonylag tartalmasan élni. Így szocializálódtunk. Kell még néhány évtized, amíg ezt kinövi a magyar társadalom. Néhány évtized és már tényleg csak nagyon kevesen lesznek olyanok, akik úgy gondolják (mint jung is): "a többség tartsa be a szabályokat, ahol tudja, és ne basztassa azt a kisebbséget, aki épp nem".
alfredo 2008.11.12. 10:30:36
"Te mindig ilyen egybitesen gondolkodsz? Van a jó, meg a rossz, aztán ezzel ki is merítettünk minden lehetőséget..."
Igen, ha neked az felel meg, hülye vagyok. Egészen biztosan úgy van: ha valamit nem értesz meg, akkor hülye aki mondta. Igaz?
Nolet 2008.11.12. 10:49:38
Nincs tanulság. Nyilván legközelebb is szólni fogok, pedig tudom, hogy felesleges. Ugyanúgy ahogy pontosan láttam második mondat után, ebben a helyzetben is, hogy nincs értelme.
Talán két dologban mégis van értelme a dolognak:
1. Lehet, hogy a hölgy legközelebb odafigyel, mert eszébe jut a szitu és el akarja kerülni.
2. Tudod, van egy olyan elméletem, hogyha Magyarországon, mindenki, csak saját magával foglalkozna, és csak annyit megtenne minden nap, amit ő megtehet, akkor elkezdene működni minden. Itt arra gondolok, (némi világjárás után mondhatom talán), hogy ebben az országban mindenki ki...szott okosnak hiszi magát. Mindenkinek mindenre van elmélete, hogy mit miért nem kell megcsinálni. Pedig a képlet egyszerű (mint ezt jónéhány országban bebizonyították), mindenki teszi a dolgát. Mindenki odafigyel, hogy ne álljon rokihelyre, ne előzzőn kanyarodósávot, ne legyen paraszt a másikkal.
És a lényeg.Nem kell itt nagy dolgokra gondolni. Mindenki, csak amit magához (műveltségéhez, környezetéhez, anyagi lehetőségéhez stb stb) képes, azt a picit tegye meg. HA így lenne, akkor is lenne dolga a rendőrségnek, de akkor megszűnne a kommunizmusból ittmaradt "okosabbvagyokmindenkinél- majdénmegmondom a frankót" mentalitás.
Nolet 2008.11.12. 10:52:22
Ha most végre fenn van Nolet:
Szóval melyik cég (alkalmazottja)volt ez a hölgy?
Nem tudom. Ebből is látszik, hogy akko és ott eszembe nem jutott semmi bosszú, megtorlás stb. Lehet, hogy kellett volna, de nem vagyok ilyen. Mint az előző hsz-emben láttad, ahhoz tartottam magam. Én itt, ekkor, ennyit tudtam tenni. Megtettem.
És beírtam ide, és ha ezt megteszi még néhány ember, lehet, hogy elérjük a kritikus tömeget és akkor nem az lesz a menő,hogy elfoglaljuk a rokihelyet, hanem ciki lesz odaállni. De ez évek. (persze akkor is lesz aki odaáll, de legalább ciki lesz)
TH 2008.11.12. 10:53:24
Nem is hiszem, hogy mindenki olyan okosnak hiszi magát. Egyszerűen figyelmetlenek, intoleránsak, és csak magukkal vannak elfoglalva. Egyáltalán nem érdekli őket a körülötte élő 10M ember, és ha vki felhívja a figyelmüket arra, hogy mások is léteznek, akkor még fel is háborodik...
Mindenesetre egyébként sokszor van értelme szólni...van, aki ilyenkor elszégyelli magát és arrébb áll.
Nolet 2008.11.12. 11:07:50
Nolet 2008.11.12. 10:49:38
Nem is hiszem, hogy mindenki olyan okosnak hiszi magát.
Háááát. Ha annyiszor 1000 ftom lenne, ahányszor én M.o-n hallottam valami elméletet arra, hogy mit miért nem lehet, vagy mit miért nem kell megcsinálni, vagy milyen szabályt miért kell/ nem kell betartani, már milliomos lennék.
Sajnos én azt látom, hogy a diktatúra árnyékában felnőtt emberek úgy szocializálódta, hogy kénytelenek áthágni a (diktatúra) szabályait. És ez a mentalitás megmaradt. Én még emlékszem az iskolában, de monhatnám a médiát, közbeszédet, hogy állandóan azt sulykolták, hoyg "mi magyarok" sokkal okosabbak vagyunk, mint nemtudom ki, meg a magyar oktatás, mennyivel jobb, mint az amerikai, történetek keringtek xy-ról aki az Iowai egyetemen nem tanult két évig, mert olyan alapot kapott itthon, no meg az egy főre jutó Nobel díjasok száma stb stb. biztos ismeritek ezt a lemezt.
Ha ez igaz is lett volna, ma már akkor sem az. De az emberek, főleg a butábbja, még ezt mindig elhiszi. És akkor jön az, hogy "megállok a rokihelyen, mert tudom, hogy ebben az országban több rokihely van mint szükséges" lásd fentebb : Rogger 2008.11.12. 00:27:12:
TH 2008.11.12. 11:09:30
Ja, ez az okosabb vagyok, és jobban tudom, ez sztem csak arra jó, hogy megokolja, hogy miért jogos az intoleráns, másokat semmibe vevő viselkedése. De azzal egyetértek, hogy ez bizony még a múlt árnyéka, és eltart egy darabig, amíg kinőjük.
maximalista 2008.11.12. 11:10:51
Egyébként érdekes, mert az akinek jogosultsága lenne ilyen helyen parkolni, pont hogy ő a toleráns, azokkal szemben akik jobban rászorulnak... és inkább nem áll oda, mert TUDJA, hogy másnak nagyobb szüksége lehet rá.
Akkor egy fizikailag egészséges ember miért nem képes 5-10-15 méterrel arrébb állni??
Kész vagyok ezektől az emberektől.
A testvéremnek van rokkantkártyája, ami az Én autóban van, de csak akkor használom, ha ő velem van, és őt vinni kell valahova. Nem arra használom, hogy ne kelljen fizetnem a parkolásért, vagy hogy a hipermarketbe a bejárathoz közel álljak.
De ez emberi hozzáállás kérdése... és a toleranciáé!!!
TH 2008.11.12. 11:15:33
Várj csak, te itt magadból indulsz ki...rossz megoldás. Nem várhatsz el ilyen logikus gondolkodást olyanoktól, akiknek nincs agya, vagy nem tudják, hogy használni is lehet valamire. Erre mondom mindig, hogy egy minimális empátia kéne az ilyenekbe csak. Hogy el tudja képzelni, hogy mi lenne, ha ő lenne mozgássérült, jönne, és NEM TUDNA LEPARKOLNI, mert valaki elfoglalta a helyet. Lehet, hogy ha átérezné egy picit a helyzetet, akkor nem így viselkedne.
Nolet 2008.11.12. 11:28:14
Ne tegyél olyat embertársaddal, amit nem szeretnéd, hogy mások tegyenek veled.
maximalista 2008.11.12. 11:30:21
A testvérem nehezen tud lépni, vezetni sem tud már, és bevallom őszintén én nem tudtam volna ennyire higgadt maradni... Persze nem vulgárisan mondtam volna meg a véleményemet, csak úgy hogy ÉRTSE, vagy legalább próbálja meg megérteni, hogy a rokkant parkolóhelyek nem arra vannak kitalálva, hogy " csak öt percre odaállok "...
De teljesen igazad van, ez túl magas elvárás...
TH 2008.11.12. 11:52:24
Nem tudok mást mondani erre, azon kívül, hogy teljesen megértelek.
Nolet 2008.11.12. 11:28:14
Hát igen, ehhez még vallás sem kell. Némi logikával az ember beláthatja, hogy ez miért is jó így...
Lunitari 2008.11.12. 12:14:17
alfredo 2008.11.12. 12:19:41
TH 2008.11.12. 12:21:25
Tényleg volt ilyen? Ki az? Most komolyan, én ezt nem láttam!
alfredo 2008.11.12. 13:07:06
TH 2008.11.12. 13:08:21
A :)-ból azt gondolom, hogy rám gondoltál. Pedig nekem a véleményem semmit sem változott...ha azt hiszed, akkor nagy tévedésben vagy. De komolyan. Pontosan ugyanazt gondolom az egészről, mint a poszt első elolvasásakor. Lehet, hogy nem olvastad elég figyelmesen, amit leírtam.
maximalista 2008.11.12. 13:10:18
Aki meg odaáll, az ettől a blogtól nem fog "megtérni", és másképpen gondolkozni...
alapban kellene máshogyan látni ezeket a dolgokat.
Lunitari_ veled teljesen egyetértek.
Hülye egy felfogású nép ez a Magyar... utálom ezt a " dögöljön meg a szomszéd tehene is" feelinget...
De mostanában már tényleg az a nem normális, ha normális vagy.
TH 2008.11.12. 13:12:59
Megtérni senki nem fog. De hidd el, hogy megmozgathat pár fogaskereket odabent...gondolkodni kezd...stb...
Nem azért mondom, de nekem is sokszor volt tanulságos ez a blog. Akár a posztok, akár a posztok kapcsán kialakult kommentvita során. Lehet belőle tanulni, és nem is ritkán. Szerintem.
Perillustris 2008.11.12. 23:36:00
Ha-ha. Egy órában elég 12 ember, aki a munkáját végzi, és megszívathat rengeteg embert. Rossz duma. Ennyi erővel bárki megállhat bárhol (meg is áll).