Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megakadt a lemez az ételfutár agyában

2008.11.11. 13:34 :: Kisikasa

Nolet egy ételfutár hölgyeménnyel keveredett kisebb fajta konfliktusba és bár a nőszemély elismerte, hogy nem épp a legmegfelelőbb helyet választotta a szortírozásra, mégsem vette a fáradságot, hogy szabaddá tegye a parkolót az arra rászorulók részére.

A II. ker. Pengő utca elején van egy rokkantparkoló- hely felfestve. Éppen megállok a következő helyen amikor ételkiszállító hölgy (mint kiderült inkább véglény) beparkol a rokihelyre. 3 autónyival odébb volt még két hely. A következő párbeszéd zajlott le:

- Ne haragudj, ez egy rokkant hely ahova álltál. Légyszíves gurulj odébb, a következő helyre.
- De mindjárt megyek.
- Figyelj, itt van nem messze a Marcibányi téri rokkantközpont, erre a helyre TÉNYLEG szüksége lehet valakinek. Állj már át légyszíves, neked nem tart semmiből 5 métert odébbmenni.
- Jólvan, jólvan állok.Igazad van.
- Miért nem mész?
- Megyek már! Mondtam, hogy igazad van! (úgy látszik ez a mániája.)

Tovább pakolja ki a cuccait a kocsiból.Én bezárom a kocsit, direkt szöszmötölök egy- két percet, majd látom, hogy esze ágában sincs odébbálni.

- Ne haragudj, de lehetne benned ennyi együttérzés, hogy odébbállsz, neked nem tart semmiből egy rokkantnak ez létkérdés.
- Jóvammá! Megyek má el!
- Látom, hogy nem mész, pakolod ki a cuccaid
- Mi bajod van már!!! Mondtam, hogy igazad van!!!!

És pakol tovább!!!!

Mennem kellett így ezzel zártam:
- Remélem amikor neked lesz szükséged segítségre ugyanennyire toleránsak lesznek veled is.
Ez kiverte a biztosítékot nála (hja a lelkiismeret)
-Mi van má!!! Mondom, hogy odébb állok, hányszor mondjam, hogy igazad van! ..............
És mondta mondta.

Szomorú befejezése a történetnek, lenéztem 10 perc múlva az utcára és még mindig ott állt. Tanulság nincs. Valóság van. És csodálkozunk, hogy itt tart ez az ország, ahol.

199 komment

Címkék: budapest autó hülye parkolás kresz női sofőr mozgáskorlátozott

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aqweren 2008.11.11. 21:19:31

Most erről az jutott eszembe hogy mennyire nem állnak ki magukért az emberek a munkahelyeken...valahol meg tudom érteni ugyanis, hogy a csaj miért állt meg rossz helyen: nyilván nyomás alatt van, csesztetik a főnökei, rövid határidőre kell kiszállítani a cuccot mert most az a divat, hogy egy embert alkalmaznak négy ember munkájára - de sajnálni őt és helyeselni nem tudok.
Tudom hogy nem tartozik szorosan ide, de érthetetlen, hogy miért vállal valaki ilyen nyilvánvaló kellemetlenségeket, mint rokkant helyen parkolni - azért, hogy a főnök ne b.ssza le :S
Idealista vagyok és naiv (szerintem kinőni már nem fogom), de ha mindenki azt mondaná a vezetőiek hogy "Figyelj, _ezt_ nem", akkor talán nem lennének ilyen esetek.

alfredo 2008.11.11. 21:19:33

TH hsz-a kapcsán. Tökre nem értem, miért nem büntetik az ételszállítót, ha tilosban parkol. Mert dolgozik? Én is dolgozom, munkám miatt nekem is rendszeresen parkolni kell. Akkor én is állhatok a tilosban? Akkor is, ha csak 10 perc?

TH 2008.11.11. 21:19:39

jung 2008.11.11. 21:13:36
Én ha már szóltam volna, akkor megvárom, hogy át is álljon...esetleg finoman utalok rá, hogy itt már több autónak is leeresztett a kereke rejtélyes okokból, tehát ha szeret pumpálni, akkor maradjon csak...ilyenekből szoktak érteni az emberek. És egy kerék leeresztésével még csak fizikai kárt sem okoz az ember az autóban...

TH 2008.11.11. 21:20:48

janecska 2008.11.11. 21:19:33
Szerintem tiszta sor, hogy nincs mindenhol parkolóhely, és tényleg nem töltheti minden áru- és ételszállító az életét helykereséssel. Érdemes lenne kijelölni esetleg pár helyet nekik is...hülye ötlet?

storyline :) 2008.11.11. 21:22:36

A posztban szereplő tényekkel én nem is vitatkoztam, bunkó a picsa, ennyi. De ettől függetlenül vonatkoztassunk el attól az eccerűrendőrös ténytől, hogy a "szabál az szabál". Ha nincs más hely, és 2-3 perc alatt kidobja a kaját az esetleg rászorulónak, abban én nem látok kivetnivalót. Szerintem jung is erre gondolt.

jung 2008.11.11. 21:23:09

TH Te rendőr vagy?

Marcellusca 2008.11.11. 21:27:30

TH 2008.11.11. 21:13:16
janecska 2008.11.11. 21:15:33

Én is ezt próbálom kifejteni.
Ott a pont!

Ja, és újraolvasva a postot, Nolet azt írja, hogy "3 autónyival odébb volt még két hely".
Egy nem mozgáskorlátozottnak (egy gyengeelméjűnek sem) nagy távolságot jelent, de ...

jung 2008.11.11. 21:13:36
Gondolom Téged könnyű leugatni, még akkor is, ha Neked van igazad.

storyline :) 2008.11.11. 21:28:01

"jung 2008.11.11. 21:23:09

TH Te rendőr vagy?"

Azok után, hogy leeresztené a tilosban parkoló kerekét (konzerválja a szabálysértést), még belügyminiszter is lehet :D

jung 2008.11.11. 21:28:46

Dövan ott a pont: a konkrét ügyben nehéz állást foglalni, ha tényleg volt szabad hely, akkor részben érthető a felháborodás, amúgy az ételfutárok is a munkájukat végzik, és mindannyian állhatunk a szivar mindkét végén, én szállítottam is ebédet és rendeltem is már, roki mondjuk még nem voltam, de lehetek...

ex-dr. vuk 2008.11.11. 21:32:33

@ Pistike911 2008.11.11. 16:43:51

Sajnos ki kell, hogy abranditsalak: elbizonytalanodasod jogos :)
A weboldal a zasszonye :) En csak itten nepszerusitem (ja meg en csinaltam - web & design link alatti resz, jobbfelul)

Marcellusca 2008.11.11. 21:33:13

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.11.11. 21:22:36

És, ha megkérdezik, akkor abban a lakóparkban, irodaházban csak mozgáskorlátozottak élnek. Hehehe!

alfredo 2008.11.11. 21:37:05


TH
"Szerintem tiszta sor, hogy nincs mindenhol parkolóhely, és tényleg nem töltheti minden áru- és ételszállító az életét helykereséssel. Érdemes lenne kijelölni esetleg pár helyet nekik is...hülye ötlet?"

Akár ilyen módon is lehet. De nem érdekel; azt nem fogadom el, h valakire csak azért ne vonatkozzanak a szabályok, mert a munkáját végzi! Azokat a szabályokat (nem feltételezve rosszat...:)) nyilván nem véletlenül hozták. Ha az nem baj, ha egy ételkihordó megszegi a szabályt, mitől baj az, ha én teszem ugyanazt? Vagy mindkettőnknél büntessék, vagy egyikünknél (azaz senkinél) se!

Dövan!
"Szerintem jung is erre gondolt."
jung nem erre gondolt! nem gondolhatott erre, mert a posztban benne vagyon: volt más hely, nem is egy.

Marcellusca 2008.11.11. 21:37:11

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.11.11. 21:32:33

Upsz! Akkó' ezt én is benéztem!
Mög köll mondjam, azé' blokkolnám ...

storyline :) 2008.11.11. 21:40:48

Marcellusca 2008.11.11. 21:33:13

Jó, lényegtelen, nem lehet akkor sem a dolgokat lerendezni azzal, hogy a "szabáál az szabáál". Ilyen konkrét esetben mondhatjuk azt, hogy paraszt a csaj, de nem biztos, hogy mindig paraszt az, aki odaáll. Az életet nem lehet teljesen törvénykönyvekkel szabályozni. Történelmi tapasztalat, hogy pont az ilyen mindent szabályozni próbáló könyvek miatt retteg a világ egyik fele attól, hogy felrobbantja a másik fele. Ha meg egy fentebbi javaslat alapján ha nincs máshol hely, és nem akar a futár a rokihelyre állni, hanem simán beáll a tilosba, akkor jön megint egy buzerátor, aki beküldi a posztot, "hogymármegin a futár/rendőr/diplomata hova-eparkolt-e". Pont ez a fajta az amúgy a tapasztalatok alapján, hogy ha ő elbasz valamit, akkor azzal fogja megtámadni a közlekedési rendőr intézkedését, hogy nem volt rajta sapka, holott kellett volna, hogy legyen.

Szóval élni és élni hagyni. Nincs mindig optimális megoldás, de lehet törekedni rá, és néha sajnos így nem sikerül...

storyline :) 2008.11.11. 21:43:44

janecska 2008.11.11. 21:37:05

Nem, jung azt írta le, hogy ő mit csinált.
De néha vonatkoztassunk el attól, hogy konkrétan mi szerepelt a posztban. Különben mindenkinek elég lenne annyit kommentelni, hogy "hüje - nem hüje".

autosave 2008.11.11. 21:52:35

szerintem meg azért mert valaki kaját visz még ne álljon a roki helyre. és azért mert valaki kaját visz, ne akadályozza a forgalmat azzal, hogy mondjuk másodiknak parkol...

ezt hagyjuk meg azoknak, akik mondjuk életveszélyt hárítanak el vagy éppen bűncselekményt előznek meg, stb...

ha ez a maszek kajakihordás olyan fontos lenne, mint ahogyan azt itt páran beállítják, akkor közfeladatot ellátó személyek lennének... és azt is ki mondta, hogy autóval kell kihordani...

TH 2008.11.11. 21:55:09

autosave 2008.11.11. 21:52:35
Egyetértek. Viszont nem értek egyet janecskával, szerintem ilyenkor van értelme rugalmasan kezelni a szabályokat. Ha egyszer a szabályozás nem életszerű, akkor nem lehet betű szerint ragaszkodni hozzá. Te se örülnél, ha azért nem lenne áru a boltban, mert a szállítókocsinak ez a 11. címe, és az előző 9nél 10x15 percet töltött helykereséssel.

alfredo 2008.11.11. 21:58:40

Dövan
Bocs, de jung éppen arról írt, h nincs iylenkor idő parkolóhelyért körözgetni! Erg: szerinte két parkolóhellyel arrébgurulni az "körözgetés".
Azaz ebben tényszerűen igazam volt.
Vonatkoztassunk el a posztban leírt tényektől? Ja, hogy feltételezzük, h abszolute nem volt másik parkolóhely 17 km-es sugarú körön belül? Akkor tényleg nem tudott máshová parkolni az ételkihordó! Így mindenben igazad van! (A posztíró pedig nyilván csak hazudta neki, h néhány méterrel arrébb van másik hely.)
Így jó?

alfredo 2008.11.11. 22:04:58

TH
Te örülnél, ha a gyerekednek renszeresen elmaradnának az iskolában az órái, mert a tanár parkolóhelyet keresett (furcsa, ők meg tudják ezt oldani...). Annak örülnél, ha az uszodában nyitás után még mindig sorban áéénál, de a sor nem haladna, mert a jegypénztáros épp parkolóhelyet keres (furcsa, ő is meg tudja ezt oldani...)? Sorolhatnánk még, igaz?
Ha a boltban pedig azért nincs áru, mert nem tudják megoldani a feltöltést, akkor emgyek másik boltba, ők meg becsukhatnak! A szállító is a munkáját végzi, én is. Miért vobatkoznának más közlekedési szabályok rá és rám, ha egyzser egyikünk sem használ megkülönböztető jelzést? Vagy, ha ő áll tilosban és mellé még rakodik is, akkor avval nem okoz balesetveszélyes helyzetet egy forgalmas kereszteződésben (csak egy létező példát írtam le). Tehát, ha én parkolnék ott, akkor én sem okoznék, nemde?

jung 2008.11.11. 22:06:49

a tescoban szélesebb amugy a mozgasserult hely, de itt nem tudjuk, hogy nem-e jardaval parhuzamos parkolas van, ahol ugye a szelesseg indifferens. Kotozkodni en is tudok :)

TH 2008.11.11. 22:09:07

janecska 2008.11.11. 22:04:58
A tanár 1x parkol le egy nap, mint minden irodai dolgozó is. Ne ferdítsél. Főleg ne ilyen erős csúsztatásokkal működj. Az ételfutár meg mondjuk megy 15 (vagy mittomén mennyi, de kurva sok) helyre. Te jártál már Budapest belvárosában? Értem az elméletedet, nagyon szépen hangzik, de érdekelne a gyakorlati megvalósítás. De leírtam azt is, hogy rokihelyre állás és a forgalom feltartása soha nem lehet indokolt, max. a tilosban parkolás. Szerintem ezzel nem okoznak akkora kárt a társadalomnak, mint amekkora hasznot.

jung 2008.11.11. 22:10:40

janecska, Te aztán gyors felfogókával rendelkezel. Ha tárgyalni mész, uszodába mész, dolgozni mész jellemzően időben elindulsz + hagysz pár percet a parkolásra netán késel pár percet. A futár ellenben mindenütt pár percet marad, viszont sok helyre megy. A tanár az iskola előtt 1x keres parkolót, a futár 1 óra alatt 10x. Mennyi üzemanyag, mennyi károsanyag, mennyi felesleges idegsejt pusztul el. Viszont a rövid idő miatt tényleg minimális kárt okoz, ha netán mérsékelten szabályos. A teljes sávot lefoglaló rakodóktól én is kiborulok persze.. de kikerülöm és kész.

ex-dr. vuk 2008.11.11. 22:17:15

@ Marcellusca 2008.11.11. 21:37:11
En is ;)
Fogom is ;)

alfredo 2008.11.11. 22:20:28

A tanár sem egyszer parkol le egy nap (főállás, mellékállás, ügyintézés, bevásárlás, gyerekért megy, másik gyerekért megy, anyját látogatja, délután focizni a haverokkal, mittomén). Be ne meséld már nekem azt az égigérő ökörséget, hogy csak a pizazfutárnak kell rohannia, másnak 48 órából áll egy nap! Elhiszem, h nyomás van rajta, igyekeznie kell, de másnak is igyekeznie kell! Egy konkrét példa, Miskolcon a Balaton-Kisfaludy kereszteződése. A jó büdös kurvaanyját veszélyeztesse az étel/áruszállító, ne az életemet, pláne ne a családomét, hogy annak ellenére, h e kereszteződéstől 5m-es távon belül megállni tilos, ő mégis abszolút a sarokra áll, a kocsi még egy kicsit be is lóg az útra, úgyhogy esélytelen a főútra kikanyarodva belátni a balról jövő forgalmat. Na most vagy megvárom, amíg elmegy a kocsi (5 perc, 10 per, fél óra, esetleg több?), vagy kitolom a kocsit, a sáv kb. felét elállva, h belássam a forgalmat. Persze, szerinted, ez így jól van, mert ő dolgozik. (Én meg nyilván csak a tökömet vakarom.)


Nem csúsztatok. Ha valahol tilos a megállás, akkor sok esetben annak jó oka van (nem mondom, vannak hülye tiltások is, de ez más téma). Például, mert balesetveszélyes helyzetet eredményezhet. Gondolod, ha egy ételszállító áll meg ott, akkor nem lesz balesetveszélyes a helyzet?

alfredo 2008.11.11. 22:22:28

Kedves jung!
Attól, mert nem végeztél még más munkát, csak ételkohordást, nem biztos, h rajtad kívül mindenki hülye. Az ételkohordó problémáját értem, de az nem az én problémám. Oldja megazt ő! De ne mások kárára!

Marcellusca 2008.11.11. 22:26:39

Dövan!

Biztosan lesz olyan (köztük én is), aki azt fogja sérelmezni, hogy a futár miért állhat meg, mikor ... De rokkant parkolót elfoglalni (bármi, nem rokkant indokkal) tahóság és nincs rá mentség!

TH!

Hogyan gondoltad a szabályok rugalmas kezelését? Te döntöd el, hogy mikor, melyik szabályt tartod be és melyiket nem?
És biztos fel leszel háborodva, ha épp egy szemellenzős zsernyák megbüntet, mert ő nem rugalmasan kezelte az adott szabályt.

jung 2008.11.11. 22:26:59

pedig sajnos úgy tűnik, hogy nem is mindenki, de Te nagy hülye vagy...

Ha valamihez nem értesz, ahhoz ne szólj hozzá, vagy ha mások elmondják, az hogy működik, próbáld meg feldolgozni magadban. Ez a lényeg, nem a Te problémád, nem is Te oldod meg, ez a kulcs...

TH 2008.11.11. 22:27:13

janecska 2008.11.11. 22:20:28
Budapesten sok helyen azért van mondjuk várakozni tilos, mert mondjuk egy nagy bolt vár oda áruszállítókat. Én nem látok problémát abban, hogy ha időnként más is odaáll 10 percre, és nem marad a kocsiban, hanem kiviszi a kaját pl. A sarkon parkolás kifejezetten balesetveszélyes, a forgalomnak nem csak akadályozása, de veszélyeztetése is, nem erről van szó. És most megint csúsztatsz: futár: óránként 10 cím, az mondjuk 30 3 óra alatt, míg a tanárnak 12 óra alatt kell eljutnia 3 helyre. Hát tényleg tökugyanaz!!!
Ha valahol azért tilos a megállás, mert balesetveszélyes, akkor ott nem szabad megállni. De ha mondjuk csak azért, mert a gyalogosoknak 1,5 helyett így csak 1 méter jut, azért azt túl lehet élni 10 percig. Ha viszont semmi helyet nem hagynak a gyalogosnak (babakocsi v. kerekesszék nem fér már el), az viszont megint nem elfogadható. Szóval nézd egyszer meg, hogy mivel 24 és nem 48 óra a nap, hogy az árukihordó nem férne bele a napba, ha óránként 10 helyett mondjuk csak 3 címre tudna szállítani...Mondhatod erre, hogy akkor legyen több szállító...és akkor is ezt mondod, ha tudod, hogy ezt utána te, mint vevő fizeted meg?

Marcellusca 2008.11.11. 22:27:54

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.11.11. 22:17:15

Most dicsekszöl vagy panaszkosz? :D

alfredo 2008.11.11. 22:31:32

jung, ez nagyon meggyőző volt! :))) Nem az én problémám, persze. Kivéve, ha esetleg én is közlekedek. Merthogy a pizzafutár nem otthon, a lakásában áll meg tilosban. Ha ott tenné, az valóban az ő problémája lenne. Csakhogy - ez talán újdonság számodra ;) - autót nem csak futárok vezethetnek... Innentől már bizony nem csak az ő problémája!
Na, további jó hülyézést! Tedd csak, az érveid elfogytak, ehhez viszont remekül értesz. Bizonyára sokat gyakoroltad, amíg mások beszélgettek.
;)

Marcellusca 2008.11.11. 22:37:24

jung 2008.11.11. 22:26:59

Én is magamra vehetem, mert nem értek veled egyet?!

Az a futár problémája, hogy miként oldja meg a szabályos parkolást. Ha ez nem sikerül, akkor viszont az én problémám, hogy megoldjam az általa okozott helyzet kezelését. Hát, kösz, de nem! Elegem van abból, hogy mindig nekem kell megoldanom mások problémáját. És ez nem csak a parkolásra, hanem ált. a közlekedésre is vonatkozik.

alfredo 2008.11.11. 22:37:49

TH
Te most extremitásokról beszélsz, holott én fentebb is leírtam, h nem minden tilosban parkolás jelenthet gondot, veszélyt. Akkor meg minek ezzel jönni? Ha egy áruháza rakodóhelyén állsz meg, a rendőr sem büntet meg, legfeljebb a logisztikai menedszer (azaz a raktáros) hőbörög legfeljebb egy picit. Nem erről beszéltem. Leírtam, miről beszéltem.

Nem látom be, h csúsztatnék. Attól, h valaki naponta százával szegi meg a szabályt nem lehet több joga arra, mint annak, aki nem teszi ezt. És itt tényleg a kirívó példák miatt dohogok. Olyanok miatt, mint ami a posztban is benne van, meg amit én is megírtam. Te ezeket véded (pontosabban, a poszt példáját, emrt amit én hoztam fel azt valóban, Te is elítélted).

jung 2008.11.11. 22:40:06

Ha kicsit visszaolvasnál a saját írásodban, akkor feltűnne, ki hülyézett kit, és kinek nincsenek érvei. Senki sem vitatta, hogy vannak bunkó futárok is, minthogy nem egy tipikus sokdiplomás munka.
De annak a felfogásához sem kell sok diploma, hogy mi a különbség a 2 percre megállok valahol és az egész nap tilosban parkolás között.
Az is a Te magasröptű megjegyzésedre volt válasz miszerint a futár problémája, ha nincs hely, oldja meg maga. Csakhogy erre lehet az a válasz a mozgássérültnek is, hogy oldja meg maga, ha nincs hely. Az elv az lenne, hogy segítjük egymást és nem baszogatjuk, például egy futárral nem állsz le vitatkozni, ha rossz helyen áll, mert annál tovább marad ott.

jung 2008.11.11. 22:42:06

A posztban semmi kirívó nem volt. Akkor lett volna, ha jön a mozgássérült, de nem jött!
Egy ráérős posztoló feleslegesen borzolta a saját és egy idegen kedélyeit, ez a sztori...

Marcellusca 2008.11.11. 22:47:15

Kedves jung!

"Csakhogy erre lehet az a válasz a mozgássérültnek is, hogy oldja meg maga, ha nincs hely."
Azért ne keverjük már a Gizikét a gőzekével!
Egészen más kategória a mozgáskorlátozott, mint a futár. Szerintem egy rokkant sem választotta korlátozottságát, míg a futár bármikor felmondhat, ha nem tetszenek a munkafeltételek.
A futárok munkájának segítése nem társadalmi elvárás, míg a mozgáskorlátozottaké igen.

csakb 2008.11.11. 22:52:19

jung:

Nem, nincs különbség a 2 percre megállok és az egész nap között. Ugyanolyan szabálytalanság és taplóság a rokihelyet elfoglalni akár egy, akár egymillió másodpercig.

Ha mindenki csak egy kicsit nem tartja be a szabályokat, akkor máris itt tartunk a közlekedési kultúrával, ahol most.

De legalább van miről blogot írni a sok, mindig mindent megmagyarázós taplónak köszönhetően. ;]

jung 2008.11.11. 22:52:47

Kedves Marcelluska:
A felvetés nem tőlem jött, janicska gondolatmenete kifordítva.
Én azt gondolom, hogy segítenünk kell egymást és nem baszogatni, mind a közlekedésben, mind az élet egyéb területein. Aki tanár annak nem a parkolás a gondja, hanem ha valaki zavarja az óráját, a futárnak az, ha feltartják. Ennyi.

jung 2008.11.11. 22:54:23

csakb: nem ugyanakkora taplóság, mert aki 2 perc után elmegy, azután a mozgássérült kényelmesen beparkol, aki egész nap ott áll, oda meg nem. Gondolom a Te szemedben semmi különbség nincs...

csakb 2008.11.11. 22:56:14

jung:

"Én azt gondolom, hogy segítenünk kell egymást és nem baszogatni, mind a közlekedésben, mind az élet egyéb területein."

Pontosan! És a legjobban úgy tudnánk egymást segíteni, hogy _betartjuk_ a szabályokat, mindenféle "de csak két percre", "de csak most az egyszer, mert sietek" nélkül.

TH 2008.11.11. 23:00:02

janecska 2008.11.11. 22:37:49
Te UGYE nem sokszor jártál Pesten? A város közepén levő boltoknak nincs SAJÁT parkolóhelye. Az utcán van esetleg kijelölve terület, hogy megállni tilos - áruszállítás. Na most az ételhordót ilyen helyeken - elvileg - szerintem lehetne büntetni, de nincs értelme. Hidd el, sok helyen tilos a parkolás, ahol azért az ott megállás nem veszélyeztet és nem is akadályoz. De én nem akarom védeni a bunkó áruszállítókat, csak érdekelne tényleg, hogy Te hogy oldanád meg: kérlek írd le, hogy szerinted mi lenne a jó megoldás, te mit tennél az ilyen szállítók helyében! Kérlek legyél empatikus, és gondold át a helyzetet! Nagyon érdekel, hogy milyen javaslataid vannak - azt, hogy mit nem szabad, azt már olvastam.

jung 2008.11.11. 23:02:26

Próbálj meg úgy élni hogy minden létező szabályt betartasz. 1 nap után sírva fakadsz...
Elég gyakori, hogy az élet felülírja a szabályokat.

jung 2008.11.11. 23:06:09

Talán így: a többség tartsa be a szabályokat, ahol tudja, és ne basztassa azt a kisebbséget, aki épp nem (ha másban nem tesz kárt -mert azért ilyen is van sajnos) másnap ugyanúgy bármelyikünk tartozhat ahhoz a kisebbséghez akinek valamiért épp gyorsabban kell nyomnia a gázt vagy épp meg kell állnia egy olyan részen ahol nincs szabad parkolóhely.
Ez azért nem lopás vagy gyilkosság, ne így kezeljük!

Pistike911 2008.11.11. 23:09:31

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.11.11. 21:32:33

Nos ezesetben természetesen a kijelentésem törölve (még jó, hogy nem folytattam úgy a mondatom, hogy kicsit szerelmes vagyok :D), elnézést, ha tolakodó voltam.

Az elragadó barátnődhöz (feleségedhez) ezúton gratulálok és puszilom innen 350 km-ről. :)


u.i.: Te szemét mázlista !!! :DDDD

Pistike911 2008.11.11. 23:11:13

Marcellusca 2008.11.11. 21:37:11

:D

Kár, hogy nincs ilyen mutató és kisujj kombót feltartó, fejjel csápoló smiley! :D

csakb 2008.11.11. 23:19:08

jung:


Éltem pár helyen, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják. Ezekben az országokban nem állnak az emberek rokihelyre jogosulatlanul egy pillantra sem, bármilyen sietős is a dolguk; a biciklisek, gyalogosok megkapják az elsőbbséget; a buszsávban tényleg csak buszok járnak; a 100-as táblánál mindenki 100-zal megy az autópályán stb.

Érdekes módon egyik ilyen helyen sem állt meg az élet, sőt! Az emberek ezeken a helyeken, a szabályokat betartva sokkal nyugodtabban közlekednek, a forgalom jól halad, a ráncok kisimulnak.

Innen nézve szinte elképzelhetetlen, hogy ilyen is lehetséges, pedig az. Csak eleinte kerül egy kis erőfeszítésbe, aztán már magától megy az egész, az élet (legalábbis a közlekedés) pedig sokkal könnyebb, stresszmentesebb.

Sírva fakadni csak akkor tudnék, amikor itthon majdnem mindenki direkt áthágja a legelemibb szabályokat is, aztán még meg is magyarázza, hogy miért, és ez neki miért jár.

Marcellusca 2008.11.11. 23:33:46

TH 2008.11.11. 23:00:02

Pesten lakom, és tudom, hogy mi a helyzet a belvárosban. Én nem is az áruszállítókra goldoltam (bár az sem megoldott), hanem a kölönböző futárcégek lúti-futijaira, akik a leglehetetlenebb helyeken parkolnak(csakkétpercésmegyek), és legnagyobb szabálytalanságokat követik el, csak azért, mert büntetlenül megtehetik.

storyline :) 2008.11.11. 23:35:09

"Marcellusca 2008.11.11. 22:26:39

Dövan!

Biztosan lesz olyan (köztük én is), aki azt fogja sérelmezni, hogy a futár miért állhat meg, mikor ... De rokkant parkolót elfoglalni (bármi, nem rokkant indokkal) tahóság és nincs rá mentség!"

Ja, szerintem meg van, én is tettem már meg egyszer életemben, menni is alig tudtam, de kártyám nem volt, és nem érdekelt, hogy ki mit gondol a dologgal kapcsolatban, ha egyszer kórházból, ambuláns műtét után vagyok. A legrosszabb ami történhetett volna, hogy itt viszont látom a kocsimat.

Marcellusca 2008.11.11. 23:35:33

csakb 2008.11.11. 22:56:14

Ott a pont!!!

csakb 2008.11.11. 23:35:37

"nem ugyanakkora taplóság, mert aki 2 perc után elmegy, azután a mozgássérült kényelmesen beparkol, aki egész nap ott áll, oda meg nem. Gondolom a Te szemedben semmi különbség nincs..."

És addig a 2 percig a szerencsétlen roki malmozhat az út közepén, hogy akkor most az a jóember tényleg mindjárt elmegy-e, hogy ő kényelmesen beparkolhasson, ugye? Mert a rokiknak sohasem lehet legalább olyan sietős a dolguk, mint a rendkívül elfoglalt embertársuknak, aki épp kicseszik velük. Aranyos gondolatmenet. Tökjó érzés lehet, ugye, hogy amellett hogy kicseszett veled az élet, még a kedves embertársaid is folyton szivatnak, semmibe vesznek, mert te csak egy kripli vagy, ráérsz, ő meg nagyon-nagyon siet a fontos munkájával. Ez tényleg nem taplóság, csak olyan kis izé bocsesz, na.


A postban említett esetben ráadásul a rendkívül elfoglalt nagyságosasszony válogathatott volna a közeli, üres helyekben, szóval a szépséges, együttérző magyarázat teljesen okafogyott.

storyline :) 2008.11.11. 23:39:34

janecska 2008.11.11. 21:58:40

Nincs igazad, mert jung még mindig nem a poszt 2 méterrel odébb lévő parkolóhelyére reflektált, és nem is jungról írták a posztot, tehát jung szempontjából irreleváns, hogy hazudott-e a poszt írója, vagy sem. Próbáld már meg elolvasni és értelmezni ki mit írt, légy szíves!

storyline :) 2008.11.11. 23:45:52

csakb 2008.11.11. 23:19:08

Hol van ilyen hely, ahol mindenki minden szabályt betart? Taníts minket mester!
Már csak az maradt ki a kommentedből, hogy "ezért tart itt ez az ország, ahol".

csakb 2008.11.11. 23:51:59

Dövan:

"Hol van ilyen hely, ahol mindenki minden szabályt betart? Taníts minket mester!"


Olvasni tudsz? Magyarul is?

Ezt írtam: "Éltem pár helyen, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják."

Légyszives mutasd meg, ó, nagy majsztró, hogy hol írtam azt, hogy _mindenki_, _minden_ szabályt betart.

storyline :) 2008.11.11. 23:55:51

Ja, tehát nem mindenki... igazad van... nem írtad...
Vagyis semmit nem írtál. Mert Magyarország is olyan hely, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják.

TH 2008.11.11. 23:55:51

Marcellusca 2008.11.11. 23:33:46
Egyetértek, de mondjuk egy kajakihordó az áruszállítóhoz van közelebb, mint a futárhoz. A futárnak tökre változó, hogy mennyi melója van, de általában néha üresjárat, néha meg besűrüsödik a meló. Náluk szerintem sem védhető ez a "ott parkolok, ahol tudok" álláspont. Ez ott jogos, ahol tényleg nem lehet másképp végezni időre a feladattal. A kaját mondjuk 9 és 11:30 között kell kiszállítani, van 30 címed, túl sok lehetőség nincs. De rokihelyre, forgalmat akadályozó helyre állni ilyenkor sem szabad soha.

storyline :) 2008.11.11. 23:59:31

csakb, ez viszont egyszerű hazugság, hacsak nem egy képzeletbeli országról beszélünk:

"Ezekben az országokban nem állnak az emberek rokihelyre jogosulatlanul egy pillantra sem, bármilyen sietős is a dolguk; a biciklisek, gyalogosok megkapják az elsőbbséget; a buszsávban tényleg csak buszok járnak; a 100-as táblánál mindenki 100-zal megy az autópályán stb."

csakb 2008.11.12. 00:07:43

Dövan, ha gondolod, fuss neki mégegyszer, de azért ne erőltestd túl magad! Ha feszült vagy, állj be egy kicsit a rokihelyre, ha az megnyugtat. ;]

csakb 2008.11.12. 00:14:21

"ez viszont egyszerű hazugság, hacsak nem egy képzeletbeli országról beszélünk"

Igen, nyilvánvaló hazugság, hogy léteznek helyek, ahol egy év alatt láthatsz annyi közlekedési szabálysértést, tolakodást, pofátlankodást és leszarom-a-nyomorod-én-fontosabb-vagyok magatartást, mint Budapesten egy óra alatt. :)

storyline :) 2008.11.12. 00:16:02

Te téped itt a billentyűzetet nyilvánvaló hüjeséggel, mert halványan emlékszel valamire akkorról, amikor vendégmunkás voltál - mondjuk Londonban.

storyline :) 2008.11.12. 00:20:34

csakb 2008.11.12. 00:14:21

Jó, nem akarok szőrözni ezen, de te ragaszkodtál még az előbb annyira a pontossághoz és a szó szerint leírtakhoz... Na mindegy, én L aludni.

csakb 2008.11.12. 00:21:42

Igen, Dövan, te ezt is jobban tudod, és köszönöm, hogy ezt is megmagyarázod nekem! :D

csakb 2008.11.12. 00:23:22

Jó éjt Dövan, és stresszmentes vezetést kívánok neked holnapra! ;]

Rogger 2008.11.12. 00:27:12

Talán el kéne gondolkozni miért is van ebben az országban annyi parkoló, amennyi tizenötször ennyi rokkantnak elég!! Miért van minden sarkon egy rokihely, miért van minden bevásárlóközpont parkolójában 2x2 rokiparkoló. Egyszer összeszámoltam, a dunakeszi Auchan előtt több mint 60 (hatvan!!!) rokkant parkoló van.
Van ennyi kerekesszékes vevő egyidőben az Auchanban?
Francot van!
A rokkantak számát magasan meghaladó sok kamu rokkantigazolványos miatt egy ostoba törvény kényszeríti ki a rokkant parkolók kiépítését.
Engem nem érdekel, leszarom a rokiparkolót és beállok, majd ha ténylegesen a rokkantak számával arányos parkolót építenek, ne összevissza idióta módon, akkor majd tiszteletben tartom.
Addig meg aki beszól, attól kérem a rendőrigazolványát, vagy elküldöm a kedves felmenőjébe és megkérem foglalkozzon a saját dolgával.

TH 2008.11.12. 00:29:01

Rogger 2008.11.12. 00:27:12
Hogy te milyen okos gyerek vagy! Az egyébként nagyon érdekes, hogy tőlünk nyugatra mennyivel több kerekesszékest látni az utcákon...lehet, hogy ott megoldott a közlekedésük, és nincsenek 4 fal közé kényszerítve?

csakb 2008.11.12. 00:40:32

TH:

Mindjárt megmagyarázza neked is valaki, hogy megszépültek az emlékeid, amióta visszajöttél a rotterdami dokkmunkás melódból.

Olyan márpedig nincs, hogy máshol máshogy lenne, és az mindenkinek jó! ;]

kis ember 2008.11.12. 01:14:57

Rogger az igazi magyar mentalitást képviselő ember.
Megoldja, tudja, leszarja.

Balkáni paraszt

d.o.n. 2008.11.12. 04:03:16

Pizzafutiként tudom, hogy mennyire köt az idő, meg az, hogy frissen vigyem az abrakot a lovaknak a kerekes malomba. Azt is tudom, hogy vannak helyek kicsiny városunkban, Győrben is, ahova
vagy nem mehetek be, mert tilos oda bemenni (belváros)
vagy képtelenség 1 kilométeres körzetben úgy megállni, hogy az még esetleg szabályos is legyen.
Én erre külön csináltam egy kártyát, amin rajta van a cég logója, elérhetősége, és az, hogy étel házhozszállítás.
Ennyi. Ezt kivágom a szélvédőre, és hacsak nem tartanak fel azzal, hogy 5 forintosokban számolják ki a pénzt, 2 perc múlva ott sem vagyok. A belvárosra meg a cég igényelt egy behajtási engedélyt.
Lehet ezt kultúráltan is csinálni.
Nem mondom, hogy nem állok meg ott, ahol nem kellene, de féltem én annyira a kocsimat, hogy úgy nem hagyom ott, hogy valami önjelölt városi szuperhős ne húzza végig meggyőződve arról, hogy igazságott tett, s ezzel helyreállt a parkoló univerzum békéje.

alfredo 2008.11.12. 06:43:47

TH
"Te UGYE nem sokszor jártál Pesten? A város közepén levő boltoknak nincs SAJÁT parkolóhelye."
Ez vidéken is így van. Mindazonáltal Te írtál a boltok számára fenntartott parkolóhelyekről. Akkor ne háborogj azon, ha én is az általad írt példát említettem válaszomban! És mégegyszer leírom (nem először, hanem sokadszor), hogy nem az ilyen esetekre gondolok mikor háborgok az ételkihordók bunkóságán. De Te azért tedd csak fel nyugodtan a kérdést még vagy tizenhétszer, hogy mi a bajom avval, ha a rakodásra kijelölt helyen állnak meg a futárok! :))))
Én oldjam meg az ételhordók problémáit, bakker? Nagyon szívesen, megfelelő javadalmazás ellenében! Számlát tudok adni! Addig azonban oldják meg ők ezt a gondot, de úgy, hogy a közlekedési szabályokat is betartsák, pláne veszélyhelyzetet ne okozzanak!

alfredo 2008.11.12. 06:46:37

jung!

1. Elolvastam, te voltál az.
2. "Talán így: a többség tartsa be a szabályokat, ahol tudja, és ne basztassa azt a kisebbséget, aki épp nem (ha másban nem tesz kárt -mert azért ilyen is van sajnos) másnap ugyanúgy bármelyikünk tartozhat ahhoz a kisebbséghez akinek valamiért épp gyorsabban kell nyomnia a gázt vagy épp meg kell állnia egy olyan részen ahol nincs szabad parkolóhely.
Ez azért nem lopás vagy gyilkosság, ne így kezeljük!"
Nem lopás, de a gyilkosságra sokszor nagyon is hasonlító dolog. Ugyan nem előre kitervelt, hanem inkább amolyan "beleszarok" típusú emberölés. Bár, te nyilván nem hallottál még olyanról, h közlekedési balesetben meghalt valaha is valaki.

alfredo 2008.11.12. 06:49:46

Dövan!
"Nincs igazad, mert jung még mindig nem a poszt 2 méterrel odébb lévő parkolóhelyére reflektált, és nem is jungról írták a posztot, tehát jung szempontjából irreleváns, hogy hazudott-e a poszt írója, vagy sem. Próbáld már meg elolvasni és értelmezni ki mit írt, légy szíves!"

Hát épp ez a baj! Ha egyszer az van a posztban, h van ott még parkolóhely, akkor miért csinál úgy, mintha nem lenne? Miért basztatja a posztírót is emiatt a feltételezett, de meg nem történt szituért?

alfredo 2008.11.12. 06:51:07

Dövan!
"Vagyis semmit nem írtál. Mert Magyarország is olyan hely, ahol az efféle, elemi szabályokat fogcsikorgatás nélkül betartják."
Tévedsz! Ezt bizonyítani is elég könnyű. Csak olvasd el a posztot, amelyhez épp kommentelsz!
;)

ex-dr. vuk 2008.11.12. 08:11:43

Attol, hogy kartyaja van valakinek, meg nem feltetlenul jogosult...

www.rtlklub.hu/musorok/fokusz/videok/32882

storyline :) 2008.11.12. 08:42:19

janecska 2008.11.12. 06:51:07

Csak pont annyira, mint csakb álomországa. Van aki itt is betartja az elemi szabályokat, van, aki ott sem. És ne mondjuk azt, hogy aki ott sem, az mind magyar és török vendégmunkás....

storyline :) 2008.11.12. 08:47:00

janecska 2008.11.12. 06:46:37

Te mindig ilyen egybitesen gondolkodsz? Van a jó, meg a rossz, aztán ezzel ki is merítettünk minden lehetőséget...

George Jung 2008.11.12. 09:20:29

ANNYIRA, de annyira tudtam!
Megmondtam a legelején, hogy ki fogják hozni, hogy "semmi közöd hozzá", "mit foglalkozol vele?!", "Ő dolgozik szegény" stb.
Elmegyek mentalistának.

Nem vagyok azonos "jung"-gal.
Ezt fontosnak érzem, mert sok hülyeséget mondott.

George Jung 2008.11.12. 09:22:39

Rogger 2008.11.12. 00:27:12:

Ez azért nem semmi!
Aki még nem olvasta, tegye meg!
WTF?!

Nolet 2008.11.12. 09:43:12

Kedves kommentelők.

Most tudok erre nézni. Hát furcsa dolgok születtek itt, egyben reagálnék minden hsz-re.

Nem vagyok sem komplexusos szerencsétlen aki így tud csak udvarolni, sem megalázott ember aki ezzel kompenzál.Sőt. Nem "oltottam le" a hölgyet, hanem végig udvarias voltam, mind a hangnemet illetően, mind non-verbálisan.

Sok szemétség történik a városban, én sem vagyok önkéntesrendőr. Egyszerűen nem tudtam szó nélkül elmenni amellett, hogy valaki annyira beleszarik a többi ember/köz érdekébe, hogy amikor semmibe nem kerülne neki, akkor sem figyel oda. Bizony, mikor ezt láttam azt éreztem, hogy én annyit tehetek, hogy udvarian szólok, mert ha nem teszem meg én sem vagyok jobb mint a hölgy.

Hogy klasszikust idézzek:

"bűnösök közt, cinkos aki néma"

És az elméletgyártóknak:

1. Nem rokiknak vitte a kaját. Ebben több dolog miatt is biztos vagyok, de ha kétségeim lettek volna, azt is eloszlatta a hölgy reakciója.
2. Nem csak arról van szó, hogy a szabály az szabály, hanem arról, hogy itt tényleg nagyon nagy gyakorlati értelme van annak, hogy a rokihely a lejtő aljára van felfestve, ugyanis az utca feljebb annyira lejt, hogy elég macerás lehet tolószékkel, vagy akár mankókkal kiszállni.
3. Ha jön egy rokkant és látja, hogy foglalt a hely egyszerűen tovább megy és keres másik helyet, elég életszerűtlen, hogy szól (hogyan?) az ott állónak, hogy menjen odébb, ráadásul kocsiból nem látszik, hogy ő is rokkant-e.


És külön válaszolnék közkedvelt nevű hozzászólónknak. Nem tudom, hogy neked attól áll-e fel a cerka, hogy látatlanba leoktatsz, de ha már igen, legalább arra vedd a fáradságot, hogy elolvasod amit írtam. 10 perc múlva még ott állt a hölgy és bizony otthagyta az autót. És az meg elég nevetséges, hogy a te hozzászólásod olyan primitív, amilyen én pont nem voltam a helyzetben.

No ennyi. Valaki, harmadszor?

George Jung 2008.11.12. 10:05:25

Nolet!

Tök felesleges! Ez csak aegy jótanács.
Aki érti, annak nem kell magyaráznod.
Aki nem, annak meg felesleges.

Megpróbáltad, de hát ismét csak eggyel több...

Inkább az a kérdésem, hogy mi Neked a tanulság, és legközelebb mit csinálsz?

zijugenya 2008.11.12. 10:07:45

"rudi völler frizura 2008.11.11. 19:59:18
az mennyire világos hogy szerencsétlen ember dolgozik, időhöz van kötve, és max. pár percig áll a parkolóban?"

Ne álljon ott, ahol nem llhat. Ha meg van máshol hely, akkor pláne ne. Ha így már nem kifizetődő, váltson munkahelyet.

Nyitott szem (törölt) 2008.11.12. 10:11:12

Ha most végre fenn van Nolet:
Szóval melyik cég (alkalmazottja)volt ez a hölgy? Csak azért kérdezem, hogy lemondhassam a rendelésemet(ha történetesen ők hozzák nekem is); és hogy még sokan így tehessenek, ha egyetértenek azzal, hogy tahóság, az amit a kajafutár csinált.

TH 2008.11.12. 10:18:23

Nolet 2008.11.12. 09:43:12
George Jung 2008.11.12. 10:05:25
Nem tudom, Noletnek mi a tanulság, de nekem az, hogy legközelebb ha ilyet látok, én is legalább megkérdezem, hogy muszáj-e...

Nyitott szem 2008.11.12. 10:11:12
Én ettől nem mondanám le a kaját, de a céget tájékoztatnám erről, és jelezném nekik, hogy ha nem változtatnak a sofőrök hozzáállásán, AKKOR lemondom az ebédet. Egy esélyt mindenki megérdemel.

alfredo 2008.11.12. 10:29:18

Dövan · alaverzum.blog.hu 2008.11.12. 08:42:19


Persze, tökéletes világ nincs, talán nem is kell. De ha jártál már mondjuk Németországban, akkor azt láthatod, ott sokkal inkább szabálykövetőbbek az emberek. Persze, erre lehet azt mondani, h dehülyékhogyígykövetikaszabályokat. Csakhogy ott tudják, h a szabály nem azért van, h avval csesztessék az embereket, hanem a szabály éppen értünk van. Közösen hoztuk azokat (ha nem is Te vagy én személy szerint), saját életünk zökkenőmentesebbé tétele érdekében. Magyarországon viszont hagyománya van annak, h a szabályszegés dicséretes dolog. Ez valszeg a diktatúrából ered, amikoris rengeteg értelmetlen szabály volt, amikoris csak szabálykerüléssel lehetett értelmesen, viszonylag tartalmasan élni. Így szocializálódtunk. Kell még néhány évtized, amíg ezt kinövi a magyar társadalom. Néhány évtized és már tényleg csak nagyon kevesen lesznek olyanok, akik úgy gondolják (mint jung is): "a többség tartsa be a szabályokat, ahol tudja, és ne basztassa azt a kisebbséget, aki épp nem".

alfredo 2008.11.12. 10:30:36

Dövan
"Te mindig ilyen egybitesen gondolkodsz? Van a jó, meg a rossz, aztán ezzel ki is merítettünk minden lehetőséget..."

Igen, ha neked az felel meg, hülye vagyok. Egészen biztosan úgy van: ha valamit nem értesz meg, akkor hülye aki mondta. Igaz?

Nolet 2008.11.12. 10:49:38

George Jung 2008.11.12. 10:05:25

Nincs tanulság. Nyilván legközelebb is szólni fogok, pedig tudom, hogy felesleges. Ugyanúgy ahogy pontosan láttam második mondat után, ebben a helyzetben is, hogy nincs értelme.

Talán két dologban mégis van értelme a dolognak:
1. Lehet, hogy a hölgy legközelebb odafigyel, mert eszébe jut a szitu és el akarja kerülni.

2. Tudod, van egy olyan elméletem, hogyha Magyarországon, mindenki, csak saját magával foglalkozna, és csak annyit megtenne minden nap, amit ő megtehet, akkor elkezdene működni minden. Itt arra gondolok, (némi világjárás után mondhatom talán), hogy ebben az országban mindenki ki...szott okosnak hiszi magát. Mindenkinek mindenre van elmélete, hogy mit miért nem kell megcsinálni. Pedig a képlet egyszerű (mint ezt jónéhány országban bebizonyították), mindenki teszi a dolgát. Mindenki odafigyel, hogy ne álljon rokihelyre, ne előzzőn kanyarodósávot, ne legyen paraszt a másikkal.

És a lényeg.Nem kell itt nagy dolgokra gondolni. Mindenki, csak amit magához (műveltségéhez, környezetéhez, anyagi lehetőségéhez stb stb) képes, azt a picit tegye meg. HA így lenne, akkor is lenne dolga a rendőrségnek, de akkor megszűnne a kommunizmusból ittmaradt "okosabbvagyokmindenkinél- majdénmegmondom a frankót" mentalitás.

Nolet 2008.11.12. 10:52:22

Nyitott szem 2008.11.12. 10:11:12
Ha most végre fenn van Nolet:
Szóval melyik cég (alkalmazottja)volt ez a hölgy?

Nem tudom. Ebből is látszik, hogy akko és ott eszembe nem jutott semmi bosszú, megtorlás stb. Lehet, hogy kellett volna, de nem vagyok ilyen. Mint az előző hsz-emben láttad, ahhoz tartottam magam. Én itt, ekkor, ennyit tudtam tenni. Megtettem.

És beírtam ide, és ha ezt megteszi még néhány ember, lehet, hogy elérjük a kritikus tömeget és akkor nem az lesz a menő,hogy elfoglaljuk a rokihelyet, hanem ciki lesz odaállni. De ez évek. (persze akkor is lesz aki odaáll, de legalább ciki lesz)

TH 2008.11.12. 10:53:24

Nolet 2008.11.12. 10:49:38
Nem is hiszem, hogy mindenki olyan okosnak hiszi magát. Egyszerűen figyelmetlenek, intoleránsak, és csak magukkal vannak elfoglalva. Egyáltalán nem érdekli őket a körülötte élő 10M ember, és ha vki felhívja a figyelmüket arra, hogy mások is léteznek, akkor még fel is háborodik...
Mindenesetre egyébként sokszor van értelme szólni...van, aki ilyenkor elszégyelli magát és arrébb áll.

Nolet 2008.11.12. 11:07:50

TH 2008.11.12. 10:53:24
Nolet 2008.11.12. 10:49:38
Nem is hiszem, hogy mindenki olyan okosnak hiszi magát.

Háááát. Ha annyiszor 1000 ftom lenne, ahányszor én M.o-n hallottam valami elméletet arra, hogy mit miért nem lehet, vagy mit miért nem kell megcsinálni, vagy milyen szabályt miért kell/ nem kell betartani, már milliomos lennék.

Sajnos én azt látom, hogy a diktatúra árnyékában felnőtt emberek úgy szocializálódta, hogy kénytelenek áthágni a (diktatúra) szabályait. És ez a mentalitás megmaradt. Én még emlékszem az iskolában, de monhatnám a médiát, közbeszédet, hogy állandóan azt sulykolták, hoyg "mi magyarok" sokkal okosabbak vagyunk, mint nemtudom ki, meg a magyar oktatás, mennyivel jobb, mint az amerikai, történetek keringtek xy-ról aki az Iowai egyetemen nem tanult két évig, mert olyan alapot kapott itthon, no meg az egy főre jutó Nobel díjasok száma stb stb. biztos ismeritek ezt a lemezt.

Ha ez igaz is lett volna, ma már akkor sem az. De az emberek, főleg a butábbja, még ezt mindig elhiszi. És akkor jön az, hogy "megállok a rokihelyen, mert tudom, hogy ebben az országban több rokihely van mint szükséges" lásd fentebb : Rogger 2008.11.12. 00:27:12:

TH 2008.11.12. 11:09:30

Nolet 2008.11.12. 11:07:50
Ja, ez az okosabb vagyok, és jobban tudom, ez sztem csak arra jó, hogy megokolja, hogy miért jogos az intoleráns, másokat semmibe vevő viselkedése. De azzal egyetértek, hogy ez bizony még a múlt árnyéka, és eltart egy darabig, amíg kinőjük.

maximalista 2008.11.12. 11:10:51

AZért az olyan embereknek aki ennyire nem toleránsak az ilyen helyzetekben, tényleg kívánom, hogy lépjenek ebbe a cipőbe, és tudják meg, hogy milyen is ez...
Egyébként érdekes, mert az akinek jogosultsága lenne ilyen helyen parkolni, pont hogy ő a toleráns, azokkal szemben akik jobban rászorulnak... és inkább nem áll oda, mert TUDJA, hogy másnak nagyobb szüksége lehet rá.
Akkor egy fizikailag egészséges ember miért nem képes 5-10-15 méterrel arrébb állni??
Kész vagyok ezektől az emberektől.
A testvéremnek van rokkantkártyája, ami az Én autóban van, de csak akkor használom, ha ő velem van, és őt vinni kell valahova. Nem arra használom, hogy ne kelljen fizetnem a parkolásért, vagy hogy a hipermarketbe a bejárathoz közel álljak.
De ez emberi hozzáállás kérdése... és a toleranciáé!!!

TH 2008.11.12. 11:15:33

maximalista 2008.11.12. 11:10:51
Várj csak, te itt magadból indulsz ki...rossz megoldás. Nem várhatsz el ilyen logikus gondolkodást olyanoktól, akiknek nincs agya, vagy nem tudják, hogy használni is lehet valamire. Erre mondom mindig, hogy egy minimális empátia kéne az ilyenekbe csak. Hogy el tudja képzelni, hogy mi lenne, ha ő lenne mozgássérült, jönne, és NEM TUDNA LEPARKOLNI, mert valaki elfoglalta a helyet. Lehet, hogy ha átérezné egy picit a helyzetet, akkor nem így viselkedne.

Nolet 2008.11.12. 11:28:14

Tudjátok ebben mi a vicces? Hogy amiről itt beszélünk, az egy olyan dolog, amit mindenhol a világban több ezer éve megfogalmaztak. Olvastam egy cikket erről, hogy minden vallásban kivétel nélkül szerepel egy tétel, ami közös, max egy kicsit másként van megfogalmazva:

Ne tegyél olyat embertársaddal, amit nem szeretnéd, hogy mások tegyenek veled.

maximalista 2008.11.12. 11:30:21

azt én is tudom, hogy ez túl magas szintű elvárás és gondolkodás ezekkel szemben... csak Engem, mint normális embert dühít.
A testvérem nehezen tud lépni, vezetni sem tud már, és bevallom őszintén én nem tudtam volna ennyire higgadt maradni... Persze nem vulgárisan mondtam volna meg a véleményemet, csak úgy hogy ÉRTSE, vagy legalább próbálja meg megérteni, hogy a rokkant parkolóhelyek nem arra vannak kitalálva, hogy " csak öt percre odaállok "...

De teljesen igazad van, ez túl magas elvárás...

TH 2008.11.12. 11:52:24

maximalista 2008.11.12. 11:30:21
Nem tudok mást mondani erre, azon kívül, hogy teljesen megértelek.

Nolet 2008.11.12. 11:28:14
Hát igen, ehhez még vallás sem kell. Némi logikával az ember beláthatja, hogy ez miért is jó így...

Lunitari 2008.11.12. 12:14:17

Huh. Nos gyerekek jelenleg az üzleteknek a helyi önkormányzattól kell kérni engedélyt pakolási hely (parkoló az árúszállítóknak) kijelölésére. Ez persze pénzbe kerülne havi összegbe, tehét jó magyar szokás szerint szarunk fizetni (bár a vevő az árban ezt is kifizeti, mert minden a világon bele van kalkulálva) és mindenki ott áll meg ahol épp közel van a bejárat áruszállításhoz...Ezért én leszarom az áruszállítókat és az üzletet büntetném meg, majd a 3 esetnél bevonnám az engedélyét...és úgy tudom az önk erre lenne is jogosítványa csak erre is szarnak..

alfredo 2008.11.12. 12:19:41

Nolet számítása részben bejött. Ha a társadalmi együttműködés terén kihívásokkal küszködő áruszállító ugyan nem is hallgatott rá (sőt, talán megerősítve érezte megát, hiszen szabályt sértett, mégsem volt következménye), de legalább a kommentelők között van, akit végülis meggyőzőtt a vita és immár - revideálva tegnapi nézeteit - elismeri, nem az ételkihordó munkája áll mindenek felett.

TH 2008.11.12. 12:21:25

janecska 2008.11.12. 12:19:41
Tényleg volt ilyen? Ki az? Most komolyan, én ezt nem láttam!

TH 2008.11.12. 13:08:21

janecska 2008.11.12. 13:07:06
A :)-ból azt gondolom, hogy rám gondoltál. Pedig nekem a véleményem semmit sem változott...ha azt hiszed, akkor nagy tévedésben vagy. De komolyan. Pontosan ugyanazt gondolom az egészről, mint a poszt első elolvasásakor. Lehet, hogy nem olvastad elég figyelmesen, amit leírtam.

maximalista 2008.11.12. 13:10:18

a helyzet az, hogy szerintem a normális felfogásúak nagy része nem áll oda ahol neki nincs keresnivalója...
Aki meg odaáll, az ettől a blogtól nem fog "megtérni", és másképpen gondolkozni...
alapban kellene máshogyan látni ezeket a dolgokat.

Lunitari_ veled teljesen egyetértek.

Hülye egy felfogású nép ez a Magyar... utálom ezt a " dögöljön meg a szomszéd tehene is" feelinget...

De mostanában már tényleg az a nem normális, ha normális vagy.

TH 2008.11.12. 13:12:59

maximalista 2008.11.12. 13:10:18
Megtérni senki nem fog. De hidd el, hogy megmozgathat pár fogaskereket odabent...gondolkodni kezd...stb...
Nem azért mondom, de nekem is sokszor volt tanulságos ez a blog. Akár a posztok, akár a posztok kapcsán kialakult kommentvita során. Lehet belőle tanulni, és nem is ritkán. Szerintem.

Perillustris 2008.11.12. 23:36:00

"ételfutár a munkáját végzi, max 5 p-et marad és minden vitatkozó csak lassítja"

Ha-ha. Egy órában elég 12 ember, aki a munkáját végzi, és megszívathat rengeteg embert. Rossz duma. Ennyi erővel bárki megállhat bárhol (meg is áll).












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása