Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szuicid öreg biciklisek

2008.11.22. 11:31 :: SilentSound

Nagyon úgy fest, hogy Sitti egy népes nyugdíjas kolónia közelében lakik, külön fokozza a helyzet veszélyességét, hogy temető is van a közelben. Szóval minden adott ahhoz, hogy percenként adódjon olyan helyzet, amivel az autósokat próbára teszik az arra karikázó, de már szemüvegben is csak foltokat látó agg kerékpárosok. Csak nehogy egyszer tényleg másnak kelljen hazavinni a biciklit a temető elől, hülye vicc volna az élettől.

Egyszer régen már írtam nektek öreg tatás/mamás posztot,de úgy látszik engem üldöznek ezek. :) Újabb három tapasztalatomat írom meg nektek. Remélem egyszer belátják odafenn a fejesek, hogy nem a zebráknál kellene lelassítani hanem ezeknek valamiféle alkalmassági vizsgát tenni. Vagy akár valami kerékpáros jogosítványt?

Első eset:
Kicsiny városomban közel lakom a temetőhöz. Halottak napja előtti pénteken reggel valamivel 8 óra után indulok munkába. Feltűnően sok tata/mama rohamozza meg a temetőt virágokkal és koszorúkkal felvértezve. Mivel feltételezem nem egy sírhoz mennek úgy fel van pakolva a legtöbbjüknek a kormánya mindkét oldala virágokkal, hogy nem lehet egyszerű dolog a kanyarodás. Természetesen hogy bonyolítsák a dolgot még kapa, vagy éppen gereblye fel van kötve a kerékpár vázára, hogy nehogy egyszerű legyen a közlekedés. Ennek ellenére sikerült kikecmeregni a temető vonzáskörzetéből úgy, hogy egyik mama sem díszítette fel az autóm motorháztetejét. Szóval megyek nyugodtan,mivel itt már sehol senki nem volt az úton. Se autós - se biciklis.

A megengedett 50-es tempóra gyorsítottam mivel egy felsőbb rangú útvonalon haladtam. Ám egyszer mint derült égből a villámcsapás egy mama elektromos biciklin krizantémokkal felvértezve az elsőbbségadás kötelező táblát semmibe véve egy jobb oldali keresztutcából brutál sebességgel kivágódik azzal a szándékkal hogy ő márpedig keresztül fog menni előttem. Az hogy "körülnézés" az természetesen ismeretlen fogalom. (Szerintem örült, hogy egyáltalán egyenesben tudta tartani a villanyparipát.) Szóval intenzív vészfékezés - és a mama éppen elfért a kocsi előtt anélkül hogy érintette volna. Talán egy méter hiányzott....

Hogy mi ebben a poén? Hogy engem észre sem vett! Igaz a Focus nem egy hatalmas autó,a szürke szín is lehet beleolvadt az őszi tájba,de azért a gumik visítása igen hangos volt. (No ABS) Rám sem nézett. Csak ment előre lassítás nélkül bambán meredt tekintettel. Hirtelen úgy összecsináltam magam, hogy rá sem dudáltam csak néztem hogy tovaszáguld....

AZ ILYEN MIÉRT VILLYANBRINGÁVAL KÖZLEKEDIK??? Miért nem viteti magát autós ismerőssel/szomszéddal/unokával/taxival, vagy mittomén? Azt hiszem a közúton való közlekedéshez az elvárás lenne hogy észlelem a körülöttem lévő dolgokat nem? A KRESZ szabályairól nem is beszélve...

Második eset: (Erre nem emlékszem mikor volt.)
Pár kilométerrel arrébb egy másik szintén felsőbb rangú úton haladva egy lámpa nélküli kereszteződéshez közeledve látom, hogy jobbról jön egy tata és egy mama mindketten kerékpáron. (Ha jól emlékszem ezek is elektromosak voltak.) Azt is látom hogy az elsőbbségadás kötelező tábla miatt nekem van elsőbbségem. Kicsit lelassítottam mert már nem bízok bennük. A tata körülnéz (egy jópont!) - és belenéz a szemembe.

Fellélegeztem,mert következtettem ,hogy ha rám néz akkor látja hogy jövök - és megadja az elsőbbséget. Ezért nem lassítottam tovább. De tévedtem.... A tata mintha ott sem lennék bekanyarodott elém. Megállni már nem tudtam mögötte,de szerencsére a szembe jövő Stylo vezetője észlelte a dolgot és jobbra húzódott így a kettőjük között pont elfértem. Igen tudom hogy a kommentelők szerint én vagyok a hibás,mert még lassabban kellett volna mennem,vagy meg kellett volna állnom. De én viszont úgy gondolom hogy a tatának kellett volna ismerni annak a háromszögletű táblának a jelentését.

Harmadik tapasztalat: (Néhány nappal ezelőtt)
Ugyanaz az utca mint a második esetnél. Az úton senki, csak egy villanybringás száguld a járdán valamivel előttem. Nem látok veszélyhelyzetet,hiszen az árok elválaszt minket. Ám a bringás úgy gondolt, hogy ő inkább kijön az útra. (Mert ott mégis kényelmesebb mint a rázós járdán.) Persze szándékát nem jelezte,nem lassított,nem nézett körül csak egy lebetonozott kapubejárón ferdén átvágva minden előjel nélkül egyszerűen kivágódott elém. Nem fékeztem csak félrerántottam a kormányt. És dudáltam rá nehogy még jobban elém szambázzon. Nem álltam meg megmondani a magamét,mivel nem szeretem a konfliktusokat,csak hátranéztem a visszapillantóban. Láttam a tata arcát. Csodálkozást láttam az arcán. Szerintem fogalma sem volt róla hogy mi történt. Ha egyetlen másodperccel később történik meg mindez már nem tudtam volna elkerülni az ütközést.

Konklúzió:
Míg valaki segédmotort akar vezetni csinos summát kell költenie kresz oktatásra és orvosi alkalmassági vizsgálatra. Ám ha valaki éppen egy picivel lassabb villanybringával közlekedik nem baj, hogy lövése sincs róla, hogy mi az hogy KRESZ, és azt sem tudja mi van körülötte,mert vak, süket és béna.

143 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia kerékpár béna veszélyes öreg kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ATBB · http://www.airporttransferbudapest.co.uk 2008.11.22. 16:05:40

Nem leírt szabályokról beszéltem hanem morális szabályokról. Ha messziről villogna valami megkülönböztető jelzés hupililán az idős emberen, hogy: - vigyázz jövök idős vagyok, rosszul tájékozódom,- akkor át lehetne vállalni és hárítani a felelősséget az autósra. De amíg nincs ilyenre lehetőség, addig mindkettőjüknek kölcsönösen ugyanúgy kell figyelniük és vigyázniuk egymásra.
És ezt sehogy sem lehet tovább cizellálni.

Gera 2008.11.22. 16:13:27

ip_detektor - Itt nem szabályokról van szó, hanem józan észről és felelősségtudatról. Ha nem látok és nincsenek reflexeim, akkor nem ülök biciklire és nem vezetek autót és nem azért, mert féltem az életem, hanem mert nem szeretnék balesetet okozni. Ez mindenkitől (minimálisan) elvárható, még akkor is, ha öreg és messze van a piac.

Aztán ha egy idő után túl sok olyan idióta akad, akik ezt képtelenek figyelembe venni, akkor elkerülhetetlenül jön a szabály meg a büntetés.

ip_detektor 2008.11.22. 16:13:41

macihagyma 2008.11.22. 16:00:32
meggyőztél b+, de tényleg.
menyjenek busszal az öregek. gyalogoljanak kilómétereket a megállóig, kikopott izületekkel.
a lényeg, hogy ne zavarjanak be, ha én jövök.

Picar 2008.11.22. 16:19:25

ip_detektor úgy látom te kifejezetten a konfliktust keresed itt, és egy-egy szót ragadsz ki a mondatokból. Ne haragudj, de amíg csak úgy tudod elmondani a véleményed, hogy ba+elsz meg kurvaéletelsz, addig szerintem nincs túl sok hiteled. Normálisan is lehet kritikát mondani meg vitatkozni...

ip_detektor 2008.11.22. 16:24:08

Picar
látom te is kiragadtad a lényeget.
ÉS idejöttél megmondani a frankót.
troll
keress rá a Wikin.
de ne mondd, hogy nem volt igazam részben.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 16:27:10

Ó, nagyon elkanyarodtunk már a témától, de jobb is ez így most. Az egész a sértett önérzetről és a büszkeségről szól tehát! Meg kell különböztetni dolgokat, mert az, hogy valaki tisztában van roppantul megromlott reflexeivel, ellenben szemrebbenés nélkül részt vesz a forgalomban akár süketen is, na ez a túlzott önérzetesség! Általában ők ki is oktatják még a tetejébe az ember fiát, hogy "én már akkor vezettem, amikor te még pajzán gondolat sem voltál!", de ez nem helyes magatartás.

1. Megváltoztak a reflexek és ezt neki is tudnia kell. Ha már a kádból való kiszállás is problémás, hogyan feltételezhetnénk az elvárt reflexeket egy autóban, ahol több az inger és szűkebb a mozgástér? Az öregedés a tudomány mai állása szerint visszafordíthatatlan és természetes folyamat. El kell fogadni.

2. Megváltozott a közlekedés is az alatt a röpke 30 év alatt. Már magántulajdon az autó és nem félóránként húz el egy állami példány az ablak előtt, hanem 15 másodpercenként. Tehát az autók és sofőrök száma nagyságrendekkel nagyobb, a forgalom is. Ezt tudomásul kell venni, akkor is, ha pajzán gondolatok vetik fel a kérdést, mert ez TÉNY.

3. Felgyorsultak a történések a forgalomsűrűség és a megváltozott életstílus miatt is. Erősebb, gyorsabb és jobb fékkel felszerelt gépkocsik haladnak az utakon. Nem diagonál gumikon egyensúlyozva, négy dobfékkel, ahol egy szimpla kanyar bevétele is bűvésztrükk volt. Ezt is fel kell mérni, hogy Ő már nem képes tartani (illetve képes, csak sokszor FEL tartani) a forgalom tempóját. Túl kell esni a beismerésen, nem kell dacolni, mint egy kisgyerek, ez nem szégyen, ez természetes folyamat. Önérzeteskedéssel nem mentünk életeket.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.11.22. 16:27:25

De igenis a zebránál le kell lassítani. Nyugaton nem kevés helyen az a helyzet, hogy a zebrán mindig a gyalogosnak van igaza. Ha közelít a járda széléhez, az autó megáll, és addig nem indul, amíg a gyalogos át nem ment. És csodák csodájára, senki nem ideges, mindenki természetesnek veszi ezt. Mert az is. Az a 6 másodperc, amit ezzel veszítesz autósként, behozható. Tudom. Én azóta mindig így csinálom autósként is. Néhányan nem is hisznek a szemüknek Magyarországon.

Majd ha a gyalogos lesz 2 tonnás acélszörny, és az autós lesz törékeny és lassú, akkor majd legyen neki elsőbbsége ott, ahol kettejüknek találkozniuk kell.

Picar 2008.11.22. 16:28:45

off
Öhm rendben, tudtommal szólásszabadság van, de úgy látszik ez csak rád érvényes :D
on
Még mindig tartom magam a tudatos neveléshez, és ha én tudom, hogy valamiben hiányosságom van, pl figyelemben, akkor próbálok tenni ellene,meg esetleg figyelek arra, hogy ne adjak okot másnak arra hogy kinyírjon, mert mondjuk nem lát a kivilágítatlan bicajon, de erdőből lefelé ha forgalmas útra érünk gyalog akkor is szoktunk előre-hátra világítani. Ez odafent dől el...

macihagyma 2008.11.22. 16:29:02

eggyőztél b+, de tényleg.
menyjenek busszal az öregek. gyalogoljanak kilómétereket a megállóig, kikopott izületekkel.
a lényeg, hogy ne zavarjanak be, ha én jövök.

Remélem, hogy egyszer olyan taxisofőr fog haza vinni, akiket ennyire védsz!
Ignore on

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 16:29:55

Pók, ez nem az a topik. Itt most nyugdíjas kerékpárosokról van szó. (amúgy a példa jó, külföld rám is jó hatással volt, de ez itt offtopik most.)

Lafayette Ron Hubbard 2008.11.22. 16:31:16

"nem a zebráknál kellene lelassítani hanem ezeknek valamiféle alkalmassági vizsgát tenni."
Remélem egyszer így gondolja majd egy Zetor, amikor anyád a zebra közepén halad.

ip_detektor 2008.11.22. 16:32:40

azért kíváncsi lennék egy idős ember kommentjére is, mert ez így elég egyoldalú.
jönnek a tökéletesen felépített állásfoglalások, úgy, hogy igazából nincs is kivel vitatkozni;)

MaCS 2008.11.22. 16:33:46

Halihó!

Van némi szakmai kapcsolatom a problémával.
Sajnos -- főleg a Dél-Alföldön, de gyakorlailag az egész országban -- sok baleset történik úgymond a közút nem rendeltetésszerű használata következtében.
A szabályokat kortól függetlenül be kell tartani, és tény, hogy a fiatal biciklisták között is rengeteg a KRESZ-re magasan tevő arrogáns alak, amit idős korban csak tetéznek a rossz reflexek, a gyenge látás és fizikum -- és bizonyos esetekben talán a kor előrehaladtával fellépő rossz helyzetfelismerés.
Komolyan nagyon tisztelem az idős embereket és ahol lehet, próbálom őket segíteni a hétköznapokban. A közlekedés viszont nem ad lehetőséget arra, hogy kor szerint szelektáljunk. Aki nem alkalmas arra, hogy járművel közlekedjen, annak nincs joga ahhoz, hogy magát és másokat veszélyeztessen az utakon, és mindenkinek kutya kötelessége, hogy felmérje a helyzetét, informálódjon, alkalmazkodjon és tartsa be a szabályokat.

Üdv: MaCS

kis ember 2008.11.22. 16:34:44

Sikernek számít ha:
4 évesen: nem vizelsz a gatyádba
12 évesen: vannak barátaid
16 évesen: van jogsid
19 évesen: szexelsz
35 évesen: sok pénzt keresel
60 évesen: szexelsz
70 évesen: van jogsid
75 évesen: vannak barátaid
80 évesen: nem vizelsz a gatyádba

Laci 2008.11.22. 16:35:38

Miért nem jó az "Öngyilkos öreg biciklisek"? Mire jó ez a határtalan angolosítás? Szép a magyar nyelv, használd kérlek!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 16:37:30

Mondok egy családi példát is, a másik oldalról:

Nevelőapám már 57, nem szégyen. Az sem szégyen, hogy már képes beismerni, amit 5 éve még tagadott: egyre szarabbul lát és bizony már nem megy a 150-ezés neki. Öt éve is már ez volt a helyzet, de egy két veszélyes manőver után végre az önérzeten felül kerekedett a józan ész. Most ennek megfelelően vezet, már betartja a sebességhatárokat és több pihenőt tart egy hosszabb utazás közben. Ez is az ő szájából hangzott el: " ez a kocsit már örökre vettem. Azt a pár évet, amit még képes leszek a forgalomban tölteni (!), ez ki fogja szolgálni. Ez van, megöregedtem."

Ezt a hozzáállást becsülöm. Az önérzeteskedőekét nem, mert veszélyesek és úgy, hogy tudják is. Emberből vagyunk...

kis ember 2008.11.22. 16:38:04

Bocs.
Tudom, pontosabban remélem, hogy én is leszek öreg. Csak lámpát, könyörgöm, lámpát vegyenek! Nekem kettő van hátul a biciklin és folyamatosan töltöm az első akksijait, hogy mindig szép fényes legyen. A többi az autós felelőssége.

Oráng Után 2008.11.22. 16:39:11

Régebben jobb volt ez a blog, amikor még arról szólt, hogy éljük túl kultúráltan a közlekedés napi kihívásait.
Mostanában meg már arról szól, szól, hogy az út azé, akinek "rendes" autója van, a többiek meg takarodjanak. A jó csávó még le is üti, de legalább kirángatja a kocsijából a szuzukist, az öreget, a nőt, nem is sorolom tovább...
Na de az, hogy bekommentel egy értelmes, toleráns ember, mint mondjuk ip_detektor, és kifütyülitek! Nektek kéne letakarodni az útról, vazzeg, amíg a társas együttlétezéshez szükséges IQ-t el nem éritek (vagy meg nem vásároljátok). Sokkal biztonságosabb lenne.
Az időskori látásromlásról pedig nem ártana, ha az írna, aki tudja, mi az. A legtöbb idősnek a szemüveg közelre kell, távolra jobban lát. No persze nem a hályogról beszélek meg a retinaleválásról, de az nem is kap jogsit.
Egyébként hány vénember okozott már diszkóbalesetet? He? Meg kellene tudni különböztetni azt, aki veszélyeztet attól, aki irritál. És akit sokak irritálnak, az meg húzzon a gumiszobába!
És most lehet utálni engem is, leszarom.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 16:42:02

féloff:

Írországban kötelező a kerékpárosnak (elvileg ez nálunk is), segédmotorosnak és a motorosnak is viselnie a teljes fényvisszaverő kabátot. Ott nem zsenant, meg nem szorít, ciki, stb. Kevesebb is az ilyen irányú baleset, legalábbis csökkenőben van. Ja, a Garda a géptetőn basz meg viszont, ha nincs rajtad és megfog. És megfog... ebben biztos lehetsz.

Ízelítő:
auto.indavideo.hu/video/Irek_2

kis ember 2008.11.22. 16:45:51

Kukori: Németországban meg Svájcban meg nem. És akkor most mi van?

ip_detektor 2008.11.22. 16:48:17

KuKori,
kis ember
ha ilyen hozzáállású emberek járkálnának útjainkon, öröm lenne közlekedni;)

ATBB · http://www.airporttransferbudapest.co.uk 2008.11.22. 16:49:21

kis ember:"A többi az autós felelőssége."
Azért ez túl egyoldalú lenne így. Attól, hogy van világításod még nem vagy felsőbbrendű. Ha világítással hirtelen berántod magad egy autó elé - akár részegen akár józanul, attól még nem a sofőr fog vezekelni. A közlekedésben minden közlekedő félnek azonos mértékű a felelőssége.
Ezt kellene már felfogni.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.22. 16:52:06

Azt megértem hogy itt a többség akkor se ülne biciklire ha elfogyna minden benzin, inkább tolná az autóját, de könyörgöm, legalább a gyerekekre gondoljunk már, amikor bringás jogosítványról kezdünk ábrándozni. Mondjuk engem nem nagyon zavarna, mivelhogy van C kategóriás jogsim, a V-fék beállításán túl meg a bringás ismeretek alig lehetnek bővebbek.

A vidéki kocsma/temető/stb viszonylatban csámpázó papák-mamák problematikája pedig valós, de tenni ellene nem lehet. Aki autóba ül, az tudomásul veszi, hogy 1-2 tonna vassal nagy károkat lehet okozni, és ennek megfelelően vezeti. Nemcsak mamik, hanem kisgyerekek is kiszaladnak az utcára. Sőt, még más autósok is.

Krisi 2008.11.22. 17:00:59

KuKori:
Belgiumban ha elütsz kocsival egy biciklist akkor alapból te vagy a vétkes. Tök mindegy, hogy mi volt a szituáció, az autós a hibás. (Kárrendezésnél természetesen behajtható a biciklisen a pénz ha szabálytalan volt, ha jól tudom) Ott egyébként - főleg a kisebb városokban - rengeteg a biciklis, és a nagy részük veszélyesebben közlekedik, mint nálunk az öregek. Nem egyszer láttam fél év alatt, hogy telefonnal körülnézés nélkül átmegy a biciklis az úton, egyszerre két autó satufék. Budapest után "kicsit" más volt ott biciklizni :)

Viszont kegyetlenül büntetik a sötét bicikliseket, mindenki világít mint a karácsonyfa.

"Ott nem zsenant, meg nem szorít, ciki, stb."

Erről meg csak ez jutott eszembe :

napirajz.hu/archives/2006/12/12/VIDIAVAL_2/

:)

Ez is OFF volt, elnézést kérek.

2008.11.22. 17:02:31

Mindenkinek


Tudomásul kell venni hogy a felelősség annál van aki jogosult autót vezetni .A bringára bárki felülhet: gyenge elméjű, gyermek, nyugger(!?),piás stb. mindez mellett tényleg kellene oktatni a biciklizéssel közlekedést.

amondó (törölt) 2008.11.22. 17:05:28

Esetleg akkor parancsoljátok le az útról a villanybiciklis öreg néniket, ha a falu minden fontos pontjára el lehet jutni bicikliúton.

Mert városba ugyan nem kell külön bicikliút, de olyan falvakba, amit egyszámjegyű út szel át, nagyon kéne. Amíg nincs a temetőbe, vegyesbe, templomba, mindenhová vezető bicikliút, addig meg a kedves autósok LASSÍTSANAK le 30-ra, és viseljék el az eléjük kacsázókat. Gondoljanak arra, hogy az a falu neki csak 5 perc átutazás, a néninek viszont a lakhelye. Ő van otthon, márpedig a néni idősebb a KRESZ-nél.

A néni legyen másra utalva, járjon busszal, csak azért, hogy te, a fiatal gépjárművezető 2-3 perccel hamarabb átszeld a falut? Ő várjon 20 percet a megállóba, hogy neked 2-3 perccel gyorsabb legyen? Hol éltek?

kis ember 2008.11.22. 17:13:14

amondó: az egyik legfontosabb problémára mutattál rá: miafaszért van átmenő forgalom egy faluban (vagy városban)???
Ki az átmenő forgalommal minden faluból! Nem olyan drága az az elkerülő út.

Oráng Után 2008.11.22. 17:15:42

kis ember 2008.11.22. 17:13:14

Ugy legyen, Ámen. De szép is lesz! Csak addig bírjuk még ki valahogy...

lazarus 2008.11.22. 17:18:17

"Csak azt veszem észre, aki dobozban ül, és annyival megy, mint a többi dobozbanülő. A többi nem lézezik".
Mindannyiótoktól elvenném a jogosítványt. Tömegközlekedjetek. Biciklizzetek. Tanuljatok.

amondó (törölt) 2008.11.22. 17:20:48

"kis ember 2008.11.22. 17:13:14
amondó: az egyik legfontosabb problémára mutattál rá: miafaszért van átmenő forgalom egy faluban (vagy városban)???
Ki az átmenő forgalommal minden faluból! Nem olyan drága az az elkerülő út. "

Hát szerintem Mo-on nem lehet minden falut elkerülni, van, ahol a domborzat miatt, máshol meg sok termőterület veszne kárba, meg sokba is kerülne. Viszont a sztrádák mellett mindenképpen meg kellene valahogy akadályozni az átmenőforgalmat (pl a 7-es úton, ahol mehetnének az M7-esen is). Ahol meg átmegy a falun az út, ott legyen sebességkorlátozó eszköz az úton: kanyar, útszűkület, fekvőrendőr, stb.

És a közútkezelő építsen bicikliutakat minden falusi lakott területen áthaladó szakaszra, és amíg nem épül meg, addig rakjanak ki 30-as vagy 40-es táblákat.

crassus · http://uizbnv 2008.11.22. 17:26:20

kobalt

ne irkalj mar butasagokat..
a pias pl. hivaatalbol nem ULHET FEL!

Mas kerdes, hogy siman megteszi MERT a kurva rendor SOHA nem kapja el ezert...

faszomon egy muff 2008.11.22. 17:26:26

üsd el a nyuggert legközelebb:
- 1el kevesebbre kell az állami kiadás
- téged lecsuknak :)
- +seggbebasz valaki benn

mindenkinek jobb lesz egy kicsit

lazarus 2008.11.22. 17:26:48

amondó
tele a buksza?
szerinted mennyibe kerülne, amit felvázoltál?
nagyságrendileg?

ati 2008.11.22. 17:27:53

Ja, mint az egyszeri bicajos öreg, az elsőbbség meg nem adásából kifolyó közvetlen életveszély után 5 másodperccel, a "Hé, papa! És az elsőbbség??" kérdésre: "Apád f@sza elsőbbség, én vagyok itthon!"
Előztem már meg úgy (nagyon lassan, orbitális nagy ívben) totál mata részegen kalingyoló bringás öreget, hogy a mögöttem jövő trabisnak sikerült is elcsapni.
Én is átjárok hetente olyan kisvároson, ahol az elmúlt években nagy rakás ilyen elektronyos izét adtak el, többnyire öregeknek. Azóta hullanak, mint a legyek. Csak egy idióta nem látja az összefüggést.
Teljesen egyértelmű, nagy részüknek jogsija sosem volt, 5km/h-bicajról ültek át erre a 40km/h-s izére. Örül ha nem esik le róla. Honnan tudná mit lehet és mit nem?

tarka macska 2008.11.22. 17:29:08

Az úrvezetők 50 %-ának - kis hazánkban -be lehetne vonni a jogosítványát,mert mentálisan arra sem alkalmas,hogy háztartást vezessen.A maradék 50 %-ának be lehetne vonni a jogosítványát,mert szervileg (nem lát,nem hall, stb.) nem alkalmas eme feladatra. Tehát maradna 25 %-nyi NB I-es honleány,és honfiú.

amondó (törölt) 2008.11.22. 17:30:05

"lazarus 2008.11.22. 17:26:48
amondó
tele a buksza?
szerinted mennyibe kerülne, amit felvázoltál?
nagyságrendileg? "

Szerintem fogalmam sincs. De mindez feltétele a száguldozásnak. Amíg az ott lakók biztonságban, saját erőből nem tudnak közlekedni helyben, addig ne lehessen száguldozni. Akkor majd lesz rá pénz. Csak prioritás kérdése.

amondó (törölt) 2008.11.22. 17:31:08

"5km/h-bicajról ültek át erre a 40km/h-s izére"

amiket én láttam, azok sík terepen olyan 20-szal mentek legfeljebb.

szaGértő 2008.11.22. 17:35:48

kobalt 2008.11.22. 17:02:31
"Tudomásul kell venni hogy a felelősség annál van aki jogosult autót vezetni"

Nem egészen. A felelősség azé, aki szabálytalan. És a szabályok nem ismerete nem mentesít, mint tudjuk.

Biciklisek esetében kinek józan esze is van, annak nem túl sokat kell gondolkodnia ahhoz, hogy rájöjjön, a saját élete a tét, ha nem néz körül, amikor elsőbbséget kellene adnia.

Ha autóval megyek, nem vagyok köteles számítani szabálytalanul elém kanyarodó bringásra (bizalmi elv: jogom van bízni abban, hogy mások is betatják a szabályokat). Ha ez nem így lenne, mindenkinek kettővel kellene diffundálnia előre, mert számítania kellene arra, hogy egy barom kigurul elé.

zZ 2008.11.22. 17:36:34

Tegnap, egy kapun kihajtva a járdán durrantott neki a kocsi orrának egy nyugger. Fel volt háborodva, hogy miért hajtok ki elé csak úgy. Fel sem merült benne, hogy nem kellene a járdán tekerni.

2008.11.22. 17:37:22

crassus:


"a pias pl. hivaatalbol nem ULHET FEL!" --ezután önmagadnak mondtál ellent Mas kerdes, hogy siman megteszi MERT... Ne írkálj már butaságokat bután

kis ember 2008.11.22. 17:37:30

lazarus: nem olyan sokba. A sebességkorlátozó táblák nem drágák. Meg bejön az áruk a büntetésből. :)
De komolyra fordítva a szót: szerinted normális, hogy a, mondjuk a 86-os út melletti kis falvakon 80 km/h-val zúznak át a kamionok???

lazarus 2008.11.22. 17:37:33

Szerintem fogalmam sincs. De mindez feltétele a száguldozásnak. Amíg az ott lakók biztonságban, saját erőből nem tudnak közlekedni helyben, addig ne lehessen száguldozni. Akkor majd lesz rá pénz. Csak prioritás kérdése.

ja, értem. Az ideológia megvan, már csak pénz kell.
Az a legkevesebb, úgyis fejben dől el minden.
Ide tolunk egy keveset, onnan.
egyszerű ez.

kis ember 2008.11.22. 17:38:56

kobalt: mi a butaság?

2008.11.22. 17:40:28

olvass elő és rájössz

ati 2008.11.22. 17:41:05

Mondjuk mikor a járdán neked jön hátulról, az a 20 is sok.
Nincs bicikliút, ja. A 47-esre nem mer kijönni, még szerencse. Tehát logikusan "kopp gázzal" közlekedik a járdán.

Bocsánat, nekem kizárólag rossz tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban.

avus · http://avus.blog.hu 2008.11.22. 17:49:06

"zZ 2008.11.22. 17:36:34
Tegnap, egy kapun kihajtva a járdán durrantott neki a kocsi orrának egy nyugger. Fel volt háborodva, hogy miért hajtok ki elé csak úgy. Fel sem merült benne, hogy nem kellene a járdán tekerni."

zZ, ez már a van-e rajta sapka témaköre. Ha annyi ezresem lenne, ahányszor itt az autózz-on, vagy a kerékagyon megkaptam, miért az úton megyek, és miért nem a járdán, nyugodtan visszavonulhatnék és élvezhetném a millióimat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 17:50:46

Én is utálom azt, hogy nincs elkerülő út, de én más okból. 50 km-en 15 falu sok. Az ott élőknek is, meg az autósnak is, hogy állandóan le kell lassítani és a menetidő a duplájára nő ezáltal. Aztán kiderült, miért is van ez így. Annak idején (középkor, újkor) még szekerek jártak és kialakultak a helyi utak, célszerűen a falvakat érintve, mert a portéka oda utazott. Amikor motorizálódott a társadalom, nemes egyszerűséggel ezeket a csapásokat aszfaltozták le. Ők nem gondoltak ilyen fejlődésre, ami bekövetkezett (ahogy a lakótelepeken se hagytak megfelelő számú parkolót, hiszen a szocialista állampolgárnak nem lesz autója, mert odatettük a buszmegállót. Ez már akkor sem volt igaz, de a vezetést ez nem zavarta. Amikor beköltöztek a panelekbe, már tele volt Trabival, meg Varnyúval a parkoló, hát még most...) végül. Mostanra olyan sűrűségű a forgalom, hogy ha 10 éve épülnének az utak, már az is késő lenne, ennek köszönhetjük a mostani állapotot. Mindenki jó járna, ha csak egy-egy leágazás lenne a falutól 1 km-re és a főút alapvetően megőrizve megszokott nyomvonalát, köztük lavírozva vezetne el. De ez konkrátan az utópia...

yanchi 2008.11.22. 17:52:10

Lehetne azt is kérni, hogy az autósok is tanulják meg a KRESZ-t?
Múltkor pl. egy jobbra majdnem rajtam keresztül kanyarodó kedves autós pattant ki a gépjárművéből, ordítva, amiért én (aki a kerékpárúton, zöld lámpa mellett egyenesen haladtam) nem álltam meg, pedig ő ugyanarról az útról kanyarodott volna jobbra. Egyszerűen nem fogta fel, hogy nekem ott elsőbbségem van... még gyalog is, meg talicskával is. Persze, rémisztő látni a hajnalban kivilágítatlanul, fekete ruhában és fejkendőben, kapával-kaszával bicikliző öreganyót (nem látni meg még rémisztőbb), de nem csak ők nem tudják a szabályokat, hanem igen sok autós sem.

StonerVaszics · http://stoner.blog.hu/ 2008.11.22. 17:54:03

"nem a zebráknál kellene lelassítani" - TE BETEG FASZ! nem-e? olvass utána, hány embert gázoltatok el csak az utóbbi időben csak a zebrákon... persze, mit számít a te fajtádnak az emberélet... bezzeg a sebesség... ne lassíts a zebránál! a világért sem! minek? repüljön csak az a babakocsi minél messzebbre, ki nem szarja le, a lényeg, hogy te vagy A Magyar Autós, Aki Siet... padlógáááz, jeee!!! anyád picsáját, azt, te korcs...

Közöd?? (törölt) 2008.11.22. 17:55:42

nem csak az öreg biciklisekkel van baj, hanem minden biciklisel. golyót nekik!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 18:00:31

Közöd?? 2008.11.22. 17:55:42

Ez így konkréten demagóg általánosítás és szánalmas flame is egyben. De azért ne add fel... ;)

2008.11.22. 18:02:27

szaGértő:

lelked rajta, vezess úgy természetesen ahogy jónak látod , én pl: a gyerekek esetében akár Olaszliszkára is gondolhattam volna de nem teszem mert nem ide tartozik, pedig közlekedés volt az is

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 18:05:15

Máshol és nálunk is elvileg köteles magára vigyázni az ember, ezt zárójelben jegyzem meg.

szaGértő 2008.11.22. 18:09:43

kobalt 2008.11.22. 18:02:27
"lelked rajta, vezess úgy természetesen ahogy jónak látod , én pl: a gyerekek esetében akár Olaszliszkára is gondolhattam volna de nem teszem mert nem ide tartozik, pedig közlekedés volt az is"

Szabályosan vezetek, zebránál megállok, sőt jobbra kanyarodásnél a kerékpárúton jövőnek is elsőbbséget adok, de nem fogok tízzel menni azért, mert néhány donor úgy gondolja.

Olaszliszkára gondolok, azóta bent van az autómban a stukker, mert nem akarok meghalni pár paraszt miatt. Ne szarjál be, engedélyem is van hozzá, és használni is tudom.

Netuddki. 2008.11.22. 18:10:34

amondó 2008.11.22. 17:31:08
""5km/h-bicajról ültek át erre a 40km/h-s izére"

amiket én láttam, azok sík terepen olyan 20-szal mentek legfeljebb."

Az egyik ilyen csotrogány órája szerint 40km/h-val is tudott menni. Közben persze majd szét esett ekkora "sebességnél".
Hogy-hogy nem egyszercsak (túl hamar) elromlott a kilóméterórája. Tettem rá normálisat. Kiderült a szétesés határán lévő sebesség max. 30km/h. :)

szaGértő 2008.11.22. 18:10:58

StonerVaszics 2008.11.22. 17:54:03

Ha esetleg visszavennél a stílusodból, esetleg még igazad is lehetne. De így akármit is írsz, kurvára nem érdekel.

2008.11.22. 18:18:42

szaGértő:

nem szarok be, csak nem értem miért figyelmeztetsz erre? Ha meg ráadásul engedélyed is van akkor csak hajrá.....

flimo13 2008.11.22. 18:22:02

A tolerancia hiányán akadóknak ajánlanám figyelmükbe, hogy az idősek egy rétegéről van csak szó, nevezetesen a büdös bunkókról (sorban tolakodás), meg a figyelmetlenekből-felelőtlenekből. Na mikor én leszek annyi idős, akkor a mostani büdös bunkókból (sajna korral nem múlik ez el), a "150-el száguldok a motorral lakott területen" gyökerekből, valamint a "megalszik a tej a számban olyan hülye vagyok" emberkékből lesznek a posztban megénekelt példányok, s mivel egyikbe se tartozok véleményem szerint, ezért azok idős változata se leszek talán, úgy hogy az se nagyon érdekel, az akkori fiatalság hogy fog hozzájuk viszonyulni.

floyd 2008.11.22. 18:33:02

Hmm. Az autóba üléskor megváltozik a személyiség? A kormány és a gázpedál alakítja a elmeállapotot?

Én azt modnom egyetlen kerékpárost sem ütnének el, ha az emberek nem járnának autóval. (+gyerek +gyalogos +a közúti balesetek, totálisan értelmetlen emberhalálok)
De sebaj, Magyarországon az emberek szeretnek különlegesek lenni, szembemenni a világgal. Autó mindenek felett.
A hülye nyugger, gyalogos, kerékpáros, tolókocsis, szomszéd és mindenki más aki nem ÉN vagyok, az dögöljön meg. A Hummer ellen meg lapítok, és közben még panaszkodok arról, hogy rossz a levegő.

Autós életforma: köpedelem.

Ez a magán és személyes véleményem, a témához nincs mit hozzáfűzni, egy totálisan neurotikus és érzéketlen állásponttal nem tudok foglalkozni.

november13 2008.11.22. 18:39:51

A leghajmeresztőbb nyugdíjas-villanybringás sztorim a következőképp alakult:kistelepülésen keresztülhaladva a meglehetősen lassan haladó nyergesvontatót az idős fejkendős sztk szemüveges néni jobbról "előzte" az útkereszteződésben!Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a kanyar miatt lassító kocsi mellé besuhant , és ha a pasi nem fékez ott is maradt, mivel a hátsó kerék pont odaszorítja a padkához.Ja és a kanyar után-miután a dologból semmit nem észlelt-leparkolt a kisboltnál.Gondolom olvasta a neten, hogy friss tojás érkezett és Ő akart lenni az első :/
Nagyapám 70 évesen magától leadta a jogsit, miután -saját hibájából-koccanásos balesetet okozott....
A rendőrnek -pláne falun- nem ártana az ilyen járgányokkal közlekedőket kicsit felvilágosítani, ott még talán halgatnak rájuk.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 18:48:27

floyd 2008.11.22. 18:33:02

Akkor meg mit keresel itt egyáltalán. Nem tűnt fel a blog neve? Húzz a grínpísz blogra :D:D:D

szaGértő 2008.11.22. 18:48:56

floyd 2008.11.22. 18:33:02
"Én azt modnom egyetlen kerékpárost sem ütnének el, ha az emberek nem járnának autóval."

Ja, és tedd hozzá, hogy egyetlen bringást sem ütnének el, hz emberek nem járnának bringával.

Mindkettő igaz.

Mennyivel egyszerűbb lenne nem anyázni egyikre sem, hanem mindenkinek betartani a szabályokat...

A legtöbb autósnak OKA van, hogy azzal jár. Én például ha megyek valahova, az 150-200km Budapesten, kb. 40-50 kg cucc. És nem mindegy nekem, hogy ezt 5-6 ór alatt teszem meg vagy 2-3 óra alatt. Hadd gazdálkodjak a saját időmmel.

Egyszer megpróbáltam vonattal és BKV-val elmenni a Campona-ba és haza, 2x2,5 óra volt. Autóval 2x40 perc. a valaki fizeti az óradíjamat a különbözetre, akkor elücsörgök a vonaton is szíveen, legalább lesz időm olvasni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.22. 18:50:10

kérdőjel hiba :) ? pótolva.

Aneninen 2008.11.22. 19:05:39

Floyd: páran már elmondtuk itten a "nagyfrankót". Hogyne, kiszállunk a kocsikból, AKKOR, ha normális menetidejű, járatsűrűségű és színvonalú tömegközlekedést kapunk - vagy bringautakat mindenhova. Mint azt előttem is írták, piszokul nem mindegy, hogy x vagy 2x+t idő alatt teszek meg egy utat, vagy hogy egyáltalán haza tudok-e menni akkor, amikor akarok. (Vagyunk páran, akiknek ez még azt is megéri, hogy nem iszik buli közben.)

Az egyébként tényleg sajnálatos, hogy az emberek öregszenek, romlanak a képességeik - és hogy alapvetően alig van funkciójuk szegényeknek a társadalomban. (Régen ez nem pont így volt, ugye.) Ez viszont nem érv arra, hogy bármit megtehessenek, ha ezzel ön- és közveszélyesek, és itt érünk el a szinuszgörbéket leíró bringástatterekhez. Ha jól emlékszem, van a KRESZ-ben valami olyasmi, hogy úgy kell vezetni, hogy az adott körülmények közt várható eseményekre tudjunk reagálni, nem? Különben tényleg gyökkettővel kellene vánszorognia mindenkinek, elvégre egy repülőről 16 tonnás súly is zuhanhat egy autópályára...

lazarus 2008.11.22. 20:27:11

igen Aneninen, ha jól emlékszem, a követési távolság kapcsán van ilyen a kresz-ben.

Nem tudom, de én jobb szeretem Fatert inkább elvinni oda, ahová szeretne menni. Teherautó-sofőr volt 40 évig, kétszer annyi rutinnal, mint nekem van, vágja a kreszt, egészséges, de így 70 felett már inkább én szeretem furikázni Őt. Legszívesebben az összes jogosítványt pav1 hez kötném, amit 60 felett már elég nehéz megszerezni.

Mondjuk Faterom elég bénán bringázik, mindenhová autóval megy, megvan a millás plakettje is.

MaCS 2008.11.22. 20:44:02

Halihó!

Valaki írta, hogy érdemes lenne megkérdezni a "másik oldalt". No, nekem volt egy ilyen ügyem.
Történetesen éppen egy -- amúgy nagyon kedves -- bácsi a biciklijén okozott balesetet. Személyi sérülés szerencsére nem igazán történt, de anyagi kár éppen elég -- a másik fél kocsijának a kiesése nagyjából a podlóra küldött volna egy családot. Annak ellenére, hogy teljesen egyértelműen kizárólag a bácsi volt a hibás, ráadásul -- ami ritkaság -- még volt is olyan biztosítása, ami fedezte volna a kárt, elég cifra ügy lett belőle.
Szó szerint egy egyébként minden bizonnyal nagyon kedves, ám az adott helyzetben dúvadként küzdő nyugdíjassal kellett megküzdenem, pedig éppen az volt a célom, hogy lehetőleg ne bíróság előtt kelljen érvényt szerezni az igazunknak.
Rendőrségi határozatunk is volt a bácsi vétkességéről, mindez azonban nem érdekelte őket. Szinte lincsközeli hangulatban kiabálták, hogy a fiataloknak kell vigyázniuk, meg nem száguldozni. (A vétlen fél 70-es táblánál 40-nel vezetett.) Egyszerűen a KRESZ és minden más szabály fölé helyezték magukat, és legnagyobb döbbenetemre elhangzott olyan érv is, hogy közülük van, aki már alig lát, mégis bicikliznie kell, tessék rá vigyázni, meg a sok bonyolult szabályt tanulja meg csak az autós, de úgy, hogy az övé legyen a felelősség.

Időskori látásromlás: tény, hogy idős korban a látás egyre inkább a távoli részekre lesz éles, ami a közlekedést elvben nem befolyásolja. DE! Sajnos komolyan romlik a szemmozgatás koordinációja és beszűkül a látótér. Igenis szükség lenne valamilyen kontrollra még kerékpár vezetése esetén is, legalább a főutakra.
Aki pedig alkalmatlan rá, az igenis tartózkodjon a biciklizástől. Ez nem szociális vagy tiszteleti kérdés. Kicsit durván hangzik, de ha ezen a téren enedményeket teszünk, közvetve gyilkosokká válunk.

Üdv: MaCS

lazarus 2008.11.22. 20:54:44

az időskori látásromláshoz:
az emberi szemgolyó 25-30 éves korban sorvadásnak indul. egy 70 éves ember perifériás látása átlagos esetben 60 körüli százaléka egy 20 évesének. ez van, ilyen a genetikánk.

Aqweren 2008.11.22. 21:03:29

Tök viccesek ezek a kommentek, de most komolyan. Még a végén a szabályos autós lesz a hibás :)
Ha valamelyik idős családtagom ilyen elektromos biciklit szeretne venni, és tudnám hogy nincs olyan állapotban, hogy biztonságosan tudjon vele közlekedni, tuti lebeszélném róla. Vagy van itt aki azt mondaná öreg ismerősének hogy: Menjen nyugodtan, van az autón fék meg kormány, meg majd jól meg tetszik a szemét autósoknak mutatni ha elütteti magát :P
Vót egyébként egy osztálytársam, kb. 10 éves volt amikor elütötte egy biciklis - drautozták a térgyét...azért asse egyszerű ha a nyakadba borul hússzal egy nyócvan kilós ember (ezt csak azért mondom mert nálunk nagy divat a járdán kacsázni biciklivel :S)

lazarus 2008.11.22. 21:27:54

kedves aqweren
szépen kérlek, hogy a jműnek nem minősülő elektromos bicikli lakott területen kívüli használatáról próbáld lebeszélni hozzátartozóidat. nagyon veszélyes.
nem feltétlenül ilyen eszközzel kell elmenni a szomszéd településre, üljenek inkább buszra, az sokkal biztonságosabb.
én a családomban mindenkit lebeszéltem a beszerzéséről.

misi46 2008.11.22. 22:03:22

Kedves "LACI" A címben szereplő szó nem angol, hanem LATINul van.

Marcellusca 2008.11.22. 22:15:00

Üdv! Végig olvastam minden kommentet, úgyhogy lehet, kicsit hosszú lesz az enyém. Előre is bocs!

Az elején leszögezném, hogy engem a szabálytalan (és nem csak) bringások irritálnak. A közlekedésben nem számít a nem (erre is tudunk példát: én NŐ vagyok), a kor (öreg vagyok, te vigyázzzá!), a vallás (mocskos zs.), a politikai nézet (hülye komenyista). És mégis!
Ezekre a villanyos sz@rokra általában azok az öregek ülnek, akik már letették a bringát, mert nincs erejük lendületet venni és taposni a pedált. Így viszont vissza kerülnek a forgalomba, azzal a plusszal, hogy gyorsabban haladnak, mint biciklivel. Közben már megkoptak az érzékszerveik, az idegrendszerük sem a régi. Mégis "közlekednek". Majd a zótós megóggya! felkiáltással kint is vannak az utcán.
Méghogy megváltozott a forgalom fiatal korukhoz képest. Ja, és addig hol voltak? A pincében öregedtek meg és csak most engedték ki? Lóf@szt! Ugyanúgy részese volt, csak könnyebb erre és az öregségre fogni, mint kibúvó.
Ha jól emlékszem, a nyáron volt rendőrségi akció (nagy felháborodás mellett), amikor a bringásokat ellenőrizték. Volt olyan, aki a kocsmából ki, bringára fel és uzsgyi. Persze nemhogy világítás, de még egy nyamvadt "macskaszem" sem volt a cangán. És még ő volt felháborodva, dehogy ő csak ide megy két utcát és egyébként sem ivott sokat, csak két felest meg négy sört. Ja, a zótós meg majd megoldja.
Amikor megyek haza, szülővárosomba, a Dél-Alföldre, már előre rettegek, hogy mi fog várni miután lehajtottam az autópályáról. Eszméletlen mennyi SZABÁLYTALAN bringás van. A szabályokat betartók előtt viszont le a kalappal! Sajnos ők vannak kevesebben. Az agyam elönti a híg fos, amikor feltűnik a semmiből, lakott területen kívül, kivilágítatlanul a bringás, ráadásul viszi a 3-4 éves forma gyerekét! Legszívesebben megállnék és lepofoznám a bicikliről, ha már a saját életét nem félti, legalább a gyerekét óvhatná!

Valaki kért "idős" példát. Akkor itt van: Apósom 71 éves, falun (Mátra-alján) lakik és fel van háborodva, hogy miért csesztetik a bicikliseket, hogy legyen lámpájuk, sisakjuk és láthatósági mellényük. Próbáltam autós szemszögből rávilágítani, hogy az ő érdekeit is szolgálja. Hasztalan. Mer a sok, qrva, száguldozó ótós! Mé nem kerül ki? Hiába mondtam neki, hogy ha nem látom, akkor nem tudom kikerülni. És hiába menyek csak 40-nel, akkor is el tudom taposni, és egy életet kell utána leélnem azzal a tudattal, hogy szabályosan közlekdtem, de halálra gázoltam egy embert. Mintegy egyórás vita után feladtam. Nemrég hallom, hogy azért, mert nagy a forgalom, messzire van a temető és már nem megy úgy a bringázás sem, ezért sógor üzembe helyez egy kismotort az öregnek. Remélem inkább az én autómban megy a temetőbe (nem végleg, vagy próbafekvésre :D) és nem motorral előttem.

A jogsi, oktatás, szemléletváltás témakört is említettük korábban. Akkor sikerült feléleszteni emlékeinket a STOP! Közlekedj okosan! című oktató rajzfilmről. Gondolom Kondorosi úr nem olvassa ezt a blogot, mert (akár saját ötletkénz is) felvethette volna, hogy legalább a köztévé, de a kereskedelmik is, mint közszolgálati (,vagy mifene, amire állítolag törvényileg kötelezve vannak) adásként elkezdjék ismételni aktualizálás után. Szívesebben látnám, mint az egészségmegőrző Frakk utánzatot. És ne felejtsük el a szülők és iskolák felelősségét sem. Az általános iskolai tananyagból nyugodtan kivehetik a három és négyismeretlenes egyenletek megoldásait (úgysem lesz szüksége rá az életben), helyette minimum heti egy óra KRESZ oktatás, már első osztálytól. Talán változna a teljes közlekedési kultúránk.
De lehet, hogy csak én vagyok optimista.

Ui.: Még mielőtt a másik oldal nekem támad: nem csak ótóval közlekedem!!! Szoktam bringázni is és a gyalog+BKV kombót is alkalmazom.

lazarus 2008.11.22. 22:40:49

Marcellusca 2008.11.22. 22:15:00
köszi;)

X 2008.11.22. 23:01:11

villanybringa nem kerékpár(-nak kellene, hogy számítson)
villanybringa segédmotor(-na kellene, hogy számítson)

ha ez így lenne, nem lenne ennyi béna

lazarus 2008.11.22. 23:35:39

igen, akkor legyen smkp (moped)
jogosítványhoz legyen kötve a használata, ne billegjen az út szélén boldog-boldogtalan negyvennel
tiszta horror, mikor nekiindulnak ezekkel a mamikák-papikák, olyan utaknak, aminek bringával eszükbe nem jutna nekivágni.

lazarus 2008.11.22. 23:52:02

senki nem vette észre a hatalmas szarvashibát.
a kerékpár jármű, csakúgy, mint az elektomos motorral szerelt kerékpár.
kresz alap
na ennyit erről.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.23. 04:04:10

Hm, de gazdag környéken laksz.. mindenki villanybiciklivel? :D
Én eddig ha kettőt láttam életemben.

Marcellusca 2008.11.23. 06:19:37

lazarus 2008.11.22. 23:52:02

Ezt írtam egy korábbi posthoz. Bemész a boltba, megveszed, összeszerelteted és máris tekerhetsz a forgalomban. Senki nem nézi, hogy fel van-e szerelve biztonságtechnikai eszközökkel (mert ugye a lámpákat vedd meg külön), megfelelően működik-e a fék ... A KRESZ ismeretek meglétét már abszolute senki nem ellenőrzi. A rendőr (ha egyáltalán megállítja) csak a felszerelést ellenőrzi.
Hol vannak az olyan rendőrök, mint gyerek koromban, hogy úgy leszállított a bringárol, hogy majd összefostam magam, mert nem voltam kivilágítva. Leszállított és bezavart a járdára. Én meg jót röhögtem, hogy "most hú, de kitolt velem", tekertem ott tovább. Ja, kb 2 percig, mert ismét megjelent a járőrautóval és "finoman" közölte, hogy nem csak az úttestről zavart le, és kölünbenis a járdán nem szabad biciklizni. Úgyhogy K gyorsan szálljak le és amíg nincs lámpám max tolhatom a járgányt, vagy különben mehetünk a kapitányságra és mire utolérik a szüleimet (még nem mobilos korszak) bőven kivirrad és még suliba sem tudok menni. Úgyhogy gyalogosan, magam mellett tolva a cangát, hazakullogtam. Manapság akkor sem szól a rendőr, ha ő volt az aki majdnem elütötte a bringást.
És igen, ott a kulcsszó, hogy JÁRMŰ. Ezt felejtik el nagyon sokan: "Ó, csak egy bicikli" vélik sokan. Csak azt felejtik el, hogy a vele való közlekedést is szabályozza a KRESZ és azzal is lehet halálosat karambolozni.

kettesgolf 2008.11.23. 09:57:00

Itt szerintem nem arról van szó, hogy az öregek ellen ágálunk, hanem arról, hogy semmilyen járművel nem lehetne annak közlekedni, aki nem ismeri a KRESZT. Igenis kelljen a kerékpározáshoz is valamilyen "jogosítvány", mert nem csak az öregek, hanem a gyerekek sem tudják a KRESZT.
Ezek az emberek nem azért mennek ki a másik elé mert pofátlanok, hanem azért, mert egyszerűen nem tudják, hogy mit is jelenet a macisajt megfordítva..

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.11.23. 10:40:34

annyira egyszerű a képlet, nem is értem mi a frászért moralizál itt mindenki szegény nénikékre és eszementen száguldozó autósokra osztva a képletet. Ha adott egy rendszer (közlekedés) aminek működését bizonyos elvek szerint egyértelműen szabályozzák (KRESZ) akkor az adott rendszerben szereplők az adott szabályok szerint működve vesznek abban részt és ezt feltételezik másokról is. Nézzetek meg egy szabályozatlan rendszert például Kairo-t, ahol 10 millió ember éél és ennek jelentős része közlekedik is. A KRESZ ott csak kvázi, gyakorlatilag nincsenek szabályok, mégsincs fele annyi baleset sem mint minálunk, MIÉRT? Mert minden résztvevő azonos elvek mentén közlekedik, miszerint nincs szabály vigyáznod kell mindenre és mindenkire. Aztán van a skandináv példa, ahol a KRESZ eléggé konkrét és alapos, és ezt MINDEN résztvevő tökéletes ismeri és be is tartja, ott is kevesebb a baleset.

Mylady 2008.11.23. 15:49:28

2 dolgot említenék:

1. Volt egy kolléganőm, aki mesélte, hogy az apja már rosszullát, de nem viselt szemüveget. Büszkeségből. Mert ő nem olyan öreg még, hogy szemüveg kelljen. Igaz, ő nem biciklivel járt, hanem autóval!!!
Kérdeztem a kolléganőmtől, miért engedik. Azt mondta, nem gond, általában ül mellette valaki és mondja, ha jön valami, meg ilyenek.
Noooormlális???

2. Emlegetitek, hogy kresz oktatás kellene általános iskolában. Miért, most ilyen nincs???
Mikor én alsótagozatos voltam (>20 év), tanpályát festettek az iskola udvarára. Állandóra. Az iskola vett vagy harminc biciklit és rendszeres, kötelező oktatások voltak. Verseny is volt. Helyi, meg városi, meg megyei.
Belénkvertek ilyeneket, hogy "hátranézés, irányjelzés, manőver". Kresz mellett ügyességi órák is voltak. Bólyák kerülgetése, stb.
És rendszeresen ment az osztály biciklivel ide-oda. Egy-két tanár felügyeletével. Ott leüvöltötték annak a fejét, aki rosszul csinált valamit.
Ez mostanra tényleg megszűnt?

Krisi 2008.11.23. 15:52:19

Bicikliről meg jogosítványról jut még eszembe:
Sokan itt fröcsögnek, hogy a biciklisek nem ismerik a kreszt mert nincs jogosítványuk, ezért legyen jogosítványuk és akkor majd betartják a szabályokat (más szóhasználattal, de ez a lényeg).

Na ez bődületes baromság. Hasonló érveléssel (természetesen éljen az általánosítás!):

Az autósoknak van jogosítványuk, ismerik a kreszt, MÉGIS szabálytalanul közlekednek; átmennek a piroson, nem állnak meg a zebránál, gyorshajtanak, stb.

Most akkor hol a hiba?

Krisi 2008.11.23. 15:55:06

MyLady:
Ez tényleg megszűnt.
Sajnos.
Jó lenne, ha ilyen lenne mindenhol. Normális kresz oktatás kell az iskolába, nem ilyen faszságok mint biciklis jogosítvány.
Persze, meg gyalogos jogosítvány is, anélkül ki ne menjünk az utcára!

Mylady 2008.11.23. 16:13:58

Ja, és amikor óvodás voltam, a szüleim vettek egy háromrészes diafilmet, talán "Évi közlekedni tanul" volt a címe. Volt benne nagyvárosos meg vonatozós-balatonos rész. A harmadikra nem emlékszem. Imádtuk a tesóimmal.
Remélem, megvan még otthon. Hátha kelleni fog a gyerekeimnek.

Laci42 2008.11.23. 16:57:21

Mylady:
Manapság szerintem egy pedagógus sem vinné ki forgalomba a diákjait.
1. A nagyon liberális elvek miatt nem üvöltheti le a fejét, sőt még nem is szólhat indulatosan, azaz nem közölhet érzelmeket.
2. Nem hülye hogy elüttesse a gyereket, utána meg évekig üljön gondatlanság miatt, ha esetleg történne valami.

Don Blasius 2008.11.23. 17:15:27

Mylady 2008.11.23. 15:49:28

Nekem úgy rémlik, hogy a környezetismeret c. tárgy és könyv keretében voltak alapvető KRESZ ismeretek. De legalábbis osztályfőnöki órán is előkerült alsóban.

Marcellusca 2008.11.23. 18:23:06

Krisi 2008.11.23. 15:52:19

Igazad van, de ameddig nem kell rá "jogosítvány" nem is lehet rajtuk számonkérni semmit. Lásd mai napság. Az autósok jórésze is tojik a szabályokra,de legalább (remélhetőleg) tudja, hogy mit és hogyan kellene csinálnia. A bringásoknál ez nincs. Mint már írtam: megveszed, összerakatod (világítás, sárvédő és macskaszem nélkül) már mehetsz is a forgalomba. NEM KÖZLEKEDNI, csak tekerni, de az éppen elég. Én már ált. isk. első osztályába (na, jó vidék és 70-es évek) bringával jártam. Addigra szüleim megtanítottak KÖZLEKEDNI mind bringával, mind gyalogosan. És, mint Mylady is említi, közös, kerékpáros osztálykirándulást szerveztek. Nyugodt szívvel.

Perillustris 2008.11.23. 19:08:13

"A legtöbb autósnak OKA van, hogy azzal jár."

Persze, csak nem mindegy, mi az az ok.

Krisi 2008.11.23. 20:32:05

Marcellusca:
Már csak a morális kérdés maradt: Mi jobb, ha valaki nem ismeri a szabályokat és nem tartja be őket, vagy ha ismeri és szándékosan megszegi?

Amúgy teljesen egyet értek veled.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.23. 23:19:45

Azért ennyire ne általánosítsunk, mert ha így lenne autós téren a helyzet (a balesetveszélyre kihegyezve főleg), akkor a temetők nem bírnák kapacitással, de két hét múlva egyetlen autó/teherautó/motor se lenne az utakon (idilli kép, mi? :D).

Kopi3.14 2008.11.24. 00:13:58

A jelen történetnek van egy súlyos problémája- két létező gondot öszemos, és a kettő közül jelen esetben ofntosabbnak csak egy kis szeletét vizsgálja. Öreg, érzékeiben cskkent mértékkel bíró emberek közlekedése. Mertők gyalog is mennek, nem körülnézve, hanem csak úgy. Az sem kellemesebb, mint amikor járművel megy. És akkor sem néz szét. És nekik az is probléma, hogy általában előfordulási helyükön van egyh alom kis utca, autóforgalom nélkül, meg van egy- vagy kettő forgalmas út, ahol az autósok is előszeretettel közlekednek a megengedettnél gyorsabban. És ők a ksi utcai közlekedési módokat alkalmazzák a nagyobb utcákon is sajnos, mert az a kép alakult ki bennük, hogy amit művelnek az jó, nicns vele gond.

lwcolors 2008.11.24. 09:33:26

Nekem a biciklisekkel két alapvető gondom van:
Az egyik, hogy szeretnek kivilágítatlanul teljes sötétségben közlekedni. Kis faluban lakom, ilyenkor télen sötétben indulok munkába és sötétben is érek haza. A közvilágítás csak jelképes, mégis a biciklisek háromnegyede lámpa nélkül közlekedik. Csoda, hogy az utóbbi időben csak kettőt ütöttek el közülük.
A másik a járdán biciklizés. Múltkor a tető fa szélét festettem, javítottam (nappal), a szomszédhoz vittem vissza a 8 méteres létrát. Megyek ki a kapun, a létra vége már kiért a járdára, én még bent voltam az udvaron. Hát nem fennakadt rajt egy biciklis...
Az új kerítéssel megoldottam a problémát: kifele nyílik a kétszárnyú kapu, inkább annak menjen neki, mint a kocsinak.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.24. 09:46:48

nem nagyon emlékszem hogy bárminemű kreszhez kapcsolódó ismeretet is átadtak volna nekem iskolában. egyedül "a piros az tilos, ha zöld akkor szabad" szlogen rémlik. persze ezt ezerszer elmondták előben-másodikban, de ez elég kevés az életben meradáshoz, bár kétségtelenül szükséges.

szerencsére megadatott nekem gyerekként hogy nagyon sokat autóztunk, és érdekelt a dolog, és okat kérdeztem a szülőktől. így 10 évesen egy csomó tábláról tudtam mi mit jelent (igaz az állj elsőbbségadás kötelező táblát fordított háromszögként emlegettem de tudtam mit kell csinálni ha olyan van...)

tehenke 2008.11.24. 11:38:05

Úgy látom manapság az autósok lettek az univerzális ördögök. Őket lehet mindenért hibáztatni.

tehenke 2008.11.24. 11:42:53

Ja azt én is csípem, a biciklisek.
A múltkor állok be a kocsival az udvarra, de megálltam a hídon, amíg kinyitom a kaput. A kocsi egyáltalán nem lógott a járdára, de mivel én is ott álltam, a biciklisnek meg kellett állnia, és leszállni, mert nem fért el, a hídon nem bírt kikerülni. Erre elkezd nekem magyarázni, hogy nem kéne így megállni. Mondtam Neki, hogy menjen ki az utcára kerékpározni, ha nem tetszenek neki a járdán a gyalogosok.

tehenke 2008.11.24. 11:52:08

Szerintem itt fontos lehet, hogy az idősebbek többsége elvárja, hogy őt tiszteljék. Viszont hiányzik belőlük az idősek bölcsessége, de ezt nem látják be, mivel pont az a bölcsesség hiányzik belőlük. Sajnos ezt általában felsőbbrendű arroganciával pótolják.
Tehát akkor nem az a baj, hogy ők ne látnák az autót, hanem az hogy elvárják, hogy a korukra való "tekintettel" majd megáll a forgalom.
Ezt sajnos tapasztaltam.

Aqweren 2008.11.24. 12:48:43

Áhh, tök egyszerű a dolog, nem kell általánosítani: aki felelőtlen bunkó volt fiatalon, az felelőtlen bunkó lesz öregnek is. Az öregkor nem személyiségjavító hatású :)

Krisi 2008.11.24. 15:47:30

Azt még megjegyezném, hogy az öreg nénike inkább egy 10 kilós biciklit vezessen, mint egy másfél tonnás autót. De a legjobb, ha csak háztartást :)

Jimboo 2008.11.24. 19:10:30

Tisztelem az időseket, és sajnálom, hogy sokuknak megromlott egészségi állapota van. De ilyenkor segítséget kell érni. Főleg falukban/kisvárosokban, ahol jól ismerik egymást az emberek, lehet együtt menni a szomszéddal, ha a "gyerek haza sem néz", de városban is lehet segítséget kérni. 87 éves nagymamám ritkán megy le az utcára a sarki kisközértnél messzebb vásárolni, de ha uttesten, zebrán megy át, mindig megszólít valakit, hogy kísérje át, és meg is teszik neki.
Sokáig dolgoztam a Vámház kőrút közelében: na ott a csarnoknál rendszeresen ütöttek egy kisnyugdíjasokat. Siettek át a csarnokba vásárolni, vagy a villamoshoz, és sokszor körbe sem néztek. Rettenetes volt látni, hogy átalg havonta 2x volt ott baleset 8már amennyit csak én láttam), és ebből sok volt a halálos kimenetelű is. nem szép látvány egy fóliával letakart test, ami mellett egy gumis végű bot hever....
Biciklisekről nem mondk semmit: mellény, lámpa nem divat, én is néha félek, hogy elütök egyet. Figyelni kell nagyon rájuk....

godiva 2008.11.28. 16:49:55

Úgy látom pro és kontra érvek egyaránt megjelennek.
Meg kell mondjam, én úgy látom, hogy még a gyalogosok számára is kötelezővé kellene tenni a KRESZ megismerését. Legutóbb (egy jogsi nélküli ) ismerősöm nagy kerek szemekkel nézett rám, hogy ugyan miért nem előzünk jobbról....
Egyetértek a sztori megírójával...az idősek különösen veszélyesek. Negy egyszer álltam meg én is satufékkel egy idősebb bicajos mögött, mert hirtelem meglátott valakit a kapualjban, és hopp már le is ugrott a bicajáról az út közepén, majd még szöszölt is a cangával kicsit mielőtt letolta az útról. És nem voltam könnyű helyzetben, mert (vidéki) városban 40 km/h-val megy az ember, az is nagyon gyors ám, főleg az ilyen esetekben.
Legutóbbi kalandom élményét egy kismotoros idős embernek köszönhetően szereztem, aki kikanyarodott elém egy mellékútról, pechemre a főútban is nem jól belátható kanyar következett, majd a kanyar kellős közepén a főúton leugrott a motorról és bütykölni kezdte.... nagyjából 2 másodpercen múlt, hogy ki tudtam kerülni, ugyanis ha ennyivel később érek oda, vagy őt ütöm el, vagy frontálisan ütközöm a szemben jövővel....
Tanulságos történetek ezek, ahol valószínűleg az, aki nem az autóban ült, fel sem fogta milyen nagy hülyeséget csinált....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása