Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Meghülyültek az emberek a hótól

2008.11.25. 12:39 :: SilentSound

Már kezdtük azt hinni, hogy jól bejáratott udvari krónikásunk, Richelieu mindent kiírt már magából amit lehetett és világgá ment élményeket gyűjteni, hogy aztán tíz év múlva mesélje el mindazt, ami történt vele idő közben. De nem, itt van köztünk és ma is autóval ment munkába...

Ma reggel olyan frenetikus "munkába autózásban" volt részem, hogy ezt meg kell, hogy osszam Veletek. Az események láncolatában több, tipikusnak is nevezhető jellemvonás tűnt fel, melyek méltán nevezhetőek már-már hagyományak kicsi, ámde annál ambíciózusabb társadalmunkban.
 
Kezdődött a reggel egy laza 30 perces hólapátolással otthon, mely lehetett volna rövidebb is, de a dohányos tüdő nyert a sportos fiatalkori emlékek felett. Ekkor jött az első esemény: jön le a hegyről a hókotró, persze úgy áll a lapátja, hogy az épp szárazra lapátolt felhajtóm elé tolja a köbmétereket. De ekkor a jármű vezetője gondolt egyet, visszatolatott a sarokig, és megfordította a lapátot (!), úgy, hogy a havat az utca másik felére tolja, ahol nincs kapukijáró azon a szakaszon. Meg is köszöntem neki, mondom ez igen, ez figyelmesség.

Majd elindultunk juniorral a suli felé Pomázról a Királyok útja felé (Bp III. ker), az utak a városban beljebb, illetve a főutak Szentendre és Bp felé simán csak vizesek voltak, de addig a mellékutakon a gyalogosok az utcán voltak kénytelenek bandukolni, én meg kerülgettem őket, néhol a szűz hóban, mert a kocsi elbírja, és ők sem lesznek agyoncsapva latyakkal. Köszöntünk egymásnak, integettünk, jópofa volt. Azon a részen, amikor kiérünk a fűútra, 3 iskolás srác akart átmenni a túloldalra, de nem állt meg senki, hogy 5 másodpercet feláldozva az életéből, átengedje őket. Én meg fogtam, mikor volt egy kis rés a forgalomban, kitoltam az orrom, és integettem, hogy menjenek át. Elsőre csak néztek, nem hitték el.
 
Beérek Bp-re, Királyok útja külső része. Tempósan haladok, mire utólérek egy kb 25 Km /h-val közlekedő feliciát. 40-es tábla, én bevallom a tök üres úton kb 60-al jöttem, előzném lendületből, mikor behúzza a kormányt középre, és fékez...... én satu, mögé állok, és látom, hogy veszettül ideges.... gondolom azt hitte, hogy le akarom tolni.... mondom mindegy, nála is gyerek, nálam is, ez nem alkalom a vitára. Menjen isten hírével.
 
Beállnék a suli előtti parkolóba, de nem tudok, mert anyuka a zsír új ismeretlen mercedes járműjével kb 10 cm-re áll a feljhajtó szélétől, ezért impossible bekanyarodni, csak patkázva. Megoldom, remek. Igen ám, de mögötte meg áll egy másik anyuka, aki épp igazgatja a gyermeke sálját, ami mellesleg teljesen felelősségteljes viselkedés, de mindezt úgy, hogy ne lehessen behajtani a parkolóba, illetve ki se lehessen jönni onnan. Ekkor én, és a szembe sávban várakozó kb másik 4 autós ott áll, és várja, míg anyuka a saját dimenziójában üresenk tűnő parkoló kellős közepén megigazitja Klementin sálját.

Anyuka rosszalló tekintettel néz rám meg a másik (akkorra már) 10 autósra, aki szeretne szabályosan beállni. Fejét rázva beszáll, és a buszmegállón át elhajt, miközben beterít latyakkal kb 5 embert inkluzíve 2 nagyszülő, 3 gyermek, ja és egy golden retriever. Pedig senki sem szólt hozzá, nem dudált rá, abban bíztunk, hogy a "kritukus tömeg" észlelése elég lesz neki. Elég is volt. Hogy felháborodjon. Gyermek kitesz, elbúcsúz (sál nem volt rajta, garbóban nyomja), majd elindul tovább.
 
Ahogy kanyarodnék Monostorira, látom megint 3 gyerek (nem, nem ugyanazok, nem követtek) szeretne átmenni zebra nélkül. Gondoltam kicsit bekanyarodok, megállok, átengedem őket. Így is tettem, de mögöttem persze egy Santa Fe benne felkapaszkodott biztosítási kárbecslővel ezt sérelmezte, dudált, majd villantott. Nem értem, forgalmat nem tartottam fel, mögöttem is elfértek, sőt, még mögötte is. Majd a gázra léptem, elindultam, és látom, hogy Kovács Santa Fé Gedeon bácsi bizony a saroktól számított kb 10 méterre félreáll, és leparkol...... Ez igen, megérte a dudaszó.
 
Kiérek Szentendrei útra, elérek a Bogdáni útig, ahol ismét megcsodáltam össznépi sportunk újabb versenyzőit, akik a lekanyarodó sávból (Szentendreiről Bogdánira kis ív jobbra) becsapnak a záróvonalon a szentendreire, így szerezve 7-8 kocsi előnyt. Ekkor ez amúgy értelmetlen volt, mert a forgalom haladt. Mögülem kettővel kicsap egy renault 5 1987-ből, és megelőz engem és előttem állót, és becsap elénk vissza a sávba.... bravó....
 
Ekkor az események a crescendo szellemében elkezdtek kicsúcsosodni.
 
Sokaknak ismerős lehet ugyanis a Szentendrei útnak azon szakasza, mondhatni vége, mely az Árpád híd budai hídfőjénél van. Itt 2 lehetőség adódik honpolgáraink számára: 1. felhajtani a hídra; 2. egyenesen tovább menni a Flórián mellett/előtt. Sokan úgy kanyarodnak fel a hídra vezető útszakaszra, hogy a legvégén, a záróvonal előtt bepofátlankodnak. erre kitaláltak kis gumókat, ami miatt a pofátlankodók "hátrébb szorultak". A választási pont előtt van egy lámpa, a Raktár utcánál. Én például úgy szoktam, hogy a lámpánál még a Flórián felé vezetős sávban állok ha dugó van, és utána EGYBŐL kezdek besorolni. Nem bunkón, nem a végén.

Nos, ma reggel is ezt tettem, mikor is épp sorolnék be, mikor a mögöttem jövő kolléga ráfekszik a dudára, és mutogat, miközben simán elférne. El is megy mögöttem, mutogat. Nem értettem, gondoltam nekem mindegy merre megyek tovább (lévén nem Pest felé mennék, hanem délnek az Árpád Fejedelem úton, Budán maradva), ezért visszasoroltam, és utána mentem. Megálltunk a lámpánál, mellé állok, és felemelem mindkét kezem, hogy most akkor mit is tettem rosszul. Emberünk leengedi a barátnője oldalán az ablakot, majd azt mondja:
- Tudtad nagyon jól, hogy a hídra akarsz menni, csak pofátlankodsz a végén, te paraszt, feltartod a sort"......

Nem akartam elmesélni neki reggelemet, mely a megbocsájtásról és a kedvességről szólt, csak jeleztem, hogy rosszul látja. Nem akartam felvilágosítani, hogy a "sor" az ő volt és senk más, meg hogy volt még 2 sávja elmenni mellettem, és hogy ditekt az elején soroltam volna át. Emberem csak folytatja üvöltözik a barátnője arcán át, aki meredten nézett előre......

Egy darabig mentem utána (mert ugyanarra mentem), de belül, a lelkemben mély fájdalom ébredt..... Nem pofátlankodtam, nem a sor végén (vagyis elején) akartam bevágni, az egész reggelem pozitív volt. Majd jön egy idióta nyikhaj, valószínűleg idült merevedési zavarral, és oszt. IDD-006 azt hiszem, sötét színű vw polo. Innen gratulálok.
 
Majd beértem munkahelyre, magam elé engedtem terhes kolléganőmet a garázslejárón, és ittam egy kávét az irodámban. Nem tudták elrontani a napom.
 
És nyugodtan alszom. És nincs merevedési zavarom. És a történetnek sincs túl sok konklúziója, max csak annyi, hogy nem lehetsz elég rendes, lesz, akinek te mindíg is egy baromarcú leszel......

81 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye béna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2008.11.25. 12:51:13

ÉS el is olvastad?

De ez nem mindennapos? Ez nem meghülyülés, egyszerűen csak egy átlagos közlekedési szituáció.

Aqweren 2008.11.25. 12:51:44

Úgy van az, hogy jön a Karácsony és mindenki rohan soppingolni vagy ideges hogy nem tud soppingolni mert nincs ideje vagy elég pénze, ezért pszichopata.
A másik meg évközben nem is vezet ezért láma.
Fogsz még ennél cifrább dolgokat is látni a Bogdáni út - Raktár utca - Szentendrei út viszonylatban...higgy nekem, a tapasztalat beszél belőlem :D

Aqweren 2008.11.25. 12:55:38

trixilw 2008.11.25. 12:51:13
Naná hogy elolvastam, csak azután, hogy elsőztem :D

Több hülye van szerintem mint egy hónapja, de nem csak az utakon...az osanban tavaly a karácsony szent nevében ki akarta egymást belezni egy kedves vevő és a vevőszolgálatis srác. Asszem még anyuci foglalkozását is emlegették :S

BÉKA 2008.11.25. 12:56:46

Tipikus merevedési zavaros.

twilight.struggle 2008.11.25. 13:00:18

honnan tudod, hogy nem a kórházba vitte anyut szülni???

eh...

Roltii 2008.11.25. 13:12:54

próbáltad volna tegnap este az Ürömi utat (Csillaghegyi strandtól át Ürömre). Az volt a nagy filing, ahogy gyök2-vel mentek fel páran, téligumi luxus (ami érdekes a környék házait eltekintve). Visszafele meg láttam,hogy frissen alakul ki egy sor, elől busz vészvillog. Kielőztem, gondoltam segítek, hátha tudok. A busznak persze semmi baja nem volt, de előtte egy német rendszámú luxus merdzsó szerencsétlenkedett. Megálltunk, segítettünk tolni a busz utasaival együtt....mikor elindult, akkor persze középen maradt, csak szolíd villantásra húzodott vissza a sávjába, hogy legalább a téligumival rendelkező polgártársak tudjanak haladni...
Beszarás, hogy luxusmerdzsóra van pénz, téligumira már nincs...

Bogdáni utas keresztőzédésért most kérek elnézést, én is előre pofátlankodtam ma, mert kicsit késésbe voltam a hólapátolás miatt (Fiat Bravo GMN-923). Jah, nem először fordult elő, sorry. Viszont ami még szép, az az Árpád fejedelmen álló sor volt a Tímár utcától kb. Mindenki állt a belsőbe, a külső meg üres. A szitu ugyanaz mint a pesti rakpart végénél északon...Mondjuk itt legalább senki nem állt be félig a másik sávba. Egyszerűen nem tudom megérteni, miért nem használják ki egyesek a két sáv nyújtotta lehetőségeket. Rövidebb lenne a sor, és bosszúságra se adna okot a butábbaknak akik beállnak a hosszú sorba, mert mind2 kb egyforma hosszú lenne és egyformán haladna...

Várom a következő nagy hóesést, hogy még kisebb legyen a forgalom és lehesssen végre mindenhol faszán közlekedni mint nyáron:D

Secnir 2008.11.25. 13:15:40

értelmezzeteke emberek, értelmezzetek:
"Emberem csak folytatja üvöltözik a barátnője arcán át, aki meredten nézett előre."

a barátnőnek volt merevedési zavara...

laci 2008.11.25. 13:19:33

járjál hévvel.

Matrix_ 2008.11.25. 13:22:19

Secnir 2008.11.25. 13:15:40

neki pont nem volt. tudott meredten nézni :))

pwpw 2008.11.25. 13:23:57

ennyi erővel mindenki leírhatná, mi történt vele a mai napon, meg ilyesmik.. "ma reggel egy kanál tejport raktam a kávémba, mert már kevés volt csak, a fogkrémre megint nem csavarta rá valaki rendesen a kupakját, ezért egy része megkeményedett, a sluszkulcsommal csak másodikra találtam bele a lyukba, viszont a rádió előlapját elsőre sikerült a helyére tennem, stb" nagyon érdekes poszt, tényleg..

Stoney Hill Billy 2008.11.25. 13:25:25

"integettem, hogy menjenek át. Elsőre csak néztek, nem hitték el."

Én ettől kapok idegbajt; udvarias akarok lenni, de csak néznek, bámulnak, a világért se mozdulnának, így aztán mindenkit még jobban feltartanak. Ez főleg gyalogosokra és női sofőrökre vonatkozik. Nem tom, ennyire lassú a reakcióidejük, vagy egyszerűen nem tudják elképzelni, h. vki elengedi őket?

Roltii 2008.11.25. 13:25:54

pwpw 2008.11.25. 13:23:57

én le is írtam, szerintem jó ötlet. Valamennyire egy blog erről szól...bár a tematikusokra nem feltétlen kéne hogy igaz legyen...

pwpw 2008.11.25. 13:28:13

azért mégiscsak jobb letört visszapillantókról, betört szélvédőkről, ülés alatt tartott viperákról, gázpisztolyokról olvasni. csak hát gondolom legalább napi egy poszt kell

aTs 2008.11.25. 13:32:08

pwpw:
Olvass több cyberpunkot, kevesebb blog.hu -t!!

jpm 2008.11.25. 13:32:24

Mindig élvezet olvasni Richelieu kolléga írását. Én is szinte végig ugyanazon az útvonalon közlekedem. Egyet tudok érteni a poszt túlnyomó többségével, de a Raktár utcai rész ront az összképen. Mindenképpen bunkó dolog dudálni, villogni, de azért annyi igazsága volt az embernek, hogy a Raktár lámpától besorolás akkor tolerálható, ha valaki a Bogdáni útnál jön fel a Szentendreire. És elvileg tényleg feltarhatod, hiszen nem tud kikerülni, mert mellette busz sáv van, rossz esetben éppen mindkét buszmegállóban állnak a buszok. Én is a Monostori lámpánál fordulok ki,de számomra a középső sáv teljesen elfogadható tempóban halad a híd felé. Nem vagyunk egyformák.

A Bogdáni lámpánál a legnagyobb tahóság előre tolakodni. A múltkor valakit szépen feltoltak a lámpa oszlopra.

Roltii 2008.11.25. 13:33:20

pwpw 2008.11.25. 13:28:13

ööö, igaz:D bár mostanába nekem kicsit unalmas volt az összes történet, ez csak azért tetszett, mert én is arra lakom, és a tegnap este picit felbaszta az agyamat (mondjuk a ma reggel is megér egy misét...)

Hati_x 2008.11.25. 13:36:47

na most akkor kit kell szídni?
mert annyi mindenkit említett a poszt írója , hogy azt már követni sem lehet! :)
egyszerüen csak : pusztuljon az összes nyárigumis mazsola

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.25. 13:39:01

Ezért kell antiszociálisnak lenni.

Sugi77 2008.11.25. 13:48:51

aqweren 2008.11.25. 12:55:38
Ez így nem ér :D én végig szenvedtem az első 8-10 bekezdést aztán nem bírtam tovább :D

richelieu 2008.11.25. 14:11:57

ja van blogom, de nem árulom el...
www.rek-lama.blog.hu

Amúgy átlagos reggel ide v oda, ha szaggatott vonal van, és a felüljáró kezdete kb 250 méter, már miért ne soroljak be, ha nem pofátlan vagyok, nem bunkó, és megy a forgalom?

De amúgy igaz...uncsi a sztori...sőt

PHOTOSHOP!!!!!!

renaultos 2008.11.25. 14:13:02

dögunalom.
mindennap tetten érhető szituációk.
ez egy post?

RedRiot 2008.11.25. 14:22:22

"hogy a Raktár lámpától besorolás akkor tolerálható, ha valaki a Bogdáni útnál jön fel a Szentendreire. "

Az ilyenektől mindig parázok egy kicsit. Mármint ha olyan helyre keveredek, ahol nincs helyismeretem, és elfogy a sávom, és be kell kéredzkednem. Ha vki ott ül a dugóba', biztos azt gondolja hogy némá a sutyerákot, há'nem beakar pofátlankodni elém?

Esküszöm, ha legközelebb elfogy a sávom idegen helyen, akkor inkább lehúzódok az út szélére, magamra zárom a kocsit, elalszok, majd az éj leple alatt mikor senkit nem zavarok "besorolok" és folytatom az utam. :)

Valaki a sok közül 2008.11.25. 14:23:08

Ma kőbányán az Állomás úton keresztezem a Kőbányai utat. Iszonyú rövid zöldem van, a villamosok sokszor ezt is lerövidítik úgy, hogy rendszeresen sárgában indulnak el.

Gyakran járok arra, ez rendszeres. Nem okoz nagyobb problémát, emiatt max. egy autó marad le.

Most ellenkező irányból jövök, kanyarodnék a Pongrácz felé. Persze, sárgán mentem át, de előttem egy teherautó lassan kanyarodik. Villamos indulna, az én seggem még ott van, talán még 1 mp-ig.

Erre elkezd csörömpölni. Ott ahol ők naponta ezerszer bemennek a sárgába.

váj mi 2008.11.25. 14:23:14

Sokat járok gyalog, ezért most néhány hüjjjeeee gyalogost fikáznék. Nem igaz, hogy milyen szinten játszanak az emberek az életükkel. Pláne az első hó beköszöntekor veszélyes az ilyesmi, amikor a sofőrök 90%-a még nyári gumival nyomja.
A Mexikói úti földalattinál 100 méteren belül 2 zebra van. Szombaton (első hó ugye, faggyal meg ilyenekkel), este 8 körül, hüjje szuicid gyalogos nem mászik el úgy 25 métert a zebráig ... neeeeeeeeem .. az állatja 2 busz között (mert ugye ott busz-megálló is van) mászik rá az úttestre. Olyan csikorgó fékezést legutóbb filmen láttam, amilyent egy sofőr művelt, hogy ne csapja el. Persze, nyári gumijai voltak, slájfolt rendesen, de szerintem ez a gyalog-manőver még tök száraz úton sem veszélytelen. Mennyi baromarcú állat él ebben az országban, könyörgöm????
És a non plus ultra: persze, a tag rögtön lemerevedett az út közepén, az autós (a gesztikulálásából következtetve-teljesen jogosan)anyázva kikerülte. A gyalogos meg, miután magához tért, átslattyogott a földalattival szemben levő parkolóban dekkoló járgányához, és mint autós folytatta a közlekedést. Szintén nyári gumikkal, ofkórsz :P Az ilyen barom, állat, aki gyalogosként is átkozottul ön- és közveszélyes, mit művelhet a kormánynál 1 tonna vassal a segge alatt?

báró Csekonics 2008.11.25. 14:23:58

"Nem tudták elrontani a napom. És nyugodtan alszom. És nincs merevedési zavarom."

Na, EZ nagyon ott van - így kell ezt csinálni.
(A majomnak meg, aki üvölt, hadd dagadjon az ér a nyakán / halántékán.)

Rong 2008.11.25. 14:31:41

Nincs annál gyanúsabb mint egy hivatalos cáfolat :)

Ivan Kozirev 2008.11.25. 14:38:15

Lassan minden posztban van egy "patka". Most már van egy új szó is, a "ditekt". Ezentúl lehet, hogy ez is lesz az írásokban "mindíg"?

Tudom, tudom, ne gecizzek... :)

tygger 2008.11.25. 14:41:48

és mi a rohadt francért kapcsolják fel a majmok az első-hátsó ködlámpát, amikor szállingózik a hó? emberek, ködlámpának hívják, csesszétek meg, nem hólámpának! tegnap kettő tulkot villogtam le és előztem meg, sztem mostanáig nem tudják, mit akartam. pedig megvillogtattam nekik a hátsó ködöst is. kiégetik a szemet, állatok.

Hekker 2008.11.25. 14:47:58

IDD-006 - Volkswagen Polo (02-) (2002)

Vizsgálat ideje: 2007.05.11
Műhely neve:MAGYAR AUTÓKLUB 4.
Műhely címe: BUDAPEST
Meddig érvényes: 2009.05.11.

Jé! Akkor lehet nem is Fotósopp

udvarias 2008.11.25. 14:50:00

Gratulálok a hozzáállásodhoz! Szerintem kevesen tudnák ezt tenni, amit Te. Pedig így a jobb. Mert jobb lesz tőle a napod.
Én is így teszem, ha vezetek.

Hekker 2008.11.25. 14:52:05

Tudtommal a ködlámpa nem csak ködben, hanem sűrű esőben és hóesésben is használható. Javítsatok ki ha tévedek.
Ettől függetlenül tényleg nagyon idegesítő és vakító, és sokszor indokolatlanul használják a zemberek

Hekker 2008.11.25. 14:53:23

"szállingózik", ez itt a kulcsszó, akkor tényleg pofátlanság használni.

Roltii 2008.11.25. 14:54:44

Hekker 2008.11.25. 14:52:05

Lehet hosz használható úgy ahogy mondod, de a városba minek?! Ahol van közvilágítás, ott iszonyat nagy baromság. Mellesleg az első ködlámpát még automatikával is szabályoznám, hogy mondjuk 45 km/h felett kikapcsoljon, mert abszolút értelmetlen.

esef 2008.11.25. 14:56:53

Ha már említve lett a Raktár utca. Imádom amikor a Szentendrei út / Raktár utca kereszteződés lámpája miatt a Raktár utcában egészen a Vihar utcáig áll a sor. Néhányan úgy gondolják, hogy kielőzik a sort, majd: 1) bekanyarodnak a Kerék utcába 2) a Szentendrei útra kanyarodnak ki, természetesen jobbra, a Flórián tér felé. Múltkor megyek haza, egy papa jön velem szemben (az álló sor mellett), nem értette, hogy miért villogok és mutogatok neki...

Aneninen 2008.11.25. 15:02:10

Ja, egyébként én sem szeretem a találomra "ott ahol jól esik" átrohangáló gyalogosokat. De! Ha hó van, akkor a gyalogosoknak is az van, akik lehet, hogy nem akarnak nyakig sárosak lenni, tehát sokszor nem ott mennek át, ahol szabadna, hanem ott, ahol egyáltalán tudnak. (Nem kicsi jeges tavak tudnak kialakulni egy-egy zebra előtt...) Igaz, arra viszont nekik kell(ene) figyelni, hogy havas úton elvileg lassabbak az autók, viszont gyakorlatilag hosszabb a féktáv.

Azt meg már én is kifigyeltem, hány olyan gyalogos van, aki ha megállok a zebránál bámul, mert nem hiszi el, hogy tényleg elsőbbsége van (...azaz volna, ha ilyenkor mondjuk a szembejövő is kapcsolna...)

Ja, ez nem annyira off, volt egy ilyen része is a posztnak.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.25. 15:05:00

A történet tényleg egy teljesen átlagos nap, legalábbis az enyémek ilyenek.
Csak 1 dolgot szeretnék hozzáfűzni, miszerint a parkolóban a gyalogosnak van elsőbbsége, úgyhogy addig áll ott Klementin sálját igazítva amíg jónak látja. A többi dologgal nincs gond, csak szomorú.

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.25. 15:06:04

Jah és még annyit hogy gyalogosnak nem csak a zebránál hanem olyan úton is elsőbbsége van (ha már elindult) amelyikre épp kanyarodni szeretnénk.

Roltii 2008.11.25. 15:06:16

esef 2008.11.25. 14:56:53

azért jogos a kielőzés, hogy a Kerék utcába forduljon be, sokat jártam arra, mindig megoldható volt a szembe forgalom akadályozása nélkül. Persze nem a raktár utca elejétől kell elkezdeni az előzést és nem is a kisabc-től, de azért kulturáltan bevállalható simán.

mesekukac 2008.11.25. 15:07:10

Mostanában kifejezetten odafigyelek, hogy átengedjem a gyalogosokat a zebrán. Reakciók:
- Gyalogos: először nem is mindig érti, hogy akkor most mi van?! Utána nagy többség örül, legtöbbször köszönésként int. Egy kis pozitívum a napjához, nekem nem került semmibe. (ja, és betartottam a kreszt)
- Autós (mögöttem): abbamaradtak a dudálások, 10-ből 10-szer mindenki nyugodt. Nagy ritkán a zebra után kövér gázzal tüntetőleg megelőz.
Szerintem igenis javul a közlekedési kultúra, egyre többször látom, hogy mások is átengedik a gyalogosokat.

Aneninen 2008.11.25. 15:12:29

IOc: valóban, sok autósnál kimarad ez a kanyarodó jármű vs. gyalogos c. rész. (Igaz, vannak helyek, ahol úgy engedik rá a forgalmat valamelyik forgalmas főútra, hogy pont ettől lesz veszélyes a műsor, lásd pl. Puskin utcáról Rákóczi útra!)

A ködlámpáról meg csak annyit, hogy hihetetlenül hangzik, de vannak olyan helyek az országban, ahol októbertől márciusik ha sötét van, 10-ből 7-szer köd is van, néha olyan, hogy vágni lehet, és még a bömbi is mögöttem tötymörög, mert majd hülye lesz hasítani a tejfehér szutymót nekem. (Jó, fordítva én is ezt csinálom.) Persze a belváros többsávos útjain tényleg ősi bunkó piréz szokás ködlámpázni...

riadtszemű 2008.11.25. 15:29:31

Jujuj, jujujujj. Jön az iszonyú nagy kihívást jelentő téli/havas közlekedés. Nagy gond, nagy veszedelem, egyáltalán nem biztonságos. Hát mi lesz most velünk? Asszem kiveszek egy fél év szabit, bezárkózom a házamba, én ugyan nem megyek sehová hóban, csak ha visznek.:D

gastro, missing in action 2008.11.25. 15:36:35

na mégegy agysebész, aki erre a Zsigmond király hulladékgyűjtőbe jár! Juhéj! :-P

richelieu 2008.11.25. 15:43:57

gastro...

Ha a sulira célzol, akkor a fiamat vittem, aki 3 általános iskolás, a kiserdeibe jár, BTW kitűnő tanuló, csak a múltkor közölte, h feka rapper akar lenni.....

:-)))))

Aqweren 2008.11.25. 15:46:17

riadtszemű 2008.11.25. 15:29:31

Na a fél év szabi nekem is kéne...Utálok télen dolgozni. :S

Viszont: a postot olvastad-e? ;)

hoppá 2008.11.25. 15:52:40

nigger akar lenni?

Bambano 2008.11.25. 15:54:06

Beültem reggel az autóba, majdnem üres utcák, tempós haladás. szokásos állapot: pesti ember eltette az autóját, mert kicsit gikszeres az idő... Egyedül a Nyugati téren akadtam meg egy kicsit, eszembe juthatott volna, hogyha a Moszkván jegy nélkül akar utazni a tűzoltó, akkor arra nem érdemes menni.

Jó ez a lucskos idő, sokkal kevesebb közlekedő akar ugyanakkora káoszt csinálni.

Hében hó 2008.11.25. 15:57:07

Patka?Az mi??Én,ööö...csak padkát ismerek.Mit is mondjak?Ilyenkor adok hálát Istennek,hogy messze a fővárostól tett le!Bár itt is vannak állatok,de nagyobb a tér,tehát jobban szétszóródnak.Ja és tessék mondani,mennyivel különb 1 gyalogos 1 fémbe csavart gurulónál?Min. 1 tonnával,ezért is kell vigyázni rájuk.
20 éve gyalog jártunk a 1,5 km-re lévő iskolába és nem lett semmi bajunk.Friss levegő,testmozgás,miegyébb.És épp ezért négykerekű bunkózás sem volt.Hát igen,változnak az idők...

indapasssucks 2008.11.25. 16:03:55

Kúúúl, több ilyen postot!!!!

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.11.25. 16:06:06

én szeretem a második hóesést. a mazsolák már nem mernek elindulni, a boyracerek meg már az árokban vannak.

Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.11.25. 16:07:01

"patkázva"???!

Kérem, kapcsolja ki!

riadtszemű 2008.11.25. 16:07:44

A postot nem mertem elolvasni, nehogy felizgassam magam. Nem biztonságos.
A patka az a Biga Csiga barátja, az ismerősök így szólítják. Amúgy Patka Manó, vagy Batka?;)

lOc (a pasztafáriánus) 2008.11.25. 16:09:25

:D Az Batka volt. Patka nem létezik, csak 1-2 ember saját szótárában.

gastro, missing in action 2008.11.25. 16:23:30

richelieu
ó yeaah, bocs! :-) benéztem, vagyishát nem olvastam tovább, mert nem volt izgi :-S

allasaneten · http://www.allasaneten.info 2008.11.25. 16:52:13

Itt az idő a téligumira és a hóláncra!

Barnabás 2008.11.25. 16:54:24

Nem a hótól hülyültek meg az emberek,az emberek egy jelentős része folyamatosan hülye.

váj mi 2008.11.25. 16:56:07

Aneninen 2008.11.25. 15:02:10

Én is átkozottul rühellem, amikor - főleg busz megállókban- a "mindenkit-leszarok-tépek-70-el-két-lámpa-között" stílusú autósok faxául beterítenek, amivel éppen akad (esővíz, sárlé, hólé). Pedig, ha betartaná azt a nyüves sebbességkorlátozást, éppen nem fröcskölne le. Nyerni meg amúgy sem nyer semmit időben, mert a következő kereszteződésben úgyis megfogja a lámpa. Lassan ott tartok, hogy egy marék kaviccsal indulok útnak, és amelyik állat beterít, mert megy, mint eszement, annak utánaküldök néhányat, szélvédőmagasságban ....
Ugyanakkor viszont, sokszor fordul elő az is, hogy néhány gyalogost legszívesebben a gallérjánál fogva rángatnék meg, hogy "nem-látod-te-vakegér-hogy- még-piros-nem-bírsz-várni-még-10--másodpercet?" Az ilyen, ott megyek át, ahol akarok arcokról nem is beszélve ...

Tyuxem · http://Tyuxem 2008.11.25. 16:57:07

KRESZ::"(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
Megvilágított városi utakon mi a jó büdös franc indokolja a ködlámpák használatát?
Szerencsétlen gyalogosokat a több sávos úton, nagyobb forgalomban azért nem szoktam átengedni, mert biztosan jön egy barom, aki elhúz mellettem. Ha rávillantok, meg látszik a tükréből, hogy nem érti. Én sem az isten barmát!
A reggeli elindulásnál még a parkolóban megnézem, mit is tud aznap az autó és a (téli) gumi, meg a hárombetűsek (kisebb húzatás, fék...), mert az úttestek már jobbak. Persze én egy marha vagyok!

Kutyaütő taxis:) 2008.11.25. 17:08:52

Biztos ez is mind taxis volt, csak nem a szolgálati gépekkel:)

Mityu 2008.11.25. 19:32:10

Ködlámpahuszárokat én főleg esős időben szeretem. Mert a vizes aszfalt a ködlámpa fényét megkétszerezi. Viszont van a bömösön hátul 2 x 21 W díjazásként. 5 huszárból 2 érti miért kezd el világítani.... :)

Ami még pöpec szokott lenni az a helyzetjelző-ködlámpa kombo. :)

U.i.: Indokolatlan használat helyszínivel 20ezerig, feljelentéssel 50ezerig terjedő...

Marcellusca 2008.11.25. 20:06:20

Jelentem, én végig olvastam mindent!

A posthoz csak annyit, hogy semmi extra. Ez egy átlagos pesti közlekedés. Mi ebben a "hóhelyzet"?
Azt hittem, hogy a sok szerencsétlen, félős, (még mindig) nyári gumival közlekedő idiótáról lesz szó. Mert nekem volt benne részem. Fél, mert szTálingózik a hó, nem találja a sávját csak az úttest közepét (így biztos nem fog PATKÁZNI). Vagy Te is találkoztál olyan nagyon vagány 5-ös bömössel, aki ilyenkor nem mer csak 20-szal menni. Pedig bírna az többet is, csak merni kell és téli gumival. Közben meg van sértve (és ezért fel is tart), ha meg akarom előzni a fronthajtásos kocsimmal.
Egyébként Pestnek nem "kell" a hóesés, elég, ha esik az eső. Már nem mernek közlekedni és ki is alakulnak a mégnagyobb dugók.

váj mi 2008.11.25. 14:23:14
"mikor a sofőrök 90%-a még nyári gumival nyomja."
De kis naív vagy. A napokban volt szó valamelyik tévében, hogy a magyar autósoknak CSAK 1/3-a használ téli gumit, míg nyugatabbra (nem nagyon, csak egy kicsit) és északabbra KÖTELEZŐ! A skandináv országokban nov. 1 és ápr. 15 között szintén kötelező. Nálunk miért nem lehet ezt bevezetni?! Még mindig (a sokéves PR ellenére is) azt hiszik, hogy a téli gumi a hó miatt kell. Pedig NEM CSAK amiatt!!! A nyári gumival közlekedők (ismerős is van ilyen: "óvatosabban vezetek") nem csak a saját testi épségükkel játszanak, hanem MINDEN közlekedőjével.

Ködlámpa! Nem lehetne kiverni annak a lámpáját, aki lakott területen belül és 50 m-en felüli látótávolságnál felkapcsolja?!

Mityu 2008.11.25. 20:17:29

Azért azt ne felejtsük el, hogy téli gumival se lehet úgy közlekedni havas-jeges úton, mint nyárival 32 fok melegben, száraz úton.

A téli gumi mellé nem párosul téli vezetéstechnika akkor kurvára mindegy milyen gumi van fent.

Májer felrakja a téli gumit. Azt olvasta, hogy ezzel nyomhatja mer' azé van. Aztán adott szituációba mikor meg kéne állni nyom egy satut. A verda meg mint a szánkó szépen siklik.

Marcellusca 2008.11.25. 20:36:24

Mityu 2008.11.25. 20:17:29

Igazad van. De sokan a téli gumi rendeltetésével sincsenek tisztában. Hogy miért is van rá szükség.

Szendwich 2008.11.25. 21:11:53

Reggel, kb. 20 centi ho az auton. Beulok, beinditom. Kiszallok, letakaritom. Ket pubi enyhen szolva is szuken allt mellem le a halszalkas parkoloban elozo este. Ennek ellenere ugy takaritottam le az autot (elejetol vegeig, tetejetol aljaig), hogy a mellette allo ket masikrol egy gramm havat nem vertem le. Vegul a havat felre rugdostam az auto mogott.
A kiallas ennek ellenere vicces volt, mert a ket parkolo muvesz szepen lerakta az autot mellem. Nem gond, megoldom - gondoltam magamban. Az elore, hatra menet kozben megerkezett a mellettem allo kek uj Swift tulaja. Aki verbeli kamu modulatokkal kezdte el leseperni a havat az autojarol, kozben azt nezte mikor huzom meg az autojat a szar, oreg, kocka autommal.
Itt picit ideges lettem. Latja, hogy szenvedek a hulyesege miatt. Segito szandeka egyenlo volt a nullaval. Ha meghuztam volna, akkor talan meg most is orditana a helyszinen. Elszomorito.

Meg valami. Majd 20 percet toltottem az auto tisztitasaval. Kikanyarodtam a fo utra egy Opel Astra moge. Aminek csak az elso, hatso ablaka volt csak letakaritva. A hatso lampait a hatso lokhariton virito hol enyhe, hol teli voros havon keresztul nezhettem.
Na O tudta, hogy kell elindulni :DDDD

isti77 2008.11.25. 21:18:24

Ha már szóba került a környék: A Raktár-Vihar-Váradi-Hunor utca kereszteződésben körforgalom lesz. Ideje már, mert azt a bénázást, ami ott megy folyamatosan...

Péter 2008.11.25. 21:28:53

Téli gumi: 5 °C alatt száraz úton is jobb a tapadása, mint hasonló körülmények közt a nyárinak.
Ezek mellett havas, csúszós, latyakos úton összehasonlíthatatlanul jobb. Saját autómon tapasztaltam, tegnap este, hogy a többség 35-40-nél alig mert gyorsabban hajtani a hóban, miközben a téli gumival, igaz kicsit óvatosabban, de tudtam tartani a szokásos 50 körüli tempót. Mivel késő este volt, tartottam pár fékpróbát a kihalt úton. Érzéssel, de meg lehet állni. Nyári gumival valószínűleg sokkal rosszabb lett volna a helyzet.

Havas, latyakos időben nem áll meg az élet, legalábbis nem kéne, hogy megálljon, csak más logikával kell autózni, kerülni kell a hirtelen gázadásokat, hirtelen fékezéseket, nagyobb követési távolságot kell tartani, és az összes útkereszteződést fokozott óvatossággal kell megközelíteni, akkor is, ha nekünk van elsőbbségünk.

Ezen felül nem árt, ha van a kocsiban pár alapvető téli felszerelés, ha olyan helyre indul az ember. A legfontosabbak: legalább legyen félig a tank, vagy tele, legyen a csomagtartóban homok (1-2 ásványvizes palack megtöltve szárított homokkal), vontatókötél, szerszámos láda a fontosabb szerszámokkal (akksi kiszedéshez, bikázáshoz, beragadt, befagyott részek kijavításához), kis seprű, jégkaparó, kis hólapát (ha ki kell ásni a kocsit a parkolóhelyről), esetleg hosszú útra egy termosz forró tea.
Ezekkel garantáltan zavartalan az utunk télen is. Pláne kellő autós hozzáértéssel. De nem mindenki nő fel úgy, hogy otthon a garázsban az apjától tanulja az autózást, amibe nem csak a vezetés, hanem az autó egyéb üzemeltetése, karbantartása is benne foglaltatik...

Marcellusca 2008.11.25. 22:03:57

Péter 2008.11.25. 21:28:53

Le a kalappal!!!!
Bárcsak az autósok legalább fele így gondolkodna!
Nem lenne ennyi idióta és baleset az utakon!

Kis pontosítás (csak a kekeckedés kedvéért :D):
- 7 °C-ot szoktak a szakemberek említeni;
- egy takaró vagy pokróc is "elfér" még a csomagtartóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.11.25. 22:20:49

háta mai nap is mókás volt... de csak a legjobb... XI október 23. utca skála oldala buszmegálló bercsényi sarkon, úgy állt meg a parasztja a busszal, hogy lefoglalt másfél sávot 45fokos szögben... eddig ez mindennapos is lenne, de nem utascsere volt! így fért csak be a végállomásra! na akkor menjünk tovább a fehérvári úti sarokig, sárga busz áll az út szélén... biztos utascsere... na persze! valami faszkalap oda tette a végállomást a buszsáv közepére! a kedves sorőrben annyi nem volt, hogy legalább az elakadásjelzőt benyomja, hogy ne szívjon mindenki... móricz nekiálltak sínt cserélni, azt mikor már megvolt a bartók full szélességében, csak lezárták a tér közepént irányba a belváros felé a külső sávot! a sín már lerakva rendesen, csak a tér közepén matatják már... nem baj reggel móka kacagás! kálvin tér... hétvégén felszedték az egyetlen sáv felét.. vasárnapra visszatemették! micsoda tempó! tegnap a nappali hószakadásban megint felszedték, csak kb 1-1.5 méterrel odébb 2 ember nézte a pár10centis gödröt egész nap... a kerülgetésen kívül semmi nem történt... vámházkörút irány a híd felé... itt a burgernél kötelező haladási irány van balra, de a sok lófasz, csakbemegy szemből, azt innentől megáll az egész belgrád rakpart... és még sorolhatnám... ehhez még bónuszba tegyük hozzá, hogy napok óta tologatják itt a kanadai követtséget, útlezárás hegyek... hol is laknának, ha nem a 4évszakban a roosevelten! mert ha mondjuk a 12ben pl a kormányvackokban pl mátyáskirály, akkor nem szívna az egész város... és a lista végtelen...

cso zsi 2008.11.25. 23:23:19

Petike
patika
patkó


PADKA


Egyébként meg: igen, így is lehet.

X 2008.11.25. 23:28:08

Mityu:
"Májer felrakja a téli gumit. Azt olvasta, hogy ezzel nyomhatja mer' azé van. Aztán adott szituációba mikor meg kéne állni nyom egy satut. A verda meg mint a szánkó szépen siklik."

De azért nagyobb eséllyel biztonságosabban közlekedik még úgy is, jó pont.
Viszont egyébként zárójelesen megjegyzem, ABS nélkül, több centis hóban a satufék a legjobb, mert tolja maga előtt a havat, feltorlódik így nagyobb a fékerő. Sok esetben, amig nem farol az autó ki, a ABS nélküli padló jobb mint az ABS fékút szempontjából. Csak amint tör ki a hátulja vissza kell venni a féket, korrigálni, majd megint padló.
ABS-el persze alapból mindig padló, csak ha nem kanyarodik eléggé, akkor kell visszavenni a fékből (igen, ABS-nél ha nem kanyarodik, kicsit vissza kell venni a fékből!).

Sajnos a többségnek fogalma nincs az ilyen dolgokról. De a nagyobb baj az, amikor valaki érzi, hogy nem tud megállni a másik mögött, bepánikol és nekimegy, pedig több másodperce van kikerülni... Sajnos ez télen a legnagyobb baj. Elbaszta a köv távot, az csak egy dolog. De az esetek részében kikerülhetné, ha nem pánikolna. Nem teszi. Na ez nagyon bosszant...

És az olyan köcsögök is bosszantanak, akik valamilyen sebességet biztonságosnak érezve poroszkálnak ÉS szándékosan keresztbe tesznek a gyorsabbaknak. Télen méginkább érvényesülnek a vezető képességei, az autó képességei, stb...

Utolsó téli tanács mindenkinek :)
Tanpályán, rántópadon sokat mentem. Ami érdekes (kb mondom a számokat, de a különbség a lényeg, az pontos).
Szóval 38-al röhögve teljesítettem a rántópadot a váratlanul feljövő vízsugarak kerülésével együtt. 40-el már kb koppanásig tekertem a kormányt, nagyon gyorsan, kiélezve. Sikerült, de már necces volt. Még kb 42-43 és esélytelen, esélytelen(!) volt kikerülni az akadályt a rántópad után... Ennyit tudott az autó, a gumik és persze az én teljes sebességgel tekert kormányom...

Szóval ezt csak azért írom, hogy aki még nem tapasztalta, az gondoljon bele, ha a határokat feszegeti vagy azok közelében van, szinte érezhetetlen lassítás kell csak és rögtön biztonságos lesz a tempó, nem kell 40-ről 20-ra lassítani. És ha 40-nél érzi, hogy nem az igazi, akkor már 45-nél rohadtul meg fog lepődni ha valamire reagálni kell...

Aqweren 2008.11.26. 08:03:53

isti77 2008.11.25. 21:18:24
"Ha már szóba került a környék: A Raktár-Vihar-Váradi-Hunor utca kereszteződésben körforgalom lesz. Ideje már, mert azt a bénázást, ami ott megy folyamatosan..."

Na ez egy jó ötlet :) Pedig nem olyan bonyolult az a kereszteződés, csak mindenki belegabalyodik a jobbkézszabályba és a kanyarodási szabályba, emiatt nem lehet ott simán átjutni :S

tehenke 2008.11.26. 08:43:53

Ma reggel a váci út külső szakaszán épp sávot készültem váltani balra. Index kint balra, mellettem bal sáv üres, messziről jön egy autista lanciás, mint állat. Gondoltam megvárom, míg elrepül, nem megyek ki elé. Ám ekkor bevág elém jobbról a parasztgyerek, majd nyom egy satut közvetlen előttem, hogy ő most udvarias, és beengedi az előtte rongyoló teherautót. Mivel megállni nem volt időm, kimentem az azóta közel ért lancia elé. (index régóta kint!!!)
Éktelen dudálás a lancia részéről, anyu otthon csuklik. Baleset nem volt, parasztgyerek fel sem fogta, hogy épp egy 3-as (vagy 4-es) karamboltól menekült meg. Ha megtolom, akkor biztos, hogy belém is jönnek hátulról, és nekitoljuk a teherautónak. Autistának meg sem fordult a fejében, hogy beengedjen, és bár látta, hogy bejövök elé, biztonsággal be is engedhetett volna, szándékosan közel érve vészfékezett.
Ezúton köszönöm mind a két autistának, hogy ezzel az adrenalin fröccsel feldobták a reggelemet. Remélem mind a két autista legközelebb tőlem távolabb gyakorolja a reggeli extrém sportját, vagy minél előbb totálkárosra töri magát, nem veszélyeztetve tovább másokat.

X 2008.11.26. 08:58:04

"Remélem mind a két autista legközelebb tőlem távolabb gyakorolja a reggeli extrém sportját,"

Megértelek. Hülyék.

De azért ugye a köv.táv rendben lett volna... ;)

tehenke 2008.11.26. 09:15:26

Rendben volt. sőt, azért tudtak bevágni elém.

richelieu 2008.11.26. 09:42:51

Azért ez szenzációs, tudjátok...

Az ember sebtében megír egy posztot egy tárgyalás közben, mint én ezt tegnap, és naná, hogy közben 1-2 helyesírási hibát vét. Sőt, még patkát is ír padka helyett, mert ugye beszélt nyelvben azt t-vel ejtjük mifelénk.

És rögtön jön a rengeteg helyesírás-bíráló, akik gyakorlatilag örömben fürdenek, mikor ezt kiemelhetik, ráharaphatnak.

Én azt mondom erre, nur zu, egészségükre, csak elmondom:
- külföldön nőttem fel;
- mikor hazaértem, helyesírási versenyeket nyertem;
- 2, azaz kettő darab újjal gépelek ohne helyesírás-ellenörző program, mondhatni biztosítás nélkül szaltózom a közönség felett;
- és igen.....néha elütöm, de nincs időm újra olvasni a dolgot.....

Tehát mindenkinek üzenem, aki élvezetet lát abban, hogy ezért beszóljon, tegye, örülök, hogy ennyivel is teljesebb a napja.

:-)

R.

Rocky 2008.11.26. 11:34:28

Ah a faszom kivan az ilyen álszent balfaszokkal, mint vice:
"honnan tudtad, hogy nem anyucit viszi szülni?"
Ha ez nem vicc volt, akkor üzenem szarjál sünt. És anyucid is.

Leír valaki egy értelmes posztot és aztán ő rögtön toleránsabb akar lenni a dalai lámánál.
Vagy mint kiváló ombudsmanunk aki félreértelmezett jogkörének köszönhetően, betiltotta a tornasort a tesiórán!

Eh

Matrix_ 2008.11.26. 11:53:15

richelieu 2008.11.26. 09:42:51

"Én azt mondom erre,"

helyesen:

én aztat mondom erre!

csak hogy...! :D

X 2008.11.26. 18:49:27

tehénke: Jaaaa... Újraolvastam, tényleg :)
benéztem ;)

X 2008.11.26. 18:52:00

richileu: helyesírási maszturbátorok... :D:D
az egész életben ez a legnagyobb örömük, hogy kilyavítyák amít másokk el-írnak! hahó szerentsétlenek! eben hány híbát tálaltokk mekk? he?? ki a hűje?

bounty123 2008.11.28. 07:59:29

utólérni olyan nincs

utolérni legfeljebb

cso zsi 2008.11.29. 13:41:52

Nem helyesírási maszturbátor.
Egyszerűen ez a zöldség: "patka" elég sűrűn feltűnik itt az irományokban.
A j és ly használata meg átesik a ló túloldalára (tudom, itt az utolsó posztok között gúny, avagy humor), de amikor az "ijen", és az "ilyed, milye" és, társai feltűnnek, az ember elgondolkozik azon, hogy akik ezeket leírták, hogy vergődtek át a vizsgáikon.
Igaz, ma már a jogosítvány megszerzéséhez sem kötelező az írni-olvasni tudás.
Egy szintén két ujjal gépelő...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása